PDA

View Full Version : Hulp aan de Palestijnen

luc broes
30 januari 2006, 15:28
Alle Westerse landen samen stortten vorig jaar ongeveer 745 miljoen euro in de kas van de Palestijnse Autoriteit.
De transfers van Vlaanderen (alleen) naar Wallonië bedragen meer dan 10 miljard euro per jaar.
Dat is ongeveer 15 maal meer! En dat geld wordt dan nog niet eens nuttig besteed!
Is dat niet lichtjes overdreven?

Brandaan
30 januari 2006, 15:34
Ik geef mijn vrouw duizenden euro's per jaar, aan de rest van de wereld aanzienlijk minder. Is dit niet lichtjes overdreven?

Herr Flick
30 januari 2006, 15:40
Ik geef mijn vrouw duizenden euro's per jaar, aan de rest van de wereld aanzienlijk minder. Is dit niet lichtjes overdreven?

Hebt ge al eens een kosten baten analyse gemaakt, ... ;-)

ik bedoel die duizenden euro's voor uw vrouw kunt ge ook anders spenderen, nu ik heb ook zo'n grote facturen zulle, maar tijdens een fylosofisch moment met een paar zatte of half zatte vrienden zijn we eens aan het rekenen geslagen, ... ;-) 8)

oeps
30 januari 2006, 15:45
Alle Westerse landen samen stortten vorig jaar ongeveer 745 miljoen euro in de kas van de Palestijnse Autoriteit.
De transfers van Vlaanderen (alleen) naar Wallonië bedragen meer dan 10 miljard euro per jaar.
Dat is ongeveer 15 maal meer! En dat geld wordt dan nog niet eens nuttig besteed!
Is dat niet lichtjes overdreven?

Dat hangt er maar net van af : wat is het totale budget van de Palestijnse Autoriteit ? Misschien is 745 miljoen wel een groot deel van hun totale inkomsten.
En over nuttig besteden moeten we het maar beter niet hebben als het om het hypercorrupte Palestijnse bewind gaat.

luc broes
30 januari 2006, 15:46
Ik neem aan dat je dat vrijwillig geeft en dat jullie beiden gelukkig samenleven. In dat geval vind ik dat helemaal niet overdreven!

Brandaan
30 januari 2006, 15:47
Hebt ge al eens een kosten baten analyse gemaakt, ... ;-)

ik bedoel die duizenden euro's voor uw vrouw kunt ge ook anders spenderen, nu ik heb ook zo'n grote facturen zulle, maar tijdens een fylosofisch moment met een paar zatte of half zatte vrienden zijn we eens aan het rekenen geslagen, ... ;-) 8)

Ik zal dat maar niet doen, ben bang dat dat zeer onvoordelig uit gaat vallen voor mijn vrouw.;-)

Brandaan
30 januari 2006, 15:49
Ik neem aan dat je dat vrijwillig geeft en dat jullie beiden gelukkig samenleven. In dat geval vind ik dat helemaal niet overdreven!
:-( d'oh, daar loopt mijn analogie dus spaak.:-D ach ja je kan niet alles hebben.

Herr Flick
30 januari 2006, 16:06
Dat hangt er maar net van af : wat is het totale budget van de Palestijnse Autoriteit ? Misschien is 745 miljoen wel een groot deel van hun totale inkomsten.
En over nuttig besteden moeten we het maar beter niet hebben als het om het hypercorrupte Palestijnse bewind gaat.

Ze besteden dat heel goed !

(Als ge voor uw eigen zorgt, zorgde voor ne goede vriend ! )

Herr Flick
30 januari 2006, 16:06
Ik zal dat maar niet doen, ben bang dat dat zeer onvoordelig uit gaat vallen voor mijn vrouw.;-)

Als ge da maar weet !

Herr Flick
30 januari 2006, 16:07
:-( d'oh, daar loopt mijn analogie dus spaak.:-D ach ja je kan niet alles hebben.

Ge kunt dat ook tegen uw vrouw zeggen als ze loopt te zagen voor de laatste nieuw Delvaux sjakosh of Gucci horloge...

;-)

Brandaan
30 januari 2006, 16:14
Ge kunt dat ook tegen uw vrouw zeggen als ze loopt te zagen voor de laatste nieuw Delvaux sjakosh of Gucci horloge...

;-):magniet: , mijn vrouw zaagt niet.

Althans niet als ik luister

Herr Flick
30 januari 2006, 16:27
:magniet: , mijn vrouw zaagt niet.

Ik zou toch maar eens die kosten baten analyse maken als ik u was...

of ge er geruster door gaat slapen is iets anders natuurlijk.

luc broes
30 januari 2006, 16:48
In Italië zegt men: je kunt niet alles hebben: de vrouw dronken (en...) en de fles vol.
In West-Vlaanderen: je kunt nie al hen, veel geld en e schoon wuf.

Brandaan
30 januari 2006, 16:57
In West-Vlaanderen: je kunt nie al hen, veel geld en e schoon wuf.

Dat kan ik toch alles hebben:-D , wat die twee dingen lukken toch aardig al zeg ik het zelf.

Lof der Zotheid
31 januari 2006, 14:47
:magniet: , mijn vrouw zaagt niet.

Misschien luistert gij niet...

Brandaan
31 januari 2006, 14:54
Misschien luistert gij niet...

Niet als ze zaagt in ieder geval.

Lof der Zotheid
31 januari 2006, 16:39
Niet als ze zaagt in ieder geval.

Gij moet een democratische en begrijpende echtgenoot zijn...;-) :lol:

Brandaan
31 januari 2006, 16:59
Gij moet een democratische en begrijpende echtgenoot zijn...;-) :lol:

Als ze het met me eens is ben ik heel begrijpend;-)

Lof der Zotheid
31 januari 2006, 17:28
Als ze het met me eens is ben ik heel begrijpend;-)

;-)