PDA

View Full Version : N-Va krijgt steun van extreem-links en belgicisten..


ilfalco
22 maart 2006, 00:02
Belang smoort N-VA in modderput

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/210306-dewinter-dewever.jpg wdk





document.write('');http://as1.falkag.de/sel?cmd=ban&kid=252814&dat=565511&opt=0&rdm=3224090 (http://ad.be.doubleclick.net/click%3Bh=v5|33af|3|0|%2a|s%3B29214911%3B0-0%3B0%3B8442854%3B237-250|250%3B15436734|15454630|1%3B%3B%7Esscs%3D%3fht tp://as1.falkag.de/sel?cmd=lnk&kid=252814&dat=565511&opt=0&rdm=[timestamp]) http://cdn.glob-c.com/s4w/camp/microsoft/20060315/office_250x250.jpg (http://forum.politics.be/http%3A//red.as1.falkag.de/server/link.asp%3Fcnturl%3Dhttp%253A%252F%252Fad.be.doubl eclick.net%252Fclick%253Bh%253Dv5%257C33af%257C3%2 57C0%257C%252A%257Cs%253B29214911%253B0-0%253B0%253B8442854%253B237-250%257C250%253B15436734%257C15454630%257C1%253B%2 53B%257Esscs%253D%253Fhttp%253A%252F%252Fwww.micro soft.be%252Foffice%252Fevolve%252F%26rdm%3D5256.72 5496760073%26scx%3D1152%26scy%3D864%26scc%3D32%26j av%3D1%26cmd%3Durl%26auc%3D1%26iid%3D565511%26kid% 3D252814%26sta%3D%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C0%2 C5%2C0%2C2692%2C2691%2C2498%2C3521%2C0%26dlv%3D692 %2C37543%2C565511%2C252814%2C906380%26bls3%3D00000 0000T%26dmn%3Dd51A45CE1.access.telenet.be%26uid%3D 1%26bid%3D906380%26dat%3Dhttp%253A//www.microsoft.be/office/evolve/)http://red.as1.falkag.de/dat/bgf/trpix.gif?rdm=6408&iid=565511&kid=252814&sta=,,,,,,,,,,0,5,0,2692,2691,2498,3521,0&dlv=692,37543,565511,252814,906380&bls3=000000000T&dmn=d51A45CE1.access.telenet.be&uid=1&bid=906380
http://host1.adhese.be/ad/376/alt/nl (http://host4.adhese.be/alt/376)


De oorlog tussen Vlaams Belang en N-VA escaleert. De grofste verwijten eerst.

HET is oorlog in het Vlaams-nationalistische kamp. Frank Vanhecke en Bart De Wever, de respectievelijke voorzitters van Vlaams Belang en N-VA, smijten de grofste verwijten naar elkaars hoofd. Aanleiding is de verschijning van een nieuw nummer van WelkomEcho .

WelkomEcho , een initiatief van Marie-Rose Morel, is speciaal bedoeld om Vlaams-nationalisten in het algemeen, maar N-VA'ers in het bijzonder, naar Vlaams Belang te lokken. De jongste editie is geschreven met vitriool. Van de N-VA schiet gewoon geen spaander over. ,,Het is de ergste vuilspuiterij tot op heden'', reageert Bart De Wever. ,,Maar eigenlijk moeten we het Belang danken voor dat blaadje. Het helpt enorm om iedere suggestie over samenwerking teniet te doen: hoe kan je samenwerken met een partij die je zo laag-bij-de-gronds aanpakt?''

Met die vraag weet Frank Vanhecke wel raad. ,,Samenwerking met de N-VA? Daar geloof ik niet meer in. Het is nu wel genoeg geweest. De onbetrouwbaarheid van De Wever en zijn partij is grenzeloos. WelkomEcho geeft enkel feiten. Als de N-VA kan bewijzen dat we een fout hebben gemaakt, wil ik ze nog gelijk geven. Maar N-VA staat stilaan synoniem voor woordbreuk.''

De Belanger schakelt in een hogere versnelling. ,,Wat die Bart De Wever allemaal uitkraamt. U moet weten dat we op zijn verzoek erg diepgaande gesprekken hebben gevoerd in verband met zijn overstap, eind 2003, naar Vlaams Belang. Toen heb ik zijn kritiek op ons nooit gehoord. Het Valentijnsakkoord (waarbij in 2004 het kartel CD&V/N-VA het licht zag, red.) maakte een einde aan de onderhandelingen. Kortom, die man heeft ons bedrogen. En u moet weten. Ik lieg nooit, tenminste in mijn openbaar leven. Bewijzen? Vraag het De Wever. Die zal niet ontkennen.''

,,Telkens als je denkt dat ze de bodem hebben bereikt van het fatsoen, nemen ze een schop om nog wat dieper te gaan. Ik heb geen zin om mee af te zakken in de modderput. Op zo'n aantijging geef ik gewoon geen commentaar,'' repliceert Bart De Wever.

Na de voor de N-VA teleurstellende verkiezingsuitslag kondigde het toenmalige Vlaams Blok aan dat het verscheidene N-VA'ers zou contacteren. Diverse N-VA'ers bevestigden nadien dat de Blok'ers bepaalde, erg lucratieve voorstellen hebben gedaan. Bij de N-VA ging geen enkel kopstuk op het aanbod in. Dat De Wever zelf Vanhecke zou hebben gecontacteerd, is erg onwaarschijnlijk. Van De Wever, een gepassioneerd Vlaams-nationalist en historicus, is de volgende boutade bekend: ,,De opgang van het Vlaams Blok is het slechtste wat de Vlaamse Beweging sedert de collaboratie is overkomen.''

Van onze redacteur Bart Brinckman


Ongelooflijk hoeex-demogren journalist brinckman hier de waarheid geweld aandoet end e zaken omkeert...

Hij zegt dat het VB met modder gooit terwijl het VB juist inhoudelijk debat voert en met argumenten probeert te overtuigen; Dewever daarentgen gebruik scheldwoorden als mesthoop , hoer etc.

Dit moet zowat het meest partijdige artikel zijn dat ik ooit heb eglezen.

En het is bij na voor neimand nog een geheim dat De Wever zelf een plaats bij het VB wou versieren. Op het einde ontmaskert brinckman zichzelf door een zelf als een madame solleil te dioen alsof hij de waarheid kent. En tekenent voor de n-va dat ze uit extreem-linkse en belgische hoek steun krijgen.

Juan
22 maart 2006, 00:05
Bart Brinckman heeft gelijk hier. Maar kritiek op het heilige VB is uiteraard niet toegestaan.

Als BB extreemlinks en belgicistisch is, dan is de Aardbol plat.

StevenNr1
22 maart 2006, 00:07
Juan, u bent duidelijk geïndoctrineerd door de politiek correcte, linkse kerk die zoals u weet een bende communisten is.

ilfalco
22 maart 2006, 00:17
brickman verkoopt onzin ...


A) zowat iedereen weet dat dewever onderhandelde met het VB; Veel n-va'ers en vb'er kunenn dat bevestigen.

B) Ik lees geen enkel scheldwoord van een Vb'er aan het adres van de N-VA

Maar dewever noemde Morel in polspoel en desmedt wel een hoer en het Vb electoraat een mesthoop.

C) het was bourgois zelf die bij het ontstaan van de n-va zelf zei dat z'n partij het alternatief was voor het VB. In brussel gingen n-va'ers zelfs aan de deur om Vb'ers te overtuigen.

D) Het feit dat de n-va achter b-plussers gaat staan en met de cdenv een kartel moet vormen zegt genoeg over het feit wie dat het succesvolst is.

1/4 n-va kiers kozen VB op 13 juni.

E) het is niet alleen aan rechterzijde maar ook aan linkerzijde dat veel vlaams-nationaliste de n-)va de rug toe keerden. Denk maar aan daelmans, defoort , platel etc.

Kortom dit is een krampachtige poging van een extreem-linkse begiscitische demorgen schrijver die het Vb wil ebschadigen en zo z'n eigen belgische belangen wil steunen.

Het zegt veel over de n-va...

ilfalco
22 maart 2006, 00:28
het valt trouwens niet op. net nadat de peiling in antwerpen duidelijk maakte
dat de n-va kiezer massaal voor coveliers gaat stemmen en B-plusser heylen (terecht) niet ziet zitten begint de PC media GVA, standaard etc een steuncampgane voor de n-va.


Dat doet me terugdenken aan het ontstaan van de n-va. Toen kregenz e ook steun uit PC hoek omdat ze dachten zo een dam op te werpen tegen het VB...

leeuwenhart
22 maart 2006, 00:34
pssst, bij wie zoeken de VBers hier steun om de N-VA de belagen? :twisted:

ilfalco
22 maart 2006, 00:48
valt het je nog niet op ... nadat uit de antwerpse peiling bleekdat de n-va kiezer en bloc voor coveliers ging stemmen voeren zowel de gva al de standaard De wever op. De enige die zich in heel die discussie trouwens verlaagde tot scheldwoorden alla hoer of mesthoop is dewever. Het VB gebruikt argumenten.

Maar blijkbaar zijn jullie de belgische steun al zo gewoon hé. Een b-plusser, lijstverbinding met BUB, steun van brickman ... normaalste zaak van de wereld niet waar.

Bijna net zo normaal als beloven nooit in een regering te stappen zonder dat b-h-v gesplitst is of nooit met de spa te zullen regeren.

Je kan de leugens van brinckman gewoon één voor één weerleggen; De n-va rupel zal wel weten xat ik bedoel. Iedereen weet daar dat dewever met het VB ging praten.

En beste N-VA 'ers Wie beweerde bij het ontstaan van de N_VA dat men het VB ging terugdringen en kiezers afsnoepen... juist ja bourgois op VTM( daar zij hij ook iets van tegen het cordon zijn).

En wie gerbuikte scheldwoorden in Polspoel en Desmedt. Maar ja zo lang de
linkse media en het establishment jullie maar steunt nietwaar.

Feit is dat de kiezer massaal VB stemt en dat de N-VA een eenmanspartij zou zijn zonder de belgiscitsische kartelpartner. Het artikel van demorgenadept brinckman is al helemaal hilarisch als men de wetterste toestanden in rekening neemt...

En dat dewever steeds de collaboratie oprakelt en misbruikt is ook mooi meegenomen voor het belgische establishment. Ze zouden verdorie willen dat
dat elkevlaam-natiolist zo loyaal was...

StevenNr1
22 maart 2006, 00:57
Kan mij een strijd tussen Vlaams-Nationalisten nu schelen. Uiteindelijk gaat het hier aan beide kanten toch duidelijk om het kenmerkende vaak platte maar evengoed ingenieuze opportunisme dat het politieke spel kenmerkt, de media incluis.

zorroaster
22 maart 2006, 02:55
Bart Brinckman een extreem-linkse belgicist? In dat geval is Dewinter de rechterhand van Bin Laden...

Lachwekkend, dat redeneervermogen van bepaalde Belangers: Iemand schrijft iets dat niet in het VB-kraam past. Ergo: Deze man is extreem-links, want buiten extreem-links weet heel Vlaanderen dat het VB altijd gelijk heeft. Ergo is hij ook belgicist, want alleen belgicisten kunnen ontkennen dat het VB altijd gelijk heeft.

Wat voor een sekte moet dat daar zijn bij het VB als ze daar in dergelijke absolutismen van onfeilbaarheid redeneren? Hieronder een kleine impressie van Ilfalco en consoorten op mars....

http://www.coolnina97.com/Diary/Hare%20Krishna's%20on%20Oxford%20Street.jpg

Knuppel
22 maart 2006, 08:29
Niets kwetst meer dan de waarheid.

Dat BDW zich niet geflatteerd voelt met de spiegel die hem wordt voorgehouden is dus heel begrijpelijk.

Knuppel
22 maart 2006, 08:49
dewever noemde Morel in polspoel en desmedt wel een hoer en het Vb electoraat een mesthoop.


En dit is wat Zorroaster erover denkt:

Hieronder een kleine impressie van Ilfalco en consoorten op mars....

http://www.coolnina97.com/Diary/Hare%20Krishna's%20on%20Oxford%20Street.jpg

Voor mij is het alvas duidelijk dat er iets enorm hard aankomt, maar wat?
Flagrante leugens maken de leugenaar volgens mij eerder zélf belachelijk dan de beschuldigde.
Scheldwoorden en verwijzingen naar mantra-zingende hare CD&V-volgelingen maken dat alleen maar erger.

Knuppel
22 maart 2006, 09:34
,,Wat die Bart De Wever allemaal uitkraamt. U moet weten dat we op zijn verzoek erg diepgaande gesprekken hebben gevoerd in verband met zijn overstap, eind 2003, naar Vlaams Belang".

Kan mij iemand iets meer vertellen over deze 'gesprekken'?
Ik kan me immers niet voorstellen dat iemand zoiets zegt zonder dat er gesprekken hebben plaatsgevonden.
Gingen ze over een overstap en zo niet, wat had BDW dan wél met de VB-top te bespreken?

Moest BDW toen trouwens niet uit de partij gezet worden zoals dat vandaag met Robert Tondeleir gebeurt? Uiteindelijk praatte BDW met de hoogste partijtop terwijl het nog maar de bedoeling was van Robert om samenwerking met de Wetterse VB-afdeling te bespreken. Aan een overstap heeft Robert zelfs nooit gedacht.

Knuppel
22 maart 2006, 09:38
Wat is er veranderd sinds 2003 bij het VB?

En wat bij de N-VA?

Dat de N-VA in een 'Vlaams' kartel stapte waardoor er geen 'gesprekken' meer mogen gevoerd worden?
Ook niet al wordt in de teksten van het ledencongres het CS veroordeeld?

De CD&V wil het namelijk niet?

zorroaster
22 maart 2006, 23:27
En dit is wat Zorroaster erover denkt:



Voor mij is het alvas duidelijk dat er iets enorm hard aankomt, maar wat?
Flagrante leugens maken de leugenaar volgens mij eerder zélf belachelijk dan de beschuldigde.
Scheldwoorden en verwijzingen naar mantra-zingende hare CD&V-volgelingen maken dat alleen maar erger.

Kijk vooral uit dat je niet ingaat op de zaak zelf hé! Dat Bart Brinckman een extreem-linkse belgicist is, omdat hij de visie van het Belang niet deelt...

zorroaster
22 maart 2006, 23:32
Kan mij iemand iets meer vertellen over deze 'gesprekken'?
Ik kan me immers niet voorstellen dat iemand zoiets zegt zonder dat er gesprekken hebben plaatsgevonden.


Waarom? Als het VB voor een operatie "beschadiging" tegen de N-VA een hoop geld overheeft, zullen ze toch niet vies zijn van een interessant doch onmogelijk te verifieëren verhaaltje over gesprekken de wereld in te sturen? Of kan jij ook al bij het Krishna Hara-collectief ingedeeld worden dat de woorden van ene F. Vanhecke als onfeilbare waarheid categoriseert?

Als die gesprekken ooit hebben plaatsgehad en De Wever zichzelf zou hebben aangeboden bij het VB, zou het Belang met één bewijs daarvan nu de N-VA kunnen onthoofden. De natte droom van de hele VB-top waargemaakt, als ze ook maar één e-mail of gesprek kunnen bewijzen. Maar dat doen ze niet. Ik kan me geen enkele reden indenken buiten de simpelste: Omdat die gesprekken nooit hebben plaatsgevonden...

Knuppel
23 maart 2006, 22:02
Als ik zie wat de N-VA met Robert doet en dat ze zelfs leugens rondstrooit om haar gedrag tegenover Robert te kunnen verantwoorden dan denk ik dat het stukken verstandiger is om Van Hecke te geloven dan Bart De Wever.

zorroaster
24 maart 2006, 02:22
Vervelend dan dat Van Hecke niets heeft om die "verregaande gesprekken" te bewijzen. Een mens zou denken dat in de maatschappij van vandaag e-mails, brieven, SMS'jes en andere dingesisheidjes zouden gebruikt worden bij dergelijke onderhandelingen, maar blijkbaar doet het VB daar niet aan mee?

Knuppel
24 maart 2006, 06:56
Vervelend dan dat Van Hecke niets heeft om die "verregaande gesprekken" te bewijzen. Een mens zou denken dat in de maatschappij van vandaag e-mails, brieven, SMS'jes en andere dingesisheidjes zouden gebruikt worden bij dergelijke onderhandelingen, maar blijkbaar doet het VB daar niet aan mee?

Ik veronderstel dat de 'fascistische' versie van het CGKR, namelijk de KGB van Van Hecke niet slim genoeg was om een detective-bandrecordertje te hanteren toen Bart de Wever daar ging 'praten'. Anders hadden ze het in die onfatsoenlijke partij zeker gedaan.

BlueThunder
7 mei 2010, 16:52
Dedecker: "Bourgeois en Lieten moeten ontslag nemen uit Vlaamse regering"

Jean-Marie Dedecker vindt het niet kunnen dat Ingrid Lieten (sp.a) en Geert Bourgeois (N-VA) bij de komende verkiezingen als Vlaams minister elk een Kamerlijst gaan trekken. "Als Bourgeois en Lieten toch willen meedoen, dan moeten ze nu meteen ontslag nemen uit de Vlaamse regering", aldus Dedecker.

http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-in-crisis/article/detail/1103218/2010/05/07/Dedecker-Bourgeois-en-Lieten-moeten-ontslag-nemen-uit-Vlaamse-regering.dhtml

Vlaanderen Boven
7 mei 2010, 17:19
Een ongepaste reactie op een draad die meer dan vier jaar oud is. Mooi geprobeerd, maar het kan toch echt wel een beetje subtieler.

robert t
7 mei 2010, 17:37
Een ongepaste reactie op een draad die meer dan vier jaar oud is. Mooi geprobeerd, maar het kan toch echt wel een beetje subtieler.Akkoord, maar je moet dit begrijpen van blauwe donderwolk. Die kwibus is wanhopig op zoek naar draadjes waarmee hij de Vlaams-nationalisten kan treffen. Zelf is hij niet in staat om een deftige analyse op poten te zetten, dus moet hij oudere draden afschuimen of klakkeloos berichten uit de media overnemen om zijn gram te kunnen halen. In feite hebben we te doen met een grote sukkelaar.

Steve_M
7 mei 2010, 17:38
Een ongepaste reactie op een draad die meer dan vier jaar oud is. Mooi geprobeerd, maar het kan toch echt wel een beetje subtieler.

Is ook de derde draad waarin ik dit groot nieuws mag lezen.

Firestone
7 mei 2010, 17:41
Akkoord, maar je moet dit begrijpen van blauwe donderwolk. Die kwibus is wanhopig op zoek naar draadjes waarmee hij de Vlaams-nationalisten kan treffen. Zelf is hij niet in staat om een deftige analyse op poten te zetten, dus moet hij oudere draden afschuimen of klakkeloos berichten uit de media overnemen om zijn gram te kunnen halen. In feite hebben we te doen met een grote sukkelaar.of een nepprofiel ...

De schoofzak
7 mei 2010, 18:44
Voorstel aan de mods:

als iemand een draad, die meer dan een jaar niet aktief geweest is, terug opneemt, dan kan dat alleen maar in een apart subforum, genaamd 'forumse geschiedenis'.

Dat is nu begot al de zoveelste draad uit den tijd toen Jezeke nog een kort broekske droeg (tjsa, er waren nog geen biskoppen toen hé, de apostelen waren ook nog snotjongens)

Vette Pois(s)on
7 mei 2010, 18:49
Meneer de Bosere, komt de bliksem nu van boven of van onderen?

Xenophon
7 mei 2010, 18:49
Voorstel aan de mods:

als iemand een draad, die meer dan een jaar niet aktief geweest is, terug opneemt, dan kan dat alleen maar in een apart subforum, genaamd 'forumse geschiedenis'.

Dat is nu begot al de zoveelste draad uit den tijd toen Jezeke nog een kort broekske droeg (tjsa, er waren nog geen biskoppen toen hé, de apostelen waren ook nog snotjongens)

Ik stem tegen!

BlueThunder
7 mei 2010, 18:56
Niveanen en hun democratisch gehalte, vrije meningsuiting.... zal hier proper worden.
( cordon, bannen fora, zwijgen opleggen... we weten waaraan we toe zijn )
Waarheid kwest blijkbaar.... voeg gewoon toe aan bestaande onderwerpen die n-va gerelateerd zijn en ook om geen nieuwe nieuwe draadjes te moeten open. Dit onderwerp kwam via google als één van de eersten tevoren... maar zal vanaf heden nieuwe draadjes opnen. Mag slotje op ;) indien de wakers van internet en bestrijders van vrije meningsuiting dit eisen !

Xenophon
7 mei 2010, 18:58
LoL

Soms is Blue toch wel goed he? :D

Wisord
9 mei 2010, 10:12
Niveanen en hun democratisch gehalte, vrije meningsuiting.... zal hier proper worden.
( cordon, bannen fora, zwijgen opleggen... we weten waaraan we toe zijn )
Waarheid kwest blijkbaar.... voeg gewoon toe aan bestaande onderwerpen die n-va gerelateerd zijn en ook om geen nieuwe nieuwe draadjes te moeten open. Dit onderwerp kwam via google als één van de eersten tevoren... maar zal vanaf heden nieuwe draadjes opnen. Mag slotje op ;) indien de wakers van internet en bestrijders van vrije meningsuiting dit eisen !

:lol:

Luc Bekaert
9 mei 2010, 11:53
Akkoord, maar je moet dit begrijpen van blauwe donderwolk. Die kwibus is wanhopig op zoek naar draadjes waarmee hij de Vlaams-nationalisten kan treffen. Zelf is hij niet in staat om een deftige analyse op poten te zetten, dus moet hij oudere draden afschuimen of klakkeloos berichten uit de media overnemen om zijn gram te kunnen halen. In feite hebben we te doen met een grote sukkelaar.

Donderwolk probeert oude koeien uit de gracht te halen door gebrek aan inspiratie of door de schrik voor nieuwe tendenzen ....
Eigenlijk zouden deze draden zoals je voorstelt best opgenomen in een rubriek "antiquiteiten"

Luc Bekaert
9 mei 2010, 11:55
LoL

Soms is Blue toch wel goed he? :D

Dus zou er beter een nieuwe draad worden geopend: VB steunt belgicisten tegen NVA ?

Luc Bekaert
9 mei 2010, 12:46
Dus zou er beter een nieuwe draad worden geopend: VB steunt belgicisten tegen NVA ?

tis ier zo stille ?

Xenophon
9 mei 2010, 12:53
Dus zou er beter een nieuwe draad worden geopend: VB steunt belgicisten tegen NVA ?

Op welke manier doen ze dat dan?

Luc Bekaert
9 mei 2010, 12:55
Dus zou er beter een nieuwe draad worden geopend: VB steunt belgicisten tegen NVA ?

Of misschien beter een draad : belgicisten entoesiast over steun van VB tegen NVA ?

van Maerlant
9 mei 2010, 14:21
http://img508.imageshack.us/img508/7333/threadnecromancerwq8.jpg