PDA

View Full Version : Boycots: hoeveel al?


Mephisto
2 februari 2006, 23:12
De huidige boycot van Frankrijk door mafketelende landen deed mij per direct denken aan die mafketelende boycot door de VSA, een paar jaar terug. "You are either with us, or against us". De huidige situatie, waarin NL wordt bedreigd door de USA met economische sancties en Denemarken wordt bedreigd door economische sancties door de Arabische wereld, bevestigt mijn visie dat BEIDE werelddelen niet het stempel beschaafd verdienen.

Amerika is de aartsvijand van het Midden-Oosten, NIET Europa..
En ook nog eens, omdat Amerika niet zonder vijand kan (net zoals die mafketel-Islamieten, waarschijnlijk). Dus na Rusland zoekt men het in het Midden-Oosten (wat een stom woord, Midden-Oosten). En na de 1973-oliecrisis en het eruit verdiende geld, zoekt het Midden-Oosten nu een nieuwe bron van inkomsten, misschien? Ik weet het niet hoor, maar ik geloof beiden voor geen goud.

Waarom zijn wij, Europeanen, toch altijd in staat tot discussie, terwijl die contreien altijd bezig zijn met kernwapens en meer van dat soort on-gein?

Chipie
3 februari 2006, 00:23
De huidige boycot van Frankrijk door mafketelende landen deed mij per direct denken aan die mafketelende boycot door de VSA, een paar jaar terug. "You are either with us, or against us". De huidige situatie, waarin NL wordt bedreigd door de USA met economische sancties en Denemarken wordt bedreigd door economische sancties door de Arabische wereld, bevestigt mijn visie dat BEIDE werelddelen niet het stempel beschaafd verdienen.

Amerika is de aartsvijand van het Midden-Oosten, NIET Europa..
En ook nog eens, omdat Amerika niet zonder vijand kan (net zoals die mafketel-Islamieten, waarschijnlijk). Dus na Rusland zoekt men het in het Midden-Oosten (wat een stom woord, Midden-Oosten). En na de 1973-oliecrisis en het eruit verdiende geld, zoekt het Midden-Oosten nu een nieuwe bron van inkomsten, misschien? Ik weet het niet hoor, maar ik geloof beiden voor geen goud.

Waarom zijn wij, Europeanen, toch altijd in staat tot discussie, terwijl die contreien altijd bezig zijn met kernwapens en meer van dat soort on-gein?Ongelooflijk... :lol:

Nooit en nergens zijn er meer oorlogen gevoerd en doden gevallen dan tijdens de vorige eeuw in Europa, dat dan trouwens nog de grootste kolonisator allertijde is geweest... :lol:

Mephisto
3 februari 2006, 01:20
Dank u..
Wij hebben die ervaring, die trouwens heeft geleid tot onze discussie-cutluur, blijkbaar wèl.

Daaróm ook stel ik mijn vraagtekens. U get?


ps. Chipie last van "hand in eigen boezem?", gôh..