PDA

View Full Version : Herkomst


lombas
27 februari 2006, 15:44
Ik vind het fijn om te lezen dat dit forum multicultureel is!

Maar hoé multicultureel eigenlijk? :-D

C uit W
27 februari 2006, 15:52
Vlaming ;)

lombas
27 februari 2006, 15:53
Ik wist dat iemand die opmerking ging maken, maar het gaat 'em om de achtergrond, uiteraard, ;).

Armadel
27 februari 2006, 16:02
Vlaming, maar om uw peiling te laten lukken heb ik "Belg" gekozen...

lombas
27 februari 2006, 16:08
Vlaming, maar om uw peiling te laten lukken heb ik "Belg" gekozen...

Jeej, vriendelijk :roll:

:-D

Brandaan
27 februari 2006, 17:21
Ik ben een nieuwe belg, maar wel een Nederlander/Belg/Afrikaner combinatie, dus qua etnische achtergrond wel 100 % puur (lekker belangrijk), mits natuurlijk mijn vrouwelijke voorvaderen niet naast de pot gepist hebben:-D .

lombas
27 februari 2006, 17:23
Ik ben een nieuwe belg, maar wel een Nederlander/Belg/Afrikaner combinatie, dus qua etnische achtergrond wel 100 % puur (lekker belangrijk), mits natuurlijk mijn vrouwelijke voorvaderen niet naast de pot gepist hebben:-D .

Ja, natuurlijk, dat is leuk hoor. Het is maar dat we weten wie op de negeerlijst te zetten :-D.

Grapjeuh.

Groot Bakkes
27 februari 2006, 17:24
't ja, niet tot in 1830 Belgisch maar die genen zijn al lang opgelost door vele en vele Vlaamse genen.

Proletariër
27 februari 2006, 18:33
Voor 1830 zit der bij mij ergens ne spaanse voorouder tussen, daarna mss wa nederlandse langs den andere kant, eigenlijk geen idee, mee limburgers weette nooit.
Maar ge moogt nie vergeten lombas, dat ongeveer 1/10 van de kinderen niet van de vader zijn, die door de moeder beweert wordt (eens gelezen in de gazet een paar jaar geleden), dus eigenlijk moette 10% van de forumgangers willekeurig op uw negeerlijst toevoegen :D

circe
27 februari 2006, 18:37
Foute peiling.

Ik ben door een toevalletje per ongeluk Belg vermits rond 1930 of zoiets mijn opa kon kiezen tussen belg en nederlander.
Ik voel me geen belg vanaf 1930, noch (net)nieuwe belg. Indien opa andere keuze had gemaakt was ik Nederlander.

Bij gebrek aan beter catalogeer ik me bij "nieuwe belg". (Trouwens: ook derde generaties allochtonen blijven hier toch gelden als allochtoon? ik dus ook)

C.C.
27 februari 2006, 18:39
Vlaming :vlaander:

longhorn
27 februari 2006, 18:41
half Westvlaams, half Brabants. En bij mij stopt het. Mijn kinderen zijn gedegradeerd tot halfbloeden.

lombas
27 februari 2006, 18:41
Foute peiling.

Ik ben door een toevalletje per ongeluk Belg vermits rond 1930 of zoiets mijn opa kon kiezen tussen belg en nederlander.
Ik voel me geen belg vanaf 1930, noch (net)nieuwe belg. Indien opa andere keuze had gemaakt was ik Nederlander.

Bij gebrek aan beter catalogeer ik me bij "nieuwe belg". (Trouwens: ook derde generaties allochtonen blijven hier toch gelden als allochtoon? ik dus ook)

Het is toch duidelijk :? : ofwel Belg, ofwel nieuwe-Belg (dat voel je zelf aan), of geen Belg.

Een marokkaan derde generatie zou bijvoorbeeld bestempeld worden als nieuwe-Belg.

lombas
27 februari 2006, 18:42
half Westvlaams, half Brabants. En bij mij stopt het. Mijn kinderen zijn gedegradeerd tot halfbloeden.

Gij zijt een verraeder der vlaemschen bloede!

Kim
27 februari 2006, 18:43
Belg, uiteraard... ;)

Jampie
27 februari 2006, 18:50
Ik ben een nieuwe belg, maar wel een Nederlander/Belg/Afrikaner combinatie, dus qua etnische achtergrond wel 100 % puur (lekker belangrijk), mits natuurlijk mijn vrouwelijke voorvaderen niet naast de pot gepist hebben:-D .Pffft, dat gaat nog ingewikkeld worden om jou terug te sturen naar je land van herkomst.;-)
Vierendelen misschien.:-D

PAJOT
27 februari 2006, 18:59
BELG. Maar de wortels van onze famillie liggen volgens de overlevering in Friesland (XIVde eeuw).

De papieren daarvan zijn jammerlijk genoeg verloren.

lombas
27 februari 2006, 19:01
BELG. Maar de wortels van onze famillie liggen volgens de overlevering in Friesland (XIVde eeuw).

De papieren daarvan zijn jammerlijk genoeg verloren.

Kortom, jij bent dus gewoon weer zo profitariatele sans-papiers? :-D

circe
27 februari 2006, 19:01
75-25 het forum is multicultureler dan Belgie zelf!

Brandaan
27 februari 2006, 19:23
Pffft, dat gaat nog ingewikkeld worden om jou terug te sturen naar je land van herkomst.;-)
Vierendelen misschien.:-D

Dat klinkt een beetje drastisch, in drieën delen was al genoeg geweest.;-) Het is alleen zo jammer dat ze daar dan geen speciale werktuigen voor hebben.

Vlaanderen Boven
27 februari 2006, 19:34
Hardcore West-Vlaamse afkomst, in Leuven geboren. Een echte Vlaming dus.

BitterSweet
27 februari 2006, 19:49
Mijn familienaam gaat terug tot de jaren 1300 meer bepaald poorters van de Stad Kortrijk,maar ik had evengoed een Hollander kunnen zijn vermits mijn vader slechts op 100 m van de Nederlandse grens geboren is.

C uit W
27 februari 2006, 19:50
Mijn familienaam gaat terug tot de jaren 1300 meer bepaald poorters van de Stad Kortrijk,maar ik had evengoed een Hollander kunnen zijn vermits mijn vader slechts op 100 m van de Nederlandse grens geboren is.In 1300 liepen er ook gasten rond met mijn (familie)naam

1handclapping
27 februari 2006, 20:03
Ik heb ooit eens een peiling gedaan met de vraag wie er onder zijn grootouders
(iedereen heeft er normaal 4) een niet-belg had : het resultaat van een beperkt aantal respondanten was dat er ongeveer 20 % vreemdelingen bij waren (bij die 4 grootouders dus). Ik denk dat er bij de overgrootouders
(8 dus) ook weer nogal wat vremdelingen zouden zitten - maar wie kent er nu zijn overgrootouders ?

Over het idee "Belg" als in dit land geboren zijnde ... Volgens deze definitie hebben we oa. Orlandus Lassus, Catherina Valente, Django Reinhardt, Toots Thielemans, Johnny Halliday, Toots thielemans, Adolphe Sax... enfin een illuster en uiterst internationaal gezelschap...

Het is een publiek geheim dat de wereld eigenlijk door belgen bestuurd wordt
(sommigen zijn Vlamingen, maar er zijn ook Letzemburgischtaligen en Duitstaligen onder.. vandaar dat België nooit uiteen zal vallen..)

ingenious
27 februari 2006, 20:15
mijn grootouders zijn 50% antwerps, 25% kempisch en 25% gents. verder weet ik het niet. maar toch vree vlaamsch dus.

Geertje
27 februari 2006, 22:08
Ik heb Spaanse roots, dus kan je mij een stukje nieuwe belg noemen.

van Maerlant
28 februari 2006, 10:50
Vlaming.

Lincoln
28 februari 2006, 12:29
Oorspronkelijk hillaliet en dus een nieuwe belg maar ik voel mij nog een hillaliet in hart een nieren....http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/spiteful.gif

BitterSweet
28 februari 2006, 12:56
Oorspronkelijk hillaliet en dus een nieuwe belg maar ik voel mij nog een hillaliet in hart een nieren....http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/spiteful.gif

Ligt dat niet juist naast zevekote?

Lincoln
28 februari 2006, 13:11
Ligt dat niet juist naast zevekote?Hillevliet bedoelt u?? of gistel?

Teerke
28 februari 2006, 13:38
De stam van moederszijde komt oorspronkelijk uit de Nederlanden, maar dat is al enkele honderden jaren geleden. Ik ben dus Groot-Nederlander.
Ik weet niet of ik mij Belg voel of Vlaming of Europeaan. Het is mij om het even. Ik besef dat ik een zzer bevoorrecht wereldburger ben. Voor hetzelfde geld was ik geboren in Afrika, Zuid-Oost-Azië of als indiaan in Amerika. In dat geval was de kans zeer groot dat proberen te overleven, elke dag iets te eten vinden, onderdak vinden, mijn voornaamste bezigheden zouden zijn. Maar ik prijs me gelukkig dat ik in het Westen geboren ben. Ik heb een job, een zelfstandig bijberoep, een goed dak boven mijn hoofd, redelijk wat vrije tijd en binnen 8 jaar een ambtenarenpensioen.
Wat maakt het bijgevolg uit wat voor nationaliteit ik heb of van welke etnie ik afstam.

Ik lees dat hier nogal wat "echte Vlamingen" op deze draad zitten. Kan mij iemand vertellen wat dat is, zich Vlaming noemen?

Vlaanderen Boven
28 februari 2006, 14:42
Ik lees dat hier nogal wat "echte Vlamingen" op deze draad zitten. Kan mij iemand vertellen wat dat is, zich Vlaming noemen?

En we zijn weer begonnen...

BitterSweet
28 februari 2006, 17:13
Hillevliet bedoelt u?? of gistel?

Ahh ge had me door :-)

Jazeker
28 februari 2006, 17:35
Ik vind het fijn om te lezen dat dit forum multicultureel is!

Maar hoé multicultureel eigenlijk? :-D

Jammer joh... Ik voel me geen Belg, had je er niet beter 'Belg of Vlaming ' bijgezet ? Nu kan ik niet meespelen :-(

Lincoln
28 februari 2006, 17:56
Ahh ge had me door :-):magniet:

LeMmOnN
28 februari 2006, 18:17
Vlaming met Belgisch papieren,
foutje van de overheden van dit ***land

Smurfje
28 februari 2006, 19:26
nieuwe-Nederlander

Praetorian
28 februari 2006, 20:03
nieuwe-NederlanderArme jongen.

Lof der Zotheid
1 maart 2006, 12:24
Langs alle kanten een Sinjoor:-D .

lombas
1 maart 2006, 13:02
Jammer joh... Ik voel me geen Belg, had je er niet beter 'Belg of Vlaming ' bijgezet ? Nu kan ik niet meespelen :-(

Wat staat er op je identiteitskaart, en hoe lang is die kaart al in familiebezit? :roll:

oeps
1 maart 2006, 13:09
Ik kom rechtstreeks uit de hemel, maar ik durf dat nergens te zeggen op gevaar dat ze me kruisigen.

lombas
1 maart 2006, 13:12
Als je dat luider zegt, word je verbannen wegens rassenhaat en uebermensch-ideologie... :D

oeps
1 maart 2006, 13:16
Als je dat luider zegt, word je verbannen wegens rassenhaat en uebermensch-ideologie... :D

Ik kom rechtstreeks uit de hemel, maar ik durf dat nergens te zeggen op gevaar dat ze me kruisigen.

lombas
1 maart 2006, 13:26
Ik kom rechtstreeks uit de hemel, maar ik durf dat nergens te zeggen op gevaar dat ze me kruisigen.

:-D

Bhairav
1 maart 2006, 13:39
Ik ken mijn herkomst ni, maar ik weet da'k gedeeltelijk Antwerps ben. Voor de rest... geen idee.

Jazeker
1 maart 2006, 14:30
Wat staat er op je identiteitskaart, en hoe lang is die kaart al in familiebezit? :roll:

1. bureaucraat !
2. die identiteitskaart is niet in familiebezit 8O En ze wordt om de zoveel jaar vervangen, dus nooit echt lang.


;-) ff jennen...

lombas
1 maart 2006, 15:29
1. bureaucraat !
2. die identiteitskaart is niet in familiebezit 8O En ze wordt om de zoveel jaar vervangen, dus nooit echt lang.


;-) ff jennen...

STOMME POES dat je bent...

Lof der Zotheid
1 maart 2006, 15:37
Ik ken mijn herkomst ni, maar ik weet da'k gedeeltelijk Antwerps ben. Voor de rest... geen idee.

Toch wel. De goot...:twisted:

Jazeker
1 maart 2006, 16:01
Toch wel. De goot...:twisted:

nah... dat is zijn toekomst, niet herkomst :twisted:

Praetorian
1 maart 2006, 16:08
nah... dat is zijn toekomst, niet herkomst :twisted:Maar toch vrij, itt anderen. Hij is dus in dat opzicht moreel superieur.

Lof der Zotheid
1 maart 2006, 16:11
nah... dat is zijn toekomst, niet herkomst :twisted:

Sorry, glad vergeten...:twisted: :twisted:

Tantist
1 maart 2006, 19:13
Ik ben geen Belg, dus "net geen Belg" komt het dichtste in de buurt.

Vlaanderen Boven
1 maart 2006, 20:06
Maar toch vrij, itt anderen. Hij is dus in dat opzicht moreel superieur.

Bwa, hij is evenzeer een kuddedier en identiteitshoer als de meesten.

Bhairav
1 maart 2006, 22:44
Toch wel. De goot...:twisted:
Elke keer als ik stoned ben, ga ik in de goot liggen. Want dat hoort zo.

Bhairav
1 maart 2006, 22:47
Bwa, hij is evenzeer een kuddedier en identiteitshoer als de meesten.
Toch niet. Gij zegt da gewoon omda ik andere meningen heb, en dan is het leuk te zoeken naar mijn alledaagsheid. Ni om mij ermee te kunnen pesten, maar eerder voor uzelf. Uw anarchistentekens zijn al n tijdje verdwenen uit uw handtekening... ;)

Jazeker
1 maart 2006, 23:12
Elke keer als ik stoned ben, ga ik in de goot liggen. Want dat hoort zo.

Hoort zo ? Zei de anarchist dat iets hoort te zijn ?

van Maerlant
2 maart 2006, 10:29
Hoort zo ? Zei de anarchist dat iets hoort te zijn ?

1-0 :)

Lof der Zotheid
2 maart 2006, 11:05
Elke keer als ik stoned ben, ga ik in de goot liggen. Want dat hoort zo.

Ziet ge wel? Ik WIST wel dat hij uit de goot komt:twisted: :twisted: :twisted: ! Wat ik trouwens niet wist (zoals Jazeker) is dat gij u aan regeltjes hield, ik dacht dat anarchistjes dat niet deden?

jOOSt
2 maart 2006, 12:07
Wat staat er op je identiteitskaart, en hoe lang is die kaart al in familiebezit? :roll:Die identiteitskaart is een soort gele ster voor Vlaamsnationalisten. Ik wil er niet aan herinnerd worden.

lombas
2 maart 2006, 13:05
Die identiteitskaart is een soort gele ster voor Vlaamsnationalisten. Ik wil er niet aan herinnerd worden.

Luister, je beslist zelf hoe je je jodendom uitdrukt natuurlijk :-D, maar de id's zijn voor iedereen hetzelfde...

FDM
19 juni 2009, 23:01
bloedgroep O zou een oervorm zijn

From_Vlaanderen
19 juni 2009, 23:02
Vlaming :vlaander:

Voila se

From_Vlaanderen
19 juni 2009, 23:02
bloedgroep O zou een oervorm zijn

Wilde gij zeggen dat ik een oermens ben?

Flanelcondoom
19 juni 2009, 23:13
Vanalles.

FDM
19 juni 2009, 23:17
als het een oervorm is zou dat een zeer oude en zuivere vorm zijn

Burkide
19 juni 2009, 23:23
Afgaande op de voorouders die ik met enige zekerheid kan plaatsen en op de familiale overlevering, is mijn 'bloed' (kuch) in afdalende volgorde Waals, Vlaams (Bee-Asj-Veeïsch), (Noord-)Frans en Elzassisch. Dat laatste kan echter pure legende zijn.

En afgaande op het uiterlijk van bepaalde familieleden, waaronder mijn grootvader, zal een van mijn betoverover...grootmoeders in de 16e eeuw wel wat lijfelijk gecollaboreerd hebben met een 'Spanjool' ;-)

Ben ik nu een Nieuwe Vlaming of niet?

Jazeker
19 juni 2009, 23:27
bloedgroep O zou een oervorm zijn

Ik ben een Vlaming, meneer. Geen Belg.

Erwinvds
19 juni 2009, 23:33
Pruis, Duits, Frans, Vlaams en afgaand op uiterlijk van foto's kan er mss ook mammeluk's in zitten.

From_Vlaanderen
19 juni 2009, 23:34
O+ zo ben ik: eeuwige gever, maar van een enkele ontvangen.

Erwinvds
19 juni 2009, 23:38
O+ zo ben ik: eeuwige gever, maar van een enkele ontvangen.

Hard hé. Ken dat ook.

From_Vlaanderen
19 juni 2009, 23:44
Hard hé. Ken dat ook.

192 832 personen hebben verzet tegen donatie laten registreren.
Ik hoor daar bij.
Ik wil in één geheel rotten.
De grond zoveel mogelijk verzuren voor de belastigen die ik heel mijn leven heb betaald.

manta
20 juni 2009, 00:03
Maar hoé multicultureel eigenlijk? :-D

Effe proberen hé ...8-)


Ik ben geboren op zo'n Bounty eiland , ge weet wel , zon zee strand , palmbomen en zo ... Daar lag ik elken dag onder ne palmboom lekkere coctails te drinken uit zo'n halve kokosnoot met een rietje er in ... Verder af en toe ne villa en veel luxe ..... Af en toe wat waterskieën , surfen of luilekkeren ... Veel schoon vrouwen ook ....

Als ze me dus alstemblief willen terugsturen naar zo'n villa op zo'n eiland , liefst met een deftige terugkeerpremie zou ik da wel plezant vinden ... 8-)

('k Kan't proberen hé , zonder de lotto te winnen geraak ik er anders toch ni ... :-()

filosoof
20 juni 2009, 00:49
Zeldzame familienaam en de 2 oudste vermeldingen die ik terugvond dateren van 1890 of zo: toen stond er "née �* Anvers en 1833".
10 jaar terug vond ik er 6 met die naam in één klein Zuid-Frans dorp. Verder nog enkele vermeldingen gevonden in New York en Mexico rond 1910 meen ik.

manta
20 juni 2009, 00:51
Zeldzame familienaam en de 2 oudste vermeldingen die ik terugvond dateren van 1890 of zo: toen stond er "née �* Anvers en 1833".
10 jaar terug vond ik er 6 met die naam in één klein Zuid-Frans dorp. Verder nog enkele vermeldingen gevonden in New York en Mexico rond 1910 meen ik.

Toch genen afstammeling van ene die in Camerone meegevochten heeft ??? ;-)

karel 20
20 juni 2009, 01:04
Voor 1650 Duitse invloeden, +- tussen 1650-1780 vooral West-Vlaamse invloeden, vanaf 1780 tot 1890 vooral Limburgse + Luikse invloeden, vanaf 1890 tot nu uitsluitend Limburgse.

Scarabaeida
20 juni 2009, 01:46
Ik heb geen weet van mijn familielijn, maar aangezien arbeiders meestal niet ver hun liefde zoeken en aangezien het zo het geval is gebleken doorheen gans mijn levende familie, denk ik wel af te stammen van autochtone 1830'ers.
Mensen met mijn familienaam wonen hoofdzakelijk in de provincie Antwerpen, dat is bewijs genoeg voor mij.

forzaflandria
20 juni 2009, 08:41
Vlaming tot in 1640, maar geografisch dan wel het latere Frans-Vlaanderen.

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 08:52
Ik ben een Vlaming, meneer. Geen Belg.

En een Vlaming categoriseert men onder Belg, dus je bent een Belg.

Jozef Ostyn
20 juni 2009, 08:54
Ik ben Vlaming. Al voor zoveel generaties als we kunnen terugvinen gesneden uit het goede West-Vlaamse hout.

MaGNiFiCaT
20 juni 2009, 08:57
Voor de helft Belgische-Vlaamse afkomst (moeders zijde)
Voor 3/8 Franse afkomst en 1/8 Russische afkomst.
Ik ben de eerste generatie die in België resideer, (sinds scheiding ouders). Mijn vader bijv heeft nooit in België gewoont.

Maar langs moeders zijde dus oerbelgisch.