PDA

View Full Version : Volg de verkiezingen in Italië live


lombas
10 april 2006, 22:05
Met behulp van een beetje Italiaans/Frans/Latijn/Spaans/ander en de mogelijkheid tot het ontcijferen van het decimaal stelsel zou men op de volgende site de verkiezingen kunnen volgen:

www.elezioni-italia.it

en ook voor nieuwsjes op

www.corriere.it/Primo_Piano/Politica/2006/Notizie/Politiche2006

STAND MOMENTEEL, 23.00:

CHAMERA:

DESTRA - 49,8%
SINISTRA - 49,7%

SENATO:

DESTRA - 49,2%
SINISTRA - 49,8%

Om een regering te vormen moet één van beide partijen de meerderheid in beide kamers halen.

Indien dat niet het geval is en de kamers verdeeld zijn, zoals nu, zijn er herverkiezingen binnen een maand.

Voodoo Child
10 april 2006, 22:09
prodi zit over de 50 in beide kamers atm

solidarnosc
10 april 2006, 22:31
Ik zie hier staan. 49.7 Prodi en 49.8 Berlusconi voor de kamer en 49.8 en 49.2 Senaat. Te vroeg om conclusies te trekken dus. Ik volg momenteel mee op "SKY TG24" 8) ;-) Ik versta er niets van maar ze tonen veel cijfers. ;-)

Voodoo Child
10 april 2006, 22:33
http://www.elezioni-italia.it/risultati.asp

ik zie toch wat andere getallen hoor, of ik moet een zeer prodi gezinde browser hebben.

solidarnosc
10 april 2006, 22:37
http://www.elezioni-italia.it/risultati.asp

ik zie toch wat andere getallen hoor, of ik moet een zeer prodi gezinde browser hebben.

Het valt op dat in bijna alle regio's het 50/50 is. Moeten leuke gesprekken worden op het werk. De commies doen het overigens niet slecht. ;-)

Chipie
10 april 2006, 22:43
Het valt op dat in bijna alle regio's het 50/50 is. Moeten leuke gesprekken worden op het werk. De commies doen het overigens niet slecht. ;-)Luierikken vindt men overal...

solidarnosc
10 april 2006, 22:55
Luierikken vindt men overal...

Het is nochtans veel vermoeiender om naar boven te kakken dan steeds naar beneden.

oliepiek
10 april 2006, 22:57
Kent er iemand de exacte regels?

Want qua zetels ligt den tiran voor in de Senaat.

Moet er een percentsgewijze meerderheid zijn? Of volstaat een zetelmeerderheid?


PS: alleszins, als de liberalo-fascist wint, dan is er fraude in het spel. In dat geval moet de plaatselijke meeneem-Italiaan hier achter den hoek niet meer op mijn €uros rekenen. Die kerel gaat zijn omzet met 49.8% zien dalen.

oliepiek
10 april 2006, 23:04
Update, 00.00u.

Ik geef onze meeneem-Italiaan nog een kans. Hell yea.

lombas
10 april 2006, 23:06
Kent er iemand de exacte regels?

Want qua zetels ligt den tiran voor in de Senaat.

Moet er een percentsgewijze meerderheid zijn? Of volstaat een zetelmeerderheid?


PS: alleszins, als de liberalo-fascist wint, dan is er fraude in het spel. In dat geval moet de plaatselijke meeneem-Italiaan hier achter den hoek niet meer op mijn €uros rekenen. Die kerel gaat zijn omzet met 49.8% zien dalen.

Zoals ik dus zei, misschien iets beter opletten, is een meerderheid in beide kamers nodig, anders zijn het herverkiezingen binnen een maand.

Jozef Ostyn
10 april 2006, 23:10
Kijk, het is duidelijk dat ze daar met een pat-situatie zitten. Er lijkt mij maar één mogelijke oplossing: Lombas neemt zijn verantwoordeijkheid en verhuist naar Rome waar hij de leiding op zich neemt van een zakenkabinet dat Italië op vlotte wijze gaat besturen.

Yucagira
10 april 2006, 23:14
hier kan men ook de cijfers volgen =

http://www.repubblica.it/speciale/2006/elezioni/camera/index.html
(clicca su una delle 27 circoscrizioni ...)

http://www.repubblica.it/speciale/2006/elezioni/senato/index.html
(clicca su una delle 20 regioni ...)



http://www.repubblica.it/speciale/2006/elezioni/tabella/forchetta.html

lombas
10 april 2006, 23:17
Italiaans met haar op, maar m'n Latijn laat niet meer toe:

http://i46.photobucket.com/albums/f146/theblackwatch/dictator.jpg

solidarnosc
10 april 2006, 23:18
Dit begrijp ik niet echt goed. Qua percentages liggen ze maar een tiende van percent maar qua zetelaantal zit er een groot verschil tussen.

49,7%
277 seggi
49,8%
340 seggi

Khonnor
10 april 2006, 23:21
Dit begrijp ik niet echt goed. Qua percentages liggen ze maar een tiende van percent maar qua zetelaantal zit er een groot verschil tussen.

49,7%
277 seggi
49,8%
340 seggi

Ik begrijp dit maar al te goed.
Mussol... euh Berlusconi heeft vlak voor de verkiezingen nog een nieuwe kieswet laten goedkeuren.
Elke stem voor Forza Italia telt dubbel...;-)

solidarnosc
10 april 2006, 23:23
Ik begrijp dit maar al te goed.
Mussol... euh Berlusconi heeft vlak voor de verkiezingen nog een nieuwe kieswet laten goedkeuren.
Elke stem voor Forza Italia telt dubbel...;-)


:lol: Ik dacht dat ze naar analogie van golf een handicapsysteem hebben ingevoerd waarin rechts met een voorsprong van 20% begint. ;-)

ingenious
10 april 2006, 23:23
Dit begrijp ik niet echt goed. Qua percentages liggen ze maar een tiende van percent maar qua zetelaantal zit er een groot verschil tussen.

49,7%
277 seggi
49,8%
340 seggi

ik weet er niet veel van, maar ik hoorde gisteren op het nieuws ofzo dat ze nog deels met een meerderheidsstelsel werken, waarbij je dan alle zetels krijgt als je wint. allez, je weet wel, zon' systeem waardoor bush verkozen is. laten we hopen dat het dit keer eens goed uitdraait. :?

Jozef Ostyn
10 april 2006, 23:25
Welnee, het is gewoon zo dat de partij die de meeste stemmen behaalt er een extra pak zetels bijkrijgt. Kwestie van steeds een duidelijke meerderheid te hebben in het Parlement.

solidarnosc
10 april 2006, 23:28
Welnee, het is gewoon zo dat de partij die de meeste stemmen behaalt er een extra pak zetels bijkrijgt. Kwestie van steeds een duidelijke meerderheid te hebben in het Parlement.

70 zetels meer omdat ze 0.1% meer stemmen hebben? Ik dacht net dat Berlusoni een proportioneel kiesstelsel had ingevoerd waardoor kleinere partijen nu ook meer kans hadden om een zetel te halen. Nu, het één sluit het andere niet uit.

Ke Nan
10 april 2006, 23:29
PS: alleszins, als de liberalo-fascist wint, dan is er fraude in het spel. In dat geval moet de plaatselijke meeneem-Italiaan hier achter den hoek niet meer op mijn €uros rekenen. Die kerel gaat zijn omzet met 49.8% zien dalen.

Mijn buren, ook toevallig eigenaars van een Italiaans restaurant, hebben voor Berlusconi gestemd. Met de hele familie. :(

Khonnor
10 april 2006, 23:32
Mijn buren, ook toevallig eigenaars van een Italiaans restaurant, hebben voor Berlusconi gestemd. Met de hele familie. :(
Onnozele spahettivreters... debielen zijn het.

solidarnosc
10 april 2006, 23:32
Mijn buren, ook toevallig eigenaars van een Italiaans restaurant, hebben voor Berlusconi gestemd. Met de hele familie. :(

Is hun restaurant in orde met sociale, economische, milieu en gezondheidswetgeving. Is hun brievenbus op reglementaire hoogte geplaatst. Hebben ze wel een geldige verblijfsvergunning? :lol: ;-)

Ke Nan
10 april 2006, 23:34
Is hun restaurant in orde met sociale, economische, milieu en gezondheidswetgeving. Is hun brievenbus op reglementaire hoogte geplaatst. Hebben ze wel een geldige verblijfsvergunning? :lol: ;-)

Ik ga morgen eens op onderzoek. :twisted:

Jozef Ostyn
10 april 2006, 23:40
Newsflash: De nieuwe Leider van Italië, Lombas aka Papa Pipo, maakte zopas de samenstelling van zijn kabinet bekend:

Duce, Minister-President en Minister van Algemene Zaken: Lombas

Minister van Media: Silvio Berlusconi
Minister van Justitie: Don Michael Corleone
Minister van Vrouwenzaken: Gianni De Michelis
Minister van Cultuur en Dikke Boeken: Umberto Eco
Minister van Emancipatiezaken: Gina Lollobridgida
Minister van Europese en Vervelende Zaken: Romano Prodi

Minister van Wetenschapsbeleid en Alles Waar Verstand Voor Nodig Is: Firestone

Jozef Ostyn
10 april 2006, 23:41
Onnozele spahettivreters... debielen zijn het.

Oei, racistische uitlatingen. Snel even het Centrum voor Gelijke Kansen bellen.

Ke Nan
10 april 2006, 23:45
Onnozele spahettivreters... debielen zijn het.

De eerlijkheid gebiedt mij wel om te zeggen dat ze een uitstekende keuken hebben. Aangezien wij al verschillende decennia langs elkaar wonen, krijg ik ook altijd een voorkeursbehandeling.
Doets niet af aan hun slechte keuze natuurlijk. Hun voornaamste motivatie was dat sinds Berlusconi de regering nog niet gevallen was en nog wat sloganeske taal.

lombas
10 april 2006, 23:46
http://i46.photobucket.com/albums/f146/theblackwatch/us_02_600.jpg

solidarnosc
10 april 2006, 23:46
Grappig detail. Op de site van de PVDA werd eerder op de avond het einde van Berlusconi aangekondigd maar de artikels zijn al weer verdwenen. ;)

lombas
10 april 2006, 23:51
Newsflash: De nieuwe Leider van Italië, Lombas aka Papa Pipo, maakte zopas de samenstelling van zijn kabinet bekend:

Duce, Minister-President en Minister van Algemene Zaken: Lombas

Minister van Media: Silvio Berlusconi
Minister van Justitie: Don Michael Corleone
van Vrouwenzaken: Gianni De Michelis
Minister van Cultuur en Dikke Boeken: Umberto Eco
Minister van Emancipatiezaken: Gina Lollobridgida
Minister van Europese en Vervelende Zaken: Romano Prodi

Minister van Wetenschapsbeleid en Alles Waar Verstand Voor Nodig Is: Firestone

LA RAMPATAMPA

LA DICTATURA LOMBASIANISTA SE A INSTALLADA



ROMA, correspondencia propria - E finita y basta finalmente con la turbulencia nervosativa dell'elezioni.

Se a installada, en responso del'una questiona de "Ioseph Ostéyn" de Belgibiza, una dictatura permanenta si longo che volo il despoto novo Lombas.

La sua ministeria importa la notoria "Firestone" como Secretaressa de Tutti Cosi Importanti.

--- finita la correspondencia ---

Jozef Ostyn
10 april 2006, 23:53
Newsflash: Het nieuwe Italiaanse kabinet onder het Leiderschap van Duce en Minister-President Lombas kondigde zopas zijn eerste twee beleidsinitiatieven aan:

1) Het Circus Maximus wordt heropgebouwd en opnieuw in gebruik genomen voor Spelen ter ere van Papa Pipo. Het contract wordt toevertrouwd aan de constructiefirma die eerder reeds tekende voor het Antwerpse justitiepaleis.

2) Alle Italiaanse Universiteiten krijgen een Departement voor de Studie van Atrociteiten.

lombas
10 april 2006, 23:59
ITALIANI! - ATTENZIONE!

LA HOSTILITA E IN SUA PROXIMA! RAPPORTARE TUTTI INNORMALITATI DIRETTAMENTA AMUNA AGENCIA OFFICIAL!


http://i46.photobucket.com/albums/f146/theblackwatch/diebold_ad_dontask.jpg

Jozef Ostyn
11 april 2006, 00:01
Newsflash: De nieuwe Italiaanse Duce en Minister-President, Lombas aka Papa Pipo, heeft zopas Koen Dassen benoemd tot hoofd van de Italiaans inlichtingen- en veiligheidsdiensten.

Jozef Ostyn
11 april 2006, 00:05
Newsflash: In een verrassend initiatief, toegejuichd door de Osservatore Romano en Radio Vaticaanstad, heeft de Italiaanse Duce en Minister-President Lombas aka Papa Pipo orale seks verboden. Mevrouw Monica Lewinsky kreeg de opdracht om van dichtbij toe te zien op de naleving van dit verbod.

lombas
11 april 2006, 00:09
http://i46.photobucket.com/albums/f146/theblackwatch/govmilitarymen3_IMG.jpg



ROMA - La signatura de la nova legislation che prohibid la contacta oral sexual, per il ministro Giacomo Eylo.

Jozef Ostyn
11 april 2006, 00:18
Newsflash: Italiaans Duce en Minister-President Lombas aka Papa Pipo heeft aangekondigd dat de Italiaanse troepen morgen reeds worden teruggetrokken uit Irak. Ze zijn immers nodig voor een nieuwe operatie: als opvolger van Julius Caesar zal Lombas immers aan het hoofd van de Italiaanse troepen Gallië binnenvallen om zijn uiteindelijke doel - Belgica - te veroveren. Volgens de laatste berichten zou een eerste commando, onder leiding van de lokale collaborateur Rob Van Oudenhoven, reeds geactiveerd zijn.

lombas
11 april 2006, 00:23
http://i46.photobucket.com/albums/f146/theblackwatch/pic_2002-12-23_104404.jpg

lombas
11 april 2006, 09:53
Net binnen: PRODI WINT IN DE KAMER

Jazeker
11 april 2006, 10:03
Maar dan zijn de stemmen uit het buitenland nog niet geteld :? Met een huidig verschil van 0,1% kan dat wel eens belangrijk worden...

lombas
11 april 2006, 10:04
Dat ging over de senaat, en daar wint Berlo bijna zo goed als zeker.

Dat worden nieuwe verkiezingen, jongens!

lombas
11 april 2006, 10:07
http://www.corriere.it/Primo_Piano/Politica/2006/Notizie/Politiche2006/index_scrutini.shtml

Zie ook hier, directe resultaten, beste weergave.

Sinistra
11 april 2006, 11:01
Onnozele spahettivreters... debielen zijn het.

Ziehier de linkse "verdraagzaamheid"

Khonnor
11 april 2006, 11:08
Ziehier de linkse "verdraagzaamheid"
Neen, simpelweg gezond verstand. 8)

Jazeker
11 april 2006, 12:47
Dat ging over de senaat, en daar wint Berlo bijna zo goed als zeker.

Dat worden nieuwe verkiezingen, jongens!

I stand corrected. Bedankt voor die link naar de resultaten trouwens.