PDA

View Full Version : Windows lek officieel dichtgemetseld!!


skaldis
9 januari 2006, 18:31
Tja, misschien is het vanaf de tiende wel gedaan met m'n xp :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1101578

Monocle
9 januari 2006, 19:12
Misschien toch niet ;) (Klik hier (http://www.winbeta.org/forums/index.php?showtopic=8150&view=findpost&p=42309))

Smurfje
9 januari 2006, 19:20
Lijkt me toch wel handig om automatische updates uit te schakelen als je weet dat je een illegale versie hebt. Gebeurt er morgen niks?, kan je het weer inschakelen.

DaBlacky
9 januari 2006, 20:30
Lijkt me toch wel handig om automatische updates uit te schakelen als je weet dat je een illegale versie hebt. Gebeurt er morgen niks?, kan je het weer inschakelen.

Je kan ook je Automatische updates zo instellen dat ie je waarschuwt voordat hij begint te downloaden/installeren (in te stellen naar keuze).

Kun je eerst kijken welke updates er gaan gedownload/geïnstalleerd worden.

DaBlacky
9 januari 2006, 20:36
Beschouw uzelf in dat geval maar gerust als een lucky bastard.
Ik dacht niet dat dat kon.

P.s. We hebben het hier toch over Windows XP hé?

In Windows XP SP2 kun je invoegtoepassingen beheren en zo de controle afzetten. In Windows XP SP1 (of 0) gaat dit niet.

Indien je Windows XP of Windows XP SP1 hebt, kun je dit oplossing door een JavaScriptje te runnen vanuit de adresbalk op het juiste moment (even Googlen en je zal wel vinden wat).


Er is echter een probleem na een format. In het SP2-installatiebestand (dat je dus kunt afhalen door gebruik te maken van ofwel het JavaScriptje ofwel een omzeiling op GenuieCheck.exe) zit echter een controle op je versie (legaal of illegaal). Dus eenmaal je geformateerd hebt en je hebt niet Windows XP SP2 (want die bestaat ook in OEM-formaat): dikke pech. Gedaan met updates.

Mogelijke oplossingen:
a. Zorg voor een kopie van een gekraakte Windows XP SP2 (dus de installatie cd-rom MET SP2 reeds ingebouwd).
b. Zoek je rot bij kameraden naar de installatie-exe van XP2 (258 MB) van VOOR augustus 2004. Die heeft die controle namelijk nog niet.

DaHacky, Tot uw dienst :p

DaBlacky
9 januari 2006, 20:38
Belangrijke lekken worden altijd geüpdated(juiste schrijfwijze?), ook bij illegale versies.
Omdat MS, naar eigen zeggen, een veilig internet belangrijker vindt

Sinds augustus 2004 (of 2003, ik kan er naast zitten) niet meer.

Tenzij je daarvoor SP2 hebt geïnstalleerd, dan blijft hij werken via Automatische Updates (en de andere updates zijn via omwegjes te verkrijgen, zie postje hoger).

DenMathias
10 januari 2006, 19:42
't Is weer van dat:

Round two begins for Microsoft, as they are faced with yet another WMF vulnerability. A hacker who goes by the name “concoruder” posted his two newly discovered WMF vulnerabilities on Monday, on the popular security mailing list Bugtrap.

These two new WMF vulnerabilities are not as serious as the one patched last week, which allowed an attacker to take control of a Windows machine. At worst these new WMF exploits would crash any WMF-viewing software, such as Microsoft's Internet Explorer. According to the Bugtrap posting these vulnerabilities can be found in:

* Windows XP SP2
* Windows XP SP1
* Windows Server 2003 SP1
* Windows Server 2003
* Windows ME
* Windows 98se
* Windows 98
* Windows 2000 SP4


Due to the rather low security risk of these two vulnerabilities, Microsoft will most likely release a patch during its regular scheduled patch cycle.
http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=32031

DaBlacky
11 januari 2006, 00:29
Hoe? Windows 95 is veilig? 8O

skaldis
11 januari 2006, 19:52
Hoe? Windows 95 is veilig? 8O

Ja en windows 93 ook 8)
Haha, die tellen niet meer mee denk ik.
Vandaag weer een patch gehad en alles blijft marcheren.
Ik zou echter een format c willen doen maar ik ga dat niet riskeren.

DaBlacky
11 januari 2006, 23:31
Ja en windows 93 ook 8)
Haha, die tellen niet meer mee denk ik.
Vandaag weer een patch gehad en alles blijft marcheren.
Ik zou echter een format c willen doen maar ik ga dat niet riskeren.

Een klasgenootje van mij heeft nog het "oude" SP2-installatiebestand 8)