PDA

View Full Version : Wat eet/drink je nu?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 [100] 101 102

Peche
29 mei 2016, 19:18
EINDELIJK! Het komt eraan!
Friet andalouse en curryworst special met curryketchup.
Gezegend zijn de aardse spijzen.

Savatage
29 mei 2016, 19:51
EINDELIJK! Het komt eraan!
Friet andalouse en curryworst special met curryketchup.
Gezegend zijn de aardse spijzen.

Marginaal ...

Savatage
29 mei 2016, 19:52
Ik ben walnoten aan het eten op dit moment.

Peche
29 mei 2016, 19:52
Marginaal ...

Vlaamse kost ja, rap klaar.
Ik moest via een omleiding thuis geraken. Grrrr at nmbs.
Anders was het een stoofpotje.

cookie monster
29 mei 2016, 23:35
freeeeeeeet :D

zondag , 29 mei 2016:

cookie monster
29 mei 2016, 23:35
Om te kotsen, hoe diep kan me vallen?
Ik zou gaan voor cervelataart of mexicanotaart of bamischijftaart :)
Of misschien een friettaart met pindaslagroom :D

Peche
30 mei 2016, 15:33
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/2718032/2016/05/28/Hit-in-Nederland-curryworsttaart.dhtml

http://static3.hln.be/static/photo/2016/1/0/11/20160528172647/media_xll_8702096.jpg

Om te kotsen, hoe diep kan me vallen?

Dat ziet er nochtans heel lekker uit.
Als ge gedoopt zijt tot healthy food, stoof- en stoompotjes... Dan komen de cravings naar vet boven.
Ik ben echt blij dat de frietpot al eens aan mag.

Wapper
30 mei 2016, 15:51
...

Wapper
30 mei 2016, 15:51
Broodje fritten met cheddar en vleessaus iemand?
YEUCHCHCHCH!

http://i.imgur.com/UFSVw.jpg

Gipsy
30 mei 2016, 16:11
Dat ziet er nochtans heel lekker uit.
Als ge gedoopt zijt tot healthy food, stoof- en stoompotjes... Dan komen de cravings naar vet boven.
Ik ben echt blij dat de frietpot al eens aan mag.

Enfin zeg dat geeft ge zelfs niet aan uw hond als die het al zou willen.

groentje
30 mei 2016, 18:30
Ik zie het verschil niet echt met de immens populaire worstenbroodjes niet, eerlijk gezegd. Je mag dat smerig vinden, er zijn genoeg mensen die lopen te kwijlen op zo'n worstenbroodje... Ik moet bekennen, soms laat ik mij ook al eens verleiden door zo'n zoute caloriebom vol smaakstoffen...

Pandareus
30 mei 2016, 19:02
Broodje fritten met cheddar en vleessaus iemand?
YEUCHCHCHCH!

http://i.imgur.com/UFSVw.jpg

8O is er echt iemand op de wereld die dat in zijn bakkes wurmt en doorslikt ??? En wil die daar nog geld voor geven ook... beuaaaark...

Alhoewel, op een schaal tussen "walgelijk" en "om je van dood te kotsen" staat dit nog vèr achter die weerzinwekkende hoop stompjes curry worst verzopen in curry ketchup op een ersatz-taart uit Birkenau of Dachau...

Pandareus
30 mei 2016, 19:03
Enfin zeg dat geeft ge zelfs niet aan uw hond als die het al zou willen.

Arm beest... Zulke baasjes moesten ze in de gevangenis steken...

Pandareus
30 mei 2016, 19:48
Het kan toch ook geen toeval zijn dat men dergelijke walgelijke drets & Sheisse enkel bij de hollanders maakt/verkoopt/voedert aan de mongooltjes die er dan nog voor in de rij gaan staan ook...
Er zijn al oorlogen begonnen voor minder zwaarwichtige redenen...

Gipsy
30 mei 2016, 20:16
Arm beest... Zulke baasjes moesten ze in de gevangenis steken...

Mijn twee honden hebben vanavond vers gebakken kippenlevertjes gekregen. Feitelijk een overschot van gisteren maar ik heb ze wel gegeten in de goede boter gebakken met verse thym uit de tuin, sjalotjes en een goede scheut Madeira. Goedkoop en een smaakbom.

cookie monster
31 mei 2016, 02:50

maandag , 30 mei 2016:

cookie monster
1 juni 2016, 00:30

dinsdag , 31 mei 2016:

Pandareus
7 juni 2016, 08:41
Gisteren nog eens Luikse salade gegeten.
Aardappeltjes in de steamer, laten afkoelen. Spekblokjes op zacht vuurtje laten uitbakken, sperzieboontjes twee minuutjes in de steamer, afkoelen.
Spekvet weggieten, laten uitlekken op keukenpapier. Op de pan de aanbaksels losroeren met wat bouillon, enkele eetlepels azijn en twee eetlepels luikse siroop. (kombinatie zout-zoet-zuur) en dat over de aardappeltjes en de boontjes gieten. Een gesnipperde ui erbij doen, het spek toevoegen, veeel peper van de molen, en dan vinaigrette volgens smaak erover.
Dit gerecht is lekkerst als je het lauw kunt serveren, waarbij de aardappels en de boontjes het bakvocht goed hebben kunnen opnemen.

bembem
7 juni 2016, 10:46
Aardappeltjes in de steamer, laten afkoelen. Spekblokjes op zacht vuurtje laten uitbakken, sperzieboontjes twee minuutjes in de steamer, afkoelen.
Spekvet weggieten, laten uitlekken op keukenpapier. Op de pan de aanbaksels losroeren met wat bouillon, enkele eetlepels azijn en twee eetlepels luikse siroop. (kombinatie zout-zoet-zuur) en dat over de aardappeltjes en de boontjes gieten. Een gesnipperde ui erbij doen, het spek toevoegen, veeel peper van de molen, en dan vinaigrette volgens smaak erover.
Dit gerecht is lekkerst als je het lauw kunt serveren, waarbij de aardappels en de boontjes het bakvocht goed hebben kunnen opnemen.

*yawn* Als je daar eens foto'tjes van postte zou het allemaal veel interessanter zijn, dan kan je cookie overtroeven, nu weten we helemaal niet of je (poging tot) opschepperij wel echt is .... :twisted:

bembem
7 juni 2016, 10:48
Ja panda, wij moeten zien of je wel echt zo culinair begaafd bent als je beweert .... :-P

Pandareus
7 juni 2016, 12:20
Ja panda, wij moeten zien of je wel echt zo culinair begaafd bent als je beweert .... :-P

Binnenkort kun jij wellicht gaan kennis maken met gevangeniskost. He he...

bembem
7 juni 2016, 15:38
Binnenkort kun jij wellicht gaan kennis maken met gevangeniskost. He he...

in your dreams .. anyway ik heb sinds gisteren een wok van de Thaise supermarkt, dat zullen dus lekkere gerechtjes zijn deze zomer hehehehe

Wapper
7 juni 2016, 15:50

Njam-njam!
Bijkomende tip: krieltjes gebruiken, in de schil. Die hebben 10 keer meer smaak!

Wapper
7 juni 2016, 15:53
in your dreams .. anyway ik heb sinds gisteren een wok van de Thaise supermarkt, dat zullen dus lekkere gerechtjes zijn deze zomer hehehehe

Een wok... dat is ideaal om buiten te smokkelen in zwangerschapsvermomming... hehe 8-)

bembem
7 juni 2016, 15:56
bambambam!

groentje
7 juni 2016, 16:38
Een koffie met amaretti.

NieuwNoors
7 juni 2016, 17:44
Een pizza met tomaat/mozarella

Wapper
7 juni 2016, 19:10
bambambam!

Die zat! wihiii

Gipsy
7 juni 2016, 19:47
Een koffie met amaretti.

Amaretto van den Aldi?

groentje
8 juni 2016, 12:08
Geen amaretto, amaretti. De koekjes. Er zit een Italiaanse traiteur dicht bij het werk.

NieuwNoors
8 juni 2016, 16:06
*yawn* Als je daar eens foto'tjes van postte zou het allemaal veel interessanter zijn, dan kan je cookie overtroeven, nu weten we helemaal niet of je (poging tot) opschepperij wel echt is .... :twisted:

Niemand kan Cookie overtroeven! Totnogtoe is er niemand anders dan Cookie die bewijzen levert van zijn frèèèèèèèèt.
Ik "lees" elke dag met plezier zijn foto's :-D

Gipsy
8 juni 2016, 16:47
Niemand kan Cookie overtroeven! Totnogtoe is er niemand anders dan Cookie die bewijzen levert van zijn frèèèèèèèèt.

Elk zijn ding, het is normale Vlaamse kost met wat teveel nadruk op diepvries. Geen culinaire hoogstandjes maar moedig en zelfs interessant dat hij het plaatst.

Ik heb echt geen zin van elke dag foto's te plaatsen van wat ik eet. Deze middag was het kip met verse asperges en verse kruiden in de wok met Chinese noedels ook met verse kruiden.

From_Vlaanderen
8 juni 2016, 19:24
fritten..

bembem
8 juni 2016, 19:26

hihi klopt! enkel is panda niet overtuigd hihihi! LOL

Wapper
8 juni 2016, 19:29

Allez dan, uit mijn "carnet de cuisine" ...

Varkenshaasje "Veronique" met preipuree
102938

Varkensstoverij met worteltjes en spekjes met zoetzure saus
102939

Tongrolletjes op Normandische wijze
102940

Fishpie "Rick Stein" met erwtjes "a la Francaise"
102941

Pannetje Noordzeevis
102942

Kalkoenrollade met spek-kaas-spinazie vulling
102943

Jerk Chicken met pikante ananas-salsa en rodebonenrijst
102944

Bladerdeegkoekje met sojascheuten, currysaus en gepocheerd ei
102945

Toetje: apfelstrudel
102946

bembem
8 juni 2016, 19:34
Allez dan, uit mijn "carnet de cuisine" ...

Varkenshaasje "Veronique" met preipuree
102938

Varkensstoverij met worteltjes en spekjes met zoetzure saus
102939

Tongrolletjes op Normandische wijze
102940

Fishpie "Rick Stein" met erwtjes "a la Francaise"
102941

Pannetje Noordzeevis
102942

Kalkoenrollade met spek-kaas-spinazie vulling
102943

Jerk Chicken met pikante ananas-salsa en rodebonenrijst
102944

102945

Toetje: apfelstrudel
102946

Mja, alhoewel aan de presentatie kan toch wel iets gedaan worden, enkel de apfelstrudel oogt goed, de rest is ok daar niet van maar eerder bof ..... het oog wilt ook wat, en die kip is aangebrand, lol

bembem
8 juni 2016, 19:37

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=102945&thumb=1&d=1465409856

Wat een bizarre combinatie, en dan zit dat te lachen met cookie's pindasaus, LOL

Wapper
8 juni 2016, 19:42

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=102945&thumb=1&d=1465409856

Wat een bizarre combinatie, en dan zit dat te lachen met cookie's pindasaus, LOL

Trek gij nog maar eens een bal gehakt met puistensaus uit de muur voor uw avondeten. :rofl:

bembem
8 juni 2016, 19:46
Trek gij nog maar eens een bal gehakt met puistensaus uit de muur voor uw avondeten. :rofl:

Nope, tegenwoordig is het healthier hier, vanavond was het rijst met komkommer, avocado, beancurd en spicy beancurd sauce, yep ik moet afvallen, maar het was lekker, lol

Wapper
8 juni 2016, 23:15
Nope, tegenwoordig is het healthier hier, vanavond was het rijst met komkommer, avocado, beancurd en spicy beancurd sauce, yep ik moet afvallen, maar het was lekker, lol

Komkommer, avocado en beancurd???
Dan vreet ik nog liever pindasaus!

Pandareus
9 juni 2016, 05:32
Elk zijn ding, het is normale Vlaamse kost met wat teveel nadruk op diepvries. Geen culinaire hoogstandjes maar moedig en zelfs interessant dat hij het plaatst.

Ik heb echt geen zin van elke dag foto's te plaatsen van wat ik eet. Deze middag was het kip met verse asperges en verse kruiden in de wok met Chinese noedels ook met verse kruiden.

Hetgeen mij vooral opvalt is dat hij 9 op de 10 dagen gemalen vlees eet. En dan nog diepvries hamburgers...
Men kan bij slagersketens zoals Renmans of Buurtslagers voor relatief weinig geld alle dagen vers vlees kopen, dus met een grote variatie. En dan heb je tenminste geen gemalen vlees met veel te hoog vetpercentage en tjokvol bewaringsmiddelen binnen.

Pandareus
9 juni 2016, 05:34
Mja, alhoewel aan de presentatie kan toch wel iets gedaan worden, enkel de apfelstrudel oogt goed, de rest is ok daar niet van maar eerder bof ..... het oog wilt ook wat, en die kip is aangebrand, lol

Die Jerk Chicken ziet er perfect uit.

Pandareus
9 juni 2016, 05:39

Bean Curd, dus Tofu ? Dat is echt ersatz eten...

Pandareus
9 juni 2016, 05:44
Wapper, die fish pie ziet er fantastisch uit. Dat moet ik zeker eens proberen.

Wapper
9 juni 2016, 09:13
Wapper, die fish pie ziet er fantastisch uit. Dat moet ik zeker eens proberen.

Er circuleren vele varianten van Rick Stein's recept op het internet.
Ik gebruik het originele recept met de hardgekookte eieren bovenop de vis + saus, dan de puree:

https://helenswoodenspoon.wordpress.com/2009/11/18/fish-pie/

Peche
9 juni 2016, 09:41
Ik drink 's ochtends geen caffeïne meer. Ik ben overgestapt naar deca.
Maar ik heb 's avonds wel waanzinnig goesting in een cola en dan drink ik daar 3 van.
Maar mijn ochtendritueel draait dus vanaf heden niet meer rond caffeïne.
Ik vind dat een behoorlijke prestatie. Ik ga subiet EINDELIJK nicorette halen en die fakking sigaret dumpen... I must do as I was told.

Pandareus
9 juni 2016, 10:34
Maar ik heb 's avonds wel waanzinnig goesting in een cola en dan drink ik daar 3 van.
Ik vind dat een behoorlijke prestatie. Ik ga subiet EINDELIJK nicorette halen en die fakking sigaret dumpen... I must do as I was told.

Ik wens je veel succes toe bij het stoppen met roken. De beste beslissing die je maar kunt nemen.

Peche
9 juni 2016, 11:30
Van harte bedankt Pandareus :)
Vraag mij al af of ik niet zo'n E cigarette zou gaan halen omdat ik zo'n gewoonteroker ben. Voor na het eten...

bembem
9 juni 2016, 15:42

;-);-)

ps koffie kan geen kwaad hoor, alles met mate, lol

bembem
9 juni 2016, 15:43
Die Jerk Chicken ziet er perfect uit.

Is aangebrand, lol

bembem
9 juni 2016, 15:44
Vraag mij al af of ik niet zo'n E cigarette zou gaan halen omdat ik zo'n gewoonteroker ben. Voor na het eten...

Oppassen met die E cigarette, zitten schadelijke stoffen in .....

bembem
9 juni 2016, 15:47

Met dampende witte rijst hé, is erg lekker, in ieder geval beter dan die currysaus met gepocheerd ei & sojascheuten -> beuaaaaaark!

Pandareus
9 juni 2016, 16:02

Ik zou het niet doen... Verslaving zit op twee niveau's : puur chemisch door de hang naar nicotine maar minstens evenveel is pure conditionering. Met name dat je 'gewoon' bent om direct na de maaltijd een sigaret te roken.
Als je dan met een E cigarette gaat starten, hou je het gedragsgerelateerde deel van je verslaving op actieve wijze intact.

Ik heb 10 jaar gerookt, geloof me als ik zeg dat ik weet hoe het knaagt na het eten als je merkt dat je zonder sigaretten zit.
Duurt 3 weken, daarna is de kwade periode voorbij. Daarna wel een kwestie van volhouden.

Slechts één ding kan je helpen : je eigen koppigheid.

Peche
9 juni 2016, 16:58
Oppassen met die E cigarette, zitten schadelijke stoffen in .....

Is dat zo?

Peche
9 juni 2016, 17:02
Ik zou het niet doen... Verslaving zit op twee niveau's : puur chemisch door de hang naar nicotine maar minstens evenveel is pure conditionering. Met name dat je 'gewoon' bent om direct na de maaltijd een sigaret te roken.
Als je dan met een E cigarette gaat starten, hou je het gedragsgerelateerde deel van je verslaving op actieve wijze intact.

Ik heb 10 jaar gerookt, geloof me als ik zeg dat ik weet hoe het knaagt na het eten als je merkt dat je zonder sigaretten zit.
Duurt 3 weken, daarna is de kwade periode voorbij. Daarna wel een kwestie van volhouden.

Slechts één ding kan je helpen : je eigen koppigheid.

Ja ik ben aan't roken voor ik het door heb soms...
Ik ga het nog even rustig aan doen :)

Ik rook meer dan 20 jaar. Tijd om te stoppen dus. Er is aanleg in de familie voor longkanker.

Xenophon
9 juni 2016, 17:08

Ik wens je veel succes toe bij het stoppen met roken. De beste beslissing die je maar kunt nemen.

Xenophon
9 juni 2016, 17:10
Hoe ver sta je?

Ik was vanmorgen 114.5, bijna tien kilo kwijt.

Peche
9 juni 2016, 17:14
}-)

Another Jack
9 juni 2016, 17:15
Ja ik ben aan't roken voor ik het door heb soms...
Ik ga het nog even rustig aan doen :)

Ik rook meer dan 20 jaar. Tijd om te stoppen dus. Er is aanleg in de familie voor longkanker.

Rook gewoon rustig verder.
Je bent nog niet aan stoppen toe.
Wie er echt van af wil, doet dat gewoon.

Peche
9 juni 2016, 17:19
Niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden he. Soms willen ze het wel, maar kunnen ze het niet.

Another Jack
9 juni 2016, 18:11
Niet iedereen is uit hetzelfde hout gesneden he. Soms willen ze het wel, maar kunnen ze het niet.

Dat is wat ik zeg, rook rustig verder tot je het wel kan.
En dan is het een fluitje van een cent....

Zelfs voor diegene die van pannenkoekendeeg zijn gemaakt.

Libro
9 juni 2016, 18:29
Spiegelei met spek en een Wolf 6.

http://www.straffestreek.be/uploads/foto/Wolf6FlesGlasRetouche.jpg

Derk de Tweede
9 juni 2016, 18:31
http://images.nrc.nl/JDZeMOLEQcZcTUWtO4zMVOcIsGs=/1280x/s3/static.nrc.nl/spoetnik/files/2015/10/koffie-2.jpg

Wapper
9 juni 2016, 18:43
Met dampende witte rijst hé, is erg lekker, in ieder geval beter dan die currysaus met gepocheerd ei & sojascheuten -> beuaaaaaark!

In ieder geval krijg je daarvan geen puistenkop! Wihiiiii XD^

edit: deze middag: scampi met slaatje, spekjes, tomaat ei

102954

Another Jack
9 juni 2016, 19:01
Spaghetti bolognaise met jonge droge rosé...

Gipsy
9 juni 2016, 19:14
Ach deze middag was het nog eens typisch Vlaams. Asperges overgoten met gesmolten boter en geplette hard gekookte eieren.

Another Jack
9 juni 2016, 19:24
Ach deze middag was het nog eens typisch Vlaams. Asperges overgoten met gesmolten boter en geplette hard gekookte eieren.

Geen peterselie?

Gipsy
9 juni 2016, 19:41
Geen peterselie?

Het moest rap gaan en we hebben er nochtans verse in de tuin staan. Het is aan mijn vrouw vergeven.

Wapper
9 juni 2016, 19:42
Geen peterselie?

2!

Asperges smeken om peterselie, ongeacht de bereiding.

Gipsy
9 juni 2016, 19:45
2!

Ik zal haar toch moeten straffen.

Another Jack
9 juni 2016, 19:51
Ik zal haar toch moeten straffen.

Je ziet, onze terroirkeuken is voor Aziaten toch niet zo evident...

Libro
9 juni 2016, 19:55
2!

Ik denk dat er toch nog een grotere verkrachting van asperges bestaat:

http://www.horeca-messiaen.be/images/photolib/5209_pdl.png

:roll:

Gipsy
9 juni 2016, 20:00
Je ziet, onze terroirkeuken is voor Aziaten toch niet zo evident...

Zij eten de asperges groen in stukken gebakken in de wok. Ook lekker, deze week met kip gegeten. Chinezen doorkoken hun groenten niet zo. Blijft lekker krokant. Na een tijd wil je die doorgekookte groenten niet meer.

Gipsy
9 juni 2016, 20:25
Het rare met asperges is dat als je daarna gaat pissen voor de tweede keer een lekkere geur hebt.

Wapper
9 juni 2016, 20:29
Ik denk dat er toch nog een grotere verkrachting van asperges bestaat:

http://www.horeca-messiaen.be/images/photolib/5209_pdl.png

:roll:

Hier de totale verkrachting: "Aspergekroket * la flamande", en nog wel op een .be-website!

http://www.foodiescatering.be/images/photolib/402.jpg

Wapper
9 juni 2016, 20:42
Het rare met asperges is dat als je daarna gaat pissen voor de tweede keer een lekkere geur hebt.

Lekkere geur? Familie van de mercaptanen, zwavelachtig. Yeukkkk!

Gipsy
9 juni 2016, 21:04
Lekkere geur? Familie van de mercaptanen, zwavelachtig. Yeukkkk!

Ik ben op dat gebied een natuurmens. Er zijn wel geuren die je als lekker beschouwd en andere afstotelijk. Het rare is dat je evolueert. Een lief waar ge uw tong in het begin niet diep genoeg in haar kut kon steken vind ge ineens een pak minder lekker, idem wat haar betreft trouwens uw lul is niet meer die lekkere lollie waar ze zich onnozel op zoog.
Waarom gebruikt ge zo moeilijke woorden voor simpele dingen trouwens?

Pandareus
9 juni 2016, 21:18

Dat blijft een van de lekkerste voorgerechten die er bestaan in de vlaamse keuken. Doodsimpel, maar een eerlijke smaak zonder vergelijk.

Wapper
9 juni 2016, 21:29
Ik ben op dat gebied een natuurmens. Er zijn wel geuren die je als lekker beschouwd en andere afstotelijk. Het rare is dat je evolueert. Een lief waar ge uw tong in het begin niet diep genoeg in haar kut kon steken vind ge ineens een pak minder lekker, idem wat haar betreft trouwens uw lul is niet meer die lekkere lollie waar ze zich onnozel op zoog.
Waarom gebruikt ge zo moeilijke woorden voor simpele dingen trouwens?

Uw demper-modus staat precies aan? :lol:
Met die urinegeur na het eten van asperges is trouwens iets merkwaardigs.
Ongeveer de helft van de mensen neemt die geur waar, de andere helft niet.
Rara.

Gipsy
9 juni 2016, 21:37
Dat blijft een van de lekkerste voorgerechten die er bestaan in de vlaamse keuken. Doodsimpel, maar een eerlijke smaak zonder vergelijk.

Ik had vroeger in de buurt een man die ook aan een driesterren restaurant leverde. De zondag morgen ging ik er naar toe om 11 uur en keek toe terwijl hij ze uitstak. Iets na twaalf lagen ze al op het bord. De smaak was niet te evenaren. Een mijlpaal. Als je iets uitzonderlijk lekker hebt gegeten zet je zo een mijlpaal uit.

Sorry voor de Cookie met zijn diepvries maar dat is een Stradivarius vergelijken met een vulgaire straatviool.

bembem
10 juni 2016, 15:26
Is dat zo?

De synthetische aroma's erin oa .. heb dat eens in de Metro gelezen .....

bembem
10 juni 2016, 15:29
Hoe ver sta je?

Ik was vanmorgen 114.5, bijna tien kilo kwijt.

Oulala :-) Super :-):-) Keep on going!!!

Hier was er 3 af maar 2 bijgekomen, ideaal zou zijn dat er 6 af zou zijn ..... maar ja, men kan altijd dromen :-(:-(

bembem
10 juni 2016, 15:32
In ieder geval krijg je daarvan geen puistenkop! Wihiiiii XD^

edit: deze middag: scampi met slaatje, spekjes, tomaat ei

102954

Mja, alhoewel het toch ook weer wat aangebrand oogt, en de belichting is eveneens niet top, kan beter lol

bembem
10 juni 2016, 15:34
Hier de totale verkrachting: "Aspergekroket * la flamande", en nog wel op een .be-website!

http://www.foodiescatering.be/images/photolib/402.jpg

Wel ja, je kan kritiek hebben op de ingredienten doch oogt het niet slecht .. en ben er zeker van dat het wel lekker smaakt, LOL

Wapper
10 juni 2016, 15:52
Mja, alhoewel het toch ook weer wat aangebrand oogt, en de belichting is eveneens niet top, kan beter lol

Laat eens zien hoe uw bord oogt, dan kunnen we verder.
Ik ben benieuwd :lol:

Wapper
10 juni 2016, 15:53
Wel ja, je kan kritiek hebben op de ingredienten doch oogt het niet slecht .. en ben er zeker van dat het wel lekker smaakt, LOL

Van iemand die waarschijnlijk nog nooit asperges op zijn Vlaams geproefd heeft wil ik dat best geloven. (wihi proet!)

bembem
10 juni 2016, 16:03
Laat eens zien hoe uw bord oogt, dan kunnen we verder.
Ik ben benieuwd :lol:

wel de laatste tijd zijn het vooral noodle-soup cups (daar kan je al niet veel slechts mee doen), mss dat ik ze nog wel eens post, lol

bembem
10 juni 2016, 16:05
Van iemand die waarschijnlijk nog nooit asperges op zijn Vlaams geproefd heeft wil ik dat best geloven. (wihi proet!)

mis! LOL

Wapper
10 juni 2016, 18:53
wel de laatste tijd zijn het vooral noodle-soup cups (daar kan je al niet veel slechts mee doen), mss dat ik ze nog wel eens post, lol

noodle-soup cups? Ik denk dat een grote zak chips gezonder is...

http://scene7.samsclub.com/is/image/samsclub/0007066223003_B?wid=1500&hei=1500&fmt=jpg&qlt=80

Wapper
12 juni 2016, 19:54
Varkenshaasje in duivelskorst, broccoli, gebakken aardappels, portosaus

102972

Demper
12 juni 2016, 20:09

102972

dikzak

Supe®Staaf
12 juni 2016, 20:24

102972Het oogt ok, maar een paar details bevallen me minder.
Waarom dat sperma-achtige sausje op de broccoli?
Is dat eigen bereiding of gekocht bij de Turkse pitta-kerel?

De saus op de gebakken aardappelen, die verkloot hun krokante korstje toch totaal?

Voorts ben ik geen amateur van varkenshaas.
Vervang dat toch door lamsfiletjes.
Veel meer smaak, en veel gezonder.

Maar ik blijf erbij: nice job, well done.

Demper
12 juni 2016, 20:26
Het oogt ok, maar een paar details bevallen me minder.

De saus op de gebakken aardappelen, die verkloot hun krokante korstje toch totaal?

:rofl: :rofl: :rofl:

Wapper
12 juni 2016, 20:40
Het oogt ok, maar een paar details bevallen me minder.

Dat is zelfgedraaide bechamelsaus. Stort €5 op mijn rekening en ik stuur u het recept per pm.

Dat risico bestaat alleen bij het aanwenden van brolaardappelen.

Amateurs moeten er ook zijn, niks mis mee.

Ik heb een probleem met het doden van zielige lammetjes, met varkens niet.

:lol:

Wapper
12 juni 2016, 20:42
:rofl: :rofl: :rofl:

Onnozel manneke!
https://i.ytimg.com/vi/oQfXROv9nY8/hqdefault.jpg

Supe®Staaf
12 juni 2016, 20:45
Dat is zelfgedraaide bechamelsaus. Stort €5 op mijn rekening en ik stuur u het recept per pm.
https://cdn.meme.am/instances/250x250/38390380.jpg

Dat risico bestaat alleen bij het aanwenden van brolaardappelen.
Komkom.
Goede wijn behoeft geen krans.
Een goede gebakken patat behoeft geen saus.

Amateurs moeten er ook zijn, niks mis mee.

Maar de amateurs van varkenshaas, neen, die zie ik niet graag koersen.

Ik heb een probleem met het doden van zielige lammetjes, met varkens niet.

Geen discriminatie in het slachthuis aub!

Wapper
12 juni 2016, 20:59
Komkom.
Goede wijn behoeft geen krans.
Een goede gebakken patat behoeft geen saus.

Gij hebt nog nooit mijn portosaus geproefd, die smeekt om een perfect gebakken patatje. Ik krijg nog liever kramp dan u het recept aan te bieden!

Maar de amateurs van varkenshaas, neen, die zie ik niet graag koersen.

Jaja, zoek nog wat uitvluchten!

Demper
12 juni 2016, 21:00
Porto-janetten-saus

Wapper
12 juni 2016, 21:07
Porto-janetten-saus

http://i.imgur.com/5JL5Mc5.gif

Demper
12 juni 2016, 21:09
Mevrouw heeft graag een zoetje in haar sausjes...

Supe®Staaf
12 juni 2016, 21:26
Gij hebt nog nooit mijn portosaus geproefd,
Ik zou het niet direct een janettensaus durven noemen, maar het is toch een beetje 20e eeuws.
Net zoals de porto zelf.
Als dessertwijn bij een mwalleuke, * la bonheur.
Maar ik ben toch héél blij dat de slechte gewoonte om het als apero te zuipen voorgoed begraven is.
Dus haast u niet om mij te verblijden met het recept.
Met portosaus heb ik veel geduld.

die smeekt om een perfect gebakken patatje.
Ik begrijp die portosaus.
Een gebakken patat is een zaligheid (Krügers!)
Of die patat om portosaus smeekt, dat is dan weer een ander verhaal...
:-(:-(:-(

Ik krijg nog liever kramp dan u het recept aan te bieden!
Ho maar, ik wil u die kramp besparen.
Ik zal dan maar niet aandringen voor het recept.
:|:|:|

Jaja, zoek nog wat uitvluchten!
Om porto en portosaus te vermijden op mijn gebakken patatjes, is een leugentje om bestwil geen doodzonde.
Weet ge wat: serveer ze apart.
Dan kan ik er die uitgekette, droge klomp varkenshaas in soppen om hem toch wat juteux te maken.

Wapper
12 juni 2016, 23:06
Weet ge wat: serveer ze apart.
Dan kan ik er die uitgekette, droge klomp varkenshaas in soppen om hem toch wat juteux te maken.

Mijn varkenshaas is sappiger dan uw proletarische stijl jaren '80 lamsfilets.
Toegegeven: dat vraagt vakmanschap en gevorderd gebruik van de oven.
Meneer is waarschijnlijk een fan van "espuma van spruitjes", vergezeld van een "espresso van varkenspoten" en begeleid van een "schuimpje van artisjok"?

Supe®Staaf
13 juni 2016, 06:37
Mijn varkenshaas is sappiger dan uw proletarische stijl jaren '80 lamsfilets.
Toegegeven: dat vraagt vakmanschap en gevorderd gebruik van de oven.
Meneer is waarschijnlijk een fan van "espuma van spruitjes", vergezeld van een "espresso van varkenspoten" en begeleid van een "schuimpje van artisjok"?Proletarische stijl jaren 80?
Of de espuma's, zalfjes, vermoedens, infusen en espresso's?
Dat spoort niet, man!
Je kan me maar één van beiden in de schoenen schuiven.
Maar liever dat nog dan een inspiratieloze ongehakte varkensworst, die om hulp roept terwijl hij verzuipt in de portosaus tussen kleffe silo-patatten en een ejaculaat van maïzena met platgekookte grauwe hompen broccoli gerecupereerd uit de afvalbak van de Liddel.
8-)8-)8-)

Wapper
13 juni 2016, 10:12
Maar liever dat nog dan een inspiratieloze ongehakte varkensworst, die om hulp roept terwijl hij verzuipt in de portosaus tussen kleffe silo-patatten en een ejaculaat van maïzena met platgekookte grauwe hompen broccoli gerecupereerd uit de afvalbak van de Liddel.
8-)8-)8-)

:cheer: 1e prijs!

Pandareus
13 juni 2016, 10:45
Proletarische stijl jaren 80?
Of de espuma's, zalfjes, vermoedens, infusen en espresso's?
Dat spoort niet, man!
Je kan me maar één van beiden in de schoenen schuiven.
8-)8-)8-)

:-( ik denk niet dat ik de eerstkomende jaren nog iets met bechamelsaus ga kunnen binnen krijgen zonder het eerst aan een doorgedreven onderzoek te onderwerpen.

Supe®Staaf
13 juni 2016, 12:57
:-( ik denk niet dat ik de eerstkomende jaren nog iets met bechamelsaus ga kunnen binnen krijgen zonder het eerst aan een doorgedreven onderzoek te onderwerpen.
Rustig maar, Pandareus.
't Was maar om te kloten.
Als ik uit het paradijs terug de hel ingesmeten word, dan moet er altijd iemand aan geloven.
En hier thuis hebben ze liever dat ik dan een forum-ganger eens duchtig tegen de haren instrijk dan i.r.l. boosaardig te worden.
;-)

Supe®Staaf
13 juni 2016, 12:59
Niemand durft nog eten posten precies.

groentje
13 juni 2016, 13:02
Gisteren op restaurant (garnaalkroketten en asperges op Vlaamse wijze, met een crema catalana als nagerecht), vandaag een simpel belegd broodje met porchetta, mozzarella en wat sla en tomaten.

Je eschatologische vondsten hebben sommige mensen afgeschrikt, Superstaaf.

Pandareus
13 juni 2016, 13:56
Gisteren gebakken zeebaars gegeten. Gevangen door een familielid, die was thuisgekomen met meer dan 10 kilo, en dan is het rap effe telefoneren om te vragen wie er zin in verse vis heeft.

Doodsimpel : de filets op de kant met het vel bakken in boter, enkel wat zout en peper toevoegen. Tijdens het bakken wel wat braadvocht over de vis gieten. Met veel sla erbij, en frietjes. (dat laatste was eigenlijk overbodig)
Echt verse vis is een feest op zichzelf. Dat behoeft niet veel tralala erbij.

Peche
13 juni 2016, 14:21
Ik vind zeebaars niet zo lekker. Allez ja lekker, smaakloos is een beter woord. Dan vind ik een Ardense forrel met citroen, tijm, peper, zout en rozemarijn veel beter.
En ik had voor die zeebaars het dubbel betaald grmbl!
Nuja, een gekregen vis kijken we niet in de kieuw he.

Wapper
13 juni 2016, 15:22
Gisteren op restaurant (garnaalkroketten en asperges op Vlaamse wijze, met een crema catalana als nagerecht), vandaag een simpel belegd broodje met porchetta, mozzarella en wat sla en tomaten.

Echte porchetta, is dat hier te vinden? Ik heb daar onlangs serieus van gesmuld in Umbrie.

http://www.marthastewart.com/sites/files/marthastewart.com/styles/wmax-1500/public/d31/turkey-alla-porchetta-mld107005/turkey-alla-porchetta-mld107005_sq.jpg?itok=mWUqxkik

Libro
13 juni 2016, 16:38
Country potatoes met een mengeling van gerookte spekblokjes en stukjes barbecueworst.

groentje
13 juni 2016, 16:50
Echte porchetta, is dat hier te vinden? Ik heb daar onlangs serieus van gesmuld in Umbrie.

http://www.marthastewart.com/sites/files/marthastewart.com/styles/wmax-1500/public/d31/turkey-alla-porchetta-mld107005/turkey-alla-porchetta-mld107005_sq.jpg?itok=mWUqxkik

Echt genoeg, er zit een Italiaanse deli niet ver van het Brussel-Zuid. Chez Rosario, in de Eloystraat in Anderlecht. De Italiaanse snackbar er vlak voor is trouwens ook niet slecht.

Supe®Staaf
13 juni 2016, 17:49
Ik vind zeebaars niet zo lekker. Allez ja lekker, smaakloos is een beter woord.8O8O8O8O
Dan vind ik een Ardense forrel met citroen, tijm, peper, zout en rozemarijn veel beter.

https://media.giphy.com/media/VQnuG9qOQsyCA/giphy.gif

Hoe kunt ge een smerige moddervis zoals forel vergelijken met een van de goddelijkste creaturen die de zee onze culinaire wereld schenkt???
Ga uw mond spoelen en uw tong schrobben met bruine zeep.
En als straf veertien dagen zompige patatten met porto-pindasaus!
:evil::evil::evil:

groentje
13 juni 2016, 18:06
In sommige gevallen is 'subtiel' wel een synoniem voor flauw. Nu, niks tegen forel, goed klaargemaakt is dat een zalig gerecht, maar zeebaars vind ik ook beter, hoor.

Pandareus
13 juni 2016, 18:16
8O8O8O8O

https://media.giphy.com/media/VQnuG9qOQsyCA/giphy.gif

Hoe kunt ge een smerige moddervis zoals forel vergelijken met een van de goddelijkste creaturen die de zee onze culinaire wereld schenkt???
Ga uw mond spoelen en uw tong schrobben met bruine zeep.
En als straf veertien dagen zompige patatten met porto-pindasaus!
:evil::evil::evil:

Bedankt Staaf, ik was nog aan het bekomen van de verbijstering, nog aan het zoeken naar de passende repliek op deze culinaire aanslag op de goede smaak maar jij hebt het al effe terug in het juiste perspectief gezet.

Zeg tegen een franse chef dat loup de mer 'smaakloos' is en hij zal je de weg naar buiten tonen + het verzoek van nooit meer terug te komen op straffe van serieuze petsen tegen je kop.

De modderkruiper waar peche over praat moet je inderdaad proberen om via het toevoegen van aromaten en (te) veel kruiden (liefst de juiste dan toch...) ergens naar te doen smaken. Wat op zich een hele uitdaging vormt.
90% van de restaurants in de ardennen serveert in grote bassins gekweekte forel die nooit iets anders dan korrels te vreten gekregen heeft.

Als je van een forel wil genieten : restaurants vermijden, afspreken met een visser die je kent en betrouwt en die weet waar hij moet gaan vissen. Zeker niet in de moddervijvers in de toeristische gebieden...

En verdomme bak dat beest dan, krokant velletje en geen schrik van wat temperatuur, in plaats van het te verklooien met zuiderse kruiden die er totaal niet bij horen. Grr...

Henri1
13 juni 2016, 18:24
Broccoli.

Wapper
13 juni 2016, 18:50
Gegrilde zalm met gesmoorde venkel, zilveruitjes en een reductie van oude port.

Supe®Staaf
13 juni 2016, 19:23
en een reductie van oude port.
Uit de keuken!
En rap!
https://m.popkey.co/4ecce0/axA0_f-maxage-0.gif

Wapper
13 juni 2016, 19:34
Uit de keuken!
En rap!
https://m.popkey.co/4ecce0/axA0_f-maxage-0.gif

Gelukt!

http://stream1.gifsoup.com/view1/4607424/guy-fleegman-gotcha-o.gif

Supe®Staaf
13 juni 2016, 22:05
Gelukt!
http://media.tumblr.com/d3eba0c0c7c934755c4c76239b0d257a/tumblr_inline_mhhn2yrjMJ1qz4rgp.gif

Demper
13 juni 2016, 22:11
is en een reductie van oude port.

Het janetteneten blijft maar komen.

Roze sausjes zeg...

Wapper
13 juni 2016, 23:19
Het janetteneten blijft maar komen.

Roze sausjes zeg...

AAAAAAAAAHHHHHHAAAAAAA!!!!!!
http://blog.unifr.ch/spectrum/wp-content/uploads/2016/01/suicide-guf.gif

Wapper
14 juni 2016, 20:56
Portosaus
 200 gr. gerookt spek, in reepjes
 5 kleine sjalotten, gesnipperd
 10..12 kleine uitjes ( Mulhouse)
 2 teentjes knoflook, gesnipperd
 1 takje tijm
 2 blaadjes laurier
 6 eetlepels rodewijnazijn
 3 dl rode porto ( of madeira, marsala )
 5 dl runds- of kalfsfond
 Bak de helft van het spek, de sjalotten en de look aan in een braadpan. De sjalotten mogen
lichtjes gekleurd zijn.
 Blus met de wijnazijn, en laat bijna volledig inkoken.
 Voeg de porto toe, en laat tot minstens de helft inkoken
 Voeg de fond,tijm en laurier toe, en laat tot de helft inkoken.
 Zeef en druk goed uit.
Voor de garnituur
 Bak het overblijvende spek knapperig,
 Doe de spekreepjes bij de saus,
 Bak in het overblijvende spekvet de Mulhouse-uitjes tot ze goudbruin en zacht zijn, voeg bij
de saus.
Smaak af, wegens het spek zal zout niet nodig zijn, evt. een draai van de pepermolen.
Variant
½ porto + ½ Calvados
2 Jonagold appelen in schijfjes laten carameliseren in boter
• handvol rozijnen geweekt in Calvados

Supe®Staaf
14 juni 2016, 21:43
Portosaus
 1 takje tijm
 2 blaadjes laurier
 Bak de helft van het spek, de sjalotten en de look aan in een braadpan. De sjalotten mogen
lichtjes gekleurd zijn.
 Zeef en druk goed uit.
Voor de garnituur
 Bak in het overblijvende spekvet de Mulhouse-uitjes tot ze goudbruin en zacht zijn, voeg bij
de saus.
Smaak af, wegens het spek zal zout niet nodig zijn, evt. een draai van de pepermolen.
Variant
½ porto + ½ Calvados
• handvol rozijnen geweekt in Calvadoshttp://gifrific.com/wp-content/uploads/2012/10/Disappointed-Gordon-Ramsay.gif

Wapper
14 juni 2016, 23:37
Portosaus
 1 takje tijm
 2 blaadjes laurier
lichtjes gekleurd zijn.
 Zeef en druk goed uit.
Voor de garnituur
de saus.
Variant
½ porto + ½ Calvados

https://cdn.meme.am/instances/500x/55958918.jpg

Wapper
14 juni 2016, 23:38
dubbeltje

Wapper
14 juni 2016, 23:38
drie dubbeltjeueueh
kakserverkeueueueuh

bembem
15 juni 2016, 14:43
noodle-soup cups? Ik denk dat een grote zak chips gezonder is...

http://scene7.samsclub.com/is/image/samsclub/0007066223003_B?wid=1500&hei=1500&fmt=jpg&qlt=80

Ja ik weet het .......

bembem
15 juni 2016, 14:45

102972

Mja, het zal wel lekker zijn daar niet van, doch de belichting kan beter .... Yep

bembem
15 juni 2016, 14:48

Mja not bad, maar het doet me niet watertanden in tegenstelling tot gemarineerde ribbetjes op de grill ... Tijd dat ik nog eens een Chinese takeway doe, yummie!!

Tavek
15 juni 2016, 15:01
Mja not bad, maar het doet me niet watertanden in tegenstelling tot gemarineerde ribbetjes op de grill ... Tijd dat ik nog eens een Chinese takeway doe, yummie!!

Ongeveer 10 boeken verkopen.

9 to go.

bembem
15 juni 2016, 15:13
Ongeveer 10 boeken verkopen.

9 to go.

flauw hoor

Pandareus
15 juni 2016, 15:45
Portosaus
 1 takje tijm
 2 blaadjes laurier
lichtjes gekleurd zijn.
 Zeef en druk goed uit.
Voor de garnituur
de saus.
Variant
½ porto + ½ Calvados

http://i.imgur.com/H2V5D3g.gif

groentje
15 juni 2016, 17:19
Gewoon, omelet met champignons en gekookte patatjes.

groentje
15 juni 2016, 17:20

NieuwNoors
15 juni 2016, 21:57

Lekker, mjam!

NieuwNoors
15 juni 2016, 22:13
Toch een vraagje aan de mannen die hier recepten uitwisselen, en elkaar proberen te overtroeven met de lekkerste/duurste/chique-ste, exclusiefste maaltijden:
maken jullie dat zelf klaar? Dagelijks he.
Ik geloof er niks van. Zal wel moeder-de vrouw zijn. :roll:

Gipsy
15 juni 2016, 22:30
Toch een vraagje aan de mannen die hier recepten uitwisselen, en elkaar proberen te overtroeven met de lekkerste/duurste/chique-ste, exclusiefste maaltijden:

Zonet de kip curry uitgetest voor morgen en het is verdomd goed. Moeder de vrouw moet morgen naar de Nederlandse les en ik moet het maar juist opwarmen morgenmiddag. Het is zoals naar gewoonte onberijkbare top.

Wapper
15 juni 2016, 23:40

Een duidelijk geval van penisnijd.
Niemand belet u van hier uw kooksels te publiceren.
Lekker hoeft niet ingewikkeld/moeilijk te zijn.

groentje
15 juni 2016, 23:51
Alleenstaande, dus nee, het is niet moeder de vrouw die kookt. Ik ga wel regelmatig uit eten, maar vandaag was het mijn eigen kookkunst, ik kon 2 bakjes champignons, een half bakje aardbeien en 2 artisjokken kopen voor 3 euro op het einde van de markt, die moeten nu dus op.

Pandareus
16 juni 2016, 09:42

Overtroeven ? Dat zie je verkeerd. Er volgen genoeg complimenten als iemand hier een lekker recept neerzet.
Alle dagen ? zeker niet, daar is niet altijd tijd voor. En ik moet rekening houden met het feit dat er eentje bij ons is die veel 'speciallekes' niet lust. In de praktijk wisselen wij af, maar ik pas ervoor om bv drie dagen achtereen rommel te eten zoals patatten met saucissen of hamburgers en dergelijke toestanden.
Zelf kook ik minstens de helft van de tijd, en liefst alleen. Kan het niet goed hebben dat ze op mijn handen kijkt. Als het eten klaar is, is de keuken een slagveld en dat kan zij niet zien. Maar ik kan er dan weer niet tegen dat zij tussendoor al dingen zit op te ruimen. (typisch mannelijk, ik concentreer me op één zaak :lol: ) Dus is het meestal van : "kook ik of doe jij het ?"
In het weekend koken we dan weer wel samen, dan is er meer tijd en geen nood om zich op te jagen.
En ja, dan zou het jammer zijn om rommel te koken zoals diepvries erwten en bonen met diepvries hamburger en patatten.
Het valt mij op dat je je fixeert op "exclusiefste, duurste..." gerechten, dat werkt blijkbaar op je zenuwen. :lol:
Denk je nu echt dat bv het recept van de saus dat hier gisteren stond dat dat zo duur hoeft te zijn ? Het vergt gewoon planning zodat je de juiste ingrediënten klaar hebt en een goed recept volgen + veel proeven en er wat gevoel inleggen.
Ik heb daar respect voor, omdat ik weet hoe dat te maken en ja ik heb er ook een leercurve voor moeten doormaken.

Supe®Staaf
16 juni 2016, 10:21
Ik geloof er niks van. Zal wel moeder-de vrouw zijn. :roll:Als het goed moet zijn, dan word ik verzocht om het heft in handen te nemen.
En dat hoeft geen stukken van mensen te kosten.
Koop de juiste producten op het juiste moment.

Leer ook zonder vooroordeel de zaken relativeren.
Er zijn bijvoorbeeld periodes dat je beter een kreeft de man serveert dan 1.5 kg mosselen.
Als je dan het vooroordeel van 'kreeft-is-sjiek-duur-rijkemenseneten-en moeilijk-te-maken' uit je kop kan zetten, dan leer je dat zowat alles binnen ieders bereik ligt.

Wie heden ten dage niet kan koken, is ziende blind of heeft er geen zin in.
Het internet en de tv-programma's barsten van goede tot heel goede recepten, tips en bereidingswijzen.
Goed koken is een kwestie van willen, aandacht schenken, tijd investeren, en ogen, neus en oren open houden.
Zoals Pandareus het ook heel correct stelt: je moet een leercurve doormaken, maar bij koken is die heel steil en vlot, voor wie geen regelrechte mongool is.

Gipsy
17 juni 2016, 20:02
http://i.imgur.com/GPuGuyi.jpg?1

Deze middag, scampi's pikant, kip ook serieus pikant, gebakken kriel patatjes en rijst.

Supe®Staaf
17 juni 2016, 21:39

Deze middag, scampi's pikant, kip ook serieus pikant, gebakken kriel patatjes en rijst.
Dat ziet er verdomd smakelijk uit!

Gipsy
17 juni 2016, 22:03
Dat ziet er verdomd smakelijk uit!

Mijn "kleine" kan dan ook uitzonderlijk goed koken. Verleden week zaterdag had ik vrienden op bezoek en ze heeft hen letterlijk weg geblazen. Ze heeft een contact met voedsel dat fenomenaal is.

Libro
17 juni 2016, 22:06
Twee vingers Goldlys, whisky van Filliers. Valt wel mee. Iemand ervaring met onze andere whisky's (http://www.whivie.be/belgie.html)?

https://static.delhaizewineworld.com/medias/products/S2013082100247150000_XL.jpg

Supe®Staaf
18 juni 2016, 07:02
http://blog.mochahost.com/wp-content/uploads/2012/05/espresso-coffee.jpg

Libro
18 juni 2016, 10:32

Vind je dit nu zelf niet seksistisch?

Zipper
18 juni 2016, 11:08
Twee vingers Goldlys, whisky van Filliers. Valt wel mee. Iemand ervaring met onze andere whisky's (http://www.whivie.be/belgie.html)?

Qua inlandse whisky, zeker deze eens proeven :

bembem
18 juni 2016, 21:45
Overtroeven ? Dat zie je verkeerd. Er volgen genoeg complimenten als iemand hier een lekker recept neerzet.
Alle dagen ? zeker niet, daar is niet altijd tijd voor. En ik moet rekening houden met het feit dat er eentje bij ons is die veel 'speciallekes' niet lust. In de praktijk wisselen wij af, maar ik pas ervoor om bv drie dagen achtereen rommel te eten zoals patatten met saucissen of hamburgers en dergelijke toestanden.
Zelf kook ik minstens de helft van de tijd, en liefst alleen. Kan het niet goed hebben dat ze op mijn handen kijkt. Als het eten klaar is, is de keuken een slagveld en dat kan zij niet zien. Maar ik kan er dan weer niet tegen dat zij tussendoor al dingen zit op te ruimen. (typisch mannelijk, ik concentreer me op één zaak :lol: ) Dus is het meestal van : "kook ik of doe jij het ?"
In het weekend koken we dan weer wel samen, dan is er meer tijd en geen nood om zich op te jagen.
En ja, dan zou het jammer zijn om rommel te koken zoals diepvries erwten en bonen met diepvries hamburger en patatten.
Het valt mij op dat je je fixeert op "exclusiefste, duurste..." gerechten, dat werkt blijkbaar op je zenuwen. :lol:
Denk je nu echt dat bv het recept van de saus dat hier gisteren stond dat dat zo duur hoeft te zijn ? Het vergt gewoon planning zodat je de juiste ingrediënten klaar hebt en een goed recept volgen + veel proeven en er wat gevoel inleggen.
Ik heb daar respect voor, omdat ik weet hoe dat te maken en ja ik heb er ook een leercurve voor moeten doormaken.

In jouw en Wapper's geval is het idd overtroeven, Wapper verdraagt zelfs amper kritiek, hem te geloven zouden zijn gerechten super top zijn enz; al maar goed dat ie wat foto's heeft geplaatst, viel ie direct door de mand, ik zeg niet dat ie niet kan koken maar het is bijlange niet allemaal zo super als ie het voorstel(de)t cf dat gepocheerd ei met currysaus in deegje, hehehehehehehe XD

bembem
18 juni 2016, 21:50

Mjam Mjam! Het ziet er verrukkelijk uit (ook al is die kip erg pikant idd lol)!!

bembem
18 juni 2016, 21:52
hehehehehehe vandaag een Chinees take-awayke gedaan .. wacht ik post de foto's .... xd

bembem
18 juni 2016, 22:01
frééééééééééééééét! :-D:-D:-D:-D:-D:-D

https://s31.postimg.org/4fm1muncb/MM1.jpg

runderlapjes met ananas en groentjes

https://s31.postimg.org/6qns22urv/MM3.jpg

kip met ananas en groentjes

https://s32.postimg.org/c9bk15olh/MM4.jpg

geflambeerde ribbetjes

https://s31.postimg.org/3y4s6cejf/MM2.jpg

gebakken rijst

https://s31.postimg.org/ninc9lnvf/MM0.jpg

& 2 extra gebakken rijst, daar ga ik lekker van smikkelen de komende dagen ehehehehehehehe XD!

Wapper
18 juni 2016, 23:15
In jouw en Wapper's geval is het idd overtroeven, Wapper verdraagt zelfs amper kritiek, hem te geloven zouden zijn gerechten super top zijn enz; al maar goed dat ie wat foto's heeft geplaatst, viel ie direct door de mand, ik zeg niet dat ie niet kan koken maar het is bijlange niet allemaal zo super als ie het voorstel(de)t cf dat gepocheerd ei met currysaus in deegje, hehehehehehehe XD

Hey Bimbam!

Post hier eens een recept van iets dat je ZELF klaarmaakte.
Uiteraard met detailfoto's van alle fases van de bereiding...
Naar de takeaway gaan telt niet mee.:lol:

bembem
18 juni 2016, 23:23
Hey Bimbam!

Post hier eens een recept van iets dat je ZELF klaarmaakte.
Uiteraard met detailfoto's van alle fases van de bereiding...
Naar de takeaway gaan telt niet mee.:lol:

Euh de titel is nochtans: wat eet/drink je nu? .. (nergens staat dat we moeten koken) lol

Wapper
18 juni 2016, 23:23

gebakken rijst

& 2 extra gebakken rijst, daar ga ik lekker van smikkelen de komende dagen ehehehehehehehe XD!

Nou moe, 6 dozen, heb je gasten of heeft de vraatzucht weer toegeslagen?

Wapper
18 juni 2016, 23:32
Euh de titel is nochtans: wat eet/drink je nu? .. (nergens staat dat we moeten koken) lol

Klopt. Maar gelieve uw voos gezeik op mensen die dat wel doen dan ook te willen steken waar het thuishoort: in uw reet.

bembem
18 juni 2016, 23:38
Nou moe, 6 dozen, heb je gasten of heeft de vraatzucht weer toegeslagen?

Wel 3 gerechtjes + 3 bakken rijst: ik doe daar 3 dagen mee, is niet dat ik het allemaal in 1 keer opeet, lol

bembem
18 juni 2016, 23:40
Klopt. Maar gelieve uw voos gezeik op mensen die dat wel doen dan ook te willen steken waar het thuishoort: in uw reet.

Van lange tenen gesproken, LOL

Wapper
18 juni 2016, 23:44
Wel 3 gerechtjes + 3 bakken rijst: ik doe daar 3 dagen mee, is niet dat ik het allemaal in 1 keer opeet, lol

Zwak argument, heel zwak...
Wie gaat er nu voor 3 dagen bereid eten halen wanneer dat ook alle dagen vers kan gehaald worden? Antwoord: luie Bimbam...

Wapper
18 juni 2016, 23:45
Van lange tenen gesproken, LOL

Non sequitur, LOL

bembem
18 juni 2016, 23:51
Zwak argument, heel zwak...
Wie gaat er nu voor 3 dagen bereid eten halen wanneer dat ook alle dagen vers kan gehaald worden? Antwoord: luie Bimbam...

Maar nee, ik eet dat graag door elkaar (van alles een beetje), besides de meeste takeaways zijn sowieso microwave ...

ivm je andere posting, no comment lol

Demper
18 juni 2016, 23:59
Maar nee, ik eet dat graag door elkaar (van alles een beetje), besides de meeste takeaways zijn sowieso microwave ...

ivm je andere posting, no comment lol

Het lijkt mij dat je helemaal geen financiële problemen hebt als je 3 van die bakken gaat kopen.

Ofwel kan je niet om met geld, dat is goed mogelijk.

Je zegt zelf dat de chinezen dat microwaven... en dan ga jij het nog eens enkele dagen bewaren en blijven heropwarmen...

Dat is niet echt gezond.

bembem
19 juni 2016, 00:15
Het lijkt mij dat je helemaal geen financiële problemen hebt als je 3 van die bakken gaat kopen.

Ofwel kan je niet om met geld, dat is goed mogelijk.

Je zegt zelf dat de chinezen dat microwaven... en dan ga jij het nog eens enkele dagen bewaren en blijven heropwarmen...

Dat is niet echt gezond.

Het is nog steeds geen vetpot doch had wat bijverdiend met rommelmarkt + heb weer steun van m'n moeder, yep :-D:-D:-D:-D:-D

enkel de rijst warm ik weer op, de rest heb ik liever koud,
ps men moet van iets doodgaan, lol j/k

Pandareus
19 juni 2016, 06:59

Daar zou ik graag het recept van kennen ! ziet er bijzonder lekker uit. Ik merk dat je vrouw graag veel koriander gebruikt. Ik krijg de mijne niet zo ver dat ze dat wil eten. Als alternatief blijft het dan bij platte peterselie.

Pandareus
19 juni 2016, 07:14

geflambeerde ribbetjes

gebakken rijst

Als je meerdere dagen achtereen enkel van bij de meeneem chinees eet ga je een enorme hoeveelheid glutamaat (E621) binnen krijgen. Dat is een smaakversterker die jammer genoeg in take away chinese restaurants in zeer grote mate gebruikt is.

Peche
19 juni 2016, 07:49
Ik zag eergisteren bij dokter Oz op tv iets interessant. Wat gluten met je lichaam doen. Dat wekt bij sommige mensen een chemische op reactie waardoor ze allerlei gezondheidsproblemen krijgen.
Nu weet ik dat ge tegenwoordig niets meer moogt eten. Maar een maandje glutenvrij leven is wel het proberen waard.

jogo
19 juni 2016, 08:07
Als je meerdere dagen achtereen enkel van bij de meeneem chinees eet ga je een enorme hoeveelheid glutamaat (E621) binnen krijgen. Dat is een smaakversterker die jammer genoeg in take away chinese restaurants in zeer grote mate gebruikt is.

Het is niet mogelijk om een giftige dosis van L-glutamaat vast te stellen. Daarom is er voor L-glutamaat ook geen aanvaardbare dagelijkse inname (ADI) vastgesteld.

tenzij glutamaten-intolerantie.

De meest voorkomende symptomen van glutamaten-intolerantie zijn beschreven als het ‘Chineesrestaurantsyndroom’ en uiten zich in: krampen in nek en schouders, pijn in het aangezicht, roodheid, hartkloppingen, pijn in de borst, duizeligheid, misselijkheid, maagkrampen en braken, buikpijn, tintelingen, spierslapte in de bovenarmen, algemene zwakte, hoofdpijn en migraine, dorst en vochtophoping, verwardheid, (koude) rillingen en – bij astmapatiënten – toename van astmatische klachten.
Meestal heb je last van enkele klachten en het zijn steeds dezelfde.

Supe®Staaf
19 juni 2016, 08:17
Daar zou ik graag het recept van kennen ! ziet er bijzonder lekker uit. Ik merk dat je vrouw graag veel koriander gebruikt. Ik krijg de mijne niet zo ver dat ze dat wil eten. Als alternatief blijft het dan bij platte peterselie.
't Schijnt iets erfelijks te zijn.
Sommige mensen krijgen een zeepsmaak in de mond als ze koriander eten, anderen ervaren een fantastische smaak.
Hoewel ik me soms afvraag of het niet met versheid te maken heeft.
Als er fletse blaadjes tussen zitten, dan vind ik het ook nogal verdacht.
Als het kraakverse is, dan is het een overheerlijke verrijking van je schotels.

Pandareus
19 juni 2016, 09:26
't Schijnt iets erfelijks te zijn.
Sommige mensen krijgen een zeepsmaak in de mond als ze koriander eten, anderen ervaren een fantastische smaak.
Hoewel ik me soms afvraag of het niet met versheid te maken heeft.
Als er fletse blaadjes tussen zitten, dan vind ik het ook nogal verdacht.
Als het kraakverse is, dan is het een overheerlijke verrijking van je schotels.

Absoluut. En versheid is idd super belangrijk, trouwens ook zo met platte peterselie. Als dat twee dagen in de koelkast heeft gelegen is het praktisch al zijn smaak kwijt...

Heb eens bij vrienden een overheerlijke vietnamese sla gegeten, met een vinaigrette op basis van limoensap, vissaus, klein chili pepertje, beetje suiker en flink veel verse koriander. Een smaakbom... Koriander trekt een simpel gerecht echt hoger.

Maar ik moet zeggen dat ik het heb moeten leren eten. De eerste keer dacht ik : wa is da voor iet ?

Wapper
19 juni 2016, 09:58
Absoluut. En versheid is idd super belangrijk, trouwens ook zo met platte peterselie. Als dat twee dagen in de koelkast heeft gelegen is het praktisch al zijn smaak kwijt...

Heb eens bij vrienden een overheerlijke vietnamese sla gegeten, met een vinaigrette op basis van limoensap, vissaus, klein chili pepertje, beetje suiker en flink veel verse koriander. Een smaakbom... Koriander trekt een simpel gerecht echt hoger.

Maar ik moet zeggen dat ik het heb moeten leren eten. De eerste keer dacht ik : wa is da voor iet ?

Het is vreemd...Ik lust wel koriander, maar zelfs kraakvers proef ik ook altijd een zeepachtige smaak (alhoewel ik nog nooit zeep geproefd heb :o))

Mijn vrouw heeft dat dan weer met rucola dat ze als "verduft" omschrijft.
Als er toevallig 1 blaadje in een gemengd slaatje sukkelt, dan ruikt ze dat direct en trekt een vies gezicht.

Peche
19 juni 2016, 10:14
Wat is dat met vrouwen en rucola? De mijne lust ook al geen notensla, de structuur geeft haar kippenvel.
En dat is nochtans zo lekker met wat tomaatjes, pijpajuin en garnaaltjes.

WTF maken de garnalen zo duur trouwens? Vroeger waren ze een derde goedkoper.
Allemaal gepeld in Marokko. Alsof niemand dat hier kan/wil doen?

Demper
19 juni 2016, 13:43
Rucola is heerlijk.

Supe®Staaf
19 juni 2016, 20:49
Hela!
Dat is het sausje dat ik serveer bij krab-cakes!
Misschien even introduceren in mijn krabbentopic.
;-)

Bij mij was het liefde op 't eerste zicht én een blijvertje....

Rahowa
24 juni 2016, 23:20
Rucola is heerlijk.

Zwijg me er van,stel je het even voor Italië,een forno a legna(oven op houtvuur)een pizza,en dan rucola er op.In september is het weer zo ver.

Rahowa
24 juni 2016, 23:29
Een zelf uitgedacht drankje,een scheut campari,2 scheuten vodka ,fruitsap en ijsblokjes.

Rahowa
24 juni 2016, 23:31

geflambeerde ribbetjes

gebakken rijst

Baaaah!

Rahowa
24 juni 2016, 23:39

De mijne eet niks liever dan mijn guacamole.4 gepelde tomaten (normaal 2),2 advocados,1 teentje look,1 jalapeno,1 rode ui,1 bos koriander en 1 limoen.Koriander rules,ik heb er ooit zelf gekweekt,zowel zaadjes als blaadjes waren superieur.

Demper
24 juni 2016, 23:41
De mijne eet niks liever dan mijn guacamole.

Ze is idd zot van dikke saus.

Rahowa
25 juni 2016, 00:06
Ze is idd zot van dikke saus.

Mijn vrouw heeft niks met internetforums,voor een keer heb ik haar bij de pc geroepen en ik denk dat ze in haar (onder)broek geplast heeft van het lachen.Bovendien vraagt ze mij nu wie is die gast?

Demper
25 juni 2016, 00:12
Mijn vrouw heeft niks met internetforums,voor een keer heb ik haar bij de pc geroepen en ik denk dat ze in haar (onder)broek geplast heeft van het lachen.Bovendien vraagt ze mij nu wie is die gast?

Dan kan jij haar schoonlikken.

Nee, alle gekheid op een stokje, ik ben het, de man van 25 centimeter.

Rahowa
25 juni 2016, 00:19
Dan kan jij haar schoonlikken.

Nee, alle gekheid op een stokje, ik ben het, de man van 25 centimeter.

Oei,jammer voor jou.De gemiddelde vrouw is amper 12 cm diep.Dan sta je daar met je megalul en kom je amoer tot halfweg.

Demper
25 juni 2016, 00:20
Oei,jammer voor jou.De gemiddelde vrouw is amper 12 cm diep.Dan sta je daar met je megalul en kom je amoer tot halfweg.

Vraag het haar maar: als ze aan me denkt, voelt ze hem nog altijd steken.

Libro
27 juni 2016, 20:16
Uit tijdsgebrek: friet met separatorvlees.

Pandareus
27 juni 2016, 21:04
De mijne eet niks liever dan mijn guacamole.4 gepelde tomaten (normaal 2),2 advocados,1 teentje look,1 jalapeno,1 rode ui,1 bos koriander en 1 limoen.Koriander rules,ik heb er ooit zelf gekweekt,zowel zaadjes als blaadjes waren superieur.

Klinkt fantastisch ! Ga ik zeker proberen. En als ze het niet wil eten, so be it.

(ik ga zeker wel wat zout toevoegen, dat mis ik in het recept...)

Libro
4 juli 2016, 22:37
Ik eet nu een frangipanneke.

Libro
5 juli 2016, 19:02
Souvlaki:

http://andrewzimmern.com/wp-content/uploads/2015/01/Souvlaki.jpg

Indomitable
5 juli 2016, 19:07
http://www.thespiritsbusiness.com/content/http://www.thespiritsbusiness.com/media/2015/05/Courvoisier-a-brand-history.jpg

NieuwNoors
5 juli 2016, 20:22
Ik ben maatjes aan't eten. Met gesnipperde ajuin. Maar hmmmmm lekker zeg!

Gipsy
5 juli 2016, 20:34

Als twintiger ging ik veel naar het Nederlandse Zandvoort en de maatjes die ik daar at waren onbeschrijfelijk. Dat was nog de tijd dat ze eerst niet moesten ingevroren worden. Subliem.

bembem
5 juli 2016, 21:46

Klinkt lekker indeed! Met frietjes? :d

bembem
5 juli 2016, 21:47
Souvlaki:

http://andrewzimmern.com/wp-content/uploads/2015/01/Souvlaki.jpg

Het ziet er maar goor uit ....

bembem
5 juli 2016, 21:58
Gisteren bij Ikea:

https://ak-static.scoopon.com.au/scpn/deal/main/67000/67463x3Q.jpg?635815352044015804

Ze hebben nu ook loempia .. Ga ik volgende keer proberen want had het te laat gezien, lol

http://www.ikea.com/ms/fr_BE/media/food/2016/8543-loempia.jpg

From_Vlaanderen
6 juli 2016, 23:22
Het ziet er maar goor uit ....
Ne pannekoek sate!

Peche
7 juli 2016, 15:36
Donderdag veggie dag.
Griekse salade met gegrilde haloumi kaas.
Ik kan niet wachten tot het voor mijne neus staat.

NieuwNoors
7 juli 2016, 15:44
Wederom een lekker maatje met gesnipperde ajuin aan't eten. :-D
Straks als avondmaal: biefstuk friet met kropsla, tomaten en geraspte wortelen.

groentje
12 juli 2016, 14:09
Nu: Chocoladepuddinkje. Verder nog boterhammetjes op het menu. Gisteren nog eens op restaurant, toast met maatjes, vissoep, hoofdschotel kabeljauw en een fruitmousse als dessert.

Gipsy
27 juli 2016, 15:49
http://i.imgur.com/asRtU6z.jpg

Een paella beter dan in Spanje deze middag. Mijn chef kok heeft dat eens goed ter plaatse bestudeerd en thuis nagemaakt maar in beter.

bembem
28 juli 2016, 23:01
http://i.imgur.com/asRtU6z.jpg

Een paella beter dan in Spanje deze middag. Mijn chef kok heeft dat eens goed ter plaatse bestudeerd en thuis nagemaakt maar in beter.

MJAM zeg! lucky gipsy

groentje
6 augustus 2016, 23:04
Ze hadden avocado's en gerookte zalm in de Colruyt, en ik heb er een salade van gemaakt. Was lekker.

Peche
9 augustus 2016, 11:41
Bloemkoolsoep.
Middageten voor 80 cent.
Het eerste dat ik eet in drie dagen.

Libro
27 augustus 2016, 21:06
Gehaktballen met aardappel, snijbonen en ajuinsaus, doorgespoeld met Grolsch Premium Pilsener.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Grolsch_premium_lager_bottle_unopened.jpg/220px-Grolsch_premium_lager_bottle_unopened.jpg

Libro
27 augustus 2016, 21:10
Bloemkoolsoep.
Middageten voor 80 cent.
Het eerste dat ik eet in drie dagen.

Dat meen je toch niet?!

Demper
3 september 2016, 16:52
http://store.belgianshop.com/3458-large_ufc/mort-subite-oude-gueuze-72-375cl.jpg

Oude gueuze. Heerlijk.

bembem
4 september 2016, 16:22
https://s13.postimg.org/3vf6y0gs7/IMG_1973.jpg

ja, ik kreeg extra veel rijst, lol

Demper
4 september 2016, 16:23
https://s13.postimg.org/3vf6y0gs7/IMG_1973.jpg

ja, ik kreeg extra veel rijst, lol

Alleen gaan eten, meisje?

bembem
4 september 2016, 16:25
Alleen gaan eten, meisje?

yep

Demper
4 september 2016, 16:29
yep

het leven is hard he

bembem
4 september 2016, 16:45
het leven is hard he

it is

Indomitable
5 september 2016, 18:09
Bloedpanch avec de la compote.

Another Jack
5 september 2016, 19:01
Bloedpanch avec de la compote.

Dat is ongemeen lekker.
Doe er wat kriekensaus bij en de pret kan echt niet op...

Wapper
5 september 2016, 23:15
Dat is ongemeen lekker.
Doe er wat kriekensaus bij en de pret kan echt niet op...

Onlangs nog getest: risotto met 50/50 schijfjes beuling/chipolata, kastanjechampignons, appelblokjes, rundsfond voor de bouillon.
Vretenswaardig.

groentje
25 september 2016, 22:09
Wat sushi van de lokale sushikeet. Enkele schijfjes sashimi, california- en makirolls, en nog een runds- en kaassaté. En nu alles doorspoelen met een koffiestout van Le Dieux du Ciel, Péché Mortel.

NieuwNoors
26 september 2016, 21:50
Ik mis de fréééééééééééééééééééééééé éééééééééét van Cookie!
Ik hoop dat ons Cookie-monstertje hier af en toe nog eens iets post want ik werd altijd blij van zijn frèèèèt-jes! :-)

bembem
26 september 2016, 21:56
Ik hoop dat ons Cookie-monstertje hier af en toe nog eens iets post want ik werd altijd blij van zijn frèèèèt-jes! :-)

ihhihi! same here!! LOL

bembem
26 september 2016, 22:01
lol, ik zal straks wat take-away posten... hihi!

bembem
26 september 2016, 22:47
fréééééééééééét! :-D

http://s14.postimg.org/k5f05llc1/image.jpg

http://s15.postimg.org/gk3ibtonv/image.jpg

http://s12.postimg.org/pjpyskbot/image.jpg

http://s22.postimg.org/sldzokyq9/image.jpg

ps. belabberde belichting, maar het was in ieder geval héél lekker, I love Chinese LOL

Wapper
26 september 2016, 22:52

ps. belabberde belichting, maar het was in ieder geval héél lekker, I love Chinese LOL

Proleterig industrieel vreten. Geef mijn portie maar aan de hond. (Alhoewel)

bembem
26 september 2016, 23:03
Nee het is echt een héél lekkere take-away waar ik ga, ik zou dat elke dag kunnen eten yep, jammer genoeg ben ik niet Paris Hilton LOL

Libro
29 september 2016, 22:34
http://tipplesbrews.com/wp-content/uploads/2016/02/bierpage_Lucifer_1.jpg

Peche
30 september 2016, 06:39
Ik ben de gezonde toer aan het opgaan. Beperkt in vlees.
Gisteren zag ik enkele rode bieten liggen. Ik overweeg mijn sap centrifuge boven te halen.
Maar ik ben al dat werk zo rap beu pfff en die sapkes kosten voorbereid veel geld. 2 euro voor 20 cl dat geef ik er niet aan. Daar heb ik 1L voor als ik het zelf maak. Maar zoveel opkuiswerk. Heb geen vaatwas.

Libro
30 september 2016, 19:36
http://webshop.brouwerijwolf.be/37-home_default/carte-blanche-33cl.jpg

bembem
6 oktober 2016, 22:52
fréééééééét! :-D

ik post hier de bereiding van de nasi goreng uit de cheapskating topic LOL
ps. mottige belichting

rijst of course
https://s11.postimg.org/w1efgj1cz/IMG_2531.jpg

rest van de ingrediënten..
https://s15.postimg.org/nljmfj90r/IMG_2543.jpg

https://s13.postimg.org/42gyticev/IMG_2594.jpg

https://s14.postimg.org/7n5zqzpep/IMG_2603.jpg

rijst erbij
https://s13.postimg.org/vobjto6zb/IMG_2605.jpg

nog meer rijst..
https://s10.postimg.org/pdxi4akyx/IMG_2615.jpg

https://s12.postimg.org/g9cikl9rx/IMG_2566.jpg

+ eitjes, saus..
https://s16.postimg.org/s04x0hysl/IMG_2618.jpg

+ prei
https://s18.postimg.org/wkn1w4bwp/IMG_2642.jpg

https://s13.postimg.org/8zfqinbtz/IMG_2687.jpg

Pandareus
7 oktober 2016, 12:07
Als variant op zoete soja saus moet je eens Oyster Sauce proberen. Echt lekker, ook op bami trouwens.

bembem
8 oktober 2016, 01:42
Als variant op zoete soja saus moet je eens Oyster Sauce proberen. Echt lekker, ook op bami trouwens.

2!! oyster sauce had ik niet meer in huis vandaar...

From_Vlaanderen
8 oktober 2016, 09:13
Koffie en een corona !

Rahowa
9 oktober 2016, 17:45

L

Heeft iemand anders dat al eens opgegeten?

Rahowa
9 oktober 2016, 17:46
http://webshop.brouwerijwolf.be/37-home_default/carte-blanche-33cl.jpg

Is dat bier van den ALDI?

Rahowa
9 oktober 2016, 17:47
Ik ga mezelf een chouffe inschenken.

Boduo
10 oktober 2016, 17:57
Een trappist van Westmalle.

Pandareus
10 oktober 2016, 18:12
Ik ga mezelf een chouffe inschenken.

Chouffe is echt lekker !

Rahowa
10 oktober 2016, 19:07
Chouffe is echt lekker !

Daarom heb ik er gisteren dan maar 2 gedronken.

groentje
10 oktober 2016, 21:57
Ik ben een Oudbeitje aan het drinken. En wat Corsicaanse hesp.

bembem
11 oktober 2016, 00:26
Ik ben een Oudbeitje aan het drinken. En wat Corsicaanse hesp.

Mjam Mjam :-)

bembem
11 oktober 2016, 00:29

ik bestel altijd hetzelfde vandaar, lol

SDX
11 oktober 2016, 00:32

...en terug uitgekotst?

cookie monster
18 oktober 2016, 03:32
Ben gestopt met freeeeeeeet-fotootjes :oops:

bembem
18 oktober 2016, 08:10
Ben gestopt met freeeeeeeet-fotootjes :oops:

ach ok :-(

Libro
18 oktober 2016, 12:10
Boterhammetjes met salami en zachte mosterd.

Libro
19 november 2016, 21:21
Vers spek met gebakken aardappelschijfjes en een Palm om het door te spoelen.

Libro
21 november 2016, 00:44
Ik ben kannibaal geworden. (https://www.nvnwinkel.nl/images/producten/5123-full.jpg)

Libro
26 november 2016, 20:42
Kip met aardappelen en witloof, doorgespoeld met een bordeaux.

Libro
29 november 2016, 18:48
Pizza met ham en champignons en een Carlsberg.

Libro
30 november 2016, 21:46
Gastronomisch orgasme: panna cotta met aardbeiencoulis.

Demper
21 december 2016, 23:17
https://az809444.vo.msecnd.net/image/3209367/636x380/0/1102-00fsmysweetdeliberlinerrasp3d72dpipng.png

Morgen dit eens proberen....

groentje
30 december 2016, 19:37
Ik ben diep gevallen. Een kom snel-klaar-noedels. Wel wat extra groentjes en een teentje look toegevoegd...

Peche
31 januari 2017, 20:21
Een tamme kastanje, brengt me terug naar alle herfsten die ik geleefd heb.

Eyjafjallajökull
31 januari 2017, 20:22
Een tamme kastanje, brengt me terug naar alle herfsten die ik geleefd heb.

In welk park heb je die nog gevonden ? :-D

Peche
31 januari 2017, 20:24
In welk park heb je die nog gevonden ? :-D

Gekocht bij den Turk. :D