PDA

View Full Version : Saddam voorspelde terreuraanslagen in VS... met massavernietigingswapens...


Chipie
16 februari 2006, 15:56
Hoe zullen de VS-bashers nu weer bassen?... :wink:
Saddam voorspelde terreuraanslagen in VS

Saddam Hoessein voorspelde midden de jaren '90 dat het terrorisme naar Amerika zou komen en dat het moeilijk te stoppen zou zijn. Dat blijkt uit geheime tapes die de Amerikaanse zender ABC kon bemachtigen.
,,Het terrorisme komt. Ik heb het de Amerikanen lang voor 2 augustus (de dag in 1990 waarop Irak buurland Koeweit binnenviel) gezegd en ik heb het ook tegen de Britten gezegd dat er in de toekomst terrorisme komt met massavernietigingswapens'', zei Saddam op een van de videobanden die gisteren door ABC News en NBC News werden uitgezonden.

De toenmalige president Hoessein zei op een vergadering in een van zijn paleizen dat hij de Amerikanen en Britten had gewaarschuwd: ,,Terrorisme komt eraan''. Hoessein sprak over massavernietigingswapens. Aanvallen zouden moeilijk zijn te stoppen. ,,Wat kan voorkomen dat een autobom in Washington een nucleaire explosie veroorzaakt, of een bacteriële of een chemische?''

Volgens Amerikaanse functionarissen zijn de tapes, die gemaakt werden tussen de twee Golfoorlogen, authentiek. (GOJ)

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=B302324060216

illwill
16 februari 2006, 16:11
Hij had beter zijn eigen toekomst voorspelt zodat hij wist dat hij zou gaan zitten en wegrotten in een cel indien hij zijn slachtpartijen voortzette.

Lof der Zotheid
16 februari 2006, 16:17
Hoe zullen de VS-bashers nu weer bassen?... :wink:

En was dat een reden om Irak illegaal binnen te vallen en de wettige president illegaal af te zetten?

TheBlackadder
16 februari 2006, 17:26
Hoe zullen de VS-bashers nu weer bassen?... :wink:

Ja en? Dat hebben vele mensen jaren voor hem ook gezegd. So what? In de jaren 50 had men al schrik van suitcase-"vuile bommen". Amerikaanse presidenten hebben daarvoor gewaarschuwd...
De relevantie van het feit dat Sadam die uitspraak ook gedaan heeft zie ik niet meteen in.

Jampie
16 februari 2006, 17:30
Hoe zullen de VS-bashers nu weer bassen?... :wink:
De boeing 747 : Een massavernietigingswapen.:rofl:

Knipp
16 februari 2006, 17:37
Dateert de waarschuwing van ver voor 1991 ?

Waarom dan stellen dat ze is gedaan midden de jaren 90 een paragraaf eerder ?

Warrig bericht. Graag meer details.

exodus
16 februari 2006, 17:41
Ze zijn ons weer aan het condiotoneren. Het is gewoon een kwestie van tijd wanneer de volgende komt. Ik zal niet meer verbaasd zijn als het gebeurt. Het is een middel om van ameirka een politiestaat te maken.

Firestone
16 februari 2006, 17:45
Een ware profeet, Exodus!

Maar ik kan het ook, hoor.

Ik voorspel voor het huidige jaar:

Een bankoverval.
Een brand met tenminste tien doden.
Een kettingbostsing met een vrachtwagen als oorzaak.
Tenminste drie overstromingen.
Een belangrijke persoon zal overlijden.
Een groot financieel schandaal komt aan het licht.
Een bekende acteur gaat scheiden.
Een leuke actrice krijgt een kind.
Een aardbeving met doden.


En, bijna vergeten, een terreuraanslag ... :roll:

Antoon
16 februari 2006, 17:54
Ze zijn ons weer aan het condiotoneren. Het is gewoon een kwestie van tijd wanneer de volgende komt. Ik zal niet meer verbaasd zijn als het gebeurt. Het is een middel om van ameirka een politiestaat te maken.

Jesus is te goed. Komaan zeg, denk jij nu echt dat geen enkele moslim slecht genoeg is om een terrroristische aanslag te organiseren en te plegen? Denk je nu echt dat het allemaal zelf georganiseerd wordt door het Westen en op de kap van de moslims gegooid?

Wat een kieken.

Antoon
16 februari 2006, 17:55
Een ware profeet, Exodus!

Maar ik kan het ook, hoor.

Ik voorspel voor het huidige jaar:

Een bankoverval.
Een brand met tenminste tien doden.
Een kettingbostsing met een vrachtwagen als oorzaak.
Tenminste drie overstromingen.
Een belangrijke persoon zal overlijden.
Een groot financieel schandaal komt aan het licht.
Een bekende acteur gaat scheiden.
Een leuke actrice krijgt een kind.
Een aardbeving met doden.
En, bijna vergeten, een terreuraanslag ... :roll:

Allemaal zelf gepland. Kwestie van ons te conditionneren. :lol:

exodus
16 februari 2006, 18:00
Jesus is te goed. Komaan zeg, denk jij nu echt dat geen enkele moslim slecht genoeg is om een terrroristische aanslag te organiseren en te plegen? Denk je nu echt dat het allemaal zelf georganiseerd wordt door het Westen en op de kap van de moslims gegooid?


Wie zegt dat ik zeg dat het door het "Westen" gedaan wordt. Het is een uiting van de agenda van een kleine elite die de touwtjes is handen heeft, die totaal geen voeling heeft met wat zij beschouwen de hersenloze massa van het Westen of die van het Oosten.

Wie zegt er dat Moslims niet slecht genoeg kunnen zijn? Tuurlijk, elke mens kan slecht genoeg zijn, of hij nu moslim is of niet. Je moet wel naar de feiten blijven kijken, en verder kijken dan de standaard ingelepelde verklaringen van de massamedia. Zoals bij 9/11 wijzen die aan dat het niet van moslims uitkwam.

Apocalyps
16 februari 2006, 18:02
Saddam voorspelde terreuraanslagen in VS
(GOJ)

Nostradamus van het midden-oosten....

Best wel jammer dat de voormalige leiders van supermacht VS deze voorspelling niet zagen aankomen met hun beleid, of zagen ze het net wel?

Lof der Zotheid
16 februari 2006, 18:03
Een ware profeet, Exodus!

Maar ik kan het ook, hoor.

Ik voorspel voor het huidige jaar:

Een bankoverval.
Een brand met tenminste tien doden.
Een kettingbostsing met een vrachtwagen als oorzaak.
Tenminste drie overstromingen.
Een belangrijke persoon zal overlijden.
Een groot financieel schandaal komt aan het licht.
Een bekende acteur gaat scheiden.
Een leuke actrice krijgt een kind.
Een aardbeving met doden.
En, bijna vergeten, een terreuraanslag ... :roll:

Werkt gij voor de NWO? Wie zijn uw bazen? Hoeveel aanslagen plant gij zoal? Wanneer neemt gij de wereldheerschappij over? :rofl: :rofl: :rofl:

exodus
16 februari 2006, 18:09
Een ware profeet, Exodus!

Ik voorspel voor het huidige jaar:
Een bankoverval.
Een brand met tenminste tien doden.
Een kettingbostsing met een vrachtwagen als oorzaak.
Tenminste drie overstromingen.
Een belangrijke persoon zal overlijden.
Een groot financieel schandaal komt aan het licht.
Een bekende acteur gaat scheiden.
Een leuke actrice krijgt een kind.
Een aardbeving met doden.
En, bijna vergeten, een terreuraanslag ... :roll:

Terreuraanslagen met atoombommen of van het kaliber van 9/11 gebeuren elk jaar ? Of zijn ze in het verleden ook al ettelijke keren gebeurd?

Het is gewoonweg een simpel feit dat bij de volgende terreuraanslag weer iedereen ongelooflijk geschokt gaat zijn, maar het zit er al van ver aan te komen. Zelfs als je niet gelooft in de inside job of NWO theorie. De zogezegde experten zitten nu al te zeggen dat een aanslag onvermijdelijk is. Constant krijgen we in de media berichten hierover.

Waar het om draait is het in stand houden van een sfeer van angst. Dat jullie dat niet inzien. Zouden de powers that be echt met ons inzitten dan zou de situatie nooit zijn zoals ze nu is.

Het is om de bevolking constant in de spanning van angst de houden , balancerend , en dan een serieuze klap te geven in de vorm van een terreuraanslag, zodat het publieke bewustzijn voldoenden bewerkt is om de big brother staat te accepteren. Je moet mij niet geloven hoor, kijk gewoon naar Amerika je ziet het gebeuren.

Firestone
16 februari 2006, 18:09
Werkt gij voor de NWO?Uiteraard.

Wie zijn uw bazen?
5395

Als je de NWO-thread had gevolgd dan wist je dit trouwens al lang.

Antoon
16 februari 2006, 18:10
Terreuraanslagen met atoombommen of van het kaliber van 9/11 gebeuren elk jaar ?

Het is gewoonweg een simpel feit dat bij de volgende terreuraanslag weer iedereen ongelooflijk geschokt gaat zijn, maar het zit er al van ver aan te komen. Zelfs als je niet gelooft in de inside job of NWO theorie. De zogezegde experten zitten nu al te zeggen dat een aanslag onvermijdelijk is. Constant krijgen we in de media berichten hierover.

Waar het om draait is het in stand houden van een sfeer van angst. Dat jullie dat niet inzien. Zouden de powers that be echt met ons inzitten dan zou de situatie nooit zijn zoals ze nu is.

Het is om de bevolking constant in de spanning van angst de houden , balancerend , en dan een serieuze klap te geven in de vorm van een terreuraanslag, zodat het publieke bewustzijn voldoenden bewerkt is om de big brother staat te accepteren. Je moet mij niet geloven hoor, kijk gewoon naar Amerika je ziet het gebeuren.

Je bent echt onvermoeidbaar. Daar heb ik respect voor.

Maar de bewijzen, Exodus toch, waar blijven ze ???

Proletariër
16 februari 2006, 18:41
@ Firestone: betaald dat goed? Zo ja, zijn er nog vacatures?

democratsteve
16 februari 2006, 18:55
Jesus is te goed. Komaan zeg, denk jij nu echt dat geen enkele moslim slecht genoeg is om een terrroristische aanslag te organiseren en te plegen? Denk je nu echt dat het allemaal zelf georganiseerd wordt door het Westen en op de kap van de moslims gegooid?

Wat een kieken.
Je kan uw redenatie ook omdraaien, hé Antoon.
Ik ontken NIET dat er moslims zijn die zelfmoordaanslagen plegen.
Mij zul je dan ook niet horen beweren dat ELKE aanslag een 'staged attack' is.
Maar kan jij met zekerheid beweren dat ELKE aanslag ooit gepleegd, door moslimfundamentalisten is gepleegd en dat GEEN ENKELE aanslag ooit gepleegd, een set up was??
Want dan ben je evenzeer een kieken.

Knipp
16 februari 2006, 19:17
En, bijna vergeten, een terreuraanslag ... :roll:

foei, waarom allemaal onheil voorspellen

ik voorspel een romance tussen twee avatars op een forum

Morduk
16 februari 2006, 20:19
Hoe komt het eigenlijk dat dit niet in het pentagondossiertje zat van Bush en Powell ?

Was toch veel overtuigender dan satellietfoto's van een vrachtwagen in de woestijn.

driewerf
16 februari 2006, 21:59
foei, waarom allemaal onheil voorspellen

ik voorspel een romance tussen twee avatars op een forum

oops is al uitgekomen. :mrgreen:

kaatd
17 februari 2006, 13:11
Dank je Chipie voor dit prachtig voorbeeld van desinformatie. Alles zit er in: het verdraaien van woorden, selectief citeren en weglaten van cruciale stukken. Echt een mooi voorbeeld van leugenachtige propaganda waar je zo goed in bent.

Het originele bericht stelde niet dat Saddam terreuraanslagen 'voorspelde' (als een soort bedreiging van Saddam aan de VS) maar wel:

Saddam Warned U.S. of Terrorism

Saddam Hussein told aides in the mid-1990s that he warned the United States it could be hit by a terrorist attack

WAARSCHUWEN dus, zoals ook de Russische, Duitse en Franse geheime diensten de VS gewaarschuwd hebben. Op basis van informatie die ze ter beschikking hadden.
Dat de VS die informatie en talloze waarschuwen naast zich hebben neergelegd weten we ondertussen, alleen is nog altijd niet duidelijk waarom.

Saddam voegde er aan toe:

he insisted Iraq would never launch such an attack. "This story is coming, but not from Iraq," he said.


"This is not done by a state. No need to accuse a state. An individual can do it," he said.

Het oorspronkelijke bericht zegt dus het tegenovergestelde van jouw propaganda met name dat Irak de VS heeft gewaarschuwd voor een reële dreiging die niet vanuit Irak kwam maar vanuit een individu.

leugens en propaganda made by Chipie ...

Lof der Zotheid
17 februari 2006, 13:36
Uiteraard.


5395

Als je de NWO-thread had gevolgd dan wist je dit trouwens al lang.

AAAAAAH! Ik wist het! Firestone werkt voor de NWO en de (volgens Breydel) joods-héérsende plutocratische maffia!!!:twisted: :lol: Wanneer gaat gij de wereldoverheersing overnemen?

Chipie
17 februari 2006, 13:58
Dank je Chipie voor dit prachtig voorbeeld van desinformatie. Alles zit er in: het verdraaien van woorden, selectief citeren en weglaten van cruciale stukken. Echt een mooi voorbeeld van leugenachtige propaganda waar je zo goed in bent.

Het originele bericht stelde niet dat Saddam terreuraanslagen 'voorspelde' (als een soort bedreiging van Saddam aan de VS) maar wel:
WAARSCHUWEN dus, zoals ook de Russische, Duitse en Franse geheime diensten de VS gewaarschuwd hebben. Op basis van informatie die ze ter beschikking hadden.
Dat de VS die informatie en talloze waarschuwen naast zich hebben neergelegd weten we ondertussen, alleen is nog altijd niet duidelijk waarom.

Saddam voegde er aan toe:

Het oorspronkelijke bericht zegt dus het tegenovergestelde van jouw propaganda met name dat Irak de VS heeft gewaarschuwd voor een reële dreiging die niet vanuit Irak kwam maar vanuit een individu.

leugens en propaganda made by Chipie ...:lol:
Tanteke, denkt U dat ik bij De Standaard werk? :magniet:80Ik vermeldde mijn bron... Die van U zie ik nergens... :roll: :lol:80Nu wou ik die linkse tangen eens helpen en zie... ik word uitgemaakt voor een leugenaar... :wink:

kaatd
17 februari 2006, 19:10
Ik vermeldde mijn bron... Die van U zie ik nergens...

http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=1625602

het originele bericht komt van Associated Press:

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/S/SADDAM_TAPES?SITE=NJBRU&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

Maar kunnen we het over de kern van de zaak hebben? Die is dat Saddam de VS niet bedreigde en geen aanslagen 'voorspelde' maar de VS expliciet gewaarschuwd heeft voor aanslagen die niet door staten maar door individuen zouden worden uitgevoerd.
Saddam hoort hier dus in het rijtje van Russische, Frans en Duitse inlichtingendiensten die de VS hebben gewaarschuwd voor de aanslagen van 2001.

De informatie die jij aanbrengt (of ze nu uit de Standaard komt of uit je duim) is leugens, propaganda en verdraaiing van de waarheid. Typerend voor zowel de Standaard als Chipie.

Chipie
17 februari 2006, 21:41
http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=1625602

het originele bericht komt van Associated Press:

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/S/SADDAM_TAPES?SITE=NJBRU&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

Maar kunnen we het over de kern van de zaak hebben? Die is dat Saddam de VS niet bedreigde en geen aanslagen 'voorspelde' maar de VS expliciet gewaarschuwd heeft voor aanslagen die niet door staten maar door individuen zouden worden uitgevoerd.
Saddam hoort hier dus in het rijtje van Russische, Frans en Duitse inlichtingendiensten die de VS hebben gewaarschuwd voor de aanslagen van 2001.

De informatie die jij aanbrengt (of ze nu uit de Standaard komt of uit je duim) is leugens, propaganda en verdraaiing van de waarheid. Typerend voor zowel de Standaard als Chipie.
http://www.woneninegypte.com/smilies/kwaad/kwaad3/e076.gif Hoe is dat nu mogelijk... Van 'selectief verdraaien' gesproken... Dat is niet meer normaal en volgens mij ook niet meer te genezen... Dat zal zelfs Steve toegeven! :wink:

En dat geeft les aan onze jeugd! :lol:
80Plak uw origenele tekst hier en laat de lezer oordelen!

kaatd
17 februari 2006, 22:07
En dat geeft les aan onze jeugd!

Troost je, ik geef les aan allochtone kinderen, niet aan 'onze' jeugd.

En mijn voorstel was om het over de kern van de zaak te hebben: jij publiceert hier een leugenachtig propaganda bericht. Het feit dat je dat copy/paste uit de Standaard pleit je niet vrij hoor, het is tekenend voor het gros van je posts.

En het wordt er niet minder leugenachtig door als je naar de Standaard verwijst. Jij hebt het hier gepost, niet de Standaard.

Chipie
17 februari 2006, 22:16
Troost je, ik geef les aan allochtone kinderen, niet aan 'onze' jeugd.

En mijn voorstel was om het over de kern van de zaak te hebben: jij publiceert hier een leugenachtig propaganda bericht. Het feit dat je dat copy/paste uit de Standaard pleit je niet vrij hoor, het is tekenend voor het gros van je posts.

En het wordt er niet minder leugenachtig door als je naar de Standaard verwijst. Jij hebt het hier gepost, niet de Standaard.:lol:
Maar copy/paste U hier eens uw volledige bron, zo dat de forumgangers zelf kunnen oordelen... Allez, vooruit met de geit (hiermee bedoel ik U niet)!

Dat U les geeft aan allochone kinderen, verklaart mss veel... :wink:

Knipp
17 februari 2006, 22:41
En het wordt er niet minder leugenachtig door als je naar de Standaard verwijst. Jij hebt het hier gepost, niet de Standaard.

Ik zou het iets zachter stellen.
Het bericht in DS was bizonder warrig - slechte punten voor DS.
Maar wie zo'n warrig bericht post, is vast en zeker zelf een warhoofd.

Bedankt kaatd voor de research !

Chipie
17 februari 2006, 23:20
Ik zou het iets zachter stellen.
Het bericht in DS was bizonder warrig - slechte punten voor DS.
Maar wie zo'n warrig bericht post, is vast en zeker zelf een warhoofd.

Bedankt kaatd voor de research !En, Knip, wat is er zo warrig in het bericht van DS? M.i. is het tamelijk duidelijk, maar als men niet graag leest, wat er staat... Tja... :wink:

kaatd
18 februari 2006, 05:40
En, Knip, wat is er zo warrig in het bericht van DS?

1. Dat Saddam de aanslagen niet voorspelde maar de VS waarschuwde. Er is een wereld van verschil tussen iemand waarschuwen (zoadt hij maatregelen kan nemen) en iets 'voorspelen' (zodat het op een bedreiging lijkt).

2. Dat Saddam duidelijk stelde dat die aanslagen niet van Irak zouden komen.

3. Dat Saddam duidelijk stelde dat men geen staten moet viseren maar dat individuen achter de aanslagen zitten

M.i. is het tamelijk duidelijk, maar als men niet graag leest, wat er staat... Tja

Het belangrijkste in dit geval is niet wat er staat maar juist wat er NIET staat. De Standaard deed wat jij zo vaak doet: stukjes kiezen die in je kraam passen en daarmee eigenlijk het tegenovergestelde zeggen van wat er echt aan de hand is. Mensen als ik - die behalve de berichten van Chipie en de Standaard ook ander nieuws lezen - merken direct dat er aan uw bericht vanalles schort en dat het eigenlijk niets anders is dan een verdraaiing van de realiteit. Propaganda dus. En ja, dat lees ik niet graag.

Chipie
18 februari 2006, 10:41
1. Dat Saddam de aanslagen niet voorspelde maar de VS waarschuwde. Er is een wereld van verschil tussen iemand waarschuwen (zoadt hij maatregelen kan nemen) en iets 'voorspelen' (zodat het op een bedreiging lijkt).

2. Dat Saddam duidelijk stelde dat die aanslagen niet van Irak zouden komen.

3. Dat Saddam duidelijk stelde dat men geen staten moet viseren maar dat individuen achter de aanslagen zitten

Het belangrijkste in dit geval is niet wat er staat maar juist wat er NIET staat. De Standaard deed wat jij zo vaak doet: stukjes kiezen die in je kraam passen en daarmee eigenlijk het tegenovergestelde zeggen van wat er echt aan de hand is. Mensen als ik - die behalve de berichten van Chipie en de Standaard ook ander nieuws lezen - merken direct dat er aan uw bericht vanalles schort en dat het eigenlijk niets anders is dan een verdraaiing van de realiteit. Propaganda dus. En ja, dat lees ik niet graag.:lol: :lol: :lol: :rofl:
Tja, allez, hij waarschuwde de VS voor wat hij voorspelde... Zo beter? :lol:
Waar staat trouwens dat Irak die aanval(len) zou ondernemen? Omdat U alles direct kunt 'zien', moet het niet moeilijk zijn om dit aan te tonen! Doen! Waar heeft DS dat geschreven?! :lol:
Om het U gemakkelijk te maken, heb ik hieronder de tekst nogmaals geplaatst...
Saddam voorspelde terreuraanslagen in VS

Saddam Hoessein voorspelde midden de jaren '90 dat het terrorisme naar Amerika zou komen en dat het moeilijk te stoppen zou zijn. Dat blijkt uit geheime tapes die de Amerikaanse zender ABC kon bemachtigen.
,,Het terrorisme komt. Ik heb het de Amerikanen lang voor 2 augustus (de dag in 1990 waarop Irak buurland Koeweit binnenviel) gezegd en ik heb het ook tegen de Britten gezegd dat er in de toekomst terrorisme komt met massavernietigingswapens'', zei Saddam op een van de videobanden die gisteren door ABC News en NBC News werden uitgezonden.

De toenmalige president Hoessein zei op een vergadering in een van zijn paleizen dat hij de Amerikanen en Britten had gewaarschuwd: ,,Terrorisme komt eraan''. Hoessein sprak over massavernietigingswapens. Aanvallen zouden moeilijk zijn te stoppen. ,,Wat kan voorkomen dat een autobom in Washington een nucleaire explosie veroorzaakt, of een bacteriële of een chemische?''

Volgens Amerikaanse functionarissen zijn de tapes, die gemaakt werden tussen de twee Golfoorlogen, authentiek. (GOJ)

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...=B302324060216 (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=B302324060216)

Gemakkelijkheidshalve vergeet U te vermelden dat in uw bron staat dat Hussein Kamel, de schoonzoon van Saddam, die tussen de twee golfoorlogen verantwoordelijk was voor het programma van de Iraakse massavernietigingswapens, vertelde hoe hij die wapens voor de VN-inspecties verborg! Tja, waarschuwen dat de VS wel eens met massavernietigingswapens zou kunnen aangevallen worden terwijl men die zelf bezit (en verbergt), dat is uiteraard geen dreiging (zeker niet als Sadam zegt dit niet te doen :lol: ).

U vermeldt ook niet dat Charles Duelfer zegt dat deze tapes bewijzen dat Irak al het mogelijke deed om zijn massavernieitigingswapens tijdens die periode te verbergen voor de inspecties maar dat dit nog geen bewijs was dat deze nog in 2003 zouden aanwezig geweest zijn... Wat hij ook zegt dat is dat die tapes de indruk versterkten (van wat zij allang veronderstelden) dat Sadam al het mogelijke zou doen om nieuwe massavernietigingswapens aan te maken (of te oude terug operationeel te maken), van zodra de mogelijkheid zich zou voordoen...

U, Kaatdje, bent een meester in het manipuleren... :lol: