PDA

View Full Version : N-VA flitspalen actie


Pagina's : [1] 2

Willy Eeckhout
3 maart 2006, 16:29
Vrijdag 03/03/'06 hield N-VA Antwerpen, net als in de andere
Vlaamse arrondissementen een geslaagde actie
naar aanleiding van de nieuwe transfers omtrent
de boetes rond flitspalen.

http://users.pandora.be/n-varanst/images/flitspaal2.jpg

Willy Eeckhout
3 maart 2006, 17:02
,,Vlaming, versnel! Ik pak uw boete wel''


In alle arrondissementen van het land rukken vandaag lokale N-VA-mandatarissen en militanten uit om flitspalen te tooien met levensgrote foto's van de Waalse minister-president Elio Di Rupo (PS). ,,Vlaming, versnel! Ik pak uw boete wel'', is de bijbehorende slogan.

,,Het kan niet dat Vlaanderen een strikt verkeersbeleid voert en dat Wallonië de vruchten plukt'', zegt Jan Peumans, Vlaams parlementslid voor de N-VA. ,,

We willen met onze actie de Vlaamse regering opjutten. Die zit volgende week opnieuw samen met de federale regering in het overlegcomité en het verkeersboetefonds staat opnieuw op de agenda.''

Peumans klaagt vooral de financiële transfers van Vlaanderen naar Brussel en Wallonië via dat boetefonds aan. ,,Vlaanderen heeft op dit moment al op meer dan vijfhonderd kruispunten flitspalen laten zetten. Het Waals gewest heeft welgeteld vier kruispunten uitgerust met flitspalen, en Brussel heeft er dertig. Het kan best dat beide gewesten andere keuzes willen maken in hun verkeersbeleid, maar dan moet zich dat ook vertalen in minder geld uit het verkeersboetefonds.''

,,Van de 41 miljoen euro meerontvangsten die in 2003 in het boetefonds belandden, kwam er 33,9 miljoen van Vlaamse flitspalen. Dat is 83 procent. Na toepassing van de verdeelsleutel kreeg Vlaanderen 23,8 miljoen, Wallonië 15,6 miljoen en Brussel 2,3 miljoen. Het arrondissement Leuven heeft een budget van 2,37 miljoen euro. Bij een eerlijke regionale verdeling zouden zij 2,9 miljoen krijgen.''

Bron :Nieuwsblad


Er was veel belangstelling en sympathiebetuiging
van de automobilisten op de
Van Rijswijklaan te Antwerpen.

Niemand werd geflitst tijdens de één uur durende actie.

Jong N-VA'er
3 maart 2006, 17:31
Niemand geflitst op dat uur? Dan kan de N-VA dat bord er beter permanent hangen.

guido 007
3 maart 2006, 18:39
Niemand geflitst op dat uur? Dan kan de N-VA dat bord er beter permanent hangen.

:lol: Als dat zou mogen:lol:

Jong N-VA'er
4 maart 2006, 02:15
:lol: Als dat zou mogen:lol:

De verkeersveiligheid gered dankzij Di Rupo, hoe ironisch:lol:

Knuppel
4 maart 2006, 11:56
We willen met onze actie de Vlaamse regering opjutten. Die zit volgende week opnieuw samen met de federale regering in het overlegcomité en het verkeersboetefonds staat opnieuw op de agenda.''


Even afwachten dus hoe groot de opjutkracht van de N-VA is.

ilfalco
4 maart 2006, 12:22
Actie voeren tegen de eigen lafheid dus...

guido 007
4 maart 2006, 13:13
Actie voeren tegen de eigen lafheid dus...

Wij voeren tenmiste actie. De N-VA lafheid verwijten is er wel net over. Kijk eerst eens in eigen boezem.

De schoofzak
4 maart 2006, 13:14
We willen met onze actie de Vlaamse regering opjutten.


Even afwachten dus hoe groot de opjutkracht van de N-VA is.

Te oordelen aan de bitsige reakties op de kamionnetjes geld aan het Hellend Vlak, vanwege de Waalse toppolitiekers: groot genoeg !!

En die scheeftrekking van het boetefonds, dat is al door alle vlaamse partijen gemeld of aangeklaagd .... maar nu pas eigenlijk duidelijk in het nieuws gebracht.
Proficiat NVA !! Jullie zorgen tenminste voor onze centen en voor een behoorlijke besteding van onze overheidsgelden.

Jong N-VA'er
4 maart 2006, 16:34
Te oordelen aan de bitsige reakties op de kamionnetjes geld aan het Hellend Vlak, vanwege de Waalse toppolitiekers: groot genoeg !!

En die scheeftrekking van het boetefonds, dat is al door alle vlaamse partijen gemeld of aangeklaagd .... maar nu pas eigenlijk duidelijk in het nieuws gebracht.
Proficiat NVA !! Jullie zorgen tenminste voor onze centen en voor een behoorlijke besteding van onze overheidsgelden.

Ssst nu heb je al die VB'ers tegen!;-)

Willy Eeckhout
4 maart 2006, 19:02
Door deze actie rond de flitspalen
wil N-VA eens te meer
de onrechtvaardige verdeelsleutel,
die de federale regering hanteert,
aanklagen!!!

Hetgeen de Belgische staat haalt
uit Vlaamse verkeersboetes
moet evenredig terugvloeien naar
de Vlaamse steden en gemeenten.

N-VA blijft niet lijdzaam toezien
hoe Federaal minister Landuyt
duidelijke en voelbare transfers organiseert
van Vlaanderen naar Wallonië.




http://users.pandora.be/n-varanst/images/flitspaal3.jpg

Willy Eeckhout
4 maart 2006, 19:25
Actie voeren tegen de eigen lafheid dus...

Ilfalco

Actie voeren tegen federaal minister Landuyt noemt u lafheid.

Dus u vindt dat er NIETS moet gebeuren tegen deze
typisch Belgische onrechtvaardige verdeling.

Bent u dan voor de transfers?


http://users.pandora.be/n-varanst/images/flitspaal4.jpg

Jan van den Berghe
4 maart 2006, 20:00
Ssst nu heb je al die VB'ers tegen!;-)

Waarom? Bent u dan zo engdenkend? Ik - als VB'er - vond het ook een leuke actie. Eigenlijk zou men die borden bij iedere flitspaal moeten stellen. Permanent dan nog!

Clemens
4 maart 2006, 22:20
Waarom? Bent u dan zo engdenkend? Ik - als VB'er - vond het ook een leuke actie. Eigenlijk zou men die borden bij iedere flitspaal moeten stellen. Permanent dan nog!

Actie voeren tegen de eigen lafheid dus...

Jan van den Berghe

Blijkbaar hebt u de reacties van Ilfalco en Knuppel niet gelezen.

De woorden "Ssst nu heb je al die VB'ers tegen!" van Jong-N-VA-er
waren terecht.



http://users.pandora.be/n-varanst/images/flitspaal5.jpg

Jan van den Berghe
4 maart 2006, 22:28
Jan van den Berghe

Blijkbaar hebt u de reacties van Ilfalco en Knuppel niet gelezen.

De woorden "Ssst nu heb je al die VB'ers tegen!" van Jong-N-VA-er
waren terecht.

Neen, dat was niet terecht. "Al die" slaat vooreerst niet op mij, en daarenboven is Knuppel geen VB'ster.

Voor het overige heb ik gesteld dat de actie heel sympathiek is, wat evenwel nog niet gelijk staat aan het goedkeuren van de politiek die de N-VA vandaag voert in de Vlaamse regering. Dat is wel een heel andere zaak.

Supe®Staaf
5 maart 2006, 01:47
Met speelgoedgeld in Wallonië joy-riden.
Met een cartoon van Elio aan de rode lichten staan brielen.
Het Wetters Vlaams front in de grond boren.
De dotaties van onze prins goedkeuren.
Splitsingsdossiers in de frigo doppen.
Paars depanneren.
.................

Als de N-Va nu nog in woord én daad enkele democratische eisen naar voor brengt, dan kunnen ze op mijn stem rekenen.
Ik suggereer een paar dingetjes:

bevraging EU-grondwet doorzetten
bindend referendum op burgerinitiatief invoeren
kiesdrempels afschaffen
monarchie niet langer bevechten maar hervormen naar protocollair-cultureel model zonder inspraak in het besluitvormingsproces
afschaffen van elke censuurwetAllez joep!
Geef gas!
En avant la musique
Ma biroutte electrique!
8)

guido 007
5 maart 2006, 07:43
Met speelgoedgeld in Wallonië joy-riden.
Met een cartoon van Elio aan de rode lichten staan brielen.
Het Wetters Vlaams front in de grond boren.
De dotaties van onze prins goedkeuren.
Splitsingsdossiers in de frigo doppen.
Paars depanneren.
.................

Als de N-Va nu nog in woord én daad enkele democratische eisen naar voor brengt, dan kunnen ze op mijn stem rekenen.
Ik suggereer een paar dingetjes:

bevraging EU-grondwet doorzettenDeze hebben wij mee goedgekeurd, de reden waarom is reeds genoeg aan bod gekomen

bindend referendum op burgerinitiatief invoerenDit is de democratie op zijn kop, een referendum invoeren met ja en nee antwoorden is gemakkellijk manupileerbaar, je moet gewoon iemand hebben die goed vragen kan stellen. Wij merken dit zeer dikwijls als hier de één of andere poll gestart wordt, ik wil ja maar.... stemmen, maar die ja maar mogelijkheid heb ik niet. De nee komt helemaal niet in aanmerking, wat moet ik dan stemmen?

Daarbij waarvoor dienen dan nog al die parlementairen? Om de vragen te stellen of wat? Ik weet het, dit was een strijdpunt van VIVANT.

kiesdrempels afschaffenDaar waren wij helemaal tegen, dank zij de onthouding van het VB is de kiesdrempel er door gekomen. Het eerste slachtoffers van de kiesdrempel waren wel de N-VA & GROEN (die ze zelf goedgekeurd heeft). Waarom zouden wij dan voor een kiesdrempel zijn?

monarchie niet langer bevechten maar hervormen naar protocollair-cultureel model zonder inspraak in het besluitvormingsprocesDaar mijn beste vriend zijn wij al mee bezig.

afschaffen van elke censuurwetHier weet ik te weinig van, wat houdt deze wet in? Is dit de wet die gestemd is om het VB te veroordelen?

Allez joep!
Geef gas!
En avant la musique
Ma biroutte electrique!
8)

Clemens
5 maart 2006, 08:51
reactie guido 007 op Supe®Staaf

Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf
Met speelgoedgeld in Wallonië joy-riden.
Met een cartoon van Elio aan de rode lichten staan brielen.
Het Wetters Vlaams front in de grond boren.
De dotaties van onze prins goedkeuren.
Splitsingsdossiers in de frigo doppen.
Paars depanneren.
.................

Als de N-Va nu nog in woord én daad enkele democratische eisen naar voor brengt, dan kunnen ze op mijn stem rekenen.

Ik suggereer een paar dingetjes:

* bevraging EU-grondwet doorzetten

Deze hebben wij mee goedgekeurd, de reden waarom is reeds genoeg aan bod gekomen

*bindend referendum op burgerinitiatief invoeren

Dit is de democratie op zijn kop, een referendum invoeren met ja en nee antwoorden is gemakkellijk manupileerbaar, je moet gewoon iemand hebben die goed vragen kan stellen. Wij merken dit zeer dikwijls als hier de één of andere poll gestart wordt, ik wil ja maar.... stemmen, maar die ja maar mogelijkheid heb ik niet. De nee komt helemaal niet in aanmerking, wat moet ik dan stemmen?

Daarbij waarvoor dienen dan nog al die parlementairen? Om de vragen te stellen of wat? Ik weet het, dit was een strijdpunt van VIVANT.

*kiesdrempels afschaffen

Daar waren wij helemaal tegen, dank zij de onthouding van het VB is de kiesdrempel er door gekomen. Het eerste slachtoffers van de kiesdrempel waren wel de N-VA & GROEN (die ze zelf goedgekeurd heeft). Waarom zouden wij dan voor een kiesdrempel zijn?

*monarchie niet langer bevechten maar hervormen naar protocollair-cultureel model zonder inspraak in het besluitvormingsproces

Daar mijn beste vriend zijn wij al mee bezig.

*afschaffen van elke censuurwet

Hier weet ik te weinig van, wat houdt deze wet in? Is dit de wet die gestemd is om het VB te veroordelen?

Allez joep!
Geef gas!
En avant la musique
Ma biroutte electrique!
:-D

Inderdaad guido 007,

Maar de meeste VB’ers zijn niet voor rede vatbaar en aanvaarden klakkeloos wat de partij-top hen voorspiegelt.

En die censuurwet heeft het VB grotendeels te danken aan zichzelf.
N-VA heeft NOOIT deze censuurwet goedgekeurd.

Langs de ene kant N-VA op allerhande manieren trachten kapot te maken en dan gaan eisen dat N-VA voor hen de kastanjes uit het vuur moet halen.

Het VB weet genoeg dat dit onmogelijk is en voelt zich supergoed in hun zogenaamde slachtofferrol. Hypocrieter kan het niet!

Supe®Staaf
5 maart 2006, 09:07
Totaal fout guido007

De N-Va pretendeerde om naar Nederlands en Frans voorbeeld de bevolking te bevragen. i.v.m. de Europese grondwet. Daar kwam niks van in huis Achter 't gat heeft de N-Va heimelijk die grondwet geratificeerd.

Bovendien blijk je niet op de hoogte van wat echte directe democratie inhoudt. Je verwart het met bevragingen ons voorgelegd door politici. Van hen kan je uiteraard verwachten dat ze de vragen manipuleren. Wanneer de burger echter initiatief neemt om een wet in te voeren of af te voeren, dan kunnen de voor en tegenstanders de vraag objectief formuleren, én elk van hun kant pro en contra op een rijtje zetten van de mogelijke keuzes.

Dat je totaal ongeïnformeerd bent wordt ook bewezen door je opmerking als zou directe democratie het parlement totaal buitenspel zetten. Niets is minder waar. Het parlement kan verder regeren, en hun beslissingen zijn democratisch legitiem zolang er geen burgerinitiatief tegen loopt.

Je kan het niet verhullen: Bij de N-Va hebben ze zware problemen met democratie. Wanneer het er op aankomt, beschouwen ze de burger als een onmondig, onbekwaam wezen dat liefst zo weinig mogelijk inspraak heeft. Nochtans is het in een democratie de burger die beslist. Desnoods tegen het parlement in. Als het parlement de ultieme macht bezit, dan kunnen we niet van een democratie spreken, maar van een elitocratie: een kleine groep oefent de macht uit.

Als het u interesseert om een hoop vooroordelen kwijt te raken, surf dan eens naar www.democratie.nu
Je zal je in discussies daarna wat wetender kunnen opstellen. 't Enige risico: na grondige lezing vind je zonder enige twijfel dat N-Va en CD&V er een dégoutant autoritair gedachtengoed op nahouden dat met democratie niks vandoen heeft.

Jampie
5 maart 2006, 09:09
Neen, dat was niet terecht. "Al die" slaat vooreerst niet op mij, en daarenboven is Knuppel geen VB'ster.

Voor het overige heb ik gesteld dat de actie heel sympathiek is, wat evenwel nog niet gelijk staat aan het goedkeuren van de politiek die de N-VA vandaag voert in de Vlaamse regering. Dat is wel een heel andere zaak.Als JVDB iets sympathiek vindt, boer let op uw ganzen...

Clemens
5 maart 2006, 09:36
Totaal fout Supe®Staaf


Dat guido 007 helemaal juist oordeelt, bewijst uw reactie voor bijna 100%.
Zoals steeds tracht u met eindeloze discours over democratie de aandacht af te leiden van wat werkelijk misgaat bij het VB.

Supe®Staaf
5 maart 2006, 09:49
Totaal fout Supe®Staaf
Best mogelijk.
Ik luister naar het waarom.

Dat guido 007 helemaal juist oordeelt, bewijst uw reactie voor bijna 100%.

Ik reageer, dus zit ik fout?
Is dat uw ultieme argument?
:rofl:

Zoals steeds tracht u met eindeloze discours over democratie de aandacht af te leiden van wat werkelijk misgaat bij het VB.Wat er bij het VB misgaat interesseert me niet. Ze zitten gelukkig niet in een regering.
In mijn antwoorden val ik de N-Va aan op hun ondemocratisch discours. Had je dat niet door?
Wat het Vb daar plots komt bij doen is me een raadsel. Tenzij je het als bliksemafleider gebruikt om de défauts van de N-Va te maskeren.
In dat geval moet ik u teleurstellen. Ik trap daar niet in.

Clemens
5 maart 2006, 09:57
Ze zitten gelukkig niet in een regering.

Tuurlijk niet, want als het VB in de regering zou zitten, moet ze verantwoordelijkheid opnemen!!!

Supe®Staaf
5 maart 2006, 10:14
Tuurlijk niet, want als het VB in de regering zou zitten, moet ze verantwoordelijkheid opnemen!!!Grote woorden, maar in de praktijk valt 'verantwoordelijkheid nemen' voor de N-Va best mee. Kan je geloven dat ik als royalistische Belgicist nog maar bitter weinig schrik heb van een N-Va die haar 'verantwoordelijkheden opneemt'?
:lol:

guido 007
5 maart 2006, 10:20
Totaal fout guido007

De N-Va pretendeerde om naar Nederlands en Frans voorbeeld de bevolking te bevragen. i.v.m. de Europese grondwet. Daar kwam niks van in huis Achter 't gat heeft de N-Va heimelijk die grondwet geratificeerd.

Bovendien blijk je niet op de hoogte van wat echte directe democratie inhoudt. Je verwart het met bevragingen ons voorgelegd door politici. Van hen kan je uiteraard verwachten dat ze de vragen manipuleren. Wanneer de burger echter initiatief neemt om een wet in te voeren of af te voeren, dan kunnen de voor en tegenstanders de vraag objectief formuleren, én elk van hun kant pro en contra op een rijtje zetten van de mogelijke keuzes.

Dat je totaal ongeïnformeerd bent wordt ook bewezen door je opmerking als zou directe democratie het parlement totaal buitenspel zetten. Niets is minder waar. Het parlement kan verder regeren, en hun beslissingen zijn democratisch legitiem zolang er geen burgerinitiatief tegen loopt.

Je kan het niet verhullen: Bij de N-Va hebben ze zware problemen met democratie. Wanneer het er op aankomt, beschouwen ze de burger als een onmondig, onbekwaam wezen dat liefst zo weinig mogelijk inspraak heeft. Nochtans is het in een democratie de burger die beslist. Desnoods tegen het parlement in. Als het parlement de ultieme macht bezit, dan kunnen we niet van een democratie spreken, maar van een elitocratie: een kleine groep oefent de macht uit.

Als het u interesseert om een hoop vooroordelen kwijt te raken, surf dan eens naar www.democratie.nu (http://www.democratie.nu)
Je zal je in discussies daarna wat wetender kunnen opstellen. 't Enige risico: na grondige lezing vind je zonder enige twijfel dat N-Va en CD&V er een dégoutant autoritair gedachtengoed op nahouden dat met democratie niks vandoen heeft.

Woorden rechtstreeks uit de mond van Roland Duchatelet.

Supe®Staaf
5 maart 2006, 10:26
Woorden rechtstreeks uit de mond van Roland Duchatelet.Is dat uw antwoord? Geef toe: zwakjes...........

guido 007
5 maart 2006, 10:27
Grote woorden, maar in de praktijk valt 'verantwoordelijkheid nemen' voor de N-Va best mee. Kan je geloven dat ik als royalistische Belgicist nog maar bitter weinig schrik heb van een N-Va die haar 'verantwoordelijkheden opneemt'?
:lol:

Dit stemt me zeer blij, dit is een teken dat we goed bezig zijn. In stilte bereiden we ons voor om ons doel te bereiken.

guido 007
5 maart 2006, 10:29
Die woorden lijken me solider dan die van dubbelzero-zeven.


Het debat over referendum of niet hebben we een drietal jaren geleden al op het CD&V forum gevoerd.
Ik ben ertegen punt uit.
Jij bent ervoor, je goed recht punt uit.

guido 007
5 maart 2006, 10:30
Is dat uw antwoord? Geef toe: zwakjes...........

Neen, dit is niet mijn antwoord maar een eindpunt op ellenlange discussies gevoerd op het toenmalig CD&V forum een drietal jaar geleden.

Supe®Staaf
5 maart 2006, 10:31
Dit stemt me zeer blij, dit is een teken dat we goed bezig zijn. In stilte bereiden we ons voor om ons doel te bereiken.Ge geeft dus toe dat het de N-Va enkel te doen is om stemmen te trekken en daarna een verborgen agenda uit te voeren?
Maak u geen illusies.
Mijn stem zal nooit vergooid worden aan de separatisten, noch aan de light-versie die meeheult met nep-democraten van de CD&V.

Ik kan enkel met vreugde constateren dat het met 't splitsingsprogramma van de N-Va zo'n vaart niet loopt: ze krijgen niet eens een kiesdistrict gesplitst, ondanks grondwettelijke steun! :rofl:

Supe®Staaf
5 maart 2006, 10:33
Het debat over referendum of niet hebben we een drietal jaren geleden al op het CD&V forum gevoerd.
Ik ben ertegen punt uit.Ik had verwacht dat je op een discussieforum ook vertelt waarom je tegen iets bent.
Dan kan ik je tenminste wijzen op de foute redenen om er tegen te zijn.
Maar als je op voorhand zegt: "Ik ben tegen, punt uit", dan vraag ik me af waarom ge u op een discussieforum begeeft.

rik47
5 maart 2006, 10:36
Je moet het de CD&V nageven dat ze die keffertjes van de N-VA toch maar mooi gemuilkorfd hebben en ze lopen ook nog allemaal mooi aan het leibandje.

guido 007
5 maart 2006, 10:38
Ge geeft dus toe dat het de N-Va enkel te doen is om stemmen te trekken en daarna een verborgen agenda uit te voeren?
Maak u geen illusies.
Mijn stem zal nooit vergooid worden aan de separatisten, noch aan de light-versie die meeheult met nep-democraten van de CD&V.

Ik kan enkel met vreugde constateren dat het met 't splitsingsprogramma van de N-Va zo'n vaart niet loopt: ze krijgen niet eens een kiesdistrict gesplitst, ondanks grondwettelijke steun! :rofl:

Langzaam maar zeker krijgen wij ons programma afgewerkt, langzaam maar zeker sneller dan het VB dat helemaal niets afgewerkt krijgt.

De splitsing van BHV is jammer genoeg geen bevoegdheid van de Vlaamse regering. Maar dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt, als de politici van de federale regering geen woordbreuk gepleegd hadden, was BHV reeds lang gesplitst en dit zonder Vlaamse toegevingen. Jij begrijt niet of wil niet begrijpen dat de N-VA hier gerold is door Rood en blauw. Het blijft me om het even, ik blijf dit niet herhalen, het brengt toch niets bij. Trouwens je bent goed in vuurtje stoken en vuurtje onderhouden.

guido 007
5 maart 2006, 10:40
Ik had verwacht dat je op een discussieforum ook vertelt waarom je tegen iets bent.
Dan kan ik je tenminste wijzen op de foute redenen om er tegen te zijn.
Maar als je op voorhand zegt: "Ik ben tegen, punt uit", dan vraag ik me af waarom ge u op een discussieforum begeeft.

Omdat je bevooroordeeld en gecensureerd leest wat een ander schrijft.

Supe®Staaf
5 maart 2006, 11:16
Langzaam maar zeker krijgen wij ons programma afgewerkt, langzaam maar zeker sneller dan het VB dat helemaal niets afgewerkt krijgt.Als jij tevreden bent over decommunautaire verwezenlijkingen van de N-VA: tant mieux. Ik ben het ook.8)

De splitsing van BHV is jammer genoeg geen bevoegdheid van de Vlaamse regering.Toch liet Bourgeois uitschijnen dat hij dat vanop zijn Vlaamse regeringszitje kon flikken.

Maar dat heb ik al eerder duidelijk gemaakt, als de politici van de federale regering geen woordbreuk gepleegd hadden, was BHV reeds lang gesplitst en dit zonder Vlaamse toegevingen. Jij begrijt niet of wil niet begrijpen dat de N-VA hier gerold is door Rood en blauw. Het blijft me om het even, ik blijf dit niet herhalen, het brengt toch niets bij. Trouwens je bent goed in vuurtje stoken en vuurtje onderhouden.Jij maakt hier helemaal niks duidelijk. Je schuift de zwarte piet door naar de coalitiepartners.
Ik wil je daarin best volgen, maar wat ik niet begrijp: de N-Va blijft 'regeren' met anderen die hen 'rolden' om het in uw eigen woorden te zeggen. Wanneer iemand tegenover mij zijn beloftes niet waarmaakt, zijn woord breekt, en me 'rolt', dan ga ik er zeker geen verdere business mee doen.
Bij de N-Va denken ze daar dus anders over........
Maar nogmaals: jij tevreden over de gang van zaken, en ik ook.
Hoe je het aan de N-Va achterban verkocht krijgt, blijft me een raadsel. It's magic.

Supe®Staaf
5 maart 2006, 11:18
Maar als je op voorhand zegt: "Ik ben tegen, punt uit", dan vraag ik me af waarom ge u op een discussieforum begeeft.Omdat je bevooroordeeld en gecensureerd leest wat een ander schrijft.8O 8O 8O

Alles ok guido007?
Zeker dat er niemand moet langskomen?

Supe®Staaf
5 maart 2006, 11:19
Je moet het de CD&V nageven dat ze die keffertjes van de N-VA toch maar mooi gemuilkorfd hebben en ze lopen ook nog allemaal mooi aan het leibandje.Jeps.
Ik herhaal: "It's magic."
:-)

Clemens
5 maart 2006, 12:01
Oorspronkelijk bericht door rik47
Je moet het de CD&V nageven dat ze die keffertjes van de N-VA toch maar mooi gemuilkorfd hebben en ze lopen ook nog allemaal mooi aan het leibandje.
Jeps.
Ik herhaal: "It's magic."

Wishful thinking van rik 47 en een mening
die slaafs gevolgd wordt door SuperSlaaf
:sorry:,
ik bedoel Supe®Staaf

Jan van den Berghe
5 maart 2006, 14:19
Wishful thinking van rik 47 en een mening
die slaafs gevolgd wordt door SuperSlaaf
:sorry:,
ik bedoel Supe®Staaf

Toch maakt Superstaaf een heel terechte opmerking. Sedert het verkiezingsverraad van de N-VA (u weet wel "wij stappen nooit in een regering met de SP.a" en "wij stappen niet in een regering voor BHV is geplitst") hebben we de N-VA niet meer gehoord. Integendeel, ze zijn braafjes aan de lijn van de CD&V gebleven. Meer zelfs, de N-VA-topstukken gaan nu zelfs al op de thee bij Bert Bibber II.

Clemens
5 maart 2006, 14:38
Jan van den Berghe,

Verkiezingsverraad moet u zoeken bij de VB-politici.
Die zoeken enkel naar macht en mandaten en hun kiezers maken ze monddood.

rik47
5 maart 2006, 14:41
Wishful thinking van rik 47 en een mening
die slaafs gevolgd wordt door SuperSlaaf
:sorry:,
ik bedoel Supe®Staaf
Ik hoop echt dat de N-VA eens gaat opkomen voor zijn eigen vooropgestelde doelstellingen, niet meer lullen en brullen . Neem nu die acties over die transfers naar Wallonië, mooi, resultaat????? Nu de recentste actie ivm verkeersboetes, de regeringspartijen glimlachen eens meewarrig.
Hebben jullie echt niet in de smiezen waarom ze jullie erbij hebben genomen?? Aan jullie reacties denk ik van niet.

Supe®Staaf
5 maart 2006, 14:44
Verkiezingsverraad moet u zoeken bij de VB-politici.Wie weet als ze ooit in de regering geraken zoals de N-Va.

Die zoeken enkel naar macht en mandaten en hun kiezers maken ze monddood.Zoals de N-Va met haar Wetterse afdeling deed?

:lol:

Jan van den Berghe
5 maart 2006, 15:03
Jan van den Berghe,

Verkiezingsverraad moet u zoeken bij de VB-politici.
Die zoeken enkel naar macht en mandaten en hun kiezers maken ze monddood.

Leg me dan even uit: wat hebben de VB-politici dan wel beloofd waar ze zich niet aan gehouden hebben. En trouwens, iedere partij zoekt de macht op. Enkel wie de macht is immers in staat de voorgenomen partijprogrammapunten door te drijven. Geen macht, geen invloed.

Maar misschien kunt u uw uitspraak wel wat meer duiden, zoals u steeds aan andere vraagt wanneer ze ongerijmde dingen stellen. Aan u de eer.

Ambiorix
5 maart 2006, 15:05
Jan van den Berghe,

Verkiezingsverraad moet u zoeken bij de VB-politici.
Die zoeken enkel naar macht en mandaten en hun kiezers maken ze monddood.
:lol::lol:

Joehoe, JVDB had het over THEEDRINKEN BIJ ALBERT!
dát is je reinste verraad. Jouw "verwijt" op het VB slaagt ten eerste op niks en ten tweede zou dat verwijt perfect op de NVA kunnen toegepast worden;-)

C uit W
5 maart 2006, 15:36
Jammer dat een mooie actie hier verdrinkt in de broederstrijd tussen Vlaamsgezinden.
Kiekens.

drosophila
5 maart 2006, 23:02
,,Vlaming, versnel! Ik pak uw boete wel''


In alle arrondissementen van het land rukken vandaag lokale N-VA-mandatarissen en militanten uit om flitspalen te tooien met levensgrote foto's van de Waalse minister-president Elio Di Rupo (PS). ,,Vlaming, versnel! Ik pak uw boete wel'', is de bijbehorende slogan.

,,Het kan niet dat Vlaanderen een strikt verkeersbeleid voert en dat Wallonië de vruchten plukt'', zegt Jan Peumans, Vlaams parlementslid voor de N-VA. ,,

We willen met onze actie de Vlaamse regering opjutten. Die zit volgende week opnieuw samen met de federale regering in het overlegcomité en het verkeersboetefonds staat opnieuw op de agenda.''

Peumans klaagt vooral de financiële transfers van Vlaanderen naar Brussel en Wallonië via dat boetefonds aan. ,,Vlaanderen heeft op dit moment al op meer dan vijfhonderd kruispunten flitspalen laten zetten. Het Waals gewest heeft welgeteld vier kruispunten uitgerust met flitspalen, en Brussel heeft er dertig. Het kan best dat beide gewesten andere keuzes willen maken in hun verkeersbeleid, maar dan moet zich dat ook vertalen in minder geld uit het verkeersboetefonds.''

,,Van de 41 miljoen euro meerontvangsten die in 2003 in het boetefonds belandden, kwam er 33,9 miljoen van Vlaamse flitspalen. Dat is 83 procent. Na toepassing van de verdeelsleutel kreeg Vlaanderen 23,8 miljoen, Wallonië 15,6 miljoen en Brussel 2,3 miljoen. Het arrondissement Leuven heeft een budget van 2,37 miljoen euro. Bij een eerlijke regionale verdeling zouden zij 2,9 miljoen krijgen.''

Bron :Nieuwsblad


Er was veel belangstelling en sympathiebetuiging
van de automobilisten op de
Van Rijswijklaan te Antwerpen.

Niemand werd geflitst tijdens de één uur durende actie.

Allez, de NVA speelt nog eens poppenkast. Gewoon elke Vlaam vragen om zich voortaan aan de snelheidsbeperkingen te houden (wég onrechtvaardige kaakslag-transfers) was uiteraard niet mediageniek genoeg.

Luddo
5 maart 2006, 23:31
De actie van de N-VA is gericht tegen de verkeerde persoon! Het is NIET de schuld van di Rupo dat de meeste inkomsten van de flitspalen naar Wallonië en Brussel gaan. Zij pakken wat men hen toelaat van te pakken!Het is de schuld van de Noord-Belgische vertegenwoordigers in de federale en de Vlaamse regering die dit hebben toegelaten. Voer jullie actie tegen de SP.A, de VLD en, waarom niet, de CD&V. Zij hadden dat vanaf de bespreking van dat wetsvoorstel moeten verhinderen! Dat is hun job! daarvoor zijn zij verkozen door de VLAMINGEN!!!

Clemens
6 maart 2006, 08:57
Luddo,

Die bevoegdheid zit bij de federale regering. Al de Vlaamse partijen willen dat deze bevoegdheid naar Vlaanderen komt bij de volgende staatshervorming.

Vlaams Minister Van Brempt (Sp.a) vindt dat deze ongelijke verdeling van inkomsten uit het federale verkeersveiligheidsfonds niet kan blijven duren.

Op vraag van N-VA-Minister Geert Bourgeois heeft de Vlaamse regering het op de agenda gezet van het overlegcomité met de federale regering.

N-VA tracht te verwezenlijken wat zij haar kiezers beloofd heeft!

Luddo
6 maart 2006, 09:05
Luddo,

Die bevoegdheid zit bij de federale regering. Al de Vlaamse partijen willen dat deze bevoegdheid naar Vlaanderen komt bij de volgende staatshervorming.

Vlaams Minister Van Brempt (Sp.a) vindt dat deze ongelijke verdeling van inkomsten uit het federale verkeersveiligheidsfonds niet kan blijven duren.

Op vraag van N-VA-Minister Geert Bourgeois heeft de Vlaamse regering het op de agenda gezet van het overlegcomité met de federale regering.

N-VA tracht te verwezenlijken wat zij haar kiezers beloofd heeft!

Die uitleg wordt altijd als excuus gegeven. Het is de taak van de Vlaamse regering om ELK wetsvoorstel te beoordelen op haar effect voor Vlaanderen, niet NADAT het wet is geworden maar VOOR het gestemd wordt. De Vlaamse regering heeft zich weer eens laten ringeloren. Ofwel wist ze het niet en dan is het onbekwaamheid ofwel wist ze het wel en dan...

jan hyoens
6 maart 2006, 09:14
Totaal fout guido007

De N-Va pretendeerde om naar Nederlands en Frans voorbeeld de bevolking te bevragen. i.v.m. de Europese grondwet. Daar kwam niks van in huis Achter 't gat heeft de N-Va heimelijk die grondwet geratificeerd.

Bovendien blijk je niet op de hoogte van wat echte directe democratie inhoudt. Je verwart het met bevragingen ons voorgelegd door politici. Van hen kan je uiteraard verwachten dat ze de vragen manipuleren. Wanneer de burger echter initiatief neemt om een wet in te voeren of af te voeren, dan kunnen de voor en tegenstanders de vraag objectief formuleren, én elk van hun kant pro en contra op een rijtje zetten van de mogelijke keuzes.

Dat je totaal ongeïnformeerd bent wordt ook bewezen door je opmerking als zou directe democratie het parlement totaal buitenspel zetten. Niets is minder waar. Het parlement kan verder regeren, en hun beslissingen zijn democratisch legitiem zolang er geen burgerinitiatief tegen loopt.

Je kan het niet verhullen: Bij de N-Va hebben ze zware problemen met democratie. Wanneer het er op aankomt, beschouwen ze de burger als een onmondig, onbekwaam wezen dat liefst zo weinig mogelijk inspraak heeft. Nochtans is het in een democratie de burger die beslist. Desnoods tegen het parlement in. Als het parlement de ultieme macht bezit, dan kunnen we niet van een democratie spreken, maar van een elitocratie: een kleine groep oefent de macht uit.

Als het u interesseert om een hoop vooroordelen kwijt te raken, surf dan eens naar www.democratie.nu (http://www.democratie.nu)
Je zal je in discussies daarna wat wetender kunnen opstellen. 't Enige risico: na grondige lezing vind je zonder enige twijfel dat N-Va en CD&V er een dégoutant autoritair gedachtengoed op nahouden dat met democratie niks vandoen heeft.

Staaf weet toch altijd die gasten in hun blootje te zetten! Ik ga nog beginnen denken dat ze het leuk vinden.

Clemens
6 maart 2006, 10:06
Die uitleg wordt altijd als excuus gegeven. Het is de taak van de Vlaamse regering om ELK wetsvoorstel te beoordelen op haar effect voor Vlaanderen, niet NADAT het wet is geworden maar VOOR het gestemd wordt. De Vlaamse regering heeft zich weer eens laten ringeloren. Ofwel wist ze het niet en dan is het onbekwaamheid ofwel wist ze het wel en dan...

Luddo,

Nogmaals het is de bevoegdheid van de federale regering en het is ook de taak van de 20 VB-kamerleden hier tegen te protesteren!

Maar dat de VB-kamerleden te laf en te opportunistisch, of beter te onbekwaam zijn, om in het belang van Vlaanderen te reageren, hebben ze bewezen tijdens de recente kieswethervormingen.

Xenon
6 maart 2006, 10:08
Ga we nu in elke thread beginnen zeiken over directe democratie?

Luddo
6 maart 2006, 10:27
Luddo,

Nogmaals het is de bevoegdheid van de federale regering en het is ook de taak van de 20 VB-kamerleden hier tegen te protesteren!

Maar dat de VB-kamerleden te laf en te opportunistisch, of beter te onbekwaam zijn, om in het belang van Vlaanderen te reageren, hebben ze bewezen tijdens de recente kieswethervormingen.

Ook dat gebruiken jullie altijd als excuus! Een beetje veel afgezaagd en een beetje veel afgestompt, ook bij de gewone burger die dat spelletje doorheeft.
Wanneer gaan jullie eens ophouden van de schuld steeds te leggen bij de Walen en bij het Vlaams Belang? Zoek de schuldigen in de eigen (Vlaamse!) regeringskringen die hun job niet doen, uit onbekwaamheid of uit eigenbelang (je mag zelf kiezen!). Di Rupo is de beste politieke judoka van dit land. Hij vloert zijn Vlaamse tegenstrevers met één hand, en met kakahari (:lol: )!

rik47
6 maart 2006, 10:46
Luddo,

Die bevoegdheid zit bij de federale regering. Al de Vlaamse partijen willen dat deze bevoegdheid naar Vlaanderen komt bij de volgende staatshervorming.

Vlaams Minister Van Brempt (Sp.a) vindt dat deze ongelijke verdeling van inkomsten uit het federale verkeersveiligheidsfonds niet kan blijven duren.

Op vraag van N-VA-Minister Geert Bourgeois heeft de Vlaamse regering het op de agenda gezet van het overlegcomité met de federale regering.

N-VA tracht te verwezenlijken wat zij haar kiezers beloofd heeft!
Inderdaad, diezelfde woorden komen steeds terug bij de goedgelovige N-VA-ers, nl Van Brempt VINDT, Bourgeois GAAT, Vlaamse partijen WILLEN, N-VA ZAL, N-VA tracht. Wanneer eens een voltooid feit. Daarentegen, kan men zijn program niet op de politieke agenda krijgen en men weegt helemaal niet in die regering, dan moet men zijn conclusies trekken, dat respecteren de kiezers.

Clemens
6 maart 2006, 11:18
Ook dat gebruiken jullie altijd als excuus! Een beetje veel afgezaagd en een beetje veel afgestompt, ook bij de gewone burger die dat spelletje doorheeft.
Wanneer gaan jullie eens ophouden van de schuld steeds te leggen bij de Walen en bij het Vlaams Belang? Zoek de schuldigen in de eigen (Vlaamse!) regeringskringen die hun job niet doen, uit onbekwaamheid of uit eigenbelang (je mag zelf kiezen!). Di Rupo is de beste politieke judoka van dit land. Hij vloert zijn Vlaamse tegenstrevers met één hand, en met kakahari (:lol: )!

Luddo,

Dus volgens u zit de schuld niet bij de Walen. In het VB-partijprogramma lees ik héél wat anders!!!

Het VB heeft 20 kamerleden in de federale regering. Wat zitten die daar feitelijk te doen buiten wat brullen naar de meerderheid????

En ja het is onrechtstreeks het VB die er voor zorgt dat Di Rupo zijn macht steeds maar vergroot. Journalist Roger Van Houtte heeft dat een hele tijd terug eens duidelijk verwoord.

Het VB moet zijn verantwoordelijk eens opnemen en zorgen dat het CS geen rede van bestaan meer heeft. Maar die extremistische standpunten naar vreemdelingen werkt voor het VB als een kip met gouden eieren, dus het belang voor Vlaanderen moet hier wijken voor de dorst naar MACHT. Ondertussen tikt de klok maar verder in het voordeel van Di Rupo!

Luddo
6 maart 2006, 11:35
Luddo,

Dus volgens u zit de schuld niet bij de Walen. In het VB-partijprogramma lees ik héél wat anders!!!

Het VB heeft 20 kamerleden in de federale regering. Wat zitten die daar feitelijk te doen buiten wat brullen naar de meerderheid????

En ja het is onrechtstreeks het VB die er voor zorgt dat Di Rupo zijn macht steeds maar vergroot. Journalist Roger Van Houtte heeft dat een hele tijd terug eens duidelijk verwoord.

Het VB moet zijn verantwoordelijk eens opnemen en zorgen dat het CS geen rede van bestaan meer heeft. Maar die extremistische standpunten naar vreemdelingen werkt voor het VB als een kip met gouden eieren, dus het belang voor Vlaanderen moet hier wijken voor de dorst naar MACHT. Ondertussen tikt de klok maar verder in het voordeel van Di Rupo!

1. Ik veeg mijn gat aan partijprogramma's en beoordeel ze naar hun waarde als men ze in de praktijk omzet.
2. Ik "zit" al van in 1960 in de Vlaamse Beweging en heb nu de indruk dat we al die jaren de verkeerde vijand bevochten hebben, tot grote tevredenheid van de CVP, VLD en SP die niets liever hebben/hadden dan dat we onze energie verspillen aan het bestrijden van de Walen en de Franstaligen. Wij zijn er allemaal met onze twee voeten ingetrapt en nu nog hebben de meeste Vlaamsbewegers een Franstalige vijand nodig.
3. De echte vijand/tegenstander is de Vlaamse , pardon Noord-Belgische, meerderheidspolitieker die om allerlei duistere eigenbelangredenen de Franstaligen toelaat te eisen en te pakken wat ze willen en die steeds het Belgische voortbestaan als doorslaggevend argument weten in te brengen.
De Vlaamse Beweging verspilt haar energie aan het bevechten van di Rupo! Di Rupo is verkozen door de Walen en het is zijn verdomde plicht de belangen van ZIJN kiezers te verdedigen, en hij doet dat schitterend!
4. EEN KEER (1 keer) een Vlaams front vormen met het Vlaams Belang, op een cruciaal moment ophouden met wat men de Vlaamse broekschijterij noemt en het is gedaan met wat men "de Waalse arrogantie" noemt.

Clemens
6 maart 2006, 13:41
4. EEN KEER (1 keer) een Vlaams front vormen met het Vlaams Belang, op een cruciaal moment ophouden met wat men de Vlaamse broekschijterij noemt en het is gedaan met wat men "de Waalse arrogantie" noemt.

Luddo,

Nogmaals

Als u dat wil, dan moet het VB zijn verantwoordelijk eens opnemen en zorgen dat het CS geen rede van bestaan meer heeft. Maar die extremistische standpunten naar vreemdelingen werkt voor het VB als een kip met gouden eieren, dus het belang voor Vlaanderen moet hier wijken voor de dorst naar MACHT.
Ondertussen tikt de klok maar verder in het voordeel van Di Rupo!

Luddo
6 maart 2006, 13:50
Luddo,

Nogmaals

Als u dat wil, dan moet het VB zijn verantwoordelijk eens opnemen en zorgen dat het CS geen rede van bestaan meer heeft. Maar die extremistische standpunten naar vreemdelingen werkt voor het VB als een kip met gouden eieren, dus het belang voor Vlaanderen moet hier wijken voor de dorst naar MACHT.
Ondertussen tikt de klok maar verder in het voordeel van Di Rupo!

Als je het Vlaams Belang verantwoordelijk wil stellen voor de platbroekerij van de Noord-Belgische regeringsleden dan moet je het Vlaams Belang laten meebesturen. Dan kan je ze op hun daden afrekenen. Ik ben blij dat je blijft vasthouden aan steeds dezelfde argumentatie. Dat schept duidelijkheid in de Vlaamse Beweging!
Stel je het Vlaams Belang ook verantwoordelijk voor de zeer degelijke en beginselvaste houding van De Wael en Onckelinckx in de zaak Erdahl?
C'est le ridicule qui tue!

Supe®Staaf
6 maart 2006, 13:57
Ga we nu in elke thread beginnen zeiken over directe democratie?Tuurlijk?
Democratie is toch het soort bestuur waar burger en politicus idealiter behoren naar te streven?
Als tegen dat streven gezondigd wordt, dan kunnen we maar beter een signaal geven, én in voorkomend geval een middel aanreiken.
;-)

drosophila
6 maart 2006, 14:01
Tuurlijk?
Democratie is toch het soort bestuur waar burger en politicus idealiter behoren naar te streven?
Als tegen dat streven gezondigd wordt, dan kunnen we maar beter een signaal geven, én in voorkomend geval een middel aanreiken.
;-)

Zogenaamde "directe" democratie is goed voor kerkfabrieken, davidsfondsafdelingen en amateurtoneelverenigingen. Niet voor staten in een complexe 21ste-eeuwse geglobaliseerde samenleving.

Supe®Staaf
6 maart 2006, 14:17
Zogenaamde "directe" democratie is goed voor kerkfabrieken, davidsfondsafdelingen en amateurtoneelverenigingen. Niet voor staten in een complexe 21ste-eeuwse geglobaliseerde samenleving.Vertel me dan eens over de politieke rampen die staten waar directe democratie voorhanden is, reeds hebben getroffen?

Of dacht je misschien dat directe democratie een totale afschaffing van het parlement betekende?
Dan ben je uiteraard niet goed geïnformeerd.
Misschien even bijspijkeren op www.democratie.nu (http://www.democratie.nu) vooraleer we er verder over praten?

C uit W
6 maart 2006, 15:28
Zogenaamde "directe" democratie is goed voor kerkfabrieken, davidsfondsafdelingen en amateurtoneelverenigingen. Niet voor staten in een complexe 21ste-eeuwse geglobaliseerde samenleving.
Zogenaamde 'vertegenwoordigende' democratie is paternalistische onzin, goed voor de samenleving van de 19e eeuw, waar het overgrote deel van de bevolking dag in dag uit zwaar werk verrichte en ongeschoold was. Het was ook handig om die mensen dan van de macht te houden (stel dat ze de economie schaden).
Vandaag is die situatie echte compleet achterhaald.

Clemens
6 maart 2006, 19:09
Als je het Vlaams Belang verantwoordelijk wil stellen voor de platbroekerij van de Noord-Belgische regeringsleden dan moet je het Vlaams Belang laten meebesturen. Dan kan je ze op hun daden afrekenen. Ik ben blij dat je blijft vasthouden aan steeds dezelfde argumentatie. Dat schept duidelijkheid in de Vlaamse Beweging!
Stel je het Vlaams Belang ook verantwoordelijk voor de zeer degelijke en beginselvaste houding van De Wael en Onckelinckx in de zaak Erdahl?
C'est le ridicule qui tue!

Luddo,

Nogmaals
Als u dat wil, dan moet het VB zijn verantwoordelijk eens opnemen en zorgen dat het CS geen rede van bestaan meer heeft. Maar die extremistische standpunten naar vreemdelingen werkt voor het VB als een kip met gouden eieren, dus het belang voor Vlaanderen moet hier wijken voor de dorst naar MACHT.
Ondertussen tikt de klok maar verder in het voordeel van Di Rupo!

En wat de zaak Erdal betreft, dat is inderdaad de verantwoordelijkheid van De Wael en Onckelinckx. Als ze nu nog aan Erdal de verzekering geven dat ze niet zal worden uitgeleverd aan dat fascistisch regime wanneer ze haar gevangenisstraf komt uitzitten, verdienen ze beiden nog een dikke proficiat!

Bolter
6 maart 2006, 19:16
Probleem in de politiek...

Als je als partij met een positieve actie naar buiten komt zullen de andere partijen toch al het nodige doen om je in een negatief daglicht te stellen..

Vele politieke geloofwaardigheid gaat zo de mist in...

Luddo
6 maart 2006, 19:40
Luddo,

Nogmaals
Als u dat wil, dan moet het VB zijn verantwoordelijk eens opnemen en zorgen dat het CS geen rede van bestaan meer heeft. Maar die extremistische standpunten naar vreemdelingen werkt voor het VB als een kip met gouden eieren, dus het belang voor Vlaanderen moet hier wijken voor de dorst naar MACHT.
Ondertussen tikt de klok maar verder in het voordeel van Di Rupo!

En wat de zaak Erdal betreft, dat is inderdaad de verantwoordelijkheid van De Wael en Onckelinckx. Als ze nu nog aan Erdal de verzekering geven dat ze niet zal worden uitgeleverd aan dat fascistisch regime wanneer ze haar gevangenisstraf komt uitzitten, verdienen ze beiden nog een dikke proficiat!

Uw trouw aan uw partij en volgzaamheid in haar dwaasheden dwingt mijn oprechte bewondering en respect af. Ik ken wel wat N-VA'ers in mijn regio maar geen enkele durft zich tijdens een gesprek zo partijvolgzaam opstellen als U. U zult het nog ver brengen! Zit er soms iets in het vat?

guido 007
6 maart 2006, 20:54
Toch maakt Superstaaf een heel terechte opmerking. Sedert het verkiezingsverraad van de N-VA (u weet wel "wij stappen nooit in een regering met de SP.a" en "wij stappen niet in een regering voor BHV is geplitst") hebben we de N-VA niet meer gehoord. Integendeel, ze zijn braafjes aan de lijn van de CD&V gebleven. Meer zelfs, de N-VA-topstukken gaan nu zelfs al op de thee bij Bert Bibber II.


Na de thee heeft de koning z'n nieuwjaarsrede geschreven, hij had inderdaad de bibber op z'n lijf, moet toch straffe thee geweest zijn die Geert geschonken heeft.

giserke
6 maart 2006, 22:28
Grote woorden, maar in de praktijk valt 'verantwoordelijkheid nemen' voor de N-Va best mee. Kan je geloven dat ik als royalistische Belgicist nog maar bitter weinig schrik heb van een N-Va die haar 'verantwoordelijkheden opneemt'?
:lol:
blijkbaar wel, want ze nijpen hem zo erg, dat ze allerspoed de N-VA voor de nieuwjaarsspeech op andere gedachten wilden brengen.

Clemens
7 maart 2006, 09:03
de N-VA-topstukken gaan nu zelfs al op de thee bij Bert Bibber II.

Jan van den Berghe,

Even vergeten dat Marie-Rose Morel hemel en aarde verzet heeft om toch maar deel uit te maken van de entourage rond "Filip De Taaie" tijdens zijn uitstap naar het verre China.

Bewakers moesten Marie-Rose Morel op afstand houden omdat zij telkens zo dicht mogelijk in het de nabijheid van “zijne koninklijke hoogheid” wou komen.

guido 007
7 maart 2006, 18:34
Jan van den Berghe,

Even vergeten dat Marie-Rose Morel hemel en aarde verzet heeft om toch maar deel uit te maken van de entourage rond "Filip De Taaie" tijdens zijn uitstap naar het verre China.

Bewakers moesten Marie-Rose Morel op afstand houden omdat zij telkens zo dicht mogelijk in het de nabijheid van “zijne koninklijke hoogheid” wou komen.

Yep

Luddo
7 maart 2006, 18:58
Jan van den Berghe,

Even vergeten dat Marie-Rose Morel hemel en aarde verzet heeft om toch maar deel uit te maken van de entourage rond "Filip De Taaie" tijdens zijn uitstap naar het verre China.

Bewakers moesten Marie-Rose Morel op afstand houden omdat zij telkens zo dicht mogelijk in het de nabijheid van “zijne koninklijke hoogheid” wou komen.

Ah, nu begrijp ik waarom ze op 50 meter afstand van Philippe et son fam moest blijven... Is het daarom dat Bart De Wever ze een puntje puntje puntje noemde? Ne mensch leert altijd bij. Dank zij Bart wordt er niet nog eens een bastaard geboren!:lol:

Knuppel
7 maart 2006, 19:47
Even vergeten dat Marie-Rose Morel hemel en aarde verzet heeft om toch maar deel uit te maken van de entourage rond "Filip De Taaie" tijdens zijn uitstap naar het verre China.

Bewakers moesten Marie-Rose Morel op afstand houden omdat zij telkens zo dicht mogelijk in het de nabijheid van “zijne koninklijke hoogheid” wou komen.

Nogmaals een fraai voorbeeld van de kunst van het liegen der partijslaven...

Het was Jan Loones die de Vlaamse reisvergoeding voor de de taaie van Laken namens de N-VA mee goedkeurde. Reden: omdat hij het VB ermee wilde kloten.

Een halve debiele en hele 'Taaie' doet meer kwaad dan goed aan zakenreizen van dat soort, dus die kan volgens mij beter thuis blijven. Dit integenstelling tot de vader van Morel. De man is, in tegenstelling tot de Lakense 'wiskundebolleboos', een erkende authoriteit en ervaringsdeskundige wat betreft China. Morel heeft hemel en aarde verzet om haar tot een rolstoel veroordeelde vader te kunnen vergezellen.
De BELGISCHE PRINS kan Morel, en iedere andere rechtgeaarde Vlaams-nationalist, aan de reet roesten!!!

Noem mij trouwens één goeie reden waarom een intelligente Vlaams-nationalist moeite zou doen om in de nabijheid van jouw onnozele prins te komen? Hij mag dan nog uit een blauwe baarmoeder zijn gevallen.

Er heeft trouwens in alle kranten gestaan dat het niet Morel maar de Flippe was die 50 meter afstand eiste tussen hem en haar. Bovendien behaalde 'de koninklijke hoogheid', om dezelfde reden waarom hij deze afstand eiste, zijn eredoctoraat van 'Taaie van Laken': Omdat hij geen separatisten lust. Die lusten namelijk op hun beurt geen 'koninklijke hoogheden' zoals Clemens, Guido007 en hun 'Vlaams-nationalistische' partij.

guido 007
7 maart 2006, 21:17
Nogmaals een fraai voorbeeld van de kunst van het liegen der partijslaven...

Het was Jan Loones die de Vlaamse reisvergoeding voor de de taaie van Laken namens de N-VA mee goedkeurde. Reden: omdat hij het VB ermee wilde kloten.

Een halve debiele en hele 'Taaie' doet meer kwaad dan goed aan zakenreizen van dat soort, dus die kan volgens mij beter thuis blijven. Dit integenstelling tot de vader van Morel. De man is, in tegenstelling tot de Lakense 'wiskundebolleboos', een erkende authoriteit en ervaringsdeskundige wat betreft China. Morel heeft hemel en aarde verzet om haar tot een rolstoel veroordeelde vader te kunnen vergezellen.
De BELGISCHE PRINS kan Morel, en iedere andere rechtgeaarde Vlaams-nationalist, aan de reet roesten!!!

Noem mij trouwens één goeie reden waarom een intelligente Vlaams-nationalist moeite zou doen om in de nabijheid van jouw onnozele prins te komen? Hij mag dan nog uit een blauwe baarmoeder zijn gevallen.

Er heeft trouwens in alle kranten gestaan dat het niet Morel maar de Flippe was die 50 meter afstand eiste tussen hem en haar. Bovendien behaalde 'de koninklijke hoogheid', om dezelfde reden waarom hij deze afstand eiste, zijn eredoctoraat van 'Taaie van Laken': Omdat hij geen separatisten lust. Die lusten namelijk op hun beurt geen 'koninklijke hoogheden' zoals Clemens, Guido007 en hun 'Vlaams-nationalistische' partij.

Onozel ventje, je gelooft nog je eigen leugens.
Het rode wordt net beweerd en jij beaamt het. Moreel wou absoluut bij de prins komen.

Luddo
7 maart 2006, 22:09
Onozel ventje, je gelooft nog je eigen leugens.
Het rode wordt net beweerd en jij beaamt het. Moreel wou absoluut bij de prins komen.

Onnozel ventje...:lol: :lol: :lol:

Luddo
7 maart 2006, 22:10
Onnozel ventje...:lol: :lol: :lol:

Oh, excuseer het moet "oNozel" ventje zijn;:oops:

Knuppel
7 maart 2006, 22:18
Onozel ventje, je gelooft nog je eigen leugens.
Het rode wordt net beweerd en jij beaamt het. Moreel wou absoluut bij de prins komen.

Zoals ik al zei; de monarchie kan elke rechtgeaarde Vlaams-nationalist aan de reet roesten.
Morel is er daar maar één van.

Niet Morel maar Jan Loones keurde trouwens de Vlaamse reisdotaties aan 'zijne koninklijke taaiheid' :lol: goed dankzij dewelke deze laatste in dat vliegtuig kon zitten.

Wie wil er dan absoluut bij wie komen en vooral, dankzij wie?

Clemens
7 maart 2006, 22:22
Noem mij trouwens één goeie reden waarom een intelligente Vlaams-nationalist moeite zou doen om in de nabijheid van jouw onnozele prins te komen? Hij mag dan nog uit een blauwe baarmoeder zijn gevallen.

Stel best die vraag aan Marie-Rose Morel!

Knuppel
7 maart 2006, 22:38
Super@Blokster


:rofl:
Kan je je onmacht op geen andere wijze baas?



Stel best die vraag aan Marie-Rose Morel!



Van Morel ben ik wel zeker dat ze jouw 'koninklijke taaie' niet lust.
Ik raad je echter aan om Jan Loones te vragen waarom hij die prinselijke vliegtuigreis mee mogelijk maakte...

Clemens
7 maart 2006, 22:56
Super@Blokster
Van Morel ben ik wel zeker dat ze jouw 'koninklijke taaie' niet lust.

Filip de Taaie was daar anders niet zo gerust in, zoals u terecht opmerkte:"Er heeft trouwens in alle kranten gestaan dat het niet Morel maar de Flippe was die 50 meter afstand eiste tussen hem en haar."

Een afstand die Marie-Rose Morel altijd trachtte te overbruggen, want ze wilde dicht bij de prins van haar dromen zijn, ondanks zijn afwijzing.

Luddo
7 maart 2006, 23:04
Zo nen Taaie hebben wij nog nie gehad!:lol:

Knuppel
7 maart 2006, 23:07
Super@Blokster


Filip de Taaie was daar anders niet zo gerust in, zoals u terecht opmerkte:"Er heeft trouwens in alle kranten gestaan dat het niet Morel maar de Flippe was die 50 meter afstand eiste tussen hem en haar."

Een afstand die Marie-Rose Morel altijd trachtte te overbruggen, want ze wilde dicht bij de prins van haar dromen zijn, ondanks zijn afwijzing.

Komaan Clemens, straks ga ik nog geloven dat jij je eigen dromen op Morel projecteert.

Van Marie-José zou ik dat nog kunnen aannemen maar van een Vlaams-nationalistische MAN? :rofl:

Knuppel
7 maart 2006, 23:12
Zo nen Taaie hebben wij nog nie gehad!:lol:

Daar zeg je zowat.
En hij gelooft het zelf nog écht ook!!!
Zo ne straffen toebak, daar krijgt zelfs 'Superblokker' de lachstuipen van! :rofl: :rofl: :rofl:

Clemens
8 maart 2006, 18:35
Zogenaamde "directe" democratie is goed voor kerkfabrieken, davidsfondsafdelingen en amateurtoneelverenigingen. Niet voor staten in een complexe 21ste-eeuwse geglobaliseerde samenleving.

Inderdaad,

Het VB is tegen Europa, is tegen de federale regering, is tegen de Vlaamse regering ...
Ze zijn enkel voor hun eigen zogenaamd gelijk! Is dat dan democratie,
geen compromissen willen sluiten???

Een Europese staat kan zich niet zo maar afsluiten van de binnen Europa geldende wetten, dan is ze als het ware ten dode opgeschreven.

Een gesloten economie, zoals in de Middeleeuwen, is in deze complexe 21ste-eeuwse geglobaliseerde samenleving, NIET MOGELIJK!

Supe®Staaf
8 maart 2006, 18:48
Inderdaad,

Het VB is tegen Europa,De Fransen zijn tegen Europa (>50%)
De Nederlanders zijn tegen Europa (>60%)

is tegen de federale regering,
Zijn de N-Va'ers dan eindelijk genezen van hun separatisme en vijandigheid tegen de federale Belgische staat?
Bravo!
Meer van dat!


is tegen de Vlaamse regering ...

Ik ben ook tegen een Vlaamse regering.
Die zou in een unitair België totaal overbodig zijn.
Mooie besparing.

Ze zijn enkel voor hun eigen zogenaamd gelijk! Is dat dan democratie,
geen compromissen willen sluiten???
Dus de Fransen, de Nederlanders, en de vroegere N-Va'ers waren anti-democraten?
Ik wist dat je me ooit ging gelijk geven.
Goedzo, Clemens.

Een Europese staat kan zich niet zo maar afsluiten van de binnen Europa geldende wetten, dan is ze als het ware ten dode opgeschreven.

Luddo
8 maart 2006, 19:07
Inderdaad,

Het VB is tegen Europa, is tegen de federale regering, is tegen de Vlaamse regering ...
Ze zijn enkel voor hun eigen zogenaamd gelijk! Is dat dan democratie,
geen compromissen willen sluiten???

Een Europese staat kan zich niet zo maar afsluiten van de binnen Europa geldende wetten, dan is ze als het ware ten dode opgeschreven.

Een gesloten economie, zoals in de Middeleeuwen, is in deze complexe 21ste-eeuwse geglobaliseerde samenleving, NIET MOGELIJK!

Hoe durven ze! Dat ze eens een voorbeeld nemen aan al de andere partijen die niet voor hun eigen gelijk zijn!:lol:

Clemens
9 maart 2006, 14:54
Hoe durven ze! Dat ze eens een voorbeeld nemen aan al de andere partijen die niet voor hun eigen gelijk zijn!:lol:

Het VB is te ondemocratisch om compromissen af te sluiten!

jan hyoens
9 maart 2006, 14:57
Het VB is te ondemocratisch om compromissen af te sluiten!

want in uw ogen is het compromis een ministerzetel tegen 5% vlaamse stemmen democratisch? Uw kiezers zullen het graag horen!

Luddo
9 maart 2006, 15:01
want in uw ogen is het compromis een ministerzetel tegen 5% vlaamse stemmen democratisch? Uw kiezers zullen het graag horen!

Ten slotte doen de Walen dat ook zo! Als minderheid grote machtsposities verwerven.... maar dan zonder door de knieën te gaan.

Clemens
9 maart 2006, 15:07
Ten slotte doen de Walen dat ook zo! Als minderheid grote machtsposities verwerven.... maar dan zonder door de knieën te gaan.

Regeringen samenstellen, gaat steeds gepaard met compromissen.

Als het VB zijn strategie dus niet verandert, zal ze nooit compromissen moeten sluiten ... Maar met het gevolg dat een groot deel van Vlaanderen monddood blijft en de macht van de PS steeds toeneemt.

Luddo
9 maart 2006, 15:27
Regeringen samenstellen, gaat steeds gepaard met compromissen.

Als het VB zijn strategie dus niet verandert, zal ze nooit compromissen moeten sluiten ... Maar met het gevolg dat een groot deel van Vlaanderen monddood blijft en de macht van de PS steeds toeneemt.

Als alle Vlaamse partijen (inclusief het Vlaams Belang) aan één zeel trekken moeten geen compromissen gesloten worden, denk aan BHV!
In Brussel kunnen de verenigde Vlaamse partijen de toepassing van de taalwetten zonder compromissen afdwingen. En jij weet dat ook!

jan hyoens
9 maart 2006, 15:31
Als alle Vlaamse partijen (inclusief het Vlaams Belang) aan één zeel trekken moeten geen compromissen gesloten worden, denk aan BHV!
In Brussel kunnen de verenigde Vlaamse partijen de toepassing van de taalwetten zonder compromissen afdwingen. En jij weet dat ook!

Hij weet het verdomd heel goed! Ik zou wel willen weten wat zijn echte bewegredenen zijn om hier te volslagen idioot uit te hangen!

Supe®Staaf
9 maart 2006, 17:37
Het VB is te ondemocratisch om compromissen af te sluiten!Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan de N-VA.
Die sluiten schone compromissen:
-Ze roepen hard dat ze nooit met sp-a in een regering zullen zetelen: "Een N-Va-stem is de enige garantie op een regering zonder socialisten"
Gelukkig zijn ze tot een compromis gekomen met de CD&V, de liberalen (en de socialisten) of we hadden geen Vlaamse regering. Stel je voor.
-De N-Va verklaarde stoer dat ze B-H-V gingen splitsen.
Gelukkig vopnden ze een eerbaar compromis: als ze het hele geval eventjes lieten afkoelen, mochten ze in de Vlaamse regering blijven en mocht Bougeois Tony Marie van de VRT lekker mangelen.
-N-Va keurde op haar congres het cordon sanitair af.
Gelukkig vonden ze een compromis tegenover een lid dat deze visie in de praktijk wou brengen: hij moet zijn N-Va-lidkaart van volgend jaar niet betalen (en ze wordt ook niet meer verlengd)

Algemeen vraagje:
Wat is er zo eerbaar aan een compromis?
Is een volledige realisatie van je standpunt plots verwerpelijk?

guido 007
9 maart 2006, 19:15
Als alle Vlaamse partijen (inclusief het Vlaams Belang) aan één zeel trekken moeten geen compromissen gesloten worden, denk aan BHV!
In Brussel kunnen de verenigde Vlaamse partijen de toepassing van de taalwetten zonder compromissen afdwingen. En jij weet dat ook!


Alhoewel ik persoonlijk BHV een zezer belangrijk dossier vind, zijn er buiten dat dossier nog heel andere katten te geselen. Je kan geen regeerakkoord sluiten voor één dossier.

C uit W
9 maart 2006, 19:17
Ten slotte doen de Walen dat ook zo! Als minderheid grote machtsposities verwerven.... maar dan zonder door de knieën te gaan.Daarmee dat zoveel Vlamingen tegen dat corrupt Waals systeem zijn, wij willen democratisch en goed bestuur.
Sommigen (...) willen gewoon klein Belgie maken van Vlaanderen.

Supe®Staaf
9 maart 2006, 19:18
Alhoewel ik persoonlijk BHV een zezer belangrijk dossier vind, zijn er buiten dat dossier nog heel andere katten te geselen.
Daar zeg je een waar woord.
Welke 'andere katten' heeft Bourgeois intussen reeds gegeseld, de bel aangebonden of bij de melk gezet?
http://www.vetsurgeonsboardwa.au.com/VSB-images/03_12%20hit_cat.gif

Clemens
10 maart 2006, 17:14
Als alle Vlaamse partijen (inclusief het Vlaams Belang) aan één zeel trekken moeten geen compromissen gesloten worden, denk aan BHV!
In Brussel kunnen de verenigde Vlaamse partijen de toepassing van de taalwetten zonder compromissen afdwingen. En jij weet dat ook!

Tijdens de debatten i.v.m. BHV heeft het VB ZEKER NIET aan één zeel getrokken. Integendeel, voortdurend hebben zij hun pijlen gericht naar
CD&V/ N-VA.

Luddo
10 maart 2006, 17:31
Tijdens de debatten i.v.m. BHV heeft het VB ZEKER NIET aan één zeel getrokken. Integendeel, voortdurend hebben zij hun pijlen gericht naar
CD&V/ N-VA.

De Vlaamse Bewiging richt al 50 jaar haar pijlen op de verkeerde vijand! De vijand van de Vlaamse Beweging zit in die partijen die al 50 jaar de "onderhandelingen" namens de Vlamingen met de Walen en Franstaligen voeren zonder ook maar één keer één vuist te tonen. Steeds compromissen, compromissen,
compromissen, compromissen,compromissen, compromissen,compromissen, compromissen,compromissen, compromissen,compromissen, compromissen...

guido 007
10 maart 2006, 18:35
Daar zeg je een waar woord.
Welke 'andere katten' heeft Bourgeois intussen reeds gegeseld, de bel aangebonden of bij de melk gezet?
http://www.vetsurgeonsboardwa.au.com/VSB-images/03_12%20hit_cat.gif


Vroeger als parlementslid en nu als minister alleen al meer als het heel VB samen. Het VB doet gewoon niets anders dan huilen dat de anderen hun niet begrijpen en daarbij hangen ze ook nog het slachtoffer uit.

rik47
10 maart 2006, 18:40
Vroeger als parlementslid en nu als minister alleen al meer als het heel VB samen. Het VB doet gewoon niets anders dan huilen dat de anderen hun niet begrijpen en daarbij hangen ze ook nog het slachtoffer uit.
Niet alleen het VB, gans Vlaanderen huilt met zulke vertegenwoordigers.

Clemens
10 maart 2006, 19:14
Niet alleen het VB, gans Vlaanderen huilt met zulke vertegenwoordigers.

Zulke vertegenwoordigers als Vlaams Minister Geert Bourgeois worden door de Vlaamse Volksbeweging wel bijgetreden en bevestigd!

Lees maar de persmededeling i.v.m. hun reactie op het nieuwsbericht:
"De Gucht valt Bourgeois aan over moord in Turkije"

Guido Moons,Politiek secretaris van de V.V.B. steunde onomwonden de houding van Vlaams Minister Geert Bourgeois


De liberale minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht (VLD) heeft De Morgen gecontacteerd om Vlaanderen in de persoon van Geert Bourgeois een opdoffer te verkopen. Waarom is zijne excellentie zo "gebelgd" ?

Omdat Bourgeois als Vlaams minister van Buitenlandse Zaken Turkije om uitleg vroeg over de gruwelijke moord op de ouders van Derwish Ferho, de in België verblijvende voorzitter van het Koerdisch Instituut. 'Bourgeois heeft daar geen zaken mee. Hij kan hoogstens maar naar mij schrijven, met de vraag of ik dat wil doen', aldus De Gucht, zoals vaker een heel klein beetje arrogant.

De Gucht lijkt te blijven denken dat het bestuurlijke niveau Vlaanderen ondergeschikt zou zijn aan dat van het onbestuurlijke niveau België.
Bourgeois stelt terecht dat De Gucht niet het alleenrecht heeft over mensenrechtenkwesties.

'Dit behoort wel degelijk tot mijn bevoegdheden. Als zou blijken dat Turkije betrokken is, zitten we met een reuzengroot probleem'.

Turkije is kandidaat om lid te worden van de Europese Unie en de deelstaatparlementen moeten die toetreding mee goedkeuren. Alleen onder die voorwaarde heeft het Vlaams Parlement de Europese grondwet goedgekeurd. Vlaanderen moét zich dus bezorgd tonen om de politieke ontwikkelingen in Turkije en Geert Bourgeois moét de Turkse overheid om uitleg vragen. In de brief was geen sprake van een beschuldiging aan het adres van de Turkse overheid.

Maar ex-VU'ers die zich in tal van Vlaamse partijen (N-VA, VLD, Spirit, CD&V en Groen) hebben genesteld, hadden en hebben (nu over de partijgrenzen heen) altijd al veel sympathie voor het Koerdische volk, dat in Turkije niet zo lief werd en wordt behandeld. Dat is hun volste recht. De Erdal-blunder van paars mag geen excuus zijn om in het geval Derwish Ferho niet aan te dringen op duidelijkheid.

Als een bibberende De Gucht het Vlaamse niveau meent te mogen verbieden zijn wettelijke taken uit te voeren, zit hij ook op dat vlak fout. In dat geval wil hij de politieke bevoegdheden van Vlaanderen beknotten.

Het is het zoveelste signaal dat sommige federale liberalen samen met de Franstaligen een groot recuperatie-offensief zijn gestart. Hiermee beschadigen ze de kordate uitgangspositie die Vlaanderen inneemt in de aanloop van de communautaire onderhandelingen die op de Vlaamse agenda staan.

De Gucht en Dewael hebben destijds hun Vlaamse posities geruild voor een job op het federale niveau. De V.V.B. moedigt de Vlaamsgezinde liberalen aan om het liberale topduo en hun vriend-premier te herinneren aan de Vlaamse standpunten van de partij, zoals die zijn geformuleerd in de Resoluties van het Vlaams Parlement, in de Vlaamse regeerverklaring en in het VLD-congres over confederalisme. Dat is een mooie opdracht in een Vlaanderen dat stilaan overtuigd geraakt van confederalisme als minimum-optie.

Voor de Vlaamse Volksbeweging,
Guido Moons
Politiek secretaris van de V.V.B.
tel. 0494 / 475.997.
www.vvb.org

Supe®Staaf
10 maart 2006, 19:15
Vroeger als parlementslid en nu als minister alleen al meer als het heel VB samen. Het VB doet gewoon niets anders dan huilen dat de anderen hun niet begrijpen en daarbij hangen ze ook nog het slachtoffer uit.Proficiat, maar heel concreet ben je niet.
Vandaaag heeft hij voorgesteld om reclame voor en na kinderprogramma's toe te laten.
Dat is concreet.
Welke belangwekkende realisaties kan hij nog op zijn actief schrijven?

Clemens
10 maart 2006, 19:25
Gelukkig zijn er mensen als Guido Moons, politiek secretaris van de V.V.B., die mensen als Geert Bourgeois juist weten in te schatten en te waarderen!

Guido Moons,Politiek secretaris van de V.V.B. steunde onomwonden de houding van Vlaams Minister Geert Bourgeois.

"Bourgeois stelt terecht dat De Gucht niet het alleenrecht heeft over mensenrechtenkwesties. 'Dit behoort wel degelijk tot mijn bevoegdheden. Als zou blijken dat Turkije betrokken is, zitten we met een reuzengroot probleem'.

Turkije is kandidaat om lid te worden van de Europese Unie en de deelstaatparlementen moeten die toetreding mee goedkeuren. Alleen onder die voorwaarde heeft het Vlaams Parlement de Europese grondwet goedgekeurd.

Vlaanderen moét zich dus bezorgd tonen om de politieke ontwikkelingen in Turkije en Geert Bourgeois moét de Turkse overheid om uitleg vragen. In de brief was geen sprake van een beschuldiging aan het adres van de Turkse overheid."

rik47
10 maart 2006, 19:30
Lees maar de persmededeling i.v.m. hun reactie op het nieuwsbericht:
"De Gucht valt Bourgeois aan over moord in Turkije"

Guido Moons,Politiek secretaris van de V.V.B. steunde onomwonden de houding van Vlaams Minister Geert Bourgeois
Hier heb je gelijk, ook ik vond Bourgeois hierin moedig, zeker tov die arrogante De Gucht. Dan zijn voorstel ivm reclame voor en na kinderprograms, kan ik mij invinden, anders vloeit veel reclame-inkomsten naar het buitenland. Als het goed is, zeggen we het ook.

Supe®Staaf
10 maart 2006, 19:47
Dan zijn voorstel ivm reclame voor en na kinderprograms, kan ik mij invinden, anders vloeit veel reclame-inkomsten naar het buitenland. Als het goed is, zeggen we het ook.Dus de centen hebben voorrang op kinderwelzijn?

Knuppel
10 maart 2006, 20:14
Dus de centen hebben voorrang op kinderwelzijn?

Dat schijnt in heel Europa (behalve in Belgique) het geval geweest te zijn en vermits alle zenders op dezelfde kabel zitten...

Ben jij wel zo onafhankelijk als je van jezelf schijnt te denkt, Staafje?

Clemens
10 maart 2006, 21:37
Hier heb je gelijk, ook ik vond Bourgeois hierin moedig, zeker tov die arrogante De Gucht. Dan zijn voorstel ivm reclame voor en na kinderprograms, kan ik mij invinden, anders vloeit veel reclame-inkomsten naar het buitenland. Als het goed is, zeggen we het ook.

Zo'n reacties zijn belangrijker dan een ondertekening van een charter!

Dat Filip Dewinter bij de volgende federale verkiezingen bereid is mee te werken aan een Vlaams front met een minimumprogramma, is ook een nieuw en positief gegeven.

Dit impliceert dat hij afstapt van het dogma "We stappen enkel in de laatste federale regering" en dat hij wil onderhandelen met de Waalse partijen.

Luddo
10 maart 2006, 21:45
Zo'n reacties zijn belangrijker dan een ondertekening van een charter!

Dat Filip Dewinter bij de volgende federale verkiezingen bereid is mee te werken aan een Vlaams front met een minimumprogramma, is ook een nieuw en positief gegeven.

Dit impliceert dat hij afstapt van het dogma "We stappen enkel in de laatste federale regering" en dat hij wil onderhandelen met de Waalse partijen.

Ik vind niet dat je voor je rechten op je knieën moet gaan vallen!
Eerst alles waar Vlaanderen RECHT op heeft (toepassing van de taalwetten, splitsing BHV, zeggingsschap over eigen grondgebied, tweetaligheid vanaf een bepaald niveau enz......) en dan kan er gepraat worden.

Clemens
11 maart 2006, 08:05
Ik vind niet dat je voor je rechten op je knieën moet gaan vallen!
Eerst alles waar Vlaanderen RECHT op heeft (toepassing van de taalwetten, splitsing BHV, zeggingsschap over eigen grondgebied, tweetaligheid vanaf een bepaald niveau enz......) en dan kan er gepraat worden.

Luddo,

Dat vind ik ook , maar uw programma verdedigen bij de Waalse partijen, is NIET op de knieën vallen.

Er kan veel worden gerealiseerd als er bij de volgende federale verkiezingen een Vlaams front kan ontstaan met een minimumprogramma, waar alle Vlaamse partijen bij betrokken zijn.

Luddo
11 maart 2006, 08:17
Luddo,

Dat vind ik ook , maar uw programma verdedigen bij de Waalse partijen, is NIET op de knieën vallen.

Zo zijn we al 50 jaar bezig ..van toegeving naar toegeving, en dit op essentiële punten ...

Er kan veel worden gerealiseerd als er bij de volgende federale verkiezingen een Vlaams front kan ontstaan met een minimumprogramma, waar alle Vlaamse partijen bij betrokken zijn.

Dat is een nieuwigheid! Zo hadden we al 50 jaar moeten bezig geweest zijn....

Clemens
11 maart 2006, 08:39
Dat is een nieuwigheid! Zo hadden we al 50 jaar moeten bezig geweest zijn....

Tijdens een recentelijk debat in Edegem met Filip Dewinter (VB) Jean-Marie Dedecker (VLD), Bart De Wever (N-VA) en Hugo Coveliers (VLOTT) bevestigde de N-VA-voorzitter steeds tegen een cordon sanitaire te zijn geweest.
Voor het CS te doorbreken is volgens hem

een bocht nodig bij het Vlaams Belang en

een andere houding bij VLD en CD&V.

Dat Dewinter bereid is tot een minimumprogramma noemde hij een nieuw element.

Luddo
11 maart 2006, 08:49
Tijdens een recentelijk debat in Edegem met Filip Dewinter (VB) Jean-Marie Dedecker (VLD), Bart De Wever (N-VA) en Hugo Coveliers (VLOTT) bevestigde de N-VA-voorzitter steeds tegen een cordon sanitaire te zijn geweest.
Voor het CS te doorbreken is volgens hem

een bocht nodig bij het Vlaams Belang en

een andere houding bij VLD en CD&V.

Dat Dewinter bereid is tot een minimumprogramma noemde hij een nieuw element.

Dat is inderdaad een nieuw element! Al jaren demoniseert hij het Vlaams Belang en nu ineens...
Heeft hij misschien eens eindelijk het oor te luisteren gelegd bij de N-VA-achterban? (Noteer dat ik niet schrijf "ZIJN achterban" want die heeft hij bijna niet meer!). Wat hij de laatste tijd uit zijn botten sloeg over het Vlaams Belang en zijn mandatarissen kan hem hoogstens nog een ministerjob opbrengen maar bij de gewone burger moet hij daarmee niet afkomen!

Clemens
11 maart 2006, 12:12
Dat is inderdaad een nieuw element! Al jaren demoniseert hij het Vlaams Belang en nu ineens...
Heeft hij misschien eens eindelijk het oor te luisteren gelegd bij de N-VA-achterban? (Noteer dat ik niet schrijf "ZIJN achterban" want die heeft hij bijna niet meer!). Wat hij de laatste tijd uit zijn botten sloeg over het Vlaams Belang en zijn mandatarissen kan hem hoogstens nog een ministerjob opbrengen maar bij de gewone burger moet hij daarmee niet afkomen!

Dit is zeker geen nieuw element, N-VA heeft zich steeds verzet tegen het CS.
VB heeft zich steeds agressief opgesteld naar N-VA, dus tracht nu de zaak niet om te draaien!

En het groeiende aantal N-VA – leden bewijst dat de N-VA achterban nog steeds groot is!
Dat werd tevens bewezen door de talrijke congresgangers op 11 februari te Antwerpen.

Supe®Staaf
11 maart 2006, 12:16
Dit is zeker geen nieuw element, N-VA heeft zich steeds verzet tegen het CS.Nu zelfs door mensen aan de kant te schuiven die het CS willen doorbreken.....:thumbsup:
:rofl:

Knuppel
11 maart 2006, 12:40
N-VA heeft zich steeds verzet tegen het CS.


En hoe doet de N-VA dat vandaag, Clemens?

Door mandatarissen uit de partij te zetten die al 30 jaar trouwe dienst aan hun partij bewezen hebben maar die de tijd overrijp achtten om zich niet alleen met het woord, maar ook met de daad, tegen het CS te verzetten?

http://bestsmileys.com/textinbubble3/3.gif

Clemens
13 maart 2006, 09:33
...
Door mandatarissen uit de partij te zetten die al 30 jaar trouwe dienst aan hun partij bewezen hebben maar die de tijd overrijp achtten om zich niet alleen met het woord, maar ook met de daad, tegen het CS te verzetten?



-Het CS is een zaak die moet worden opgelost tussen de grote partijen.
En is op de eerste plaats een zaak waar het VB ZELF zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.

-Als een lokale partij wil opkomen onder de naam van N-VA, moet zij zich ook houden aan de partij-richtlijnen ( die reeds meer dan een jaar zijn gekend), anders is zij niet solidair met de andere N-VA-leden en sluit zij zichzelf automatisch uit.

Partij-werking veronderstelt een goede teamwerking!
In alle partijen en zeker ook in het VB, worden eiselgangers geweerd

rik47
13 maart 2006, 11:03
Het CS is een zaak die moet worden opgelost tussen de grote partijen.
En is op de eerste plaats een zaak waar het VB ZELF zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.
Stop dan met het VB te demoniseren en geef ze de kans om verantwoordelijkheid op te nemen en vorm een vlaams front, daarbij nog is de N-VA dan conform met zijn congresteksten, dus jullie winnen 2X.

Als een lokale partij wil opkomen onder de naam van N-VA, moet zij zich ook houden aan de partij-richtlijnen ( die reeds meer dan een jaar zijn gekend), anders is zij niet solidair met de andere N-VA-leden en sluit zij zichzelf automatisch uit.
Inderdaad, de N-VA daden staan nu haaks op zijn congresteksten en principes, die je mag verwachten van een vlaamse partij.

Supe®Staaf
13 maart 2006, 12:42
En is op de eerste plaats een zaak waar het VB ZELF zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.Versta me niet verkeerd: ik heb niets tegen een pre-electorale duiding van coalitie voor-of af-keur. Integendeel: het is een stap naar meer democratie om de kiezer vooraf te laten weten welke coalitie hij kan verwachten of niet kan verwachten bij het uitbrengen van zijn stem op partij x-y-z.
Toch stoort er me iets aan uw redenering. Het CS is een afspraak van rood-blauw-tsjeef-groen om geen coalities met het VB te sluiten.
Hoe kan de uitgesloten partij daaraan verhelpen? Hoe kan een uitgeslotene zijn uitsluiting ongedaan maken, als hij niet betrokken is bij dat beslissingsproces van uitsluiting, als hij niet bij de initiatiefnemers behoort?
Je kan evenmin de schuld voor het cordon bij het VB leggen omwille van hun standpunten. Het CS is immers nergens conditioneel gedefinieerd. Er is enkel de naakte afspraak: geen samenwerking. Geen probleem, maar neem dan tenminste de verantwoordelijkheid voor die daad op, en probeer eventuele negatieve gevolgen niet af te schuiven op de niet betrokken partij. Dat staat o zo lullig.

Egidius
13 maart 2006, 12:57
en jij wel zo onafhankelijk als je van jezelf schijnt te denkt, Staafje?

Zijn protest tegen het dreigement van de carnavalsvoorzitster inzake mohammedtoestanden leek idd wat zwakjes. :-)

Clemens
13 maart 2006, 13:40
Stop dan met het VB te demoniseren en geef ze de kans om verantwoordelijkheid op te nemen en vorm een vlaams front, daarbij nog is de N-VA dan conform met zijn congresteksten, dus jullie winnen 2X.



Bart Laeremans liet indertijd weten dat de VB-fractie zich niet geroepen voelde om de N-VA te plezieren!!!

Wel, N-VA is niet opgericht om de problemen van het VB op te lossen.

N-VA werkt voor een beter en meer Vlaanderen en dat is haar belangrijkste opdracht.

jan hyoens
13 maart 2006, 13:41
N-VA werkt voor een beter en meer Vlaanderen en dat is haar belangrijkste opdracht.

wanneer beginnen jullie?

guido 007
13 maart 2006, 19:44
wanneer beginnen jullie?


We zijn er goed mee bezig, alleen moet je het willen zien.

rik47
13 maart 2006, 23:15
We zijn er goed mee bezig, alleen moet je het willen zien.
Wil jij ons eens uitleggen hetgeen jij al hebt waargenomen?

Clemens
13 maart 2006, 23:22
Wil jij ons eens uitleggen hetgeen jij al hebt waargenomen?


rik47

Wat baten kaars en bril als den VB-uil niet zien en wil ?

daiwa
13 maart 2006, 23:25
rik47

Wat baten kaars en bril als den VB-uil niet zien en wil ?

Noem mij dan eens 1 belofte van de zovele die Bourgeois aan zijn kiezers heeft gedaan die hij is nagekomen.

Clemens
14 maart 2006, 09:51
Noem mij dan eens 1 belofte van de zovele die Bourgeois aan zijn kiezers heeft gedaan die hij is nagekomen.

Daiwa

Het recentelijk goedgekeurd inburgeringsdecreet draagt volledig
de N-VA stempel.

Reeds van bij de oprichting van N-VA stond dit in haar programma
en wordt heden uitgevoerd.

Supe®Staaf
14 maart 2006, 10:15
Daiwa

Het recentelijk goedgekeurd inburgeringsdecreet draagt volledig
de N-VA stempel.Daar wachtte gans België op.

Clemens
14 maart 2006, 10:18
Daar wachtte gans België op.

De reacties van de Franstaligen zijn sprekend.

N-VA doet het.

Luddo
14 maart 2006, 10:24
De reacties van de Franstaligen zijn sprekend.

N-VA doet het.

In de broek?

Knuppel
14 maart 2006, 10:31
Daiwa

Het recentelijk goedgekeurd inburgeringsdecreet draagt volledig
de N-VA stempel.

Reeds van bij de oprichting van N-VA stond dit in haar programma
en wordt heden uitgevoerd.

Prachtig! Echt waar!

Nu nog de splitsing van BHV en de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

guido 007
15 maart 2006, 19:47
Prachtig! Echt waar!

Nu nog de splitsing van BHV en de onafhankelijkheid van Vlaanderen.


Alles op z'n tijd.


Als N-VA 10 scoort, scoort het VB iets minder dan 1.

Dit zijn de verhoudingen van hetgeen een kleine pazrtij ten opzichte van een grote realiseert.

Geen woorden maar daden is onze N-VA slogan.

Wij zegeen wat we doen en we doen wat we zeggen. Dat is nogal iets anders dan aan de zijlijn te staan roepen.

C uit W
15 maart 2006, 19:55
Alles op z'n tijd.


Als N-VA 10 scoort, scoort het VB iets minder dan 1.

Dit zijn de verhoudingen van hetgeen een kleine pazrtij ten opzichte van een grote realiseert.

Geen woorden maar daden is onze N-VA slogan.

Wij zegeen wat we doen en we doen wat we zeggen. Dat is nogal iets anders dan aan de zijlijn te staan roepen.
Dit is pas holle sloganpraat!

C uit W
15 maart 2006, 19:55
In de broek?
:mrgreen:

guido 007
15 maart 2006, 20:02
Dit is pas holle sloganpraat!


Niks sloganpraat, het vB stelt niets voor.


De Burgemeester van Schoten gehoord?

Veel van de klachten van inwoners (kan gaan over een scheve stoepdorpel) eindigen hun brief aan het college, ik weet voor welke partij ik de volgende keer stem.

Welnu deze partij heeft ook geen oplossingen voor alle problemen, meer nog ze heeft meestal geen oplossingen, roepen en tieren aan de zijlijn, maar als het op schapen scheren aankomt..................

rik47
15 maart 2006, 20:10
Niks sloganpraat, het vB stelt niets voor.


De Burgemeester van Schoten gehoord?

Veel van de klachten van inwoners (kan gaan over een scheve stoepdorpel) eindigen hun brief aan het college, ik weet voor welke partij ik de volgende keer stem.

Welnu deze partij heeft ook geen oplossingen voor alle problemen, meer nog ze heeft meestal geen oplossingen, roepen en tieren aan de zijlijn, maar als het op schapen scheren aankomt..................
Dus voor jou moeten de mensen voor een scheve tegel bij het VB aankloppen, zelfs dat kunnen jullie niet aan.

Supe®Staaf
15 maart 2006, 20:55
Alles op z'n tijd.Onverwijld.


Als N-VA 10 scoort, scoort het VB iets minder dan 1.

Dit zijn de verhoudingen van hetgeen een kleine pazrtij ten opzichte van een grote realiseert.
Tien keer niks is ook niks.


Geen woorden maar daden is onze N-VA slogan.
Leve Feyenoord.

Wij zegeen wat we doen en we doen wat we zeggen. Dat is nogal iets anders dan aan de zijlijn te staan roepen.Doe en zeg maar rustig voort. Ik ben er gerust in.:lol:

Egidius
15 maart 2006, 21:30
Geen woorden maar daden is onze N-VA slogan.

Wij zegeen wat we doen en we doen wat we zeggen.

Volgens mij ben jij een provocateur, iemand die de NVA wil belachelijk maken door te chargeren. Ik moet wel zeggen dat ik Staaf beter vind in die rol.

Indien niet: vijf minuten politieke moed toegewenst om BHV te splitsen.

sailer
15 maart 2006, 21:32
Luddo,

Nogmaals
Als u dat wil, dan moet het VB zijn verantwoordelijk eens opnemen en zorgen dat het CS geen rede van bestaan meer heeft. Maar die extremistische standpunten naar vreemdelingen werkt voor het VB als een kip met gouden eieren, dus het belang voor Vlaanderen moet hier wijken voor de dorst naar MACHT.
Ondertussen tikt de klok maar verder in het voordeel van Di Rupo!

En wat de zaak Erdal betreft, dat is inderdaad de verantwoordelijkheid van De Wael en Onckelinckx. Als ze nu nog aan Erdal de verzekering geven dat ze niet zal worden uitgeleverd aan dat fascistisch regime wanneer ze haar gevangenisstraf komt uitzitten, verdienen ze beiden nog een dikke proficiat!
Proficiat,nou breekt mijn klomp,twee ministers die in ieder normaal land ontslag zouden nemen en in de grond kruipen van schaamte.En die vaudeville van De Wael,een kaartje heen en terug om zijn lief op te halen per falcon van het leger dan nog,kostprijs 100.000 €. En u weet heel goed dat die twee niet bevoegd zijn om Erdal een vrijgeleide te geven,daar beslist de rechtbank over.De scheiding der machten weet u,of telt dat niet in dit geval.

sailer
15 maart 2006, 21:36
Het VB is te ondemocratisch om compromissen af te sluiten!
Wat is dat eigenlijk ondemocratisch,geef eens uitleg,en ik ben geen universitair hé,niet te moeilijk.

sailer
15 maart 2006, 21:47
Hier heb je gelijk, ook ik vond Bourgeois hierin moedig, zeker tov die arrogante De Gucht. Dan zijn voorstel ivm reclame voor en na kinderprograms, kan ik mij invinden, anders vloeit veel reclame-inkomsten naar het buitenland. Als het goed is, zeggen we het ook.
Eigenaardig,dit komt juist na het ontslag van 25 mensen bij vtm en de noodkreet van de VUM groep dat de reclameinkomsten toch zo verminderd zijn.Zeg nu zelf ,hoeveel mensen kijken er werkelijk naar reclame die meestal stoort Een volwassene kan nog wegzappen en kan nog min of meer kritisch zijn,een kind niet.Geertje gaat plat op zijn buik voor de media en zal er misschien ergens ook zijn voordeel mee doen, misschien een zeteltje als beheerder of zo,altijd meegenomen.Hij weet heel goed dat het zijn eerste en hoogst waarschijnlijk zijn laatste ministerpostje zal zijn,en meegraaien wat kan is de boodschap.

Supe®Staaf
16 maart 2006, 07:37
Volgens mij ben jij een provocateur, iemand die de NVA wil belachelijk maken door te chargeren. Ik moet wel zeggen dat ik Staaf beter vind in die rol.Groot verschil: ik doe me niet voor als N-VA'er.
Ik ben radicaal en openlijk tégen partijen die qua programma separatistisch anti-royalistisch en on-democratisch zijn.

Egidius
16 maart 2006, 08:10
Groot verschil: ik doe me niet voor als N-VA'er.

:lol: :lol:

Supe®Staaf
16 maart 2006, 08:22
:lol: :lol:Eerlijk waar Egidius, maar als ik even in de huid van eenoprechte N-Va'er kruip, dan krijg ik bij het lezen van postings �* la Clemens, guid00007, zorroaster en andere partij-negerkes last van tenenkrullende, plaatsvervangende schaamte.
Ik weet niet of het fakers zijn, maar ze jagen me in elk geval geen angst meer aan: hun Vlaams discours is immers compleet ongeloofwaardig.
De N-VA'ers waar ik schrik van heb, dat zijn gasten van het kaliber van robert t. Die maken écht werk van zaken die voor mijn geliefd België levensgevaarlijk zijn.

Egidius
16 maart 2006, 10:11
Eerlijk waar Egidius, maar als ik even in de huid van eenoprechte N-Va'er kruip, dan krijg ik bij het lezen van postings �* la Clemens, guid00007, zorroaster en andere partij-negerkes last van tenenkrullende, plaatsvervangende schaamte.

I know.

Ik weet niet of het fakers zijn,

Clemens en guid00007 zijn vermoedelijk tamelijk minbegaafde partij-apparatsjiks, die bijzonder veel te verliezen hebben als de NVA verdwijnt. Al hou ik mogelijkheid open dat het provocateurs zijn, we hebben hier ook al BUB-fakers gehad.

Zorroaster is een ander geval: die heeft wel de nodige intelligentie, en je voelt dat hij twijfelt aan de houdbaarheid van zijn positie. Dat is de reden dat hij hier bijna niet meer te zien is.

maar ze jagen me in elk geval geen angst meer aan: hun Vlaams discours is immers compleet ongeloofwaardig.

Terecht, ze sluiten al electorale akkoorden met de BUB en de B-Plus. Je hebt er een nieuwe bondgenoot bijgekregen, al zou ik daar niet al te blij mee zijn: ze zijn compleet onbetrouwbaar en waarschijnlijk binnenkort opgelost in de nevelen der tijden.

De N-VA'ers waar ik schrik van heb, dat zijn gasten van het kaliber van robert t. Die maken écht werk van zaken die voor mijn geliefd België levensgevaarlijk zijn.

Ik denk niet dat Robert nog NVA-er is.

Supe®Staaf
16 maart 2006, 12:48
I know.You know, I know, everybody knows...... (vrij naar Johan McEnroe)

Ik denk niet dat Robert nog NVA-er is.Hij bleef loyaal en respecteerde het gevraagde forumverbod.
Maar misschien weet jij meer......?

Egidius
16 maart 2006, 13:10
Hij bleef loyaal en respecteerde het gevraagde forumverbod.

Dat denk ik niet.

Maar misschien weet jij meer......?

Misschien. :lol:

guido 007
16 maart 2006, 18:04
Dus voor jou moeten de mensen voor een scheve tegel bij het VB aankloppen, zelfs dat kunnen jullie niet aan.

Nee, mijn beste dit geeft aan waarom mensen soms VB stemmen.

guido 007
16 maart 2006, 18:07
:lol: :lol:


Ik doe me anders ook niet voor als N-VAer hoor.

guido 007
16 maart 2006, 18:08
Eigenaardig,dit komt juist na het ontslag van 25 mensen bij vtm en de noodkreet van de VUM groep dat de reclameinkomsten toch zo verminderd zijn.Zeg nu zelf ,hoeveel mensen kijken er werkelijk naar reclame die meestal stoort Een volwassene kan nog wegzappen en kan nog min of meer kritisch zijn,een kind niet.Geertje gaat plat op zijn buik voor de media en zal er misschien ergens ook zijn voordeel mee doen, misschien een zeteltje als beheerder of zo,altijd meegenomen.Hij weet heel goed dat het zijn eerste en hoogst waarschijnlijk zijn laatste ministerpostje zal zijn,en meegraaien wat kan is de boodschap.

En zo kan niemand die verantwoordelijkheid neemt iets goed doen in de ogen van de VBers.

Egidius
16 maart 2006, 18:10
Ik doe me anders ook niet voor als N-VAer hoor.

Je bent buitengebonjourd? Iets flamingants gezegd misschien?

guido 007
16 maart 2006, 18:10
Eerlijk waar Egidius, maar als ik even in de huid van eenoprechte N-Va'er kruip, dan krijg ik bij het lezen van postings �* la Clemens, guid00007, zorroaster en andere partij-negerkes last van tenenkrullende, plaatsvervangende schaamte.
Ik weet niet of het fakers zijn, maar ze jagen me in elk geval geen angst meer aan: hun Vlaams discours is immers compleet ongeloofwaardig.
De N-VA'ers waar ik schrik van heb, dat zijn gasten van het kaliber van robert t. Die maken écht werk van zaken die voor mijn geliefd België levensgevaarlijk zijn.


Ik zou toch maar opassen als ik in uw plaats was. Voor dit forum befeef ik me op het niveau van mijn medeforumgenoten. Het is niet altijd even gemakkelijk om mij zo laag op te stellen, maar dat neem ik er dan maar bij.

guido 007
16 maart 2006, 18:13
[quote=Egidius;1582773]I know.



Clemens en guid00007 zijn vermoedelijk tamelijk minbegaafde partij-apparatsjiks, die bijzonder veel te verliezen hebben als de NVA verdwijnt. Al hou ik mogelijkheid open dat het provocateurs zijn, we hebben hier ook al BUB-fakers gehad.


quote]


Bedankt voor het compliment. Dit bevestigd het niveau van mijn medeforumgenoten. Als ze de bal niet kunnen spelen (omdat ze weten dat ze het toch niet kunnen halen tegen onze oprechtheid) spelen ze maar de man.

Egidius
16 maart 2006, 18:18
Bedankt voor het compliment.

Het was niet bedoeld als een compliment, eerder een zakelijke beschrijving.

Dit bevestigd het niveau van mijn medeforumgenoten. Als ze de bal niet kunnen spelen (omdat ze weten dat ze het toch niet kunnen halen tegen onze oprechtheid) spelen ze maar de man.

Och, we doen het ene zonder het andere te laten.

Supe®Staaf
16 maart 2006, 19:10
Ik zou toch maar opassen als ik in uw plaats was.Een bedreiging?

Voor dit forum befeef ik me op het niveau van mijn medeforumgenoten. In elk geval qua spelling.:-P
Qua inhoud vind ik je postings doorgaans een stuk onder het gemiddelde.
Maar dat kan uiteraard expres zijn: je stelt je misschien iets té veel naar onderen toe bij.
In dat geval: prima gelukt.

Het is niet altijd even gemakkelijk om mij zo laag op te stellen, maar dat neem ik er dan maar bij.Toch wel hoor: het gaat fantastisch.

Clemens
17 maart 2006, 09:12
Bedankt voor het compliment. Dit bevestigt het niveau van mijn medeforumgenoten. Als ze de bal niet kunnen spelen (omdat ze weten dat ze het toch niet kunnen halen tegen onze oprechtheid) spelen ze maar de man.

Inderdaad,

Of feiten worden verdraaid en leugenachtig door hen voorgesteld.

En dan maar zwaaien met een charter, dat voor de VB-ers niets anders is dan een vrijgeleide om ongestoord verder uit te halen naar N-VA.

stab
17 maart 2006, 09:25
Bedankt voor het compliment. Dit bevestigd het niveau van mijn medeforumgenoten. Als ze de bal niet kunnen spelen (omdat ze weten dat ze het toch niet kunnen halen tegen onze oprechtheid) spelen ze maar de man.Ken je nog andere goeie grappen?

Knuppel
17 maart 2006, 09:36
Een bedreiging?

In elk geval qua spelling.:-P
Qua inhoud vind ik je postings doorgaans een stuk onder het gemiddelde.
Maar dat kan uiteraard expres zijn: je stelt je misschien iets té veel naar onderen toe bij.
In dat geval: prima gelukt.

Toch wel hoor: het gaat fantastisch.

:lol:

Knuppel
17 maart 2006, 09:39
Inderdaad,

Of feiten worden verdraaid en leugenachtig door hen voorgesteld.

En dan maar zwaaien met een charter, dat voor de VB-ers niets anders is dan een vrijgeleide om ongestoord verder uit te halen naar N-VA.

Vergeet intussen niet dat het charter van een van je eigen partijgenoten kwam, en met heel andere bedoelingen dan jij hier beweert. Maar dat ze jou niet aanstaan is duidelijk genoeg.

Over leugenachtigheid en verdraaiïngen gesproken....

Knuppel
17 maart 2006, 09:42
Bedankt voor het compliment. Dit bevestigd het niveau van mijn medeforumgenoten. Als ze de bal niet kunnen spelen (omdat ze weten dat ze het toch niet kunnen halen tegen onze oprechtheid) spelen ze maar de man.

:rofl: :rofl: :rofl:

Clemens
17 maart 2006, 09:55
Vergeet intussen niet dat het charter van een van je eigen partijgenoten kwam, en met heel andere bedoelingen dan jij hier beweert. Maar dat ze jou niet aanstaan is duidelijk genoeg.

Over leugenachtigheid en verdraaiïngen gesproken....

Het is de manier waarop de VB-ers en u in het bijzonder dit charter als vrijgeleide gebruiken om onverminderd uit te halen naar N-VA.

Het oorspronkelijk ontwerp van het charter is wel vertrokken van bij Koen Vermant, lid van de VB-Welkomgroep.

Dus wie is er hier aan het liegen???

Knuppel
17 maart 2006, 09:59
Het is de manier waarop de VB-ers en u in het bijzonder dit charter als vrijgeleide gebruiken om onverminderd uit te halen naar N-VA.

Het oorspronkelijk ontwerp van het charter is wel vertrokken van bij Koen Vermant, lid van de VB-Welkomgroep.

Dus wie is er hier aan het liegen???

Ook het 'oorspronkelijke charter', maar ZEKER het definitieve, was het idee van je eigen partijgenoot.

Jij liegt dus.

Egidius
17 maart 2006, 10:00
Het oorspronkelijk ontwerp van het charter is wel vertrokken van bij Koen Vermant, lid van de VB-Welkomgroep.

Het oorspronkelijk ontwerp van het NVA-programma is wel vertrokken van bij het VNV destijds, om van de nog oorspronkelijker inspiratiebronnen maar te zwijgen.

Clemens
17 maart 2006, 10:53
Ook het 'oorspronkelijke charter', maar ZEKER het definitieve, was het idee van je eigen partijgenoot.

Jij liegt dus.

Niets van.

Alles is vertrokken van bij VB-er Koen Vermant, een trouwe adept van Marie-Rose Morel en haar Welkomgroep.

Knuppel
17 maart 2006, 11:03
- De idee voor het charter werd gelanceerd door Koen Vermant, VB lid.

- Aangezien ik er positief op gereageerd heb, heeft Koen me zijn ontwerptekst bezorgd, die niet volledig beantwoordde aan mijn verwachtingen. Ik heb daarna mijn eigen tekst geschreven.

Mij best.
Maar dit kan je niet ontkennen.
Met de uiteindelijke tekst van het Charter had de KV noch de Welkomstgroep een sikkepit te maken.

Robert t heeft er wel van in het begin 'positief op gereageerd'.

En met recht en reden.

Calle
17 maart 2006, 11:06
Inderdaad, diezelfde woorden komen steeds terug bij de goedgelovige N-VA-ers, nl Van Brempt VINDT, Bourgeois GAAT, Vlaamse partijen WILLEN, N-VA ZAL, N-VA tracht. Wanneer eens een voltooid feit. Daarentegen, kan men zijn program niet op de politieke agenda krijgen en men weegt helemaal niet in die regering, dan moet men zijn conclusies trekken, dat respecteren de kiezers.

Ik stem niet meer op de N-VA, ik weet begot niet meer wat te stemmen, maar als VB aanhangertje moet jij wel niet veel zeggen over dit punt.

Het VB heeft immers nog niets anders gezegd als WIJ GAAN, WIJ VINDEN.
Zolang als jullie zelf niks bewezen hebben hebben jullie geen recht van spreken mijns inziens.

En begin nu niet te zagen over het cordon, als je jezelf beter opstelt zou dat rap in orde zijn.

rik47
17 maart 2006, 17:11
Ik stem niet meer op de N-VA, ik weet begot niet meer wat te stemmen, maar als VB aanhangertje moet jij wel niet veel zeggen over dit punt.

Het VB heeft immers nog niets anders gezegd als WIJ GAAN, WIJ VINDEN.
Zolang als jullie zelf niks bewezen hebben hebben jullie geen recht van spreken mijns inziens.

En begin nu niet te zagen over het cordon, als je jezelf beter opstelt zou dat rap in orde zijn.
Vlaams Belang aanhanger, weet jij veel.....Het verschil is dat het VB als oppositie-partij geen wetsvoorstellen kan uitvoeren, de N-VA echter is een beleidspartij, die helaas voor de vlaming, o zo weinig weegt op het beleid.

Clemens
18 maart 2006, 10:47
Vlaams Belang aanhanger, weet jij veel.....Het verschil is dat het VB als oppositie-partij geen wetsvoorstellen kan uitvoeren, de N-VA echter is een beleidspartij, die helaas voor de vlaming, o zo weinig weegt op het beleid.

De N-VA neemt haar verantwoordelijkheid op en drukt Vlaamse accenten door op het beleid.

Het recentelijk inburgeringsbeleid dat de Vlaamse regering volgt, is één van die verwezenlijkingen

Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil!


Het VB heeft immers nog niets anders gezegd als WIJ GAAN, WIJ VINDEN.
Zolang als jullie zelf niks bewezen hebben hebben jullie geen recht van spreken mijns inziens.

En begin nu niet te zagen over het cordon, als je jezelf beter opstelt zou dat rap in orde zijn.

rik47
18 maart 2006, 16:40
De N-VA neemt haar verantwoordelijkheid op en drukt Vlaamse accenten door op het beleid.

Het recentelijk inburgeringsbeleid dat de Vlaamse regering volgt, is één van die verwezenlijkingen

Wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil!
De dag dat jullie de CD&V kunnen dwingen achter een N-VA voorstel ivm vlaamse verzuchtingen te staan, verdienen jullie mijn respect.
Enkel Bart De Wever zijn postje nog, en dan verdwijnen jullie langzaam maar zeker in de grote CD&V buik.

Jan van den Berghe
18 maart 2006, 17:07
Ik stem niet meer op de N-VA, ik weet begot niet meer wat te stemmen, maar als VB aanhangertje moet jij wel niet veel zeggen over dit punt.

Het VB heeft immers nog niets anders gezegd als WIJ GAAN, WIJ VINDEN.
Zolang als jullie zelf niks bewezen hebben hebben jullie geen recht van spreken mijns inziens.

En begin nu niet te zagen over het cordon, als je jezelf beter opstelt zou dat rap in orde zijn.

Dat is pas onzin. De N-VA had voor haar machtsdeelname ook niets bewezen. En daarenboven hoeven wij onze standpunten niet bij te stellen, omdat de politiek correcten er niet van houden. De bevolking houdt er wel van, bewijze onze steeds stijgende aanhang bij iedere verkiezing.

Jan van den Berghe
18 maart 2006, 17:08
De N-VA neemt haar verantwoordelijkheid op en drukt Vlaamse accenten door op het beleid.

Het recentelijk inburgeringsbeleid dat de Vlaamse regering volgt, is één van die verwezenlijkingen

Nu moet u mij eens vertellen waar haar het Vlaamse accent ligt. En over welke andere "Vlaamse accenten" heeft u het wel?

Ik zie bitterweinig van de N-VA op regeringsvlak, beste vriend.

guido 007
18 maart 2006, 17:40
Dat is pas onzin. De N-VA had voor haar machtsdeelname ook niets bewezen. En daarenboven hoeven wij onze standpunten niet bij te stellen, omdat de politiek correcten er niet van houden. De bevolking houdt er wel van, bewijze onze steeds stijgende aanhang bij iedere verkiezing.


Proteststemmen, proteststemmen en nogmaalsproteststemmen. Als er iets de kiezer geërgerd heeft, is zijn eerste reactie, ik stem de volgende maal voor het Blok.

Hoeveel van de VB kiezers zouden voor het VB kiezen om de Vlaamse standpunten?

Ik weet het niet, waarschijnlijk niet de helft.

Ik laat het niet aan mijn hart komen, ik ga vanavond gezellig samen met VBers en N-VAers feesten. In onze omgeving wordt er ieder jaar een uilenspiegelavond ingericht (door VVB en het ijzerbedevaarcomité). Ik ga een ongetwijfeld mooie avond tegemoet, de extremen onder de VBers laat ik gewoon links liggen, met de rest kan ik het doorgaans goed uitkrijgen.

Jan van den Berghe
18 maart 2006, 18:06
Proteststemmen, proteststemmen en nogmaalsproteststemmen. Als er iets de kiezer geërgerd heeft, is zijn eerste reactie, ik stem de volgende maal voor het Blok.

Hoeveel van de VB kiezers zouden voor het VB kiezen om de Vlaamse standpunten?

Ik weet het niet, waarschijnlijk niet de helft.

Hahaha!

Stelling 1: "Ik weet het niet"
Stelling 2: "Waarschijnlijk niet de helft"

Kortom, puur uit de dikke duim.

Voor het overige doet het er eigenlijk niet toe wat de beweegredenen zijn van een kiezer. Het resultaat telt. Waar het jullie te doen om is, is een stem van een VB-kiezer te minimaliseren en dus te besluiten "daar moeten we geen rekening mee houden". Daar draait het om. Daarom de voortdurende reflexie over de vraag "Wat beweegt toch de VB-kiezer?" Nu, eigenlijk is het geen reflexie, maar een dogmatisch en verstard standpunt om toch maar de toename van het VB-kiespubliek te kunnen negeren. Dat is een foute redenering natuurlijk in een democratie. En de kiezer laat zich overduidelijk niet doen.

guido 007
18 maart 2006, 18:18
Hahaha!

Stelling 1: "Ik weet het niet"
Stelling 2: "Waarschijnlijk niet de helft"

Kortom, puur uit de dikke duim.

Voor het overige doet het er eigenlijk niet toe wat de beweegredenen zijn van een kiezer. Het resultaat telt. Waar het jullie te doen om is, is een stem van een VB-kiezer te minimaliseren en dus te besluiten "daar moeten we geen rekening mee houden". Daar draait het om. Daarom de voortdurende reflexie over de vraag "Wat beweegt toch de VB-kiezer?" Nu, eigenlijk is het geen reflexie, maar een dogmatisch en verstard standpunt om toch maar de toename van het VB-kiespubliek te kunnen negeren. Dat is een foute redenering natuurlijk in een democratie. En de kiezer laat zich overduidelijk niet doen.


Neen, daar draait het niet om, ik wil geen enkele stem minimaliseren, en ik wil wel degelijk rekening houden met het aantal stemmen dat het VB haalt. Ik heb elders al geschreven dat ik er een grote voorstander van ben dat het VB beleidsverantwoordelijkheid krijgt. Niet omdat ik het programma van het VB onderschrijf (verschillende punten uiteraard wel), maar om de bevolking te laten inzien dat het VB ook niet voor alles een oplossing heeft.

Het doet er wel degelijk toe waarom een kiezer voor een bepaalde partij stemt. Zeker als deze partij wil meeregeren, op welk niveau dan ook.

En nu ga ik feesten.

Clemens
19 maart 2006, 09:16
Nu moet u mij eens vertellen waar haar het Vlaamse accent ligt. En over welke andere "Vlaamse accenten" heeft u het wel?

Ik zie bitterweinig van de N-VA op regeringsvlak, beste vriend.

Jan van den Berghe

De Vlaamse regering werkt dagdagelijks aan Vlaams beleid.

Vlaams beleid gaat over :
- Verdieping van de Schelde om grotere zeeschepen toe te laten
- Het tracé van de IJzeren Rijn om de Vlaamse economie te stimuleren
tot
- Versterking van de Schelde dijken te Wichelen,
om de kwaliteit van de bewoners te verbeteren.

Vlaams beleid is werken aan een kwaliteitsvolle en verdraagzaam
Vlaanderen.

Jan van den Berghe
19 maart 2006, 09:24
Jan van den Berghe

De Vlaamse regering werkt dagdagelijks aan Vlaams beleid.

Vlaams beleid gaat over :
- Verdieping van de Schelde om grotere zeeschepen toe te laten
- Het tracé van de IJzeren Rijn om de Vlaamse economie te stimuleren
tot
- Versterking van de Schelde dijken te Wichelen,
om de kwaliteit van de bewoners te verbeteren.

Vlaams beleid is werken aan een kwaliteitsvolle en verdraagzaam
Vlaanderen.

Als ik het goed begrijpt, heeft deze regering maar aan drie punten gewerkt. Dag in, dag uit. Hoe mager! Daarenboven valt er al eentje af, nl. de verdieping van de Schelde, daar dit al onder de vorige regering was beslist. En is er dan al een definitief akkoord over de IJzeren Rijn? Bij mijn weten is dat ook gedeeltelijke bevoegdheid van de federale regering.

Zijn dat dan volgens u beruchte "Vlaamse accenten" waarover u het heeft? Heel magertjes! Bijzonder magertjes!!!

Jan van den Berghe
19 maart 2006, 09:26
Neen, daar draait het niet om, ik wil geen enkele stem minimaliseren, en ik wil wel degelijk rekening houden met het aantal stemmen dat het VB haalt. Ik heb elders al geschreven dat ik er een grote voorstander van ben dat het VB beleidsverantwoordelijkheid krijgt. Niet omdat ik het programma van het VB onderschrijf (verschillende punten uiteraard wel), maar om de bevolking te laten inzien dat het VB ook niet voor alles een oplossing heeft.

Wat een merkwaardige redenering naar het einde... Op welke basis concludeert u dat het Vlaams Belang het immers niet goed zal doen wanneer ze de beleidsverantwoordelijkheid krijgt? En denkt u nu werkelijk dat de mensen denken dat het Vlaams Belang, eens aan de macht, alles met een handomdraai zal oplossen? Ofwel heeft u weinig inzicht in het politiek denken van de mensen, ofwel goochelt u uzelf onbewust iets voor.

rik47
19 maart 2006, 09:27
De Vlaamse regering werkt dagdagelijks aan Vlaams beleid.

Vlaams beleid gaat over :
- Verdieping van de Schelde om grotere zeeschepen toe te laten
- Het tracé van de IJzeren Rijn om de Vlaamse economie te stimuleren.

Logisch, die projecten worden gedragen en getrokken door Leterme en Peeters. We hadden graag een specifieke vlaamse eis van de N-VA gehoord en ingewilligd dan.

Clemens
19 maart 2006, 10:11
Logisch, die projecten worden gedragen en getrokken door Leterme en Peeters. We hadden graag een specifieke vlaamse eis van de N-VA gehoord en ingewilligd dan.

rik47

Deze projecten worden gedragen door alle Vlaamse regeringsparijen.

Voor een Wichelaar zij stevige dijken een topprioriteit.

Dat daar N-VA kan aan meewerken is mooi meegenomen.

Trouwens vanuit Wichelen heeft het Vlaams-nationalisme wortel geschoten in de denderstreek.

In die tijd was in Wetteren enkel de familie van Walter Capiau
bereid aan de actieve Vlaams-nationale kern uit Wichelen
haar steun te verlenen.

Een beter en verdraagzaam Vlaanderen moet het hoogste doel
zijn van een Vlaamse regering.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 12:16
De Vlaamse regering werkt dagdagelijks aan Vlaams beleid.
- Versterking van de Schelde dijken te Wichelen,
om de kwaliteit van de bewoners te verbeteren.

:rofl:
En?
Is de kwaliteit van de Wichelaars er op vooruitgegaan?

Ik vermoed dat Jan niet vraagt naar beleid in Vlaanderen, maar naar Vlaams beleid i.e. beleid dat de Vlaamse zaak vooruithelpt.
Wat mij betreft mag je rustig doorgaan met het versterken van Wichelse dijken en het verbeteren van de kwaliteit van de Wichelaars. Zolang jullie daar mee bezig zijn, blijven jullie met je tengels van mijn zoete vaderland.
:-P

Supe®Staaf
19 maart 2006, 12:17
Trouwens vanuit Wichelen heeft het Vlaams-nationalisme wortel geschoten in de denderstreek.

:rofl:
Wichelen ligt aan de Schelde!

Ambiorix
19 maart 2006, 12:18
op lokaal vlak kan men niks bereiken voor de Vlaamse zaak, tenzij het randgemeenten zijn waar men te maken heeft met rechtstreekse verfransing.
Men kan als nationalisten wél de amerikanisering, afrikanisering, en vooral islamisering tegengaan op lokaal vlak, maar dat schrikt de NVA af, want ze zouden wel eens GEASSOCIEERD kunnen worden met de nazi's van het Blok.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 12:47
op lokaal vlak kan men niks bereiken voor de Vlaamse zaak,Dat klopt.
Ik begrijp dan ook niet waarom het VB, dat volgens jullie een Vlaamsnationalistische partij is, lokaal toch opkomt.

C uit W
19 maart 2006, 12:56
Dat klopt.
Ik begrijp dan ook niet waarom het VB, dat volgens jullie een Vlaamsnationalistische partij is, lokaal toch opkomt.
Het is ook een rechtse partij, die rechts bestuur wil.
Daarvoor is elk niveau nuttig.

Clemens
19 maart 2006, 12:57
:rofl:
Wichelen ligt aan de Schelde!

Wichelen is de buurgemeente van Dendermonde.

In Wichelen lag de basis van het Vlaams-nationalisme in de streek van Dendermonde.

Haar actie terrein reikte tot Wetteren en Zele.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 12:58
Wichelen is de buurgemeente van Dendermonde.

In Wichelen lag de basis van het Vlaams-nationalisme in de streek van Dendermonde.

Haar actie terrein reikte tot Wetteren en Zele.Wichelen, Wetteren, Zele, zijn allemaal gemeenten aan de Schelde.
Uw zever over Vlaamsnationalisme aan de Dender houdt dus geen steek.

Clemens
19 maart 2006, 13:09
Wichelen, Wetteren, Zele, zijn allemaal gemeenten aan de Schelde.
Uw zever over Vlaamsnationalisme aan de Dender houdt dus geen steek.

Schijnbaar weet u niet dat in Dendermonde
de Dender uitmondt in de Schelde.

In Wichelen lag de basis van het Vlaams-nationalisme in de streek van Dendermonde.

Dendermonde is trouwens de belangrijkste stad
in de directe nabijheid van Wichelen.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 13:14
Schijnbaar weet u niet dat in Dendermonde
de Dender uitmondt in de Schelde.Tuurlijk wel, maar de dorpjes waar jij over praat, liggen stuk voor stuk aan de Schelde. Oók Dendermonde.



In Wichelen lag de basis van het Vlaams-nationalisme in de streek van Dendermonde.

Vanwaaruit die perfide ideologie naar Dendermonde vloeide interesseert me maar matig.
Mijn intentie is om het Vlaamsnationalisme terug te dringen. Tot in Wichelen desnooods, of verder nog tot aan de zee, of nog beter: erin.
:lol:

stab
19 maart 2006, 14:11
Mijn intentie is om het Vlaamsnationalisme terug te dringen. Tot in Wichelen desnooods, of verder nog tot aan de zee, of nog beter: erin.
:lol:Euh, overschat ge uzelf niet een beetje?

Clemens
19 maart 2006, 14:56
Wichelen had ook vele jaren
een Vlaamsgezinde en geliefde CVP burgemeester
van allochtone afkomst.

stab
19 maart 2006, 15:01
Wichelen had ook vele jaren
een Vlaamsgezinde en geliefde CVP burgemeester
van allochtone afkomst.En wie was dat?

Ambiorix
19 maart 2006, 15:01
Dat klopt.
Ik begrijp dan ook niet waarom het VB, dat volgens jullie een Vlaamsnationalistische partij is, lokaal toch opkomt.
omdat nationale macht enkel kan gegrepen worden als er een culturele basis gelegd wordt, en dát is iets dat dan weer wél lokaal moet gebeuren.

Clemens
19 maart 2006, 15:02
En wie was dat?

Taylor

Spijtig genoeg te vroeg gestorven.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 15:35
Taylor

Spijtig genoeg te vroeg gestorven.
Als al uw postings van hetzelfde bedenkelijke, leugenachtige allooi zijn.......

Taylor was geen VU'er, geen N-VA'er of geen VB'er, maar een onvervalste tsjeef, die wel nog verhuisde naar de NCD van Van Hecke:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=nbra04012002_013
WICHELEN - John Taylor blijft burgemeester ondanks zijn breuk met de CD&V-fractie. De man trad zopas toe tot de Nieuwe Christen Democratie (NCD) van Johan Van Hecke. Hoe die Taylor het flamingantisme aan de Dender zou verspreid hebben mag je me eens uitleggen.
Of beter: zo mag jij van mij met je N-VA het flamingantisme verspreiden tot aan de Noordpool.
:rofl:

Clemens
19 maart 2006, 15:57
Als al uw postings van hetzelfde bedenkelijke, leugenachtige allooi zijn.......

?????????????????????
Waar zou ik geschreven hebben dat Taylor, een VU-er, N-VA-er of een VB-er was???

Taylor was Vlaamsgezind en behoorde eerst tot de CVP en heeft zich inderdaad laten ompraten door Johan van Hecke om over te stappen.
Een overstap waar Taylor zich nadien niet zo gelukkig bij voelde.

Taylor was een Vlaams gezind en geliefd burgemeester.
Vlaams gezind zijn, gaat over de partij-grenzen heen. Ook VLD-ers of mensen van Groen of SP.a-spirit kunnen Vlaams gezind zijn.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 16:01
Euh, overschat ge uzelf niet een beetje?Stout gesproken, is half gewonnen.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 16:02
?????????????????????
Waar zou ik geschreven hebben dat Taylor, een VU-er, N-VA-er of een VB-er was???Dat deed je inderdaad niet.
Maar om te gaan zeggen dat Taylor de verspreider was van het Vlaamsnationalisme in de Denderstreek, dat is tweemaal grof met spek geschoten.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 16:04
Vlaams gezind zijn, gaat over de partij-grenzen heen. Ook VLD-ers of mensen van Groen of SP.a-spirit kunnen Vlaams gezind zijn.Belgisch gezind zijn is ook niet langer partij gebonden.
Er zijn al vele N-Va'ers die hun anti-Belgische en anti-monarchistische standpunten bijsturen.:lol:

guido 007
19 maart 2006, 16:59
Als al uw postings van hetzelfde bedenkelijke, leugenachtige allooi zijn.......

Oorspronkelijk bericht door Clemens http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46539&page=10#post1587205)
Wichelen had ook vele jaren
een Vlaamsgezinde en geliefde CVP burgemeester
van allochtone afkomst.

WAAR LIEGT CLEMMENS HIER?



Taylor was geen VU'er, geen N-VA'er of geen VB'er, maar een onvervalste tsjeef, die wel nog verhuisde naar de NCD van Van Hecke:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=nbra04012002_013
Hoe die Taylor het flamingantisme aan de Dender zou verspreid hebben mag je me eens uitleggen.
Of beter: zo mag jij van mij met je N-VA het flamingantisme verspreiden tot aan de Noordpool.
:rofl:

Clemens
19 maart 2006, 18:04
Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf
Als al uw postings van hetzelfde bedenkelijke, leugenachtige allooi zijn.......

Oorspronkelijk bericht door Clemens
Wichelen had ook vele jaren
een Vlaamsgezinde en geliefde CVP burgemeester
van allochtone afkomst.

WAAR LIEGT CLEMMENS HIER?




En Supe®Staaf ?????????????

Luddo
19 maart 2006, 18:21
Wat is er eigenlijk mis met die flitspalen? Dat werd toch door de hele regering beslist, VLAAMSE regeringsleden inbegrepen? Toen die beslissing viel hadden ze daar toch geen bezwaren tegen?
Het is onheus van di Rupo hiervoor verantwoordelijk te stellen. Die man heeft alleen goed onderhandeld! En de Vlaamse, pardon Noord-Belgische regeringsleden hebben zich laten in de doeken doen door een schitterend strateeg!
Dus: Hang die onnozele plaatjes aan de woningen van de slechte onderhandelaars die ofwel te lomp zijn om te helpen donderen ofwel.......

Supe®Staaf
19 maart 2006, 19:48
Oorspronkelijk bericht door Supe®Staaf
Als al uw postings van hetzelfde bedenkelijke, leugenachtige allooi zijn.......

Oorspronkelijk bericht door Clemens
Wichelen had ook vele jaren
een Vlaamsgezinde en geliefde CVP burgemeester
van allochtone afkomst.

WAAR LIEGT CLEMMENS HIER?




En Supe®Staaf ?????????????Op het eerste gezicht is hier voor de verandering eens géén sprake van een aperte leugen of klinkklare nonsens vanwege Clemmens.
Daarom is het hoogst begrijpelijk dat hier met veel tamtam ruchtbaarheid aan wordt gegeven, met vette letters en gloriërende bold-type. De gelegenheden zijn té schaars om onopgemerkt te laten voorbijgaan.

Edoch, wanneer we eens dieper ingaan op de uitspraak zelf, dan blijkt er toch weer een pak bullocks ingeslopen te zijn.
1/Waarom sleurt Clemmens er op geforceerde wijze Taylors allochtoon-zijn bij? Voor mij is afkomst en ras een irrelevant criterium. Blijkbaar niet voor Clemmens. Is deze racistische oprisping een N-VA-standpunt, of verliest hier een VB-provocateur een stukje van zijn masker?
2/Als ex-Wichelaar kan ik bevestigen dat Taylor absoluut niet voor iedereen een geliefde figuur was. Een CVP'er kan per definitie voor mij politiek niet geliefd zijn. Dus uw subjectieve losse flodder gaat al zeker niet op in mijn geval.:lol:

Supe®Staaf
19 maart 2006, 19:48
Wat is er eigenlijk mis met die flitspalen? Dat werd toch door de hele regering beslist, VLAAMSE regeringsleden inbegrepen? Toen die beslissing viel hadden ze daar toch geen bezwaren tegen?
Het is onheus van di Rupo hiervoor verantwoordelijk te stellen. Die man heeft alleen goed onderhandeld! En de Vlaamse, pardon Noord-Belgische regeringsleden hebben zich laten in de doeken doen door een schitterend strateeg!
Dus: Hang die onnozele plaatjes aan de woningen van de slechte onderhandelaars die ofwel te lomp zijn om te helpen donderen ofwel.......De Luddo is een flamingant met gezond verstand.
Gelukkig zijn die zeldzaam.8)

Clemens
19 maart 2006, 20:26
Dat deed je inderdaad niet.
Maar om te gaan zeggen dat Taylor de verspreider was van het Vlaamsnationalisme in de Denderstreek, dat is tweemaal grof met spek geschoten.

Supe®Staaf,

Weer aan het liegen!
Vlaamsgezind zijn, wil niet zeggen dat je een verspreider bent van het Vlaams Nationalisme

Het is blijkbaar uw leugendag!

U gaat best eens te biechten bij Danneels!

Supe®Staaf
19 maart 2006, 20:31
Supe®Staaf,

Weer aan het liegen!
Vlaamsgezind zijn, wil niet zeggen dat je een verspreider bent van het Vlaams Nationalisme

Het is blijkbaar uw leugendag!Hola Paola!
Dat zijn jouw stellingen nietwaar!

Jij beweert dat vanuit Wichelen het Vlaamsnationalisme de Denderstreek veroverde, en dit wegens de alomgeprezen John Taylor.

Wat zal het zijn?
Verspreidde John Taylor het Vlaamsnationalisme of was hij gewoon een lokale figuur waarvan je gratuit beweert dat hij Vlaamsgezind was?
Als John Taylor het Vlaamsnationalisme niet verspreidde vanuit Wichelen, wie was dan wél de Wichelse missionaris? De maffe onderpastoor uit de Congo? :rofl:


U gaat best eens te biechten bij Danneels!Ik heb niks te vertellen aan theocratische autoritaire figuren, die de vrijheid van meningsuiting wensen in te perken.
En ik zal u woensdag eens een boekske over uwen Taylor opendoen.
Misschien zal uw heiligverklaring dan wat genuanceerder worden.

Clemens
19 maart 2006, 20:37
Als ex-Wichelaar kan ik bevestigen dat Taylor absoluut niet voor iedereen een geliefde figuur was. Een CVP'er kan per definitie voor mij politiek niet geliefd zijn. Dus uw subjectieve losse flodder gaat al zeker niet op in mijn geval.:lol:


Taylor had een volstrekte CVP-meerderheid en was zéér geliefd bij de bevolking door zijn zachtmoedigheid, dienstvaardigheid en grote bekommernis voor gans de bevolking.

Volgens mij hebt u het over een ander Wichelen en een andere Taylor.

Luddo
19 maart 2006, 20:39
De Luddo is een flamingant met gezond verstand.
Gelukkig zijn die zeldzaam.8)

Staaf, de Luddo is genen hele slimme maar heeft wel wat nuchter boerenverstand! Hij is het beu dat er steeds maar op de Walen gekakt wordt maar die pakken maar wat de "Vlaamse" onderhandelaars hun toestaan te pakken. Daarom is het hypokriet van di Rupo te beladen met alle zonden van Vlaanderen. De Vlaamse Beweging heeft 50 jaar lang de verkeerde vijanden bevochten en blijft dat doen. De vijanden van Vlaanderen zitten in eigen huis en verkopen onbewust (uit lompigheid) of bewust (uit eigenbelang) de Vlaamse belangen (je mag kiezen). De grote schuldigen zitten in de CVP, de PVV en de SP. En ik noem hier de oude benamingen van die partijen omdat hun verantwoordelijkheid al dateert van in de jaren 50.

Clemens
19 maart 2006, 20:45
Hola Paola!
Dat zijn jouw stellingen nietwaar!

Jij beweert dat vanuit Wichelen het Vlaamsnationalisme de Denderstreek veroverde, en dit wegens de alomgeprezen John Taylor.

Nooit heb ik een link tussen beiden gelegd.


Wat zal het zijn?
Verspreidde John Taylor het Vlaamsnationalisme of was hij gewoon een lokale figuur waarvan je gratuit beweert dat hij Vlaamsgezind was?
Als John Taylor het Vlaamsnationalisme niet verspreidde vanuit Wichelen, wie was dan wél de Wichelse missionaris? De maffe onderpastoor uit de Congo? :rofl:


Het feit dat u die vraag stelt , is het beste bewijs dat u niks weet over het na-oorlogse Vlaams Nationalisme in Wichelen.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 21:14
Taylor had een volstrekte CVP-meerderheidTot hij in de oppositie ging zitten :rofl:

en was zéér geliefd bij de bevolking door zijn zachtmoedigheid, dienstvaardigheid en grote bekommernis voor gans de bevolking.
Zo niet bij mij.
Ik had het niet voor politieke windhanen en al zeker niet voor CVP'ers.

Volgens mij hebt u het over een ander Wichelen en een andere Taylor.:lol:

Supe®Staaf
19 maart 2006, 21:17
Staaf, de Luddo is genen hele slimme maar heeft wel wat nuchter boerenverstand!Komt wmb op hetzelfde neer.

Hij is het beu dat er steeds maar op de Walen gekakt wordt Ge wordt ook nog een Supe®staaf!
maar die pakken maar wat de "Vlaamse" onderhandelaars hun toestaan te pakken.
Klopt.
Daarom is het hypokriet van di Rupo te beladen met alle zonden van Vlaanderen. De Vlaamse Beweging heeft 50 jaar lang de verkeerde vijanden bevochten en blijft dat doen.
Zijn er vijanden?
Er zijn structuren, mensen die ze maakten, en mensen die er van profiteren.

De vijanden van Vlaanderen zitten in eigen huis en verkopen onbewust (uit lompigheid) of bewust (uit eigenbelang) de Vlaamse belangen (je mag kiezen). De grote schuldigen zitten in de CVP, de PVV en de SP. En ik noem hier de oude benamingen van die partijen omdat hun verantwoordelijkheid al dateert van in de jaren 50.Zijn hun recente aanhangsels dan niet even schuldig?

Supe®Staaf
19 maart 2006, 21:18
Nooit heb ik een link tussen beiden gelegd.Mij best.
Dan was uw Taylor-interjectie een non-sequitur.

Dan zijt ge me nog steeds het antwoord schuldig op mijn voorafgaandelijke post.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 21:20
Het feit dat u die vraag stelt , is het beste bewijs dat u niks weet over het na-oorlogse Vlaams Nationalisme in Wichelen.Blijkbaar zal ik van u in die kwestie niet veel wijzer worden.
Maar het geeft niet. Ik beschouw wat gij hier neerpent niet echt als betrouwbaar of geloofwaardig (cfr. uw dooreenhaspelen van Schelde en Dender)
Bovendien interesseert Vlaamsnationalisme mij slechts in de mate waarin ik er kan tegen tekeer gaan.

Clemens
19 maart 2006, 21:25
Oorspronkelijk bericht door Clemens
Taylor had een volstrekte CVP-meerderheid


Tot hij in de oppositie ging zitten


Supe®Staaf

Taylor is tot bij zijn overlijden burgemeester van een CVP-meerderheid geweest.

Weer eens een bewijs dat u er NIETS van afweet.

Supe®Staaf
19 maart 2006, 21:30
Supe®Staaf

Taylor is tot bij zijn overlijden burgemeester van een CVP-meerderheid geweest.
:rofl:
Ik zal uw gebroebel maar eens weerleggen met een artikeltje uit De Standaard:

Wichelen krijgt oppositieburgemeester

BRUSSEL -- De CD&V-afdeling Wichelen volgt John Taylor niet naar de NCD. Taylor blijft burgemeester van Wichelen, maar belandt wel in de oppositie.

dat kan je lezen op:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DST04012002_018


:-P :-P :-P
Weer eens een bewijs dat u er NIETS van afweet.Wie blijkt hier niet op de hoogte?
Zijn al uw postings dergelijke losse flodders met geen grammetje waarheid in?
Amai, amai.
Zo onderafgaan, en mij dan nog uitschelden dat ik er niks van afweet.
Ge moet maar durven, Clemens.
8O 8O 8O

Luddo
19 maart 2006, 21:42
Komt wmb op hetzelfde neer.

Ge wordt ook nog een Supe®staaf!

Klopt.

Zijn er vijanden?
Er zijn structuren, mensen die ze maakten, en mensen die er van profiteren.
Zijn hun recente aanhangsels dan niet even schuldig?

Het woord "vijanden" is maar bij wijze van spreken. Walen zijn voor mij slechts (politieke) tegenstanders maar de schuld van de CVP, SP en PVV en natuurlijk hun hedendaagse klonen is zo groot dat ik geneigd ben om ze wel "vijanden van de Vlaamse identiteit" te noemen. Ook het geniepige machtspel dat ze nog steeds spelen verhoogt hun verantwoordelijkheid.
Ik heb dat idee al dikwijls gepost maar de volgelingen van die partijen gaan er niet op in. Voorzichtigheidshalve ontwijken ze een discussie hierover. Ook de heer Clemens niet! Hij draait zelfs niet rond de pot, waarschijnlijk omdat hij heel goed weet dat mijn analyse de juiste is!

daiwa
19 maart 2006, 21:48
:rofl:
Ik zal uw gebroebel maar eens weerleggen met een artikeltje uit De Standaard:

Wichelen krijgt oppositieburgemeester

BRUSSEL -- De CD&V-afdeling Wichelen volgt John Taylor niet naar de NCD. Taylor blijft burgemeester van Wichelen, maar belandt wel in de oppositie.

dat kan je lezen op:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DST04012002_018


:-P :-P :-P
Wie blijkt hier niet op de hoogte?
Zijn al uw postings dergelijke losse flodders met geen grammetje waarheid in?
Amai, amai.
Zo onderafgaan, en mij dan nog uitschelden dat ik er niks van afweet.
Ge moet maar durven, Clemens.
8O 8O 8O


Er valt hier blijkbaar iemand grandioos door de mand.. :oops:

rik47
19 maart 2006, 21:59
:rofl:
Ik zal uw gebroebel maar eens weerleggen met een artikeltje uit De Standaard:

Wichelen krijgt oppositieburgemeester

BRUSSEL -- De CD&V-afdeling Wichelen volgt John Taylor niet naar de NCD. Taylor blijft burgemeester van Wichelen, maar belandt wel in de oppositie.

dat kan je lezen op:
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DST04012002_018


8O 8O 8O
In schaaktermen noemt men dat schaak..??

Clemens
19 maart 2006, 22:10
In schaaktermen noemt men dat schaak..??

Taylor is steeds burgemeester gebleven van de partij waarvoor hij verkozen was.

NCD heeft aan geen verkiezingen deelgenomen te Wichelen.

Trouwens enkele maanden voor zijn vroegtijdig overlijden
liet hij duidelijk verstaan dat zijn flirt met Van Hecke een vergissing was.

daiwa
19 maart 2006, 22:11
In schaaktermen noemt men dat schaak..??


En dan beschuldigt hij Staaf van leugens te verkopen. 8O

Oorspronkelijk bericht door Clemens http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46539&page=11#post1587760)
Supe®Staaf,

Weer aan het liegen!
Vlaamsgezind zijn, wil niet zeggen dat je een verspreider bent van het Vlaams Nationalisme

Het is blijkbaar uw leugendag!

Clemens
19 maart 2006, 22:19
En dan beschuldigt hij Staaf van leugens te verkopen. 8O

Oorspronkelijk bericht door Clemens http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?t=46539&page=11#post1587760)
Supe®Staaf,

Weer aan het liegen!
Vlaamsgezind zijn, wil niet zeggen dat je een verspreider bent van het Vlaams Nationalisme

Het is blijkbaar uw leugendag!

Taylor is steeds burgemeester gebleven van de partij waarvoor hij verkozen was.

NCD heeft aan geen verkiezingen deelgenomen te Wichelen.

Trouwens enkele maanden voor zijn vroegtijdig overlijden
liet hij duidelijk verstaan dat zijn flirt met Van Hecke een vergissing was.

Knuppel
19 maart 2006, 22:24
Taylor is steeds burgemeester gebleven van de partij waarvoor hij verkozen was.

NCD heeft aan geen verkiezingen deelgenomen te Wichelen.

Trouwens enkele maanden voor zijn vroegtijdig overlijden
liet hij duidelijk verstaan dat zijn flirt met Van Hecke een vergissing was.

Je hebt hier gekronkeld dat het niet mooi meer is, Clemmens. Vanalles heb je erbij gesleurd om je gelijk proberen te halen: Vlaamsgezindheid/Vlaams-nationalisme, Dender/Schelde, geliefde CD&V burgemeester/lid van NCD, waarna je de verbanden die je zélf probeerde te leggen, ontkent.

Het toppunt is dan nog dat je anderen in dikke, vette letters voor leugenaar uitscheldt.
Proficiat!

rik47
19 maart 2006, 22:25
Taylor is tot bij zijn overlijden burgemeester van een CVP-meerderheid geweest.

Taylor is steeds burgemeester gebleven van de partij waarvoor hij verkozen was.

NCD heeft aan geen verkiezingen deelgenomen te Wichelen.

Trouwens enkele maanden voor zijn vroegtijdig overlijden
liet hij duidelijk verstaan dat zijn flirt met Van Hecke een vergissing was.
Clemens, vergelijk die 2 berichten van jou eens met elkaar, dan kan je niet anders dan Staaf zijn stelling onderschrijven hé.

Clemens
19 maart 2006, 22:31
Clemens, vergelijk die 2 berichten van jou eens met elkaar, dan kan je niet anders dan Staaf zijn stelling onderschrijven hé.

rik47

Het is niet omdat Taylor enige tijd lid is geweest van de NCD
(die trouwens, voor zover ik weet niet meer bestaat)
dat hij niet de verkozen burgemeester is gebleven van de
partij waarvoor hij verkozen werd.

Het was de CD&V - Wichelen die hem in 2000
voor de zoveelste maal heeft voorgedragen
voor het ambt van burgemeester.

Knuppel
19 maart 2006, 22:41
Alles wijst erop dat Taylor een jassendraaier was.
En dat de tsjeven daar geen problemen van maakten.

Of de Wichelaars daar ook zo over dachten lijkt me niet zo waar te zijn als jij het hier liet uitschijnen.

Knuppel
19 maart 2006, 22:51
Alles wijst erop dat Taylor een jassendraaier was.
En dat de tsjeven daar geen problemen van maakten.

Of de Wichelaars daar ook zo over dachten lijkt me niet zo waar te zijn als jij het hier liet uitschijnen.

De NCD van Van Hecke was slechts een opstapje naar de VLD en bestaat idd niet meer.

Supe®Staaf
20 maart 2006, 07:44
Taylor is steeds burgemeester gebleven van de partij waarvoor hij verkozen was.
Dat wordt dus formeel tegengesproken in het artikel dat ik hogerop citeerde, en voor 't gemak nog eens herhaal:
Wichelen krijgt oppositieburgemeester

BRUSSEL -- De CD&V-afdeling Wichelen volgt John Taylor niet naar de NCD. Taylor blijft burgemeester van Wichelen, maar belandt wel in de oppositie.
Check het op:
Clemens volhardt in de boosheid (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DST04012002_018)

Trouwens enkele maanden voor zijn vroegtijdig overlijdenliet hij duidelijk verstaan dat zijn flirt met Van Hecke een vergissing was
't Is uw dagske niet Clemens.........
Alweer schrijf je hier een kemel van formaat.
Taylor liet integendeel verstaan dat zijn overstap naar de VLD hem minder gelukkig maakte dan hij ooit bij NCD is geweest.
Om dit aan te tonen opnieuw De Standaard:

BRUSSEL In Wichelen is zaterdag John Taylor (54) overleden. Taylor, burgemeester van die Oost-Vlaamse gemeente, was vanaf 1995 achtereenvolgens kamerlid en Vlaams parlementslid. In zijn laatste dagen toonde hij zich erg kritisch voor zijn oude partij, CD&V, en voor zijn nieuwe, de VLD. ,,Ik heb me vooral thuis gevoeld bij de NCD.''


Wie wil kan checken op:
Al zijn Clemens' leugens nog zo snel, De Standaard achterhaalt ze wel (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GC2422IK)

Pijnlijk hoor, hoe jij hier met flagrante onwaarheden een figuur die je zogezegd bewondert, probeert te verdedigen. Met zo'n vrienden had Taylor geen vijanden meer nodig.........

Clemens
20 maart 2006, 08:44
Supe®Staaf

Ik heb internet en een uittreksel uit de Standaard niet nodig
om te weten dat Taylor misleid is door de beweging NCD
van Johan van Hecke.

Dit doet hoegenaamd geen afbreuk aan de man die vele
jaren als een Vlaamsgezinde, vriendelijke en dienstvaardige
burgemeester zijn gemeente leidde.

Of Taylor ooit een rol zou gespeeld hebben in de VLD,
zal een open vraag blijven, gezien zijn vroegtijdig overlijden.

Dat een gedeelte van zijn politieke achterban,
door zijn stap naar de NCD, niet meer achter hem
stond is overduidelijk.

Toch bleef hij de burgemeester die door
een volstrekte CVP meerderheid
in 2000 werd voorgedragen.

Clemens
20 maart 2006, 08:53
Hola Paola!
Als John Taylor het Vlaamsnationalisme niet verspreidde vanuit Wichelen, wie was dan wél de Wichelse missionaris? De maffe onderpastoor uit de Congo? :rofl:


Als u beweert een ex-Wichelaar te zijn, moet u hier zéér zeker het antwoord op weten.

Knuppel
20 maart 2006, 10:48
Taylor bleef dan wel burgemeester, NIET van de CD&V daar hij in de oppositie belandde.Punt.

Taylor was dan voor Clemmens misschien wel 'Vlaamsgezind', de tsjeven beweren dat ook van zichzelf. Met het promoten van het Vlaams-nationalisme hadden, om één of andere reden door Clemmens erbij gesleurd, hadden noch Taylor, noch de tsjeven iets vandoen.

Wat is in deze draad trouwens de relevantie met de allochtone afkomst van Taylor? Het VB zit daar toch niet achter, zeker? :lol:

Knuppel
20 maart 2006, 10:49
Als u beweert een ex-Wichelaar te zijn, moet u hier zéér zeker het antwoord op weten.

Je hebt dus geen antwoord op de vraag van Superstaaf? :rofl:

Clemens
20 maart 2006, 11:14
Je hebt dus geen antwoord op de vraag van Superstaaf? :rofl:

Oh Jawel. Maar dat Supe®Staaf eerst maar eens bewijst dat ze een ex-Wichelaar is, zoals staafje beweert.

Supe®Staaf
20 maart 2006, 12:10
Supe®Staaf

Ik heb internet en een uittreksel uit de Standaard niet nodig
om te weten dat Taylor misleid is door de beweging NCD
van Johan van Hecke.Nochtans vertelt De Standaard een heel ander verhaal: Taylor was naar eigen zeggen het gelukkigst bij de NCD!

Interessant dat zoiets geboekstaafd werd, zodat jij je afzeik daaromtrent niet onafgestraft kan lozen.

Dat een gedeelte van zijn politieke achterban,
door zijn stap naar de NCD, niet meer achter hem
stond is overduidelijk.Dat bevestigt De Standaard: De Wichelse CD&V volgde Taylor niet naar de NCD.
Dat ontkracht dan wel totaal datgene wat jij stelt, nl. dat Taylor zijn mandaat afrondde als CD&V-burgemeester.

Toch bleef hij de burgemeester die door
een volstrekte CVP meerderheid
in 2000 werd voorgedragen.:roll:

Supe®Staaf
20 maart 2006, 12:12
Als u beweert een ex-Wichelaar te zijn, moet u hier zéér zeker het antwoord op weten. Ik weet het antwoord, maar dat bewijst niet of ik al dan niet in Wichelen woonde.

Het Vlaamsnationalisme werd hoegenaamd niet vanuit Wichelen verspreid in de Denderstreek, daar Wichelen zich in het Scheldeland situeert.

Supe®Staaf
20 maart 2006, 12:14
Oh Jawel. Maar dat Supe®Staaf eerst maar eens bewijst dat ze een ex-Wichelaar is, zoals staafje beweert.Het feit dat ik een 6-tal jaartjes in Wichelen resideerde is irrelevant in de discussie.
Ik staaf mijn stelling met krantenartikels.
Daar kan je niet omheen, al woonde ik in Pocca waar ze groeven in de koffiebonen vijlen.

Supe®Staaf
20 maart 2006, 12:17
Taylor bleef dan wel burgemeester, NIET van de CD&V daar hij in de oppositie belandde.Punt.Dat blijkt onomstotelijk uit de artikels uit De Standaard wat een onverdachte bron voor Clemens is m.i..


Taylor was dan voor Clemmens misschien wel 'Vlaamsgezind', de tsjeven beweren dat ook van zichzelf. Met het promoten van het Vlaams-nationalisme hadden, om één of andere reden door Clemmens erbij gesleurd, hadden noch Taylor, noch de tsjeven iets vandoen.

Taylor was uiterst teleurgesteld in de Vlaamse reflex of het ontbreken ervan bij de tsjeven.
Ik wacht ff tot Clemens dit tegenspreekt, en dan krijgt hij weer de volle lading bewijzen rond zijn oren. ;-)

Wat is in deze draad trouwens de relevantie met de allochtone afkomst van Taylor? Het VB zit daar toch niet achter, zeker? :lol:Inderdaad een merkwaardig racistische opmerking vanwege Clemens, alsof afkomst relevant is voor politieke kwaliteiten....:evil:

Egidius
20 maart 2006, 12:31
Ik wacht ff tot Clemens dit tegenspreekt, en dan krijgt hij weer de volle lading bewijzen rond zijn oren. ;-)

Alsof dit soort pathologische slippendragers daar ook maar in de minste mate vatbaar voor zou zijn.

Clemens
20 maart 2006, 12:35
Ik weet het antwoord, maar dat bewijst niet of ik al dan niet in Wichelen woonde.


U weet blijkbaar het antwoord niet, anders had u het reeds lang gegeven.

Supe®Staaf
20 maart 2006, 12:38
U weet blijkbaar het antwoord niet, anders had u het reeds lang gegeven.
Toch wel:
Het Vlaamsnationalisme werd hoegenaamd niet vanuit Wichelen verspreid in de Denderstreek, daar Wichelen zich in het Scheldeland situeert.

Clemens
20 maart 2006, 12:47
Toch wel:

U antwoordt niet op de vraag:

Als John Taylor het Vlaamsnationalisme niet verspreidde vanuit Wichelen, wie was dan wél de Wichelse missionaris? De maffe onderpastoor uit de Congo?

Supe®Staaf
20 maart 2006, 13:05
U antwoordt niet op de vraag:Het was een vraag van mij aan u gericht.
Jij antwoordt er niet op, en dat is normaal: er is geen antwoord op, daar het Vlaamsnationalisme niet vanuit Wichelen in de Denderstreek verspreid werd.
Merkwaardig hoe jij koppig jezelf argumentatief in de vernieling blijft rijden.

Knuppel
20 maart 2006, 13:07
Die vraag werd aan jou gesteld Clemens.

Ze werd gesteld omdat JIJ insinueerde dat Taylor het Vlaams-nationalisme vanuit Wichelen promootte.

En JIJ speelde de vraag terug naar Superstaaf inplaats van ze te beantwoorden.

Knuppel
20 maart 2006, 13:11
Het was een vraag van mij aan u gericht.
Jij antwoordt er niet op, en dat is normaal: er is geen antwoord op, daar het Vlaamsnationalisme niet vanuit Wichelen in de Denderstreek verspreid werd.
Merkwaardig hoe jij koppig jezelf argumentatief in de vernieling blijft rijden.

Je was me voor, zie ik.

Clemens zou dus beter zichzelf de vraag stellen waarom een belgicist en een Vlaams-nantionalist zo vaak precies hetzelfde opvalt.

rik47
20 maart 2006, 14:09
rik47

Het is niet omdat Taylor enige tijd lid is geweest van de NCD
(die trouwens, voor zover ik weet niet meer bestaat)
dat hij niet de verkozen burgemeester is gebleven van de
partij waarvoor hij verkozen werd.

Het was de CD&V - Wichelen die hem in 2000
voor de zoveelste maal heeft voorgedragen
voor het ambt van burgemeester.
Sorry Clemens dat ik je gisterenavond niet meer geantwoord heb.
Kon niet meer op website geraken, maar uit de volgende postings zul je het antwoord al gehaald hebben, mag ik aannemen.

Clemens
20 maart 2006, 16:14
... omdat JIJ insinueerde dat Taylor het Vlaams-nationalisme vanuit Wichelen promootte


Geen woorden verdraaien of woorden in mijn mond leggen die ik NOOIT gezegd heb !

Knuppel
20 maart 2006, 16:55
Jij insinueerde het en dat is nog erger.

Knuppel
20 maart 2006, 17:12
Op deze manier insinueerde je het, Clemens:

Trouwens vanuit Wichelen heeft het Vlaams-nationalisme wortel geschoten in de denderstreek.

In Wichelen lag de basis van het Vlaams-nationalisme in de streek van Dendermonde.


Wichelen had ook vele jaren
een Vlaamsgezinde en geliefde CVP burgemeester
van allochtone afkomst.

Blijft de vraag waar jij nog altijd geen antwoord op gaf:

Als John Taylor het Vlaamsnationalisme niet verspreidde vanuit Wichelen, wie was dan wél de Wichelse missionaris?

Supe®Staaf
20 maart 2006, 17:31
Geen woorden verdraaien of woorden in mijn mond leggen die ik NOOIT gezegd heb !Inderdaad.
Wat je echt zegt, is al dramatisch genoeg.:-D

daiwa
20 maart 2006, 22:52
Inderdaad.
Wat je echt zegt, is al dramatisch genoeg.:-D


Die Staaf toch. :lol: :thumbsup:

Clemens
21 maart 2006, 08:04
Blijft de vraag waar jij nog altijd geen antwoord op gaf:

Als John Taylor het Vlaamsnationalisme niet verspreidde vanuit Wichelen, wie was dan wél de Wichelse missionaris?

Geduld!!!

Wees gerust, dat antwoord komt ten gepaste tijde.
Eerst Supe®Staaf nog wat tijd gunnen om proberen zijn vel te redden!!!

Als Supe®Staaf beweert een ex-Wichelaar te zijn, moet hij zéér zeker het antwoord weten. Of laat internet en de Standaard hem deze keer in de steek?
:rofl:

Supe®Staaf
21 maart 2006, 08:09
Geduld!!!

Wees gerust, dat antwoord komt ten gepaste tijde.
Eerst Supe®Staaf nog wat tijd gunnen om proberen zijn vel te redden!!!

Als Supe®Staaf beweert een ex-Wichelaar te zijn, moet hij zéér zeker het antwoord weten. Of laat internet en de Standaard hem deze keer in de steek?
:rofl:Als Wichelaar ben ik niet verplicht om het verspreiden van een minderwaardige en zelfs kwalijke politieke stroming op de voet te volgen.
Wat ik welzeker weet: Wichelen ligt niet aan de Schelde.
Uw bewering dat vanuit Wichelen het Vlaamsnationalisme de Denderstreek veroverde is dus onzin.
Evenals uw bewering dat Taylor steeds CD&V burgemeester wes.
Evenals uw bewering dat Taylor spijt had van zijn overstap.
Daar is de Standaard formeel in.
Ik vrees dat de Standaard integendeel u in de steek laat om uw onwaarheden te illustreren. Dat is logisch.

Clemens
21 maart 2006, 08:11
Als Wichelaar ben ik niet verplicht om het verspreiden van een minderwaardige en zelfs kwalijke politieke stroming op de voet te volgen.
Wat ik welzeker weet: Wichelen ligt niet aan de Schelde.
Uw bewering dat vanuit Wichelen het Vlaamsnationalisme de Denderstreek veroverde is dus onzin.
Evenals uw bewering dat Taylor steeds CD&V burgemeester wes.
Evenals uw bewering dat Taylor spijt had van zijn overstap.
Daar is de Standaard formeel in.
Ik vrees dat de Standaard integendeel u in de steek laat om uw onwaarheden te illustreren. Dat is logisch.

Man, man toch! Telkens naast de kwestie antwoorden om maar geen antwoord te moeten geven.

Dit is wel de max! Je bewering
Wat ik welzeker weet: Wichelen ligt niet aan de Schelde.



Op de rest van uw beweringen werd reeds geantwoord!

Supe®Staaf
21 maart 2006, 08:14
Man, maBovendien ben jij het die claimt dat Wichelen de Vlaamsnationalistische bakermat was voor de Denderstreek.
Wie moet die bewering bewijzen?
Toch niet diegene die weet dat het onzin is?

Knuppel
21 maart 2006, 08:20
Geduld!!!

Wees gerust, dat antwoord komt ten gepaste tijde.
Eerst Supe®Staaf nog wat tijd gunnen om proberen zijn vel te redden!!!
Voor als je het zelf nog niet doorhad: Niet Superstaaf maar JIJ hebt je vel te redden

Als Supe®Staaf beweert een ex-Wichelaar te zijn, moet hij zéér zeker het antwoord weten.

Je bedoelt toch dat Superstaaf op zijn eigen vraag moet antwoorden van jou? :rofl:


Of laat internet en de Standaard hem deze keer in de steek?


De Standaard laat JOU in de steek, Clemmens. Maar als je dan toch geen antwoord kan geven op de vraag van Superstaaf, zeg dat dan gewoon inplaats van rond de pot te draaien. Je toch al behoorlijk aangetaste geloofwaardig zal er misschien wel bij varen.