PDA

View Full Version : Het 'Antwerps referendum' van het VB: elf vragen en antwoord


thePiano
6 juli 2003, 10:22
Uit de honderd vragen op het Antwerps referendum van het Vlaams Blok, die een tijd geleden in zowat alle bussen van Antwerpen gebust werden, heb ik er elf uitgekozen en beantwoord.

Elf vragen die het vreemdelingenprobleem behandelen. Gewild of ongewild reikt het Blok ons oplossingen aan de hand. Met JA of NEEN te antwoorden kan je: of er wat aan doen, of er vooral NIKS aandoen zoals het BLOK suggereert en de nieuwkomers gewoon buitenkieperen. De makkelijkste keuze is natuurlijk wanneer voor je iets geen oplossing weet je het dan maar van je wegwerpt. Ik kies voor de uitdaging, ik wil samenleven met al wie dat met mij ook wilt, met al diegenen die mij laten doen wat ik wil en laten leven zoals ik dat wil.

Misschien dat we met z'n allen eens wat meer moesten gaan UITBURGEREN, 't zou er heel wat beter en avontuurlijker uit gaan zien, en dat niet in het minst voor onze medemensen: de nieuwkomers en de allochtonen.

Hier de bewuste elf vragen en mijn antwoorden.

Antwerps Referendum
Vlaams Blok: "Zeggen wat U denkt"
Verantwoordelijke Uitgever:
Filip Dewinter, Amerikalei 98, 2000 Antwerpen

23. - Vindt U dat 10% van de ambtenaren in stadsdienst van vreemde origine moeten zijn ?

thePiano: JA
10% is een betrekkelijk cijfer. De vertegenwoordiging in de openbare diensten moet een weerspiegeling zijn van de werkelijke bevolking, en dat niet alleen vrouwen, maar ook vreemdelingen/allochtonen. Bij een voldoende talenkennis en bekwaamheidstest zou bij de huidige aanwervingen thans de voorkeur aan allochtonen moeten gegeven worden, om de grote achterstand weg te werken.
Zoals Fatima Bali (Agalev) stelt: "De *bruinen* bevinden zich thans enkel voor het loket en geen enkele achter!"


24. - Vindt U dat de stadsdiensten bij voorrang meer vreemdelingen moeten in dienst nemen ?

thePiano: JA
Zie antwoord vraag 23.
Als je werkelijk aan integratie wil doen, moet je de mensen laten deelnemen aan alle sectoren en facetten van de maatschappij. Enerzijds door hen het zelfrespect, waar ze -net zoals U en ik- recht op hebben, terug te geven en anderzijds de autochtone bevolking in contact te brengen met allochtonen, dan zouden ze zelf kunnen vaststellen dat allochtonen precies mensen zijn zoals zij met dezelfde bekwaamheden, en dezelfde identieke mensenwensen.

25. - Vindt U dat de tewerkstelling bij stad- en OCMW-diensten voorbehouden moeten worden aan de eigen mensen ?

thePiano: NEEN
Zie antwoord vraag 23 en 24.
Stad en OCMW-diensten zouden vooral bevolkt moeten worden met allochtonen, daar zij behalve misschien gemakkelijker taalbarrières kunnen doorbreken, ook beter de specifieke noden en problematiek kunnen aanvoelen waar allochtonen mee te maken krijgen.
De aanwervingen moeten wel rekening houden met het gegeven dat ze een weerspiegeling zouden moeten zijn van de werkeleijke samenstelling van de bevolking.

33. - Vindt U dat winkeliers van vreemde origine extra hulp van de stad moeten krijgen ?

thePiano: NEEN
De hulp die winkeliers/kandidaat-zelfstandigen moeten krijgen moet iedereen krunnen krijgen, ongeacht afkomst etç... Misschien zouden allochtonen wel beter ingelicht moeten worden wat de mogelijkheden zijn. Een opleiding/cursus zou een must moeten zijn voor iedereen die aan de klus van zelfstandige aanvangt: Boekhouding, management, financies, leningen enz.... is een info die iedereen kan gebruiken. Uiteraard in het huidige klimaat van diskriminatie bij aanwerving en het zoeken naar een job en de moeilijkheden/vooroordelen/racisme die allochtonen hierdoor ondervinden, kan er wel wat extra aandacht gaan naar de migranten door hen op de mogelijkheid van een zelfstandige baan te wijzen.

50. - Vindt U dat de aanwezigheid van vreemdelingen in de Antwerpse lagere en middelbare scholen de kwaliteit van het onderwijs aantast ?

thePiano: NEEN
Alhoewel ik 'concentratiescholen' geen goede zaak vind. Beter zou zijn de verspreiding van allochtonen goed en objectief te organiseren. Scholen (ongeacht welke strekking) zouden er toe verplicht moeten worden een bepaald percentage van de kapaciteit voor te behouden aan allochtone leerlingen. Belangrijker nog dan schoolresultaten zouden de kwaliteit om met elkaar om te gaan, prioritair moeten worden gesteld.
Zoals het systeem nu draait werkt noch het een ander en wat blijkt ? Dat allochtonen dommer worden GEHOUDEN dan autochtonen, alhoewel er geen wezenlijk en aantoonbaar bewijs voorhanden is dat ze dommer zouden ZIJN.

51. - Wonen er in Uw buurt meer vreemdelingen dan zes jaar geleden ?

thePiano: JA
So what ?
Mijn leven speelt zich af tussen: opstaan, eten, uit werken gaan, thuis komen en wat ontspanning. Daar is niks aan veranderd sinds de vestiging van vreemdelingen. Het is er alleen wat kleuriger op geworden, meer diversiteit, meer keuze, meer anderssoortigen en andersdenkenden buren. Mijn *horizon* is er op vooruit gegaan.
Prima dus :)

52. - Hebben er zich in Uw buurt asielzoekers en illegalen gevestigd ?

thePiano: JA
Ze hebben het erg moeilijk om zich in te passen. Zonder hulp, een kleine uitkering, geen opleiding, geen taal en geen contact met Belgen. Totaal aan hun lot overgelaten zijn er vreemd genoeg toch ook velen die het halen. Zelfcursussen Nederlands/Engels, velen wagen de stap als zelfstandige, voor alles wat ze hebben moeten ze dubbelhard knokken.

53. - Zo ja, zorgt dit dan voor bijkomende overlast ?

thePiano: NEEN
Zie antwoorden 51 en 52.
Voorheen waren het vooral nieuwkomers vanuit Turkije en de Maghreb. De laatstioe tien jaren vooral uit de Oostbloklanden. Behalve van wat ik er soms over lees in de kranten, ondervind ik er persoonlijk geen speciale 'overlast' van. Ik woon tenslotte toch al 25 jaren tussen het Stadspark en het Centraal Station en zou toch iets gemerkt moeten hebben. Onder elkaar worden er al eens wat afgebakeleit maar Belgen hebben ze erg veel respect voor en als ze er een 'vriend' onder hebben kunnen maken zijn ze 'apetrots'.

54. - Vindt U dat Antwerpen een migratiestop moet invoeren (geen nieuwe vreemdelingen meer inschrijven) ?

thePiano: NEEN
Antwerpen is van oudsher een internationale metropool. Een migratiestop invoeren is onmogelijk, onhaalbaar en onmenselijk. De Stad kent ook een enorme leegstand en anderzijds hoge gemeentetaksen. De Stad zou héél wat mensen fatsoenlijk kunnen huisvesten en herbergen moest er een aktief anti-verkrottingsbeleid gevoerd worden. 5000 krotten en onleefbaar verklaarde woningen zou de Stad zèlf moeten aanpakken. De gemeentetaksen moeten omlaag en voorrang verleend op alle echelons aan de eigen verarmde bevolking waarvan de allochtonen de grootste moot van uitmaken.



55. - Vindt U dat vreemdelingen die zich niet willen assimileren de mogelijkheid moeten krijgen om terug te keren naar het land van herkomst ?

thePiano: JA
Maar dan wel op vrijwillige basis. Iedereen moet ALTIJD de mogelijkheid hebben en krijgen om gelijk naar waar te verhuizen. Sommigen vreemdelingen willen inderdaad 'naar huis' maar kunnen het niet om dat ze geen middelen hebben, die kan je financieel helpen. Maar de vraag zou moeten zijn: moeten wij vreemdelingen niet beter helpen, ze betere kansen geven om zich in te passen in onze maatschappij ? Assimileren=NEEN, Integreren=JA.

56. - Vindt U dat vreemdelingen stemrecht moeten krijgen voor gemeente- en districtsraadverkiezingen ?

thePiano: JA
Een bewezen verblijfsduur tussen de drie en de vijf jaar zou automatisch tot stemrecht moeten leiden voor vreemdelingen, ongeacht de nationaliteit. Wanneer je samenlevingsproblemen wil aanpakken en er oplossingen voor zoeken moet je IEDEREEN laten participeren. Oplossingen uitdokteren BOVEN de hoofden van een bevolkingsgroep leidt alleen maar tot meer discriminatie, achterstand, onbegrip, frustratie. Geef ze verantwoordelijkheid en ze zullen zèlf hun eigen lot in handen kunnen nemen.

Thomas Hx
7 juli 2003, 15:20
Ik heb een totaal tegenstellende mening.

Calle
8 juli 2003, 11:19
Dus positieve discriminatie is dan weeral wel toegelaten volgens ons muziekinstrument ?

Kies niet voor de beste persoon, nee , kies voor diegene met de meest interessante huidskleur.

Discriminatie is discriminatie, verplichte quota's zijn racistisch.

fernand
10 juli 2003, 14:05
The PianOla, groot gelijk hebt U. Nu eigelijk moet ik U 100% gelijk geven.
Ik vind dat serieus tof van U.
Mijn dochter heeft het syndroom van Down, maar wil politieofficier worden.
Wil U er even voor zorgen dat de discriminatie stopt, mijn dochter politieofficier kan worden, en liefst met een Visakaart betaald wordt.
Want U discrimineert Nu al onze eigen anders-validen met alleen op te komen voor de rechten van de allochtonen.
Maar het zal wel zeker geen discriminatie zijn van U zeker?
Moest iemand van het Blok deze post opzetten, U belde direct paterke Leman zeker? :oops: