PDA

View Full Version : Tiener dood voor MP3-speler


Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

Thinker
13 april 2006, 10:17
Als de brave burger uit zelfverdediging gebruik wil maken van wapens, zou er plots sprake zijn van ontoelaatbare 'far-west' toestanden.

Zolang echter alleen criminelen wapens gebruiken, spreekt men nooit van zgn. 'far-west' toestanden, maar alleen van een 'gevoel van onveiligheid'...

Jazeker
13 april 2006, 10:19
Bron ? Artikeltje of zo ? Link met binnenlandse politiek ?

Thinker
13 april 2006, 10:23
Er is vrijwel dagelijks wel nieuws over de binnenlandse "far-west" toestanden.

Antoon
13 april 2006, 10:35
Een tiener die woensdag in de hal van het centraal station van Brussel werd overvallen, overleed woensdagavond in het Brusselse Sint-Pieter ziekenhuis. Het slachtoffer was 16 of 17 jaar oud. Hij zat samen met een vriend op een muurtje te wachten op een vriendin die rond 16.30 uur met de trein zou aankomen. Op dat moment was het heel druk in het station. Twee andere jongeren spraken hen aan. Aanvankelijk vroegen ze inlichtingen maar vervolgens doken ze naar de mp3-speler waarnaar de jongeman zat te luisteren.

Beide vrienden probeerden de overvallers zonder geweld af te slaan. Een van de overvallers haalde daarop snel een mes boven waarmee hij de eigenaar van de mp3-speler in de hartstreek raakte. Het jonge slachtoffer werd snel naar het Sint-Pieter ziekenhuis overgebracht. Daar werd hij omstreeks 21 uur dood verklaard. Het parket kwam ter plaatse. De zaak werd aan onderzoeksrechter Jaspis toevertrouwd.

Politie en gerecht van Brussel zijn op zoek naar de daders van de dodelijke steekpartij die gisterenmiddag plaatsvond in het Centraal Station. Twee jongeren van Noord-Afrikaanse origine staken de 17-jarige jongeman neer toen die weigerde zijn mp3-speler af te geven. Het slachtoffer overleed later in het Sint-Pieters-ziekenhuis.

Weg vragen
De feiten deden zich voor omstreeks 16.30 uur. Het slachtoffer wachtte samen met een vriend op een vriendin en luisterde op een mp3-speler naar muziek. Twee andere jongeren, van Noord-Afrikaanse origine, spraken hen aan. Zij vroegen aanvankelijk de weg naar de Nieuwstraat, maar probeerden vervolgens de mp3-speler te stelen. Het slachtoffer verzette zich waarop een van de daders een mes bovenhaalde en de jongeman verschillende steken toediende. Een daarvan raakte het slachtoffer net naast het hart.

De twee daders vluchtten vervolgens in de richting van de Grote Markt en konden niet meer opgespoord worden. Ondertussen dienden de hulpdiensten de eerste zorgen toe. Het slachtoffer werd gereanimeerd en overgebracht naar het Sint-Pieters-ziekenhuis waar hij omstreeks 21.00 uur overleed.

Goede persoonsbeschrijving
De twee daders zijn nog spoorloos, maar het gerecht beschikt over een goede persoonsbeschrijving. Die werd gegeven door de vriend van het slachtoffer. "Ondertussen hebben zich ook al verschillende getuigen gemeld", zegt substituut Wim De Troy van het Brusselse parket. "Omdat de feiten plaatsvonden tijdens het spitsuur vonden we eerst niet veel getuigen maar sindsdien zijn al een aantal mensen opgedoken."

Mogelijk hebben de bewakingscamera's van het Centraal Station de feiten ook gefilmd, aldus nog substituut De Troy. "Dit soort diefstallen gebeurt in Brussel bijna dagelijks, " gaf de parketmagistraat nog mee. "Helaas is het dit keer heel slecht afgelopen. We doen er alles aan om de daders zo snel mogelijk te vinden."


:evil: :evil: :evil:




.

ilfalco
13 april 2006, 10:36
Het zoveelste (autochtone) slachtoffer van de multicriminele samenleving...

W.I.
13 april 2006, 10:37
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.

Jozef Ostyn
13 april 2006, 10:40
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.

Inderdaad.

ilfalco
13 april 2006, 10:41
Ik ken niet veel belgen die met een mes als basisuitrusting naar een station gaan...

andev
13 april 2006, 10:41
Het zoveelste (autochtone) slachtoffer van de multicriminele samenleving...
Maar sommigen menen dat wij teveel vastgeroest zitten in oude waarden, met onze nieuwe tijd moeten meegaan (op dat gebied), daarmee eigenlijk moeten leren leven ... en dat het allemaal te herleiden tot niet-aanvaard-zijn, achterstelling, racisme enz van bepaalde groepen, en dus kun je zo'n reacties verwachten. Politiek Correcten of Politiek Idioten???

Gentenaar
13 april 2006, 10:41
Inderdaad.

same here

Bad Attila
13 april 2006, 10:42
:cry: :cry: :cry:

Zoiets blijft mijn verstand te boven gaan: iemand doodsteken voor nondedjû ne stomme Mp-3 player! :evil:

Medeleven aan de familie en aan de vriend... :cry:

Antoon
13 april 2006, 10:43
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.

Uiteraard. Maar we mogen niet blind zijn voor het feit dat die zaken maar blijven gebeuren, en de daders keer op keer weer Noord-Afrikanen zijn, op een paar uitzonderingen na. Ik weet het, in dit Apeland mag je dat niet zeggen, want dan ben je een racist. Maar daar heeft het jonge onschuldige slachtoffer geen boodschap aan.

BTW: ook wanneer de smeerlappen gepakt worden, dan nog krijgen ze een eerder milde straf. Laat staan dat hun uitkeringen blijven uitbetaald worden.

:evil: :evil: :evil:

W.I.
13 april 2006, 10:44
Ik ken niet veel belgen die met een mes als basisuitrusting naar een station gaan...

Maar uiteraard dat elke mens die er wat donkerder uitziet dat wel doet.:roll:

Trouwens, waarom krijg ik hier (nu al) de indruk dat elke discussie en elke topic uitdraait op VB'ers tegen de rest?

Antoon
13 april 2006, 10:45
Maar uiteraard dat elke mens die er wat donkerder uitziet dat wel doet.:roll:

Zeer zeker niet. Maar de overgrote meerderheid van de mensen die het doen zien er (toevallig?) donker uit.

Nick_
13 april 2006, 10:46
Ik ken niet veel belgen die met een mes als basisuitrusting naar een station gaan...

Zoek in hetzelfde marginale milieu als de daders van dit voorval en u zult er bij de vleet vinden!

W.I.
13 april 2006, 10:46
Noem mij dan nog 2 dergelijke incidenten uit de laatste 10 jaar?

Antoon
13 april 2006, 10:48
Trouwens, waarom krijg ik hier (nu al) de indruk dat elke discussie en elke topic uitdraait op VB'ers tegen de rest?

Ik ben (nog steeds) geen VB'er. Maar in dat soort dossiers trekken zij wel aan het rechte eind. De rest is gewoon blind, of dom, of van slechte wil. Ik vraag mij trouwens af waarom jullie zo nodig al die vreemdelingen maar blijven steunen en niet willen toegeven dat we verkeerd bezig zijn?

Thinker
13 april 2006, 10:48
"We doen er alles aan om de daders zo snel mogelijk te vinden."
-----
Om deze "kansarme daders" daarna terug zo snel mogelijk los te laten zeker?

ilfalco
13 april 2006, 10:48
De afgelpen maanden zal al voldonende zijn... in st joost te node werd een afrikaan doodgestoken door een n-afrikaan; En er zullen er heus nog wel geweest zijn. bvb die vrouwelijke winklejuffrouw in antwerpen...

oh ja ook nog die portier van de proft in mechelen...

Antoon
13 april 2006, 10:49
"We doen er alles aan om de daders zo snel mogelijk te vinden."
-----
Om deze "kansarme daders" daarna terug zo snel mogelijk los te laten zeker?

:evil: :evil:


Ik hou er vandaag mee op. Veel te boos. Da-ag.

Bob
13 april 2006, 10:51
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.

Maar het probleem zal wel zijn dat daarmee de dagdagelijkse diefstallen van mp3spelers (helaas meestal gepleegd door Noord-Afrikanen) niet zal opgelost zijn.

Jozef Ostyn
13 april 2006, 10:53
Noem mij dan nog 2 dergelijke incidenten uit de laatste 10 jaar?

Zwak punt. Dergelijke zaken komen helaas zeer frequent voor.

Jozef Ostyn
13 april 2006, 10:54
:evil: :evil:


Veel te boos.

Da's niet gezond Antoon!

Gentenaar
13 april 2006, 10:54
Uiteraard. Maar we mogen niet blind zijn voor het feit dat die zaken maar blijven gebeuren, en de daders keer op keer weer Noord-Afrikanen zijn, op een paar uitzonderingen na. Ik weet het, in dit Apeland mag je dat niet zeggen, want dan ben je een racist. Maar daar heeft het jonge onschuldige slachtoffer geen boodschap aan.

BTW: ook wanneer de smeerlappen gepakt worden, dan nog krijgen ze een eerder milde straf. Laat staan dat hun uitkeringen blijven uitbetaald worden.

:evil: :evil: :evil:

laten we eerst het proces afwachten voor we uitspraken doen over een al of niet milde straf.

Verder is het zo dat criminaliteit verschillende vormen kent. Alle vormen moeten uitgeroeid worden.

De meest zichtbare en confronterende vorm van geweld is roof. Dit is inderdaad het quasi monopolie van jongeren, gezien hun fysieke capaciteiten, en dan nog meestal van kansarme jongeren, vaak allochtonen, gezien hun sociale positie, en hun gebrek aan legale carrièremogelijkheden. Enerzijds moeten deze jongeren bestraft worden, anderzijds moet worden gezocht naar lotsverbetering, als preventieve maatregel. Niet de huiskleur van deze jongeren bepaalt hun crimineel gedrag, wel hun vaak uitzichtloze positie.

Wat tegenwoordig minder en minder besproken wordt is die andere vorm van criminaliteit, die in alle stilte dagelijks miljoenen werkende mensen berooft: de fraudezaken, BTW-carrousels, enz. Beaulieu baas De Clercq is een voorbeeld hiervan: voor miljoenen euro's gefraudeerd, maar nog steeds op vrije voeten. Misschien kan het Vlaams Belang, nu het toch bezig is over criminaliteit, daar ook eens iets aan doen?

andev
13 april 2006, 10:57
Heel jammerlijk voorval. Dat het nu Noord-Afrikanen of Belgen zijn, doet er niks toe. Ik hoop dat (eender welk ras, nationaliteit) de daders snel gevat zullen worden en hun straf niet zullen ontlopen.
Het feit dat het WEERAL Noord-Afrikanen zijn doet er heel veel toe. En er komen er vlugger bij dan dat er opgepakt worden. De waarheid heeft zijn rechten. De oplossing laat hopelijk geen tientallen jaren meer op zich wachten...

VlomsBelang
13 april 2006, 10:58
Dit weekend!!
Grote heropening van het Fort van Breendonk!
OPGELET!
ENKEL MOSLIMS WELKOM....

Gentenaar
13 april 2006, 10:58
Als de brave burger uit zelfverdediging gebruik wil maken van wapens, zou er plots sprake zijn van ontoelaatbare 'far-west' toestanden.

Zolang echter alleen criminelen wapens gebruiken, spreekt men nooit van zgn. 'far-west' toestanden, maar alleen van een 'gevoel van onveiligheid'...

en wie gaat het onderscheid maken tussen een brave burger en een crimineel als ze in een wapenhandel staan? Gaan we dat onderscheid maken op basis van huidskleur?

In de VS is wapendracht toegelaten, zogezegd om veiligheidsredenen, welnu, het aantal moorden is daar ettelijke keren hoger dan hier.

Ik vind dat wapens thuishoren bij militairen en politielui, niet bij burgers. Voor mijn part mag er geregeld eens gefouilleerd worden, iedereen die een wapen draagt moet bestraft worden. Ook de zogenaamde brave burgers.

W.I.
13 april 2006, 10:58
Ik ben (nog steeds) geen VB'er. Maar in dat soort dossiers trekken zij wel aan het rechte eind. De rest is gewoon blind, of dom, of van slechte wil. Ik vraag mij trouwens af waarom jullie zo nodig al die vreemdelingen maar blijven steunen en niet willen toegeven dat we verkeerd bezig zijn?

Wel mijn beste, omdat ik nog steeds geloof in een maatschappij waar er plaats is voor iedereen, en omdat ik multiculturaliteit nog altijd als een verrijking en als iets mooi zie.

Ik weiger mee te doen met al dat gezaag en geleuter dat multiculturaliteit niet zou werken, omdat dat leuteren nu net weer "cool" en "stoer" is op dit moment. Ik ben me er goed genoeg van bewust dat er problemen en spanningen zijn, en dat dit zowel door Belgen als door vreemdelingen komt. Maar laat mij duidelijk stellen dat de schuldvraag mij geen fluit intresseert. Het enige wat mij intresseert is de vraag: Wat gaan we er aan doen?

En mijn antwoord op die vraag is niet, zoals het VB predikt, alles wat anders is de kop indrukken en met de wapenstok neermeppen, maar wel met z'n allen, van welke nationaliteit of ras dan ook, er tegenaan gaan om de boel hier leefbaar te houden. Misschien ben ik naief, maar bovenal ben ik niet dom. Wij als Belgen moeten er niet zomaar vanuit gaan dat we onschuldig zijn aan de huidige situatie, want we hebben ons gedurende 25 jaar geen fluit aangetrokken van de vreemdelingen. We hebben ze naar hier gehaald om te werken, ze daarna allemaal samen gestoken in concentratiewijken met de slechtste sociale voorzieningen, en hebben hen niets van taallessen of andere aangeboden. Ooit moest dat is fout gaan, en dat ondervinden we nu. De verplichte inburgeringslessen, de verplichte taallessen en noem maar op (die Keulen nu heeft ingevoerd) komen 25 jaar te laat.

Ik vraag mij elke keer af, als ik mensen bezighoor over "het gespuis dat die vreemdelingen toch wel zijn", hoe het komt dat ik nog nooit met die mensen problemen heb gehad. Ik kom al meer dan 10 jaar regelmatig in Antwerpen, in mijn vrienden- en kennissenkring zitten Italianen, Marokkanen, Turken, Grieken, Brazilianen, een Indonesische en zelfs een Algerijn en nog nooit heb ik problemen gehad. En weet u waarom? Omdat ik niet met kop omdraai als ik iemand met een donkere huidskleur zie, maar omdat ik er net naar toe stap en er tegen begin te praten. Zonder te willen opscheppen: als we dat allemaal wat meer zouden doen, zou de boel er al een pak beter uitzien.:thumbsup:

VlomsBelang
13 april 2006, 11:01
en ge wilt enkele voorbeelden van Marokkaanse crapuul:

- Abou kaka => aanzet tot rellen in 2003
- enkele maanden nav de cartoons => rellen in A'pen door marokkanen
- Vince (portier die solliciteerde in de Prof in Mechelen) neergestoken door ne zwette
- dien belg die met een metalen staaf is doodgeklopt geweest door ne zwette!

Hoeveel CHINESEN hebben hier al misdaden gepleegd? (buiten Zhe Yun-Ye)??

Tzijn altijd die varkensmoslims die hier profiteren van de domheid van het huidige beleid!!
Zet ze godeverdomme allemaal den bananenboot op en terug naar sjakamaka!!
VEILIGHEID IS NIET MEER GEGARANDEERD in BELGIE, tenzij je MOSLIM BENT!!!

VlomsBelang
13 april 2006, 11:03
Wel mijn beste, omdat ik nog steeds geloof in een maatschappij waar er plaats is voor iedereen, en omdat ik multiculturaliteit nog altijd als een verrijking en als iets mooi zie.



Beste dommerik,

toon mij aan dat de moslims een verrijking zijn voor het westen???
Ik ken geen enkel positief punt.
Ik ben zelf ook een vreemdeling, maar geen moslim.

Ik weet wel dat moslims geen humor hebben => zie maar naar de cartoons
Ze kunnen ook niet tegen bloot(playboy in indonesie), maar Blanke vrouwen verkrachten kunnen ze wel...

SHOW ME YOUR ARGUMENTS!!!

Turkje
13 april 2006, 11:04
Trouwens, waarom krijg ik hier (nu al) de indruk dat elke discussie en elke topic uitdraait op VB'ers tegen de rest?

Wees gerust: meestal zijn het enkel de topics waarbij allochtonen aan te pas komen, die daarop uitdraaien. En dat zijn de meeste topics hier. Dus wees maar niet zo gerust. Enfin, het wijst zichzelf wel uit ;-)

lombas
13 april 2006, 11:04
Jammerlijke situatie.

Ze doen het zichzelf aan. Ik ga me er niet meer in mengen.

andev
13 april 2006, 11:05
Maar uiteraard dat elke mens die er wat donkerder uitziet dat wel doet.:roll:

Trouwens, waarom krijg ik hier (nu al) de indruk dat elke discussie en elke topic uitdraait op VB'ers tegen de rest?
Waar haal jij het vandaan dat iedereen die niet akkoord gaat met steeds weer gebeurende overvallen en moordpartijen, bijna altijd gepleegd door "nieuwkomers" (met of zonder Belg-papieren) en waarin de Noord-Afrikanen de spits afbijten, VBers zijn???? We kunnen niet allemaal "multicullers" en "politiek correcten" zijn. Of mag ik zeggen "politiek-idioten" ?
En, juist, het VB krijgt weer duizenden stemmen in de schoot geworpen met wat er bijna dagelijks in het nieuws komt... doe zo verder.

Nick_
13 april 2006, 11:06
Het feit dat het WEERAL Noord-Afrikanen zijn doet er heel veel toe. En er komen er vlugger bij dan dat er opgepakt worden. De waarheid heeft zijn rechten. De oplossing laat hopelijk geen tientallen jaren meer op zich wachten...

De oplossing: betere integratie van die mensen. Simple as that.

W.I.
13 april 2006, 11:06
en ge wilt enkele voorbeelden van Marokkaanse crapuul:

- Abou kaka => aanzet tot rellen in 2003
- enkele maanden nav de cartoons => rellen in A'pen door marokkanen
- Vince (portier die solliciteerde in de Prof in Mechelen) neergestoken door ne zwette
- dien belg die met een metalen staaf is doodgeklopt geweest door ne zwette!

Hoeveel CHINESEN hebben hier al misdaden gepleegd? (buiten Zhe Yun-Ye)??

Tzijn altijd die varkensmoslims die hier profiteren van de domheid van het huidige beleid!!
Zet ze godeverdomme allemaal den bananenboot op en terug naar sjakamaka!!
VEILIGHEID IS NIET MEER GEGARANDEERD in BELGIE, tenzij je MOSLIM BENT!!!

Luister he makker, maar Filip De Winter is de Vlaamse versie van Abou Jahjah. Als ik hoor wat voor onzin en racistisch gezeik die van tijd uitslaat, moet je niet staan te kijken dat de boel hier op ontploffen staat.

Over die cartoons: ik blijf erbij dat de moslims in die zaak GELIJK hadden, maar dat ze het op een heel foute manier hebben getoond. De rellen in Antwerpen hoef je niet te overdrijven, want op voorhand wist je dat er enkele zure appels zouden zijn die de boel wilden verzieken. Wat mij vooral bijbleef in Antwerpen was dat 95% van die moslims VREEDZAAM hun ongenoegen hebben getoond, en dat verschillende geestelijken er alles aan deden het rustig te houden.

Over die portiers: sorry makker, maar ik ben al op verschillende plaatsen geweest waar portiers zo racistisch zijn als Hitler en Dewinter in hun beste dagen. Je moet trouwens altijd naar de reden kijken waarom iets gebeurd. Ik kan mij hoe dan ook niet voorstellen dat iemand op een avond in zijn wagen stapt met het idee: "Vanavond ga ik is iemand een mes tussen zijn ribben planten".

Nog iets over uw taalgebruik: zelf wat meer respect tonen en termen als "varkensmoslims" weglaten zou ook al een stap in de goede richting zijn. De volgende keer dat ik iets dergelijks van u lees (in die termen) vraag ik om een ban wegens zwaar racistisch taalgebruik.:twisted:

lombas
13 april 2006, 11:07
In de VS is wapendracht toegelaten, zogezegd om veiligheidsredenen, welnu, het aantal moorden is daar ettelijke keren hoger dan hier.


Dat is dus niet meer het geval, en andere landen met geregulariseerde wapendracht worden uiteraard nooit aangehaald.

Zie daarvoor de discussie elders.

Wat dit topic eigenlijk betekent, is me een raadsel.

darktown
13 april 2006, 11:08
Brussel - De tiener die woensdag in de hal van het Centraal Station in Brussel werd overvallen, is woensdagavond aan zijn verwondingen overleden in het Sint-Pietersziekenhuis. De jongen was ongeveer 17 jaar oud.
Het drama speelde zich woensdag in de late namiddag af. Het slachtoffer, een jongen van 16 of 17 jaar, zat met een vriend op een vriendin te wachten die met de trein van half vijf in het Centraal Station zou toekomen toen de jongeren werden aangesproken door twee jongens.
Die bleken echter vooral geïnteresseerd in de mp3-speler van het slachtoffer. Beide jongens hebben geprobeerd om de overvallers zonder geweld af te slaan, maar een van de overvallers haalde een mes boven en stak de eigenaar van de mp3-speler daarmee in de hartstreek.
Het slachtoffer werd naar het Sint-Pietersziekenhuis in Brussel overgebracht waar hij rond 21 uur aan zijn verwondingen overleed. Het parket heeft een onderzoek ingesteld.


En de daders? Die lopen nog vrij rond en misschien ben jij wel de volgende!

Bron: http://www.brusselnieuws.be/site/rubrieken/1091053972/page.htm?newsID=1144915903

Gentenaar
13 april 2006, 11:08
We hebben ze naar hier gehaald om te werken, ze daarna allemaal samen gestoken in concentratiewijken met de slechtste sociale voorzieningen, en hebben hen niets van taallessen of andere aangeboden. Ooit moest dat is fout gaan, en dat ondervinden we nu. De verplichte inburgeringslessen, de verplichte taallessen en noem maar op (die Keulen nu heeft ingevoerd) komen 25 jaar te laat.

akkoord, maar vervang die "we" gerust door "de patroons". De patroons hebben indertijd Turken, Marokkanen, Italianen, Spanjaarden, etc... naar hier gehaald omdat de Belgische arbeiders weigerden nog langer voor een hongerloon hun gezondheid kapot te maken. Diezelfde patroons hebben op deze manier veel winst kunnen maken. Van die winst is nooit een deel gebruikt om de goedkope gastarbeiders te laten integreren in onze maatschappij. Wanneer bedrijven zoals de mijnen dan dichtgingen, kwamen hele groepen gastarbeiders op straat te staan. Daar is de miserie begonnen.

Nick_
13 april 2006, 11:10
Hier is al een topic over!

Nierika
13 april 2006, 11:10
De oplossing: betere integratie van die mensen. Simple as that.

Oei, we gaan de sharia moeten invoeren.

stephen-
13 april 2006, 11:10
Ik heb geen mp3-speler.

W.I.
13 april 2006, 11:11
Beste dommerik,

toon mij aan dat de moslims een verrijking zijn voor het westen???
Ik ken geen enkel positief punt.
Ik ben zelf ook een vreemdeling, maar geen moslim.

Ik weet wel dat moslims geen humor hebben => zie maar naar de cartoons
Ze kunnen ook niet tegen bloot(playboy in indonesie), maar Blanke vrouwen verkrachten kunnen ze wel...

SHOW ME YOUR ARGUMENTS!!!

Ik zou eerst je wat beter informeren en wat leren over de Islam voor je domme uitspraken doet. Dingen waar je niks vanaf weet, daarover moet je zwijgen.

Trouwens, die cartoons is totaal naast de kwestie. Zelfs ik als nadenkende Belg vond dat de moslims in die zaak gelijk hadden, maar ze hebben op een totaal foute manier hun ongenoegen laten zien.

Vanaf de zin: "ze kunnen ook niet tegen bloot..." ga ik niet meer op in wegens te dom/kortzichtig om op te reageren. Toch één ding: Is onze opvatting over bloot en seks, in een maatschappij waar seks gebanaliseerd is en normen vervagen, dan zoveel beter?:roll:

Nick_
13 april 2006, 11:11
Oei, we gaan de sharia moeten invoeren.

Graag argumenten in plaats van loos gezwans. Daar dient dit forum immers voor.

Met dank!

Nick_
13 april 2006, 11:11
Ik heb geen mp3-speler.

Dringend één stelen dan!

carlgustaaf
13 april 2006, 11:12
:cry: :cry: :cry:

Zoiets blijft mijn verstand te boven gaan: iemand doodsteken voor nondedjû ne stomme Mp-3 player! :evil:

Medeleven aan de familie en aan de vriend... :cry:er zijn reeds doden gevallen voor een geweigerde sigaret.Ook door messteken...en de daders waren ook van afrikaanse afkomst.Toevallig waarschijnlijk...

Patje48
13 april 2006, 11:12
Wanneer bedrijven zoals de mijnen dan dichtgingen, kwamen hele groepen gastarbeiders op straat te staan.

Maar wel met een riante vergoeding en een riant pensioen, vaak al op zeer jonge leeftijd !

andev
13 april 2006, 11:16
De oplossing: betere integratie van die mensen. Simple as that.
En, ook al hebben ze zich reeds in veel Westerse landen geïnfiltreerd, en dit lang genoeg om over meerdere generaties te praten, kun je me een paar Westerse landen landen noemen waar dat al gelukt is? Want... in de praktijk zien we exact het tegenovergestelde! Trouwens heel spijtig voor diegenen onder hen die het goed menen en wel hun best hebben gedaan...

Gentenaar
13 april 2006, 11:16
Maar wel met een riante vergoeding en een riant pensioen, vaak al op zeer jonge leeftijd !

mogelijks in sommige gevallen, maar daarmee zijn die mensen niet uit de miserie: nieuw werk zoeken zal moeilijk zijn, de taal spreken ze nog steeds niet, en de kinderen zitten in dezelfde miserie.

carlgustaaf
13 april 2006, 11:17
Maar sommigen menen dat wij teveel vastgeroest zitten in oude waarden, met onze nieuwe tijd moeten meegaan (op dat gebied), daarmee eigenlijk moeten leren leven ... en dat het allemaal te herleiden tot niet-aanvaard-zijn, achterstelling, racisme enz van bepaalde groepen, en dus kun je zo'n reacties verwachten. Politiek Correcten of Politiek Idioten???met onze tijd meegaan?Ook met steekmessen toeslaan voor het minste of geringste?

Nierika
13 april 2006, 11:17
Over die portiers: sorry makker, maar ik ben al op verschillende plaatsen geweest waar portiers zo racistisch zijn als Hitler en Dewinter in hun beste dagen. Je moet trouwens altijd naar de reden kijken waarom iets gebeurd. Ik kan mij hoe dan ook niet voorstellen dat iemand op een avond in zijn wagen stapt met het idee: "Vanavond ga ik is iemand een mes tussen zijn ribben planten".


Maar al te dikwijls doen die portiers gewoon wat hen opgedragen wordt van hun baas. Het is nu eenmaal een feit dat, wanneer je ongelimiteerd Noordafrikanen binnen laat in pakweg een discotheek, je gegarandeerd heibel krijgt. Dat kan misschien wel evengoeg aan racistische autochtonen liggen, want daar lopen er genoeg van rond, als aan de allochtonen, maar het is toch een feit dat een flink pak van die kerels geen respect hebben voor vrouwen, en er meteen invliegen alsof heel de boel van hen is. Mentaliteit, daar gaat het om, en als ik naar de islamitische landen en hun grote vrijheden kijk, dan vrees ik dat we hier mogen inburgeren zoveel we willen, het zullen uiteindelijk de autochtonen en de niet islamitische allochtonen zijn die zich zullen mogen aanpassen en inburgeren aan hen. Wedden dat alle samenlevingsproblemen dan meteen van de baan zijn?

Ik hoor het de informatieminister van de Talibanregering nog zeggen toen ze weigerden Osama aan de Amerikanen uit te leveren:
Er kan maar vrede zijn op aarde als er één cultuur bestaat, en dat is de onze.
Ik geloof nog steeds dat die profetische woorden in de toekomst flink aan belang zullen winnen.

Nick_
13 april 2006, 11:18
Trouwens heel spijtig voor diegenen onder hen die het goed menen en wel hun best hebben gedaan...

Inderdaad, des te meer omdat zij in de meerderheid zijn.

Nierika
13 april 2006, 11:19
Graag argumenten in plaats van loos gezwans. Daar dient dit forum immers voor.

Met dank!
Loos gezwans?
Ik meende het oprecht.
Als je hen wil laten integreren, voer de sharia in.
Tenzij je me één, en ik zeg je wel, één, islamitisch land kunt aanwijzen waar minderheden enige rechten hebben die op wat trekken, of één land, één, waar ze een grote islamitische minderheid hebben en geen problemen ermee.

Vandaar: voer de sharia in!
Als wij ons aanpassen, zullen alle problemen van de kaart zijn.
Om daar nu meteen loos gezwets van te maken, jongens toch!

Nick_
13 april 2006, 11:22
Loos gezwans?
Ik meende het oprecht.
Als je hen wil laten integreren, voer de sharia in.

Dus integreren betekent volgens u dat ze hun gebruiken volledig moeten overbrengen hier in België? Vreemd. :?

Nierika
13 april 2006, 11:23
akkoord, maar vervang die "we" gerust door "de patroons". De patroons hebben indertijd Turken, Marokkanen, Italianen, Spanjaarden, etc... naar hier gehaald omdat de Belgische arbeiders weigerden nog langer voor een hongerloon hun gezondheid kapot te maken. Diezelfde patroons hebben op deze manier veel winst kunnen maken. Van die winst is nooit een deel gebruikt om de goedkope gastarbeiders te laten integreren in onze maatschappij. Wanneer bedrijven zoals de mijnen dan dichtgingen, kwamen hele groepen gastarbeiders op straat te staan. Daar is de miserie begonnen.

Eigenaardig dat die pakweg 80.000 Italianen voor geen miserie zorgen (Spanjaarden laat ik er buiten, want ik ken hun aantallen niet, en eerlijk is eerlijk, Turken zorgen ook voor weinig heibel).

andev
13 april 2006, 11:23
Ik heb geen mp3-speler.
Maak je niet ongerust: voor je uurwerk, je gsm en je portefeuille ploffen ze ook wel hun mes tussen je ribben. Geen discriminatie van mensen die geen mp-3speler hebben! Dat zou er nog aan ontbreken...

Nierika
13 april 2006, 11:25
mogelijks in sommige gevallen, maar daarmee zijn die mensen niet uit de miserie: nieuw werk zoeken zal moeilijk zijn, de taal spreken ze nog steeds niet, en de kinderen zitten in dezelfde miserie.
Eigenaardig, zelfde problemen met Italianen zou je denken?
Die spreken nochtans allemaal Nederlands.
Marokkanen daarentegen...
Zal wel weer aan ons racistisch schoolsysteem liggen zeker?

andev
13 april 2006, 11:29
Graag argumenten in plaats van loos gezwans. Daar dient dit forum immers voor.

Met dank!
Je hebt gelijk. Ga eens een praatje maken met de "Engelse "moslims, die hebben het er een tijdje geleden over gehad... en laten weten hoe ze dat eigenlijk zeer goed zagen zitten.
In Nederland is er voor het ogenblik een discussie aan de gang ivm met de houding tov de Islam, en sommigen komen daar bijna tot de conclusie dat de sharia misschien zelfs zou kunnen leiden naar meer democratie in hun kringen en zo. Enfin, ze zijn er nog niet uit... (zie bvb de Standaard van vandaag)

prutske
13 april 2006, 11:29
laten we eerst het proces afwachten voor we uitspraken doen over een al of niet milde straf.

Verder is het zo dat criminaliteit verschillende vormen kent. Alle vormen moeten uitgeroeid worden.

De meest zichtbare en confronterende vorm van geweld is roof. Dit is inderdaad het quasi monopolie van jongeren, gezien hun fysieke capaciteiten, en dan nog meestal van kansarme jongeren, vaak allochtonen, gezien hun sociale positie, en hun gebrek aan legale carrièremogelijkheden. Enerzijds moeten deze jongeren bestraft worden, anderzijds moet worden gezocht naar lotsverbetering, als preventieve maatregel. Niet de huiskleur van deze jongeren bepaalt hun crimineel gedrag, wel hun vaak uitzichtloze positie.

Wat tegenwoordig minder en minder besproken wordt is die andere vorm van criminaliteit, die in alle stilte dagelijks miljoenen werkende mensen berooft: de fraudezaken, BTW-carrousels, enz. Beaulieu baas De Clercq is een voorbeeld hiervan: voor miljoenen euro's gefraudeerd, maar nog steeds op vrije voeten. Misschien kan het Vlaams Belang, nu het toch bezig is over criminaliteit, daar ook eens iets aan doen?


Ge gaat toch geen fraude zaken vergelijken met een moord voor een mp drie speler zeker?:roll: :twisted:

Nierika
13 april 2006, 11:31
Maak je niet ongerust: voor je uurwerk, je gsm en je portefeuille ploffen ze ook wel hun mes tussen je ribben. Geen discriminatie van mensen die geen mp-3speler hebben! Dat zou er nog aan ontbreken...

Of voor een sigaret, zoals met Patrick Mombaerts indertijd, die een ijzeren staaf door het hoofd kreeg door een 13 jarig Marokkaans schoffie, dat drie jaar later alweer vrij was, aangezien hij opnieuw in de kranten stond. Hij was toen opgepakt als bendeleider met een hele waslijst aan misdrijven.

Mombaerts had geen sigaret, en dat maakte Mohammed en zijn vriendjes boos. Mohammed heeft toen een paar maandjes in een instelling gezeten *snif*

Op internet zijn nu nog altijd hilarische slogans te lezen over dit voorval:

"Patrick Mombaerts werd onopzettelijk gedood door een 13-jarige die een ijzeren staaf over zijn schouder gooide. Ik noem dat een spijtig ongeval"

http://www.google.be/search?q=patrick+marokkaan+ijzeren+staaf&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&hl=nl&btnG=Hoehel+zoek%27n&meta=lr%3Dlang_nl

andev
13 april 2006, 11:31
Maar wel met een riante vergoeding en een riant pensioen, vaak al op zeer jonge leeftijd !
oorspronkelijk begin: en toen veel bedrijven stilvielen werden ze als sukkelaars aan hun lot overgelaten ( ongeveer zoiets...)

... en vertel ook maar eens zelf wat ze in hun eigen land van oorsprong in de plaats zouden gekregen hebben. Een potje om te bedelen aan de moskee? Omdat ze het hier allemaal zo slecht hebben, zijn ze uiteraard gebleven en hebben ze hun familie ook nog laten overkomen. Masochisten zijn het eigenlijk...

Khonnor
13 april 2006, 11:33
Ge gaat toch geen fraude zaken vergelijken met een moord voor een mp drie speler zeker?:roll: :twisted:
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?

Nierika
13 april 2006, 11:34
Dus integreren betekent volgens u dat ze hun gebruiken volledig moeten overbrengen hier in België? Vreemd. :?
Je doet het erom hé?
Ik bedoel gewoon, dat ze nooit ofte nimmer nooit zullen integreren, dat doen ze immers nergens.

Geef hen de sharia, zoals ze nu al in een deelstaat van Canada overwegen, en ze zullen het met graagte aannemen.
Je kunt geen moslims integreren in een niet-islamitische maatschappij.
Allah verbiedt het hen, en tegen Gods gebod kan geen kafir-regering op! Ik zeg dit niet om te lachen, het is voor iedere moslim bittere ernst.
Geloof verzet bergen, daar sta je machteloos tegenover.
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voor zelfs de meest verstokte linksen uit onze regeringen dat gaan begrijpen.

stab
13 april 2006, 11:41
Hoog tijd voor een terugkeerbeleid voor moslims.

andev
13 april 2006, 11:43
mogelijks in sommige gevallen, maar daarmee zijn die mensen niet uit de miserie: nieuw werk zoeken zal moeilijk zijn, de taal spreken ze nog steeds niet, en de kinderen zitten in dezelfde miserie.
Na een paar generaties spreken sommigen nog altijd de taal niet, inderdaad, maar vanzelfsprekend volgens jou. Die discussies zijn al tientallen of honderden keren gevoerd, en steeds blijft men van niets weten en ter plaatse trappelen...
Waarom moeten mensen die hier een paar jaar gewerkt hebben en daarvoor werden betaald zoals met hen afgesproken, het recht hebben om hier tot het einde der dagen (via hun kroost en familiehereniging) op onze kosten te blijven leven???
De volgende keer dat een loodgieter bij jou een lek komt dichten... krijg je die mens nooit meer buiten en moet je voor zijn onderhoud opdraaien: opletten dus...

stephen-
13 april 2006, 11:44
Een roze mp3-speler misschien. Dat zal die Moslims leren.

prutske
13 april 2006, 11:48
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?

Een brood stelen is dan ook een misdaad,en dat kan je gelijk stellen met moord,ik denk dat jij alleen dat begrijpt ik niet.:roll:

Dixie
13 april 2006, 11:52
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven? tja ik heb toch minder problemen dat ik een slachtoffer word van fraude dan dat ze mij doden!! hoeveel autochtonen moeten er nog sterven door dit allochtoon crapuul?

lombas
13 april 2006, 11:52
Niet-lichamelijke misdaden horen dan ook niet thuis in een gevangenis.

Knuppel
13 april 2006, 11:58
:evil: Twee jongeren van Noord-Afrikaanse origine staken de 17-jarige jongeman neer toen die weigerde zijn mp3-speler af te geven.

D�*t zeiden ze er vanmorgen op de radio weer niet bij natuurlijk.:evil:

Wél dat er plannen zijn om van 'kleine' criminaliteit geen pv's meer op te stellen in de toekomst. Wat Patrick Dewael even later bevestigde. :twisted: :twisted: :twisted:

Kim
13 april 2006, 11:59
:evil:

D�*t zeiden ze er vanmorgen op de radio weer niet bij natuurlijk.:evil:

Wél dat er plannen zijn om van 'kleine' criminaliteit geen pv's meer op te stellen in de toekomst. Wat Patrick Dewael even later bevestigde. :twisted: :twisted: :twisted:

In de Standaard was daar ook geen sprake van. Toeval?

Knuppel
13 april 2006, 12:02
Oorspronkelijk bericht door Khonnor
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude,

Tiens, en ik die dacht dat het het VB was dat de praktijken van het schoon verdiep te Antwerpen in de publiciteit bracht. Dat was dan niet met de bedoeling ze aan te klagen?
Weet je ook nog hoe er daarop gereageerd werd?

Bad Attila
13 april 2006, 12:02
:evil:

D�*t zeiden ze er vanmorgen op de radio weer niet bij natuurlijk.:evil:

Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?

Wél dat er plannen zijn om van 'kleine' criminaliteit geen pv's meer op te stellen in de toekomst. Wat Patrick Dewael even later bevestigde. :twisted: :twisted: :twisted:

Natuurlijk, het éne heeft met het andere te maken... :roll:

Dave Brocatus
13 april 2006, 12:05
Maar uiteraard dat elke mens die er wat donkerder uitziet dat wel doet.Zeer zeker niet. Maar de overgrote meerderheid van de mensen die het doen zien er (toevallig?) donker uit.

Dat is inderdaad iets dat niet genegeerd mag worden. Toch kan het volgens mij geen kwaad om te benadrukken dat een groot aantal criminelen is allochtoon niet automatisch betekent dat een groot aantal allochtonen crimineel is.

Ik hoop in ieder geval dat de daders snel gevonden en berecht worden.

Zeno!
13 april 2006, 12:33
Afschuwelijk zeg.
Ik hoop dat ze die daders asap vatten en wat mij betreft mogen ze de rest van hun leven wegrotten in de gevangenis.

Kansarm of niet, zoiets doe je NIET. :evil:

Bob
13 april 2006, 12:33
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?



Het lijkt mij nog veel belangrijker dat men het problemen ten gronde aanpakt. Men heeft het geheel niet meer onder kontrole, zo simpel is dat.

W.I.
13 april 2006, 12:33
Hoog tijd voor een terugkeerbeleid voor moslims.
:roll:

Knuppel
13 april 2006, 12:34
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?

'Noord-Afrikanen' zullen wellicht 'bruin' zijn, daar heb je gelijk in. Maar als 'de aandacht wordt gevestigd' op de nationaliteit van de betrokkenen bij het zoveelste gezinsdrama in een 'blank' gezin, dan klaagt geen kat omdat er niet dezelfde 'discretie' aan de dag wordt gelegd.

Je beseft toch dat het juist de 'overbescherming' is van de 'Noord-Afrikanen' die hen het gevoel geeft dat ze zo goed als untouchable zijn? Idem met geen pv's meer opstellen voor kleine criminaliteit. De beginnende criminelen weten op die manier immers dat ze zonder veel problemen weer een stapje verder kunnen gaan.

Kun je mijn trouwens ook eens uitleggen waarom de zoveelste zinloze moord persé het ochtendjournaal moet halen maar wél 'de aandacht moet afgeleid worden' van de nationaliteit van de daders?
Idereen wéét intussen toch waar het schoentje wringt als dat soort misdaden het nieuws haalt en de BRT het enkel over 'jongeren' heeft?

Waarom worden er in dit land met zoveel overgave aanhangers van een 'foute' partij gedemoniseerd maar terzelfdertijd alle mogelijke maatregelen genomen om te proberen voorkomen dat échte criminelen op hun effectief gepleegde misdaden kunnen aangekeken worden?

Bad Attila
13 april 2006, 12:37
Het lijkt mij nog veel belangrijker dat men het problemen ten gronde aanpakt. Men heeft het geheel niet meer onder kontrole, zo simpel is dat.

Ge hebt gelijk, indien er in ons land geen vreemdelingen zouden zijn, zou zoiets nooit hebben kunnen gebeuren... :roll:

Black Cat
13 april 2006, 12:39
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?

Ik zoek ook liever oorzaken dan mensen. Maar waarom verzwijgt men de origine? Ik heb vanmiddag naar het VRT-radio-nieuws geluisterd, en je hebt er het raden naar wie de daders waren.

Hoe kan je tot een goede feiten/oorzaken analyse komen als je een deel van de data als irrelevant beschouwt?

Zo vraag je erom dat VB'ers beginnen te zeuren over "multicul".

Ze zouden beter zeuren over ultra-liberale ontworteling (dat dit soort toestanden veroorzaakt), maar dat doen ze niet, want hun economisch programma is ultra-liberaal. Hoe ze dat gaan combineren met hun gepretendeerede stem van de verongelijkte arbeider, mag Joost weten.

Kim
13 april 2006, 12:40
Ge hebt gelijk, indien er in ons land geen vreemdelingen zouden zijn, zou zoiets nooit hebben kunnen gebeuren... :roll:

Dat is sterk overdreven. Feit is wel dat men steeds een "knuffelbeleid" heeft gevoerd t.a.v. allochtone criminelen en daar betaalt men nu de prijs voor.

Khonnor
13 april 2006, 12:41
Tiens, en ik die dacht dat het het VB was dat de praktijken van het schoon verdiep te Antwerpen in de publiciteit bracht. Dat was dan niet met de bedoeling ze aan te klagen?
Weet je ook nog hoe er daarop gereageerd werd?
Dat was puur om hun politieke tegenstanders te slachtofferen. En wat is er uit gekomen? Nul komma nul, nada, noppes, zero,.... Zo ongeveer alle beschuldigden zijn vrijgesproken.

Jazeker
13 april 2006, 12:45
Dat was puur om hun politieke tegenstanders te slachtofferen. En wat is er uit gekomen? Nul komma nul, nada, noppes, zero,.... Zo ongeveer alle beschuldigden zijn vrijgesproken.

Dat laatste bewijst dan wel weer hoe het ons-kent-ons wereldje draait, niet ?

Khonnor
13 april 2006, 12:46
tja ik heb toch minder problemen dat ik een slachtoffer word van fraude dan dat ze mij doden!! hoeveel autochtonen moeten er nog sterven door dit allochtoon crapuul?
Hoeveel autochtonen zijn er al gestorven door dit allochtoon crapuul, lijkt me een betere vraag.
Waarom zie ik hier nooit een thread verschijnen als een "blanke" een fietser in beschonken toestand doodrijdt en dan vluchtmisdrijf pleegt? Dat is evengoed een misdaad, maar er wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven.

vjeeke
13 april 2006, 12:47
pffff zielig, in de eerste plaats sterkte voor de familie en kennissen van de jongen

Hier zijn echt harde maatregelen nodig voor deze criminaliteit aan te pakken, want dat is de enige taal dat de moslims kennen. Misschien wat undercover politie plaatsen op willekeurige uren aan gevoelige plaatsen, zodat deze snel kunnen ingrijpen als zoiets zou gebeuren.

Bij zulke gevallen kan men beter de nationaliteit afpakken en het land uitzetten naar de mate van misdaad dat die allochtoon gepleegd heeft.

Khonnor
13 april 2006, 12:48
Dat laatste bewijst dan wel weer hoe het ons-kent-ons wereldje draait, niet ?
Hahahahahaha.... paranoide onnozelaar.
Ze zijn vrijgesproken door een rechtbank. Die oordeelde dat er geen sprake van een misdrijf was omdat er geen limieten waren gesteld aan het gebruik van de kredietkaarten.
Maar ja, jij bent een supporter van politici die niet het minste respect hebben voor het gerecht. Dus, waarom verbaast een dergelijke uitspraak van jou mij niet...

Bad Attila
13 april 2006, 12:54
'Noord-Afrikanen' zullen wellicht 'bruin' zijn, daar heb je gelijk in. Maar als 'de aandacht wordt gevestigd' op de nationaliteit van de betrokkenen bij het zoveelste gezinsdrama in een 'blank' gezin, dan klaagt geen kat omdat er niet dezelfde 'discretie' aan de dag wordt gelegd.

Sorry, dit begrijp ik niet...

Je beseft toch dat het juist de 'overbescherming' is van de 'Noord-Afrikanen' die hen het gevoel geeft dat ze zo goed als untouchable zijn? Idem met geen pv's meer opstellen voor kleine criminaliteit. De beginnende criminelen weten op die manier immers dat ze zonder veel problemen weer een stapje verder kunnen gaan.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat men de Noord-Afrikanen strafrechtelijk "overbeschermt". Ik heb wel het gevoel dat de reacties op jeugdcriminaliteit niet meer aangepast zijn aan deze tijd, maar dat is een totaal ander debat dan wat de meesten in deze topic voeren...

Kun je mijn trouwens ook eens uitleggen waarom de zoveelste zinloze moord persé het ochtendjournaal moet halen maar wél 'de aandacht moet afgeleid worden' van de nationaliteit van de daders?
Idereen wéét intussen toch waar het schoentje wringt als dat soort misdaden het nieuws haalt en de BRT het enkel over 'jongeren' heeft?

Omdat dit misschien juist niet de "zoveelste" zinloze moord is...
Ik kan mij maar één soortgelijke zaak herinneren, dat was in de Matongé-buurt een paar jaar geleden (en ja, ook voor mij is één moord er één teveel). Daar kan je de zaak Mombaerts bijvoegen (hoewel de rechter van oordeel was dat dit geen moord was, maar doodslag).

En volgens mij verandert de nationaliteit of "origine" van de daders en van het slachtoffer niks aan deze zaak.

Waarom worden er in dit land met zoveel overgave aanhangers van een 'foute' partij gedemoniseerd maar terzelfdertijd alle mogelijke maatregelen genomen om te proberen voorkomen dat échte criminelen op hun effectief gepleegde misdaden kunnen aangekeken worden?

*zucht*
Daarom zeker dat men in België steeds langer in de gevangenis blijft zitten...

daiwa
13 april 2006, 12:56
Hahahahahaha.... paranoide onnozelaar.
Ze zijn vrijgesproken door een rechtbank. Die oordeelde dat er geen sprake van een misdrijf was omdat er geen limieten waren gesteld aan het gebruik van de kredietkaarten.



Als een werknemer in de privé zo een oneigenlijk gebruik moest maken van zijn visa kaart gaan hij gaan van zijn werkgever.
Ik zou wel eens willen zien welke werkgever ermee gediend is dat zijn werknemer zijn visa kaart gebruikt voor privé aankopen.

daiwa
13 april 2006, 13:00
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien.


Nochtans vond de media het nodig dagen achtereen er de nadruk op te leggen dat de twee brandstichters in St-Niklaas van autochtone afkomst waren.

Gaan ze nu ook er de nadruk op leggen dat de daders ALLOCHTONEN waren?

Jazeker
13 april 2006, 13:00
Hahahahahaha.... paranoide onnozelaar.
Ze zijn vrijgesproken door een rechtbank. Die oordeelde dat er geen sprake van een misdrijf was omdat er geen limieten waren gesteld aan het gebruik van de kredietkaarten.
Maar ja, jij bent een supporter van politici die niet het minste respect hebben voor het gerecht. Dus, waarom verbaast een dergelijke uitspraak van jou mij niet...

Ik heb het nog al gezegd. Als je in het nauw zit begin je DOMweg te schelden. Als ik zoiets dan lees dan weet ik reeds dat je betoog het intellectuele niveau van een scheet heeft.

maddox
13 april 2006, 13:00
Waarom zie ik hier nooit een thread verschijnen als een "blanke" een fietser in beschonken toestand doodrijdt en dan vluchtmisdrijf pleegt? Dat is evengoed een misdaad, maar er wordt veel minder ruchtbaarheid aan gegeven.

Omdat die "blanke dader" al lang en breed aan de schandpaal is genageld, zonder iemand die zijn/haar daad vergoeilijkt. Ik vind dat een goeie reden om er verder geen woorden aan vuil te maken.

Khonnor
13 april 2006, 13:02
Als een werknemer in de privé zo een oneigenlijk gebruik moest maken van zijn visa kaart gaan hij gaan van zijn werkgever.
Ik zou wel eens willen zien welke werkgever ermee gediend is dat zijn werknemer zijn visa kaart gebruikt voor privé aankopen.
Dat gebeurt meer dan genoeg.

Bovendien:
1. Spreek je soms uit ervaring? Mijn ervaring leert me dat je over dingen waar je niks vanaf weet beter kan zwijgen, dan erover in het ijle te lullen...
2. Trouwens, de lijn tussen prive en professioneel gebruik is heel dun. Als Edwin Pairon met zijn visa kaart een kostuum koopt omdat hij dit soms nodig heeft voor zijn werk, hoewel hij nog liever in zijn blote kont over de meir zou rondlopen dan in een kostuum, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Bad Attila
13 april 2006, 13:03
Dat is sterk overdreven. Feit is wel dat men steeds een "knuffelbeleid" heeft gevoerd t.a.v. allochtone criminelen en daar betaalt men nu de prijs voor.

Zoals ik in mijn vorige post zei, dit "knuffelbeleid" is het resultaat van de huidige wet op de bescherming van minderjarigen, en treft alle vormen van jeugdcriminaliteit, niet enkel die van "allochtonen".

Hetzelfde bij volwassenen: er bestaat "knuffelbeleid", maar dan voor bepaalde vormen van criminaliteit (Knuppel verwijst ernaar), niet voor allochtonen als dusdanig.

W.I.
13 april 2006, 13:04
Ik word hier kotsmisselijk van die VB-aanhangers die wel willen lullen en zeiken en daarbij enorm hun best doen om de terminologie van hun partij-oversten te gebruiken, maar niet weten waarover ze eigenlijk aan het zeiken zijn... VB en deftig argumenteren, het zal ook nooit wat worden.:roll:

Bad Attila
13 april 2006, 13:05
Nochtans vond de media het nodig dagen achtereen er de nadruk op te leggen dat de twee brandstichters in St-Niklaas van autochtone afkomst waren.

Gaan ze nu ook er de nadruk op leggen dat de daders ALLOCHTONEN waren?

Da's dan onnozel van de media ... :|

Khonnor
13 april 2006, 13:06
Omdat die "blanke dader" al lang en breed aan de schandpaal is genageld, zonder iemand die zijn/haar daad vergoeilijkt. Ik vind dat een goeie reden om er verder geen woorden aan vuil te maken.
Jajaja, blaat blaat....
Wie zegt dat de daders van dit misdrijf niet aan de schandpaal genageld worden? Wie vergoelijkt hier eigenlijk hun wandaden? Niemand. Ik vind dit even erg als jou hoor. En kom niet af met die bullshit van linkiewinkies die het weer allemaal op achterstelling en sociale ongelijkheid steken. Als ik me niet vergis zijn de meeste daders van vluchtmisdrijven met dodelijke afloop én blank én marginaal... Ik zou dus evengoed een boom kunnen opzetten over dat autochtoon crapuul dat te laf is om hun verantwoordelijkheid voor hun eigen daden onder ogen te zien

Waar het mij hier om draait is dat er hier weer een aantal zijn die beginnen te hyperventileren en spreken van het zoveelste dodelijke slachtoffer van allochtoon crapuul. Zoals hierboven aangehaald kan ik me uit de voorbije paar jaar slechts twee dergelijke gevallen herinneren.

daiwa
13 april 2006, 13:06
Dat gebeurt meer dan genoeg.

Bovendien:
1. Spreek je soms uit ervaring? Mijn ervaring leert me dat je over dingen waar je niks vanaf weet beter kan zwijgen, dan erover in het ijle te lullen...
2. Trouwens, de lijn tussen prive en professioneel gebruik is heel dun. Als Edwin Pairon met zijn visa kaart een kostuum koopt omdat hij dit soms nodig heeft voor zijn werk, hoewel hij nog liever in zijn blote kont over de meir zou rondlopen dan in een kostuum, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.


1) Ik heb nooit een visa kaart gehad.
2) Zelfs het kleinste kind weet dat een rugzak kopen en doopkaartjes laten drukken op de kosten van de stad niet behoren tot kosten die eigen zijn aan het uitoefenen van zijn ambt.

Bad Attila
13 april 2006, 13:06
Ik word hier kotsmisselijk van die VB-aanhangers die wel willen lullen en zeiken en daarbij enorm hun best doen om de terminologie van hun partij-oversten te gebruiken, maar niet weten waarover ze eigenlijk aan het zeiken zijn... VB en deftig argumenteren, het zal ook nooit wat worden.:roll:

Als je het hier lang wil uithouden, zal je daaraan moeten wennen, hoor ... ;-)

longhorn
13 april 2006, 13:07
Ik moest het artikel zelfs niet lezen. Toen ik de titel zag, wist ik dat de daders Abdullah's waren.

vercetti
13 april 2006, 13:07
Toen Ali de tassjesdief in Nederland onopzettelijk werd gedood waren er relletjes
Toen die islam leraar in Borgerhout werd gedood waren er relletjes
Ook al was het niet bewezen, volgens de allochtonen was het een rascistische misdaad.
Waar wachten we op?

Voor vreemdelingen stel ik het volgende voor: heel de familie is voor elkaar verantwoordelijk (die gasten hebben toch zo'n sterk familie gevoel). Als één iemand van een familie met het gerecht in aanraking komt: één waarschuwing. Tweede keer: tweede waarschuwing. Derde keer: heel de familie tot de vierde graad op den boot naar Marokko of waar dan ook. Ze zullen zich wel gedragen.

Lincoln
13 april 2006, 13:08
Belgie wordt weldra de wa wa west http://smilies.sofrayt.com/%5E/_950/bore.gif

Knuppel
13 april 2006, 13:09
Dat was puur om hun politieke tegenstanders te slachtofferen. En wat is er uit gekomen? Nul komma nul, nada, noppes, zero,.... Zo ongeveer alle beschuldigden zijn vrijgesproken.

Toen het Agusta schandaal, als uitloper van een zwendel in aandelen aan het licht kwam, kon 'men' niet anders dan een aantal rooien aanklagen en veroordelen. Maar zelfs daarom kreeg NIEMAND van de 'veroordeelden' een gevangenismuur aan de binnenkant te zien.

Lincoln
13 april 2006, 13:10
Toen Ali de tassjesdief in Nederland onopzettelijk werd gedood waren er relletjes
Toen die islam leraar in Borgerhout werd gedood waren er relletjes
Ook al was het niet bewezen, volgens de allochtonen was het een rascistische misdaad.
Waar wachten we op?

Voor vreemdelingen stel ik het volgende voor: heel de familie is voor elkaar verantwoordelijk (die gasten hebben toch zo'n sterk familie gevoel). Als één iemand van een familie met het gerecht in aanraking komt: één waarschuwing. Tweede keer: tweede waarschuwing. Derde keer: heel de familie tot de vierde graad op den boot naar Marokko of waar dan ook. Ze zullen zich wel gedragen.Stoer zeg.....gewauwel zonder uitslag...

Khonnor
13 april 2006, 13:12
1) Ik heb nooit een visa kaart gehad.
2) Zelfs het kleinste kind weet dat een rugzak kopen en doopkaartjes laten drukken op de kosten van de stad niet behoren tot kosten die eigen zijn aan het uitoefenen van zijn ambt.
En wat als je nu vanuit je ambt als schepen plots duizend ipv honderd doopkaartjes met laten drukken, omdat je er 900 moet versturen naar "professionele" contacten? Ik ken genoeg zelfstandigen die dit van hun belastingen aftrekken....
Wat als je nu een rugzak koopt om je laptop, die je enkel voor je werk nodig hebt, in mee te sleuren?

't is maar om te zeggen dat de lijn tussen prive en professioneel gebruik inderdaad zeer dun is.

Jonas Elossov
13 april 2006, 13:13
Gaan ze nu ook er de nadruk op leggen dat de daders ALLOCHTONEN waren?

Op de site van de VRT staat alleszins vermeld dat ze van noord-afrikaanse afkomst waren. Maar voor de zoveelste keer: Deze soort criminaliteit (handtassendiefstal tot roofmoord) komt nu eenmaal meer voor in verarmde delen van de samenleving. En de historische ontwikkeling wil nu eenmaal dat het voor een groot stuk allochtonen zijn die in die hoek gedrumd zijn.

Iemand die geen uitzicht heeft op beter leven; die geen uitzicht heeft op werk, weet dat hij in een soort appartheidssamenleving woont en dat hij nooit effectief kansen zal krijgen; heeft niets te vrezen, en zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan...


Niettemin vind ik het wel straf dat ze dat gedurfd hebben aan het begin van het spitsuur in één van de drukste stations van de hoofdstad...


Enfin; nog iets - waarom moet hier over elke grote misdaad (deze mag gerust want heeft mij ook verbaasd om zijn driestheid) die door allochtonen wordt gepleegd een ellenlange thread worden opgestart... Terwijl er per dag drie moorden gebeuren (voor het over-overgrote deel voor blanken) en ik toch niet elke dag zo'n thread zie... selectieve verontwaardiging?

Bad Attila
13 april 2006, 13:14
Ik moest het artikel zelfs niet lezen. Toen ik de titel zag, wist ik dat de daders Abdullah's waren.

Tja... Volgende oefening:

***slaan Ieperse twintiger de schedel in


elverdinge wervik ieper - Een bende *** heeft afgelopen weekend een spoor van vernieling achtergelaten in de Westhoek: eerst verbouwden ze een jeugdcafé in Wervik en later op de avond sloegen ze in Elverdinge een discotheekganger in het ziekenhuis.

Naar schatting twintig *** bestormden zaterdagochtend het jeugdcafé de Bierpompe in Wervik. ,,Ze *** , vertelt de voorzitter van het jeugdhuis. De bende nam het niet dat ze tot de orde werden geroepen. ,, Daarop schopten ze een toilet stuk." Later doken enkele *** op in dancing De Meuln in Elverdinge. Ze sloegen er een 20-jarige Ieperling met een koevoet neer. De jongeman werd met een schedelbreuk weggebracht. Eén *** is aangehouden. (ODW)

De oplossing (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GEMQQ186)

Knuppel
13 april 2006, 13:15
Da's dan onnozel van de media ... :|

Niet onnozeler dan het 'selectief' omgaan met de nationaliteit van deze en gene crimineel.

Patje48
13 april 2006, 13:15
Afschuwelijk zeg.
Ik hoop dat ze die daders asap vatten en wat mij betreft mogen ze de rest van hun leven wegrotten in de gevangenis.

Kansarm of niet, zoiets doe je NIET. :evil:


Voorspelbaar scenario :

De daders worden opgepakt in Molenbeek waarna er onmiddellijk spontane rellen uitbreken om hun vrijlating te eisen met als slagzinnen : "het was uitgelokt", "die met z'n MP3 is een racist", "het was zelfverdediging", "zij zijn begonnen". Hierna beslist het Parket om de daders terug op vrije voeten te stellen. De Rechtbank veroordeelt ze tot 2 maanden voorwaardelijk, ze moeten wel beloven dat ze het nooit meer zullen doen.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Bad Attila
13 april 2006, 13:17
Niettemin vind ik het wel straf dat ze dat gedurfd hebben aan het begin van het spitsuur in één van de drukste stations van de hoofdstad...

Ik vind het véééééél straffer dat een jongeman vermoord wordt, en dan nog enkel voor een MP3-speler! :evil:

Khonnor
13 april 2006, 13:18
Voorspelbaar scenario :

De daders worden opgepakt in Molenbeek waarna er onmiddellijk spontane rellen uitbreken om hun vrijlating te eisen met als slagzinnen : "het was uitgelokt", "die met z'n MP3 is een racist", "het was zelfverdediging", "zij zijn begonnen". Hierna beslist het Parket om de daders terug op vrije voeten te stellen. De Rechtbank veroordeelt ze tot 2 maanden voorwaardelijk, ze moeten wel beloven dat ze het nooit meer zullen doen.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Zeg Patje48, zijn er nog zo 47 zoals jij?
Ben jij het 48ste probeersel om van het initiële Patje prototype een perfect product te maken? Zo ja, dan is er nog heel veel werk voor de boeg.
M.a.w., kom nog eens terug als je iets intelligents te zeggen hebt!!

Jonas Elossov
13 april 2006, 13:18
"het was uitgelokt", "die met z'n MP3 is een racist", "het was zelfverdediging", "zij zijn begonnen".
Tis niet omdat jij er zo altijd tussen uitkomt na een robbertje vechten met je maatjes op school dat je dat moet extrapoleren.

maddox
13 april 2006, 13:18
Khonnor. Zelfs al is de dader van een verkeersongeval niet gevonden, dan nog is noemen we het een ongeval. Met misschien verzwarende omstandigheden. Da's aan het gerecht om dat uit te maken. En de magistratuur om er een straf op te plakken.


Onze jonge rakkers die een roofmoord plegen voor een MP3 speler van een paar euro.... dat is nooit een ongeval. Ik hoor ze al afkomen tijdens hun ondervraging op politiekantoor X, met een felle lamp op hun lieve smoeltjes gericht.

"Ik stak die MP3 misbruiker een paar keer per ongeluk in zijn borst, helemaal toevallig in de buurt van het hart. Ik wist niet dat het hart daar lag, of dat het zo belangrijk was voor een ongelovige. Maar het was helemaal niet mijn bedoeling om die kaffir pijn te doen, gewoon te laten schrikken zodanig dat die arme MP3 speler naar zijn nieuwe eigenaar kwam zonder te veel heisa."

"Waarom ik een mes bijhad. Da's uit menslievende redenen he. Je weet maar nooit wanneer je een jongedame kan helpen met aardappelen schillen, of iemands autogordel lossnijden na een ongeval."

Eneuh, vergoeilijken....

Jonas Elossov

Op de site van de VRT staat alleszins vermeld dat ze van noord-afrikaanse afkomst waren. Maar voor de zoveelste keer: Deze soort criminaliteit (handtassendiefstal tot roofmoord) komt nu eenmaal meer voor in verarmde delen van de samenleving. En de historische ontwikkeling wil nu eenmaal dat het voor een groot stuk allochtonen zijn die in die hoek gedrumd zijn.
Iemand die geen uitzicht heeft op beter leven; die geen uitzicht heeft op werk, weet dat hij in een soort appartheidssamenleving woont en dat hij nooit effectief kansen zal krijgen; heeft niets te vrezen, en zal ook sneller in staat zijn om een moord te begaan...



Zelfs in de meest miserabele omstandigheden ga ik niemand vermoorden voor een stukje luxe. En nu jij....

Khonnor
13 april 2006, 13:19
Ik vind het véééééél straffer dat een jongeman vermoord wordt, en dan nog enkel voor een MP3-speler! :evil:
Inderdaad. Die gasten moeten indien gevonden minstens voor 20 jaar den bak in.

daiwa
13 april 2006, 13:21
Toen het Agusta schandaal, als uitloper van een zwendel in aandelen aan het licht kwam, kon 'men' niet anders dan een aantal rooien aanklagen en veroordelen. Maar zelfs daarom kreeg NIEMAND van de 'veroordeelden' een gevangenismuur aan de binnenkant te zien.

Het verslag van de uitspraak stond breed uitgesmeert op twee blz te lezen in GvA en daar sprak men van een zware straf maar wat me meer is bijgebleven is het artikeltje rechts onderaan:

'' de correctionele rechtbank van Anwerpen veroordeelde een man die zijn werkgever had opgelicht voor 100000 fr tot drie jaar effectief''

Claes & co lichten hun werkgever (de staat) op voor miljoenen en krijgen met veel moeite amper voorwaardelijk. 8O

Jonas Elossov
13 april 2006, 13:21
Ik vind het véééééél straffer dat een jongeman vermoord wordt, en dan nog enkel voor een MP3-speler! :evil:
Dat noemt men een roofmoord... Dat gebeurd vrij frequent; en soms voor 20€... Maar dan wel ergens in een achterbuurt in het donker.

Hetgeen mij zo verbaasd is het tijdstip en de plaats.

Bad Attila
13 april 2006, 13:22
Niet onnozeler dan het 'selectief' omgaan met de nationaliteit van deze en gene crimineel.

Gezien ik elke verwijzing naar nationaliteit als irrelevant zie (wees niet bang, ik zou een verwijzing naar de kleur van de ogen of het gewicht van de daders ook als irrelevant beschouwen) ...

Khonnor
13 april 2006, 13:22
Khonnor. Zelfs al is de dader van een verkeersongeval niet gevonden, dan nog is noemen we het een ongeval. Met misschien verzwarende omstandigheden. Da's aan het gerecht om dat uit te maken. En de magistratuur om er een straf op te plakken.

Onze jonge rakkers die een roofmoord plegen voor een MP3 speler van een paar euro.... dat is nooit een ongeval. Ik hoor ze al afkomen tijdens hun ondervraging op politiekantoor X, met een felle lamp op hun lieve smoeltjes gericht.
Juist. Volledig mee akkoord. Maar, iemand die vluchtmisdrijf pleegt bij een dodelijk ongeval en te laf is om verantwoording af te leggen voor zijn onverantwoord gedrag verdient m.i. evenmin repect als twee Noord-Afrikanen die een jongen neersteken voor een domme mp3 speler. Trouwens, met 3 promille in je bloed in de wagen stappen en vervolgens, per ongeluk, iemand doodrijden is mijns inziens evengoed doodslag.

Knuppel
13 april 2006, 13:23
Tja... Volgende oefening:



De oplossing (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GEMQQ186)

Waarom heb je er dit stukje uitgelaten, Bad Atilla?


,,Ze zongen Duitse liederen en brachten de Hitlergroet", vertelt de voorzitter van het jeugdhuis.


Het STOND er immers bij, dit terwijl iedereen weet aan welke partij deze neo-nazi's maar al te graag zullen gelinkt worden.:roll:

Hoe zit het ondertussen trouwens met de zaak Remmery? Nog zo'n geval waar al direct de link diende gelegd te worden met de te demoniseren partij.:roll:

Raar dat je een intelligente kerel zoals jij iets hoger niet leek te begrijpen wat ik bedoelde.:roll:

maddox
13 april 2006, 13:24
Dat schrijf ik dan ook Khonnor. Verzwarende omstandigheden.

En dat het niet aan mij is om te veroordelen. Maar dat ik wel een eigen mening erover kan hebben. Je kan een roofmoord niet vergelijken met een vluchtmisdrijf of zelfs doodslag.

Knuppel
13 april 2006, 13:29
Gezien ik elke verwijzing naar nationaliteit als irrelevant zie (wees niet bang, ik zou een verwijzing naar de kleur van de ogen of het gewicht van de daders ook als irrelevant beschouwen) ...

Ik vind dat ook maar ben niet zo hypocriet om 'jongeren' met bruine ogen te ontzien maar wel alle mogelijke aandacht te besteden aan neo-nazi's met blauwe ogen die Duitse zuipliederen zingen alvorens een onschuldig café kort en klein te slaan.

daiwa
13 april 2006, 13:29
Op de site van de VRT staat alleszins vermeld dat ze van noord-afrikaanse afkomst waren. Maar voor de zoveelste keer:

Op teletekst dan toch zeker niet.
Daar houd men het als naar gewoonte bij '' tiener neergestoken door twee anderen jongeren''

Jonas Elossov
13 april 2006, 13:31
Eneuh, vergoeilijken....

WAAR? Waar vergoeilijk ik hier iets? Ik ga gewoonweg niet mee in de trend om alles op te blazen en probeer de zaken in hun perspectief te zien. Uiteraard is het erg wat die jongen is overkomen en het verdriet van die ouders zal waarschijnlijk zeer groot zijn. Maar ik bekijk de zaak hier liever op een realistische maatschappelijke wijze dan op een sentimentele wijze. We zitten hier op een politiek forum; niet aan de koffietafel.



Zelfs in de meest miserabele omstandigheden ga ik niemand vermoorden voor een stukje luxe. En nu jij....
Dat kun jij niet weten aangezien jij nooit zulke omstandigheden hebt gekend en er nooit zult kennen; bovendien is er ook nog een afhankelijkheid van het karakter enz... Niet elke persoon in uitzichtloze miserie zou dit doen, maar de kans ligt wel hoger dan bij een persoon die met het zakgeld van één week zo'n ding kan gaan kopen om de hoek.

Khonnor
13 april 2006, 13:31
Dat schrijf ik dan ook Khonnor. Verzwarende omstandigheden.

En dat het niet aan mij is om te veroordelen. Maar dat ik wel een eigen mening erover kan hebben. Je kan een roofmoord niet vergelijken met een vluchtmisdrijf of zelfs doodslag.
Waarom niet?
(1) 't zijn allebei misdrijven
(2) er zijn bij beiden dodelijke slachtoffers
(3) in beide gevallen is het dodelijke slachtoffer niet gevallen met voorbedachten rade.
Het resultaat is het zelfde. Een onnodig sterfgeval door het roekeloze of sociaal onaangepaste gedrag van iemand anders.

daiwa
13 april 2006, 13:32
Ik vind dat ook maar ben niet zo hypocriet om 'jongeren' met bruine ogen te ontzien maar wel alle mogelijke aandacht te besteden aan neo-nazi's met blauwe ogen die Duitse zuipliederen zingen alvorens een onschuldig café kort en klein te slaan.

Zoals ik hierboven alz zei, zeggen dat de brandstichters in St-Niklaas autochtonen waren vond de media dan relevant.
Bij het andere schorremorrie hield men het liever bij het meer algemene jongeren terwijl iedereen goed genoeg wist welke afkomst die hadden.

Knuppel
13 april 2006, 13:35
Juist. Volledig mee akkoord. Maar, iemand die vluchtmisdrijf pleegt bij een dodelijk ongeval en te laf is om verantwoording af te leggen voor zijn onverantwoord gedrag verdient m.i. evenmin repect als twee Noord-Afrikanen die een jongen neersteken voor een domme mp3 speler. Trouwens, met 3 promille in je bloed in de wagen stappen en vervolgens, per ongeluk, iemand doodrijden is mijns inziens evengoed doodslag.

Ik denk niet dat er hier maar iemand ontkent dat een dronkaard die vluchtmisdrijf pleegt een rechtmatige straf moet krijgen. Ik betwijfel echter zwaar of de nationaliteit van de dronken doodrijder even angstvallig geheim zou worden gehouden door de media als deze van de 'Noord Afrikanen', mocht er een VB-foldertje op de achterbank van de vluchtauto gevonden zijn.

andev
13 april 2006, 13:35
Inderdaad, des te meer omdat zij in de meerderheid zijn.
Het is dan ook spijtig dat die meerderheid de rotte appels zelf niet tot de orde roepen! Voor die gasten zouden ze zelf moeten de sharia-wetten toepassen zoals in hun landen van oorsprong! Maar... meestal grote stilte van die kant. Neen, ze zijn er ook niet mee akkoord, maar ze gaan dat zeker niet op straat en niet te luid komen zeggen. En er zeker niets aan doen...
Anderzijds, die "minderheid" van grote en kleine gangsters, messentrekkers, dieven, brandstichters en noem maar op is toch véél te groot om er geen probleem van te maken, dacht je het ook niet?

Knuppel
13 april 2006, 13:36
Dat kun jij niet weten aangezien jij nooit zulke omstandigheden hebt gekend en er nooit zult kennen

Hoe weet jij dat?

Bad Attila
13 april 2006, 13:36
Waarom heb je er dit stukje uitgelaten, Bad Atilla?



Het STOND er immers bij, dit terwijl iedereen weet aan welke partij deze neo-nazi's maar al te graag zullen gelinkt worden.:roll:

Anders zou het spel te gemakkelijk geweest zijn (merk op dat ik toon dat er iets is weggelaten). ;-)
Indien er "ze zongen Allah' Ak'bar" geschreven was, zou ik het er ook uitgehaald hebben.

Hoe zit het ondertussen trouwens met de zaak Remmery? Nog zo'n geval waar al direct de link diende gelegd te worden met de te demoniseren partij.:roll:

Raar dat je een intelligente kerel zoals jij iets hoger niet leek te begrijpen wat ik bedoelde.:roll:

Waar heb ik in deze topic het VB gedemoniseerd (voor één keer dat ik het niet doe) ???? :? En sorry, maar een link zetten tussen "familiedrama" en "nationaliteit van de betrokkenen" lijkt mij verre van evident (dank u voor het compliment trouwens :-P ).

Ik herhaal het, voor mij hoeft men niet over de nationaliteit van de betrokkenen te beginnen, behalve bij inbreuken op racismewet (wat logisch is) of bij "etnisch" geweld. In het artikel hierboven hoefde het ook niet om naar "skinheads" te verwijzen ("jongeren" ware voldoende geweest).

carlgustaaf
13 april 2006, 13:37
Luister he makker, maar Filip De Winter is de Vlaamse versie van Abou Jahjah. Als ik hoor wat voor onzin en racistisch gezeik die van tijd uitslaat, moet je niet staan te kijken dat de boel hier op ontploffen staat.

Over die cartoons: ik blijf erbij dat de moslims in die zaak GELIJK hadden, maar dat ze het op een heel foute manier hebben getoond. De rellen in Antwerpen hoef je niet te overdrijven, want op voorhand wist je dat er enkele zure appels zouden zijn die de boel wilden verzieken. Wat mij vooral bijbleef in Antwerpen was dat 95% van die moslims VREEDZAAM hun ongenoegen hebben getoond, en dat verschillende geestelijken er alles aan deden het rustig te houden.

Over die portiers: sorry makker, maar ik ben al op verschillende plaatsen geweest waar portiers zo racistisch zijn als Hitler en Dewinter in hun beste dagen. Je moet trouwens altijd naar de reden kijken waarom iets gebeurd. Ik kan mij hoe dan ook niet voorstellen dat iemand op een avond in zijn wagen stapt met het idee: "Vanavond ga ik is iemand een mes tussen zijn ribben planten".

Nog iets over uw taalgebruik: zelf wat meer respect tonen en termen als "varkensmoslims" weglaten zou ook al een stap in de goede richting zijn. De volgende keer dat ik iets dergelijks van u lees (in die termen) vraag ik om een ban wegens zwaar racistisch taalgebruik.:twisted:portiers, beste, doen wat hun baas hun opdraagt.Die gaan niet op eigen houtje beginnen filteren, naargelang hun eigen smaak & voorkeur.Deze domme opmerking van u bewijst al dat ge géén enkele portier kent, behalve dan van zien mischien.En uitbaters van zaken die een portier nodig hebben ook niet.Als ge in uw zaak, waar mannen en vrouwen zich amuseren, dansen, en enkele glazen alkohol nuttigen, Noord-Afrikanen en Zwarten binnenlaat zonder beperking, dan word het slaande ruzie in minder tijd dat je het hier schrijven kunt.Want die gaan onmiddellijk de vrouwen lastigvallen.Resultaat: geweld, politie erbij, een slechte reputatie, en klanten die niet meer terugkomen.Eindresultaat: sleutel onder de mat, en de boel dicht!Daarom, en enkel daarom, weigeren zekere portiers de ingang aan deze bevolkingsgroepen.NIET omdat ze racisten zijn...
En wat die messen betreft: die messentrekkers gaan mischien, ik zeg wel mischien, niet van huis weg , met het idee om "vanavond eens iemand overhoop te steken", maar ze vergeten toch niet hun wapen mee te nemen...

daiwa
13 april 2006, 13:38
Het resultaat is het zelfde. Een onnodig sterfgeval door het roekeloze of sociaal onaangepaste gedrag van iemand anders.


Ben ji nu werkelijk helemaal..........?.8O 8O

Roofmoord = een moord gepleegt om een diefstal te vergemakkelijken en/of zijn sporen uit te wissen.

En jij noemt dat roekeloos of sociaal onaangepast gedrag.

Knuppel
13 april 2006, 13:39
Op teletekst dan toch zeker niet.
Daar houd men het als naar gewoonte bij '' tiener neergestoken door twee anderen jongeren''

Op radioI vanmorgen evenmin.

Het hadden echter eens skinheads moeten zijn....

carlgustaaf
13 april 2006, 13:42
Maak je niet ongerust: voor je uurwerk, je gsm en je portefeuille ploffen ze ook wel hun mes tussen je ribben. Geen discriminatie van mensen die geen mp-3speler hebben! Dat zou er nog aan ontbreken...heb je geen mooie gouden tanden om uit je bek te laten timmeren?Dat is ook geld waard hoor!Alle kleine profijtjes helpen!En het is toch zo plezant om die uit te meppen...:lol:

Bad Attila
13 april 2006, 13:44
En wat die messen betreft: die messentrekkers gaan mischien, ik zeg wel mischien, niet van huis weg , met het idee om "vanavond eens iemand overhoop te steken", maar ze vergeten toch niet hun wapen mee te nemen...

Ik heb ook jaren met een mes rondgewandeld.

En dan (behalve dat dit verboden is en dat ik dus eigenlijk een crimineel ben/was)? :roll:

Jozef Ostyn
13 april 2006, 13:44
Ik heb geen mp3-speler.

Ik ook niet.

Khonnor
13 april 2006, 13:44
Ben ji nu werkelijk helemaal..........?.8O 8O
In jouw ogen wel. In mijn ogen ben jij gewoon om mee te :-P :-P :-P

Roofmoord = een moord gepleegt om een diefstal te vergemakkelijken en/of zijn sporen uit te wissen.
Een moord gepleegd om... Voor 't overige, min of meer juiste definitie

En jij noemt dat roekeloos of sociaal onaangepast gedrag.
Ja, toch wel.
Wie zegt dat die gasten de bedoeling hadden om die gast te doden? Net zo min als een onnozele zatlap de bedoeling had om iemand omver te rijden. Dus, resultaat = hetzelfde.

Trouwens, een goeie maat van mij is vorig jaar omver gereden door zo'n zatlap. Gelukkig was hij niet dood EN gelukkig hebben ze die zatlap kunnen pakken.

Knuppel
13 april 2006, 13:44
portiers, beste, doen wat hun baas hun opdraagt.Die gaan niet op eigen houtje beginnen filteren, naargelang hun eigen smaak & voorkeur.Deze domme opmerking van u bewijst al dat ge géén enkele portier kent, behalve dan van zien mischien.En uitbaters van zaken die een portier nodig hebben ook niet.Als ge in uw zaak, waar mannen en vrouwen zich amuseren, dansen, en enkele glazen alkohol nuttigen, Noord-Afrikanen en Zwarten binnenlaat zonder beperking, dan word het slaande ruzie in minder tijd dat je het hier schrijven kunt.Want die gaan onmiddellijk de vrouwen lastigvallen.Resultaat: geweld, politie erbij, een slechte reputatie, en klanten die niet meer terugkomen.Eindresultaat: sleutel onder de mat, en de boel dicht!Daarom, en enkel daarom, weigeren zekere portiers de ingang aan deze bevolkingsgroepen.NIET omdat ze racisten zijn...
En wat die messen betreft: die messentrekkers gaan mischien, ik zeg wel mischien, niet van huis weg , met het idee om "vanavond eens iemand overhoop te steken", maar ze vergeten toch niet hun wapen mee te nemen...

En dat is de triestige waarheid.

Zelfs in zwembaden zijn het meestal dezelfden die hun handen niet van andermans vrouwvolk kunnen afhouden.

Jozef Ostyn
13 april 2006, 13:47
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven?

Alle misdaden dienen inderdaad vervolgd te worden. Maar u zal het toch wel met mij eens zijn dat roofmoord een ergere misdaad is dan fraude?

Knuppel
13 april 2006, 13:47
Ik heb ook jaren met een mes rondgewandeld.

En dan (behalve dat dit verboden is en dat ik dus eigenlijk een crimineel ben/was)? :roll:

Wees gerust. Jij bent niet de enige. Ik ben er echter zeker van dat jij het nooit zou gebruiken om er iemand mee van kant te maken op wiens MP3 je het gemunt hebt.

daiwa
13 april 2006, 13:48
Op radioI vanmorgen evenmin.

Het hadden echter eens skinheads moeten zijn....


Kregen we een extra nieuwsuitzending en deze avond in ''Ter Zake'' nog een ellenlange berichtgeving.
Maar dat de daders van deze roofmoord allochtonen waren wil men liefst zo snel mogelijk op de achtergrond verdringen wat dat past niet in het o zo mooie multiculturele sprookje.

Khonnor
13 april 2006, 13:49
Alle misdaden dienen inderdaad vervolgd te worden. Maar u zal het toch wel met mij eens zijn dat roofmoord een ergere misdaad is dan fraude?
Waarom? Als jij door jouw fraude iemand volledig ruïneert? Als jij door jouw fraude miljoenen euro's in je eigen zak steekt die naar de staat of andere mensen zouden moeten gaan?

carlgustaaf
13 april 2006, 13:49
Toch wel, misdaad is misdaad. Ik vind het in elk geval uiterst bizar dat het VB als de anti-misdaad-partij nooit fulmineert tegen fraude, belastingsontduiking en allerhande maar wel steeds spreekt over een middeleeuwse, hyper-repressieve aanpak van straat-criminaliteit, roofovervallen en andere. Misschien omdat dit net de misdaden zijn die ze in de schoenen van de "anderen", in casu de vreemdelingen, kunnen schuiven? miljoenen- fraudeurs & belastingontduikers kunnen tezamen met niet-europeanse straatmoordenaars onthoofd worden op de Grote Markt.Zo goed? Geen jaloerse mensen, er is straf voor iedereen..

Jozef Ostyn
13 april 2006, 13:50
Niet-lichamelijke misdaden horen dan ook niet thuis in een gevangenis.

Met niet-lichamelijke misdaden bedoelt u, naar ik aanneem, misdaden die gepaard gaan met fysiek geweld.

Ik ben het grotendeels met u eens, maar niet volledig. Een kleptomaan bv. moet je uiteindelijk toch ook ergens opsluiten.

garfield
13 april 2006, 13:51
triestige zaak.

Een moord voor een mp3-speler. Het bewijst nogmaals dat de overheid een pakje kan lullen "de criminaliteit is gedaald" "het is hier zo slecht nog niet" . Het zal je zoon of familie maar zijn die daar op laffe wijze is afgslacht door crapul.

Nu dat het blijkt te gaan over Allochtone jongeren zijn de daders dan plots weer die achtergestelde dutskes die geen kansen krijgen en in armoede leven. Bull shit is dat; ik ben zelf opgegroeid in een gezin met alleenstaande ouder en kreeg dan ook niet alles wat mijn hartje verlangde ofzo. Er was géén privé-TV op de kamer etc.. . Maar ik heb nooit maar dan ook nooit iets ontnomen dat niet van mij was. Ik heb nooit naar het laffe wapen van diefstal gegrepen dus de bovengenoemde drogreden pakt niet vooral omdat ik nog genoeg mensen ken die hetzelfde hadden.

In Nederland zou men hier een stille tocht houden, en volledig terrecht. Het zinloze van een mens het leven te beroven omdat je zijn MP3-speler wil is wraakroepend.

Diefstallen en beroving van mp3 spelers zijn niet nieuw. zo was er een commisaris van de politie die de mensen opriep om de typische witte oortjes van een ipod te vervangen door minder opvallende oortjes. Hoe ver moeten we nog gaan ? GSM's thuislaten, géén geld meenemen op een avondje stappen, géén Nikes of andere dure schoenen aandoen ??
Het is aan de overheid om de veiligheid van haar burgers te garanderen en hier faalde ze duidelijk. Indien de overheid faalt moet de burger het maar zelf doen.

daiwa
13 april 2006, 13:54
triestige zaak.

Een moord voor een mp3-speler. Het bewijst nogmaals dat de overheid een pakje kan lullen "de criminaliteit is gedaald" "het is hier zo slecht nog niet" . Het zal je zoon of familie maar zijn die daar op laffe wijze is afgslacht door crapul.

Nu dat het blijkt te gaan over Allochtone jongeren zijn de daders dan plots weer die achtergestelde dutskes die geen kansen krijgen en in armoede leven. Bull shit is dat; ik ben zelf opgegroeid in een gezin met alleenstaande ouder en kreeg dan ook niet alles wat mijn hartje verlangde ofzo. Er was géén privé-TV op de kamer etc.. . Maar ik heb nooit maar dan ook nooit iets ontnomen dat niet van mij was. Ik heb nooit naar het laffe wapen van diefstal gegrepen dus de bovengenoemde drogreden pakt niet vooral omdat ik nog genoeg mensen ken die hetzelfde hadden.

In Nederland zou men hier een stille tocht houden, en volledig terrecht. Het zinloze van een mens het leven te beroven omdat je zijn MP3-speler wil is wraakroepend.

Diefstallen en beroving van mp3 spelers zijn niet nieuw. zo was er een commisaris van de politie die de mensen opriep om de typische witte oortjes van een ipod te vervangen door minder opvallende oortjes. Hoe ver moeten we nog gaan ? GSM's thuislaten, géén geld meenemen op een avondje stappen, géén Nikes of andere dure schoenen aandoen ??
Het is aan de overheid om de veiligheid van haar burgers te garanderen en hier faalde ze duidelijk. Indien de overheid faalt moet de burger het maar zelf doen.


:thumbsup: :thumbsup:

Bad Attila
13 april 2006, 13:54
Wees gerust. Jij bent niet de enige. Ik ben er echter zeker van dat jij het nooit zou gebruiken om er iemand mee van kant te maken op wiens MP3 je het gemunt hebt.

Da's ook juist (er bestonden toen geen MP3-spelers, maar soit...), maar je kan er (helaas) 100% zeker van zijn. :-(

BTW: ik geef jou wel een punt bij de manier waarop de media de zaken aanpakt als het over criminaliteit gaat. "Tamelijk" hypocriet, me dunkt. :x
Maar dat is wel niet de manier waarop ik het zou aanpakken...

Percalion
13 april 2006, 13:54
Shit, en om 16.30, normaal verwacht je zulke toestanden toch eerder 's nachts?

Knuppel
13 april 2006, 13:54
Ik herhaal het, voor mij hoeft men niet over de nationaliteit van de betrokkenen te beginnen, behalve bij inbreuken op racismewet (wat logisch is) of bij "etnisch" geweld. In het artikel hierboven hoefde het ook niet om naar "skinheads" te verwijzen ("jongeren" ware voldoende geweest).

Juist.
Maar 'toevallig' gebeurt het wél in het ene geval en n�*et in het andere.
Het gaat dus niet over hoe JIJ hierover dénkt maar over de twee maten en twee gewichten die effectief gehanteerd worden bij de BRT.

Voor mij mogen in beide gevallen dezelfde maatstaven gebruikt worden. Ofwel verzwijgt de BRT de nationaliteit van iedereen ofwel van niemand. PUNT.

Knorretje
13 april 2006, 13:55
Op radioI vanmorgen evenmin.

Het hadden echter eens skinheads moeten zijn....

Of erger, het had Rob Klop moeten zijn die zijn hysterische ex-madam nog eens een tik verkocht. De Khonnortjes van dit forum zijn zo veel jaar na datum nog niet uitgepraat over hun immense verontwaardiging.Je moet dan ook muticultureel correct kunnen relativeren hé Knuffel. Een autochtoon die doodgestoken wordt door een Marokkaan, da's toch maar een akkefietje in vergelijking met zo'n tik? En die plaag van allochtone roofovervallen op Brusselse handelszaken, da's toch peanuts in vergelijking met een ongewenste VB-folderje in je brievenbus.

Leren relativeren Knuppel ! Volgens de politiek correcte beschermengelen van het ingevoerd crapuul zal die autochtone jongen zijn dood wel verdiend hebben, de smerige racist. Zo de kapitalist uithangen met zijn MP3tje, hoe racistisch toch dat hij zijn hebbedingje niet spontaan afgaf aan die kansarme Marokkaan. Je moet het toch maar durven, zo maar tegen een mes aanlopen van een kansarm Marokkaans sukkelaartje.

Knuppel
13 april 2006, 13:56
Da's ook juist (er bestonden toen geen MP3-spelers, maar soit...), maar je kan er (helaas) 100% zeker van zijn. :-(

BTW: ik geef jou wel een punt bij de manier waarop de media de zaken aanpakt als het over criminaliteit gaat. "Tamelijk" hypocriet, me dunkt. :x
Maar dat is wel niet de manier waarop ik het zou aanpakken...

Dan zijn we akkoord.

Besef wél dat 'de media' dit niet toevallig aanpakken zoals ze het aanpakken.

carlgustaaf
13 april 2006, 13:56
Je doet het erom hé?
Ik bedoel gewoon, dat ze nooit ofte nimmer nooit zullen integreren, dat doen ze immers nergens.

Geef hen de sharia, zoals ze nu al in een deelstaat van Canada overwegen, en ze zullen het met graagte aannemen.
Je kunt geen moslims integreren in een niet-islamitische maatschappij.
Allah verbiedt het hen, en tegen Gods gebod kan geen kafir-regering op! Ik zeg dit niet om te lachen, het is voor iedere moslim bittere ernst.
Geloof verzet bergen, daar sta je machteloos tegenover.
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voor zelfs de meest verstokte linksen uit onze regeringen dat gaan begrijpen.de sharia...? Maar enkel toegepast op zelfverklaarde moslims, op mensen van arabische afkomst, of wat nu juist?IK wil in ieder geval NIET onder deze wetten gebukt gaan!
Maar als ze onder elkaar mekaars handen en hoofden afhakken, daar heb ik niks op terug te zeggen...

Jozef Ostyn
13 april 2006, 13:57
Waarom? Als jij door jouw fraude iemand volledig ruïneert? Als jij door jouw fraude miljoenen euro's in je eigen zak steekt die naar de staat of andere mensen zouden moeten gaan?

Ik geloof dat u hier een beetje uw zin voor redelijkheid verliest (misschien hebt u die ook gewoon niet).

drosophila
13 april 2006, 13:59
triestige zaak.
Inderdaad

Een moord voor een mp3-speler. Het bewijst nogmaals dat de overheid een pakje kan lullen "de criminaliteit is gedaald" "het is hier zo slecht nog niet" .
Op welke manier manier zou dit bericht dat dan bewijzen?

Nu dat het blijkt te gaan over Allochtone jongeren zijn de daders dan plots weer die achtergestelde dutskes die geen kansen krijgen en in armoede leven.
Wie beweert dat dan?


Diefstallen en beroving van mp3 spelers zijn niet nieuw. zo was er een commisaris van de politie die de mensen opriep om de typische witte oortjes van een ipod te vervangen door minder opvallende oortjes. Hoe ver moeten we nog gaan ? GSM's thuislaten, géén geld meenemen op een avondje stappen, géén Nikes of andere dure schoenen aandoen ??

Gewoon thuisblijven, want stel dat je deze lieverdjes tegenkomt:

11-04-2006
bjm;
Skinheads slaan Ieperse twintiger de schedel in

Een bende skinheads heeft afgelopen weekend een spoor van vernieling achtergelaten in de Westhoek: eerst verbouwden ze een jeugdcafé in Wervik en later op de avond sloegen ze in Elverdinge een discotheekganger in het ziekenhuis. Naar schatting twintig skinheads bestormden zaterdagochtend het jeugdcafé de Bierpompe in Wervik. ,,Ze zongen Duitse liederen en brachten de Hitlergroet, vertelt de voorzitter van het jeugdhuis. De bende nam het niet dat ze tot de orde werden geroepen. ,,Daarop schopten ze een toilet stuk. Later doken enkele skinheads op in dancing De Meuln in Elverdinge. Ze sloegen er een 20-jarige Ieperling met een koevoet neer. De jongeman werd met een schedelbreuk weggebracht. Eén skinhead is aangehouden. (ODW)

bjm

Het Nieuwsblad

carlgustaaf
13 april 2006, 14:01
tja ik heb toch minder problemen dat ik een slachtoffer word van fraude dan dat ze mij doden!! hoeveel autochtonen moeten er nog sterven door dit allochtoon crapuul?wel, tot als alle autochtonen verdwenen zijn natuurlijk! Dat spreekt toch voor zichzelf...

Knorretje
13 april 2006, 14:03
Wie beweert dat dan?


Dat is de teneur van replieken van de multiculadepten. Minimaliseren, vergoeilijken, uitvluchten zoeken.Kortom, van de dader zullen ze het grootste slachtoffer maken.

carlgustaaf
13 april 2006, 14:06
Ik heb ook jaren met een mes rondgewandeld.

En dan (behalve dat dit verboden is en dat ik dus eigenlijk een crimineel ben/was)? :roll:ik loop al 30 jaar met een zakmes rond, en heb er ook nog nooit iemand mee gestoken.Mischien een kwestie van opvoeding dan?

Knuppel
13 april 2006, 14:06
Of erger, het had Rob Klop moeten zijn die zijn hysterische ex-madam nog eens een tik verkocht. De Khonnortjes van dit forum zijn zo veel jaar na datum nog niet uitgepraat over hun immense verontwaardiging.Je moet dan ook muticultureel correct kunnen relativeren hé Knuffel. Een autochtoon die doodgestoken wordt door een Marokkaan, da's toch maar een akkefietje in vergelijking met zo'n tik? En die plaag van allochtone roofovervallen op Brusselse handelszaken, da's toch peanuts in vergelijking met een ongewenste VB-folderje in je brievenbus.

Leren relativeren Knuppel ! Volgens de politiek correcte beschermengelen van het ingevoerd crapuul zal die autochtone jongen zijn dood wel verdiend hebben, de smerige racist. Zo de kapitalist uithangen met zijn MP3tje, hoe racistisch toch dat hij zijn hebbedingje niet spontaan afgaf aan die kansarme Marokkaan. Je moet het toch maar durven, zo maar tegen een mes aanlopen van een kansarm Marokkaans sukkelaartje.

Deel twee vind ik wel wat overdreven maar toegegeven, de bezorgdheid van de pleitbezorgers voor geheimhouding van de nationaliteit van gekleurde moordenaar staat in geen verhouding tot de empathie voor het slachtoffer dat zijn mp3 én zijn leven verloor.

stab
13 april 2006, 14:08
Dat is de teneur van replieken van de multiculadepten. Minimaliseren, vergoeilijken, uitvluchten zoeken.Kortom, van de dader zullen ze het grootste slachtoffer maken.Plus idiote verwijzingen naar witte-boordcriminaliteit en andere door autochtonen.
De conclusie moet onveranderlijk leiden tot: " er is niets aan de hand in onze multiculturele maatschappij ".
En wie daar niet mee akkoord gaat , is een gemene VuilBelanger.
Simpel.

Knuppel
13 april 2006, 14:08
Inderdaad

Op welke manier manier zou dit bericht dat dan bewijzen?


Wie beweert dat dan?


Gewoon thuisblijven, want stel dat je deze lieverdjes tegenkomt:

11-04-2006
bjm;
Skinheads slaan Ieperse twintiger de schedel in

Een bende skinheads heeft afgelopen weekend een spoor van vernieling achtergelaten in de Westhoek: eerst verbouwden ze een jeugdcafé in Wervik en later op de avond sloegen ze in Elverdinge een discotheekganger in het ziekenhuis. Naar schatting twintig skinheads bestormden zaterdagochtend het jeugdcafé de Bierpompe in Wervik. ,,Ze zongen Duitse liederen en brachten de Hitlergroet, vertelt de voorzitter van het jeugdhuis. De bende nam het niet dat ze tot de orde werden geroepen. ,,Daarop schopten ze een toilet stuk. Later doken enkele skinheads op in dancing De Meuln in Elverdinge. Ze sloegen er een 20-jarige Ieperling met een koevoet neer. De jongeman werd met een schedelbreuk weggebracht. Eén skinhead is aangehouden. (ODW)

bjm

Het Nieuwsblad

Zie je wat ik bedoel, Bad Atilla?

Khonnor
13 april 2006, 14:09
Plus idiote verwijzingen naar witte-boordcriminaliteit en andere door autochtonen.
De conclusie moet onveranderlijk leiden tot: " er is niets aan de hand in onze multiculturele maatschappij ".
En wie daar niet mee akkoord gaat , is een gemene VuilBelanger.
Simpel.
Juist.

Distel
13 april 2006, 14:11
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?

Klopt. Maar het lijkt mij eveneens logisch dat de oorzaken van criminaliteit onderzocht en aangepakt worden. Stel nu dat een overgrote meerderheid van de criminele feiten zou gepleegd worden door Eskimo's, dan zou het mij geen slechts zaak lijken dat dat geweten is en dat daar tegen gereageed wordt.

Knorretje
13 april 2006, 14:14
Juist.

Inderdaad Joze Ostyn : er is geen spoor van redelijkheid te vinden bij de forumgek Khonnor.

Khonnor
13 april 2006, 14:14
Plus idiote verwijzingen naar witte-boordcriminaliteit en andere door autochtonen.
Criminaliteit = criminaliteit. Frauderen is geld achterhouden dat normaal de maatschappij of anderen ten goede zou moeten komen. Frauderen staat dus gelijk aan stelen, op grote schaal. Maar, dat gebeurt allemaal op de achtergrond dus dat is niet zo erg. :roll:
De conclusie moet onveranderlijk leiden tot: " er is niets aan de hand in onze multiculturele maatschappij ".
Wat is er dan aan de hand? Ik kan de autochtone doden van de afgelopen vijf jaar door allochtoon geweld of allochtone criminaliteit op één hand tellen hoor.
En wie daar niet mee akkoord gaat , is een gemene VuilBelanger.
Simpel.
Neen, een vuile GemeenBelanger

Knuppel
13 april 2006, 14:15
wel, tot als alle autochtonen verdwenen zijn natuurlijk! Dat spreekt toch voor zichzelf...

Neen, dat spreekt niet voor zichzelf!

De politieke uitschakeling van de partij die mikt op de macht via het ongewenste opdringen van de multiculturele waanwereld, is voldoende.
De overige partijen draaien daarna vanzelf bij zodat de kerk weer wat meer in het midden komt te staan.

Jazeker
13 april 2006, 14:15
Klopt. Maar het lijkt mij eveneens logisch dat de oorzaken van criminaliteit onderzocht en aangepakt worden. Stel nu dat een overgrote meerderheid van de criminele feiten zou gepleegd worden door Eskimo's, dan zou het mij geen slechts zaak lijken dat dat geweten is en dat daar tegen gereageed wordt.

Het gekke is dat als een allochtoon dan eens slachtoffer is van een autochtone dader, je gerust mag zijn dat elke artikel in elke krant, en elk bericht op radio en tv er de respectieve afkomst van beiden expliciet zal bijzetten.

Khonnor
13 april 2006, 14:15
Inderdaad Joze Ostyn : er is geen spoor van redelijkheid te vinden bij de forumgek Khonnor.
Omdat het uit jouw mond komt zal ik dit maar als een compliment opvatten zekerst?

Patje48
13 april 2006, 14:16
Een onnodig sterfgeval door het roekeloze of sociaal onaangepaste gedrag van iemand anders.

En maar knuffelen......

Manlief, het gaat hier om roofmoord ! Ik denk dat er iets zeer ernstigs aan de hand is met uw normenbesef.

Jazeker
13 april 2006, 14:17
Maar Patje toch. Een mes in de hartstreek stampen is toch gewoon een beetje roekeloos en minder sociaal gepast gedrag, niet ? Daar maken we nu toch geen spel van zeker ?

Knuppel
13 april 2006, 14:17
Juist.

Als er niets aan de hand was zoals jij jezelf wijsmaakt, waarom groeit het VB dan als kool?

Knorretje
13 april 2006, 14:18
Omdat het uit jouw mond komt zal ik dit maar als een compliment opvatten zekerst?

Van mij doe je wat je wil, zolang je je crapuleuze importvriendjes maar niet begint te copiëren uit 'multiculturele correctheid'.

Khonnor
13 april 2006, 14:20
En maar knuffelen......

Manlief, het gaat hier om roofmoord ! Ik denk dat er iets zeer ernstigs aan de hand is met uw normenbesef.
Nope, er is niks mis met mijn normenbesef. Nogmaals, wie zegt dat dit roofmoord is? Wie zegt dat die jongeren dit met voorbedachten rade gedaan hebben? Ik praat dit niet goed hoor. Die gasten mogen van mij 20 jaar den bak in. Maar misschien eerst even de verdere berichtgeving afwachten

lombas
13 april 2006, 14:22
Met niet-lichamelijke misdaden bedoelt u, naar ik aanneem, misdaden die gepaard gaan met fysiek geweld.

Ik ben het grotendeels met u eens, maar niet volledig. Een kleptomaan bv. moet je uiteindelijk toch ook ergens opsluiten.

Daar zijn behandelingen voor. De grens is natuurlijk vaag indien het een inbraak betreft - wat is werkelijk geweld, en is bedreigen ook niet geweld plegen? Dat moet men dan maar uitmaken.

Iemand die bijvoorbeeld fraude heeft gepleegd, zou moeten gaan werken om zoveel mogelijk bij te dragen, niet wat in de cel gaan zitten (ondertoon: op de kosten van het slachtoffer).

stab
13 april 2006, 14:23
Wat is er dan aan de hand? Ik kan de autochtone doden van de afgelopen vijf jaar door allochtoon geweld of allochtone criminaliteit op één hand tellen hoor.Okay.
Geef dan eens in procenten de 'etnische' samenstelling vd gevangenisbevolking in dit landje.

Khonnor
13 april 2006, 14:23
Als er niets aan de hand was zoals jij jezelf wijsmaakt, waarom groeit het VB dan als kool?
Wat is er dan aan de hand? Waar heb jij problemen mee? Wat heb jij al meegemaakt? Vertel het ons, kom... Vertel eens iets uit je persoonlijke leefwereld. Komaan, leg je ziel bloot, laat die traantjes lopen, en vertel ons eens waarom je zo ongelukkig bent....

En waarom het VB groeit als kool?
Omdat jullie allemaal als onnozele blinden vallen voor hun plat populisme en transparante demagogie. Belastingen verlagen, veiligheid verhogen, vreemdelingen buiten, walen buiten,.... Hoe gaan we dit doen mijnheer? Ooooh, mmmm... zorgen voor later. Zoals JL Dehaene zei: "Wij lossen de problemen pas op als ze sich stellen"

Khonnor
13 april 2006, 14:24
Okay.
Geef dan eens in procenten de 'etnische' samenstelling vd gevangenisbevolking in dit landje.
Okay,
Geef dan eens in procenten de 'sociale' samenstelling vd gevangenisbevolking in dit landje.

Jonas Elossov
13 april 2006, 14:29
En dat is de triestige waarheid.

Zelfs in zwembaden zijn het meestal dezelfden die hun handen niet van andermans vrouwvolk kunnen afhouden.

Andermans??? Fascist!; tzal een beetje gaan zeker... sinds wanneer is 'vrouwvolk' bezit van iets of iemand?

BitterSweet
13 april 2006, 14:30
Mss zouden we een paar blanco berichten kunnen in deze tread kunnen zetten,als medeleven voor die jongen wiens leven nog moest beginnen en als medeleven voor zijn ouders en naaste familieleden.
Ik denk dat even stilstaan bij een dergelijk misdadig feit en even met de gedachten bij die jongen vertoeven een teken van respect zou zijn.

BitterSweet
13 april 2006, 14:30
Mijn deelneming

Knorretje
13 april 2006, 14:33
Okay,
Geef dan eens in procenten de 'sociale' samenstelling vd gevangenisbevolking in dit landje.

Typische multikulafzeik : een 'lege' portemonnee geldt als verzachtende omstandigheid om criminaliteit te mogen plegen. Althans voor de allochtonen.

stab
13 april 2006, 14:33
Okay,
Geef dan eens in procenten de 'sociale' samenstelling vd gevangenisbevolking in dit landje.Insinueer je dat deze forummer het hier bij het rechte eind heeft? :roll:
Zo de kapitalist uithangen met zijn MP3tje, hoe racistisch toch dat hij zijn hebbedingje niet spontaan afgaf aan die kansarme Marokkaan. Je moet het toch maar durven, zo maar tegen een mes aanlopen van een kansarm Marokkaans sukkelaartje.

Khonnor
13 april 2006, 14:34
Typische multikulafzeik : een 'lege' portemonnee geldt als verzachtende omstandigheid om criminaliteit te mogen plegen. Althans voor de allochtonen.
Typische naziafzeik: een 'bruine' huidskleur geldt als enige omstandigheid om criminaliteit te verklaren.

Bad Attila
13 april 2006, 14:36
Zie je wat ik bedoel, Bad Atilla?

Tja, ik kan enkel maar voor mijn eigen spreken, hé ... :?

Het toont wel aan dat je het "krapuul" niet enkel bij de allochtonen moet zoeken ... Maar daar zijn de slachtoffers vet mee ...

BitterSweet
13 april 2006, 14:37
Typische naziafzeik: een 'bruine' huidskleur geldt als enige omstandigheid om criminaliteit te verklaren.

Kunt u zelfs voor de dood geen minuutje respect opbrengen?

Khonnor
13 april 2006, 14:38
Insinueer je dat deze forummer het hier bij het rechte eind heeft? :roll:
Nope, ik zeg enkel dat straatcriminaliteit zich relatief gezien meer voordoet in de lagere sociale klassen. En dat allochtonen oververtegenwoordigd zjn in de lagere sociale klassen. Ik loop trouwens zelf rond met een mp3 speler, nen blinkend zwarten ipod van 30 GB

Khonnor
13 april 2006, 14:39
Kunt u zelfs voor de dood geen minuutje respect opbrengen?
Jawel hoor, maar er zijn er hier blijkbaar nog waar je op zou kunnen schieten.

Knorretje
13 april 2006, 14:40
Typische naziafzeik: een 'bruine' huidskleur geldt als enige omstandigheid om criminaliteit te verklaren.

Typisch voor fanatieke multicullers om er het nazisme bij te sleuren. Tja, als het met argumenten niet kan ...
Het is een beetje zoals met hun criminele allochtone troetelkindjes, die hebben een abonnement op het woord 'racist'.

Khonnor
13 april 2006, 14:43
Typisch voor fanatieke multicullers om er het nazisme bij te sleuren. Tja, als het met argumenten niet kan ...
Het is een beetje zoals met hun criminele allochtone troetelkindjes, die hebben een abonnement op het woord 'racist'.
Neen jij blinde mol, ik zeg enkel dat sociale afkomst zeker een veel grotere impacht heeft dan zogenaamde huidskleur.
Trouwens, als jij mag spreken van Multikul dan maak ik jouw toch gewoon uit voor nazi? Want diep in je binnenste ben je dat toch? Jij haat toch alles wat een donkere huidskleur heeft, je vertrouwt het niet, je bent er bang voor.....
Onnozele trezebees.

Bad Attila
13 april 2006, 14:43
Klopt. Maar het lijkt mij eveneens logisch dat de oorzaken van criminaliteit onderzocht en aangepakt worden. Stel nu dat een overgrote meerderheid van de criminele feiten zou gepleegd worden door Eskimo's, dan zou het mij geen slechts zaak lijken dat dat geweten is en dat daar tegen gereageed wordt.

Inderdaad, en in die analyse zal de "nationaliteit" van daders en slachtoffers zeker een gegeven (moeten) zijn, maar zeker niet de enige. Maar dan zit men in een wetenschappelijk proces, niet meer op journalistiek gebied.

En op basis van die gegevens kan men een strafrechtelijk beleid voeren die alle oorzaken aanpakt (waaronder de culturele achtergrond van daders en slachtoffers, maar niet alleen).

Khonnor
13 april 2006, 14:48
Inderdaad, en in die analyse zal de "nationaliteit" van daders en slachtoffers zeker een gegeven (moeten) zijn, maar zeker niet de enige. Maar dan zit men in een wetenschappelijk proces, niet meer op journalistiek gebied.

En op basis van die gegevens kan men een strafrechtelijk beleid voeren die alle oorzaken aanpakt (waaronder de culturele achtergrond van daders en slachtoffers, maar niet alleen).
Juist.
Culturele achtergrond kan een factor zijn, evenals sociale achterstelling,....
Het draait hier om een hele hoop factoren, niet om die ene factor, nl "het vreemdeling zijn"...

daiwa
13 april 2006, 14:53
[quote=Khonnor;1653731]Nope, er is niks mis met mijn normenbesef. Nogmaals, wie zegt dat dit roofmoord is?/quote]


Roofmoord = een moord gepleegd om een diefstal te vergemakkelijken en/of zijn sporen uit te wissen.

En dit geval voldoet aan die voorwaarden.

Djiezes
13 april 2006, 14:53
Neen jij blinde mol, ik zeg enkel dat sociale afkomst zeker een veel grotere impacht heeft dan zogenaamde huidskleur.
Trouwens, als jij mag spreken van Multikul dan maak ik jouw toch gewoon uit voor nazi? Want diep in je binnenste ben je dat toch? Jij haat toch alles wat een donkere huidskleur heeft, je vertrouwt het niet, je bent er bang voor.....
Onnozele trezebees.

Ach laat die broekschijter toch gewoon wat uit z'n nek kletsen...

Jonas Elossov
13 april 2006, 14:57
En maar knuffelen......

Manlief, het gaat hier om roofmoord ! Ik denk dat er iets zeer ernstigs aan de hand is met uw normenbesef.

Daar is niet knuffelen aan... Dat is gewoon een objectieve beschrijving, die genuanceerd en objectief is in de mate van het mogelijke.

Blijkbaar wordt het niet meegaan in hysterisch gekrijs gezien als 'tekort aan moraal'.

Ambiorix
13 april 2006, 14:57
Wat is er dan aan de hand? Waar heb jij problemen mee? Wat heb jij al meegemaakt? Vertel het ons, kom... Vertel eens iets uit je persoonlijke leefwereld. Komaan, leg je ziel bloot, laat die traantjes lopen, en vertel ons eens waarom je zo ongelukkig bent....

En waarom het VB groeit als kool?
Omdat jullie allemaal als onnozele blinden vallen voor hun plat populisme en transparante demagogie. Belastingen verlagen, veiligheid verhogen, vreemdelingen buiten, walen buiten,.... Hoe gaan we dit doen mijnheer? Ooooh, mmmm... zorgen voor later. Zoals JL Dehaene zei: "Wij lossen de problemen pas op als ze sich stellen"
volgens mij zijt gij zelf ne broekschijter

zijde toevallig zelf gene noord-afrikaan?;-)

Bad Attila
13 april 2006, 14:59
Juist.
Culturele achtergrond kan een factor zijn, evenals sociale achterstelling,....
Het draait hier om een hele hoop factoren, niet om die ene factor, nl "het vreemdeling zijn"...

Waar ik wel voor een deel akkoord ben met bepaalde "politiek incorrecten", is dat er een soort politiek taboe berust op het feit dat de culturele achtergrond (dus ook het "vreemdeling-zijn") een oorzaak is van criminaliteit, terwijl dit reeds in de jaren '60 werd aangetoond.

Waar ik dan weer niet akkoord ben, is wanneer men dit als enige oorzaak beschouwt en dat men degenen die dit ontkennen, bestempelt als "PC'ers, vreemdelingenknuffelaars, ...".

Jonas Elossov
13 april 2006, 14:59
Juist.
Culturele achtergrond kan een factor zijn, evenals sociale achterstelling,....
Het draait hier om een hele hoop factoren, niet om die ene factor, nl "het vreemdeling zijn"...

Cultuur is slechts een bijkomende factor. In laatste instantie is het materiële, dus de sociale achtergond steeds doorslaggevend.

Cultuur is dus zelf een gevolg van sociale omstandigheden.

drosophila
13 april 2006, 15:02
Plus idiote verwijzingen naar witte-boordcriminaliteit en andere door autochtonen.
De conclusie moet onveranderlijk leiden tot: " er is niets aan de hand in onze multiculturele maatschappij ".
En wie daar niet mee akkoord gaat , is een gemene VuilBelanger.
Simpel.

Toon aan dat dit soort geweld typisch is voor "de multiculturele maatschappij".
Eventueel onrechtstreeks, door bv. aan te tonen dat zoiets in een "monoculturele maatschappij" niet voorkomt.

Khonnor
13 april 2006, 15:03
Waar ik wel voor een deel akkoord ben met bepaalde "politiek incorrecten", is dat er een soort politiek taboe berust op het feit dat de culturele achtergrond (dus ook het "vreemdeling-zijn") een oorzaak is van criminaliteit, terwijl dit reeds in de jaren '60 werd aangetoond.

Waar ik dan weer niet akkoord ben, is wanneer men dit als enige oorzaak beschouwt en dat men degenen die dit ontkennen, bestempelt als "PC'ers, vreemdelingenknuffelaars, ...".
Ik verklaar mij hier volledig ende 100% mee akkoord.

BitterSweet
13 april 2006, 15:05
Jawel hoor, maar er zijn er hier blijkbaar nog waar je op zou kunnen schieten.

Daar heb je dan ook weer gelijk in.

Knorretje
13 april 2006, 15:09
Neen jij blinde mol, ik zeg enkel dat sociale afkomst zeker een veel grotere impacht heeft dan zogenaamde huidskleur.
Trouwens, als jij mag spreken van Multikul dan maak ik jouw toch gewoon uit voor nazi? Want diep in je binnenste ben je dat toch? Jij haat toch alles wat een donkere huidskleur heeft, je vertrouwt het niet, je bent er bang voor.....
Onnozele trezebees.

Sinds wanneer is multikul een scheldwoord?
De enige nazi on board ben jij. Je spreekt als een nazi, en je denkt als een nazi. De nazi's van de nieuwe lichting : de collabo's van het islamofascisme en de islamocriminaliteit ! Diep in je binnenste ben je doodsbang dat het multiculfabeltje helemaal doorprikt wordt. Dan rest er niets anders dan schelden. Je angst voor facts and figures camoufleer je met demogagisch gelul, als de realiteit maar niet onder ogen gezien wordt. Want dat is je ergste nachtmerrie. Je begint er je blanke medemens om de haten, althans diegenen die niet langer bereid zijn hun ogen dicht te houden. Wat een haatvol mens ben jij.

duveltje382
13 april 2006, 15:10
volgens mij zijt gij zelf ne broekschijter

zijde toevallig zelf gene noord-afrikaan?;-) :)

Bad Attila
13 april 2006, 15:10
Cultuur is slechts een bijkomende factor. In laatste instantie is het materiële, dus de sociale achtergond steeds doorslaggevend.

Cultuur is dus zelf een gevolg van sociale omstandigheden.

Volgens mij onjuist: binnen éénzelfde cultuur of subcultuur heb je verschillende socio-economische realiteiten. En binnen dezelfde socio-economische realiteit vindt je ook verschillende culturen of subculturen.

Het zijn dus twee totaal verschillende factoren, die wel beiden een impact hebben op het type criminaliteit, en het type maatschappelijk antwoord erop.

Bovendien verwaarloos je de individuele kenmerken... :?

Jazeker
13 april 2006, 15:12
Zoals JL Dehaene zei: "Wij lossen de problemen pas op als ze sich stellen"
Nog altijd beter dan "we ontkennen de problemen als ze zich stellen".

Als je hierop antwoord geeft, gelieve dan wel minstens drie scheldwoorden te gebruiken. Voor minder kunnen we het niet meer doen.

Jonas Elossov
13 april 2006, 15:18
Volgens mij onjuist: binnen éénzelfde cultuur of subcultuur heb je verschillende socio-economische realiteiten. En binnen dezelfde socio-economische realiteit vindt je ook verschillende culturen of subculturen.

Het zijn dus twee totaal verschillende factoren, die wel beiden een impact hebben op het type criminaliteit, en het type maatschappelijk antwoord erop.

Bovendien verwaarloos je de individuele kenmerken... :?
Enkele posts geleden heb ik wel gewezen op het individueel karakter, waardoor mens tot mens verschilt, en dus sommigen in bepaalde materiele omstandigheden sneller overgaan op daden zoals deze.

Maar ik wil gerust tonen dat de materiële eigenschappen, de sociaal-economische situatie dus; in laatste instantie steeds beslissend is... Maar dan moet je wel voorbeelden geven van (sub)culturen en zal ik ze proberen ontkrachten.

Khonnor
13 april 2006, 15:20
Enkele posts geleden heb ik wel gewezen op het individueel karakter, waardoor mens tot mens verschilt, en dus sommigen in bepaalde materiele omstandigheden sneller overgaan op daden zoals deze.

Maar ik wil gerust tonen dat de materiële eigenschappen, de sociaal-economische situatie dus; in laatste instantie steeds beslissend is... Maar dan moet je wel voorbeelden geven van (sub)culturen en zal ik ze proberen ontkrachten.
Aha, enkel wordt de discussie interessant! Beter dan knorretjes loze gehuil en islamofobie....

Bad Attila
13 april 2006, 15:25
Enkele posts geleden heb ik wel gewezen op het individueel karakter, waardoor mens tot mens verschilt, en dus sommigen in bepaalde materiele omstandigheden sneller overgaan op daden zoals deze.

Maar ik wil gerust tonen dat de materiële eigenschappen, de sociaal-economische situatie dus; in laatste instantie steeds beslissend is... Maar dan moet je wel voorbeelden geven van (sub)culturen en zal ik ze proberen ontkrachten.

ok, laten we beginnen met de Gansta subcultuur in de VS ... En daarna kunnen we met de Punk subcultuur verder werken, en laten we met de Bike subcultuur eindigen. (ik werk liever met kleinere entiteiten, die zijn "homogener").

Akkoord?

Distel
13 april 2006, 15:28
En waarom het VB groeit als kool?
Omdat jullie allemaal als onnozele blinden vallen voor hun plat populisme en transparante demagogie.

Of omdat we helemaal niet vallen als onnozele blinden voor het plat populisme en de transparante demagogie van de andere partijen, en dan maar een proteststem uitbrengen.

rookie
13 april 2006, 15:32
en wie gaat het onderscheid maken tussen een brave burger en een crimineel als ze in een wapenhandel staan? Gaan we dat onderscheid maken op basis van huidskleur?

In de VS is wapendracht toegelaten, zogezegd om veiligheidsredenen, welnu, het aantal moorden is daar ettelijke keren hoger dan hier.

Ik vind dat wapens thuishoren bij militairen en politielui, niet bij burgers. Voor mijn part mag er geregeld eens gefouilleerd worden, iedereen die een wapen draagt moet bestraft worden. Ook de zogenaamde brave burgers.

zei de man die "politiestaat" van de daken schreeuwt wanneer de politie controles houdt op bv het conciencieplein in Antwerpen :roll:

Khonnor
13 april 2006, 15:36
Sinds wanneer is multikul een scheldwoord?
De enige nazi on board ben jij. Je spreekt als een nazi, en je denkt als een nazi. De nazi's van de nieuwe lichting : de collabo's van het islamofascisme en de islamocriminaliteit ! Diep in je binnenste ben je doodsbang dat het multiculfabeltje helemaal doorprikt wordt. Dan rest er niets anders dan schelden. Je angst voor facts and figures camoufleer je met demogagisch gelul, als de realiteit maar niet onder ogen gezien wordt. Want dat is je ergste nachtmerrie. Je begint er je blanke medemens om de haten, althans diegenen die niet langer bereid zijn hun ogen dicht te houden. Wat een haatvol mens ben jij.
Knorretje, for the love of God.... wanneer ga je nu eindelijk eens inzien dat ik niet die multikul-nazi ben voor wie je me verslijt.

Ik heb hierboven al aangehaald dat cultuur één van de factoren is die criminaliteit beïnvloedt, maar zeker niet de enige... Wie niet inziet dat ook sociale achterstelling, karakter en waarschijnlijk nog tientallen andere factoren evenzeer bepalend zijn is de echte blinde mol. Meehuilen en roepen dat alles de schuld is van DE islam en DE vreemdeling, zonder enige nuancering, is natuurlijk wel zo handig om zichzelf ergens gerust te stellen en een houvast te hebben als mogelijke oplossing voor HET pobleem. Spijtig genoeg moet ik je teleurstellen. Denk je nu echt dat alle criminaliteit zal verdwijnen als alle vreemdelingen verdwijnen? Dat de wereld er veel beter zal uitzien als de Islam verdwijnt? Dream on.

Het enige waar ik hier voor pleit is om de dingen in hun context te plaatsen. Om mensen te doen inzien dat "het vreemdeling zijn" geen noodzakelijke voorwaarde voor criminaliteit is. Om mensen te doen inzien dat "de vreemdeling" niet bestaat, dat stigmatisering van "de vreemdeling" niet werkt en nog meer onvrede oproept en dat simplistisch racisme enkel een uitlaatklep is voor het eigen ongenoegen en de eigen angst. En daar, mijn beste knorretje, ben jij spijtig genoeg een prahtig voorbeeld van.

Groot Bakkes
13 april 2006, 15:37
Ik ken niet veel belgen die met een mes als basisuitrusting naar een station gaan...

Ik ben er zo een. Dat is mijn reactie op de multiculturele samenleving. Altijd eerst steken.

Khonnor
13 april 2006, 15:38
Ik ben er zo een. Dat is mijn reactie op de multiculturele samenleving. Altijd eerst steken.
Hebde gij niet genoeg met uw Groot Bakkes, Groot Bakkes?

Kim
13 april 2006, 15:40
Ik ben er zo een. Dat is mijn reactie op de multiculturele samenleving. Altijd eerst steken.

Ik heb ook een tijdje peperspray meegehad maar mezelf kennende zou ik eender in m'n eigen ogen spuiten dan in de ogen van mijn belager... ;)

Moet wel eerlijk bekennen dat ik tot hiertoe eigenlijk nog nooit echt bedreigd ben geweest, maar dat kan grotendeels te maken hebben met mijn manier van voortbewegen en mijn blik. Ik kijk eigenlijk nooit vriendelijk als ik op straat rondwandel... :) Misschien boezemt dat wel angst in bij eventuele belagers! :D

longhorn
13 april 2006, 15:42
Zijn de moordenaars al gepakt? Hopelijk slaat de politie hen bont en blauw met blijvende letsels.

Bad Attila
13 april 2006, 15:43
Zijn de moordenaars al gepakt? Hopelijk slaat de politie hen bont en blauw met blijvende letsels.

En zich tot hun niveau verlagen?

Neen, dank u... :?

Groot Bakkes
13 april 2006, 15:46
Hebde gij niet genoeg met uw Groot Bakkes, Groot Bakkes?

:lol:


Ik heb ook een tijdje peperspray meegehad maar mezelf kennende zou ik eender in m'n eigen ogen spuiten dan in de ogen van mijn belager... ;-)

Moet wel eerlijk bekennen dat ik tot hiertoe eigenlijk nog nooit echt bedreigd ben geweest, maar dat kan grotendeels te maken hebben met mijn manier van voortbewegen en mijn blik. Ik kijk eigenlijk nooit vriendelijk als ik op straat rondwandel... :-) Misschien boezemt dat wel angst in bij eventuele belagers! :-D


Een houding kan inderdaad afschrikkend werken.

Kim
13 april 2006, 15:50
Een houding kan inderdaad afschrikkend werken.

Absoluut! Je mag nooit laten zien dat je je niet op gemak voelt.

CCCP
13 april 2006, 15:50
Een houding kan inderdaad afschrikkend werken.
Plezante samenleving hoor.. :roll:
Waar ge om ter viest moet kijken op straat om u zogezegd veilig te voelen.

Durft ge nog lachen op straat ?

Knuppel
13 april 2006, 15:51
Het enige waar ik hier voor pleit is om de dingen in hun context te plaatsen. Om mensen te doen inzien dat "het vreemdeling zijn" geen noodzakelijke voorwaarde voor criminaliteit is. Om mensen te doen inzien dat "de vreemdeling" niet bestaat, dat stigmatisering van "de vreemdeling" niet werkt en nog meer onvrede oproept en dat simplistisch racisme enkel een uitlaatklep is voor het eigen ongenoegen en de eigen angst.

In theorie heb je gelijk maar ik verzeker je dat, wanneer iemand die 40 jaar oud wordt zonder ooit slachtoffer van een overval te worden, hoort dat het allochtonen waren die hem op een mooie dag zijn twee dure auto's plus een aantal waardevolle dingen uit huis haalden, hij er niet lang aan zal twijfelen wie een jaar later de ruit van zijn volgende auto in hartje Brussel insloeg om er zijn laptop en zijn gps uit te halen.

chris k
13 april 2006, 15:51
Dringend één stelen dan!
Terloops een autoruit stukgeslagen en een autoradio gepikt hebben ze ook al ...juist weeral 3 van die apen ....

Kim
13 april 2006, 15:54
Plezante samenleving hoor.. :roll:
Waar ge om ter viest moet kijken op straat om u zogezegd veilig te voelen.

Durft ge nog lachen op straat ?

Zeker, ik lach enorm graag...

Ik voel mij altijd wel veilig hoor, zelfs in ongure buurten. Ik laat het gewoon niet merken als ik ergens ben waar ik het niet zo goed ken. En mijn gelaatsuitdrukking... tja, ik kan daar eigenlijk weinig aan doen maar die klaart meestal wel op als mensen mij aanspreken of zo (vraag dat maar eens aan Lordoffaith en Garfield :)).

Knuppel
13 april 2006, 15:59
Absoluut! Je mag nooit laten zien dat je je niet op gemak voelt.


In dat geval kijk je beter ontspannen en vriendelijk inplaats van boos. D�*t wijst pas op de zelfverzekerdheid die als vanzelfsprekend met het gevoel van 'zich veilig weten' gepaard gaat.
Ikzelf ben van nature vriendelijk en ontspannen want niet gauw bang, maar ik weet verdomde goed waar ik beter niet mijn hondje uitlaat in de nachtelijke uren.

Jonas Elossov
13 april 2006, 15:59
ok, laten we beginnen met de Gansta subcultuur in de VS ... En daarna kunnen we met de Punk subcultuur verder werken, en laten we met de Bike subcultuur eindigen. (ik werk liever met kleinere entiteiten, die zijn "homogener").

Akkoord?

Bon, de gansta-subcultuur komt gewoon voort door de gewoonte van zware misdaad van algemene realiteit in de achterbuurten om te gaan zetten tot levensstijl. De zware misdaad zelf komt echter uit de sociale situatie.
Bovendien hebben mensen die samen in miserie leven, de gewoonte zich te verenigen om gezamelijk sterker te staan. Zo kunnen gezamelijke kenmerken en gebruiken overgenomen worden, en kan een subcultuur zich ontwikkelen.
Als mensen uit niet-achtergestelde buurten dat overnemen; dan zijn dat meestal gefrustreerde rijke pubers die op zoek zijn naar hun verwrongen eigen maar dus vanuit het individuele karakter (een beetje zoals skinheads bij ons veelal). Maar de basis ligt dus in de bronx.

Wat punk betreft; buiten de muziek ken ik er weinig van (hoewel ik DK bijvoorbeeld soms wel kan apprecieren), maar ik vermoed dat je het dan hebt over de pseudo-anarchistische scene. Die ontwikkelde zich naar mijn idee in de jaren 70 in volle economische crisis, in een periode waar jongeren zich niet meer konden vinden in het kapitalistische systeem en de staat en de miserie die die voortbracht, en daartegen in "opstand" kwamen. De basis ligt dus zoiezo weer in de materiele omstandigheden.

Van "Bike-cultuur" ken ik de ballen...

Kim
13 april 2006, 16:00
In dat geval kijk je beter ontspannen en vriendelijk inplaats van boos. D�*t wijst pas op de zelfverzekerdheid die als vanzelfsprekend met het gevoel van 'zich veilig weten' gepaard gaat.
Ikzelf ben van nature vriendelijk en ontspannen want niet gauw bang, maar ik weet verdomde goed waar ik beter niet mijn hondje uitlaat in de nachtelijke uren.

Boos is niet echt het juiste woord, ik kijk gewoon nooit echt vriendelijk... (hoewel mijn karakter geheel anders is).

En ik loop eigenlijk overal rond alsof ik er woon als het ware. ;)

stab
13 april 2006, 16:02
Nope, ik zeg enkel dat straatcriminaliteit zich relatief gezien meer voordoet in de lagere sociale klassen. En dat allochtonen oververtegenwoordigd zjn in de lagere sociale klassen. Ik loop trouwens zelf rond met een mp3 speler, nen blinkend zwarten ipod van 30 GBGoeie raad: toch maar ffkes oppassen als ge nen bruine op u ziet toekomen.

Jonas Elossov
13 april 2006, 16:03
Ik ben er zo een. Dat is mijn reactie op de multiculturele samenleving. Altijd eerst steken.

Ik zat vroeger bij de scouts en had tot twee jaar geleden ook altijd een mes op zak. Maar sinds ik te politiek actief ben draag ik het niet meer mee; kwestie dage dat toevallig vergeet weg te leggen thuis en daarmee op een betoging gepakt wordt...

Op zich heb ik er niets tegen dat mensen dat bij zich hebben... ik vertrouw op goed verstand, al is dat waarschijnlijk ijdele hoop.

duveltje382
13 april 2006, 16:05
Zijn de moordenaars al gepakt? Hopelijk slaat de politie hen bont en blauw met blijvende letsels.http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060413Tienerdoodgestoken/index.shtml#

Jonas Elossov
13 april 2006, 16:07
Absoluut! Je mag nooit laten zien dat je je niet op gemak voelt.

Quatch; de kans dat je op straat overvallen wordt is misschien lager dan 1% in gans uw leven...

Ambiorix
13 april 2006, 16:08
Quatch; de kans dat je op straat overvallen wordt is misschien lager dan 1% in gans uw leven... Kwatsj, want dat hangt grotendeels af van waar, wanneer, en met wie ge u verplaatst op de openbare weg.

Kim
13 april 2006, 16:09
Quatch; de kans dat je op straat overvallen wordt is misschien lager dan 1% in gans uw leven...

Twee van mijn vrienden hebben nochtans iedere keer prijs als ze in Antwerpen in de buurt van het centraal station zijn.

Het is niet omdat je "links" bent, dat je met oogkleppen moet rondlopen Jonas!

Bob
13 april 2006, 16:10
Ge hebt gelijk, indien er in ons land geen vreemdelingen zouden zijn, zou zoiets nooit hebben kunnen gebeuren... :roll:

Het zou veel minder gebeuren en het zou nog kontroleerbaar zijn.
Trouwens ge maakt hier een fout. Niet alle vreemdelingen hebben een groot misdaadgehalte, doch bepaalde groepen vreemdelingen hebben er een zeer groot.

Knuppel
13 april 2006, 16:11
Ik voel mij altijd wel veilig hoor, zelfs in ongure buurten.

Niet erg verstandig.
In ongure buurten kan je maar beter op je hoede zijn of zelfs vermijden er in je eentje doorheen te lopen.
Als mij een Brusselaar aanraadt om de deuren van mijn auto op slot te houden als ik door een bepaalde buurt moet, dan zal ik niet nalaten die raad op te volgen. Als die Brusselaar er zich niet veilig voelt, wie ben ik dan als niet-Brusselaar om te twijfelen aan wat hij zegt?

Ik begrijp nu ook die andere Vlaamse Brusselaar veel beter die zich al evenmin veilig beweerde te voelen aan de bushalte waar hij op donkere winteravonden zijn bus afwachtte. Dit als enige 'blanke' tussen een hele hoop allochtonen.

vjeeke
13 april 2006, 16:12
Quatch; de kans dat je op straat overvallen wordt is misschien lager dan 1% in gans uw leven...
ow vertel dat is maar een neef van me dan. Die is al een paar keren afgeranseld geweest op straat in Mechelen door Marokanen. En nee die riep niks ofzo, die liep gewoon op straat. Slaat op niks jouw redenering

Turkje
13 april 2006, 16:12
akkoord, maar vervang die "we" gerust door "de patroons". Wanneer bedrijven zoals de mijnen dan dichtgingen, kwamen hele groepen gastarbeiders op straat te staan. Daar is de miserie begonnen.

akkoord, maar vervang "de patroons" maar gerust door "de staat". De mijnen waren staatsbedrijven. Daar is de miserie begonnen (denk aan de lucratieve mijn van Zwartberg die als eerste dicht moest omwille van communautaire redenen !!).

Jonas Elossov
13 april 2006, 16:13
Ikzelf ben van nature vriendelijk en ontspannen want niet gauw bang, maar ik weet verdomde goed waar ik beter niet mijn hondje uitlaat in de nachtelijke uren.

pfff; elke keer ik door Ledeberg sukkel tijdens de vroege uurtjes - in navenante toestand dan - , heb ik nog nooit problemen gehad. Nogthans is Ledeberg bij Gent; de statistisch gevaarlijkste en meest criminele gemeente van Vlaanderen...

Kim
13 april 2006, 16:16
Niet erg verstandig.
In ongure buurten kan je maar beter op je hoede zijn of zelfs vermijden er in je eentje doorheen te lopen.
Als mij een Brusselaar aanraadt om de deuren van mijn auto op slot te houden als ik door een bepaalde buurt moet, dan zal ik niet nalaten die raad op te volgen. Als die Brusselaar er zich niet veilig voelt, wie ben ik dan als niet-Brusselaar om te twijfelen aan wat hij zegt?

Ik begrijp nu ook die andere Vlaamse Brusselaar veel beter die zich al evenmin veilig beweerde te voelen aan de bushalte waar hij op donkere winteravonden zijn bus afwachtte. Dit als enige 'blanke' tussen een hele hoop allochtonen.

Ik rijd ook altijd rond met de centrale vergrendeling in mijn wagen. Het is niet de eerste keer dat een of andere raar uitziende kerel aan mijn deuren ligt te wringen als ik aan een rood licht sta.

Meestal ga ik ook 's avonds weg met de wagen, alleen als het niet anders kan, zal ik de bus/tram nemen. Na 22u 's avonds sta ik ook niet graag alleen te wachten op een bus die dan nog een uur wegblijft. Als je dan in een verlaten buurt staat en in het gezelschap bent van mensen met bijbedoelingen, dan heb je gegarandeerd prijs. En zelfs al staan er andere mensen: de kans is klein dat iemand je komt helpen.

Bob
13 april 2006, 16:17
pfff; elke keer ik door Ledeberg sukkel tijdens de vroege uurtjes - in navenante toestand dan - , heb ik nog nooit problemen gehad. Nogthans is Ledeberg bij Gent; de statistisch gevaarlijkste en meest criminele gemeente van Vlaanderen...

Het kan misschien ook zo stilaan de enige gemeente zijn waar men de statistieken nog plichtsgetrouw bijhoud (omdat men niets anders te doen heeft, omdat het er zo veilig is).

Ambiorix
13 april 2006, 16:17
pfff; elke keer ik door Ledeberg sukkel tijdens de vroege uurtjes - in navenante toestand dan - , heb ik nog nooit problemen gehad. Nogthans is Ledeberg bij Gent; de statistisch gevaarlijkste en meest criminele gemeente van Vlaanderen...
misschien omda gij ne gast zijt:roll:
kheb ook nog nooit problemen gehad met vreemdelingen. maja ik woon nu ook nit in Antwerpen-stad ofzo.

Knuppel
13 april 2006, 16:18
pfff; elke keer ik door Ledeberg sukkel tijdens de vroege uurtjes - in navenante toestand dan - , heb ik nog nooit problemen gehad. Nogthans is Ledeberg bij Gent; de statistisch gevaarlijkste en meest criminele gemeente van Vlaanderen...

Dat zal dan wel aan je 'navenante toestand' liggen.
Een lijf vol alcohol betekent meestal een omgekeerd evenredige zak, en daar hebben crimineeltjes geen interesse in.

Jonas Elossov
13 april 2006, 16:18
Twee van mijn vrienden hebben nochtans iedere keer prijs als ze in Antwerpen in de buurt van het centraal station zijn.

Het is niet omdat je "links" bent, dat je met oogkleppen moet rondlopen Jonas!

Een normaal mens heeft een vriendenkring van 150 man (familie, vrienden, collega's) ; dus als er daarvan 2 overvallen zijn is dat 2 op 75; 1,3% dus...

Kim
13 april 2006, 16:19
Een normaal mens heeft een vriendenkring van 150 man (familie, vrienden, collega's) ; dus als er daarvan 2 overvallen zijn is dat 2 op 75; 1,3% dus...

Jij wil ook echt alles goedpraten he?

Knuppel
13 april 2006, 16:20
Een normaal mens heeft een vriendenkring van 150 man (familie, vrienden, collega's) ; dus als er daarvan 2 overvallen zijn is dat 2 op 75; 1,3% dus...

Dat is natuurlijk ook een manier om bandieterij te minimaliseren.

Weet je ook hoe die verhouding er 30 jaar geleden uitzag?

Luddo
13 april 2006, 16:22
Twee van mijn vrienden hebben nochtans iedere keer prijs als ze in Antwerpen in de buurt van het centraal station zijn.

Het is niet omdat je "links" bent, dat je met oogkleppen moet rondlopen Jonas!
Dat zijn waarschijnlijk nieuwe Belgen die de Oude Belgen niet kunnen rieken!:-D

Jonas Elossov
13 april 2006, 16:23
misschien omda gij ne gast zijt:roll:
kheb ook nog nooit problemen gehad met vreemdelingen. maja ik woon nu ook nit in Antwerpen-stad ofzo.

Mijn familie woont nogthans wel in Antwerpen; en buiten een nicht die verkracht is door een autochtoon 's nachts en een auto die klaarblijkelijk gestolen werd door (Europese katholieke) polen, heb ik nog nooit van iets gehoord... En ik kan we stellen dat die familie vrij groot is.

duveltje382
13 april 2006, 16:26
Ik hoop maar dat er nu geen rellen uitbreken zoals in Borgerhout in 2002 hé?

Maar waarom zijn het steeds noord Afrikanen die zo een misdrijven plegen?

Misschien ligt het wel aan ons Vlamingen omdat wij deze mensen nooit ernstig nemen hé:?

Kim
13 april 2006, 16:27
Dat zijn waarschijnlijk nieuwe Belgen die de Oude Belgen niet kunnen rieken!:-D

Nee hoor, dat zijn twee rasechte Antwerpenaren. Niks nieuwe Belg dus!

Revolutie
13 april 2006, 16:27
Altijd typisch, iedereen heeft altijd last van vreemdelingen, uitzonderlijk links.

Luddo
13 april 2006, 16:27
Mijn familie woont nogthans wel in Antwerpen; en buiten een nicht die verkracht is door een autochtoon 's nachts en een auto die klaarblijkelijk gestolen werd door (Europese katholieke) polen, heb ik nog nooit van iets gehoord... En ik kan we stellen dat die familie vrij groot is.

Ik heb in Antwerpen ook nog niets tegengekomen. Ik kom er nochtans gemiddeld één keer per jaar en dan vooral overdag!

Jonas Elossov
13 april 2006, 16:27
Dat is natuurlijk ook een manier om bandieterij te minimaliseren.

Weet je ook hoe die verhouding er 30 jaar geleden uitzag?

Ik ken de situatie van 30 jaar geleden niet... Maar ik heb laatst de geschiedenis van de BWP eens bestudeerd; en als ik dan vergelijk met zo'n 100 jaar geleden is de zaak alleszins verbeterd. Maar toen leefde de meerderheid van de bevolking natuurlijk in zo'n uitzichtloze situatie als het overgrote deel van de autochtonen gemeenschap nu (en dan spreek ik niet over die excuus-temsamanietjes die kans hebben gehad te studeren).

Trouwens; ik minimaliseer niet... Ik wijs slechts op de correcte verhoudingen. Kwestie dat je een JUIST beeld krijgt in plaats van meegesleurd te worden in xenophobe massahysterie.

Luddo
13 april 2006, 16:29
Nee hoor, dat zijn twee rasechte Antwerpenaren. Niks nieuwe Belg dus!

Correctie dus: "Het zijn twee rasechte Antwerpenaren die geen Oude Belgen kunnen verdragen!".

Jonas Elossov
13 april 2006, 16:30
Ik hoop maar dat er nu geen rellen uitbreken zoals in Borgerhout in 2002 hé?

Maar waarom zijn het steeds noord Afrikanen die zo een misdrijven plegen?

Misschien ligt het wel aan ons Vlamingen omdat wij deze mensen nooit ernstig nemen hé:?

Help? Hoe combineer jij VLOTT met VWS??? Coveliers is de afgrijselijkste asociale liberaal.

Bob
13 april 2006, 16:30
Mijn familie woont nogthans wel in Antwerpen; en buiten een nicht die verkracht is door een autochtoon 's nachts en een auto die klaarblijkelijk gestolen werd door (Europese katholieke) polen, heb ik nog nooit van iets gehoord... En ik kan we stellen dat die familie vrij groot is.

Dus ge vindt dat het misdaadgehalte van Noord-Afrikanen niet groter is dan dit van Vlamingen ?

Ambiorix
13 april 2006, 16:31
Help? Hoe combineer jij VLOTT met VWS??? Coveliers is de afgrijselijkste asociale liberaal.
zijn account is zowiezo gehacked.

duveltje382
13 april 2006, 16:31
Help? Hoe combineer jij VLOTT met VWS??? Coveliers is de afgrijselijkste asociale liberaal.
grapje om lombas te plagen hé:lol: