View Full Version : Help De Denen
circe
31 januari 2006, 00:41
Køøpt Deensche waar. Dan helpen wij elkaar. Jå, hallø! Het wørdt weer eens tijd vøør een Stijlløze Actie. Ønze Deense vrienden hebben het møeilijk. De sympathieke Scandi's krijgen al sinds september 2005 toenemende FLAK te verduren uit het Midden-Øøsten. Reden: een of andere cartøøn van een Møhammed vøørstellende baardmans in de krant Jyllands-Posten. En da mag nie, vølgens møslims. Ies haram! Veel landen in het Midden-Øøsten bøycøtten Deense prøducten. De Deense Unilever plaatste daarøm maar paginagrøte sørry-advertenties in Arabierische hakbar-kranten. Maar dat heeft de zaak geen gøed gedaan. Saudie-Arabië en Libië hebben hun ambassades gesløten en gisteren ging er øp de Westelijke Jørdaan-øever een Deense vlag in de hens. BBC Wørld meldt zøjuist dat de aanslagen op christendøelen in Kirkuk, Irak rechtstreeks te maken hebben met de publicatie van dat ene suffe plaatje.
Arm Denemarken. Het land van Kira Eggers, Michael Laudrup, Bang & Olufsen en het altijd gezellige Legøland. Als liefhebbers van Deense wiptietjes op Spaanse stranden, zeggen wij dan øøk: "Øber! Een meter Carlsberg!"
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/011866.html
carlgustaaf
31 januari 2006, 00:47
graag zag ik een lijst met deense produkten verschijnen, die in belgië en z'n buurlanden , te koop zijn.Het westen zou ook eens arabische produkten kunnen boycotten, of ophouden te betalen voor petroleum (liever gewoon afpakken).
circe
31 januari 2006, 00:55
Koop deze producten en steun de Denen,hele fijne symphatieke mensen die hopelijk zich niet van de wijs laten brengen
http://crusader.rulez.jp/files/antide.jpg
Maarre... laatste zeer trieste nieuws:
http://images6.theimagehosting.com/Mohammed-drawings-newspaper1.jpg
Jyllands-Posten verontschuldigt zich voor spotprenten Mohammed - De Telegraaf 30-01-2006 23:39
De Deense krant Jyllands-Posten heeft maandag een verklaring laten uitgaan waarin aan moslims wereldwijd verontschuldigingen worden aangeboden voor het publiceren van twaalf spotprenten van de profeet Mohammed, vorig jaar september. Met de publicatie van de tekeningen heeft de krant naar eigen zeggen de Deense wet niet overtreden, maar wel hebben de tekeningen " zonder twijfel veel moslims beledigd, en daarvoor willen wij ons verontschuldigen", zo was te lezen op de website van Jyllands-Posten.
Op een van de twaalf prenten die de Deense krant Jyllands-Posten in september publiceerde en die deze maand door een Noorse krant werden overgenomen, draagt de profeet een tulband in de vorm van een bom met een ontstoken lont. Een andere karikatuur toont hem met een grijze baard, zwaard en een zwart balkje voor zijn ogen. Jyllands-Posten vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan die volgens de krant onder tekenaars bestaat om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.
De islamitische traditie verbiedt elke afbeelding van de profeet, omdat dat tot verafgoding kan leiden. Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. In Irak trokken imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst van leer tegen de Deense spotprenten. Maandag werd in Gaza-Stad het kantoor van de Europese Unie korte tijd bezet door gewapende en gemaskerde mannen die zeiden te protesteren tegen de Deense publicatie.
---------------
Jammer maar helaas!
longhorn
31 januari 2006, 03:43
Wat een mietjes, die uitgevers van dat Deens dagblad om hun staart in te trekken. De achterlijke islam heeft weer gewonnen en bewijst hiermee wie de echte achterlijken zijn.
longhorn
31 januari 2006, 05:47
Blijkbaar zijn de Denen toch niet zo'n mietjes. De Deense premier Rasmussen weigert zich te verontschuldigen en verdedigt de persvrijheid in Denemarken, duidelijk een onbekende vrijheid in de moslimwereld. En vanaf nu mag men mij op dit forum toevoegen aan het Islamofoob legioen. Als er een Deense variant bestaat van het VB dan mogen zij zich terecht in de handen wrijven.
Smurfje
31 januari 2006, 06:49
Ga je nu ook van die hele lange artikels copy/pasten ?
Djiezes
31 januari 2006, 08:30
Ik denk dat ik vanavond nog eens een lekkere Tuborg ga drinken... ;-)
oeps
31 januari 2006, 08:40
Steun de Denen : KRUISTOCHT !!
alberto
31 januari 2006, 09:12
Ik heb mijn reis naar Turkeye afgezegd en één naar legoland geboekt all-in. 'k ga wat met de blokken spelen, het is iets anders dan in een zandbak.
skaldis
31 januari 2006, 09:58
Tot zover de verdraagzaamheid van de moslims.
Lincoln
31 januari 2006, 13:23
Wat een stel gemarginaliseerde idioten.http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/crazy.gifhttp://smilies.sofrayt.com/^/aiw/crazy.gifhttp://smilies.sofrayt.com/^/aiw/crazy.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/crazy.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/crazy.gifhttp://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/crazy.gif
garfield
31 januari 2006, 13:37
Ik ga nog eens lekker enkele legomannekens kopen zie.
Boycot McDo, Boycot Israël Boycot Denemarken en noorwegen.
F*cking Vaatdoeken :twisted:
Mitgard
31 januari 2006, 13:42
zeg jongens, kunnen we niet gewoon lekker zuipen en smoren en luieren ipv ons die prullen aan te trekken?
zijn we germanen of niet?
JusticeLover
31 januari 2006, 18:28
Ik ga nog eens lekker enkele legomannekens kopen zie.
Boycot McDo, Boycot Israël Boycot Denemarken en noorwegen.
F*cking Vaatdoeken :twisted:
Waarom Noorwegen boycotten? :roll: :roll: :roll:
Flippend Rund
31 januari 2006, 19:11
Zou circe nu echt naar de GB gereden zijn om zo veel mogelijk Deense producten te kopen?
Ik begin met toch een beetje af te vragen in welke realiteit sommige mensen leven.
longhorn
31 januari 2006, 19:19
Waarom Noorwegen boycotten? :roll: :roll: :roll:
Naar het schijnt zijn dezelfde cartoons in een Noors en een Zweeds dagblad verschenen.
JusticeLover
31 januari 2006, 19:21
Naar het schijnt zijn dezelfde cartoons in een Noors en een Zweeds dagblad verschenen.
Noorwegen is één van de weinige landen die Israëls houding tegenover de Palestijnen durft te bekritiseren ..
longhorn
31 januari 2006, 19:26
Noorwegen is één van de weinige landen die Israëls houding tegenover de Palestijnen durft te bekritiseren ..
De Noorse sossen ja, net zoals de meeste Europese sossen die nogal anti-Israel zijn.
Zijne Heerlijkheid
31 januari 2006, 19:36
Het boycotten van producten is toch een perfecte manier om op heel verantwoorde wijze je ongenoegen te uiten? Ik zie niet waarom dat 'marginaal' zou moeten zijn.
Vlaams-nationalisten doen trouwens exact hetzelfde: klik hier (http://forum.politics.be/showthread.php?t=37276) maar eens. Of laat ons terugdenken aan de discussie (ik vind ze niet direct terug) die hier een tijdje geleden woedde omtrent het stopzetten van de brouwactiviteiten te Hoegaarden en de verhuis ervan naar Jupille. Er waren er hier heel wat die enkel en alleen daarom beweerden nooit meer Hoegaarden te zullen drinken.
Enfin, persoonlijk vind ik het onzin natuurlijk. Vanwege de Arabier én de Vlaemsche nationalist. Maar religie en nationalisme zijn dan ook niet aan mij besteed. 8)
Ik denk dat ik vanavond nog eens een lekkere Tuborg ga drinken...
En onze Vlaemsche bieren dan? Jij snoodaardige volksverrader! :evil:
Zijne Heerlijkheid
31 januari 2006, 19:39
Los daarvan heeft die Deense premier natuurlijk gelijk, hebben Arabische fundi's het recht niet gebouwen te bezetten en moeten Saudi-Arabië en Libië zich niet bemoeien met onze gazetten. Dat spreekt vanzelf.
Zijne Heerlijkheid
31 januari 2006, 19:46
Geef mij maar een Stella. Van Inbev. Die verhuizen hun brouwerijen naar volksvreemde omgevingen en gooien volksgenoten uit hun bestuur.
Als zij maar winst maken en ik mijn pint aan een zacht prijsje krijg, denk ik dan. :twisted:
Vlaanderen Boven
31 januari 2006, 22:00
Enfin, persoonlijk vind ik het onzin natuurlijk. Vanwege de Arabier én de Vlaemsche nationalist. Maar religie en nationalisme zijn dan ook niet aan mij besteed.
Jij bent zo stoer.
Manuel*
31 januari 2006, 22:23
Køøpt Deensche waar. Dan helpen wij elkaar. Jå, hallø! Het wørdt weer eens tijd vøør een Stijlløze Actie. Ønze Deense vrienden hebben het møeilijk. De sympathieke Scandi's krijgen al sinds september 2005 toenemende FLAK te verduren uit het Midden-Øøsten. Reden: een of andere cartøøn van een Møhammed vøørstellende baardmans in de krant Jyllands-Posten. En da mag nie, vølgens møslims. Ies haram! Veel landen in het Midden-Øøsten bøycøtten Deense prøducten. De Deense Unilever plaatste daarøm maar paginagrøte sørry-advertenties in Arabierische hakbar-kranten. Maar dat heeft de zaak geen gøed gedaan. Saudie-Arabië en Libië hebben hun ambassades gesløten en gisteren ging er øp de Westelijke Jørdaan-øever een Deense vlag in de hens. BBC Wørld meldt zøjuist dat de aanslagen op christendøelen in Kirkuk, Irak rechtstreeks te maken hebben met de publicatie van dat ene suffe plaatje.
Arm Denemarken. Het land van Kira Eggers, Michael Laudrup, Bang & Olufsen en het altijd gezellige Legøland. Als liefhebbers van Deense wiptietjes op Spaanse stranden, zeggen wij dan øøk: "Øber! Een meter Carlsberg!"
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/011866.html
Pffftt.. Wat een flauwe zever. Een storm in een glas water.
Zijne Heerlijkheid
31 januari 2006, 22:33
Jij bent zo stoer.
Nee hoor. Hooguit een tikkeltje arrogant.
Alles wat je niet hebben moet onmiddellijk aan de nazi's (SS...) linken, dat is pas stoer.
longhorn
31 januari 2006, 22:52
Pffftt.. Wat een flauwe zever. Een storm in een glas water.
Manuel moet meer het nieuws volgen. Kijk o.a. eens naar de BBc-website. De Arabische landen willen nu zelfs er een VN-resolutie doorjagen die het beledigen van een godsdienst verbied met eventuele sancties tot gevolg. Een storm in een glas water?
Pietje
31 januari 2006, 22:55
Manuel moet meer het nieuws volgen. Kijk o.a. eens naar de BBc-website. De Arabische landen willen nu zelfs er een VN-resolutie doorjagen die het beledigen van een godsdienst verbied met eventuele sancties tot gevolg. Een storm in een glas water?
De preutse en hyperreligieuze ("so help me god" is een echt stopwoord ginder) "republikeinse" VS kunnen misschien nog hun bondgenoten worden.
longhorn
31 januari 2006, 22:58
De preutse en hyperreligieuze ("so help me god" is een echt stopwoord ginder) "republikeinse" VS kunnen misschien nog hun bondgenoten worden.
Ignorance is a blessing.
Pietje
31 januari 2006, 23:01
Ignorance is a blessing.
Straks ga je nog beweren dat Amerikanen geen religie-fanaten zijn. Er zijn in de VS meer kerken en andere gebedstempels dan kaffees
longhorn
31 januari 2006, 23:09
Straks ga je nog beweren dat Amerikanen geen religie-fanaten zijn. Er zijn in de VS meer kerken en andere gebedstempels dan herbergen.
Je bent gewoon off-topic bezig, Pietje, en probeert de VS te vergelijken met de Arabische landen vis-a-vis religie. In de VS is debat mogelijk en wettelijk beschermd. Ja, je hebt een hoop christelijke fundamentalisten maar als tegenpool heb je een nog veel grotere hoop secularisten. En het uitgeven van cartoons genre Denemarken is hier grondwettelijk gegarandeerd. En wees gerust, er wordt hier heel veel de draak gestoken met religie. En nu terug naar onze verslaggever in Kopenhagen.;-)
Pietje
31 januari 2006, 23:15
Je bent gewoon off-topic bezig, Pietje, en probeert de VS te vergelijken met de Arabische landen vis-a-vis religie. In de VS is debat mogelijk en wettelijk beschermd. Ja, je hebt een hoop christelijke fundamentalisten maar als tegenpool heb je een nog veel grotere hoop secularisten. En het uitgeven van cartoons genre Denemarken is hier grondwettelijk gegarandeerd. En wees gerust, er wordt hier heel veel de draak gestoken met religie. En nu terug naar onze verslaggever in Kopenhagen.;-)
Ik was hier niet "off-topic" bezig. Mijn illustratie van de VS had te maken dat zij wel eens bondgenoten van die Arabische landen (die godslastering willen beschermen met een VN-resolutie) konden worden binnen het debat in de UNO. Heb je hem nu ??
longhorn
31 januari 2006, 23:23
Ik was hier niet "off-topic" bezig. Mijn illustratie van de VS had te maken dat zij wel eens bondgenoten van die Arabische landen (die godslastering willen beschermen met een VN-resolutie) konden worden binnen het debat in de UNO. Heb je hem nu ??
Got it. De religieuze vleugel van de republikeinse partij is tot veel in staat maar zouden in hun partij enorm veel tegenwind krijgen met een resolutie die, ook al gaat het het om religie, een wereldwijde beknotting van de vrije meningsuiting inhoudt. 'Freedom of speech' is hier (bijna) even heilig als Jezus.
Pietje
31 januari 2006, 23:25
Got it. De religieuze vleugel van de republikeinse partij is tot veel in staat maar zouden in hun partij enorm veel tegenwind krijgen met een resolutie die, ook al gaat het het om religie, een wereldwijde beknotting van de vrije meningsuiting inhoudt. 'Freedom of speech' is hier (bijna) even heilig als Jezus.
Wait and see 8) Hopelijk krijg je gelijk.
Desiderius
31 januari 2006, 23:25
Maar wel zonder kennis van zaken. Een dergelijke resolutie zou immers lijnrecht indruisen tegen het First Amendment van de Amerikaanse grondwet.
Even opfrissen?
Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.
dieter.dd
31 januari 2006, 23:38
On-ge-lofelijk gewoon ..
Hier kan ik zo kwaad van worden, pure frustratie.
Ze hebben het recht niet eens om hier nog maar een resolutie voor op tafel te leggen.
Het is erg om te zeggen, maar die fanatiekelingen zitten meer dan enkele eeuwen achter op ons.
En die hoofdredacteur achteraf nog zo op zen bek gaan in zen 'verontschuldiging', de mens zal wss wel de nodige druk gevoeld hebben langs alle kanten ..
Kaal
1 februari 2006, 09:24
Juist, dat is trouwens altijd al de taktiek geweest.
1. Forumlid geeft kritiek op moslims
2. Progressief forumlid begint onmiddelijk te praten over de kruistochten of de VS
De Knut
1 februari 2006, 10:54
http://skender.be/supportdenmark/SupportDenmark2DK.png
http://skender.be/supportdenmark/SupportDenmark2EN.png
Mosasaurus
1 februari 2006, 11:37
I ga morgen naar de Danish pub en heb me alvast een bak Carlsberg gekocht...
piss off kanker kamelendrijvers, dat jullie geen gevoel voor humor hebben , dat is triest, graaf jullie eigen graf maar met jullie onzin
Freethinker 69
1 februari 2006, 11:37
Juist, dat is trouwens altijd al de taktiek geweest.
1. Forumlid geeft kritiek op moslims
2. Progressief forumlid begint onmiddelijk te praten over de kruistochten of de VS
Zo is dat, ik erken hierin mezelf.
Nu ben ik iets grijzer en wijzer :-).
Freethinker 69
1 februari 2006, 11:42
On-ge-lofelijk gewoon ..
Hier kan ik zo kwaad van worden, pure frustratie.
Ze hebben het recht niet eens om hier nog maar een resolutie voor op tafel te leggen.
Het is erg om te zeggen, maar die fanatiekelingen zitten meer dan enkele eeuwen achter op ons.
En die hoofdredacteur achteraf nog zo op zen bek gaan in zen 'verontschuldiging', de mens zal wss wel de nodige druk gevoeld hebben langs alle kanten ..
Ok ze verontschuldigen zich nu enerzijds wel maar anderzijds hebben ze toch maar mooi het lugubere kantje van de arabische moslimwereld te kijken gezet.
Levertraan
1 februari 2006, 11:45
Leve de vrije markt.. !
http://www.spreadshirt.net/image.php?type=image&partner_id=339276&product_id=2650074&img_id=1&size=huge&bgcolor_images=white http://www.spreadshirt.net/image.php?type=image&partner_id=339276&product_id=2650077&img_id=1&size=huge&bgcolor_images=white
Een hele nieuwe industrietak staat klaar om ontgonnen te worden. 8)
(De opbrengst gaat naar de cartoonist die al maanden moet worden beveiligd)
http://www.spreadshirt.net/shop.php?sid=120266
garfield
1 februari 2006, 12:16
http://skender.be/supportdenmark/SupportDenmark2DK.png
mooi zo
athena
1 februari 2006, 12:36
graag zag ik een lijst met deense produkten verschijnen, die in belgië en z'n buurlanden , te koop zijn.Het westen zou ook eens arabische produkten kunnen boycotten, of ophouden te betalen voor petroleum (liever gewoon afpakken).
Misschien wordt het de hoogste tijd om op petroleumproducten duidelijk het herkomstland te vermelden, ik wens eigenlijk nog slechts Noordzee- olie en in tweede instantie Venezolaanse olie te gebruiken.
Geen Westerse steun voor moslimfundamentalisme via de olieverkoop!
Vlaanderen Boven
1 februari 2006, 14:59
Alles wat je niet hebben moet onmiddellijk aan de nazi's (SS...) linken, dat is pas stoer.
Ja, want ik heb dat zelf gemaakt.
Morghodius
1 februari 2006, 20:55
Mujahideen Army Calls Upon Fighters to Attack Denmark and Norway
The Mujahideen Army in Iraq--a prominent Sunni insurgent group--has released a new communique threatening to attack Denmark and Norway over a series of recent cartoons ridiculing the Prophet Mohammed. According to the statement:
“…We, along with the rest of the world, have observed the offensive and harmful blasphemy against the blessed messenger Mohammed. This wrongdoing was perpetrated by several institutions from the promiscuous countries Denmark and Norway who secretly hate Islam and its leaders... Settling for [merely] boycotting these cowards is a position of weakness that is indicative of a feeble nation that does not stand up in defense of its Prophet and the principles that it believes in. They started [the battle] and they should suffer its consequences. We call upon all our brigades in the Mujahideen Army to attack whatever they possibly can in these two countries specifically, and in other countries who repeat what they have done… Let us make our own efforts on top of Allah’s expected revenge—and hopefully, Allah will choose us to be among those who seek revenge for Mohammed in his name, as this in itself is a great honor for a Muslim.”
http://counterterror.typepad.com/the_counterterrorism_blog/2006/01/mujahideen_army.html
grappig, ze laten door deze oproep zien dat de spotprents 100% correct zijn.
Morghodius
1 februari 2006, 20:56
On the 30th of September 2005 the Danish newspaper Jyllands-Posten published 12 cartoons depicting the prophet Mohammed. Mohammedans raised a storm of protest and two artists went into hiding after receiving death threats. Islamic organisations demanded an apology from the Danish government and the incident turned into a world-wide diplomatic issue. The OIC (the Organisation of the Islamic Conference), the Council of Europe and the UN all criticised the government of Denmark for not taking measures against the newspaper Jyllands-Posten. The Danish prime minister Anders Fogh Rasmussen defended the freedom of the press and free speech and stated that any measures, if appropriate, could not be taken by the government but only by a court of law. Meanwhile in Islamic countries Danish flags are burned and Danish products are taken off the shelves. Several countries have withdrawn their ambassadors from Denmark and armed men attacked the office of the EU in the Gaza strip.
Denmark needs our support. Show that you care and put one of these banners on your website.
Banners can be found here for:
Česky - Dansk - Deutsch - English - Español - Français - עברית - Íslenska - język polski - Magyar - Nederlands - Português - Suomi - Svenska
http://skender.be/supportdenmark/
http://skender.be/supportdenmark/SupportDenmark1EN.png
http://skender.be/supportdenmark/SupportDenmark3EN.png
Morghodius
1 februari 2006, 21:04
De Denen moeten gewoon hun Viking afkomst weer uit de grond halen :-D
http://img.photobucket.com/albums/v415/LordNagash/Viking20zonsopgang.jpg
Wodan statt allah :twisted:
Morghodius
2 februari 2006, 11:30
Steun de Denen!
teken de petitie!!!
http://www.petitiononline.com/danmark/petition.html
http://cagle.com/news/blog/BLOGgifs/TabDanishCartoons.gif
Morghodius
2 februari 2006, 11:33
dubbel post
Breydel
2 februari 2006, 11:51
http://www.info14.com/news/hess-2004-16.gif
Morghodius
2 februari 2006, 12:18
http://medienkritik.typepad.com/photos/uncategorized/danishcartoons.gif
Shadowman
2 februari 2006, 12:32
Persoonlijk ben ik ook voor het kopen van Deense producten, nu ze worden geboycot in het Midden-Oosten. Liever dat dan een beetje oorlogvoeren. En dat er nu onnozelaars worden ontslagen omdat ze ook eens stoer wouden doen door die cartoons te gebruiken, dat is hun fout. Die Denen hadden goeie bedoelingen toen ze het deden, maar dat hoefde niet 10 keer herhaald te worden. Dus ja, de Denen wil ik op die manier wel steunen. Maar als iedereen begint dergelijke cartoons te publiceren dan hebben we gewoon geen eerbied meer voor de moslimcultuur, en dan dreigen we op een oorlog af te stevenen.
Morghodius
2 februari 2006, 15:33
Ze moeten al die tekeningen hangen waar ze hun uitkering komen halen, dat zal Belgie en Nederland en elk land met die uitkerings trekkers gelijk helpen
moet je eens indenken hoeveel geld we dan overhouden voor betere dingen 8)
athena
2 februari 2006, 15:58
Persoonlijk ben ik ook voor het kopen van Deense producten, nu ze worden geboycot in het Midden-Oosten. Liever dat dan een beetje oorlogvoeren. En dat er nu onnozelaars worden ontslagen omdat ze ook eens stoer wouden doen door die cartoons te gebruiken, dat is hun fout. Die Denen hadden goeie bedoelingen toen ze het deden, maar dat hoefde niet 10 keer herhaald te worden. Dus ja, de Denen wil ik op die manier wel steunen. Maar als iedereen begint dergelijke cartoons te publiceren dan hebben we gewoon geen eerbied meer voor de moslimcultuur, en dan dreigen we op een oorlog af te stevenen.
Het Westen zou er misschien beter aan doen om haar bedrijven/media niet steeds te verkopen aan de meest biedende, in casu van France soir een Egyptenaar.
Nog enkele van dergelijke overnames en de weinige vrije pers die er nog in Europa bestaat zal ook verdwijnen.
Binnen 10 jaar enkel nog kranten in het Arabisch?
Menapius
2 februari 2006, 16:05
De Denen moeten gewoon hun Viking afkomst weer uit de grond halen :-D
http://img.photobucket.com/albums/v415/LordNagash/Viking20zonsopgang.jpg
Wodan statt allah :twisted:
Allah zou direct tien pampers vol schijten mocht Wodan voor zijn deur staan! :-D
Lincoln
2 februari 2006, 16:23
Allah zou direct tien pampers vol schijten mocht Wodan voor zijn deur staan! :-D******** ********* ********* $^%£***
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.