PDA

View Full Version : Franse krant publiceert Deense cartoons


Freethinker 69
1 februari 2006, 14:47
PARIJS - De Franse krant France-Soir heeft vandaag de spotprenten van de profeet Mohammed afgedrukt waar Denemarken door in de problemen is gekomen. De krant wou daarmee aantonen dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. In Nederland heeft het onafhankelijke parlementslid Geert Wilders de omstreden Deense cartoons op zijn website geplaatst.
Zie website standaard

Bij deze plaats ik een oproep aan onze kranten om dit voorbeeld te volgen.

Kaal
1 februari 2006, 14:50
Je hebt gelijk Freethinker. Dat is het gepaste antwoord. Dat alle kranten zich solidair tonen en de bewuste karikaturen publiceren. Hoed af voor France-Soir trouwens.

Menapius
1 februari 2006, 14:53
Inderdaad. Dit goede voorbeeld moet gevolgd worden.

Flippend Rund
1 februari 2006, 14:54
Dit spelletje begint een beetje te lijken op twee kleuters die ruzie maken. Met het westen en de islam in de rol van de twee kleuters.

styllo_ben
1 februari 2006, 15:05
de Fransen voelen zich veilig ja, Franse wijn is een product dat zo al niet verkocht wordt in moslimlanden. En Geert wilders heeft al helemaal niks te verkopen :lol:

styllo_ben
1 februari 2006, 15:10
Je hebt gelijk Freethinker. Dat is het gepaste antwoord. Dat alle kranten zich solidair tonen en de bewuste karikaturen publiceren. Hoed af voor France-Soir trouwens.

cartoons publiceren, hoe stoer :lol:

ik daag de westerse landen uit islamitische-olie te boycotten...eens ziens wat hun "recht op vrije meningsuiting" nog waard is.

Kaal
1 februari 2006, 15:11
Dit spelletje begint een beetje te lijken op twee kleuters die ruzie maken. Met het westen en de islam in de rol van de twee kleuters.

Wat is het verschil tussen die deense affaire en Salman Rushdie en Theo Van Gogh? Er is geen enkel verschil. Zou je Mohammed B ook een kleuter noemen?

Herr Flick
1 februari 2006, 15:23
PARIJS - De Franse krant France-Soir heeft vandaag de spotprenten van de profeet Mohammed afgedrukt waar Denemarken door in de problemen is gekomen. De krant wou daarmee aantonen dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. In Nederland heeft het onafhankelijke parlementslid Geert Wilders de omstreden Deense cartoons op zijn website geplaatst.
Zie website standaard

Bij deze plaats ik een oproep aan onze kranten om dit voorbeeld te volgen.


Da is pas ballen hebben zie, van die gazet en van die Wilders, ... nog van da,
komaan, HLN da is ies wa anders als gebroken armen en benen...

Turkje
1 februari 2006, 15:25
Dit spelletje begint een beetje te lijken op twee kleuters die ruzie maken. Met het westen en de islam in de rol van de twee kleuters.

En waar plaatst gij uzelf dan?

alberto
1 februari 2006, 15:30
cartoons publiceren, hoe stoer :lol:

ik daag de westerse landen uit islamitische-olie te boycotten...eens ziens wat hun "recht op vrije meningsuiting" nog waard is.

Hoe rapper ze beginnen met de olie-boycot hoe liever, dan gaan ze hier wat sneller naar alternatieven op zoek, ze zullen hier dan wel snel gevonden en gebruikt worden.

Kaal
1 februari 2006, 15:32
cartoons publiceren, hoe stoer :lol:

ik daag de westerse landen uit islamitische-olie te boycotten...eens ziens wat hun "recht op vrije meningsuiting" nog waard is.

Sinds de moord op Theo Van Gogh moet je idd. enige moed hebben om zoiets als die cartoons te produceren.

PS
Zie je wel dat je klakkeloos de mening hebt overgenomen van de moslimextremisten. Je bewondert ze. Die zijn pas echt stoer, hé styllo ?

Lof der Zotheid
1 februari 2006, 15:35
En waar plaatst gij uzelf dan?

Hij is nog een peuter...

Kaal
1 februari 2006, 16:02
De Duitsers doen het ook :

De Franse krant France-Soir en de Duitse kranten Die Welt en Berliner Zeitung hebben woensdag de spotprenten van de profeet Mohammed afgedrukt waar Denemarken door in de problemen is gekomen.

Ze deden dat onder het motto dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij.

Bron : GVA

styllo_ben
1 februari 2006, 16:15
Sinds de moord op Theo Van Gogh moet je idd. enige moed hebben om zoiets als die cartoons te produceren.

PS
Zie je wel dat je klakkeloos de mening hebt overgenomen van de moslimextremisten. Je bewondert ze. Die zijn pas echt stoer, hé styllo ?

hola hola, voor alle duidelijkheid, ik bewonder helemaal niet de extremisten. Wat ik wel doe is mij amuseren met hoe jullie enig westerse hypocrisie tentoonstellen...

:lol:

CutTheCrap
1 februari 2006, 16:26
De Duitsers doen het ook :



Bron : GVA

Prachtig, ze zouden er affiches moeten van maken en overal ophangen zodat de moslims eindelijk eens begrijpen dat er met onze waarden niet gesold kan worden. En wat diene pee gisteren op "morgen beter" beter zei vat het goed samen, als we vandaag toegeven en die cartoons niet publiceren dan staan ze morgen op straat voor iets anders en hebben we in de korste keren vrijheid van pers en mening naar Islam model.

styllo_ben
1 februari 2006, 16:45
Prachtig, ze zouden er affiches moeten van maken en overal ophangen zodat de moslims eindelijk eens begrijpen dat er met onze waarden niet gesold kan worden. En wat diene pee gisteren op "morgen beter" beter zei vat het goed samen, als we vandaag toegeven en die cartoons niet publiceren dan staan ze morgen op straat voor iets anders en hebben we in de korste keren vrijheid van pers en mening naar Islam model.

geef toe, toen economische consequenties dreigden, kon Rasmussen zich niet snel genoeg haasten om op tv zijn verontschuldigingen aan te bieden :lol:

Kaal
1 februari 2006, 16:58
geef toe, toen economische consequenties dreigden, kon Rasmussen zich niet snel genoeg haasten om op tv zijn verontschuldigingen aan te bieden :lol:

Ja hij is hypokriet, so what? Dat veranderd niets aan de zaak. Het is verkeerd en gevaarlijk om de wensen van die extremisten in te willigen. Daar gaat het om.

Morghodius
1 februari 2006, 20:54
http://img.photobucket.com/albums/v415/LordNagash/arabieboycot.gif

maddox
1 februari 2006, 21:16
In Frankrijk zou het wel eens kunnen dat ze een paar wagens mogen vervangen na een paar straat BBQ's.

longhorn
1 februari 2006, 21:38
Is er al een Belgische krant met 'lef'?

Neko
1 februari 2006, 21:51
Waarom maken die zich nu in godsnaam druk over een simpel tekeningetje?
Die moslims lijken tegenwoordig voor 't minste zowel letterlijk als figuurlijk te ontploffen...

Als je Mohammed vervangt door Jezus wordt er eens goed gelachen met die enkele christenen die van hun oren maken en de wereld draait verder.

Harald
1 februari 2006, 23:28
PARIJS - De Franse krant France-Soir heeft vandaag de spotprenten van de profeet Mohammed afgedrukt waar Denemarken door in de problemen is gekomen. De krant wou daarmee aantonen dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. In Nederland heeft het onafhankelijke parlementslid Geert Wilders de omstreden Deense cartoons op zijn website geplaatst.
Zie website standaard

Bij deze plaats ik een oproep aan onze kranten om dit voorbeeld te volgen.

Onze Vlaamse kranten zullen dat nooit doen. Daarvoor zijn ze te onderdanig aan de belgische politiek (met uitzondering misschien van HLN).
En onze belgische politici (met inbegrip van de Vlaamse) wedijveren in islamofilie en arabofilie.

mvg

Harald.

Harald
1 februari 2006, 23:46
cartoons publiceren, hoe stoer :lol:

ik daag de westerse landen uit islamitische-olie te boycotten...eens ziens wat hun "recht op vrije meningsuiting" nog waard is.

De Arabische OPEC-landen zijn op vlak van technologie veel meer afhankelijk van het Westen, dan dat het Westen afhankelijk is van de olie. Dat het Westen niet meer gebruik maakt van zijn gunstige positie is te wijten aan het verraad van onze politici in elitaire clubjes als de Raad van Europa (islamofobie gelijk aan antisemitisme) en de Europees-Arabische Dialoog.

Na Denemarken en Noorwegen publiceren nu Franse en Duitse kranten de omstreden cartoons.
Laat deze kranten het voortouw nemen in de verdediging van Europa en het herstel van de democratie.

mvg

Harald.

carlgustaaf
2 februari 2006, 00:10
de Fransen voelen zich veilig ja, Franse wijn is een product dat zo al niet verkocht wordt in moslimlanden. En Geert wilders heeft al helemaal niks te verkopen :lol:In Frankrijk wonen er 6 miljoen mensen van Arabische afkomst.Officiel.ON-officiel nog een pak meer.Die rellen in Paris niet gezien op TV, niet langgeleden?France-Soir heeft wel een moedige houding in dit geval.Het is een heel bekende krant.En de Fransmannen voeren wel vanalles uit, naast hun wijn.Ook naar de moslim-landen.

democratsteve
2 februari 2006, 00:12
Of hoe snel de lont in het kruitvat zit.
Hoe "weinig" maar nodig is heel Europa in de ban te houden.
En dan nog blijven de meesten het afdoen als "doemdenken" of "conspiracybelieving, wanneer je voorspeld dat één "major" gebeurtenis, Europa (en tot nader order de westers wereld) in een politiestaat kan veranderen.
Zijn er nu echt zovelen die (weer) niet zien dat ze de moslims aan het "zoeken" zijn.
En laat ik hierbij duidelijk stellen dat ik GEEN SUPPORTER van de moslims ben.
(net zomin ik een "supporter" was van de Joden voor de jaren 30)
Ik zeg alleen dat ook bepaalde westerse mogendheden mee aansturen tot een conflict.
Merken jullie niet dat het vandaag politiek-correct is om tegen moslims te zijn, of tenminste om er bang van te hebben?
We kijken met z'n allen toe hoe één dictator moslimlanden binnenvalt.
En zelfs nu de gehele wereld nadien wéét dat dit onder valse voorwendsels was, is er niemand die hem ter verantwoording roept.
Er zijn zoveel dingen op til die zoveel gelijkenissen vertonen met wat in de jaren '30 van vorige eeuw aan de gang was, dat het stilaan angstwekkend wordt. En weeral zal je zien dat de meerderheid het wéér niet heeft zien aankomen. Zo gaat het al heel de geschiedenis door.

carlgustaaf
2 februari 2006, 00:12
Dit spelletje begint een beetje te lijken op twee kleuters die ruzie maken. Met het westen en de islam in de rol van de twee kleuters.gewapende kleuters die bommen laten ontploffen.:lol: Waar gaat het naartoe met de jeugd?! Ze beginnen hoe langer hoe vroeger!

Isegrim
2 februari 2006, 01:20
Je hebt gelijk Freethinker. Dat is het gepaste antwoord. Dat alle kranten zich solidair tonen en de bewuste karikaturen publiceren. Hoed af voor France-Soir trouwens.

Zet uw hoed maar terug op. De eigenaar van France Soir heeft zijn managing editor ontslagen. Gezwicht voor de druk van ...
Bron : BBC

kelt
2 februari 2006, 06:48
Dit spelletje begint een beetje te lijken op twee kleuters die ruzie maken. Met het westen en de islam in de rol van de twee kleuters.

Het principe van vrije meningsuiting is geen kleuterspel........

Zolang het blijft bij prentjes in de gazet en smeulende vlaggen is het leuk om zien ... :|

carlgustaaf
2 februari 2006, 06:55
vandaag 2 februari staat er ook een profeet mohamed met een tulband in de vorm van een bom+lont op de voorpagina van "De Gazet van Antwerpen".Ik vind dat wel goed gevonden, en getekend.Is het DAT nu waar al die zever over gaat?Die moslims zouden een stukje van hun mijlenlange tenen moeten amputeren, bij elke stap die ze doen staan ze mensen in de weg met zulke poten....

Kaal
2 februari 2006, 10:38
dubbel sorry

Kaal
2 februari 2006, 10:38
Zet uw hoed maar terug op. De eigenaar van France Soir heeft zijn managing editor ontslagen. Gezwicht voor de druk van ...
Bron : BBC

Ontslagen op bevel van de Egyptische eigenaar van die krant :

http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3214,36-737027@51-735567,0.html

Het is gewoon ongelooflijk wat er allemaal kan gebeuren als iemand het waagt om aan de islam te raken.

Turkje
2 februari 2006, 10:41
Of hoe snel de lont in het kruitvat zit.
Hoe "weinig" maar nodig is heel Europa in de ban te houden.

Nu ook niet overdrijven hé ;-) De hoofdpunten van het nieuws gaan nog altijd over het fijne stof, dioxine in gelatine en fraude van ambtenaren van huisvesting. Behalve in Denemarken, is het vooral een persaangelegenheid. Vele "rechtse" kranten stappen mee in het publiceren van de cartoons, de linkse nemen een eerder verontschuldigende positie aan (ook in Denemarken !). Je kan dus stellen dat aan beide kanten van het spectrum heel wat kranten bezig zijn met "kleur bekennen".


Zijn er nu echt zovelen die (weer) niet zien dat ze de moslims aan het "zoeken" zijn.


Dat is vooral een standpunt dat door moslims zèlf wordt aangenomen. Vanuit Europese ooghoek echter is het publiceren van satire omtrent "heilige huisjes" een verschijnsel dat al eeuwen bestaat.


Ik zeg alleen dat ook bepaalde westerse mogendheden mee aansturen tot een conflict.


Dus van net al de regeringen is het de Deense die dusdanig in de ban is van de NWO dat ze een rechtse krant heeft aangespoord tot het publiceren van die cartoons, waarbij ze ervoor heeft gezorgd dat door middel van een SMS-actie heel wat Arabische landen dit voorval niet over het hoofd zouden zien? Dat lijkt me inderdaad nogal vergezocht.


Merken jullie niet dat het vandaag politiek-correct is om tegen moslims te zijn, of tenminste om er bang van te hebben?


Niet echt, nee. Onze teerbeminde overheid heeft zelfs maatregelen getroffen waarin ze moslims ("allochtonen" noemt men dat dan heel PC) willen aansporen om deel te nemen aan de maatschappij middels werkverschaffing. Is onze overheid dan plots politiek-incorrect? Of hoe moet ik dat zien?


We kijken met z'n allen toe hoe één dictator moslimlanden binnenvalt.
En zelfs nu de gehele wereld nadien wéét dat dit onder valse voorwendsels was, is er niemand die hem ter verantwoording roept.


Naar ik weet is het maar één moslimland dat onder valse voorwendsels werd binnengevallen. En voor de rest: de bevolking zal bij de verkiezingen oordelen over het bewind van zijn leiders. Ik zie niet heel goed in hoe dat "dictatoriaal" kan zijn.


Er zijn zoveel dingen op til die zoveel gelijkenissen vertonen met wat in de jaren '30 van vorige eeuw aan de gang was, dat het stilaan angstwekkend wordt. En weeral zal je zien dat de meerderheid het wéér niet heeft zien aankomen. Zo gaat het al heel de geschiedenis door.

Naar mijn mening gaat het hier eerder over een voorval dat je al van kilometers ver zag afkomen: door de groeiende moslimminderheid in Europa en het feit dat de wereld steeds kleinder wordt, is het onvermijdelijk dat er spanningen optreden tussen bepaalde culturele verworvenheden van verschillende "beschavingen". Die spanningen zijn al jaren aan de gang, en kleine akkefietjes zoals dit zijn enkel een leuke aanleiding om de spanning aan de oppervlakte te laten komen.

Kaal
2 februari 2006, 10:44
@democratsteve : er zijn al meer dan genoeg NWO "threads". Als je een link wil leggen met die karikaturen, doe dat dan in één van die threads.

Jazeker
2 februari 2006, 11:12
Hoofdredacteur Franse krant ontslagen na publicatie spotprenten

PARIJS - De directeur-hoofdredacteur van de krant France Soir is gisteravond op staande voet ontslagen omdat hij woensdag de spotprenten van de profeet Mohammed heeft geplaatst waar de Deense krant Jyllands Posten eerder al door in de problemen is gekomen. Directeur-hoofdredacteur Jacques Lefranc bracht de spotprenten in de krant onder het motto dat voor religieuze dogma's geen plaats is in een seculiere maatschappij. De eigenaar van France Soir, en de man die de ontslgbrief tekende, is de Egyptische magnaat Raymond Lakah.
Intussen blijven de spotprenten ook in de rest van de wereld voor onrust zorgen. Twee gewapende Palestijnse groeperingen hebben er vandaag in een communiqué mee gedreigd dat alle Fransen, Denen en Noren in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever een doelwit zijn.

Geloof maar niet meer dat we nog in een seculiere maatschappij leven.

Levertraan
2 februari 2006, 11:22
Geloof maar niet meer dat we nog in een seculiere maatschappij leven.
Sommige mensen noemen hun angst, 'respect'.. dan voelen ze zich niet zo'n lafaards.

Kaal
2 februari 2006, 11:34
Zeer juist, Levertraan.

Als Christen herrinneer ik mij nog de hetze rond de tentoonstelling "Piss Christ" (Christusbeelden die in urine baden) of de film "The Last Temptation of Christ" waar Jezus als een zwakkeling werd voorgesteld.

Wat een verschil met nu. En dan nog te denken dat die karikaturen allemaal vrij braaf zijn. En dat Mohammed Allah ook niet is maar enkel zijn profeet.

carlgustaaf
2 februari 2006, 12:36
Zet uw hoed maar terug op. De eigenaar van France Soir heeft zijn managing editor ontslagen. Gezwicht voor de druk van ...
Bron : BBCdie eigenaar is een half Egyptenaar, een franco/Egyptien zoals ze zeggen...

Lof der Zotheid
2 februari 2006, 13:29
die eigenaar is een half Egyptenaar, een franco/Egyptien zoals ze zeggen...

Die luistert naar de naam Raymond Lakah.

Lincoln
2 februari 2006, 13:53
Ontslagen op bevel van de Egyptische eigenaar van die krant :

http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3214,36-737027@51-735567,0.html

Het is gewoon ongelooflijk wat er allemaal kan gebeuren als iemand het waagt om aan de islam te raken.Yep als je dat maar weet!;-)

CutTheCrap
2 februari 2006, 14:08
Yep als je dat maar weet!;-)

Als tegenmaatregel gaat de Deense regering alle vreemdelingen met roots in een moslimland terugsturen naar het oord van herkomst, de rest van Europa volgt.

1handclapping
2 februari 2006, 14:08
Fundamenteel gaat het om een misverstand. De moslims vinden het afbeelden van Mohammed een godslastering (we kennen dit uit de christelijke traditie in de vorm van beeldenstormen & kijk eens in een lutherse kerk geen afbeeldingen). Van onze kant klagen we de huidige heersende vorm van terreur aan door de afbeelding met een bom te versieren. Als we dezelfde afbeelding maken maar er niet bijzetten dat dit "de profeet" is, is er helemaal geen probleem.

Wild slaan we om ons heen : we slaan een figuur !

vooruit
2 februari 2006, 14:39
vandaag 2 februari staat er ook een profeet mohamed met een tulband in de vorm van een bom+lont op de voorpagina van "De Gazet van Antwerpen".Ik vind dat wel goed gevonden, en getekend.Is het DAT nu waar al die zever over gaat?.
http://www.newspaperindex.com/blog/2005/12/10/un-to-investigate-jyllands-posten-racism/

Hier heb je ze allemaal. Ik vond die van de Franse krant ook wel goed :

vooruit
2 februari 2006, 14:42
Men zou gewoon moeten beseffen dat een religie of godsdienst zoveel regeltjes mag opleggen als men wilt, die regeltjes gelden alleen voor wie deel uitmaakt van die bepaalde groep gelovigen. Zolang men dat niet kan aanvaarden zullen ze nog veel vlaggen mogen verbranden.

Werkslaaf
2 februari 2006, 14:45
... maar dat wisten we al.

Een mooie poging van de islamieten om op wereldvlak hun islamwetten door te drukken. Canada heeft zich al laten vangen door de Sharia te erkennen als familierecht. (hallo-ooo?!!!)

Met de kerk wordt voortdurend hardop gelachen. Maar o nee, toch niet met Mohammed!!??

Onnozelaars!

Proficiat voor die enkelingen met karakter die het aandurven deze opkomende mondiale islam-gedachtenpolitie een halt toe te roepen.

Lafhartig van allen die als een domme school vissen de islam-haaienmuil binnenzwemmen. U zal niet gespaard worden. Het wordt tijd dat u uw eigen angst inziet en terug opkomt voor uw eigen identiteit en vrijheid.

Dat kan niet on der totalitaire fascistische regimes en ook niet onder een onverdraagzame, machtswellustige, niet tot rede of relativering in staat zijnde "religie".

circe
2 februari 2006, 16:11
Arrêt.. zou Justine zeggen:

http://www.tomjanssen.net/prenten/a_jan_06/de_profeet_op_cartoon310106.gif


http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00031/collignon700496_31148a.jpg

http://www.lucasdelinkselul.nl/wp-content/grotje.jpg
Een zot in een grot, verzon Allah.
Een verhaal vol kul als een maagd’lijk Walhalla.
Hij predikte hier, hij predikte daar,
verbood het bier, en meer van die waar.

Te vuur en te zwaard, op kameel en te paard,
de volgers van Mo vonden het allemaal waard.
Eeuwen vervlogen, volk’ren onderworpen,
alles werd moslim in steden en dorpen.

Toen waagden Vikingse vlegels,
Mo te tekenen voor een paar pegels.
Dat beledigde de baardige trollen,
zij verwensen alle grappen en grollen.

De volgelingen van de profeet,
briesten, donderden, waren witheet.
Op jacht voor tweeënzeventig snollen,
renden ze rond om ze te mollen.

Nimmer een spottend plaatje, ook geen hatelijk praatje.
Voor de profeet, de prevelende woestijnproleet, niets dan lof.
Zo niet, doet ‘n Mohammed of Ali wel…plof.

Url bron: http://www.lucasdelinkselul.nl/?p=702


http://www.coxandforkum.com/archives/06.01.31.ImageProblem-X.gif

http://img506.imageshack.us/img506/2704/pretmetmohammed12oa.jpg

En deze speciaal voor Flup:

http://blogsimages.skynet.be/images/002/858/146_8f7811ef60b439addf2eeca4952ef64a.jpg

vooruit
2 februari 2006, 16:30
Ik vind de reactie van deze krant wel goed, vasthouden aan principes en niet zwichten aan chantage, maar ook niet te veel olie op het vuur gooien.

http://www.nrc.nl/rubrieken/lezerschrijft/article207521.ece

De Knut
2 februari 2006, 16:32
De Franse hoofdredacteur is intussen dus ontslagen, omdat hij de cartoons plaatste.

Toeval of niet.. maar de eigenaar van de krant is.. een Egyptenaar.

pinbag
2 februari 2006, 16:34
benieuwd of er een reactie komt in de franse politiek over zijn ontslag...

democratsteve
2 februari 2006, 16:45
Dat is vooral een standpunt dat door moslims zèlf wordt aangenomen.
Klopt, (alhoewel ik géén moslim ben;-) )
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.



Dus van net al de regeringen is het de Deense die dusdanig in de ban is van de NWO dat ze een rechtse krant heeft aangespoord tot het publiceren van die cartoons, waarbij ze ervoor heeft gezorgd dat door middel van een SMS-actie heel wat Arabische landen dit voorval niet over het hoofd zouden zien? Dat lijkt me inderdaad nogal vergezocht.
Waarom sleuren jullie nu steeds de NWO erbij? IK praat daar toch niet over?
Ik heb het louter over een bepaalde elite (voornamelijk PNAC leden) die dromen van werelddominantie. Ik heb NOOIT over de NWO geschreven!!!


Niet echt, nee. Onze teerbeminde overheid heeft zelfs maatregelen getroffen waarin ze moslims ("allochtonen" noemt men dat dan heel PC) willen aansporen om deel te nemen aan de maatschappij middels werkverschaffing. Is onze overheid dan plots politiek-incorrect? Of hoe moet ik dat zien?
Mss heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
Even onze regering buiten beschouwing gelaten. Je kan toch niet ontkennen dat pre 9/11 iemand die commentaar leverde op de moslims steevast in het extreem rechtse kamp werd geplaatst?
vandaag is het bon ton van uiterst links tot rechts om met voorstellen af te komen om ons te "beschermen tegen moslimterrorisme"



Naar ik weet is het maar één moslimland dat onder valse voorwendsels werd binnengevallen.
Ja dat weet ik, maar jij weet dat ik Afghanistan daar ook bij tel he.;-)

circe
2 februari 2006, 16:52
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.

je vergeet het grote verschil: toen ging het over spotprenten van joodse levende mensen. Hier gaat het over spotprenten van een profeet die al 1400 jaar potdood is.

vooruit
2 februari 2006, 17:17
Klopt, (alhoewel ik géén moslim ben;-) )
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.


Stigmatisering? Het gaat om 12 cartoontjes van een gast die al eeuwen dood is! Oké, iedereen kan zien dat extreem rechts mee op de kar springt en wat aan moslim schelden gaat doen. Maar dat is nog altijd geen reden om alles goed te praten.

Turkje
2 februari 2006, 17:34
Klopt, (alhoewel ik géén moslim ben;-) )
Dat de Joden gestigmatiseerd werden in de jaren 30 was een standpunt dat toen ook vooral door de Joden zelf werd aangenomen.

Ja hoor. De Nuremberg wetten bestonden enkel in de fantasie van de joden. Ook het sluiten van scholen, culturele centra... in het Rusland van Stalin was slechts een fictioneel gebeuren in het joodse brein. Kristallnacht was in feite één groot misverstand, en de getto's waren goedbedoelde pogingen om de integratie te bevorderen. Als u de geschiedenis dan toch wil herschrijven, doe het dan tenminste goed hé...


Waarom sleuren jullie nu steeds de NWO erbij? IK praat daar toch niet over? Ik heb het louter over een bepaalde elite (voornamelijk PNAC leden) die dromen van werelddominantie. Ik heb NOOIT over de NWO geschreven!!!


Hang aub niet het slachtoffer uit van een semantisch probleem. U bent begonnen dit voorval te beschrijven als de zoveelste stap in een groot samenzweringsverhaal ("ze" zijn de joden aan het zoeken, "sommige westerse mogendheden" sturen mee aan op een conflict, zoveel gelijkenissen met de jaren 30, ...). De link met de talloze NWO-threads is dus wel heel snel gemaakt hé.


Mss heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.
Even onze regering buiten beschouwing gelaten. Je kan toch niet ontkennen dat pre 9/11 iemand die commentaar leverde op de moslims steevast in het extreem rechtse kamp werd geplaatst?
vandaag is het bon ton van uiterst links tot rechts om met voorstellen af te komen om ons te "beschermen tegen moslimterrorisme"


Fout. Zoals reeds geschreven, zijn het vooral rechtse kranten die meestappen in het provoceer-verhaaltje (het is zelfs niet uit te sluiten dat France Soir die cartoons enkel publiceerde uit geldnood !). Linkse kranten (ook in Denemarken, zie bvb. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1) nemen steevast een meer verontschuldigende positie aan.

Smurfje
2 februari 2006, 18:37
Verstandige Jordaanse krant:

'Moslims in de wereld, wees redelijk''

''Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden en een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?''

Lincoln
2 februari 2006, 18:40
je vergeet het grote verschil: toen ging het over spotprenten van joodse levende mensen. Hier gaat het over spotprenten van een profeet die al 1400 jaar potdood is.Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.

vooruit
2 februari 2006, 18:45
Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.

U goed recht, maar geen reden om die cartoons te verbieden

democratsteve
2 februari 2006, 21:59
Ja hoor. De Nuremberg wetten bestonden enkel in de fantasie van de joden. Ook het sluiten van scholen, culturele centra... in het Rusland van Stalin was slechts een fictioneel gebeuren in het joodse brein. Kristallnacht was in feite één groot misverstand, en de getto's waren goedbedoelde pogingen om de integratie te bevorderen. Als u de geschiedenis dan toch wil herschrijven, doe het dan tenminste goed hé...

Geschiedenis herschrijven? Ik snap echt niet wat u bedoelt.
Ik zeg enkel dat het toen de joden waren die zonder protest van de rest van de wereld werden geviseerd. Vandaag zijn het de moslims.
En nee, we zijn nog niet zover dat ze in kampen worden gestoken (alhoewel:Guantanomo), maar we zullen zien waar we uitkomen.
In ieder geval waren toen voor de westerse wereld (NIET alleen Hitler) de Joden dé zondebok voor al wat fout liep in de wereld. Vandaag zijn het de moslims.
Hang aub niet het slachtoffer uit van een semantisch probleem. U bent begonnen dit voorval te beschrijven als de zoveelste stap in een groot samenzweringsverhaal Waar?

("ze" zijn de joden aan het zoeken,
8O De moslims, schreef ik toch?
"sommige westerse mogendheden" sturen mee aan op een conflict, zoveel gelijkenissen met de jaren 30, ...).
U ontkent dat een westerse mogendheid momenteel moslimlanden bezet?8O
Fout. Zoals reeds geschreven, zijn het vooral rechtse kranten die meestappen in het provoceer-verhaaltje (het is zelfs niet uit te sluiten dat France Soir die cartoons enkel publiceerde uit geldnood !). Linkse kranten (ook in Denemarken, zie bvb. http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1) nemen steevast een meer verontschuldigende positie aan.
Ik heb het toch niet enkel over die cartoons.....:|
Ontkent u dat vandaag ook linkse partijen (zie Nederland) lekker meedoen in het wetten maken die onze "veiligheid" tegen aanslagen moet verbeteren.?
Enkele weken geleden is men in GB begonnen met posters op te hangen die de bevolking aanmoedigen tot het melden van "verdachte moslims". (twee voorbeelden van posters zijn hier toen geplaatst door exodus, dacht ik.)
Hebt u daar ook maar iemand horen z'n verontwaardiging over uitspreken??
Mocht zoiets 5 jaar geleden zijn gebeurd (lees voor 9/11) had half (progressief) Europa op z'n achterste poten gestaan.
Vandaag vinden de meesten zulke toestanden "normaal".:?

circe
2 februari 2006, 22:01
Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.

Be my guest! Karel Martel is ook zielslevend in mijn hart.. en dan?

Levertraan
2 februari 2006, 22:09
Het ware gelaat van een Europese multinational..

http://cache.gettyimages.com/xc/56729328.jpg?v=1&c=MS_GINS&k=2&d=AAAB1D3D22B8F28C62F966158DCA309F

De Carrefour in Cairo.

vooruit
2 februari 2006, 22:17
Het ware gelaat van een Europese multinational..

http://cache.gettyimages.com/xc/56729328.jpg?v=1&c=MS_GINS&k=2&d=AAAB1D3D22B8F28C62F966158DCA309F

8O

Zijne Heerlijkheid
2 februari 2006, 22:23
Als tegenmaatregel gaat de Deense regering alle vreemdelingen met roots in een moslimland terugsturen naar het oord van herkomst, de rest van Europa volgt.

In mijn jaar (univ) zitten ook enkele mensen met 'roots in een moslimland'. Ik zie niet waarom die mannen -sympathieke kerels overigens- zouden moeten teruggestuurd worden. Omdat een paar dolgedraaide radicale geloofsgenoten van hen in Palestina de beest uithangen? Alsjeblieft zeg.

Mahdi
2 februari 2006, 22:27
Dit zaakje gaat toch weer wat oogjes doen open gaan.

Misschien zelfs wel hier en daar die van een burgerlijk linkse vriend.

Zijne Heerlijkheid
2 februari 2006, 22:28
De Franse hoofdredacteur is intussen dus ontslagen, omdat hij de cartoons plaatste.

Toeval of niet.. maar de eigenaar van de krant is.. een Egyptenaar.

Tja, die eigenaar doet met zijn krant wat ie wil. Misschien moeten de Fransen nu maar massaal die krant gaan boycotten. 't Zal hem leren, die snoodaardige Egyptenaar.

circe
2 februari 2006, 22:29
Het ware gelaat van een Europese multinational..

http://cache.gettyimages.com/xc/56729328.jpg?v=1&c=MS_GINS&k=2&d=AAAB1D3D22B8F28C62F966158DCA309F

De Carrefour in Cairo.

goed om weten. Ik ga naar een andere supermarkt! LIDL en ALDI zijn beter en goedkoper.

Zijne Heerlijkheid
2 februari 2006, 22:33
Het ware gelaat van een Europese multinational..

De Carrefour in Cairo.

Een multinational is er nu eenmaal om winst te maken. En als verontschuldigingen meer winst genereren, dat zullen ze zich verontschuldigen. Meer moet je daar niet achter zoeken.

Zijne Heerlijkheid
2 februari 2006, 22:34
goed om weten. Ik ga naar een andere supermarkt! LIDL en ALDI zijn beter en goedkoper.

Voila. Zo moet je dat doen. :-)

Sfax
2 februari 2006, 22:59
Potdood voor u , Voor mij is hij zielslevend in mijn hart,.

En dan?

Mephisto
2 februari 2006, 23:02
cartoons publiceren, hoe stoer :lol:

ik daag de westerse landen uit islamitische-olie te boycotten...eens ziens wat hun "recht op vrije meningsuiting" nog waard is.
Méér dan de zever die nu wordt uitgekraamd..
Leert men weer eens op zichzelf te bouwen & te vertrouwen.. ??? ;-)

Mephisto
2 februari 2006, 23:04
Dit zaakje gaat toch weer wat oogjes doen open gaan.

Misschien zelfs wel hier en daar die van een burgerlijk linkse vriend.
Mag ik van u vragen ook iets te vertellen over 'dossier Amerika'? Zij gaven de vorige boycot op Franse producten (toen werd de wijn wèl getroffen).

Lincoln
2 februari 2006, 23:20
Verstandige Jordaanse krant:

'Moslims in de wereld, wees redelijk''

''Wat roept meer vooroordelen op tegen de islam, deze karikaturen of foto's van gijzelnemers die voor de camera de keel van hun slachtoffer doorsnijden en een zelfmoordenaar die zichzelf opblaast tijdens een bruiloft in Amman?''Weppa die is buiten gevlogen ,who's next....?

longhorn
2 februari 2006, 23:22
Weppa die is buiten gevlogen ,who's next....?

Die witte pater in uw avatar?

Jazeker
2 februari 2006, 23:45
Weppa die is buiten gevlogen ,who's next....?

de moslims ?

leontina
3 februari 2006, 00:26
Rel rond 'beledigende publicaties' escaleert in België en wereldwijd (file:///C:/Documents%20and%20Settings/Marc/Bureaublad/defrut/zr/zr-pagina-navajo.htm)

Voor de derde nacht op rij is het tot zware incidenten gekomen tussen afstammelingen van de Navajo-Indianen en Belgische immigranten in de Amerikaanse staat New Mexico. Ook in het Australische Sidney en op de anders zo rustige grens tussen Alaska en Canada lijkt het hek van de dam. De Belgische Ambassadeur in de Verenigde Staten is in allerijl teruggeroepen 'voor overleg', terwijl minister van Buitenlandse Zaken De Gucht overweegt om zijn Congoreis te laten voor wat het is en naar Amerika af te reizen om olie op de golven te gooien, 'zoals ik steeds pleeg te doen'. Het kernkabinet komt deze ochtend in spoedvergadering bijeen om de situatie te evalueren.
Aanleiding van de rellen en opstand is, zoals geweten, de paginagrote reklame van warenhuisketen Aldi in december laatstleden, dat door de Navajos als 'zwaar beledigend' wordt ervaren.

De rest van dit satirisch stuk (als satire tenminste nog mag in deze wereld...) onder andere op www.defrut.be (http://www.defrut.be)
(file:///C:/Documents%20and%20Settings/Marc/Bureaublad/defrut/zr/zr-pagina-navajo.htm)

Jazeker
3 februari 2006, 01:04
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/cartoon7.jpg

http://bbb.blogs.sapo.pt/arquivo/mahna-thumb.jpg

Ben ik nu de enige die aan Mahna Mahna moest denken bij het zien van die cartoon ? :-D

Jazeker
3 februari 2006, 02:40
In mijn jaar (univ) zitten ook enkele mensen met 'roots in een moslimland'. Ik zie niet waarom die mannen -sympathieke kerels overigens- zouden moeten teruggestuurd worden. Omdat een paar dolgedraaide radicale geloofsgenoten van hen in Palestina de beest uithangen? Alsjeblieft zeg.

Dat dachten ze ook in Nederland. Totdat Theo van Gogh op straat ritueel werd vermoord. De PS is bezig om massaal mensen uit de maghreb landen in te voeren om meer PS stemmen te lokken. A la 250.000 per 5 jaar. Binnen tien jaar moeten linksen hier hun bek houden want hun goddeloze optreden zal niet langer geduld worden door de islamitische meerderheid.

Het is 5 na 12.

Als ik die moslims hoor, is hun land van herkomst echt het mooiste en beste wat je je kan inbeelden. Waarom gaan ze er dan niet heen ? Ik weet het hoor. De vijfde Collone waarover de islamitische spirituele en wereldlijke leiders het in de jaren '60 van vorige eeuw reeds hadden. Die zou massaal naar de westerse wereld gaan en daar de Islam vestigen.

Het is nu zo ver. Ik geef ons gebied nog 5 jaar om te reageren. Na die tijd heeft de PS genoeg gespuis hier binnengebracht om de democratie en seculiere maatschappij voorgoed op te bergen... daarna zal het iets zijn voor binnen 200 jaar of zo.

Smurfje
3 februari 2006, 07:19
de moslims ?

Nee. :roll:

Smurfje
3 februari 2006, 07:20
Weppa die is buiten gevlogen ,who's next....?

Je moet toegeven dat die Jordaanse journalist gelijk heeft.

Turkje
3 februari 2006, 09:01
Geschiedenis herschrijven? Ik snap echt niet wat u bedoelt. Ik zeg enkel dat het toen de joden waren die zonder protest van de rest van de wereld werden geviseerd. Vandaag zijn het de moslims.

Als het dat is dat u bedoelt, dan hebt u zich toch ongelukkig uitgedrukt. Ik interpreteerde uw zinsnede "... was een standpunt dat toen ook vooral door de joden zelf werd aangenomen" namelijk als een verwijzing naar het feit dat vijandigheid tov joden in de jaren '30 vooral een kwestie zou zijn van "aanname" die niet overeenstemde met de toenmalige wettelijke feitelijkheid. En voor die wettelijke feitelijkheid hoeven we heus niet direct "(concentratie)kampen" erbij te halen: ook voordien bestonden er duidelijke wetten die zuiver erop gericht waren om joden het leven zuur te maken.

Daarin verschilt namelijk deze hele kwestie met uw "joden 1930 vergelijking": er is in het westen helemaal geen wettelijke feitelijkheid die exclusief moslims zou viseren. Meer nog: dit hele voorval draait niet om moslims, maar om de vrijheid van meningsuiting ! Het is een discussie over de waarden van het westen, niet over de waarden van de moslims !


In ieder geval waren toen voor de westerse wereld (NIET alleen Hitler) de Joden dé zondebok voor al wat fout liep in de wereld. Vandaag zijn het de moslims. Waar?


Dat klopt voor een groot stuk, maar er zijn belangrijke verschillen. Ten eerste leefden joden en christenen reeds 1000n jaren in en onder elkaar, terwijl het pas de laatste decennia is dat we daadwerkelijk met moslims in onze gemeenschap geconfronteerd worden. Ten tweede (zie boven), proberen wereldleiders van westerse landen uit alle macht om het juist te laten uitschijnen dat niet alle moslims geviseerd worden. Meer nog: er zijn zelfs talloze moslims die de nogal overroepen reactie van hun geloofsgenoten niet echt genegen zijn. De reden waarom is volgens mij duidelijk: het gaat niet over "de moslim", maar over een westerse waarde. Dat die westerse waarde aangevallen wordt in moslimlanden, is natuurlijk te voorzien (ze begrijpen ook niet dat homo's mogen trouwen wschl.), maar dat ze ook tot zovele repercussies leidt in onze eigen streken, dat is een ander paar mouwen. Ten derde is de appreciatie voor "alles wat er fout loopt in de wereld" natuurlijk ook wederzijds: voor de moslimwereld is het westen de hoofdverantwoordelijke voor alles wat er fout gaat. Wij zijn in de hoofden van de moslimswereld dan ook niets meer of minder dan "jodenvriendjes" (ik generaliseer even).

Ontkent u dat vandaag ook linkse partijen (zie Nederland) lekker meedoen in het wetten maken die onze "veiligheid" tegen aanslagen moet verbeteren.?


Linkse partijen (PVDA en SP) zitten vandaag in Nederland niet in de regering. Ik weet dus niet echt naar waar u verwijst. Gisteren heeft de PVDA wel toegestemd dat er in het kader van de UN, Nederlandse soldaten naar Afghanistan worden gestuurd, maar hoe dat past binnen uw stelling van hierboven weet ik toch niet precies.


Enkele weken geleden is men in GB begonnen met posters op te hangen die de bevolking aanmoedigen tot het melden van "verdachte moslims". (twee voorbeelden van posters zijn hier toen geplaatst door exodus, dacht ik.)
Hebt u daar ook maar iemand horen z'n verontwaardiging over uitspreken??


Ik moet zeggen dat ik over die posters nog niets heb gehoord. Ook een search op google en op de bbc websites leert me niets. :? Bestaan die posters überhaupt wel??

Waar ik echter wel weet van heb (en waar Exodus waarschijnlijk geen posts over schrijft ;-) ), is dat Groot-Brittanië in een groot debat verwikkeld zit om de moslims te beschermen ! Tony Blair, een man die de politiek is ingerold als grote voorvechter van liberale rechten, is er immers toe bereid om een wet (The Racism and Religious Hatred Act) uit te vaardigen die het verbiedt om nog langer met religie te lachen, precies om de moslimminderheid in zijn eigen land ter wille te zijn ! Vijf jaar geleden zou men dat ook niet "normaal" hebben gevonden (en gelukkig zijn er genoeg schrijvers, komieken, ... die dat nog altijd vinden !).

carlgustaaf
3 februari 2006, 17:38
Als het dat is dat u bedoelt, dan hebt u zich toch ongelukkig uitgedrukt. Ik interpreteerde uw zinsnede "... was een standpunt dat toen ook vooral door de joden zelf werd aangenomen" namelijk als een verwijzing naar het feit dat vijandigheid tov joden in de jaren '30 vooral een kwestie zou zijn van "aanname" die niet overeenstemde met de toenmalige wettelijke feitelijkheid. En voor die wettelijke feitelijkheid hoeven we heus niet direct "(concentratie)kampen" erbij te halen: ook voordien bestonden er duidelijke wetten die zuiver erop gericht waren om joden het leven zuur te maken.

Daarin verschilt namelijk deze hele kwestie met uw "joden 1930 vergelijking": er is in het westen helemaal geen wettelijke feitelijkheid die exclusief moslims zou viseren. Meer nog: dit hele voorval draait niet om moslims, maar om de vrijheid van meningsuiting ! Het is een discussie over de waarden van het westen, niet over de waarden van de moslims !



Dat klopt voor een groot stuk, maar er zijn belangrijke verschillen. Ten eerste leefden joden en christenen reeds 1000n jaren in en onder elkaar, terwijl het pas de laatste decennia is dat we daadwerkelijk met moslims in onze gemeenschap geconfronteerd worden. Ten tweede (zie boven), proberen wereldleiders van westerse landen uit alle macht om het juist te laten uitschijnen dat niet alle moslims geviseerd worden. Meer nog: er zijn zelfs talloze moslims die de nogal overroepen reactie van hun geloofsgenoten niet echt genegen zijn. De reden waarom is volgens mij duidelijk: het gaat niet over "de moslim", maar over een westerse waarde. Dat die westerse waarde aangevallen wordt in moslimlanden, is natuurlijk te voorzien (ze begrijpen ook niet dat homo's mogen trouwen wschl.), maar dat ze ook tot zovele repercussies leidt in onze eigen streken, dat is een ander paar mouwen. Ten derde is de appreciatie voor "alles wat er fout loopt in de wereld" natuurlijk ook wederzijds: voor de moslimwereld is het westen de hoofdverantwoordelijke voor alles wat er fout gaat. Wij zijn in de hoofden van de moslimswereld dan ook niets meer of minder dan "jodenvriendjes" (ik generaliseer even).



Linkse partijen (PVDA en SP) zitten vandaag in Nederland niet in de regering. Ik weet dus niet echt naar waar u verwijst. Gisteren heeft de PVDA wel toegestemd dat er in het kader van de UN, Nederlandse soldaten naar Afghanistan worden gestuurd, maar hoe dat past binnen uw stelling van hierboven weet ik toch niet precies.



Ik moet zeggen dat ik over die posters nog niets heb gehoord. Ook een search op google en op de bbc websites leert me niets. :? Bestaan die posters überhaupt wel??

Waar ik echter wel weet van heb (en waar Exodus waarschijnlijk geen posts over schrijft ;-) ), is dat Groot-Brittanië in een groot debat verwikkeld zit om de moslims te beschermen ! Tony Blair, een man die de politiek is ingerold als grote voorvechter van liberale rechten, is er immers toe bereid om een wet (The Racism and Religious Hatred Act) uit te vaardigen die het verbiedt om nog langer met religie te lachen, precies om de moslimminderheid in zijn eigen land ter wille te zijn ! Vijf jaar geleden zou men dat ook niet "normaal" hebben gevonden (en gelukkig zijn er genoeg schrijvers, komieken, ... die dat nog altijd vinden !).wat de jodenvriendjes betreft:volgens Abou Jahjah zijn wij veel meer als de joden hun vrienden.Hij legt uit dat wij hier in het westen mischien niet zeer katholiek meer zijn , en religie niet al te serieus opnemen, maar dat we in de plaats aan "joden-aanbidding" doen, en dat we andere zaken "heilig" vinden, zoals bvb "aidsverspreidende jeanetten".

Groentje-18
3 februari 2006, 17:57
Dit spelletje begint een beetje te lijken op twee kleuters die ruzie maken. Met het westen en de islam in de rol van de twee kleuters.

Zeker weten!!

Groentje-18
3 februari 2006, 18:00
Prachtig, ze zouden er affiches moeten van maken en overal ophangen zodat de moslims eindelijk eens begrijpen dat er met onze waarden niet gesold kan worden. En wat diene pee gisteren op "morgen beter" beter zei vat het goed samen, als we vandaag toegeven en die cartoons niet publiceren dan staan ze morgen op straat voor iets anders en hebben we in de korste keren vrijheid van pers en mening naar Islam model.

:lol:

Hypocrisie! :cheer:

illwill
3 februari 2006, 18:02
Dat de wereld nu maar eens terug reageert. Laten we ervoor zorgen dat alle soorten grapjes over Allah of Mohammed en moslims massaal verspreid worden over het internet.
Als men mensen onthoofd hoor je ze niet maar voor een cartoon verdomme moet de hele wereld zich gaan verontschuldigen voor hen? Zo zie je waar hun normen en waarden liggen.

Groentje-18
3 februari 2006, 18:08
Het ware gelaat van een Europese multinational..

http://cache.gettyimages.com/xc/56729328.jpg?v=1&c=MS_GINS&k=2&d=AAAB1D3D22B8F28C62F966158DCA309F

De Carrefour in Cairo.

Oh HELLUP!! :?

exodus
3 februari 2006, 18:14
Wat worden we weer gemanipuleerd.

Zijne Heerlijkheid
3 februari 2006, 21:11
Dat dachten ze ook in Nederland. Totdat Theo van Gogh op straat ritueel werd vermoord. De PS is bezig om massaal mensen uit de maghreb landen in te voeren om meer PS stemmen te lokken. A la 250.000 per 5 jaar. Binnen tien jaar moeten linksen hier hun bek houden want hun goddeloze optreden zal niet langer geduld worden door de islamitische meerderheid.

Het is 5 na 12.

Als ik die moslims hoor, is hun land van herkomst echt het mooiste en beste wat je je kan inbeelden. Waarom gaan ze er dan niet heen ? Ik weet het hoor. De vijfde Collone waarover de islamitische spirituele en wereldlijke leiders het in de jaren '60 van vorige eeuw reeds hadden. Die zou massaal naar de westerse wereld gaan en daar de Islam vestigen.

Het is nu zo ver. Ik geef ons gebied nog 5 jaar om te reageren. Na die tijd heeft de PS genoeg gespuis hier binnengebracht om de democratie en seculiere maatschappij voorgoed op te bergen... daarna zal het iets zijn voor binnen 200 jaar of zo.

:-D

carlgustaaf
3 februari 2006, 23:38
Die fameuze cartoons in de Deense Jyllands Post zijn reeds eind oktober gepubliceerd, en als daar vandaag zoveel zever over is, is dat omdat Imams, die in Denemarken leven, daar over gaan zagen zijn in Egypte, bij hoge religieuze instanties.Deze "Deense" imams hadden er voor persoonlijke redenen baat bij dat heel het zaakje opgefokt werd.Hun doel is duidelijk Denemarken te destabiliseren.

Jazeker
4 februari 2006, 00:09
Die fameuze cartoons in de Deense Jyllands Post zijn reeds eind oktober gepubliceerd, en als daar vandaag zoveel zever over is, is dat omdat Imams, die in Denemarken leven, daar over gaan zagen zijn in Egypte, bij hoge religieuze instanties.Deze "Deense" imams hadden er voor persoonlijke redenen baat bij dat heel het zaakje opgefokt werd.Hun doel is duidelijk Denemarken te destabiliseren.

Het is hun doel om momenteel in Europa duidelijk te maken dat de vrijheid van mening en de seculiere maatschappij niet langer worden geduld.

Acid
4 februari 2006, 00:46
Ja hij is hypokriet, so what? Dat veranderd niets aan de zaak. Het is verkeerd en gevaarlijk om de wensen van die extremisten in te willigen. Daar gaat het om.
Dat klopt. Want wat is het volgende? Wat indien die moslims zouden vinden dat wij europeanen niet meer zouden mogen eten gedurende de ramadan - omdat dat een belediging zou zijn tegenover hun god?

De cartoons zelf zijn vrij onschuldig, en zeker minder erg of kwetsend dan de manier waarop bvb. joden worden afgebeeld in de islam-pers.

De islam is nu eenmaal een godsdienst met lange tenen.

willem1940NLD
4 februari 2006, 01:35
Ik heb even naar die cartoons gekeken maar ik kan er zelfs als Ongelovige niet om lachen en de kwaliteit van het tekenwerk in aanmerking nemend zie ik er niet meer in dan ZINLOZE PESTERIJ op niveau van hooguit groep-4 Basisschool.

E.e.a onverminderd mijn weerzin tegen religies en in het bijzonder de islam: voor mij lijken hier 2 partijen pseudo-debielen elkaar aan het treiteren & bekampen te zijn, echter wel met griezelig-efficiënte, zeg maar "westerse" wapens in/achter de hand.

Als dit zo doorsuddert pakken eerdaags, eventueel tijdelijk, christen-achtigen en islamieten zich samen (grislamitisch monsterverbond) ten verderve van (anders)Denkenden.

Mephisto
4 februari 2006, 01:43
Wat worden we weer gemanipuleerd.
Gelukkig is het Intelligent Design in uw hoofd evenzeer een fabeltje als dat de bijbel er één is. -sorry, dit dien ik enkel te zeggen voor de nieuwkomers op dit forum; opdat ze u, als oprecht ID-aanhanger, niet te serieus gaan nemen.

Mephisto
4 februari 2006, 01:46
Het is hun doel om momenteel in Europa duidelijk te maken dat de vrijheid van mening en de seculiere maatschappij niet langer worden geduld.
Door wie?
Mohammed, bij monde van de imams?

Mephisto
4 februari 2006, 01:48
Ik heb even naar die cartoons gekeken maar ik kan er zelfs als Ongelovige niet om lachen en de kwaliteit van het tekenwerk in aanmerking nemend zie ik er niet meer in dan ZINLOZE PESTERIJ op niveau van hooguit groep-4 Basisschool.

E.e.a onverminderd mijn weerzin tegen religies en in het bijzonder de islam: voor mij lijken hier 2 partijen pseudo-debielen elkaar aan het treiteren & bekampen te zijn, echter wel met griezelig-efficiënte, zeg maar "westerse" wapens in/achter de hand.

Als dit zo doorsuddert pakken eerdaags, eventueel tijdelijk, christen-achtigen en islamieten zich samen (grislamitisch monsterverbond) ten verderve van (anders)Denkenden.Ik zie dat wel zitten..
Hoe heet dat ook alweer? Griesmeel-pudding van ze maken.. ;-)

Alle gekheid op een stokjel ik vind dat je wèl gelijk hebt.
Uit onverwachte hoek krijgt de Christen-fundamentalist steun. De Islam is even kortzichtig en behartigt [tegenwoordig] zelfs méér radicale ideëen en bronnen dan het Chr.dom.

Samen staan ze sterk, al weet ik niet of de Roomse paus dat appreciëert, of dat de Vlaamsche B.-authoriteit, sorry, Islamitische authoriteit dat ziet zitten..

willem1940NLD
4 februari 2006, 01:48
Wat worden we weer gemanipuleerd.

Vermoedelijk denk ik (een kort moment) enigszins mee in jouw richting van "complotten": wat er momenteel geklooid wordt zou bruikbaar zijn om de wereld(over)bevolking te reduceren.

Mephisto
4 februari 2006, 01:54
Eng hè, dat soort manipulators?


Ze bestaan dan ook niet meer in mijn leven, maar dat terzijde..

Mephisto
4 februari 2006, 01:58
wat de jodenvriendjes betreft:volgens Abou Jahjah zijn wij veel meer als de joden hun vrienden.Hij legt uit dat wij hier in het westen mischien niet zeer katholiek meer zijn , en religie niet al te serieus opnemen, maar dat we in de plaats aan "joden-aanbidding" doen, en dat we andere zaken "heilig" vinden, zoals bvb "aidsverspreidende jeanetten".
wacht ff. Alvorens ik u in de ban doe; de quote die u citeert, te weten: "aidsverspreidende jeanetten", is dat door desbetreffende persoon uitgesproken? En zo ja, kunt u mij daar een bron van vermelden? Want ik vind dat vrij straf voor een in België opgegroeid ?Belg/Marokkaan/Egyptenaar/Somaliër/weet-ik-veel-waar-hij-vandaan-kwam-en/of-geboren-is?.

willem1940NLD
4 februari 2006, 01:58
Eng hè, dat soort manipulators?


Ze bestaan dan ook niet meer in mijn leven, maar dat terzijde..

Ja, als je echt zo heftig als ik TEGEN doodmaken en nog meer, TEGEN doodgaan bent, toch (niet dat het echt helpt, maar dwarsliggen is zelfs slapende schoon; denk aan het unieke Vierkant Fries Bed).

willem1940NLD
4 februari 2006, 01:59
wacht ff. Alvorens ik u in de ban doe; de quote die u citeert, te weten: "aidsverspreidende jeanetten", is dat door desbetreffende persoon uitgesproken? En zo ja, kunt u mij daar een bron van vermelden? Want ik vind dat vrij straf voor een in België opgegroeid ?Belg/Marokkaan/Egyptenaar/Somaliër/weet-ik-veel-waar-hij-vandaan-kwam-en/of-geboren-is?.

Libanon, toch?

marjan
4 februari 2006, 12:17
Caricatures de Mahomet : l’Islam en Europe doit apprendre la liberté d’expression http://www.newropeans-magazine.org/images/M_images/pdf_button.png (javascript:void window.open('http://www.newropeans-magazine.org/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=3324', 'win2', 'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,m enubar=no,resizable=yes,width=640,height=480,direc tories=no,location=no');)http://www.newropeans-magazine.org/images/M_images/printButton.png (javascript:void window.open('http://www.newropeans-magazine.org/index2.php?option=com_content&task=view&id=3324&Itemid=110&pop=1&page=0', 'win2', 'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,m enubar=no,resizable=yes,width=640,height=480,direc tories=no,location=no');)http://www.newropeans-magazine.org/images/M_images/emailButton.png (javascript:void window.open('http://www.newropeans-magazine.org/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=3324', 'win2', 'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,m enubar=no,resizable=yes,width=400,height=250,direc tories=no,location=no');)Written by Franck Biancheri Friday, 03 February 2006 http://www.newropeans-magazine.org/images/stories/team/biancheri.jpg EDITO - Il est significatif que la publication d’une série de caricatures de Mahomet parues dans un journal d’un petit pays de l’Union européenne provoque une tempête de protestations d’un bout �* l’autre du monde musulman. Il existe en effet des forces dans le monde musulman qui n’ont pas encore accepté un fait essentiel qui conditionne le développement de cette religion sur notre continent : l’Islam en Europe devra apprendre �* être une religion comme une autre, limitée essentiellement �* la vie privée et soumise au respect des lois et des principes démocratiques dont celui de la liberté d’expression.


http://www.newropeans-magazine.org/images/stories/une/libertederire.jpg


Tout Européen a le droit de caricaturer Mahomet comme il a le droit de le faire de Jésus, Moïse ou Bouddha, ou encore du Pape, de la Reine d’Angleterre, du Président de la République française, ou bien des homosexuels, des handicapés, des amis des animaux, des écologistes, des communistes, des blondes, des Belges, des Français, des Allemands, des Américains, des Russes, des Africains, des Arabes, des Juifs, des Auvergnats, des Ecossais, … ou bien de son propre voisin. S’il existe un préjudice, c’est �* la justice d’en décider, et non pas �* une quelconque autorité religieuse ou groupuscule activiste.

Les Européens n’ont pas mis des siècles, souvent très meurtriers, �* parvenir �* cet équilibre stable et satisfaisant pour l’immense majorité de leurs concitoyens, pour accepter soudain de le voir remis en cause par des intégristes religieux qui voudraient voir leur loi, celle qui consiste �* interdire la représentation de Mahomet, s’imposer �* tous ceux qui ne croient pas en leur religion. En Europe, ce ne sont pas les religions qui font la loi, ce sont les peuples �* travers des votes majoritaires et en fonction de principes démocratiques acceptés par la quasi-totalité des populations du continent. En l’occurrence, s’il est évident qu’il n’y a aucune légitimité �* provoquer tel ou tel groupe sur ses convictions profondes (religieuses, philosophiques, sexuelles, ou autres), du moment qu’il n’y a pas infraction �* la loi, en Europe la caricature est libre de se choisir les cibles qu’elle veut.
Par ailleurs, les mêmes zélotes de la non représentation du prophète de l’Islam sont souvent les mêmes qui invoquent son nom �* tort et �* travers, collant sa « légitimité » sur le moindre attentat qu’ils commettent, sur la moindre revendication qu’ils émettent. En l’occurrence, dans ces occasions, ils semblent bien moins sourcilleux d’orthodoxie religieuse et les croyants semblent infiniment moins prêts �* s’insurger contre d’éventuels détournements de l’esprit et du texte de leur religion. Alors, ne nous laissons pas non plus manipuler par le soi-disant « impact » de ces dessins sur la majorité des musulmans, surtout ceux qui vivent en Europe. Leur immense majorité est silencieuse car elle doit vraiment se demander �* quoi tout cela rime. Rappelons nous comment lors de l’interdiction du foulard islamique �* l’école en France les mêmes forces qui hurlent au sacrilège aujourd’hui avaient annoncé de vastes mouvements de rebellions. Le résultat fut éloquent : moins d’une centaine de cas individuels dans toute la France, réglés sans difficulté en quelques semaines.

Donc laissons de côté les professionnels de la soi-disante irréductibilité de l’Islam �* la modernité ou �* l’environnement laïc européen, et regardons la réalité des prochaines décennies en face, �* savoir comment intégrer l’Islam dans le tissu religieux européen ?

J’ai eu l’occasion �* la mi-Décembre 2005 de faire un long débat avec 25 spécialistes et connaisseurs de l’Islam, �* Jérusalem, sur le thème « Europe, France et Islam ». Lors de ces échanges, très riches, j’ai dû rappeler les rapports de force existants entre l’Europe et l’Islam, notamment quand �* la supposée impossibilité d’adaptation de cette religion.
Avec ses 500 millions d’habitants concentrés sur un « petit bout de terre », l’UE peut peser lourdement sur l’évolution d’une religion qui ne compte que trois fois plus de croyants disséminés sur plusieurs continents ; d’autant qu’au sein de l’UE, l’Islam est une religion certes en croissance mais très minoritaire (environ 20 millions de croyants). Et, en effet les Européens vont massivement faire pression sur les Musulmans pour que ceux-ci comprennent qu’en Europe l’Islam doit se comporter comme les autres religions et rester strictement limité �* la sphère privée, tout en se soumettant aux lois et principes démocratiques. C’est donc un grand défi commun qui attend l’ensemble des Européens et leurs concitoyens musulmans : comment parvenir par l’éducation, l’intégration, le débat (et nécessairement parfois la polémique aussi) �* adapter la religion musulmane au contexte laïc européen ? C’est un chemin difficile qui verra des intégristes de tous bords essayer de le faire déraper. Car du côté chrétien ou juif il existe aussi des tendances qui voudraient bien que les religions redeviennent les sources de la loi comme elles l’étaient en Europe jusqu’�* la Renaissance, et qui voient dans les incidents avec l’Islam l’occasion de pousser en avant leurs propres ambitions.

Et c’est aussi pour cela que nous devons être vigilants. Comme je le rappelais �* mes interlocuteurs �* Jérusalem, personne ne doit oublier que l’Europe, que les Européens possèdent une « face obscure » qui soudain est capable de générer le pire : expulsions, pogroms, massacres, camps de la mort, … la liste est longue. Or, j’estime que la montée en puissance ininterrompue des forces extrémistes et xénophobes sur notre continent depuis une vingtaine d’années marque le retour de cette « Europe sombre », muselée après 1945. C’est d’ailleurs l’un des objectifs de Newropeans que de s’opposer avec succès �* ces forces d’exclusion, en incarnant une nouvelle option politique, démocratique, ouverte, construite �* l’échelle de notre continent ; �* l’échelle où ces forces agissent aussi. Cependant, il ne faut pas tenter le « Diable »[1] (http://www.newropeans-magazine.org/index.php?option=com_content&task=view&id=3324&Itemid=110#_ftn1) et le laisser nourrir ces forces extrémistes en offrant un champ libre aux attitudes et discours qui trouvent anormal qu’un journal publie une caricature de Mahomet, et comprennent que certains ignorent la justice pour décider s’il y a préjudice ou pas. Les intégristes musulmans et les adeptes du « politiquement correct » multiculturalistes sont les meilleurs amis de ceux qui rêvent d’un retour �* une Europe intolérante. Les Musulmans européens en seraient les premières victimes. Car dans un tel cas, le destin européen se modèlerait �* nouveau sur des schémas anciens et conduirait les Européens �* une nouvelle folie sanguinaire d’expulsions massives ou de pogroms anti-musulmans. Evidemment �* Jérusalem, ces phrases résonnent plus fortement qu’en Europe puisque Musulmans ou Juifs, des Croisades �* l’Holocauste, connaissent cette barbarie européenne latente.

Mais elles doivent aussi résonner fortement en Europe afin que nous puissions maintenir ce délicat équilibre qui permet aux Européens de toute religion, et sans religion, de co-exister pacifiquement au sein d’une société commune. Pour réussir, par l’intégration, l’éducation, le débat, il est essentiel de ne pas céder �* la facilité du relativisme culturel, �* la fiction qu’il y aurait des spécificités autoproclamées légitimes, au terrorisme intellectuel du « politiquement correct ». Rappelons nous que nous sommes un continent dont la liberté s’est construite sur la capacité de ses citoyens �* conquérir le droit de se moquer des puissants, et en particulier de leurs Rois ou de leurs Dieux.

Un vrai puissant ne craint pas la caricature. Il s’en amuse.
Ce qui est vrai pour les Hommes doit aussi l’être pour les Prophètes qui ne sont que des Hommes. Voici une vérité européenne toute simple que l’Islam en Europe doit méditer, et dont nous devons débattre avec tous ceux qui le souhaitent. Et ils sont la majorité !

Franck Biancheri (http://www.newropeans-magazine.org/index.php?ordering=newest&searchword=Franck+Biancheri&submit=Search&searchphrase=exact&option=com_search) - President Newropeans
(http://www.newropeans.org/)Paris (France)

Harald
4 februari 2006, 23:55
In De Standaard van vandaag een interview met professor Urbain Vermeulen :
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GB5NQMCQ
In de islamitische traditie staat niets dat afbeeldingen van mensen, en zelfs van de profeet Mohammed, verbiedt.
De islam verbiedt afbeeldingen van God, zegt professor Urbain Vermeulen, Arabist en islamkenner.

Over de afbeelding van mensen staat in de door de profeet Mohammed nagelaten traditie alleen dat er geen beelden gemaakt mogen worden ,,die een schaduw werpen'', want dan wordt de indruk gewekt dat de mens zich in de plaats stelt van de schepper.

Alleen beeldhouwwerken werpen een schaduw. ,,Schilderijen of miniaturen van mensen en andere levende wezens zijn in geen enkel opzicht verboden'', aldus Vermeulen. ,,Dat die misvatting is ontstaan, werd een ramp voor de islam waardoor hij zich afsloot voor het modernisme.''

Los hiervan verschijnen op het net een aantal afbeeldingen van Mohammed. Sommige recent, andere eeuwenoud.
http://info2us.dk/muhammed/

De twaalf cartoons worden door de moslimwereld duidelijk gebruikt als testcase.
1 Hoe fanatiek en volgzaam is de moslimgemeenschap? Betogingen,bezettingen, bedreigingen, ontvoeringen, bomaanslagen... Respons is buitengewoon goed.
2 Hoe murw is Europa? Heel wat aarzelende en kruipende reacties van Europese politici. Volledig in de lijn van de stelling van Bat Ye'or.
Miljoenensubsidies aan Palestijnse Autoriteit worden zelfs niet in vraag gesteld!
3 Ondermijnen van de Westerse waarden. Beperken van vrije meningsuiting en vrije pers. Goede vorderingen geboekt.
4 Vooruitgang in het strafbaar stellen van islamofobie.

mvg

Harald.

willem1940NLD
5 februari 2006, 02:04
???
Jammer dat ik zo gauw geen nummers van hoofdstukken/verzen kan produceren maar zowel in het oude testament van de bijbel als in de koran las ik dat het niet toegestaan wordt om afbeeldingen te maken van levende natuur.

Wel is het een feit dat aanhangers van beide "stromingen" doorgaans bovengemiddeld verzot zijn op het maken van foto's, zondig dus.

Vatte wie het vatten kan.

carlgustaaf
5 februari 2006, 02:34
wacht ff. Alvorens ik u in de ban doe; de quote die u citeert, te weten: "aidsverspreidende jeanetten", is dat door desbetreffende persoon uitgesproken? En zo ja, kunt u mij daar een bron van vermelden? Want ik vind dat vrij straf voor een in België opgegroeid ?Belg/Marokkaan/Egyptenaar/Somaliër/weet-ik-veel-waar-hij-vandaan-kwam-en/of-geboren-is?.jaja, zijn Jahjah's eigen woorden...In welk onderwerp weer?...Even nadenken..

carlgustaaf
5 februari 2006, 02:39
wacht ff. Alvorens ik u in de ban doe; de quote die u citeert, te weten: "aidsverspreidende jeanetten", is dat door desbetreffende persoon uitgesproken? En zo ja, kunt u mij daar een bron van vermelden? Want ik vind dat vrij straf voor een in België opgegroeid ?Belg/Marokkaan/Egyptenaar/Somaliër/weet-ik-veel-waar-hij-vandaan-kwam-en/of-geboren-is?.in Binnenland:"Abou Jahjah over Denemarken". Waarom? Staat zijn toon u niet aan als hij over homos bezig is?

Jazeker
5 februari 2006, 03:22
???
Jammer dat ik zo gauw geen nummers van hoofdstukken/verzen kan produceren maar zowel in het oude testament van de bijbel als in de koran las ik dat het niet toegestaan wordt om afbeeldingen te maken van levende natuur.

Dan moet de moslim het fototoestel en de filmcamera beschouwen als een tuig des duivels. Bye bye Al-Jazeera. Bye bye Al-Quada trainingsfilmpjes...

stropkeuh
5 februari 2006, 09:33
cartoons publiceren, hoe stoer :lol:

ik daag de westerse landen uit islamitische-olie te boycotten...eens ziens wat hun "recht op vrije meningsuiting" nog waard is.


Dus allemaal op de FIETS en den OTTO in de garage laten staan.:-)

kelt
5 februari 2006, 11:08
Ik heb even naar die cartoons gekeken maar ik kan er zelfs als Ongelovige niet om lachen en de kwaliteit van het tekenwerk in aanmerking nemend zie ik er niet meer in dan ZINLOZE PESTERIJ op niveau van hooguit groep-4 Basisschool.



Hoe zou het dan komen dat dit in al die Buitenlanden waar Ambassades in brand gestoken worden en non-moslim wijken aangevallen (in Beiroet godbetert) dit niet aldus wordt geinterpreteerd....?

AyneRand
5 februari 2006, 20:37
goed om weten. Ik ga naar een andere supermarkt! LIDL en ALDI zijn beter en goedkoper. Je hoort er ook beter thuis, het zijn supermarkten voor de lagere klasse ....

longhorn
5 februari 2006, 20:38
Je hoort er ook beter thuis, het zijn supermarkten voor de lagere klasse ....

En naar welke supermarkt gaat iemand zonder klasse?

AyneRand
5 februari 2006, 20:44
En naar welke supermarkt gaat iemand zonder klasse?

Doe zoals ik hé, naar exclusieve dure zelfstandige winkels ... de logica zelve ...

Supe®Staaf
5 februari 2006, 20:50
Doe zoals ik hé, naar exclusieve dure zelfstandige winkels ... de logica zelve ...Ik laat mij alles op mijn schoot brengen.
Da's pas klasse.

willem1940NLD
5 februari 2006, 20:52
Hoe zou het dan komen dat dit in al die Buitenlanden waar Ambassades in brand gestoken worden en non-moslim wijken aangevallen (in Beiroet godbetert) dit niet aldus wordt geinterpreteerd....?

Pesten werkt, helaas.

AyneRand
5 februari 2006, 20:53
Ik laat mij alles op mijn schoot brengen.
Da's pas klasse.

Je denkt toch niet dat ik zelf naar die winkels ga, personeel heb ik ook, het lastigste is dat je het allemaal moet uitleggen, daar steek je toch zo veel kostbare tijd in ...

willem1940NLD
5 februari 2006, 20:57
Dan moet de moslim het fototoestel en de filmcamera beschouwen als een tuig des duivels. Bye bye Al-Jazeera. Bye bye Al-Quada trainingsfilmpjes...

Ik heb nog geen uitleg daarover gezien.

longhorn
5 februari 2006, 20:59
Ik laat mij alles op mijn schoot brengen.
Da's pas klasse.

Heeft uw vrouw nog een ongetrouwde zuster?

Supe®Staaf
5 februari 2006, 21:11
Je denkt toch niet dat ik zelf naar die winkels ga,
Natuurlijk denk ik dat.
Ik kan lezen hoor.
Je schreef:
Doe zoals ik hé, naar exclusieve dure zelfstandige winkels ... de logica zelve ...

personeel heb ik ook,Wie niet?

het lastigste is dat je het allemaal moet uitleggen, daar steek je toch zo veel kostbare tijd in ...
Volg een inburgeringscursus.
Daar leer je je vlot uitdrukken in verstaanbaar Nederlands.
Je zal hopen tijd uitsparen.

Supe®Staaf
5 februari 2006, 21:12
Heeft uw vrouw nog een ongetrouwde zuster?Nope.
Knappe, rijke vrouwen zijn snel van straat.

AyneRand
5 februari 2006, 21:20
Nope.
Knappe, rijke vrouwen zijn snel van straat.

100 percent gelijk, kan ik over mee spreken, spijtig genoeg kan je niet combineren, je zou zo dubbel rijk rijk kunnen worden, maar je mag helaas maar met een vrouw of een man getrouwd zijn, niet met beiden, weer eens het bewijs dat de westerse moraal de kapitalistische heerlijkheid met alle macht een stok in de wielen wil steken.

C uit W
5 februari 2006, 23:00
http://pretmetmohammed.ebloggy.com/
Dit zijn ook goeie cartoons ;)

puud
6 februari 2006, 07:23
Nope.
Knappe, rijke vrouwen zijn snel van straat.
Het zijn altijde dezelfde die 'sjance' hebben.

Supe®Staaf
6 februari 2006, 08:05
Knappe, rijke vrouwen zijn snel van straat.100 percent gelijk, kan ik over mee spreken,Aha!
Ook rijk geworden in een fruitwinkeltje met één pruim?

Mephisto
7 februari 2006, 10:49
in Binnenland:"Abou Jahjah over Denemarken". Waarom? Staat zijn toon u niet aan als hij over homos bezig is?Als hij zo over minderheden spreekt, dan wil ik niet weten hoe hij zijn eigen vrouw behandelt (als hij al geen "jeanet" is), neen.

Mephisto
7 februari 2006, 10:49
Dus allemaal op de FIETS en den OTTO in de garage laten staan.:-)
Goed gezien, en nog goed voor de longen ook!!

werkgroep morkhoven
7 februari 2006, 11:44
Mannen, ik heb een fantastisch idee.

Gezien onze cartoon- en boycotactie geslaagd zijn en gezien we het grootste gedeelte van de pers mee hebben, stel ik voor om Thomas Leysen van de VUM-mediagroep te contacteren.

Hij is misschien bereid om de nieuwe bruine pakjes voor de vreemdelingenpolitie te financiëren.

http://img79.imageshack.us/img79/2403/boycot14336hn.th.jpg

Ambiorix
7 februari 2006, 14:22
Sommige mensen noemen hun angst, 'respect'.. dan voelen ze zich niet zo'n lafaards.
ongelooflijk maar zeer waar.