PDA

View Full Version : fatwa tegen stommiteiten


kaatd
13 april 2006, 23:08
Er wordt altijd vanuit gegaan dat Iran nucleaire wapens wil produceren. Dat wordt nergens gestaafd, er zijn geen argumenten voor maar het debat beperkt zich tot de vraag 'wanneer zal Iran dé bom hebben' en ook 'hoe moeten we reageren'. Het is belangrijk om af en toe eens te luisteren naar wat men daar in Iran zelf over te zeggen heeft.

Uit een speech van Ahmedinejhad:

"Sciences and technologies thanks to the faith in God is in the service of humanity. It is science tempered by faith that serves peace and progress. We have declared on numerous occasions that we seek peace and stability on the basis of faith in humanity, in a unitary God, and in justice for the entire human race. We have declared many times, and we declare again, that our nuclear technology is in the service of peaceful goals. We declare that mass destruction weapons are sought by those who still think in the mode of 50 years ago. Those who think that political equations and cultural and economic equations can be solved to their benefit by relying on arsenals of mass destruction weapons. Our nation is a civilized nation, a cultured nation, that relies on the faith and will of its young nationals. Our nation, in order to achieve its aspiration, relies on the thoughts and beliefs and enhanced values that lie in the Islamic culture and Iranian culture. Our nation does not elicit its power from nuclear weapons. The power of our nation is rooted in the justice of its beliefs.

"We have declared and I declare again that the total sum of our nuclear activities in all phases were under the full supervision of the atomic agency, and today we also wish to stay under the supervision of the IAEA and continue our activities. What we have achieved and will achieve in the future will be in the framework of the legitimate rights of Iran and based on the universally accepted laws including the laws of our nation and the IAEA under the Non-Proliferation Treaty. We, on the basis of international rules and our legitimate rights, continue our path towards having nuclear power plants. Unfortunately, our nation in its advancement path, faces some bad temper, some law-breaking, and some coercion by some nations. Of course it is not without precedent in our history. In the movement for nationalizing our oil industry which was our legitimate right, some of these same powers stood up against us and boldly defied the legitimate rights of Iran. Of course, the product of this was a permanent hatred of them rooted in the hearts of our nation. And they today, with the same argument, with the same literature, and with psychological warfare, they try to prevent Iran's access to its legitimate rights. I advise them not to repeat the bitter experience of the past and to respect the rights of the Iranian people. I urge them not to create a permanent hatred in the hearts of the Iranian nation for themselves and in the world.
"We have declared many times and I declare here again that the Iranian progress and power will always be in the service of peace and stability for its neighbors and the entire world, and it will be such in the future."

Wat Khamenei zegt:

"The Leader of the Islamic Republic of Iran, Ayatollah Ali Khamenei has issued the Fatwa that the production, stockpiling and use of nuclear weapons are forbidden under Islam and that the Islamic Republic of Iran shall never acquire these weapons."

Chipie
14 april 2006, 07:35
Er is zeker niets aan de hand... Waar haalt men het? :roll:

Pieke
14 april 2006, 08:24
En leiders spreken natuurlijk altijd de waarheid, en hebben geen geheime agenda. Of is dat enkel Bush die dat heeft?

kaatd
14 april 2006, 08:44
En leiders spreken natuurlijk altijd de waarheid, en hebben geen geheime agenda. Of is dat enkel Bush die dat heeft?

Neenee, Bush spreekt ook de waarheid: hij wil Iran aanvallen. Hij gebruikt alleen een leugen om dat te verantwoorden, met name Weapons of Mass Deception. En zoals bij Irak zijn er weer idioten die erin trappen.

Turkje
14 april 2006, 09:05
En leiders spreken natuurlijk altijd de waarheid, en hebben geen geheime agenda.

Voila. t Zijn zotten die de speeches van Bush en/of Ahmedinezjad voor waarheid aanzien.

Antoon
14 april 2006, 09:33
Er wordt altijd vanuit gegaan dat Iran nucleaire wapens wil produceren. Dat wordt nergens gestaafd, er zijn geen argumenten voor maar het debat beperkt zich tot de vraag 'wanneer zal Iran dé bom hebben' en ook 'hoe moeten we reageren'. Het is belangrijk om af en toe eens te luisteren naar wat men daar in Iran zelf over te zeggen heeft.

Uit een speech van Ahmedinejhad:

"Sciences and technologies thanks to the faith in God is in the service of humanity. It is science tempered by faith that serves peace and progress. We have declared on numerous occasions that we seek peace and stability on the basis of faith in humanity, in a unitary God, and in justice for the entire human race. We have declared many times, and we declare again, that our nuclear technology is in the service of peaceful goals. We declare that mass destruction weapons are sought by those who still think in the mode of 50 years ago. Those who think that political equations and cultural and economic equations can be solved to their benefit by relying on arsenals of mass destruction weapons. Our nation is a civilized nation, a cultured nation, that relies on the faith and will of its young nationals. Our nation, in order to achieve its aspiration, relies on the thoughts and beliefs and enhanced values that lie in the Islamic culture and Iranian culture. Our nation does not elicit its power from nuclear weapons. The power of our nation is rooted in the justice of its beliefs.

"We have declared and I declare again that the total sum of our nuclear activities in all phases were under the full supervision of the atomic agency, and today we also wish to stay under the supervision of the IAEA and continue our activities. What we have achieved and will achieve in the future will be in the framework of the legitimate rights of Iran and based on the universally accepted laws including the laws of our nation and the IAEA under the Non-Proliferation Treaty. We, on the basis of international rules and our legitimate rights, continue our path towards having nuclear power plants. Unfortunately, our nation in its advancement path, faces some bad temper, some law-breaking, and some coercion by some nations. Of course it is not without precedent in our history. In the movement for nationalizing our oil industry which was our legitimate right, some of these same powers stood up against us and boldly defied the legitimate rights of Iran. Of course, the product of this was a permanent hatred of them rooted in the hearts of our nation. And they today, with the same argument, with the same literature, and with psychological warfare, they try to prevent Iran's access to its legitimate rights. I advise them not to repeat the bitter experience of the past and to respect the rights of the Iranian people. I urge them not to create a permanent hatred in the hearts of the Iranian nation for themselves and in the world.
"We have declared many times and I declare here again that the Iranian progress and power will always be in the service of peace and stability for its neighbors and the entire world, and it will be such in the future."

Wat Khamenei zegt:

"The Leader of the Islamic Republic of Iran, Ayatollah Ali Khamenei has issued the Fatwa that the production, stockpiling and use of nuclear weapons are forbidden under Islam and that the Islamic Republic of Iran shall never acquire these weapons."

Je kunt mij altijd bekritiseren om mijn steun aan Bush. En je hebt ook het recht om zijn woorden in vraag te stellen.

Maar wanneer jij de woorden van zo'n halve gare als Ahmaddinejad en zijn zotte Ayatollah's als bewijs komt opdraven om te tonen, zie je wel dat het allemaal in orde is..... Tja, dan gaat jouw geloofwaardigheid toch ook niet echt de hoogte in. :roll:

democratsteve
14 april 2006, 15:47
En leiders spreken natuurlijk altijd de waarheid, en hebben geen geheime agenda. Of is dat enkel Bush die dat heeft?
Tja, als hij zegt dat hij Israel van de kaart wil vegen, d�*n moeten we dat weer wel als de waarheid beschouwen. :roll: :roll:

democratsteve
14 april 2006, 15:52
Maar wanneer jij de woorden van zo'n halve gare als Ahmaddinejad en zijn zotte Ayatollah's als bewijs komt opdraven om te tonen, zie je wel dat het allemaal in orde is..... Tja, dan gaat jouw geloofwaardigheid toch ook niet echt de hoogte in. :roll:
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
En wat doe JIJ dan?????
Jij kwam eergisteren nog met de woorden van die halve gare Bush als bewijs aandraven om uw stelling te verdedigen!!!!
Wie is hier dan de onnozelaar?
Of Ahmaddinejad LIEGT, valt nog af te wachten. (hebt u voorbeelden uit het verleden?)
Dat Bush en z'n zotte kliek gepatenteerde leugenaars zijn, is al HERHAALDELIJK BEWEZEN!!!!!:roll: :roll: :roll:

Pieke
14 april 2006, 16:06
Tja, als hij zegt dat hij Israel van de kaart wil vegen, d�*n moeten we dat weer wel als de waarheid beschouwen. :roll: :roll:

das misschien dan gewoon een communicatiestoornis :roll: :roll:

Chipie
14 april 2006, 16:18
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
En wat doe JIJ dan?????
Jij kwam eergisteren nog met de woorden van die halve gare Bush als bewijs aandraven om uw stelling te verdedigen!!!!
Wie is hier dan de onnozelaar?
Of Ahmaddinejad LIEGT, valt nog af te wachten. (hebt u voorbeelden uit het verleden?)
Dat Bush en z'n zotte kliek gepatenteerde leugenaars zijn, is al HERHAALDELIJK BEWEZEN!!!!!:roll: :roll: :roll:U zo kwaad maken, Steve, is niet goed voor uw tikker... :wink:

democratsteve
14 april 2006, 16:26
U zo kwaad maken, Steve, is niet goed voor uw tikker... :wink:
Kwaad?
Geschokt is een beter woord.

Antoon
14 april 2006, 16:34
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
En wat doe JIJ dan?????
Jij kwam eergisteren nog met de woorden van die halve gare Bush als bewijs aandraven om uw stelling te verdedigen!!!!
Wie is hier dan de onnozelaar?
Of Ahmaddinejad LIEGT, valt nog af te wachten. (hebt u voorbeelden uit het verleden?)
Dat Bush en z'n zotte kliek gepatenteerde leugenaars zijn, is al HERHAALDELIJK BEWEZEN!!!!!:roll: :roll: :roll:

Ik geloof eerder Bush en zijn regering. In ieder geval vertrouw ik op wat zij doen en zeggen.

Jij aan de andere klant, jij hebt het dus liever van Ahmaddinejad en de Ayatollah's.

Zoveel is duidelijk.

BTW : Wanneer ze afkomen met "we gaan Israel vernietigen" dan schrijf je dat we ze niet hoeven te geloven.

En wanneer ze dan zeggen dat ze geen nucleaire wapens gaan maken dan vind je dat we ze wel moeten geloven.

Voor mijn part mag je gerust in Iran gaan wonen. Ik zal dan als tegenprestatie naar de V.S. verhuizen.

Maar ik blijf erbij, Iran's gekende nucleaire installaties, en ook de vermeende en verdachte installaties, moeten gebombardeerd worden, met heel zware bommen, 24u op 24, weken aan eens stuk.

Tot Ahmaddinejad er zelf doof van wordt. Maar hij moet in leven blijven om zijn volk uit te leggen waarom er Iraniërs dood gaan en hij gewoon de rest van de wereld blijft uitdagen.

democratsteve
14 april 2006, 17:03
Ik geloof eerder Bush en zijn regering. In ieder geval vertrouw ik op wat zij doen en zeggen.
Ik ben echt benieuwd naar WAAROP uw "vertrouwen" gestoeld is.:lol:
Ze zeggen nl bijna NOOIT wat ze doen en ze doen NOOIT wat ze zeggen. :roll:

Jij aan de andere klant, jij hebt het dus liever van Ahmaddinejad en de Ayatollah's.
Waar haal je dat nu weer vandaan? :roll:
Ik vroeg u, kan u aantonen dat hij niet te vertrouwen is?
Zoniet is het toch logisch hem op z'n minst het voordeel van de twijfel te gunnen,of niet?



BTW : Wanneer ze afkomen met "we gaan Israel vernietigen" dan schrijf je dat we ze niet hoeven te geloven.

En wanneer ze dan zeggen dat ze geen nucleaire wapens gaan maken dan vind je dat we ze wel moeten geloven.
Neen beste, JIJ draait de zaken hier compleet om.
Als hij zegt dat hij Israel van de kaart wil geven zijn het jullie die zeggen dat we dit moeten geloven, en als hij beweert dat hij geen nucleaire wapens wil maken, zijn het jullie die zeggen dat hem niet mogen geloven.


Voor mijn part mag je gerust in Iran gaan wonen.
Ach ach ach. Weeral die dooddoener die zo stilaan een handelmerk vormen van gasten als jij, Ostyn en Co.
Als de argumenten op zijn, dan luidt het, "verhuis naar Korea of Cuba" en nyu deze keer dus naar Iran.
Sterk!

Maar ik blijf erbij, Iran's gekende nucleaire installaties, en ook de vermeende en verdachte installaties, moeten gebombardeerd worden, met heel zware bommen, 24u op 24, weken aan eens stuk.
Tuurlijk.
Want wij westerlingen zijn de enigen die weten wat democratie en vrijheid is, en iedereen die een andere visie daarop heeft, moet gewoon plat gebombardeerd worden.:roll: :roll:
Tja.

Antoon
14 april 2006, 17:51
Ik ben echt benieuwd naar WAAROP uw "vertrouwen" gestoeld is.:lol:
Ze zeggen nl bijna NOOIT wat ze doen en ze doen NOOIT wat ze zeggen.:roll:

Vandaar dat ze met het grootste aantal stemmen ooit in de geschiedenis van de V.S. zijn herverkozen.

60 miljoen stemmen.



Waar haal je dat nu weer vandaan? :roll:
Ik vroeg u, kan u aantonen dat hij niet te vertrouwen is?
Zoniet is het toch logisch hem op z'n minst het voordeel van de twijfel te gunnen,of niet?

Neen. Een gek als Ahmaddinejad, en zeer zeker ook die gevaarlijke Ayatollah’s, die geef je niet de benefit of the doubt.
De oorlog Irak-Iran, waarbij diezelfde Ayatollah’s mensenzeeën van kinderen van soms 5 jaar oud aan het front lieten afslachten door de gasaanvallen van Saddam , die geef je geen voordeel van vertrouwen.
Alleen al die oorlog heeft aan 1 miljoen mensen het leven gekost. 1 miljoen redenen om ze op geen enkele manier te vertrouwen.




Neen beste, JIJ draait de zaken hier compleet om.
Als hij zegt dat hij Israel van de kaart wil geven zijn het jullie die zeggen dat we dit moeten geloven, en als hij beweert dat hij geen nucleaire wapens wil maken, zijn het jullie die zeggen dat hem niet mogen geloven.

Ik draai niks om. Wij denken gewoon anders.

Ik ga ervan uit dat die Ayatollah’s en hun President gevaarlijke zotten zijn. Als zij doodleuk aankondigen dat ze bezig zijn met fabrieken op te zetten waar Uranium wordt verrijkt, terwijl ze op een zee van olie en een enorme gasbel zitten, dat geloof ik ze voor geen cent dat ze niet bezig zijn om zo snel mogelijk ook een atoomwapen te willen bouwen.
En als diezelfde gevaarlijke gekken met de regelmaat van een klok komen zeggen dat Israel van de kaart moet worden geveegd, dan ga ik dat heel ernstig opnemen, en ze in ieder geval ten gepaste tijde eens tonen wat kan en niet kan.

Jij daarentegen vindt dat je die gevaarlijke gekken gewoon moet laten doen, want ze zeggen zelf dat het allemaal niet naar een atoomwapen zal leiden. En dat je hun genocidale intenties ten opzichte van Israel maar door de vingers kunt laten gaan, al herhalen ze die telkens de wereld nog eens twijfelt of ze dat echt op die manier hebben bedoeld.

Daar gaat het om. Het is over dat verschil dat we het hebben.



Ach ach ach. Weeral die dooddoener die zo stilaan een handelmerk vormen van gasten als jij, Ostyn en Co.
Als de argumenten op zijn, dan luidt het, "verhuis naar Korea of Cuba" en nyu deze keer dus naar Iran.
Sterk!

Niet echt het sterkste punt van mijn bericht. Toegegeven. Had er niet hoeven bij staan.

Maar de reden is verre van wat jij schrijft. Ik heb nog argumenten zat. Trouwens, wat ik tot nu toe heb neergepend over dit onderwerp is zeer zeker niet minder waardig dan wat jij hier schrijft.

En ik begrijp nog steeds niet hoe men aan de ene kant alles in twijfel trekt wat het Westen (lees Amerika) doet, terwijl men tegelijk gewoon met de schouder schudt wanneer gevaarlijke gekken in Iran klaar en duidelijk laten blijken waar ze mee bezig zijn en waarom. Dat gaat me echt te boven.




Tuurlijk.
Want wij westerlingen zijn de enigen die weten wat democratie en vrijheid is, en iedereen die een andere visie daarop heeft, moet gewoon plat gebombardeerd worden.:roll: :roll:
Tja.

Neen. Wat jij schrijft is een leugen. Ik heb nooit geschreven dat wij diegenen die een andere visie hebben moeten platbombarderen.

Ik zeg dat we in een land waar een President zelf komt zeggen dat hij een ander land van de kaart wilt vegen en op zijn eentje Uranium verrijkt en erop staat dat hij dat verder zal doen, je alle nucleaire installaties en fabrieken moet bombarderen en volledig vernietigen.

En daar blijf ik bij.

democratsteve
14 april 2006, 18:06
Vandaar dat ze met het grootste aantal stemmen ooit in de geschiedenis van de V.S. zijn herverkozen.

Hahahaah.
Sterke argumentatie, moet ik zeggen.
Dus als Bush morgen komt beweren dat één en één, drie is, dan vertrouwt u hem omdat hij nu eenmaal het hoogst aantal stemmen ooit heeft gehad bij z'n verkiezing.:lol: :lol: :lol: :lol:
Neen. Een gek als Ahmaddinejad, en zeer zeker ook die gevaarlijke Ayatollah’s, die geef je niet de benefit of the doubt.
Weeral is hier de logica compleet zoek.
Zolang niet is aangetoond dat die persoon in het verleden onbetrouwbaar leek, is het logisch dat hij het voordeel van de twijfel geniet.
Indien is aangetoond dat iemand in het verleden HERHAALDELIJK heeft gelogen, dan is het niet meer zo logisch hem het voordeel van de twijfel te gunnen, laat staan hem zondermeer opnieuw te geloven, zoals jij doet.


Ik ga ervan uit ......

Ja, u gaat nogal van veel uit.
Maar ik denk dat het ondertussen duidelijk is dat "waar jij vanuit gaat" op NIETS is gebasseerd en enkel uw "mening" is. Meer niet.
Getuige het schuldig blijven van een antwoord op de vraag WAAROP uw "vertrouwen" dat Bush de waarheid spreekt, is gebasseerd. :|

Antoon
14 april 2006, 19:53
Hahahaah.
Sterke argumentatie, moet ik zeggen.
Dus als Bush morgen komt beweren dat één en één, drie is, dan vertrouwt u hem omdat hij nu eenmaal het hoogst aantal stemmen ooit heeft gehad bij z'n verkiezing.:lol: :lol: :lol: :lol:

Weeral is hier de logica compleet zoek.
Zolang niet is aangetoond dat die persoon in het verleden onbetrouwbaar leek, is het logisch dat hij het voordeel van de twijfel geniet.
Indien is aangetoond dat iemand in het verleden HERHAALDELIJK heeft gelogen, dan is het niet meer zo logisch hem het voordeel van de twijfel te gunnen, laat staan hem zondermeer opnieuw te geloven, zoals jij doet.


Ja, u gaat nogal van veel uit.
Maar ik denk dat het ondertussen duidelijk is dat "waar jij vanuit gaat" op NIETS is gebasseerd en enkel uw "mening" is. Meer niet.
Getuige het schuldig blijven van een antwoord op de vraag WAAROP uw "vertrouwen" dat Bush de waarheid spreekt, is gebasseerd. :|

Ik merk vooral dat je de echte punten gewoon uit de weg gaat, bijvoorbeeld over jouw preferentie om die gasten het voordeel van de twijfel tegeven, terwijl ze al lang hebben bewezen tot wat ze in staat zijn, en daarentgen op elk puntje gaat zitten miereneuken om zwaar te bashen, wanneer het gaat om onze Westerse regeringen, en vooral dan de Amerikaanse.

En dan haal je twee zinnetjes uit context om te reageren met hahaha en zulkse onzin.

Je bent er gewoon volledig uitgeargumenteerd. Discussie dus klaar. Antoon wint. ;-)

Nu ben ik weg (weekje vakantie).

democratsteve
14 april 2006, 20:20
Ik merk vooral dat je de echte punten gewoon uit de weg gaat,
Die is wederom goed.:lol: :lol:
Het gaat hier in deze discussie toch om de geloofwaardigheid/betrouwbaarheid van beide personen.
Wel, ik zie dat jij voor de derde keer weigert (of niet kan) een antwoord te geven op de vraag WAAROP uw vertrouwen in Bush is gebasseerd.
Ik daarentegen leg uitvoerig m'n argumenten uit waarom ik vind dat Iran het voordeel van de twijfel moet krijgen.

bijvoorbeeld over jouw preferentie om die gasten het voordeel van de twijfel tegeven, terwijl ze al lang hebben bewezen tot wat ze in staat zijn, ....[quote]
Ik zal u, (ook al voor de 2é keer) nog eens vragen om de daad bij het woord te voeren. Tot WAT in staat????
Wat heeft Iran in het verleden uitgevreten dat de VS NIET heeft gedaan?????

[quote]En dan haal je twee zinnetjes uit context om te reageren met hahaha en zulkse onzin.
Beste, ik haal helemaal niets uit de context, ik stel u een eenvoudige vraag, waarop u geen antwoord wil geven.

Je bent er gewoon volledig uitgeargumenteerd. Discussie dus klaar. Antoon wint. ;-)
:| Zeg man, ben jij een kleuter, of wat?
Of zijn het de eerste aftakelingen die hun werk beginnen te doen?
Oude mensen worden ook terug kinds na verloop van tijd.
Maar allez, omdat "winnen" blijkbaar nogal veel betekent voor u......
't Is goed Antoon, jij hebt gewonnen!! :-D
Happy now? :lol:

Nu ben ik weg (weekje vakantie).
Dan wens ik u een pretigge, leerrijke en zinvolle vakantie toe.

lyot
14 april 2006, 20:32
Ik geloof eerder Bush en zijn regering. In ieder geval vertrouw ik op wat zij doen en zeggen.


euh, ik zou toch maar niet alles zomaar voor granted nemen . Naast het feit dat er de laatste jaren regelmatig serieuze 'flaws' zijn opgedoken in de door de Amerikaanse regering aangehaalde argumenten moet je sowieso rekening houden met het feit dat de Amerikaanse regering niet altijd haar geld daar stopt waar haar mond is.. Ondanks alle oorlogszuchtige taal worden er op dit ogenblik openlijke talks gehouden tussen de VS en Iran met betrekking tot Irak..Beetje verder kijken dan hetgeen er aan gezegd wordt kan dus wel van pas komen, me dunkt

Antoon
14 april 2006, 23:46
Dan wens ik u een pretigge, leerrijke en zinvolle vakantie toe.

Dank je , en tot volgende week. ;-)

BTW: zo oud ben ik nu ook weer niet.

Lincoln
15 april 2006, 11:25
Ahmedinajad wordt betaalt door de texanen om de spit door te drijven!;-)

Lincoln
15 april 2006, 12:36
.....maar eerlijk gezegd, die mens die bluft(overdrijft)....

carlgustaaf
15 april 2006, 13:19
Er wordt altijd vanuit gegaan dat Iran nucleaire wapens wil produceren. Dat wordt nergens gestaafd, er zijn geen argumenten voor maar het debat beperkt zich tot de vraag 'wanneer zal Iran dé bom hebben' en ook 'hoe moeten we reageren'. Het is belangrijk om af en toe eens te luisteren naar wat men daar in Iran zelf over te zeggen heeft.

Uit een speech van Ahmedinejhad:

"Sciences and technologies thanks to the faith in God is in the service of humanity. It is science tempered by faith that serves peace and progress. We have declared on numerous occasions that we seek peace and stability on the basis of faith in humanity, in a unitary God, and in justice for the entire human race. We have declared many times, and we declare again, that our nuclear technology is in the service of peaceful goals. We declare that mass destruction weapons are sought by those who still think in the mode of 50 years ago. Those who think that political equations and cultural and economic equations can be solved to their benefit by relying on arsenals of mass destruction weapons. Our nation is a civilized nation, a cultured nation, that relies on the faith and will of its young nationals. Our nation, in order to achieve its aspiration, relies on the thoughts and beliefs and enhanced values that lie in the Islamic culture and Iranian culture. Our nation does not elicit its power from nuclear weapons. The power of our nation is rooted in the justice of its beliefs.

"We have declared and I declare again that the total sum of our nuclear activities in all phases were under the full supervision of the atomic agency, and today we also wish to stay under the supervision of the IAEA and continue our activities. What we have achieved and will achieve in the future will be in the framework of the legitimate rights of Iran and based on the universally accepted laws including the laws of our nation and the IAEA under the Non-Proliferation Treaty. We, on the basis of international rules and our legitimate rights, continue our path towards having nuclear power plants. Unfortunately, our nation in its advancement path, faces some bad temper, some law-breaking, and some coercion by some nations. Of course it is not without precedent in our history. In the movement for nationalizing our oil industry which was our legitimate right, some of these same powers stood up against us and boldly defied the legitimate rights of Iran. Of course, the product of this was a permanent hatred of them rooted in the hearts of our nation. And they today, with the same argument, with the same literature, and with psychological warfare, they try to prevent Iran's access to its legitimate rights. I advise them not to repeat the bitter experience of the past and to respect the rights of the Iranian people. I urge them not to create a permanent hatred in the hearts of the Iranian nation for themselves and in the world.
"We have declared many times and I declare here again that the Iranian progress and power will always be in the service of peace and stability for its neighbors and the entire world, and it will be such in the future."

Wat Khamenei zegt:

"The Leader of the Islamic Republic of Iran, Ayatollah Ali Khamenei has issued the Fatwa that the production, stockpiling and use of nuclear weapons are forbidden under Islam and that the Islamic Republic of Iran shall never acquire these weapons."dat zo een zogezegd linkse tante als Kaatd het voor een would-be "land-van-de-kaart-veger" als die halvegare Ahminedinges opneemt kan er bij mij echt niet in.Of toch wel, haar blinde haat voor Bush doet haar zonder aarzelen voor zijn vijanden kiezen.
Kijk naar Pakistan, nog zo een moslim-land: die vegen precies flink hun voeten aan het islam-verbod om atoom- wapens te bezitten.Trouwens , hoe kan een godsdienst die 1400 jaar geleden in het leven geroepen werd nu atoomkracht verbieden.Er staat in ieder geval geen enkele surra getiteld "gij zult niet met atoomwapens knoeien" in de koran...

carlgustaaf
15 april 2006, 13:25
Neenee, Bush spreekt ook de waarheid: hij wil Iran aanvallen. Hij gebruikt alleen een leugen om dat te verantwoorden, met name Weapons of Mass Deception. En zoals bij Irak zijn er weer idioten die erin trappen.voor mijn part binden ze Ahminedinges, Khamenei, G.W.Bush en Dick Cheney tezamen op een raket naar de maan, het zijn allemaal leugenaars.Wat ik niet begrijp, is dat men de één of de andere kan verdedigen...hoe kan een vrouw nu eigenlijk enige sympatie opbrengen voor ultra fundamentalisten zoals die Iraniërs die daar aan de macht zijn.En dan nog zo een vrijgevochten vrouw als tante Kaatd?!!

1handclapping
15 april 2006, 13:35
Vandaag nog eens een artikeltje gelezen dat Iran alleen maar zeer vies verrijkt Uranium kan produceren & dat de imminente productie van een nucleair wapentuig slechts een kwestie van retoriek is.. Mje als we bedenken dat de USA in 1941 of zo het op 3 jaar klaarspeelde om een bommetje te maken, mogen we toch veronderstellen dat bij de huidige technologische stand in de wereld Iran toch gerust zou mogen gekatalogeerd worden bij de landen die op zeer korte termijn WMD zullen hebben..

Vroeger maakte men lijstjes van landen die mogelijkerwijze op korte termijn
"De bom" kunnen hebben. Ik mis die lijstjes, want het ontbreken ervan wijst op een veel ernstigere zaak : behalve landen zijn er steeds kleiner wordende "organisaties" die over dergelijkje vernietigingstuigen kunnen beschikken. Trouwens het hoeft niet nucleair te zijn : een rugzak en een GSM volstaat reeds ruimschoots om een serieuze dreiging te zijn.

De huidige boodschap mag duidelijk zijn : Wij willen vrede, maar de staat Israël moet weg. Wat zal het volgende zijn ?

kaatd
18 april 2006, 07:39
Wat ik niet begrijp, is dat men de één of de andere kan verdedigen...hoe kan een vrouw nu eigenlijk enige sympatie opbrengen voor ultra fundamentalisten zoals die Iraniërs die daar aan de macht zijn.En dan nog zo een vrijgevochten vrouw als tante Kaatd?!!

Misschien omdat u mijn post niet goed leest of niet alles hebt gelezen wat ik over Iran heb geschreven. En dat kan ik je niet kwalijk nemen.

Maar voor de duidelijkheid: ik heb geen sympathie voor fundamentalisten. Niet die van Iran, niet die van de VS en niet die in België. Wat ik doe is het officiële standpunt weergeven van de Iraanse autoriteit omdat je dat in het debat omtrent Iran nergens leest. Bush zegt letterlijk dat Iran kernwapens nastreeft, Iran zegt letterlijk dat het dat niet doet. Iran zegt haar nucleair programma te onderwerpen aan het IAEA en het IAEA heeft geen enkel argument om te stellen dat Iran het NPT aan haar laars lapt.
In de verklaring van Ahmedinejhad staat letterlijk dat Iran verder wil werken met de IAEA en dat het zich aan het NPT wil houden. Dat is te controleren.

Wat de VS over de kwestie zegt heeft niets met het NPT te maken. Dat gaat -net zoals in Irak - om 'regimechange' en dat is volgens de internationale rechtsregels illegaal.

Maar om je gerust te stellen: ik ben geen voorstander van eender welk regime dat vrouwen onderdrukt, mensen vervolgt en executeert omwille van hun seksuele voorkeur of zich baseert op een godsdienst om een staat in te richten.
Ik ben wel voorstander van het respect voor de soevereiniteit van een volk en tegen de inmengingspolitiek van de VS die overigens niet gericht is op het welzijn van de Iraniërs maar op hun eigen belang.