PDA

View Full Version : Kim verdient Teveel volgens peiling op stemmenkampioen


Gertj3
19 september 2005, 06:11
2,2 miljoen dollar voor Kim is te veel BRUSSEL — Een duidelijke meerderheid vindt extreem dure geldprijzen voor sportlui niet verantwoord. Ruim 48 procent van de deelnemers aan de weekvraag van ‘De Stemmenkampioen’ vindt de 2,2 miljoen dollar, die Kim Clijsters opstreek voor haar overwinning in New York, van het goede (geld) te veel. 40 % van de stemmers ziet er dan weer geen graten in.
Alleen de kiezers van de VLD gunnen Kim haar 2,2 miljoen dollar: 50,6 % van hen is voor, 39,8 van de VLD’ers is tegen. Bij de kiezers van alle andere partijen schommelt het ‘ja’ voor Clijsters tussen 30 en 40 percent. Er namen 9.000 panelleden deel aan de stemming






http://stemmenkampioen.hln.be/images/results/weekvraag19.gif


Eigenlijk is da een privézaak voor kim !

ik weet wel dat het over grote bedragen gaat maar ja wat kunnen wij daar aan doen juist niets!!

Wat ik wel goed vind is dat Kim dikwijls ook iets doet voor anderen

zoals kinderkankerfonds steunen enz

Bob
19 september 2005, 06:59
Het probleem is, dat vanaf het ogenblik dat het grote geld ermee gemoeid is, sport geen sport meer is, doch pure show word. Dus vind ik dat alle topsporters teveel verdienen, inclusief Kim. Maar kom, zij blijft toch nog in Belgie belastingen betalen, en wijkt niet uit naar Monaco zoals Henin.

Herr Flick
19 september 2005, 07:07
Kim is stekezot dat ze nog voor dat apeland tennist, ...

ik was al lang met al mijne poen naar Monaco vertrokken of een ander belastingsparadijs.

En als die sponsors zoveel willen betalen voor iemand die wat op een balleke staat te meppen, dan vraag ik mijn eigen af, wie de echte zotten zijn...

Die firma's die daar zoveel voor over hebben.
Die toeschouwers die daar zoveel entree voor willen betalen.

Of die sportman, die ne gehaaide manager heeft, en ondertussen cashed, ... ?

Supe®Staaf
19 september 2005, 07:11
Houdt iedereen wel rekening met
1/haar uitgavenposten (transport-hotel-trainer-verzorger)
2/de belastingn die ze op de overschot moet betalen?
3/het feit dat ze het veelvoud van dat bedrag bijeen tennist voor de inrichters, die daar géén uren per dag hun kloten moeten voor afdraaien op de tennisbaan?

Bob
19 september 2005, 07:47
Het gaat er alleen om, wat ge van sport verwacht. Is het sport, dan dient dit zelfs niet betaald te worden, is het show dan zit ge in de showbusiness (en dat men dan vergelijke met rockgroepen, circussen...).

Bhairav
19 september 2005, 08:07
Jaloerse tik.

Firestone
19 september 2005, 08:13
Eigenlijk is da een privézaak voor kim !

ik weet wel dat het over grote bedragen gaat maar ja wat kunnen wij daar aan doen juist niets!!

Wat ik wel goed vind is dat Kim dikwijls ook iets doet voor anderen

zoals kinderkankerfonds steunen enzInderdaad, een privézaak.

Het verwijt zou wel terecht zijn mocht het geld van de overheid (dus jouw en mijn belastingen) komen.
Maar voor zover ik weet is dat niet het geval.

Antoon
19 september 2005, 08:59
Inderdaad, een privézaak.

Het verwijt zou wel terecht zijn mocht het geld van de overheid (dus jouw en mijn belastingen) komen.
Maar voor zover ik weet is dat niet het geval.

Precies.

Maar dat is ook een beetje de Europese ziekte, klagen dat een ander teveel geld verdient. In de V.S. worden succesvolle mensen (in de sport of elders) op handen gedragen. Iemand die van niets begint en miljonair wordt heeft recht op waardering. Maar hier wordt daar minachtend op gereageerd. Zielig eigenlijk.

Jong N-VA'er
19 september 2005, 10:45
Precies.

Maar dat is ook een beetje de Europese ziekte, klagen dat een ander teveel geld verdient. In de V.S. worden succesvolle mensen (in de sport of elders) op handen gedragen. Iemand die van niets begint en miljonair wordt heeft recht op waardering. Maar hier wordt daar minachtend op gereageerd. Zielig eigenlijk.

We leven nu eenmaal in de verzuurde cultuur van de afgunst. En dat is in heel Europa zo.

Bad Attila
19 september 2005, 10:51
Inderdaad, een privézaak.

Het verwijt zou wel terecht zijn mocht het geld van de overheid (dus jouw en mijn belastingen) komen.
Maar voor zover ik weet is dat niet het geval.

:thumbsup:

Bob
19 september 2005, 11:12
Precies.

Maar dat is ook een beetje de Europese ziekte, klagen dat een ander teveel geld verdient. In de V.S. worden succesvolle mensen (in de sport of elders) op handen gedragen. Iemand die van niets begint en miljonair wordt heeft recht op waardering. Maar hier wordt daar minachtend op gereageerd. Zielig eigenlijk.

Denk niet dat het daarom gaat, allé bij mij toch niet. Ik kan gerust verdragen dat een entertainmentfiguur een massa geld verdient. Maar het gaat mij om de kombinatie sport en geld. En deze gaan voor mij niet samen.
Dus als men mij vraagt, is 22miljoen us$ prijzengeld in één tornooi teveel voor een tennister (en hiermede dan een sportmadam bedoelende), dan zeg ik ja. Maar moest men mij vragen is 22miljoen us$ teveel voor een optreden van een entertainmentfiguur, dan zeg ik, het zal mij een zorg zijn.
Het is de kombinatie sport en geld waar ik het moeilijk mee heb.
Het probleem is dat veel mensen zich veel gemakkelijker optrekken aan sportfiguren (de onze heeft gewonnen, wij zijn de beste...) dan aan bevoorbeeld wetenschappers, geneeskundigen... (dat is allemaal veel te ingewikkeld).
Maar kom, op entertainment staat geen prijs (maar sport zou gratis moeten zijn).

Stekelei
19 september 2005, 12:22
Ik kan gerust verdragen dat een entertainmentfiguur een massa geld verdient.

Vaak is het ook zo, dat enorme bedragen voor sportlui, muziek/film-sterren aanvaard worden, maar als een (top)manager 5x zoveel verdient als zijn werknemer, wordt hij met de vinger gewezen.

CHW
19 september 2005, 12:25
Vaak is het ook zo, dat enorme bedragen voor sportlui, muziek/film-sterren aanvaard worden, maar als een (top)manager 5x zoveel verdient als zijn werknemer, wordt hij met de vinger gewezen.

Kleine nuance : Kim wordt hier betaald voor iets dat ze al gepresteerd heeft; een topmanager die het verknalt wordt daarvoor dikwijls zelfs niet minder betaald...

KempensBoerke
19 september 2005, 12:33
Deze 2,2 miljoen dollar is van privé-geld. Niemand hoeft zich daar dus mee te moeien...

...en zeker geen werkschuw tuig dat geld incasseert van de belastingbetaler.

Ze heeft er reeds hard voor moeten knokken, met vele ups en downs waarschijnlijk.

Het is haar werkelijk van harte gegund.

Geertje
19 september 2005, 12:40
Je vraagt je af wat sommigen eigenlijk zouden willen ? Dat ze al haar geld afgeeft aan het OCMW aan uit te delen aan het profitariaat ?

Moest ik in haar plaats zijn ik deed enkel nog buitenlandse tornooien. Daar wordt een meestal billijke belasting gehoffen. Terwijl als ze een nationaal tornooi speelt de Belgische woekenbelastingen er aan komen.

Nick_
19 september 2005, 21:42
Houdt iedereen wel rekening met
1/haar uitgavenposten (transport-hotel-trainer-verzorger)
2/de belastingn die ze op de overschot moet betalen?
3/het feit dat ze het veelvoud van dat bedrag bijeen tennist voor de inrichters, die daar géén uren per dag hun kloten moeten voor afdraaien op de tennisbaan?

Ja, ons Kim heeft het moeilijk. :|

Ambiorix
19 september 2005, 23:27
ze mag verdienen, als ze maar belastingen betaalt en niet naar monaco vlucht, zoals die laffe wielrennershonden.

Groentje-18
19 september 2005, 23:31
Kim is stekezot dat ze nog voor dat apeland tennist, ...

ik was al lang met al mijne poen naar Monaco vertrokken of een ander belastingsparadijs.

En als die sponsors zoveel willen betalen voor iemand die wat op een balleke staat te meppen, dan vraag ik mijn eigen af, wie de echte zotten zijn...

Die firma's die daar zoveel voor over hebben.
Die toeschouwers die daar zoveel entree voor willen betalen.

Of die sportman, die ne gehaaide manager heeft, en ondertussen cashed, ... ?

Pas op, onderschat België niet als belastingsparadijs.

Shizie
20 september 2005, 07:24
bende jaloerse debielen

Teerke
20 september 2005, 10:11
Anderen verdienen altijd te veel.

Bob
20 september 2005, 12:31
bende jaloerse debielen

Wel, debielen zijn nooit jaloers. Zij zijn altijd gelukkig ;-)