PDA

View Full Version : Filip Dewinter spreekt voor 2,5 millioen mensen


PAJOT
21 februari 2006, 19:59
Geen enkele politieker uit dit land deed het hem voor.

In de Indiase stad Bangalore sprak FDW zaterdag, als genodigde op het zilveren jubileum van Sri Sri Ravi Shankar, voor een menigte van twee en een half millioen mensen.

Hij zat op de eerste rij tussen VN Commisaris voor Vluchtelingen Lubbers en Edith Cresson.

Hij citeerde daar ondermeer Mahatma Ghandi : "Ik wil de culturen van alle landen zo vrij mogelijk rond mijn huis laten waaien, maar ik weiger me door een van hen omver te laten blazen."

De Vlaamse parlementsleden die hun kat stuurden hebben wat gemist.


http://www.silverjubilee.org

PAJOT
21 februari 2006, 19:59
bron : blauwvoet

Revolutie
21 februari 2006, 20:03
"Laat Europa aan de Europeanen, Afrika aan de Afrikanen en India aan de Indiërs".
www.filipdewinter.be

daiwa
21 februari 2006, 21:06
www.filipdewinter.be (http://www.filipdewinter.be)

Stond ook in GvA.

StevenNr1
21 februari 2006, 21:14
Mr. Philip Claeys
Member of the European Parliament, Belgium

Mr. Philip Dewinter
Chairperson of Flemish party, Belgium

2 VB'ers op een bijeenkomst voor "being instrumental in helping people live healthier, happier lives."
Yeah right.

Pietje
21 februari 2006, 22:17
Nu is Vlaanderen gered.

garfield
22 februari 2006, 12:34
leuk

Alvader
22 februari 2006, 17:33
deed me hier aan denken

Schavuit
22 februari 2006, 23:11
en alweeeeeerrr het nazisme bij betrekken,

bij de baard van wodan, bedenk eens iets anders

vjeeke
23 februari 2006, 11:54
nice

en waarom weer Hitler bij betrekken :roll:
typisch

ilfalco
23 februari 2006, 12:01
FDW sprak trouwens niet alleen er waren tal van internationale sprekers...

1handclapping
23 februari 2006, 20:37
Mahatma Ghandi : "Ik wil de culturen van alle landen zo vrij mogelijk rond mijn huis laten waaien, maar ik weiger me door een van hen omver te laten blazen."

Op die manier wordt het VB vanzelfsprekend een zeer brede volkspartij.
De dag dat FDW de culturen van alle landen zo vrij mogelijk rond zijn huis laat waaien is er echt geen CS meer nodig. Met de Mahatma als inspiratiebron met de medemensen van de planeet omgaan, meer kunnen we van niemand verlangen. Zijn grote bewondering voor de man wiens grootste verdriet de scessie van Brits India in een Indische en Pakistaanse staat was, verraadt de echte FDW : een man die tegen de stroom in bovenal België wil behoeden voor een splitsing. "A man for all seasons"

ilfalco
24 februari 2006, 20:03
TOESPRAAK FILIP DEWINTER ‘CONFERENCE OF HUMAN VALUES’ – ZATERDAG 18 FEBRUARI 2006 BANGALOR – INDIA

Geachte aanwezigen,

Eerst en vooral zou ik ‘The art of living foundation’, willen bedanken voor de organisatie van deze indrukwekkende manifestatie. Het gebeurt slechts zelden dat zoveel mensen uit zoveel landen, culturen en beschavingen samen nadenken over de toekomst van onze wereldsamenleving.

‘Eénheid in verscheidenheid’, moet vandaag onze boodschap zijn. Het was Mahatma Gandhi die ook zei : “Ik wil niet dat mijn huis aan alle kanten ommuurd is en mijn ramen dichtgetimmerd zijn. Ik wil de culturen van alle landen zo vrij mogelijk rond mijn huis laten waaien. Maar ik weiger om me door één daarvan omver te laten blazen”.

Inderdaad niet in de meltingpot van culturen, identiteiten, godsdiensten, waarden en normen maar in het bevestigen van de culturele eigenheid van ieder volk, van iedere natie, van iedere beschaving ligt de sleutel voor vredevol samenleven. Enkel indien éénieder begrip, respect en waardering opbrengt voor de gebruiken, tradities, waarden en normen eigen aan ieder volk, aan iedere natie is het mogelijk om van het huidige conflictmodel naar een echt samenlevingsmodel te evolueren.

Als Vlaming weet ik dat ieder volk recht heeft op zelfbeschikking en op zelfontplooiing in zijn eigen cultuurbedding, in zijn eigen land. De ’One World’ – ideologie waarbij éénieder zijn eigenheid over boord gooit, leidt niet tot meer welzijn en zelfs niet tot meer welvaart. Het recht op identiteit en het recht op het beleven van zijn culturele eigenheid is naast een aantal belangrijke waarden de belangrijkste ’human value’. Laat Europa aan de Europeanen, Amerika aan de Amerikanen, Afrika aan de Afrikanen en Indië aan de Indiërs.

Laat mij tot slot besluiten met een citaat van Mahatma Gandhi : “De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is”.

FIlip Dewinter

Jampie
24 februari 2006, 20:15
"Laat Europa aan de Europeanen, Afrika aan de Afrikanen en India aan de Indiërs".

www.filipdewinter.be (http://www.filipdewinter.be)
Dat hij dan maar rap Tastenhoye zijn vrouwtje terugstuurt evenals Pieter Van Boxel.

Tegendradigaard
24 februari 2006, 20:18
Dat hij dan maar rap Tastenhoye zijn vrouwtje terugstuurt evenals Pieter Van Boxel.

En Irak aan de Irakezen...

ilfalco
24 februari 2006, 20:29
Dat hij dan maar rap Tastenhoye zijn vrouwtje terugstuurt evenals Pieter Van Boxel
het moet zelfs voor U duidelijk zijn dat hij hierbij doelt op het feit dat de europese cultuur de hoofdstroming in europa moet blijven...
Wat u er van maakt is voor uw eigen rekening.
Bent u eigenlijk niet de racist door Pieter niet als vlaming of europeaan te erkennen? U bent werkelijk een perfide sujet.

pieter is juist iemand die dezelfde stirjdt voor vlaamse zelfbeschikking en vlaamse identiteit voert. Maar dat kan uw bekrompen voorgeprogrammeerde geest alicht niet vatten...

Tegendradigaard
24 februari 2006, 20:36
Who the fuck is Pieter Van Boxel in feite.. ?

Ne forumbekende of zo.. ?

ilfalco
24 februari 2006, 23:09
http://groups.msn.com/pietervanboxel/homepage

Ke Nan
25 februari 2006, 00:26
Filip Dewinter spreekt voor 2,5 millioen mensen

Niet moeilijk in een land met 1 miljard mensen. :-D

Jampie
25 februari 2006, 15:05
het moet zelfs voor U duidelijk zijn dat hij hierbij doelt op het feit dat de europese cultuur de hoofdstroming in europa moet blijven...
Wat u er van maakt is voor uw eigen rekening.
Bent u eigenlijk niet de racist door Pieter niet als vlaming of europeaan te erkennen? U bent werkelijk een perfide sujet.

pieter is juist iemand die dezelfde stirjdt voor vlaamse zelfbeschikking en vlaamse identiteit voert. Maar dat kan uw bekrompen voorgeprogrammeerde geest alicht niet vatten...Neen ik wijs PDW erop dat hij dan consequent moet zijn. He was PDW die een toespraak hield ove een 'blank Europa'. Van mij mag Pieter van Boxel dus blijven, van PDW blijkbaar niet. Ofwel draait hij met de wind, zoals meestal binnen het VB.

Jampie
25 februari 2006, 15:06
Who the fuck is Pieter Van Boxel in feite.. ?

Ne forumbekende of zo.. ?Pieter Van Boxel is een niet blanke Vlaming die volgens PDW (al hij consequent is) niet thuishoort in het 'blanke Europa'.

werkgroep morkhoven
25 februari 2006, 17:52
TOESPRAAK FILIP DEWINTER ‘CONFERENCE OF HUMAN VALUES’ – ZATERDAG 18 FEBRUARI 2006 BANGALOR – INDIA

Geachte aanwezigen,

Eerst en vooral zou ik ‘The art of living foundation’, willen bedanken voor de organisatie van deze indrukwekkende manifestatie. Het gebeurt slechts zelden dat zoveel mensen uit zoveel landen, culturen en beschavingen samen nadenken over de toekomst van onze wereldsamenleving.

‘Eénheid in verscheidenheid’, moet vandaag onze boodschap zijn. Het was Mahatma Gandhi die ook zei : “Ik wil niet dat mijn huis aan alle kanten ommuurd is en mijn ramen dichtgetimmerd zijn. Ik wil de culturen van alle landen zo vrij mogelijk rond mijn huis laten waaien. Maar ik weiger om me door één daarvan omver te laten blazen”.

Inderdaad niet in de meltingpot van culturen, identiteiten, godsdiensten, waarden en normen maar in het bevestigen van de culturele eigenheid van ieder volk, van iedere natie, van iedere beschaving ligt de sleutel voor vredevol samenleven. Enkel indien éénieder begrip, respect en waardering opbrengt voor de gebruiken, tradities, waarden en normen eigen aan ieder volk, aan iedere natie is het mogelijk om van het huidige conflictmodel naar een echt samenlevingsmodel te evolueren.

Als Vlaming weet ik dat ieder volk recht heeft op zelfbeschikking en op zelfontplooiing in zijn eigen cultuurbedding, in zijn eigen land. De ’One World’ – ideologie waarbij éénieder zijn eigenheid over boord gooit, leidt niet tot meer welzijn en zelfs niet tot meer welvaart. Het recht op identiteit en het recht op het beleven van zijn culturele eigenheid is naast een aantal belangrijke waarden de belangrijkste ’human value’. Laat Europa aan de Europeanen, Amerika aan de Amerikanen, Afrika aan de Afrikanen en Indië aan de Indiërs.

Laat mij tot slot besluiten met een citaat van Mahatma Gandhi : “De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is”.

FIlip DewinterAls er één werelddeel is dat werkelijk een verzameling van allerlei culturen is, dan is het India wel.

Filip De Winter met zijn 'eigen-volk-eerst' en die niets anders doet dan in dat kleine Vlaanderen de onverdraagzaamheid tegenover andere culturen te prediken, gaat er dan de messias spelen !

Laat ons niet lachen.
http://img160.imageshack.us/img160/8316/imageslunatic6be.jpg

Internaut
26 februari 2006, 08:04
Neen ik wijs PDW erop dat hij dan consequent moet zijn. He was PDW die een toespraak hield ove een 'blank Europa'. Van mij mag Pieter van Boxel dus blijven, van PDW blijkbaar niet. Ofwel draait hij met de wind, zoals meestal binnen het VB.

Die toespraak over een blank europa dateerde van 1991. Meer dan 15 jaar geleden dus. Tijden zijn verandert, het programma werd anno 21 eeuw aangepast hetgeen realistischer is.
Roepen voor een blank Europa is een utopie. Van Boxel mag blijven van Dewinter, dat heeft hij officieel bekendgemaakt. Hij is Vlaming onder de Vlamingen, heeft gewoon een andere huidskleur. Hij is trouwens flamingant en Vlaams-nationalist hetgeen goed is.

duveltje382
26 februari 2006, 09:26
bron : blauwvoet
Bertapt
http://www.politicsinfo.net/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=1023

werkgroep morkhoven
26 februari 2006, 10:54
http://img50.imageshack.us/img50/6994/slangenbezweerder3gc.jpg
Mahatma De Winter op de ‘Conference of human values’ in Bangalor (India)

Revolutie
26 februari 2006, 11:09
http://img50.imageshack.us/img50/6994/slangenbezweerder3gc.jpg
Mahatma De Winter op de ‘Conference of human values’ in Bangalor (India)
?

Jampie
27 februari 2006, 16:00
Die toespraak over een blank europa dateerde van 1991. Meer dan 15 jaar geleden dus. Tijden zijn verandert, het programma werd anno 21 eeuw aangepast hetgeen realistischer is.
Roepen voor een blank Europa is een utopie. Van Boxel mag blijven van Dewinter, dat heeft hij officieel bekendgemaakt. Hij is Vlaming onder de Vlamingen, heeft gewoon een andere huidskleur. Hij is trouwens flamingant en Vlaams-nationalist hetgeen goed is.Anno 2005 zei PDW : 'het 70-puntenprogramma bewaren we voor later'.

Jong N-VA'er
3 maart 2006, 18:03
Geen enkele politieker uit dit land deed het hem voor.

In de Indiase stad Bangalore sprak FDW zaterdag, als genodigde op het zilveren jubileum van Sri Sri Ravi Shankar, voor een menigte van twee en een half millioen mensen.

Hij zat op de eerste rij tussen VN Commisaris voor Vluchtelingen Lubbers en Edith Cresson.

Hij citeerde daar ondermeer Mahatma Ghandi : "Ik wil de culturen van alle landen zo vrij mogelijk rond mijn huis laten waaien, maar ik weiger me door een van hen omver te laten blazen."

De Vlaamse parlementsleden die hun kat stuurden hebben wat gemist.


http://www.silverjubilee.org

Tussen Lubbers en Cresson? Mooi gezelschap, twee personenen die voor minder frisse zaken al in opsprak zijn gebracht:lol:

StevenNr1
3 maart 2006, 18:20
Pieter Van Boxel is een niet blanke Vlaming die volgens PDW (al hij consequent is) niet thuishoort in het 'blanke Europa'.Ik heb die mens gisteren nog gezien, denk ik. Hij is vrij klein van gestalte.

guido 007
4 maart 2006, 09:35
Tussen Lubbers en Cresson? Mooi gezelschap, twee personenen die voor minder frisse zaken al in opsprak zijn gebracht:lol:



Yep:oops: :lol:

Dwaallicht
4 maart 2006, 16:54
Als er één werelddeel is dat werkelijk een verzameling van allerlei culturen is, dan is het India wel.


:?

Supe®Staaf
4 maart 2006, 17:37
In de Indiase stad Bangalore sprak FDW zaterdag, als genodigde op het zilveren jubileum van Sri Sri Ravi Shankar, voor een menigte van twee en een half millioen mensen. Eddie Wallie zong voor 1 miljard Chinezen.

guido 007
4 maart 2006, 18:30
Eddie Wallie zong voor 1 miljard Chinezen.


Waren dat geen sienezen

Supe®Staaf
5 maart 2006, 01:51
Waren dat geen sienezen
Bedenk dat Ravi Shankar een dierbare vriend van Jehudi Menuhin was............
Mocht Ravi weten wie hij daar aan 't woord heeft gelaten..........