PDA

View Full Version : Iraanse president wil economische boycot voor spotprenten


Antoon
4 februari 2006, 18:27
Voor de Iraneze, bij monde van opperzot Ahmadinejad, is het niet de Islam-wereld maar wel de Westerse wereld die zich misdraagt. En hij sleurt er uiteraard de joden bij.

Geweldig, toch?





http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_107801.jpg Een Iraanse vrouw protesteert in Teheran tegen de Deense cartoons met foto's van president Ahmadinejad en ayatollah Khamenei.

De Iraanse president Mahmoed Ahmadinejad heeft zaterdag de verbreking geëist van de economische contracten met Denemarken en de andere landen waar de spotprenten van de profeet Mohammed werden gepubliceerd. Dat heeft het persagentschap Isna gemeld.

"President Ahmadinejad klaagt de beledigingen aan van bepaalde westerse media tegen de profeet", zo luidde het. "Dit toont de haat aan tegen de islam en de moslims van de zionisten die deze landen besturen en het gebrek aan ernstige actie van de verantwoordelijken van deze landen", aldus Ahmadinejad.

Tavek
4 februari 2006, 18:29
Ik vraag me af hoe ver ze dit willen doorvoeren ? Europa was nog tegen de oorlog in Irak en hield zich over het algemeen meer op de vlakte, maar als er seffes een bom ontploft in centrum londen of parijs omwille van die spotprenten is het volgens mij prijs. West vs. East.

Antoon
4 februari 2006, 18:44
Ik vraag me af hoe ver ze dit willen doorvoeren ? Europa was nog tegen de oorlog in Irak en hield zich over het algemeen meer op de vlakte, maar als er seffes een bom ontploft in centrum londen of parijs omwille van die spotprenten is het volgens mij prijs. West vs. East.

Dan zijn we officieel in hetgeen ik reeds een tijdje vrees : de clash of civilizations.

Bhairav
4 februari 2006, 19:11
Dan zijn we officieel in hetgeen ik reeds een tijdje vrees : de clash of civilizations.Gij vreest da helemaal ni. Gij wilt ni liever. Want dan raakt ge in een extase van uw groot gelijk. Net zoals ik.:twisted:

Antoon
4 februari 2006, 19:18
Gij vreest da helemaal ni. Gij wilt ni liever. Want dan raakt ge in een extase van uw groot gelijk. Net zoals ik.:twisted:

Daar zit ook een stukje waarheid in.... :lol:

solidarnosc
4 februari 2006, 19:24
Volgens mij is dit niets anders dan een georchestreerde actie van Arabische elite om de aandacht van de bevolking af te leiden van hun eigen corruptie en wanbeleid. Denemarken is een gemakkelijk slachtoffer. Mocht men in de VS of VK zo'n cartoons publiceren dan was er nooit zo'n protest geweest.

Antoon
4 februari 2006, 19:27
Volgens mij is dit niets anders dan een georchestreerde actie van Arabische elite om de aandacht van de bevolking af te leiden van hun eigen corruptie en wanbeleid.

Daar hebben ze Israel en de 'zionisten' voor.



Denemarken is een gemakkelijk slachtoffer. Mocht men in de VS of VK zo'n cartoons publiceren dan was er nooit zo'n protest geweest.

Het is niet alleen maar Denemarken, maar ook Noorwegen, Frankrijk, Duitsland, ...... en zelfs de Europese Unie zelf waar de moslimse woede tegen is gericht.

MagereHein
4 februari 2006, 19:35
Daar zit ook een stukje waarheid in.... :lol:

Ik heb mijn twijfels over welke mate we de VS als bondgenoot kunnen gebruiken tegen de islam.

solidarnosc
4 februari 2006, 19:36
Daar hebben ze Israel en de 'zionisten' voor.




Het is niet alleen maar Denemarken, maar ook Noorwegen, Frankrijk, Duitsland, ...... en zelfs de Europese Unie zelf waar de moslimse woede tegen is gericht.

Verandering van spijs doet eten. Ik veronderstel dat er stilaan wat sleet begint te komen op de aanval op de "zionisten". Ten andere. Veel landen hebben er geen probleem mee om handel te drijven met Israël. Er is veel hypocrisie mee gemoeid. De meeste landen, althans de elite van die landen, zijn met handen en voeten gebonden aan de "Grote Satan" en dat is blijkbaar niet tegen de islam. ;-)

Volgens mij is er duidelijk veel frustratie aanwezig in de regio (om tal van verschillende redenen) die zich een uitweg zoekt. Terrorisme is daar het extreemste voorbeeld van maar dit soort betogingen/acties is daar wellicht een ander van. Uiteraard smijten ze daar hun eigen ruiten mee in want het is de EU die de lonen van de ambtenaren in Palestina uitkeert (en niet de geloofsgenoten in het midden-oosten want die hebben blijkbaar andere prioriteiten)

Mr_jinnah
6 februari 2006, 16:34
Volgens mij is dit niets anders dan een georchestreerde actie van Arabische elite om de aandacht van de bevolking af te leiden van hun eigen corruptie en wanbeleid. Denemarken is een gemakkelijk slachtoffer. Mocht men in de VS of VK zo'n cartoons publiceren dan was er nooit zo'n protest geweest.

Oh is dat het? En waar was het boek "de duivelsverzen" gepubliceerd? Ook in Denemarken? Toen kwamen er ook protesten van moslims uit alle hoeken van de wereld.
Wat ik goed vind aan de VS is dat ze niet aan de grondbeginselen van een godsdient komen. Iets wat Europa nog moet leren.

Mustapha
6 februari 2006, 21:15
Iedereen zit te lachen met de boycot, maar de werkelijkheid is dat er effectief al jobs zijn gesneuveld in Denemarken en dat Denemarken na de boycot van Saoedie Arabie dagelijks miljoenen euro's misloopt aan inkomsten.

Vlaanderen Boven
6 februari 2006, 21:20
Iedereen zit te lachen met de boycot

Inderdaad.

, maar de werkelijkheid is dat er effectief al jobs zijn gesneuveld in Denemarken

...maar vooral in Saudi-Arabië.

Vlaanderen Boven
6 februari 2006, 21:21
Zalige update (06/02/2006) op www.somethingawful.com