PDA

View Full Version : Het is al begonnen...


Jazeker
3 februari 2006, 17:02
In het radionieuws trok me naar de moskee van Lokeren voor reacties omtrent de Deense spotprenten. De imam daar pleitte voor wetten die lachen met godsdiensten verbieden.

Waarom verschiet ik daar nu niet van ?

Percalion
3 februari 2006, 17:05
In het radionieuws trok me naar de moskee van Lokeren voor reacties omtrent de Deense spotprenten. De imam daar pleitte voor wetten die lachen met godsdiensten verbieden.

Waarom verschiet ik daar nu niet van ?


Vrijheid, het blijft een moeilijk begrip...

Veel mensen zien niet dat vrijheid slechts vrijheid is, als iedereen gelijke vrijheid heeft. Als ik niet mag lachen met moslims, dan mogen moslims ook niet beu doen tegenover atheïsten zoals ondergetekende. Maar dan mogen we ook niet lachen met Jehovah-getuigen, VLD'ers en exodus.

duveltje382
3 februari 2006, 17:14
In het radionieuws trok me naar de moskee van Lokeren voor reacties omtrent de Deense spotprenten. De imam daar pleitte voor wetten die lachen met godsdiensten verbieden.

Waarom verschiet ik daar nu niet van ?

Omdat moslims denken dat zij alleen mogen lachen met onze cultuur.
Zij zijn het super volk wij de achterlijke.

1handclapping
3 februari 2006, 17:16
Geen mediterrane madonna's meer met blote tetten (helaas!)

CutTheCrap
3 februari 2006, 17:24
Geen mediterrane madonna's meer met blote tetten (helaas!)

En als de moslims nu hun zin krijgen zullen ze blijven doorgaan met hun fanatisme en binnen een paar jaar zijn er al helemaal geen blote tetten meer, madonna of niet. En dat zou werkelijk heel erg spijtig zijn.

Wat zou er eigenlijk nodig zijn om die gasten te doen begrijpen dat als ze vrijwillig in onze samenleving komen wonen, en ze vinden er niets goeds aan dat ze dan beter in plaats van te staan roepen dat wij onze samenleving moeten veranderen beter vrijwillig kunnen vertrekken, niemand zal hen tegenhouden.

PAJOT
3 februari 2006, 17:38
Wat zou er eigenlijk nodig zijn om die gasten te doen begrijpen dat als ze vrijwillig in onze samenleving komen wonen, en ze vinden er niets goeds aan dat ze dan beter in plaats van te staan roepen dat wij onze samenleving moeten veranderen beter vrijwillig kunnen vertrekken, niemand zal hen tegenhouden.'t is allemaal de schuld van die demokraten. Binnen een tiental jaar nemen de moslims hier gewoon onze demokratie over.

drosophila
3 februari 2006, 18:56
't is allemaal de schuld van die demokraten. Binnen een tiental jaar nemen de moslims hier gewoon onze demokratie over.

Misschien nog liever d�*t dan uw verachtelijke soort aan het roer.

Levertraan
3 februari 2006, 19:04
Londen: vandaag.

http://us.news3.yimg.com/us.i2.yimg.com/p/ap/20060203/capt.llp11802031632.britain_prophet_drawings_llp11 8.jpg?x=380&y=235&sig=quc130JmhG8.q4T1WhptDA--

Supe®Staaf
3 februari 2006, 19:07
Vrijheid, het blijft een moeilijk begrip...

Veel mensen zien niet dat vrijheid slechts vrijheid is, als iedereen gelijke vrijheid heeft. Als ik niet mag lachen met moslims, dan mogen moslims ook niet beu doen tegenover atheïsten zoals ondergetekende. Maar dan mogen we ook niet lachen met Jehovah-getuigen, VLD'ers en exodus.Ik begrijp die teringherrie helemaal niet.
Als moslims niet wensen te lachen met hun profeet, waarom snuisteren ze dan constant in boekskes waar hun profeet en religie belachelijk gemaakt wordt?
Ze kunnen zich dan beter met hun quoran bezighouden. Dat is hoegenaamd niet om te lachen.

In zekere zin doen ze mij denken aan dat nonneke dat bij moeder overste klaagde over een exhibitionist rechtover het klooster. Moeder overste kwam eens kijken vanop het nonneke haar kamer, maar kon niks verdachts zien. "Jamaar", zei het nonneke, "ge moet bovenop de kast kruipen om hem te zien!!!"

andev
3 februari 2006, 19:28
En als de moslims nu hun zin krijgen zullen ze blijven doorgaan met hun fanatisme en binnen een paar jaar zijn er al helemaal geen blote tetten meer, madonna of niet. En dat zou werkelijk heel erg spijtig zijn.

Wat zou er eigenlijk nodig zijn om die gasten te doen begrijpen dat als ze vrijwillig in onze samenleving komen wonen, en ze vinden er niets goeds aan dat ze dan beter in plaats van te staan roepen dat wij onze samenleving moeten veranderen beter vrijwillig kunnen vertrekken, niemand zal hen tegenhouden.

Zolang ze hier gepamperd worden in woord en daad, kinderbijslag, sociale woningen, leefloon of dop enz enz, allemaal dingen die ze in hun moslimlanden zouden mislopen zullen ze hier niet alleen blijven maar er ook voor zorgen dat we zelf minder en minder te vertellen hebben in ons eigen land... Ik heb het hier over godsdienstfanaten en profiteurs allerhande die denken dat niet zij vooruit maar wij achteruit moeten... en niet over "alle moslims en alle vreemdelingen" voordat de meute van gewoonte weer aan hun protesten beginnen.

Nynorsk
3 februari 2006, 19:33
Tijd voor een tegenbetoging denk ik.
"Jullie mogen ook met ons lachen".

Of nie?

jOOSt
3 februari 2006, 19:35
Ik ben ateist, ik heb niemand om te lachen.

Freethinker 69
3 februari 2006, 19:44
Het is stilaan tijd om de beledigingen van de islam tegen onze manier van leven eens in kaart te brengen.
Ik ben het verdomme kots beu.:evil:

Mitgard
3 februari 2006, 19:44
wij westerlingen zijn slechts op papier 'christenen'.
we voélen ons geen christen, we nemen er afstand van en beschouwen het als een religie als een ander, inwisselbaar voor eender welke andere levensopvatting, voor vrijzinnigheid e.d.
arabieren zien de beledigingen tegen de islam als beledigingen tegen alle volkeren (afkomstig) uit islamitische landen.
de islam = religie = volk, die dingen vallen samen voor hun.

dit zaakje loopt blijkbaar erg uit de hand, en ik zou niet degene willen zijn die dat cartoontje als eerste gepubliceerd heeft.

drosophila
3 februari 2006, 19:49
de islam = religie = volk, die dingen vallen samen voor hun.


Volgens iemand die het kan weten is dit bijlange niet het geval:
http://www.wetenschapsagenda.leidenuniv.nl/index.php3?m=&c=224

vercetti
3 februari 2006, 19:57
Moslims kunnen ook niet tegen een beetje spot.
Wat is er nu kwetsend aan?
Het is zelfs grappig als het goed gebracht is.
Zoals 2 filmpjes van buiten de zone:

De jeugdjaren van Jezus (http://www.vanvlimmeren.net/~lorre/bdz/avi/jezusjeugdjaren-c.avi)
In den Hemel (http://www.vanvlimmeren.net/~lorre/bdz/avi/hemel.avi)
Bijbel (http://www.lorre.vanvlimmeren.net/guest/filmkes/filmkes/Bijbel.wmv)

Percalion
3 februari 2006, 19:59
wij westerlingen zijn slechts op papier 'christenen'.
we voélen ons geen christen, we nemen er afstand van en beschouwen het als een religie als een ander, inwisselbaar voor eender welke andere levensopvatting, voor vrijzinnigheid e.d.
arabieren zien de beledigingen tegen de islam als beledigingen tegen alle volkeren (afkomstig) uit islamitische landen.
de islam = religie = volk, die dingen vallen samen voor hun.

dit zaakje loopt blijkbaar erg uit de hand, en ik zou niet degene willen zijn die dat cartoontje als eerste gepubliceerd heeft.

Ik zie net dat drosophila je stelling betwist, maar zelfs dan nog: zou het moeten verboden zijn om te lachen met alle volkeren afkomstig uit islamitische landen?

Mitgard
3 februari 2006, 20:03
Ik zie net dat drosophila je stelling betwist, maar zelfs dan nog: zou het moeten verboden zijn om te lachen met alle volkeren afkomstig uit islamitische landen?

verboden zou dat niet moeten zijn, maar het is blijkbaar wel erg onverstandig...

Jampie
3 februari 2006, 20:11
Londen: vandaag.

http://us.news3.yimg.com/us.i2.yimg.com/p/ap/20060203/capt.llp11802031632.britain_prophet_drawings_llp11 8.jpg?x=380&y=235&sig=quc130JmhG8.q4T1WhptDA--Tja als die moslims een een betogingske organiseren, dan is dat iets anders dan die twee man en een paardekop van 'België en Christenheid' bij de KVS naar aanleiding van de blote-tetten-Madonna.:lol:
Zoals nog maar eens blijkt is religie verblindend.

Gorefest
3 februari 2006, 20:15
De minste kritiek of spot resulteert tegenwoordig al in anarchie en chaos bij de moslims.. in plaats dat de islam 'moderniseert' graaft het zich nog dieper in zijn middeleeuws handelen. Als mensen zich opblazen in naam van Allah dan is dat schijnbaar de normaalste zaak van de wereld, maar een cartoon erover maken, ho maar, dan schreeuwt men moord en brand en gaat men ertegen betogen..

Shizie
3 februari 2006, 20:35
Londen: vandaag.

http://us.news3.yimg.com/us.i2.yimg.com/p/ap/20060203/capt.llp11802031632.britain_prophet_drawings_llp11 8.jpg?x=380&y=235&sig=quc130JmhG8.q4T1WhptDA--

leuk...

Moest Tony Blair ballen hebben zouden AL die demonstrerende makakken opgepakt en teruggestuurd worden.

Shizie
3 februari 2006, 20:36
Assault cannon springs to mind

http://www.epicycle.org.uk/images/minigun2.jpg

Pietje
3 februari 2006, 20:56
Assault cannon springs to mind

http://www.epicycle.org.uk/images/minigun2.jpg

Zelfmoordplannen ?? :lol:

Jazeker
3 februari 2006, 20:57
Zelfmoordplannen ?? :lol:

Eigenlijk is het niet meer om (weg) te lachen...

Vlaanderen Boven
3 februari 2006, 20:58
leuk...

Moest Tony Blair ballen hebben zouden AL die demonstrerende makakken opgepakt en teruggestuurd worden.

Vooral de borden met daarop 'Europe, you will pay, your extermination is on its way' vind ik toch wel veelzeggend.

Maar ja, vrije meningsuiting is vrije meningsuiting. Als neo-nazis een betoginkje mogen organiseren, zij ook.

Pietje
3 februari 2006, 21:01
Eigenlijk is het niet meer om (weg) te lachen...

Wel, als ik bedenk dat Shizie zo'n ding waarschijnlijk zelfs niet kan dragen :-) 8)

Jazeker
3 februari 2006, 21:09
Wel, als ik bedenk dat Shizie zo'n ding waarschijnlijk zelfs niet kan dragen :-) 8)

Ik had het eigenlijk over de topic ;-)

Pietje
3 februari 2006, 21:17
Ik had het eigenlijk over de topic ;-)

Ik lach niet met de topic. Hooguit met Shizie's schietijzer 8)

Jazeker
3 februari 2006, 21:43
leuk...

Moest Tony Blair ballen hebben zouden AL die demonstrerende makakken opgepakt en teruggestuurd worden.

Amen to that... niet zomaar ballen, gewoon verstand. Ge ziet toch in 1 oogopslag dat dat zootje ongeregeld niet enkel nu maar altijd voor zware problemen gaat zorgen.

Tjolder
3 februari 2006, 22:00
In Iran houden ze ook betogingen.

http://bsornot.whipnet.net/images/priceless/antiameri.jpg

drosophila
3 februari 2006, 22:21
De minste kritiek of spot resulteert tegenwoordig al in anarchie en chaos bij de moslims.. in plaats dat de islam 'moderniseert' graaft het zich nog dieper in zijn middeleeuws handelen.
"de moslims", "de islam". Zoek de denkfout.

Als mensen zich opblazen in naam van Allah dan is dat schijnbaar de normaalste zaak van de wereld,

Ah ja? Is dat zo? Toon aan.

longhorn
3 februari 2006, 22:31
Londen: vandaag.

http://us.news3.yimg.com/us.i2.yimg.com/p/ap/20060203/capt.llp11802031632.britain_prophet_drawings_llp11 8.jpg?x=380&y=235&sig=quc130JmhG8.q4T1WhptDA--


De grotbewoners in de foto vinden dat de teksten op hun borden -slay, butcher, behead...- vallen onder de vrije meningsuiting terwijl ze een beknotting ervan beijveren.

Bob
3 februari 2006, 22:38
Geen mediterrane madonna's meer met blote tetten (helaas!)

Dit is bij mijn weten dan wel niet afkomstig van moslims, doch van de overheid (het was uiteindelijk gesubsidieerde "kunst").
Maar hier moet dan wel de vraag gesteld worden. Waarom subsidieerd de overheid provocatie tegen de katholieken, en niet tegen de moslims ?

Shizie
3 februari 2006, 22:39
ik vraag me toch af wat er zou gebeuren moest zo een demonstratie door neonazi's georganiseerd worden met slogans a la "extreminate all immigrants" of "behead those who oppose us"..

Hoe durven ze toch zulke slogans hier in Europa te promoten..
De meest "verlichte" linksen zouden zeggen dat het over een "beperkte groep gefrustreerde islamieten gaat, die hun waarden en normen gerespecteerd zouden willen zien" ..

Ik heb daar bedenkingen bij..

Jong N-VA'er
3 februari 2006, 22:42
Vrijheid van meninguiting, en als ze dit niet kunnen aanvaarden, tjah... dan kunnen ze beter terug naar hun geboortegrond gaan...

Jong N-VA'er
3 februari 2006, 22:43
In Iran houden ze ook betogingen.

http://bsornot.whipnet.net/images/priceless/antiameri.jpg

Als ik hen was, ik er zou er niet te hard om roepen...

carlgustaaf
3 februari 2006, 22:53
Tja als die moslims een een betogingske organiseren, dan is dat iets anders dan die twee man en een paardekop van 'België en Christenheid' bij de KVS naar aanleiding van de blote-tetten-Madonna.:lol:
Zoals nog maar eens blijkt is religie verblindend.mij vallen vooral hun slogans op: "Europa, je zal betalen.Je afbraak/uitroeing is op weg", "Slacht degenen die de islam beledigen af"...Wat ze daarbij brullen kan ik me voorstellen.Laat die Blair dat allemaal toe?Inplaats van troepen naar Irak te sturen zou hij beter thuis eens grote kuis houden!

Shizie
3 februari 2006, 23:11
mij vallen vooral hun slogans op: "Europa, je zal betalen.Je afbraak/uitroeing is op weg", "Slacht degenen die de islam beledigen af"...Wat ze daarbij brullen kan ik me voorstellen.Laat die Blair dat allemaal toe?Inplaats van troepen naar Irak te sturen zou hij beter thuis eens grote kuis houden!

its too late.. enkel een grootschalige burgeroorlog kan Europa nog redden.. ik ken jullie (gemiddelde Belgen) al een beetje en ik ben vrij zeker dat het nooit zo komt.. jullie drinken liever pinten op cafe en kijken naar voetbal (= normaal gedrag voor mensen) dan actie ondernemen.
Ik vrees dat jullie langzaam maar zeker gaan worden outnumbered. Hoe verder = hoe erger..

Islam in Europa heeft een leider nodig.. Eens het een sterke leider gevonden heeft = beware..

Spijtig!!! Zeer spijtig... :(

Gorefest
3 februari 2006, 23:27
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Gorefest [/URL]
De minste kritiek of spot resulteert tegenwoordig al in anarchie en chaos bij de moslims.. in plaats dat de islam 'moderniseert' graaft het zich nog dieper in zijn middeleeuws handelen.

"de moslims", "de islam". Zoek de denkfout.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Gorefest [URL="http://forum.politics.be/showthread.php?p=1532852#post1532852"] (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1532852#post1532852)
Als mensen zich opblazen in naam van Allah dan is dat schijnbaar de normaalste zaak van de wereld,


Ah ja? Is dat zo? Toon aan.
Als men kritiek op de islam beschouwt als een aanval op de moslims en vice versa waar is dan de denkfout?
Niet toevallig zijn de protesten begonnen in die regio's waar men niet vies is van enig religieus geweld nl. Indonesië, Palestina en Iran. De enigste positieve noot die ik gehoord heb is van diene president Karzai, die om enige redelijkheid aandringt.

Siegfried
3 februari 2006, 23:31
"de moslims", "de islam". Zoek de denkfout.


Ah ja? Is dat zo? Toon aan.

Achterlijke trut, ben jij zo wereldvreemd en simplistisch of doe je gewoon alsof?

Jazeker
3 februari 2006, 23:35
its too late.. enkel een grootschalige burgeroorlog kan Europa nog redden.. ik ken jullie (gemiddelde Belgen) al een beetje en ik ben vrij zeker dat het nooit zo komt.. jullie drinken liever pinten op cafe en kijken naar voetbal (= normaal gedrag voor mensen) dan actie ondernemen.
Ik vrees dat jullie langzaam maar zeker gaan worden outnumbered. Hoe verder = hoe erger..

Islam in Europa heeft een leider nodig.. Eens het een sterke leider gevonden heeft = beware..

Spijtig!!! Zeer spijtig... :(

Er is inderdaad dringend een grote kuis nodig. De geesten rijpen trouwens, maar ik vrees dat het te traag gaat.

Groentje-18
3 februari 2006, 23:36
wij westerlingen zijn slechts op papier 'christenen'.
we voélen ons geen christen, we nemen er afstand van en beschouwen het als een religie als een ander, inwisselbaar voor eender welke andere levensopvatting, voor vrijzinnigheid e.d.
arabieren zien de beledigingen tegen de islam als beledigingen tegen alle volkeren (afkomstig) uit islamitische landen.
de islam = religie = volk, die dingen vallen samen voor hun.

dit zaakje loopt blijkbaar erg uit de hand, en ik zou niet degene willen zijn die dat cartoontje als eerste gepubliceerd heeft.


Inderdaad, zo is het!

En ik denk niet dat we een clash of two civilzations willen voor wat onozele cartoons, want zulk onbegrip tussen twee culturen die al duizenden jaren bestaan vind ik persoonlijk vrij genant. :?

Noorman
3 februari 2006, 23:41
Misschien nog liever d�*t dan uw verachtelijke soort aan het roer.

Het zijn weer de "verdraagzamen" die het over een "verachtelijke soort" hebben ! Of hoe sommigen nog geen halve procent snappen van wat ze zelf schrijven !

Noorman

Groentje-18
3 februari 2006, 23:44
Ik zie net dat drosophila je stelling betwist, maar zelfs dan nog: zou het moeten verboden zijn om te lachen met alle volkeren afkomstig uit islamitische landen?

Neen, maar je kan misschien wel twee keer nadenken voor je zoiets publiceert.
Ik blijf erbij: humor is geweldig, maar onder het motto van humor kan je alles gedaan krijgen/iedereen beledigen/mensen of groepen kwetsen, en dan gaat het te ver.
Het feit dat die cartoons gepubliceerd werden, en de reactie van ons op de hevige reactie van de Moslims stelt voornamelijk aan het licht dat van beide kanten een serieus gebrek aan inzicht van de andere (en dus ook van de eigen) cultuur heerst.
Indien we dat wel hadden, wisten we twee dingen:
1. De hele maatschappij is daar op godsdienst gebaseerd, vandaar ook dat ze zichzelf en wij hen aanduiden met de term 'Islamiet' of 'Moslim'... bijgevolg verlenen ze hun hele identiteit en dus zelfwaarde aan. De Islam uitmaken = hun raken in hun identiteit... Behoorlijk confronterend dus, op z'n zachtst gezegd.
2. En dat is het belangrijkste: het beeldenverbod, in de Islam geldt een absoluut verbod om een afbeelding te maken van alles wat Heilig is!! Een afbeelding maken van een god(delijk wezen) is voor hun één van de grootste vormen van heiligschennis die denkbaar is, omdat niemand de profeet of God ooit gezien heeft, en het beeld dat je van hem maakt dus altijd fout zal zijn. Om die reden zal je in een moskee nooit beelden of afbeeldingen vinden van degenen die zij vereren... (bij ons vind je dat wel).

Kernvraag in deze is eigenlijk ... welk criterium hanteer je voor vrijheid?
Hoe ver mag vrijheid gaan alvorens het niet zover komt dat er echt mensen gekwetst worden en de zaak escaleert?

Groentje-18
3 februari 2006, 23:45
Tja als die moslims een een betogingske organiseren, dan is dat iets anders dan die twee man en een paardekop van 'België en Christenheid' bij de KVS naar aanleiding van de blote-tetten-Madonna.:lol:
Zoals nog maar eens blijkt is religie verblindend.

Religie is in hun geval vooral bindend, eigenlijk. ;)

Groentje-18
3 februari 2006, 23:47
De minste kritiek of spot resulteert tegenwoordig al in anarchie en chaos bij de moslims.. in plaats dat de islam 'moderniseert' graaft het zich nog dieper in zijn middeleeuws handelen. Als mensen zich opblazen in naam van Allah dan is dat schijnbaar de normaalste zaak van de wereld, maar een cartoon erover maken, ho maar, dan schreeuwt men moord en brand en gaat men ertegen betogen..

Dat is volstrekt normaal.

Iemand raken in zijn identiteit -> Persoon gaat zich verder vastklampen aan zijn identiteit (of die opgeven, maar als je met velen bent is dat uiteraard niet de meest evidente weg.)

Om die reden zijn sommige Turken in België ( niet veralgemenen) bijvoorbeeld veel conservatiever dan de Turken in Turkije.

Desiderius
3 februari 2006, 23:49
Ik vraag me af waarom het soort praatjes waarmee de islam komt aandraven in haar grote boodschap nog nooit getoetst is aan de mensenrechtenverklaringen en , meer recent, aan de nieuwe muilkorfwetgeving die in dit land is geïnstalleerd. [of wordt die enkel toegepast op autochtone particulieren en organisaties?] Wie haalt als eerste de zwarte alcoholstift boven om de Koran et. al. eens aan een grondige Westerse wasbeurt te onderwerpen?

Want ondertussen erkent en financiert onze overheid wellicht een religie die in een aantal fundamentele uitgangspunten haaks staat op een aantal basisprincipes die wij toch "heilig" of "universeel" zouden moeten achten in ons "open, vrij en democratisch" Westers model. Of staat "democratie" soms synoniem voor slapjanusserij en een "je m'en fou" -mentaliteit?

Groentje-18
3 februari 2006, 23:49
Dit is bij mijn weten dan wel niet afkomstig van moslims, doch van de overheid (het was uiteindelijk gesubsidieerde "kunst").
Maar hier moet dan wel de vraag gesteld worden. Waarom subsidieerd de overheid provocatie tegen de katholieken, en niet tegen de moslims ?

Kom je wel eens buiten in België (Europa)? ;)

ilfalco
3 februari 2006, 23:54
Wat die cartoons allemaal niet teweeg brengen. misschien maar goed ook. nu worden de zaken tenminste duidelijk getseld. nu is er misschien nog weerstand mogelijk. Maar je ziet aan reacties van ondermeer kamagurka , urbanus en bepaalde kranten... dat zij gewoon al niet meer vrij durven sprelken over de islam; het is al taboe voor hen. Ze vrezen voor hun leven en daarom lachen ze niet met de Islam.

En deze onverdraagzame ideologie moest gesubsidieerd worden door de vlaamse regering... neen bedankt. Democratie en de islam gaan niet samen. daarvoor is de Islam teveel totalitaire ideologie die alles bepaald in het leven van een moslim.

ik heb ook een beetje het gevoel dat het nog weinig gaat over de prenten zelf( die zeer onschuldig zijn vergeleken met wat men jezus al heeft afgebeeld). maar dat het eerder gaat om een manier om bepaalde frustraties van zich af te schudden. Ze mogen bepaalde zaken niet omwille van hun geloof; Ze zitten eigenlijk in een ideologische dwangbuis... En af en toe moeten ze wat stoom aflaten. Wij zouden gaan tenissen... zij steken wat vlaggen in brand en doen wat aan massahysterie. En zulke zaken zag je in onze contreien in de middeleeuwen ook veel meer dat omwille van futiliteiten men als gekken tekeer ging en men allemaal ging kicken op een terechtsstelling.

Als ik die moslims zo bezig zie dan denk ik dat het voor hen ook een stukje vermaak is. Ze zoeken een gemeenschappelijke vijand omde frustarties die de beperkingen en barbaarsheid van de islam hen oplegd; Want je gaat mij niet vertellen dat voruwen ECHT tevreden zijn met de plaats die ze in de islam wereld krijgen.

Volgens de koran of Hadith was de hel trouwens bevolkt met vrouwen...

Gorefest
3 februari 2006, 23:55
Neen, maar je kan misschien wel twee keer nadenken voor je zoiets publiceert.
Ik blijf erbij: humor is geweldig, maar onder het motto van humor kan je alles gedaan krijgen/iedereen beledigen/mensen of groepen kwetsen, en dan gaat het te ver.
Het feit dat die cartoons gepubliceerd werden, en de reactie van ons op de hevige reactie van de Moslims stelt voornamelijk aan het licht dat van beide kanten een serieus gebrek aan inzicht van de andere (en dus ook van de eigen) cultuur heerst.
Een godsdienst noem ik geen cultuur, maar een uitbuitingsmiddel om de mensen dom te houden.

ilfalco
3 februari 2006, 23:57
Maar hier moet dan wel de vraag gesteld worden. Waarom subsidieerd de overheid provocatie tegen de katholieken, en niet tegen de moslims ?

idd een fundamenteel verschil. En die gesubsidieerde moslims die die affiche maakten zijn dan nog zo hypocriet om hun gesubsidieerde affiche als aanvaardbaar te ebstempelen en die onschuldige cartoons als over de schreef. Voor mij kunnne beiden. maar het kan niet dat de overheid zulke zaken subsidieert.

Groentje-18
3 februari 2006, 23:57
Een godsdienst noem ik geen cultuur, maar een uitbuitingsmiddel om de mensen dom te houden.

Dat begrijp ik, maar het doet er helaas niet toe, belangrijk is hoe zij hun godsdienst/cultuur beleven... :?
(Hun cultuur is eigenlijk bijna volledig gebaseerd op de godsdienst.)

Groentje-18
4 februari 2006, 00:01
Wat die cartoons allemaal niet teweeg brengen. misschien maar goed ook. nu worden de zaken tenminste duidelijk getseld. nu is er misschien nog weerstand mogelijk. Maar je ziet aan reacties van ondermeer kamagurka , urbanus en bepaalde kranten... dat zij gewoon al niet meer vrij durven sprelken over de islam; het is al taboe voor hen. Ze vrezen voor hun leven en daarom lachen ze niet met de Islam.

En deze onverdraagzame ideologie moest gesubsidieerd worden door de vlaamse regering... neen bedankt. Democratie en de islam gaan niet samen. daarvoor is de Islam teveel totalitaire ideologie die alles bepaald in het leven van een moslim.

ik heb ook een beetje het gevoel dat het nog weinig gaat over de prenten zelf( die zeer onschuldig zijn vergeleken met wat men jezus al heeft afgebeeld). maar dat het eerder gaat om een manier om bepaalde frustraties van zich af te schudden. Ze mogen bepaalde zaken niet omwille van hun geloof; Ze zitten eigenlijk in een ideologische dwangbuis... En af en toe moeten ze wat stoom aflaten. Wij zouden gaan tenissen... zij steken wat vlaggen in brand en doen wat aan massahysterie. En zulke zaken zag je in onze contreien in de middeleeuwen ook veel meer dat omwille van futiliteiten men als gekken tekeer ging en men allemaal ging kicken op een terechtsstelling.

Als ik die moslims zo bezig zie dan denk ik dat het voor hen ook een stukje vermaak is. Ze zoeken een gemeenschappelijke vijand omde frustarties die de beperkingen en barbaarsheid van de islam hen oplegd; Want je gaat mij niet vertellen dat voruwen ECHT tevreden zijn met de plaats die ze in de islam wereld krijgen.

Volgens de koran of Hadith was de hel trouwens bevolkt met vrouwen...

Ik denk dat je 't een beetje verkeerd heb. Geloof betekent voor velen alles, bewijs daarvan is het feit dat ze als ze naar hier komen bijvoorbeeld nog liever volledig afgescheiden van ons leven ('op een eiland') dan dat ze hun identiteit moeten opgeven (assimilatie). (De meerderheid verkiest natuurlijk integratie, voor alle duidelijkheid, maar dat betekent dat ze hun identiteit niet hoeven op te geven en dat ze in contact kunnen staan met de andere cultuur, zonder (al te veel) problemen (want bij zo'n megaverhuis van heel uw hebben en houden naar een volledig andere cultuur komt uiteraard een hele hoop stress te pas.).

Jazeker
4 februari 2006, 00:01
Inderdaad, zo is het!

En ik denk niet dat we een clash of two civilzations willen voor wat onozele cartoons, want zulk onbegrip tussen twee culturen die al duizenden jaren bestaan vind ik persoonlijk vrij genant. :?

Dat vind ik het hoofd in het zand steken. Als het vandaag niet over een cartoon is dan is het morgen over het tolereren van homo's of over het feit dat onze vrouwen geen kopdoeken dragen. Overmorgen is het omdat we niet Islamitisch zijn. Wordt een beetje wakker uit de droom...

ilfalco
4 februari 2006, 00:02
Een godsdienst noem ik geen cultuur, maar een uitbuitingsmiddel om de mensen dom te houden.

groentje weet blijkbaar niet dat binnen de islam de arabische cultuur dominant is en alle culturele verschillen wegvaagt. Zo kwam ik onlangs op een forum terecht waar minderheden( oorspronkelijke bewoners marokko) spraken over de periode voor de islam en daar waren ze fier op; Ze schreven dat ze toen meer een mengeling van grieks en romeinse cultuur hadden met eigen invloeden. maar dat de islam en de arbisering bij hen alles heeft weggevaagd. Lang niet iedereen in n-afrika is blij met de pan-arbaische strijd en die overheersing aldaar. De islam zorgt niet voor culture diversiteit. Maar een eenvormige culturele woestijn ;).

Gelukkig maar. maar spijtig genoeg heeft de islam ook hen in z'n greep. maar ze voelen ook aan dat de Islam hun eigen identiteit en cultuur gelijkschakelt met de arabische identiteit.

Desiderius
4 februari 2006, 00:05
Ik denk dat je 't een beetje verkeerd heb. Geloof betekent voor velen alles, bewijs daarvan is het feit dat ze als ze naar hier komen bijvoorbeeld nog liever volledig afgescheiden van ons leven ('op een eiland') dan dat ze hun identiteit moeten opgeven (assimilatie). (De meerderheid verkiest natuurlijk integratie, voor alle duidelijkheid, maar dat betekent dat ze hun identiteit niet hoeven op te geven en dat ze in contact kunnen staan met de andere cultuur, zonder (al te veel) problemen (want bij zo'n megaverhuis van heel uw hebben en houden naar een volledig andere cultuur komt uiteraard een hele hoop stress te pas.).

Proficiat, u geeft hier het perfecte pleidooi voor een terugkeerbeleid uit humanitaire overwegingen. Want volgens u zal een moslim in een Westerse democratie onvermijdelijk gedoemd zijn tot een ongelukkig en gemarginaliseerd bestaan.

Groentje-18
4 februari 2006, 00:07
Dat vind ik het hoofd in het zand steken. Als het vandaag niet over een cartoon is dan is het morgen over het tolereren van homo's of over het feit dat onze vrouwen geen kopdoeken dragen. Overmorgen is het omdat we niet Islamitisch zijn. Wordt een beetje wakker uit de droom...

Oei, ik dacht al dat dit ging opgevat worden als 'laten we het toedekken met de mantel der liefde anders vallen ze ons aan', angst als raadgever dus.
Dat was niet de bedoeling, zoals je misschien wel ziet uit de rest van mijn posts. De cartoonmaker/-publiceerder heeft ze serieus beledigd, hij wist dat hij hiermee een serieuze reactie ging ontlokken, als hij het niet wist weet hij nu dat hij in't vervolg beter een beetje opzoekt over een cultuur (zeker één waarmee we al overhoop liggen) alvorens dat hij ze bespot..., je kan me niet vertellen dat, indien je kennis hebt van hun cultuur en van de situatie, je niet kon ruiken dat dit zulk een reactie ging uitlokken...

Wat dan hélemaal belachelijk is, is dat wij gaan roepen dat ze onze belangrijkste waarden niet respecteren (verwijzend naar de vrije meningsuiting), maar daarbij even voor de leukigheid vergeten dat hun reactie er kwam nadat wij een paar serieuze klappen hebben uitgedeeld aan hun belangrijkste waarden! Hypocrisie ten top, gewoon. :?

Groentje-18
4 februari 2006, 00:11
groentje weet blijkbaar niet dat binnen de islam de arabische cultuur dominant is en alle culturele verschillen wegvaagt.

Ik probeerde eigenlijk net aan te tonen dat dat idd zo is. ;)
Daarom dat je zulke hevige reacties krijgt: die gedeelde identiteit is daar aanwezig, en ze staat heel sterk op de voorgrond. Gevolg: indien je een aanval doet gaan ze hun identiteit zeker niet opgeven maar allemaal gemeenschappelijk ten strijde trekken om hun identiteit te bewaren, en hoe (denk aan bepaalde gebeurtenissen, en aan wat je bv. op de slogans kan lezen... :?).

Dat is trouwens een groot verschil met het westen, ik ben van mening dat wij niet zo'n sterke gemeenschappelijke identiteit hebben die ons allen bindt, en dat speelt soms voor ons (anders was 't mss al lang oorlog :?), maar ook tegen ons (Europa en eenduidige beslissingen maken/allemaal dezelfde kant op kijken gaan niet samen).

Groentje-18
4 februari 2006, 00:15
Proficiat, u geeft hier het perfecte pleidooi voor een terugkeerbeleid uit humanitaire overwegingen. Want volgens u zal een moslim in een Westerse democratie onvermijdelijk gedoemd zijn tot een ongelukkig en gemarginaliseerd bestaan.

Een terugkeerbeleid: weer opnieuw alles inpakken en ergens anders beginnen, waar geen interessante toekomstkansen zijn (niet dat die hier wel zijn, maar hier kunnen ze zichzelf tenminste nog wijsmaken dat het hier beter is dan in hun thuisland en eventueel dat ze die kansen wel hebben)...

Dat ze gedoemd zijn tot een bepaald bestaan hier hangt vooral af van waar ze precies terecht komen hier en hoe men daar tegenover hen staat. (In mindere mate hoe zij tegenover ons staan: als zij zich niet minstens voor ons wilden openstellen kwamen ze zich hier niet permanent vestigen).

Ik begrijp wel dat je mijn redenering zo kan doortrekken (aangezien ik ze niet genuanceerder/uitgewerkter weergeef), maar als we alle redeneringen gaan doortrekken krijgen we maar twee mogelijkheden: wit of zwart, terwijl daartussen liggen nog veel mogelijkheden en dus kansen liggen die door wit-zwart denken onbenut blijven...

Gorefest
4 februari 2006, 00:20
Islam in Europa heeft een leider nodig.. Eens het een sterke leider gevonden heeft = beware..
Hoe gaat men dat doen? Enige aanpassing van de islam (naar Europese normen) zal toch weer aanzien worden als een belediging en weer tot protesten leiden..

ilfalco
4 februari 2006, 00:20
Wat ik in men 2de posting wou aantonen is juist dat er verscheidene minderheden zijn vooral in N-Afrika die aan die totale gelijkschakeling evenzeer een hekel hebben , maar die toch onder invloed staan van de islam
staan; En veel van die minderheden vrezen de islam want de islam is bij hen overal in de samenleving. En wie het wegvagen van de eigen identiteit wil aankaarten zal niet snel de schuld bij de islam durven leggen...

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=587.135

Groentje-18
4 februari 2006, 00:24
Wat ik in men 2de posting wou aantonen is juist dat er verscheidene minderheden zijn vooral in N-Afrika die aan die totale gelijkschakeling evenzeer een hekel hebben , maar die toch onder invloed staan van de islam
staan; En veel van die minderheden vrezen de islam want de islam is bij hen overal in de samenleving. En wie het wegvagen van de eigen identiteit wil aankaarten zal niet snel de schuld bij de islam durven leggen...

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=587.135

MMm, sorry, 't is laat. :oops:

Er zullen idd wel mensen zijn die er niet zo blij mee zijn, de Islamitische vrouwen misschien bijvoorbeeld, nu ja ... daar kan/mag je zo niet over oordelen eigenlijk, en ook idd: als je midden in een cultuur staat waar die godsdienst wel heel belangrijk is, kom je er beter niet voor uit en moet je meegaan met 'de flow' ... Sja, vroeger in het Christendom was dat niet anders hé.

Bobke
4 februari 2006, 00:27
MMm, sorry, 't is laat. :oops:

Er zullen idd wel mensen zijn die er niet zo blij mee zijn, de Islamitische vrouwen misschien bijvoorbeeld, nu ja ... daar kan/mag je zo niet over oordelen eigenlijk, en ook idd: als je midden in een cultuur staat waar die godsdienst wel heel belangrijk is, kom je er beter niet voor uit en moet je meegaan met 'de flow' ... Sja, vroeger in het Christendom was dat niet anders hé.
Precies, en komt mij niet vertellen dat ge dat terug wilt.

Desiderius
4 februari 2006, 00:28
Een terugkeerbeleid: weer opnieuw alles inpakken en ergens anders beginnen, waar geen interessante toekomstkansen zijn (niet dat die hier wel zijn, maar hier kunnen ze zichzelf tenminste nog wijsmaken dat het hier beter is dan in hun thuisland en eventueel dat ze die kansen wel hebben)...

En vooral, hier zijn de sociale voorzieningen stukken beter. Die domme autochtonen werken zich een breuk om hun "anders-zijn" (en volgens hen "superieur-zijn") te financieren. Een beetje zoals de belasting op andersgelovigen in hun islamstaten.

Ook de uitzending van terzake gezien deze week over gepensioneerden die moeten rondkomen met 350 €/maand? D�*t doet me letterlijk kokhalzen, als ik bedenk hoe die arrogante integratie-onwilligen worden gefinancierd. En ik zeg er hier maar expliciet bij dat ik daarmee NIET alle allochtonen en NIET alle moslims mee bedoel. Ik ben geen "eigen volk eerst" -adept. Dit gaat om sociale rechtvaardigheid voor mij.

Dat ze gedoemd zijn tot een bepaald bestaan hier hangt vooral af van waar ze precies terecht komen hier en hoe men daar tegenover hen staat. (In mindere mate hoe zij tegenover ons staan: als zij zich niet minstens voor ons wilden openstellen kwamen ze zich hier niet permanent vestigen).

Je ziet het nou toch? Wanneer voor één keertje de islam voorwerp wordt van het soort "spot" waarmee de katholieke kerk al eeuwenlang wordt bedacht, dan staat de goegemeente niet alleen op z'n achterste poten; er wordt zelfs openlijk opgeroepen tot geweld, tot het kort-en-klein slaan van onze samenleving. De opgekropte gal wordt nogmaals gespuwd en dan nog wel schaamteloos in de hand die het leeuwendeel van die gemeenschap hier financieel ondersteunt. Hebben we recht om ons verontwaardigd te tonen?

Meer nog, cartoonisten, columnisten, stand-up comedians, etc... durven het zelfs niet aan om "de islam" eens voor de verandering tot onderwerp te nemen. De schrik zit er diep in en de praktijk toont aan dat die schrik ook niet ongefundeerd is. Ik heb het dan niet over extreme gevallen zoals T. Van Gogh, hoewel ook dat geval een Westerse samenleving onwaardig is.

Gorefest
4 februari 2006, 00:30
Wat dan hélemaal belachelijk is, is dat wij gaan roepen dat ze onze belangrijkste waarden niet respecteren (verwijzend naar de vrije meningsuiting), maar daarbij even voor de leukigheid vergeten dat hun reactie er kwam nadat wij een paar serieuze klappen hebben uitgedeeld aan hun belangrijkste waarden! Hypocrisie ten top, gewoon. :?
8O Wat jij waarden noemt, mensen ophitsen totdat ze zichzelf opblazen of de vrouwen enige kans op onderwijs ontzeggen.. dan zou ik ook cartoons véél erger vinden.

Groentje-18
4 februari 2006, 00:43
Precies, en komt mij niet vertellen dat ge dat terug wilt.

Dat doe ik toch niet. :(

Mephisto
4 februari 2006, 00:59
Geen mediterrane madonna's meer met blote tetten (helaas!)
:thumbsup:
Zot hè, die religies?

Groentje-18
4 februari 2006, 01:00
En vooral, hier zijn de sociale voorzieningen stukken beter. Die domme autochtonen werken zich een breuk om hun "anders-zijn" (en volgens hen "superieur-zijn") te financieren. Een beetje zoals de belasting op andersgelovigen in hun islamstaten.

Ook de uitzending van terzake gezien deze week over gepensioneerden die moeten rondkomen met 350 €/maand? D�*t doet me letterlijk kokhalzen, als ik bedenk hoe die arrogante integratie-onwilligen worden gefinancierd. En ik zeg er hier maar expliciet bij dat ik daarmee NIET alle allochtonen en NIET alle moslims mee bedoel. Ik ben geen "eigen volk eerst" -adept. Dit gaat om sociale rechtvaardigheid voor mij.

Ik begrijp je reactie wel. Je noemt hierbij één van dè redenen die mensen aangeven wanneer ze op het VB stemmen. (De mensen die ik ken, dan.)

Het antwoord hierop is: indien we hun niet die uitkeringen zouden geven, zouden we discrimineren. De mensen zouden naar hier gekomen zijn, en hier moeten verhongeren of dergelijke ... kunnen we dat maken als 'democratie en welvaartstaat'?

Maar, het argument dat u en vele anderen misschien het minst leuk zullen vinden maar waar we moeilijk omheen kunnen: ze zijn in de eerste plaats naar hier gekomen net òm te werken, sterker nog: daarmee hebben we ze destijds naar hier gelokt. Tegen de tijd dat de economische crisis kwam en hun werk niet meer winstgevend genoeg was waren ze hier al zo ingeburgerd dat je ze moeilijk kon terugsturen, enfin, in principe kon het wel, maar om verschillende redenen (o.a. het feit dat er destijds geen reden was om ze terug te sturen) is dit niet gebeurt. Deze mensen gaan op vakantie in eigen land, en vertellen hoe geweldig het hier is (in Marokko draait veel om de eer van de man...), waardoor een deel gemotiveerd is om ook te komen. Een ander deel van de mensen hier weet dat hun familie er daar veel slechter aan toe is, en maakt dan gebruik van de gezinsherenigingswetten om zo ganse famliies naar hier te halen, enzo is die bal aan het rollen gegaan.
En ik kan niet zeggen, dat als ik hun was, het anders zou hebben gedaan, ik bedoel: als ik in een land zou zitten waar het leven redelijk goed is, en waar deftig onderwijs bestaat dus toekomstkansen, en mijn familie elders in het stof zit te bijten, waar geen toekomstkansen zijn, zou ik ze ook naar dat land proberen te halen waar ik in verblijf. Het enige wat dat benadrukt, is hun menselijkheid.
Anderzijds zijn die toekomstkansen vooral virtueel, wat u weet even goed als ik dat als een autochtoon en 'n allochtoon morgen gaan solliciteren bij een blanke werkgever voor een bepaalde job, wie de meeste kans op die job maakt...

Je ziet het nou toch? Wanneer voor één keertje de islam voorwerp wordt van het soort "spot" waarmee de katholieke kerk al eeuwenlang wordt bedacht, dan staat de goegemeente niet alleen op z'n achterste poten; er wordt zelfs openlijk opgeroepen tot geweld, tot het kort-en-klein slaan van onze samenleving. De opgekropte gal wordt nogmaals gespuwd en dan nog wel schaamteloos in de hand die het leeuwendeel van die gemeenschap hier financieel ondersteunt. Hebben we recht om ons verontwaardigd te tonen?

Tja, cultuurverschillen, maar ik weet niet wanneer zij het Christendom hebben bespot, en ik denk ook niet dat wij zo heilig waren ...
Probleem is: als dit het punt is van de mensen, moeten de leiders hier ook voor op komen. Bijvoorbeeld: stop met het geweld, anders geven we jullie mensen hier geen geld meer/sturen we ze terug ... dat zou een optie zijn, maar ik denk niet dat het dat is wat we willen bereiken, bovendien is het chantage.

Meer nog, cartoonisten, columnisten, stand-up comedians, etc... durven het zelfs niet aan om "de islam" eens voor de verandering tot onderwerp te nemen. De schrik zit er diep in en de praktijk toont aan dat die schrik ook niet ongefundeerd is. Ik heb het dan niet over extreme gevallen zoals T. Van Gogh, hoewel ook dat geval een Westerse samenleving onwaardig is.

Daar ben ik het mee eens, maar waarom doen ze het dan opeens wel for god sake? Ze wìsten van het mégarisico dat ze liepen (Islam kan niet tegen aanvallen), en dan doen ze het op zo'n manier en op zo'n moment in de geschiedenis, waarbij de voorspelbare gevolgen zo hevig zijn dat je bijna een oorlog ontketent (als dat al niet het geval zal zijn).
Als we ons toch zo verongelijkt voelen door de Islam, want daar komt het toch op neer, waarom kunnen we dat gewoon niet tegen hun gaan vertellen?? Niemand hoeft zich daar zelfs voor te verplaatsen: we kunnen het gewoon zeggen tegen de imams hier bijvoorbeeld.
Maar ho neen, dat doen we niet, daar zijn we veel te bang voor... dan liever een slag onder de gordel geven. :?
Van dit soort mentaliteit walg ik.

Mephisto
4 februari 2006, 01:02
Ik ben ateist, ik heb niemand om te lachen.
Wij lachen dan ook om allemaal..

Mephisto
4 februari 2006, 01:03
wij westerlingen zijn slechts op papier 'christenen'.
we voélen ons geen christen, we nemen er afstand van en beschouwen het als een religie als een ander, inwisselbaar voor eender welke andere levensopvatting, voor vrijzinnigheid e.d.
arabieren zien de beledigingen tegen de islam als beledigingen tegen alle volkeren (afkomstig) uit islamitische landen.
de islam = religie = volk, die dingen vallen samen voor hun.

dit zaakje loopt blijkbaar erg uit de hand, en ik zou niet degene willen zijn die dat cartoontje als eerste gepubliceerd heeft.Ik wel, eerlijk gezegd. Copyrights..

Mephisto
4 februari 2006, 01:06
Tja als die moslims een een betogingske organiseren, dan is dat iets anders dan die twee man en een paardekop van 'België en Christenheid' bij de KVS naar aanleiding van de blote-tetten-Madonna.:lol:
Zoals nog maar eens blijkt is religie verblindend.
En arbeids-ethos niet?
Want de recente stakingen in België brachten toch ook een soortgelijke stroom aan demonstranten op de been..

Mephisto
4 februari 2006, 01:09
De grotbewoners in de foto vinden dat de teksten op hun borden -slay, butcher, behead...- vallen onder de vrije meningsuiting terwijl ze een beknotting ervan beijveren.
:thumbsup:

Bobke
4 februari 2006, 01:11
Ik begrijp je reactie wel. Je noemt hierbij één van dè redenen die mensen aangeven wanneer ze op het VB stemmen. (De mensen die ik ken, dan.)

Het antwoord hierop is: indien we hun niet die uitkeringen zouden geven, zouden we discrimineren. De mensen zouden naar hier gekomen zijn, en hier moeten verhongeren of dergelijke ... kunnen we dat maken als 'democratie en welvaartstaat'?
Dat klopt voor zover zij aan dezelfde voorwaarden voldoen; hier voldoende lang gewerkt en hier belastingen en RSZ betaald hebben. Zolang ge hier te lage pensioenen en te lage minimumlonen moet uitbetalen is er geen geld om sinterklaas te spelen.

Mephisto
4 februari 2006, 01:13
mij vallen vooral hun slogans op: "Europa, je zal betalen.Je afbraak/uitroeing is op weg", "Slacht degenen die de islam beledigen af"...Wat ze daarbij brullen kan ik me voorstellen.Laat die Blair dat allemaal toe?Inplaats van troepen naar Irak te sturen zou hij beter thuis eens grote kuis houden!
Het idee dat ik je gelijk wil geven, beangstigt..

Mephisto
4 februari 2006, 01:16
Neen, maar je kan misschien wel twee keer nadenken voor je zoiets publiceert.
Ik blijf erbij: humor is geweldig, maar onder het motto van humor kan je alles gedaan krijgen/iedereen beledigen/mensen of groepen kwetsen, en dan gaat het te ver.
Het feit dat die cartoons gepubliceerd werden, en de reactie van ons op de hevige reactie van de Moslims stelt voornamelijk aan het licht dat van beide kanten een serieus gebrek aan inzicht van de andere (en dus ook van de eigen) cultuur heerst.
Indien we dat wel hadden, wisten we twee dingen:
1. De hele maatschappij is daar op godsdienst gebaseerd, vandaar ook dat ze zichzelf en wij hen aanduiden met de term 'Islamiet' of 'Moslim'... bijgevolg verlenen ze hun hele identiteit en dus zelfwaarde aan. De Islam uitmaken = hun raken in hun identiteit... Behoorlijk confronterend dus, op z'n zachtst gezegd.
2. En dat is het belangrijkste: het beeldenverbod, in de Islam geldt een absoluut verbod om een afbeelding te maken van alles wat Heilig is!! Een afbeelding maken van een god(delijk wezen) is voor hun één van de grootste vormen van heiligschennis die denkbaar is, omdat niemand de profeet of God ooit gezien heeft, en het beeld dat je van hem maakt dus altijd fout zal zijn. Om die reden zal je in een moskee nooit beelden of afbeeldingen vinden van degenen die zij vereren... (bij ons vind je dat wel).

Kernvraag in deze is eigenlijk ... welk criterium hanteer je voor vrijheid?
Hoe ver mag vrijheid gaan alvorens het niet zover komt dat er echt mensen gekwetst worden en de zaak escaleert?
Vooral dat laatste punt: ik heb dat vaker gehoord, de laatste paar dagen.
Waar heeft men dat verzonnen?
En is dat niet gelijk de ondergang van hun religie?
Want als wij niet mogen uitbeelden wat nooit is gezien; wie bewijst mij dan dat het bestaat?

Mephisto
4 februari 2006, 01:21
Ik vraag me af waarom het soort praatjes waarmee de islam komt aandraven in haar grote boodschap nog nooit getoetst is aan de mensenrechtenverklaringen en , meer recent, aan de nieuwe muilkorfwetgeving die in dit land is geïnstalleerd. [of wordt die enkel toegepast op autochtone particulieren en organisaties?] Wie haalt als eerste de zwarte alcoholstift boven om de Koran et. al. eens aan een grondige Westerse wasbeurt te onderwerpen?

Want ondertussen erkent en financiert onze overheid wellicht een religie die in een aantal fundamentele uitgangspunten haaks staat op een aantal basisprincipes die wij toch "heilig" of "universeel" zouden moeten achten in ons "open, vrij en democratisch" Westers model. Of staat "democratie" soms synoniem voor slapjanusserij en een "je m'en fou" -mentaliteit?
U zegt?
Deze "universele waarden" worden momenteel met voeten getreden. Zowel door "onze westerse bondgenoot" de USA als door S.A. (Saoedie-dinges). Waarom zou de koran moeten voldoen aan de Rechten van de Mens (1948?), terwijl de volgers van de bijbel (USA-Bush-puppie) dat niet doet?

Ik bedoel maar..
En Europa als "battle-ground", dat zijn we immers gewend.. (1914-1918, 1940-1945)..

Mephisto
4 februari 2006, 01:23
Wat die cartoons allemaal niet teweeg brengen. misschien maar goed ook. nu worden de zaken tenminste duidelijk getseld. nu is er misschien nog weerstand mogelijk. Maar je ziet aan reacties van ondermeer kamagurka , urbanus en bepaalde kranten... dat zij gewoon al niet meer vrij durven sprelken over de islam; het is al taboe voor hen. Ze vrezen voor hun leven en daarom lachen ze niet met de Islam.

En deze onverdraagzame ideologie moest gesubsidieerd worden door de vlaamse regering... neen bedankt. Democratie en de islam gaan niet samen. daarvoor is de Islam teveel totalitaire ideologie die alles bepaald in het leven van een moslim.

ik heb ook een beetje het gevoel dat het nog weinig gaat over de prenten zelf( die zeer onschuldig zijn vergeleken met wat men jezus al heeft afgebeeld). maar dat het eerder gaat om een manier om bepaalde frustraties van zich af te schudden. Ze mogen bepaalde zaken niet omwille van hun geloof; Ze zitten eigenlijk in een ideologische dwangbuis... En af en toe moeten ze wat stoom aflaten. Wij zouden gaan tenissen... zij steken wat vlaggen in brand en doen wat aan massahysterie. En zulke zaken zag je in onze contreien in de middeleeuwen ook veel meer dat omwille van futiliteiten men als gekken tekeer ging en men allemaal ging kicken op een terechtsstelling.

Als ik die moslims zo bezig zie dan denk ik dat het voor hen ook een stukje vermaak is. Ze zoeken een gemeenschappelijke vijand omde frustarties die de beperkingen en barbaarsheid van de islam hen oplegd; Want je gaat mij niet vertellen dat voruwen ECHT tevreden zijn met de plaats die ze in de islam wereld krijgen.

Volgens de koran of Hadith was de hel trouwens bevolkt met vrouwen...
Hoezo?
Het Vlaams behang wordt toch ook door de staat gesubsidieerd?
Of mis ik nu een bepaalde heimat-nuance?

Bobke
4 februari 2006, 01:24
Maar, het argument dat u en vele anderen misschien het minst leuk zullen vinden maar waar we moeilijk omheen kunnen: ze zijn in de eerste plaats naar hier gekomen net òm te werken, sterker nog: daarmee hebben we ze destijds naar hier gelokt. Tegen de tijd dat de economische crisis kwam en hun werk niet meer winstgevend genoeg was waren ze hier al zo ingeburgerd dat je ze moeilijk kon terugsturen, enfin, in principe kon het wel, maar om verschillende redenen (o.a. het feit dat er destijds geen reden was om ze terug te sturen) is dit niet gebeurt. Deze mensen gaan op vakantie in eigen land, en vertellen hoe geweldig het hier is (in Marokko draait veel om de eer van de man...), waardoor een deel gemotiveerd is om ook te komen. Een ander deel van de mensen hier weet dat hun familie er daar veel slechter aan toe is, en maakt dan gebruik van de gezinsherenigingswetten om zo ganse famliies naar hier te halen, enzo is die bal aan het rollen gegaan.
En ik kan niet zeggen, dat als ik hun was, het anders zou hebben gedaan, ik bedoel: als ik in een land zou zitten waar het leven redelijk goed is, en waar deftig onderwijs bestaat dus toekomstkansen, en mijn familie elders in het stof zit te bijten, waar geen toekomstkansen zijn, zou ik ze ook naar dat land proberen te halen waar ik in verblijf. Het enige wat dat benadrukt, is hun menselijkheid.
Anderzijds zijn die toekomstkansen vooral virtueel, wat u weet even goed als ik dat als een autochtoon en 'n allochtoon morgen gaan solliciteren bij een blanke werkgever voor een bepaalde job, wie de meeste kans op die job maakt...
Iemand heeft ze blijkbaar inderdaad naar hier gelokt om te werken.
Is die iemand nu plots te racistisch geworden om ze werk te geven zoals men ons zo graag wilt komen wijsmaken of is er een andere oorzaak?
Bovendien is dat lokken reeds in de jaren zeventig gestopt. Het argument dat ze allemaal naar hier gelokt zijn om te werken houdt dus geen steek.
Dat wij hun niets kunnen verwijten is inderdaad zo maar dat houdt niet in dat er geen maatregels mogen genomen worden om misbruiken tegen te gaan.

Mephisto
4 februari 2006, 01:24
Een godsdienst noem ik geen cultuur, maar een uitbuitingsmiddel om de mensen dom te houden.
meer-bepaald: onwetend te houden..

Vrijheid
4 februari 2006, 01:25
Neen, maar je kan misschien wel twee keer nadenken voor je zoiets publiceert.
Ik blijf erbij: humor is geweldig, maar onder het motto van humor kan je alles gedaan krijgen/iedereen beledigen/mensen of groepen kwetsen, en dan gaat het te ver.
Het feit dat die cartoons gepubliceerd werden, en de reactie van ons op de hevige reactie van de Moslims stelt voornamelijk aan het licht dat van beide kanten een serieus gebrek aan inzicht van de andere (en dus ook van de eigen) cultuur heerst.
Indien we dat wel hadden, wisten we twee dingen:
1. De hele maatschappij is daar op godsdienst gebaseerd, vandaar ook dat ze zichzelf en wij hen aanduiden met de term 'Islamiet' of 'Moslim'... bijgevolg verlenen ze hun hele identiteit en dus zelfwaarde aan. De Islam uitmaken = hun raken in hun identiteit... Behoorlijk confronterend dus, op z'n zachtst gezegd.
2. En dat is het belangrijkste: het beeldenverbod, in de Islam geldt een absoluut verbod om een afbeelding te maken van alles wat Heilig is!! Een afbeelding maken van een god(delijk wezen) is voor hun één van de grootste vormen van heiligschennis die denkbaar is, omdat niemand de profeet of God ooit gezien heeft, en het beeld dat je van hem maakt dus altijd fout zal zijn. Om die reden zal je in een moskee nooit beelden of afbeeldingen vinden van degenen die zij vereren... (bij ons vind je dat wel). 1. Dus als ik me maar voldoende beledigd voel en hard genoeg roep en dreig omdat iemand zou beweren dat er racisme heerst binnen het VB, zou jij dus wensen dat voor de goede vrede verhinderd wordt dat er moppen en satire gemaakt worden die het VB aan racisme linken? Goed gek zeg!

2. Om mekaar tot betere mensen te maken, is het soms nodig dat we mekaar kwetsen. Gegronde kritiek is altijd een beetje pijnlijk voor hen die daar het voorwerp van uitmaken. Maar daarom is ze nog niet ongezond.

Mephisto
4 februari 2006, 01:31
Dat vind ik het hoofd in het zand steken. Als het vandaag niet over een cartoon is dan is het morgen over het tolereren van homo's of over het feit dat onze vrouwen geen kopdoeken dragen. Overmorgen is het omdat we niet Islamitisch zijn. Wordt een beetje wakker uit de droom...
Wacht ff. De clash over homo-acceptatie hebben we nu al met de Chr.-kutkerk. Die gaan we dus ook hebben met de Ism.-lulmoskee. [daar mogen geen kutten binnen].

Vrouwenrechten: -idem.
Geloof: ik ben niet-gelovig. Ik geloof niet een in hiernamaals, niet in een volgend leven, ik geloof zelfs niet in mijzelf als zelfstandig wezen. Ik bèn.

Volgende clash: ik heb een Pakistan-snor (Engelse volgens Engelsen en Spaanse volgens Spanjaarden) en ben niet gelovig: hoe k�*n dat? Dat mág niet.

Wie niet gewoon is te vechten voor zijn rechten, verdient ze [blijkbaar] ook niet. Dat is cru gezegd en ik wil maar zeggen, dat we al duizenden jaren bezig zijn met vrijheden verwerven. Niet een Islam kan mij stoppen, of ik moet tot de ongelukkigen behoren die wordt opgeblazen door een zero-maagden-terrorist..

Jazeker
4 februari 2006, 01:35
Neen, maar je kan misschien wel twee keer nadenken voor je zoiets publiceert.
Ik blijf erbij: humor is geweldig, maar onder het motto van humor kan je alles gedaan krijgen/iedereen beledigen/mensen of groepen kwetsen, en dan gaat het te ver.

Vrijheid van meningsuiting is absoluut of ze is niet. Je kan vragen stellen bij het uitlachen door 90% van de wereldbol van 10%. Maar dan is het bendevorming en dat is strafbaar. In dit geval gaat het om een deense krant die wat cartoons afdrukte die redelijk actueel zijn.

Mephisto
4 februari 2006, 01:37
Precies, en komt mij niet vertellen dat ge dat terug wilt.
Kán toch ook niet? [beleef ik toch]
Terug is een onzinnige optie, of we moeten een 2e middeleeuwen tegemoet gaan zien. [joepie, hel en verdoemenis!]
Als 'men' Europa Islamitisch wil krijgen, is dat
1. zonder mij
2. een proces van 300 jaar

Zonder die tijd is het niet mogelijk een gebied volledig te bezetten.
En dan n'go; zelfs het Chr.-doom is het niet gelukt om 'oude rituelen' uit te bannen. Veel Chr.-feestdagen zijn heidense feestdagen met een Chr.-sausje.

En Ism.-sausjes zijn bij deze even onwelkom geheten.

Mephisto
4 februari 2006, 01:39
Als ik mag kiezen tussen USA en Islam kies ik geen van beiden.. ;-)

Gorefest
4 februari 2006, 01:56
Als we ons toch zo verongelijkt voelen door de Islam, want daar komt het toch op neer, waarom kunnen we dat gewoon niet tegen hun gaan vertellen?? Niemand hoeft zich daar zelfs voor te verplaatsen: we kunnen het gewoon zeggen tegen de imams hier bijvoorbeeld.
Maar ho neen, dat doen we niet, daar zijn we veel te bang voor... dan liever een slag onder de gordel geven. :?
Van dit soort mentaliteit walg ik.
Nu niet zeveren eh, je weet goed genoeg dat men dan direkt het etiketje 'racist' opgeplakt krijgt.

Jazeker
4 februari 2006, 03:26
ik vraag me toch af wat er zou gebeuren moest zo een demonstratie door neonazi's georganiseerd worden met slogans a la "extreminate all immigrants" of "behead those who oppose us"..

Hoe durven ze toch zulke slogans hier in Europa te promoten..
De meest "verlichte" linksen zouden zeggen dat het over een "beperkte groep gefrustreerde islamieten gaat, die hun waarden en normen gerespecteerd zouden willen zien" ..

Ik heb daar bedenkingen bij..

Bedenkingen... Shizie, ik nodig je uit om wat stevige gasten uit Rusland naar hier te halen voor een klopvakantie. Dat soort zaken moet uit elkaar geklopt worden, maar wat ben je met een bevolking die door linkse esotherische figuurtjes op de radio en tv in slaap worden gewiegd ?

Haal de hamer boven en klop erop !

Jazeker
4 februari 2006, 03:28
Als ik mag kiezen tussen USA en Islam kies ik geen van beiden.. ;-)

Ik zal de US kiezen, maar die zitten met hetzelfde probleem... negerbenden dan. Elk van hun steden is al een krioelend nest van verkrachtingen door benden geworden. Tijd om die legers uit Afghanistan en Irak terug te trekken en in te zetten in de straten van onze grootsteden.

Hoe dom kunnen leiders zijn dat ze het principe van rotting van binnenin niet snappen ?

Jazeker
4 februari 2006, 03:36
Oei, ik dacht al dat dit ging opgevat worden als 'laten we het toedekken met de mantel der liefde anders vallen ze ons aan', angst als raadgever dus.
Dat was niet de bedoeling, zoals je misschien wel ziet uit de rest van mijn posts. De cartoonmaker/-publiceerder heeft ze serieus beledigd, hij wist dat hij hiermee een serieuze reactie ging ontlokken, als hij het niet wist weet hij nu dat hij in't vervolg beter een beetje opzoekt over een cultuur (zeker één waarmee we al overhoop liggen) alvorens dat hij ze bespot...

Mag een nuchtere toeschouwer als cartoonist niet wat tekenen als hij ziet dat mensen zich opblazen in metro's in London (de UK is de meest migrantvriendelijke natie), in Israel, in Mekka ook trouwens, in Saudi-Arabië als geheel ook, in Pakistan, in Irak, ... het lijstje gaat door. De onmenselijkheden van de sharia bespaar ik je even, maar de video's ervan kon je ook al op politics zien.

Als een nuchtere cartoonist dat ziet en zich even in een land waant waar je vrij je mening kan uiten, dan tekent hij een profeet wiens hoofd een bom is. Ik zou hetzelfde doen. Als dat niet kan en jij gaat het nog zitten goedpraten dan is morgen de sharia-dag en overmorgen begint de shariaweek hier. Met het aantal moslims hier moet absoluut mogelijk zijn om overmorgen hopen homo's vermoord te zien.

Droom gerust verder van je prachtige multiculturele samenleving. Ik bedank er alvast voor.

Jazeker
4 februari 2006, 03:39
groentje weet blijkbaar niet dat binnen de islam de arabische cultuur dominant is en alle culturele verschillen wegvaagt.

Daarom ook dat iemand als Joske Vandenabeele die zich bekeert niet 'joske Vandenabeele' blijft maar zich sindsdien gaat outen als zijnde 'abduluham el halach'.

Tof he. We marcheren tegen honderd per uur voort in de richting van de cipiers van Mekka. Ik amuseer me jong...

Jazeker
4 februari 2006, 03:42
Proficiat, u geeft hier het perfecte pleidooi voor een terugkeerbeleid uit humanitaire overwegingen. Want volgens u zal een moslim in een Westerse democratie onvermijdelijk gedoemd zijn tot een ongelukkig en gemarginaliseerd bestaan.

Ik pleit voor een terugkeerbeleid tout court. De naturalisaties van de laatste tien/twintig jaar moeten kunnen worden herzien.

Begrijp me niet verkeerd. Er zijn genoeg Marokkanen en Turken die serieus goed geintegreerd zijn. Die moeten uiteraard niet weg. De rest kan zich verwachten aan een trein richting 'outside europe'.

D.Nibelung
4 februari 2006, 04:34
Kernvraag in deze is eigenlijk ... welk criterium hanteer je voor vrijheid?
Hoe ver mag vrijheid gaan alvorens het niet zover komt dat er echt mensen gekwetst worden en de zaak escaleert?

Indien deze vraag gesteld wordt als een twijfel tegenover een vrijheidsrecht, dan kan je jezelf de vraag stellen: Vrijheid, is dit recht op uiting of angstig dogen van agressieve krachten?
Vrijheid betekent niets voor de naievelingen die dergelijke agressieve krachten niet in hun oordeel opnemen.

djimi
4 februari 2006, 09:18
Ik pleit voor een terugkeerbeleid tout court. De naturalisaties van de laatste tien/twintig jaar moeten kunnen worden herzien.

Begrijp me niet verkeerd. Er zijn genoeg Marokkanen en Turken die serieus goed geintegreerd zijn. Die moeten uiteraard niet weg. De rest kan zich verwachten aan een trein richting 'outside europe'.



En wie gaat zich met de 'selectie' en de 're-oriëntatie' bezighouden ?
Wordt dat een bijkomende overheidsdienst waarvoor we belasting gaan mogen ophoesten, of laat u het liever over aan 'privé-initiatief' en de 'vrije markt', of heeft u het eigenlijk eerder voor 'lynch mobs' zoals we die kennen van de goeie ouwe tijd van de KKK en de hedendaagse 'islamofascistische' variant ?

En hoe kan u zeker zijn dat uw 'nobel maatschappelijk werk' niet door corruptie aangetast raakt ? Moeten we dan niet ook zorgen voor een bijkomend controle-orgaan, waarvoor we dan nog eens belasting gaan mogen ophoesten ? Of laat u ook dit liever over aan 'prive-initiatief' ?

Bob
4 februari 2006, 10:19
Kom je wel eens buiten in België (Europa)? ;)

De vraag was wel waarom de overheid provocatie tegen de katholieken subsidieerd, en niet tegen de moslims ?

puud
4 februari 2006, 10:57
Het protest van de moslims tegen de profeet-cartoons lijkt nu in alle hevigheid losgebarsten. Maar wel pas vier maanden na de publicatie van de Deense cartoons. Toeval? Er lijkt meer aan de hand te zijn.
Volgens Het Nieuwsblad is er inderdaad meer aan de hand.
Lees het zeer interessant artikel
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G78NQI5H

Freethinker 69
4 februari 2006, 11:09
Het protest van de moslims tegen de profeet-cartoons lijkt nu in alle hevigheid losgebarsten. Maar wel pas vier maanden na de publicatie van de Deense cartoons. Toeval? Er lijkt meer aan de hand te zijn.
Volgens Het Nieuwsblad is er inderdaad meer aan de hand.
Lees het zeer interessant artikel
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=G78NQI5H

Het was te verwachten dat het niet ging om die paar cartoons zeker als je die cartoons vergelijkt met diegene die je op het internet vaak tegenkomt.
De bron ben ik even kwijt maar diezelfde imans hebben ook het gerucht willen verspreiden dat men in een denemarken een moderne versie van de koran wilde drukken.
Vuil spel dus.

Supe®Staaf
4 februari 2006, 11:37
De cartoonmaker/-publiceerder heeft ze serieus beledigd, hij wist dat hij hiermee een serieuze reactie ging ontlokken, als hij het niet wist weet hij nu dat hij in't vervolg beter een beetje opzoekt over een cultuur (zeker één waarmee we al overhoop liggen) alvorens dat hij ze bespot...Jij bent dus van oordeel dat cartoonisten zich moeten schikken naar diegenen met 'de langste tenen', die bovendien het meest aggressief uit de hoek komen?
Je beseft toch dat je daarmee de beschaving terug naar af zendt, en aan fysiek geweld voorrang geeft op debat?

fernand
4 februari 2006, 11:52
Ik stel mij toch de vraag; als de profeet nooit is afgebeeld, hoe men dan weet dat de cartoons betrekking hebben op de profeet. Elke tweede moslim noemt Mohamed, dus die cartoon kan op gelijk welke mohamed slaan.
De profeet is nooit afgebeeld, dus men kan zich deze persoon ook niet voorstellen, en dan logisch ook geen voorstelling van maken.
dus héél die heisa, is een opgeklopte boel om de westerlingen nog maar eens te tonen welke KRACHT er achter hun geloof schuild. (kracht of idioterie)

Siegfried
4 februari 2006, 12:23
MMm, sorry, 't is laat. :oops:

Er zullen idd wel mensen zijn die er niet zo blij mee zijn, de Islamitische vrouwen misschien bijvoorbeeld, nu ja ... daar kan/mag je zo niet over oordelen eigenlijk, en ook idd: als je midden in een cultuur staat waar die godsdienst wel heel belangrijk is, kom je er beter niet voor uit en moet je meegaan met 'de flow' ... Sja, vroeger in het Christendom was dat niet anders hé.


Onbegrijpelijk, dat iemand zoals groentje, extreem links progressief, het durft opnemen voor zo'n totalitair islamitisch gedachtengoed, dat is echt onvoorstelbaar en toont aan hoe wereldvreemd en enggeestig ze feiteijk zijn.

Smurfje
4 februari 2006, 13:46
Ik had het eigenlijk over de topic

Ja Shizie is natuurlijk wel grappig met zijn stoere wapens.

Smurfje
4 februari 2006, 13:49
Er is inderdaad dringend een grote kuis nodig. De geesten rijpen trouwens, maar ik vrees dat het te traag gaat.


Ziek. 8O

Bhairav
4 februari 2006, 14:03
Het is en blijt FANTASTISCH deat die cartoons gepubliceert werden.

Smurfje
4 februari 2006, 14:09
wil je graag een spelling/grammatica-flame?

democratsteve
4 februari 2006, 14:30
In het radionieuws trok me naar de moskee van Lokeren voor reacties omtrent de Deense spotprenten. De imam daar pleitte voor wetten die lachen met godsdiensten verbieden.

Waarom verschiet ik daar nu niet van ?
Bent u verschoten van wat Blair voorstelde? (en gelukkig is afgewezen)

Jazeker
4 februari 2006, 14:32
wil je graag een spelling/grammatica-flame?

B is dol op flames :)

Jazeker
4 februari 2006, 14:33
Bent u verschoten van wat Blair voorstelde? (en gelukkig is afgewezen)

Dus als migranten zich beestachtig misdragen mag je ze niet afvoeren ? Du-uh !

democratsteve
4 februari 2006, 14:33
homo's vermoord te zien.

Droom gerust verder van je prachtige multiculturele samenleving. Ik bedank er alvast voor.:lol: :lol:
Die multiculturele samenleving is toch al lang een feit??:roll:
Als u daar voor bedankt, w�*�*r ga jij dan in de toekomst wonen?

democratsteve
4 februari 2006, 14:35
Dus als migranten zich beestachtig misdragen mag je ze niet afvoeren ? Du-uh !
Pipo.
Weet je niet waarover het gaat, of hou je je gewoon van de domme?
Blair kwam namelijk met quasi dezelfde voorstellen als de imam in uw titel.

Lincoln
4 februari 2006, 14:37
Assault cannon springs to mind

http://www.epicycle.org.uk/images/minigun2.jpgWaouw. stoer eigenlijk....,.

Jazeker
4 februari 2006, 14:53
Pipo.
Weet je niet waarover het gaat, of hou je je gewoon van de domme?
Blair kwam namelijk met quasi dezelfde voorstellen als de imam in uw titel.

Mijn excuses... ik zat even aan de voorstellen van Sarkozy te denken. Kortsluitingske...

democratsteve
4 februari 2006, 14:57
Mijn excuses... ik zat even aan de voorstellen van Sarkozy te denken. Kortsluitingske...
I see. Maar nu heb je nog steeds niet gezegd wat je van zijn voorstel vond.

Jampie
4 februari 2006, 15:13
leuk...

Moest Tony Blair ballen hebben zouden AL die demonstrerende makakken opgepakt en teruggestuurd worden.Mensen zoals jij kunnen teruggestuurd worden, jij bent hier namelijk niet geboren. Wie hier geboren is, kan men moeilijk terugsturen, tenzij naar het moederhuis.:-D

drosophila
4 februari 2006, 15:32
Als men kritiek op de islam beschouwt als een aanval op de moslims en vice versa waar is dan de denkfout?
Niet toevallig zijn de protesten begonnen in die regio's waar men niet vies is van enig religieus geweld nl. Indonesië, Palestina en Iran. De enigste positieve noot die ik gehoord heb is van diene president Karzai, die om enige redelijkheid aandringt.

Het gaat hem om de veralgemening. U stelt het voor alsof "de moslims", allemaal dus, en "de islam", in haar geheel, zouden oproepen tot geweld. Wat natuurlijk nonsens is - mochten de miljoenen moslims ter wereld écht zo denken, we zouden wel wat anders meemaken dan een betoginkje hier en een vuilgebekt protestje daar.
Maar die compleet vertekende voorstelling MOET u als extremist wel maken, dat bent u aan uw ideologie verplicht - in die zin bent u met uw geestesgenoten het perfecte spiegelbeeld en in feite de objectieve bondgenoot van die moslimextremisten. Iets wat Ayaan Hirsi Ali ook heeft opgemerkt.

drosophila
4 februari 2006, 15:36
Achterlijke trut, ben jij zo wereldvreemd en simplistisch of doe je gewoon alsof?

Eens je de anale fase bent ontgroeid, mag je eens proberen inhoudelijk te reageren. We zullen dan wel zien wie er simplistisch en wereldvreemd is.
En ik heb het je al gezegd: voor jou is het mevrouw de achterlijke trut.

Gorefest
4 februari 2006, 16:09
Maar die compleet vertekende voorstelling MOET u als extremist wel maken, dat bent u aan uw ideologie verplicht - in die zin bent u met uw geestesgenoten het perfecte spiegelbeeld en in feite de objectieve bondgenoot van die moslimextremisten. Iets wat Ayaan Hirsi Ali ook heeft opgemerkt.
Da's weer typische voorgekauwde uitleg zoals altijd, bij ieder probleem wat er rijst met de moslimwereld. En waar leidt u af dat ik misbruik maak van een godsdienst om te moorden, te onderdrukken en te brainwashen, aangezien u mij in hetzelfde vakje duwt als de moslimextremisten? Als moslim-organisaties verklaren dat een miljard moslims zich beledigd voelen, wie ben ik dan om dat tegen te spreken? ;-)
Als u toch over bondgenoten hebt; ik zal u een leuke Israëlische link geven, de tegenhanger van 'blokwatch', die het reilen en zeilen van de Palestijnse media in de gaten houdt (absoluut niet voor watjes), eens kijken wat u nu nog te brabbelen heeft over 'beledigingen'
http://pmw.org.il/

Vrijheid
4 februari 2006, 16:18
Maar die compleet vertekende voorstelling MOET u als extremist wel maken, dat bent u aan uw ideologie verplicht - in die zin bent u met uw geestesgenoten het perfecte spiegelbeeld en in feite de objectieve bondgenoot van die moslimextremisten. Iets wat Ayaan Hirsi Ali ook heeft opgemerkt.Wees niet zo extreem, drosophila.

drosophila
4 februari 2006, 16:36
Da's weer typische voorgekauwde uitleg zoals altijd, bij ieder probleem wat er rijst met de moslimwereld. En waar leidt u af dat ik misbruik maak van een godsdienst om te moorden, te onderdrukken en te brainwashen, aangezien u mij in hetzelfde vakje duwt als de moslimextremisten? Als moslim-organisaties verklaren dat een miljard moslims zich beledigd voelen, wie ben ik dan om dat tegen te spreken? ;-)
Als u toch over bondgenoten hebt; ik zal u een leuke Israëlische link geven, de tegenhanger van 'blokwatch', die het reilen en zeilen van de Palestijnse media in de gaten houdt (absoluut niet voor watjes), eens kijken wat u nu nog te brabbelen heeft over 'beledigingen'
http://pmw.org.il/

Extremistische moslims schreeuwen moord en brand en voelen zich beledigd en bedreigd door "het westen". Waar extremistische westerlingen zoals u dankbaar gebruik van maken om moord en brand te schreeuwen en zich beledigd en bedreigd te voelen door "de islam". Beide extremen hebben er alle belang bij zoveel mogelijk olie op het vuur te gooien. Ze kunnen gewoon niet zonder elkaar. Waar zou u staan zonder het schrikbeeld van De Grote Islamitische Vijand? U zou hem moeten uitvinden.
Ondertussen denkt de overweldigend meerderheid er het hare van en beseft dat alleen sereniteit baat.

drosophila
4 februari 2006, 16:37
Wees niet zo extreem, drosophila.

Als ik in deze extreem ben, d�*n Hirsi Ali ook.

rroloff
4 februari 2006, 16:38
Londen: vandaag.

Hier nog een paar foto's van die demonstatie. Ik moet zeggen - men drukt zich helder uit.

http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=16316

drosophila
4 februari 2006, 16:42
Hier nog een paar foto's van die demonstatie. Ik moet zeggen - men drukt zich helder uit.

http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=16316

Gewoon meer van hetzelfde: een handvol extremisten die betogen. Wat wou u hiermee bewijzen. Dat extremisten extremistische extremiteiten verkondigen?
Gefeliciteerd met uw Groot Inzicht.

Gorefest
4 februari 2006, 16:48
Waar zou u staan zonder het schrikbeeld van De Grote Islamitische Vijand?
Op dezelfde plaats, beseffende dat de kans op een terugkeer naar de middeleeuwen geslonken is maar nog niet helemaal, want er zijn ook nog de fundamentalisten in de VS waar men beducht voor moet zijn. Hiermee geef ik al aan dat uw denkbeeld al niet klopt over mij, ik verafschuw ELKE godsdienstwaanzin 8)

rroloff
4 februari 2006, 17:03
Gewoon meer van hetzelfde: een handvol extremisten die betogen.

Dat schreef ik al.


Wat wou u hiermee bewijzen.

Ik wilde de lezers wijzen op een aantal andere slogans - zoals "Europe, take some lessons from 9/11".

Dat extremisten extremistische extremiteiten verkondigen?

Dat moslimextremisten dit soort plakkaten ronddragen verbaast mij niet - in Teheran of zo. Nieuw voor mij is dat zij blijkbaar al zo stevig in het zadel zitten in Londen dat ze hun mening over hun stadgenoten (Europe. You will pay. Demolition is on its way) open en bloot durven geven in een stad waar tientallen willekeurige, hardwerkende en eerzame burgers door personen met dezelfde ideologie zijn vermoord.

Opvallend is ook dat de Engelse regering niet opkomt voor de vrijheid van meningsuiting - alles tekenen dat Groot Brittannie in rap tempo aan het islamiseren is.

U mag dit een multiculturele verrijking vinden. Mij stemt dat niet optimistisch.

rroloff
4 februari 2006, 17:09
-dubbel-

drosophila
4 februari 2006, 17:19
Dat moslimextremisten dit soort plakkaten ronddragen verbaast mij niet - in Teheran of zo. Nieuw voor mij is dat zij blijkbaar al zo stevig in het zadel zitten in Londen dat ze hun mening over hun stadgenoten (Europe. You will pay. Demolition is on its way) open en bloot durven geven in een stad waar tientallen willekeurige, hardwerkende en eerzame burgers door personen met dezelfde ideologie zijn vermoord.

Opvallend is ook dat de Engelse regering niet opkomt voor de vrijheid van meningsuiting - alles tekenen dat Groot Brittannie in rap tempo aan het islamiseren is.

Het is niet omdat een clubje betoogt dat het "stevig in het zadel zit". Van waar haalt u die absurde gedachte?


U mag dit een multiculturele verrijking vinden. Mij stemt dat niet optimistisch.

Waar zou ik zoiets laten blijken dan?

drosophila
4 februari 2006, 17:21
Op dezelfde plaats, beseffende dat de kans op een terugkeer naar de middeleeuwen geslonken is maar nog niet helemaal, want er zijn ook nog de fundamentalisten in de VS waar men beducht voor moet zijn. Hiermee geef ik al aan dat uw denkbeeld al niet klopt over mij, ik verafschuw ELKE godsdienstwaanzin 8)

Ik begrijp dat u niet alle extremistische waanzin TOUT COURT verafschuwt, want dan zou u uzelf moeten verafschuwen.

rroloff
4 februari 2006, 17:34
Het is niet omdat een clubje betoogt dat het "stevig in het zadel zit". Van waar haalt u die absurde gedachte?

Een club die luidkeels uiting geeft aan de hoop op doden onder mensen die om hen heen leven en werken nadat er al tientallen zijn vermoord doet dat niet als ze kwetsbaar is - dat is namelijk een niet-risicoloze bezigheid.

Waar zou ik zoiets laten blijken dan?

Ik zeg niet dat u dat laat blijken. Ik geef aan dat als dat uw mening zou zijn dat ik daar geen problemen mee heb.

Weet u wat? Ik vraag het u op de man af: vindt u de islamisering van West-Europa een verrijking?

Gorefest
4 februari 2006, 20:36
Ik begrijp dat u niet alle extremistische waanzin TOUT COURT verafschuwt, want dan zou u uzelf moeten verafschuwen.
Kun je ook eens een voorbeeld geven of een posting van me waaruit je kunt concluderen dat ik 'extremistische waanzin' nastreef? ;-)

drosophila
5 februari 2006, 17:48
Kun je ook eens een voorbeeld geven of een posting van me waaruit je kunt concluderen dat ik 'extremistische waanzin' nastreef? ;-)

Dat u het niet verafschuwt, is duidelijk, anders zou u niet meedoen aan de bewuste veralgemening van extremistische scherpslijpers tot 'de moslims'. Kan je met een beetje slechte wil zelfs als 'nastreven' (uw woorden) beschouwen.

drosophila
5 februari 2006, 18:03
Een club die luidkeels uiting geeft aan de hoop op doden onder mensen die om hen heen leven en werken nadat er al tientallen zijn vermoord doet dat niet als ze kwetsbaar is - dat is namelijk een niet-risicoloze bezigheid.

Die pipo's zijn niet echt onherkenbaar en ik veronderstel dat de Britten wel een staatsveiligheid hebben.



Ik zeg niet dat u dat laat blijken. Ik geef aan dat als dat uw mening zou zijn dat ik daar geen problemen mee heb.

Weet u wat? Ik vraag het u op de man af: vindt u de islamisering van West-Europa een verrijking?

Vooralsnog is er niet zoiets als een "islamisering van West-Europa". Maar mocht die zich ooit voordoen, zou dat uiteraard geen verrijking zijn.

Jazeker
5 februari 2006, 18:09
Vooralsnog is er niet zoiets als een "islamisering van West-Europa". Maar mocht die zich ooit voordoen, zou dat uiteraard geen verrijking zijn.

8O De moskees al eens gaan tellen ?

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 18:21
De denen zijn nu per ongeluk de voorvechters van de vrije meningsuiting geworden en ik vind dat ze onze steun verdienen. Gewoon de grondwet handhaven, rechte rug houden en geen slappe knieën vertonen.

Abu Jahjah heeft echter een punt: Als wij ons beroepen op vrijheid van meningsuiting terwijl we voor moslims gevoelige punten aankaarten moet het andersom ook mogelijk zijn. Zelfrefelectie is in deze niet verkeerd.

Ik besef dat mischien sommige van onze wetten (negationisme) eraan moeten en ik besef ook het gevaar van afschaffing ervan... Vrijheid van meningsuiting is echter een te groot goed om maar aan zijn lot over te laten.

drosophila
5 februari 2006, 18:26
8O De moskees al eens gaan tellen ?

In België zijn er een kleine 400 (Turkse, Marokkaanse, Bosnische en Pakistaanse samen). Waarom?

Siegfried
5 februari 2006, 19:22
In België zijn er een kleine 400 (Turkse, Marokkaanse, Bosnische en Pakistaanse samen). Waarom?

Linkse extremistische trut, het zou me plezieren mocht jij volledig oprotten met je linkse nonsens, zoek werk en een vent, gefrustreerd zelfingenomen lichtgewicht!

C uit W
5 februari 2006, 19:23
Spontaan protest tegen cartoon in Brussel
zo 05/02/06 - In Brussel heeft een duizendtal moslims betoogd tegen de spotprenten van de profeet Mohammed die in enkele Europese kranten zijn afgedrukt.
Politie
(foto VRT)

De manifestanten, vooral jongeren, trokken langs de kleine ring in de hoofdstad. Ze riepen slogans tegen de Deense cartoon.

De manifestanten hielden een tijdje halt aan het Meiserplein, wat voor hen het symbool van de media in ons land is.

De manifestatie was niet aangekondigd en niet toegestaan. De politie was niet massaal aanwezig, maar alles verliep rustig.

Hertog van Gelre
5 februari 2006, 19:24
Linkse extremistische trut, het zou me plezieren mocht jij volledig oprotten met je linkse nonsens, zoek werk en een vent, gefrustreerd zelfingenomen lichtgewicht!

Ik weet zeker dat je Drosophila met je argumenten nu hebt overtuigd. Goed onderbouwd ook...
:roll:

drosophila
5 februari 2006, 21:16
Linkse extremistische trut, het zou me plezieren mocht jij volledig oprotten met je linkse nonsens, zoek werk en een vent, gefrustreerd zelfingenomen lichtgewicht!

Geeft je dat een fijn gevoel, m'n lieve jongen, zo lekker anoniem scheldwoordjes posten?

AyneRand
5 februari 2006, 21:28
Geeft je dat een fijn gevoel, m'n lieve jongen, zo lekker anoniem scheldwoordjes posten?

Lagere klasse die Siegfried, moet je geen zorgen over maken, debiel blijven ze ....

drosophila
5 februari 2006, 21:33
Lagere klasse die Siegfried, moet je geen zorgen over maken, debiel blijven ze ....

De enige zorgen die ik me maak: moet dat joch niet al lang in zijn bed liggen? 't Is al over half tien!

AyneRand
5 februari 2006, 21:36
De enige zorgen die ik me maak: moet dat joch niet al lang in zijn bed liggen? 't Is al over half tien!

Serieuze ouders zouden zich die vraag toch moeten stellen.

puud
6 februari 2006, 07:32
Linkse extremistische trut, het zou me plezieren mocht jij volledig oprotten met je linkse nonsens, zoek werk en een vent, gefrustreerd zelfingenomen lichtgewicht!
Ik zou het echt niet beter kunnen zeggen.
Wat een klasse!