PDA

View Full Version : T-shirts met Mohammed-cartoon te koop in Nederland


Antoon
24 februari 2006, 18:20
http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_116101.jpg
Iedereen in Nederland die een T-shirt wil met de print van een van de omstreden Deense cartoons van de profeet Mohammed, kan sinds vandaag terecht op deze (http://www.mohammedcartoons.nl/) website. Een speciaal voor deze actie opgericht bedrijf biedt er oranje t-shirts aan.

Onder de cartoon waar Mohammed met een tulband als bom is afgebeeld, staat de tekst "I hate violence" ("Ik haat geweld"). Initiatiefnemer S. Molenwijk: "We willen absoluut niet aanzetten tot geweld of discriminatie. Wij doen dit om de discussie tussen moslims en niet-moslims te openen." Tevens is het de bedoeling aan hen die dit wensen de mogelijkheid te geven het recht op vrije meningsuiting te verdedigen.

De gepubliceerde cartoons van de profeet Mohammed in een Deense krant, die tot zoveel protest en woede in de moslimwereld hebben geleid, verschenen vanaf november ook geruisloos in de Nederlandse pers.
.



Sit back, relax, and enjoy the show.... :?



.

alberto
24 februari 2006, 18:48
Als er geld te verdienen valt dan zijn de Nederlanders er als de kippen bij, ik kan ze geen ongelijk geven, ik hoop dat hij nog lang blijft leven, er zijn er voor minder het koppeke afgedaan onder het mom van een vredelievende islam.

garfield
25 februari 2006, 14:50
mss eens bestellen.

oeps
25 februari 2006, 16:25
Tegenstrijdige booschap : I hate violence, maar ik draag wel een tulband met een lont (??). Toch koop ik zeker een exemplaar, als statement, want de moslims moeten niet het idee krijgen dat wij geintimideerd zijn.

stropkeuh
25 februari 2006, 16:44
mss eens bestellen.

:-) Ja en aandoen as ge naart Ollands voetbal ga kijke :lol: :lol: :lol:
Pas wel op da ge nie int verkeerde vak ga zitte dan :oops:

Griffin
25 februari 2006, 17:33
Tegenstrijdige booschap : I hate violence, maar ik draag wel een tulband met een lont (??). Toch koop ik zeker een exemplaar, als statement, want de moslims moeten niet het idee krijgen dat wij geintimideerd zijn.

Is dat niet wat sommige moslims zeggen: wij worden foutief afgebeeld door de cartoons, terwijl ze een ambassade in de fik steken of een fatwa uitspreken om de cartoonisten te vermoorden?

Sinistra
26 februari 2006, 22:17
.



Sit back, relax, and enjoy the show.... :?



.

Als ze daar méé denken de problemen tussen de verschillende geméénschappen op te lossen bereiken zij daar méé duidelijk averrechtse effecten. Ik vind dat er een wettelijk verbod moet komen op godslaster. Zowel voor de Christelijke, Joodse als Islamietische godsdienst. Maar ja van Hollanders verwacht men duidelijk niet véél, ook zij hebben duidelijk hun stééntje bijgedragen aan de deportatie van miljoenen Joodse mensen in de 2de wereldoorlog...

Distel
26 februari 2006, 22:22
Als ze daar méé denken de problemen tussen de verschillende geméénschappen op te lossen bereiken zij daar méé duidelijk averrechtse effecten. Ik vind dat er een wettelijk verbod moet komen op godslaster. Zowel voor de Christelijke, Joodse als Islamietische godsdienst. Maar ja van Hollanders verwacht men duidelijk niet véél, ook zij hebben duidelijk hun stééntje bijgedragen aan de deportatie van miljoenen Joodse mensen in de 2de wereldoorlog...

En heb je ook argumenten waarom godslastering zou moeten verboden worden ipv nog maar eens die afgezaagde en zwaar gerecupereerde holocaust erbij te sleuren?

Sinistra
26 februari 2006, 22:25
En heb je ook argumenten waarom godslastering zou moeten verboden worden ipv nog maar eens die afgezaagde en zwaar gerecupereerde holocaust erbij te sleuren?

Omdat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting men beste... Godslastering beledigt ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.

Distel
26 februari 2006, 22:54
Omdat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting men beste...

Helemaal niet, anders is het immers geen vrije meningsuiting.

Godslastering beledigt ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.

Censuur discrimineert ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.

Bobke
26 februari 2006, 23:04
Omdat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting men beste... Godslastering beledigt ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.
Ik dacht dat het god lasterde of denken sommige dat ze zelf god zijn ?
Persoonlijk voel ik mij helemaal niet beledigt door wat anderen geloven of gaan we terug de inquisitie invoeren ?

Mahdi
26 februari 2006, 23:46
Omdat er grenzen zijn aan de vrije meningsuiting men beste... Godslastering beledigt ganse bevolkingsgroepen zowel diepgelovige autochtonen als allochtonen. Dit draagt absoluut niet bij tot een lééfbare samenleving wel integendéél.

De waarheid mag toch gezegd worden - of mag dat ook al niet meer?

Sinistra
27 februari 2006, 00:52
De waarheid mag toch gezegd worden - of mag dat ook al niet meer?

De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....

Groot Bakkes
27 februari 2006, 00:55
Wtf Breydel?

Duvelke
27 februari 2006, 01:54
Helemaal niet, anders is het immers geen vrije meningsuiting.

ja en, voel je je beter als je kan spotten met anderen?:roll:

onder vrije meningsuiting versta ik dat je je gedacht mag zeggen, op een NIET spottende manier..

als jij denkt dat spotten en vrije meningsuiting aan elkaar gelijk zijn, mogen ze de vrije meningsuiting afschaffen:evil:

Duvelke
27 februari 2006, 01:55
De waarheid mag toch gezegd worden - of mag dat ook al niet meer?
Nee, je ziet wat de gevolgen zijn

Duvelke
27 februari 2006, 01:56
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....
Voila, toch niet moeilijk?:-)

daiwa
27 februari 2006, 02:07
Nee, je ziet wat de gevolgen zijn


En wie heeft die ''gevolgen begaan''?
In de laatste levensjaren van de vorige paus zijn er zoveel cartoons geweest over zijn aftakelingsproces, is er dan ook maar één gebouw in brand gestoken? Ik dacht van niet.
Dus wie is hier dan de schuldige?

longhorn
27 februari 2006, 02:21
Nee, je ziet wat de gevolgen zijn

Dus vanaf nu moeten we allemaal broekscheiters zijn en de waarheid voor onszelf houden omdat we bang zijn voor de gevolgen. Tja, 'doel bereikt' zullen ze zeggen, maar ik pas voor zo'n samenleving.

Duvelke
27 februari 2006, 03:13
Dus vanaf nu moeten we allemaal broekscheiters zijn en de waarheid voor onszelf houden omdat we bang zijn voor de gevolgen. Tja, 'doel bereikt' zullen ze zeggen, maar ik pas voor zo'n samenleving.
totdat ze een van je familieleden vermoorden, dan zal je wel anders piepen

Duvelke
27 februari 2006, 03:14
Dus vanaf nu moeten we allemaal broekscheiters zijn en de waarheid voor onszelf houden omdat we bang zijn voor de gevolgen. Tja, 'doel bereikt' zullen ze zeggen, maar ik pas voor zo'n samenleving.
Trouwens wat is er mis met iets voor jezelf te houden? ken je het gezegde 'spreken is zilver, ZWIJGEN IS GOUD' niet?

Duvelke
27 februari 2006, 03:17
En wie heeft die ''gevolgen begaan''?
In de laatste levensjaren van de vorige paus zijn er zoveel cartoons geweest over zijn aftakelingsproces, is er dan ook maar één gebouw in brand gestoken? Ik dacht van niet.
Dus wie is hier dan de schuldige?
idd, daar mee mag je lachen, daar komen geen rellen van, als je met de islam lacht wel..Christenen kunnen het apprecieren dat daar mee gelachen wordt, de moslims willen niet dat met hun geloof wordt gespot, dus dan doe je dat ook niet

stab
27 februari 2006, 06:05
Ik vind dat er een wettelijk verbod moet komen op godslaster. Zowel voor de Christelijke, Joodse als Islamietische godsdienst.Zonder het recht op blasfemie, godslastering, heb je geen democratische samenleving meer. Maar ja van Hollanders verwacht men duidelijk niet véél, ook zij hebben duidelijk hun stééntje bijgedragen aan de deportatie van miljoenen Joodse mensen in de 2de wereldoorlog...Elke individuele Hollander heeft nu het recht om jou een kopje kleiner te maken volgens je eigen opvattingen. :rofl:

stab
27 februari 2006, 06:11
idd, daar mee mag je lachen, daar komen geen rellen van, als je met de islam lacht wel..Christenen kunnen het apprecieren dat daar mee gelachen wordt, de moslims willen niet dat met hun geloof wordt gespot, dus dan doe je dat ook nietWsl kan ook imbeciliteit leiden tot collaboratie.:|

Supe®Staaf
27 februari 2006, 06:32
Trouwens wat is er mis met iets voor jezelf te houden?Uit vrije wil zwijgen, is niks mee.
Onder bedreiging is het een aanslag op een fundamenteel aspect van wat ons tot beschaafde mensen maakt: het recht om mee te delen wat we denken, het recht om ieders ideeën te laten meespelen in het beslissings- en besluitvormingsproces.
Zonder vrij en onbedreigd spreekrecht is daarom geen sprake van democratie.
ken je het gezegde 'spreken is zilver, ZWIJGEN IS GOUD' niet?Ik ken die spreuk: een betuttelende bevoogdende aanmaning vanwege totalitair denkenden om tegenspraak in te dijken.

Supe®Staaf
27 februari 2006, 06:33
Christenen kunnen het apprecieren dat daar mee gelachen wordt, de moslims willen niet dat met hun geloof wordt gespot, dus dan doe je dat ook nietIk wil niet dat met onze koning gespot wordt, maar Geert Hoste doet het toch.
Hoe ga je dat oplossen?

Supe®Staaf
27 februari 2006, 06:35
Ik vind dat er een wettelijk verbod moet komen op godslaster. Zeer goed, maar dan enkel die wet toepassen als uw God zich belasterd voelt en zelf klacht neerlegt.:roll:

Distel
27 februari 2006, 08:31
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....

Goed idee: laat de godsdiensten erbuiten. Meer zelfs: weg ermee. Godsdiensten krenken immers idd de gevoelens van velen...

... of mag dat dan wel weer?

Distel
27 februari 2006, 08:34
ja en, voel je je beter als je kan spotten met anderen?:roll:

Soms. Maar ik voel niet de behoefte om zonder reden te spotten of beledigen.

onder vrije meningsuiting versta ik dat je je gedacht mag zeggen, op een NIET spottende manier..

Jij bent wel het zonnetje in huis he?

als jij denkt dat spotten en vrije meningsuiting aan elkaar gelijk zijn, mogen ze de vrije meningsuiting afschaffen:evil:

Ik denk helemaal niet dat die aan mekaar gelijk zijn. Het ene is wel een onderdeel van het andere.

Uit jouw reactie concludeer ik dat je dus zelfs helemaal niet hoeft te spotten om mensen dingen aan te wrijven die niet waar zijn. Zullen we serieuze reacties nu ook maar verbieden?

Distel
27 februari 2006, 08:35
Nee, je ziet wat de gevolgen zijn

Wat zijn dan de gevolgen? Want het enige dat ik gezien heb in de "cartoonrel" is wat de gevolgen zijn van gosdienstfundamentalisme.

Distel
27 februari 2006, 08:39
totdat ze een van je familieleden vermoorden, dan zal je wel anders piepen

Zou je dan niet zitten kakken op die moordenaars ipv op mensen die gewoon hun gedacht zeggen?

Distel
27 februari 2006, 08:40
Trouwens wat is er mis met iets voor jezelf te houden? ken je het gezegde 'spreken is zilver, ZWIJGEN IS GOUD' niet?

Eerst zien en dan geloven. Toon eens?

Distel
27 februari 2006, 08:42
idd, daar mee mag je lachen, daar komen geen rellen van, als je met de islam lacht wel..Christenen kunnen het apprecieren dat daar mee gelachen wordt, de moslims willen niet dat met hun geloof wordt gespot, dus dan doe je dat ook niet

Ok, laten we even je logica volgen:

Moslims kunnen het appreciëren dat je ambassades in brand steekt, christenen niet, dus dat doe je dan ook niet.

Fijn dat je je zo verzet tegen die kutfundi's die nog niet eens kunnen lachen met een tekeningetje van iemand die al eeuwen dood is.

stropkeuh
27 februari 2006, 09:01
totdat ze een van je familieleden vermoorden, dan zal je wel anders piepen

8) Er bestaat nogal tijd zoiets als wettige zelfverdediging. En als moslims nie wete wa da is moete ze eens probere één vingerke naar mijn fam uittsteken.
Trouwens is reeds eens gebeurd da zo ne gast mijn kufar-dochter nie gerust liet. :lol: :lol: :lol: Gelachen zeg, want ze heeft dieje gast toen hij weer probeerde, zo een peer op zijne smoel gegeven dat haar eigen duim bijna zelf gebroken was. Wel sinds dien hebben we da gastje niet meer gezien. En pa moslim is ook geen vehaal komen halen enz.
Tmoet wel een blamage geweest zijn om door een kufar meid zonder hoofddoek zo een klap te krijge. :lol: Ze was echt dolle mina toen.
Schijnbaar is dat de enigste taal die ze naast arabisch verstaan: terug slaan.

Supe®Staaf
27 februari 2006, 11:15
totdat ze een van je familieleden vermoorden, dan zal je wel anders piepen

Dus wie het aggressiefst en meest bedreigend uit de hoek komt, diens gevoelens dienen we extra te sparen?
Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd een fameuze ongelijkberechtiging. In feite stuur je daarmee aan op de wet van de jungle: de brute force primeert op communicatie.

Bobke
27 februari 2006, 12:05
ja en, voel je je beter als je kan spotten met anderen?
onder vrije meningsuiting versta ik dat je je gedacht mag zeggen, op een NIET spottende manier..
als jij denkt dat spotten en vrije meningsuiting aan elkaar gelijk zijn, mogen ze de vrije meningsuiting afschaffen
Kent ge het spreekwoord niet “al lachend zegt de zot zijn mening”.?
Ik heb alvast liever dat men mij spottend op mijn fouten wijst dan dat men er mij voor straft.
De cartoons wijzen spottend de terroristen terecht die in naam van hun god misdaden begaan.
In plaats van daar hun conclusies uit te trekken geven ze de cartoonisten gelijk met hun acties en aanslagen.

jOOSt
27 februari 2006, 12:46
Ik krijg de website niet open. :|

Lof der Zotheid
27 februari 2006, 14:56
Wtf Breydel?

:rofl: :rofl: :rofl: Breydel met de vlag van een joodse staat in zijn avatar!! Dat gelooft ge toch zelf niet?!:rofl: :rofl: :rofl:

Duvelke
27 februari 2006, 15:21
Dus wie het aggressiefst en meest bedreigend uit de hoek komt, diens gevoelens dienen we extra te sparen?
Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd een fameuze ongelijkberechtiging. In feite stuur je daarmee aan op de wet van de jungle: de brute force primeert op communicatie.
eigenlijk is het zo wat je zegt..
in de natuur is dat toch ook zo?:-)

Distel
27 februari 2006, 15:27
eigenlijk is het zo wat je zegt..
in de natuur is dat toch ook zo?:-)

Hallucinant eigenlijk hoever sommigen willen gaan om zich toch maar aan dat multiculturele verdraagzaamheidsfabeltje te kunnen blijven vasthouden

Desiderius
27 februari 2006, 15:34
eigenlijk is het zo wat je zegt..
in de natuur is dat toch ook zo?:-)

Groot gelijk !

Weet je wat het échte probleem is? De platbroekerij van de rotverwende jongste generaties. Ge weet wel, die generaties die vandaag de pot verteren die hun grootouders met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat er over de "grenzen van de vrije meningsuiting" nog een redelijke consensus bestond. "Goeie smaak" of "goeie manieren" noemde men dat en sommige spotprentjes die vandaag worden gepubliceerd zouden voor de uitgever commerciële zelfmoord hebben betekend. Anderzijds werd toen het soort protesten van gemaskerd en gehoofddoekt ongeregeld tégen de vrije meningsuiting ook netjes met de wapenstok ingetoomd.

Apocalyps
27 februari 2006, 16:15
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....

Mooi zo! Dit bewijst eens te meer dat gelovigen door de Evolutie heen wat minder bedeeld zijn met verstandelijke vermogens.

carlgustaaf
27 februari 2006, 16:24
Trouwens wat is er mis met iets voor jezelf te houden? ken je het gezegde 'spreken is zilver, ZWIJGEN IS GOUD' niet?zwijgen omdat je geen zin hebt aan een diskussie deel te nemen is niet hetzelfde als je bakkes houden uit schrik voor een pak slaag (of erger!)

carlgustaaf
27 februari 2006, 16:26
:-) Ja en aandoen as ge naart Ollands voetbal ga kijke :lol: :lol: :lol:
Pas wel op da ge nie int verkeerde vak ga zitte dan :oops:match Nederland-Iran (of marokko, saud-arabië enz.)Tof!

carlgustaaf
27 februari 2006, 16:29
totdat ze een van je familieleden vermoorden, dan zal je wel anders piepenwie dreigt, krijgt.Eens zal het hen berouwen , al die toestanden.

Herr Flick
27 februari 2006, 16:38
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....

Ik vind dan ook dat ze godsdienst gewoon moesten afschaffen al die zever van de baan.

Herr Flick
27 februari 2006, 16:45
8) Er bestaat nogal tijd zoiets als wettige zelfverdediging. En als moslims nie wete wa da is moete ze eens probere één vingerke naar mijn fam uittsteken.
Trouwens is reeds eens gebeurd da zo ne gast mijn kufar-dochter nie gerust liet. :lol: :lol: :lol: Gelachen zeg, want ze heeft dieje gast toen hij weer probeerde, zo een peer op zijne smoel gegeven dat haar eigen duim bijna zelf gebroken was. Wel sinds dien hebben we da gastje niet meer gezien. En pa moslim is ook geen vehaal komen halen enz.
Tmoet wel een blamage geweest zijn om door een kufar meid zonder hoofddoek zo een klap te krijge. :lol: Ze was echt dolle mina toen.
Schijnbaar is dat de enigste taal die ze naast arabisch verstaan: terug slaan.

't zijn allemaal helden tot ze merken dat ze een pak slaag kunnen verwachten, dat hun wel eens heel dicht bij Allah zou kunnen brengen.

(ik spreek van ondervinding.)

Supe®Staaf
27 februari 2006, 16:46
Hallucinant eigenlijk hoever sommigen willen gaan om zich toch maar aan dat multiculturele verdraagzaamheidsfabeltje te kunnen blijven vasthoudenDe contradictie schuilt erin dat ze zelf totaal onverdraagzaam zijn tegenover andersdenkenden.
Een samengaan van verschillende culturen lijkt mij best mogelijk, mits iedereen voldoende eelt op zijn ziel heeft en tolerant is tegenover de ander, ook als die ander schimpt en spot.

Herr Flick
27 februari 2006, 16:53
Dus wie het aggressiefst en meest bedreigend uit de hoek komt, diens gevoelens dienen we extra te sparen?
Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd een fameuze ongelijkberechtiging. In feite stuur je daarmee aan op de wet van de jungle: de brute force primeert op communicatie.


Zo is het jammer genoeg voor het ogenblik, en dat heb ik zelf al meerdere malen gemerkt, praten helpt niet, van zodra ze merken dat je ook geen zin hebt om te praten, beginnen ze te praten of trappen ze het af.

Ik heb het zo eens in mijn eentje tegen ne man of 6 opgenomen, van zodra ze door hebben dat het echt pijn gaat doen, voor minstens een paar van hen, draaien ze wel bij.

oeps
27 februari 2006, 19:27
idd, daar mee mag je lachen, daar komen geen rellen van, als je met de islam lacht wel..Christenen kunnen het apprecieren dat daar mee gelachen wordt, de moslims willen niet dat met hun geloof wordt gespot, dus dan doe je dat ook niet

OK, maar waarom mogen moslims dan wel andere religies bespotten ?

oeps
27 februari 2006, 19:30
Zo is het jammer genoeg voor het ogenblik, en dat heb ik zelf al meerdere malen gemerkt, praten helpt niet, van zodra ze merken dat je ook geen zin hebt om te praten, beginnen ze te praten of trappen ze het af.

Ik heb het zo eens in mijn eentje tegen ne man of 6 opgenomen, van zodra ze door hebben dat het echt pijn gaat doen, voor minstens een paar van hen, draaien ze wel bij.

In uw eentje tegen 6 man ?? Ge kunt veel geld verdienen als freefighter.

Duvelke
27 februari 2006, 22:42
OK, maar waarom mogen moslims dan wel andere religies bespotten ?
omdat wij dat ni erg vinden, wij lachen zelf met onze eigen godsdienst:-)

Duvelke
27 februari 2006, 22:42
Ik vind dan ook dat ze godsdienst gewoon moesten afschaffen al die zever van de baan.
dat kan je niet zo maar afschaffen vrees ik :-)

Duvelke
27 februari 2006, 22:43
Hallucinant eigenlijk hoever sommigen willen gaan om zich toch maar aan dat multiculturele verdraagzaamheidsfabeltje te kunnen blijven vasthouden
Wat heeft dat te zien met mijn quote die je daar aanhaalde?

Diego Raga
27 februari 2006, 23:53
als jij denkt dat spotten en vrije meningsuiting aan elkaar gelijk zijn, mogen ze de vrije meningsuiting afschaffen:evil: Wat ik me even afvroeg: Wáár dan juist loopt een vrij geuite mening over in spot ? Of ironie ? Of sarcasme ? En wié dan juist kan aanspraak maken op deze nietbestaande emotie-standaard van zieltrapperij ?
En aan wie geeft u dan zo vlotjes uw freedom of speech uit handen ? Aan de getrapten zelf ? 8O

Duvelke
28 februari 2006, 00:16
Wat ik me even afvroeg: Wáár dan juist loopt een vrij geuite mening over in spot ? Of ironie ? Of sarcasme ? En wié dan juist kan aanspraak maken op deze nietbestaande emotie-standaard van zieltrapperij ?
En aan wie geeft u dan zo vlotjes uw freedom of speech uit handen ? Aan de getrapten zelf ? 8O
toch simpel, als degenen waarmee gespot wordt, er niet mee kan lachen..
Bekijk het simpel,bvb op school. je mag lachen (= plagen) vind degene die je plaagt het niet leuk, dan stop je ermee, doe je toch voort dan ben je aan het pesten. En pesten wordt niet geapprecieerd op school. Dus in de echte wereld ook niet. Nu hoor ik al zeggen: gebouwen in brand steken mag ook niet! Juist, maar wie begon er met pesten? ;-)

Jazeker
28 februari 2006, 01:24
Groot gelijk !

Weet je wat het échte probleem is? De platbroekerij van de rotverwende jongste generaties. Ge weet wel, die generaties die vandaag de pot verteren die hun grootouders met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat er over de "grenzen van de vrije meningsuiting" nog een redelijke consensus bestond. "Goeie smaak" of "goeie manieren" noemde men dat en sommige spotprentjes die vandaag worden gepubliceerd zouden voor de uitgever commerciële zelfmoord hebben betekend. Anderzijds werd toen het soort protesten van gemaskerd en gehoofddoekt ongeregeld tégen de vrije meningsuiting ook netjes met de wapenstok ingetoomd.

Nou vandaag dient de wapenstok om de bijbelse tekst "gij zult niet doden" weg te houden van betogingen omdat dat aanstootgevend is voor de moslims.

Herr Flick
28 februari 2006, 07:57
In uw eentje tegen 6 man ?? Ge kunt veel geld verdienen als freefighter.

Ik moest zelf nie vechten, natuurlijk zou ik dan wel serieus uit mijn pijp hebben moeten komen,

Maar ik ging er nie van lopen, en heb hun profeet zelf in hun gezicht beledigd omdat ze mij aan t treiteren waren, toen ik mij rechtzette waren ze inneens al veel kalmer , en k heb er daarachter ook geen last meer van gehad.

Herr Flick
28 februari 2006, 07:58
dat kan je niet zo maar afschaffen vrees ik :-)


Dat is waar, natuurlijk !

Herr Flick
28 februari 2006, 08:10
Groot gelijk !

Weet je wat het échte probleem is? De platbroekerij van de rotverwende jongste generaties. Ge weet wel, die generaties die vandaag de pot verteren die hun grootouders met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd. Ik heb de tijd nog meegemaakt dat er over de "grenzen van de vrije meningsuiting" nog een redelijke consensus bestond. "Goeie smaak" of "goeie manieren" noemde men dat en sommige spotprentjes die vandaag worden gepubliceerd zouden voor de uitgever commerciële zelfmoord hebben betekend. Anderzijds werd toen het soort protesten van gemaskerd en gehoofddoekt ongeregeld tégen de vrije meningsuiting ook netjes met de wapenstok ingetoomd.


Zo is, dat, niet in de pas lopen = eens goe met de matrak afgerost worden...

Nie dood slagen, maar wel hard genoeg, dat een doktersvisite noodzakkelijk is om alles terug zo wat op zijn plaats te naaien, ...

Het moet betogers maar eens duidelijk gemaakt worden dat ze wel kunnen betogen, maar dat ze verder met hun fikken van privébezit moeten blijven.

administratieve aanhoudingskes of waterkanonen helpen daar nie bij. Gewoon de nationale reserve erop met de matrak en die mannen per neergeknuppeld stuk krapuul, ne premie van 50 euro geven, 't zal dan rap gedaan zijn met de krimineel uit te hangen.

Distel
28 februari 2006, 09:13
Wat heeft dat te zien met mijn quote die je daar aanhaalde?

Alles. Als jij al de wet van de jungle moet gaan aanhalen om toch maar dat moslim-extremisme te vergoeilijken...

Duvelke
28 februari 2006, 12:20
Alles. Als jij al de wet van de jungle moet gaan aanhalen om toch maar dat moslim-extremisme te vergoeilijken...
die haalde superstaaf aan e, ik gaf hem gelijk

Bronstein
28 februari 2006, 12:52
Dat alle nep-Denen naar Denemarken moge gaan!

Bronstein
28 februari 2006, 13:15
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....

In het antwerpse zijn onze joodse vrienden dat anders wel! Waar ligt daar de veralgeming?

Gargamel
28 februari 2006, 13:33
Waar haal jij het in de stomme kop van me pedofiel te noemen vent.Heb 3 kinderen en 6 kleinkinderen


Antwerpse Joden blazen geen onschuldigen op,steken geen auto's in brand.......de lijst van de moslims is anders wel groot,om niet te zeggen een encyclopedie met al hun cultuur.Waar die artisten zitten is er heibel,smijt die zooi buiten

Jazeker
28 februari 2006, 16:23
Dat alle nep-Denen naar Denemarken moge gaan!

Moge ze daar dan eerst de moslims terug naar moslimlanden sturen.

Diego Raga
28 februari 2006, 21:00
Diego Raga: Wáár dan juist loopt een vrij geuite mening over in spot ? Of ironie ? Of sarcasme ? toch simpel, als degenen waarmee gespot wordt, er niet mee kan lachen..
Mohammed kon ook niet lachen met de 'spotgedichten' die over hem werden geschreven, u kent de rest wel...:cry:
Aldus word de overgevoeligste ijdeltuit of onverdraagzaamste azijnpisser beloond voor zijn oncontroleerbare gekwetstheid en mag tot voorbij zijn 1130-ste nageslacht dit 'exclusieve geboorterecht' laten gelden ?
En voorál; wie heeft er géén recht op ?
Ik vermoed dat u dan best uw oren en stembanden operatief laat verwijderen wegens verder overbodig.
Nogmaals, wáár ligt de scheidsgrens van een mening die overgaat in spot ?Aan de enkel of aan de kin ?



Bekijk het simpel,bvb op school. je mag lachen (= plagen) vind degene die je plaagt het niet leuk, dan stop je ermee, doe je toch voort dan ben je aan het pesten. En pesten wordt niet geapprecieerd op school. Dus in de echte wereld ook niet. Kleuters en pubers worden dan ook nog niet verondersteld om op een 'volwassen' manier om te gaan met elkaar. Dat deze opgroeiende en kwetsbare jongeren op school door leraren via toezicht beschermd dienen te worden tegen 'de wet van de sterkste' is dan ook normaal te noemen, in tegenstelling tot de échte wereld, waar volwassenen worden veronderstelt enige zelf-relativering te bezitten, daar waar het hun subjectieve 'zwakheden' betreft.



Nu hoor ik al zeggen: gebouwen in brand steken mag ook niet! Juist, maar wie begon er met pesten? ;-) Passagiersvliegtuigen in kantoorgebouwen parkeren mag ook niet.
Wie er waar of wanneer juist met wat begon, laat ik ff in het midden maar als ik meesurf op uw aangehaalde vergeldingsdrang: pesten ==> gebouwtjes affikken ==> ok ! Right ?
Wat weerhoudt de Deense regering dan om even over de bewuste regio's langs te scheren met een batterij jachtvliegers full-armed, als vergelding op de vlammende ambassade-belediging in Koranië ? Een blijk van relativering ?

Duvelke
28 februari 2006, 23:52
Mohammed kon ook niet lachen met de 'spotgedichten' die over hem werden geschreven, u kent de rest wel...:cry:
Aldus word de overgevoeligste ijdeltuit of onverdraagzaamste azijnpisser beloond voor zijn oncontroleerbare gekwetstheid en mag tot voorbij zijn 1130-ste nageslacht dit 'exclusieve geboorterecht' laten gelden ?
En voorál; wie heeft er géén recht op ?
Ik vermoed dat u dan best uw oren en stembanden operatief laat verwijderen wegens verder overbodig.
Nogmaals, wáár ligt de scheidsgrens van een mening die overgaat in spot ?Aan de enkel of aan de kin ?



Kleuters en pubers worden dan ook nog niet verondersteld om op een 'volwassen' manier om te gaan met elkaar. Dat deze opgroeiende en kwetsbare jongeren op school door leraren via toezicht beschermd dienen te worden tegen 'de wet van de sterkste' is dan ook normaal te noemen, in tegenstelling tot de échte wereld, waar volwassenen worden veronderstelt enige zelf-relativering te bezitten, daar waar het hun subjectieve 'zwakheden' betreft.



Passagiersvliegtuigen in kantoorgebouwen parkeren mag ook niet.
Wie er waar of wanneer juist met wat begon, laat ik ff in het midden maar als ik meesurf op uw aangehaalde vergeldingsdrang: pesten ==> gebouwtjes affikken ==> ok ! Right ?
Wat weerhoudt de Deense regering dan om even over de bewuste regio's langs te scheren met een batterij jachtvliegers full-armed, als vergelding op de vlammende ambassade-belediging in Koranië ? Een blijk van relativering ?
dat is juist het belangrijkste :-)
Je weet toch dat een actie een reactie uitlokt..
niet dat ik die reactie goedkeur e !!!!! Maar het is nu eenmaal zo

Diego Raga
1 maart 2006, 00:00
Oorspronkelijk bericht door Diego Raga

Wie er waar of wanneer juist met wat begon, laat ik ff in het midden
dat is juist het belangrijkste :-)
Je weet toch dat een actie een reactie uitlokt..
niet dat ik die reactie goedkeur e !!!!! Maar het is nu eenmaal zo Lang lang geleden ergens in de 7-de eeuw...:-)

Jazeker
1 maart 2006, 01:13
Lang lang geleden ergens in de 7-de eeuw...:-)

Duvelke lijkt er wel van te genieten, he ?

Duvelke
1 maart 2006, 01:13
Lang lang geleden ergens in de 7-de eeuw...:-)
Nu niet meer ofwa? :roll:

oeps
1 maart 2006, 08:51
Waar haal jij het in de stomme kop van me pedofiel te noemen vent.Heb 3 kinderen en 6 kleinkinderen


Antwerpse Joden blazen geen onschuldigen op,steken geen auto's in brand.......de lijst van de moslims is anders wel groot,om niet te zeggen een encyclopedie met al hun cultuur.Waar die artisten zitten is er heibel,smijt die zooi buiten

Zijn die kleinkinderen van je kinderen ?

CutTheCrap
1 maart 2006, 09:58
idd, daar mee mag je lachen, daar komen geen rellen van, als je met de islam lacht wel..Christenen kunnen het apprecieren dat daar mee gelachen wordt, de moslims willen niet dat met hun geloof wordt gespot, dus dan doe je dat ook niet

Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan de gevoeligheden van de moslims. Passen de moslims zich dan zo goed aan aan onze gevoeligheden, vrijheid van meningsuiting, scheiding van kerk en staat, gelijkheid van man & vrouw. Ik dacht het niet. Dat ze eerst een voor hun eigen deur vegen inplaats van telkens onmiddelijk een grote muil op te zetten over wat de anderen doen.

Amon_Re
1 maart 2006, 11:58
Als ze daar méé denken de problemen tussen de verschillende geméénschappen op te lossen bereiken zij daar méé duidelijk averrechtse effecten. Ik vind dat er een wettelijk verbod moet komen op godslaster. Zowel voor de Christelijke, Joodse als Islamietische godsdienst. Maar ja van Hollanders verwacht men duidelijk niet véél, ook zij hebben duidelijk hun stééntje bijgedragen aan de deportatie van miljoenen Joodse mensen in de 2de wereldoorlog...

Religie is er alleen maar om mee te lachen.

Amon_Re
1 maart 2006, 12:01
De joden zijn kapitalisten, de islamieten zijn fundamentalisten, de Christenen zijn pedofielen.. Van veralgemening gesproken..... en dat is waar het echt om gaat. Het gaat mijn niet alléén om de moslimgelovige maar tevens ook over Christelijke en Joodse gelovigen. Laat gewoon de godsdiensten er buiten, men krenkt er de gevoelens van vélen méé.....


Psst Psst, wat zijn wij atheïsten? :lol:
"In the beginning there was nothing, and God said, let there be lips!"
(Wa? Nog nooit van The Rocky Horror Picture Show gehoord?)

Duvelke
1 maart 2006, 12:47
Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan de gevoeligheden van de moslims. Passen de moslims zich dan zo goed aan aan onze gevoeligheden, vrijheid van meningsuiting, scheiding van kerk en staat, gelijkheid van man & vrouw. Ik dacht het niet. Dat ze eerst een voor hun eigen deur vegen inplaats van telkens onmiddelijk een grote muil op te zetten over wat de anderen doen.
zoals ik al eerder zei: je ziet wat er van komt

werkgroep morkhoven
1 maart 2006, 13:59
Is het Vlaams Belang die cartoonaffaire nog altijd aan het uitmelken ?

http://img226.imageshack.us/img226/2512/policeman9uz.jpg

Diego Raga
1 maart 2006, 19:42
Duvelke lijkt er wel van te genieten, he ? Goed voor hem, maar ik lig ook dikwijls in een plooi, vooral als blijkt dat de tegenargumenten uit de soldenbak zijn gegraait. :lol:

Gargamel
1 maart 2006, 19:45
Zijn die kleinkinderen van je kinderen ?


Groot smoel achter je pc hé,dwaas ventje:-D


Ben je er zker van dat een of andere geitenneuker je niet maakte bij je hurri van mam

Diego Raga
1 maart 2006, 19:46
Nu niet meer ofwa? :roll: Tuurlijk wel, het woestijnsprookje is nog lang niet ten einde...

Diego Raga
1 maart 2006, 19:48
Is het Vlaams Belang die cartoonaffaire nog altijd aan het uitmelken ?

http://img226.imageshack.us/img226/2512/policeman9uz.jpg Vraag het eens aan de eerste moslim die u morgen ontmoet, die weet er allicht meer over...:roll:

oeps
1 maart 2006, 19:50
Groot smoel achter je pc hé,dwaas ventje:-D


Ben je er zker van dat een of andere geitenneuker je niet maakte bij je hurri van mam

Nou ja, zeg ! Stank voor dank voor een beetje humor. Nee, ik ben er niet 100% zeker van dat een geitenneuker me niet heeft gemaakt. Ik ben er zelfs neit zeker van dat mijn moeder geen geit was. Hoe moet ik anders die witte sik verklaren ?

willem1940NLD
2 maart 2006, 11:55
Nee, ik koop niet zo'n shirt.

PetSel
2 maart 2006, 13:29
Is dat niet wat sommige moslims zeggen: wij worden foutief afgebeeld door de cartoons, terwijl ze een ambassade in de fik steken of een fatwa uitspreken om de cartoonisten te vermoorden?

Of wat je ook kan zeggen,

Ze protesteren tegen die cartoons maar niet tegen terroristen die zich opblazen tussen onschuldige burgers en kinderen in Iraq, London en Madrid.

:roll: