PDA

View Full Version : Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden


JusticeLover
15 september 2005, 16:02
Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden

Iran is volgens president Mahmoed Ahmadinejad bereid zijn kennis over nucleaire technologie te delen met andere islamitische landen. Het staatspersagentschap IRNA meldt vandaag vanuit New York dat volgens Ahmadinejad Iraanse wetenschappers ervaring hebben opgedaan bij hun atoomonderzoek en bereid zijn die aan de islamitische wereld door te spelen.

Tijdens een gesprek met de Turkse premier Tayyip Erdogan zei Ahmadinejad nogmaals dat Iran niet de bouw van een kernbom nastreeft -zoals het Westen vermoedt- maar nucleaire energie wil gebruiken voor vreedzame doeleinden.

bron: hln

Het zullen de Turken en de Perzen zijn, die de heilige gebieden vreedzaam zullen heroveren :-)

Ik hoop dat Grieks-Cyprus Turkije blokkeert en Turkije nog meer 'hervormingen' zal moeten doorvoeren om te kunnen toetreden:-) . En dan wil ik smoel van Erdogan is zien ..

Pakistan en Iran moeten de bondgenoten(militair) van Turkije zijn, en niet de EU.

Wreker
15 september 2005, 17:52
Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden

Iran is volgens president Mahmoed Ahmadinejad bereid zijn kennis over nucleaire technologie te delen met andere islamitische landen. Het staatspersagentschap IRNA meldt vandaag vanuit New York dat volgens Ahmadinejad Iraanse wetenschappers ervaring hebben opgedaan bij hun atoomonderzoek en bereid zijn die aan de islamitische wereld door te spelen.

Tijdens een gesprek met de Turkse premier Tayyip Erdogan zei Ahmadinejad nogmaals dat Iran niet de bouw van een kernbom nastreeft -zoals het Westen vermoedt- maar nucleaire energie wil gebruiken voor vreedzame doeleinden.

bron: hln

Het zullen de Turken en de Perzen zijn, die de heilige gebieden vreedzaam zullen heroveren :-)

Ik hoop dat Grieks-Cyprus Turkije blokkeert en Turkije nog meer 'hervormingen' zal moeten doorvoeren om te kunnen toetreden:-) . En dan wil ik smoel van Erdogan is zien ..

Pakistan en Iran moeten de bondgenoten(militair) van Turkije zijn, en niet de EU.

Ik voel het al aankomen de maagden hierboven gaan weer overwerkt geraken.

Maar deze keer zet ik er geen plaatje bij zulle...

Musketo
15 september 2005, 18:47
Dat Iran maar verdermoddert. Uiteindelijk gaan ze toch vechten en kan ik nog eens lachen.

Apocalyps
15 september 2005, 18:53
Wat een vrijgevig land....

C uit W
15 september 2005, 19:10
Jaja, die kennis is broodnodig in die gebieden, voor dat ze olie tekort zullen hebben :roll:

Towelie030981
16 september 2005, 01:56
Ik voel het al aankomen de maagden hierboven gaan weer overwerkt geraken.

Maar deze keer zet ik er geen plaatje bij zulle...Juist niet, er is er maar een nodig om op de rode knop te drukken.

stab
16 september 2005, 06:42
't Wordt tijd dat Bush dat theocratisch afzeikregime in Iran eens een lesje gaat leren.

Raven
16 september 2005, 09:13
Een eerste stap naar Islamitische broederschap?


Het zou wel mooi zijn... Syrië, Sudan, Jordanië, ... allemaal ingewijd in de kracht van het atoom. De Joodse maagzweer zal etteren

Mosasaurus
16 september 2005, 09:30
best ze nu nuken en terug naar steentijd sturen

Corcovado
16 september 2005, 09:34
best ze nu nuken en terug naar steentijd sturen

Uit het tijdperk waar jij dus vandaan komt Mosasaurus?

kaatd
16 september 2005, 09:43
Er is een olierijke staat waar een familiedynastie de klap zwaait, waar de doodstraf wordt uitgevoerd, waar onvoorstelbaar veel mensen in de gevangenis zitten, waar nucleaire, chemische en biologische wapens ontwikkeld worden en die staat heet Texas.
Het enige land ter wereld dat misbruik heeft gemaakt van de kennis van atoomwapens is de VS dat nucleaire wapens heeft ingezet in Japan, in voormalig Joegoslavië en Irak. De VS hehebben in het verleden chemische en biologische wapens ingezet, werpen democratisch verkozen regimes omver, sluiten mensen op zonder vorm van proces, martelen �* volonté en voeren illegale oorlogen.
Het steunt andere landen die illegaal nucleaire wapens aanmaken en die geen controle door het Internationaal Atoomenergie Agentschap toelaten. Israel om er maar één te noemen.

Volgens het non-proliferatie verdrag hebben alle landen recht op de ontwikkeling van vreedzame nucleaire energie op voorwaarde dat ze zich onderwerpen aan de controles van het IAEA. De VS weigert die controles. Iran niet. Volgens het non-proliferatie verdrag zijn de kernmachten verplicht hun wapens te ontmantelen. De VS weigert dat. Toch heeft iedereen het over Iran. Waarom? Gaan we hetzelfde verhaaltje geloven dat de oorlog in Irak moest vergoeilijken? Weapons of Mass Deception? Daar trapt hopelijk niemand meer in.

Iran (en alle oliestaten) weten dat hun voorraad olie eindig is. Als ze zich verder willen ontwikkelen na het olietijdperk hebben ze behoefte aan energie. Ik ben zelf tegenstander van kernenergie maar ik zie niet in waarom de technologie aan Westerse landen moet voorbehouden blijven terwijl derde wereldlanden zich moeten behelpen met, ja, met wat eigenlijk? Kampvurekes?

Heel de hetze tegen Iran ruikt naar racisme. Alsof ze niet te vertrouwen zijn omdat het Perzen zijn, omdat het Moslims zijn, omdat ze niet-blank zijn. De geschiedenis heeft aangetoond wie misbruik maakt van zijn macht, wie nucleaire wapens aanmaakt en niet te beroerd is om ze te gebruiken: de VS en niemand anders.

Mosasaurus
16 september 2005, 09:48
Uit het tijdperk waar jij dus vandaan komt Mosasaurus?

idd,

maar dan in een zandbak overgoten met een achterlijke godsdienst, vol met besneden kamelendrijvers

kaatd
16 september 2005, 10:01
maar dan in een zandbak overgoten met een achterlijke godsdienst

Elke godsdienst is achterlijk.

vol met besneden kamelendrijvers

racisme is geen mening, het is een strafbaar feit

Mosasaurus
16 september 2005, 10:20
Elke godsdienst is achterlijk.



racisme is geen mening, het is een strafbaar feit


is het stellen dat iemand besneden kamelen drijft nu ook al strafbaar???

bah die PC-losers zijn niet te doen...

waarschijnlijk ben jij ook voor de Sharia zeker?

kaatd
16 september 2005, 13:16
is het stellen dat iemand besneden kamelen drijft nu ook al strafbaar???

Nee natuurlijk niet, het omschrijven van Arabische landen als een zandbak en van de inwoners als besneden kamelendrijvers getuigt van een erg groot inzicht, genuanceerd denkvermogen en scherp inzicht en analytisch vernunft in de realiteit.[/QUOTE]

waarschijnlijk ben jij ook voor de Sharia zeker?

Niet helemaal. God kan mijn kloten kussen, godsdienst zie ik als een vorm van waanzin en wie zijn staatsordening baseert op een boek van duizend jaar of ouder is volgens mij geschift en heeft nood aan diepgaande therapie.Maar ik ben in nogal wat Arabische en Islamitische landen geweest en daardoor weet ik dat het niet allemaal zandbakken zijn en dat niet alle mensen die daar wonen kamelendrijvers zijn. Of ze allemaal besneden zijn, weet ik niet. De vrouwen niet, vermoed ik. Van één weet ik het alvast zeker ...

Breydel
16 september 2005, 14:26
racisme is geen mening, het is een strafbaar feit

In een links-liberale samenleving heeft men idd de gewoonte om afwijkende meningen monddood te maken , desnoods te verbieden. Daarom heeft een linkse samenleving absoluut géén smaak...

Kaal
16 september 2005, 14:33
Heel de hetze tegen Iran ruikt naar racisme. Alsof ze niet te vertrouwen zijn omdat het Perzen zijn, omdat het Moslims zijn, omdat ze niet-blank zijn. De geschiedenis heeft aangetoond wie misbruik maakt van zijn macht, wie nucleaire wapens aanmaakt en niet te beroerd is om ze te gebruiken: de VS en niemand anders.

Dus de VS zijn volgens jou de enige nucleaire macht die we moeten wantrouwen?

Djiezes
16 september 2005, 14:47
In een links-liberale samenleving heeft men idd de gewoonte om afwijkende meningen monddood te maken , desnoods te verbieden. Daarom heeft een linkse samenleving absoluut géén smaak...

jullie weten anders ook raad met afwijkende meningen! Laat maar eens een Belgische vlag zien op de ijzerwake...

kaatd
16 september 2005, 14:56
Dus de VS zijn volgens jou de enige nucleaire macht die we moeten wantrouwen?

Meer dan de anderen: het is de enige mogendheid die ze gebruikt als het hen zo uitkomt. In Japan, in Joegoslavië en in Irak.
Dat kun je van de Chinezen niet zeggen en van de Russen, Fransen, Britten, Pakistani's, Israëlis, Indiërs en Zuid-Afrikanen ook niet. Tot nader order.

kaatd
16 september 2005, 15:00
In een links-liberale samenleving heeft men idd de gewoonte om afwijkende meningen monddood te maken , desnoods te verbieden.

Ja, in rechts-radikale samenlevingen heeft men veel respect voor afwijkende meningen, dat is al langer bekend.

Maar racisme is geen mening. Het is verboden mensen te discrimineren en het is verboden daartoe op te roepen. En dat is niet mijn mening, het is de wet.
Ik ben van die wet geen voorstander, zoals ik geen voorstander ben van de wet op het negationisme of het buitensmijten van radikale imams. Ik ben voor vrije meningsuiting. Dat kan van het Vlaams Belang niet gezegd worden.

Kaal
16 september 2005, 15:39
Meer dan de anderen: het is de enige mogendheid die ze gebruikt als het hen zo uitkomt. In Japan, in Joegoslavië en in Irak.
Dat kun je van de Chinezen niet zeggen en van de Russen, Fransen, Britten, Pakistani's, Israëlis, Indiërs en Zuid-Afrikanen ook niet. Tot nader order.

Kaat er zijn maar twee atoombommen gebruikt. Je weet waar en wanneer. De enige reden waarom de VS ze als eerste gebruikt hebben is dat zij de eerste waren. Rusland zou die tegen Duitsland hebben gebruikt en Duitsland tegen Rusland. En het VK tegen Duitsland.

Het beste bewijs dat Amerika voorzichtig omspringt met die wapens is dat ze die niet hebben gebruikt in de 4 jaar waar zij en zij alleen die bom hadden. In die tijdspanne hadden ze zich alles kunnen permitteren. dat ze het niet gedaan hebben bewijst dat zij niet zijn zoals jij ze beschrijft.

Je zult waarschijnlijk ergens gelezen hebben dat een granaat uit verarmd uranium even gevaarlijk is als een kernbom van 10 megaton. Dit is absurd.

Depleted uranium munitie is mogelijk gevaarlijk. Maar wel in de zin dat verbrand vlees kankerverwekkend is. Dat uranium wordt gebruikt omwille van de verhoogde densiteit, waardoor de granaten pantser gemakkelijker doorboren. Het is absurd te stellen dat die wapens werden ontwikkeld om mensen te doden door radiatie. Het beste bewijs daarvoor is dat de soldaten zelf er al decennia's mee in contact zijn.

Hier heb je meer informatie over dat soort munitie. Van mensen die weten waarover zij het hebben.
http://www.janes.com/defence/news/jdw/jdw010108_1_n.shtml

NB :
Ook Frankrijk, Groot-Britannië en Rusland hebben DU-munitie. GB heeft dergelijke munitie gebruikt tijdens de eerste Golfoorlog. Of Rusland het al heeft gebruikt is niet geweten. Frankrijk heeft die dingen vooralsnog niet gebruikt.

Breydel
19 september 2005, 00:10
jullie weten anders ook raad met afwijkende meningen! Laat maar eens een Belgische vlag zien op de ijzerwake...

Vlag?? Vieze vod zul je bedoelen. Idd op een manifestatie voor Vlaanderen zijn idd géén symbolen van een moordende schurkenstaat welkom...

Djiezes
19 september 2005, 06:52
Vlag?? Vieze vod zul je bedoelen. Idd op een manifestatie voor Vlaanderen zijn idd géén symbolen van een moordende schurkenstaat welkom...

Moordende schurkenstaat? Hoe kom je daar bij?
Een straf statement is één ding (daar ben je goed in moet ik toegeven ;-) ), maar waar blijven de bewijzen en de argumenten? Of moet een vuist voor jou maar volstaan als argument?

Herr Flick
19 september 2005, 06:58
Iran wil nucleaire knowhow delen met andere islamlanden

Iran is volgens president Mahmoed Ahmadinejad bereid zijn kennis over nucleaire technologie te delen met andere islamitische landen. Het staatspersagentschap IRNA meldt vandaag vanuit New York dat volgens Ahmadinejad Iraanse wetenschappers ervaring hebben opgedaan bij hun atoomonderzoek en bereid zijn die aan de islamitische wereld door te spelen.

Tijdens een gesprek met de Turkse premier Tayyip Erdogan zei Ahmadinejad nogmaals dat Iran niet de bouw van een kernbom nastreeft -zoals het Westen vermoedt- maar nucleaire energie wil gebruiken voor vreedzame doeleinden.

bron: hln

Het zullen de Turken en de Perzen zijn, die de heilige gebieden vreedzaam zullen heroveren :-)

Ik hoop dat Grieks-Cyprus Turkije blokkeert en Turkije nog meer 'hervormingen' zal moeten doorvoeren om te kunnen toetreden:-) . En dan wil ik smoel van Erdogan is zien ..

Pakistan en Iran moeten de bondgenoten(militair) van Turkije zijn, en niet de EU.


Het word tijd dat de Israël nog eens laat zien hoe ze dat in den tijd in Mosoel opgelost hebben.

Herr Flick
19 september 2005, 07:01
Er is een olierijke staat waar een familiedynastie de klap zwaait, waar de doodstraf wordt uitgevoerd, waar onvoorstelbaar veel mensen in de gevangenis zitten, waar nucleaire, chemische en biologische wapens ontwikkeld worden en die staat heet Texas.
Het enige land ter wereld dat misbruik heeft gemaakt van de kennis van atoomwapens is de VS dat nucleaire wapens heeft ingezet in Japan, in voormalig Joegoslavië en Irak. De VS hehebben in het verleden chemische en biologische wapens ingezet, werpen democratisch verkozen regimes omver, sluiten mensen op zonder vorm van proces, martelen �* volonté en voeren illegale oorlogen.
Het steunt andere landen die illegaal nucleaire wapens aanmaken en die geen controle door het Internationaal Atoomenergie Agentschap toelaten. Israel om er maar één te noemen.

Volgens het non-proliferatie verdrag hebben alle landen recht op de ontwikkeling van vreedzame nucleaire energie op voorwaarde dat ze zich onderwerpen aan de controles van het IAEA. De VS weigert die controles. Iran niet. Volgens het non-proliferatie verdrag zijn de kernmachten verplicht hun wapens te ontmantelen. De VS weigert dat. Toch heeft iedereen het over Iran. Waarom? Gaan we hetzelfde verhaaltje geloven dat de oorlog in Irak moest vergoeilijken? Weapons of Mass Deception? Daar trapt hopelijk niemand meer in.

Iran (en alle oliestaten) weten dat hun voorraad olie eindig is. Als ze zich verder willen ontwikkelen na het olietijdperk hebben ze behoefte aan energie. Ik ben zelf tegenstander van kernenergie maar ik zie niet in waarom de technologie aan Westerse landen moet voorbehouden blijven terwijl derde wereldlanden zich moeten behelpen met, ja, met wat eigenlijk? Kampvurekes?

Heel de hetze tegen Iran ruikt naar racisme. Alsof ze niet te vertrouwen zijn omdat het Perzen zijn, omdat het Moslims zijn, omdat ze niet-blank zijn. De geschiedenis heeft aangetoond wie misbruik maakt van zijn macht, wie nucleaire wapens aanmaakt en niet te beroerd is om ze te gebruiken: de VS en niemand anders.


Het enige verschil tussen uw texaanse cowboys en die iranezen is dat die texanen op een paard rondhossen en die iranezen op ne kameel, (alhoewel, soms rijden die ook paard... ) Wil je die halve gekken werkelijk de mogelijkheid geven van een nucleair wapen te ontwikkelen, ... ?

Djiezes
19 september 2005, 07:21
Het enige verschil tussen uw texaanse cowboys en die iranezen is dat die texanen op een paard rondhossen en die iranezen op ne kameel, (alhoewel, soms rijden die ook paard... ) Wil je die halve gekken werkelijk de mogelijkheid geven van een nucleair wapen te ontwikkelen, ... ?

Ik vind dat Iran groot gelijk heeft! Dat hele non-proliferatieverdrag is schijnheilig en rijp voor de prullemand. De Amerikanen hebben dat verdrag al meermaals overtreden, maar willen het wél opleggen aan andere landen zoals Iran en Noord-Korea...

Lof der Zotheid
19 september 2005, 11:47
We hebben weer een geval waarbij de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Bush = massamoordenaar, Ahmadinejad = potentiële massamoordenaar. het enige verschil is dat Ahmadinejad nog iets van verstand schijnt te hebben, wat van Bush absoluut niet kan worden gezegd.
Edit:After edit by Cynikus on 19-09-2005 at 12:47
Reason:
--------------------------------

We hebben weer een geval waarbij de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Bush = massamoordenaar, Ahmadinejad = potentiële massamoordenaar. het enige verschil is dat Ahmadinejad nog iets van verstand schijnt te hebben, wat van Bush absoluut niet kan worden gezegd.

Before any edits, post was:
--------------------------------

We hebben weer een geval waarbij de pot de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Bush=massamoordenaar, Ahmadinejad=potentiële massamoordenaar. het enige verschil is dat Ahmadinejad nog iets vanverstand schijnt te hebben, wat van Bush absoluut niet kan worden gezegd.