PDA

View Full Version : wist je dat

Duvelke
23 januari 2006, 16:21
mss kunnen we hier ene wist je dat ..(vul aan) topic van maken..
kzal beginnen

wist je dat

Je water enkel kan pijpen als het bevrozen is

Nick_
23 januari 2006, 17:27
dat je een bevroren autoruit sneller ontdooit met koud water dan met warm?

Jazeker
23 januari 2006, 17:51
dat je een bevroren autoruit sneller ontdooit met koud water dan met warm?

8O ?

Duvelke
23 januari 2006, 18:05
8O ?
jep het is waar..
kheb het ook gezien in Hoe?Zo!
De wetenschappelijke uitleg weet ik er niet meer van, maar probeer het zelf maar eens, je zal wel zien

Diego Raga
23 januari 2006, 18:34
...je de hik kan stoppen door te niezen, of te doen alsof ? ;-)

Kim
23 januari 2006, 18:37
...kokend water veel sneller bevriest dan koud water?

Jazeker
23 januari 2006, 18:54
... als je de deur van je koelkast openlaat, het dan warmer gaat worden in je keuken ?

Jaani_Dushman
23 januari 2006, 19:02
Je water enkel kan pijpen als het bevrozen is"Water" is Aalsters dialect voor "Wouter"....

Armadel
23 januari 2006, 19:20
... de mens zijn eigen ellebogen niet kan likken?

Kim
23 januari 2006, 19:22

... Iedereen die dit leest dit nu gaat uitproberen?

Armadel
23 januari 2006, 19:52
... Druiven ontploffen als ze in de microgolfoven worden gestoken?

... Papier maar zeven keer gevouwen kan worden?

... In 1879 de post werd rondgedragen door katten in de streek rond Luik, maar dat dit stopgezet is omdat ze geen discipline hadden?

Kim
23 januari 2006, 19:54
... alle ijsberen linkshandig zijn?

... vrouwen twee keer zo dikwijls met hun oogleden knipperen als mannen?

Kim
23 januari 2006, 19:56
... een appel, een ajuin en een aardappel identiek smaken als je je ogen en neus dichtknijpt terwijl je proeft?

Duvelke
23 januari 2006, 20:56
... Iedereen die dit leest dit nu gaat uitproberen?
LOL:lol: is nog waar ook

Jazeker
23 januari 2006, 21:08
"Water" is Aalsters dialect voor "Wouter"....

"het" Wouter...

Armadel
23 januari 2006, 22:13
... Jazeker een enorm goed opmerkingsvermogen heeft?

... Ik dit eigenlijk verwar met de Lombasiaanse "persoon-boven-u-draad"?

skaldis
24 januari 2006, 01:03
... kippen eieren leggen

Jazeker
24 januari 2006, 01:48
... kippen eieren leggen

... dat we er nog steeds niet uit zijn wie eerst was ?

Jazeker
24 januari 2006, 01:48
... Jazeker een enorm goed opmerkingsvermogen heeft?

Bekijk die twee katte-ogen van me... denk je dat iets maar dan ook iets daaraan zal ontsnappen ? :-D

vrijevlaming
24 januari 2006, 08:13
... dat het bij een perfect horizontale worp niets uitmaakt hoe hard je gooit, het projectiel zal altijd op hetzelfde moment de grond raken.

... eenden in staat zijn om half te slapen (een hersenhelft wel, een hersenhelft niet)

vrijevlaming
24 januari 2006, 08:16
Weet je dat 17% van alle auto-ongelukken veroorzaakt worden door dronken chauffeurs !!!!!!!

Dit betekent dat 83% van alle auto-ongelukken veroorzaakt worden door nuchtere chauffeurs !!!!!

Dit is SCHRIKBAREND !!!

Waarom kunnen ze die nuchtere idioten niet van de weg halen en daarmee onze veiligheid met méér dan 400 % verbeteren !!!!

woehaaaa!

Brandaan
24 januari 2006, 12:23
... dat het bij een perfect horizontale worp niets uitmaakt hoe hard je gooit, het projectiel zal altijd op hetzelfde moment de grond raken.

inderdaad, hij zal nooit de grond raken.

Kim
24 januari 2006, 12:33
inderdaad, hij zal nooit de grond raken.

Eh, dat mag je eens nader uitleggen... :)

Brandaan
24 januari 2006, 12:40
Eh, dat mag je eens nader uitleggen... :)

Perfect horziontaal betekent recht vooruit, dus zonder kromming in de baan, of met een kleine kromming om de ronding van de aarde te volgen. en in beide gevallen zal de bal de aarde nooit raken.
Nu is het echter onmogelijk om een perfect horizontale worp te maken, maar ja.

Diego Raga
24 januari 2006, 19:32
..en ze met beide handen niet kan aanraken.

Diego Raga
24 januari 2006, 19:33
...dat met lood en aluminium geen legering mogelijk is op aarde maar wel mogelijk in de ruimte ?

Armadel
24 januari 2006, 20:44
... Dat Coca Cola oorspronkelijk Cocaïne bevatte?

BigF
25 januari 2006, 01:24
... als je de deur van je koelkast openlaat, het dan warmer gaat worden in je keuken ?
Daarom staan er ook geen deuren in iglo's.

BigF
25 januari 2006, 01:30
De tijd boven op een berg sneller gaat dan aan de voet?

Jazeker
25 januari 2006, 02:08

Maar enkel omwille van een betwiste wet van Einstein.

BigF
25 januari 2006, 02:13
Maar enkel omwille van een betwiste wet van Einstein.
Nee, 't is gewoon zo.

Jazeker
25 januari 2006, 02:25
Nee, 't is gewoon zo.

Nu klink je toch wel erg 'links' hoor :-D

Proletariër
25 januari 2006, 06:39

dat je sneller voortbeweegt omdat je verder van de as van de aarde bent, lijkt mij eerder te kloppen, maar moest de tijd op de bergtop sneller gaan dan aan de voet, zou die top zijn eigen voet voorbijsteken en naar beneden stuiken he :lol:

vrijevlaming
25 januari 2006, 08:04
tgaat hem eerder om de snelheid: einstein zei dat hoe hoger de snelheid was, hoe trager de tijd verliep. Als je op een bergtop staat is uw snelheid hoger, dus verloopt de tijd trager.

BigF
25 januari 2006, 20:18
Nu klink je toch wel erg 'links' hoor :-D
:-D

BigF
25 januari 2006, 20:20
tgaat hem eerder om de snelheid: einstein zei dat hoe hoger de snelheid was, hoe trager de tijd verliep. Als je op een bergtop staat is uw snelheid hoger, dus verloopt de tijd trager.
Zever! Allemaal gezever!! ;-)

Nee, 't is omdat je boven op die berg minder invloed ondervindt van de aardse zwaartekracht. Ook tijd is onderhevig aan de zwaartekracht, vandaar.

BigF
25 januari 2006, 20:23
... dat volledig zuiver water drinken (echt 100% water) dodelijke gevolgen kan hebben?

BigF
25 januari 2006, 20:24
... Dat Coca Cola oorspronkelijk Cocaïne bevatte?
Those were the days!!

berre
25 januari 2006, 20:40
... dat als je je kat een aspirientje geeft je hem vergiftigt? mensen die vorige week naar 'de afrekening' hebben geluisterd zullen hiervan echter reeds op de hoogt zijn.

Jaani_Dushman
26 januari 2006, 00:20
... Dat Coca Cola oorspronkelijk Cocaïne bevatte?In Bolivië zullen ze dat er binnenkort terug indraaien, denk ik, met de huidige president. Dan zou ik misschien wel nog eens van dat zwart spul willen drinken :p

Armadel
26 januari 2006, 15:58
... dat als je je kat een aspirientje geeft je hem vergiftigt? mensen die vorige week naar 'de afrekening' hebben geluisterd zullen hiervan echter reeds op de hoogt zijn.

Inderdaad.

... Slechts 20 procent van de Sahara uit zand bestaat?

... Haringen met elkaar communiceren door ´s nachts scheten te laten?

... De langste plaatsnaam 163 letters lang is?

... Dat die plaats in Thailand ligt en als volgt luidt : Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayuttha yamahadilokphopnopparatrajathaniburiromudomrajaniw esmahasatharnamornphimarnavatarnsathitsakkattiyavi sanukamprasit ?

vrijevlaming
26 januari 2006, 16:19
Inderdaad.

... Dat die plaats in Thailand ligt en als volgt luidt : Krungthepmahanakornamornratanakosinmahintarayuttha yamahadilokphopnopparatrajathaniburiromudomrajaniw esmahasatharnamornphimarnavatarnsathitsakkattiyavi sanukamprasit ?

jawadde, wat voor een pasport moeten die mannen hebben die daar wonen...

Armadel
26 januari 2006, 18:48
Een enorm groot paspoort.

... Ratten kunnen lachen?

longhorn
26 januari 2006, 18:59
Hoor dit juist op het nieuws...

Dovo, ontmijningsdienst van het leger, ontmantelt nog jaarlijks 3000 oude oorlogsbommen.

Armadel
26 januari 2006, 20:06
... Leeuwen gemiddeld zo'n 30 a 40 keer per dag met elkaar paren in de paartijd?

Mitgard
26 januari 2006, 20:37
...dat ik 's morgens op nuchtere maag wel eens een glas cola drink?

berre
26 januari 2006, 21:28
...dat als je een kater hebt, het helpt om een pint te drinken.

puud
27 januari 2006, 08:15
...dat als je een kater hebt, het helpt om een pint te drinken.
Larie!
Ik heb een kater (besneden weliswaar). Ik mag zuipen zoveel ik wil, dat rotbeest heeft nog nooit met iets geholpen.

Proletariër
27 januari 2006, 08:19
... Leeuwen gemiddeld zo'n 30 a 40 keer per dag met elkaar paren in de paartijd?
buiten de paartijd is het echter nopkes ende zero (tijdens de paartijd is de kwaliteit daarenboven nopkes, vrees ik)

BigF
27 januari 2006, 08:27
... ik vandaag verlof heb!!

Teerke
27 januari 2006, 11:36
[quote=vrijevlaming;1519186
... eenden in staat zijn om half te slapen (een hersenhelft wel, een hersenhelft niet)[/quote]

... dat er op de ministeries veel eenden werken

BigF
27 januari 2006, 12:34
... dat er op de ministeries veel eenden werken
Was het maar!!!
Dan werd er tenminste nog op halve kracht gewerkt.

berre
27 januari 2006, 16:30
Larie!
Ik heb een kater (besneden weliswaar). Ik mag zuipen zoveel ik wil, dat rotbeest heeft nog nooit met iets geholpen.:lol: moesten er onder ons tragen van geest zijn, of indien dit voorgaande berichtje niet sarcastisch bedoelt was: ik had over een kater in de betekenis van hoofdpijn en dergelijke verschijnselen na het te veel tot zich nemen van alcohol...

...dat vitamine D helpt om je longen gezond te houden en tevens de kans op kanker tot 50% verlaagt

...dat er onlangs is aangetoond dat door de grote variatie in vormen van sneeuwvlokken het onmogelijk is om twee perfect dezelfde sneeuwvlokken te hebben

Brandaan
27 januari 2006, 16:46
...dat er onlangs is aangetoond dat door de grote variatie in vormen van sneeuwvlokken het onmogelijk is om twee perfect dezelfde sneeuwvlokken te hebben

...dit wel kan, maar het zeer onwaarschijnlijk is dat iemand ze ooit zal vinden.

Pieke
27 januari 2006, 16:57
... ketchup gezonder is dan tomaten

Proletariër
27 januari 2006, 17:04
...dat vitamine D helpt om je longen gezond te houden en tevens de kans op kanker tot 50% verlaagt

bedankt voor de tip, ik heb hier een potteke mee vitamine D voor mijn scherm gezet, nu heb ik 50% minder kans op kanker en gezondere longen! :cheer:

j/k

Pieke
27 januari 2006, 17:10
vrouwen slimmer worden door een zwangerschap

een giraf net zo veel nekwervels heeft als een mens

olifanten de enige dieren zijn de niet kunnen springen

Brandaan
27 januari 2006, 17:13
olifanten de enige dieren zijn de niet kunnen springen
Schildpadden wel dan? of wormen? Om maar de eerste dingen die in me opkomen te noemen

Pieke
27 januari 2006, 17:20
Schildpadden wel dan? of wormen? Om maar de eerste dingen die in me opkomen te noemen

The bones in an elephant's foot are more closely packed together than other mammals so they do not have the flexibility or spring mechanisms that would enable them to jump.

en het ging over zoogdieren ;-)

Brandaan
27 januari 2006, 17:28
en het ging over zoogdieren ;-)

zeg dat dan........ Dan hoef ik niet zo opzichtig de fout in te gaan.:cry:

berre
27 januari 2006, 17:44
en het ging over zoogdieren ;-)kan een walvis dan springen?

Brandaan
27 januari 2006, 17:47
kan een walvis dan springen?

Die kunnen uit het water springen.:-D

berre
27 januari 2006, 17:55
das ni springe e... das zwemme ;)

springen:
1 (van dieren) zich door een afzet met de voeten of poten met kracht in de lucht verheffen
2 (van zaken) plotseling overgaan in de genoemde positie of toestand
3 (van zaken) uit elkaar barsten
4 voor of buiten een lijn of vlak uitsteken => uitspringen
5 (van mannelijke dieren) paren
6 [bouwk.] naar de hoeken oplopen
7 (van wild) in het jachtveld opvliegen of oplopen

nr 2 zou van toepassing kunnen zijn op onze walvis moest er niet bijgestaan hebben dat een zaak betreft en geen dier.

hierbij moet ik dus ongelukigerwijs de stelling dat een olifant het enigste zoogdier is dat niet kan springen betwisten...

...dat er een Zwitsers hospitaal is dat mensen toelaat om onder begeleiding zelfmoord te plegen?

Brandaan
27 januari 2006, 18:02
...dat er een Zwitsers hospitaal is dat mensen toelaat om onder begeleiding zelfmoord te plegen?

... Dat ik euthanasie toch beter vind klinken

berre
27 januari 2006, 18:17
ik zie bovendien dat mijn ontleding van het woord 'springen' een nieuwe optie voor het betwisten van de uitspraak dat een olifant het enigste dier is dat niet kan springen openstelt.

5 (van mannelijke dieren) paren

het ziet er dus naar uit dat onze dikhuidige vrienden evenzeer kunnen springen als elk ander dier. in dit geval moet ik echter ook mijn woorden terugtrekken dat een walvis niet zou kunnen springen. in elk geval, hoe je het ook beziet, olifanten zijn niet de enigste zoogdieren die kunne springen ;)

...dat indien je H2SO4 op je hand doet dit schadelijke gevolgen heeft.