PDA

View Full Version : Irakezen vinden opstand best goed!


Towelie030981
26 oktober 2005, 12:41
Miljoenen Irakezen noemen de zelfmoordaanslagen tegen buitenlandse bezettingstroepen gerechtvaardigd, zo blijkt uit een Britse militaire peiling die door de The Sunday Telegraph kon worden ingekeken. Meer dan 80% is "ten zeerste gekant" tegen de aanwezigheid van de Brits-Amerikaanse troepen. Volgens die peiling, uitgevoerd in de opdracht van hogere Britse officieren en het ministerie van defensie steunt 65% van de Irakezen de terreuraanslagen, terwijl amper 1% beschouwt dat de aanwezigheid van de coalitietroepen bijdraagt tot de veiligheid van Irak. "De peiling geeft, ruim twee jaar na de invasie, voor het eerst de echte omvang aan van de antiwesterse gevoelens die de militaire bezetting in Irak losweken" zo schrijft de krant. Zij haalt ook de stellingen van Premier Tony Blair onderuit dat de meerderheid van de Irakezen de bezetting toejuichen en dat alle aanslagen tegen de bezettingstroepen het werk zijn van Al-Quada terroristen of moordenaars van de oude Baathpartij van Saddam en niet van populair verzet tegen de bezetting. Dat twee derde van de Irakezen de aanslagen goedkeurt, betekent tevens dat de Brits-Amerikaanse coalitie de strijd om "de harten en geesten" van de Irakezen heeft verloren. Dat was volgens Blair en Bush, een conditio sine qua non voor het creeren van stabilitiet en uiteindelijk democratie. De peiling spreekt eveneens verklaringen tegen van Britse legerleiders, die enkele dagen geleden de Britse soldaten feliciteerden voor hun "steun aan het Iraakse volk bij het heropbuwen van een beter en nieuw Irak". Andrew Robathan, een veteraan van het elitekorps SAS en huidige ministe van Defensie in het Tory schaduwkabinet, ziet in de peiling eerder het bewijs van "de totale mislukking van de politiek van de Britse regering". "De coalitie maakt een deel van het probleem uit niet van de oplossing" zei Robothan die zich de vraag stelt "wat zitten wij daar te doen".

devilke
26 oktober 2005, 12:54
One Man’s Terrorist Is Another Man’s Freedom Fighter

Thor
26 oktober 2005, 14:16
Eventueel,mogelijkerwijs,als dat het geval is, HEBBEN DE FAMILIELEDEN VAN DE DODEN DAAR EEN ANDERE VISIE OP..........

Towelie030981
26 oktober 2005, 16:29
Eventueel,mogelijkerwijs,als dat het geval is, HEBBEN DE FAMILIELEDEN VAN DE DODEN DAAR EEN ANDERE VISIE OP..........Over welke doden heeft u het? Doden door Amerikaanse kogels of doden door zelfmoordaanslagen.

Nierika
26 oktober 2005, 22:26
Over welke doden heeft u het? Doden door Amerikaanse kogels of doden door zelfmoordaanslagen.

Er sterven dagelijks tientallen Irakezen door zelfmoord - of moordaanslagen. Als het inderdaad zo is dat de Irakezen achter de aanslagen zijn, dan kan dit alleen maar duidelijk maken hoe verschillend het wereldbeeld van deze mensen is van het onze. Ik denk om te beginnen niet dat er hier tijdens de 2de WO ooit zelfmoordaanslagen zijn gebeurd, en als er al aanslagen werden gepleegd, dan denk ik niet dat men hier als gekken tekeer ging, en dit in die mate dat er tien, twintig keer meer Vlamingen dan Duitse soldaten omkwamen. Als ze dat ginder inderdaad als normaal gaan beschouwen, wat ik ten zeerste betwijfel, met die enquete van hen, dan kan een normaal mens gerust besluiten dat ze zot zijn ginder, niet meer en niet minder. Dan zal die clash of civilisations waar Samuel L Huntington het over had er ooit toch nog komen. Een cultuur die de dood zo verafgoodt, daar moet je vroeg of laat mee botsen!


Maar tot nader order geloof ik er de botten van, van heel die enquete. De grondwet is er toch mooi doorgekomen, en die zelfmoordenaars hadden dat ook liever anders gezien. En vooral, ik lees dat het wel degelijk om zelfmoordaanslagen gaat in de peiling. Zoals ieder stom achterste van een rund intussen wel weet zijn zelfmoordaanslagen religieus georiënteerd, want mochten er geen veertig maagden klaar staan in het hiernamaals, zou er niet één zichzelf opblazen. En de Irakezen zijn geen Iraniërs, hebben geen traditie van zichzelf opblazen. Het zijn buitenlanders die zich daar opblazen, en zeker geen populair verzet van de gewone Irakese man.
Het artikeltje lijkt me gewoon onzin, maar het zal wel weer aan mij liggen.

Towelie030981
27 oktober 2005, 00:40
Er sterven dagelijks tientallen Irakezen door zelfmoord - of moordaanslagen. Als het inderdaad zo is dat de Irakezen achter de aanslagen zijn, dan kan dit alleen maar duidelijk maken hoe verschillend het wereldbeeld van deze mensen is van het onze. Ik denk om te beginnen niet dat er hier tijdens de 2de WO ooit zelfmoordaanslagen zijn gebeurd, en als er al aanslagen werden gepleegd, dan denk ik niet dat men hier als gekken tekeer ging, en dit in die mate dat er tien, twintig keer meer Vlamingen dan Duitse soldaten omkwamen. Als ze dat ginder inderdaad als normaal gaan beschouwen, wat ik ten zeerste betwijfel, met die enquete van hen, dan kan een normaal mens gerust besluiten dat ze zot zijn ginder, niet meer en niet minder. Dan zal die clash of civilisations waar Samuel L Huntington het over had er ooit toch nog komen. Een cultuur die de dood zo verafgoodt, daar moet je vroeg of laat mee botsen!


Maar tot nader order geloof ik er de botten van, van heel die enquete. De grondwet is er toch mooi doorgekomen, en die zelfmoordenaars hadden dat ook liever anders gezien. En vooral, ik lees dat het wel degelijk om zelfmoordaanslagen gaat in de peiling. Zoals ieder stom achterste van een rund intussen wel weet zijn zelfmoordaanslagen religieus georiënteerd, want mochten er geen veertig maagden klaar staan in het hiernamaals, zou er niet één zichzelf opblazen. En de Irakezen zijn geen Iraniërs, hebben geen traditie van zichzelf opblazen. Het zijn buitenlanders die zich daar opblazen, en zeker geen populair verzet van de gewone Irakese man.
Het artikeltje lijkt me gewoon onzin, maar het zal wel weer aan mij liggen. De peiling is afgenomen door de Britse instanties, waarom zou deze niet betrouwbaar zijn? U beschouwt deze aanslagen als typerend voor de Islam-samenleving, ieder stom achterste van een rund weet dit volgens u, maar even een ander voorbeeld, waren de Japanse Kamikazes moslims?

Thor
27 oktober 2005, 02:48
Over welke doden heeft u het? Doden door Amerikaanse kogels of doden door zelfmoordaanslagen.

doden door zelfmoordaanslagen.

Voor iedere Irakees die sterft door een Amerikaanse kogel sterven er 25 door de aanslagen van die zogenaamde vrijheidstrijders.
Kijk gewoon naar het nieuws:zelfs de America-bashers van de VRT kunnen er niet meer omheen:de Irakezen zijn het geweld beu en ze willen dat de aanslagen en de misdaden stoppen.

lyot
27 oktober 2005, 08:18
doden door zelfmoordaanslagen.

Voor iedere Irakees die sterft door een Amerikaanse kogel sterven er 25 door de aanslagen van die zogenaamde vrijheidstrijders.
Kijk gewoon naar het nieuws:zelfs de America-bashers van de VRT kunnen er niet meer omheen:de Irakezen zijn het geweld beu en ze willen dat de aanslagen en de misdaden stoppen.

Het is wel zo dat het merendeel van de nieuwsitems over Irak handelen over de grote zelfmoordaanslagen, waarbij inderdaad vaak veel Irakese slachtoffers vallen. Het aantal incidenten in Irak per dag bedroeg vorige maand echter ongeveer 45. Ik denk dat je dan ook een onderscheid moet maken tussen 'zelfmoordaanslagen tegen het Amerikaanse leger' en 'zelfmoordaanslagen waarbij de Iraakse bevolking geviseerd wordt'. Ik denk dat deze peiling namelijk vooral betrekking heeft op die eerste mogelijkheid. Dat is daarom dus niet in contradicatie met de vaststelling dat het merendeel van de Irakezen waarschijnlijk inderdaad genoeg heeft van het geweld tegen de eigen bevolking. Het merendeel van de Irakezen zal de Amerikanen echter graag zien vertrekken, ook bij de Shia. Je moet niet vergeten dat die Shia weinig of niets te vrezen hebben en de aanwezigheid van de VS troepen is voor hen dan ook geen 'levensverzekering' of zo. Eerder een hinderpaal om na meer dan een halve eeuw Sunni dominantie eindelijk de teugels in handen te nemen.

lyot
27 oktober 2005, 08:27
Er sterven dagelijks tientallen Irakezen door zelfmoord - of moordaanslagen. Als het inderdaad zo is dat de Irakezen achter de aanslagen zijn, dan kan dit alleen maar duidelijk maken hoe verschillend het wereldbeeld van deze mensen is van het onze. Ik denk om te beginnen niet dat er hier tijdens de 2de WO ooit zelfmoordaanslagen zijn gebeurd, en als er al aanslagen werden gepleegd, dan denk ik niet dat men hier als gekken tekeer ging, en dit in die mate dat er tien, twintig keer meer Vlamingen dan Duitse soldaten omkwamen. Als ze dat ginder inderdaad als normaal gaan beschouwen, wat ik ten zeerste betwijfel, met die enquete van hen, dan kan een normaal mens gerust besluiten dat ze zot zijn ginder, niet meer en niet minder. Dan zal die clash of civilisations waar Samuel L Huntington het over had er ooit toch nog komen. Een cultuur die de dood zo verafgoodt, daar moet je vroeg of laat mee botsen!
.

ik denk dat je voor ogen moet houden dat de goedkeuring van de aanslagen betrekking heeft op de "buitenlandse bezettingstroepen" . Ik heb die enquete natuurliijk niet gezien, maar er wordt nergens melding gemaakt van goedkeuring van dergelijke aanslagen tegen de Iraakse bevolking. Het zou me ten zeerste verbazen indien er een dergelijke graad van goedkeuring zou zijn bij aanslagen tegen de eigen bevolking (dit zijn trouwens diegenen die 't meest in the picture komen hier in 't Westen). In Irak vinden per dag ongeveer een 45 incidenten plaats (niet allemaal zelfmoordaanslagen, ook schietpartijen en dergelijke).


Maar tot nader order geloof ik er de botten van, van heel die enquete. De grondwet is er toch mooi doorgekomen, en die zelfmoordenaars hadden dat ook liever anders gezien. En vooral, ik lees dat het wel degelijk om zelfmoordaanslagen gaat in de peiling. Zoals ieder stom achterste van een rund intussen wel weet zijn zelfmoordaanslagen religieus georiënteerd, want mochten er geen veertig maagden klaar staan in het hiernamaals, zou er niet één zichzelf opblazen. En de Irakezen zijn geen Iraniërs, hebben geen traditie van zichzelf opblazen. Het zijn buitenlanders die zich daar opblazen, en zeker geen populair verzet van de gewone Irakese man.
Het artikeltje lijkt me gewoon onzin, maar het zal wel weer aan mij liggen.

Grondwet en de zelfmoordaanslagen zijn 2 andere zaken die je niet door elkaar mag halen. Het is niet omdat de Shia en masse achter de nieuwe grondwet staan dat ze de bezettingsmacht goedkeuren.

Akkoord wat betreft het religieus geinspireerd zijn van de zelfmoordaanslagen, maar dat het geen Irakezen zouden zijn die deze aanslagen plegen is niet correct. NAast buitenlanders zijn er genoeg Irakezen die zichzelf reeds hebben opgeblazen.

devilke
27 oktober 2005, 09:39
The Myth Of The
Suicide Bomber
Why "Suicide Bombing" Must be a Myth and
What Purposes it Really Serves
By "impatient"
From LibertyForum.org
7-19-5
http://www.rense.com/general67/suicc.htm

Why "Suicide Bombing" Must be a Myth and What Purposes it Really Serves After reading The Logic of Suicide Terrorism--It's the Occupation, Not the Fundamentalism by Robert Pape, the main idea that we come away with is that suicide bombers are real, very real indeed. Though we were promised a revelation of the logic, these questions remain:

Ke Nan
27 oktober 2005, 09:46
Er sterven dagelijks tientallen Irakezen door zelfmoord - of moordaanslagen. Als het inderdaad zo is dat de Irakezen achter de aanslagen zijn, dan kan dit alleen maar duidelijk maken hoe verschillend het wereldbeeld van deze mensen is van het onze. Ik denk om te beginnen niet dat er hier tijdens de 2de WO ooit zelfmoordaanslagen zijn gebeurd, en als er al aanslagen werden gepleegd, dan denk ik niet dat men hier als gekken tekeer ging, en dit in die mate dat er tien, twintig keer meer Vlamingen dan Duitse soldaten omkwamen. Als ze dat ginder inderdaad als normaal gaan beschouwen, wat ik ten zeerste betwijfel, met die enquete van hen, dan kan een normaal mens gerust besluiten dat ze zot zijn ginder, niet meer en niet minder. Dan zal die clash of civilisations waar Samuel L Huntington het over had er ooit toch nog komen. Een cultuur die de dood zo verafgoodt, daar moet je vroeg of laat mee botsen!




Een verzetsdaad plegen in die tijd stond dikwijls toch wel gelijk aan zelfmoord als je gepakt werd. Een treinticketje concentratiekamp was bijna een doodvonnis. En niet zelden werd er als gevolg van verzetacties represailles(willekeurige burgers gefusilleerd) uitgevoerd door de Duitse overheid.

lyot
27 oktober 2005, 09:53
The Myth Of The
Suicide Bomber
Why "Suicide Bombing" Must be a Myth and
What Purposes it Really Serves
By "impatient"
From LibertyForum.org
7-19-5
http://www.rense.com/general67/suicc.htm (http://www.rense.com/general67/suicc.htm)

door Rense aan te halen zal je geloofwaardigheid niet meteen verbeteren.. Unsubstantiated bullshit