PDA

View Full Version : BUB & handhygiëne


jOOSt
13 januari 2006, 10:55
"Tweetalige affiche handhygiëne onwettig" Volgens het Vlaams Geneeskundigenverbond (VGV), een vlaams-nationalistische vereniging binnen de gezondheidszorg, is de tweetalige affichecampagne voor een goede handhygiëne in de ziekenhuizen "onwettig". In Vlaamse ziekenhuizen mag enkel in het Nederlands campagne gevoerd worden, luidt het.
Minister van Volksgezondheid en Sociale Zaken Rudy Demotte lanceerde in het voorjaar van 2005 een tweetalige campagne om ziekenhuispersoneel aan te sporen voldoende de handen te wassen. Het niet wassen van de handen is immers een van de voornaamste oorzaken van het verspreiden van de ziekenhuisbacterie.
Volgens het Vlaams Geneeskundigenverbond mogen er in de Vlaamse ziekenhuizen geen tweetalige affiches hangen en heeft de minister dan ook de taalwetten overtreden. De organisatie zegt daarover klacht te hebben ingediend bij de Vaste Commissie voor Taaltoezicht en gelijk te hebben gekregen. Ze vindt dan ook dat de minister de affiches moet laten verwijderen.
bron: GVA

Zou de BUB hier achter zitten?

duveltje382
13 januari 2006, 17:43
Zeg als VB manneke vind ik dat O.K..
Voor mij mogen ze dat in 100 talen brengen.
Alles om de ziekenhuisbacterie(M.R.S.A) uit te roeien

Patriot!
13 januari 2006, 18:06
Inderdaad. Toonbeeld van Vlaams-nationaal tunnelzicht.

Patriot!
13 januari 2006, 18:13
Inderdaad. Toonbeeld van Vlaams-nationaal tunnelzicht.

duveltje382
13 januari 2006, 18:18
Inderdaad. Toonbeeld van Vlaams-nationaal tunnelzicht.

Ja Uw tunnelzicht is duidelijk dubbel.
Ik ben enkel bezorgt om de volksgezondheid.
Ik werk zelf in een R.V.T. dus..........

Patriot!
13 januari 2006, 19:01
Tuurlek, wanneer het op volksgezondheid aankomt mag er van ideologie geen sprake zijn. Voor mijn part is die poster zestalig Nederlands, Frans, Engels, Duits, Arabisch en Spaans! Als het de volksgezondheid maar ten goede komt !!!

Tantist
14 januari 2006, 09:55
Tuurlek, wanneer het op volksgezondheid aankomt mag er van ideologie geen sprake zijn. Voor mijn part is die poster zestalig Nederlands, Frans, Engels, Duits, Arabisch en Spaans! Als het de volksgezondheid maar ten goede komt !!!

Als die poster maar unitair is ;-)