View Full Version : Filatelie
Nick_
26 januari 2006, 21:46
filatelie = verzamelen van postzegels
Wie doet het?
Wie niet?
Waarom (niet)?
Wat verzamel je precies? Welke onderwerpen?
Mitgard
26 januari 2006, 21:50
ik verzamel briefkes van 50 euro.
lacheeuuuuh!
Kim
26 januari 2006, 21:53
Ik heb dat vroeger nog gedaan (toen ik een jaar of tien was). Ben ermee gestopt omdat ik er na een tijdje het nut niet meer van inzag. Mijn vader houdt zich er echter nog steeds mee bezig en heeft ondertussen al wel een mooie collectie bijeen.
Armadel
27 januari 2006, 09:26
Nooit gedaan. Ik heb daar geen geduld voor en zie het nut er niet van in.
BigF
27 januari 2006, 10:34
Ik heb het ooit even gedaan toen ik een jaar of tien was.
Ik vond het verzamelen op zich wel leuk maar je kunt zo weinig doen met je verzameling. Het op een dood moment door een boek met postzegels gaan bladeren zei me niet veel.
Ik wil best dingen verzamelen maar dan liefst dingen die ik kan gebruiken of waar ik iets aan heb (alle muziek van Beck bv. of stripseries).
't zal natuurlijk wel interessanter worden als je je meer verdiept in een bepaald thema, land of tijdsspanne, maar dat was een beetje teveel inspanning voor nen 10-jarige vrees ik.
Nick_
27 januari 2006, 12:04
't zal natuurlijk wel interessanter worden als je je meer verdiept in een bepaald thema, land of tijdsspanne, maar dat was een beetje teveel inspanning voor nen 10-jarige vrees ik.
Ik doe het alvast op die manier. Ik verzamel alles wat met scheepvaart te maken heeft.
BigF
27 januari 2006, 12:32
Ik doe het alvast op die manier. Ik verzamel alles wat met scheepvaart te maken heeft.
Als je dat als volwassene doet ben je ook bekwaam om je daar verder in te verdiepen en dan kan ik me voorstellen dat het wel leuk wordt. Nu is er ook internet. Toen ik 10 was niet.
Probleem was dat ik een bestaand(e) collectie(tje) overnam van mijn grootvader omdat mijn ouweheer meende dat ik die verder moest zetten.
't Was dus verzamelen onder dwang en dat heeft de filatelist-in-spe in mij waarschijnlijk de nek omgewrongen.
Geertje
27 januari 2006, 12:36
filatelie = verzamelen van postzegels
Wie doet het?
Wie niet?
Waarom (niet)?
Wat verzamel je precies? Welke onderwerpen?
Ooit gedaan als ik klein was.
Ik verzamel nu de boeken van de rode ridder (niet de strips), tijdens rommelmarkten kom je soms nog eens één tegen, maar ze zijn moeilijk te vinden.
Geertje
27 januari 2006, 12:37
Zeemeerminnen verzamelen, zou ik ook wel willen doen. ;-)
garfield
27 januari 2006, 14:04
Toen ik jonger was hield ik me ermee bezig . Ben er mee gestopt toen ik munten en papiergeld (vreemde en oude) ben beginnen bijhouden.
Heb ze weliswaar nog steeds liggen. Daar wasondermeer een grote verzameling zegels van allerlei gekroonde hoofden en allerlei dieren bij. (Remember de zetjes met 4 a5 eendesoorten en vissen enzo).
jan hyoens
27 januari 2006, 14:41
Ooit gedaan als ik klein was.
Ik verzamel nu de boeken van de rode ridder (niet de strips), tijdens rommelmarkten kom je soms nog eens één tegen, maar ze zijn moeilijk te vinden.
de goede oude boeken van Leopold Vermeiren! Ik verslond ze in mijn jeugd!
Jazeker
27 januari 2006, 15:24
Als kind nog postzegels verzameld maar daar al lang geleden mee gestopt. Nu niks eigenlijk.
skaldis
27 januari 2006, 16:06
Ik verzamel nog steeds stommiteiten.
skaldis
27 januari 2006, 16:07
flatulatie
De Knut
27 januari 2006, 16:21
Oude glazen, asbakken, kaartspelen en reclamepanelen van Jack-Op. Het bier der bieren ! ;-)
longhorn
27 januari 2006, 17:04
Ik heb ook nog 2 albums liggen van de jaren '70. Eentje met postzegels en eentje met sigarenbanden. Nu 'verzamel' ik interviews die ik doe met oude WW2-veteranen en hoop het ooit eens in boekvorm te gieten.
Proletariër
27 januari 2006, 17:10
Ik verzamel kinderen uit eigen kweek :lol:
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.