PDA

View Full Version : Het gaat de goede kant op in Rusland!


Guderian
9 januari 2006, 18:06
De Russen keren zich steeds openlijker tegen vreemdelingen. Het NRC-Handelsblad schreef in december in een verslag: "Een Russische blondine duwt stuurs haar kinderwagen over meloenschillen die een groep vies smakkende moslims op straat smijt. Van de andere kant komen haar redders aanwandelen, de bekende politicus Dmitri Rogozin en diens sidekick Joeri Popov. ,,Ruim dat vuilnis van straat'’, blaffen zij de ‘zwartkonten’ toe. ,,Verstaat u soms geen Russisch?'’"De partij Rodina (Moederland) had onlangs veel succes met de slogan ‘Ruim dat vuilnis van straat’, waarbij bepaald niet op meloenschillen werd gedoeld. 8) Na protesten voorzag de partij het tv-spotje vilein van de woorden ‘Parijs, Frankrijk’, want de opstand in de banlieues veroorzaakte een schokgolf. 79 procent van de Moskovieten verwacht dit ook in Moskou.

Rodina zou volgens peilingen de tweede partij in de stadsdoema van Moskou zijn geworden. Zou, want in de aanloop tot de Moskouse verkiezingen, vorige week zondag, schrapte de rechtbank de partij van de kieslijst wegens aanzetten tot rassenhaat, nota bene na een klacht van haar al even xenofobe rivaal, de ultranationalistische LDPR dat evenwel geleid wordt de idioot Zjirinovski. :roll: :lol: Die haalde gelukkig de kiesdrempel van 10 procent niet, ondermeer omwille van zijn achterbaksheid. In november 2005 werd ook de NBP van Limonov verboden, de nationaal-bolsjevistische partij van Limonov die vooral bij jongeren een grote aanhang had en heeft. De NBP werd als staatsgevaarlijk beschouwd wegens de bereidheid om geweld te gebruiken tegen de Russische instellingen. Limonov heeft beslist ondergronds verder te werken. De NBP had in elke jaren tijd meer dan 2000 militante leden verzameld in Moskou, St.Petersburg, Sverdlovsk en Königsberg. Ook de NBP keerde zich fel tegen vreemdelingen.

Wel is nu duidelijk dat een kwart van de Moskovieten partijen steunt die zich uitsluitend tegen buitenlanders richten. Xenofobie is in!!! :-D Begin november betoogden drieduizend patriotten en skinheads voor een Moskou zonder buitenlanders; een antifascistische tegenbetoging trok tweehonderd (200!!! :lol: ) man. Afrikaanse studenten worden met regelmaat gemolesteerd en vermoord, een Russin die een Kaukasische aanrander doodstak, is uitgegroeid tot een volksheldin.

Peilingen bevestigen de trend. Zo steeg het aantal Russen dat een totaal verbod op immigratie eist in drie jaar van 45 tot 59 procent, en de aanhang van de slogan ‘Rusland voor de Russen’ in zeven jaar van 33 tot 53 procent. In de steden is die trend markanter: 63 procent van de Moskovieten acht vooral buitenlanders verantwoordelijk voor misdaad en corruptie en 82 procent meent dat immigranten de beste banen inpikken.

Rodina (http://www.rodina.ru/)
Limonka, blad van de NBP (http://www.limonka.net/index.html)

Shizie
9 januari 2006, 18:17
ik werd ziek toen ik het zag tbh..

en ik ben beschaamd dat ik in een land geboren ben waar zulke idiote video's aahang en begrip vinden..

:(

Shizie
9 januari 2006, 18:19
http://www.informacia.ru/video/rodina.wmv

zielig, goedkoop, populistisch ...

jeez

Smurfje
9 januari 2006, 18:26
http://www.informacia.ru/video/rodina.wmv

zielig, goedkoop, populistisch ...

jeez

Idd.

Maar Shizie, is je denkwijze veranderd? Normaal was ik het over dit soort onderwerpen nooit met jou eens.

djimi
9 januari 2006, 22:22
ik werd ziek toen ik het zag tbh..
en ik ben beschaamd dat ik in een land geboren ben waar zulke idiote video's aanhang en begrip vinden..


Jij hoeft helemaal niet beschaamd te zijn, aangezien jij zelf nooit hebt kunnen vr�*gen om ergens geboren te zijn.

Het is dus jouw 'verantwoordelijkheid' niet.


Dat je er 'ziek' van werd, siert je.

Weet je, idioten vinden altijd wel aanhang en begrip.
Bij elkaar.
Het weze hen gegund.
Ze hebben al zo weinig.

Smurfje
10 januari 2006, 22:44
ik ben IETS linkser geworden en bovendien is dit veel te dom van mij... niet dat ik mezelf als "intellictueel" of zo beschouw..
Hmm. Ok.


maar zulke films zijn voor laagse vormen van leven bestemd..

Of gewoon voor meelopers.

Brandaan
11 januari 2006, 01:31
ik ben IETS linkser geworden en bovendien is dit veel te dom van mij... niet dat ik mezelf als "intellictueel" of zo beschouw..


intellectueel.
Sorry, maar in deze zin kon ik het toch niet laten om er even op te wijzen.

tomm
11 januari 2006, 13:19
Moskou kun je natuurlijk niet met Parijs vergelijken, in Moskou wonen Russen en niet-Russen door elkaar en migranten zijn er zeker niet altijd economisch slechter aan toe dan Russen zelf, wat natuurlijk veel jaloezie opwekt. En de xenofobe groepen zijn zelf een bende krapuul die zich niet alleen tegen moslims maar ook tegen Joden, politieke tegenstanders en homo's richt en die tevens anti-westers zijn.

Shizie
11 januari 2006, 14:10
de anti homo's houding in Rusland is trouwens lachwekkend groot...

Ik denk dat meer dan 50% van de plaatselijke bevolking enorm tegen homosexuelen is. Een gay pride parade organiseren zou ongemogelijk zijn (al vind ik zulke parades persoonlijk vies)

homohaat is imho een van de belangrijkste barometers van de samenleving.

1handclapping
11 januari 2006, 14:18
Er is inderdaad hoop : Rusland is het enige land waar de bevolking niet aangroeit maar explosief daalt. Mogen we hieruit afleiden dat een land met een toenemende xenofobie geen lang leven beschoren is ?

Lof der Zotheid
11 januari 2006, 14:27
Er is inderdaad hoop : Rusland is het enige land waar de bevolking niet aangroeit maar explosief daalt. Mogen we hieruit afleiden dat een land met een toenemende xenofobie geen lang leven beschoren is ?

Niet als ge naar de moslimlanden gaat kijken...

C uit W
11 januari 2006, 14:27
Er is inderdaad hoop : Rusland is het enige land waar de bevolking niet aangroeit maar explosief daalt. Mogen we hieruit afleiden dat een land met een toenemende xenofobie geen lang leven beschoren is ?moet je dan niet zeggen implosief daalt? ;-)

tomm
11 januari 2006, 14:40
de anti homo's houding in Rusland is trouwens lachwekkend groot...

Ik denk dat meer dan 50% van de plaatselijke bevolking enorm tegen homosexuelen is. Een gay pride parade organiseren zou ongemogelijk zijn (al vind ik zulke parades persoonlijk vies)

homohaat is imho een van de belangrijkste barometers van de samenleving.

Homohaat is wijdverbreid in Rusland en ze worden regelmatig in elkaar geslagen. Een gay-parade in Moskou zou zeker tot geweld leiden. (hoewel er wel nogal wat homo's zijn, net als in de Arabische wereld is er veel hypocrisie).
Persoonlijk vind ik dat ze moeten doen wat ze niet laten kunnen maar wel in de privé-sfeer, homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.

tomm
11 januari 2006, 14:42
Er is inderdaad hoop : Rusland is het enige land waar de bevolking niet aangroeit maar explosief daalt. Mogen we hieruit afleiden dat een land met een toenemende xenofobie geen lang leven beschoren is ?

Dat is nog een gevolg van de spectaculaire daling van de levensstandaard in de jaren '90, nu het weer wat beter gaat zal de bevolking weer aangroeien en zullen er migranten uit andere armere Sovjet-republieken zoals Oekraïne of Centraal-Azië naar Rusland komen.

Shizie
11 januari 2006, 15:11
Homohaat is wijdverbreid in Rusland en ze worden regelmatig in elkaar geslagen. Een gay-parade in Moskou zou zeker tot geweld leiden. (hoewel er wel nogal wat homo's zijn, net als in de Arabische wereld is er veel hypocrisie).
Persoonlijk vind ik dat ze moeten doen wat ze niet laten kunnen maar wel in de privé-sfeer, homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.

Agreed, homosexualiteit is een fout van de natuur (sorry homotjes op dit forum). Het komt waarschijnlijk inderdaad even vaak in Belgie voor als in Rusland of Arabische Emiraten.
Maar het feit dat er in Belgie bijna geen homohaat/geweld aanwezig is terwijl homo's in Rusland overal gedescrmineerd worden is een belangrijke indicatoor van hoe verdraagzaam de samenleving is tegenover de andersdenkenden..

oeps
11 januari 2006, 15:27
Homohaat is wijdverbreid in Rusland en ze worden regelmatig in elkaar geslagen. Een gay-parade in Moskou zou zeker tot geweld leiden. (hoewel er wel nogal wat homo's zijn, net als in de Arabische wereld is er veel hypocrisie).
Persoonlijk vind ik dat ze moeten doen wat ze niet laten kunnen maar wel in de privé-sfeer, homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.

Het probleem is natuurlijk dat ze in de prive-sfeer NIET kunnen doen en laten wat ze willen; als het bekend wordt krijgen ze geen werk of geen huis of erger.

tomm
11 januari 2006, 16:16
Het probleem is natuurlijk dat ze in de prive-sfeer NIET kunnen doen en laten wat ze willen; als het bekend wordt krijgen ze geen werk of geen huis of erger.

Dat is verkeerd, maar ze moeten daarom niet beginnen met iedereen constant te confronteren met homoseksualiteit, noch constant hun eigen oriëntatie rondbazuinen of er dik opleggen zoals in België gebeurt. Leef en laat leven zou ik zeggen, en net als bij politici zou privé- en openbaar leven strikt gescheiden moeten zijn.

tomm
11 januari 2006, 16:25
Agreed, homosexualiteit is een fout van de natuur (sorry homotjes op dit forum). Het komt waarschijnlijk inderdaad even vaak in Belgie voor als in Rusland of Arabische Emiraten.
Maar het feit dat er in Belgie bijna geen homohaat/geweld aanwezig is terwijl homo's in Rusland overal gedescrmineerd worden is een belangrijke indicatoor van hoe verdraagzaam de samenleving is tegenover de andersdenkenden..

inderdaad, de Russische samenleving is veel minder verdraagzaam, veel autoritairder en ook samenhangender dan de westerse.

parcifal
11 januari 2006, 18:13
inderdaad, de Russische samenleving is veel minder verdraagzaam, veel autoritairder en ook samenhangender dan de westerse.

En jammer genoeg ook veel primitiever, brutaler en wreder.
Ik ben net bezig aan het boek 'mijn russische ziel' (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/audio-060109rusland/index.shtml?play)van Hans Boland
en die is daar niet echt optimistisch over.

http://images.vpro.nl/img.db?24787453++s(200)

JusticeLover
11 januari 2006, 18:51
homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.

Agreed, homosexualiteit is een fout van de natuur

Twee Russen op één buik 8)

tomm
11 januari 2006, 19:04
En jammer genoeg ook veel primitiever, brutaler en wreder.
Ik ben net bezig aan het boek 'mijn russische ziel' (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/audio-060109rusland/index.shtml?play)van Hans Boland
en die is daar niet echt optimistisch over.

http://images.vpro.nl/img.db?24787453++s(200)

Interessant, ik ga dat eens lezen. Niet altijd zoveel primitiever en brutaler, Russen zijn veel gastvrijer en warmer dan Belgen als je de moeite doet er vriendschap mee te sluiten, hoewel je dat niet altijd op het eerste gezicht zou zeggen. Hier is alles afgemeten en berekend. En veel Russen zijn enorm intelligent, maar hebben last van gemoedswisselingen.

Smurfje
11 januari 2006, 19:53
En veel Russen zijn enorm intelligent, maar hebben last van gemoedswisselingen.

Een van mij beste vrienden en is Russisch (van afkomst) en wat je nu hier schrijft is wel heel herkenbaar.

Smurfje
11 januari 2006, 19:55
Dat is verkeerd, maar ze moeten daarom niet beginnen met iedereen constant te confronteren met homoseksualiteit,

Dat licht er aan op welke manier he. Sommige mensen kunnen er blijkbaar nog niet mee omgaan. En onbekend maakt onbemind, dus die confrontatie heet veel meer positieve dan negatieve gevolgen. (acceptatie enzo)

Vlaanderen Boven
11 januari 2006, 19:58
Persoonlijk vind ik dat ze moeten doen wat ze niet laten kunnen maar wel in de privé-sfeer, homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.

Fuck you, ik doe wat ik wil en waar ik wil. Als jij daar iets op tegen hebt is dat jouw probleem.

Lof der Zotheid
11 januari 2006, 21:11
En onbekend maakt onbemind, dus die confrontatie heeft veel meer positieve dan negatieve gevolgen. (acceptatie enzo)

Niet noodzakelijk...

tomm
12 januari 2006, 01:49
Fuck you, ik doe wat ik wil en waar ik wil. Als jij daar iets op tegen hebt is dat jouw probleem.

Moet ik dat letterlijk nemen? Dan heb ik er wel iets op tegen, dat doet zeer schijnt het...

tomm
12 januari 2006, 01:58
Een van mij beste vrienden en is Russisch (van afkomst) en wat je nu hier schrijft is wel heel herkenbaar.

Ze zijn niet altijd even voorspelbaar in Rusland zelf, zeker niet als er alcohol in het spel is. Van depri naar uitbundig is maar een kleine stap. Ze bellen je ook op gelijk welk uur van dag of nacht op of komen langs wanneer ze willen, en in de trein deelt iedereen thee, vodca, wijn, bier en eten met medepassagiers en beginnen de gekst mogelijke conversaties over van alles en nog wat.
Op straat en in de metro zul je echter niemand betrappen op een glimlach en is het een depressieve bedoening...

Shizie
12 januari 2006, 09:30
Ze zijn niet altijd even voorspelbaar in Rusland zelf, zeker niet als er alcohol in het spel is. Van depri naar uitbundig is maar een kleine stap. Ze bellen je ook op gelijk welk uur van dag of nacht op of komen langs wanneer ze willen, en in de trein deelt iedereen thee, vodca, wijn, bier en eten met medepassagiers en beginnen de gekst mogelijke conversaties over van alles en nog wat.
Op straat en in de metro zul je echter niemand betrappen op een glimlach en is het een depressieve bedoening...


Leven in een "collectief" wordt daar vanaf de eerste schooldagen geleerd.
Normale mensenlijke drang naar vrijheid en individualisme wordt door het systeem afgebroken.
Als gevolg krijgt men een afschuwelijke samenleving...

grrrrr.. 16 jaar heb ik daar gewoond tussen die untermenschen.. gelukkig waren er nog andere mensen die op genetisch niveau tegen het systeem gekant waren.

Brandaan
12 januari 2006, 12:10
Leven in een "collectief" wordt daar vanaf de eerste schooldagen geleerd.
Normale mensenlijke drang naar vrijheid en individualisme wordt door het systeem afgebroken.
Als gevolg krijgt men een afschuwelijke samenleving...

grrrrr.. 16 jaar heb ik daar gewoond tussen die untermenschen.. gelukkig waren er nog andere mensen die op genetisch niveau tegen het systeem gekant waren.

Wat een onzin..... Denk nou nog één keer na en vraag jezelf dan af je dit ook had opgeschreven als je de aanknop van je hersenen wel had gevonden.

Shizie
12 januari 2006, 12:30
Wat een onzin..... Denk nou nog één keer na en vraag jezelf dan af je dit ook had opgeschreven als je de aanknop van je hersenen wel had gevonden.

wie ben je om mij te beoordelen.. wat weet ge van wat ik geschreven heb ..

Brandaan
12 januari 2006, 12:35
wie ben je om mij te beoordelen.. wat weet ge van wat ik geschreven heb ..

Ik beoordeel u niet, maar die onzin die u neertikt.

En wat ik ervan afweet? dat het klinklare onzin is.

Shizie
12 januari 2006, 12:54
Ik beoordeel u niet, maar die onzin die u neertikt.

En wat ik ervan afweet? dat het klinklare onzin is.

tja :)

you know better :D

Smurfje
12 januari 2006, 18:40
Het gaat trouwens niet echt de goede kant op.
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/01/skinhead_steekt_joden_neer_in.html#comments

Shizie
12 januari 2006, 18:48
de reden voor zijn daad was het lezen van anti semitische forums op het net ;)

JusticeLover
12 januari 2006, 18:51
de reden voor zijn daad was het lezen van anti semitische forums op het net ;)

Ja en? :-) ;-)

Jampie
12 januari 2006, 18:55
Ik ken geen Russen persoonlijk. Ik kan dus geen oordeel vellen over de Russen in 't algemeen. De enige keer dat ik echt in contact kom met Russen is op vakantie in het buitenland. En ik moet zeggen dat dat niet direct de meest sympathieke mensen zijn (om een eufemisme te gebruiken).

Groot Bakkes
12 januari 2006, 19:04
Het gaat trouwens niet echt de goede kant op.
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/01/skinhead_steekt_joden_neer_in.html#comments

Heel erg maar elke dag krijgen blanken slaag, messteken, etc. in België dat komt nooit, behalve even als er een sterft ofzo, in het nieuws.
Waarom zover gaan zoeken naar nieuwsberichten over geweld als ge er in uw eigen land duizenden kunt verzamelen? :?

Miguelito
12 januari 2006, 19:22
Agreed, homosexualiteit is een fout van de natuur (sorry homotjes op dit forum). Het komt waarschijnlijk inderdaad even vaak in Belgie voor als in Rusland of Arabische Emiraten.
Maar het feit dat er in Belgie bijna geen homohaat/geweld aanwezig is terwijl homo's in Rusland overal gedescrmineerd worden is een belangrijke indicatoor van hoe verdraagzaam de samenleving is tegenover de andersdenkenden..

Homosexualiteit is geen fout van de natuur, homosexuele handelingen komt bij alle diersoorten voor.
En neen ik bedoel niet de "gelegenheidshomo's" die door gebrek aan "vrouwtjes" .

Blijkbaar zitten er sommigen toch nog altijd in de middeleeuwen. En doe geen moeite te antwoorden, je gaat in mijn ban.

PS Ik ben niet homosexueel, dus u beledigt mij niet.

Shizie
12 januari 2006, 19:27
Homosexualiteit is geen fout van de natuur, homosexuele handelingen komt bij alle diersoorten voor.
En neen ik bedoel niet de "gelegenheidshomo's" die door gebrek aan "vrouwtjes" .

Blijkbaar zitten er sommigen toch nog altijd in de middeleeuwen. En doe geen moeite te antwoorden, je gaat in mijn ban.

PS Ik ben niet homosexueel, dus u beledigt mij niet.

Natuurlijk is het een fout van de natuur lol :D En het komt inderdaad vrij veel voor :) Homosexuelen kunnen zich niet voortplanten en das niet de bedoeling van de natuur he :O

Groot Bakkes
12 januari 2006, 19:38
Natuurlijk is het een fout van de natuur lol :D En het komt inderdaad vrij veel voor :) Homosexuelen kunnen zich niet voortplanten en das niet de bedoeling van de natuur he :O

Idd, veel mensen uit de koninklijke families van vroeger waren ook homoseksueel --> inteelt (neef en nicht, zus en (half)broer) --> fouten v/d natuur.

Brandaan
12 januari 2006, 19:39
Natuurlijk is het een fout van de natuur lol :D En het komt inderdaad vrij veel voor :) Homosexuelen kunnen zich niet voortplanten en das niet de bedoeling van de natuur he :O

Om het nou meteen een fout te noemen, dat gaat me weer te ver, maar het is inderdaad een evolutionair nadeel, aangezien voortplanten lastiger wordt.

Smurfje
12 januari 2006, 19:53
Heel erg maar elke dag krijgen blanken slaag, messteken, etc. in België dat komt nooit, behalve even als er een sterft ofzo, in het nieuws.
Waarom zover gaan zoeken naar nieuwsberichten over geweld als ge er in uw eigen land duizenden kunt verzamelen? :?

Omdat:
a: Ik niet in België woon
b: deze thread over de sitautie in Rusland gaat

Smurfje
12 januari 2006, 19:54
Idd, veel mensen uit de koninklijke families van vroeger waren ook homoseksueel --> inteelt (neef en nicht, zus en (half)broer) --> fouten v/d natuur.

Niet samenlopend onlogisch verhaal.

Groot Bakkes
12 januari 2006, 20:46
Omdat:
a: Ik niet in België woon
b: deze thread over de sitautie in Rusland gaat

Nee ik bedoel de aandacht die Belgische media (VRT, VTM, kranten, etc) er aan besteden, wat u persoonlijk bezighoudt kan mij eigenlijk niet veel schelen.

Smurfje
12 januari 2006, 21:58
Nee ik bedoel de aandacht die Belgische media (VRT, VTM, kranten, etc) er aan besteden, wat u persoonlijk bezighoudt kan mij eigenlijk niet veel schelen.

Dan moet je wat duidelijker zijn he.:roll:

Je reageert op mijn post namelijk.

Jampie
13 januari 2006, 15:53
Heel erg maar elke dag krijgen blanken slaag, messteken, etc. in België dat komt nooit, behalve even als er een sterft ofzo, in het nieuws.
Waarom zover gaan zoeken naar nieuwsberichten over geweld als ge er in uw eigen land duizenden kunt verzamelen? :?Als dat nooit in het nieuws komt, hoe weet jij dat dan allemaal zo goed ?

Groot Bakkes
13 januari 2006, 16:06
Als dat nooit in het nieuws komt, hoe weet jij dat dan allemaal zo goed ?

Omdat ik buitenkom en veel mensen ken.