PDA

View Full Version : Verhandeling


Groot Bakkes
24 september 2005, 10:16
Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin

Musketo
24 september 2005, 10:20
Bijna even spannend als de "platteland/stad-verhandeling".

/\|cazar
24 september 2005, 10:23
Bijna even spannend als de "platteland/stad-verhandeling".

ik vind niet dat u de draak moet steken met taalonkundige pubers !

iedereen heeft het middelbaar immers moeten doorlopen, bij velen (vnl. aso'ers) is dat desastreus afgelopen of is het momenteel nog desastreus aan het aflopen.

taal wordt verkracht in de klaslokalen, dat laat je niet over aan leraars.

bijgevolg deze tip voor de threadstarter: maak gebruik van Koning Google ende typ in "home cooking" "fast food"

Groot Bakkes
24 september 2005, 10:37
Alcazar kust m'n kloten gij onwillig monster.

Djiezes
24 september 2005, 10:40
Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin

over smaak kan je niet discussiëren. zet dat maar in je verhandeling...

/\|cazar
24 september 2005, 10:40
Alcazar kust m'n kloten gij onwillig monster.


Eat this http://xo.typepad.com/blog/images/burger.jpg


puber met obesitas !

/\|cazar
24 september 2005, 10:46
Btw, vraag het aan uw mamma over die burgers, zij heeft er wel ervaring mee



http://www.riceandpeasingalongwithme.4t.com/images/fat_ass.jpg

Supe®Staaf
24 september 2005, 10:50
Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin
Gastronomie pro:

gezondere keuken.
->Minder dierlijke vetten meer olijfolie.
->Kleinere porties
->Vis i.p.v. vlees
->Wijn i.p.v. bier
->Water i.p.v frisdrank
verfijnde aanbieding:
->Kunstzinnige presentatie op bord
->Aangenaam kader
->Uitgebreide info mogelijk over de gerechten
Gastronomie contra:
->prijs te hoog
->soms beperking van keuze (zelfde menu per tafel)
->dress-code in sommige tenten

Uit deze lijst kan je zonder problemen de pro en contra van de fast-food distilleren.

Groot Bakkes
24 september 2005, 10:57
Alkazar als ge wilt dat ik uw rotkop door de houtversnipperaar haal, stuur dan gewoon een PB.

Overigens bedankt aan Djiezes, en vooral aan superstaaf.

/\|cazar
24 september 2005, 11:02
Alkazar als ge wilt dat ik uw rotkop door de houtversnipperaar haal, stuur dan gewoon een PB.

Overigens bedankt aan Djiezes, en vooral aan superstaaf.

Ik breek met plezier een halswervel van u, u mag zelfs zelf kiezen welke.

Jozef Ostyn
24 september 2005, 11:02
Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin

Een thema waar ik niet echt warm voor loop. Toch enkele suggesties:

-) fast food resulteert vaak in overdreven standardisatie en éénheidsworst; de diversiteit en rijkheid van de lokale eetcultuur gaat verloren
-) anderzijds maakt de standardisatie van fast food het ook gemakkelijker om vaste criteria inzake kwaliteit, hygiëne, enz. te hanteren en controleren
-) fast food zorgt de facto ook voor de wereldwijde verspreiding van bepaalde aspecten van de eetcultuur van bepaalde regio's
-) fast food is qua prijs vaak "democratischer" dan gastronomie, wat belangrijk is op een moment dat steeds meer gezinnen met tweeverdieners steeds minder tijd hebben om zelf te koken
-) keerzijde is dan weer dat fast food ook het overdreven uit eten aanmoedigt en daardoor steeds meer mensen "ontwent" van de mogelijkheid om zelf een goede en lekkere maaltijd klaar te maken
-) bovendien moeten bij het "goedkoper" zijn van fast food ook nuanceringen aangebracht worden; sommige delen van het fast food menu zijn misschien goedkoop, andere dan weer niet
-) fast food lijkt ook te leiden tot meer onevenwichtig eten met alle gevolgen vandien voor de volksgezondheid
-) anderzijds is het niet per definitie zo dat gastronomie "gezonder" is, heel wat gastronomische maaltijden zijn ook overladen met zware sausen en dergelijke meer

Tot daar enkele elementen die zo onmiddellijk bij mij opkomen. Hopelijk heb je er iets aan.

/\|cazar
24 september 2005, 11:05
Alkazar als ge wilt dat ik uw rotkop door de houtversnipperaar haal, stuur dan gewoon een PB.

Overigens bedankt aan Djiezes, en vooral aan superstaaf.

Heb trouwens een fotootje van u gevonden tijdens 1 van uw fastfood tochten

http://www.bsu.edu/web/sigep/Pictures/Main%20Gallery/Photos/Fat-Man.jpg

Musketo
24 september 2005, 11:05
En met zulke non-opdrachten wordt onze jeugd dus vergiftigd hé.

/\|cazar
24 september 2005, 11:07
Een thema waar ik niet echt warm voor loop. Toch enkele suggesties:

-) fast food resulteert vaak in overdreven standardisatie en éénheidsworst; de diversiteit en rijkheid van de lokale eetcultuur gaat verloren
-) anderzijds maakt de standardisatie van fast food het ook gemakkelijker om vaste criteria inzake kwaliteit, hygiëne, enz. te hanteren en controleren
-) fast food zorgt de facto ook voor de wereldwijde verspreiding van bepaalde aspecten van de eetcultuur van bepaalde regio's
-) fast food is qua prijs vaak "democratischer" dan gastronomie, wat belangrijk is op een moment dat steeds meer gezinnen met tweeverdieners steeds minder tijd hebben om zelf te koken
-) keerzijde is dan weer dat fast food ook het overdreven uit eten aanmoedigt en daardoor steeds meer mensen "ontwent" van de mogelijkheid om zelf een goede en lekkere maaltijd klaar te maken
-) bovendien moeten bij het "goedkoper" zijn van fast food ook nuanceringen aangebracht worden; sommige delen van het fast food menu zijn misschien goedkoop, andere dan weer niet
-) fast food lijkt ook te leiden tot meer onevenwichtig eten met alle gevolgen vandien voor de volksgezondheid
-) anderzijds is het niet per definitie zo dat gastronomie "gezonder" is, heel wat gastronomische maaltijden zijn ook overladen met zware sausen en dergelijke meer

Tot daar enkele elementen die zo onmiddellijk bij mij opkomen. Hopelijk heb je er iets aan.

de bedoeling van zulke taken, jozef, is dat de pulpbreinen zelf nadenken over hetgeen ze moeten schrijven.

nu al is het niveau van het onderwijs dermate uitgehold dat zelfs de stomste nematode zijn diploma aso kan behalen, laat hen zelf die inspanning leveren.

Musketo
24 september 2005, 11:09
Gij waard dan toch te stom om uw diploma ASO te halen, Alcazar?


De richting Humane Wetenschappen dient in ieder geval meteen afgeschaft te worden. Dat is de grootste onzin ooit.

vercetti
24 september 2005, 11:09
Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin

Pro Fast Food.



Je moet niet lang wachten op je eten. Je besteld en één minuut later ben je al aan het eten. :)
Als je het niet te vaak eet kan het geen kwaad
Het is lekker :D
Je kan bij fastfood ook evengoed een gezonde salade bestellen.
Bij vele fastfoodrestaurants heb je een kleine speeltuin waarin de kinderen zich naar hartelust kunnen uitleven
Je kan ook vanuit je auto eten bestellen (tijdsbesparing)
Het is goed om er een verjaardagsfeestje te houden (wie heeft er in zijn jeugd niet zo'n Mc Donald's of Quick verjaardagsfeestje meegemaakt
Het is niet duur itt gastronomie (voor 5€ heb je er al goed gegeten tewijl het voorgereht bij gewone restaurants al gauw het dubbele kost)
Kinderen zijn er dól op

Contra fast food:


Je loopt het risico om producten van mindere kwaliteit te kopen
Als je het té vaak eet kan je er dik van worden
De speeltjes in de Happy Meal's en Magic Boxes worden waarschijnlijk door loonslaven gemaakt

Kan je hier wat mee doen?
Edit:After edit by vercetti on 24-09-2005 at 12:11
Reason:
--------------------------------

Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin

Pro Fast Food.



Je moet niet lang wachten op je eten. Je besteld en één minuut later ben je al aan het eten. :)
Als je het niet te vaak eet kan het geen kwaad
Het is lekker :D
Je kan bij fastfood ook evengoed een gezonde salade bestellen.
Bij vele fastfoodrestaurants heb je een kleine speeltuin waarin de kinderen zich naar hartelust kunnen uitleven
Je kan ook vanuit je auto eten bestellen (tijdsbesparing)
Het is goed om er een verjaardagsfeestje te houden (wie heeft er in zijn jeugd niet zo'n Mc Donald's of Quick verjaardagsfeestje meegemaakt
Het is niet duur itt gastronomie (voor 5€ heb je er al goed gegeten tewijl het voorgereht bij gewone restaurants al gauw het dubbele kost)
Kinderen zijn er dól op

Contra fast food:


Je loopt het risico om producten van mindere kwaliteit te kopen
Als je het té vaak eet kan je er dik van worden
De speeltjes in de Happy Meal's en Magic Boxes worden waarschijnlijk door loonslaven gemaakt

Kan je hier wat mee doen?

Before any edits, post was:
--------------------------------

Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin

Pro Fast Food.


Je moet niet lang wachten op je eten. Je besteld en één minuut later ben je al aan het eten. :)
Als je het niet te vaak eet kan het geen kwaad
Het is lekker :D
Je kan bij fastfood ook evengoed een gezonde salade bestellen.
Bij vele fastfoodrestaurants heb je een kleine speeltuin waarin de kinderen zich naar hartelust kunnen uitleven
Je kan ook vanuit je auto eten bestellen (tijdsbesparing)
Het is goed om er een verjaardagsfeestje te houden (wie heeft er in zijn jeugd niet zo'n Mc Donald's of Quick verjaardagsfeestje meegemaakt
Kinderen zijn er dól op


Contra fast food:


Je loopt het risico om producten van mindere kwaliteit te kopen
Als je het té vaak eet kan je er dik van worden
De speeltjes in de Happy Meal's en Magic Boxes worden waarschijnlijk door loonslaven gemaakt


Kan je hier wat mee doen?

Groot Bakkes
24 september 2005, 11:10
Bedankt Jozef Ostyn, wederom nuttige en interessante argumenten!!!


PS: Alkazar ik snij uw ballen eraf met een bot mes als ge uw voze kop niet dichthoudt.

/\|cazar
24 september 2005, 11:11
Pro Fast Food.

Je moet niet lang wachten op je eten. Je besteld en één minuut later ben je al aan het eten. :)
Als je het niet te vaak eet kan het geen kwaad
Het is lekker :D
Je kan bij fastfood ook evengoed een gezonde salade bestellen.
Bij vele fastfoodrestaurants heb je een kleine speeltuin waarin de kinderen zich naar hartelust kunnen uitleven
Je kan ook vanuit je auto eten bestellen (tijdsbesparing)
Het is goed om er een verjaardagsfeestje te houden (wie heeft er in zijn jeugd niet zo'n Mc Donald's of Quick verjaardagsfeestje meegemaakt
Kinderen zijn er dól op

Contra fast food:

Je loopt het risico om producten van mindere kwaliteit te kopen
Als je het té vaak eet kan je er dik van worden
De speeltjes in de Happy Meal's en Magic Boxes worden waarschijnlijk door loonslaven gemaakt

Kan je hier wat mee doen?

u begrijpt het dus ook niet he.

Als ex-leraar zijnde ( in een vorig leven ) heb ik het schijt aan dat gefoefel: hoe kan je nu van die pierenbreinen verlangen dat ze hun door xtc ontregelde synapsen nog deftig gebruiken als ze die dingen op een schoteltje voorgeschoteld krijgen ?

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:12
-) anderzijds is het niet per definitie zo dat gastronomie "gezonder" is, heel wat gastronomische maaltijden zijn ook overladen met zware sausen en dergelijke meer
Het klopt enigszins, maar dat is toch een trend die reeds een tijdlang keerde.
De tijd van in béarnaise zwemmende hompen koe is reeds lang voorbij, toch in wat voor gastronomische keten wil doorgaan.
Als er nog met rijke room- of botersauzen gegarnierd wordt, dan is dat vaak niet meer dan een streepje links en rechts van het basisproduct.

Het ongezonde bij gastronomie situeert zich m.i. vaker in de overdad van wijn en nadien zalige eau-de-vies.:oops:
Edit:After edit by Supe®Staaf on 24-09-2005 at 12:12
Reason:
--------------------------------

-) anderzijds is het niet per definitie zo dat gastronomie "gezonder" is, heel wat gastronomische maaltijden zijn ook overladen met zware sausen en dergelijke meer
Het klopt enigszins, maar dat is toch een trend die reeds een tijdlang keerde.
De tijd van in béarnaise zwemmende hompen koe is reeds lang voorbij, toch in wat voor gastronomische keten wil doorgaan.
Als er nog met rijke room- of botersauzen gegarnierd wordt, dan is dat vaak niet meer dan een streepje links en rechts van het basisproduct.

Het ongezonde bij gastronomie situeert zich m.i. vaker in de overdad van wijn en nadien zalige eau-de-vies.:oops:

Before any edits, post was:
--------------------------------

-) anderzijds is het niet per definitie zo dat gastronomie "gezonder" is, heel wat gastronomische maaltijden zijn ook overladen met zware sausen en dergelijke meer
Het klopt enigszins, maar dat is toch een trend die reeds een tijdlang keerde.
De tijd van in béarnaise zwemmende hompen koe is reeds lang voorbij, toch in wat voor gastronomische keten wil doorgaan.
Als er nog met rijke room- of botersauzen gegarnierd wordt, dan is dat vaak niet meer dan een streepje links en rechts van het basisproduct.

/\|cazar
24 september 2005, 11:12
Bedankt Jozef Ostyn, wederom nuttige en interessante argumenten!!!


PS: Alkazar ik snij uw ballen eraf met een bot mes als ge uw voze kop niet dichthoudt.

ik pak dat bot mes direct af en ram het in uw rechteroog.

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:14
Als ex-leraar zijnde ( in een vorig leven ) heb ik het schijt aan dat gefoefel: hoe kan je nu van die pierenbreinen verlangen dat ze hun door xtc ontregelde synapsen nog deftig gebruiken als ze die dingen op een schoteltje voorgeschoteld krijgen ?Info vergaren is ook een kunst.
Je leert visie krijgen op tegenstrijdige meningen.
Het schiften van gemakkelijk verkregen info lijkt me op zijn beurt ook een kunst die aandacht vraagt.

Groot Bakkes
24 september 2005, 11:14
de bedoeling van zulke taken, jozef, is dat de pulpbreinen zelf nadenken over hetgeen ze moeten schrijven.

nu al is het niveau van het onderwijs dermate uitgehold dat zelfs de stomste nematode zijn diploma aso kan behalen, laat hen zelf die inspanning leveren.


Ik vraag gewoon extra argumenten van buitenstaanders om een zo objectief mogelijk werk te schrijven.
Als het u niet aanstaat ga dan maar weg, naar uw yoga-lessen ofzo, kunt ge wat betalen voor lessen met geld dat ge verdient op uw werk dat u in zulke mate stresseert dat ge yoga-lessen moet nemen.

Of hoe dom ge kunt zijn...

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:15
@Groot bakkes

Begin liever uw essay te maken i.p.v. met Alcazar te stoeien :rofl:

/\|cazar
24 september 2005, 11:16
Gij waard dan toch te stom om uw diploma ASO te halen, Alcazar?


De richting Humane Wetenschappen dient in ieder geval meteen afgeschaft te worden. Dat is de grootste onzin ooit.

Ik heb in TSO een richtingske gevolgd dat quasi gelijk staat met wiskunde wetenschappen.
Alleen heb ik ook leren lassen, electronica leren in elkaar foefelen en bommen maken.

/\|cazar
24 september 2005, 11:20
Ik vraag gewoon extra argumenten van buitenstaanders om een zo objectief mogelijk werk te schrijven.
Als het u niet aanstaat ga dan maar weg, naar uw yoga-lessen ofzo, kunt ge wat betalen voor lessen met geld dat ge verdient op uw werk dat u in zulke mate stresseert dat ge yoga-lessen moet nemen.

Of hoe dom ge kunt zijn...


je krijgt nu wel materiaal aangerijkt, maar waat baat het, hoogstwaarschijnlijk zal dat essaytje, voorzien van de nodige ezelsoren en vetvlekken, uitblinken in taal-, spellings-en grammaticafouten, uiteraard voorzien van grotesque stijlfouten.

post uw verhandelingetje op dit forum, zo rond zondagavond 21.30 u ( tegen dan zal het wel af zijn ), dan kunnen we nog eens goed lachen, niets beter om een stressvolle werkweek mee in te zetten.

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:20
Je moet niet lang wachten op je eten. Je besteld en één minuut later ben je al aan het eten. :)
Inderdaad.
Het tijdsaspect heb ik uit het oog verloren.

Het is lekker :D

Zeer subjectief hoor.

Het is goed om er een verjaardagsfeestje te houden (wie heeft er in zijn jeugd niet zo'n Mc Donald's of Quick verjaardagsfeestje meegemaakt
Ook nogal subjetief.
Toen mijn zoon van 15 voor zijn verjaardagscadeau een etentje in een gastronomisch restaurant begeerde, vond ik op een af andere manier dat ik toch een heel klein beetje in mijn opvoedingsproject geslaagd was en hem toch eenminimum aan cultuur had bijgebracht.
't Is weer bijna zover, ik begin alvast te sparen.
:-)


Je loopt het risico om producten van mindere kwaliteit te kopen
Dat is een fabel.
De oorsprong van het 'eten' is streng gecontroleerd.
Hoe ze het presenteren is weer wat anders.

En goedkoop......... in verhouding tot wat je krijgt, is dat echt wel discutabel.
Ik dacht niet dat je nog voor 5€ in een fast-food-keet iets kon halen.

Musketo
24 september 2005, 11:22
Ik heb in TSO een richtingske gevolgd dat quasi gelijk staat met wiskunde wetenschappen.
Alleen heb ik ook leren lassen, electronica leren in elkaar foefelen en bommen maken.

Dat geloof je toch zelf niet zeker.

Jozef Ostyn
24 september 2005, 11:22
Het klopt enigszins, maar dat is toch een trend die reeds een tijdlang keerde.
De tijd van in béarnaise zwemmende hompen koe is reeds lang voorbij, toch in wat voor gastronomische keten wil doorgaan.
Als er nog met rijke room- of botersauzen gegarnierd wordt, dan is dat vaak niet meer dan een streepje links en rechts van het basisproduct.

Het ongezonde bij gastronomie situeert zich m.i. vaker in de overdad van wijn en nadien zalige eau-de-vies.:oops:

Toch stel ik vast dat er bijvoorbeeld ook bij vis nog altijd zeer zware sausen gebruikt worden. Heb zo gisteren in de Sea Grill van het Sas Radisson Hotel te Brussel een uitstekende lunch gebruikt, maar de zeetong meunière was toch wat zwaar. Uitstekende wijnkaart overigens!

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:22
post uw verhandelingetje op dit forum, zo rond zondagavond 21.30 u ( tegen dan zal het wel af zijn ), dan kunnen we nog eens goed lachen, niets beter om een stressvolle werkweek mee in te zetten.Is dat een 'omgekeerde' incitatie?
Wil je Groot Bakkes aansporen zich te bewijzen om toch een goeie tekst op poten te zetten?
;-)

Groot Bakkes
24 september 2005, 11:23
@Groot bakkes

Begin liever uw essay te maken i.p.v. met Alcazar te stoeien :rofl:

:lol: Dat klasseer ik onder nuttige ontspanning of stressaflatende bezigheden tijdens het noeste werk. :wink:

Nee serieus, ben al in de helft van mijn werk.

Jozef Ostyn
24 september 2005, 11:24
je krijgt nu wel materiaal aangerijkt, maar waat baat het, hoogstwaarschijnlijk zal dat essaytje, voorzien van de nodige ezelsoren en vetvlekken, uitblinken in taal-, spellings-en grammaticafouten, uiteraard voorzien van grotesque stijlfouten.



Zou u niet beter eerst eens uw eigen fouten in de gaten houden?

/\|cazar
24 september 2005, 11:25
om even op het onderwerp terug te komen, ik begrijp niet dat mensen zich kunnen verlagen tot het nuttigen van fastfood, zijnde flink gekruide en gekleurde troep.

heb ooit als consultant in een vleesfabriek moeten werken om er de afvalwaterzuivering te optimaliseren, dat is dus enorme vieze brij waaraan kleur-en smaakstoffen worden toegevoegd totdat het op vlees lijkt.

bij de chinees een afhaalpakketje halen is gewoon dodelijk voor je gezondheid, gezien de rattenkeutels er meestal tussen doe rijstkorrels liggen.

curryworsten: daar zitten varkenssnuiten in.

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:25
Toch stel ik vast dat er bijvoorbeeld ook bij vis nog altijd zeer zware sausen gebruikt worden. Heb zo gisteren in de Sea Grill van het Sas Radisson Hotel te Brussel een uitstekende lunch gebruikt, maar de zeetong meunière was toch wat zwaar. Uitstekende wijnkaart overigens!HA!
De Sea Grill staat op mijn 'to go'-lijstje (als ik weer goed bij kas zit)
Ik het 'een bezoek', een omweg' of 'een reis' waard?
Anders is het L'écailler hoor ;-)

/\|cazar
24 september 2005, 11:25
Dat geloof je toch zelf niet zeker.

yup, industrieel wetenschappen.

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:26
om even op het onderwerp terug te komen, ik begrijp niet dat mensen zich kunnen verlagen tot het nuttigen van fastfood, zijnde flink gekruide en gekleurde troep.
Den reinen is alles rein.
Een goed varken eet alles.
Hoe kan je gastronomie appreciëren als je nooit troep naar binnen werkt?

curryworsten: daar zitten varkenssnuiten in......én hane-lelletjes. :rofl:

/\|cazar
24 september 2005, 11:26
Is dat een 'omgekeerde' incitatie?
Wil je Groot Bakkes aansporen zich te bewijzen om toch een goeie tekst op poten te zetten?
;-)

yup

Jozef Ostyn
24 september 2005, 11:28
HA!
De Sea Grill staat op mijn 'to go'-lijstje (als ik weer goed bij kas zit)
Ik het 'een bezoek', een omweg' of 'een reis' waard?
Anders is het L'écailler hoor ;-)

Mijn secretaresse had het uitgekozen (dit is één van de vele zaken waarvoor ik mij doorgaans blindelings op haar verlaat). Ik zou zeker zeggen dat het een bezoek waard is. Wel nogal prijzig. Service is overigens uitstekend!

/\|cazar
24 september 2005, 11:28
Zou u niet beter eerst eens uw eigen fouten in de gaten houden?

zou u niet beter gaan vissen dan zich te focussen op mijn sporadische door spoed veroorzaakte spellingshiaten en dergelijke.

overigens is de Sea Grill voortreffelijk, u stijgt in mijn achting.

/\|cazar
24 september 2005, 11:29
Den reinen is alles rein.
Een goed varken eet alles.
Hoe kan je gastronomie appreciëren als je nooit troep naar binnen werkt?

.....én hane-lelletjes. :rofl:

ik ben ook niet bepaald een gastronomie freak, de keren dat ik op restaurant ga, is het eerder van moeten.

ik hou het bij gewoon simpel zelfbereid eten: simpele boerenkost: daar gaat niets boven.

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:29
yup:-D :thumbsup:

Jozef Ostyn
24 september 2005, 11:29
zou u niet beter gaan vissen dan zich te focussen op mijn sporadische door spoed veroorzaakte spellingshiaten en dergelijke.

overigens is de Sea Grill voortreffelijk, u stijgt in mijn achting.

Het is al een eeuwigheid geleden dat ik nog ben gaan vissen (toen met mijn vader). Misschien geen slechte tip.

Supe®Staaf
24 september 2005, 11:31
Nee serieus, ben al in de helft van mijn werk.Da's ook snel.
Maar goed.
Vergeet uw bronvermeldingen niet hee!
En als uw leraar niet weet wie Supe®staaf is, dan geeft ge hem een kniestoot. Hij zal het dan wel weten.
Edit:After edit by Supe®Staaf on 24-09-2005 at 12:31
Reason:
--------------------------------



Nee serieus, ben al in de helft van mijn werk.Da's ook snel.
Maar goed.
Vergeet uw bronvermeldingen niet hee!
En als uw leraar niet weet wie Supe®staaf is, dan geeft ge hem een kniestoot. Hij zal het dan wel weten.

Before any edits, post was:
--------------------------------



Nee serieus, ben al in de helft van mijn werk.Da's ook snel.
Maar goed.
Vergeet uw bronvermeldingen niet hee!
En als uw leraar niet weet wie Supe®staaf is, dan geeft ge hem een knistoot. Hij zal het dan wel weten.

Groot Bakkes
24 september 2005, 11:46
Ja maar het mag MAXIMUM 1.5 pagina tekst zijn dusja dan bent ge rap klaar hé, ik denk dat ik zelfs nog de tekst wat ga moeten inkorten. :cry:

Supe®Staaf
24 september 2005, 12:39
Daar gaat één van de argumenten PRO-gastronomie:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GEVI6620


Hoe gezond is vis?
Nuttige omega-3-zuren zitten vooral in vette exemplaren

Vis is gezond. Ja toch? Terwijl vroeger alleen de weldaden van vis eten benadrukt werden, steken nu steeds meer geruchten de kop op dat niet alle vissen even goed zijn voor de gezondheid. Wij visten voor u uit voor welke vis u met een gerust hart aan tafel mag schuiven.

Gezondheidsexperts raden nog altijd aan om een of twee keer per week vis te eten. Vis bevat veel eiwitten en is veel magerder dan vlees- en melkproducten, die ook een belangrijke bron van eiwitten zijn. Daarnaast leveren vis, schaal-en schelpdieren ook vitamines en mineralen.

Bovendien krijg iets unieks binnen telkens als je een hapje vis neemt: vis bevat omega-3-vetzuren. Die hebben je lichaamscellen nodig, vooral voor de hersenen en de aders. Je lichaam kan zelf geen omega-3-vetzuren aanmaken, dus moet je ze binnenkrijgen via je voedsel en dan is vis de ideale bron.

Volgens voedingsdeskundige Remi De Schrijver is vis gezond als je hem met mate eet: ,,Omega-3-zuren zitten vooral in vette vissoorten zoals paling, haring en zalm. Die zuren helpen om hart- en vaatziektes te voorkomen. In het algemeen heb je niks te verliezen door vis te eten, maar of je er ook effectief iets bij wint, staat ook niet vast'', zegt hij. ,,Dat je slimmer wordt als je veel vis eet, is een fabeltje. Het zou helpen tegen dementie maar daar is nog geen bewijs voor.''

Niet elke dag

Toch zit er ook waarheid in de geruchten dat vis giftige stoffen bevat. Je mag ook niet elke dag vis eten want soms is hij vervuild met kwik. Vissen uit de zee zijn over het algemeen veiliger dan riviervissen, omdat ze minder schadelijke stoffen bevatten.

,,Het zijn uitgerekend de vette vissen zoals haring en paling die het meeste van die giftige stoffen opnemen'', vertelt De Schrijver. ,,Je moet die vette vissen dus eten voor je portie omega-3 maar ook weer niet te vaak, omdat ze vervuild zijn.''

De toekomst ziet er gelukkig iets beter uit. De jongste twintig jaar is er een dalende trend in de watervervuiling

C uit W
24 september 2005, 13:14
De vergelijking gaat niet op.
fast food zou moeten vergeleken worden met belegde broodjes, koeken van de bakker, boterhammen of pistolets of baguetten die je zelf belegen hebt. Of gewoon thuis koken (is normaal geen gastronomie).
'Alsof je zou vragen : de step of de ferrari testarossa.

/\|cazar
24 september 2005, 18:16
Ja maar het mag MAXIMUM 1.5 pagina tekst zijn dusja dan bent ge rap klaar hé, ik denk dat ik zelfs nog de tekst wat ga moeten inkorten. :cry:

en ?

mogen we het ook lezen ?

we zullen niet lachen.

Smurfje
24 september 2005, 18:17
Jah! Wij willen het lezen!

Percalion
24 september 2005, 20:55
Juist ja, verhandelingen schrijven. Ik heb destijds zodanig veel argumenten contra wonen op het platteland aangesleept, dat er mensen net niet verhuisd zijn naar de stad.

't Is waarschijnlijk al te laat, maar goed: waarom zou er een tegenstelling bestaan tussen gastronomisch eten en fastfood? Het is perfect mogelijk de ene dag in Comme Chez Soi en de andere dag in McDo' te eten, toch?

Jozef Ostyn
24 september 2005, 22:20
Het is perfect mogelijk de ene dag in Comme Chez Soi en de andere dag in McDo' te eten, toch?

Absoluut. Al heb ik zelf nog niet in de Comme Chez Soi gegeten. Staat nog op mijn lijstje voor een gepaste gelegenheid.

ingenious
25 september 2005, 06:46
Contra fast food:


Je loopt het risico om producten van mindere kwaliteit te kopen
Als je het té vaak eet kan je er dik van worden
De speeltjes in de Happy Meal's en Magic Boxes worden waarschijnlijk door loonslaven gemaakt
Kan je hier wat mee doen?

uit deze contra's is er de 'gezonde fastfood' ontstaan. al zijn die vaak wel niet zo goedkoop.

Jampie
25 september 2005, 06:57
Gastronomie pro:



gezondere keuken. ->Minder dierlijke vetten meer olijfolie.

->Kleinere porties
->Vis i.p.v. vlees
->Wijn i.p.v. bier
->Water i.p.v frisdrank

verfijnde aanbieding:->Kunstzinnige presentatie op bord

->Aangenaam kader
->Uitgebreide info mogelijk over de gerechten

Gastronomie contra:->prijs te hoog

->soms beperking van keuze (zelfde menu per tafel)
->dress-code in sommige tenten


Uit deze lijst kan je zonder problemen de pro en contra van de fast-food distilleren.

Vis ipv vlees ????? Vis is gastronomisch hoogstaander dan vlees ? Wat een onzin.
Hetzelfde geldt voor Wijn ipv bier en water ipv frisdrank.

Supe®Staaf
25 september 2005, 20:47
Vis ipv vlees ????? Vis is gastronomisch hoogstaander dan vlees ? Wat een onzin.
Hetzelfde geldt voor Wijn ipv bier en water ipv frisdrank.Heb ik dat gezegd?
Kijk eens goed onder welke rubriek het staat: gezondheid.
En zelfs dat heb ik gerelativeerd met het artikel uit Het Nieuwsblad (post 44)
Edit:After edit by Supe®Staaf on 25-09-2005 at 21:51
Reason:
--------------------------------

Vis ipv vlees ????? Vis is gastronomisch hoogstaander dan vlees ? Wat een onzin.
Hetzelfde geldt voor Wijn ipv bier en water ipv frisdrank.Heb ik dat gezegd?
Kijk eens goed onder welke rubriek het staat: gezondheid.
En zelfs dat heb ik gerelativeerd met het artikel uit Het Nieuwsblad (post 44)

Before any edits, post was:
--------------------------------

Vis ipv vlees ????? Vis is gastronomisch hoogstaander dan vlees ? Wat een onzin.
Hetzelfde geldt voor Wijn ipv bier en water ipv frisdrank.Heb ik dat gezegd?
Kijk eens goed onder welke rubriek het staat: gezondheid.
En zelfs dat heb ik gerelativeerd met het artikel uit Het Nieuwsblad

Supe®Staaf
25 september 2005, 20:50
Het is perfect mogelijk de ene dag in Comme Chez Soi en de andere dag in McDo' te eten, toch?Okay.
We doen beide.
Eerst naar 't Rouppeplein.
Daarna naar de Macdo. Dan is het mijn beurt om te trakteren. ;-)

Guderian
25 september 2005, 21:09
Goedemorgen alte kameraden,

Deze ochtend kwam ik tot de spijtige vaststelling dat ik tegen maandag een verhandeling moet schrijven ivm "Fast-food vs gastronomie". Ik heb zowel pro als contra-argumenten nodig voor beide concepten. Ik reken op jullie visionaire geesten.

MVG

Erwin

http://www.pyckwolf.be/VJW_verschil.bmp

8)


http://www.mcspotlight.org

Apocalyps
25 september 2005, 21:12
http://www.pyckwolf.be/VJW_verschil.bmp

8)


http://www.mcspotlight.org

Dat is een zwaar vettig verschil...

/\|cazar
25 september 2005, 21:19
http://www.pyckwolf.be/VJW_verschil.bmp

8)


http://www.mcspotlight.org

karikatuur natuurlijk.

we zijn in Europa goed op weg om heler generaties rubenskonten ( woord geleerd op dit forum ) te kweken.

Jampie
26 september 2005, 14:21
Heb ik dat gezegd?
Kijk eens goed onder welke rubriek het staat: gezondheid.
En zelfs dat heb ik gerelativeerd met het artikel uit Het Nieuwsblad (post 44)Je zegt gastronomie pro : Vis ipv vlees. Dat heeft met gastronomie niets te maken. Een slecht bereide vis is niet lekker. Een slecht bereid stuk vlees ook niet.
Niks zo vet als zalm, voor je gezondheid neem je beter een lekker lamsnootje. Maar ook dat heeft niks met gastronomie te maken.

Supe®Staaf
28 september 2005, 16:35
Je zegt gastronomie pro : Vis ipv vlees. Dat heeft met gastronomie niets te maken. Een slecht bereide vis is niet lekker. Een slecht bereid stuk vlees ook niet.
Dat is allemaal de kwestie niet.
Lees eerst eens goed wat ik precies schreef.
:evil:

Gastronomisch eten lijkt me gezonder, omdat daar in tegenstelling tot het fuck-food-menu meer vis aangeboden wordt.
En ook dat relativeerde ik met een artikelmtje over de gezondheid van vis vs. vlees.

Ik citeer het nogmaals met een kleurtje, want het ontgaat je blijkbaar:
Gastronomie pro:

gezondere keuken.
->Minder dierlijke vetten meer olijfolie.
->Kleinere porties
->Vis i.p.v. vlees
->Wijn i.p.v. bier
->Water i.p.v frisdrank

Niks zo vet als zalm, voor je gezondheid neem je beter een lekker lamsnootje. Maar ook dat heeft niks met gastronomie te maken.
De vetten in zalm zijn gezonder. Het zijn polyonverzadigde vetten. In fuckfood zijn het verzadigde vetten. Zowel in het product zelf als door de bereidingswijze (frituur)

Supe®Staaf
28 september 2005, 16:36
Hey, Groot Bakkes!!!!
Hoeveel punten heb je voor onze verhandeling gehaald?
:rofl:

/\|cazar
28 september 2005, 19:14
Hey, Groot Bakkes!!!!
Hoeveel punten heb je voor onze verhandeling gehaald?
:rofl:

Groot Bakkes laat mij weten dat hij zijn taak heeft terug gekregen.

8/20,

Volgens hem is het voornamelijk te wijten aan dt-fouten, hij had er 8; bij elk zo'n fout wordt er een punt afgetrokken.

Het leven kan hard zijn.

Hij kan maar beter naar de vakschool gaan.

Of maquillagiste worden, zoals enid, die is toch ook aan den bak geraakt daarmee.

Het leven kan hard zijn !

Supe®Staaf
28 september 2005, 19:33
Groot Bakkes laat mij weten dat hij zijn taak heeft terug gekregen.

8/20,

Volgens hem is het voornamelijk te wijten aan dt-fouten, hij had er 8; bij elk zo'n fout wordt er een punt afgetrokken.
Dan hebben wij maar 16/20 gehaald?!?!???!!!
Wat een schurftig wrattenzwijn van een onderwijzer!
Die kwiet heeft gotfertoemme stront in zijn ogen zeker?
't Half forum heeft nodedzju zijn zondag aan dat kloot-opstel verneukt, en dan komt die half-gare schoolfrik af met een miezerige 16/20!!!
Is die lorejas niet beschaamd?
Gaat die oen zijn literaire kennis dan echt niet verder dan Nijntje Konijntje en aap-noot-mies?
Wat wil die geflipte kneut dan wél?
Dat we hem omkopen met een gastronomisch dineetje?
Een bamburger met héél pikante saus van de eerste de beste gore fuckfood-tent.
Dat kan hij krijgen ja!
Waar de zon nooit schijnt!
Tenzij hij zijn pédé-streken in den hof uitvreet!
:evil: