PDA

View Full Version : Kan iemand me hier even helpen?


Schanulleke
17 april 2006, 22:44
Hallo,

Ik ben hier nieuw en mijn draai nog een beetje aan het zoeken.
De reden dat ik me hier ingeschreven heb, is dat ik erg geshockeerd ben door de moord op Joe, zoals wij allemaal.

Eigenlijk heb ik het erg moeilijk met deze zaken. Ik ben geen racist, maar de laatste 2 jaar zijn meerdere levens van mensen die ik ken ook kapot gemaakt en je mag twee maal raden welke afkomst de daders hadden.

Ik wil geloven dat het toeval is en dat er ook Belgische criminelen bestaan, maar mijn grootmoeder van in de tachtig durft sinds ze op korte tijd 4 maal bestolen is door vreemde zakkenrollers en de laatste keer onder dreiging van een mes, de deur niet meer uit.

Nog tragischer is het verhaal van een nichtje van een vriendin. Zij is vorig jaar op 15 jarige leeftijd gruwelijk verkracht geweest door 5 van dat soort. Het meisje heeft zich sterk gehouden, maar heeft onlangs zelfmoord gepleegd omdat ze het trauma niet verwerkt kreeg.

Een vriendin is getrouwd met een Marokkaan. Voor het huwelijk was het een toffe kerel. Nu herken ik hem nog amper en met mijn vriendin heb ik geen contact meer. Sinds de boerka verboden is, mag ze helemaal niet meer op straat.

Is het toeval dat iedereen die ik in mijn omgeving kapot zie gaan, slachtoffers zijn van Marokkanen? Zitten er dan echt geen gewone mensen tussen?

In geen van deze gevallen is er een dader gevonden of veroordeeld. Is dat ook toeval?

Hoe meer ik op dit forum lees, hoe meer ik ga twijfelen en eigenlijk krijg ik schrik van Marokkanen. Als ik een groepje op straat zie, steek ik voor alle veiligheid maar over.

PollyCorrect
17 april 2006, 22:46
Schanul, ik hoop dat je niet in angst blijft leven. Angst is slecht. Bijna even slecht als al dat geweld dat op ons afkomt elke dag.

Ik wens je veel sterkte.

longhorn
17 april 2006, 22:49
Ik denk niet dat u hier nieuw bent. Misschien wel onder de naam van de voddepop van Wiske...maar uw thread, vooral het verhaal over de verkrachting van uw vriendin, klinkt nogal bekend in de oren. Als mijn intuitie nu toch helemaal ernaast zit, dan hoop ik dat u mijn post negeert.

Schanulleke
17 april 2006, 22:53
Wat bedoel je longhorn? Ik ken hier geen voddepop van Wiske, al beken ik wel fan te zijn van deze strips. De enige reden waarom ik hier zit, is dat ik graag zou weten wat ik politiek correct kan doen met mijn angsten. Ik hoop dat er hier mensen zijn die me ideëen kunnen geven, want ik wil niet meer mensen uit mijn omgeving verliezen.

abi
17 april 2006, 22:56
Ik ken hier geen voddepop van Wiske,.

http://www.strips.be/schanul.htm


Zo ziet da voddegedoe eruit !!!

Schanulleke
17 april 2006, 22:58
Ik dacht dat hij het op iemand anders had. Dat popje ken ik wel. Anders had ik deze naam niet gekozen.

Manuel*
17 april 2006, 23:07
Ik ben geen racist, maar ...

Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest racistische prietpraat te produceren...

Schanulleke
17 april 2006, 23:11
Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest racistische prietpraat te produceren...

Ik wil gewoon niet zo klinken. Als het Belgen waren waarmee de mensen uit mijn omgeving in aanraking komen, had ik het ook vermeld.
Het doet pijn om mensen op dergelijke wijze te verliezen of te zien lijden en ik zou hier graag iets aan doen.
Zijn er hier ook mensen van Marokaanse afkomst die het ook niet meer leuk vinden wat sommige van hun landgenoten hier aanrichten. Ik denk dat dit heel belangrijk is, vermits het aan hun is om het attitude probleem misschien mee te helpen bijsturen.

djimi
17 april 2006, 23:12
Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest racistische prietpraat te produceren...



Het wordt eigenlijk zelfs grappig, op den duur. Maar dat zal wellicht niet de bedoeling zijn.

djimi
17 april 2006, 23:13
Zijn er hier ook mensen van Marokkaanse afkomst die het ook niet meer leuk vinden wat sommige van hun landgenoten hier aanrichten.



Meer dan u zou denken, wees maar gerust.

Schanulleke
17 april 2006, 23:13
Ik denk niet dat u hier nieuw bent. Misschien wel onder de naam van de voddepop van Wiske...maar uw thread, vooral het verhaal over de verkrachting van uw vriendin, klinkt nogal bekend in de oren. Als mijn intuitie nu toch helemaal ernaast zit, dan hoop ik dat u mijn post negeert.

Sorry dat ik u verkeerd begreep, maar mijn kop zit inderdaad vol zagemeel. Mijn gedachten waren er niet bij. Kent u hier dan nog iemand die dergelijke gebeurtenissen heeft meegemaakt? Kan u me misschien zeggen wie, zodat ik hem/haar ook kan contacteren?

Bill
17 april 2006, 23:21
Meer dan u zou denken, wees maar gerust.Alleen blijft deze enorme groep steeds oorverdovend stil...

StevenNr1
17 april 2006, 23:22
Zijn er hier ook mensen van Marokaanse afkomst die het ook niet meer leuk vinden wat sommige van hun landgenoten hier aanrichten.Meestal zijn het Belgen, ook landgenoten van u dus.
Ikzelf woon in Wilrijk, kom vaak op het Kiel, in Berchem en Antwerpen-Noord en heb nog nooit problemen gehad met wie dan ook van vreemde origine, en ik beschouw mijzelf niet als uitzondering, zo ken ik veel mensen, die nog nooit met crimineel gedrag vanwege personen van vreemde origine in contact kwamen. Soms wel wat puberaal machogedrag in groep e.d., maar afhankelijk van hoe je je opstelt vnl., heb je daar ook niet veel last van. Denk gewoon steeds, bij ieder persoon die je voorbijloopt of waarmee je op één of andere manier contact hebt: het is ook maar een mens, een persoon met zijn karakter, zijn problemen, zijn familie en afkomst, zijn gebreken, zijn leuke kanten, zijn sterfelijkheid, de onzinnigheid van zijn bestaan. En probeer verder te kijken dan de angst die je nu blijkbaar opgedaan hebt, wat ik wel begrijp na hetgeen je meemaakte. En zoek de 'vreemde' mensen, de socio-economische en -culturele groepen waarmee je niet meteen contact hebt, ook op, verbreedt je blik op de wereld.

abi
17 april 2006, 23:24
Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest racistische prietpraat te produceren...

snap hem nie :-(

Manuel*
17 april 2006, 23:26
snap hem nie :-(

Natuurlijk niet. U bent immers een Vlaams Blokker. :-D

Bill
17 april 2006, 23:29
Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest racistische prietpraat te produceren...Tsja voor een bepaalde soort is een misdaad gepleegd door 'noordafrikanen' algauw racistische prietpraat.

Manuel*
17 april 2006, 23:31
Tsja voor een bepaalde soort is een misdaad gepleegd door 'noordafrikanen' algauw racistische prietpraat.

Neen, maar de onderhuidse insinuatie dat ALLE Noordafrikanen misdadigers zijn, is dat des te meer.

Bill
17 april 2006, 23:38
Neen, maar de onderhuidse insinuatie dat ALLE Noordafrikanen misdadigers zijn, is dat des te meer.Nergens wordt geïnsinueerd dat ALLE enz.......... Deze opsommingen zijn alleen louter toeval.
;-) Gek dat u zoiets niet inziet.

andev
17 april 2006, 23:42
Hallo,

Ik ben hier nieuw en mijn draai nog een beetje aan het zoeken.
De reden dat ik me hier ingeschreven heb, is dat ik erg geshockeerd ben door de moord op Joe, zoals wij allemaal.

Eigenlijk heb ik het erg moeilijk met deze zaken. Ik ben geen racist, maar de laatste 2 jaar zijn meerdere levens van mensen die ik ken ook kapot gemaakt en je mag twee maal raden welke afkomst de daders hadden.

Ik wil geloven dat het toeval is en dat er ook Belgische criminelen bestaan, maar mijn grootmoeder van in de tachtig durft sinds ze op korte tijd 4 maal bestolen is door vreemde zakkenrollers en de laatste keer onder dreiging van een mes, de deur niet meer uit.

Nog tragischer is het verhaal van een nichtje van een vriendin. Zij is vorig jaar op 15 jarige leeftijd gruwelijk verkracht geweest door 5 van dat soort. Het meisje heeft zich sterk gehouden, maar heeft onlangs zelfmoord gepleegd omdat ze het trauma niet verwerkt kreeg.

Een vriendin is getrouwd met een Marokkaan. Voor het huwelijk was het een toffe kerel. Nu herken ik hem nog amper en met mijn vriendin heb ik geen contact meer. Sinds de boerka verboden is, mag ze helemaal niet meer op straat.

Is het toeval dat iedereen die ik in mijn omgeving kapot zie gaan, slachtoffers zijn van Marokkanen? Zitten er dan echt geen gewone mensen tussen?

In geen van deze gevallen is er een dader gevonden of veroordeeld. Is dat ook toeval?

Hoe meer ik op dit forum lees, hoe meer ik ga twijfelen en eigenlijk krijg ik schrik van Marokkanen. Als ik een groepje op straat zie, steek ik voor alle veiligheid maar over.
Troost je, je gaat hier op het forum mensen ontmoeten die dagelijks contacten hebben met de mensen die je hierboven beschreef... en die daar nog nooit enig probleem, onveiligheidsgevoel of wat dan ook aan over gehouden hebben!
Doe een wandeling, zet je mp3 op en geniet van het leven!

StevenNr1
17 april 2006, 23:42
@topicstarter: Hoe ziet u trouwens of mensen Marokkanen dan wel Belgen van Marokkaanse of andere vreemde origine (en dat kan soms al drie generaties terug zijn), of Libiërs, Algerijnen, Turken, ... zijn? Of loopt u gewoon voor iedereen met een 'verdacht' Noord-Afrikaans uiterlijk de straat over? En wat voor beeld denkt u dat deze mensen dan wel niet van u krijgen?

Knuppel
17 april 2006, 23:50
Natuurlijk niet. U bent immers een Vlaams Blokker. :-D

Bekijk zijn ondertitel eens en je zult zien dat die VB-er de zoveel slimmere Manuel vierkant met zijn balletjes heeft.

Acid
18 april 2006, 00:13
Ik ben geen racist, maar...
Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest racistische prietpraat te produceren...
Het is verbijsterend te moeten vaststellen dat het huidige politiek correcte klimaat ervoor zorgt dat zelfs mensen die het goed menen, zich op voorhand moeten verontschuldigen wanneer zij een keer een terechte, zinnige of kritische opmerking willen maken over de allochtone gemeenschap. Waarna ze dan steevast door de één of andere idioot worden uitgescholden voor racist...

Boppa47
18 april 2006, 09:28
Het is verbijsterend te moeten vaststellen dat het huidige politiek correcte klimaat ervoor zorgt dat zelfs mensen die het goed menen, zich op voorhand moeten verontschuldigen wanneer zij een keer een terechte, zinnige of kritische opmerking willen maken over de allochtone gemeenschap. Waarna ze dan steevast door de één of andere idioot worden uitgescholden voor racist...

Ja, voor het uitschrijven en flitsen van automobilisten kunnen ze massa's
personen inzetten, maar voor onze veiligheid zorgen, ho dat is wat anders, dat brengt geen geld in het laadje. Politiek correct en democratie, zijn in dit land holle woorden geworden, en worden dagelijks verkracht om hun gelijk te halen.

Boadicea
18 april 2006, 10:46
Angst is een slechte raadgever.
Als je jezelf als een angsthaas opstelt, ben je zowieso al verloren tegen roofdieren.
De straat oversteken is het laatste wat je mag doen. Gewoon doorlopen met je hoofd in de lucht. Kijk op hen neer, dat doe ik ook. Daders zoeken een gemakkelijk, dus bang slachtoffer. Als je je angst overwint, is er minder kans dat je ooit slachtoffer wordt.

Ik begrijp dat het moeilijk is, gezien de voorbeelden die je aanhaalt. Persoonlijk vertrouw ik enkel mezelf.

Bob
18 april 2006, 10:52
Meer dan u zou denken, wees maar gerust.

Maar blijft wel een feit dat het een product is van hun eigen cultuur, hun eigen opvoeding, of beter gezegd van een gebrek hiervan. Het zijn vooral zij die er iets moeten aan doen.

Bob
18 april 2006, 10:55
Ikzelf woon in Wilrijk, kom vaak op het Kiel, in Berchem en Antwerpen-Noord en heb nog nooit problemen gehad met wie dan ook van vreemde origine, en ik beschouw mijzelf niet als uitzondering, zo ken ik veel mensen, die nog nooit met crimineel gedrag vanwege personen van vreemde origine in contact kwamen.

Het zal dan wel deze mensen zijn die Daneels bedoelde.

Bob
18 april 2006, 10:56
Natuurlijk niet. U bent immers een Vlaams Blokker. :-D

Wat voor prietpraat is dat nu weer.

Bob
18 april 2006, 10:59
Neen, maar de onderhuidse insinuatie dat ALLE Noordafrikanen misdadigers zijn, is dat des te meer.

Moest ge nu nog zeggen dat alle Noord-Afrikanen werkloos zijn, dan waart ge er al iets dichter bij. ;-)
Maar onze vriendin Van Sant kwam toch wel tot de conclusie dat het misdaadgehalte van Noord-Afrikanen een decade hoger was, dan dit van Vlamingen.

StevenNr1
18 april 2006, 11:34
Over dergelijke studies kan je niet zonder nuance spreken, in een ander topic hebben we het daar toevallig net over gehad, gedeeltelijk: http://forum.politics.be/showthread.php?t=49809&page=5

Manuel*
18 april 2006, 12:24
Moest ge nu nog zeggen dat alle Noord-Afrikanen werkloos zijn, dan waart ge er al iets dichter bij. ;-)
Maar onze vriendin Van Sant kwam toch wel tot de conclusie dat het misdaadgehalte van Noord-Afrikanen een decade hoger was, dan dit van Vlamingen.
Tja, onze vriendin Van San kwam tot conclusies die ze wetenschappelijk niet kon verantwoorden en haar "onderzoek" werd dan ook al snel verwezen naar de enige plaats waar het werkelijk thuishoort: de prullenmand.

Knorretje
18 april 2006, 12:29
Tja, onze vriendin Van San kwam tot conclusies die ze wetenschappelijk niet kon verantwoorden en haar "onderzoek" werd dan ook al snel verwezen naar de enige plaats waar het werkelijk thuishoort: de prullenmand.

Lees : onze beleidsmakers kwamen tot de conclusie dat de resultaten van het onderzoek dermate explosief waren dat ze er niet meer in zouden slagen hun multikul-afzeikverhaaltjes te verkopen.

Manuel*
18 april 2006, 13:11
Lees : onze beleidsmakers kwamen tot de conclusie dat de resultaten van het onderzoek dermate explosief waren dat ze er niet meer in zouden slagen hun multikul-afzeikverhaaltjes te verkopen.
Nee hoor, het waren de collega's van Van San (degenen die wèl hun vak kennen dus) die de onderzoeksresultaten van Van San naar het rijk der fabelen verwezen hebben. Onze beleidsmakers hadden daar niks mee te maken.

Knorretje
18 april 2006, 13:32
Nee hoor, het waren de collega's van Van San (degenen die wèl hun vak kennen dus) die de onderzoeksresultaten van Van San naar het rijk der fabelen verwezen hebben. Onze beleidsmakers hadden daar niks mee te maken.

Oh ja, juist, die wetenschappers die hun conclusies bijstelden onder druk van de politiek correcte beau monde, kwestie van hun subsidies niet te verliezen ...

Manuel*
18 april 2006, 13:45
Oh ja, juist, die wetenschappers die hun conclusies bijstelden onder druk van de politiek correcte beau monde, kwestie van hun subsidies niet te verliezen ...

Bewijs dat.

genehunter
18 april 2006, 13:50
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Schanulleke View Original
Ik ben geen racist, maar...
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Manuel* View Original
Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest racistische prietpraat te produceren...
Kijk hé...

Ikzelf woon in Wilrijk, kom vaak op het Kiel, in Berchem en Antwerpen-Noord en heb nog nooit problemen gehad met wie dan ook van vreemde origine,...
Het is verbazingwekkend hoe vaak mensen dit zinnetje uiten om dan vervolgens de meest politiek correcte prietpraat te produceren...

Analogie iemand?

Vreemd toch, een allochtoon steekt een autochtoon neer en je hoort weer "Ze hangen rond want ze hebben geen werk...", "Had hij maar zijn mp3 speler afgegeven, dan leefde hij nog."

Belachelijk excuses! Phara D zou moeten beschaamd zijn ze boven te durven halen.

Dus, iedereen die geen werk heeft, mag gaan moorden in pikken en we moeten ons zomaar alles laten afnemen? Ok, 's goed, ik stop met 40h per week te werken om de helft aan de staat te geven, verf mij bruin en onder de schaamlap van political correctness en het meelijwekkende 'ik ben toch zo'n sukkelaar, ik krijg geen kansen' kan ik strafeloos de wilde gaan uithangen?


Kansen krijg je niet, je maakt ze zelf!


Bewijs dat.

Is m'n woord genoeg? Ik ben zelf wetenschapper en 50% van het werk is noeste arbeid, de rest is het fondsen werven door naar de mond van de verstrekkers te praten. Vraag het eens eerlijk in een tooggesprek aan een wetenschapper uit gelijk welk domein als je mij niet gelooft.

StevenNr1
18 april 2006, 13:53
Ik heb niet veel politieks gezegd in die reply hoor.

Manuel*
18 april 2006, 13:55
Is m'n woord genoeg?

Nee.

Bob
18 april 2006, 14:00
Tja, onze vriendin Van San kwam tot conclusies die ze wetenschappelijk niet kon verantwoorden en haar "onderzoek" werd dan ook al snel verwezen naar de enige plaats waar het werkelijk thuishoort: de prullenmand.

Waarmee het probleem dan ook maar naar de prullenmand werd verwezen, wegens onbespreekbaar (laat staan dat het werd opgelost).

Bob
18 april 2006, 14:03
Nee hoor, het waren de collega's van Van San (degenen die wèl hun vak kennen dus) die de onderzoeksresultaten van Van San naar het rijk der fabelen verwezen hebben. Onze beleidsmakers hadden daar niks mee te maken.

Dat zal dan wel de reden geweest zijn, waarom onder impuls van de extreemlinkse strekking, der toenmalige regering, twee gesubsidieerde tegenstudies werden gelanceerd, om het hoger misdaadgehalte te nuanceren (maw om het te catalogeren onder de noemer "het is allemaal de schuld van het vb").

StevenNr1
18 april 2006, 14:06
Omdat men niet wil breken met een neoliberale trend en men een middenklasse beleid voert, niet gericht op de armsten of meest achtergestelden, ook omdat men vanuit de overheid niet weet hoe een socio-economisch beleid te voeren dat emancipatie verwezenlijkt, denk ik.

genehunter
18 april 2006, 14:07
Nee.

Ik dacht wel dat je zo'n snullig antwoord zou geven. Je bent een belediging voor de Joodse intellectueel in je avatar.


Ik heb niet veel politieks gezegd in die reply hoor.

Je hebt duidelijk de clue niet gevat van mijn aanklacht tegen retorieke wanconstructies.

StevenNr1
18 april 2006, 14:08
w/e

Manuel*
18 april 2006, 14:25
Ik dacht wel dat je zo'n snullig antwoord zou geven. Je bent een belediging voor de Joodse intellectueel in je avatar.
U komt ons hier eventjes vertellen dat wij u maar op uw woord moeten geloven. Geef mij eens één goede reden waarom wij op de "expretise" van een anonieme forumgebruiker zouden moeten vertrouwen... Het feit dat u al meteen in platvloers scheldproza vervalt, sterkt me in mijn overtuiging dat u net zoveel "wetenschapper" bent als ik de paus van Rome.

lombas
18 april 2006, 14:38
Deze draad kan niet echt boeien. Ik heb sympathie voor alle partijen, en vooral voor Manuel* :oops:...

:D

genehunter
18 april 2006, 14:41
Mij goed, uwe Heiligheid...

Ik zou u het nummer van het IWT of BOF of FWO project kunnen doorgeven waarmee ik betaald wordt, of mijn stamnummer van de universiteit. Maar het zou van weinig intellect getuigen als ik zomaar persoonlijke gegevens op het internet rondstrooi.

Stel mij eens een vraag over biotechnologie of bioinformatica dan, en kijk hoelang ik erover doe om te antwoorden...

Manuel*
18 april 2006, 14:43
Mij goed, uwe Heiligheid...

Ik zou u het nummer van het IWT of BOF of FWO project kunnen doorgeven waarmee ik betaald wordt, of mijn stamnummer van de universiteit. Maar het zou van weinig intellect getuigen als ik zomaar persoonlijke gegevens op het internet rondstrooi.

Stel mij eens een vraag over biotechnologie of bioinformatica dan, en kijk hoelang ik erover doe om te antwoorden...

Google is een handig instrument...

StevenNr1
18 april 2006, 14:46
In uw sector zijn die fondsenverstrekkers dan toch vooral private partners naar ik vermoed, en niet de overheid. Misschien is dat bij sociologisch onderzoek wel anders maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat de partijen die het beleid uitmaken alle sociologen in hun zak hebben hoor. Wetenschappelijke onafhankelijkheid en integriteit zijn toch noodzakelijk voor elk gerespecteerd wetenschapper, anders verliest hij toch ook geloofwaardigheid?

genehunter
18 april 2006, 14:46
Google is een handig instrument...

Stel dan een vraag waarop google geen resultaat geeft. Kom kom, je kan je nu toch ook wel voorstellen dat ik mijn gegevens niet te grabbel ga gooien op een openbaar forum hé.

stanny
18 april 2006, 14:49
aan welke universiteit ben je verbonden genehunter?

Manuel*
18 april 2006, 14:50
Stel dan een vraag waarop google geen resultaat geeft.
Ja, want biotechnologie of bioinformatica zijn bij uitstek de domeinen waarover ik uit de losse pols vragen kan stellen die niet via Google terug te vinden zijn... :roll:

Kom kom, je kan je nu toch ook wel voorstellen dat ik mijn gegevens niet te grabbel ga gooien op een openbaar forum hé.
Dat kan ik. Kan u zich ook enigszins voorstellen dat anonimiteit uw geloofwaardigheid niet echt ten goede komt?

genehunter
18 april 2006, 14:55
Wetenschappelijke onafhankelijkheid en integriteit zijn toch noodzakelijk voor elk gerespecteerd wetenschapper, anders verliets hij toch ook geloofwaardigheid?

Je zou moeten weten hoe er 'gefotoshopt' wordt in de medische onderzoekscentra van dit land om toch maar een A1 publicatie te pakken te krijgen... tot zover de integriteit.

Wat onafhankelijkheid betreft: sociologie is geen beta wetenschap, niet exact, er is geen zwart en wit, alleen grijs, opinies, interpretaties. Hoe en wat daar gedoceerd wordt, hangt veelal af van de prof. Veelal zijn die van linkse signatuur, waarom weet ik niet, ik denk dat daar niet-feitelijke redenen voor zijn. Het zijn wslk meestal sociaal geengageerde mensen die dergelijke studies aanvatten. En voila daar zit je dan, de heersende opinies zijn links, die worden links gedoceerd en je vakgebied blijft uit dat vaatje tappen. Rechtse witte raven worden scheef bekeken en krijgen al helemaal geen subsidies meer. Vergeet niet dat enkel wat 'hot' is, geld krijgt. En dat geld algemeen in de wetenschap. Denk niet dat ze zo zuiver is, zelfs de beta niet.

genehunter
18 april 2006, 14:59
Kan u zich ook enigszins voorstellen dat anonimiteit uw geloofwaardigheid niet echt ten goede komt?
Ja, kun je je inbeelden dat internet iemand z'n carriere kan kosten?

aan welke universiteit ben je verbonden genehunter? Ga je ook googelen misschien? Der zijn er niet zoveel in Vlaanderen hé.

StevenNr1
18 april 2006, 15:06
Je zou moeten weten hoe er 'gefotoshopt' wordt in de medische onderzoekscentra van dit land om toch maar een A1 publicatie te pakken te krijgen... tot zover de integriteit.Van dergelijke praktijken heb ik al gehoord, ook hier op het forum kwam dat overlaatst nog ter sprake.
Wat onafhankelijkheid betreft: sociologie is geen beta wetenschap, niet exact, er is geen zwart en wit, alleen grijs, opinies, interpretaties. Hoe en wat daar gedoceerd wordt, hangt veelal af van de prof. Veelal zijn die van linkse signatuur, waarom weet ik niet, ik denk dat daar niet-feitelijke redenen voor zijn. Het zijn wslk meestal sociaal geengageerde mensen die dergelijke studies aanvatten. En voila daar zit je dan, de heersende opinies zijn links, die worden links gedoceerd en je vakgebied blijft uit dat vaatje tappen. Rechtse witte raven worden scheef bekeken en krijgen al helemaal geen subsidies meer. Vergeet niet dat enkel wat 'hot' is, geld krijgt. En dat geld algemeen in de wetenschap. Denk niet dat ze zo zuiver is, zelfs de beta niet.Mja, het is nu toch niet dat het beleid zo 'links' is, eerder centrum-(mja om het woord ook eens in de mond te nemen)'politiek correct'-links. Soit, dat doet niet echt ter zake. Zijn sociologen dan niet zo eerlijk om wetenschappelijkheid (in de mate dat dat zoals u opmerkt bij sociologisch onderzoek zwart/wit kan gesteld worden) te erkennen, ook als andermans onderzoek niet met hun ideeën en/of onderzoeken strookt? En denkt u dat het onderzoek echt leidt onder die 'linkse' mensen hun gedachtegoed?

genehunter
18 april 2006, 15:17
Lijdt met een lange ij? Och ja, het onderzoek op zich lijdt daar eigenlijk niet onder, in zelfs in de beta tak komt dat voor. Je kunt nu eenmaal geen computer aan wetenschap laten doen. Zolang je met mensen werkt heb je dat. Maar de conclusies die eruit getrokken worden en de bruikbaarheid ervan in de samenleving, daar moet je mee opletten. In de sociologie kun je met statistiek meestal alles bewijzen. Daar hangt het echt af van wie het de conclusies trekt, de biologie etc heeft daar zoveel onder te lijden.

Bij beta ligt dat anders, soms moet je ook opletten, daar niet van. Je hebt een groot onderscheid tussen experiment en de conclusies die je eruit trekt. een experiment op zich afbreken is gemakkelijk. Maar soms kan een gans vakgebied de mist ingaan omdat een correct uitgevoerd experiment verkeerd geïnterpreteerd wordt en soms komt dat pas na decennia uit. In de beta komt het meestal wel uit omdat de techieken verbeteren, in mens-wetenschappen gaat dat gewoon niet, er is geen 'feit' in de menswetenschappen. Je kunt nu eenmaal geen samenleving onder de microscoop leggen of in de deeltjesversneller steken.

Besides, denk je dat dat een visie van binnenin de sociologie is? Als gans het vakgebied doordrongen is van één stroming van opinies die in dezelfde richting gaan, dat er uberhaupt zo gedacht wordt?

Vergelijk het met creationisme en darwinisme. Zonder de recente technologische vorderingen op het gebied van DNA etc had je ook nog de twee strekkingen die wat argumentatie betreft allebei gelijk konden hebben. Jammer genoeg is er geen PCR en sequencing in de sociologie.

Lincoln
18 april 2006, 15:33
Wat bedoel je longhorn? Ik ken hier geen voddepop van Wiske, al beken ik wel fan te zijn van deze strips. De enige reden waarom ik hier zit, is dat ik graag zou weten wat ik politiek correct kan doen met mijn angsten. Ik hoop dat er hier mensen zijn die me ideëen kunnen geven, want ik wil niet meer mensen uit mijn omgeving verliezen.plaatsen vermijden waar er gevaar loert.

Lincoln
18 april 2006, 15:46
Troost je, je gaat hier op het forum mensen ontmoeten die dagelijks contacten hebben met de mensen die je hierboven beschreef... en die daar nog nooit enig probleem, onveiligheidsgevoel of wat dan ook aan over gehouden hebben!
Doe een wandeling, zet je mp3 op en geniet van het leven!MP3 ?? Beter ni....na al wat er gebeurd is heb ik liever dat men op straat kostbare dinges beter verbergt.....

Lincoln
18 april 2006, 15:49
Ja, voor het uitschrijven en flitsen van automobilisten kunnen ze massa's
personen inzetten, maar voor onze veiligheid zorgen, ho dat is wat anders, dat brengt geen geld in het laadje. Politiek correct en democratie, zijn in dit land holle woorden geworden, en worden dagelijks verkracht om hun gelijk te halen.Verkeer brengt ELKE dag slachtoffers als ik mij niet vergis, in tegenstelling met racisme of zinloosgeweld.....daarom moet er meer veiligheid ingezet betreft het verkeer,.

Lincoln
18 april 2006, 15:51
Angst is een slechte raadgever.
Als je jezelf als een angsthaas opstelt, ben je zowieso al verloren tegen roofdieren.
De straat oversteken is het laatste wat je mag doen. Gewoon doorlopen met je hoofd in de lucht. Kijk op hen neer, dat doe ik ook. Daders zoeken een gemakkelijk, dus bang slachtoffer. Als je je angst overwint, is er minder kans dat je ooit slachtoffer wordt.

Ik begrijp dat het moeilijk is, gezien de voorbeelden die je aanhaalt. Persoonlijk vertrouw ik enkel mezelf.Mijn blik(BL) is al genoeg om iemand een maand in zijn broek te laten shijten al ben ik een zwakke zieltje.....:lol:

StevenNr1
18 april 2006, 16:38
Lijdt met een lange ij?Inderdaad :oops: Domme Steven. Mijn excuses.

Moeten we nu niet gewoon concluderen dat sociologisch onderzoek eigenlijk steeds met een grote korrel zout genomen moet worden en het zeer moeilijk is om van daaruit een 'precies' beleid te voeren?

Bob
18 april 2006, 17:13
Verkeer brengt ELKE dag slachtoffers als ik mij niet vergis, in tegenstelling met racisme of zinloosgeweld.....daarom moet er meer veiligheid ingezet betreft het verkeer,.

Nu, tabak brengt nog veel meer slachtoffers, en de wet op het rookverbod wordt ook maar nauwelijks gekontroleerd.
Trouwens zie het gevaar van een verkeerd geparkeerde auto nu niet zo direct in (evenals het rijden aan 150km/h op een lege autostrade trouwens).
De echte reden is dat veel minder moeite kost om dit te kontroleren, dan racisme, zinloosgeweld...

Chrilord
18 april 2006, 17:14
Ja ,steven zit hier nu ook op dit forum.Al wie niet zijn gedachtengoed(P V D A) volgd zal het zwaar §te verduren krijgen tot de feiten zijn "waarheden" achterhalen,dan verdwijnt hij en gaat een ander forum teisteren.Hij heeft en bijzondere allergie voor het VL B zoals nog een paar van die luizen hier,en iedereen die niet akkoord gaat met zijn ideen wordt in de hoek van het vlaams belang, hitler, oorlog 40-45,concentratiekampen enz. geduwd.We gaan nog leut hebben!!!

Bob
18 april 2006, 17:15
Mijn blik(BL) is al genoeg om iemand een maand in zijn broek te laten shijten al ben ik een zwakke zieltje.....:lol:

...en dan kan Daneels weer het volk verketteren...

StevenNr1
18 april 2006, 17:26
Ja ,steven zit hier nu ook op dit forum.Al wie niet zijn gedachtengoed(P V D A) volgd zal het zwaar §te verduren krijgen tot de feiten zijn "waarheden" achterhalen,dan verdwijnt hij en gaat een ander forum teisteren.Hij heeft en bijzondere allergie voor het VL B zoals nog een paar van die luizen hier,en iedereen die niet akkoord gaat met zijn ideen wordt in de hoek van het vlaams belang, hitler, oorlog 40-45,concentratiekampen enz. geduwd.We gaan nog leut hebben!!!Euh pardon, heeft u het over mij? Zo ja, ik ben ten eerste geen radicale PVDA-aanhanger. Ik ben eerder anarcho-primitivist en een soort libertair in de actuele context. Ik zou ten tweede niet weten over welk ander forum u het heeft en ik verblijf hier nota bene al twee jaar, ik ben dus nog niet gevlucht voor kritiek en kom ook niet van een ander forum overgewaaid. Ten derde schreeuw ik niet elke tegenstander in een discussie termen als fascist of nazi toe, ik weet niet waar u dat haalt.

Lincoln
18 april 2006, 17:41
Ja ,steven zit hier nu ook op dit forum.Al wie niet zijn gedachtengoed(P V D A) volgd zal het zwaar §te verduren krijgen tot de feiten zijn "waarheden" achterhalen,dan verdwijnt hij en gaat een ander forum teisteren.Hij heeft en bijzondere allergie voor het VL B zoals nog een paar van die luizen hier,en iedereen die niet akkoord gaat met zijn ideen wordt in de hoek van het vlaams belang, hitler, oorlog 40-45,concentratiekampen enz. geduwd.We gaan nog leut hebben!!!Nederlands spreken AUB!

genehunter
19 april 2006, 11:37
Moeten we nu niet gewoon concluderen dat sociologisch onderzoek eigenlijk steeds met een grote korrel zout genomen moet worden en het zeer moeilijk is om van daaruit een 'precies' beleid te voeren?

Idd.

Het is een gave om de dingen eenvoudig uit te drukken. Beroepsmisvorming denk ik...

ancapa
19 april 2006, 11:48
@topicstarter: Hoe ziet u trouwens of mensen Marokkanen dan wel Belgen van Marokkaanse of andere vreemde origine (en dat kan soms al drie generaties terug zijn), of Libiërs, Algerijnen, Turken, ... zijn? Of loopt u gewoon voor iedereen met een 'verdacht' Noord-Afrikaans uiterlijk de straat over? En wat voor beeld denkt u dat deze mensen dan wel niet van u krijgen?

hoe zou dat toch komen ??? voor die beelden zorgen ze zelf, ze gooien hun eigen ruiten in !!!

voor een autodiefstal of de inhoud er van, een MP3-spelerke, gsm, handtas, wat geld, om het even wat is goed ! Metro en bus, trein, winkels, straat... is het werkterrein.

Lees eens na wat Fahidar schreef of luister nog eens naar zijn woorden op canvas !! Hij weet waar het probleem ligt met deze "jongeren" 8O

Binnenkort kunnen ze hem een aanpakken wegens "hoogverraad"

ancapa
19 april 2006, 11:58
Hallo,

Ik ben hier nieuw en mijn draai nog een beetje aan het zoeken.
De reden dat ik me hier ingeschreven heb, is dat ik erg geshockeerd ben door de moord op Joe, zoals wij allemaal.

Eigenlijk heb ik het erg moeilijk met deze zaken. Ik ben geen racist, maar de laatste 2 jaar zijn meerdere levens van mensen die ik ken ook kapot gemaakt en je mag twee maal raden welke afkomst de daders hadden.

Ik wil geloven dat het toeval is en dat er ook Belgische criminelen bestaan, maar mijn grootmoeder van in de tachtig durft sinds ze op korte tijd 4 maal bestolen is door vreemde zakkenrollers en de laatste keer onder dreiging van een mes, de deur niet meer uit.

Nog tragischer is het verhaal van een nichtje van een vriendin. Zij is vorig jaar op 15 jarige leeftijd gruwelijk verkracht geweest door 5 van dat soort. Het meisje heeft zich sterk gehouden, maar heeft onlangs zelfmoord gepleegd omdat ze het trauma niet verwerkt kreeg.

Een vriendin is getrouwd met een Marokkaan. Voor het huwelijk was het een toffe kerel. Nu herken ik hem nog amper en met mijn vriendin heb ik geen contact meer. Sinds de boerka verboden is, mag ze helemaal niet meer op straat.

Is het toeval dat iedereen die ik in mijn omgeving kapot zie gaan, slachtoffers zijn van Marokkanen? Zitten er dan echt geen gewone mensen tussen?

In geen van deze gevallen is er een dader gevonden of veroordeeld. Is dat ook toeval?

Hoe meer ik op dit forum lees, hoe meer ik ga twijfelen en eigenlijk krijg ik schrik van Marokkanen. Als ik een groepje op straat zie, steek ik voor alle veiligheid maar over.

welkom op de site.

Je beschrijft hier een aantal zaken, vooral slechte ervaringen, je vriedinnen slachtoffer van de verrijkende multiculturaliteit waardoor je vrienden en vriendinnen verliest, je grootmoeder ook al slachtoffer van lieve jongeren

Voor velen is het toeval allemaal... voor anderen zijn het gewoon feiten, dagdagelijkse realiteit die moeilijk te aanvaarden is, vooral als je slachtoffer bent of geraakt wordt in één van deze feiten.

Je moet niet minimaliseren, ook niet maximaliseren, maar niemand kan om de feiten heen dat veel openbare plaatsen niet meer veilig zijn, overal loert er gevaar, het komt er enkel op aan op het juiste moment niet op de "verkeerde" plaats te staan, lopen of wandelen !

Doe de boodschappen voor uw grootmoeder of begeleid ze tenminste met een paar bodygards ! :roll:

ancapa
19 april 2006, 12:00
Nederlands spreken AUB!

vertaal dan eerst eens in het NEDERLANDS uw Latijnse verblijfplaats en uw Arabisch onderschrift :twisted:

Pietje
19 april 2006, 12:03
vertaal dan eerst eens in het NEDERLANDS uw Latijnse verblijfplaats en uw Arabisch onderschrift :twisted:

Waarom zou hij ??

ancapa
19 april 2006, 12:05
Het is verbijsterend te moeten vaststellen dat het huidige politiek correcte klimaat ervoor zorgt dat zelfs mensen die het goed menen, zich op voorhand moeten verontschuldigen wanneer zij een keer een terechte, zinnige of kritische opmerking willen maken over de allochtone gemeenschap. Waarna ze dan steevast door de één of andere idioot worden uitgescholden voor racist...

dat doet mij denken aan die man op het politiebureau binnenloopt en zegt :
"mijn marokkaanse horloge werd gestolen door vier Zwitsers !!"
"dat zal wel omgekeerd zijn zekers..." zei de agent ?!
"... dat heeft U gezegd, ik niet hoor... !!" mijnheer de agent :roll:

ancapa
19 april 2006, 12:07
Tja, onze vriendin Van San kwam tot conclusies die ze wetenschappelijk niet kon verantwoorden en haar "onderzoek" werd dan ook al snel verwezen naar de enige plaats waar het werkelijk thuishoort: de prullenmand.

helemaal niet... het hele onderzoek was serieus onderbouwt en legde wel een aantal onaangename conclusies op tafel !

PS Manuel past u niet als naam, klinkt iets te spaans :roll:

StevenNr1
19 april 2006, 12:22
Lees eens na wat Fahidar schreef of luister nog eens naar zijn woorden op canvas !! Waar kan ik dat vinden?

ancapa
19 april 2006, 12:33
Waar kan ik dat vinden?

www.jurgenverstrepen.be, ga naar zaterdag 15 04 2006, in drie delen, ook een intervieuw met Brice De Ruyver (link komt van canvas, als het nog actief is)

ancapa
19 april 2006, 12:36
er stond ook een intervieuw met hem in de kranten, naar aanleiding van zijn uitlatingen over deze criminele jongeren en noemde een kat een kat !

Hij riep op voor een vreedzame betoging tegen zinloos geweld.

StevenNr1
19 april 2006, 12:42
Ik zal het eens bekijken, bedankt voor de link.

Manuel*
19 april 2006, 15:14
helemaal niet... het hele onderzoek was serieus onderbouwt en legde wel een aantal onaangename conclusies op tafel !
Onzin. Het waren niet die conclusies die onwetenschappelijk en dus volkomen waardeloos waren.

PS Manuel past u niet als naam, klinkt iets te spaans :roll:
Ik ben dan ook van Spaanse afkomst... :roll:

Lincoln
19 april 2006, 15:21
vertaal dan eerst eens in het NEDERLANDS uw Latijnse verblijfplaats en uw Arabisch onderschrift :twisted:OK, het eerste is; waar ik mij goed voel is mijn vaderland, zover het land strekt,.
Ondertittel; in het arabisch; geen aanbidder alleen allah,mo7ammad is zijn profeet,.

Latijnse onderschrift;Hoor,zie, zwijg als je wilt overleven,
Als je vrede wilt,bereid je voor oorlog!

Voila.

StevenNr1
19 april 2006, 17:23
Lees eens na wat Fahidar schreef of luister nog eens naar zijn woorden op canvas !! Hij weet waar het probleem ligt met deze "jongeren"Ik heb die mens (het is trouwens F. Ahidar) niet veel nieuws horen vertellen, wat moet ik uit zijn woorden in Ter Zake concluderen?

Chrilord
20 april 2006, 16:37
Voor simpele steven is het weer gemakkeijk:ge neemt ne marrokaan,gelaat hem een papiertje tekenen dat hij ook belg is en voila laar hem maar stelen en moorden als het even kan het zijn dan de belgen die het gedaan hebben.

StevenNr1
20 april 2006, 17:04
Euh?

D.Nibelung
21 april 2006, 06:17
plaatsen vermijden waar er gevaar loert.

Zoals in een centraal station, spitsuur bijvoorbeeld. Weg met je vergif, hartendiefje.

Lincoln
21 april 2006, 09:49
Zoals in een centraal station, spitsuur bijvoorbeeld. Weg met je vergif, hartendiefje.Hartendiefje. ik ?? :lol:

baarle
21 april 2006, 09:54
Waar kan ik dat vinden?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1659059&postcount=1

StevenNr1
21 april 2006, 11:16
Bedankt, eens zien wat er in die discussie zoal over gezegd wordt.