PDA

View Full Version : Hilarisch : Oostenrijkers zakken voor eigen immigratietest


Snoepje
30 maart 2006, 21:08
Oostenrijkers zakken voor eigen immigratietest

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_128979.jpg
Een groot deel van de Oostenrijkse bevolking zou niet slagen voor de test die het land wil voorleggen aan immigranten. Dat blijkt uit een recent onderzoek.

Een derde van de Oostenrijkers zou problemen hebben om burger van zijn eigen land te worden. Uit een onderzoek blijkt dat dertig procent van de ondervraagden niet weet dat het parlement om de vier jaar verkozen wordt. Maar liefst veertig procent weet niet dat er 183 volksvertegenwoordigers in het parlement zetelen. Een derde van de Oostenrijkers is vergeten dat het land lid van de EU werd in 1995. Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt.

De immigratietest is een multiple choice-examen met drie antwoordmogelijkheden per vraag. Buitenlanders die de Oostenrijkse nationaliteit willen, moeten negen van de achttien vragen juist beantwoorden. Ze moeten bovendien tot 1.500 euro betalen. 30/03/06 13u20
HLN

oepsla :-o :?

Alvader
30 maart 2006, 21:28
Oostenrijkers zakken voor eigen immigratietest

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_128979.jpg
Een groot deel van de Oostenrijkse bevolking zou niet slagen voor de test die het land wil voorleggen aan immigranten. Dat blijkt uit een recent onderzoek.

Een derde van de Oostenrijkers zou problemen hebben om burger van zijn eigen land te worden. Uit een onderzoek blijkt dat dertig procent van de ondervraagden niet weet dat het parlement om de vier jaar verkozen wordt. Maar liefst veertig procent weet niet dat er 183 volksvertegenwoordigers in het parlement zetelen. Een derde van de Oostenrijkers is vergeten dat het land lid van de EU werd in 1995. Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt.

De immigratietest is een multiple choice-examen met drie antwoordmogelijkheden per vraag. Buitenlanders die de Oostenrijkse nationaliteit willen, moeten negen van de achttien vragen juist beantwoorden. Ze moeten bovendien tot 1.500 euro betalen. 30/03/06 13u20
HLN

oepsla :-o :?

De vraag blijft natuurlijk of "Oostenrijker zijn" gelijk staat met "weten om de hoeveel jaar het parlement herkozen wordt" ? Zijn is niet gelijk aan het weten ( van encyclopedische feitjes ).

SpaceRunner
30 maart 2006, 21:28
Daarstraks Ter Zake gezien. Hier ging over het soortgelijk examen dat men in Nederland wil invoeren.

Dat examen moet langs de telefoon afgelegd worden waarbij een computer de vragen stelt, stel je voor! En die DVD lijkt mij eerlijk gezegd ook niet veel soeps maar kom dat is slechts mijn eerste indruk en die is mogelijks fout.

Bij wijze van proef stelde de reportagemakers een paar vragen van het examen aan een paar Nederlanders en die bakten er ook niks van.

Zelfde scenario als bij Oostenrijk dus, vermoed ik.

djimi
30 maart 2006, 22:03
<<< Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt. >>>

O wonder, o wonder.

carlgustaaf
30 maart 2006, 23:35
<<< Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt. >>>

O wonder, o wonder.'t kunnen allemaal geen schoolmeesters zijn hé.:lol:

carlgustaaf
30 maart 2006, 23:40
Oostenrijkers zakken voor eigen immigratietest

http://www.hln.be/hln/artikels/foto/large_128979.jpg
Een groot deel van de Oostenrijkse bevolking zou niet slagen voor de test die het land wil voorleggen aan immigranten. Dat blijkt uit een recent onderzoek.

Een derde van de Oostenrijkers zou problemen hebben om burger van zijn eigen land te worden. Uit een onderzoek blijkt dat dertig procent van de ondervraagden niet weet dat het parlement om de vier jaar verkozen wordt. Maar liefst veertig procent weet niet dat er 183 volksvertegenwoordigers in het parlement zetelen. Een derde van de Oostenrijkers is vergeten dat het land lid van de EU werd in 1995. Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt.

De immigratietest is een multiple choice-examen met drie antwoordmogelijkheden per vraag. Buitenlanders die de Oostenrijkse nationaliteit willen, moeten negen van de achttien vragen juist beantwoorden. Ze moeten bovendien tot 1.500 euro betalen. 30/03/06 13u20
HLN

oepsla :-o :?weet ge hoe dat komt, ô Hele Slimme:dertig procent van de Oostenrijkers zijn Nieuw-Oostenrijkers.En net als hier zijn dat niet de besten op school, noch de intelligentsten...En het is nu net omdat er al zoveel geïmmigreerden zijn, dat men een immigratietest ingevoerd heeft...begint uwe euro te vallen?

StevenNr1
30 maart 2006, 23:47
:-D 't zal wezen.

djimi
31 maart 2006, 00:07
't kunnen allemaal geen schoolmeesters zijn hé.



Juist ja.

Of bedoelde u : niet iederéén kan schoolmeester zijn ??

carlgustaaf
31 maart 2006, 00:36
Juist ja.

Of bedoelde u : niet iederéén kan schoolmeester zijn ??jaja zagevent:lol:

Jazeker
31 maart 2006, 00:45
<<< Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt. >>>

O wonder, o wonder.

Ik ken mijn klassiekers en ben pro migratie stop. Krijg ik nu een koekje of moet ik de goelag in wegens hinderlijk voor de clichés ?

praha
31 maart 2006, 00:55
weet ge hoe dat komt, ô Hele Slimme:dertig procent van de Oostenrijkers zijn Nieuw-Oostenrijkers.En net als hier zijn dat niet de besten op school, noch de intelligentsten...En het is nu net omdat er al zoveel geïmmigreerden zijn, dat men een immigratietest ingevoerd heeft...begint uwe euro te vallen?
en net die nieuwe Oostenrijkers willen een immigratiestop ?

Jazeker
31 maart 2006, 00:58
en net die nieuwe Oostenrijkers willen een immigratiestop ?

Nee de ouwe. *zucht*

carlgustaaf
31 maart 2006, 01:03
en net die nieuwe Oostenrijkers willen een immigratiestop ?maar ja jong! Verschiet gij daarvan?Ge moet de marokkanen hier eens bezig horen over immigranten!Ik ken er ene, die heeft al 2 keer uiterst rechts gestemd (hij heeft wel dubbele nationaliteit, riskeert niet meer om uitgewezen te worden).Die jongens begrijpen héél goed, dat als de immigratie té groot word, de staatskassen niet meer kunnen volgen de één of andere- niet zo verre- dag, en dat het dan gedaan is met hun luilekker leventje hier.
In Oostenrijk is het hetzelfde liedje.Of dacht ge dat die mannen solidair zijn, met andere immigranten?

djimi
31 maart 2006, 01:03
Ik ken mijn klassiekers en ben pro migratie stop. Krijg ik nu een koekje of moet ik de goelag in wegens hinderlijk voor de clichés ?



Koekjes zijn niet goed voor uw tanden.

De goelag : hoe minder er daarvan overblijft, hoe beter, dus misschien moest u er inderdaad maar eens heen, om de boel af te breken, wel te verstaan !!

Ik wil u daarbij zelfs komen helpen. Zelfs al ben ik 'contra migratie stop'.

praha
31 maart 2006, 01:08
Nee de ouwe. *zucht*
carlgustaaf zat fout ?

dus de 'ouwe' Oostenrijkers vertegenwoordigen dat derde deel dat niet sloeg ?

praha
31 maart 2006, 01:12
maar ja jong! Verschiet gij daarvan?Ge moet de marokkanen hier eens bezig horen over immigranten!Ik ken er ene, die heeft al 2 keer uiterst rechts gestemd (hij heeft wel dubbele nationaliteit, riskeert niet meer om uitgewezen te worden).Die jongens begrijpen héél goed, dat als de immigratie té groot word, de staatskassen niet meer kunnen volgen de één of andere- niet zo verre- dag, en dat het dan gedaan is met hun luilekker leventje hier.
In Oostenrijk is het hetzelfde liedje.Of dacht ge dat die mannen solidair zijn, met andere immigranten?
neen ik kijk daar niet van op...ik ken er ook zo
of ze allen voor immigratiestop zijn is weer wat anders

hoe rijmt dit nu weer met je veroveringsscenario ?

ps. dit en 't feit dat dat derde de nieuwe Oostenrijkers zou betreffen zijn weer twee stellingen waar je na uitvoerig nadenken toe bent gekomen maar me het niet kunt uitleggen en niet verder komt dan een : 'dat is algemeen geweten'

carlgustaaf
31 maart 2006, 01:16
carlgustaaf zat fout ?

dus de 'ouwe' Oostenrijkers vertegenwoordigen dat derde deel dat niet sloeg ?"verdeel en heers " strategie?We hadden beide gelijk:die nieuw-oostenrijkers zijn daar intussen al zo lang dat ze inderdaad een dagje ouder worden, maar ze zijn wel nog steeds niet slimmer geworden.Ze hebben ook allen kinderen gemaakt, en zijn al zeer talrijk dus.Desondanks blijven er nog steeds nieuwe vlagen immigranten het land binnenstromen, en dat word voor hun gevaarlijk, zoals ik reeds uitlegde...

Jazeker
31 maart 2006, 01:18
carlgustaaf zat fout ?

dus de 'ouwe' Oostenrijkers vertegenwoordigen dat derde deel dat niet sloeg ?

rollende oogjes en zo ;-)

Jazeker
31 maart 2006, 01:19
Koekjes zijn niet goed voor uw tanden.

De goelag : hoe minder er daarvan overblijft, hoe beter, dus misschien moest u er inderdaad maar eens heen, om de boel af te breken, wel te verstaan !!

Ik wil u daarbij zelfs komen helpen. Zelfs al ben ik 'contra migratie stop'.

Lijkt me dat je wil blijven dwijlen met de kraan open. Ik vind dat min of meer getuigen van een minder geslaagde mentale toestand.

(met alle respect uiteraard)

praha
31 maart 2006, 01:19
rollende oogjes en zo ;-)
maw je weet het niet meer ?

willem1940NLD
31 maart 2006, 01:19
Zoiets is hier in Nederland ook een keer op TV geweest en als ik mij goed herinner pakte dat voor ons ook niet best uit. Chinezen waren geloof ik de besten.

praha
31 maart 2006, 01:21
Lijkt me dat je wil blijven dwijlen met de kraan open. Ik vind dat min of meer getuigen van een minder geslaagde mentale toestand.

(met alle respect uiteraard)
contra immigratiestop = dweilen met de kraan open ?

carlgustaaf
31 maart 2006, 01:25
neen ik kijk daar niet van op...ik ken er ook zo
of ze allen voor immigratiestop zijn is weer wat anders

hoe rijmt dit nu weer met je veroveringsscenario ?

ps. dit en 't feit dat dat derde de nieuwe Oostenrijkers zou betreffen zijn weer twee stellingen waar je na uitvoerig nadenken toe bent gekomen maar me het niet kunt uitleggen en niet verder komt dan een : 'dat is algemeen geweten'degenen die voor de immigratiestop zijn en ultra-rechts stemmen zijn gemotiveerd door hun portemonnee.Zij die dromen over het veroveren van het Westen zijn godsdienstfanaten.
Daar heb ik niet lang over moeten nadenken hoor:het bijt bekan.
Het zal ook wel "algemeen geweten" zijn dat het de domste oostenrijkers zijn die niet willen dat er meer immigratie is zeker?Zoals in de openingspost voorgeschoteld word, en als stelling verdedigt door de Gekke Schoolmeester...Uit welke duim zijn die feiten wel gezogen?

praha
31 maart 2006, 01:25
Zoiets is hier in Nederland ook een keer op TV geweest en als ik mij goed herinner pakte dat voor ons ook niet best uit. Chinezen waren geloof ik de besten.
zozo ... en daar we die Chinezen toch wel bij de nieuwe Nederlanders mogen rekenen... en we extrapoleren ( natuurlijk mogen we dit niet, maar ik doe het lekker toch ) naar de situatie in Oostenrijk stelt dit alvast een groep nieuwe Oostenrijkers voor die eerder voorstander zijn van immigratie

tsss... 't zijn dan ook Chinezen voor iets

Jazeker
31 maart 2006, 01:28
maw je weet het niet meer ?

Nah... ik vind dat icoontje zo afgezaagd dus zeg ik het met woorden ;-)

Jazeker
31 maart 2006, 01:28
contra immigratiestop = dweilen met de kraan open ?

Ja. Tenzij je ontkent dat er een integratieprobleem is nu.

willem1940NLD
31 maart 2006, 01:29
zozo ... en daar we die Chinezen toch wel bij de nieuwe Nederlanders mogen rekenen... en we extrapoleren ( natuurlijk mogen we dit niet, maar ik doe het lekker toch ) naar de situatie in Oostenrijk stelt dit alvast een groep nieuwe Oostenrijkers voor die eerder voorstander zijn van immigratie

tsss... 't zijn dan ook Chinezen voor iets

Niet begrepen.

praha
31 maart 2006, 01:29
degenen die voor de immigratiestop zijn en ultra-rechts stemmen zijn gemotiveerd door hun portemonnee.Zij die dromen over het veroveren van het Westen zijn godsdienstfanaten.
Daar heb ik niet lang over moeten nadenken hoor:het bijt bekan.

okay... dus die gemotiveerd zijn door hun portefeuille zijn voor immigratiestop... zoals jij en ik er dus ken
is dat een meerderheid of zijn de fanaten in de meerderheid ?


Het zal ook wel "algemeen geweten" zijn dat het de domste oostenrijkers zijn die niet willen dat er meer immigratie is zeker?Zoals in de openingspost voorgeschoteld word, en als stelling verdedigt door de Gekke Schoolmeester...Uit welke duim zijn die feiten wel gezogen?
geen idee... 'feiten' gepresenteerd in de openingspost waar we hier met z'n allen al geruime tijd op aan het verder borduren ( jij incluis) zijn en die
plots bedenkelijk worden indien ze niet meer in je kraampje passen ?

praha
31 maart 2006, 01:30
Nah... ik vind dat icoontje zo afgezaagd dus zeg ik het met woorden ;-)
dat kan je wel zeggen
neemt niet weg dat je het niet meer weet ...

Jazeker
31 maart 2006, 01:34
dat kan je wel zeggen
neemt niet weg dat je het niet meer weet ...

Wat is dat nu voor een rare redenering ? Kom je net van het café of zo ?

praha
31 maart 2006, 01:36
Ja. Tenzij je ontkent dat er een integratieprobleem is nu.
neen en daar hoeft geen tenzij bij

immigratiestop lost op zich een integratieprobleem niet op ... het remt hooguit mede de snelheid waarmee het verder nog kan escaleren
een immigratiebeleid kan dat net zo goed

praha
31 maart 2006, 01:40
Niet begrepen.
niet dat dat postje van me erg belangrijk of au serieus was ... maar wat heb je precies niet begrepen ?

praha
31 maart 2006, 01:43
Wat is dat nu voor een rare redenering ? Kom je net van het café of zo ?
had gekunnen... maar niet dus

'je weet het niet meer' sloeg op jouw rollende oogjes die op hun beurt een respons moesten vormen op dit hier

carlgustaaf zat fout ?

dus de 'ouwe' Oostenrijkers vertegenwoordigen dat derde deel dat niet sloeg ?


remember ?

Jazeker
31 maart 2006, 01:44
neen en daar hoeft geen tenzij bij

immigratiestop lost op zich een integratieprobleem niet op ... het remt hooguit mede de snelheid waarmee het verder nog kan escaleren
een immigratiebeleid kan dat net zo goed

Ok, ik kies voor het remmen van de "snelheid waarmee het zich kan escaleren". En een immigratiestop heeft het niet over snelheden. Het heeft het over een STOP. Je dappere poging om er een draai aan te geven is niet te goed gelukt.

Vraag vandaag op straat wat de mensen willen en ze zullen je zeggen dat ze willen dat het stopt. Niet de cocktail parties waar mensen met uitgestoken nek verkondigen dat het maar humanitairrrr is om zoveel OCMW gasten te ontvangen.

praha
31 maart 2006, 01:48
Ok, ik kies voor het remmen waarmee het zich kan escaleren. En een immigratiestop heeft het niet over snelheden. Het heeft het over een STOP. Je dappere poging om er een draai aan te geven is niet te goed gelukt.
een immigratieSTOP heeft het inderdaad over een STOP wat betreft immigratie
het betreft geen STOP wat betreft een al dan niet integratieprobleem

het kan echter een hulp zijn bij het remmen van een integratieprobleem omdat er dan geen nieuwe probleemgevallen meer binnenkomen

waar zit de draai ? Jazeker

praha
31 maart 2006, 01:55
Vraag vandaag op straat wat de mensen willen en ze zullen je zeggen dat ze willen dat het stopt. Niet de cocktail parties waar mensen met uitgestoken nek verkondigen dat het maar humanitairrrr is om zoveel OCMW gasten te ontvangen.
da's allemaal prachtig en wel maar heeft niets te zien met dat integratieprobleem an sich
noch over de discussie die nu aan 't rollen geslagen is over die twee verschillende begrippen
noch over 't feit dat ik er een draai zou aan gegeven hebben
noch over 't feit dat je met een immigratiebeleid net hetzelfde zou kunnen beogen

ps. en noch met die rollende oogjes hoe schoon ze ook moge wezen

Jazeker
31 maart 2006, 02:06
een immigratieSTOP heeft het inderdaad over een STOP wat betreft immigratie
het betreft geen STOP wat betreft een al dan niet integratieprobleem

het kan echter een hulp zijn bij het remmen van een integratieprobleem omdat er dan geen nieuwe probleemgevallen meer binnenkomen

waar zit de draai ? Jazeker

De draai zit erin dat jij zegt dat het probleem niet kan worden verzacht. Je doet het uitschijnen dat de instroom nooit kan stoppen. Een migratiestop kan wel en dan kunnen we ons eindelijk concentreren op degenen die hier zijn en hen de taal leren en hen aan opleidingen helpen. Ik geef toe dat het dan een stop betekent voor het kiesvee van de SP.a en PS en zo, maar dat moeten we er dan maar bijnemen en het zou een beetje minder criminaliteit betekenen en zo... ik weet dat dat niet echt de bedoeling is van de huidige politiek en dat dat een beetje nazi is en zo maar dat zou toch wel goed zijn, niet ?

praha
31 maart 2006, 02:16
De draai zit erin dat jij zegt dat het probleem niet kan worden verzacht.
nope, heb ik niet gezegd... ik zeg alleen dat je dat (integratieprobleem dus) niet met een stop kan oplossen
medunkt ligt de draai bij jou


Je doet het uitschijnen dat de instroom nooit kan stoppen.

nope, een migratiestop zou ruimschoots volstaan ( exclusief de illigalen beschouwende ... dat is een ander paar mouwen )
maar ik wens dat niet, da's wat anders


Een migratiestop kan wel

natuurlijk kan dat, zoals ik dat hierboven al zei


en dan kunnen we ons eindelijk concentreren op degenen die hier zijn en hen de taal leren en hen aan opleidingen helpen.

dat kan je met een 'streng' en goed immigratiebeleid dat niet gelijk staat met 'dweilen met de kraan open' evengoed
ik geef daar de voorkeur aan


Ik geef toe dat het dan een stop betekent voor het kiesvee van de SP.a en PS en zo, maar dat moeten we er dan maar bijnemen

da's wel pure onzin als je dan bedenkt dat hier nog geen paar bladzijden geleden geuit is dat al die 'domme' niet-slagende nieuwe Oostenrijkers volledig voor een stop zouden
waarom zou het hier anders zijn ?
bovendien zouden ze vaak uiterst rechts stemmen hier aldus carlgustaaf

en het zou een beetje minder criminaliteit betekenen en zo... ik weet dat dat niet echt de bedoeling is van de huidige politiek

ach waarom niet ? pc-conspiracy etc ?


en dat dat een beetje nazi is en zo maar dat zou toch wel goed zijn, niet ?
immigratiestop ?

willem1940NLD
31 maart 2006, 02:44
niet dat dat postje van me erg belangrijk of au serieus was ... maar wat heb je precies niet begrepen ?

Totaal niet begrepen of je iets zeggen wou en w�*t dan wel.

willem1940NLD
31 maart 2006, 02:49
Immigratiestop lijkt mij wel o.k voor onze kleine landen; overbevolking eat reeds 2/3 van het moras beneden de zeespiegel lijkt tamelijk dwaas en als puntje bij paaltje schuwt geen moslim de "shar�*a".

praha
31 maart 2006, 03:02
Totaal niet begrepen of je iets zeggen wou en w�*t dan wel.
ach... eerder zei een forumganger dat dat derde van de Oostenrijkers dat niet slaagt voor zulk examen wel net de 'nieuwe' Oostenrijkers zullen zijn

anderszijds staat er in dat artikel te lezen dat diegenen die niet goed scoorden uitgesproken pro immigratiestop zouden wezen

combineer je nu 't één en 't ander op een niet zo erg koosjere manier dan betekent dit in het geval van Oostenrijk dat Chinezen, nieuwe Oostenrijkers dus, het veel beter zouden doen en voor immigratie zouden zijn

aldus dezelfde forumganger waren nieuwe Oostenrijkers ook pro (?)immigratiestop omwille van hun eigen uitkering, sz, ed zogezegd veilig te stellen

praha
31 maart 2006, 03:05
Immigratiestop lijkt mij wel o.k voor onze kleine landen; overbevolking eat reeds 2/3 van het moras beneden de zeespiegel lijkt tamelijk dwaas en als puntje bij paaltje schuwt geen moslim de "shar�*a".
wat bereik je met een immigratiestop inzake inburgering ?
en als puntje bij paaltje komt... ze planten zich toch voort als konijnen wordt hier steeds beweerd

carlgustaaf
31 maart 2006, 10:07
okay... dus die gemotiveerd zijn door hun portefeuille zijn voor immigratiestop... zoals jij en ik er dus ken
is dat een meerderheid of zijn de fanaten in de meerderheid ?


geen idee... 'feiten' gepresenteerd in de openingspost waar we hier met z'n allen al geruime tijd op aan het verder borduren ( jij incluis) zijn en die
plots bedenkelijk worden indien ze niet meer in je kraampje passen ?volgens mij zijn ze fifty-fyfty,helft fanaten, half geïnterresseerd in geld, zowel als groep als individueel gezien. Dat wil zeggen, zelfs de fanaten hebben geld nodig voor hun beweging(en) te financieren, anderzijds zul je raar of zelden iemand van arabische afkomst kritiek horen uitoefenen op fanatieke moslims, in elk geval niet als er meerdere van zijn soortgenoten aanwezig zijn.Als er éne enkele zich in een gezelschap blanken bevind soms wel...
Verder, de "feiten" volgens dewelke het de meest onwetende Oostenrijkers zouden zijn die tégen meerdere immigratie zijn, zijn half juist, half fout .In de openingspost worden ze voorgesteld als autentieke Oostenrijkers, en dat is allesbehalve bewezen.Ik neem deze bewering met een paar kilo zout, en opper de mening dat het hier gaat om geïmmigreerden die reeds de Oostenrijkse nationaliteit verkregen hebben, en dus als Oostenrijkers de statistieken ingesluisd worden.Deze mensen zijn ingeburgerd enkel waar het Geld betreft,ze hebben alle trukken geleerd om van de Oostenrijkse Staat te kunnen profiteren, maar daar blijft het bij...de kulturele achtergrond van dat land interresseert hen geen moer, hetwelk verklaart waarom zij in die immigratie testen falen...Maar zo dom zijn ze nu ook weer niet, dat ze een verdere ongebreidelde immigratie wensen.Daarmee komt namelijk hun inkomstenbron, de Oostenrijkse Staatskassen, in gevaar.Dus, sluiten ze zich in deze aan bij de rechtse groeperingen die een immigratiestop wensen.
Men kan de situatie inderdaad vergelijken met België, waar meerdere Marrokanen(met eveneens de Belgische nationaliteit) uiterst rechts stemmen, het geld in de Belgische Staatskassen als hun persoonlijk eigendom beschouwend, en weinig ijver vertonend om de buit te delen met nieuwkomers...
Wat de Chinezen in Nederland betreft, dat is een paar ander mouwen, gelieve niet alles te verwarren,zogauw ge in moeilijkheden komt...het is ZO doorzichtig...:roll:

carlgustaaf
31 maart 2006, 10:12
ach... eerder zei een forumganger dat dat derde van de Oostenrijkers dat niet slaagt voor zulk examen wel net de 'nieuwe' Oostenrijkers zullen zijn

anderszijds staat er in dat artikel te lezen dat diegenen die niet goed scoorden uitgesproken pro immigratiestop zouden wezen

combineer je nu 't één en 't ander op een niet zo erg koosjere manier dan betekent dit in het geval van Oostenrijk dat Chinezen, nieuwe Oostenrijkers dus, het veel beter zouden doen en voor immigratie zouden zijn

aldus dezelfde forumganger waren nieuwe Oostenrijkers ook pro (?)immigratiestop omwille van hun eigen uitkering, sz, ed zogezegd veilig te stellenen Praha schudde een paar Chinezen uit zijn goochelaarsmouwen om de boel eens flink in de war te schoppen:lol:

Hajduk
31 maart 2006, 10:39
De vraag blijft natuurlijk of "Oostenrijker zijn" gelijk staat met "weten om de hoeveel jaar het parlement herkozen wordt" ? Zijn is niet gelijk aan het weten ( van encyclopedische feitjes ).

'oostenrijker zijn', 'zwitser zijn', 'italiaan zijn', 'belg zijn', 'vlaming zijn': allemaal loze lege idiote fantasiekes.

'mens zijn' ligt nog het meest bij de realiteit. De rest is zever!

praha
31 maart 2006, 17:29
volgens mij zijn ze fifty-fyfty,helft fanaten, half geïnterresseerd in geld, ...

summier ...
we hebben er het raden naar wat de vertegenwoordiging betreft van de 'nieuwe' Oostenrijkers in die 30%-groep...
ben blij dat ge het daarmee eens bent ;-)
bij ontbreken van enig causaal verband kan men niet veel meer doen dan tot het besluit komen dat hun vertegenwoordiging in die 30%-groep zowat dezelfde is als hun relatief bevolkingsaandeel

blijft dat we nog wel zitten met die ander conclusie , natuurlijk
onafgezien wat jij daarvan dacht


Wat de Chinezen in Nederland betreft, dat is een paar ander mouwen, gelieve niet alles te verwarren,zogauw ge in moeilijkheden komt...
't is nen goeie die 't zegt

het is ZO doorzichtig...:roll:
zeker nadat ik het zelf expliciet benadrukt heb

willem1940NLD
31 maart 2006, 17:38
Immigratiestop lijkt mij wel o.k voor onze kleine landen; overbevolking eat reeds 2/3 van het moras beneden de zeespiegel lijkt tamelijk dwaas en als puntje bij paaltje schuwt geen moslim de "shar�*a".

Hier ging, hetzij handmatig of technisch, iets fout in/met de tweede helft van mijn zin.

Ik bedoelde ongeveer: .... ; overbevolking nog verder opvoeren in het moeras Nederland dat voor 2/3 beneden de zeespiegel ligt lijkt tamelijk dwaas en op "sharia" zitten we hier ook niet te wachten.

praha
31 maart 2006, 17:39
en Praha schudde een paar Chinezen uit zijn goochelaarsmouwen om de boel eens flink in de war te schoppen:lol:
ach waarom niet...
alle middelen zijn beter dan: 'het is zus of zo volgens mij' omdat carlgustaaf er heel goed over nagedacht heeft en nu éénmaal tot die conclusie is gekomen, maar het helaas niet een keertje over kan doen :lol:

praha
31 maart 2006, 17:44
Hier ging, hetzij handmatig of technisch, iets fout in/met de tweede helft van mijn zin.

Ik bedoelde ongeveer: .... ; overbevolking nog verder opvoeren in het moeras Nederland dat voor 2/3 beneden de zeespiegel ligt lijkt tamelijk dwaas en op "sharia" zitten we hier ook niet te wachten.
idd... 'k heb dat driemaal moeten herlezen alvorens er wat van te begrijpen

vertel me nu eens wat dat te maken heeft met een immigratiestop ?
blijkbaar wordt de sharia toch méér en méér nagestreefd en kweken ze als konijnen

willem1940NLD
31 maart 2006, 20:12
idd... 'k heb dat driemaal moeten herlezen alvorens er wat van te begrijpen

vertel me nu eens wat dat te maken heeft met een immigratiestop ?
blijkbaar wordt de sharia toch méér en méér nagestreefd en kweken ze als konijnen

Wij gaan toch in de duinen ook geen EXTRA konijnen uitzetten? Vol is vol.

Omstreeks 1948 en tot zowat 1960 drong de Nederlandse regering juist op EMIGRATIE aan omdat 9 miljoen inwoners te veel leek voor dit landje; vergelijk even: Nederland is op de kaart een héél klein streepje groter dan België maar heeft veel minder vaste grond want bijna 2/3 is water en België heeft "slechts" ongeveer 11 miljoen inwoners tegen Nederland 17 miljoen.

Al eens lukraak wat ongesorteerde tropische vissen toegevoegd aan een slootwater-aquarium?

Nog even en Nederland heet "Randland".

carlgustaaf
31 maart 2006, 22:46
ach waarom niet...
alle middelen zijn beter dan: 'het is zus of zo volgens mij' omdat carlgustaaf er heel goed over nagedacht heeft en nu éénmaal tot die conclusie is gekomen, maar het helaas niet een keertje over kan doen :lol:in het kort: de Oostenrijkers zijn op goede weg met hun immigratietesten.Ze moeten ze enkel nog wat moeilijker & duurder maken.

carlgustaaf
31 maart 2006, 22:51
Wij gaan toch in de duinen ook geen EXTRA konijnen uitzetten? Vol is vol.

Omstreeks 1948 en tot zowat 1960 drong de Nederlandse regering juist op EMIGRATIE aan omdat 9 miljoen inwoners te veel leek voor dit landje; vergelijk even: Nederland is op de kaart een héél klein streepje groter dan België maar heeft veel minder vaste grond want bijna 2/3 is water en België heeft "slechts" ongeveer 11 miljoen inwoners tegen Nederland 17 miljoen.

Al eens lukraak wat ongesorteerde tropische vissen toegevoegd aan een slootwater-aquarium?

Nog even en Nederland heet "Randland".voor Chinezen is dat geen probleem: net zoals in Hong Kong kunnen die op sampans (woonbootjes) ronddobberen op de kanalen, en langs de kust..negers & arabieren kunnen dat desnoods ook aanleren.Ge ziet, er is nog plaats in Nederland, als men écht wilt...

andev
2 april 2006, 18:48
<<< Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt. >>>

O wonder, o wonder.
Kan best zijn, maar hoe idioot kan men zijn om buitenlanders te aanvaarden indien ze kunnen antwoorden op dat soort vragen... Ook de eigen inwoners hebben het recht om niet te weten hoe alles in hun land in elkaar steekt...
Waarom niet als voorwaarden stellen:
- een borgsom betalen bij aankomst gelijk aan de kosten om terug naar het thuisland gezonden te worden, indien nodig
- één jaar tijd om voldoende, in de plaatselijke taal, je plan te kunnen trekken
- één jaar tijd om ergens aan werk te geraken, en voortdurend kunnen bewijzen dat je naar werk zoekt
- tegenover vrouwen, homo's enz de gebruiken aanvaarden als van de plaatselijke bevolking
- geen gezinshereniging tenzij er zelf voor kunnen instaan, tenminste voor vijf jaar of zo. Anders: terug naar huis, familie uit het bergdorp.
- geen problemen met politie of gerecht binnen de vijf jaar, zoniet: terug naar huis
enz in die aard.
Hoeveel volksvertegenwoordigers we hebben, dat is van geen belang. Zelf ben ik er ook gerust in...

Jazeker
2 april 2006, 18:51
Kan best zijn, maar hoe idioot kan men zijn om buitenlanders te aanvaarden indien ze kunnen antwoorden op dat soort vragen... Ook de eigen inwoners hebben het recht om niet te weten hoe alles in hun land in elkaar steekt...
Waarom niet als voorwaarden stellen:
- een borgsom betalen bij aankomst gelijk aan de kosten om terug naar het thuisland gezonden te worden, indien nodig
- één jaar tijd om voldoende, in de plaatselijke taal, je plan te kunnen trekken
- één jaar tijd om ergens aan werk te geraken, en voortdurend kunnen bewijzen dat je naar werk zoekt
- tegenover vrouwen, homo's enz de gebruiken aanvaarden als van de plaatselijke bevolking
- geen gezinshereniging tenzij er zelf voor kunnen instaan, tenminste voor vijf jaar of zo. Anders: terug naar huis, familie uit het bergdorp.
- geen problemen met politie of gerecht binnen de vijf jaar, zoniet: terug naar huis
enz in die aard.
Hoeveel volksvertegenwoordigers we hebben, dat is van geen belang. Zelf ben ik er ook gerust in...

Dat zijn reeds aanvaardbare regels. Horen ze thuis in een fascistische dictatuur zoals me ons wil doen geloven ? Ik denk het niet. Die regels lijken erg op diegene die reeds van kracht zijn in Denemarken (en het lijkt me dat dat de reden is waarom Deense Imams de hetze tegen Denemarken begonnen zijn).

willem1940NLD
2 april 2006, 19:38
voor Chinezen is dat geen probleem: net zoals in Hong Kong kunnen die op sampans (woonbootjes) ronddobberen op de kanalen, en langs de kust..negers & arabieren kunnen dat desnoods ook aanleren.Ge ziet, er is nog plaats in Nederland, als men écht wilt...

Nee, ook op ons water heerst al ruimtegebrek.

carlgustaaf
2 april 2006, 22:25
Nee, ook op ons water heerst al ruimtegebrek.goed, doe ze dan een paar ouwe cargo's kadoo, mondvoorraad en water voor een tijdje, en stuur ze de internationale wateren op, die zijn inderdaad van iedereen.En daar kunnen ze altijd nog vissen...Maar als ge zoiets kunt regelen in Nederland, dan gaat dat wel moeilijker zijn in Oostenrijk...Daar moeten ze maar een andere oplossing vinden.Blijkbaar proberen ze daar strenge immigratietesten uit.Mischien een goede oplossing...moesten ze in alle Europese landen doen.

willem1940NLD
3 april 2006, 00:15
Nee, Carlgustaaf; wij zitten politiek-correct samengepropt met 17M "Nederlanders" waarvan een ruim miljoen moslims en een niet-inschatbaar aantal diverse illegalen daarbovenop, op een stukje droge grond dat kleiner is dan België.

Jazeker
3 april 2006, 00:24
Nee, Carlgustaaf; wij zitten politiek-correct samengepropt met 17M "Nederlanders" waarvan een ruim miljoen moslims en een niet-inschatbaar aantal diverse illegalen daarbovenop, op een stukje droge grond dat kleiner is dan België.

En jullie openbare televisie toont meer negers en indonesiërs dan wat anders. Zijn jullie nu een gelukkig multicultureel volk of moeten we het er echt inkloppen ?

Hertog van Gelre
3 april 2006, 00:52
En jullie openbare televisie toont meer negers en indonesiërs dan wat anders. Zijn jullie nu een gelukkig multicultureel volk of moeten we het er echt inkloppen ?
Ja, eigenlijk zijn we een gelukkig multicultureel volk. Op een paar oplosbare problemen na.

Jazeker
3 april 2006, 00:58
Ja, eigenlijk zijn we een gelukkig multicultureel volk. Op een paar oplosbare problemen na.

Oplosbare problemen = het neerschieten van Fortuyn en Van Gogh ?

Hertog van Gelre
3 april 2006, 01:05
Oplosbare problemen = het neerschieten van Fortuyn en Van Gogh ?
Fortuyn is niet neergeschoten door een vreemdeling. En de moordenaar van Van Gogh is hier geboren en getogen.
In elk land gebeurt wel iets (Dutroux, Cools, Nijvel etc.) zonder dat dit meteen aan vreemdelingen verwijtbaar is.

carlgustaaf
5 april 2006, 07:43
Fortuyn is niet neergeschoten door een vreemdeling. En de moordenaar van Van Gogh is hier geboren en getogen.
In elk land gebeurt wel iets (Dutroux, Cools, Nijvel etc.) zonder dat dit meteen aan vreemdelingen verwijtbaar is.en zo zijn er miljoenen in Europa, die daar geboren en getogen zijn, en die TOCH vreemdelingen zijn, behalve dan op hun papieren...En in elk land gebeurt er (inderdaad) wel iets met hen.Spijtig dat dat "iets" zelden of nooit iets goed is...

Mephisto
5 april 2006, 09:11
Uit het onderzoek bleek dat net de inwoners die het minst over hun cultuur weten vinden dat Oostenrijk te veel buitenlanders telt.Voelen die zich bedreigd in hun Oostenrijker-zijn, misschien?
Nu al onderaan de ladder staand, komen er nog mensen van buiten bij ook!

carlgustaaf
7 april 2006, 13:35
Ok, ik kies voor het remmen van de "snelheid waarmee het zich kan escaleren". En een immigratiestop heeft het niet over snelheden. Het heeft het over een STOP. Je dappere poging om er een draai aan te geven is niet te goed gelukt.

Vraag vandaag op straat wat de mensen willen en ze zullen je zeggen dat ze willen dat het stopt. Niet de cocktail parties waar mensen met uitgestoken nek verkondigen dat het maar humanitairrrr is om zoveel OCMW gasten te ontvangen.hierover gaat het: de Oostenrijkers zijn het beu dat er steeds meer buitenlander szich bij hun thuis komen vestigen.Al de rest is secundair.En die testen zijn nutteloos eigenlijk.Beter zei men gewoon :STOP.Géén plaats & geen Geld meer voor jullie.Rechtsomkeer en wegwezen.Waarheen moeten jullie zelf maar weten.En ja, als we nog volk nodig hebben , zullen we schrijven.Beloofd...

carlgustaaf
7 april 2006, 13:37
Voelen die zich bedreigd in hun Oostenrijker-zijn, misschien?
Nu al onderaan de ladder staand, komen er nog mensen van buiten bij ook!als er te veel volk op die onderste trede komt te staan, dan breekt die.En dat willen die Oostenrijkers niet.Dat is toch hun recht: de ladder is van hun...

stab
9 april 2006, 10:48
Omstreeks 1948 en tot zowat 1960 drong de Nederlandse regering juist op EMIGRATIE aan omdat 9 miljoen inwoners te veel leek voor dit landje; vergelijk even: Nederland is op de kaart een héél klein streepje groter dan België maar heeft veel minder vaste grond want bijna 2/3 is water en België heeft "slechts" ongeveer 11 miljoen inwoners tegen Nederland 17 miljoen.
Nee, Carlgustaaf; wij zitten politiek-correct samengepropt met 17M "Nederlanders" waarvan een ruim miljoen moslims en een niet-inschatbaar aantal diverse illegalen daarbovenop, op een stukje droge grond dat kleiner is dan België.
Een betere Belgenmop dan deze kan ik mij nauwelijks voorstellen.