PDA

View Full Version : Spanje en bankkaarten


illwill
12 april 2006, 20:05
Wat nut heeft het indien wij hier codes en dergelijke als beveiliging hebben om ervoor te zorgen dat niemand geld van onze rekening kan halen wanneer een krabbel bij de bank in spanje voldoende is?
Vind Spanje dit normaal ofzo?

Jazeker
12 april 2006, 20:50
Wat nut heeft het indien wij hier codes en dergelijke als beveiliging hebben om ervoor te zorgen dat niemand geld van onze rekening kan halen wanneer een krabbel bij de bank in spanje voldoende is?
Vind Spanje dit normaal ofzo?

eh... artikel of zo ? bron ? wat meer uitleg ?

Gun
12 april 2006, 20:53
eh... artikel of zo ? bron ? wat meer uitleg ?IKKWILL alweer? Hoe kunnen we het raden ...:oops:

Knuppel
12 april 2006, 20:54
Hij zal iets aan de hand hebben gehad in Spanje.

Niet dat me dit zou verwonderen.

democratsteve
12 april 2006, 20:58
Hij zal iets aan de hand hebben gehad in Spanje.

Niet dat me dit zou verwonderen.:lol: :lol: :lol: :lol:

waarnemer
12 april 2006, 23:32
Begrijp niet echt waarover het hier gaat, maar dacht ergens gelezen te hebben dat er veel PIN-codes van debet kaarten gestolen waren in het buitenland. Maar Spanje werd geloof ik niet vernoemd.

Jazeker
13 april 2006, 00:08
We zullen moeten wachten op Illwill alvorens iemand weet waar het over gaat. Volgens mij is hij een kredietkaart a la Visa aan het verwarren met een bankkaart a la bancontact.

democratsteve
13 april 2006, 00:52
Begrijp niet echt waarover het hier gaat,...........:-) :-) :-)
Daar heeft zowat 99,9% van het forum last mee, bij 90% van zijn posts.8)

Gun
13 april 2006, 09:11
We zullen moeten wachten op Illwill alvorens iemand weet waar het over gaat. Volgens mij is hij een kredietkaart a la Visa aan het verwarren met een bankkaart a la bancontact.Verwarren?
IKKWILL?
Neen toch?

parcifal
13 april 2006, 09:54
Misschien overweegt hij wel om naar spanje te verhuizen.....
In dat geval wil ik hem zelfs helpen pakken.

:cheer: :cheer: :cheer:

Tsss, nu ik eraan denk : die arme mensen van politics.es :|

illwill
13 april 2006, 11:29
eh... artikel of zo ? bron ? wat meer uitleg ?

Ik heb geen bron ofzo. Ik heb gewoon gehoord van meerdere mensen dat als je bankkaart gestolen word in Spanje men hiermee geld kan afhalen in banken door enkel een handtekening te zetten. Geen pincode of identiteitskaart nodig.

illwill
13 april 2006, 11:29
:lol: :lol: :lol: :lol:

Negeerlijst werkt niet?
Over alles lieg je tegenwoordig. Is het een ziekte?

illwill
13 april 2006, 11:31
We zullen moeten wachten op Illwill alvorens iemand weet waar het over gaat. Volgens mij is hij een kredietkaart a la Visa aan het verwarren met een bankkaart a la bancontact.

Toch niet snul.
Misschien moet je het eens proberen de volgende keer je in Spanje bent. Och ja, je bent nog niet oud genoeg waarschijnlijk om een bankkaart te hebben.

illwill
13 april 2006, 11:31
:-) :-) :-)
Daar heeft zowat 99,9% van het forum last mee, bij 90% van zijn posts.8)

Bron?

parcifal
13 april 2006, 11:42
Ik heb geen bron ofzo. Ik heb gewoon gehoord van meerdere mensen ....bla bla bla...

Tss, illwill krijgt al dezelfde kuren als exodus :

Oorspronkelijk bericht door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat .......

:-D

illwill
13 april 2006, 12:43
Tss, illwill krijgt al dezelfde kuren als exodus :

[/i]

:-D

Zeg ik dan ergens dat ik er zeker van ben ofzo en dat ik hiervoor geen bewijzen nodig heb? Je vergelijking slaat nergens op muts.

illwill
13 april 2006, 12:44
Misschien overweegt hij wel om naar spanje te verhuizen.....
In dat geval wil ik hem zelfs helpen pakken.

:cheer: :cheer: :cheer:

Tsss, nu ik eraan denk : die arme mensen van politics.es :|

Ik ben blij dat ik een doorn in je oog ben.

Jazeker
13 april 2006, 12:53
Toch niet snul.
Misschien moet je het eens proberen de volgende keer je in Spanje bent. Och ja, je bent nog niet oud genoeg waarschijnlijk om een bankkaart te hebben.

I beg your pardon ?

1. je komt hier wat ijlen over bankkaarten zonder eigenlijk te vertellen wat je bedoelt of vanwaar die conclusies komen.
2. je noemt me snul. waar haal je de onbeschaamdheid vandaan ?
3. je begint te freaken over mijn leeftijd die je niet kent.

Ik zal niet gokken op je leeftijd, maar van je IQ heb ik me zo al een beeld gevormd.

democratsteve
13 april 2006, 13:13
Ik heb geen bron ofzo. Ik heb gewoon gehoord van meerdere mensen ..........
Hahahaha.
Kom eerst dan maar eens met BEWIJZEN.
Zolang we die niet hebben zullen we, (naar uw analogie) dit maar afdoen als ongefundeerde zever en een hoop leugens. :twisted:

democratsteve
13 april 2006, 13:15
In dat geval wil ik hem zelfs helpen pakken.

Ik wil 'm zelfs nog geld bovenop geven.:lol: :lol:

Chipie
13 april 2006, 13:17
Mensen, probeer toch eens vriendelijk voor elkaar te blijven... :wink:

't Is soms nog erger dan in de rattenwereld...

democratsteve
13 april 2006, 13:39
Mensen, probeer toch eens vriendelijk voor elkaar te blijven... :wink:

't Is soms nog erger dan in de rattenwereld...
Zeg dat maar tegen uw vriendje.
Niemand heeft meer scheldwoorden in z'n posts staan.:|

Chipie
13 april 2006, 14:15
Zeg dat maar tegen uw vriendje.
Niemand heeft meer scheldwoorden in z'n posts staan.:|Ik zal 't zeggen... :wink:

Apocalyps
13 april 2006, 14:15
Toch niet snul.
Misschien moet je het eens proberen de volgende keer je in Spanje bent. Och ja, je bent nog niet oud genoeg waarschijnlijk om een bankkaart te hebben.

Ben jij altijd zo beleefd tegen de mensen?

democratsteve
13 april 2006, 14:19
Ben jij altijd zo beleefd tegen de mensen?
ALTIJD!!!!!:-D :-D

pinbag
13 april 2006, 14:22
:-) :-) :-)
Daar heeft zowat 99,9% van het forum last mee, bij 90% van zijn posts.8)

dankzij deze forum, werk ik aan mijn competentie leren gebrabel lezen en schrijven als kunstvorm :-D

illwill
14 april 2006, 11:08
Ben jij altijd zo beleefd tegen de mensen?

Vroeger wel maar tegenwoordig niet meer. In het begin gebruikte ik nooit scheldwoorden maar doordat het blijkbaar normaal was op dit forum dat mensen elkaar uitmaken voor alles wat bestaat en de admins er toch niet naar kijken...tja, kheb geen enkele reden om me nog in te houden.

illwill
14 april 2006, 11:09
Hahahaha.
Kom eerst dan maar eens met BEWIJZEN.
Zolang we die niet hebben zullen we, (naar uw analogie) dit maar afdoen als ongefundeerde zever en een hoop leugens. :twisted:

En wat kan mij dit schelen?

illwill
14 april 2006, 11:11
Blijkbaar zijn meerdere mensen al de dupe geworden hiervan. In Spanje kan je dus gewoon met een bankkaart betalen zonder een code nog identiteit te geven. Gewoon een krabbel zetten is genoeg blijkbaar.

parcifal
14 april 2006, 11:21
Blijkbaar zijn meerdere mensen al de dupe geworden hiervan. In Spanje kan je dus gewoon met een bankkaart betalen zonder een code nog identiteit te geven. Gewoon een krabbel zetten is genoeg blijkbaar.

Geloof ik niets van. :roll:

Chipie
14 april 2006, 11:26
Geloof ik niets van. :roll:Dat kan men zelfs in België en zeker ook in Portugal... :wink:

parcifal
14 april 2006, 11:51
Dat kan men zelfs in België en zeker ook in Portugal... :wink:

Met een bankkaart moet men in België zijn pincode kennen (voor afhaling bij ATM's) of wordt de identiteit gecontroleerd als men aan het loket
cash wil afhalen.

Tenminste toch bij de banken die ik ken en gebruik.

illwill
14 april 2006, 11:56
Geloof ik niets van. :roll:

Je zegt het verkeerd...je moet mij niet.

Djiezes
14 april 2006, 11:58
Met een bankkaart moet men in België zijn pincode kennen (voor afhaling bij ATM's) of wordt de identiteit gecontroleerd als men aan het loket
cash wil afhalen.

Tenminste toch bij de banken die ik ken en gebruik.

In Frankrijk kan je met je Bancontact/Maestro kaart tanken zonder je PIN in te geven. Een simpele krabbel volstaat...

parcifal
14 april 2006, 12:12
Je zegt het verkeerd...je moet mij niet.

Ok, ik geloof er niets van EN ik moet je niet.

Nu goed? 8)

Chipie
14 april 2006, 12:21
Met een bankkaart moet men in België zijn pincode kennen (voor afhaling bij ATM's) of wordt de identiteit gecontroleerd als men aan het loket
cash wil afhalen.

Tenminste toch bij de banken die ik ken en gebruik. Als U in een restaurant met een Visakaart betaalt, moet U dan uw pincode gebruiken? Heeft U daar al iemand om uw identiteitskaart gevraagd?
80En ja, een visakaart is een bankkaart: :wink:
Welke bankkaarten zal ik op mijn bestemming kunnen gebruiken?
De landenfiches van Fortis Bank geven u een duidelijk overzicht van de mogelijke betaalmiddelen in het door u gekozen land.
Gedetailleerde informatie is beschikbaar via internet :
- Maestro (http://www.mastercard.com/cobrand/maestro/atm/)
- MasterCard (http://www.mastercard.com/cardholderservices/atm/)
- Visa (http://visaatm.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=VISA)
- American Express : telefoneer naar + 32 (0)2 676 21 21
Bron (http://www.fortisbank.be/vakantie/asp/VraagEnAntwoord.asp?Type=Vakantie#4)

Vlaanderen Boven
14 april 2006, 12:25
Vind Spanje dit normaal ofzo?

Bij de tweede persoon (vind je) mag je de t weglaten, bij de derde persoon moet je bij inversie wel een t toevoegen. Dus 'Vindt Spanje'.

illwill
14 april 2006, 12:38
Ok, ik geloof er niets van EN ik moet je niet.

Nu goed? 8)

Heel goed kindje.

illwill
14 april 2006, 12:39
Bij de tweede persoon (vind je) mag je de t weglaten, bij de derde persoon moet je bij inversie wel een t toevoegen. Dus 'Vindt Spanje'.

Dat weet ik.

Djiezes
14 april 2006, 12:40
Als U in een restaurant met een Visakaart betaalt, moet U dan uw pincode gebruiken?

In de meeste Belgische restaurants tegenwoordig wel...

Gun
14 april 2006, 19:02
Negeerlijst werkt niet?
Over alles lieg je tegenwoordig. Is het een ziekte?Domme wortel, hij reageerde niet op jouw post ...

Chipie
14 april 2006, 19:21
Domme wortel, hij reageerde niet op jouw post ...Nog een geluk dat we als beschaafd beschouwd worden... :wink:

illwill
15 april 2006, 09:56
Domme wortel, hij reageerde niet op jouw post ...

Is jou negeerlijstje ook gereset?
Jij liegt evenveel als je vriendje.

Den Bal
15 april 2006, 10:05
Met een bankkaart moet men in België zijn pincode kennen (voor afhaling bij ATM's) of wordt de identiteit gecontroleerd als men aan het loket
cash wil afhalen.

Tenminste toch bij de banken die ik ken en gebruik.

Nope. Onlangs heb ik in een filiaal van een bank waar ik klant ben, zonder kaart of identiteitskaart, gewoon op vermelding van mijn naam en adres 500 € gaan afhalen. Toen ik het geld had heb ik gevraagd of ze zeker waren dat ik de persoon was die ik beweerde te zijn. Ze werden even bleek.

Ik ben sinds dit gebeurd is veranderd van bank.

Jonas Elossov
15 april 2006, 10:11
Dat klopt wel. In Portugal, Italië en spanje moet je met een buitenlandse bankkaart gewoon een krabbel zetten.
Maar ik dacht dat dat over heel Europa gold.

Trouwens, als je hier aan de bank geld wil afhalen binnen; moet je ook gewoon een krabbel zetten... Je hebt zelfs geen bankkaart nodig; een identiteitskaart is genoeg.

illwill
15 april 2006, 10:31
Dat klopt wel. In Portugal, Italië en spanje moet je met een buitenlandse bankkaart gewoon een krabbel zetten.
Maar ik dacht dat dat over heel Europa gold.

Trouwens, als je hier aan de bank geld wil afhalen binnen; moet je ook gewoon een krabbel zetten... Je hebt zelfs geen bankkaart nodig; een identiteitskaart is genoeg.

Moet hier niet eens snel iets aan gedaan worden? Waarom dieven de kans geven om te kunnen stelen. Je code geven is toch niet teveel gevraagd zekers.

illwill
15 april 2006, 10:32
Geloof ik niets van. :roll:

En geloof je de anderen hier wel? :roll:

Gargamel
15 april 2006, 10:54
Kan ik beamen,speelde er over enkele jaren meer dan 5000€ mee kwijt,nooit iets van teruggezien.Kaart gestolen en geld was weg

Den Bal
15 april 2006, 15:32
Je hebt zelfs geen bankkaart nodig; een identiteitskaart is genoeg.

Als ze al naar uw identiteitskaart vragen.

illwill
30 april 2006, 15:10
Ondertussen heb ik het nagevraagt bij de fortis bank.

In Spanje en Portugal is het dus mogelijk om aankopen te doen met een bankkaart zonder code of identiteits bewijs. Kijk dus maar uit als je daar op reis gaat.