PDA

View Full Version : Beleggerscompetitie

voicelesscharlie
25 februari 2006, 23:42
Wie doet mee?
Registreer en post hier uw idee.
http://www.beleggerscompetitie.be/

daiwa
25 februari 2006, 23:54
Wie doet mee?
Registreer en post hier uw idee.
http://www.beleggerscompetitie.be/

Ik speel onder daiwa.
Ik zou voorstellen dat al wie mee doet, mee speelt met de nicknaam die hij/zij hier gebruikt zodat latere discussies over wie al dan niet de beste score heeft bij voorbaat uitgesloten zijn want dagelijks kan men de rangschikking raadplegen op de beleggerssite.

Op de interesse wat op te wekken nog dit. ;-)

De deelname aan de Beleggerscompetitie 2006 is volledig gratis. De spelperiode loopt van 27 maart tot en met 2 juni 2006.
Als deelnemer aan de Beleggerscompetitie leer je niet alleen hoe beleggen écht werkt, maar kan je ook een Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D Invite, 2.500 euro cash of andere prachtige prijzen winnen.

voicelesscharlie
26 februari 2006, 00:01
Ik speel onder daiwa.
Ik zou voorstellen dat al wie mee doet, mee speelt met de nicknaam die hij/zij hier gebruikt zodat latere discussies over wie al dan niet de beste score heeft bij voorbaat uitgesloten zijn want dagelijks kan men de rangschikking raadplegen op de beleggerssite.

Op de interesse wat op te wekken nog dit. ;-)

De deelname aan de Beleggerscompetitie 2006 is volledig gratis. De spelperiode loopt van 27 maart tot en met 2 juni 2006.
Als deelnemer aan de Beleggerscompetitie leer je niet alleen hoe beleggen écht werkt, maar kan je ook een Mitsubishi Grandis 2.0 DI-D Invite, 2.500 euro cash of andere prachtige prijzen winnen.

Daar gaan we dan voor maar er zullen wel duizenden deelnemers zijn.
de truc is weinig aandelen kopen maar de juiste en niet te veel spreiden.
"Cut your losses en go for the run".

voicelesscharlie
26 februari 2006, 00:05
Werk met stopkoersen die juist onder een steunlijn liggen.

StevenNr1
26 februari 2006, 00:08
Ik sta nu geregistreerd.

voicelesscharlie
26 februari 2006, 00:11
succes;-)
Denk eraan dat iedereen kan winnen zelfs als je geen expert bent.

daiwa
26 februari 2006, 00:16
Daar gaan we dan voor maar er zullen wel duizenden deelnemers zijn.
de truc is weinig aandelen kopen maar de juiste en niet te veel spreiden.
"Cut your losses en go for the run".

De vorige keer waren er ongeveer 24000 deelnemers dacht ik.
En idd niet veel spreiden is best zoals u zegt.
Ik zette op elk aandeel altijd het toen toegelaten bedrag van 20000 euro in.
Tot voor een week van het einde van de competetie stond ik bij de tien eersten (wel met lucky shots), maar in de hoop mijn achterstand van 5% op de eersten nog goed te maken heb ik zwaar gegokt en zwaar verloren zodat ik nog op de 21 ste plaat verzeilde. :-D

voicelesscharlie
26 februari 2006, 00:19
De vorige keer waren er ongeveer 24000 deelnemers dacht ik.
En idd niet veel spreiden is best zoals u zegt.
Ik zette op elk aandeel altijd het toen toegelaten bedrag van 20000 euro in.
Tot voor een week van het einde van de competetie stond ik bij de tien eersten (wel met lucky shots), maar in de hoop mijn achterstand van 5% op de eersten nog goed te maken heb ik zwaar gegokt en zwaar verloren zodat ik nog op de 21 ste plaat verzeilde. :-D

Amaai, dan ben jij een crack.

StevenNr1
26 februari 2006, 00:19
Denk eraan dat iedereen kan winnen zelfs als je geen expert bent.Laten we hopen.

daiwa
26 februari 2006, 00:37
Amaai, dan ben jij een crack.

Zeker niet. :-D
Zoals ik al zei, een paar lucky shots.
Ik had er twee aandelen instaan die in de loop van de competitie werden overgenomen en zoals u wel zult weten stijgen die dan veel in waarde.
Dan ook een paar tradings gedaan op Getronics met telkens maar een paar tienden % winst maar alle beetjes helpen eh.
Ook op Versatel had ik dat gedaan, kopen rond 1,6-1,7 euro en dan telkens op 1,8-1,9 euro verkopen.
Op een dag had ik ze weer gekocht op 1,64 euro en de dag nadien kwamen die overnamegeruchten en het vloog omhoog naar 2,23 euro.
Bingo dus!!!!!
Mijn ander lucky schot was Nedloyd Ned., gekocht op 39 euro en het werd overgenomen aan 57 euro per aandeel.
Ik had er ook Solvus in staan aan 13,4 euro maar dat werd pas 2 weken na het einde van de competitie overgenomen aan 23 euro per aandeel.
Te laat dus.

daiwa
26 februari 2006, 00:38
Ik sta nu geregistreerd.

Oner deze nicknaam, stevenNR1?

StevenNr1
26 februari 2006, 00:40
Tja, denkt u dat er nog een andere idioot zo'n nick zou kiezen :)

daiwa
26 februari 2006, 00:44
Tja, denkt u dat er nog een andere idioot zo'n nick zou kiezen :)

:lol:

voicelesscharlie
26 februari 2006, 01:00
Zeker niet. :-D
Zoals ik al zei, een paar lucky shots.
Ik had er twee aandelen instaan die in de loop van de competitie werden overgenomen en zoals u wel zult weten stijgen die dan veel in waarde.
Dan ook een paar tradings gedaan op Getronics met telkens maar een paar tienden % winst maar alle beetjes helpen eh.
Ook op Versatel had ik dat gedaan, kopen rond 1,6-1,7 euro en dan telkens op 1,8-1,9 euro verkopen.
Op een dag had ik ze weer gekocht op 1,64 euro en de dag nadien kwamen die overnamegeruchten en het vloog omhoog naar 2,23 euro.
Bingo dus!!!!!
Mijn ander lucky schot was Nedloyd Ned., gekocht op 39 euro en het werd overgenomen aan 57 euro per aandeel.
Ik had er ook Solvus in staan aan 13,4 euro maar dat werd pas 2 weken na het einde van de competitie overgenomen aan 23 euro per aandeel.
Te laat dus.

Op overnames speculeren kan soms een premie van 30% opleveren.
En 3% op een dag is veel.
Hierop kan je s'morgen om 9uur dan nog eens profiteren van een "squeeze out" maar dan vlug verkopen.

daiwa
26 februari 2006, 01:15
En 3% op een dag is veel.

Wat dacht ge van 600% op één!!! maand. :-D
En nog heb ik er geen winst aan maar de toekomst ziet er al wat beter uit.
Stond op 26 januari nog 0,03$ en nu 0,175$, hoogste verleden week 0,20$.
Ik heb die aan 0,29$ dus nog wat geduld oefenen.

Proletariër
26 februari 2006, 01:17
veel van mijn collega's zijn enkele jaren geleden al hun spaarcentjes op de beurs kwijtgespeeld

voicelesscharlie
26 februari 2006, 01:19

Dat kan met aandeeltjes van de OTC(pinksheet).
Maar zeer gevaarlijk.
Je winst kan zo weer weggesmolten zijn.
Dat is zeker zo als het een "boiling dog"is.
Oppassen dus.

daiwa
26 februari 2006, 01:19
veel van mijn collega's zijn enkele jaren geleden al hun spaarcentjes op de beurs kwijtgespeeld

Kan ik best geloven, zeker als ge al uw geld op 1 aandeel zet.
De beurzen zijn enkele jaren geleden gecrasht maar zijn nu wel aan een inhaalbeweging bezig.

daiwa
26 februari 2006, 01:23
Dat kan met aandeeltjes van de OTC(pinksheet).
Maar zeer gevaarlijk.
Je winst kan zo weer weggesmolten zijn.
Dat is zeker zo als het een "boiling dog"is.
Oppassen dus.

Het is idd. van die beurs maar aangezien ik toch al met zoveel verlies zat loonde het niet meer te verkopen aan die extreem lage koersen.
Nu ziet het er al wat beter uit.
Het bedrijf draaide vorig kwartaal braek even na jaren verlies gemaakt te hebben en verwacht volgend kwartaal winst.
Het heeft ooit op 7$ gestaan maar met de helft ben ik al content. ;-)

voicelesscharlie
26 februari 2006, 01:24
"boiling dog":Aandeel dat door een groep beleggers wordt opgepompt om ze daarna te laten vallen als een baksteen.

daiwa
26 februari 2006, 01:28
"boiling dog":Aandeel dat door een groep beleggers wordt opgepompt om ze daarna te laten vallen als een baksteen.

Dat ken ik ja.
Het bedrijf waar ik het over had is GENESIS TECH GROUP .

voicelesscharlie
26 februari 2006, 01:29

Als ze hadden gewerkt met een "stoploss koers" hadden ze hun gat niet verbrand.
Een stoploss hanteren kan niet bij alle banken.
Daarom neem je beter een broker zoals keytradebank,binck,Alex,....

Proletariër
26 februari 2006, 01:33
als ze mij niet eerst jaren hadden uitgelachen en mijn wijze raad niet in de wind geslaan hadden, hadden ze hun kinderen en/of zichzelf nu rijkelijk kunnen belonen.

daiwa
26 februari 2006, 01:34
Een stoploss hanteren kan niet bij alle banken.
Daarom neem je beter een broker zoals keytradebank,binck,Alex,....

En veel goedkoper dan een bank ook.

voicelesscharlie
26 februari 2006, 01:39
En veel goedkoper dan een bank ook.
yeps en het spaarboekje levert meer op.

voicelesscharlie
26 februari 2006, 01:42
als ze mij niet eerst jaren hadden uitgelachen en mijn wijze raad niet in de wind geslaan hadden, hadden ze hun kinderen en/of zichzelf nu rijkelijk kunnen belonen.

Als ze putopties hadden gekocht zaten ze nu op de Caraïben.

Proletariër
26 februari 2006, 01:50
och der moet toch iemand de rijkdom produceren waarmee de rijken naar ginder trekken he :p
waarom zit gij daar trouwens nog nie? :lol:

daiwa
26 februari 2006, 01:50

Daar handel ik nooit in.
Ik ken daar enkel de basisbegrippen van :oops: en blijf daar dan ook liever af.

daiwa
26 februari 2006, 01:52
och der moet toch iemand de rijkdom produceren waarmee de rijken naar ginder trekken he :p
waarom zit gij daar trouwens nog nie? :lol:

Omdat hij en ik ook niet, een glazen bol hebben. :-D

voicelesscharlie
26 februari 2006, 01:56
Daar handel ik nooit in.
Ik ken daar enkel de basisbegrippen van :oops: en blijf daar dan ook liever af.

Een putoptie is niet altijd gevaarlijk.
Je kan ze hanteren als een soort verzekering tegen koersdaling.
Aandelen verkopen door een calloptie te schrijven leveren een extra rendement op.

daiwa
26 februari 2006, 02:04
Een putoptie is niet altijd gevaarlijk.
Je kan ze hanteren als een soort verzekering tegen koersdaling.
Aandelen verkopen door een calloptie te schrijven leveren een extra rendement op.

Dat heb ik ook al gelezen ja, maar zoals ik zei, enkel de basisbegrippen ken ik er van.
Aandelen ''shorten'' zoals op de Amerikaanse beurs kan is hier niet mogelijk dacht ik. maar daar speculeert men ook op een koersdaling.

voicelesscharlie
26 februari 2006, 02:09
Dat heb ik ook al gelezen ja, maar zoals ik zei, enkel de basisbegrippen ken ik er van.
Aandelen ''shorten'' zoals op de Amerikaanse beurs kan is hier niet mogelijk dacht ik. maar daar speculeert men ook op een koersdaling.

Shorten doen alleen de grote jongens.
Maar het is interessant om de "short rate" te volgen.
Als die hoog is, dan oppassen geblazen.
Als de koers blijft stijgen hebben deze jongens pech en moeten ze hun shortpositie indekken met het resultaat dat de koers nog meer gaat stijgen.Dat noemen ze een "short squeeze".

allé ik ga nu slapen.
Groeten,voiceless.

StevenNr1
26 februari 2006, 02:10
En dan zou een leek ook aan die beurscompetitie moeten kunnen deelnemen? Ik versta alleszins vrij weinig van wat er hier verteld wordt :)

daiwa
26 februari 2006, 02:21
En dan zou een leek ook aan die beurscompetitie moeten kunnen deelnemen? Ik versta alleszins vrij weinig van wat er hier verteld wordt :)

Niets van aantrekken, Steven
In die beurscompetitie gaat het enkel over het aan en verkopen van aandelen Al de rest is daar niet van toepassing.
En u kunt enkel handelen op Nederlandse, Belgische en Franse aandelen.
Trouwens is er een week proefperiode vooraleer de eigenlijke competitie begint.
Dan kunt ge ook met 100000 euro kopen en verkopen zoveel ge wilt, maar na die proefweek begint iedereen weer met dat bedrag ook al hebt ge in de proefperiode alles verspeeld.;-)

Jazeker
26 februari 2006, 03:20

Ik had in die tijd een leuk spaarcentje. Dat ben ik niet kwijt omdat ik hun verhaaltjes toen te goed om te blijven duren vond :-D. (nou ja... toen ik even later mijn auto in de prak reed, was ik het wel kwijt, maar dan toch op een nuttiger wijze)

Supe®Staaf
26 februari 2006, 08:56
Ik heb steeds zwaar in mezelf geïnvesteerd.
Al mijn overschot vertuikeld aan luxueus eten, fijne wijnen.
Ik heb na 25 jaar werken enkel een (half) huisje 'gespaard' (=onder dwang van bank afbetaald), maar verder nooit wakker gelegen van crashende economieën, beurzen, markten,............

Ik heb ook steeds graag een gokje gewaagd, maar enkel op zaken waar ik zicht op en doorzicht in had.
Beurs is evengoed een gokspel waar je je kansen kan verhogen mits studie en toeweiding, maar de materie is me te saai.
Als ik zou meedoen met het fake-beleggingsspel, zet ik alles in op een viertal grote risico-aandelen. Zijn hier mensen die weet hebben van dergelijke beursgenoteerde firma's? Weet me liefst ook te vertellen waarom ze als een raket kunnen stijgen of in een ravijn kunnen terechtkomen.
;-)

voicelesscharlie
26 februari 2006, 10:34

Geen nood.
In Nederland bestaat er zelfs een beursaap"sjakie".
De banaan met de naam van een aandeel dat hij pakt wordt gekocht.
Bleek dat hij het beter doet dan de gemiddelde belegger.

voicelesscharlie
26 februari 2006, 10:38
Ik heb na 25 jaar werken enkel een (half) huisje 'gespaard' (=onder dwang van bank afbetaald), maar verder nooit wakker gelegen van crashende economieën, beurzen, markten,............

Ik heb ook steeds graag een gokje gewaagd, maar enkel op zaken waar ik zicht op en doorzicht in had.
Beurs is evengoed een gokspel waar je je kansen kan verhogen mits studie en toeweiding, maar de materie is me te saai.
Als ik zou meedoen met het fake-beleggingsspel, zet ik alles in op een viertal grote risico-aandelen. Zijn hier mensen die weet hebben van dergelijke beursgenoteerde firma's? Weet me liefst ook te vertellen waarom ze als een raket kunnen stijgen of in een ravijn kunnen terechtkomen.
;-)

Koop gewoon 4 aandelen voor 20.0000 euro en laat ze de gehele competitie onaangeroerd.
De overige 20.000cash kan je dan gebruiken voor de eindsprint.
Mss win je wel.;-)

Supe®Staaf
26 februari 2006, 10:48
Geen nood.
In Nederland bestaat er zelfs een beursaap"sjakie".
De banaan met de naam van een aandeel dat hij pakt wordt gekocht.
Bleek dat hij het beter doet dan de gemiddelde belegger.:rofl:

KLOPT!!!!
Beleggersbelangen (http://www.beleggersbelangen.nl/web/show/id=98256)

Tussen alle winnaars is er de laatste jaren een constante: de beursgorilla Jacko (zie ook de stelling op pagina 8). Deze beursaap behoort al jaren tot de best presterende beleggers op de Amsterdamse beurs. Enige weken geleden, tijdens het ‘seizoen’, besteedden we al aandacht aan de opmerkelijke primaat. Vervolgens kon hij weer terug in zijn hok, tenminste wat ons betreft.

StevenNr1
26 februari 2006, 11:39
:lol: OK, dan maak ik duidelijk nog kans.

daiwa
26 februari 2006, 14:13

;-)

Technologie aandelen durven al eens grote bokkesprongen maken.
Zeker geen financieéle aandelen pakken daar die min of meer stabiel blijven.
Voor de lange termijn zijn die goed maar niet voor deze competitie met een korte tijdsduur.

Groot Bakkes
27 februari 2006, 00:52
Heb mij ook eens aangemeld.

daiwa
27 februari 2006, 01:41
Heb mij ook eens aangemeld.

Als ge u aangemeld hebt met deze nick zullen ze daar ook even raar gekeken hebben. :-)
Veel succes. ;-)

Proletariër
27 februari 2006, 01:44
kunnen computers raar kijken dan?

daiwa
27 februari 2006, 01:56
kunnen computers raar kijken dan?

Computers niet maar mensen wel.
Als ''groot bakkes'' er in slaagt in de loop van de wedstrijd zich bij de vijf eersten te klasseren komt hij wel in de spot ligts daar elke week in Cash word besproken hoe en met welke aandelen de vijf eersten dat hebben gedaan.

Groot Bakkes
27 februari 2006, 11:34
Als ge u aangemeld hebt met deze nick zullen ze daar ook even raar gekeken hebben. :-)
Veel succes. ;-)

Ja onder deze nick ofc. 8) Dus als ge over een paar weken in Trends, Cash of hoe die boekskes ook mogen heten mijn naam leest, whatever zeg dan maar dat ge die kent.
Gij ook veel succes btw, mr als ge vorig jaar al zo goed hebt gescoord, kan dat dees jaar geen probleem zijn.

daiwa
27 februari 2006, 22:50

Vandaag weer 47,43 % erbij. :thumbsup:

daiwa
27 februari 2006, 22:54
Ja onder deze nick ofc. 8) Dus als ge over een paar weken in Trends, Cash of hoe die boekskes ook mogen heten mijn naam leest, whatever zeg dan maar dat ge die kent.
Gij ook veel succes btw, mr als ge vorig jaar al zo goed hebt gescoord, kan dat dees jaar geen probleem zijn.

Dat van verleden jaar zegt nog niets.
Zoals ik al zei waren daar een paar lucky shots bij.

voicelesscharlie
28 februari 2006, 16:10
Vandaag weer 47,43 % erbij. :thumbsup:
BCRX heeft maandag ook een mooie sprong gemaakt.
Als hij de weerstand op 22.40 breekt dan ligt de weg open naar de 30$

King of beggars and fleas
1 maart 2006, 13:29
pff ik geraak daar niet eens geregistreerd

je moet niet vragen :roll:

daiwa
1 maart 2006, 13:30

Bij mij en andere forumgangers werkt die link toch.
Bij u niet?

jan hyoens
1 maart 2006, 13:32

? Mag jij moreel gezien wel meedoen aan zo'n kapitalistisch spel?

1 maart 2006, 13:32
Bij mij en andere forumgangers werkt die link toch.
Bij u niet?na twee pogingen kreeg ik volgend antwoord

Geachte,
De website is tijdelijk niet toegankelijk. We hopen u snel terug te mogen verwelkomen. We verontschuldigen ons alvast voor dit tijdelijk ongemak!
De webmaster

zal dus later nog eens proberen

1 maart 2006, 13:33
? Mag jij moreel gezien wel meedoen aan zo'n kapitalistisch spel?Tuurlijk - ken uw vijand he ;-)

daiwa
1 maart 2006, 14:03
na twee pogingen kreeg ik volgend antwoord

Geachte,
De website is tijdelijk niet toegankelijk. We hopen u snel terug te mogen verwelkomen. We verontschuldigen ons alvast voor dit tijdelijk ongemak!
De webmaster

zal dus later nog eens proberen

Ik heb juist nog eens gekeken en bij mij werkt de site nu.

voicelesscharlie
1 maart 2006, 14:15
? Mag jij moreel gezien wel meedoen aan zo'n kapitalistisch spel?

King wint de tweede prijs: Dagtrip voor vier personen met privé-jet naar London.
Ik zie hem al zitten op die jet met zijn drie collegas van het vierde wereldsyndicaat.:rofl:

jan hyoens
1 maart 2006, 14:22
Tuurlijk - ken uw vijand he ;-)

Volgende stap om de vijand beter te leren kennen: luxe-cruise naar de caraïben.8)

1 maart 2006, 20:17
Volgende stap om de vijand beter te leren kennen: luxe-cruise naar de caraïben.8)een veel efficientere manier is gewoon hun vrouwen neuken, terwijl de vijand gaan werken is natuurlijk

daiwa
1 maart 2006, 20:23
een veel efficientere manier is gewoon hun vrouwen neuken, terwijl de vijand gaan werken is natuurlijk

En registratie gelukt?

de limburgse leeuw
1 maart 2006, 20:31

Dan waren het voorzeker geen overtuigde communisten, want die speculeren niet op de beurs.
Misschien dat het bewustzijn van je collega's daarmee een beetje gegroeid is ?
Ik ken er zo ook een heel aantal die met Lernout & Hauspie zich hebben laten rollen.
Gelukkig hoor ik daar zelf niet bij. Ik 'beleg' mijn centen nog liever op mijn boterham, en anders in een ouwe sok onder mijn matras.

voicelesscharlie
1 maart 2006, 20:51
Dan waren het voorzeker geen overtuigde communisten, want die speculeren niet op de beurs.

Die speculeren op de vetpotten van de staat.
Misschien dat het bewustzijn van je collega's daarmee een beetje gegroeid is ?
Ik ken er zo ook een heel aantal die met Lernout & Hauspie zich hebben laten rollen.
Gelukkig hoor ik daar zelf niet bij. Ik 'beleg' mijn centen nog liever op mijn boterham, en anders in een ouwe sok onder mijn matras.
De staat,OCMW en de RSZ speculeren ook op de beurs.
Heb je een pensioenfonds?
Ja hoor, dan investeer je op de beurs.

2 maart 2006, 04:36
pfff intussen al mijn derde poging om daar te registreren - ik krijg gewoon die email niet die ze beloven te versturen

zal wel weer een complot zijn :-D

of anders zoiets als iemand die niet op fotopapier pakt
op dezelfde manier pak ik niet op die site die het kapitalisme promoot :roll:

de vijand wil nie dat ik hem leer kennen dus :evil: :evil: :evil:

Inaccurate
2 maart 2006, 11:17
Ik doe ook mee by the way...

Indien het mogelijk is om tech aandelen op nasdaq te kopen zou ik met zeer speculatieve aandelen zoals bv :

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=CUP&t=3m&l=on&z=m&q=l&c=

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=NGS&t=3m

zo zijn er veel..

Indien short selling ook mag dan is het nog interessanter ..

Best spijtig dat het niet mogelijk is om met penny stocks te handelen ;)

mijn nick daar is Shizie btw ;)

3 maart 2006, 03:11
beste

al vier keer nu probeer ik te registreren teneinde deel te nemen aan uw beleggerscompetitie

op uw site tref ik dan volgende boodschap aan

--------------------
Bedankt. U bent succesvol geregistreerd.

Wij sturen u een e-mail met een code. Daarmee kan u straks uw registratie activeren wanneer u zich voor het eerst aanmeldt op onze site.
----------------------

een email heb ik echter naar aanleiding van geen enkele registratiepoging ontvangen

mvg

daiwa
3 maart 2006, 12:14
beste

al vier keer nu probeer ik te registreren teneinde deel te nemen aan uw beleggerscompetitie

op uw site tref ik dan volgende boodschap aan

--------------------
Bedankt. U bent succesvol geregistreerd.

Wij sturen u een e-mail met een code. Daarmee kan u straks uw registratie activeren wanneer u zich voor het eerst aanmeldt op onze site.
----------------------

een email heb ik echter naar aanleiding van geen enkele registratiepoging ontvangen

mvg

Uw e-mailadres wel goed ingevuld op het formulier?

3 maart 2006, 12:28
Uw e-mailadres wel goed ingevuld op het formulier?ja toch wel hoor. maar heb nu antwoord gekregen van hen op de mail van hierboven - ze gaan het nakijken.

toch wel straf vindt ik het dat ik daar probs ondervindt ???

daiwa
3 maart 2006, 12:40
ja toch wel hoor. maar heb nu antwoord gekregen van hen op de mail van hierboven - ze gaan het nakijken.

Ze dwarsbomen uw plannen om in de kapitalistische wereld te infiltreren. :-D

3 maart 2006, 12:40
Ze dwarsbomen uw plannen om in de kapitalistische wereld te infiltreren. :-Didd big brother en uncle sam zitten er in hoogst eigen persoon achter :-D

oeps
3 maart 2006, 14:10
Ik doe ook mee by the way...

Indien het mogelijk is om tech aandelen op nasdaq te kopen zou ik met zeer speculatieve aandelen zoals bv :

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=CUP&t=3m&l=on&z=m&q=l&c=

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=NGS&t=3m

zo zijn er veel..

Indien short selling ook mag dan is het nog interessanter ..

Best spijtig dat het niet mogelijk is om met penny stocks te handelen ;)

mijn nick daar is Shizie btw ;)

Hee Shiez, je bent er nog ! Zo'n verbanning is best uit te houden op deze manier.

jan hyoens
3 maart 2006, 14:32
ja toch wel hoor. maar heb nu antwoord gekregen van hen op de mail van hierboven - ze gaan het nakijken.

misschien een andere nick proberen dan "vuile kapitalist"? ;-)

4 maart 2006, 13:43
Dag kobaf
We hebben je inschrijving voor de Beleggerscompetitie 2006 goed ontvangen. Vanaf 27 maart kan je écht leren beleggen!

Hieronder vind je je speelnaam en paswoord die je voor de competitie nodig hebt.
SPEELNAAM: king of beggars and fleas

Om je registratie te activeren, ga hiervoor naar volgende link

Veel succes!

De Spelleiding
---------------------
amai zeg - het is dus gelukt

maar !

verder dan deze pagina (http://www.beleggerscompetitie.be/)geraak ik echt niet (of maw how the fuck log ik nu in ?)

soit zal wel aan mij liggen zeker :roll:

Ps ik troost me met de gedachte dat die ene succesvolle beursaap er wellicht ook niet in zou slagen.

daiwa
4 maart 2006, 19:53
Dag kobaf
We hebben je inschrijving voor de Beleggerscompetitie 2006 goed ontvangen. Vanaf 27 maart kan je écht leren beleggen!

Hieronder vind je je speelnaam en paswoord die je voor de competitie nodig hebt.
SPEELNAAM: king of beggars and fleas

Om je registratie te activeren, ga hiervoor naar volgende link

Veel succes!

De Spelleiding
---------------------
amai zeg - het is dus gelukt

maar !

verder dan deze pagina (http://www.beleggerscompetitie.be/)geraak ik echt niet (of maw how the fuck log ik nu in ?)

soit zal wel aan mij liggen zeker :roll:

Ps ik troost me met de gedachte dat die ene succesvolle beursaap er wellicht ook niet in zou slagen.

U zult bij het begin van de proefweek nog een e-mailtje krijgen dat de site beschikbaar is.

5 maart 2006, 00:04
U zult bij het begin van de proefweek nog een e-mailtje krijgen dat de site beschikbaar is.aah merci daiwa :-D het is dus toch geen vloek 8)

voicelesscharlie
8 maart 2006, 18:51
aah merci daiwa :-D het is dus toch geen vloek 8)
Goede beurstip.
Koop Daiwa op euronext:lol:

daiwa
9 maart 2006, 01:06
Goede beurstip.
Koop Daiwa op euronext:lol:

Goe gezien. :thumbsup:

voicelesscharlie
9 maart 2006, 01:09
Goe gezien. :thumbsup:
Maar de nikkei maakt nu wel een hoofd en schouder beweging.:-(

Jazeker
9 maart 2006, 01:28
kutcompetitie... (me efkes uitschrijven of ik ga de mails hiervan blijven ontvangen).

daiwa
9 maart 2006, 01:35
kutcompetitie... (me efkes uitschrijven of ik ga de mails hiervan blijven ontvangen).

?????

daiwa
19 maart 2006, 11:54
aah merci daiwa :-D het is dus toch geen vloek 8)

Morgen begint de testweek. ;-)

De start van de Nationale Beleggerscompetitie 2006 komt dichterbij. Op maandag 27 maart kan je on line jouw eerste transacties doen. Om iedereen kennis te laten maken met de werking van de spelmodule is er een testweek: vanaf maandag 20 maart tot en met vrijdag 24 maart kan je al voluit ervaren hoe het er tijdens de 10 weken durende competitie zal aan toegaan. In het weekend maken we alle portefeuilles dan opnieuw leeg, staan de tellers opnieuw op nul en... is het tijd voor de échte start van de Nationale Beleggerscompetitie 2006.

voicelesscharlie
19 maart 2006, 12:08
Plezant dat je kan shorten.
Ik denk dat we daar aan toe zijn.:?

daiwa
19 maart 2006, 13:04
Plezant dat je kan shorten.
Ik denk dat we daar aan toe zijn.:?

Ik weet niet of shorten mogelijk is.

voicelesscharlie
19 maart 2006, 16:34
Ik weet niet of shorten mogelijk is.

Toch wel.
Je kan gewoon aandelen verkopen dat je niet bezit.
Stijgt het aandeel dan heb je natuurlijk pech en krijg je een rood cijfer.

daiwa
19 maart 2006, 21:12
Toch wel.
Je kan gewoon aandelen verkopen dat je niet bezit.
Stijgt het aandeel dan heb je natuurlijk pech en krijg je een rood cijfer.

Volgens het reglement niet hoor, voicelesscharlie.

2. Beperkingen en aandachtspunten
Een en ander heeft tot gevolg dat een deelnemer op enige beursdag nooit meer effecten in zijn bezit kan krijgen of verkopen dan het op die dag werkelijk op Euronext gerealiseerde volume dat beantwoordt aan de door hem opgegeven prijsvoorwaarde (‘limiet').
Een gedeeltelijke uitvoering van het order is niet mogelijk: de orders worden enkel uitgevoerd indien alle gewenste aandelen tegen de vooropgestelde prijsvoorwaarde kunnen worden verhandeld.
Het is niet mogelijk om aandelen te verkopen die de deelnemer niet bezit.

voicelesscharlie
20 maart 2006, 01:34
Volgens het reglement niet hoor, voicelesscharlie.

2. Beperkingen en aandachtspunten
Een en ander heeft tot gevolg dat een deelnemer op enige beursdag nooit meer effecten in zijn bezit kan krijgen of verkopen dan het op die dag werkelijk op Euronext gerealiseerde volume dat beantwoordt aan de door hem opgegeven prijsvoorwaarde (‘limiet').
Een gedeeltelijke uitvoering van het order is niet mogelijk: de orders worden enkel uitgevoerd indien alle gewenste aandelen tegen de vooropgestelde prijsvoorwaarde kunnen worden verhandeld.
Het is niet mogelijk om aandelen te verkopen die de deelnemer niet bezit.
Klopt.
Ik ben aan het verwarren met de beurscompetitie van ABN amro bank.
(Moet je ook eens doen;-) )

daiwa
20 maart 2006, 01:39
Klopt.
Ik ben aan het verwarren met de beurscompetitie van ABN amro bank.
(Moet je ook eens doen;-) )

Is die al bezig?
En hebt u daar een link van?

voicelesscharlie
20 maart 2006, 03:00
Is die al bezig?
En hebt u daar een link van?

Nee die is beëindigd voor kerstmis.
Ook mooie prijzen hoor.
zie anders eens de link www.iex.nl/ (http://www.iex.nl/)
Daar worden dikwijls beurscompetities aangekondigd.

20 maart 2006, 10:30
Morgen begint de testweek. ;-)

De start van de Nationale Beleggerscompetitie 2006 komt dichterbij. Op maandag 27 maart kan je on line jouw eerste transacties doen. Om iedereen kennis te laten maken met de werking van de spelmodule is er een testweek: vanaf maandag 20 maart tot en met vrijdag 24 maart kan je al voluit ervaren hoe het er tijdens de 10 weken durende competitie zal aan toegaan. In het weekend maken we alle portefeuilles dan opnieuw leeg, staan de tellers opnieuw op nul en... is het tijd voor de échte start van de Nationale Beleggerscompetitie 2006.merci nog he daiwa voor alle moeite die je je getroost hebt om me te betrekken. ik ga nu eens van de testweek gebruik maken om te zien wat dat allemaal is daar. ik voel me wel een beetje als een :twisted: in een porseleinwinkel :oops: .

voicelesscharlie
20 maart 2006, 20:01
merci nog he daiwa voor alle moeite die je je getroost hebt om me te betrekken. ik ga nu eens van de testweek gebruik maken om te zien wat dat allemaal is daar. ik voel me wel een beetje als een :twisted: in een porseleinwinkel :oops: .

Komaan Baggers.Kraak de financiële markten en de weg ligt open naar het sociale paradijs.:thumbsup:

rdwi
21 maart 2006, 16:26
Als auteur van Open Source software wil ik hier graag twee hulpmiddelen aanbieden:

1) QuotesViewer (http://quotesviewer.sourceforge.net)
Een programma waarmee je snel de koersen kan ophalen van Euronext met informatie die kan gesorteerd worden op prijs, ISIN code, naam, ticker, volume, ...
http://quotesviewer.sourceforge.net

2) PortfolioTracker (http://pftracker.sourceforge.net)
Hiermee kan kan je de waarde van je aandelenportefeuille in realtime opvolgen, en uw posities evalueren naar waarde, prijs, gewicht in de portefeuille, evolutie tov dag voordien, enz... Beheer hiermee uw portefeuille van de beleggerscompetitie, of je eigen reeele of virtuele portefeuille. Eenvoudige configuratie via text file.
http://pftracker.sourceforge.net

Beide programma's zijn gratis te downloaden.

Veel succes met de beleggerscompetitie!

Ronny

voicelesscharlie
23 maart 2006, 11:16
Maandag is de start!

voicelesscharlie
24 maart 2006, 19:54
Je kan nu al aanmelden voor de competitie.

daiwa
25 maart 2006, 00:56
Maandag is de start!

Idd. maandag beginnen we er aan.
Deze testweek heb ik er niets op gedaan aangezien de werkwijze toch hetzelfde is als vorige keer.

Succes voicelesscharlie en aan allen die mee doen. :thumbsup:

Ps. Aan King.
Ik heb ergens gelezen dat jij de werkwijze van de beursaap ging volgen, laat eens iets weten tussendoor. ;-)

voicelesscharlie
25 maart 2006, 01:39
Idd. maandag beginnen we er aan.
Deze testweek heb ik er niets op gedaan aangezien de werkwijze toch hetzelfde is als vorige keer.

Succes voicelesscharlie en aan allen die mee doen. :thumbsup:

Ps. Aan King.
Ik heb ergens gelezen dat jij de werkwijze van de beursaap ging volgen, laat eens iets weten tussendoor. ;-)

:lol: King zal bananen trekken.
Met vier trossen moet hij voor de BEL20 toekomen:lol:

27 maart 2006, 14:53
ik heb lukraak zomaar wat bananen getrokken - euhm aandelen gekocht

daiwa 1000 aandelen ( ter ere van degene die me in dit spel betrok )
dolmen 1000 aandelen (omdat ik eens iemand kende die daar werkte )

aah ja en om mijn goede relaties met de vastgoedsector te bezegelen kocht ik 200 aandelen van immobel

weet er iemand soms waar ik nu nog aandelen kan vinden van wapenfabrikanten ? liefst van van die firma s die mijnen maken met wereldwijd kinderslachtoffers tot gevolg zo - iemand tips ?

27 maart 2006, 15:03
aah ja - ik heb mij ook ergens geregistreerd op een site voor de wekelijkse beurstips van jako de berlijnse beursaap

/\|cazar
27 maart 2006, 21:23
wel dikke prutsen, die beleggerscompetitie.

de boel ligt al plat.

voicelesscharlie
27 maart 2006, 22:33
ik heb lukraak zomaar wat bananen getrokken - euhm aandelen gekocht

daiwa 1000 aandelen ( ter ere van degene die me in dit spel betrok )
dolmen 1000 aandelen (omdat ik eens iemand kende die daar werkte )

aah ja en om mijn goede relaties met de vastgoedsector te bezegelen kocht ik 200 aandelen van immobel

geen slechte keuze.
Je kan ook Unilever(Amsterdam) kopen.
Zij leveren veel voor de armen -en daklozen.
(zwamworst,cassoulet,kippesoep,...)

weet er iemand soms waar ik nu nog aandelen kan vinden van wapenfabrikanten ? liefst van van die firma s die mijnen maken met wereldwijd kinderslachtoffers tot gevolg zo - iemand tips ?

Barco maakt onderdelen voor raketten en op de beurs van Parijs kan je de wapen-en gevechtsvliegtuigenfabrikant "Dassault" kopen(denk ik)

Veel succes.
(Maar dan moeten ze wel meer van katoen geven op het slagveld)

voicelesscharlie
27 maart 2006, 22:36
wel dikke prutsen, die beleggerscompetitie.

de boel ligt al plat.
Overbelast

28 maart 2006, 11:36
uit het menu "overzicht"

Aandeel Aantal Koers Wijz. in % Aank.prijs Aank.waarde Huidige waarde Winst/verlies
IMMOBEL 250 43.50 EUR +2.35 % 43.92 EUR 10980.49 EUR 10875.00 EUR -105.49 EUR Aank / Verk 3
BARCO 100 69.50 EUR -0.29 % 70.38 EUR 7037.61 EUR 6950.00 EUR -87.61 EUR Aank / Verk
KBC 100 90.60 EUR -0.22 % 91.63 EUR 9163.03 EUR 9060.00 EUR -103.03 EUR Aank / Verk

om voor mij onverklaarbare reden zijn dit hierboven de enige orders die uitgevoerd werden. voor de rest staan er nog een stuk of zeven in de wachtrij :cry:

RECTICEL 0 8.52 EUR -0.93 % - EUR - EUR - EUR - EUR Aank / Verk 2
DAIWA CERT 0 10.33 EUR -2.64 % - EUR - EUR - EUR - EUR Aank / Verk 2
DOLMEN COMP. 0 10.90 EUR - % - EUR - EUR - EUR - EUR Aank / Verk 2
BACCARAT 0 135.10 EUR +0.07 % - EUR - EUR - EUR - EUR Aank / Verk 2
BOMBARDIER CER 0 2.03 EUR - % - EUR - EUR - EUR - EUR Aank / Verk 2
ANGLOPLAT CERT 0 72.00 EUR +2.86 % - EUR - EUR - EUR - EUR Aank / Verk 1

uit verdere analyse blijkt dat het me enkel gelukt is dalers te kopen :cry:
moet volgens charlie iets te maken hebben met de prijs per aandeel limiet die ik opgeef bij het registreren van een order ?

28 maart 2006, 18:03
nu was het me gelukt om nog wat aandelen te kopen - ik log terug in en sta terug bij af - er is nog geen enkele transactie gebeurt - jammer dat hun site op geen kloten trekt - op deze manier kap ik ermee.

duveltje382
28 maart 2006, 18:36
Als arme zeg ik beleg in google!

daiwa
28 maart 2006, 18:43
nu was het me gelukt om nog wat aandelen te kopen - ik log terug in en sta terug bij af - er is nog geen enkele transactie gebeurt - jammer dat hun site op geen kloten trekt - op deze manier kap ik ermee.

Er waren blijkbaar problemen, King, en vanaf morgen begint men opnieuw.

Tijdens de eerste twee dagen van de competitie hadden heel wat deelnemers problemen om toegang te krijgen tot hun portefeuille. Daarom hebben we beslist om op dinsdagavond 28 maart alle portefeuilles opnieuw leeg te maken en op 100.000 EUR te zetten en de wedstrijd te herstarten op woensdagmorgen 29 maart 2006. Daardoor wordt de competitie met twee dagen ingekort, maar we vinden het belangrijker dat alle deelnemers dezelfde kansen krijgen

daiwa
28 maart 2006, 18:47
uit verdere analyse blijkt dat het me enkel gelukt is dalers te kopen :cry:

Uwe aap een stamp tegen zijn kloten geven, King. hij doet zijn werk niet goed. :-D

28 maart 2006, 20:23
allee we zullen morgen dan nog eens proberen he

28 maart 2006, 20:24
Uwe aap een stamp tegen zijn kloten geven, King. hij doet zijn werk niet goed. :-Dnee dat was louter een technisch probleem. die aap kon daar niks aan doen

/\|cazar
28 maart 2006, 20:41
nee dat was louter een technisch probleem. die aap kon daar niks aan doen

goudfondsen, umicore, cumerio ( hoewel ze redelijk gedaald zijn de laatste dagen ).

alles wat metaal is of metaal verwerkt zal enorm stijgen door de steeds stijgende prijs van de grondstoffen, etc.

voicelesscharlie
29 maart 2006, 08:11
Iedereen begint opnieuw met 100.000€ omdat er de eerste twee dagen technische mankementen waren.(zie site)

voicelesscharlie
29 maart 2006, 08:46
Gelukkig opnieuw begonnen zou ik zeggen.
Mijne "kardan" ging de dieperik in.
Heb hem nu opnieuw gekocht aan en veel lagere prijs.
Ook "mittal steel "en "Cruccell(biotechnologie)" staan op mijn lijstje.

29 maart 2006, 09:01
allee heb zonet nog eens een order geplaatst voor 1000 aandelen van daiwa cert aan 10.37 ( koers is 10.36 ) zal eens laten weten hier hoe lang het duurt voor dat geboekt is :roll: als het geboekt wordt :roll:

in alle geval als je op die manier in t echt zou moeten beleggen waarbij je nooit zeker weet of je lottoformulier is ingediend of niet :roll:

ps het is nu 10h01

normaal zou dat maximum een half uur mogen duren voor het geboekt is

29 maart 2006, 09:48
allee 10h 47 en nog nikske zelle :roll:

jammer maar ik kap ermee op dees manier

nog veel plezier ermee

ik zal wel terug gewone bananen gaan eten

daiwa
30 maart 2006, 00:00
allee heb zonet nog eens een order geplaatst voor 1000 aandelen van daiwa cert aan 10.37 ( koers is 10.36 ) zal eens laten weten hier hoe lang het duurt voor dat geboekt is :roll: als het geboekt wordt :roll:

in alle geval als je op die manier in t echt zou moeten beleggen waarbij je nooit zeker weet of je lottoformulier is ingediend of niet :roll:

ps het is nu 10h01

In realiteit word een order wel uitgevoerd, desnoods in deeltjes tot het gevraagde aantal bereikt is.
Dit is de reden dat uw order nog niet is uitgevoerd King.

''Een door de deelnemer ingegeven order op moment ‘T' zal door de spelmodule pas worden uitgevoerd in de periode na ‘T+15 minuten'. Dit uiteraard op voorwaarde dat er op Euronext ook effectief reële verhandelingen gebeuren die voldoen aan de door de deelnemer ingegeven voorwaarden inzake prijs én inzake het te verhandelen volume (=aantal opgegeven aandelen''.

daiwa
30 maart 2006, 00:08
Gelukkig opnieuw begonnen zou ik zeggen.
Mijne "kardan" ging de dieperik in.
Heb hem nu opnieuw gekocht aan en veel lagere prijs.
Ook "mittal steel "en "Cruccell(biotechnologie)" staan op mijn lijstje.

Ik heb nog niets gekocht.
Er zit weinig beweging in de beurzen.
Ik zit te wachten op een aandeel dat een paar dagen goed keldert om het dan op te vissen. ;-)

30 maart 2006, 00:12
In realiteit word een order wel uitgevoerd, desnoods in deeltjes tot het gevraagde aantal bereikt is.
Dit is de reden dat uw order nog niet is uitgevoerd King.

''Een door de deelnemer ingegeven order op moment ‘T' zal door de spelmodule pas worden uitgevoerd in de periode na ‘T+15 minuten'. Dit uiteraard op voorwaarde dat er op Euronext ook effectief reële verhandelingen gebeuren die voldoen aan de door de deelnemer ingegeven voorwaarden inzake prijs én inzake het te verhandelen volume (=aantal opgegeven aandelen''.dus als ik dat aantal aandelen dat ik bestelde niet krijg wil dat zeggen dat er gewoon niet dat aantal aandelen vrij zijn op de reeele markt of wa ?

daiwa
30 maart 2006, 00:19
dus als ik dat aantal aandelen dat ik bestelde niet krijg wil dat zeggen dat er gewoon niet dat aantal aandelen zijn op de markt of wa ?

In zijn totaliteit wel.
Maar u wil 1000 aandelen kopen en dan moet er volgens het reglement ook een verkoper zijn die exact 1000 aandelen wil verkopen aan uw limietprijs of lager.
Ofwel kunt u nu proberen met 500 aandelen te bestellen bv. en nadien nog eens 500.

In realiteit zult u die 1000 aandelen wel krijgen maar in stukjes dan.
Telkens er een verkoper opduikt die aandelen wil verkopen aan de door u opgegeven limiet zal dat uitgevoerd worden, al is het dat het maar tien zijn die te koop worden aangeboden door die verkoper.

Een gedeeltelijke uitvoering van het order is niet mogelijk: de orders worden enkel uitgevoerd indien alle gewenste aandelen tegen de vooropgestelde prijsvoorwaarde kunnen worden verhandeld''
''

voicelesscharlie
30 maart 2006, 00:24

ps het is nu 10h01

Dat is klote aan dit spel.
Je weet nooit of je order is uitgevoerd.
In de praktijk via online beleggen zie je op de seconde de koers, de bid ,de laat,het volume en de grafiek op je scherm.

daiwa
30 maart 2006, 00:30
Dat is klote aan dit spel.
Je weet nooit of je order is uitgevoerd.
In de praktijk via online beleggen zie je op de seconde de koers, de bid ,de laat en de grafiek op je scherm.

Idd.
Je ziet daar ook exact het aantal aandelen dat iemand wil verkopen aan een bepaalde koers.

voicelesscharlie
30 maart 2006, 00:35
Idd.
Je ziet daar ook exact het aantal aandelen dat iemand wil verkopen aan een bepaalde koers.
Yeps
Ik doe dit via keytrade bank.

voicelesscharlie
30 maart 2006, 00:36
Ik heb nog niets gekocht.
Er zit weinig beweging in de beurzen.
Ik zit te wachten op een aandeel dat een paar dagen goed keldert om het dan op te vissen. ;-)
Dat opvangen doe je best rond een steunlijn.;-)

voicelesscharlie
30 maart 2006, 00:40
allee 10h 47 en nog nikske zelle :roll:

jammer maar ik kap ermee op dees manier

nog veel plezier ermee

ik zal wel terug gewone bananen gaan eten

Weet wat je doet.
Koop gewoon al je centen op en wacht gewoon tot het einde van de competitie.
Mss val je in de prijzen.

30 maart 2006, 00:44
ja als ik ze opgekocht krijg he charlie :-P

zal wel zien

ben hier weer iets wijzer geraakt door jullie postings van vandaag

maar geef nu toe charlie ? als je zo in t echt zou moeten beleggen :roll:

dus nie zo n goei reclame he

Waarde effecten 27975.00 28.05
Cash 71743.55 71.95
Totale waarde van de portefeuille 99718.55 100.00
Resultaat -281.45 -0.28

Geïnvesteerd bedrag 28256.45 EUR
Meer-/minwaarde -281.45 EUR
Meer-/minwaarde in % -1.00 %
Gerealiseerde meer-/minwaarde - EUR

daiwa
30 maart 2006, 00:46
Yeps
Ik doe dit via keytrade bank.

Daar zit ik ook en ook bij Leleux.
Leleux is iet duurder qua transactiekosten maar daar hebt ge wel real time koersen, wat ge bij Keytrade niet hebt of ge moet ervoor bijbetalen.

30 maart 2006, 00:49
dus in t echt hebt ge dat gekloot niet dat ik ondervind ?

PS zal uw aandelen ( daiwa ) per 25 proberen opkopen zelle

moet ze toch hebben 8)

daiwa
30 maart 2006, 00:59
dus in t echt hebt ge dat gekloot niet dat ik ondervind ?

PS zal uw aandelen ( daiwa ) per 25 proberen opkopen zelle

moet ze toch hebben 8)

In het echt kan het ook zijn dat het tijdje duurt eer ge uw gevraagde aantal aandelen krijgt, zeker als het een weinig verhandelt aandeel is.
Maar als ge bv. 100 aandelen wil kopen waarvan er dagelijks miljoenen verhandelt worden hebt ge een paar seconden na het invoeren van uw order die aandelen al in bezit.
Ik had zo eens een aandeel al vier dagen in bestelling staan maar de vraag overtrof het aanbod en heb het dan maar geanuleert. (gelukkig maar).
Het is nadien dan nog met meer 50% gekeldert.

voicelesscharlie
30 maart 2006, 01:20
[quote=King of beggars and fleas;1603188]ja als ik ze opgekocht krijg he charlie :-P

zal wel zien

ben hier weer iets wijzer geraakt door jullie postings van vandaag

maar geef nu toe charlie ? als je zo in t echt zou moeten beleggen :roll:

dus nie zo n goei reclame he

Nee, dat is geen goei reclame.
Maar in het echt gaat het veel vlotter hoor.
Als je het online doet.
Als je naar de bank stap kan je ook dergelijke toeren meemaken.

voicelesscharlie
30 maart 2006, 01:24
Daar zit ik ook en ook bij Leleux.
Leleux is iet duurder qua transactiekosten maar daar hebt ge wel real time koersen, wat ge bij Keytrade niet hebt of ge moet ervoor bijbetalen.

De daggrafiek is real time en we hebben nu ook en realtime aankooplijst.
Maar ik neem er altijd archipelago bij voor Amerikaanse aandelen.
http://www.level2quotes.com/

cookie@vws
30 maart 2006, 09:33
BRUSSEL 29/03 (BELGA) = Slotnoteringen van de aandelen die deel uitmaken van de Bel 20-index (met tussen haakjes: hun vorige notering). Agfa-Gevaert + 16,03 (15,80) Barco + 69,50 (69,40) Bekaert - 86,50 (88,35) Belgacom - 26,19 (26,34) Cofinimmo - 137,5 (138,9) Colruyt + 124,8 (122,9) Delhaize - 59,25 (59,45) Dexia + 21,46 (21,26) Fortis + 29,37 (29,24) GBL - 91,20 (91,75) InBev = 39,31 (39,31) KBC Group - 88,55 (89,35) Mobistar + 61,55 (61,00) Nat.Portefeuille + 291,6 (289,4) Omega Pharma = 50,35 (50,35) Solvay + 93,60 (93,20) Suez - 32,72 (32,94) UCB - 39,86 (40,06) Umicore - 115,0 (116,8) (tip) (Belga 18:19)

voicelesscharlie
30 maart 2006, 09:50
BRUSSEL 29/03 (BELGA) = Slotnoteringen van de aandelen die deel uitmaken van de Bel 20-index (met tussen haakjes: hun vorige notering). Agfa-Gevaert + 16,03 (15,80) Barco + 69,50 (69,40) Bekaert - 86,50 (88,35) Belgacom - 26,19 (26,34) Cofinimmo - 137,5 (138,9) Colruyt + 124,8 (122,9) Delhaize - 59,25 (59,45) Dexia + 21,46 (21,26) Fortis + 29,37 (29,24) GBL - 91,20 (91,75) InBev = 39,31 (39,31) KBC Group - 88,55 (89,35) Mobistar + 61,55 (61,00) Nat.Portefeuille + 291,6 (289,4) Omega Pharma = 50,35 (50,35) Solvay + 93,60 (93,20) Suez - 32,72 (32,94) UCB - 39,86 (40,06) Umicore - 115,0 (116,8) (tip) (Belga 18:19)

Doe geen moeite jongen.
Die koersen vinden we zelf wel terug op diverse sites

voicelesscharlie
4 april 2006, 07:18
Wie heeft er al winst?8)

daiwa
4 april 2006, 11:07
Wie heeft er al winst?8)

Geen winst maar ook geen verlies omdat ik nog niets heb gekocht. :-D

voicelesscharlie
8 april 2006, 01:29
Geen winst maar ook geen verlies omdat ik nog niets heb gekocht. :-D

verlies:-(

daiwa
29 april 2006, 00:08
verlies:-(

Vandaag Icos gekocht aan 38,30 euro.
De recente afstraffing lijkt me toch een beetje overdreven.
Dit is wel voor die wedstrijd hé.;-)

In de realiteit heb ik ze gisteren verkocht aan 41 euro.
Ongeveer 18 maanden geleden had ik die gekocht aan 20 euro.
Een dag te laat verkocht, maarja, ik heb spijtig genoeg nog geen glazen bol.

razaclaa
3 mei 2006, 16:07
tijdje geleden dat ik nog ingelogd had op beleggerscompetitie.

Prestatie per effect : Gewicht per effect :
UMICORE http://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=8.0655815823 +8.07% http://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=28.9104338512&custom=1 28.91%
GOLDFIELDShttp://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=5.64193985012 +5.64% http://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=24.436994895&custom=1 24.44%

Nicht slecht.

Zo bij de 5 % besten op een totaal van 20.000 kandidaten, weinig ervaring hiermee, heb ik nu een mp3 speler gewonnen ?

voicelesscharlie
3 mei 2006, 17:15
Mittal(k/w van 4.5!!!!!!!!!!!!)
Kardan
crucell
Stuk voor stuk juweeltjes maar voor de lange termijn.
Vandaar mijn verlies.
Enfin,mss krijg ik nog een eindspurtje.
Maar op de prijzen moet ik niet meer hopen.:cry:

daiwa
3 mei 2006, 19:57
tijdje geleden dat ik nog ingelogd had op beleggerscompetitie.

Prestatie per effect : Gewicht per effect :
UMICORE http://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=8.0655815823 +8.07% http://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=28.9104338512&custom=1 28.91%
GOLDFIELDShttp://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=5.64193985012 +5.64% http://beleggerscompetitie.cash.be/barre.php?valeur=24.436994895&custom=1 24.44%

Nicht slecht.

Zo bij de 5 % besten op een totaal van 20.000 kandidaten, weinig ervaring hiermee, heb ik nu een mp3 speler gewonnen ?

Inderdaad niet slecht, zeer goed zelfs. :thumbsup: :thumbsup:

Mij gaat het (mss voorlopig?) minder goed. :-(

daiwa
3 mei 2006, 19:59
Mittal(k/w van 4.5!!!!!!!!!!!!)
Kardan
crucell
Stuk voor stuk juweeltjes maar voor de lange termijn.
Vandaar mijn verlies.
Enfin,mss krijg ik nog een eindspurtje.
Maar op de prijzen moet ik niet meer hopen.:cry:

Troost u, je bent één van de zovelen, mezelf inbegrepen. :-D