PDA

View Full Version : Egyptische moslims weer op tenen getrapt


Leviathan
22 oktober 2005, 11:47
De publicatie van een dvd (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMF22102005_002) over een Christen die zich tot de Islam bekeert maar daar achteraf spijt van krijgt heeft tot zware rellen geleid in Alexandrië. Wie zei er ook weer dat Moslims en Christenen vreedzaam samen kunnen leven? Zo lang je je mond houdt en ze vooral niet beledigt (wat nogal moeilijk is, gezien de lengte van hun tenen) is alles koek en ei. Maar waarschijnlijk is het weer de schuld van het Westen, de oorlog in Irak, de onderdrukking van de Palestijnen, of om het even welk excuus nu weer boven gehaald gaat worden.

Nierika
22 oktober 2005, 21:00
Moslims moeten zich gedeisd houden zolang ze in de minderheid zijn, dat staat meermaals in de hadith, de bukhari en hun koranen het is de enige bekende vorm van tolerantie in de islamitische wereld. Landen of streken waar een grote minderheid woont kennen problemen (Filipijnen, Thailand, China, Nigeria) tussen moslims en de rest andere bevolkingsgroepen. Deze problemen worden door excuus-truzen altijd op de slechte levensomstandigheden van de moslims in die landen geschoven, alsof de rest daar geen last zou van hebben. De echte oorzaak ligt natuurlijk in de infiltrering van opruiende elementen uit Arabische of andere landen. hetgeen in Egypte gebeurde, is een typisch verschijnsel dat enkel kan begrepen worden wanneer men de essentie van de islam begrijpt. Na de vertoning van de Life of Brain waren er geen rellen, alhoewel de film christenen niet min tegen het hart trapt. Na de verschijning van de Duivelsverzen van de hand van Sahlman Rushdie werd deze niet alleen ter dood veroordeeld, een aantal uitgevers, onder andere in Zweden als ik me goed herinner, maar er waren er nog, werden dood geschoten. Na het verschijnen van de film "The Siege" werden een aantal buitenlandse "Planet Hollywood-restaurants opgeblazen, onder andere in Zuid-Afrika, maar er waren er nog. Bruce Willis was mede-eigenaar van deze resto's en speelde mee in deze film over islam-terroristen in New York, een film die drie of vier jaar later een toekomstvisioen bleek. De dag komt dat de moord op Theo van Gogh het begin van het einde van onze open en vrije samenleving en de vrije meningsuiting zal genoemd worden, want moslims kennen Voltaire niet vrees ik. Diegenen die dit willen tegenspreken bekogel ik net zo lang met voorbeelden uit de drie heilige boekjes en geschriften van de moslims (hadith, koran en bukhari) en met evenveel voorbeelden uit onze hedendaagse wereld die mijn bewering staaft dat de server het ervan begeeft. Niet proberen dus...

Raven
23 oktober 2005, 08:48
Moslims moeten zich gedeisd houden zolang ze in de minderheid zijn, dat staat meermaals in de hadith, de bukhari en hun koranen het is de enige bekende vorm van tolerantie in de islamitische wereld. Landen of streken waar een grote minderheid woont kennen problemen (Filipijnen, Thailand, China, Nigeria) tussen moslims en de rest andere bevolkingsgroepen. Deze problemen worden door excuus-truzen altijd op de slechte levensomstandigheden van de moslims in die landen geschoven, alsof de rest daar geen last zou van hebben. De echte oorzaak ligt natuurlijk in de infiltrering van opruiende elementen uit Arabische of andere landen. hetgeen in Egypte gebeurde, is een typisch verschijnsel dat enkel kan begrepen worden wanneer men de essentie van de islam begrijpt. Na de vertoning van de Life of Brain waren er geen rellen, alhoewel de film christenen niet min tegen het hart trapt. Na de verschijning van de Duivelsverzen van de hand van Sahlman Rushdie werd deze niet alleen ter dood veroordeeld, een aantal uitgevers, onder andere in Zweden als ik me goed herinner, maar er waren er nog, werden dood geschoten. Na het verschijnen van de film "The Siege" werden een aantal buitenlandse "Planet Hollywood-restaurants opgeblazen, onder andere in Zuid-Afrika, maar er waren er nog. Bruce Willis was mede-eigenaar van deze resto's en speelde mee in deze film over islam-terroristen in New York, een film die drie of vier jaar later een toekomstvisioen bleek. De dag komt dat de moord op Theo van Gogh het begin van het einde van onze open en vrije samenleving en de vrije meningsuiting zal genoemd worden, want moslims kennen Voltaire niet vrees ik. Diegenen die dit willen tegenspreken bekogel ik net zo lang met voorbeelden uit de drie heilige boekjes en geschriften van de moslims (hadith, koran en bukhari) en met evenveel voorbeelden uit onze hedendaagse wereld die mijn bewering staaft dat de server het ervan begeeft. Niet proberen dus...


Ik weet helaas niets van het vreedzaam samenleven met Christenen tenzij ze 2de-rangsburgers zijn.... Maar ik weet wel dat de natuur die de hadith beschrijft als het paradijs, de natuur hier in Vlaanderen & Nederland is :twisted: .

Jaani_Dushman
23 oktober 2005, 12:03
Egypte en Algerije zijn landen waar streng religieuze groeperingen altijd bestreden geweest zijn door de (ondemocratische) overheid. De tegenreactie is dan altijd een radicalisering. Net daarom zijn Egypte en Algerije de landen met de gevaarlijkste terroristische organisaties.
Dat is ook waar de Palestijns-nationalisten van Fatah bang voor zijn: als er té hard wordt opgetreden tegen de moslim-fundamentalsiten van Hamas (die populair zijn bij de arme bevolking door hun sociaal werk), kan dat leiden tot een radicalisering van de bevolking.

Uiteraard ga ik die woedende meute moslims niet verdedigen (welke gecivliseerde mens laat zich nu zo opjutten door een film?), maar een deel van de schuld ligt ook bij president Moebarrak (en zijn voorganger Sadat).

Groot Bakkes
23 oktober 2005, 12:15
:lol: Wie bekeert zich nu ook tot de Islam?

illwill
23 oktober 2005, 13:03
Zo zie je maar hoe zij zich beschouwen tov anderen niet moslims.
Een dvd uitbrengen mag niet maar kerken in brand steken en de boel afbreken wel.

Friedman
23 oktober 2005, 13:13
De Islam moet nog zware lessen krijgen in verdraagzaamheid. Als je wacht tot ze het zichzelf leren dan duurt dit nog zo'n 650 jaar (als je vergelijkt met het Christendom). Het is misschien niet onverstandig van het Westen om het hen eens in te fluisteren.

dutch
23 oktober 2005, 13:18
De rellen ontstonden, zoals meestal, na de vrijdagspreek in de nabijgelegen moskee. De lokale imam had de gelovigen opgejut an was van leer getrokken tegen de bewuste Dvd, waarin de nadruk werd gelegd op het feit dat eens men moslim is, op islam verlaten de doodstraf staat. De waarheid dus.
Sinds wanneer is de waarheid een belediging?

Waar blijft nu het internationale protest van andere christenen, gematigde moderne moslims, verdedigers van de Mensenrechten, ... ?