PDA

View Full Version : Albert Gijsels stapt uit het Vlaams Blok (afd. Hoboken)


thePiano
30 augustus 2002, 11:07
Albert Gijsels (hier beter bekend als 'eugene') houdt het na 17(!) jaar bekeken bij het Vlaams Blok. In de Gazet van Antwerpen en ook op de politieke forums doet Albert (eugene) in een notedop uit de doeken waarom hij er eindelijk mee kapt.

Even zijn grieven op en rijtje gezet:


"Het Vlaams Blok staat voor 'zagen en klagen', maar wie oplossingen voor problemen zoekt, wordt tegengewerkt, want het ongenoegen van de burger moet blijven bestaan"

"Bepaalde toestanden aanklagen,oplossingen aanreiken EN ter goedkeuring op de agenda krijgen EN goedgekeurd krijgen heet voor het VB 'samenwerken' m.a.w collaboreren met andere partijen (met de vijand dus)"

"Ik kan mij niet meer vinden in de ultra-liberale economische visie van het Blok. Op termijn leidt dat alleen maar naar een anti-sociale politiek"

"De aanpak van het vreemdelingenprobleem door het Blok is simplistisch en onrealistisch. Als je de huidige wereld bekijkt moeten er intelligentere oplossingen bestaan dan de slogan 'aanpassen of oprotten'."

"Er schort wat aan de interne partijdemocratie. Ik heb dikwijls signalen gestuurd naar de partijleiding. Ik wilde een open discussie, maar dat werd deskundig afgeblokt, met als enig resultaat een hetze tegen mij. Maar ik ben geen partijmarionet."

"Na de 'zwarte zondag' voelden velen zich geroepen want er waren mandaten te verkrijgen. Velen hadden en hebben géén enkel benul van het Vlaams Nationalisme en de invulling daarvan"

"Wat heeft mijn Vlaams Nationale overtuiging(die ik keihard blijf behouden) mij opgebracht?, niets enkel maar miserie en toch heb ik geen seconde spijt van wat er in mijn leven is gebeurd."


Tjah eugene, dat zijn zware beschuldigingen tav het Blok. Maar... wat moet ik daar nu op zeggen, correctie: wat kan ik daar nog aan toevoegen? Dat is toch precies wat anti-Blokkers zoals ik al jaren zeggen, onder meer op de politieke forums?

In jouw gedrevendheid en enthousiasme herken ik mezelf toen ik zelf nog mandataris was bij de VVP van Lode Claes, (de voorloper van het latere Blok). Toen al bestond dat verschil tussen de hardliners van de VNP (Karel Dillen) en de meer intellectuelere tegenhangers o.l.v. Lode Claes. Je zou indertijd een goeie VVP'r zijn geweest.

Maar democratie, inspraak en kritiek was toen OOK al taboe, dat had ik erg snel ingezien en ik heb er dan (BIJTIJDS) ook mijn conclusies uitgetrokken. Ik begrijp gewoonweg niet waarom jij daar ZEVENTIEN jaar hebt overgedaan om tot dezelfde conclusie te komen als ik: het Vlaams Blok is helemaal GEEN demokratische partij!

Zoals je CD&V familieleden je al vertelden, streed je voor een verloren zaak, omdat je de verkeerde partij koos. Het Blok wil geen kritikasters maar SOLDATEN, die ze kunnen bevelen en die blindelings gehoorzamen aan de partijtop. Daar is geen plaats voor idealisten en enthousiastellingen zoals jij.

Het Blok houdt zich vast aan een bepaalde stramien dat er alleen op gericht is om dan slechts te regeren als ze de volledige macht krijgt, en dat is ook de enige manier om haar programma uit te voeren, want het Blok sluit géén compromissen met niemand en met geen enkele partij. Het VB wil alléén regeren, en als het moet zal het wachten tot Sint Juttemis of totdat ze ooit een absolute meerderheid behalen bij verkiezingen.

De politiek van het Blok is wachten als 'een pad in een korf' tot het huis van de demokratie in elkaar is gestort, en al wat of wie dat proces van ineenstorting kan bespoedigen, en alleen d�*t zal het VB aanmoedigen en ondersteunen. Hoe ze dat doet en met welke middelen is hier al genoeg uiteen gezet.

17 jaar verdomme!, enfin ik hoop van harte(!) dat je gedurende die periode een paar dingen hebt kunnen verwezenlijken, als is het maar dat er dank zij jou er een straat wat beter bij ligt. Jammer van de verloren energie, bij een andere partij had je beslist veel meer voldoening kunnen vinden.

Komt nog bij dat maar weinig partijen geneigd zullen zijn om je binnen te halen. Je lidmaatschap van het VB gaat je blijvend achtervolgen, om de door jou aangehaalde TERECHTE verwijten.

Als 'onafhankelijke' zetelen heeft maar weinig zin, dat zal je snel genoeg doorhebben. Maar een beetje 'den dissident' uithangen in je district kan je ex-fractiegenoten toch nog flink nerveus maken... tot aan de volgende gemeenteraadsverkiezingen (2006) natuurlijk, en dan is die fun ook weer voorbij.

In elk geval brengt dit incident het Blok maar matige schade toe. Wat jouw fractie overkomt is bijna dagelijkse kost geworden in andere VB-fracties in Vlaanderen.

Zo bv dit nog van de ex VB-voorzitter Marleen Denecker van de afdeling Beernem-Oostkamp op 12/09/2001:
"Ik wil alle mensen waarschuwen. Het Vlaams Blok is geen democratische partij maar een partij waar pathologisch leugenachtige kwaadsprekerij de bovenhand haalt."

Een schuinsmarsjeerder zoals eugene wordt tenslotte in geen enkel leger geduld :roll:

Een troost is misschien dat, hoe meer kerels zoals Albert Gijsels (eugene) uit het Blok stappen -en daar kan maar niet genoeg aandacht worden aangegeven- hoe MOEILIJKER het Vlaams Blok het zal krijgen om dat imago van 'open gezinsvriendelijke en demokratische partij' op te houden.

Het ga je goed Eugene !

En... een goeie gezondheid verder, want uiteindelijk is dat toch het belangrijkste, daar kan jij zeker van meespreken.

hartelijke groetjes,

Hugo


_________________
G.A:"Het 70-puntenplan was een uit-de-hand-gelopen grap toen we met enkele kopstukken en enkele pinten op tafel eens alle ideeën die we de laatste tijd verkondigd hadden,wilden bundelen. We kwamen aan 67 en toen hebben we er nog maar drie bijgeschreven"

Kevin Devos
30 augustus 2002, 12:08
Piano, dat is al de 2e in 4 maanden tijd die zijn ontslag geeft voor ongeveer dezelfde redenen...
Dit betekend voor mij dat het Vlaams Blok (net als het communisme destijds) met tijd zal verminderen. Ik durf zelfs heel persoonlijk zeggen dat ze de komende verkiezingen niet echt een vooruitgang zullen maken en als ze er één maken zal het een kleintje zijn.

Mensen geloven niet meer in het boerebedrog van het Blok. Leo Delcroix zei hier eens dat het Vlaams Blok slapend rijk wordt. Daar heeft hij gelijk in. Je hoort ze maar wanneer ze eens zin hebben om te praten. En dat zijn dan altijd het zelfde allegaartje (nu al lichtjes vergrijzende) mensen.

Mensen zullen komende verkiezingen nog niet echteen proteststem uitbrengen omdat deze regering naar mijn gedachten nog te sterk en te jong is tegenover de bevolking, maar in 2007 zullen mensen stemmen met verstand en zal en scenario van het Nederlands CDA en LPF zich herhalen voor de Vlaamse partijen CD&V en N-VA.

Pieterjan
30 augustus 2002, 12:17
Mensen zullen komende verkiezingen nog niet echteen proteststem uitbrengen omdat deze regering naar mijn gedachten nog te sterk en te jong is tegenover de bevolking, maar in 2007 zullen mensen stemmen met verstand en zal en scenario van het Nederlands CDA en LPF zich herhalen voor de Vlaamse partijen CD&V en N-VA.

Welke Vlaamse partij kan de vergelijking volgens u doorstaan met het LPF? Ik hoiop dat u hier niet doelt op de N-VA. LPF is volgens mij een lege doos die zich heel moeilijk zal kunnen handhaven. De partij was zoals gekend slechts gestoeld op een enkele persoon. N-VA is meer dan Bourgeois. Fortuyn streefde naar een kleurrijke politieke cultuur in Nederland, ze is integendeel door de LPF een grijs kabinet geworden. Laat ons hopen dat er nooit geen LPF-gelijke zal opstaan in Vlaanderen. Enkele standpunten zijn goed maar met slechts enkele spaarzaam puntjes geraak je er niet. Dat hebben ze onderhand al kunnen bewijzen. Kijk maar naar het dispuut tussen Herben en Mens.

bartje
30 augustus 2002, 14:14
En vorig jaar zijn er ook 2 Blokkers uit Oostkamp die uit de partij zijn gestapt, ook al o.a. dat ze zich niet konden verzoenen met de partijtucht. En het begint meer en meer te blijken het Blok = Vanhecke, Dewinter & Annemans en al de rest moet braaf en blindelings volgen; zoniet ben je persona non grata. Maar het verdient lof dat Eugène de stap gezet heeft de partij te verlaten en nu te zetelen als onafhankelijke, zo zal hij altijd een stem kunnen uitbrengen in eer en geweten zonder voortdurend verantwoording te moeten afleggen.

Jonas
30 augustus 2002, 14:46
Zijn Blokkers dan toch niet allemaal randdebielen?

:p

Vanelderen David
30 augustus 2002, 17:23
Dit betekend voor mij dat het Vlaams Blok (net als het communisme destijds) met tijd zal verminderen. Ik durf zelfs heel persoonlijk zeggen dat ze de komende verkiezingen niet echt een vooruitgang zullen maken en als ze er één maken zal het een kleintje zijn.

Droom lekker verder Kadé :lol:

Bijna iedereen weet inmiddels hoe betrouwbaar peilingen zijn, zeker als het aankomt op de prognoses van het Vlaams Blok. Sommige deskundigen noemen het angstaanjagend vast te stellen dat de CD&V en de N-VA niet kunnen profiteren van het geknoei van deze regering. Rara welke partij zal dan wél winnen ??????

Over het overlopen van Vlaams Blok mandatarissen kunnen we kort zijn. Overlopen gebeurt in ALLE partijen, dus ook in de onze.

http://www.vlaamsblokhasselt.org

vivanter007
30 augustus 2002, 17:40
Het klopt inderdaad dat er heel wat mensen uit onvrede opstappen bij het Blok. In de gemeente Schoten (waar het VB vorige keer fors won) zijn naar mijn weten ook al verschillende malen belangrijke figuren uit de partij gestapt. Het gaat telkens om mensen die zich sterk engageerden in het gemeentelijke politiek leven.
Dat klagen & zagen is inderdaad wat me bij veel blokaanhangers opvalt.
Ze weten maar al te goed dat ze groot kunnen worden door niet mee te spelen met de rest. Dienen "eugene" had het niet beter kunnen verwoorden, volgens mij de nagel op de kop.
En wat betreft de Vlaamsgezinden...
De Vlaamse Beweging heeft zich al dikwijls door fasco's in t zak laten zetten. Ze jagen de mensen weg van dienen bedevaartwei, ze hebben ze destijds ook al weggejaagd van hun zangfestijn. Ge kunt er van op aan dat alles wat met Vlaams te maken heeft door hen gemarginaliseerd zal worden, zwart gemaakt of platgedrukt, let op mijn woorden. Marcheren, dat is wat zij doen, en sta me toe dat ik dat niet eigen vind aan de cultuur van de lage landen.
Is U dit jaar iets opgevallen van een Vlaamse eis bij die bedevaart? Mij niet hoor. Hebben ze iets gezegd dit jaar, de voorvechters van Vlaanderen? Geen idee. Wa wilt ge, als diene Lionel t woord neemt, dan beginnen ze allemaal awoe te roepen. Met heel die heisa in de media gaat de boodschap gewoon verloren. Een belgicistische hardliner lacht hier volgens mij wel in zijn vuistje, geef toe. Laat me niet lachen, zo'n zottekesspel. En pasop, dat is dan nog niet alles he, nee: zij zouden dan zelf ook nog eens voorzitter willen zijn in dat comité. Ja, dag Jan, wie komt daar nog naar luisteren? Ik zou schrik hebben dat ze mijne neus afbijten. En dan over Godsvrede gaan orakelen zekers: laat mij niet lachen!

datri
30 augustus 2002, 21:41
Zijn Blokkers dan toch niet allemaal randdebielen?

:p


wat een argumentatie, hebt ge zo nog iets???

datri
30 augustus 2002, 21:46
Piano, dat is al de 2e in 4 maanden tijd die zijn ontslag geeft voor ongeveer dezelfde redenen...
Dit betekend voor mij dat het Vlaams Blok (net als het communisme destijds) met tijd zal verminderen. Ik durf zelfs heel persoonlijk zeggen dat ze de komende verkiezingen niet echt een vooruitgang zullen maken en als ze er één maken zal het een kleintje zijn.

Mensen geloven niet meer in het boerebedrog van het Blok. Leo Delcroix zei hier eens dat het Vlaams Blok slapend rijk wordt. Daar heeft hij gelijk in. Je hoort ze maar wanneer ze eens zin hebben om te praten. En dat zijn dan altijd het zelfde allegaartje (nu al lichtjes vergrijzende) mensen.

Mensen zullen komende verkiezingen nog niet echteen proteststem uitbrengen omdat deze regering naar mijn gedachten nog te sterk en te jong is tegenover de bevolking, maar in 2007 zullen mensen stemmen met verstand en zal en scenario van het Nederlands CDA en LPF zich herhalen voor de Vlaamse partijen CD&V en N-VA.

tsjone tsjonge toch, wel raar dat als er een leegloop bij andere partijen is er niet zo op gekapt wordt dan als wanneer er eens iemand bij 't blok opstapt.
in elke partij zal er al wel eens iets scheef lopen, maar om daar zo'n voorbarige conclusies uit te trekken.
en ja , dat de cd&v wat zal winnen kan moeilijk anders dan na't verlies van vorige keer hé, of ligt het misschien aan de ' nieuwe ' wind binnen de partij... :D

datri
30 augustus 2002, 21:52
Het klopt inderdaad dat er heel wat mensen uit onvrede opstappen bij het Blok. In de gemeente Schoten (waar het VB vorige keer fors won) zijn naar mijn weten ook al verschillende malen belangrijke figuren uit de partij gestapt. Het gaat telkens om mensen die zich sterk engageerden in het gemeentelijke politiek leven.
Dat klagen & zagen is inderdaad wat me bij veel blokaanhangers opvalt.
Ze weten maar al te goed dat ze groot kunnen worden door niet mee te spelen met de rest. Dienen "eugene" had het niet beter kunnen verwoorden, volgens mij de nagel op de kop.
En wat betreft de Vlaamsgezinden...
De Vlaamse Beweging heeft zich al dikwijls door fasco's in t zak laten zetten. Ze jagen de mensen weg van dienen bedevaartwei, ze hebben ze destijds ook al weggejaagd van hun zangfestijn. Ge kunt er van op aan dat alles wat met Vlaams te maken heeft door hen gemarginaliseerd zal worden, zwart gemaakt of platgedrukt, let op mijn woorden. Marcheren, dat is wat zij doen, en sta me toe dat ik dat niet eigen vind aan de cultuur van de lage landen.
Is U dit jaar iets opgevallen van een Vlaamse eis bij die bedevaart? Mij niet hoor. Hebben ze iets gezegd dit jaar, de voorvechters van Vlaanderen? Geen idee. Wa wilt ge, als diene Lionel t woord neemt, dan beginnen ze allemaal awoe te roepen. Met heel die heisa in de media gaat de boodschap gewoon verloren. Een belgicistische hardliner lacht hier volgens mij wel in zijn vuistje, geef toe. Laat me niet lachen, zo'n zottekesspel. En pasop, dat is dan nog niet alles he, nee: zij zouden dan zelf ook nog eens voorzitter willen zijn in dat comité. Ja, dag Jan, wie komt daar nog naar luisteren? Ik zou schrik hebben dat ze mijne neus afbijten. En dan over Godsvrede gaan orakelen zekers: laat mij niet lachen!


welke boodschap??? dat lionel elke radicale vlaming beledigd heeft???
dat hoor ik liever niet.

De Prof
30 augustus 2002, 21:58
Mensen geloven niet meer in het boerebedrog van het Blok. Leo Delcroix zei hier eens dat het Vlaams Blok slapend rijk wordt. Daar heeft hij gelijk in. Je hoort ze maar wanneer ze eens zin hebben om te praten. En dat zijn dan altijd het zelfde allegaartje (nu al lichtjes vergrijzende) mensen.

Maar Kadé toch,je weet best zoals eenieder dat je het VB enkel mag 'horen' als de media er iets negatief over kan zeggen.

Dat "boerebedrog" dat het VB nog nooit verwezelijkt heeft,maar alleen maar kan veronderstelt worden door hun tegenstanders zoals de CD&V.
word al tientallen jaren toegepast.

Geef anders eens een verklaring waarom de CVP steeds verkiezing na verkiezing kiezers verloren heeft.

datri
30 augustus 2002, 22:15
of er van 'boerebedrog ' sprake kan zijn, zul je enkel weten als je ze de kans geeft om het beleid te voeren.
de andere partijen hebben alle kansen al gehad, en daar weten we van wat ze kunnen of niet kunnen; enkel blok en nva moeten deze kans nog krijgen, maar macht loslaten is blijkbaar niet eenvoudig hé, zie maar naar antwerpen, daar doet men alle moeite om aan de macht te blijven, en wat brengen ze ervan terecht???

Winnie De Pooh
31 augustus 2002, 09:23
Is het jullie al opgevallen dat de bericht geving over Eugene heel eenzijdig is ? Ik zou toch eens graag de overige fractie leden aan het woord laten. Die zullen waarschijnlijk een ander verhaal vertellen. Als ik Eugene zijn epistels lees dan kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het gaat over een machtstrijd. Een ordinaire machtstrijd dan wel. En dat komt in alle partijen voor. Eugene staat daarin vast en zeker niet alleen. Maar door het feit dat het gaat over het Vlaams Blok krijgt zo`n persoon natuurlijk direkt een spreekbuis.

thePiano
27 januari 2003, 11:14
Is het jullie al opgevallen dat de bericht geving over Eugene heel eenzijdig is ? Ik zou toch eens graag de overige fractie leden aan het woord laten. Die zullen waarschijnlijk een ander verhaal vertellen. Als ik Eugene zijn epistels lees dan kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het gaat over een machtstrijd. Een ordinaire machtstrijd dan wel. En dat komt in alle partijen voor. Eugene staat daarin vast en zeker niet alleen. Maar door het feit dat het gaat over het Vlaams Blok krijgt zo`n persoon natuurlijk direkt een spreekbuis.

De beste en de meest betrouwbare kritiek komt altijd uit diegenen die de haatpartij van Vlaanderen de rug toekeerden zoals bv:

"Ik wil alle mensen waarschuwen. Het Vlaams Blok is geen democratische partij maar een partij waar pathologisch leugenachtige kwaadsprekerij de bovenhand haalt."
Ex VB-voorzitter Marleen Denecker, afdeling Beernem-Oostkamp 12/09/2001

Luddo
27 januari 2003, 12:58
Is het jullie al opgevallen dat de bericht geving over Eugene heel eenzijdig is ? Ik zou toch eens graag de overige fractie leden aan het woord laten. Die zullen waarschijnlijk een ander verhaal vertellen. Als ik Eugene zijn epistels lees dan kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het gaat over een machtstrijd. Een ordinaire machtstrijd dan wel. En dat komt in alle partijen voor. Eugene staat daarin vast en zeker niet alleen. Maar door het feit dat het gaat over het Vlaams Blok krijgt zo`n persoon natuurlijk direkt een spreekbuis.

De beste en de meest betrouwbare kritiek komt altijd uit diegenen die de haatpartij van Vlaanderen de rug toekeerden zoals bv:

"Ik wil alle mensen waarschuwen. Het Vlaams Blok is geen democratische partij maar een partij waar pathologisch leugenachtige kwaadsprekerij de bovenhand haalt."
Ex VB-voorzitter Marleen Denecker, afdeling Beernem-Oostkamp 12/09/2001

Ha, Marleentje! Je bent er mij eentje! Hoe is 't met de Lucien? Nog altijd even positief ingesteld? Goed zo!

Brugge Veilig en Leefbaar
27 januari 2003, 13:28
De beste en de meest betrouwbare kritiek komt altijd uit diegenen die de haatpartij van Vlaanderen de rug toekeerden zoals bv:

"Ik wil alle mensen waarschuwen. Het Vlaams Blok is geen democratische partij maar een partij waar pathologisch leugenachtige kwaadsprekerij de bovenhand haalt."
Ex VB-voorzitter Marleen Denecker, afdeling Beernem-Oostkamp 12/09/2001

Ha, Marleentje! Je bent er mij eentje! Hoe is 't met de Lucien? Nog altijd even positief ingesteld? Goed zo![/quote]

:lol: Met mij nog altijd alles opperbest, dank u wel.
Zal zoals ik heb beloofd iets dichter bij de verkiezingen de wijze van lijstvorming bij het Blok doorlichten. Met namen !
Kan plezant worden met zo'n figuren als professor zagemeel72 op het net. :wink:

DNB
27 januari 2003, 13:44
Zijn Blokkers dan toch niet allemaal randdebielen?

:p


wat een argumentatie, hebt ge zo nog iets???


Ja, dat Jonas zijn uitspraak moet nuanceren:
Het zijn RECHTERranddebielen! (anders zijn de andere randdebielen beledigd he)
:roll:

DNB
27 januari 2003, 13:47
(...)
Zal zoals ik heb beloofd iets dichter bij de verkiezingen de wijze van lijstvorming bij het Blok doorlichten. Met namen !
Kan plezant worden met zo'n figuren als professor zagemeel72 op het net. :wink:


Als hier vlaanderen72 wordt bedoeld: komt zij op?
Vlaanderen72, ik kan de vraag ook aan jou persoonlijk stellen: kom jij ergens op?

Luddo
27 januari 2003, 13:51
De beste en de meest betrouwbare kritiek komt altijd uit diegenen die de haatpartij van Vlaanderen de rug toekeerden zoals bv:

"Ik wil alle mensen waarschuwen. Het Vlaams Blok is geen democratische partij maar een partij waar pathologisch leugenachtige kwaadsprekerij de bovenhand haalt."
Ex VB-voorzitter Marleen Denecker, afdeling Beernem-Oostkamp 12/09/2001

Ha, Marleentje! Je bent er mij eentje! Hoe is 't met de Lucien? Nog altijd even positief ingesteld? Goed zo!

:lol: Met mij nog altijd alles opperbest, dank u wel.
Zal zoals ik heb beloofd iets dichter bij de verkiezingen de wijze van lijstvorming bij het Blok doorlichten. Met namen !
Kan plezant worden met zo'n figuren als professor zagemeel72 op het net. :wink:[/quote]

Vergeet toch ook niet aan de nationale uitbouw van VlaanderenLeefbaarenzoverder te werken! Dat vergt heel veel energie! 't Is niet simpel, ik weet waarover ik praat!

thePiano
27 januari 2003, 22:21
De beste en de meest betrouwbare kritiek komt altijd uit diegenen die de haatpartij van Vlaanderen de rug toekeerden zoals bv:

"Ik wil alle mensen waarschuwen. Het Vlaams Blok is geen democratische partij maar een partij waar pathologisch leugenachtige kwaadsprekerij de bovenhand haalt."
Ex VB-voorzitter Marleen Denecker, afdeling Beernem-Oostkamp 12/09/2001

Ha, Marleentje! Je bent er mij eentje! Hoe is 't met de Lucien? Nog altijd even positief ingesteld? Goed zo!

Zal zoals ik heb beloofd iets dichter bij de verkiezingen de wijze van lijstvorming bij het Blok doorlichten. Met namen !


Hum hum, zéééer interessant :!:

Ik kijk er naar uit 8)