PDA

View Full Version : barbaarse misdaad in centrum Tel Aviv


garfield
17 april 2006, 16:11
http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/04/17/telaviv.blast/index.html

Vandaag heeft Jihad-tuig weer toegeslagen. In hun eigen lafaardige manier van handelen slagen ze er weer in om dood en verderf te zaaien in het centrum van een westerse stad.
De Jihadi kozen weeral de door hun geliefde doelwit uit, namelijk een buisstation met onschuldigen.
IPV als echte mannen de tegenstander op het slagveld te ontmoeten slaan ze liever toe bij burgerdoelen volwassen hoor :evil:

Zie hier de reacties van enkele Allochtonen in Nederland, lees en erger je
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=898698

Nick_
17 april 2006, 16:17
Blijf gerust hier als je je wilt ergeren aan onzin op een forum. ;)

Lincoln
17 april 2006, 16:18
http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/04/17/telaviv.blast/index.html

Vandaag heeft Jihad-tuig weer toegeslagen. In hun eigen lafaardige manier van handelen slagen ze er weer in om dood en verderf te zaaien in het centrum van een westerse stad.
De Jihadi kozen weeral de door hun geliefde doelwit uit, namelijk een buisstation met onschuldigen.
IPV als echte mannen de tegenstander op het slagveld te ontmoeten slaan ze liever toe bij burgerdoelen volwassen hoor :evil:

Zie hier de reacties van enkele Allochtonen in Nederland, lees en erger je
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=898698Waarom had je dit niet gemeld toen de israeli's met appachi's en f16 de hele vier maanden palestina aan het terroriseren zijn met rakketen een bommenwerpers??

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:19
Waarom had je dit niet gemeld toen de israeli's met appachi's en f16 de hele vier maanden palestina aan het terroriseren met rakketen een bommenwerpers??

Misschien omdat die Israelische acties gericht waren tegen terroristen?

Lincoln
17 april 2006, 16:20
Misschien omdat die Israelische acties gericht waren tegen terroristen?Dus volgens jouw is heel het palestijnse volk terroristen??

Nick_
17 april 2006, 16:20
Misschien omdat die Israelische acties gericht waren tegen terroristen?


Dat is de officiële Israëlische uitleg. Daar blijft het ook bij, volgens mij. :|

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:21
Dus volgens jouw is heel het palestijnse volk terroristen??

Neen. Hun regering wordt momenteel wel geleid door terroristen en de Palestijnse Autoriteit laat terroristen toe om vrij te opereren in de Palestijnse gebieden. De Israelische strijdkrachten proberen die terroristen uit te schakelen, vermits de Palestijnen dat zelf weigeren.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:23
Dat is de officiële Israëlische uitleg. Daar blijft het ook bij, volgens mij. :|

Neen, dat zijn ook de feiten. Indien de Palestijnse Autoriteit de terroristische bewegingen zelf zou bestrijden zou het Israelische optreden niet nodig zijn. Maar de PA verkiest de terroristen te koesteren. Jammer.

Lincoln
17 april 2006, 16:24
Neen. Hun regering wordt momenteel wel geleid door terroristen en de Palestijnse Autoriteit laat terroristen toe om vrij te opereren in de Palestijnse gebieden. De Israelische strijdkrachten proberen die terroristen uit te schakelen, vermits de Palestijnen dat zelf weigeren.Ik heb daarjuist de krant gelezen dat deze aanslag de eerst is in twee jaar is, hoeveel aanslagen heeft israel uitgevoerd in minder dan deze laatste vier maanden ??

Flippend Rund
17 april 2006, 16:24
Neen. Hun regering wordt momenteel wel geleid door terroristen en de Palestijnse Autoriteit laat terroristen toe om vrij te opereren in de Palestijnse gebieden. De Israelische strijdkrachten proberen die terroristen uit te schakelen, vermits de Palestijnen dat zelf weigeren.

de Palestijnse Authoriteit heeft geen Apaches en F16's, slimmeke

garfield
17 april 2006, 16:24
Neen. Hun regering wordt momenteel wel geleid door terroristen en de Palestijnse Autoriteit laat terroristen toe om vrij te opereren in de Palestijnse gebieden. De Israelische strijdkrachten proberen die terroristen uit te schakelen, vermits de Palestijnen dat zelf weigeren.

klopt zelfs ten tijde van Arafat was het anti-terrorisme beleid van de PA een lachertje. De PA heeft nooit ook maar iets ondernomen om Jihad, Hamas of Alqsa te ontmantelen

Pietje
17 april 2006, 16:25
Neen, dat zijn ook de feiten. Indien de Palestijnse Autoriteit de terroristische bewegingen zelf zou bestrijden zou het Israelische optreden niet nodig zijn. Maar de PA verkiest de terroristen te koesteren. Jammer.

Een terrorist voor de ene, is een vrijheidsstrijder voor de andere. De keikoppen zijn aan beide zijden even hard.

Lincoln
17 april 2006, 16:26
*knip* Beste, gelieve dit soort aanzetten tot geweld niet te gaan citeren aub

KDL

Goed dat ik dat van u weet.

Lincoln
17 april 2006, 16:27
.....het liedje van hetze gaat weer beginnen.....:wink:

Lincoln
17 april 2006, 16:27
.....met daarop volgende gescheld en islambashing.....

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:28
Ik heb daarjuist de krant gelezen dat deze aanslag de eerst is in twee jaar is, hoeveel aanslagen heeft israel uitgevoerd in minder dan deze laatste vier maanden ??

Ik ben blij dat u zich, net zoals mezelf, verheugt over het succes van de Israelische verdedigingswal.
U vergeet wel het ontelbare aantal verijdelde aanslagen, alsook raketaanvallen en dergelijke meer.

Wat Israel betreft, zij plegen geen aanslagen maar ondernemen gerechtvaardigde acties tegen terroristen die zich actief voorbereiden op het doden van onschuldige burgers. Beschaafde mensen erkennen dat er een onderscheid bestaat tussen die twee zaken.

Lincoln
17 april 2006, 16:28
.....sukkelaars.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:29
de Palestijnse Authoriteit heeft geen Apaches en F16's, slimmeke

De PA heeft enkele tienduizenden gewapende troepen. Dat volstaat ruimschoots om in de gebieden die zij controleert de strijd aan te binden met de terroristen. Zij weigeren dit echter.
Vermits Israel die gebieden niet meer bezet (pleit u misschien voor herbezetting) kan het enkel vanuit de lucht ingrijpen.

Djiezes
17 april 2006, 16:30
Hier is de "tussenstand" op 15 januari 2005, gerekend vanaf 29 september 2000, toen Sharon een bezoekje bracht aan Jeruzalem.

900 Israëlische slachtoffers, waarvan 112 minderjarigen (12%)
3223 Palestijnse slachtoffers, waarvan 631 minderjarigen (20%)

recentere cijfers kan ik niet direct vinden, maar deze zeggen al meer dan genoeg...

Lincoln
17 april 2006, 16:31
Ik ben blij dat u zich, net zoals mezelf, verheugt over het succes van de Israelische verdedigingswal.
U vergeet wel het ontelbare aantal verijdelde aanslagen, alsook raketaanvallen en dergelijke meer.

Wat Israel betreft, zij plegen geen aanslagen maar ondernemen gerechtvaardigde acties tegen terroristen die zich actief voorbereiden op het doden van onschuldige burgers. Beschaafde mensen erkennen dat er een onderscheid bestaat tussen die twee zaken.Ik vind dat ook erg dat onschuldige slachtoffers aan de beiden kanten vallen maar het één kan niet gerechtvaardigd worden omwille van het andere!!! Het is niet omwille van de aanwezige terroristen dat een rakket aanval gerechtvaardigd kan zijn om nog eens onschuldige slachtoffers te maken,.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:31
Een terrorist voor de ene, is een vrijheidsstrijder voor de andere. De keikoppen zijn aan beide zijden even hard.

Neen, er bestaat wel degelijk een onderscheid. Als u dat ontkent, dan bent u ongetwijfeld voorstander van het opgeven van alle beschaafde internationale regels.

garfield
17 april 2006, 16:32
de Palestijnse Authoriteit heeft geen Apaches en F16's, slimmeke

Je hebt géén F16 nodig om op die Voorschot van PA op zoek te gaan en de bewuste organisaties te ontmantelen.
De PA verwaarloost zijn taak en brengt zijn buren in gevaar

Flippend Rund
17 april 2006, 16:32
De PA heeft enkele tienduizenden gewapende troepen. Dat volstaat ruimschoots om in de gebieden die zij controleert de strijd aan te binden met de terroristen. Zij weigeren dit echter.
Vermits Israel die gebieden niet meer bezet (pleit u misschien voor herbezetting) kan het enkel vanuit de lucht ingrijpen.

Hamas geniet grote steun binnen de Palestijnse bevolking. Je verwijt de Palestijnen dus dat ze geen zin hebben om een burgeroorlog op te starten.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:33
Hier is de "tussenstand" op 15 januari 2005, gerekend vanaf 29 september 2000, toen Sharon een bezoekje bracht aan Jeruzalem.

900 Israëlische slachtoffers, waarvan 112 minderjarigen (12%)
3223 Palestijnse slachtoffers, waarvan 631 minderjarigen (20%)

recentere cijfers kan ik niet direct vinden, maar deze zeggen al meer dan genoeg...

Inderdaad. Het gebrek aan leiderschap en moed vanwege de Palestijnse Autoriteit heeft dramatische gevolgen.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:34
Ik vind dat ook erg dat onschuldige slachtoffers aan de beiden kanten vallen maar het één kan niet gerechtvaardigd worden omwille van het andere!!! Het is niet omwille van de aanwezige terroristen dat een rakket aanval gerechtvaardigd kan zijn om nog eens onschuldige slachtoffers te maken,.

De Israelische aanvallen zijn gericht tegen bijzonder bloeddorstige terroristen. Dat daarbij soms ook omstaanders het slachtoffer worden is te betreuren, maar is de verantwoordelijkheid van de PA die deze terroristen ongemoeid laat rondlopen.

Lincoln
17 april 2006, 16:35
Hier is de "tussenstand" op 15 januari 2005, gerekend vanaf 29 september 2000, toen Sharon een bezoekje bracht aan Jeruzalem.

900 Israëlische slachtoffers, waarvan 112 minderjarigen (12%)
3223 Palestijnse slachtoffers, waarvan 631 minderjarigen (20%)

recentere cijfers kan ik niet direct vinden, maar deze zeggen al meer dan genoeg........de israelische regering brullen moord een dood als een slachtoffer valt, maar als er aan de andere kant slachtoffers vallen met gevolg van de dagelijkse miserie.....geen vogel die je hoort kraaien, zelfs de laffe arabisch "je-weet-wel" draaien zich om ,om aan de andere kant van hun oor verder te slapen,.

Nick_
17 april 2006, 16:36
Wat Israel betreft, zij plegen geen aanslagen maar ondernemen gerechtvaardigde acties tegen terroristen die zich actief voorbereiden op het doden van onschuldige burgers. Beschaafde mensen erkennen dat er een onderscheid bestaat tussen die twee zaken.

En toch kunnen ze het niet laten olie op het vuur te gooien door een 'veiligheids'muur te bouwen die het Palestijns grondgebied nóg wat inperkt en hele Palestijnse gemeenschappen uiteenrijt.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:36
Hamas geniet grote steun binnen de Palestijnse bevolking. Je verwijt de Palestijnen dus dat ze geen zin hebben om een burgeroorlog op te starten.

Hitler genoot ook grote steun onder de Duitse bevolking.

Hamas is een terroristische organisatie die de Palestijnen alleen nog maar verder in de ellende gaat storten. De Palestijnse leiders die in de voorbije 10 jaar verzuimd hebben om tegen Hamas, Jihad, Al-Aqsa, enz. op te treden dragen een verpletterende verantwoordelijkheid.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:37
En toch kunnen ze het niet laten olie op het vuur te gooien door een 'veiligheids'muur te bouwen die het Palestijns grondgebied nóg wat inperkt en hele Palestijnse gemeenschappen uiteenrijt.

Die "muur" (op de meeste plaatsen een hekken) is helaas noodzakelijk om het soort taferelen dat we vandaag weer zien zoveel mogelijk te vermijden.

Lincoln
17 april 2006, 16:38
De Israelische aanvallen zijn gericht tegen bijzonder bloeddorstige terroristen. Dat daarbij soms ook omstaanders het slachtoffer worden is te betreuren, maar is de verantwoordelijkheid van de PA die deze terroristen ongemoeid laat rondlopen.De palestijnen in de tijd van yasser waren niet stom om een burgeroorlog te starten, als je denkt dat de regering in palestina aan het stuur zit om het schip te sturen dan ben je zeker mis!!!

1handclapping
17 april 2006, 16:38
We moeten een paar misverstanden opruimen :

1. Palestijnen zijn niet allemaal moslims er zijn christelijkeen zelfs joodse palestijnen.
2. Israëli's zijn niet allemaal Joden - 20 % van de Israëli's zijn Arabieren,
waarvan een groot gedeelte Moslim.
---

Het opblazen van een autobus is een terreurdaad, het bestoken van een stadsdeel waar voornamelijk burgers wonen vanuit een gevechtshelicopter
met raketten is een terreurdaad. Dergelijke terreurdaden zullen blijven voortduren tot er vrede is, uiteindelijk komt er vrede : waarom nog 100 jaar wachten ? Onderhandel vandaag ! Niemand kan onderhandelen namens de mensen die in Palestina en Israël wonen : dat moeten die mensen zelf doen (ie. via democratische verkiezingen leiders kiezen die een oplossing naderbij brengen). Het grote wraakroepende feit is dat de mensen die daar wonen zelf oorlogszuchtige leiders kiezen die niet geneigd zijn om op een eerlijke open wijze de vrede na te streven.

er zijn gelukkig velen in de beide gebieden die vrede wensen : zij vormen echter de minderheid. Ik zou voorstellen dat die mensen die absoluut hun kinderen (tussen 16 en 22 jaar) willen opofferen voor hun nationalistisch/religieus ideaal die ergens in een veldje bijeen laten komen enmet niet al te gesofistikeerde wapens het konflikt laten uitvechten.
Dat is toch de manier waarop de mensheid het sedert mensenheugenis doet ? Jullie willen jullie zonen en dochters zien sterven ? OK : inch Allah !

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:39
De palestijnen in de tijd van yasser waren niet stom om een burgeroorlog te starten, als je denkt dat de regering in palestina aan het stuur zit om het schip te sturen dan ben je zeker mis!!!

Helaas heeft Arafat vooral aan het stuur gezeten om zichzelf te verrijken. Een tragedie voor de Palestijnen eigenlijk.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:41
het bestoken van een stadsdeel waar voornamelijk burgers wonen vanuit een gevechtshelicopter
met raketten is een terreurdaad.

Het opblazen vanuit een helicopter van een auto waarin een een terrorist zit die een bloedige aanslag voorbereidt is geen terreurdaad.

Nick_
17 april 2006, 16:42
Die "muur" (op de meeste plaatsen een hekken) is helaas noodzakelijk om het soort taferelen dat we vandaag weer zien zoveel mogelijk te vermijden.

Als die muur (op de meeste plaatsen een hekken) dit doel diende, dan zou hij op één lijn moeten staan met de huidige grenzen. Niet dus.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:44
Als die muur (op de meeste plaatsen een hekken) dit doel diende, dan zou hij op één lijn moeten staan met de huidige grenzen. Niet dus.

Er zijn op dit moment nog geen definitieve grenzen. Maar dat komt nog wel. Desnoods kan die muur dan wel aangepast worden.

longhorn
17 april 2006, 16:45
Moesten de Palestijnen nu eens stoppen met het (bijna dagelijks) afvuren van Qassam raketten naar Israel vanuit Gaza. Jozef heeft gelijk dat de PA machteloos is tegenover de militanten.

Lincoln
17 april 2006, 16:45
Hitler genoot ook grote steun onder de Duitse bevolking.

Hamas is een terroristische organisatie die de Palestijnen alleen nog maar verder in de ellende gaat storten. De Palestijnse leiders die in de voorbije 10 jaar verzuimd hebben om tegen Hamas, Jihad, Al-Aqsa, enz. op te treden dragen een verpletterende verantwoordelijkheid.Ik ben het volledig met u eens maar dat wil niet zeggen dat een rakket aanval op de arme palestijnen rechtvaardigd, dat wil niet zeggen dat het uitkappen van olijfbomen rechtvaardigd , dat wil niet zeggen dat het inpalmen van grondgebieden van onschuldige boeren rechtvaardigd, dat wil niet zeggen dat het verbouwen en bouwen van huizen of het vernielen daarvan op het palestijnse grondgebied rechtvaardigd, wat de palestijnen vandaag uitvoeren is niet meer dan proberen hun recht op leven terug te winnen door gebruik van geweld ( wat ik jammer vind ), ik zeg niet dat de israelisch geen recht op leven een erkening hebben!

Nick_
17 april 2006, 16:46
Er zijn op dit moment nog geen definitieve grenzen.

Dus heeft Israël zomaar het recht land in te pikken waar het hen uitkomt?

Lincoln
17 april 2006, 16:48
Moesten de Palestijnen nu eens stoppen met het (bijna dagelijks) afvuren van Qassam raketten naar Israel vanuit Gaza. Jozef heeft gelijk dat de PA machteloos is tegenover de militanten......dat zal niet uitreiken ,israel gaat door met liquidaties dat is zijn manier om te overleven, zonder chaos in het MO dreigt israel op te houden met overleven.

Mustius
17 april 2006, 16:49
Israel is een piratenstaat die moet verdwijnen!De aanslag van vandaag gericht op Moslims is een daad dat de Islam niet rechtvaardigt, vermits de slachtoffers allemaal onschuldige burgers zijn...
Maar ik kan natuurlijk ook van één kant de frustaties van de Palestijnen begrijpen,maar keur het niet goed!!! Wat zouden jullie doen als ze jullie land zouden afpakken en daarna uw vrouw, kinderen vermoorden onder de mom van "terrorismebestrijding"...
Bende hypocriete schijnheilige bastaarden is Israel...

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:51
Ik ben het volledig met u eens maar dat wil niet zeggen dat een rakket aanval op de arme palestijnen rechtvaardigd, dat wil niet zeggen dat het uitkappen van olijfbomen rechtvaardigd , dat wil niet zeggen dat het inpalmen van grondgebieden van onschuldige boeren rechtvaardigd, dat wil niet zeggen dat het verbouwen en bouwen van huizen of het vernielen daarvan op het palestijnse grondgebied rechtvaardigd, wat de palestijnen vandaag uitvoeren is niet meer dan proberen hun recht op leven terug te winnen door gebruik van geweld ( wat ik jammer vind ), ik zeg niet dat de israelisch geen recht op leven een erkening hebben!

Maar ze moeten volgens u wel gewoon de terroristen in alle rust laten opereren volgens u!

longhorn
17 april 2006, 16:52
.....dat zal niet uitreiken ,israel gaat door met liquidaties dat is zijn manier om te overleven, zonder chaos in het MO dreigt israel op te houden met overleven.

Waarom heeft Israel chaos nodig om te overleven? Ik denk dat ze niets liever willen dan een vreedzaam bestaan tussen hun buren. Arabische en Iraanse diktaturen daarentegen hebben Israel als zwart schaap nodig om in het zadel te blijven.

Mustius
17 april 2006, 16:53
De grootste terrorist is Israel himself mijn beste...
Trouwens hoe kan iemand die de PKK zelfs steunt, nu opeens een land als Israel steunen, komt daar door Islamofobie??

Tavek
17 april 2006, 16:53
Ik vraag me af wanneer de oorspronkelijke bewoners van Israel (het gebied wat het omvat) is gevraagd of de Joden er hun staat mochten stichten......

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:55
Dus heeft Israël zomaar het recht land in te pikken waar het hen uitkomt?

Neen. Ik denk ook dat er in de geschiedenis van de laatste 100 jaar nog maar weinig landen zijn die relatief gezien zoveel land hebben opgegeven nadat ze het veroverd hadden in een verdedigingsoorlog.

Het essentiële is dat er een Israëlische staat komt binnen verdedigbare en veilige grenzen en een Palestijnse staat binnen leefbare grenzen (volgens mij zal een Palestijnse staat om echt leefbaar te zijn wel altijd een confederatie moeten vormen met een ander Arabische land). Die grenzen worden best zo getrokken dat zo weinig mogelijk mensen moeten verhuizen en/of zich ongewild aan "de verkeerde kant" bevinden. Maar een zekere volksverhuizing zal er bijna steeds aan te pas komen (zie bv. Gaza).

garfield
17 april 2006, 16:55
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht.asp?artnr=95074&rss=true

:evil:

1handclapping
17 april 2006, 16:56
Het opblazen vanuit een helicopter van een auto waarin een een terrorist zit die een bloedige aanslag voorbereidt is geen terreurdaad.


Als ik de link nog eens vind zal ik het niet nalaten hem door te geven : het is alleszins eigenaardig maar waar, zo dat beide zijden evenveel burger als militaire slachtoffers maken.

Afgaande op welke bron wil de heersende propaganda de wereld wijsmaken dat de Israëli's/Palestijnen voornamelijk burgerslachtoffers maken en de militairen die getroffen worden
eigenlijk slechts "collateral damage" zijn. Niets is minder waar :
zowel van Palestijnse als van Israëlische zijde treft men voor ca. 40 % Militairen en 60 % Burgers. Onlangs was er overigens een programma over Israëlische helicopeterpiloten die gewoon weigeren nog missies uit te voeren omdat het bij deze missies zo goed als uitgesloten is de burgerbevolking te ontzien.

Zoals gezegd : Vrede kan er slechts komen indien in de beide gebieden door democratische verkiezingen mensen aan de macht komen die deze vrede willen bewerkstelligen.

Mustius
17 april 2006, 16:57
Waarom heeft Israel chaos nodig om te overleven? Ik denk dat ze niets liever willen dan een vreedzaam bestaan tussen hun buren. Arabische en Iraanse diktaturen daarentegen hebben Israel als zwart schaap nodig om in het zadel te blijven.



Israel heeft chaos nodig ook om uit te breiden, de grootste droom van Israel is "ERETZ ISRAEL" vanuit de Nijl tot aan de Eufraat en de Tigris en onder Erzurum...
Wisten jullie trouwens dat nu heel veel Joden grond kopen in zuidoost Turkije, in deze gebieden, zelfs onvruchtbare, waardeloze gronden worden overgekocht, joodse vrouwen komen hun kind in Urfa op de wereld brengen,zodat het op hun later op hun pas staat dat ze van Turkije afkomstig zijn, en op die manier grond kunnen claimen...
Maar deze keer zal het de zionistische zwijnen niet lukken....

Jozef Ostyn
17 april 2006, 16:57
Zoals gezegd : Vrede kan er slechts komen indien in de beide gebieden door democratische verkiezingen mensen aan de macht komen die deze vrede willen bewerkstelligen.


Dat zal niet gebeuren zoland de PA meent dat terroristen vrijuit moeten kunnen opereren vanuit Palestijns gebied.

Nick_
17 april 2006, 16:58
Het essentiële is dat er een Israëlische staat komt binnen verdedigbare en veilige grenzen en een Palestijnse staat binnen leefbare grenzen (volgens mij zal een Palestijnse staat om echt leefbaar te zijn wel altijd een confederatie moeten vormen met een ander Arabische land). Die grenzen worden best zo getrokken dat zo weinig mogelijk mensen moeten verhuizen en/of zich ongewild aan "de verkeerde kant" bevinden. Maar een zekere volksverhuizing zal er bijna steeds aan te pas komen (zie bv. Gaza).

Gelukkig zijn we het nog eens met het 'essentiële'. ;)

garfield
17 april 2006, 17:01
Israel heeft chaos nodig ook om uit te breiden, de grootste droom van Israel is "ERETZ ISRAEL" vanuit de Nijl tot aan de Eufraat en de Tigris en onder Erzurum.......

De groep israëlisch die in een Eretz Israël geloven is véééééél kleiner dan de groep palestijnen die dromen van een Palestina van de Zee naar de Rivier.


Wisten jullie trouwens dat nu heel veel Joden grond kopen in zuidoost Turkije, in deze gebieden, zelfs onvruchtbare, waardeloze gronden worden overgekocht,......

wist je dat Marokkanen veel eigendom kopen in Brussel, en diverse andere steden ???

longhorn
17 april 2006, 17:01
Israel heeft chaos nodig ook om uit te breiden, de grootste droom van Israel is "ERETZ ISRAEL" vanuit de Nijl tot aan de Eufraat en de Tigris en onder Erzurum...
Wisten jullie trouwens dat nu heel veel Joden grond kopen in zuidoost Turkije, in deze gebieden, zelfs onvruchtbare, waardeloze gronden worden overgekocht, joodse vrouwen komen hun kind in Urfa op de wereld brengen,zodat het op hun later op hun pas staat dat ze van Turkije afkomstig zijn, en op die manier grond kunnen claimen...
Maar deze keer zal het de zionistische zwijnen niet lukken....

Als Turkije joden land laat kopen, is daar toch niets verkeerds mee? Of heb je liever dat er nog joodse nederzettingen bijgebouwd worden? Amerikanen kopen ook veel grond in Mexico, Panama en Costa Rica. Ook met de bedoeling om die landen over te nemen? Neen, die landen zien ze graag komen met hun dollars.

Lincoln
17 april 2006, 17:24
Het opblazen vanuit een helicopter van een auto waarin een een terrorist zit die een bloedige aanslag voorbereidt is geen terreurdaad.Je kunt het ééne geweld niet rechtvaardigen en tegelijk het andere veroordelen, ofwel rechtvaardig je het geweld over de hele lijn of anders veroordeel je het geweld in al zijn vormen en normen,.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 17:25
Je kunt het ééne geweld niet rechtvaardigen en tegelijk het andere veroordelen, ofwel rechtvaardig je het geweld over de hele lijn of anders veroordeel je het geweld in al zijn vormen en normen,.

Het neerschieten van een misdadiger die een misdaad gaat plegen moet volgens u dus veroordeeld worden?

Lincoln
17 april 2006, 17:28
Maar ze moeten volgens u wel gewoon de terroristen in alle rust laten opereren volgens u!Probleem is "wat-is-voor-israel-terroristen" ??,volgens israel(zionisten!) zijn alle palestijnen terorristen!

Jozef Ostyn
17 april 2006, 17:29
Probleem is "wat-is-voor-israel-terroristen" ??,volgens israel(zionisten!) zijn alle palestijnen terorristen!

Neen, dat is een leugen en dat weet u.

Lincoln
17 april 2006, 17:30
Waarom heeft Israel chaos nodig om te overleven? Ik denk dat ze niets liever willen dan een vreedzaam bestaan tussen hun buren. Arabische en Iraanse diktaturen daarentegen hebben Israel als zwart schaap nodig om in het zadel te blijven.Elke regering heeft een zondebok nodig om te overleven, zelfs belgie! in dit geval is dat het VB ! En omgekeerd, het VB heeft een zondebok nodig om te overleven in dit geval zijn dat de vreemdeling,.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 17:32
Elke regering heeft een zondebok nodig om te overleven, zelfs belgie! in dit geval is dat het VB ! En omgekeerd, het VB heeft een zondebok nodig om te overleven in dit geval zijn dat de vreemdeling,.

Gelukkig hebt u blijkbaar geen actieve hersencellen nodig om te overleven.

Lincoln
17 april 2006, 17:32
Neen. Ik denk ook dat er in de geschiedenis van de laatste 100 jaar nog maar weinig landen zijn die relatief gezien zoveel land hebben opgegeven nadat ze het veroverd hadden in een verdedigingsoorlog.

Het essentiële is dat er een Israëlische staat komt binnen verdedigbare en veilige grenzen en een Palestijnse staat binnen leefbare grenzen (volgens mij zal een Palestijnse staat om echt leefbaar te zijn wel altijd een confederatie moeten vormen met een ander Arabische land). Die grenzen worden best zo getrokken dat zo weinig mogelijk mensen moeten verhuizen en/of zich ongewild aan "de verkeerde kant" bevinden. Maar een zekere volksverhuizing zal er bijna steeds aan te pas komen (zie bv. Gaza).Een palestijnse staat is een droom voor de palestijnen en een illusie voor de israeli's, wie beweert dat er een palestijnse staat zal komen is aan het dromen, een palestijnse staat zal er nooit komen ,never!

Lincoln
17 april 2006, 17:35
.....zolang de staat israel bestaat zal palestina alleen als een subcontinent binnen de staat israel worden gezien, een staat binnen een staat, maar als staat dat nooit!

PollyCorrect
17 april 2006, 17:36
Ik zag het ook net op het nieuws. De dader: een ventje van 16 dat de islam verkeerd begrepen heeft.

Vreselijk.

Binnenkort ook bij 'ons' (=hun).

Lincoln
17 april 2006, 17:37
http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht.asp?artnr=95074&rss=true

:evil:.....dat hebben ze van de israel's geleerd! Wanneer bestond hamas alweer en door wie is hamas opgang gekomen als partij???

Lincoln
17 april 2006, 17:39
Het neerschieten van een misdadiger die een misdaad gaat plegen moet volgens u dus veroordeeld worden?Alleen een rechtbank heeft het recht om te veroordelen en niet millitaire instanties,.

Lincoln
17 april 2006, 17:40
Neen, dat is een leugen en dat weet u.Dat kun je zeggen, maar volgens de israeli's is dat zo.

Lincoln
17 april 2006, 17:42
Gelukkig hebt u blijkbaar geen actieve hersencellen nodig om te overleven.Gelukkig maar,Ik beschouw dat als een compliment.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 19:15
Alleen een rechtbank heeft het recht om te veroordelen en niet millitaire instanties,.

Een rechtbank heeft hier niets mee te maken. Het gaat om het voorkomen van aanslagen. U heeft blijkbaar liever dat ze kunnen doorgaan.

Lincoln
17 april 2006, 19:37
Een rechtbank heeft hier niets mee te maken. Het gaat om het voorkomen van aanslagen. U heeft blijkbaar liever dat ze kunnen doorgaan.Een aanslag heeft zijn motieven, in dit geval zijn de motieven klaar en duidelijk,wanneer deze motieven weg zijn zullen de aanslagen van zelf ophouden (d.w.n.z dat ik voor het gebruik van geweld ben),.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 19:39
Een aanslag heeft zijn motieven, in dit geval zijn de motieven klaar en duidelijk,wanneer deze motieven weg zijn zullen de aanslagen van zelf ophouden (d.w.n.z dat ik voor het gebruik van geweld ben),.

De motieven hier zijn de uitroeiing van een volk. Daarover valt niet te discussiëren.

longhorn
17 april 2006, 19:43
Toch wel weer heel laf van de (volwassen) leiders van Islamic Jihad om een makkelijk te brainwashen 16-jarige met een bomgordel de dood in te jagen.

Lincoln
17 april 2006, 19:43
De motieven hier zijn de uitroeiing van een volk. Daarover valt niet te discussiëren.Dat is wat jij denkt, de motieven zijn de terugtrekking van israeli's uit alle palestijnse gebieden (grenzen van 1945 ,maar zelfs de grenzen van 1969 willen ze niet erkenen), een palestina erkenen als staat,.

Jozef Ostyn
17 april 2006, 19:44
Dat is wat jij denkt, de motieven zijn de terugtrekking van israeli's uit alle palestijnse gebieden (grenzen van 1945 ,maar zelfs de grenzen van 1969 willen ze niet erkenen), een palestina erkenen als staat,.

Alweer een leugen: de expliciete bedoeling van Hamas, Islamic Jihad en hun sponsors in Iran is de vernietiging van Israel en de uitroeiing van de Joden.

Lincoln
17 april 2006, 19:47
Alweer een leugen: de expliciete bedoeling van Hamas, Islamic Jihad en hun sponsors in Iran is de vernietiging van Israel en de uitroeiing van de Joden.Hamas of geen hamas, ik spreek over de palestijnse bevolking,. De wil van het palestijnse bevolking is dat palestina erkend wordt als staat een dat de palestijnen het recht hebben om te leven zoals alle andere volkeren op deze wereld of is dat moeilijk te begrijpen??

Jozef Ostyn
17 april 2006, 19:53
Hamas of geen hamas, ik spreek over de palestijnse bevolking,. De wil van het palestijnse bevolking is dat palestina erkend wordt als staat een dat de palestijnen het recht hebben om te leven zoals alle andere volkeren op deze wereld of is dat moeilijk te begrijpen??

U blijft liegen, ditmaal over wat u bedoelde. U had het wel degelijk over de motieven van de terroristen.

Lincoln
17 april 2006, 19:57
U blijft liegen, ditmaal over wat u bedoelde. U had het wel degelijk over de motieven van de terroristen.Terroristen??

Lincoln
17 april 2006, 19:59
Dus volgens u zijn de palestijnen terroristen, goed dat ik het weet.....ik zal ook geen moeite doen om verder te discussieren ,. Met veel dank.....

Jozef Ostyn
17 april 2006, 20:02
Dus volgens u zijn de palestijnen terroristen, goed dat ik het weet.....ik zal ook geen moeite doen om verder te discussieren ,. Met veel dank.....

U blijft gewoon liegen (blijkbaar een niet te onderdrukken drang). U had het over de motivatie van diegenen die aanslagen plegen. Dat zijn inderdaad terroristen.

Apocalyps
17 april 2006, 20:03
Gebeurd daarginds al decennias lang, waarom is het nu plotseling barbaars? Waren de vorige Palestijnse en Israëlische aanslagen met rondvliegende lichaamsdelen dan niet barbaars?

Lincoln
17 april 2006, 20:09
U blijft gewoon liegen (blijkbaar een niet te onderdrukken drang). U had het over de motivatie van diegenen die aanslagen plegen. Dat zijn inderdaad terroristen.U blijft doordrummen......

Weisse Wolf
17 april 2006, 20:32
http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/04/17/telaviv.blast/index.html

Vandaag heeft Jihad-tuig weer toegeslagen. In hun eigen lafaardige manier van handelen slagen ze er weer in om dood en verderf te zaaien in het centrum van een westerse stad.
De Jihadi kozen weeral de door hun geliefde doelwit uit, namelijk een buisstation met onschuldigen.
IPV als echte mannen de tegenstander op het slagveld te ontmoeten slaan ze liever toe bij burgerdoelen volwassen hoor :evil: De Palestijnse vrijheidsstrijders pakken het juist heel slim aan, op de conventionele manier en tegen een modern leger maken ze geen schijn van een kans.

Zie hier de reacties van enkele Allochtonen in Nederland, lees en erger je
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=898698:lol:
De vijand van mijn vijand is mijn vriend? Vergeet het maar!

lyot
17 april 2006, 20:45
Dat is wat jij denkt, de motieven zijn de terugtrekking van israeli's uit alle palestijnse gebieden (grenzen van 1945 ,maar zelfs de grenzen van 1969 willen ze niet erkenen), een palestina erkenen als staat,.

dat is dan wat jij denkt, maar blijkbaar is dat niet wat Hamas en PIJ erover denken.. Als het zo simpel was als jij het stelde, dan was er , beste Lincoln, al een oplossing gevonden

Casca
17 april 2006, 21:04
Laten we niet vergeten dat volgens peilingen de overgrote meerderheid van de Palestijnen zelfmoordaanslagen sterk afkeurt indien deze tegen burgers gericht zijn.

Jazeker
17 april 2006, 21:40
http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/04/17/telaviv.blast/index.html

Vandaag heeft Jihad-tuig weer toegeslagen. In hun eigen lafaardige manier van handelen slagen ze er weer in om dood en verderf te zaaien in het centrum van een westerse stad.
De Jihadi kozen weeral de door hun geliefde doelwit uit, namelijk een buisstation met onschuldigen.
IPV als echte mannen de tegenstander op het slagveld te ontmoeten slaan ze liever toe bij burgerdoelen volwassen hoor :evil:

Zie hier de reacties van enkele Allochtonen in Nederland, lees en erger je
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=898698

Momenteel krijg ik dit te zien :

De server is te druk momenteel. Probeer het later opnieuw.

Als de server door de drukte overbelast raakt worden niet-ingelogde gebruikers (gasten) geweerd en krijgen ingelogde gebruikers (leden) voorrang.

Chipie
17 april 2006, 21:58
Momenteel krijg ik dit te zien :Boeiend...

Jozef Ostyn
17 april 2006, 23:10
Laten we niet vergeten dat volgens peilingen de overgrote meerderheid van de Palestijnen zelfmoordaanslagen sterk afkeurt indien deze tegen burgers gericht zijn.

Dat is toch niet wat bleek uit de recente verkiezingsuitslag, waarbij de meerderheid van de Palestijnen stemde voor een terroristische organisatie die zelfmoordaanslagen propageert.

Casca
18 april 2006, 11:59
Uw interpretatie van de verkiezingsuitslag strookt niet met de werkelijkheid. Palestijnen zijn geen moordzuchtig volkje. Ik raad je aan het interview met Isabelle Daneels, VRT correspondente, in de Humo van vorige week eens te lezen.

kaatd
18 april 2006, 16:24
Het essentiële is dat er een Israëlische staat komt binnen verdedigbare en veilige grenzen en een Palestijnse staat binnen leefbare grenzen (volgens mij zal een Palestijnse staat om echt leefbaar te zijn wel altijd een confederatie moeten vormen met een ander Arabische land).

Het is niet aan mij om te bepalen wat er moet gebeuren. Maar ik sta toch altijd een beetje versteld van het gemak waarmee mensen stellen dat er twee staten moeten komen. Persoonlijk zie ik niet goed in waarom. Ik ben geen voorstander van homogene volksstaten en ik begrijp niet goed waarom een Joodse staat een homogeen Joodse staat zou moeten zijn waar Palestijnen als tweederangsburgers worden beschouwd. Je pleit hier voor een confederatie tussen Arabische landen, maar waarom geen confederatie tussen Semitische landen? Waarbij Joden en Palestijnen samen een staat vormen en waarbij godsdienst geen enkele rol speelt? Waarom geen staat waarin Moslims en Joden gelijkwaardige burgers zijn? Mij lijkt dat op lange termijn de enige oplossing.

kaatd
18 april 2006, 16:27
de meerderheid van de Palestijnen stemde voor een terroristische organisatie die zelfmoordaanslagen propageert.

Hamas is wel meer dan dat. Het is ook een organisatie waarvan de leidende figuren niet van corruptie verdacht worden, een organisatie die financiële hulp verleent, die onderwijs verzorgt en talloze andere sociale diensten levert.

Kallikles
18 april 2006, 16:39
Wat Israel betreft, zij plegen geen aanslagen maar ondernemen gerechtvaardigde acties tegen terroristen die zich actief voorbereiden op het doden van onschuldige burgers. Beschaafde mensen erkennen dat er een onderscheid bestaat tussen die twee zaken.

Dat vind ik nu toch ook, Lincoln. Israël onderneemt alleen gerechtvaardigde acties, zoals het opblazen van appartementsgebouwen waar Palestijnse politici zich bevinden. Dat er daarbij veel meer vrouwen en kinderen gedood worden als bij gelijk welke Palestijnse actie, doet niet ter zake.

Zij zijn ten minste bechaafd genoeg om dit met allerlei hypocriete eufemismen te omkleden. En Jozef Ostyn, dat is nog de meest beschaafde van al. Die is zo beschaafd dat hij zeer complexe standpunten naar voren kan brengen.

Zo hangt hij de fervente katholiek uit, maar legitimeert hij tegelijkertijd alle Israëlische aanslagen op een onschuldige burgerbevolking, waarvan zijn christelijke geloofsgenoten een belangrijk deel uitmaken. Dat de paus dit geweld reeds meermaals heeft veroordeeld, kan hij beschaafd naast zich neerleggen.

Jozef Ostyn
18 april 2006, 19:28
Uw interpretatie van de verkiezingsuitslag strookt niet met de werkelijkheid. Palestijnen zijn geen moordzuchtig volkje. Ik raad je aan het interview met Isabelle Daneels, VRT correspondente, in de Humo van vorige week eens te lezen.

Ik raad u aan te luisteren naar de ronduit moordlustige verklaringen van de "ministers" die het vertrouwen kregen van de meerderheid van de Palestijnen.

Jozef Ostyn
18 april 2006, 19:30
Dat vind ik nu toch ook, Lincoln. Israël onderneemt alleen gerechtvaardigde acties, zoals het opblazen van appartementsgebouwen waar Palestijnse politici zich bevinden. Dat er daarbij veel meer vrouwen en kinderen gedood worden als bij gelijk welke Palestijnse actie, doet niet ter zake.

Zij zijn ten minste bechaafd genoeg om dit met allerlei hypocriete eufemismen te omkleden. En Jozef Ostyn, dat is nog de meest beschaafde van al. Die is zo beschaafd dat hij zeer complexe standpunten naar voren kan brengen.

Zo hangt hij de fervente katholiek uit, maar legitimeert hij tegelijkertijd alle Israëlische aanslagen op een onschuldige burgerbevolking, waarvan zijn christelijke geloofsgenoten een belangrijk deel uitmaken. Dat de paus dit geweld reeds meermaals heeft veroordeeld, kan hij beschaafd naast zich neerleggen.

Dat u het verschil niet kent tussen onschuldige burgers en terroristen is uw probleem.

De Paus heeft overigens nog nooit het recht van Israel op zelfverdediging in vraag gesteld, laat staan veroordeeld. Nog deze Paaszondag verdedigde de Paus expliciet het recht van Israel om in veiligheid te leven.

Jozef Ostyn
18 april 2006, 19:48
Overigens heb ik nergens beweerd dat alle Palestijnen, of zelfs een meerderheid onder hen, terroristen zouden zijn. Zo'n bewering zou belachelijk zijn.
Jammer is wel dat de PA steeds de terroristen is blijven ongemoeid laten en dat zoveel Palestijnen de terroristen steunen. Daarmee schaden ze alleen zichzelf. tragisch eigenlijk hoe de Palestijnen al 60 jaar aan één stuk door verkeerde keuzes maken.

Gun
18 april 2006, 23:11
... tragisch eigenlijk hoe de Palestijnen al 60 jaar aan één stuk door verkeerde keuzes maken ...:roll:

carlgustaaf
18 april 2006, 23:29
Neen. Hun regering wordt momenteel wel geleid door terroristen en de Palestijnse Autoriteit laat terroristen toe om vrij te opereren in de Palestijnse gebieden. De Israelische strijdkrachten proberen die terroristen uit te schakelen, vermits de Palestijnen dat zelf weigeren.en de terroristen die de regering leidden, zijn democratisch verkozen...dooe het palestijnse volk...dat wil toch zeggen dat ze er akkoord mee zijn?

carlgustaaf
18 april 2006, 23:31
Een terrorist voor de ene, is een vrijheidsstrijder voor de andere. De keikoppen zijn aan beide zijden even hard.deze oorlog zal ophouden wanneer de laatste Palestijn, en de laatste Jood mekaar omverknallen/ opblazen/neersteken..enz...

carlgustaaf
18 april 2006, 23:34
Hamas is wel meer dan dat. Het is ook een organisatie waarvan de leidende figuren niet van corruptie verdacht worden, een organisatie die financiële hulp verleent, die onderwijs verzorgt en talloze andere sociale diensten levert.met azijn vangt ge geen vliegen.Al die weldaden zijn op z'n minst geïnterresseerd...of denk je van niet?

Sinistra
19 april 2006, 01:03
Hier is de "tussenstand" op 15 januari 2005, gerekend vanaf 29 september 2000, toen Sharon een bezoekje bracht aan Jeruzalem.

900 Israëlische slachtoffers, waarvan 112 minderjarigen (12%)
3223 Palestijnse slachtoffers, waarvan 631 minderjarigen (20%)

recentere cijfers kan ik niet direct vinden, maar deze zeggen al meer dan genoeg...

En wat wil dat dan zeggen, Nazi?? Israëli's leren hun kinderen lezen, schrijven, opvoeden en normen en waarden respecteren die in een democratische samenleving gelden. Palestijnen leren hun kinderen hoe ze het best Joden haten en uit de weg ruimen, mss daarin het verschil in slachtoffers....

Sinistra
19 april 2006, 01:07
Israel is een piratenstaat die moet verdwijnen!De aanslag van vandaag gericht op Moslims is een daad dat de Islam niet rechtvaardigt, vermits de slachtoffers allemaal onschuldige burgers zijn...
Maar ik kan natuurlijk ook van één kant de frustaties van de Palestijnen begrijpen,maar keur het niet goed!!! Wat zouden jullie doen als ze jullie land zouden afpakken en daarna uw vrouw, kinderen vermoorden onder de mom van "terrorismebestrijding"...
Bende hypocriete schijnheilige bastaarden is Israel...

Dat land is niet "afgepakt". Het is er nog stééds en noemt nu Israël. En het is de méést multi-culturéle samenleving van het midden-oosten....

Jazeker
19 april 2006, 01:13
En wat wil dat dan zeggen, Nazi?? Israëli's leren hun kinderen lezen, schrijven, opvoeden en normen en waarden respecteren die in een democratische samenleving gelden. Palestijnen leren hun kinderen hoe ze het best Joden haten en uit de weg ruimen, mss daarin het verschil in slachtoffers....

De wonderen die politics.be kan voltrekken... Djiezes heeft vanaf vandaag het etiket van nazi. 8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O

Sinistra
19 april 2006, 01:18
De wonderen die politics.be kan voltrekken... Djiezes heeft vanaf vandaag het etiket van nazi. 8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O8O

Linkse nazi's bestaan ook men beste...

Jazeker
19 april 2006, 01:21
Linkse nazi's bestaan ook men beste...

Ja hoor. Die bestaan... maar niet in de gedaante die jij denkt. Ze zijn talrijker dan wat jij denkt.

garfield
19 april 2006, 10:25
Momenteel krijg ik dit te zien :
ligt hij weer plat 8O
de amateurs :evil:

Mephisto
19 april 2006, 13:39
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat onderstaand niet wordt vergeten..
http://www.actieplatformpalestina.be/content/campagne/images/campagnebeeld2006_400pix.jpg (http://www.actieplatformpalestina.be/content/campagne/campagne_voorstelling.php)

Mephisto
19 april 2006, 13:53
En wat wil dat dan zeggen, Nazi?? Israëli's leren hun kinderen lezen, schrijven, opvoeden en normen en waarden respecteren die in een democratische samenleving gelden. Palestijnen leren hun kinderen hoe ze het best Joden haten en uit de weg ruimen, mss daarin het verschil in slachtoffers....Niet vergeten dat Israël wordt geholpen door het "rijke westen". Als je dan bedenkt dat het Palestijnse volk zit ingesloten, meer en meer, in gebieden die door Israël worden gecontroleerd, vind ik het niet eens zo gek dat die kinderen doorwrongen worden van haat (onmacht)..

Stel, je bent een Walloniër. En het VB grijpt in Vlaanderen de macht, scheidt Vlaanderen van België af en sleept Brussel mee in die noeiwe confederatie. Zal het niet zo zijn dat de Walloniërs zich serieus in de zak gezet gaan voelen? Zo kun je ook het landjepik van Sharon bekijken..

Lincoln
19 april 2006, 15:09
Linkse nazi's bestaan ook men beste...Radicalen pro-zionist bestaan ook mijn beste, die volharden in hun eigen idiotery waarbij hun verstand op zero geswicht wordt.....

garfield
19 april 2006, 15:27
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat onderstaand niet wordt vergeten..


Dank u voor de lijst van organisaties die staan op mijn lijst :-D

Mustius
19 april 2006, 16:35
Dat land is niet "afgepakt". Het is er nog stééds en noemt nu Israël. En het is de méést multi-culturéle samenleving van het midden-oosten....



AAhh de Palestijnen hebben het aan de zionisten geschonken ofwat?
En timmeke vertel eens meer over "Eretz Israel" waarvan jullie dromen dat men het ook aan jullie "schenkt"???

garfield
19 april 2006, 18:50
AAhh de Palestijnen hebben het aan de zionisten geschonken ofwat?
En timmeke vertel eens meer over "Eretz Israel" waarvan jullie dromen dat men het ook aan jullie "schenkt"???

schenken schenken. er woonden al eeuwen joden daar.

Sinistra
19 april 2006, 18:59
AAhh de Palestijnen hebben het aan de zionisten geschonken ofwat?
En timmeke vertel eens meer over "Eretz Israel" waarvan jullie dromen dat men het ook aan jullie "schenkt"???

Zionisme bestaat uit een waaier van strekkingen, ook linkse men beste. Zionisme is enkel het streven naar een eigen staat voor het eeuwenoude Joodse volk,dat al lang voor de geboorte van Christus in dat gebied lééfde. Niet voor niets werd Jezus de "Jodenkoning" genoemd. De invasie van Arabieren vond slecht plaats in 632 Na Christus toen de Perzen de Romeinen wegjaagde uit de gebieden. Maar er zijn altijd Joden blijven wonen in Palestina. "Eretz Israël" is een project van ultra-Orthodoxe kolonisten, niet mijn project. Ik ben voor een Israël in zijn huidige vorm met gelijke rechten voor Palestijnen en Joden. You got it??

Sinistra
19 april 2006, 19:03
Ik vind het persoonlijk belangrijk dat onderstaand niet wordt vergeten..
http://www.actieplatformpalestina.be/content/campagne/images/campagnebeeld2006_400pix.jpg (http://www.actieplatformpalestina.be/content/campagne/campagne_voorstelling.php)

De Paarse junta in dit land trekt al jaren de "kaart van de Palestijnse terroristen". Niets nieuws onder de zon, dus...

Mephisto
20 april 2006, 11:09
schenken schenken. er woonden al eeuwen joden daar.
En Palestijnen.
Enkel door de inmenging van Europa & USA is het daar compleet fout gelopen.
Wij beloofden de Joden een "eigen land"; zij dachten wellicht "zonder Palestijnen". Ach, dom volk houd je toch, maar waarom kunnen die mensen niet gewoon samenwerken?
Waarom moet Israël zonodig een protectionistische, zionistische staat opzetten?

Openheid en saamhorigheid zijn kwaliteiten die veel belangrijker zijn in de ontwikkeling van het mens-zijn..

garfield
20 april 2006, 15:47
De Paarse junta in dit land trekt al jaren de "kaart van de Palestijnse terroristen". Niets nieuws onder de zon, dus...

klopt.

Kallikles
26 april 2006, 09:23
Dat u het verschil niet kent tussen onschuldige burgers en terroristen is uw probleem.

Dus als Tsahal appartementsblokken bombardeert, dan sterven er geen burgers? Rare logica heb jij...