PDA

View Full Version : De ontkenning, Armeense genocide

Lestat080
29 januari 2006, 23:50
De ontkenning. (Armeense genocide)

Het is feit, enkele decenia geleden deporteerden de Turken miljoenen Armeniërs naar de woestijn van Syrië. Ze pasten niet goed in het nieuwe beeld van Turkije, stonden in de weg. Ze werden vernederd, verkracht en vermoord, zonder pardon. Duizenden mensen werden terechtgesteld, zonder proces. Het is een schade, het is een feit.

De Europese geschiedenis kent meerdere genociden, maar dit is de enige die hardnekkig ontkend wordt. De Turken ontkennen dat er tussen 1914 en 1923 tussen de 1,5 en 2,5 miljoen Armeniërs om het leven zijn gebracht. Hoewel alle bewijzen aanwezig zijn, gaande van getuigenverslagen tot zelfs foto’s waarop hopen Armeense lijken te zien zijn.

Onlangs werd het in Europa goedgekeurd deze genocide in de geschiedenisboeken te drukken. Om de mensen op de schoolbanken kennis te leren maken met de gruwel van dat tijdperk. De Turkse ambassadeur in België vond het een schande, en bedreigde zelfs de personen die deze zaak wouden goedkeuren.

Als ik dit lees vraag ik me echt af waar Turkije voor staat? Een land dat mee wil gaan met Europa, of dat achter wil blijven. Voor mij is één zaak alvast zeker. Als ze een fout uit het verleden niet kunnen inzien, hoe gaan ze hun problemen van vandaag dan kunnen oplossen?

Zolang ze deze gruweldaden niet toegeven, is een toetreding tot de E.U. Uitgesloten.