PDA

View Full Version : Abou Jahjah over Denemarken


Leviathan
2 februari 2006, 20:03
Eersteklas onruststoker Dyab Abou Jahjah laat nog eens van zich horen. Dit is wat hij op Indymedia publiceerde over de affaire met de cartoons over zijn imitatieprofeet:

Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is.
Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!
In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat. Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.
Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.
Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.
Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.
Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.
Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?



Indymedia noemt zichzelf progressief en verdraagzaam, maar dit wordt er wel op getolereerd terwijl ieder artikel dat ook maar een klein beetje hun gelijk in twijfel trekt gecensureerd wordt. De maskers vallen voor de zoveelste keer af!
Ik stel het volgende voor: maak pamfletten en stickers van de beruchte cartoons en verspreid ze. Zorg dat ze overal in het straatbeeld verschijnen, vooral in de omgeving van moskeeën. Het wordt tijd dat we de Islam duidelijk maken dat wij hier baas zijn, zeggen wat we willen, voor niemand buigen en dat zij hun mond moeten houden of anders oprotten!

PAJOT
2 februari 2006, 21:15
Eersteklas onruststoker Dyab Abou Jahjah laat nog eens van zich horen. Dit is wat hij op Indymedia publiceerde over de affaire met de cartoons over zijn imitatieprofeet :

Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is.
Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!
In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat. Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.
Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.
Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.
Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt.
Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.
Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?

Indymedia noemt zichzelf progressief en verdraagzaam, maar dit wordt er wel getolereerd terwijl ieder artikel dat ook maar een klein beetje hun gelijk in twijfel trekt gecensureerd wordt. De maskers vallen voor de zoveelste keer af !

Ik stel het volgende voor : maak pamfletten en stickers van de beruchte cartoons en verspreid ze. Zorg dat ze overal in het straatbeeld verschijnen, vooral in de omgeving van moskeeën. Het wordt tijd dat we de Islam duidelijk maken dat wij hier baas zijn, zeggen wat we willen, voor niemand buigen en dat zij hun mond moeten houden of anders oprotten !

PAJOT
2 februari 2006, 21:15
bron : Leviathan, politicsinfo

Pietje
2 februari 2006, 21:17
Dubbel

http://forum.politics.be/showthread.php?p=1531281#post1531281

Vrijheid
2 februari 2006, 21:23
Abou Jahjah heeft hier overschot van gelijk, voor wat hij schrijft over onder meer (maar niet alleen) de politieke correctheid:Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.

job
2 februari 2006, 21:23
Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is.




En laat ons het daarbij houden....

:roll: :roll: :roll: :roll:

PAJOT
2 februari 2006, 21:25
inderdaad. Iedereen moet al datgene doen wat in zijn mogelijkheden ligt om ... ge weet wel wat ik bedoel. ;-)

Vrijheid
2 februari 2006, 21:28
Maar gelukking overtreft de rede soms de verdwazing:

Blairs wet tegen zaaien religieuze haat verworpen

Londen Groot-Brittanie gaat het zaaien van religieuze haat door uitspraken of daden niet verbieden. Het Britse parlement heeft de plannen daartoe van premier Tony Blair verworpen. ...
(Metro)

tony46
2 februari 2006, 21:35
Denemarken en cartoens heeft toch al genoeg aandacht gekregen he(intenationale) politiek:)

Supe®Staaf
2 februari 2006, 21:41
Abou Jahjah heeft hier overschot van gelijk, voor wat hij schrijft over onder meer (maar niet alleen) de politieke correctheid:Voor 100% mee eens.
De ene censuur ligt aan de basis van andere en steeds verder gaande.
Jahjah legt de vinger bal op de wonde.

waarnemer
2 februari 2006, 22:38
Niet dat ik het er nu met eens ben, maar zoals meestal heeft hij ook verdedigbare argumenten. Een beetje kunstmatige constructie hier om een enkele beperking op te blazen tot een soort dictatuur. Of om een algemene afkeer te vergelijken met de gewelddadige bloedvergieten aan de andere kant.
Maar als het over Israel of de Joden gaat, slaat hij, zoals steeds, compleet door.

Seba
2 februari 2006, 22:39
100% akkoord met Jah Jah

JusticeLover
2 februari 2006, 22:52
Toen ik voor het eerst van de cartoons, gepubliceerd in Denemarken en Noorwegen, vernam die de profeet Mohammed uitbeelden, dacht ik eerlijk gezegd dat het onderwerp geen discussie waard is.


Ik ook ;-)

Dit hele cartoon verhaal is duidelijk een goedkope poging om moslims te choqueren, wat controverse te bekomen en de verkoopcijfers de hoogte in te jagen. Moslim-pesten is vandaag de dag de beste manier om te scoren, of het nu economisch is of politiek. Gegarandeerd prijs!


Inderdaad.

In deze is het dan ook niet het debat over vrijheid van meningsuiting dat me interesseert. Immers, ook ik ben er hier van overtuigd dat ieder van ons in staat moet zijn om wat dan ook te kunnen zeggen en publiceren. Ik geloof niet in taboes en ik geloof niet dat er iets boven de menselijke vrijheid staat.


Ik ook niet :-)

Ik weet dat de meeste Arabieren en moslims het met me oneens zullen zijn. Maar dit stoort me dan ook niet, wat me wel degelijk tegensteekt is dat Europeanen niet beseffen dat ook zij het niet eens zijn met mij.
Europeanen denken dat de vrijheid van meningsuiting gegarandeerd is in het Westen en dat ze deze verworvenheid ten allen prijze moeten verdedigen tegen de islamitische druk. Dit is een overtuiging die breed verkondigd en gedragen wordt door groepen over het heel politieke spectrum. De werkelijkheid levert ons, moslims, die temidden Europa leven een heel andere ervaring. Moslims en anderen kunnen in Europa vaak niet datgene zeggen wat ze op het hart ligt. Ze riskeren immers gearresteerd en vervolgd te worden indien ze dit toch aandurven. Moslims en andersgelovigen kunnen hun afgunst en misprijzen niet uiten m.b.t. homoseksualiteit. Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld. In Europa kan men geen vrij historisch onderzoek doen naar de 2de wereldoorlog en de holocaust om bijvoorbeeld in alle vrijheid een deviante mening van de dominerende dogmatische lijn te verkondigen. Elke poging hiertoe zal je onverbiddelijk de titel van revisionist, negationist, antisemiet en een gevangenisstraf opleveren.


Inderdaad.

Je hoeft zelfs niet zo ver te gaan. Ik ben benieuwd naar de reacties van deze kampioenen van de vrije meningsuiting in het geval dat een Deense krant enkele tekeningen zou publiceren van Joodse rabbijnen (of Mosjes bvb.) met een Joodse neus, de Davidster en hen afschrijft als gierige bankiers of een andere vorm van economische parasieten die het bloed uit de mensen zuigen verwijzend naar stereotiepen over Joden. Of een tekening van Koning David, met dezelfde typische Joodse kenmerken en trekken, samenzwerend met de andere Joodse profeten om de wereld te domineren, geïnspireerd door de protocollen van de wijzen van Zion.


De joden controleren de media. De Amerikanen hadden dan Denemarken misschien aangevallen ;-)

Inderdaad, Arabieren zijn nijdig als je aan hun religieuze en nationale symbolen raakt, maar Europa heeft van politieke correctheid, de Holocaustcultus en Jodenaanbidding haar alternatieve religie gemaakt en is nog meer pisnijdig als je hieraan tornt. Europeanen mogen hun vlag dan niet respecteren, ze mogen dan nog lachen met Jezus en Maria maar als je aan hen nieuwe religie raakt, zal je gebombardeerd worden met verontwaardiging om verder vervolgd te worden in de beste Europese inquisitie traditie.


De moslims moeten niet alleen Mohammed 'beschermen' maar ook Jezus en zijn moeder Maria.

Ik ben voor de absolute vrijheid van meningsuiting, overal! En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten. Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?

Ik vind dat de vlaggen toch wel iets speciaals hebben. Ik wil geen vlaggen in brand steken of als toiletpapier gebruiken. Zo hebben we het niet geleerd. Wat ik wel zou willen doen is de joden wijsmaken dat ze NU mensen aan het onderdrukken zijn. Als ze niet ophouden met hun arrogantie, dan weet ik het ook niet meer, moge God ons allemaal vergeven zeg ik dan ...

democratsteve
2 februari 2006, 23:14
Voor 100% mee eens.
De ene censuur ligt aan de basis van andere en steeds verder gaande.
Jahjah legt de vinger bal op de wonde.
Same here.
Had trouwens op de andere topic waar de brief geplaatst is, al te kennen gegeven akkoord te gaan met het meeste wat Jahjah daar zegt.
Ik denk dat het net is omdat hij zo vaak de "vinger op de wonde legt", dat hij zoveel tegenstand opwekt in diverse gelederen van onze westerse "democratieën".

Zijne Heerlijkheid
2 februari 2006, 23:29
Ook kunnen moslims niet zeggen dat dit een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur zonder dat ze voor homofoob worden bestempeld.
Als Jahjah vóór absolute vrije meningsuiting is, moet hij ook kritiek op die mening verdragen. Wat mij betreft mogen moslims homo's gerust ziekelijk noemen, maar dan moeten ze achteraf niet komen huilen zelf voor homofoob versleten te worden.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met Jahjah, al karikaturiseert hij het één en ander misschien wat fel.

Michken
2 februari 2006, 23:38
En daarom roep ik elke ziel onder de Arabieren op om: de Deense vlag te gebruiken als substituut voor toiletpapier en elke muur te bekladden met graffiti om al datgene wat Europa heilig verklaard te beschimpen: dansende rabbijnen op de karkassen van Palestijnse kinderen, Valse Gaskamers vanuit Hollywood in 1946 geïmporteerd met een approval stempel van Steven Spielberg erop, en aidsverspreidende janetten.

kunnen we ons afvragen of dit dan allemaal wel heel politiek correct is :roll:

Laten we samen de absolute vrijheid van meningsuiting verdedigen, zou dat geen nobele daad zijn?
inderdaad, maar misschien ook op een nobelere manier. Misschien duidt een dergelijke houding op onmacht ?

carlgustaaf
2 februari 2006, 23:50
Eersteklas onruststoker Dyab Abou Jahjah laat nog eens van zich horen. Dit is wat hij op Indymedia publiceerde over de affaire met de cartoons over zijn imitatieprofeet:



Indymedia noemt zichzelf progressief en verdraagzaam, maar dit wordt er wel op getolereerd terwijl ieder artikel dat ook maar een klein beetje hun gelijk in twijfel trekt gecensureerd wordt. De maskers vallen voor de zoveelste keer af!
Ik stel het volgende voor: maak pamfletten en stickers van de beruchte cartoons en verspreid ze. Zorg dat ze overal in het straatbeeld verschijnen, vooral in de omgeving van moskeeën. Het wordt tijd dat we de Islam duidelijk maken dat wij hier baas zijn, zeggen wat we willen, voor niemand buigen en dat zij hun mond moeten houden of anders oprotten!Het is wel een grapjas , die Jahjah:jodenaanbidding, valse gaskamers, aidsverspreidende jeanetten...wat dat laatste betreft heeft hij trouwens géén ongelijk.Maar dat is voor een ander onderwerp...
Die Mo met zijn bommenhoofd was wel de beste cartoon vond ik, héél aktueel, en die van Mo die zegt dat de voorraad maagden op was , is ookeen uitstekende.Zou moeten "ge-tagt" worden tegen de muren van elke Europese moskee.

Jazeker
3 februari 2006, 01:01
*wrong*

Jazeker
3 februari 2006, 01:05
*fout*

Jazeker
3 februari 2006, 01:06
Eersteklas onruststoker Dyab Abou Jahjah laat nog eens van zich horen. Dit is wat hij op Indymedia publiceerde over de affaire met de cartoons over zijn imitatieprofeet:



Indymedia noemt zichzelf progressief en verdraagzaam, maar dit wordt er wel op getolereerd terwijl ieder artikel dat ook maar een klein beetje hun gelijk in twijfel trekt gecensureerd wordt. De maskers vallen voor de zoveelste keer af!
Ik stel het volgende voor: maak pamfletten en stickers van de beruchte cartoons en verspreid ze. Zorg dat ze overal in het straatbeeld verschijnen, vooral in de omgeving van moskeeën. Het wordt tijd dat we de Islam duidelijk maken dat wij hier baas zijn, zeggen wat we willen, voor niemand buigen en dat zij hun mond moeten houden of anders oprotten!

Waarom is krek hetzelfde bericht in de sectie binnenland gepost (met dezelfde woorden overigens) maar dan van de hand van Pajot ???

kaatd
3 februari 2006, 01:48
Zoals wel vaker begrijpt Abou Jahjah onze cultuur en vooral onze houding ten opzichte van de Islam veel beter dan de meeste mensen die hier geboren zijn. Die man is uitermate geïntegreerd. Hij verdient wat mij betreft een zetel in het parlement en als hij opkomt bij de gemeenteraadsverkiezingen zal ik er opnieuw op stemmen.

Zijne Heerlijkheid
3 februari 2006, 01:56
Zoals wel vaker begrijpt Abou Jahjah onze cultuur en vooral onze houding ten opzichte van de Islam veel beter dan de meeste mensen die hier geboren zijn. Die man is uitermate geïntegreerd. Hij verdient wat mij betreft een zetel in het parlement en als hij opkomt bij de gemeenteraadsverkiezingen zal ik er opnieuw op stemmen.

Ach zo. Wat vind je van bvb z'n standpunten ivm holebi's?

Jazeker
3 februari 2006, 02:00
Dubbel

http://forum.politics.be/showthread.php?p=1531281#post1531281

Niet enkel dubbel... het is dan nog onder een andere account gepost met exact dezelfde woorden. :?

Levithian = Pajot ?

Jazeker
3 februari 2006, 02:01
Ach zo. Wat vind je van bvb z'n standpunten ivm holebi's?

Dat is de fout van het VB !

Jazeker
3 februari 2006, 02:02
Zoals wel vaker begrijpt Abou Jahjah onze cultuur en vooral onze houding ten opzichte van de Islam veel beter dan de meeste mensen die hier geboren zijn. Die man is uitermate geïntegreerd. Hij verdient wat mij betreft een zetel in het parlement en als hij opkomt bij de gemeenteraadsverkiezingen zal ik er opnieuw op stemmen.

Hij is een manipulator. Hij beseft dat het in het huidige klimaat niet meer opbrengt om de islamitische agitator te zijn. Hij beseft dat de racismewetten dan even zwierig op hem zullen worden gebruikt.

kaatd
3 februari 2006, 02:09
Ach zo. Wat vind je van bvb z'n standpunten ivm holebi's?

Ik vind dat Jahjah gelijk heeft, namelijk dat je over holebi's mag zeggen wat je wil. Het zijn jeanetten, zoveel is duidelijk!

Ik vind ook dat Jahjah gelijk heeft over de holocaust: namelijk dat je mag zeggen wat je wil, bijvoorbeeld: er zijn er geen zes miljoen Joden gestorven in de concentratiekampen (het waren er 5.177.459 en 6.122.412 zigeuners, kommunisten, slaven, homo's, anderszinds gehandicapten en politieke gevangenen).

Ik vind dat Jahjah gelijk heeft: vrije meningsuiting geldt (ook voor Madonna's met blote tetten) of ze geldt niet. Hypocrisie helpt ons niet vooruit.

Jazeker
3 februari 2006, 02:11
Ik vind dat Jahjah gelijk heeft, namelijk dat je over holebi's mag zeggen wat je wil. Het zijn jeanetten, zoveel is duidelijk!

Ik vind ook dat Jahjah gelijk heeft over de holocaust: namelijk dat je mag zeggen wat je wil, bijvoorbeeld: er zijn er geen zes miljoen Joden gestorven in de concentratiekampen (het waren er 5.177.459 en 6.122.412 zigeuners, kommunisten, slaven, homo's, anderszinds gehandicapten en politieke gevangenen).

Ik vind dat Jahjah gelijk heeft: vrije meningsuiting geldt (ook voor Madonna's met blote tetten) of ze geldt niet. Hypocrisie helpt ons niet vooruit.

Links met extreem-rechts kantje dus. Binnenkort ga je je ook bekeren tot de islam zoals Peter de Rijck ?

Lincoln
3 februari 2006, 13:11
Eersteklas onruststoker Dyab Abou Jahjah laat nog eens van zich horen. Dit is wat hij op Indymedia publiceerde over de affaire met de cartoons over zijn imitatieprofeet :



Indymedia noemt zichzelf progressief en verdraagzaam, maar dit wordt er wel getolereerd terwijl ieder artikel dat ook maar een klein beetje hun gelijk in twijfel trekt gecensureerd wordt. De maskers vallen voor de zoveelste keer af !

Ik stel het volgende voor : maak pamfletten en stickers van de beruchte cartoons en verspreid ze. Zorg dat ze overal in het straatbeeld verschijnen, vooral in de omgeving van moskeeën. Het wordt tijd dat we de Islam duidelijk maken dat wij hier baas zijn, zeggen wat we willen, voor niemand buigen en dat zij hun mond moeten houden of anders oprotten !Eigenlijk heeft abou jahjah in deze text wel een punt !!!

Brandaan
3 februari 2006, 13:28
Links met extreem-rechts kantje dus. Binnenkort ga je je ook bekeren tot de islam zoals Peter de Rijck ?

wat een onnozele opmerking....

Turkje
3 februari 2006, 13:29
Voor 100% mee eens.
De ene censuur ligt aan de basis van andere en steeds verder gaande.
Jahjah legt de vinger bal op de wonde.

Ik ben het eens met het feit dat censuur totaal niet wenselijk is. Maar ik ben het zeker niet eens met het achterlijke soort argumenten van Jahjah. Redeneringen als "Als je moet kunnen lachen met Mohammed, dan mag ik ook beweren dat er slechts 5 joden zijn omgekomen onder het Hitler regime" ontstaan volgens mij alleen in een geest die in hoge mate doordrongen is van een heel pak perverse gedachten die zeker niet tot my cup of tea behoren. Het is spijtig dat de vrijheid van meningsuiting moet verdedigd worden door losers die de geschiedenis willen herschrijven op de rug van talloze onschuldige mensen.

Apocalyps
3 februari 2006, 13:48
Voor 100% mee eens.
De ene censuur ligt aan de basis van andere en steeds verder gaande.
Jahjah legt de vinger bal op de wonde.

Inderdaad, men beseft niet dat de vrijheid van meningsuiting in wezen de vrijheid is om ook de meest onfatsoenlijke meningen te uiten.
Alleen door een vrijheidsruimte te scheppen waarbinnen mensen het recht hebben om te discrimineren kunnen menselijke deugden tot hun recht komen. Natuurlijk geldt diezelfde vrijheid dan ook voor de tegenstanders die de eerste mening onfatsoenlijk vinden. Iedereen heeft het recht om 'bijv' Rocco Buttiglione homofoob te noemen, net zoals anderen het recht heb om iemand die het woord homofobie gebruikt een intolerante en gevaarlijke fobomaan te noemen. Maar zodra homofobie een misdrijf is, leven we in een totalitaire staat.
De vrijheid van meningsuiting moet absoluut zijn!

Werkslaaf
3 februari 2006, 14:26
Er is toch geen vuiltje aan de lucht?

Kaal
3 februari 2006, 14:29
Abou Jahjah heeft hier overschot van gelijk, voor wat hij schrijft over onder meer (maar niet alleen) de politieke correctheid:

Ja hij heeft op dat punt gelijk. Wij betalen nu al de prijs voor de verkrachting van onze principes die wij tentijde van de negationisme-, -racisme en -homofobie wetten hebben toegestaan.

Ik moet toegeven, die Abou Jah Jah is niet dom en hij legt perfect de vinger op onze contradicties.

Kaal
3 februari 2006, 14:34
Maar ik ben het zeker niet eens met het achterlijke soort argumenten van Jahjah. Redeneringen als "Als je moet kunnen lachen met Mohammed, dan mag ik ook beweren dat er slechts 5 joden zijn omgekomen onder het Hitler regime" ontstaan volgens mij alleen in een geest die in hoge mate doordrongen is van een heel pak perverse gedachten die zeker niet tot my cup of tea behoren.

Geen achterlijke argumenten. Korrekte argumenten maar die handig gebruikt worden om een perverse manier van denken te ondersteunen.


Het is spijtig dat de vrijheid van meningsuiting moet verdedigd worden door losers die de geschiedenis willen herschrijven op de rug van talloze onschuldige mensen.


Neen, het is spijtig dat onze demokratie ontaard en afgezwakt werd door een minderheid ideologen die denken dat hun doel (een politiek correcte samenleving) de middelen heiligt.

Jah Jah zou vandaag geen voet hebben om te staan indien wij ZELF de vrijheid van meningsuiting niet hadden beknopt over de laatste 10 jaar. Hadden wij dat niet toegelaten, dat zou hij vandaag geen enkel argument hebben.

Edit :
Niet Jah Jah, maar de apostels van het politiek-correct denken dragen hier de grootste verantwoordelijkheid.

Herr Flick
3 februari 2006, 14:34
Ik stel voor dat we alle negationisten ook meteen een proces aan hun broek lappen, zeker als ze links zijn, ze moeten maar consequent zijn met hun eigen muilkorfwetten die zelf gestemd hebben...

Niet omdat ik tegen de vrijheid van menigsuiting, ben, maar wel omdat ik vind dat ze nu maar zelf eens consequent met zichzelf moeten zijn en moeten inzien dat ze het zelf eigenlijk allemaal naar de kloten geholpen hebben met hun kleutertuin wetjes.

democratsteve
3 februari 2006, 14:38
Jah Jah zou vandaag geen voet hebben om te staan indien wij ZELF de vrijheid van meningsuiting niet hadden beknopt over de laatste 10 jaar. Hadden wij dat niet toegelaten, dat zou hij vandaag geen enkel argument hebben.

So true!!

Kaal
3 februari 2006, 14:41
So true!!

Blij dat wij voor een keertje akkoord kunen gaan :)

circe
3 februari 2006, 14:41
Geen achterlijke argumenten. Korrekte argumenten maar die handig gebruikt worden om een perverse manier van denken te ondersteunen.



Neen, het is spijtig dat onze demokratie ontaard en afgezwakt werd door een minderheid ideologen die denken dat hun doel (een politiek correcte samenleving) de middelen heiligt.

Jah Jah zou vandaag geen voet hebben om te staan indien wij ZELF de vrijheid van meningsuiting niet hadden beknopt over de laatste 10 jaar. Hadden wij dat niet toegelaten, dat zou hij vandaag geen enkel argument hebben.

Edit :
Niet Jah Jah, maar de apostels van het politiek-correct denken dragen hier de grootste verantwoordelijkheid.

Je slaat de nagel op de kop!

Misschien ter dezer gelegenheid nog even de lezing van Matthias Storme ter hand nemen? Qua voorspellende gaven kan het tellen:

http://www.storme.be/vrijheidsprijs.html

Werkslaaf
3 februari 2006, 14:41
Ja hij heeft op dat punt gelijk. Wij betalen nu al de prijs voor de verkrachting van onze principes die wij tentijde van de negationisme-, -racisme en -homofobie wetten hebben toegestaan.

Ik moet toegeven, die Abou Jah Jah is niet dom en hij legt perfect de vinger op onze contradicties.

How, how, niet "onze" contradicties. Er zijn heel wat Vlamingen met consequente ideeën, maar die worden door de multicul-fascisten steeds uitgemaakt voor racist en met fascistische en ondemocratische paniek-wetten de mond gesnoerd en electoraal uitgesloten.

Het wordt tijd dat "links" van z'n blanke-man schuldgevoel afgeraakt en terug wat (zelf)respect hervindt.

Links met het socialisme (verdoken fascisme) op kop lijdt aan de typische socialogische en psychologische kwalen die iedereen tijdens z'n eerste kandidatuur te verwerken krijgt: (1) elke groep heeft een vijand nodig.

Met Hittler hadden de socialisten de Joden en zigeuners gekozen. (oh ja, herinner u nog goed dat Hittler een socialist was, lid van de arbeiderspartij, en géén extreem-recht figuur, zoals de socialisten - goed als ze daarin zijn - later verdraait hebben) (cfr. hun companen de communisten die ook zo heerlijk goed zijn in de geschiedenis verdraaien)

Vandaag is dat de blanke man.

Waarom? Links zit met een heleboel opgekropte schuldgevoelens i.e. de "ongelijkheid" in de wereld, "ons" traumatisch oorlogsverleden, de "collaboratie" van de Vlamingen met de Duitsers (terwijl de Vlamingen de kern van het verzet waren, maar bon, over het verdraaien van de geschiedenis hoeven we het niet echt meer te hebben, hè PS-Walekoppen?!)

Links heeft ook geen enkel respect voor andersdenkenden (net zoals de moslims) en dus ook geen zelfrespect. Denken we aan Voltaire.

Kortom, het is zeer onaangenaam te vertoeven met een links deel van de bevolking dat zich zeer slecht in z'n vel voelt en dat uitwerkt op het rechterdeel. Ze zouden beter eerst eens hun eigen problemen oplossen en aan zichzelf werken om zelf een beter mens te worden. Maar nee, 't is altijd een ander, natuurlijk...

"Retarded" noemen ze dat in het Engels. Socialisten, u heeft een opmerkelijke achterstand in uw persoonlijke groei.

democratsteve
3 februari 2006, 14:51
Blij dat wij voor een keertje akkoord kunen gaan :)
Zo zie je maar.

Turkje
3 februari 2006, 14:52
Geen achterlijke argumenten. Korrekte argumenten maar die handig gebruikt worden om een perverse manier van denken te ondersteunen.

Misschien heb ik me niet goed uitgedrukt: het is natuurlijk helemaal geen "korrekt" argument om het toelaten van humor onder hetzelfde straatje te catalogeren als het verkrachten van de geschiedenis. Het is wel "juist" in de zin dat zowel humoristen als verkrachters van de geschiedenis de kans moeten hebben om vrij voor hun mening uit te komen.


Neen, het is spijtig dat onze demokratie ontaard en afgezwakt werd door een minderheid ideologen die denken dat hun doel (een politiek correcte samenleving) de middelen heiligt.

Jah Jah zou vandaag geen voet hebben om te staan indien wij ZELF de vrijheid van meningsuiting niet hadden beknopt over de laatste 10 jaar. Hadden wij dat niet toegelaten, dat zou hij vandaag geen enkel argument hebben.


Dat klopt natuurlijk, maar het probleem is dat hij diezelfde minderheid ideologen door deze uitspraken juist nog wat meer munitie verschaft om door te doen met wat ze bezig zijn. Om Verhofstadt gisteren in de kamer te parafraseren: "Het zijn toch maar enkel paria's die nu wat staan roepen. Met hen hoeven wij -de nobelen- geen rekening te houden". Ik sta dus liever te juichen bij de commentaar van DeMorgen (http://www.mediargus.be/NL/viewdoc.asp?article=med12071757.html), dan bij de commentaar van JahJah. Juist omdat deze eerste niet zomaar door de "politiek-correcte" kaste onder de mat kan geveegd worden.

democratsteve
3 februari 2006, 14:59
Het wordt tijd dat "links" van z'n blanke-man schuldgevoel afgeraakt en terug wat (zelf)respect hervindt.


Tja. Wat heeft de blanke man nog om zelfrespect over te hebben?
Ik ben NIET links, maar mijn respect voor de "blanke man" is quasi NIHIL.
En dat hebben ze louter aan zichzelf te danken.
Iedreen zit hier maar te roepen dat migranten zich moetn aanpassen aan ONS, en let op, d�*�*r sta ik achter.
Maar tegelijkertijd weigeren westerlingen (al eeuwen lang) zich aan te passen aan de volkeren waar zij naartoe trekken.
We hebben systematisch andere beschavingen uitgeroeid en van hun cultuur beroofd. Toen onder het mom van "beschaving" brengen, vandaag onder het mom van "democratie" brengen.
De naam van het "excuus" is veranderd, de methodes zijn dezelfde gebleven.

circe
3 februari 2006, 15:04
Gelukkig toch dat ze het in al die vroegere kolonies nu veel beter hebben dan toen die stoute blanken er de plak zwaaiden.

En daar waar ze tot het laatste gebleven zijn, zoals in Zimbabwe (wilden ze het nog Rodhesie noemen zeg!) zijn ze nu helemaal blij dat al die blanke racisten verdwenen zijn.

Ik ben dan ook consequent en weiger nog één halve euro aan blanke projecten te doneren! Ze zouden ocharme die zwartjes nog terug in de koloniale tijd willen duwen! niet met mijn centen!

Vrijheid
3 februari 2006, 15:13
Maar tegelijkertijd weigeren westerlingen (al eeuwen lang) zich aan te passen aan de volkeren waar zij naartoe trekken. We hebben systematisch andere beschavingen uitgeroeid en van hun cultuur beroofd. Toen onder het mom van "beschaving" brengen, vandaag onder het mom van "democratie" brengen.
De naam van het "excuus" is veranderd, de methodes zijn dezelfde gebleven.Mag ik toch even opmerken dat ik nog geen eeuwen leef en dat ik niet zoiets aanvaard als een collectieve erfzonde. Ik voel mij niet verantwoordelijk voor de daden van mijn voorouders (ook al waren zij naar alle waarschijnlijkheid eenvoudige boerenpummels en hadden zij geen zeg in de koloniale strapatsen en zegeningen van hun hogergeplaatste medemensen).

democratsteve
3 februari 2006, 15:18
Gelukkig toch dat ze het in al die vroegere kolonies nu veel beter hebben dan toen die stoute blanken er de plak zwaaiden.
Totaal naast de kwestie.
De vraag is hoe ze hadden vòòr de blanken daar aanbeland zijn?
En dan nog, of WIJ nu vinden of ze het goed hadden of niet speelt niet eens een rol.
Wij hebben het hen nooit gevraagd. Zij hebben nooit de keuze gehad.

Kaal
3 februari 2006, 15:25
How, how, niet "onze" contradicties. Er zijn heel wat Vlamingen met consequente ideeën, maar die worden door de multicul-fascisten steeds uitgemaakt voor racist en met fascistische en ondemocratische paniek-wetten de mond gesnoerd en electoraal uitgesloten.

Ja, ja ik ben het globaal gezien met je eens, maar we leven nog steeds in een democratie en hoewel ik ook tegen al die wetten was, toch heeft het parlement ze gestemd. Het zijn dus "onze" wetten geworden. Met "Onze" contradicties bedoel ik de contradicties onze maatschappij, niet de mijne of de jouwe.

circe
3 februari 2006, 15:47
Totaal naast de kwestie.
De vraag is hoe ze hadden vòòr de blanken daar aanbeland zijn?
En dan nog, of WIJ nu vinden of ze het goed hadden of niet speelt niet eens een rol.
Wij hebben het hen nooit gevraagd. Zij hebben nooit de keuze gehad.

Voordat de blanken eraan kwamen hadden ze 10 kinderen waarvan er twee overleefden en waarbij de moeder waarschijnlijk ook allang potdood was.

Nu is het hetzelfde. Dus waar zeur je over?

Zijne Heerlijkheid
3 februari 2006, 15:50
Ik vind dat Jahjah gelijk heeft, namelijk dat je over holebi's mag zeggen wat je wil. Het zijn jeanetten, zoveel is duidelijk!

Ik vind ook dat Jahjah gelijk heeft over de holocaust: namelijk dat je mag zeggen wat je wil, bijvoorbeeld: er zijn er geen zes miljoen Joden gestorven in de concentratiekampen (het waren er 5.177.459 en 6.122.412 zigeuners, kommunisten, slaven, homo's, anderszinds gehandicapten en politieke gevangenen).

Ik vind dat Jahjah gelijk heeft: vrije meningsuiting geldt (ook voor Madonna's met blote tetten) of ze geldt niet. Hypocrisie helpt ons niet vooruit.

Ik geef Jahjah evenzeer gelijk in z'n betoog voor vrije meningsuiting. Maar dat neemt niet weg dat de man er op ethisch vlak een nogal achterlijke visie op nahoudt.

Hij noemt hen trouwens niet gewoon janetten, maar:
aidsverspreidende janetten
en verder heeft hij het ook over:
afgunst (:?) en misprijzen m.b.t. homoseksualiteit
en
een ziekte is en een afwijking van de menselijke natuur

En daar stem jij op? En dan in een andere topic het VB aanvallen omwille van z'n ethisch conservatisme....

Pietje
3 februari 2006, 15:55
Ik geef Jahjah evenzeer gelijk in z'n betoog voor vrije meningsuiting. Maar dat neemt niet weg dat de man er op ethisch vlak een nogal achterlijke visie op nahoudt.

Hij noemt hen trouwens niet gewoon janetten, maar:

en verder heeft hij het ook over:

en


En daar stem jij op? En dan in een andere topic het VB aanvallen omwille van z'n ethisch conservatisme....

Jahjah en het VB vullen mekaar prima aan (zeker op ethisch vlak).
En ik "krijg puisten" van beiden.8)

Verhofstadthater
3 februari 2006, 15:59
In veel punten ben ik het ook eens met hem.

Volksstormer
3 februari 2006, 16:03
Jahjah heeft gelijk. Hij kent als geen ander de zwaktes van de linkerzijde in Europa en straft ze genadeloos af.

Orangist
3 februari 2006, 16:03
Ben niet voor de ideëen van de man, maar dat is net het principe van onze vrije meningsuiting. Daarnaast begrijp ik de ophef niet rond wat hij schrijft want hij heeft gelijk. Wanneer bepaalde mensen hierop reageren moeten ze zich afvragen of ze dan zoveel beter zijn dan die fundamentalisten.

democratsteve
3 februari 2006, 16:26
Voordat de blanken eraan kwamen hadden ze 10 kinderen waarvan er twee overleefden en waarbij de moeder waarschijnlijk ook allang potdood was.

Nu is het hetzelfde. Dus waar zeur je over?
So??
Zij hebben nooit de keuze gehad!!!!!!!
Daar gaat het over.
Of hun situatie nu goed was of niet, dat is enkel onze interpretatie.
Jij staat hier toch constant op je achterste poten omdat de moslims het hier gaan overnemen, hun cultuur opdringen, etc...
Dat je daar tegen ageert begrijp ik, dat heb ik toch al duidelijk gemaakt dacht ik.:roll: :roll:
Maar dat wij hun cultuur vernietigen en onze way of life gaan opdringen bij hen, daar heb je dus geen probleem mee.
Dat maakt van u dus een hypocriet. (maar goed, dát wist het merendeel van het forum al langer)

Orangist
3 februari 2006, 16:34
So??
Zij hebben nooit de keuze gehad!!!!!!!
Daar gaat het over.
Of hun situatie nu goed was of niet, dat is enkel onze interpretatie.
Jij staat hier toch constant op je achterste poten omdat de moslims het hier gaan overnemen, hun cultuur opdringen, etc...
Dat je daar tegen ageert begrijp ik, dat heb ik toch al duidelijk gemaakt dacht ik.:roll: :roll:
Maar dat wij hun cultuur vernietigen en onze way of life gaan opdringen bij hen, daar heb je dus geen probleem mee.
Dat maakt van u dus een hypocriet. (maar goed, dát wist het merendeel van het forum al langer)

Ik ben akkoord. Wij het hunne, zij het hunne. En respect voor elke vorm van soevereiniteit en zelfdeterminatie. Ik dacht dat Europa in het post kolonialisme daar wel vrij goed in slaagde. Niet wij zijn Irak binnengevallen om een dictator te vervangen. De enige ingrepen van Europa tot hiertoe betroffen de eerste golfoorlog (waar het ging om een invasie ongedaan te maken) en de balkan en Afrika (teneinde een humanitaire catastrophe te vermijden). Het religieus fanatisme in de Arabische wereld dient echter ook te beseffen dat zij niet onze religieuze en culturele wereld kunnen beheersen.

Kim
3 februari 2006, 17:24
Vanmorgen in de herhaling van Terzake zag ik de cartoon die de moslims hadden gemaakt over de Denen: een portret waarop een man stond met een overgesneden strottehoofd en een doorkliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims.

Dat is dan hun gevoel voor humor...

1handclapping
3 februari 2006, 17:44
DE cartoons over aidsverspreidende jeanetten en de woekerende joden bestaan en worden niet gecensureerd. De holocaustontkenning is een andere zaak : hier tracht men met redelijk oorlogszuchtige bedoelingen de geschiedenis te vervalsen er zijn ook werkelijk mensen vermoord en niemand
houdt er zich bezig met het ontkennen van de moorden op Palestijnse vluchtelingen, vrouwen en kinderin in Libanon.

Wat als de moslim met bommenhoed nu eens niet als Mohammed geportretteerd is, maar als eenvoudige gelovige ? Is die cartoon dan niet meer heiligschennend ? Mag religieus terroristisch fanatisme veroordeeld worden ? (Of het nu joods-fundamentalistisch, moslim-fundamentalistisch katholiek-fundamentalistisch, protestants fundamentalistisch of atheïstisch fundamentalistisch is zal mij schapen of varkensworst wezen...)

Als moslims bommen in elkaars moskeeën gooien, elkaar tijdens de hadj vertrappelen dan zeg ik U.. jullie moslims hebben een probleem dat wat lijkt op de problemen van christenen tijdens de godsdienstoorlogen. Voer je oorlog gerust zo lang je wil, dood elkaars vrouwen en kinderen.. maar bedenk dat de tijd komt dat je vrede zult moeten sluiten; & vrede sluit je alleen maar met je vijanden

carlgustaaf
3 februari 2006, 17:50
[quote=Kim;1532525]Vanmorgen in de herhaling van Terzake zag ik de cartoon die de moslims hadden gemaakt over de Denen: een portret waarop een man stond met een overgesneden strottehoofd en een doorkliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims.

Dat is dan hun gevoel voor humor...[/quote Is die cartoon ook ergens op een internet site te bezichtigen, als iemand dit weet?

StevenNr1
3 februari 2006, 17:52
Niet enkel dubbel... het is dan nog onder een andere account gepost met exact dezelfde woorden. :?

Levithian = Pajot ?Ik dacht net hetzelfde. Maar dat zal al wel gecontroleerd zijn zeker.

Menapius
3 februari 2006, 17:53
Vanmorgen in de herhaling van Terzake zag ik de cartoon die de moslims hadden gemaakt over de Denen: een portret waarop een man stond met een overgesneden strottehoofd en een doorkliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims.

Dat is dan hun gevoel voor humor...

Het was een tekening op een muur en ik denk dat de man van wie de keel wordt overgesneden de eerste minister van Denemarken is.

De moslims zijn boos omdat:

1) De profeet Mo afgebeeld wordt (en dat mag niet, volgens hen)

2) De profeet Mo als terroristenleider afgebeeld wordt (en dat is niet waar, volgens hen)

Dus, dreigen de moslims met:

1) Terreur...

Tja,... :roll:

Leviathan
3 februari 2006, 17:57
Waarom is krek hetzelfde bericht in de sectie binnenland gepost (met dezelfde woorden overigens) maar dan van de hand van Pajot ???

Omdat Pajot blijkbaar liever andermans artikels kopieert dan er zelf te schrijven!

Leviathan
3 februari 2006, 18:00
Niet enkel dubbel... het is dan nog onder een andere account gepost met exact dezelfde woorden. :?

Levithian = Pajot ?

No way!

fernand
3 februari 2006, 18:03
Gelukkig toch dat ze het in al die vroegere kolonies nu veel beter hebben dan toen die stoute blanken er de plak zwaaiden.

En daar waar ze tot het laatste gebleven zijn, zoals in Zimbabwe (wilden ze het nog Rodhesie noemen zeg!) zijn ze nu helemaal blij dat al die blanke racisten verdwenen zijn.

Ik ben dan ook consequent en weiger nog één halve euro aan blanke projecten te doneren! Ze zouden ocharme die zwartjes nog terug in de koloniale tijd willen duwen! niet met mijn centen!

:-D

1handclapping
3 februari 2006, 18:06
Aboe Jajah heeft gelijk
Haal de denen door het slijk

Michken
3 februari 2006, 18:11
Jahjah heeft gelijk. Hij kent als geen ander de zwaktes van de linkerzijde in Europa en straft ze genadeloos af.
Jah jah heeft een punt dat is juist maar of hij volledig gelijk heeft:roll:
Ik denk dat hij enkele zaken toch wel té zwart wit ziet zenne
Hij zegt dat ze niets mogen zeggen wat hen op het hart ligt omdat ze anders gearresteerd kunnen worden. Ik vrees dat tegenwoordig meer mensen gearresteerd worden die hun mond opendoen over de islam ...
Vanaf de moment dat je nog maar op een van de gevolgen wijst van de immigratiegolf ( en misschien ook de daarbijhorende stijging van de criminaliteit ) word je bestempeld als Racist 8O

Stuff to think about ..

Lestat080
3 februari 2006, 18:28
Vrije meningsuiting is gewoon een vereiste om onze samenleving draaiende te houden. De Deense pers deed dat op een leudieke manier. Homoseksuelen kleineren zonder humor daarentegen wordt onbestraft.

Trouwens, het waren niet alle Europeanen die die catoons hebben getekend. Enkel een paar mensen, of zelfs een enkele persoon. Is dat een reden om de gebouwen van de EU te bestormen.

Draai die geldkraan toe, die stromen naar het ondankbare Palestina. We kunnen het geld zelf goed genoeg gebruiken. En zij die hier in België beklag komen doen over onze cultuur, terwijl ze hier mogen blijven. Kunnen hun mening beter daar gaan verkondigen, want ze is toch alleen maar kwetsend.

Supe®Staaf
3 februari 2006, 19:00
Gelukkig toch dat ze het in al die vroegere kolonies nu veel beter hebben dan toen die stoute blanken er de plak zwaaiden.So what?
Het zou moeten ieders goede recht zijn om de levensstandaard te voeren die ze zelf willen. Ook als die anders is dan de onze.
Wanneer je denkt aan anderen 'geluk' of 'welvaart' te kunnen opdringen, ben je totalitair bezig. Je projecteert je eigen wijzen om tot welbevinden te komen op anderen, en dat is a priori fout. 't Is niet omdat jij dol bent op een kreeft Thermidor, dat ik dat eveneens behoor te prefereren boven een simpele bereiding �* la nage. :evil:

PAJOT
3 februari 2006, 19:16
Omdat Pajot blijkbaar liever andermans artikels kopieert dan er zelf te schrijven!ja, maar wel met bronvermelding hoor (#2) !

De Nachtuil
3 februari 2006, 19:58
Is die cartoon ook ergens op een internet site te bezichtigen, als iemand dit weet?
De video bekijken op: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060203Cartoonsprotest/index.shtml#

Jampie
3 februari 2006, 20:05
Eersteklas onruststoker Dyab Abou Jahjah laat nog eens van zich horen. Dit is wat hij op Indymedia publiceerde over de affaire met de cartoons over zijn imitatieprofeet:



Indymedia noemt zichzelf progressief en verdraagzaam, maar dit wordt er wel op getolereerd terwijl ieder artikel dat ook maar een klein beetje hun gelijk in twijfel trekt gecensureerd wordt. De maskers vallen voor de zoveelste keer af!
Ik stel het volgende voor: maak pamfletten en stickers van de beruchte cartoons en verspreid ze. Zorg dat ze overal in het straatbeeld verschijnen, vooral in de omgeving van moskeeën. Het wordt tijd dat we de Islam duidelijk maken dat wij hier baas zijn, zeggen wat we willen, voor niemand buigen en dat zij hun mond moeten houden of anders oprotten!Hetgeen Abu Jahjah over het 'vrij historisch onderzoek' over de holocaust en de homo's beweert, heeft hij op de VB-webstek gelezen zeker ?:lol:

colargo
3 februari 2006, 21:24
http://img421.imageshack.us/img421/4721/supportdenmark3en1bk.png (http://imageshack.us)

Kim
3 februari 2006, 21:30
Is die cartoon ook ergens op een internet site te bezichtigen, als iemand dit weet?

Voor zover ik weet is er geen afbeelding beschikbaar (wel de video waarvan de link eerder in deze thread is gegeven). Ik heb ook al naar die afbeelding gezocht, tot op heden zonder enig resultaat.

Bobke
3 februari 2006, 21:33
De moslims zijn boos omdat:

1) De profeet Mo afgebeeld wordt (en dat mag niet, volgens hen)


Niemand zegt toch dat ze dat moeten doen.
Wat anderen doen gaat ze niet aan.
Als Mo verbolgen is moet hij zelf ingrijpen en de onverlaat straffen.

colargo
3 februari 2006, 21:42
Voor zover ik weet is er geen afbeelding beschikbaar (wel de video waarvan de link eerder in deze thread is gegeven). Ik heb ook al naar die afbeelding gezocht, tot op heden zonder enig resultaat.

http://img63.imageshack.us/img63/8027/mohammeddrawings1ev.jpg (http://imageshack.us)

Kim
3 februari 2006, 21:58
@ colargo: ik bedoelde de "cartoon" die de moslims hadden gemaakt over de Denen (eerste minister met overgesneden strottehoofd en gekliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims).

colargo
3 februari 2006, 22:04
@ colargo: ik bedoelde de "cartoon" die de moslims hadden gemaakt over de Denen (eerste minister met overgesneden strottehoofd en gekliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims).

achzo, is enkel te zien op die video denk ik.

Jazeker
3 februari 2006, 22:08
Voor zover ik weet is er geen afbeelding beschikbaar (wel de video waarvan de link eerder in deze thread is gegeven). Ik heb ook al naar die afbeelding gezocht, tot op heden zonder enig resultaat.

Ze staan ook op de site van de standaard.

http://www.standaard.be

Kim
3 februari 2006, 22:11
Ze staan ook op de site van de standaard.

http://www.standaard.be

Ik bedoelde de "cartoon" die de moslims hadden gemaakt over de Denen (eerste minister met overgesneden strottehoofd en gekliefd hoofd met daarnaast grijnzende moslims).

Jazeker
3 februari 2006, 22:15
Oops... nee, ook nog niet gezien.

Michken
4 februari 2006, 17:17
http://users.skynet.be/fa951502/cartoon.jpg

Schiet niet op de cartoonist :lol:

Recht op vrije meninguiting is waar iedereen voorstrijd he :-) .. wel what about vrije meningsuiting van de cartoonist ;-)

werkgroep morkhoven
4 februari 2006, 17:20
De VUM-kranten van de Vlaamse groot-industrieel Thomas Leysen en het Vlaams Blok hebben elkaar blijkbaar gevonden in de 'strijd tegen het islam-terrorisme'.


CARTOONS OVER MOHAMMED IN VUM-KRANTEN

http://img504.imageshack.us/img504/4739/n060203cartoonskrantenv3tn.jpg

"Recht op Satire" bloklettert Het Nieuwsblad op zijn voorpagina. De VUM-kranten Het Nieuwsblad en Het Volk hebben de Vlaamse cartoonisten gevraagd hun visie op de rel rond de spotprenten over de profeet Mohammed te geven. De Standaard drukt de Deense cartoons af. Het recht op vrije meningsuiting wordt ook in Vlaanderen hoog in het vaandel gedragen.

De voorpagina's van de VUM-kranten liegen er niet om: "Recht op satire", titelt Het Nieuwsblad. "Vrije meningsuiting hoort bij democratie", schrijft Het Volk.

En De Standaard vraagt zich op de voorpagina af waarom we respect moeten hebben voor een religie als die religie geen respect heeft voor andere meningen.

Het Nieuwsblad toont met een knipoog op de frontpagina een cartoon waarop een figuur in een boerka, de profeet in vermomming, is afgebeeld.

De krant publiceert ook een tekening die je zelf moet vervolledigen door 50 punten met mekaar te verbinden. Dan kom je uit op de bekende afbeelding van Mohammed als terrorist, met een bom op zijn hoofd.

Het recht op vrije meningsuiting moet uitwassen van slechte smaak kunnen incasseren, stelt Dirk Remmerie in zijn commentaar.

Het is een waardevol recht, want vooruitgang en democratie bestaan alleen daar waar meningen mogen botsen. Echte Verlichting werkt op wisselstroom.

In De Standaard staan de omstreden Deense cartoons ver achteraan. Het commentaar van Peter Vandermeersch is scherp: satire en vrije meningsuiting vormen de hoeksteen van onze democratie.

Spotten met de islam kan dus volgens hem. De moslims hebben wel het recht om daar boos over te zijn, maar ze mogen ons recht niet betwisten op een vrije mening.

VRT Nieuws, 3.2.2006

-----------------------------------------------------------------

VLAAMS BELANG VOERT ACTIE IN ANTWERPEN ROND SPOTPRENTEN

http://img83.imageshack.us/img83/1673/large1075966qw.jpg

Het Vlaams Belang heeft vrijdag in Antwerpen een protestactie gevoerd naar aanleiding van de publicatie van de cartoons van de profeet Mohammed. Enkele tientallen partijleden verzamelden aan de Scandinavische Zeemanskerken. De partij wilde daarmee "haar solidariteit met de Denen uitdrukken".

Ook partijkopstuk Filip Dewinter was aanwezig. De partij zegt spandoeken en affiches te hebben ontrold waarop de gewraakte Deense cartoons te zien waren. Het Vlaams Belang wilde met de actie ook duidelijk maken dat aan de vrije meningsuiting niet mag geraakt worden.


"Vrije meningsuiting in gedrang"

"De islamonverdraagzaamheid zorgt ervoor dat de vrije meningsuiting ook hier bij ons steeds meer in het gedrang komt", zo luidt het. De partij zegt in het Vlaams Parlement een resolutie te zullen indienen die de vrije meningsuiting als fundamenteel mensenrecht in Europa vrijwaart en elke vorm van boycot, intimidatie, chantage, bedreiging of geweld tegen Denemarken of Deense onderdanen veroordeelt. (belga)

Het Laatste Nieuws, 3.2.2006

Jan van den Berghe
4 februari 2006, 17:28
Zoals wel vaker begrijpt Abou Jahjah onze cultuur en vooral onze houding ten opzichte van de Islam veel beter dan de meeste mensen die hier geboren zijn. Die man is uitermate geïntegreerd. Hij verdient wat mij betreft een zetel in het parlement en als hij opkomt bij de gemeenteraadsverkiezingen zal ik er opnieuw op stemmen.

Die zetel in het parlement "verdient" men niet. Normaal gezien wordt men verkozen...

De Nachtuil
4 februari 2006, 17:48
Hier een(ietwat onduidelijke)foto van de bewuste tekening waarop de Deense ambassadeur de keel wordt overgesneden.

Volksstormer
4 februari 2006, 18:08
Jah jah heeft een punt dat is juist maar of hij volledig gelijk heeft:roll:
Ik denk dat hij enkele zaken toch wel té zwart wit ziet zenne
Hij zegt dat ze niets mogen zeggen wat hen op het hart ligt omdat ze anders gearresteerd kunnen worden. Ik vrees dat tegenwoordig meer mensen gearresteerd worden die hun mond opendoen over de islam ...
Vanaf de moment dat je nog maar op een van de gevolgen wijst van de immigratiegolf ( en misschien ook de daarbijhorende stijging van de criminaliteit ) word je bestempeld als Racist 8O

Stuff to think about ..
De Iraanse president heeft toch ook gewoon gelijk als hij stelt dat de holocaust een soort afgod is in Europa? God loochenen kan in Europa, maar de holocaust loochenen niet. De 'holocaustindustrie' - waarbij joodse lobby's Europese regeringen onder druk zetten en geld afpersen - is misschien minder voelbaar en minder levensbedreigend, maar daarom niet minder onrechtvaardig.

Uiteraard worden de moslims in Europa beschermd en zelfs véél te goed, maar het échte probleem is hun massale aanwezigheid in Europa en de 'dhimmitude' (onderdanige collaboratie) van onze machthebbers.

Jan van den Berghe
4 februari 2006, 18:14
De Iraanse president heeft toch ook gewoon gelijk als hij stelt dat de holocaust een soort afgod is in Europa? God loochenen kan in Europa, maar de holocaust loochenen niet. De 'holocaustindustrie' - waarbij joodse lobby's Europese regeringen onder druk zetten en geld afpersen - is misschien minder voelbaar en minder levensbedreigend, maar daarom niet minder onrechtvaardig.

Correctie: in bepaalde landen van Europa. In Denemarken en Griekenland is negationisme noch revisionisme strafbaar. In Griekenland kan men in de rechtse als communistische pers met de regelmaat van de klok revisionistische artikelen lezen. Ook in het weekblad Stochos - gewoon te koop op iedere hoek van de straat in een "periptero" - leest men gelijkaardige artikelen.

Jonas Elossov
4 februari 2006, 18:45
Hij is een manipulator. Hij beseft dat het in het huidige klimaat niet meer opbrengt om de islamitische agitator te zijn. Hij beseft dat de racismewetten dan even zwierig op hem zullen worden gebruikt.

Abou jahjah is nog steeds hetzelfde als vijf jaar geleden hoor.... Hij is nooit een orthodox moslim geweest. Het is gewoon een VB, die graag "politiek-incorrecte" (what's in the name) uitspraken doet, maar dan eens iemand die over het algemeen niet tot de rechterzijde gerekend wordt.

Jazeker
4 februari 2006, 19:05
Hij is zo rechts als maar zijn kan. Het feit dat de PVDA'ers hem in hun rangen opnamen was dan ook een grote grap.

colargo
4 februari 2006, 19:19
Beste kameraden het is zover!

Onze moslims vrienden slaan zo stilletjes aan compleet TILT.
Daarbij komt nu nog dat ze in Iran een Nuke aan het maken zijn.

Stand Firm & Support our Troops.

stropkeuh
4 februari 2006, 22:40
achzo, is enkel te zien op die video denk ik.

Heb op die video dat niet gezien. Kijk es bij forum van faithfreedom.org , heb ze daar bij een topic ergens gezien. Weet alleen niet meer welke, zijn nu zoveel topics over dat , da ge door bomen het bos nie meer ziet. ;-)

colargo
4 februari 2006, 22:54
Ja eerlijk gezegd de interesse omtrent die fotootjes intereseren me niet.

Zoals iedereen weet zijn het niet die foto's die het probleem zijn, morgen is het iets anders met hen enz....
Vanaf nu zullen de problemen met moslims escaleren. Het is in een versnelling geraakt.
En t'zou wel eens raar kunnen uitdraaien, en voor al diegene die hier actie willen. Ze zullen het misschien ooit nog krijgen, maar zullen dan wel anders piepen.

Als men denkt dat het onverantwoord is om voor een VB te stemmen! Dan is het nog meer onverantwoord om te denken dat alles zal overwaaien!
Diegenen die er nu niets aan doen, zijn verantwoordelijk voor de doden van morgen.

JusticeLover
4 februari 2006, 23:42
Ik zweer het Abou Jahjah gaat ver schoppen. Het kan raar klinken, een Libanees zet de Marokkanen die in België zijn geboren, op een rij. Hij is niet zoals de meeste moslims in Europa(lui,passief, ..). Hij heeft ellende,armoede,oorlog, .. in Libanon meegemaakt. Daarom weet hij precies dat hij de luxe niet heeft om te luieren, ...

Lang leve Abou Jahjah

Mahdi
4 februari 2006, 23:44
Ik zweer het Abou Jahjah gaat ver schoppen. Het kan raar klinken, een Libanees zet de Marokkanen die in België zijn geboren, op een rij. Hij is niet zoals de meeste moslims in Europa(lui,passief, ..). Hij heeft ellende,armoede,oorlog, .. in Libanon meegemaakt. Daarom weet hij precies dat hij de luxe niet heeft om te luieren, ...

Lang leve Abou Jahjah

Lang leve het neo-negationisme.

Burgerlijk links krijgt zijn verdiende loon. 8)

colargo
5 februari 2006, 00:08
http://img370.imageshack.us/img370/9738/layout084ev.jpg (http://imageshack.us)

carlgustaaf
5 februari 2006, 00:36
Hier een(ietwat onduidelijke)foto van de bewuste tekening waarop de Deense ambassadeur de keel wordt overgesneden.ah! Ze zijn ook aan het tekenen geslagen...wel, dat is toch OK?Tekenen mag!Maar het moet wel bij tekeningen blijven...met lucifers en jeerycan's benzine spelen is echter verboden!konsulaten afbranden mag niet...

carlgustaaf
5 februari 2006, 00:43
Ik zweer het Abou Jahjah gaat ver schoppen. Het kan raar klinken, een Libanees zet de Marokkanen die in België zijn geboren, op een rij. Hij is niet zoals de meeste moslims in Europa(lui,passief, ..). Hij heeft ellende,armoede,oorlog, .. in Libanon meegemaakt. Daarom weet hij precies dat hij de luxe niet heeft om te luieren, ...

Lang leve Abou JahjahEen subversief element, waarschijnlijk betaald door buitenlandse mogendheden om hier de boel op te stoken...en dat heeft het tot in de politieke wereld geschopt?!!Een schande is het, het enige positieve in de zaak is dat het iederen toont op welk ongelofelijk laag niveau de politieke wereld in dit land wel geraakt is, en hoe broodnodig het is om de aanwezige politico-gangsters te vervangen door eerlijke mensen...

Fredo
5 februari 2006, 00:47
http://www.arabeuropean.org/articleImages/0203200611390214071_hitler[2].JPG

http://www.arabeuropean.org/newsimages/1139021364Scannen06-02-032340[2].JPG

Bij de AEL hebben ze ook een paar cartoons gemaakt.

te vinden op http://www.arabeuropean.org/article.php

JusticeLover
5 februari 2006, 01:59
Een subversief element, waarschijnlijk betaald door buitenlandse mogendheden om hier de boel op te stoken...en dat heeft het tot in de politieke wereld geschopt?!!Een schande is het, het enige positieve in de zaak is dat het iederen toont op welk ongelofelijk laag niveau de politieke wereld in dit land wel geraakt is, en hoe broodnodig het is om de aanwezige politico-gangsters te vervangen door eerlijke mensen...

Waarom? Zijn de lokale moslims te dom?

carlgustaaf
5 februari 2006, 02:27
Nu zou er eens iemand een kompleet stripverhaal moeten tekenen.In de stijl van "Conan de barbaar". Met veel strijd en bloed.Zou beslist goed verkopen.De artiest moet wel anoniem blijven, anders gaat hij een korte karrierre hebben...

Jazeker
5 februari 2006, 03:08
Een subversief element, waarschijnlijk betaald door buitenlandse mogendheden om hier de boel op te stoken...en dat heeft het tot in de politieke wereld geschopt?!!Een schande is het, het enige positieve in de zaak is dat het iederen toont op welk ongelofelijk laag niveau de politieke wereld in dit land wel geraakt is, en hoe broodnodig het is om de aanwezige politico-gangsters te vervangen door eerlijke mensen...

Amen.

En ik geloof eigenlijk niet meer in onkunde. Waarom heeft Europa van het zuiden tot het noorden na de golden sixties haar deuren open gelaten voor immigranten ? Waarom staat die deur nu nog compleet open terwijl het duidelijk is dat in Europa van noord tot zuid de bevolking TEGEN meer migratie is ? Wie geeft de opdracht om tegen de wil van het volk in, de kraan nog meer open te zetten ? Om naturalisaties aan de lopende band te gaan doen ? Wie heeft de opdracht daartoe gegeven ?

Jazeker
5 februari 2006, 03:09
Waarom? Zijn de lokale moslims te dom?

per definitie.

maddox
5 februari 2006, 03:10
Carlgustaaf, dus geen Frank Frazetta... Spijtig

Jazeker
5 februari 2006, 03:16
Nu zou er eens iemand een kompleet stripverhaal moeten tekenen.In de stijl van "Conan de barbaar". Met veel strijd en bloed.Zou beslist goed verkopen.De artiest moet wel anoniem blijven, anders gaat hij een korte karrierre hebben...

Een erg korte carriere.

http://www.hollandcourier.com/Theo_V_Gogh.jpg

http://www.nrk.no/img/420216.jpeg

http://www.crimelibrary.com/graphics/photos/notorious_murders/famous/theo_van_gogh/8-3-Theo-Van-Gogh.jpg

http://www2.rnw.nl/images/assets/10627261

http://www.amysorinio.com/Amy%20met%20Theo%20van%20Gogh%20en%20Katja%20Schuu rman.jpg


Ik ben gewoon verliefd op de multikulturele samenleving ! Wat een verrijking zeg ! Wat oosterse kruiden en ne pitta... intussen laten we vrijdenkers uitmoorden. Schitterend ! Subliem !

Kim
5 februari 2006, 12:07
Hier een(ietwat onduidelijke)foto van de bewuste tekening waarop de Deense ambassadeur de keel wordt overgesneden.

Bedankt, ik was al een tijdje naar die tekening op zoek!

carlgustaaf
5 februari 2006, 16:40
Amen.

En ik geloof eigenlijk niet meer in onkunde. Waarom heeft Europa van het zuiden tot het noorden na de golden sixties haar deuren open gelaten voor immigranten ? Waarom staat die deur nu nog compleet open terwijl het duidelijk is dat in Europa van noord tot zuid de bevolking TEGEN meer migratie is ? Wie geeft de opdracht om tegen de wil van het volk in, de kraan nog meer open te zetten ? Om naturalisaties aan de lopende band te gaan doen ? Wie heeft de opdracht daartoe gegeven ?wel, dat weet iedereen toch:Petroleum in ruil voor immigratie.Laat ons mannen zich bij jullie installeren, anders de oliekraan dicht.En onze chefs, inplaats van het leger daarheen te sturen , en de petrol voor niks te hebben, zeggen OK, die jongens kunnen we dan meteen goedkoop aan het werk zetten, dankzij hun houden we de lonen laag.Dubbel profijt.Vandaag de dag dienen de immigranten als kiesvee.Ook mooi meegenomen, en voor sommige partijen zelfs onontbeerlijk.

Vlaanderen Boven
5 februari 2006, 17:35
Ik zweer het Abou Jahjah gaat ver schoppen. Het kan raar klinken, een Libanees zet de Marokkanen die in België zijn geboren, op een rij. Hij is niet zoals de meeste moslims in Europa(lui,passief, ..). Hij heeft ellende,armoede,oorlog, .. in Libanon meegemaakt. Daarom weet hij precies dat hij de luxe niet heeft om te luieren, ...

Lang leve Abou Jahjah

Het is onvergeefbaar dat hij een organisatie als MDP/AEL heeft opgericht. Zijn bestaan gewoon een slechte zaak voor (de integratie van) moslims in België.

JusticeLover
5 februari 2006, 19:14
Het is onvergeefbaar dat hij een organisatie als MDP/AEL heeft opgericht. Zijn bestaan gewoon een slechte zaak voor (de integratie van) moslims in België.

Hij is niet tegen integratie van de moslims, assimilatie is iets anders :-)

Peace
5 februari 2006, 21:07
Het AEL heeft met haar houding en uitspraken duidelijk de wet het ontkennen of minimaliseren van de Holocaust overtreden.

Ik ben nu wel heel benieuwd of onze regering en justitie deze wetsovertreding gaat bestraffen op dezelfde wijze hoe ze ook anderen die de holocaust ontkennen bestraft hebben.

Ik denk dat dit voorval meer dan voldoende is om het AEL te gaan verbieden en de verantwoordelijken te vervolgen.

Wij gaan er nu getuige van kunnen zijn of onze regering en justitie niet met twee maten en gewichten werkt.
Zal het principe dat iedereen gelijk is voor de wet hier nog maar eens gaan sneuvelen?
Wij zullen er de komende tijd misschien meer van horen.

Persoonlijk ben ik echter geen voorstander van de wetgeving op het negationisme. Naar mijn mening is dat ook een aanslag op de vrije meningsuiting.
Iedereen mag zijn mening verkondigen ook al is deze mening onjuist.
Diegene die echter zijn mening verkondigt en daardoor een ander rechtstreeks schade toebrengt moet daar dan ook verantwoordelijk voor kunnen gesteld worden.

Michken
5 februari 2006, 21:54
Uiteraard worden de moslims in Europa beschermd en zelfs véél te goed, maar het échte probleem is hun massale aanwezigheid in Europa en de 'dhimmitude' (onderdanige collaboratie) van onze machthebbers.

Okeej :-) Maar kwou gewoon die reden aanhalen, maar wat jij zegt is inderdaad de wortel van 'het kwaad' en zoals iedereen wel weet is de deuren openzetten veel gemakkelijker dan ze weer te sluiten ..
Alhoewel :roll: ...

PAJOT
5 februari 2006, 22:27
SNIJD DE DENEN IN STUKJES

PARIJS - Het Islamitische Leger in Irak heeft zondag ertoe opgeroepen Denen te doden. Ook bedreigt de aan Al Qaida gelieerde groepering landen waar de Deense spotprenten zijn herdrukt. Ook Nederland wordt genoemd, naast Denemarken, Noorwegen, Frankrijk en Spanje.

In de via internet verspreide verklaring worden moslimstrijders opgeroepen ,,Denen te vangen en in stukken te snijden.’’ Het Islamitische Leger in Irak heeft eerder al tal van buitenlanders ontvoerd en vermoord in Irak. Laten we de dialoog opstarten met deze moslims en in een geest van wederzijds respekt naar een kompromis zoeken !

Michken
5 februari 2006, 22:43
Deense ambassade in Beiroet in brand gestoken

BEIROET - Demonstranten hebben zondag in de Libanese hoofdstad Beiroet het gebouw in brand gestoken waarin de Deense ambassade is gehuisvest. Dat gebeurde nadat ordetroepen met traangas en waarschuwingsschoten vergeefs hadden geprobeerd de menigte in bedwang te houden. Zeven demonstranten zouden gewond zijn geraakt. De Deense ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus ging zaterdag eveneens in vlammen op, evenals de Noorse ambassade.


Moslims en kritiek ... :roll:
Van mij mag jij de dialoog proberen aangaan pajot :-P Tis toch niet normaal meer :? shiiiiit

Vlaanderen Boven
5 februari 2006, 22:44
Hij is niet tegen integratie van de moslims, assimilatie is iets anders :-)

Whatever, het komt erop neer dat zijn doelpubliek specifiek moslims zijn en dit is het begin van een historische segregatie.

Desnoods moet er gedwongen assimilatie komen.

JusticeLover
6 februari 2006, 00:09
Whatever, het komt erop neer dat zijn doelpubliek specifiek moslims zijn en dit is het begin van een historische segregatie.

Desnoods moet er gedwongen assimilatie komen.

Wat versta jij onder assimilatie?

Mahdi
6 februari 2006, 00:12
Wat versta jij onder assimilatie?

Ik denk dat een langdurige quarantaine (van aan mo-gekte lijdende medemensen) voor alle betrokken partijen de meest leefbare oplossing zou zijn.

Vlaanderen Boven
6 februari 2006, 18:13
Wat versta jij onder assimilatie?

Men moet gewoon ten allen koste vermijden dat moslims een historische minderheid worden...maar ik vrees dat het al te laat is.

Het grote probleem is de Islam, die altijd zo extreem beleefd moet worden door moslims.

oeps
6 februari 2006, 18:58
Ik denk dat een langdurige quarantaine (van aan mo-gekte lijdende medemensen) voor alle betrokken partijen de meest leefbare oplossing zou zijn.

De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. De meeste moslims zijn gematigde moslims. Zij zijn te overtuigen dat geweld geen goed middel is tegen beledigingen (hoop ik toch).
Als alle moslims de vrijheid van meningsuiting met geweld zouden willen bestrijden, dan doe ik mee aan de komende kruistocht. Maar ik geloof niet dat het nodig is. Ik ken toch meerdere moslims die helemaal niet geneigd zijn om de wapens op te nemen tegen cartoonisten en andere kafirs. Er is ook zoiets als de zwijgende islamitische meerderheid.

Michken
6 februari 2006, 19:50
De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend. De meeste moslims zijn gematigde moslims. Zij zijn te overtuigen dat geweld geen goed middel is tegen beledigingen (hoop ik toch).
Als alle moslims de vrijheid van meningsuiting met geweld zouden willen bestrijden, dan doe ik mee aan de komende kruistocht. Maar ik geloof niet dat het nodig is. Ik ken toch meerdere moslims die helemaal niet geneigd zijn om de wapens op te nemen tegen cartoonisten en andere kafirs. Er is ook zoiets als de zwijgende islamitische meerderheid.

Echte moslims zouden dit inderdaad niet mogen doen ... Het probleem is dat de goede moslims in Mekka blijven en dat het krapuul naar België komt :|

Max
6 februari 2006, 20:19
Hij heeft voor een groot stuk gelijk. Ideaal zou vrijheid van meningsuiting absoluut moeten zijn , maar hij overdrijft met de jodenaanbidding. Een beetje kinderachtig , me dunkt.
Het is toch niet meer als normaal dat we hier met wetten met betrekking tot de holocaust hebben. Da's verdomme maar 60 jaar geleden. Ligt te gevoelig voor te veel mensen in Europa.

werkgroep morkhoven
6 februari 2006, 20:55
Extreem-rechts dat voor 'vrije meningsuiting' opkomt: laat me niet lachen.

Laat ons de geschiedenis herschrijven en Hitler een 'volksbevrijder' noemen.

Michken
6 februari 2006, 21:04
Extreem-rechts dat voor 'vrije meningsuiting' opkomt: laat me niet lachen.

Laat ons de geschiedenis herschrijven en Hitler een 'volksbevrijder' noemen.

Als rechts iets zegt wordt het onmiddelijk als racistisch bestempeld .. Dit is toch evenzeer recht op vrije meninguiting als de rest ?
:?

werkgroep morkhoven
7 februari 2006, 14:27
Als rechts iets zegt wordt het onmiddelijk als racistisch bestempeld .. Dit is toch evenzeer recht op vrije meninguiting als de rest ?
:?Als 'recht op vrije meningsuiting' louter gebruikt wordt om haat te kweken, dan zeg ik nee.

http://img79.imageshack.us/img79/2403/boycot14336hn.jpg

Vrijheid
7 februari 2006, 15:04
Als 'recht op vrije meningsuiting' louter gebruikt wordt om haat te kweken, dan zeg ik nee.'Haat' is een veeeeeeeel te arbitrair criterium om een heldere, rechtszekere en duidelijke politiek op te enten. Wat de ene bedoelde als een kritiek, kan de andere interpreteren als haat en onverdraagzaamheid. Ook -en in het bijzonder- totalitaire regimes beroepen zich op datzelfde argument om kritische en dissidente stemmen monddood te maken.

Michken
7 februari 2006, 20:13
Als 'recht op vrije meningsuiting' louter gebruikt wordt om haat te kweken, dan zeg ik nee.


Wat is er haatdragend aan het maken van cartoons door onafhankelijke cartoonisten ? Want daar komt het tenslotte op neer.