PDA

View Full Version : Vlaams Blok en homosexualiteit


jan hyoens
1 juli 2003, 14:01
Het Vlaams Blok is niet tegen homosexuelen! Het Vlaams Blok is wel tegen de algemeen heersende sfeer waarin homosexualiteit wordt voorgesteld als een volstrekt normale gedragsvorm of zelfs een na te streven ideaalbeeld. Het feit te accepteren dat er een bepaald percentage homosexuelen in de maatschappij aanwezig is, betekent nog niet dat men de maatschappelijke norm van heterosexuele samenlevingsvormen, zoals bv het huwelijk, op de helling moet zetten, of belachelijk maken. Samenvattend: het feit dat homosexuelen vroeger geweerd werden in de sociale omgang is al even afkeurenswaardig als de overdreven aandacht die men er momenteel aan besteedt.
Voor ons is homosexualiteit een menselijk verschijnsel en dus geen politiek of maatschappelijk probleem.

Dies
1 juli 2003, 15:11
Het Vlaams Blok is niet tegen homosexuelen! Het Vlaams Blok is wel tegen de algemeen heersende sfeer waarin homosexualiteit wordt voorgesteld als een volstrekt normale gedragsvorm
Het Vlaams Blok is er dus niet tegen, maar ze vinden het wel niet normaal eigenlijk dat er mensen homosexueel geaard zijn?!

of zelfs een na te streven ideaalbeeld.
Hier mogen we toch wel eens hartelijk om lachen? :D Waar en wanneer wordt homosexualiteit voorgesteld als een na te streven ideaalbeeld?

en dus geen politiek of maatschappelijk probleem.
Wel wanneer er mensen op basis van hun geaardheid gediscrimineerd worden natuurlijk!

LaundroMat
1 juli 2003, 15:36
Waar het op neerkomt is dat het VB de homosexuelen weer de kast in wil jagen.

jan hyoens
2 juli 2003, 08:26
[quote=jan hyoens]Het Vlaams Blok is niet tegen homosexuelen! Het Vlaams Blok is wel tegen de algemeen heersende sfeer waarin homosexualiteit wordt voorgesteld als een volstrekt normale gedragsvorm
Het Vlaams Blok is er dus niet tegen, maar ze vinden het wel niet normaal eigenlijk dat er mensen homosexueel geaard zijn?!

Homosexualteit valt buiten de norm! Is toch niets discriminerend aan?

of zelfs een na te streven ideaalbeeld.
Hier mogen we toch wel eens hartelijk om lachen? :D Waar en wanneer wordt homosexualiteit voorgesteld als een na te streven ideaalbeeld?

Wel als je op de gayparade (je weet wel waar de klucht en steve stunt nog meeliepen) borden ziet met daarop "je wordt niet als hetero geboren, je wordt het!" dan mag ik me toch wel vragen stellen zeker!

en dus geen politiek of maatschappelijk probleem.
Wel wanneer er mensen op basis van hun geaardheid gediscrimineerd worden natuurlijk!

inderdaad!

Elle
2 juli 2003, 15:39
Samenvattend:
Het Vlaams Blok is hypocriet. Het is er, maar het mag niet gezegd/geweten worden.

Gewoonweg ridicuul. De eeuwige litanie dat ze niets hebben tegen homosexuelen, maar ondertussen er wel snerend hun mening over kwijt willen dat het niet 'normaal' is.
VB'ers hebben toch ook dezelfde rechten als minderheid, nochtans ze zijn ook niet 'normaal'.....Ik pleit tegen het inter-VB'ers huwelijk. Geen Vb'ers die nog aan inbreed mogen doen!!! :twisted:

stijnVL
3 juli 2003, 23:48
Het Vlaams Blok is niet tegen homosexuelen!

Correctie: het Vlaams Blok is niet tegen homo's, zolang die zich stilletjes binnenskamers met hun seksualiteit bezighouden en niet met de vraag naar gelijke rechten of administratieve gelijkschakeling naar buiten komen.

Het Vlaams Blok is wel tegen de algemeen heersende sfeer waarin homosexualiteit wordt voorgesteld als een volstrekt normale gedragsvorm of zelfs een na te streven ideaalbeeld.

Homoseksualiteit is niet "normaal" zoals heteroseksualiteit niet "normaal" is. Iets is pas "normaal" als het aan "de norm" voldoet. Vermits homoheteroseksualiteit een geaardheid is, kan je dit niet binnen een subjectief systeem van "normen" of "gedragsregels" beschrijven.

"Normen" zijn gebaseerd op collectieve "waarden", iemands seksualiteit is geen subjectieve waarde maar een objectief gegeven.

Overigens is er geen enkele rechtgeaarde nicht die homoseksualiteit wil promoveren tot het ideaalbeeld voor elk individu. Dat zou trouwens compleet zinloos zijn want homo of lesbo ben je of je bent het niet.

Dat laatste is notabene een standpunt dat ook het Vlaams Blok politbureau onderschrijft.

Het feit te accepteren dat er een bepaald percentage homosexuelen in de maatschappij aanwezig is, betekent nog niet dat men de maatschappelijke norm van heterosexuele samenlevingsvormen, zoals bv het huwelijk, op de helling moet zetten, of belachelijk maken.

Kom kom niet overdrijven, het burgerlijk huwelijk is niet meer of niet minder dan een constructie waaraan bepaalde juridische en fiscale implicaties zijn verbonden.

Als je iets speciaals of sacraals wil, wat wij homoseksuelen niet hebben, trouw dan behalve voor de wet ook nog voor de Kerk. Daar is het sacrament van het huwelijk nog niet opengesteld voor paren van hetzelfde geslacht en het ziet er niet naar uit dat daar snel verandering in zal komen. Overigens wie maalt erom...


Samenvattend: het feit dat homosexuelen vroeger geweerd werden in de sociale omgang is al even afkeurenswaardig als de overdreven aandacht die men er momenteel aan besteedt.

Van zodra men niet langer tegen holebi's fulmineert, alsof zij erop gericht zijn de hoeksteen van de samenleving onderuit te halen, zal die aandacht waar jij je aan stoort wel wegebben en zijn we gewoon een waardevol element van de samenleving geworden.

Voor ons is homosexualiteit een menselijk verschijnsel en dus geen politiek of maatschappelijk probleem.

Voor ons is het ook geen probleem, dus waarover maak je druk :roll:

Knuppel
4 juli 2003, 00:24
Kom jongens! Laat die hypocrisie varen en laat het ons liever digitaal anaal houden. :wink:

bartje
4 juli 2003, 07:55
Allé allé daar gaan we weer. Tjonge tjonge toch. De homohaat van het Vlaams Blok komt hier weer boven en dan durven ze nog zeggen dat ze niet tegen homo's zijn.

Nee wij zijn niet tegen homo's maar ze mogen wel niet huwen, ze mogen geen kinderen adopteren, ze mogen niet streven naar gelijke rechten etc. etc. etc. Maar verder nee wij hebben niets tegen homo's. Komaan hé hoe ridicuul.

bartje
4 juli 2003, 12:25
Misschien eens de homohatende taal van het Vlaams Blok hier terug op het forum plaatsen, zal duidelijk blijken dat het Vlaams Blok gewoon geen homo's kan uitstaan en dat ze er geen enkel respect en begrip voor opbrengen.

stijnVL
4 juli 2003, 12:33
Misschien eens de homohatende taal van het Vlaams Blok hier terug op het forum plaatsen, ...

Bartje, die staat hier al tot in den treure geciteerd in andere threads. Begin niet opnieuw he jongske...

bartje
4 juli 2003, 12:43
Ma neen, geen schrik Stijn, zal er niet opnieuw aan beginnen.

tomm
4 juli 2003, 23:37
zeg bartje die ene homo op die affiche gelijkt verdacht veel op Abu Jaja...

Patriot!
4 juli 2003, 23:43
Ma neen, geen schrik Stijn, zal er niet opnieuw aan beginnen.

:|

william t.
5 juli 2003, 16:32
Samenvattend:
Het Vlaams Blok is hypocriet. Het is er, maar het mag niet gezegd/geweten worden.

Gewoonweg ridicuul. De eeuwige litanie dat ze niets hebben tegen homosexuelen, maar ondertussen er wel snerend hun mening over kwijt willen dat het niet 'normaal' is.
VB'ers hebben toch ook dezelfde rechten als minderheid, nochtans ze zijn ook niet 'normaal'.....Ik pleit tegen het inter-VB'ers huwelijk. Geen Vb'ers die nog aan inbreed mogen doen!!! :twisted:
Dezelfde rechten?
Ik denk dat je vandaag meer rechten hebt wanneer je je als homo 'out' dan wel als overtuigde Vlaams Blokker: als homo kom je aan bod in de pers, je krijgt geen problemen meer op het werk, je vliegt niet uit de vakbond, je mag advertenties plaatsen voor de activiteiten van je vereniging, ...

Bluelagune
5 juli 2003, 18:07
Het Vlaams Blok is niet tegen homosexuelen! Het Vlaams Blok is wel tegen de algemeen heersende sfeer waarin homosexualiteit wordt voorgesteld als een volstrekt normale gedragsvorm of zelfs een na te streven ideaalbeeld. Het feit te accepteren dat er een bepaald percentage homosexuelen in de maatschappij aanwezig is, betekent nog niet dat men de maatschappelijke norm van heterosexuele samenlevingsvormen, zoals bv het huwelijk, op de helling moet zetten, of belachelijk maken. Samenvattend: het feit dat homosexuelen vroeger geweerd werden in de sociale omgang is al even afkeurenswaardig als de overdreven aandacht die men er momenteel aan besteedt.
Voor ons is homosexualiteit een menselijk verschijnsel en dus geen politiek of maatschappelijk probleem.



Ik vraag me dan wel af waarom er in het Vlaams Blok dan nog steeds homofobe ronduit homohatende mandatarissen en partijmilitanten rondlopen. Voorbeeld o.a is Xavier Buisseret die ooit homo's vergelijk met "rioolsmeerlapperij". Op dit forum zijn er legio voorbeelden genoeg...de neonazi's Guderian, Ferro en Eichmann" die hun homohaat niet onder stoelen of banken steken(zulke labiele types die niet ééns weten dat de vroegere leider van de Duitse neonazi-groep FAP Kuhnen Micheal zelf een homosexueel was). Dit is ook de reden waarom het Vlaams Blok net zoals vélé andere rechts-extreme partijen nooit een aanvaardbare rechtse volkspartij kan worden.

Elle
6 juli 2003, 14:03
Dezelfde rechten?
Ik denk dat je vandaag meer rechten hebt wanneer je je als homo 'out' dan wel als overtuigde Vlaams Blokker: als homo kom je aan bod in de pers, je krijgt geen problemen meer op het werk, je vliegt niet uit de vakbond, je mag advertenties plaatsen voor de activiteiten van je vereniging, ...
Homoseksualiteit kies je niet. Vlaams Blok-debiliteit wel....

Wanne
6 juli 2003, 14:33
Homosexualteit valt buiten de norm! Is toch niets discriminerend aan?


En aan wie is het om een norm te bepalen !?

Elle
6 juli 2003, 16:43
Homosexualteit valt buiten de norm! Is toch niets discriminerend aan?


En aan wie is het om een norm te bepalen !?

In zijn ogen waarschijnlijk aan megalomane Vlaamsblokkers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en die hypocrisie hoog in het vaandel dragen.
Blijkbaar heeft hij nog niet door dat de 'norm' niet bestaat, dat je niemand in vakjes kunt plaatsen. (En ik denk dat eenmaal je dat wel kunt doen, eentonigheid zou heersen.) Juist de variëteit in mensen, de verschillen in 'ons zijn' maken het boeiend om buiten te komen, mensen te leren kennen. Er zijn steeds raakvlakken, maar het 'anders zijn' van een persoon maakt het de moeite waard die andere te leren kennen. Maar wat kun je nu eenmaal anders van een VB'er verwachten dan een bekrompen visie en een blindstaren op de 'niet-bestaande' norm.

coosie
6 juli 2003, 17:26
Homosexualteit valt buiten de norm! Is toch niets discriminerend aan?


En aan wie is het om een norm te bepalen !?

In zijn ogen waarschijnlijk aan megalomane Vlaamsblokkers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en die hypocrisie hoog in het vaandel dragen.
Blijkbaar heeft hij nog niet door dat de 'norm' niet bestaat, dat je niemand in vakjes kunt plaatsen. (En ik denk dat eenmaal je dat wel kunt doen, eentonigheid zou heersen.) Juist de variëteit in mensen, de verschillen in 'ons zijn' maken het boeiend om buiten te komen, mensen te leren kennen. Er zijn steeds raakvlakken, maar het 'anders zijn' van een persoon maakt het de moeite waard die andere te leren kennen. Maar wat kun je nu eenmaal anders van een VB'er verwachten dan een bekrompen visie en een blindstaren op de 'niet-bestaande' norm.

Elle, ik ben het weeral volledig eens met jou !!!

Elle
6 juli 2003, 17:40
@ Coosie:
Ik weet het, ik weet het 8) .... :wink:

Quicky
6 juli 2003, 18:50
@ Coosie:
Ik weet het, ik weet het 8) .... :wink:

Amai, een BUB'er heeft dezelfde mening als gij, ik zou mij maar al beginnen schamen en in een hoekske wegkruipen...

Elle
6 juli 2003, 20:11
@ Coosie:
Ik weet het, ik weet het 8) .... :wink:

Amai, een BUB'er heeft dezelfde mening als gij, ik zou mij maar al beginnen schamen en in een hoekske wegkruipen...
OK, als gij het zegt :oops: :cry:
Maar tis mij feitelijk al eendert wie mij gelijk geeft :wink: , zolang ik gelijk krijg. Is nu eenmaal een slecht trekje van mij :wink:

Quicky
6 juli 2003, 20:14
@ Coosie:
Ik weet het, ik weet het 8) .... :wink:

Amai, een BUB'er heeft dezelfde mening als gij, ik zou mij maar al beginnen schamen en in een hoekske wegkruipen...
OK, als gij het zegt :oops: :cry:
Maar tis mij feitelijk al eendert wie mij gelijk geeft :wink: , zolang ik gelijk krijg. Is nu eenmaal een slecht trekje van mij :wink:

Azo, een betweterke, eentje die altijd gelijk moet hebben... :twisted:

Elle
6 juli 2003, 20:23
@ Quicky:
Yupz :oops: Ik ben dan ook nog een koppig, eigenwijs geval. Maar ja, die moeten er ook zijn hé :wink:

athena
6 juli 2003, 20:39
Homosexualteit valt buiten de norm! Is toch niets discriminerend aan?


En aan wie is het om een norm te bepalen !?

In zijn ogen waarschijnlijk aan megalomane Vlaamsblokkers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en die hypocrisie hoog in het vaandel dragen.
Blijkbaar heeft hij nog niet door dat de 'norm' niet bestaat, dat je niemand in vakjes kunt plaatsen. (En ik denk dat eenmaal je dat wel kunt doen, eentonigheid zou heersen.) Juist de variëteit in mensen, de verschillen in 'ons zijn' maken het boeiend om buiten te komen, mensen te leren kennen. Er zijn steeds raakvlakken, maar het 'anders zijn' van een persoon maakt het de moeite waard die andere te leren kennen. Maar wat kun je nu eenmaal anders van een VB'er verwachten dan een bekrompen visie en een blindstaren op de 'niet-bestaande' norm. Ooit al gehoord van de Gauss- curve, Elle?

Mieke 79
6 juli 2003, 20:48
Homosexualteit valt buiten de norm! Is toch niets discriminerend aan?


En aan wie is het om een norm te bepalen !?

In zijn ogen waarschijnlijk aan megalomane Vlaamsblokkers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en die hypocrisie hoog in het vaandel dragen.
Blijkbaar heeft hij nog niet door dat de 'norm' niet bestaat, dat je niemand in vakjes kunt plaatsen. (En ik denk dat eenmaal je dat wel kunt doen, eentonigheid zou heersen.) Juist de variëteit in mensen, de verschillen in 'ons zijn' maken het boeiend om buiten te komen, mensen te leren kennen. Er zijn steeds raakvlakken, maar het 'anders zijn' van een persoon maakt het de moeite waard die andere te leren kennen. Maar wat kun je nu eenmaal anders van een VB'er verwachten dan een bekrompen visie en een blindstaren op de 'niet-bestaande' norm. Ooit al gehoord van de Gauss- curve, Elle?

Er is nooit gezegd dat de Gauss-curve de norm is. Een gemiddelde ok, een gebied waar men de meeste kans heeft om zich te bevinden.
Iets anders dan de norm hoor... Een norm houdt ook een waardeoordeel in.

Elle
6 juli 2003, 20:50
Homosexualteit valt buiten de norm! Is toch niets discriminerend aan?


En aan wie is het om een norm te bepalen !?

In zijn ogen waarschijnlijk aan megalomane Vlaamsblokkers die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en die hypocrisie hoog in het vaandel dragen.
Blijkbaar heeft hij nog niet door dat de 'norm' niet bestaat, dat je niemand in vakjes kunt plaatsen. (En ik denk dat eenmaal je dat wel kunt doen, eentonigheid zou heersen.) Juist de variëteit in mensen, de verschillen in 'ons zijn' maken het boeiend om buiten te komen, mensen te leren kennen. Er zijn steeds raakvlakken, maar het 'anders zijn' van een persoon maakt het de moeite waard die andere te leren kennen. Maar wat kun je nu eenmaal anders van een VB'er verwachten dan een bekrompen visie en een blindstaren op de 'niet-bestaande' norm. Ooit al gehoord van de Gauss- curve, Elle?
Hehe, ja hoor. Maar ik zal niet de norm stellen a.h.v. de meerderheid.
Trouwens op basis van welke hoedanigheden ga je die curve opstellen? Enkel seksuele geaardheid? Of seksuele gedachten? Want dan moet ik eerlijk bekennen dat ik dan niet tot de norm zal behoren :wink: :Pµ
Trouwens, ooit al van bias gehoord, Athena?

athena
6 juli 2003, 20:53
Je geeft toch wel toe dat er gemiddelden bestaan en de maatschappij zal zich in de eerste plaats richten naar die gemiddelden wat niet wil zeggen dat mensen die afwijken van die gemiddelden moeten worden gediscrimineerd.

Mieke 79
6 juli 2003, 20:56
Je geeft toch wel toe dat er gemiddelden bestaan en de maatschappij zal zich in de eerste plaats richten naar die gemiddelden wat niet wil zeggen dat mensen die afwijken van die gemiddelden moeten worden gediscrimineerd.

Dat bedoel ik juist. Een norm houdt een waardeoordeel in, wat dus kan leiden tot discriminatie. Ik vind van mezelf niet dat ik een oordeel mag vellen over homoseksualiteit, gewoon omdat ik hetero ben. Dat betekent niet dat de meerderheid van de bevolking geen hetero is.

Elle
6 juli 2003, 20:59
Je geeft toch wel toe dat er gemiddelden bestaan en de maatschappij zal zich in de eerste plaats richten naar die gemiddelden wat niet wil zeggen dat mensen die afwijken van die gemiddelden moeten worden gediscrimineerd.
Een 'gemiddelde persoon' bestaat niet!! Er zijn gemiddelden in bepaalde aspecten van een persoonlijkheid inderdaad, o.a. zijn geaardheid. Maar ik vind niet dat je dan al die gemiddelden bij elkaar kunt flansen om zo de 'gemiddelde persoon' te creeren, want dat is bull shit. Aangezien niemand zich kan spiegelen tot deze persoon. En dan nog een standaard/norm van deze 'gemiddelde persoon' maken is pas te gek.

athena
6 juli 2003, 21:04
Natuurlijk bestaat de gemiddelde mens niet, maar uit maatschappelijk oogpunt is het wel handig om die te creeëren om op die manier er voor te zorgen dat zoveel mensen aan bod komen in de samenleving, wanneer men een beleid voert dat alleen maar oog heeft voor minderheidsgroepen vallen er veel meer mensen uit de boot dan wanneer men een zekere standaard hanteert dit wil niet zeggen dat er niet in mindere mate kan van afgeweken worden van die standaard bij het voeren van een beleid.

Elle
6 juli 2003, 21:09
Hmmm, mja, kan u inderdaad geen ongelijk geven. Maar blijf er aan de andere kant toch bij dat seksuele geaardheid andermans zaken niet zijn (zeker niet van VB'ers!!) en niet in een Gauss-curve kunnen opgenomen worden. :wink:

athena
6 juli 2003, 21:12
Iemands sexuele geaardheid behoort inderdaad tot het privé- leven van de persoon.

Elle
6 juli 2003, 21:14
Iemands sexuele geaardheid behoort inderdaad tot het privé- leven van de persoon.
+ als hij/zij dat verkiest mag outing geen probleem zijn en mag hypocrisie hier geen rol spelen. :wink:

stijnVL
7 juli 2003, 11:05
Elle, ik ben het weeral volledig eens met jou !!!

Schaf u dan een VLD kaart aan kom tot uw zinnen en schup dat lor van de BUB buiten :lol:

Pink Terror
8 juli 2003, 14:05
Wel als je op de gayparade (je weet wel waar de klucht en steve stunt nog meeliepen) borden ziet met daarop "je wordt niet als hetero geboren, je wordt het!" dan mag ik me toch wel vragen stellen zeker!




Het zou me verbazen dat je er degelijk zelf was, dus daarom deze kleine aanvulling.
Op de roos-zwarte spandoeken van Klub Radikal stond: "On ne naît pas hétero, on le devient...pas toujours" :twisted: Dat is geen 'streefdoel naar het ideaalbeeld', dat is een pure wetenschappelijke vaststelling en een paraphrasering op Simone de Beauvoir's "on ne naît pas femme, on le devient" en talrijke andere voorbeelden: on ne naît pas raciste, on le devient; on ne naît pas chrétien, on le devient; on ne naît pas tueur, on le devient, etc.



Als je buiten de samenleving geplaatst wordt door een gevoel dat niet geaccepteerd wordt, is het maar normaal dat je vragen gaat stellen over die maatschappijnormen (van heteroseksuele samenlevingsvormen).
Waarom zouden 2 mensen die van elkaar houden niet mogen trouwen enkel en alleen omdat ze van hetzelfde geslacht zijn? Of waarom mogen 2 verantwoordelijke, kindvriendelijke mensen geen kind mogen adopteren? Die traditionele samenlevingsvormen worden in vraag gesteld.

Maar die vraag wordt door de overgrote massa holebi's niet meer gesteld. Zij willen zich enkel en alleen zo rap mogelijk integreren in de traditionele maatschappij. Dat zie je nu met de homohuwelijken.

Waarop slaat dit dan??? Het feit te accepteren dat er een bepaald percentage homosexuelen in de maatschappij aanwezig is, betekent nog niet dat men de maatschappelijke norm van heterosexuele samenlevingsvormen, zoals bv het huwelijk, op de helling moet zetten, of belachelijk maken. Graag concrete actuele voorbeelden alsjeblief.

schaduwgemeenteraadslid
8 juli 2003, 14:24
Het Vlaams-Blok vermeld nergens dat zij tegen homo's zijn :!: Maar het Vlaams-Blok zou misschien bepaalde slogans en standpunten moeten aanpassen,indien zij achter deze mening staan,daar de meeste mensen hun standpunten en slogans niet begrijpen,fout interpreteren,zoals bv.vrouwen aan de haard :!: Wanneer ik in mijn provincie(Antwerpen)met deze anders sexueel geaarden praat,dan moet ik constateren dat 80% niet op het VB.stemt vanwege dit standpunt :!: Wanneer men in debat treed met de bestuursleden,mandatarissen van het VB,dan ontkennen zij duidelijk dat zij tegen de homo's zijn,terwijl zij dit niet duidelijk maken binnen hun programma :?: :?: Heeft het Vlaams-Blok een haat tegen iedereen die anders sexueel geaard is,zijn zij binnen hun programma hypocriet,of bezitten zij niet de competentie om klare wijn te schenken :?:

stijnVL
8 juli 2003, 14:32
Heeft het Vlaams-Blok een haat tegen iedereen die anders sexueel geaard is,zijn zij binnen hun programma hypocriet,of bezitten zij niet de competentie om klare wijn te schenken :?:

Beide :)

coosie
9 juli 2003, 19:12
@ Coosie:
Ik weet het, ik weet het 8) .... :wink:

Amai, een BUB'er heeft dezelfde mening als gij, ik zou mij maar al beginnen schamen en in een hoekske wegkruipen...

En we worden nog maar eens onderverdeeld in vakjes......