PDA

View Full Version : The Rolling Stones gecensureerd op "Super Bowl"-optreden in de VS

Pietje
6 februari 2006, 12:20
Super Bowl-show van de Stones gecensureerd

ma 06/02/06 - De organisatoren van de Super Bowl, het grootste sportevenement in de Verenigde Staten, hebben het optreden van de Rolling Stones tijdens de rust gecensureerd. In twee van de drie songs die de Stones opvoerden, werd geknipt.

De samenstellers van de show schrapten enkele seksueel getinte woorden in "Start me up" en "Rough justice". Enkel "(I can't get no) satisfaction" ontsnapte aan de censuur.

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060206SuperBowl/M_060206_RollingStonesSuperBowl2_mm_a-20060206-082805.jpg (foto AP)

Sinds Justin Timberlake per ongeluk de borst van Janet Jackson ontblootte tijdens de show, wordt de Super Bowl met 5 minuten vertraging uitgezonden. Op die manier kunnen de organisatoren ingrijpen als er onverwachte dingen gebeuren.
De finale van de American Football-competitie in Detroit, is het meest bekeken tv-programma in de Verenigde Staten. Stevie Wonder mocht het publiek opwarmen met een medley van zijn grootste hits.
Aretha Franklin zong bij aanvang van de wedstrijd het Amerikaanse volkslied. Haar stem klonk zo krachtig dat ze nauwelijks een microfoon nodig had

:roll: Ja natuurlijk, door wat aangebrande woorden van Mick Jagger, gaat de wereld natuurlijk vergaan..........:roll: Het fundamentalisme (hier "christen", wel te verstaan) bedreigt nu ook de vrije meningsuiting in de VS, al word beweerd dat die daar "absoluut" zou zijn .................:?

numarx
6 februari 2006, 12:48
Dat optreden was vooral slecht. Maar rotslecht, he. Ik was serieus teleurgesteld.

numarx
6 februari 2006, 12:49
En dat knippen gebeurt daar overal op tv, dus doen alsof dat zo enorm groot nieuws is vind ik maar raar.

Pietje
6 februari 2006, 13:15
En dat knippen gebeurt daar overal op tv, dus doen alsof dat zo enorm groot nieuws is vind ik maar raar.

Idd, vooral als het over wat schuttingstaal of blote tieten gaat ; dus van algehele en absolute vrijemeningsuiting is ginds geen sprake.

ingenious
6 februari 2006, 13:34
Dat optreden was vooral slecht. Maar rotslecht, he. Ik was serieus teleurgesteld.

ik ben erdoor in slaap gevallen. :oops:

1handclapping
6 februari 2006, 13:40
Het probleem met "vrije meningsuiting" is gewoon dat men niet "een beetje vrije meningsuiting "kan hebben ; zo min als men "een beetje zwanger " kan zijn. "Wij hadden een beetje sex en nu ben ik een beetje zwanger" ??

Ambiorix
6 februari 2006, 13:54
wat een mietjes aan den overkant.
Ben ik blij dat ik niet in Amerika woon hoor.

C uit W
7 februari 2006, 11:37
:roll: Ja natuurlijk, door wat aangebrande woorden van Mick Jagger, gaat de wereld natuurlijk vergaan..........:roll: Het fundamentalisme (hier "christen", wel te verstaan) bedreigt nu ook de vrije meningsuiting in de VS, al word beweerd dat die daar "absoluut" zou zijn .................:?
Hoeveel mensen zijn er verleden jaar vermoord? Hoeveel gebouwen afgebrand door de tiet van Janet?