PDA

View Full Version : Vettig zaad

BigF
25 januari 2006, 20:41
Wie denkt er in deze barre tijden nog aan onze vrienden de mussen, mezen en andere tsjilpers? Hangen er vetbollen in de tuin? Of draait uw friteuze op die van uw buurman? Krijgen zij de broodkruimels of pikt u die zelf met een natte vinger van de tafel?

Kortom, u en de vogeltjes in de winter; 1 strijd?

Neko
25 januari 2006, 20:49
Ik ben solidair met mijn minder welvarende tuingenoten. De jaarlijkse frietvet, broodkruimels en kaasrandekes-stroom is tot op heden een feit.
Hoewel mijn kanarievogel nu al reeds de splitsing van de winterse voedselzekerheid eist blijf ik geloven in het federale veranda-tuin model.

Kim
25 januari 2006, 21:18
Ik ben solidair met mijn gevleugelde vriendjes... (op dit moment ook de enige levende zielen die ik zie vanachter mijn cursus).

Mitgard
25 januari 2006, 21:38
nu gaan ze ook al de vogels pamperen en gratis eten geven, er zijn nog geen profiteurs genoeg zeker! :x

Nick_
25 januari 2006, 21:40
Kruimels worden bij ons sowieso buiten gegooid, i.p.v. de vuilnisemmer (of de mond) binnen. En er hangen ook van die 'voedselbollen' in de bomen.

Kim
25 januari 2006, 21:44
nu gaan ze ook al de vogels pamperen en gratis eten geven, er zijn nog geen profiteurs genoeg zeker! :x

Moet jij ook een pamperke en gratis eten hebben?

Neko
25 januari 2006, 21:59
Ha neen, hé: eerst 5 jaar in mijnen tuin wonen en kunnen tsjilpen als de mezen, hé.

Nynorsk
25 januari 2006, 22:00
het lijkt me niet vogelvriendelijk om zo een bol te hangen als ik twee katten heb die die bol bewaken.

longhorn
25 januari 2006, 22:02
het lijkt me niet vogelvriendelijk om zo een bol te hangen als ik twee katten heb die die bol bewaken.

Ik wil gerust uw katten tijdens de winter babysitten.:twisted:

Nynorsk
25 januari 2006, 22:07
Ik wil gerust uw katten tijdens de winter babysitten.:twisted:

ge zijt zo marginaal dat ge zelfs de vogelkes van een klein lief poeske zou afpakken om op te vreten? :-o

Neko
25 januari 2006, 22:13
Die katten bestaan helemaal niet: het zijn verzinsels van mijn kanarie om het onveiligheidsgevoel bij de bange mezen aan te wakkeren.

Nynorsk
25 januari 2006, 22:14
of ook: die katten bestaan wel, alleen zijn ze te lomp om een vogel te vangen.

Neko
25 januari 2006, 22:20
Pas maar op of ze klagen u aan voor racisme. De dictatoriale roodborstjes zullen zich hierover zeker laten horen om hun vogelkot-schandaal te verdoezelen.
Denk maar aan die arme kanarie die het waagde te zeggen dat hij felinofoob was.

StevenNr1
25 januari 2006, 22:48
vuilen topic-titel, beste BigF

Jazeker
25 januari 2006, 22:54
Die katten bestaan helemaal niet: het zijn verzinsels van mijn kanarie om het onveiligheidsgevoel bij de bange mezen aan te wakkeren.

:rofl: :rofl:

Jazeker
25 januari 2006, 22:54
Vogeltjes ZIJN eten en drinken. (Voor Jazeker)

Maar ik doe wel geen vlieg kwaad :-)

Jaani_Dushman
26 januari 2006, 00:13
Met die drie gevleugelde tuingenoten die mij dagelijks verblijden met hun eieren, ben ik nog eens extra solidair... ;)

BigF
26 januari 2006, 06:13
vuilen topic-titel, beste BigF

Trekt gegarandeerd meer volk dan "Vogeltjes in de winter"...

vrijevlaming
26 januari 2006, 08:04
had dan "vogelen in de winter "gezet hé ;)

bij ons krijgen ze ook eten. Veel merels, mussen en mezen. Maar gisteren opnieuw twee vlaamse gaais, en eergisteren een grote bonte specht.

instromaniac
26 januari 2006, 08:19
Als het echt koud is kopen we wel van dat vet zaad maar het ganse jaar door kunnen ze mee-eten met de hond en de kipper.

instromaniac
26 januari 2006, 08:22
M'n schoonmoeder doet dat. Je kent dat wel, van die mensen die zo begaan zijn met het welzijn van dieren en drie lieve poesjes hebben en het ganse jaar door hun tuin volhangen met vetbollen. Leuke is dat die lieve poesjes een paar keer per week hun trofee aan je voordeur leggen.
En ze vraagt zich dan nog af waarom die verwende katten zo gemakkelijk die volgeltjes kunnen pakken :roll:

puud
26 januari 2006, 08:36
[quote=instromaniac;1521294]Als het echt koud is kopen we wel van dat vet zaad maar het ganse jaar door kunnen ze mee-eten met de hond en de kipper.[/quote
kip·per (de ~ (m.), ~s) 1 gefileerde haring die gezouten en gerookt ishttp://www.vandale.nl/images/furniture/n.gifHoe kan een gefileerde haring, die op de koop toe gezouten en gerookt is, eten?

lombas
26 januari 2006, 09:04
Ik vind vogels maar niets...

Behalve kippen, die zijn tof.

ingenious
26 januari 2006, 09:18
M'n schoonmoeder doet dat. Je kent dat wel, van die mensen die zo begaan zijn met het welzijn van dieren en drie lieve poesjes hebben en het ganse jaar door hun tuin volhangen met vetbollen. Leuke is dat die lieve poesjes een paar keer per week hun trofee aan je voordeur leggen.
En ze vraagt zich dan nog af waarom die verwende katten zo gemakkelijk die volgeltjes kunnen pakken :roll:

mijn mams doet dat ook en wij hebben een kat, een hond en vissen. maar ze laten mekaar met rust. genoeg eten geven hé. ;-)

jan hyoens
26 januari 2006, 10:14
Uw katten de nagels laten verwijderen en een belletje rond de nek hangen helpt!

Kim
26 januari 2006, 10:15

Alleen een belletje is al genoeg, laat die kat haar nagels maar behouden... Of zou jij het zo leuk vinden als ze uw nagels zouden uittrekken?

ingenious
26 januari 2006, 10:27
ja dan kan ze lekker afgemaakt worden door de andere katten.

:?

Neko
26 januari 2006, 10:32
bij ons krijgen ze ook eten. Veel merels, mussen en mezen. Maar gisteren opnieuw twee vlaamse gaais, en eergisteren een grote bonte specht.

Oei...Vlaamse gaaien...zulks extreem nationalisme wordt in de hof niet echt op prijs gesteld.

Ik heb nu al klachten van racisme gekregen van die poezen omdat die verdomd verzuurde Vlaamse gaaien zich maar niet laten pakken!

Dringend tijd voor een sanitair vogelnet! Aangezien het zéér realistisch is dat die gaaien binnenkort spontaan in honden (zoals de honden van 60 jaar geleden) veranderen! Die gaaien vormen dus een grote bedreiging voor die poezen!

De kuif-kuif mees zal zich laten horen!

Bonte spechten, dat wordt blijkbaar getolereerd: ze hebben namelijk een rood achtersteven. Dit valt in de smaak bij de roodborstjes.

Neko
26 januari 2006, 10:39

Mijn kanarie is voor, maar die zit in een sanitair kot dus die heeft geen recht van spreken.

instromaniac
26 januari 2006, 12:02
[quote=instromaniac;1521294]Als het echt koud is kopen we wel van dat vet zaad maar het ganse jaar door kunnen ze mee-eten met de hond en de kipper.[/quote
kip·per (de ~ (m.), ~s) 1 gefileerde haring die gezouten en gerookt ishttp://www.vandale.nl/images/furniture/n.gifHoe kan een gefileerde haring, die op de koop toe gezouten en gerookt is, eten?
:-D
Het is een speciale, ik heb die zelf gekweekt en een beetje zitten foefelen met de genen. ;)

instromaniac
26 januari 2006, 12:04
Nagels verwijderen? Zo sadistisch ben ik nu ook weer niet 8O

instromaniac
26 januari 2006, 12:07
mijn mams doet dat ook en wij hebben een kat, een hond en vissen. maar ze laten mekaar met rust. genoeg eten geven hé. ;-)
Das echt niet normaal, die katten krijgen drie maal per dag eten (van dat duur spul) en één is al zo dik dat z'n buik tegen de grond hangt. Maar ze pakken die vogeltjes enkel voor het plezier, ze eten er niet van of zo of ze lopen een halve dag te kotsen.

Neko
26 januari 2006, 12:40
Alleen een belletje is al genoeg, laat die kat haar nagels maar behouden... Of zou jij het zo leuk vinden als ze uw nagels zouden uittrekken?

Knippen behoort ook tot de mogelijkheden ;-)

Nynorsk
26 januari 2006, 13:03
Das echt niet normaal, die katten krijgen drie maal per dag eten (van dat duur spul) en één is al zo dik dat z'n buik tegen de grond hangt. Maar ze pakken die vogeltjes enkel voor het plezier, ze eten er niet van of zo of ze lopen een halve dag te kotsen.

8O

Mijn katten krijgen enkel 's avonds eten, gewoon brokskes, en voor 'k ga slapen zo'n klein plat doosje voor hun tweeën. Overdag zitten ze buiten, zonder eten. Die beesten hebben dus honger naarmate de dag vordert, dus ik ga die geen vogels voor hun neus zetten. Als ze vogels willen, moeten ze maar maken dat ze handig genoeg zijn om die zelf te vangen zonder onze hulp.

Mitgard
26 januari 2006, 14:00
8O

Mijn katten krijgen enkel 's avonds eten, gewoon brokskes, en voor 'k ga slapen zo'n klein plat doosje voor hun tweeën. Overdag zitten ze buiten, zonder eten. Die beesten hebben dus honger naarmate de dag vordert, dus ik ga die geen vogels voor hun neus zetten. Als ze vogels willen, moeten ze maar maken dat ze handig genoeg zijn om die zelf te vangen zonder onze hulp.

lekkere brokskes?

Nynorsk
26 januari 2006, 14:04
lekkere brokskes?

nog nie half zo lekker als gij.

jan hyoens
26 januari 2006, 14:09
8O

Ik wist wel dat je zo'n kattenmens was!

Nynorsk
26 januari 2006, 14:11
Ik wist wel dat je zo'n kattenmens was!

Nou, dan ben je fout.
Mijn voorkeur gaat uit naar hondjes.

jan hyoens
26 januari 2006, 14:13
Nou, dan ben je fout.
Mijn voorkeur gaat uit naar hondjes.

en geef je die ook alleen 's avonds eten en daarna mag hem buiten zijn kostje bijeenscharrelen?

Nynorsk
26 januari 2006, 14:15
en geef je die ook alleen 's avonds eten en daarna mag hem buiten zijn kostje bijeenscharrelen?

ik heb geen hond. geen tijd voor voorlopig.

Mitgard
26 januari 2006, 14:17
nog nie half zo lekker als gij.

dacht ik het niet. :>

mdf
5 november 2010, 14:53
vogeltjes zijn mooi ZOLANG ZE HUN BEK HOUDEN

Raviola de mm..Mora
5 november 2010, 15:28
twiet?

nihao
5 november 2010, 15:31
Hela ! Hola !

Hier in Gent is het verboden de vogeltjes te voederen !!

Jazeker
5 november 2010, 15:33
Hem... had deze draad nog niet gezien. Wat sta ik daar te doen tussen die mogelijkheden? 8O

fox
5 november 2010, 15:50
Serieus gasten, het enige seizoen dat die kutvogels mij niet wakker maken met hun idioot gekrijs en dan zou ik ze nog eens naar mijn tuin moeten lokken ook zeker? Hoe meer van die snertbeesten er doodvriezen, hoe beter.

Herr Flick
5 november 2010, 15:56
Serieus gasten, het enige seizoen dat die kutvogels mij niet wakker maken met hun idioot gekrijs en dan zou ik ze nog eens naar mijn tuin moeten lokken ook zeker? Hoe meer van die snertbeesten er doodvriezen, hoe beter.

Ik ga ze deze winter dus extra voederen dat er genoeg overblijven ,... :twisted:

From_Vlaanderen
5 november 2010, 15:57
Vandaag een bijna-roadkill. De fazant sprong in de gracht, daar ga ik niet heen natuurlijk.

manta
5 november 2010, 15:58
Hem... had deze draad nog niet gezien. Wat sta ik daar te doen tussen die mogelijkheden? 8O

Ge zijt toch nen omnivoor ... ;-)

nihao
5 november 2010, 15:59
dat er genoeg overblijven

Ja, want voor een eenvoudige couscous voor vier personen heb je er toch al een kleine honderd nodig...

maddox
5 november 2010, 16:36
Ik ben geen sadist, en zo'n voederbol hangen zou alleen maar betekenen dat onze poezekes een lopend buffet hebben.

Dees_Dubbel
5 november 2010, 16:48
mijn poes is zo'n schijter dat ie er bang van zou weglopen

hurricane
5 november 2010, 17:35
Maar ik doe wel geen vlieg kwaad :-)

Spinnen, daarentegen ... ;-)

Jazeker
5 november 2010, 17:49
Spinnen, daarentegen ... ;-)

Tja... net daardoor dat ik de vliegen bescherm.

Jazeker
5 november 2010, 17:51
Voila... na 4.5 jaar maar eens gestemd. Een BigF teleurstellen, doe je gewoon niet.

lantjes
5 november 2010, 18:44
Aan een zak "gebroken graanmengeling" van 25kg op 5 dagen kan al menig vogeltje uit de omgeving zijn/haar buikje mee vullen samen met de kippen.....;-) soms zitten er wel 30 Turkse Tortels, of een gelijkaardig aantal mussen, mee te schransen...iedereen moet eten...;-)

manta
5 november 2010, 19:02
Aan een zak "gebroken graanmengeling" van 25kg op 5 dagen kan al menig vogeltje uit de omgeving zijn/haar buikje mee vullen samen met de kippen.....;-) soms zitten er wel 30 Turkse Tortels, of een gelijkaardig aantal mussen, mee te schransen...iedereen moet eten...;-)

En krijgt ge zo tegen Kerstmis een musje groot genoeg om als kalkoen te dienen ???

lantjes
5 november 2010, 19:06
En krijgt ge zo tegen Kerstmis een musje groot genoeg om als kalkoen te dienen ???

Neeje, maar 's morgens onder mijn slaapkamervenster....[size=200]TJIIIRP[size=200] man man....:-P

Jazeker
5 november 2010, 19:09

Die turken komen weer profiteren! ;-)

Aarsverknetteraar
5 november 2010, 19:11
Wie denkt er in deze barre tijden nog aan onze vrienden de mussen, mezen en andere tsjilpers? Hangen er vetbollen in de tuin? Of draait uw friteuze op die van uw buurman? Krijgen zij de broodkruimels of pikt u die zelf met een natte vinger van de tafel?

Kortom, u en de vogeltjes in de winter; 1 strijd?

Wat een bedrieglijke titel

Vlaamse Leeuwin
5 november 2010, 21:37
Ik hou van vogelen, dus hoe meer zaad hoe meer leute

Txiki
5 november 2010, 21:39
Welk winterratsoen?

Txiki
5 november 2010, 21:40
Ik hou van vogelen, dus hoe meer zaad hoe meer leute

Vaak doe je me denken aan Black Adder :-P

Vlaamse Leeuwin
5 november 2010, 21:41
Nie echt een rantsoen...ik hang geen mezenbollen in mijn tuin, ik hang meteen zakken zangzaad van 25 kg in mijn struiken en bomen. 8-)

filosoof
5 november 2010, 21:46
Ik kwam recent in een kuststadje: 250 € boete op het voeren van meeuwen stond er in 't groot...