PDA

View Full Version : Hoe reageert onze islamitische jeugd op Denemarken?


Jeng
4 februari 2006, 20:52
Wel, wat ik merk onder mijn kennissen die moslim zijn, is dat er grote woede bestaat. En dit dan zeer zacht uitgedrukt.

Zo heb ik meerdere malen oproepen gehoord voor de ondergang van Denemarken tot zelfs doodsbedreigingen. Dit grotendeels van islamitische studenten van hogere scholen en universiteiten.

Nu vraag ik mij af als het aan mij ligt, of zijn er misschien nog personen die dit de afgelopen dagen hebben ondervonden?

JusticeLover
4 februari 2006, 21:04
De bedoeling van de cartoonist was niet alleen lachen, wees maar zeker. Het was een provocatie. Denemarken kent ook strenge integratiebeleid. Misschien dachten ze dat de moslims, de belediging van hun profeet ook zouden accepteren .. Ze waren misschien benieuwd hoe de moslimwereld ging reageren.

De Deense premier weigerde de cartoonist te sanctioneren, omdat vrije meningsuiting onschendbaar is. Dit terwijl de Europeanen hun mening niet mogen zeggen wat er in de WO II is gebeurd. Het is vanzelfsprekend dat de moslms woedend zijn. Ik wil toch vermelden dat ik verbranden van de vlaggen,gebouwen, .. afkeur.

Daarnet heeft een joodse forumganger een topic opgestart. Hij voegde zelfs nog géén woord aan toe. Het enigste wat hij deed was copy/pasten en enkele 'pikante' foto's opzetten. De bedoeling van de cartoonist was dezelfde denk ik ...

Tavek
4 februari 2006, 21:09
Jezus wordt ook zo vaak gebruikt in cartoons.

Lighten up !

vooruit
4 februari 2006, 21:22
Wel, wat ik merk onder mijn kennissen die moslim zijn, is dat er grote woede bestaat. En dit dan zeer zacht uitgedrukt.

Zo heb ik meerdere malen oproepen gehoord voor de ondergang van Denemarken tot zelfs doodsbedreigingen. Dit grotendeels van islamitische studenten van hogere scholen en universiteiten.

Nu vraag ik mij af als het aan mij ligt, of zijn er misschien nog personen die dit de afgelopen dagen hebben ondervonden?

Ik persoonlijk niet, maar vrijdag na school heb ik met iemand van een andere school op de bus was zitten praten over de cartoons. En hij vertelde mij dat er bij hem in de klas (6de jaar economie-talen atheneum in vilvoorde als ik me niet vergis) een ruzie was uitgebroken tussen 2 lln van marokkaanse afkomst en iemand die de cartoons verdedigde.
Tis maar van horen zeggen dus.

Maar ik zat vandaag wel eens te denken of ik het zou riskeren om volgende week eens met een Deense vlag rond te lopen in Vilvoorde.

lombas
4 februari 2006, 22:08
Mijn leerlingen waren, op zijn minst gezegd, onrustig.

En ik ben dan nog geen leerkracht...

Vrijheid
4 februari 2006, 22:13
Mijn leerlingen waren, op zijn minst gezegd, onrustig.

En ik ben dan nog geen leerkracht...Welke strekkingen waren onrustig?

Smurfje
4 februari 2006, 22:13
Hmm, bij ons op school was de conclusie (na een lange discussie):

Beledigende cartoons zijn niet lief, maar de reacties zijn absoluut overdreven.

(en niet iedereen was het hiermee eens, maar het was wel de mening van de meerderheid)

Shizie
4 februari 2006, 22:18
volgens el turco moesten de islamieten gewoon "gerechtelijke stappen" ondernemen in plaats van geweldadige protesten.

"gerechtelijke stappen" tegen een krant dat tekeningen plaatste die uit het leven genomen zijn...

mijn beste el turco, wees gerust, geen enkele europese rechtbank zou zo een klant ontvankelijk verklaren.

Vrijheid
4 februari 2006, 22:24
Een Belgische wel. Waren diezelfde cartoons oorspronkelijk verschenen in 't Pallieterke, dan kan je er gif op innemen dat dat weekblad werd aangeklaagd - en misschien zelfs veroordeeld - voor aanzetten tot haat en racisme.

Dat is de rechtsonzekerheid inherent aan intentie- en opinieprocessen.

JusticeLover
4 februari 2006, 22:44
volgens el turco moesten de islamieten gewoon "gerechtelijke stappen" ondernemen in plaats van geweldadige protesten.

"gerechtelijke stappen" tegen een krant dat tekeningen plaatste die uit het leven genomen zijn...

mijn beste el turco, wees gerust, geen enkele europese rechtbank zou zo een klant ontvankelijk verklaren.

Ik vind de massale betogingen wel lichtjes overdreven. Ik begrijp de moslims in moslimlanden wel. Ze krijgen niet voldoende kansen, hebben de middelen niet, .. Als ze iets willen veranderen aan de situatie, dan moeten ze hun koning,sjeik, .. afzetten en oliekraan dichtdraaien. De moslims in Europa moeten de initiatieven nemen. Ze moeten zich niet als gewone burgers gedragen. Want de geschiedenis heeft ons geleerd dat het fataal kan aflopen. (de Holocaust, progroms,..).

Dus degene die vlaggen,gebouwen, .. in brand steken doen geen goede zaak. Wel hebben we zulke mensen nodig, ze moeten in DESNOODS opstand komen, ruzies steken om hun rechten te krijgen,(2/3 van de moslims) ... Maar we hebben ook mensen nodig die juridische stappen kunnen ondernemen, die voldoende middelen hebben om processen te aanspannen, enz ...(1/3 v/d moslimpopulatie).

Ik heb iets interessants gevonden:

Europese rechtspraak
In 1985 zou de film Het liefdesconcilie, gefilmd naar het hierboven reeds genoemde toneelstuk uit 1894, in een Oostenrijks filmhuis vertoond worden. In advertenties en voorpublicaties was het karakter en de inhoud van de film vooraf bekend gemaakt. De diocesaan van de Katholieke kerk diende een klacht in, waarop de film werd verboden en later onttrokken aan het verkeer wegens godslastering, wat door het Oostenrijkse Strafwetboek verboden wordt. Nadat beroep bij Oostenrijkse rechtbanken niet gehonoreerd werd, kwam de zaak voor de Europese Commissie voor de Rechten van de Mens (ECRM) wegens schending van 10 EVRM. Aan de orde kwam de verhouding tussen artikel 10 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM), dat de vrijheid van meningsuiting beschermd, en artikel 9 EVRM, dat over de vrijheid van godsdienst gaat. De commisssie oordeelde, met een stemverhouding van negen tegen vijf, dat de inbeslagname een schending van artikel 10 was. Met een stemverhouding van dertien tegen één oordeelde ze dat de verbeurd verklaring een schending van dit artikel opleverde. De commissie vond daarbij van belang:

dat het publiek van tevoren op de hoogte was gesteld van het karakter van de film, zodat het na bezichtiging ervan moeilijk gechoqueerd kon zijn.
het feit dat het toneelstuk en het boek in Oostenrijk niet verboden waren en de film en het toneelstuk in andere landen ongestraft vertoond konden worden,
dat het werk gekarakteriseerd werd door een satirische ondertoon en dat alleen als daarvoor een zeer dringende reden is, satirische werken volledig verboden mogen worden.
In 1994 kwam de zaak voor het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM). Deze vond dat nationale overheden een behoorlijke eigen inschattingsvrijheid hebben, omdat er geen uniforme Europese opvatting van het belang van religie in de samenleving te geven is, maar dat elke inperking zorgvuldig moet worden gemotiveerd. Het oordeelde dat er ten tijde van de inbeslagname een dringende reden was om de religieuze vrede te bewaren, en dat het oordeel van de Oostenrijkse rechters voldoende gemotiveerd was. Drie van de negen rechters van het EHRM maakten echter bezwaar tegen dit oordeel, onder andere omdat zij de overweging dat door agressieve uitingen op het gebied van religie de geest van tolerantie geweld aan wordt gedaan dubieus vonden. Zou hier niet juist van de overgrote meerderheid tolerantie ten opzichte van de minderheid geëist moeten worden? Ze zeggen dat de vrijheid slechts beperkt mag worden als iemand er niet alles aangedaan heeft anderen de ongewenste confrontatie te besparen. [7]

bron (http://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering)


Waarom blijf je mij El Turco noemen? Waarom denk je dat ik van nick heb veranderd? Om de integratie te bevorderen,gvd. En waarom denk je dat ik regelmatig van avatar verander? Voor te zorgen dat de mensen mijn nieuwe naam kunnen onthouden ( integratieproces :lol: )

Bhairav
4 februari 2006, 22:56
Haha...

Desiderius
4 februari 2006, 23:03
Ik vind de massale betogingen wel lichtjes overdreven. Ik begrijp de moslims in moslimlanden wel. Ze krijgen niet voldoende kansen, hebben de middelen niet, .. Als ze iets willen veranderen aan de situatie, dan moeten ze hun koning,sjeik, .. afzetten en oliekraan dichtdraaien. De moslims in Europa moeten de initiatieven nemen. Ze moeten zich niet als gewone burgers gedragen. Want de geschiedenis heeft ons geleerd dat het fataal kan aflopen. (de Holocaust, progroms,..).

Het enige initiatief dat de moslims in Europa moeten nemen, is een actieve en positieve inspanning tot integratie in plaats van het importeren van conflicten waar de overgrote meerderheid van de Europese burgers geen boodschap aan heeft. Hoe meer de moslims zich NIET als gewone burgers gedragen, des te sneller zullen ze zichzelf als "de vijand van de Europese eigenheid" stigmatiseren. Trek dus liever gisteren dan morgen uw ogen open en aanschouw hoe het geduld van de Europese burgers stilaan opraakt.

Genoeg geluld dus, er is nog veel werk aan de winkel.

Dus degene die vlaggen,gebouwen, .. in brand steken doen geen goede zaak. Wel hebben we zulke mensen nodig, ze moeten in DESNOODS opstand komen, ruzies steken om hun rechten te krijgen,(2/3 van de moslims) ... Maar we hebben ook mensen nodig die juridische stappen kunnen ondernemen, die voldoende middelen hebben om processen te aanspannen, enz ...(1/3 v/d moslimpopulatie).


De ruziestokerij werkt altijd averrechts. De heethoofden van beide zijden worden misbruikt en zullen uiteindelijk verliezen. Verdere inperkingen van het recht op vrije meningsuiting zullen hand-in-hand gaan met een strenger "integratiebeleid" waarbij de moslims aan den lijve zullen ondervinden wat échte discriminatie en xenofobie betekent. Het krediet is stilaan op aan 't raken. De repressie neemt zienderogen toe.

Schreeuwend en brullend door de straten trekken, geweld plegen en processen voeren hebben allen hetzelfde effect. De moslimgemeenschap zal er zichzelf enkel verder mee marginaliseren. Bovendien is het energie die -zoals ik al eerder stelde- veel beter op een positieve manier kan geïnvesteerd worden.

Mijn grootmoe zaliger zei altijd: "er moet er één de verstandigste zijn" Wie zal die rol hier gaan spelen? De schuimbekkende opgezweepte moslimhorde of de betweterige, zich oneindig superieur achtende sarcast?

saintamour
4 februari 2006, 23:03
hier enkele foto's

http://www.gerardweytjens.be/articles.php?nid=23
artikel : lees de spandoeken
er zijn echt geen woorden nodig

groetjes

gerard

JusticeLover
4 februari 2006, 23:06
Trek dus liever gisteren dan morgen uw ogen open en aanschouw hoe het geduld van de Europese burgers stilaan opraakt.


Ja, zelfs de mannen van de rtbf geloven dat België geen 200 jaar zal standhouden ;-)

Acid
4 februari 2006, 23:09
Een Belgische wel. Waren diezelfde cartoons oorspronkelijk verschenen in 't Pallieterke, dan kan je er gif op innemen dat dat weekblad werd aangeklaagd - en misschien zelfs veroordeeld - voor aanzetten tot haat en racisme.

Dat geloof ik niet. De cartoons zijn op zich zó onschuldig dat niemand ze zou opmerken, zelfs niet in het pallieterke.
Er is ook uit geen enkele hoek kritiek gekomen op de publicatie van de cartoons, 4 maanden geleden. Totdat enkele islamo-fascisten een paar dagen geleden moord en brand schreeuwen (en uitvoeren).

Na enkele bedreigingen en een paar fatwa's horen we opeens een 'sorry' van de Deense krant, een veroordeling door de paus en de US, en zijn er een hele hoop mensen (op dit forum en elders) die de cartoons inderdaad beledigend vinden.

Wat betreft de Denen, de US en de paus, vind ik het bewonderenswaardig dat ze hun eigen trots opzij schuiven om te trachten de gemoederen te bedaren. Helaas heeft het niet geholpen Zolang de westerse wereld niet krachtdadig reageert, zullen de islamieten blijven met onze voeten spelen.

Het wordt tijd dat onze regeringen de islamitische ambassadeurs op het matje roept om hen op hún verantwoordelijkheid te wijzen.

Iemand moet hen eens zeggen dat in het westen géén plaats is voor censuur in de naam van allah. Dat ze zich niet moeten aanstellen. Dat ze moeten wennen aan het idee dat Europa géén moslim-staat is. Dat doodsbedreigingen hier niet op hun plaats zijn.

Het zijn verdomme maar een paar nietszeggende cartoons.

Acid
4 februari 2006, 23:12
hier enkele foto's

http://www.gerardweytjens.be/articles.php?nid=23
artikel : lees de spandoeken
er zijn echt geen woorden nodig

groetjes

gerard
Wat mij opvalt is dat er geen ene is die zijn gezicht durft laten zien. De lafaards...

Mahdi
4 februari 2006, 23:14
hier enkele foto's

http://www.gerardweytjens.be/articles.php?nid=23
artikel : lees de spandoeken
er zijn echt geen woorden nodig

groetjes

gerard

Dit is wel een "goeie"

http://www.gerardweytjens.be/foto/actueel/extreemislam/holo.jpg

En burgerlijk links nu maar zweten en zwijgen.

lombas
4 februari 2006, 23:24
Welke strekkingen waren onrustig?

De Maghrebijnse... Turken zijn veel verdraagzamer...

Vrijheid
4 februari 2006, 23:30
De Maghrebijnse... Turken zijn veel verdraagzamer...Je doet stage in een school?

JusticeLover
4 februari 2006, 23:31
De Maghrebijnse... Turken zijn veel verdraagzamer...

Zulke dinges hoorde ik vroeger graag.

Maar nu niet meer, doe dat mijn geloofsgenoten niet aan. Ook de Turken zijn islamitisch. Ook in Turkije werden er betogingen gehouden ;-)

Vrijheid
4 februari 2006, 23:33
Zulke dinges hoorde ik vroeger graag.
Maar nu niet meer, doe dat mijn geloofsgenoten niet aan. Ook de Turken zijn islamitisch. Ook in Turkije werden er betogingen gehouden ;-)Ten opzichte van Mahrebijnen gaan we een franke houding aannemen. Maar Turken gaan we doodknuffelen. Ik overweeg om mij in Turkije te vestigen...:twisted:

(Dat laatse zinnetje meen ik echt)

JusticeLover
4 februari 2006, 23:35
Ten opzichte van Mahrebijnen gaan we een franke houding aannemen. Maar Turken gaan we doodknuffelen. Ik overweeg om mij in Turkije te vestigen...:twisted:

Gij niet alleen ;-)

Ik ook, maar heb nog heel veel dinges te doen in België. :?

carlgustaaf
4 februari 2006, 23:40
dat zwart spook met die plakkaat: "de échte holocaust is op weg" is wel één van de "besten" van dit stel griezels.Vraag me af wat de politie zou doen moest er een bende skinheads met zo een plakaatjes voor één of ander konsulaat staan tieren, en met molotovs tegen de gevel smijten, hier in België, of elders in Europa...?

Gargamel
4 februari 2006, 23:41
Is meer dan dringend van al die brave lieden een vliegtuigbiljet te geven en hen te verzoeken van hun zandbakken te vervoegen.

Acid
4 februari 2006, 23:44
De Maghrebijnse...
Allée, het is weekend, misschien kunnen ze in Parijs weer eens auto's in brand gaan steken vannacht.

Mahdi
4 februari 2006, 23:48
Wel, wat ik merk onder mijn kennissen die moslim zijn, is dat er grote woede bestaat. En dit dan zeer zacht uitgedrukt.

Zo heb ik meerdere malen oproepen gehoord voor de ondergang van Denemarken tot zelfs doodsbedreigingen. Dit grotendeels van islamitische studenten van hogere scholen en universiteiten.

Nu vraag ik mij af als het aan mij ligt, of zijn er misschien nog personen die dit de afgelopen dagen hebben ondervonden?

Grappig dat de meest geïntegreerde en geslaagde mohammedanen nu plots in niets lijken onder te doen voor de jongens en meisjes van Bin Laden.

Wat zullen de burgerlijk linkse academici als een Bea Cantillon nu in de wolken zijn. 8)

Bhairav
5 februari 2006, 00:32
dat zwart spook met die plakkaat: "de échte holocaust is op weg" is wel één van de "besten" van dit stel griezels.Vraag me af wat de politie zou doen moest er een bende skinheads met zo een plakaatjes voor één of ander konsulaat staan tieren, en met molotovs tegen de gevel smijten, hier in België, of elders in Europa...?
:lol:

Jan van den Berghe
5 februari 2006, 00:37
Grappig dat de meest geïntegreerde en geslaagde mohammedanen nu plots in niets lijken onder te doen voor de jongens en meisjes van Bin Laden.

Wat zullen de burgerlijk linkse academici als een Bea Cantillon nu in de wolken zijn. 8)

Hieruit blijkt dat alles maar een heel fijn laagje vernis is en dat de ruwheid en barbaarsheid van de islam er vlug doorheen gaat.

daiwa
5 februari 2006, 00:49
Hieruit blijkt dat alles maar een heel fijn laagje vernis is en dat de ruwheid en barbaarsheid van de islam er vlug doorheen gaat.


Idd.
En zoals we al ondervonden hebben uiten de moslims geen loze beloften.



http://www.gerardweytjens.be/foto/actueel/extreemislam/holo.jpg

Shizie
5 februari 2006, 01:14
http://www.gerardweytjens.be/foto/actueel/extreemislam/holo.jpg


Ik denk dat ZE for the real holocaust prepared moeten zijn :)

Bhairav
5 februari 2006, 01:19
Ik zou die mannen ni onderschatten.

daiwa
5 februari 2006, 01:30
Ik zou die mannen ni onderschatten.

De Iraanse president heeft al economische sancties aangekondigd tegen de landen (ook Belgié) waar de cartoons in de pers zijn verschenen.

Bhairav
5 februari 2006, 01:32
Zo ziede maar.

daiwa
5 februari 2006, 01:33
Ik zou die mannen ni onderschatten.


Zo denken sommige moslims over vrijheid. 8O




http://www.gerardweytjens.be/foto/actueel/extreemislam/hell002.jpg

lombas
5 februari 2006, 01:48
Je doet stage in een school?

Neen, ik help met geschiedenislessen in een school waar daar geen budget voor is. Ik ben geen leerkracht, liever niet eigenlijk. Ik haat lesgeven. Ik heb ook niet zo graag kinderen om me heen ;)

carlgustaaf
5 februari 2006, 01:56
Zo denken sommige moslims over vrijheid. 8O




http://www.gerardweytjens.be/foto/actueel/extreemislam/hell002.jpgdat is er eentje voor "anarchist" Bhairav, die vind dat alleman moet mogen doen wat hij wil:lol:

Bhairav
5 februari 2006, 01:57
Flauw hoor.

JusticeLover
5 februari 2006, 01:57
Ik denk dat ZE for the real holocaust prepared moeten zijn :)

ON-GE-LO-FE-LIJK!

Hoe durf je de Holocaust te 'minimaliseren'? Ook al worden er 6 �* 60 miljoen moslims vermoord. Toch kan je iets wat de joden is overgekomen niet vergelijken met wat de moslims zal overkomen.

Je zult verbranden in de hel, tenzij je krulletjes heb laten groeien ... :-D

carlgustaaf
5 februari 2006, 02:06
De Iraanse president heeft al economische sancties aangekondigd tegen de landen (ook Belgié) waar de cartoons in de pers zijn verschenen.En wat houdt dat in? Ons geen petroleum meer verkopen?Dan hebben ze binnenkort geen geld meer, en dan komt het westen zich uiteindelijk zelf bedienen...Dat is mischien nog het simpelste, hun petrol gewoon afpakken, niets betalen, enkel voedsel - en medikamenten paketten in de plaats geven, omdat we humaan zijn.En dan kunnen we hun beletten om verder aan hun atoombommen te sleutelen.Mischien daarom dat die mannen zo hoog van de toren blazen de laatste dagen:ze zien al de tijd dat Iran, grote Islam-mogendheid, het westen kan bedreigen met atoomwapens...Dit moet men absoluut beletten.Zo rap mogelijk, en als het moet met geweld.

lombas
5 februari 2006, 02:08
Dan hebben ze binnenkort geen geld meer,

Maar nog wel rijdende legervoertuigen ;-)

Want hun soldaten zelf hoeven geen soldij.

andev
5 februari 2006, 03:22
Neen, ik help met geschiedenislessen in een school waar daar geen budget voor is. Ik ben geen leerkracht, liever niet eigenlijk. Ik haat lesgeven. Ik heb ook niet zo graag kinderen om me heen ;)
Begrijp ik niet goed: is er nu al een budget nodig voor het geven van geschiedenislessen, als losstaande onderdeel in het lessenpakket?
Dat je liever geen leerkracht bent begrijp ik wel... ook daar is een en ander niet meer zoals vroeger.

lombas
5 februari 2006, 03:30
Begrijp ik niet goed: is er nu al een budget nodig voor het geven van geschiedenislessen, als losstaande onderdeel in het lessenpakket?
Dat je liever geen leerkracht bent begrijp ik wel... ook daar is een en ander niet meer zoals vroeger.

Mmmh, ik heb dat hier al eens uitgelegd. Het is een onderdeel van PAV (Project Algemene Vakken), maar diegene die PAV moet onderwijzen is licenciate Nederlands, en moet er al zoveel bijnemen dat ze mij vroeg om een uurtje geschiedenis te geven voor twee klassen. Dat kan moeilijk, maar met de dekmantel van "gastspreker" gaat het net ;-)

De uitstap naar Ieper met die "migrantjes" (ik vind even geen ander woord) was dan wel weer heftig. Je staat er niet bij stil, maar als je dan twee Tsjetcheensen en een Kosovaarse en een Bosnische in je klas hebt, ... Enfin, dat doet er niet toe.

Smurfje
5 februari 2006, 07:56
Zulke dinges hoorde ik vroeger graag.

Maar nu niet meer, doe dat mijn geloofsgenoten niet aan. Ook de Turken zijn islamitisch. Ook in Turkije werden er betogingen gehouden ;-)

Nou ja over het algemeen kan je zeggen dat Turken minder waarde aan hun geloof hechten.

Trouwens over die demonstraties, jij staat er toch niet achter?

Het zijn maar cartoons...

Jan van den Berghe
5 februari 2006, 09:39
Neen, ik help met geschiedenislessen in een school waar daar geen budget voor is. Ik ben geen leerkracht, liever niet eigenlijk. Ik haat lesgeven. Ik heb ook niet zo graag kinderen om me heen ;)

Ik heb eerder al gezegd dat wat u zegt helemaal niet kan. De lonen van de leraren vallen immers niet ten laste van de school, maar wel van het ministerie van Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

lombas
5 februari 2006, 09:44
Ik heb eerder al gezegd dat wat u zegt helemaal niet kan. De lonen van de leraren vallen immers niet ten laste van de school, maar wel van het ministerie van Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap.

Dus: er is geen budget voor, net ik zei. Luister, ik sta onbezoldigd in die school, dus het zal wel kunnen zeker? :roll:

Jan van den Berghe
5 februari 2006, 10:03
Dus: er is geen budget voor, net ik zei. Luister, ik sta onbezoldigd in die school, dus het zal wel kunnen zeker? :roll:

Ik heb u er al eerder op gewezen dat dit een totaal onreglementaire toestand is en bij een doorlichting de school zwaar aangerekend zal worden. In een PB heeft u mij in bekende termen ook gezegd dat het niet al te correct was...

lombas
5 februari 2006, 10:08
Ik heb u er al eerder op gewezen dat dit een totaal onreglementaire toestand is en bij een doorlichting de school zwaar aangerekend zal worden. In een PB heeft u mij in bekende termen ook gezegd dat het niet al te correct was...

Inderdaad, maar gastsprekers zijn toegelaten, (ware het niet in constante "dienst",) en de leerkracht PAV is steeds in de klas aanwezig.

8) Geen bewijzen dus.

Overigens komt het onder de noemer "goede daden", dunk ik zo... Ten tweede ben ik niet verantwoordelijk voor de rekeningschap die de school moet afleggen, indien zowel de leerkracht als de directeur daar hun toestemming voor gegeven hebben - anders: daar hun vraagbede voor gegeven hebben.

Jan van den Berghe
5 februari 2006, 10:10
Inderdaad, maar gastsprekers zijn toegelaten, (ware het niet in constante "dienst",) en de leerkracht PAV is steeds in de klas aanwezig.

8) Geen bewijzen dus.

Overigens komt het onder de noemer "goede daden", dunk ik zo...

Een gastspreker die alle lessen voor zich neemt, is al lang geen "gastspreker" meer. Daarenboven zie ik niet in waarom er een leraar PAV aanwezig is in uw lessen, terwijl u PAV geeft.

Jan van den Berghe
5 februari 2006, 10:12
Overigens komt het onder de noemer "goede daden", dunk ik zo... Ten tweede ben ik niet verantwoordelijk voor de rekeningschap die de school moet afleggen, indien zowel de leerkracht als de directeur daar hun toestemming voor gegeven hebben - anders: daar hun vraagbede voor gegeven hebben.

Niet alleen de school zal zich moeten verantwoorden, maar ook de persoon die daar "zomaar" les geeft. Er zal dan nagegaan worden in hoeverre u geen "losse bijdragen" (lees: zwart geld) krijgt van de school die uit de werkingsmiddelen worden gehaald. En hiermee zult u wel problemen krijgen.

lombas
5 februari 2006, 10:15
Een gastspreker die alle lessen voor zich neemt, is al lang geen "gastspreker" meer. Daarenboven zie ik niet in waarom er een leraar PAV aanwezig is in uw lessen, terwijl u PAV geeft.

Ik geef toch geen PAV? Ik heb enkel de taak op mij genomen de eindtermen van geschiedenis (die, toegegeven, redelijk macaber en duister zijn) te halen. Alle andere onderdelen van PAV worden niet door mij gegeven...

En ik heb geen enkele verdienste ontvangen buiten de B-dagtrip naar Flanders Fields. :-( Misschien begrijp je het concept van vrienden-dienst niet goed... :-D

Jan van den Berghe
5 februari 2006, 10:20
Ik geef toch geen PAV? Ik heb enkel de taak op mij genomen de eindtermen van geschiedenis (die, toegegeven, redelijk macaber en duister zijn) te halen. Alle andere onderdelen van PAV worden niet door mij gegeven...

Er bestaan geen "eindtermen geschiedenis" in het beroepsonderwijs. Er bestaan de eindtermen naast een leerplan PAV. 't Is daarenboven juist de optie van het ministerie van Onderwijs om PAV als een geïntegreerd geheel te zien dat ook door eenzelfde leraar moet worden gegeven. De pedagogische inspectie (van het net alsook van het ministerie) kunnen ook op dat vlak de school waar u les geeft, op de vingers tikken. Zoals al veel eerder gezegd: heel de zaak hangt met haken en ogen aan elkaar.

lombas
5 februari 2006, 10:43
Er bestaan geen "eindtermen geschiedenis" in het beroepsonderwijs. Er bestaan de eindtermen naast een leerplan PAV. 't Is daarenboven juist de optie van het ministerie van Onderwijs om PAV als een geïntegreerd geheel te zien dat ook door eenzelfde leraar moet worden gegeven. De pedagogische inspectie (van het net alsook van het ministerie) kunnen ook op dat vlak de school waar u les geeft, op de vingers tikken. Zoals al veel eerder gezegd: heel de zaak hangt met haken en ogen aan elkaar.

Er bestaat wel een eindterm: de leerlingen moeten in staat zijn de tijdlijn te trekken, te verdelen en te begrijpen.

Bhairav
5 februari 2006, 11:17
Pfff da gezeik over school altijd. Al dat gedoe en gezwoeg voor niks: uiteindelijk sterfde toch.

Bhairav
5 februari 2006, 11:20
Al dat gedoe me school en dingen bereiken in het leven is één nutteloos gezeik om u van de gedachte te ontdoen da ge uiteindelijk gewoon sterft. Het straffe is dat er een leerplicht is...

lombas
5 februari 2006, 11:33
Pfff da gezeik over school altijd. Al dat gedoe en gezwoeg voor niks: uiteindelijk sterfde toch.

Ik deel uw mening. Wie iets wil leren, kan het altijd zelf doen of zelf in de leer gaan. Wie niets wil leren, moet zichzelf maar wat behelpen.

Uiteindelijk vraag ik me af wat ik eigenlijk op school heb geleerd. Het enige wat me opschiet is: "een kritische zin", maar dat is misschien wel karakterieel bepaald...

JusticeLover
5 februari 2006, 12:01
Nou ja over het algemeen kan je zeggen dat Turken minder waarde aan hun geloof hechten.

Trouwens over die demonstraties, jij staat er toch niet achter?

Het zijn maar cartoons...

Nee, niet écht ..