PDA

View Full Version : De wereld kan weer rustig ademen: Iran test langeafstandsraket van nieuwe generatie


Chipie
31 maart 2006, 18:46
Iran test langeafstandsraket ,,van nieuwe generatie’’

Tijdens maritieme manoeuvres in de Perzische Golf heeft Iran naar eigen zeggen een nieuw type raket getest die de radar kan verschalken en meerdere doelwitten tegelijkertijd kan treffen.
,,Een raket van de nieuwe generatie, gebouwd door de Iraanse defensie-industrie is vandaag met succes getest’’, zo meldt de Iraanse televisie. De staatszender voegt eraan toe dat de raket aan de radar kan ontsnappen en in één keer meerdere doelwitten kan treffen.

De bevelhebber van de luchtmacht van de Revolutionaire Wachten, generaal Hoessein Salami, gewaagde van een raket met ,,variabele reikwijdte’’ die de radar kan verschalken en meerdere koppen kan vervoeren.

Raketten met meerdere koppen hebben meestal een reikwijdte boven de 5.000 km. Iran werd geacht alleen te beschikken over een raket voor de middellange afstand, met name de Shahab-3 met een reikwijdte van 1.300 tot 2.000 km.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF31032006_043

Die raket maakt de dreiging van Iran nog indrukwekkender...

Lees maar eens was één van de Iraanse verzetslieders weet te vertellen...


'Iran is onaantastbaar met atoombom'

Als Iran de sentimenten van moslims weet te exploiteren, wordt het met een atoomwapen achter de hand oppermachtig, waarschuwt de Iraanse verzetsleider Ali Safavi. ,,Onderschat de Iraanse machthebbers niet. Het zijn heel sluwe politici.''

Het vervolg kan men hier (http://www.iraansnieuws.nl/content/view/216/32/) lezen..

Max van Dietschland
31 maart 2006, 18:57
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:

Lincoln
31 maart 2006, 19:03
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:Moslims een joden zijn nog niet zo laf tot deze niveau die jij hier vertelt!

Antigone
31 maart 2006, 20:09
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:
jajajajajajajaja

schaveiger
31 maart 2006, 20:33
Volgens geruchten zouden de recente aardschokken te wijten zijn aan ondergrondse kernproeven.
Heeft iemand concretere informatie hierover ?

SpaceRunner
31 maart 2006, 20:44
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:

En jij denkt dat? Ik denk van niet. Je gaat toch niet zeggen dat de VS zo'n oorlog echt op z'n eentje gaat voeren? Integendeel, er zullen weer een aantal Europese vriendjes mee mogen opdraven als het zover komt.

Jozef Ostyn
31 maart 2006, 21:19
Ik geloof dat de VS net vandaag ook een nieuwe 700-ton bom gaan testen in Nevada. Bom is bedoeld om ondergrondse installaties te kunnen vernietigen zonder kernwapens te moeten gebruiken. Zou hier een boodschap inzitten voor Iran?

schaveiger
31 maart 2006, 21:40
Ik geloof dat de VS net vandaag ook een nieuwe 700-ton bom gaan testen in Nevada. Bom is bedoeld om ondergrondse installaties te kunnen vernietigen zonder kernwapens te moeten gebruiken. Zou hier een boodschap inzitten voor Iran?

Voor Iran en Saudië !!

Mustapha
1 april 2006, 11:53
Iran is nu al machtig door de sji'isme en haar structuur.
Denk maar aan de oorlog tegen Irak. Hoelang heeft Iran stand gehouden? Niet te vergeten dat Irak werd geholpen door de VS, wapens genoeg ter beschikking kreeg, chemische wapens a volonte mocht gebruiken, kortom carte blanche kreeg.
De Amerikanen begrepen er niks van, die Iraniërs bleven maar komen alsof ze een fabriek hadden dat mensen fabriceert.

Het is maar om te zeggen dat een sji'iet een echte strijder is die geen schrik heeft van de dood. En hier hebben de Amerikanen gwoon zware problemen mee.

Iran kan op gelijk welk tijdstip het Midden-Oosten in rep en roep zetten. Het is niet de VS die beslist in welke richting MO moet gaan, maar Iran als het wil.

Al die extraatjes in de vorm van lange afstandsraketten maakt hen gewoon nog machtiger.

Een atoombom is de kers op de taart, als dat voltooid wordt hebben ze alle eigenschappen om een serieus militaire machtsblok te worden.

Mustapha
1 april 2006, 12:16
Kijk naar de situatie nu in Irak met de sji'ieten.

De Amerikanen kijken toe en weten niet wat te doen.
Elke woord dat een Amerikaanse politieker uitspreekt jegens Iraakse sji'ieten zorgt dat de kloof groter wordt tusssen de VS en sji'ieten.

Een pittig detail:
de samenwerking tussen de VS en sji'ieten in Irak is momenteel verbroken!

Sji'ieten weigeren te praten over een vorming van een regering.
De gouverneur van Bagdad (sji'iet) verbreekt alle samenwerking met de Amerikanen en eist een onafhankelijk onderzoek naar de aanval op de moskee.

Amerikanen vraagt de dawapartij om Jafari niet naar voor te schuiven als premier. Jafari was een religieuze student in Iran en dus goede contacten met de Iraanse regering.
Bush' administratie stuurde zelfs een brief naar Al Sistani. Zo diplomatisch Al Sistani is reageert op een manier dat de Amerikanen wederom totaal niet hadden verwacht.
"de sji'ieten moeten verenigd blijven!" Een antwoord buiten kwestie maar valt te interpreteren als "Get Bush!"

Muqtada Al Sadr mogen we nooit vergeten, deze jonge sji'iet die een serieuse aanhang heeft en vooral charismatisch is en respect krijgt van ALLE sji'ieten als zoon van Mohamed Al Sadr die genadeloos door Saddam is vermoord. De Amerikanen zijn nog altijd op zoek naar een manier om hem te isoleren. Amerikanen blijven druk zetten op het bestuur om die op te pakken, zonder gevolg.

De harde conclusie is dat de Amerikanen de sji'isme nog altijd niet snappen.

Iran keek ernaar en lacht zich dood. Ze zien een Iran II tevoorschijn komen als buurland, ideaal voor hen natuurlijk!

schaveiger
1 april 2006, 12:47
Een goede analyse Mustapha.
Het is klaar voor iedereen dat vooral de amerikanen zich verkeken hebben op de Iraakse situatie en er een chaos van gemaakt hebben. Dit is niet alleen in hun eigen nadeel maar treft vooral de lokale bevolking.

Wat Iran betreft, zij (en andere buurlanden) hebben er hoegenaamd geen enkel voordeel bij om een democratische staat geschoeid op westerse normen aan hun grenzen te hebben. Vandaar dan ook hun steun aan de Iraakse rebellen.

Op gebied van kernenergie zal het niemand ontgaan zijn dat niets of niemand Iran ervan weerhoud om dit te ontwikkelen, maar dan wel onder toezicht van de internationale instanties waarvan ze zelf de modaliteiten ondertekend hebben.

Jozef Ostyn
1 april 2006, 13:04
Iran is hoogstens een regionale macht. In een echt militair conflict met de VS zouden ze gewoon weggeveegd worden.

garfield
1 april 2006, 13:07
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:

Dat geloof je toch niet zeker ?? Iran zal het niet laten om zijn van china geleende rakettech uit te testen Nicosia of Larnaca in Cyprus.

schaveiger
1 april 2006, 13:38
Iran is hoogstens een regionale macht. In een echt militair conflict met de VS zouden ze gewoon weggeveegd worden.

Vanuit de lucht ja, maar op het terrein is het wel wat anders !!!

Vlaanderen Boven
1 april 2006, 13:51
Vanuit de lucht ja, maar op het terrein is het wel wat anders !!!

Bwa, ze zeiden hetzelfde van Irak.

Jozef Ostyn
1 april 2006, 14:38
Vanuit de lucht ja, maar op het terrein is het wel wat anders !!!

Ook op de grond kunnen de VS het Iraanse leger gewoon vernietigen. Kan trouwens ook vanuit de lucht. Iran heeft geen materiaal of personeel dat zich kwalitatief kan meten met de VS.

Praetorian
1 april 2006, 15:05
Ook op de grond kunnen de VS het Iraanse leger gewoon vernietigen. Kan trouwens ook vanuit de lucht. Iran heeft geen materiaal of personeel dat zich kwalitatief kan meten met de VS.
Bwa, het verzet in Irak is gelukkig aardig op weg om de Amerikaanse bezetter een nieuwe nederlaag te bezorgen.8)

schaveiger
1 april 2006, 15:11
Ook op de grond kunnen de VS het Iraanse leger gewoon vernietigen. Kan trouwens ook vanuit de lucht. Iran heeft geen materiaal of personeel dat zich kwalitatief kan meten met de VS.

Daar ben ik helemaal niet van overtuigd, zie maar Irak, Afghanistan en Vietnam. Geen van hen had het materiaal maar wel de wil en de opoffering.

garfield
1 april 2006, 15:33
Bwa, het verzet in Irak is gelukkig aardig op weg om de Amerikaanse bezetter een nieuwe nederlaag te bezorgen.8)

Dus als ik het goed begrijp staan linkse mensen zoals jij aan de kant van de koppensnellers en dergelijken 8O

Praetorian
1 april 2006, 15:35
Dus als ik het goed begrijp staan linkse mensen zoals jij aan de kant van de koppensnellers en dergelijken 8OIk sta alleszins niet aan de kant van degenen die fosfor en verarmd uranium gebruiken om volledige steden van de kaart te vegen. Ook vond ik het opmerkelijk dat de westerse pers weigerde te schrijven over het onderzoek van de onafhankelijke pers in Irak inzake de bomaanslag op de Goude Koepel-moskee: verschillende getuigen hebben duidelijk SCIRI-leden de explosieven zien plaatsen onder bewaking van Amerikaanse soldaten. Ook is het nu ongeveer algemeen geweten dat er doodseskaders opereren vanuit het ministerie van binnenlandse zaken, toevallig ook SCIRI-leden en getraind door het Amerikaanse leger.

schaveiger
1 april 2006, 15:59
Ik sta alleszins niet aan de kant van degenen die fosfor en verarmd uranium gebruiken om volledige steden van de kaart te vegen. Ook vond ik het opmerkelijk dat de westerse pers weigerde te schrijven over het onderzoek van de onafhankelijke pers in Irak inzake de bomaanslag op de Goude Koepel-moskee: verschillende getuigen hebben duidelijk SCIRI-leden de explosieven zien plaatsen onder bewaking van Amerikaanse soldaten. Ook is het nu ongeveer algemeen geweten dat er doodseskaders opereren vanuit het ministerie van binnenlandse zaken, toevallig ook SCIRI-leden en getraind door het Amerikaanse leger.

Maar dan sta je wel aan de kant van dictators, extremisten, fundamentalisten enz.
Waar heb je die info vandaan over de westerse pers die "weigerde" te schrijven over het "onafhankelijk" onderzoek van de Iraakse "onafhankelijke" pers ? Welke westerse pers was dat ?.
Misschien zou je eens moeten vertellen waarom men die moskee wilde opblazen en wie die "getuigen" waren. En over dat "algemeen geweten" van julie, dat kennen we ondertussen wel.

garfield
1 april 2006, 16:01
Maar dan sta je wel aan de kant van dictators, extremisten, fundamentalisten enz.
Waar heb je die info vandaan over de westerse pers die "weigerde" te schrijven over het "onafhankelijk" onderzoek van de Iraakse "onafhankelijke" pers ? Welke westerse pers was dat ?.
Misschien zou je eens moeten vertellen waarom men die moskee wilde opblazen en wie die "getuigen" waren. En over dat "algemeen geweten" van julie, dat kennen we ondertussen wel.

je stelt de vragen ik op mijn tong lagen

schaveiger
1 april 2006, 16:14
je stelt de vragen ik op mijn tong lagen

Op het antwoord zullen we wel een poosje moeten wachten ;-)

garfield
1 april 2006, 16:31
Op het antwoord zullen we wel een poosje moeten wachten ;-)

Until hell freezes over ( ik kan effe niet op het nederlandse spreekwoord komen )

Praetorian
1 april 2006, 16:32
Maar dan sta je wel aan de kant van dictators, extremisten, fundamentalisten enz.
Waar heb je die info vandaan over de westerse pers die "weigerde" te schrijven over het "onafhankelijk" onderzoek van de Iraakse "onafhankelijke" pers ? Welke westerse pers was dat ?.
Misschien zou je eens moeten vertellen waarom men die moskee wilde opblazen en wie die "getuigen" waren. En over dat "algemeen geweten" van julie, dat kennen we ondertussen wel.
http://www.brusselstribunal.org/Samarra.htm

Zo lang duurde dit toch niet?

Veel plezier.

Owja, het waren de woorden van Robert Fisk over de verslaggeving van de westerse media.

Ps. Extremisten en fundamentalisten? Ik beschouw ze meer als een gelegitimeerd verzet tegen een imperiale agressor. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk niet dat de Amerikanen ooit interesse zouden hebben voor Irak als het grootste exportproduct tomaten was geweest (opnieuw Robert Fisk ;)).

carlgustaaf
1 april 2006, 16:42
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:ik denk dat je er wreed naast zit.De Amerikanen zijn weliswaar ekonomisch gezien konkurrenten, maar geen aartsvijanden die ons als "ongelovige christenhonden" beschouwen.Als Amerika ten onder gaat in een strijd tegen de moslim wereld zal Europa snel volgen.

Max van Dietschland
1 april 2006, 16:47
ik denk dat je er wreed naast zit.De Amerikanen zijn weliswaar ekonomisch gezien konkurrenten, maar geen aartsvijanden die ons als "ongelovige christenhonden" beschouwen.Als Amerika ten onder gaat in een strijd tegen de moslim wereld zal Europa snel volgen.

Niet als continentaal Europa tijdens dat conflikt zichzelf zwaar gaat bewapenen. Bovendien zal de economie door de oorlogsindustrie vanzelf aantrekken met meer werkgelegenheid en bijhorende economische welvaart.

carlgustaaf
1 april 2006, 16:48
Iran is hoogstens een regionale macht. In een echt militair conflict met de VS zouden ze gewoon weggeveegd worden.de beste oplosing voor Iran : hun leiders uit de weg ruimen, en de verzetsorganisaties helpen...veel Iraanse inwoners zijn de islam-fanaten zo beu als kouwe pap..

Max van Dietschland
1 april 2006, 16:49
En jij denkt dat? Ik denk van niet. Je gaat toch niet zeggen dat de VS zo'n oorlog echt op z'n eentje gaat voeren? Integendeel, er zullen weer een aantal Europese vriendjes mee mogen opdraven als het zover komt.

Groot-Britannië zal wel meedoen, ja. Maar dit land kun je bezwaarlijk een pro-Europees land noemen. Integendeel, Europa constant de stokken in de wielen steken. Zeker als het gaat om defensie en buitenlands beleid.

carlgustaaf
1 april 2006, 16:52
Niet als continentaal Europa tijdens dat conflikt zichzelf zwaar gaat bewapenen. Bovendien zal de economie door de oorlogsindustrie vanzelf aantrekken met meer werkgelegenheid en bijhorende economische welvaart.ik ben ook voor een militair sterk Europa, met een écht , operationeel Europees leger, net zoals de amerikanen dat hebben.Maar daar staat nog niks van overeind, en de tijd dringt, speelt in het voordeel van Iran.

Jozef Ostyn
1 april 2006, 16:53
Bwa, het verzet in Irak is gelukkig aardig op weg om de Amerikaanse bezetter een nieuwe nederlaag te bezorgen.8)

In your dreams.

Vlaanderen Boven
1 april 2006, 16:53
Ik sta alleszins niet aan de kant van degenen die fosfor en verarmd uranium gebruiken om volledige steden van de kaart te vegen.

Welke steden zijn dan al volledig weggevaagd?

Jozef Ostyn
1 april 2006, 16:54
Daar ben ik helemaal niet van overtuigd, zie maar Irak, Afghanistan en Vietnam. Geen van hen had het materiaal maar wel de wil en de opoffering.

Toen de VS Afghanistan en Irak binnenvielen werden de legers van die landen in een absoluut recordtempo en met een historisch laag aantal verliezen verslagen. De VS zijn tijdens de Viëtnam-oorlog nooit Noord-Viëtnam binnengevallen.

Jozef Ostyn
1 april 2006, 16:57
http://www.brusselstribunal.org/Samarra.htm

Zo lang duurde dit toch niet?

Veel plezier.

Owja, het waren de woorden van Robert Fisk over de verslaggeving van de westerse media.

Ps. Extremisten en fundamentalisten? Ik beschouw ze meer als een gelegitimeerd verzet tegen een imperiale agressor. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk niet dat de Amerikanen ooit interesse zouden hebben voor Irak als het grootste exportproduct tomaten was geweest (opnieuw Robert Fisk ;)).

Juist. Geen enkel bewijs dus. Enkel de loze uitspraken van een anti-Amerikaans journalist.

carlgustaaf
1 april 2006, 16:57
http://www.brusselstribunal.org/Samarra.htm

Zo lang duurde dit toch niet?

Veel plezier.

Owja, het waren de woorden van Robert Fisk over de verslaggeving van de westerse media.

Ps. Extremisten en fundamentalisten? Ik beschouw ze meer als een gelegitimeerd verzet tegen een imperiale agressor. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk niet dat de Amerikanen ooit interesse zouden hebben voor Irak als het grootste exportproduct tomaten was geweest (opnieuw Robert Fisk ;)).het kan wel zijn dat het verzet gelegitimeerd is,iedereen heeft het recht zich te verdedigen, maar heb je al wel eens nagedacht over hoe de Arabische landen over jou denken?Een ongelovige uit het westen, met kommunistische sympatieën...je moet wel getikt zijn om hun zijde te kiezen.

Max van Dietschland
1 april 2006, 16:58
ik ben ook voor een militair sterk Europa, met een écht , operationeel Europees leger, net zoals de amerikanen dat hebben.Maar daar staat nog niks van overeind, en de tijd dringt, speelt in het voordeel van Iran.

Dat komt omdat de huidige EU niet werkbaar is. De EU is net als België een corrupt en bureaucratisch wangedrocht. Het wordt tijd dat Europa opnieuw met een schone lei herbegint en alle saboteurs moeten eruit. De klemtoon die moet vooral liggen op defensie en internationale politiek en niet op het economische zoals nu.

Praetorian
1 april 2006, 17:07
Welke steden zijn dan al volledig weggevaagd?
Hoeveel stenen denk je dat er nog rechtstaan in Fallujah? Bij de eerste aanval op de stad in april 2004 kwamen er al 800 mensen om. In de november-aanval zouden er +- 4000 mensen zijn omgebracht. 15.000 huizen vernield, 65 moskees, de vernieling van elke nutsvoorziening etc... Ik noem dat een stad wegvegen.

Jozef Ostyn
1 april 2006, 17:14
Hoeveel stenen denk je dat er nog rechtstaan in Fallujah? Bij de eerste aanval op de stad in april 2004 kwamen er al 800 mensen om. In de november-aanval zouden er +- 4000 mensen zijn omgebracht. 15.000 huizen vernield, 65 moskees, de vernieling van elke nutsvoorziening etc... Ik noem dat een stad wegvegen.

Ik durf met u een weddenschap aangaan dat er nog heel wat stenen rechtstaan in Fallujah. U joelt gewoon wat ordinaire propagandapraat na.

schaveiger
1 april 2006, 17:22
http://www.brusselstribunal.org/Samarra.htm

Zo lang duurde dit toch niet?

Veel plezier.

Owja, het waren de woorden van Robert Fisk over de verslaggeving van de westerse media.

Ps. Extremisten en fundamentalisten? Ik beschouw ze meer als een gelegitimeerd verzet tegen een imperiale agressor. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik denk niet dat de Amerikanen ooit interesse zouden hebben voor Irak als het grootste exportproduct tomaten was geweest (opnieuw Robert Fisk ;)).

Voor tomaten zou je kameraad Osama ook niet moeten leven zoals een rat, maar dit terzijde.

Dat Fisk een notoir Bush-hater is is "algemeen geweten".

Om je een meer neutraal en objectief beeld te vormen van wat er ginds gebeurd, bezoek deze blog eens en veel leesgenot:

http://www.riverbendblog.blogspot.com/

Chipie
1 april 2006, 17:36
ik ben ook voor een militair sterk Europa, met een écht , operationeel Europees leger, net zoals de amerikanen dat hebben.Maar daar staat nog niks van overeind, en de tijd dringt, speelt in het voordeel van Iran.Omdat zowel Rusland en China omwille van economische belangen tegen elke sanctie tegen Iran zijn en de VS, als het er werkelijk omgaat alleen zal staan, vrees ik dat het land der dwazen vrij spel zal krijgen... Het zal alleszins doen wat het wil (zolang de VS niet 'hardhandig' ingrijpen)...
Toch wil Rusland voorlopig niet horen van sancties tegen Iran. Het verdenkt de VS ervan vooral uit te zijn op een omverwerping van het regime in Teheran. Daarom verzet Moskou zich systematisch tegen elke poging om een VN-resolutie goedgekeurd te krijgen die kan uitlopen op sancties. Rusland laat ook belangrijke commerciële overwegingen meespelen: het bouwt een kerncentrale in Bushehr en mikt op meer handelscontracten. En China is afhankelijk van Iran om zijn dorst naar energie te lessen.

Veel meer dan hopen dat Iran voor de toenemende druk buigt, kunnen de VS en de EU-3 voorlopig niet. De kans dat Iran onder de indruk komt, is klein. De broze consensus zal snel onder druk komen.
De Standaard -01/01/06

kelt
1 april 2006, 17:54
Ik moet daar eens goed mee lachen,met dat discours van "raketten".......

Een oorlog voer je niet met "raketten" maar met een OORLOGSMACHINE,geborgd door een omschakelbare economie,waar "raketten" en andere vreselijkheden maar een klein deeltje van uitmaken...Zelfs de VS en Rusland hebben het daar moeilijk mee,ten bewijze hun hobby-projectjes respectievelijk in Irak en Tjetsjenie......

Baron Generaal Jomini omschreef de ellende waarin deze beide "supermachten" terechtgekomen zijn reeds 150 jaar geleden in "The Art of War",de analogie met de Franse avonturen in Spanje is griezelig.....

Let's face it,als Iran echt "de Amerikanen",hun objectieve bondgenoten in Irak (!!!!) wil pakken,welnu,ze moeten geen 5000 km vliegen daarvoor.Gewoon de grens over en.....de mot er op!


Maar.....eigenlijk wil het regime ook niet dat zijn "soldaten" binnen de 5 meter van GI's komen.De VS-politici zijn idioten,maar de gewone soldaten doen hun werk....dodelijk.....met een schietijzer!

maddox
2 april 2006, 04:01
Uiteindelijk was de Vietnam "Nederlaag" en het Irak Debacle niet de schuld van het militaire apparaat van de VS. Dat is an sich meer dan sterk genoeg.

Maar de politieke inmenging van hoe dit apparaat zijn werk moet doen. Of alleen maar moet dienen om vriendjes hun zakken sterker te laten spekken.

mad_drone
2 april 2006, 08:22
Volgens geruchten zouden de recente aardschokken te wijten zijn aan ondergrondse kernproeven.
Heeft iemand concretere informatie hierover ?
geen flauw idee. zat tussen elke schok exact dezelfde tijdspanne? dan is dat mogelijk

Weisse Wolf
2 april 2006, 08:35
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:Hopelijk is draagwijdte van de raket ook groot genoeg om het zionistische bolwerk van de JewSA in zijn hart te treffen. Zullen die smerige Yanks alvast een toontje lager moeten zingen. De alleenheerschappij over de wereld waarover de zionisten momenteel beschikken is langzaam maar zeker aan het afbrokkelen. :-D

schaveiger
2 april 2006, 10:33
Hopelijk is draagwijdte van de raket ook groot genoeg om het zionistische bolwerk van de JewSA in zijn hart te treffen. Zullen die smerige Yanks alvast een toontje lager moeten zingen. De alleenheerschappij over de wereld waarover de zionisten momenteel beschikken is langzaam maar zeker aan het afbrokkelen. :-D
Heb je het over die "onzichtbare" raket die verschillende doelen kan raken ?

schaveiger
2 april 2006, 10:38
Uiteindelijk was de Vietnam "Nederlaag" en het Irak Debacle niet de schuld van het militaire apparaat van de VS. Dat is an sich meer dan sterk genoeg.

Maar de politieke inmenging van hoe dit apparaat zijn werk moet doen. Of alleen maar moet dienen om vriendjes hun zakken sterker te laten spekken.
Het is bijzonder moeilijk zoniet onmogelijk om guerilla te bestrijden. Niet zozeer omdat het materiaal en de manschappen er niet toe in staat zijn maar omdat reguliere legers zich aan internationale wetten en afspraken moeten houden.Hieronder een link die nog eens aantoont wat bij rebellen kan en bij anderen niet (Praetorian, dit komt niet van Robert Fisk):http://apnews.myway.com/article/20060401/D8GNF0306.html

Jozef Ostyn
3 april 2006, 16:43
Het is bijzonder moeilijk zoniet onmogelijk om guerilla te bestrijden. Niet zozeer omdat het materiaal en de manschappen er niet toe in staat zijn maar omdat reguliere legers zich aan internationale wetten en afspraken moeten houden.Hieronder een link die nog eens aantoont wat bij rebellen kan en bij anderen niet (Praetorian, dit komt niet van Robert Fisk):http://apnews.myway.com/article/20060401/D8GNF0306.html

Er zijn historische voorbeelden van succesvolle bestrijding van guerillalegers.

schaveiger
3 april 2006, 17:36
Er zijn historische voorbeelden van succesvolle bestrijding van guerillalegers.

Tchétchénië, Nepal, Colombië, Palestina ...

maddox
3 april 2006, 17:45
Iran test ook de ultra snelle torpedo naar Russisch VA111 Shkval voorbeeld.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=10000087&sid=alsKhANHek1w

Onafhankelijke experts vermoeden dat het een directe kopie is van het eerste generatie niet geleide Russische wapen.
Misschien een onofficiele licensie, waarmee de Russen geen gezeik krijgen op internationaal vlak.

/\|cazar
3 april 2006, 20:01
Russian military stalls on reports Ukraine sold warheads to Iran


12:25|03/ 04/ 2006http://img.rian.ru/i/b_print.gif (http://en.rian.ru/russia/20060403/45107320-print.html)

MOSCOW, April 3 (RIA Novosti) - The chief of Russia's General Staff said Monday he could neither confirm nor deny reports that Ukraine had sold 250 nuclear warheads to Iran.
"Russia's General Staff has no information about whether Ukraine has given 250 nuclear warheads to Iran or not," General Yury Baluyevsky, also deputy defense minister, said in response to an article in Novaya Gazeta newspaper Monday. "I do not comment on unsubstantiated reports."
The newspaper said that Ukraine had failed to return 250 warheads to Russia in the 1990s when the former Soviet republic declared itself a nuclear-free zone. The paper suggested the warheads could have been sold to a third country, including Iran.






Ze zijn daar dus goed bezig, ...
Antisemtische uitlatingen bij de vleet, stealth raketten die multiple targets kunnen aanvallen, supertorpedo's, dreigen de Westerse economie kreupel te kloppen door de straat van Hormutz ( key point in hun military exercices de afgelopen dagen ) te blokkeren, nu dit weer.

Binnenkort prijs.

schaveiger
3 april 2006, 20:59
Ze zijn daar dus goed bezig, ...
Antisemtische uitlatingen bij de vleet, stealth raketten die multiple targets kunnen aanvallen, supertorpedo's, dreigen de Westerse economie kreupel te kloppen door de straat van Hormutz ( key point in hun military exercices de afgelopen dagen ) te blokkeren, nu dit weer.

Binnenkort prijs.

Ja, de messen worden geslepen en de spierballen getoond. Maar er is wel een verschil tussen woorden en daden.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/04/02/wiran02.xml&sSheet=/portal/2006/04/02/ixportaltop.html

/\|cazar
3 april 2006, 21:19
Ja, de messen worden geslepen en de spierballen getoond. Maar er is wel een verschil tussen woorden en daden.

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/04/02/wiran02.xml&sSheet=/portal/2006/04/02/ixportaltop.html

http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/04/02/wiran02cbig.jpg;jsessionid=D1R2QVXNOUXVRQFIQMFSFFW AVCBQ0IV0


Het is opletten geblazen als kranten zo'n tekeningetjes beginnen publiceren, doet mij denken aan de eerste en tweede irak oorlog ...

Jozef Ostyn
3 april 2006, 22:24
Tchétchénië, Nepal, Colombië, Palestina ...

Ik dacht eerder aan de Filippijnen, Maleisië, Yemen, Zuid-Afrika, enz. Voorbeelden zat eigenlijk.

carlgustaaf
3 april 2006, 23:28
http://www.telegraph.co.uk/news/graphics/2006/04/02/wiran02cbig.jpg;jsessionid=D1R2QVXNOUXVRQFIQMFSFFW AVCBQ0IV0


Het is opletten geblazen als kranten zo'n tekeningetjes beginnen publiceren, doet mij denken aan de eerste en tweede irak oorlog ...ze zijn de bevolking aan het klaarstomen voor Iran War 1...In Amerika zijn er nog genoeg doppers om naar het front te sturen, evenals immigranten die een amerikaans paspoort gaan verdienen door naar het leger te gaan.
mWie zijn de grootste aandeelhouders der wapenfabrieken ?Wie verdient er het eest aan de oorlogsindustrie?

maddox
4 april 2006, 07:02
Het is vrij simpel. Als de VS hun wapenarsenaal opentrekken, zonder het land in te willen nemen zoals in Irak en Afghanistan, dan zijn de Iraniërs terug in het stenen tijdperk.

En als de Iraniërs hun arsenaal , inclusief de experimenten, opentrekken heeft de VS 1 carrier en wat bijhorende vlooteenheden minder, Maar zitten Israël en Europa/Turkije met de brokken. Ik zie liever geen "X-55" in Athene inslaan. Zeker niet geladen met een vuile bom, waar Iran zeker de grondstoffen voor heeft. Hun nucleair programma heeft lang genoeg gedraait om tonnen strontium, en zelfs cobalt60 gemaakt te hebben.
Ik hoop dat die koranaanbidders niet op het idee van cobalt 60 zijn gekomen.... Da's pas miserie. http://en.wikipedia.org/wiki/Cobalt-60
Ik denk dat deze link het wel duidelijk maakt.

En als er 1 raket valt op Israël, wat maar ook de hint draagt van nucleair materiaal, dan denk ik dat de paddestoelwolken boven Iran goed in bloei staan.

parcifal
4 april 2006, 09:16
Ze zijn daar dus goed bezig, ...
Antisemtische uitlatingen bij de vleet, stealth raketten die multiple targets kunnen aanvallen, supertorpedo's, dreigen de Westerse economie kreupel te kloppen door de straat van Hormutz ( key point in hun military exercices de afgelopen dagen ) te blokkeren, nu dit weer.
Binnenkort prijs.

De VS zal zich verre van Iran houden zolang ze de irakese kwestie niet naar behoren hebben 'opgelost' of zolang er geen echt duidelijk bewijs is voor een imminent threat.

Een 3de front (naast Irak & Afganistan) starten in de WOT zonder bovenstaande vereisten zou namelijk politiek zelfmoord betekenen voor vele republikeinen en in het bijzonder voor de chickenhawks (http://www.symbolman.com/chickenhawks.html) en dat weten ze goed genoeg.

Bovendien weten de VS best wel dat de Iraanse politiek een groot circus is. Allemaal met heel veel korrels zout te nemen...

Lees misschien eens wat Thomas Erdbrink (http://www.onzemaninteheran.com/) vanuit Teheran daar over schrijft :

Vanuit Iran komen dagelijks berichten over nieuwe wonderlijke raketten, onzichtbaar voor radar, de snelste torpedo... Geloof er maar niets van : er is niemand die het kan checken.
Vorig jaar was er een legerparade.. Na afloop stonden de helft van de legerwagens met panne langs de kant van de weg.
Dat soort berichten halen het journaal niet blijkbaar.

Ook dhr. Hans Blix denkt er genuanceerd over :

Blix: Iran Years Away From Nuclear Bomb

OSLO, Norway - Former U.N. chief weapons inspector Hans Blix said Monday that Iran is a least five years away from developing a nuclear bomb, leaving time to peacefully negotiate a settlement.

Blix, attending an energy conference in western Norway, said he doubted the U.S. would resort to invading Iran.

"But there is a chance that the U.S. will use bombs or missiles against several sites in Iran," he was quoted by Norwegian news agency NTB as saying. "Then, the reactions would be strong, and would contribute to increased terrorism."

Blix said there is still time for dialogue over Iran's nuclear enrichment program, which Tehran insists is for peaceful purposes but the West fears is part of a secret nuclear weapons program.

"We have time on our side in this case. Iran can't have a bomb ready in the next five years," Blix was quoted as saying.

Blix, also a former head of the International Atomic Energy Agency, urged the United States to take its time, as it is doing in a similar nuclear standoff with North Korea.

"The U.S. has given itself time and is negotiating with North Korea, while Iran got a very short deadline," he was quoted as saying.

http://news.yahoo.com/s/ap/20060403/ap_on_re_eu/iran_blix (http://news.yahoo.com/s/ap/20060403/ap_on_re_eu/iran_blix)

schaveiger
4 april 2006, 12:33
De VS zal zich verre van Iran houden zolang ze de irakese kwestie niet naar behoren hebben 'opgelost' of zolang er geen echt duidelijk bewijs is voor een imminent threat.

Een 3de front (naast Irak & Afganistan) starten in de WOT zonder bovenstaande vereisten zou namelijk politiek zelfmoord betekenen voor vele republikeinen en in het bijzonder voor de chickenhawks (http://www.symbolman.com/chickenhawks.html) en dat weten ze goed genoeg.

Bovendien weten de VS best wel dat de Iraanse politiek een groot circus is. Allemaal met heel veel korrels zout te nemen...

Lees misschien eens wat Thomas Erdbrink (http://www.onzemaninteheran.com/) vanuit Teheran daar over schrijft :



Ook dhr. Hans Blix denkt er genuanceerd over :

Die indruk heb ik ook, veel laweit maar niks in de pocket.

Het is wel zo dat er weinig nodig is om de straat van Ormuhz te blokkeren, maar wees er maar gerust in dat de US/UK er wel rekening mee houden.
Trouwens, ook de Saudis moeten door die straat met hun olie en noch Iran noch zij kunnen zonder olie export overleven.

Mephisto
4 april 2006, 12:49
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:
U bent zowieso niet beter dan de haatzaaiers die u veracht, als ik zo eens naar uw ondertitel kijk..

Mephisto
4 april 2006, 12:56
Iran is nu al machtig door de sji'isme en haar structuur.Die bestaat toch al maar liefst 25 jaar.. (zucht)
Denk maar aan de oorlog tegen Irak. Hoelang heeft Iran stand gehouden? Niet te vergeten dat Irak werd geholpen door de VS, wapens genoeg ter beschikking kreeg, chemische wapens a volonte mocht gebruiken, kortom carte blanche kreeg.
De Amerikanen begrepen er niks van, die Iraniërs bleven maar komen alsof ze een fabriek hadden dat mensen fabriceert.Wás dat niet zo dan? Irak (26mln mensen-2005) tegen Iran (68mln mensen-2005). Technologie tegen overmacht van getal.
Het is maar om te zeggen dat een sji'iet een echte strijder is die geen schrik heeft van de dood. En hier hebben de Amerikanen gwoon zware problemen mee.Democratie & publieke opinie heet dat. Na Vietnam zouden ze nog wel eens 2x moeten nadenken..
De regeringsleiders doen dat niet (getuige de stupide zetten van Bushpuppie & Co.), de bevolking doet dat wel. Kunnen ze in Iran nog wat van leren, als de onderdrukking eens wat minder zou zijn..

Iran kan op gelijk welk tijdstip het Midden-Oosten in rep en roep zetten. Het is niet de VS die beslist in welke richting MO moet gaan, maar Iran als het wil.

Al die extraatjes in de vorm van lange afstandsraketten maakt hen gewoon nog machtiger.

Een atoombom is de kers op de taart, als dat voltooid wordt hebben ze alle eigenschappen om een serieus militaire machtsblok te worden.
Yup. Zoals India, Pakistan, China en de USA en Rusland niet te vergeten (ooit toch).

Vreemd dat er in Afrika nog steeds geen 'superpower' is..

StevenNr1
4 april 2006, 13:08
Die indruk heb ik ook, veel laweit maar niks in de pocket.Waarschijnlijk.
Maar waarom wordt er dan toch zoveel aandacht aan besteed?

schaveiger
4 april 2006, 13:12
Waarschijnlijk.
Maar waarom wordt er dan toch zoveel aandacht aan besteed?

Gewoon politieke hanengevechten van jij bent de sterkste maar ik ben de slimste om de publieke opinie te bewerken.

maddox
4 april 2006, 19:43
Blix said there is still time for dialogue over Iran's nuclear enrichment program, which Tehran insists is for peaceful purposes but the West fears is part of a secret nuclear weapons program.

De hoeveelheid en verrijkingsgraad dat Iran officieel aangeeft te willen maken is absurd als het op commercieel gebruik aankomt. Te weinig in volume voor commerciele reactoren, en te hoog verrijkt voor enig gebruik buiten militaire toepassingen.
Ik , als ondeskundige zie hier toch enkele punten in die me vertellen dat Iran niet vriendelijk bezig is, en vooral dom.
"We have time on our side in this case. Iran can't have a bomb ready in the next five years," Blix was quoted as saying.
Het manhattanproject heeft geen 5 jaar geduurd, en dat was het uitvinden van eerst alle technologie nodig om kernbrandstof te maken, en dan het uitvinden van de bom zelf. Iran heeft alle basiskennis die de VS in WO II zelf moest uitvinden, en minstens 20 jaar research van de Russen er bovenop. Gecombineerd met Europese nucleaire kennis, al dan niet onrechtstreeks via Pakistan.
Het enige dat Iran misschien stopt nu al een kernbom te hebben is dat de blauwdrukken niet in de Koran staan.


Blix, also a former head of the International Atomic Energy Agency, urged the United States to take its time, as it is doing in a similar nuclear standoff with North Korea.

De VS houd de standoff omdat China nogal kort bij ligt, en ook Zuid Korea.... En Japan. Je kan moeilijk de nucleaire infrastructuur van een buurland van je belangrijkste handelspartners bombarderen en hopen dat de rotzooi daarvan niet bij je vriendjes binnenwaait. Bush kan achterlijk lijken, maar zijn adviseurs zijn dat zeker niet. Geldwolven en machtwellustelingen, ja, zoals alle politici. Dom, neen.

schaveiger
5 april 2006, 07:36
De hoeveelheid en verrijkingsgraad dat Iran officieel aangeeft te willen maken is absurd als het op commercieel gebruik aankomt. Te weinig in volume voor commerciele reactoren, en te hoog verrijkt voor enig gebruik buiten militaire toepassingen.
Ik , als ondeskundige zie hier toch enkele punten in die me vertellen dat Iran niet vriendelijk bezig is, en vooral dom.

Het manhattanproject heeft geen 5 jaar geduurd, en dat was het uitvinden van eerst alle technologie nodig om kernbrandstof te maken, en dan het uitvinden van de bom zelf. Iran heeft alle basiskennis die de VS in WO II zelf moest uitvinden, en minstens 20 jaar research van de Russen er bovenop. Gecombineerd met Europese nucleaire kennis, al dan niet onrechtstreeks via Pakistan.
Het enige dat Iran misschien stopt nu al een kernbom te hebben is dat de blauwdrukken niet in de Koran staan.




De VS houd de standoff omdat China nogal kort bij ligt, en ook Zuid Korea.... En Japan. Je kan moeilijk de nucleaire infrastructuur van een buurland van je belangrijkste handelspartners bombarderen en hopen dat de rotzooi daarvan niet bij je vriendjes binnenwaait. Bush kan achterlijk lijken, maar zijn adviseurs zijn dat zeker niet. Geldwolven en machtwellustelingen, ja, zoals alle politici. Dom, neen.

Een goeie analyse, maar ik geloof niet dat het de Koran is die hen tegenhoud en dit voor de redenen die in je laatste zin staan.

Havana
5 april 2006, 08:39
Chavez and Tehran

April 5, 2006

Venezuelan President Hugo Chavez is accustomed to rallying his populist support through his fiery anti-Americanism and public support for regimes that oppose the United States. But there is growing concern that his government may have moved beyond mere rhetorical support with a deal that could allow Iran access to known uranium deposits in Venezuela. Allying himself with countries that share his dislike of the United States is nothing new for the oil-rich Mr. Chavez and his brand of authoritarianism, but any movement toward a joint nuclear effort with Iran is alarming.


"Iran has every right, like many other countries have done, to develop its atomic energy and continue its research in this field," Mr. Chavez said in March 2005, after meeting with Iranian President Mohammad Khatami. The two leaders also used that meeting to build their economic ties, including infrastructure projects in Venezuela, which have continued to strengthen relations between the second- and third-leading oil exporters of the Organization of the Petroleum Exporting Countries.


Along with Cuba and Syria, Venezuela voted in January against referring the Iranian nuclear program to the U.N. Security Council. Last month, Mr. Chavez claimed that "it's absolutely false that the Iranian government is developing an atomic bomb." During a visit to Caracas in February by the speaker of the Iranian parliament, however, several agreements were announced, one of which could lead to the mining of Venezuelan uranium for Iranian use, according to press reports. Mr. Chavez has also expressed interest in nuclear technology, though Caracas claims, like Tehran, that the technology is only for civilian uses. One serious question that needs to be posed is why would Iran, which already has a uranium-mining operation, be interested in uranium deposits in Venezuela? Potential answers all smack of nuclear proliferation.


Mr. Chavez has found that heading the world's fifth-largest oil exporter has given him sufficient resources, often manifest in foreign aid, to influence his Latin American neighbors. Critics accuse Mr. Chavez of inserting himself and his leftist influence into politics in Bolivia, Colombia, Mexico and Nicaragua. It's clear that both his influence and his propensity to exert that influence have increased substantially in recent years, helped along by increasing oil prices. To what extent Mr. Chavez intends to wield this influence in more strategic ways -- and over how much broader of a geographical scope -- is yet to be fully determined. But it needs to be watched carefully.


Blijkbaar is Chavez ervan overtuigd dat Iran niet aan een atoombom werkt.
Of zijn de heren Ahmadinejad en Chavez op weg naar een coalitie tegen de V.S. ...

schaveiger
5 april 2006, 08:44
Blijkbaar is Chavez ervan overtuigd dat Iran niet aan een atoombom werkt.
Of zijn de heren Ahmadinejad en Chavez op weg naar een coalitie tegen de V.S. ...

Ja, het is de laatste tijd van "wat Amerikaans is vals is, sla dood".

Jonas Elossov
5 april 2006, 09:12
Massavernietigingswapens; waar hebben we dat nog gehoord?

Jonas Elossov
5 april 2006, 09:13
Ja, het is de laatste tijd van "wat Amerikaans is vals is, sla dood".
Wel vreemd dan natuurlijk dat Chavez tijdens de winter gratis stookolie geeft aan de arme inwoners van de VS.

LeMmOnN
5 april 2006, 09:26
De Amerikanen begrepen er niks van, die Iraniërs bleven maar komen alsof ze een fabriek hadden dat mensen fabriceert.


:lol::lol::lol: Dat is zo met alle moslims, dat blijft maar komen, niemand die er nog iets van snapt.

Chipie
5 april 2006, 09:26
Wel vreemd dan natuurlijk dat Chavez tijdens de winter gratis stookolie geeft aan de arme inwoners van de VS.:lol:

Zoals elke commie, heeft hij ze niet alle vijf... :wink:

job
5 april 2006, 11:00
Ja, het is de laatste tijd van "wat Amerikaans is vals is, sla dood".
Hela, hela, onze slogan niet inpikken, eh....:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Herr Flick
5 april 2006, 11:20
Iran wordt inderdaad een erg machtig land. Laat ze maar doen, de JewSA en zijn zionistische sattelietstaat Pisräel, zullen er een vette kluif aan hebben. Laat de moslims en zionisten tegen elkaar maar oorlog voeren, met alle economische en militaire gevolgen van dien voor beide kampen. Europa zal de lachende derde zijn van dit conflict. Dus laat de JewSA maar de kastanjes uit het vuur halen. :twisted:

Met een raket, met een actieradius van 5000 km, nuken ze het zuiden van europa, en delen van west europa, zonder dat we ook maar een klap kunnen terugdoen...

goe bezig, ..

Herr Flick
5 april 2006, 11:31
Kijk naar de situatie nu in Irak met de sji'ieten.

De Amerikanen kijken toe en weten niet wat te doen.
Elke woord dat een Amerikaanse politieker uitspreekt jegens Iraakse sji'ieten zorgt dat de kloof groter wordt tusssen de VS en sji'ieten.

Een pittig detail:
de samenwerking tussen de VS en sji'ieten in Irak is momenteel verbroken!

Sji'ieten weigeren te praten over een vorming van een regering.
De gouverneur van Bagdad (sji'iet) verbreekt alle samenwerking met de Amerikanen en eist een onafhankelijk onderzoek naar de aanval op de moskee.

Amerikanen vraagt de dawapartij om Jafari niet naar voor te schuiven als premier. Jafari was een religieuze student in Iran en dus goede contacten met de Iraanse regering.
Bush' administratie stuurde zelfs een brief naar Al Sistani. Zo diplomatisch Al Sistani is reageert op een manier dat de Amerikanen wederom totaal niet hadden verwacht.
"de sji'ieten moeten verenigd blijven!" Een antwoord buiten kwestie maar valt te interpreteren als "Get Bush!"

Muqtada Al Sadr mogen we nooit vergeten, deze jonge sji'iet die een serieuse aanhang heeft en vooral charismatisch is en respect krijgt van ALLE sji'ieten als zoon van Mohamed Al Sadr die genadeloos door Saddam is vermoord. De Amerikanen zijn nog altijd op zoek naar een manier om hem te isoleren. Amerikanen blijven druk zetten op het bestuur om die op te pakken, zonder gevolg.

De harde conclusie is dat de Amerikanen de sji'isme nog altijd niet snappen.

Iran keek ernaar en lacht zich dood. Ze zien een Iran II tevoorschijn komen als buurland, ideaal voor hen natuurlijk!


De enige oplossing is, verdeel en heers, dus splits Irak op in een stukske voor Iran, (en eet zo de kaas van hunen boterham, zodat ze niet kunnen zeggen dat ze het veroverd hebben, nee zo hebben ze het gekregen, ... (van de USA dan nog wel, ... :twisted: )

Stukje voor de Koerden/Turken, Stukje voor Syrie, en een stukje woestijn voor Jordanië...

Herr Flick
5 april 2006, 11:39
Ook op de grond kunnen de VS het Iraanse leger gewoon vernietigen. Kan trouwens ook vanuit de lucht. Iran heeft geen materiaal of personeel dat zich kwalitatief kan meten met de VS.


Het onderschatten van de vijand heeft al tot meer dan een nederlaag geleid...

als ge Iran wilt onder de voet lopen, zult ge veel materiaal vandoen hebben, een goed geoliede oorlogsmachine nodig hebben, en niet moeten kijken op een paar duizend dooie GI's...

Herr Flick
5 april 2006, 11:41
Until hell freezes over ( ik kan effe niet op het nederlandse spreekwoord komen )

tot pasen op ne maandag valt bv, ...

;-)

Jozef Ostyn
5 april 2006, 16:39
Het onderschatten van de vijand heeft al tot meer dan een nederlaag geleid...

als ge Iran wilt onder de voet lopen, zult ge veel materiaal vandoen hebben, een goed geoliede oorlogsmachine nodig hebben, en niet moeten kijken op een paar duizend dooie GI's...

Maar wie spreekt er nu van Iran "onder de voet lopen"? Hou toch eens op met te denken dat oorlogvoeren gelijkstaat met een spelletje Risk of iets soortgelijks.

kelt
5 april 2006, 18:00
Maar wie spreekt er nu van Iran "onder de voet lopen"? Hou toch eens op met te denken dat oorlogvoeren gelijkstaat met een spelletje Risk of iets soortgelijks.

Eigenlijk heeft Herr Flick nog de belangrijkste mogelijkheid aangegeven....

Conventionele,zowel als Nucleaire oorlogsvoering is inderdaad een domme optie....

Maar,niemand moet denken dat Geindustrialiseerde landen,jawel zelfs de VS,niet in staat zouden zijn tot "onconventionele" oorlogsvoering....

...jawel...ook in Iran....waar het regime op lemen voeten staat....

bewering : Het enige wat het regime ophoudt zijn de revolutionaire wachters,NIET de strijdkrachten!

Eerlijk gezegd...ik denk dat ze in Washington nog slechts 1 mentale "click" daarvan weg zijn..... :|