PDA

View Full Version : Uittreksel als betalingsbewijs


Bitweiser
20 oktober 2005, 08:48
Hierbij doe ik een oproep aan alle juristen (in spe) om mij uit de nood te helpen. Ik zit namelijk met de prangende vraag of een bankuitreksel juridisch kan gezien worden als een betalingsbewijs. En zijn hierover officiële teksten beschikbaar?

Eeuwige dankbaarheid aan hem of haar die mij verder kan helpen.

Mvg.

Shizie
20 oktober 2005, 09:27
Hierbij doe ik een oproep aan alle juristen (in spe) om mij uit de nood te helpen. Ik zit namelijk met de prangende vraag of een bankuitreksel juridisch kan gezien worden als een betalingsbewijs. En zijn hierover officiële teksten beschikbaar?

Eeuwige dankbaarheid aan hem of haar die mij verder kan helpen.

Mvg.

IMHO kan zo een uittreksel niet als bewijs gelden aangezien het makkelijk nagemaakt kan worden. maar indien nodig kan met contact opnemen met de bank en alles nagaan..

Antoon
20 oktober 2005, 09:29
IMHO kan zo een uittreksel niet als bewijs gelden aangezien het makkelijk nagemaakt kan worden. maar indien nodig kan met contact opnemen met de bank en alles nagaan..

Je kunt inderdaad contact nemen met de bank om zeker te zijn van de echtheid van het document.
Maar het document zelf is wel een bewijs van betaling.

Teerke
20 oktober 2005, 11:09
Een bankuittreksel geldt inderdaad als bewijs. Een papieren overschrijving of storting echter niet.