PDA

View Full Version : Hirsi Ali wil Vlaams Belang verbieden


C uit W
31 januari 2006, 14:33
Hirsi Ali wil Vlaams Belang verbieden

Vanhecke antwoordt met open brief

ap
Klik hier !

ANTWERPEN - De bekende Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali pleit ervoor om het Vlaams Belang verbieden. ,,Deze partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep'', zei Hirsi Ali gisteravond tijdens een debatavond in Antwerpen. Het Vlaams Belang is niet opgezet met de uitspraken.
Het debat werd georganiseerd door Liberales, een links-liberale denktank van de VLD. Naast Hirsi Ali namen onder meer ook Mimount Bousakla (SP.A) en journaliste Nadia Dala aan het debat deel, schrijft de krant Gazet van Antwerpen.

,,Gevaarlijke nonsens''

,,U zal het misschien niet graag horen - ... - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen'', reageert Vlaams-Belangvoorzitter Frank Vanhecke vanmiddag in een open brief aan Hirsi Ali. ,,De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid.''

Vanhecke gaat ook niet akkoord met Hirsi Ali's vergelijking tussen Vlaams Belang en de Hofstad-groep. ,,Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid.''

De ,,Hofstadgroep'' is een radicaal-islamitisch netwerk in Nederland dat onder meer banden had met Mohammed B., de man die de moord op cineast Theo van Gogh beraamde.

Ayaan Hirsi Ali werd in januari door Reader's Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Hirsi Ali is lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid. In 2004 schreef ze het scenario van de door Theo van Gogh gemaakte film 'Submission part I' , tegen vrouwonvriendelijke Koranteksten. Na de moord op Theo van Gogh moest Hirsi Ali een tijdlang onderduiken.

Ambiorix
31 januari 2006, 14:34
haha de trut moet eerst de problemen in haar eigen land oplossen. Maarja, die nederlanders hebben ook een moslim-complex.

Brandaan
31 januari 2006, 14:43
haha de trut moet eerst de problemen in haar eigen land oplossen. Maarja, die nederlanders hebben ook een moslim-complex.

Akkoord, maar de Belgen hebben natuurlijk geen moslimcomplex.......:?

Kaal
31 januari 2006, 15:23
Hirsi Ali heeft niet te oordelen over welke partijen er hier in België wel of niet horen te zijn. Ik hoop dat het belerende vingertje van Nederland niet aan een come-back bezig is !

Brandaan
31 januari 2006, 15:34
Hirsi Ali heeft niet te oordelen over welke partijen er hier in België wel of niet horen te zijn. Ik hoop dat het belerende vingertje van Nederland niet aan een come-back bezig is !

Gelukkig zijn er geen Belgische politici die zich met Nederland bemoeien.;-)

Raven
31 januari 2006, 15:41
Zo zie je maar, de Jodin Hirsi Ali, afvallige en uitgespuwene door Allah, is gek en verteld niets dan nonsens.

Ik zet alvast wat liedjes van Den Hague Connection op :D

Brugge Veilig en Leefbaar
31 januari 2006, 16:53
Ik meen me te herinneren dat Vanhecke en co haar de hemel inschreven, en meer dan eens... :roll:
Nu de dame de puntjes op de i plaatst is het ineens een soort zwarte del . Ook Pimmeke werd verguisd nadat hij verklaarde dat hij een democraat was en van dit bruine gedoe niets moest weten.
Het hypocriete Blok gebruikt en misbruikt alles en iedereen tot eigen baat, en wee wie protesteert. Een geluk voor velen dat we 'nog' in een (betrekkelijke) rechtstaat leven en niet onder de knoet van enkele demagogische potentaten. 8)

Jampie
31 januari 2006, 17:13
Hahahaha. Telkens wanneer het VB lof spreekt over een Nederlands politicus reageert deze laatste met afkeer. Blijkbaar doorzien deze Nederlanders het VB sneller dan 1 miljoen Vlamingen. Die 1 miljoen Vlamingen bevestigen het cliché van de domme Belg.

C uit W
31 januari 2006, 17:14
Hahahaha. Telkens wanneer het VB lof spreekt over een Nederlands politicus reageert deze laatste met afkeer. Blijkbaar doorzien deze Nederlanders het VB sneller dan 1 miljoen Vlamingen. Die 1 miljoen Vlamingen bevestigen het cliché van de domme Belg.Of misschien volgen de Nederlanders de Belgische politiek minder?

drosophila
31 januari 2006, 18:47
Alle beestjes van enig gewicht die het VB voor zijn kar wil spannen, keren zich tegen de menner. Ambetant.

Hertog van Gelre
31 januari 2006, 19:14
Of misschien volgen de Nederlanders de Belgische politiek minder?
Misschien bezoeken nederlandse politici geen bijeenkomsten van oud-ss-ers?

Hertog van Gelre
31 januari 2006, 19:18
Of misschien volgen de Nederlanders de Belgische politiek minder?
Misschien luisteren nederlanders naar wat De Winter bij ons op televisie komt vertellen (bijv. in Buitenhof)?

Misschien kijken nederlanders liever naar documentaires over de belgische politiek dan naar '10 om te zien'?

Misschien zien nederlanders wel een partij van naam veranderen maar niet van politieke aanvoerders?

rik47
31 januari 2006, 19:42
Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.

Hertog van Gelre
31 januari 2006, 19:54
Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.

De vergelijking met de Hofstadgroep slaat inderdaad nergens op. Maar ze heeft wel een punt:

Ik weet dat veel VB-ers zich blind staren op het vlaams-nationale karakter van het VB en de extreme uitingen van partij-genoten op de koop toe nemen.

In Nederland is dat anders. Vergis u niet. Wij volgen de belgische politiek behoorlijk, zijn op de hoogte van partij-programma's en verwikkelingen tussen de diverse partijen. In Nederland wil niemand, hoe rechts ook, zich associëren met extreem-rechtse personen of uitingen. Sterker nog, het erkennen van integratie-problemen en daar iets aan willen doen is echt iets anders dan holle leuzen roepen en onderbuikgevoelens aanwakkeren. Dit is gevaarlijk en zorgt voor wantrouwen in de samenleving. Waar dat toe kan leiden heeft u gezien in de franse buitenwijken.

Lees het partij-program van het VB, zowel voor als na de naamverandering; Zie dat de personen hetzelfde zijn gebleven; en u weet waar Ali haar mening vandaan haalt.

drosophila
31 januari 2006, 19:59
Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.

"Dronken" "verkeerd gebriefd", wat een nonsens. Alsof Hirsi Ali het VB niet kent.

rik47
31 januari 2006, 20:03
"Dronken" "verkeerd gebriefd", wat een nonsens. Alsof Hirsi Ali het VB niet kent.
Lees bovenstaande post van Hertog van Gelre.

Rr00ttt
31 januari 2006, 20:19
Misschien bezoeken nederlandse politici geen bijeenkomsten van oud-ss-ers?

Dewinter is nooit op een oud-ss bijeenkomst gesignaleerd. U verwart met Johan Sauwens, ex volksunie en heden ten dage CD&V.


De vader van Dewinter was trouwens een 'witte' tijdens WO II.

En ik denk niet dat Ayaan Hirsi Ali de belgische politiek goed volgt. Die indruk geeft ze mij alleszins niet ahv deze uitspraken...

Rr00ttt
31 januari 2006, 20:28
Lees het partij-program van het VB, zowel voor als na de naamverandering; Zie dat de personen hetzelfde zijn gebleven; en u weet waar Ali haar mening vandaan haalt.


Ik vind dat er héél veel verschil is tussen het programma van het VB uit de beginperiode en het huidige.

Beginperiode was: alle allochtonen raus
Nu: allochtonen die zich niet aanpassen raus :)

En als Nederlander is het wel erg makkelijk om kritiek te geven op het VB. I.e. sinds de moord op Van Gogh is er bij jullie veel veranderd, wij zitten nog in de situatie waarin jullie 10 jaar geleden zaten. I.e. alle partijen buiten het VB zitten nog heel netjes op het PC traject.

AVV
31 januari 2006, 20:48
Toch verbaast mij de houding van Hirsi Ali. Omdat zij opkwam voor haar idealen kon ik haar wel respecteren. Ofwel was zij dronken bij haar uitspraken of verkeerd gebriefd, ik weet het niet. Want haar uitspraken slaan nergens op. Bij mijn weten is nog geen enkel belgisch politieker moeten onderduiken uit angst voor het belang.


'verkeerd gebriefd' : dit zal héél dicht bij de waarheid liggen.

De voorstelling die 'liberalis' van het Vlaams Belang gemaakt heeft, zal idd.
Hirsi Ali niet een klein beetje schrik ingeboezemd hebben.
Wat echter niet wegneemt, dat ze de uitgesproken woorden voor eigen rekening neemt.

Ze heeft alvast het tegenovergestelde bereikt van wat zij juist wil bereiken ....... hoe dom kan iemand zijn!

drosophila
31 januari 2006, 20:52
Dewinter is nooit op een oud-ss bijeenkomst gesignaleerd. U verwart met Johan Sauwens, ex volksunie en heden ten dage CD&V.

Op diezelfde bijeenkomsten wemelt het van de VB'ers.



De vader van Dewinter was trouwens een 'witte' tijdens WO II.

Dewinters stamboom is irrelevant. In tegendeel tot zijn actuele uitspraken en daden. Drie voorbeelden:

"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms (http://nl.wikipedia.org/wiki/August_Borms), Cyriel Verschaeve (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyriel_Verschaeve) en Irma Laplasse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Irma_Laplasse)." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992)

"Staf de Clercq (http://nl.wikipedia.org/wiki/Staf_de_Clercq) is een van de historische leiders van de partij (= Vlaams Belang)" (Ha'aretz, 31 augustus 2005)

Dewinter plengt traantjes op het sterfbed van Bert Eriksson, VMO-leider en openlijke neo-nazi.

drosophila
31 januari 2006, 20:53
Ik vind dat er héél veel verschil is tussen het programma van het VB uit de beginperiode en het huidige.

Beginperiode was: alle allochtonen raus
Nu: allochtonen die zich niet aanpassen raus :)


Je vergeet erbij te zeggen dat je voor het VB wel heel snel 'onaangepast' bent: "Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract" (Ph. Dewinter)

Rr00ttt
31 januari 2006, 20:57
Je vergeet erbij te zeggen dat je voor het VB wel heel snel 'onaangepast' bent: "Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee zijn terugkeercontract" (Ph. Dewinter)

1. bij mijn weten is dat geen partijstandpunt maar een persoonlijk standpunt van Dewinter.
2. in zekere zin geef ik hem zelfs gelijk. Je ziet hier gvd aanzienlijk meer kopvodden dan in bvb Marokko. Ik kan dat dan ook niet anders interpreteren dan een afzetting tegen onze maatschappij.

C uit W
31 januari 2006, 21:01
Misschien bezoeken nederlandse politici geen bijeenkomsten van oud-ss-ers?
Da's een gevolg van specifieke vaderlandse geschiedenis.
Tja, Nederland zat ook niet helemaal in't verzet he? :roll:

C uit W
31 januari 2006, 21:02
Misschien luisteren nederlanders naar wat De Winter bij ons op televisie komt vertellen (bijv. in Buitenhof)?
Wat heeft hij daar gezegd?

Misschien kijken nederlanders liever naar documentaires over de belgische politiek dan naar '10 om te zien'?
Je hebt soorten documentaires...

Misschien zien nederlanders wel een partij van naam veranderen maar niet van politieke aanvoerders?En?

drosophila
31 januari 2006, 21:02
1. bij mijn weten is dat geen partijstandpunt maar een persoonlijk standpunt van Dewinter.
2. in zekere zin geef ik hem zelfs gelijk. Je ziet hier gvd aanzienlijk meer kopvodden dan in bvb Marokko. Ik kan dat dan ook niet anders interpreteren dan een afzetting tegen onze maatschappij.

1. De persoonlijke standpunten van Dewinter, Annemans, Van Hecke (en misschien nog wat Verreyckens en Dillens) ZIJN TEVENS DE PARTIJSTANDPUNTEN. Van waar zouden ze anders komen?

2. Kijk, daar zit je zeer dicht bij het hemelsbrede verschil tussen Hirsi Ali en het VB. De eerste ijvert voor een bevrijding van de vermeende 'slachtoffers' die zo'n 'kopvod' moeten dragen. Het VB (en u) wil ze deporteren.

Rr00ttt
31 januari 2006, 21:03
Op diezelfde bijeenkomsten wemelt het van de VB'ers.
.

Best mogelijk, maar dat was niet waar Hertog .. het over had.

Persoonlijk vind ik zelfs niks mis met die bijeenkomsten, of met het beeld dat ik ervan heb tenminste. Ik ben nog nooit op zo'n meeting geweest, maar stel het me voor als een groep bejaarden die nog eens bijeenkomen om oorlogsherinneringen op te halen. Voor zover ik weet gaat het niet om adoratie van 'Der Führer' of om concrete plannen smeden om de marokkanen te vergassen. Compleet ongevaarlijk dus.


Dewinters stamboom is irrelevant. In tegendeel tot zijn actuele uitspraken en daden. Drie voorbeelden:

"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms (http://nl.wikipedia.org/wiki/August_Borms), Cyriel Verschaeve (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyriel_Verschaeve) en Irma Laplasse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Irma_Laplasse)." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992)

"Staf de Clercq (http://nl.wikipedia.org/wiki/Staf_de_Clercq) is een van de historische leiders van de partij (= Vlaams Belang)" (Ha'aretz, 31 augustus 2005)

Dewinter plengt traantjes op het sterfbed van Bert Eriksson, VMO-leider en openlijke neo-nazi.

Borms is imo iemand die veel respect verdient, Eriksson een zot en de andere twee ken ik niet goed genoeg om er een (voor)oordeel over te hebben...

Btw: hebt u zelf eigenlijk de tekst in wikipedia over Borms gelezen? Ik heb niet die indruk.

Rr00ttt
31 januari 2006, 21:08
1. De persoonlijke standpunten van Dewinter, Annemans, Van Hecke (en misschien nog wat Verreyckens en Dillens) ZIJN TEVENS DE PARTIJSTANDPUNTEN. Van waar zouden ze anders komen?


In dit geval zaten Dewinter en Vanhecke niet op dezelfde lijn. Wiens standpunt is dan het 'partijstandpunt'?


2. Kijk, daar zit je zeer dicht bij het hemelsbrede verschil tussen Hirsi Ali en het VB. De eerste ijvert voor een bevrijding van de vermeende 'slachtoffers' die zo'n 'kopvod' moeten dragen. Het VB (en u) wil ze deporteren.


De moslima's die gedwongen worden zo'n vod te dragen moeten we helpen. Degenen die het als verzet tegen de westerse maatschappij doen scoren alleszins imo al een minpunt als je probeert op te maken hoe 'geïntegreerd' ze zijn. De Islam is historisch geen onderdeel van Vlaanderen of onze cultuur en ik zou dat liefst zo houden.

drosophila
31 januari 2006, 21:10
Borms is imo iemand die veel respect verdient, Eriksson een zot en de andere twee ken ik niet goed genoeg om er een (voor)oordeel over te hebben...

Klik op hun namen en huiver.
En wat Borms betreft: die presteerde het om niet één, maar TWEE KEER fout te zijn.

Wie die notoire collaborateurs "voorbeelden" noemt, moet daarna niet komen janken als ze hem een neo-nazi noemen.

Rr00ttt
31 januari 2006, 21:15
Klik op hun namen en huiver.
En wat Borms betreft: die presteerde het om niet één, maar TWEE KEER fout te zijn.

Wie die notoire collaborateurs "voorbeelden" noemt, moet daarna niet komen janken als ze hem een neo-nazi noemen.

Ochgot we hebben te maken met een belgicist die iedere vlaams-nationalist automatisch gelijkstelt aan neo-nazi? Dat verklaart veel van uw ideeën :)

drosophila
31 januari 2006, 21:18
In dit geval zaten Dewinter en Vanhecke niet op dezelfde lijn. Wiens standpunt is dan het 'partijstandpunt'?
Het is niet omdat voorzitter Van Hecke dat in de pers wat heeft gerelativeerd (het Blok was na zijn veroordeling pas verveld en ging bij monde van Dewinter alweer de gore toer op), dat hij niet dezelfde mening is toegedaan.

I

De moslima's die gedwongen worden zo'n vod te dragen moeten we helpen. Degenen die het als verzet tegen de westerse maatschappij doen scoren alleszins imo al een minpunt als je probeert op te maken hoe 'geïntegreerd' ze zijn. De Islam is historisch geen onderdeel van Vlaanderen of onze cultuur en ik zou dat liefst zo houden.

Waarmee u nog maar eens duidelijk maakt wat het VB (en u) verstaat onder aanpassen: volledige assimilatie.
Godsdienstvrijheid, mensenrechten... zijn "ondergeschikt aan het 'eigen volk eerst'-principe".

drosophila
31 januari 2006, 21:20
Ochgot we hebben te maken met een belgicist die iedere vlaams-nationalist automatisch gelijkstelt aan neo-nazi? Dat verklaart veel van uw ideeën :)

Hoe komt u erbij dat ik een belgicist zou zijn? En dat ik iedere Vlaams-nationalist gelijk stel aan neo-nazi? Waar heb ik zoiets dan wel beweerd?

Rr00ttt
31 januari 2006, 21:41
Hoe komt u erbij dat ik een belgicist zou zijn? En dat ik iedere Vlaams-nationalist gelijk stel aan neo-nazi? Waar heb ik zoiets dan wel beweerd?


Met uw bewering over Borms. Over zijn deelname aan WO II valt te discussiëren, maar zijn collaboratie in WO I vind ik eerder bewonderenswaardig dan afkeurenswaardig.

Rr00ttt
31 januari 2006, 21:44
Het is niet omdat voorzitter Van Hecke dat in de pers wat heeft gerelativeerd (het Blok was na zijn veroordeling pas verveld en ging bij monde van Dewinter alweer de gore toer op), dat hij niet dezelfde mening is toegedaan.



Ik weet niet, maar beschik dan in tegenstelling tot u ook niet over de gave om gedachten van andere mensen te lezen. :roll:


Waarmee u nog maar eens duidelijk maakt wat het VB (en u) verstaat onder aanpassen: volledige assimilatie.
Godsdienstvrijheid, mensenrechten... zijn "ondergeschikt aan het 'eigen volk eerst'-principe".

Inderdaad ik verwacht complete assimilatie. Is daar iets met mis? Ik verwacht idd dat mensen die naar hier komen bereid zijn hun achterlijk geloof op te geven, zeker als dat dan nog eens een geloof is dat de scheiding kerk-staat enkel onder militaire dwang erkent. Indien ze daar niet toe bereid zijn: Er zijn moslimlanden zat op de aardbol waar ze zich dan wel naar hartelust in hun achterlijke geloof kunnen uitleven.

Menapius
31 januari 2006, 21:56
De vergelijking met de Hofstadgroep slaat inderdaad nergens op. Maar ze heeft wel een punt:

Ik weet dat veel VB-ers zich blind staren op het vlaams-nationale karakter van het VB en de extreme uitingen van partij-genoten op de koop toe nemen.

In Nederland is dat anders. Vergis u niet. Wij volgen de belgische politiek behoorlijk, zijn op de hoogte van partij-programma's en verwikkelingen tussen de diverse partijen. In Nederland wil niemand, hoe rechts ook, zich associëren met extreem-rechtse personen of uitingen. Sterker nog, het erkennen van integratie-problemen en daar iets aan willen doen is echt iets anders dan holle leuzen roepen en onderbuikgevoelens aanwakkeren. Dit is gevaarlijk en zorgt voor wantrouwen in de samenleving. Waar dat toe kan leiden heeft u gezien in de franse buitenwijken.

Lees het partij-program van het VB, zowel voor als na de naamverandering; Zie dat de personen hetzelfde zijn gebleven; en u weet waar Ali haar mening vandaan haalt.

O, wat weten de Nederlanders het weer beter dan de Vlamingen zelf.

Mag ik u er op wijzen dat het programma van het VB wel degelijk aangepast is. En ja, de personen zijn dezelfde gebleven. Maar als ik naar bepaalde partijen in Nederland kijk, dan stel ik vast dat hun programma meer dan een beetje aangepast wordt, eigenlijk totaal 180 graden draait, terwijl daar ook dezelfde personen achter staan. Moest een partij enkel van programma kunnen veranderen als ook alle partijleden veranderen, dan kunt u gewoon geen politiek meer voeren.

Pietje
31 januari 2006, 22:17
Moest "Wreker" ooit terug komen forummen, denk ik wel, dat hij na lectuur van deze thread, zijn avatar zou veranderen. :-) :lol: 8)

http://forum.politics.be/member.php?u=5274

8)

drosophila
31 januari 2006, 22:30
Met uw bewering over Borms. Over zijn deelname aan WO II valt te discussiëren, maar zijn collaboratie in WO I vind ik eerder bewonderenswaardig dan afkeurenswaardig.

Als ik belgicist ben omdat ik beweer dat Borms 2x heeft gecollaboreerd (wat algemeen bekend is), dan is Dewinter ook een belgicist.

Maar los daarvan: zelfs al was Borms maar één keer fout geweest (als nazi-collaborateur), feit is dat hij als collaborateur het grote voorbeeld voor Dewinter is.

Raven
31 januari 2006, 22:36
Hirsi Ali is niet voor niets haar carriere begonnen met de PvDa. Ze is een Joods communist.

drosophila
31 januari 2006, 22:38
Ik weet niet, maar beschik dan in tegenstelling tot u ook niet over de gave om gedachten van andere mensen te lezen. :roll:

Over naïviteit beschikt u des te meer, anders zou u wel inzien dat Van Heckes afzwakking in de eerste plaats een tactische zet was. Het is toch duidelijk dat het VB zich moet inhouden, of het riskeert een tweede veroordeling.


Inderdaad ik verwacht complete assimilatie. Is daar iets met mis? Ik verwacht idd dat mensen die naar hier komen bereid zijn hun achterlijk geloof op te geven, zeker als dat dan nog eens een geloof is dat de scheiding kerk-staat enkel onder militaire dwang erkent. Indien ze daar niet toe bereid zijn: Er zijn moslimlanden zat op de aardbol waar ze zich dan wel naar hartelust in hun achterlijke geloof kunnen uitleven.

U wil mensen dwingen hun geloof op te geven? Dat durft zelfs het VB niet luidop te zeggen.

ilfalco
31 januari 2006, 22:53
31.01.2006 13.33u - Waarde mevrouw Hirsi Ali,

Uit de Vlaamse pers vernamen we dat U pleit voor het verbieden van het Vlaams Belang. “Die partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep,” citeert Gazet van Antwerpen. De bewuste uitspraak werd opgetekend tijdens een debat van Liberales, de links-liberale denktank van de VLD. Met alle respect, maar dat vraagt om een wederwoord.

We gaan hier niet onder stoelen of banken steken dat wij altijd een flinke boon voor U hebben gehad. De moed waarmee U in Nederland het integratie- en islamdebat voert en heilige huisjes sloopt, dwingt bewondering af. Ach, waarom hebben wij in Vlaanderen geen (allochtone) rebellen zoals U?

Mevrouw Hirsi Ali, U hebt zich nooit veel aangetrokken van politiek-correcte taboes, de banbliksems van de media en de linkse kerk of de doodsbedreigingen uit de hoek van moslimextremisten. Waarom dan die uitschuiver? Mogen we aannemen dat U zich hebt laten informeren - verkeerd informeren - door Dirk Verhofstadt, inderdaad, de broer van onze premier…? In een poging om terug vat te krijgen op het integratiedebat, heeft Liberales U voor het liberale karretje gespannen en ingefluisterd dat moslimextremisten en de grootste partij van Vlaanderen eigenlijk één pot nat zijn. Een verhaal dat nergens op slaat.

U zal het misschien niet graag horen - en Liberales wellicht nog minder - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen. Die zijn in ons land immers nog altijd verantwoordelijk voor een catastrofaal knuffelbeleid. Een beleid waarvoor zij - net zoals paars in Nederland - door de kiezer zwaar werden afgestraft.

De criminologe Marion Van San - ook in Nederland bekend omwille van haar baanbrekend onderzoek naar allochtonen en criminaliteit - verklaarde in Elsevier dat het onderzoek dat zij daarover destijds in ons land voerde, “gesaboteerd” werd door kringen rond de liberale premier Guy Verhofstadt. En wat het Vlaams Blok/ Vlaams Belang betreft, zei ze meermaals: “Ik denk dat er in Vlaanderen minder sprake is van geweld tussen (bevolkings)groepen omd�*t het Vlaams Blok er is”. Waarom? Omdat de kiezers in ons land een legale en democratische uitlaatklep hebben om hun ongenoegen over het gevoerde vreemdelingenbeleid te ventileren.

Wie – zoals wij – kritische bedenkingen heeft bij de multiculturele gedachte, wordt al snel gedemoniseerd als ‘racistisch’ of ‘extreem-rechts’. Dat hebben ook Afshin Ellian en Sylvain Ephimenco bij herhaling opgemerkt. Zo wordt het debat deskundig de nek omgewrongen. En tot wat die demonisering kan leiden, hoeven we U na de moord op Pim Fortuyn wel niet meer te vertellen.


De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid. Hoezo, ‘extremistisch’?

Uw partijgenote Rita Verdonk - minister van Vreemdelingenzaken en Integratie - wil dat allochtone criminelen zonder pardon het land worden uitgezet, ook voor een klein misdrijf. Is Verdonk nu een gevaarlijke extremiste?

Mevrouw Hirsi Ali, U vergist zich als U een gelijkenis ziet tussen de beruchte Hofstad-groep en het Vlaams Belang. Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen - net als U en Geert Wilders - voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid. Weg van de struisvogelpolitiek, van het noodlottig gepamper, het politiek correcte pappen-en-nathouden, censuur en zelfcensuur. Streng maar rechtvaardig.
Dat is toch ook wat U wil, niet?

Liberales doet de waarheid geweld aan door ons in dezelfde zak te stoppen als de Hofstadgroep. Niet wij bedreigen de democratie en willen het debat over de multiculturele samenleving in de kiem smoren. Die bedenkelijke rol is bij ons weggelegd voor de VERhofstadt-groep! Niet met doodsbedreigingen of kogels, maar met politieke schijnprocessen.

Mevrouw Hirsi Ali, het is U vergeven, maar U vergist zich niet alleen van bondgenoot maar ook van vijand. En dat vinden we erg jammer. Zonder Vlaams Blok of Vlaams Belang was er in België immers nog altijd geen sprake van een integratiedebat. Een partijverbod is dan ook het laatste wat dit land nodig heeft.

Bij deze nodigen wij U graag uit voor een gesprek met de partijtop van het Vlaams Belang om bestaande misverstanden en vooroordelen uit de weg te ruimen. Voor het overige wensen wij u trouwens alle succes toe met uw moedige strijd voor onze Europese waarden en vrijheden.


Hoogachtend,

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Subliem en raak antwoord van Vanhecke. Vooral het stukje over de verhofstadt groep...

drosophila
31 januari 2006, 23:01
:lol:

Het VB stelt tot hun grote verbazing vast dat Hirsi Ali een liberaal is!

Brandaan
31 januari 2006, 23:23
Hirsi Ali is niet voor niets haar carriere begonnen met de PvDa. Ze is een Joods communist.

Ik begin u steeds grappiger te vinden.:-D

ilfalco
31 januari 2006, 23:23
Vergelijk haar standpunt met dat van liberales en je zal zien dat ze ideologisch weinig gemeen heeft met de linkse "liberalen" van liberales.
voor mij is dit gewoon ingefluisterd door liberales en co. Het is zoals Vanhecke zegt het vreemdelingenbeleid in Nederland is zowat een copie van het Vb programma. Op bepaalde vlakken gaat nederland zelfs stukken verder.

Ik vind het antwoord van Vanhecke dan ook zeer goed. Als Hali zulke zaken zegt dat ze dan het lef heeft om in debat te gaan, want uiteindelijk is dat wat het Vb al 27 jaar doet met het woord strijden en standpunten innemen die qua vreemdelingebeleid nagenoge gelijk lopen met hali en wilders. ik herinner me nog toen Fortuyn vermoord werd dat la derniere heure titelde; Neo-Nazi gedood" triomfantelijk als het ware. Zo gaat onze media om met rechtse politici. hali doet nu ( wie het arme schaap ook ingefluisterd heeft) wawaar ze zelfs het slachtoffer van werd.

Mevrouw hali zal maar al te goed weten dat haar vergelijking krankzinnig is. Men mag het VB zonder enige gevaar op represaille uitschelden voor wilden, nazi's, mestkevers etc. Het VB reageert steeds met haar enige wapen en dat is het woord en het debat; Als mevrouw hali haar vergelijking zou kloppen zou ze nu moeten vrezen voor een aanslag ..... Want als ze hetzelfde zou zeggen over de islam had ze nu al een paar dolken in haar lijf.

Ze trapt gewoon naar het ideale zondebok om zichzelf wit te wassen in de ogen van de PC meute.

Ondanks dat ze eigenlijk in dezelfde schuit zit..

Ambiorix
31 januari 2006, 23:30
Ze trapt gewoon naar het ideale zondebok om zichzelf wit te wassen in de ogen van de PC meute.

.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.

Brandaan
31 januari 2006, 23:35
.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.

Ik denk dat de Nederlandse politici die u hier opnoemt vergelijkbare ideeën hebben als het Belang, maar aangezien het VB zo'n slechte naam in Nederland heeft, zullen ze zich altijd tegen het VB afzetten en zich ervan distantiëren. Net zoals elke extreem-linkse partij zich van de USSR zal distantiëren.

drosophila
31 januari 2006, 23:37
Vergelijk haar standpunt met dat van liberales en je zal zien dat ze ideologisch weinig gemeen heeft met de linkse "liberalen" van liberales.
voor mij is dit gewoon ingefluisterd door liberales en co. Het is zoals Vanhecke zegt het vreemdelingenbeleid in Nederland is zowat een copie van het Vb programma. Op bepaalde vlakken gaat nederland zelfs stukken verder.

Ik vind het antwoord van Vanhecke dan ook zeer goed. Als Hali zulke zaken zegt dat ze dan het lef heeft om in debat te gaan, want uiteindelijk is dat wat het Vb al 27 jaar doet met het woord strijden en standpunten innemen die qua vreemdelingebeleid nagenoge gelijk lopen met hali en wilders. ik herinner me nog toen Fortuyn vermoord werd dat la derniere heure titelde; Neo-Nazi gedood" triomfantelijk als het ware. Zo gaat onze media om met rechtse politici. hali doet nu ( wie het arme schaap ook ingefluisterd heeft) wawaar ze zelfs het slachtoffer van werd.
Ze heeft "ideologisch weinig gemeen met liberales" maar laat er zich wel vanalles door "influisteren"?

En concreet: over welke programmapunten hebt u het?
1) Liberales vs. Hirsi Ali
2) VB vs. Nederlands beleid



Als mevrouw hali haar vergelijking zou kloppen zou ze nu moeten vrezen voor een aanslag ..... Want als ze hetzelfde zou zeggen over de islam had ze nu al een paar dolken in haar lijf.

Ze doet al een paar jaar niets anders dan de islam op de korrel nemen.



Ze trapt gewoon naar het ideale zondebok om zichzelf wit te wassen in de ogen van de PC meute.

Ondanks dat ze eigenlijk in dezelfde schuit zit..
Het naïeve kind, zooo beïnvloedbaar :lol:


Wie is trouwens die mevrouw Hali waar u het steeds over hebt?

drosophila
31 januari 2006, 23:40
.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.

Ocharme het VB, steeds maar weer verraden worden door de kindjes waar ze zo dolgraag vriendjes willen mee zijn.

Ambiorix
31 januari 2006, 23:46
Ocharme het VB, steeds maar weer verraden worden door de kindjes waar ze zo dolgraag vriendjes willen mee zijn.
tja idd, dat heeft het VB gewoon aan haar eigen te danken.

drosophila
31 januari 2006, 23:51
tja idd, dat heeft het VB gewoon aan haar eigen te danken.

Ze dachten heel die tijd dat Hirsi Ali vanuit de PvdA naar de Centrumdemocraten was gegaan. Blijkt nu dat het de VVD is.

drosophila
31 januari 2006, 23:58
Ik denk dat de Nederlandse politici die u hier opnoemt vergelijkbare ideeën hebben als het Belang, maar aangezien het VB zo'n slechte naam in Nederland heeft, zullen ze zich altijd tegen het VB afzetten en zich ervan distantiëren. Net zoals elke extreem-linkse partij zich van de USSR zal distantiëren.

Ik denk niet dat Fortuyn nog ideëen heeft, tegenwoordig.

Voor de rest kunnen we besluiten dat er weinig verschil is met België: hier willen de politici ook niks met het VB te maken hebben.

Volksstormer
1 februari 2006, 00:01
*knip*

Brandaan
1 februari 2006, 00:48
Ik denk niet dat Fortuyn nog ideëen heeft, tegenwoordig.
:oops: hebben/hadden
What's in a word?

rik47
1 februari 2006, 11:05
De vergelijking met de Hofstadgroep slaat inderdaad nergens op. Maar ze heeft wel een punt:

Ik weet dat veel VB-ers zich blind staren op het vlaams-nationale karakter van het VB en de extreme uitingen van partij-genoten op de koop toe nemen.

In Nederland is dat anders. Vergis u niet. Wij volgen de belgische politiek behoorlijk, zijn op de hoogte van partij-programma's en verwikkelingen tussen de diverse partijen. In Nederland wil niemand, hoe rechts ook, zich associëren met extreem-rechtse personen of uitingen. Sterker nog, het erkennen van integratie-problemen en daar iets aan willen doen is echt iets anders dan holle leuzen roepen en onderbuikgevoelens aanwakkeren. Dit is gevaarlijk en zorgt voor wantrouwen in de samenleving. Waar dat toe kan leiden heeft u gezien in de franse buitenwijken.

Lees het partij-program van het VB, zowel voor als na de naamverandering; Zie dat de personen hetzelfde zijn gebleven; en u weet waar Ali haar mening vandaan haalt.
Nederland had ook een Pim Fortuyn nodig om de problemen in Nederland op de politieke agenda te krijgen. Hier kanaliseert Het Belang dat ongenoegen. Laatstgenoemde partij kun je niet meer vergelijken met vroeger, enkele persoonlijke uitspraken te na. Maar wanneer je konstant door de traditionele partijen en de media beschimpt en verketterd wordt, is de negatieve beeldvorming vlug gevormd. Ga dan maar eens genoeg geschikte mensen vinden om de kieslijsten op te vullen. Voor veel mensen is het meer een teken van onmacht van de tradionele partijen. Daar de mensen zich meer en meer zelf informeren is het tij aan het keren, kun je perfect aanvoelen. Zelf ben ik geen lid van Het Belang, maar wel 100% tegen het cordon en uitsluiten van mensen. Laat de democratie zelf maar haar werk doen.

Volksstormer
1 februari 2006, 12:45
.. en begeeft zich op deze manier dus in diezelfde grijze politiekcorrecte massa. Een laf en hypocriet mens, dat is het. En het VB is gewoon stom geweest om haar voor hun kar te spannen, idem bij Fortuyn, Michiel Smit, en al die pseudo burgerlijk rechtsjes uit het Noorden.
Het VB is daarin niet stom. Het hoort bij het spel om de publieke opinie te beheersen. Het lijkt mij echter véél gevaarlijker om in Vlaanderen concreet samen te werken met dat soort liberalen, tenzij indien ze écht volledig zouden geassimileerd/geneutraliseerd worden.

De "liberalen" in het VB hebben een blauwtje gelopen, wat uiteraard goed is voor de nationalisten! :-D

Hertog van Gelre
1 februari 2006, 14:36
Nederland had ook een Pim Fortuyn nodig om de problemen in Nederland op de politieke agenda te krijgen. Hier kanaliseert Het Belang dat ongenoegen. Laatstgenoemde partij kun je niet meer vergelijken met vroeger, enkele persoonlijke uitspraken te na. Maar wanneer je konstant door de traditionele partijen en de media beschimpt en verketterd wordt, is de negatieve beeldvorming vlug gevormd. Ga dan maar eens genoeg geschikte mensen vinden om de kieslijsten op te vullen. Voor veel mensen is het meer een teken van onmacht van de tradionele partijen. Daar de mensen zich meer en meer zelf informeren is het tij aan het keren, kun je perfect aanvoelen. Zelf ben ik geen lid van Het Belang, maar wel 100% tegen het cordon en uitsluiten van mensen. Laat de democratie zelf maar haar werk doen.

Beste Rik, ik ben het geheel eens met wat u hier beweert. Toch enkele kanttekeningen:

- Het integratie-debat in Nederland is opgestart door de liberale VVD (Bolkestein, Wilders, Hirsi Ali, Kamp, Verdonk) en tot nog toe in liberale handen gebleven. Er zijn wel meer partijen op het onderwerp gedoken maar vaak met bedenkelijke motieven. Het is dus niet zo vreemd dat Ali vanuit een liberale achtergrond spreekt;

- De problemen met VB zijn hetzelfde als in Nederland met de LPF; Pim Fortuyn scherpte het integratie-debat verder aan, maar wel op basis van argumenten en met respect voor minderheden. Hij zei ook niet: 'Alle bruinen buiten' maar juist: Laat iedereen die nu binnen is lekker binnen blijven en laten we gezamenlijk werken aan een oplossing'. De partij werd echter een verzamelpunt voor ontevredenen, xenofoben en extreem-rechtsen.
In de partij zaten/zitten ook integere mensen die open en eerlijk over de diverse standpunten wilden discussieren. Uiteindelijk heeft de LPF schoon schip gemaakt en alle neo-nazi's zoals Michiel Smit buitenboord gezet. Trouwens PF is regelmatig benaderd door het VB maar wilde er niets mee te maken hebben.

- Zoals ik al zei: De problemen met het VB zijn vergelijkbaar: Ik ben ervan overtuigd dat het merendeel oprecht en integer is. Het verschil met LPF is dat ze blijven aanleunen tegen extreem-rechts, racisten, neo-nazi's e.d. en zich er niet (genoeg) van distancieren. Sterker nog, er is altijd wel weer iemand die met bedenkelijke uitspraken de boel weer eens op stelten zet. Ook op dit forum is dat het geval. Ik kén uw vaderlandse geschiedenis. Ik wéét dat met name in WOI zaken genuanceerder lagen/liggen dan bijvoorbeeld bij uw noorderburen. Maar toch...

- Ook ik ben tegen het Cordon. Zolang een partij legaal bestaat en op democratische wijze kiezers trekt hoort ze gesprekspartner te zijn. Aan de andere kant kun je partijen ook niet dwingen samen te werken. Dus een oplossing zie ik ook zo gauw niet.

- Nog even iets over de hier vertoonde documentaires: De toplieden van het VB kwamen zélf aan het woord. Ook werden er beelden getoond van bijeenkomsten. Niet gemanipuleerd. De opmerkingen over allochtonen/vreemdelingen, joden, vrouwen en homo's waren op zijn minst opmerkelijk te noemen.

rik47
1 februari 2006, 16:35
Nog even iets over de hier vertoonde documentaires: De toplieden van het VB kwamen zélf aan het woord. Ook werden er beelden getoond van bijeenkomsten. Niet gemanipuleerd. De opmerkingen over allochtonen/vreemdelingen, joden, vrouwen en homo's waren op zijn minst opmerkelijk te noemen.
Tja, om aanvaarbaarder te worden zal Het Belang zich waarschijnlijk moeten ontdoen van sommige mensen.
Maar mij stoorde de vergelijking door Hirsi Ali van Het Belang met de Hofstadgroep, is toch nog van een andere orde me dunkt.

Hertog van Gelre
1 februari 2006, 16:48
Tja, om aanvaarbaarder te worden zal Het Belang zich waarschijnlijk moeten ontdoen van sommige mensen.
Maar mij stoorde de vergelijking door Hirsi Ali van Het Belang met de Hofstadgroep, is toch nog van een andere orde me dunkt.

Ja, is inderdaad van een andere orde. Maar voor een goed begrip: Ali houdt zich bezig met de emancipatie van vrouwen in het algemeen en moslimvrouwen in het bijzonder. Misschien dat ze op dat punt een vergelijking trok? Ik weet het niet... Misschien is het wel goed als ze eens met Vanhecke gaat praten.

Nog even over het cordon: Na de verkiezingsoverwinning van de LPF is de partij in de regering gekomen. Zo ook de lijst Leefbaar Rotterdam in het College van B&W. De LPF is door het ijs gezakt maar heeft zich ondertussen keurig hersteld en is een fatsoenlijke rechtse partij geworden. Leefbaar Rotterdam doet het erg goed ter plaatse en maakt de stad inderdaad...leefbaarder. Zo zie je maar...genoeg vertrouwen hebben in de democratie lost veel op.

drosophila
1 februari 2006, 16:50
Tja, om aanvaarbaarder te worden zal Het Belang zich waarschijnlijk moeten ontdoen van sommige mensen.


De onaanvaardbare individuen van het VB vormen precies de top (komen allen aantoobaar uit de neo-nazibeweging - zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=43687 ). Ik zie die nog niet gauw zichzelf buiten gooien.

Hertog van Gelre
1 februari 2006, 16:58
Maar nu wat anders:

Wat is er voor vlaams-nationalisten tegen de N-VA (of Spirit)?

Wat is er voor (conservatief) katholieken tegen de CD&V?

Speelt de stemplicht niet een te grote rol in jullie politiek?

Die-lui-in-Den Haag/De Wetstraat-doen-maar-alle-politici-zijn-corrupt-mensen gaan bij ons niet stemmen. Wat stemmen ze in Vlaanderen?

Hertog van Gelre
1 februari 2006, 16:59
De onaanvaardbare individuen van het VB vormen precies de top (komen allen aantoobaar uit de neo-nazibeweging - zie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=43687 ). Ik zie die nog niet gauw zichzelf buiten gooien.
Leuk hoor, het onderwerp is leeg...

Max van Dietschland
1 februari 2006, 17:17
31.01.2006 13.33u - Waarde mevrouw Hirsi Ali,

Uit de Vlaamse pers vernamen we dat U pleit voor het verbieden van het Vlaams Belang. “Die partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep,” citeert Gazet van Antwerpen. De bewuste uitspraak werd opgetekend tijdens een debat van Liberales, de links-liberale denktank van de VLD. Met alle respect, maar dat vraagt om een wederwoord.

We gaan hier niet onder stoelen of banken steken dat wij altijd een flinke boon voor U hebben gehad. De moed waarmee U in Nederland het integratie- en islamdebat voert en heilige huisjes sloopt, dwingt bewondering af. Ach, waarom hebben wij in Vlaanderen geen (allochtone) rebellen zoals U?

:roll: :roll:
Waarom zouden wij allochtone negerinnen nodig hebben die de Europese nationalisten komen de les spellen. Buiten met dat mens !

Mevrouw Hirsi Ali, U hebt zich nooit veel aangetrokken van politiek-correcte taboes, de banbliksems van de media en de linkse kerk of de doodsbedreigingen uit de hoek van moslimextremisten. Waarom dan die uitschuiver? Mogen we aannemen dat U zich hebt laten informeren - verkeerd informeren - door Dirk Verhofstadt, inderdaad, de broer van onze premier…? In een poging om terug vat te krijgen op het integratiedebat, heeft Liberales U voor het liberale karretje gespannen en ingefluisterd dat moslimextremisten en de grootste partij van Vlaanderen eigenlijk één pot nat zijn. Een verhaal dat nergens op slaat.

U zal het misschien niet graag horen - en Liberales wellicht nog minder - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen. Die zijn in ons land immers nog altijd verantwoordelijk voor een catastrofaal knuffelbeleid. Een beleid waarvoor zij - net zoals paars in Nederland - door de kiezer zwaar werden afgestraft.

De criminologe Marion Van San - ook in Nederland bekend omwille van haar baanbrekend onderzoek naar allochtonen en criminaliteit - verklaarde in Elsevier dat het onderzoek dat zij daarover destijds in ons land voerde, “gesaboteerd” werd door kringen rond de liberale premier Guy Verhofstadt. En wat het Vlaams Blok/ Vlaams Belang betreft, zei ze meermaals: “Ik denk dat er in Vlaanderen minder sprake is van geweld tussen (bevolkings)groepen omd�*t het Vlaams Blok er is”. Waarom? Omdat de kiezers in ons land een legale en democratische uitlaatklep hebben om hun ongenoegen over het gevoerde vreemdelingenbeleid te ventileren.

Wie – zoals wij – kritische bedenkingen heeft bij de multiculturele gedachte, wordt al snel gedemoniseerd als ‘racistisch’ of ‘extreem-rechts’. Dat hebben ook Afshin Ellian en Sylvain Ephimenco bij herhaling opgemerkt. Zo wordt het debat deskundig de nek omgewrongen. En tot wat die demonisering kan leiden, hoeven we U na de moord op Pim Fortuyn wel niet meer te vertellen.

Pim Fortuyn was een burgerlijk rechtse liberale homo. Dus ook niet iets om als rechts nationalist mee te willen geassocieerd worden.

De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid. Hoezo, ‘extremistisch’?

Als dat zo is, zullen wij toch op het Vlaams Belang blijven stemmen. Maar ooit komt intern dan de grote kuis... :twisted:.

Uw partijgenote Rita Verdonk - minister van Vreemdelingenzaken en Integratie - wil dat allochtone criminelen zonder pardon het land worden uitgezet, ook voor een klein misdrijf. Is Verdonk nu een gevaarlijke extremiste?

Mevrouw Hirsi Ali, U vergist zich als U een gelijkenis ziet tussen de beruchte Hofstad-groep en het Vlaams Belang. Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen - net als U en Geert Wilders - voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid. Weg van de struisvogelpolitiek, van het noodlottig gepamper, het politiek correcte pappen-en-nathouden, censuur en zelfcensuur. Streng maar rechtvaardig.
Dat is toch ook wat U wil, niet?

Liberales doet de waarheid geweld aan door ons in dezelfde zak te stoppen als de Hofstadgroep. Niet wij bedreigen de democratie en willen het debat over de multiculturele samenleving in de kiem smoren. Die bedenkelijke rol is bij ons weggelegd voor de VERhofstadt-groep! Niet met doodsbedreigingen of kogels, maar met politieke schijnprocessen.

Mevrouw Hirsi Ali, het is U vergeven, maar U vergist zich niet alleen van bondgenoot maar ook van vijand. En dat vinden we erg jammer. Zonder Vlaams Blok of Vlaams Belang was er in België immers nog altijd geen sprake van een integratiedebat. Een partijverbod is dan ook het laatste wat dit land nodig heeft.

:roll:

Bij deze nodigen wij U graag uit voor een gesprek met de partijtop van het Vlaams Belang om bestaande misverstanden en vooroordelen uit de weg te ruimen. Voor het overige wensen wij u trouwens alle succes toe met uw moedige strijd voor onze Europese waarden en vrijheden.

Hoogachtend,

Frank Vanhecke
Voorzitter Vlaams Belang

Subliem en raak antwoord van Vanhecke. Vooral het stukje over de verhofstadt groep...

Wat zit het Vlaams Belang daar nu zijn respect te verklaren tegen dat dom liberaal en allochtone wijf. Dat mens is even politiek correct en progressief als de VLD. Dat mens had allang terug naar Afrika moeten gevoerd worden. Neen ik ga hier heel duidelijk niet mee akkoord met Frank Vanhecke.

Max van Dietschland
1 februari 2006, 17:21
Op diezelfde bijeenkomsten wemelt het van de VB'ers.

Dewinters stamboom is irrelevant. In tegendeel tot zijn actuele uitspraken en daden. Drie voorbeelden:

"Mijn grote voorbeelden zijn mensen als August Borms (http://nl.wikipedia.org/wiki/August_Borms), Cyriel Verschaeve (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyriel_Verschaeve) en Irma Laplasse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Irma_Laplasse)." (debat UFSIA, 1992, tevens in het VB-partijblad van december 1992)

"Staf de Clercq (http://nl.wikipedia.org/wiki/Staf_de_Clercq) is een van de historische leiders van de partij (= Vlaams Belang)" (Ha'aretz, 31 augustus 2005)

Dewinter plengt traantjes op het sterfbed van Bert Eriksson, VMO-leider en openlijke neo-nazi.

Hopelijk blijft dat maar zo ! Het Vlaams Belang moet eens ze aan de macht is, een echt historisch nationaal-solidaritisch beleid voeren in de zin van de jaren 30 ! Een katholiek nationaal-solidarisme met Cyriel Verschaeve als grote voorbeeld !

Jampie
1 februari 2006, 17:33
Ik stel vast dat de VB-erkes zich hier weer in alle mogelijke bochten aan't wringen zijn. Hirsi Ali was een toffe en nu is ze ineens afgeschreven, 'slecht gebriefd', 'ze kent de Belgische politiek niet'. Toen ze door het VB de lucht ingeprezen werd, hoorde ik dat allemaal niet. Nu blijkt dat zij de maskerade van het VB doorziet is ze plots geen goeie meer. Het wordt pijnlijk voor de VB-erkes hier.

rik47
1 februari 2006, 17:59
Ik stel vast dat de VB-erkes zich hier weer in alle mogelijke bochten aan't wringen zijn. Hirsi Ali was een toffe en nu is ze ineens afgeschreven, 'slecht gebriefd', 'ze kent de Belgische politiek niet.
U geeft inderdaad zelf het antwoord. Het Belang vergelijken met de Hofstadgroep kan zelfs een gematigd figuur niet meer ernstig nemen, dan ben je toch aan het flippen.

Pietje
1 februari 2006, 18:10
Hopelijk blijft dat maar zo ! Het Vlaams Belang moet eens ze aan de macht is, een echt historisch nationaal-solidaritisch beleid voeren in de zin van de jaren 30 ! Een katholiek nationaal-solidarisme met Cyriel Verschaeve als grote voorbeeld !

Qua humor, is dit een voltreffer !! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

drosophila
1 februari 2006, 19:31
Leuk hoor, het onderwerp is leeg...

Jep. Naar 't schijnt doen de forumbeheerders hun best om de berichten terug te plaatsen.

Smurfje
1 februari 2006, 20:10
Hirsi Ali is niet voor niets haar carriere begonnen met de PvDa. Ze is een Joods communist.

:roll:

Het enige wat hiervan klopt is dat ze bij de PvdA is begonnen.

Rr00ttt
1 februari 2006, 21:04
U wil mensen dwingen hun geloof op te geven? Dat durft zelfs het VB niet luidop te zeggen.


Ik dwing niemand tot iets. Ik zeg alleen dat als je naar hier wil komen je dat achterlijke geloof thuis moet laten. Iedereen moet keuzes maken in het leven.

djimi
1 februari 2006, 22:03
Je ziet hier gvd aanzienlijk meer kopvodden dan in bvb Marokko. Ik kan dat dan ook niet anders interpreteren dan een afzetting tegen onze maatschappij.



Dat zijn dus eigenlijk punksters die zich zo kleden.

Ambiorix
1 februari 2006, 22:04
:roll:

Het enige wat hiervan klopt is dat ze bij de PvdA is begonnen.
:lol:de helft dus (joods, communist)

drosophila
2 februari 2006, 01:43
Ik dwing niemand tot iets. Ik zeg alleen dat als je naar hier wil komen je dat achterlijke geloof thuis moet laten. Iedereen moet keuzes maken in het leven.

Dat is duidelijk.

Dat betekent dat u tegen vrijheid van geloof bent.
Bovendien zijn duizenden moslims hier geboren. Zij "komen dus niet naar hier", zij zijn hier thuis en kregen hun geloof mee van thuis. De consequentie van wat u hier verkondigt is dus onvermijdelijk: deportatie. Als dat niet dwingen is, wat dan wel?

Jampie
2 februari 2006, 06:19
U geeft inderdaad zelf het antwoord. Het Belang vergelijken met de Hofstadgroep kan zelfs een gematigd figuur niet meer ernstig nemen, dan ben je toch aan het flippen.U laat de helft van mijn posting achterwege waardoor het lijkt dat ik iets anders zeg. Typische VB-tactiek.

Jampie
2 februari 2006, 06:22
Hirsi Ali is niet voor niets haar carriere begonnen met de PvDa. Ze is een Joods communist.Sukkelaar, de PVDA in Nederland is niet hetzelfde als de Belgische PVDA. In Nederland zijn dat gewoon de socialisten, in België de communisten. Djiezes.

Groot-Links
2 februari 2006, 11:13
Raven geraakt nogal vlug in de war als ie z'n medicatie niet slikt, gelieve hem te verontschuldigen.

Breydel
2 februari 2006, 11:39
Hirsi Ali wil Vlaams Belang verbieden

Vanhecke antwoordt met open brief

ap
Klik hier !

ANTWERPEN - De bekende Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali pleit ervoor om het Vlaams Belang verbieden. ,,Deze partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep'', zei Hirsi Ali gisteravond tijdens een debatavond in Antwerpen. Het Vlaams Belang is niet opgezet met de uitspraken.
Het debat werd georganiseerd door Liberales, een links-liberale denktank van de VLD. Naast Hirsi Ali namen onder meer ook Mimount Bousakla (SP.A) en journaliste Nadia Dala aan het debat deel, schrijft de krant Gazet van Antwerpen.

,,Gevaarlijke nonsens''

,,U zal het misschien niet graag horen - ... - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen'', reageert Vlaams-Belangvoorzitter Frank Vanhecke vanmiddag in een open brief aan Hirsi Ali. ,,De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid.''

Vanhecke gaat ook niet akkoord met Hirsi Ali's vergelijking tussen Vlaams Belang en de Hofstad-groep. ,,Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid.''

De ,,Hofstadgroep'' is een radicaal-islamitisch netwerk in Nederland dat onder meer banden had met Mohammed B., de man die de moord op cineast Theo van Gogh beraamde.

Ayaan Hirsi Ali werd in januari door Reader's Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Hirsi Ali is lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid. In 2004 schreef ze het scenario van de door Theo van Gogh gemaakte film 'Submission part I' , tegen vrouwonvriendelijke Koranteksten. Na de moord op Theo van Gogh moest Hirsi Ali een tijdlang onderduiken.

Hirshi Ali is een Somalische negerin die niet in Europa thuishoort en hoort dus ook niet aan politiek te doen. Haar politiek-correcte liberale onzin kan ze beter in haar thuisland Somalië gaan verkopen....

Menapius
2 februari 2006, 12:04
De bekende Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali pleit ervoor om het Vlaams Belang verbieden. ,,Deze partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep'', zei Hirsi Ali gisteravond tijdens een debatavond in Antwerpen.

Als dit waar is, waarom ligt ze op dit moment dan nog niet afgeslacht in een of andere straat met een dolk in de borstkas met een briefje erbij waarop staat: "Met vriendelijke groetjes van het Vlaams Belang"?

p.s. Tijdens het kort TV-interview zei ze: "Ik ben heel bekend met de reputatie en statuten van het Vlaams Blok". Als ze het over de statuten van het Vlaams Blok heeft, bedoelt ze daarmee nog het beruchte Oranje Boekje van Karel Dillen, of heeft ze na de naamsverandering ook nog eens moeite gedaan om het partijprogramma te lezen? Weet ze eigenlijk dat het Blok van naam en van programma veranderd is? 't Is maar een vraag als een ander...

1handclapping
2 februari 2006, 12:06
Postings op deze draad in de trant van "Somalische negerin die hier niets te zoeken heeft" bewijzen gewoon dat Hirschi gelijk heeft... Zij is tegen de uitwassen van de Islam, zoals ex Jezuieten tegen de uitwassen van het katholicisme zijn enz.. Tegen vrouwonvriendelijkheid.. is het toevallig dat precies het VB de grootste moeite heeft om een gelijk aantal vrouwen op haar gemeentekieslijsten bijeen te schrapen ?

De weg van deporteren met grote vliegtuigen tot integratie was al een lange weg die niet van harte afgelegd is. Nu moet de verwarring tussen integratie en assimilatie nog opgeheven worden & respect voor andermans opvattingen is er al helemaal niet bij.

Dit forum zelf en de topicslijst van diverse draden liegt er niet om :
vindt U niet dat er in België te veel negers zijn ? (enz.. ad nauseum)

Manuel*
2 februari 2006, 12:10
Hahahaha. Telkens wanneer het VB lof spreekt over een Nederlands politicus reageert deze laatste met afkeer. Blijkbaar doorzien deze Nederlanders het VB sneller dan 1 miljoen Vlamingen. Die 1 miljoen Vlamingen bevestigen het cliché van de domme Belg.

Inderdaad! Ik dacht precies hetzelfde! :lol: Om je te bescheuren; ze vangen werkelijk overal bot, die Vlaams Blokkers...

1handclapping
2 februari 2006, 12:12
Waarde Menapius,

VB is in niets veranderd :
- Dat zeggen de leiders (führer) van de organisatie zelf
- Dat blijkt duidelijk uit de propaganda : "Wij denken zoals U, maar wij mogen het niet zeggen"
- Dat spreekt ook op dit forum voor zich.

Er is één uitzondering : zwarte moslims mogen gerust lid worden van het Vlaams Blok en contributie betalen en zolang het VB niet aan de macht is zullen ze daar geen nadeel van ondervinden.

Ambiorix
2 februari 2006, 12:19
Inderdaad! Ik dacht precies hetzelfde! :lol: Om je te bescheuren; ze vangen werkelijk overal bot, die Vlaams Blokkers...
:lol:
behalve bij het eigen volk. En da's electoraal misschien net �*ets belangrijker?

Manuel*
2 februari 2006, 12:25
:lol:
behalve bij het eigen volk. En da's electoraal misschien net �*ets belangrijker?
Ja? Om ondanks alles toch altijd op de bank te blijven zitten? Wreed succes hoor... :roll:

drosophila
2 februari 2006, 13:11
:lol:
behalve bij het eigen volk. En da's electoraal misschien net �*ets belangrijker?

Boh, 1 op 5. Da's nog altijd een serieuze minderheid.

filosoof
2 februari 2006, 13:20
Hirsi Ali wil Vlaams Belang verbieden

Vanhecke antwoordt met open brief

ap
Klik hier !

ANTWERPEN - De bekende Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali pleit ervoor om het Vlaams Belang verbieden. ,,Deze partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep'', zei Hirsi Ali gisteravond tijdens een debatavond in Antwerpen. Het Vlaams Belang is niet opgezet met de uitspraken.
Het debat werd georganiseerd door Liberales, een links-liberale denktank van de VLD. Naast Hirsi Ali namen onder meer ook Mimount Bousakla (SP.A) en journaliste Nadia Dala aan het debat deel, schrijft de krant Gazet van Antwerpen.

,,Gevaarlijke nonsens''

,,U zal het misschien niet graag horen - ... - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen'', reageert Vlaams-Belangvoorzitter Frank Vanhecke vanmiddag in een open brief aan Hirsi Ali. ,,De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid.''

Vanhecke gaat ook niet akkoord met Hirsi Ali's vergelijking tussen Vlaams Belang en de Hofstad-groep. ,,Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid.''

De ,,Hofstadgroep'' is een radicaal-islamitisch netwerk in Nederland dat onder meer banden had met Mohammed B., de man die de moord op cineast Theo van Gogh beraamde.

Ayaan Hirsi Ali werd in januari door Reader's Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Hirsi Ali is lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid. In 2004 schreef ze het scenario van de door Theo van Gogh gemaakte film 'Submission part I' , tegen vrouwonvriendelijke Koranteksten. Na de moord op Theo van Gogh moest Hirsi Ali een tijdlang onderduiken.

En dat nu juist een ikoon waarmee het Vuil Belang al zolang over spreekt zoiets moet zeggen... wat sneu!

Ambiorix
2 februari 2006, 14:02
Ja? Om ondanks alles toch altijd op de bank te blijven zitten? Wreed succes hoor... :roll:
�*k ben geen VB mandataris hé, maar ik juich het wel toe dat er mensen zijn die het besturen van het land "er niet makkelijker op maken" (:lol::lol:), op welke manier doet er niet toe.

Rr00ttt
2 februari 2006, 15:49
Dat is duidelijk.

Dat betekent dat u tegen vrijheid van geloof bent.

Bovendien zijn duizenden moslims hier geboren. Zij "komen dus niet naar hier", zij zijn hier thuis en kregen hun geloof mee van thuis. De consequentie van wat u hier verkondigt is dus onvermijdelijk: deportatie. Als dat niet dwingen is, wat dan wel?



De Islam is veel meer dan 'een geloof'. Ik zie meer gelijkenissen tussen het Nazisme en de (fundamentalistische) Islam dan met een van de andere hedendaagse godsdiensten.

Wat mij betreft moeten moslims die hier al zijn dus aanvaarden dat er een aantal basiswaarden zijn die boven de Koran staan. Indien ze dat niet willen dan moeten we om ergere problemen in de toekomst te vermijden ervoor zorgen dat er nooit meer dan een paar % moslims hier mogen zijn. Anders dreigt op termijn burgeroorlog. Dus ja uitwijzing van aanwezige moslims die de Koran als het allerhoogste zien en daar actief naar handelen is m.i. aangewezen.

drosophila
2 februari 2006, 16:25
De Islam is veel meer dan 'een geloof'. Ik zie meer gelijkenissen tussen het Nazisme en de (fundamentalistische) Islam dan met een van de andere hedendaagse godsdiensten.
1) graag concreet een lijstje met die gelijkenissen


Wat mij betreft moeten moslims die hier al zijn dus aanvaarden dat er een aantal basiswaarden zijn die boven de Koran staan. Indien ze dat niet willen dan moeten we om ergere problemen in de toekomst te vermijden ervoor zorgen dat er nooit meer dan een paar % moslims hier mogen zijn. Anders dreigt op termijn burgeroorlog. Dus ja uitwijzing van aanwezige moslims die de Koran als het allerhoogste zien en daar actief naar handelen is m.i. aangewezen.

2) Deportatie dus. Graag een gedatailleerde beschrijving van de werkwijze, te beginnen bij de selectie (met gedetailleerde criteria én hoe u die gaat identificeren) van wie uitgewezen moet worden.

Hertog van Gelre
2 februari 2006, 19:08
Bla, bla, bla, bla,....Een katholiek nationaal-solidarisme....bla, bla, bla...

Beste Max,

Katholiek? Als in Christelijk geloof?
(Niet verder vertellen hoor, maar Jezus was een jood)

Boduo
3 februari 2006, 00:16
Als iedereen voor z'n eigen deur veegt, zal de ganse straat schoon zijn:vlaamsbl:

Boduo
3 februari 2006, 00:24
Mijn vriend Ambiorix heeft 100 % gelijk: Heeft dat mens echt niets anders te doen ? Dat ze in haar eigen boezem kijkt hé.
Boduogenat, stamhoofd van de Nerviërs:vlaander:

AEvanLoon
3 februari 2006, 00:42
Zo zie je maar, de Jodin Hirsi Ali, afvallige en uitgespuwene door Allah, is gek en verteld niets dan nonsens.

Ik zet alvast wat liedjes van Den Hague Connection op :D
Is Hirsi Ali echt een joodse vrouw?
Zou Filip Dewinter dat weten?
Zou Hirsi Ali weten dat Dewinter in joodse kringen aan het ronselen is?

AEvanLoon
3 februari 2006, 00:45
Hahahaha. Telkens wanneer het VB lof spreekt over een Nederlands politicus reageert deze laatste met afkeer. Blijkbaar doorzien deze Nederlanders het VB sneller dan 1 miljoen Vlamingen. Die 1 miljoen Vlamingen bevestigen het cliché van de domme Belg.

:thumbsup:

Seba
3 februari 2006, 01:24
de reacties van oa Fortuyn en Hirsi Ali had ik al veel langer voorspeld omdat het VB iets fundamenteels verkeerds doet in haar vreemdelignenstandpunten (hoewel ik de meeste analyses van hen deel): ze doen niets tot géén moeite om gematigde moslims achter hun te scharen. Hirsi Ali en Fortuyn deden dat wel. Daardoor hebben ze veel meer geloofwaardigheid opgebouwd en worden ze helemaal niet zo scheef bekeken door progressieve Nederlanders als progressieve Belgen het VB bekijken....

Jong N-VA'er
3 februari 2006, 01:35
Amai seg, eerst ophemelen omdat ze tegen haar Moslimbroeders is...tot ze tegen hun kar rijden... niet op gerekend, jongens?

Jong N-VA'er
3 februari 2006, 01:37
de reacties van oa Fortuyn en Hirsi Ali had ik al veel langer voorspeld omdat het VB iets fundamenteels verkeerds doet in haar vreemdelignenstandpunten (hoewel ik de meeste analyses van hen deel): ze doen niets tot géén moeite om gematigde moslims achter hun te scharen. Hirsi Ali en Fortuyn deden dat wel. Daardoor hebben ze veel meer geloofwaardigheid opgebouwd en worden ze helemaal niet zo scheef bekeken door progressieve Nederlanders als progressieve Belgen het VB bekijken....

Tja hier denkt het VB dan ook dat ze op één of andere vismarkt staan. Maar den dezen die bijt nie. Plus bij de N-VA weten ze wel goede allochtonen achter zich te scharen. Weer een punt.

rik47
3 februari 2006, 12:20
Tja hier denkt het VB dan ook dat ze op één of andere vismarkt staan. Maar den dezen die bijt nie. Plus bij de N-VA weten ze wel goede allochtonen achter zich te scharen. Weer een punt.
Jammer hé dat de vlaamse kiezer afhaakt.

drosophila
3 februari 2006, 19:05
We hebben hier als openingspost wel de hilarische reactie van het verbouwereerde VB, maar nog niet de uitspraak van Hirsi Ali zelf. Bij deze:

Wat vindt u van de Belgische antiracismewet?

Wetten die aanzetten tot racistische haat bestraffen zijn goed, maar ze worden niet gehandhaafd. De politie heeft daarvoor te weinig bevoegheden. Ik zou het Vlaams Blok (sic) verbieden, het verschilt weinig van de (Nederlandse terroristische, moslimfundamentalistische, nvdr) Hofstadgroep. Weliswaar plegen de Vlaams-Blok-leden nog geen gewelddaden, maar ze stellen die gewoon uit, ze wachten tot ze de meerderheid hebben. Ze hebben op vele vlakken dezelfde ideeën als de moslimextremisten: over de positie van de vrouw, over de onderdrukking van homo's, over abortus. Als je hun theorie doortrekt, dan kom je uit bij de genocide.
(GVA 01/02/2006)

Hertog van Gelre
3 februari 2006, 19:32
We hebben hier als openingspost wel de hilarische reactie van het verbouwereerde VB, maar nog niet de uitspraak van Hirsi Ali zelf. Bij deze:

Wat vindt u van de Belgische antiracismewet?

Wetten die aanzetten tot racistische haat bestraffen zijn goed, maar ze worden niet gehandhaafd. De politie heeft daarvoor te weinig bevoegheden. Ik zou het Vlaams Blok (sic) verbieden, het verschilt weinig van de (Nederlandse terroristische, moslimfundamentalistische, nvdr) Hofstadgroep. Weliswaar plegen de Vlaams-Blok-leden nog geen gewelddaden, maar ze stellen die gewoon uit, ze wachten tot ze de meerderheid hebben. Ze hebben op vele vlakken dezelfde ideeën als de moslimextremisten: over de positie van de vrouw, over de onderdrukking van homo's, over abortus. Als je hun theorie doortrekt, dan kom je uit bij de genocide.
(GVA 01/02/2006)


Dus het ging inderdaad o.m. over VB's standpunten over vrouwen en homo's (zie ook mijn eerdere posts).
Nou, Hirsi Ali heeft gelijk. En dat ze niet trapt in de naamsverandering en de oude naam gebruikt is duidelijk.

drosophila
3 februari 2006, 19:46
Dus het ging inderdaad o.m. over VB's standpunten over vrouwen en homo's (zie ook mijn eerdere posts).
Nou, Hirsi Ali heeft gelijk. En dat ze niet trapt in de naamsverandering en de oude naam gebruikt is duidelijk.

De laatste zin van haar antwoord intrigeert. Want dat is natuurlijk de nagel op de kop.
Stel: het VB krijgt het voor het zeggen en wil werk maken van het "opkrassen" van diegenen die zich, volgens VB-criteria, niet willen "aanpassen". Het is vanzelfsprekend dat die "onaangepasten" niet uit vrije wil have en goed gaan achterlaten om naar.. tja, waar naartoe te trekken.
De grote vraag is dan: hoe gaat het VB die deportatie aanpakken? Wat gaan ze doen met mensen die zich niet laten deporteren? Opstandelingen? Verzet?
Hirsi Ali gaf het antwoord dat je van het VB zélf natuurlijk nooit te horen zult krijgen, hoewel het de logica zelve is.

Polma
3 februari 2006, 21:17
ik juich het wel toe dat er mensen zijn die het besturen van het land "er niet makkelijker op maken" (:lol::lol:), op welke manier doet er niet toe.

Zie niet in waarom dit positief zou zijn! Ik zou zo denken dat het streefdoel van elke politici is dat het land waarin ze verblijven zo goed mogelijk wordt geregeerd. Op die van het VB misschien na, die willen macht en geld!

C uit W
3 februari 2006, 22:11
Wetten die aanzetten tot racistische haat bestraffen zijn goed, maar ze worden niet gehandhaafd. De politie heeft daarvoor te weinig bevoegheden. Ik zou het Vlaams Blok (sic) verbieden, het verschilt weinig van de (Nederlandse terroristische, moslimfundamentalistische, nvdr) Hofstadgroep. Weliswaar plegen de Vlaams-Blok-leden nog geen gewelddaden, maar ze stellen die gewoon uit, ze wachten tot ze de meerderheid hebben. Ze hebben op vele vlakken dezelfde ideeën als de moslimextremisten: over de positie van de vrouw, over de onderdrukking van homo's, over abortus. Als je hun theorie doortrekt, dan kom je uit bij de genocide.
(GVA 01/02/2006)

Dit is een linke hoor ;)

Vrijheid
4 februari 2006, 16:31
We hebben hier als openingspost wel de hilarische reactie van het verbouwereerde VB, maar nog niet de uitspraak van Hirsi Ali zelf. Bij deze:

Wat vindt u van de Belgische antiracismewet?

Wetten die aanzetten tot racistische haat bestraffen zijn goed, maar ze worden niet gehandhaafd. De politie heeft daarvoor te weinig bevoegheden. Ik zou het Vlaams Blok (sic) verbieden, het verschilt weinig van de (Nederlandse terroristische, moslimfundamentalistische, nvdr) Hofstadgroep. Weliswaar plegen de Vlaams-Blok-leden nog geen gewelddaden, maar ze stellen die gewoon uit, ze wachten tot ze de meerderheid hebben. Ze hebben op vele vlakken dezelfde ideeën als de moslimextremisten: over de positie van de vrouw, over de onderdrukking van homo's, over abortus. Als je hun theorie doortrekt, dan kom je uit bij de genocide.
(GVA 01/02/2006)
Het is duidelijk dat mevrouw Hirshi Ali zeer slecht is geïnformeerd (laat ons maar aannemen gedesinformeerd is) over het Vlaams Belang. Haar mening kan dan ook vertikaal geklasseerd worden onder de noemer onprofessionaliteit. Maar daar is deels onze binnenlandse et par consequence ook de buitenlandse pers verantwoordelijk voor.

Wat erger is, is dat ze het opiniedelict volop steunt en complete waanvoorstellingen omtrent genocide ten berde brengt. Blijkbaar zijn ook wij niet goed geïnformeerd geweest over de ideeën en capaciteiten van deze dame. Volgens mij doen we er dan ook goed aan deze dame niet meer op te vrijen.

drosophila
4 februari 2006, 16:39
Het is duidelijk dat mevrouw Hirshi Ali zeer slecht is geïnformeerd (laat ons maar aannemen gedesinformeerd is) over het Vlaams Belang. Haar mening kan dan ook vertikaal geklasseerd worden onder de noemer onprofessionaliteit. Maar daar is deels onze binnenlandse et par consequence ook de buitenlandse pers verantwoordelijk voor.

Wat erger is, is dat ze het opiniedelict volop steunt en complete waanvoorstellingen omtrent genocide ten berde brengt. Blijkbaar zijn ook wij niet goed geïnformeerd geweest over de ideeën en capaciteiten van deze dame. Volgens mij doen we er dan ook goed aan deze dame niet meer op te vrijen.

Graag een antwoord op dit:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1532803&postcount=97
Dank bij voorbaat.

Vrijheid
4 februari 2006, 16:48
Graag een antwoord op dit:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1532803&postcount=97
Dank bij voorbaat.Een idee dat zelfs nóg gekker is dan het idee dat moslims hier een burgeroorlog plannen of dat 9/11 doorgestoken kaart was. De profetieën die je met dat soort logica kan ontwikkelen...

Is extinctie ook de enige maatregel die uitgevoerd wordt na uitwijzing van uitgeprocedeerde illegalen?

drosophila
4 februari 2006, 17:11
Een idee dat zelfs nóg gekker is dan het idee dat moslims hier een burgeroorlog plannen of dat 9/11 doorgestoken kaart was. De profetieën die je met dat soort logica kan ontwikkelen...

Is extinctie ook de enige maatregel die uitgevoerd wordt na uitwijzing van uitgeprocedeerde illegalen?

Het is geen idee, het net geen hypothese. Het is in feite een simpele vraag.
Waarop u blijkbaar niet wil antwoorden. Schrik?

Goed geprobeerd als afleidingsmaneuver, maar het gaat hier niet over uitgeprocedeerde illegalen. Het gaat hier om Vlamingen, veelal hier geboren maar van vreemde komaf, doch "onaangepast" in de ogen van het VB.
Simpele vraag: hoe pakt het VB dat aan, gesteld dat ze vrije hand hebben. Is dat nu zo moeilijk

Vrijheid
4 februari 2006, 17:18
Het is geen idee, het net geen hypothese. Het is in feite een simpele vraag.
Waarop u blijkbaar niet wil antwoorden. Schrik?Gelieve een minimum aan IQ aan de dag te leggen. Ik heb geantwoord met een retorische vraag: "Is extinctie ook de enige maatregel die uitgevoerd wordt na uitwijzing van uitgeprocedeerde illegalen?" Het antwoord is neen. Lees er de aanbevelingen van de ethische commissie Vermeersch op na over verplichte uitwijzingen van uitgeprocedeerde illegalen.

Idem dito voor deze vreemdelingen die zich in de criminaliteit begeven en die het VB zou willen uitwijzen. Criminele Belgen van allochtone afkomst doch hier geboren belanden in de Belgische nor - bijvoorbeeld via het jeugdsanctierecht. (Ik heb opzettelijk het woordje nor gebruikt en niet doos opdat je niet in een toestand van onzinnige verwarring zou belanden).

drosophila
4 februari 2006, 17:26
Gelieve een minimum aan IQ aan de dag te leggen. Ik heb geantwoord met een retorische vraag: "Is extinctie ook de enige maatregel die uitgevoerd wordt na uitwijzing van uitgeprocedeerde illegalen?" Het antwoord is neen. Lees er de aanbevelingen van de ethische commissie Vermeersch op na over verplichte uitwijzingen van uitgeprocedeerde illegalen.

Idem dito voor deze vreemdelingen die zich in de criminaliteit begeven en die het VB zou willen uitwijzen. Criminele Belgen van allochtone afkomst doch hier geboren belanden in de Belgische nor - bijvoorbeeld via het jeugdsanctierecht. (Ik heb opzettelijk het woordje nor gebruikt en niet doos opdat je niet in een toestand van onzinnige verwarring zou belanden).

Goed geprobeerd als afleidingsmaneuver, maar het gaat hier niet over uitgeprocedeerde illegalen en ook niet over criminelen. Het gaat hier om Vlamingen, veelal hier geboren maar van vreemde komaf, doch "onaangepast" in de ogen van het VB.
Simpele vraag: hoe pakt het VB dat aan, gesteld dat ze vrije hand hebben. Is dat nu zo moeilijk

Vrijheid
4 februari 2006, 17:38
Goed geprobeerd als afleidingsmaneuver, maar het gaat hier niet over uitgeprocedeerde illegalen en ook niet over criminelen. Het gaat hier om Vlamingen, veelal hier geboren maar van vreemde komaf, doch "onaangepast" in de ogen van het VB.
Simpele vraag: hoe pakt het VB dat aan, gesteld dat ze vrije hand hebben. Is dat nu zo moeilijkHet VB zal assimilatiemaatregelen uitvaardigen gericht naar onaangepaste Vlamingen (daar ben ik persoonlijk geen groot voorstander van, maar wel het VB). In concreto zal men via financiële sancties mensen verplichten arabische winkelopschriften te vervangen door nederlandstalige winkelopschriften. Jonge Belgen van allochtone afkomst zal men spreiden over verschillende scholen. Men zal een hoofddoekenverbod trachten te bekomen (weigeraars zullen een kleine boete moeten ophoesten). De financiering van Moskeeën zal stopgezet worden.

Dat soort maatregelen... Overtreders -van welke afkomst ook- zullen dus boetes accumuleren.

Max van Dietschland
5 februari 2006, 14:02
Beste Max,

Katholiek? Als in Christelijk geloof?
(Niet verder vertellen hoor, maar Jezus was een jood)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1535130&postcount=43

drosophila
5 februari 2006, 14:24
Het VB zal assimilatiemaatregelen uitvaardigen gericht naar onaangepaste Vlamingen (daar ben ik persoonlijk geen groot voorstander van, maar wel het VB). In concreto zal men via financiële sancties mensen verplichten arabische winkelopschriften te vervangen door nederlandstalige winkelopschriften. Jonge Belgen van allochtone afkomst zal men spreiden over verschillende scholen. Men zal een hoofddoekenverbod trachten te bekomen (weigeraars zullen een kleine boete moeten ophoesten). De financiering van Moskeeën zal stopgezet worden.

Dat soort maatregelen... Overtreders -van welke afkomst ook- zullen dus boetes accumuleren.

Hoe racistisch uw gissingen op zich al zijn (om maar iets te noemen: op welke basis ga je een Belgische burger verplichten naar deze of gene school te gaan? Op welke basis ga je Belgische burgers verbieden een bepaald kledingstuk te dragen?), ze getuigen van een hopeloze naïviteit van uw kant. Of hebt u nog nooit van het 70-puntenprogramma gehoord? Daar staan letterlijk voornemens tot deportatie in. Behalve natuurlijk... de uitvoeringsmodaliteiten waar ik hier vruchteloos naar zit te hengelen.

De 70 punten zitten "veilig opgeborgen, voor later gebruik", dixit Ph. Dewinter. Dezelfde Dewinter liet een half jaar geleden nog verstaan dat hij wel wat verder wil gaan dan het beboeten van hoofdodkdraagsters, zoal u het hier zo braafjes voorstelt. "Wie een hoofddoek draagt, tekent hiermee een terugkeercontract". Ik herhaal mijn vraag: TERUG NAAR WAAR? EN HOE GAAT DAT GEORGANISEERD WORDEN?

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 16:26
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1535130&postcount=43
Tsja. Ik wil best met u een theologische discussie opzetten of met u redetwisten over exegese. Zowel over 'temidden van zijn volk' als over 'over ons en over onze kinderen'. Maar ik heb het idee dat dat niet zoveel uitmaakt.

Dat Jezus door Zijn eigen volk werd veroordeeld benadrukt Zijn eenzaamheid en Zijn moed. Het gehele Passieverhaal is bedoeld ter benadrukking van liefde en opoffering. Niet om onderwerpen van haat te kunnen vinden. Hij werd trouwens gekruisigd door de romeinen (nu: De Rooms-Katholieke italianen).

U vermengt 'religie' met 'volk'. En dan nog...

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 16:30
Dit is een linke hoor ;)
Ja, dat vind ik ook. Het gaat wat te ver naar mijn smaak. Ik denk dat de overgrote meerderheid van de VB-kiezers niet 'genocide' als uitgangspunt heeft.

drosophila
5 februari 2006, 16:42
Ik denk dat de overgrote meerderheid van de VB-kiezers niet 'genocide' als uitgangspunt heeft.

Ik denk dat dat klopt. De overgrote meerderheid van die kiezers kent ook de achtergrond niet van de VB-kopstukken, en beseft ook niet dat interne democratie binnen het VB onbestaande is en dat het handvol extremisten aan de top in feite het gehele VB vormen. De rest zijn partijslaven, niet bijster snuggere lokale mandatarissen en een hoopje nog minder snuggere kale knikkers.

drosophila
5 februari 2006, 16:51
Tsja. Ik wil best met u een theologische discussie opzetten of met u redetwisten over exegese. Zowel over 'temidden van zijn volk' als over 'over ons en over onze kinderen'. Maar ik heb het idee dat dat niet zoveel uitmaakt.

Dat Jezus door Zijn eigen volk werd veroordeeld benadrukt Zijn eenzaamheid en Zijn moed. Het gehele Passieverhaal is bedoeld ter benadrukking van liefde en opoffering. Niet om onderwerpen van haat te kunnen vinden. Hij werd trouwens gekruisigd door de romeinen (nu: De Rooms-Katholieke italianen).

U vermengt 'religie' met 'volk'. En dan nog...

Nergens in de bijbel neemt Jezus ook maar een béétje afstand van het jodendom. Alles wijst er dus op dat Jezus zichzelf als jood beschouwde. Later zal het christendom zich met Paulus distantiëren van het jodendom.

Groot-Links
5 februari 2006, 16:55
Yep eigenlijk zijn wij allemaal Paulinisten ipv Christenen

Max van Dietschland
5 februari 2006, 17:25
Nergens in de bijbel neemt Jezus ook maar een béétje afstand van het jodendom. Alles wijst er dus op dat Jezus zichzelf als jood beschouwde. Later zal het christendom zich met Paulus distantiëren van het jodendom.

Kristus voelde zich uiteraard verbonden met de mensen die hij dag in dag uit hielp uit een edelmoedig solidaristisch principe. Deze mensen waren uiteraard voornamelijk joden. De Heer kantte zich wel uitdrukkelijk tegen de kapitalistische joods-zionistische machthebbers uit die tijd.
Zie het tafereel op de markt bij de Tempel.

In feite zijn solidarisme, anti-kapitalisme en anti-zionisme een voortzetting van Jezus' Leer. Mijn ideologie combineert een gezond nationalisme met deze Kristelijk-solidaristische leer.

Waarmee ik met zionisme bedoel: het imperialisme, de corruptie en de machtswellust van de Joodse leiders en hun bondgenoten (vandaag is dat de VSA).

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 18:00
Kristus voelde zich uiteraard verbonden met de mensen die hij dag in dag uit hielp uit een edelmoedig solidaristisch principe. Deze mensen waren uiteraard voornamelijk joden. De Heer kantte zich wel uitdrukkelijk tegen de kapitalistische joods-zionistische machthebbers uit die tijd.
Zie het tafereel op de markt bij de Tempel.

In feite zijn solidarisme, anti-kapitalisme en anti-zionisme een voortzetting van Jezus' Leer. Mijn ideologie combineert een gezond nationalisme met deze Kristelijk-solidaristische leer.

Waarmee ik met zionisme bedoel: het imperialisme, de corruptie en de machtswellust van de Joodse leiders en hun bondgenoten (vandaag is dat de VSA).

Er is zoveel mis met uw redeneringen dat ik niet eens meer weet waar ik moet beginnen te reageren.

drosophila
5 februari 2006, 18:05
Er is zoveel mis met uw redeneringen dat ik niet eens meer weet waar ik moet beginnen te reageren.

Probeer gewoon "anachronisme" eens. Maar die mini-hitlertjes gewoon negeren is vaak de beste oplossing.

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 18:26
Probeer gewoon "anachronisme" eens. Maar die mini-hitlertjes gewoon negeren is vaak de beste oplossing.

Beste Drosophila,
Het woord 'anachronisme' wordt vaak verkeerd gebruikt. Onlangs nog
:-) .
Ik probeer toch altijd te overtuigen met behulp van argumenten. Het is en blijft een discussieforum heh? Maar in dit geval ben ik inderdaad bang dat ik hier het onderspit moet delven. Ik weet gewoon echt niet hoe ik hier verder op kan reageren.

drosophila
5 februari 2006, 18:32
Beste Drosophila,
Het woord 'anachronisme' wordt vaak verkeerd gebruikt. Onlangs nog
:-) .
Ik probeer toch altijd te overtuigen met behulp van argumenten. Het is en blijft een discussieforum heh? Maar in dit geval ben ik inderdaad bang dat ik hier het onderspit moet delven. Ik weet gewoon echt niet hoe ik hier verder op kan reageren.

Ik denk dat u me verkeerd begrijpt (maar dat ligt wellicht aan mijn bondigheid).
Ons heer(?)schap heeft het over solidarisme, kapitalisme, zionisme... anachronistische nonsens wanneer je dat gaat toepassen op de figuur van Jezus.

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 18:46
Ik denk dat u me verkeerd begrijpt (maar dat ligt wellicht aan mijn bondigheid).
Ons heer(?)schap heeft het over solidarisme, kapitalisme, zionisme... anachronistische nonsens wanneer je dat gaat toepassen op de figuur van Jezus.

Ik begreep u inderdaad verkeerd. Gezien uw gevoelens t.o.v. vlaams-nationalisme dacht ik dat u uw koning citeerde.

Maar inderdaad: Anachronisme is een goed woord voor bovenstaande maar dat is nog maar het begin. In zijn tweede alinea zei ons heerschap namelijk dat de genoemde begrippen een 'voortzetting' zijn van de leer van Jezus, dus is het verwijt 'anachronisme' niet helemaal meer op zijn plaats.
Maar het is er zo met de haren bijgesleept dat je alles kunt bewijzen met de termen van meneer. Daar is geen kruit tegen gewassen. Met dezelfde argumenten kun je aantonen dat communisme de voortzetting is, of socialisme, of zionisme (!) of het hippie-dom.

Casca
5 februari 2006, 19:06
Ik begreep u inderdaad verkeerd. Gezien uw gevoelens t.o.v. vlaams-nationalisme dacht ik dat u uw koning citeerde.

Maar inderdaad: Anachronisme is een goed woord voor bovenstaande maar dat is nog maar het begin. In zijn tweede alinea zei ons heerschap namelijk dat de genoemde begrippen een 'voortzetting' zijn van de leer van Jezus, dus is het verwijt 'anachronisme' niet helemaal meer op zijn plaats.
Maar het is er zo met de haren bijgesleept dat je alles kunt bewijzen met de termen van meneer. Daar is geen kruit tegen gewassen. Met dezelfde argumenten kun je aantonen dat communisme de voortzetting is, of socialisme, of zionisme (!) of het hippie-dom.

Communisten waren er al voor de hippies.

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 19:10
Communisten waren er al voor de hippies.
Ja, volkswagens ook, én viooltjes. waar wilt u naartoe?

Casca
5 februari 2006, 19:18
Communisme kan toch geen voortzetting zijn van het hippie-dom als het ervoor al bestond? Men kan zelfs niet met de grootste moeite om zoiets als causaliteit :p

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 19:22
Communisme kan toch geen voortzetting zijn van het hippie-dom als het ervoor al bestond? Men kan zelfs niet met de grootste moeite om zoiets als causaliteit :p
Inderdaad. Wie beweert dat dan?

Casca
5 februari 2006, 19:24
Max4Westland met zijn incoherent gezever.

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 19:27
Max4Westland met zijn incoherent gezever.
Dan zijn we het eens.

werkgroep morkhoven
6 februari 2006, 10:57
Ik vroeg mij af waarom met name het Vlaams Belang zich zo druk maakte om die cartoons in één of ander stom krantje in Denemarken.

http://www.indymedia.be/en/node/1272 :
'In Denemarken is een rechtse minderheidsregering aan de macht die enkel kan regeren door de steun van de Deense zusterpartij van het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang organiseerde trouwens studiereizen naar Denemarken om er het migratie beleid te bestuderen dat door het Belang als succesvol en voorbeeldig wordt gezien. De Deense regering neemt ook met enkele honderden soldaten deel aan de bezetting van Irak.'

http://img427.imageshack.us/img427/9178/persvrijheid9vd.jpg

AEvanLoon
7 februari 2006, 20:27
Er is zoveel mis met uw redeneringen dat ik niet eens meer weet waar ik moet beginnen te reageren.
Om te beginnen: het is niet eens bewezen dat Jezus Christus ooit bestaan heeft.

AEvanLoon
7 februari 2006, 20:30
Communisten waren er al voor de hippies.
Van Gelre bedoelt dat bijvoorbeeld ook het hippiedom of het communisme als de voortzetting van het Jezusdom beschouwd zou kunnen worden.
Dat is trouwens al vaker beweerd.

AEvanLoon
7 februari 2006, 20:34
Ik vroeg mij af waarom met name het Vlaams Belang zich zo druk maakte om die cartoons in één of ander stom krantje in Denemarken.

http://www.indymedia.be/en/node/1272 :
'In Denemarken is een rechtse minderheidsregering aan de macht die enkel kan regeren door de steun van de Deense zusterpartij van het Vlaams Belang. Het Vlaams Belang organiseerde trouwens studiereizen naar Denemarken om er het migratie beleid te bestuderen dat door het Belang als succesvol en voorbeeldig wordt gezien. De Deense regering neemt ook met enkele honderden soldaten deel aan de bezetting van Irak.'

http://img427.imageshack.us/img427/9178/persvrijheid9vd.jpg
Wat heeft dit eigenlijk nog met Hirsi Ali te maken?
Weet iemand trouwens hoe deze dame gereageerd heeft op de Mohammedcartoons?

Bhairav
10 februari 2006, 06:00
Hirsi Ali wil Vlaams Belang verbieden

Vanhecke antwoordt met open brief

ap
Klik hier !

ANTWERPEN - De bekende Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali pleit ervoor om het Vlaams Belang verbieden. ,,Deze partij lijkt heel sterk op extremistische moslims zoals die van de Hofstad-groep'', zei Hirsi Ali gisteravond tijdens een debatavond in Antwerpen. Het Vlaams Belang is niet opgezet met de uitspraken.
Het debat werd georganiseerd door Liberales, een links-liberale denktank van de VLD. Naast Hirsi Ali namen onder meer ook Mimount Bousakla (SP.A) en journaliste Nadia Dala aan het debat deel, schrijft de krant Gazet van Antwerpen.

,,Gevaarlijke nonsens''

,,U zal het misschien niet graag horen - ... - maar U staat dichter bij het Vlaams Belang dan bij de Vlaamse liberalen'', reageert Vlaams-Belangvoorzitter Frank Vanhecke vanmiddag in een open brief aan Hirsi Ali. ,,De standpunten die het Vlaams Belang vandaag inneemt, verschillen nauwelijks van die van U of Geert Wilders. Onze voorstellen inzake gezinshereniging, de opvang van asielzoekers in de eigen regio en de beperkte toegang tot de sociale zekerheid staan in Nederland intussen in het programma van de traditionele partijen of zijn regeringsbeleid.''

Vanhecke gaat ook niet akkoord met Hirsi Ali's vergelijking tussen Vlaams Belang en de Hofstad-groep. ,,Wij hebben nooit en nergens opgeroepen tot geweld. Wij knutselen geen bommen in elkaar, bedreigen geen politici met de dood of plannen geen moordaanslagen. Wij pleiten alleen voor gezond verstand en een ander vreemdelingenbeleid.''

De ,,Hofstadgroep'' is een radicaal-islamitisch netwerk in Nederland dat onder meer banden had met Mohammed B., de man die de moord op cineast Theo van Gogh beraamde.

Ayaan Hirsi Ali werd in januari door Reader's Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Hirsi Ali is lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid. In 2004 schreef ze het scenario van de door Theo van Gogh gemaakte film 'Submission part I' , tegen vrouwonvriendelijke Koranteksten. Na de moord op Theo van Gogh moest Hirsi Ali een tijdlang onderduiken.
:twisted:

stropkeuh
11 februari 2006, 17:00
Zo zie je maar, de Jodin Hirsi Ali, afvallige en uitgespuwene door Allah, is gek en verteld niets dan nonsens.

Ik zet alvast wat liedjes van Den Hague Connection op :D

8O Ga trug naar de papschool en leer aardrijkskunde. Dan weet ge miss dat Hirsi uit Somalie komt en das een paar km van Israël af.
En ze mag blij zijn niet bij die afgod allah te horen. En hier gebruikt ge de naam van Gods volk als scheld woord en das veel erger dan die stukskes cartoon van uwe Mohammed. Daarin stond tenminste de waarheid over dat profeetje van de duivel die zijn tengels nie van de kinderen af kon houden.
Ik zou gelukkig ook afvallig worden alsk moslim was geweest en er achter kwam wat voor nen dreksgod allah is. Ja dreksgod, want zo beschrijft de Here God van Israel, de ware Schepper, de afgoden.

Hertog van Gelre
12 februari 2006, 17:22
Wat heeft dit eigenlijk nog met Hirsi Ali te maken?
Weet iemand trouwens hoe deze dame gereageerd heeft op de Mohammedcartoons?
Jawel. Ze staat achter de vrijheid van meningsuiting, vindt Balkenende te slap reageren, vindt dat straw verkeerde dingen heeft gezegd en zegt dat als je toegeeft aan de extremisten door godslastering strafbaar te stellen, je jezelf op een hellend vlak begeeft. Afgelopen vrijdag was ze te gast in Nova-politiek: Zei ook dat het nu de tijd is om moedig te zijn, ook al kost het haar haar leven...

Ik geloof dat zowel voor- als tegenstanders het erover eenszijn dat dit een moedige vrouw is.

filosoof
13 februari 2006, 11:07
Zo zie je maar, de Jodin Hirsi Ali, afvallige en uitgespuwene door Allah, is gek en verteld niets dan nonsens.

Ik zet alvast wat liedjes van Den Hague Connection op :D
Raven,
Hirsi Ali is geen jodin...

Is d�*t voor jou het ultieme scheldwoord? "jodin"
Dat zou wat over jou zeggen.
PS
Lees de Koran eens: over christenen en joden:"hun god en de onze is dezelfde" (soerate 29 El Ankaboet -De Spin)

AEvanLoon
13 februari 2006, 18:08
Jawel. Ze staat achter de vrijheid van meningsuiting, vindt Balkenende te slap reageren, vindt dat straw verkeerde dingen heeft gezegd en zegt dat als je toegeeft aan de extremisten door godslastering strafbaar te stellen, je jezelf op een hellend vlak begeeft. Afgelopen vrijdag was ze te gast in Nova-politiek: Zei ook dat het nu de tijd is om moedig te zijn, ook al kost het haar haar leven...

Ik geloof dat zowel voor- als tegenstanders het erover eenszijn dat dit een moedige vrouw is.
Zij is inderdaad een moedige vrouw.