PDA

View Full Version : Zondag stille mars voor vermoorde Joe


cookie@vws
19 april 2006, 06:39
Zondag stille mars voor vermoorde Joe
http://www.demorgen.be/telex/img/berichten/11453877116joevanholsbeeckPN.jpgDe begrafenis van Joe Van Holsbeeck, de zeventienjarige jongen die vorige week woensdag werd neergestoken in Brussel-Centraal, zal morgen in alle intimiteit plaatsvinden. Gisteren werd de jongen in zijn middelbare school in Sint-Lambrechts-Woluwe herdacht, zondag is een stille mars gepland in Brussel. Die staat open voor het publiek. Tijdens de optocht zal de lokale politie van Brussel de veiligheid garanderen, aldus woordvoerster Florence Delentdecker.

De familie Van Holsbeeck en de familie van Joe's vriend steunen de neutrale huldemars, die om 15u vertrekt op de Pachecolaan en langs het Centraal Station gaat. Volgens de families moet het een "vreedzame manifestatie worden voor het recht om zich vrij en veilig te kunnen verplaatsen in de stad en elders."

"Het is ook een symbolische oproep tot een sereen en constructief debat over de verschillende oorzaken van de tragische gebeurtenis", schrijven ze in een persbericht. Ze vragen uitdrukkelijk om tijdens de manifestatie spandoeken en uiterlijke tekenen van politieke of ideologische voorkeur achterwege te laten. De zinloze dood van Joe raakt heel het land. Zo vraagt het Katholiek Onderwijs aan al zijn scholen en internaten om "waar mogelijk ruimte te scheppen om te spreken over de zinloosheid van geweld."

Intussen gaat het onderzoek naar de daders voort. Gisteren liet justitieminister Laurette Onkelinx (PS) zich in de kamercommissie ontvallen dat er "een aanhouding was verricht van een minderjarige die nu in de gesloten instelling van Everberg zit", maar die informatie werd later weer formeel ontkend, zowel door kabinet als parket. In Everberg klonk het "geen commentaar". Volgens Brussels parketwoordvoerder Wim De Troy zijn er "voorlopig geen nieuwe elementen. Wel zijn de videobeelden van de bewakingscamera"s in het station geanalyseerd en verscherpt." Vandaag worden de bruikbare beelden vrijgegeven.
(Eigen berichtgeving 06:10)
bron de morgen online

Queensburry
19 april 2006, 08:54
Ik heb vorige week een schok gekregen toen ik het nieuws vernam.
Toevallig kende ik Joe, net zoals zijn vader, die een winkeltje heeft in Etterbeek, vlakbij mijn kantoor. Ik ben toen een groot houten kruis voor de deur van die winkel gaan plaatsen (terwijl ik niet eens meer naar de mis ga!). Maar ik wou een symbolische daad stellen.
Joe was echt een zachte jongen, zeker als je rekening houdt met het feit dat hij eerder sterk gebouwd was voor zijn leeftijd.
Als ik hem zag, had hij meestal zijn MP3-speler in zijn oren zitten. Hij ging volledig op in de muziek en herinnerde me eraan hoe ik was op die leeftijd, meer dan een half leven geleden...
Als Vlaming in Brussel ben ik me steeds bewust geweest van het veiligheidsrisico. Andere culturen lijken het allemaal wat 'lichter' op te nemen. Ik heb me dan ook steeds verzet tegen de Vlaamse visie dat Brussel een gewelddadige plaats is. Buitenlandse grootsteden zijn nu eenmaal véél gevaarlijker. De meeste Vlamingen hebben gewoon sneller schrik in de stad, het is een soort van onbehagen van een plattelandscultuur.

Maar als het geweld zich keert tegen iemand die je persoonlijk kent, verandert je visie drastisch. Het onhehagen is nu ook voor mij toegenomen. Ik heb deze week enkele offertes voor een video-bewakingssysteem aangevraagd.
En wat de daders betreft... als de hel niet bestaat, moet ze voor hen worden uitgevonden.
De situatie is dan ook uitzichtloos. Het echte probleem van de Arabische jongen - en dat lees ik nooit - is dat ze geen opvoeding krijgen. Als kind worden ze de straat op gestuurd, en daar blijven ze rondhangen tot ze trouwen. Ze krijgen van thuis uit geen humane waarden mee.

Uiteraard zal ik er zondag bij zijn, samen met mijn vrouw en kinderen, samen voor de toekomst van die kinderen, en uit respect voor Joe en zijn naasten.

En u, wat doet u ?

Manuel*
19 april 2006, 09:06
En u, wat doet u ?

Ik? Ik blijf thuis.

PollyCorrect
19 april 2006, 09:09
Ik zal er ook zijn. Ik heb ook een brief aan de ouders van Joe geschreven en nog een paar andere dingen gedaan om mijn steun te betuigen.

Verder wil ik blijven samenwerken, op één of andere manier, opdat Joe niet voor niets gestorven is. Moge zijn dood een keerpunt betekenen. Hij heeft een menselijk gezicht gegeven aan iets dat al jaren broeit en gecamoufleerd leeft.

De realiteit in Brussel is namelijk al jaren dat slachtoffertjes van dat soort aanvallen, agressies en berovingen (met enkel psychisch trauma en geen lichamelijk letsel), het steeds vaker verzwijgen. Jongens van 14-18 die regelmatig last hebben van dat schorum voelt zich schuldig, niet goed genoeg, en zelfs gegêneerd dat dit hun overkomt! Ik ken kids die met 2 portefeuilles rondlopen, één nep, om af te geven. Soms zijn dat 2 gsm's, en wordt de mooie in hun sok verstopt als ze over straat gaan. Sommigen durven geen mooie kleren aan te doen. Veel wordt hier niet over gepraat, ze vinden het een beetje lastig, zijn het al gewend, en ergens geloven ze dat ze er zélf schuld aan hebben.

We hebben niet alleen een generatie schorum, maar ook een generatie jongens die niet weten hoe ermee om te gaan.

Joe heeft dit allemaal aan de oppervlakte gebracht.

Wat hem overkomen is, is mijn ergste nachtmerrie.

Amadeke
19 april 2006, 09:19
Keep on dreaming
En wat gaan we tijdens die mars vragen? verdraagzaamheid?

Knuppel
19 april 2006, 10:18
De situatie is dan ook uitzichtloos. Het echte probleem van de Arabische jongen - en dat lees ik nooit - is dat ze geen opvoeding krijgen. Als kind worden ze de straat op gestuurd, en daar blijven ze rondhangen tot ze trouwen. Ze krijgen van thuis uit geen humane waarden mee.


Dat er gebrek is aan opvoeding heb ik op dit forum nochtans al mermaals gezegd. Ik heb zelfs oplossingen voorgesteld zoals: al van zeer jong wellevendheidslessen geven op school die aansluiten bij onze westerse cultuur. Schoolplichtige kinderen na tien 22 uur s'avonds niet meer op straat tolereren. Onbewaakt bedoel ik dan. Welke verstandige ouder laat zijn kinderen nog na een bepaald uur op straat lopen in deze tijd? Wie ontmoeten ze dan nog? Wat leren ze ervan?

Er werd gevraagd naar explicite oplossingen, die ik gaf, maar het enige antwoord dat ik kreeg was: POLITIESTAAT!

Tja.....

LeMmOnN
19 april 2006, 10:19
Laat ons eventjes eerlijk zijn,
moest de situatie net omgekeerd zijn,
migrantenjongen vermoord voor zijn MP3-speler door vlaams krapuul,
dan had dit een wereldschokkend racistisch-geïnspireerde moord geweest.

Het had totaal de schuld geweest van het vlaams onverdraagzaam krapuul dat snachts de straten vult, maar nu (nu dat een groep [want ze zijn te laf om het alleen op te lossen] migrantenjongeren de schuld treft)... nu is het de schuld van de onverschilligheid van de Vlaamse burger.

GODVERDORIE, wat hebben die migranten dat mijn politici zo dikwijls hun kloten kussen?!

Dat 2006 en 2007 het einde van Paars moge betekenen.
Verder mijn oprechte medeleven aan de ouders en familie en vrienden van Joe.

Amadeke
19 april 2006, 10:33
Paars, Groen, Rood, Blauw, Geelzwart, Roodbruin, Appelgroenbananengeel, ...
Ze zijn allemaal hetzelfde.
Maar dat het een serieus drama zou geweest zijn moest het andersom geweest zijn kan ik alleen beamen.

Ja, ook ons Belang.
Want een echt uitvoerbaar voorstel heb ik daar ook nog nooit van gehoord noch gezien.
Wel luid roepen dat het anders moet.

Knuppel
19 april 2006, 10:39
Ik zal er ook zijn. Ik heb ook een brief aan de ouders van Joe geschreven en nog een paar andere dingen gedaan om mijn steun te betuigen.

Verder wil ik blijven samenwerken, op één of andere manier, opdat Joe niet voor niets gestorven is. Moge zijn dood een keerpunt betekenen. Hij heeft een menselijk gezicht gegeven aan iets dat al jaren broeit en gecamoufleerd leeft.

De realiteit in Brussel is namelijk al jaren dat slachtoffertjes van dat soort aanvallen, agressies en berovingen (met enkel psychisch trauma en geen lichamelijk letsel), het steeds vaker verzwijgen. Jongens van 14-18 die regelmatig last hebben van dat schorum voelt zich schuldig, niet goed genoeg, en zelfs gegêneerd dat dit hun overkomt! Ik ken kids die met 2 portefeuilles rondlopen, één nep, om af te geven. Soms zijn dat 2 gsm's, en wordt de mooie in hun sok verstopt als ze over straat gaan. Sommigen durven geen mooie kleren aan te doen. Veel wordt hier niet over gepraat, ze vinden het een beetje lastig, zijn het al gewend, en ergens geloven ze dat ze er zélf schuld aan hebben.

We hebben niet alleen een generatie schorum, maar ook een generatie jongens die niet weten hoe ermee om te gaan.

Joe heeft dit allemaal aan de oppervlakte gebracht.

Wat hem overkomen is, is mijn ergste nachtmerrie.

Ik begrijp je maar al te goed, maar de witte mars was voor het mij het hoogtepunt van een aantal optochten waaraan ik meedeed en die, zoveel jaar later, nauwelijks iets heeft opgeleverd.
Er zou meer slachtofferhulp komen inplaats van enkel dadershulp.
De slachtoffers zouden mee mogen beslissen of de dader vervroegd vrij mag komen.
Vanmorgen, nauwelijks een week na de moord op Joe geeft Onkelinkx echter de doorslag om Nihoul vervroegd vrij te laten. De man met een arm zolang als Rijn....
Hij heeft niet eens de helft van zijn toch al veel te lichte straf uitgezeten. Nochtans zijn alle ouders het erover eens dat Nihoul zijn straf helemaal had moeten uitzitten.
Slachtoffers zouden meer rechten krijgen, zei je?

Vergeef het me maar, ik zal er niet bijzijn. Evenmin als zovele anderen die zich de vorige witte mars nog wel zullen herinneren. Niet dat ik niet meeleef met de diep getroffen familie maar ik wéét dat ik op die manier meehelp aan iets dat voor de slachtoffers NIETS zal veranderen behalve dat ze zich de dag zelf gesteund zullen voelen. Een maand later hoor je er niemand nog iets over zeggen en nog het minst van al de machtshebbers die hoognodig iets aan deze toestanden moeten beginnen doen. Het demoniseren van degenen die dit al jaren voorspellen moet en zal verder prioriteit krijgen.

Intussen vang ik reacties op van mensen waarvan je het nooit zou verwachten, en die bevreesd en beducht zijn om 'verkeerde' dingen te zeggen. Maar juist de wijze waarop ze, héél rustig maar beslist, laten horen dat 'zij ten gepasten tijde zullen doen wat nodig is' laat vermoeden dat ze vast besloten zijn om wat ze vandaag niet openlijk kunnen zeggen, in oktober in het stemhokje zullen doen in alle anonimiteit.

Knuppel
19 april 2006, 10:43
Paars, Groen, Rood, Blauw, Geelzwart, Roodbruin, Appelgroenbananengeel, ...
Ze zijn allemaal hetzelfde.
Maar dat het een serieus drama zou geweest zijn moest het andersom geweest zijn kan ik alleen beamen.

Ja, ook ons Belang.
Want een echt uitvoerbaar voorstel heb ik daar ook nog nooit van gehoord noch gezien.
Wel luid roepen dat het anders moet.

Niets belet jou zelf iets voor te stellen.
Ik heb het iets hoger al een tweede keer gehad over hoe ik het zou aanpakken, (voor mijn eigen kinderen heeft het alvast perfect gewerkt), maar deze keer kwam er zelfs geen negatieve reactie op....

Amadeke
19 april 2006, 10:55
Of ik nu zelf iets moet voorstellen of niet doet hier niks ter zake.
En ik moet toegeven dat je voorstel op de eerste plaats onschuldig lijkt en zeker goedbedoeld is, maar wat is dan de volgende stap?

Vrouwen in burka?
Ik hoop dat je mijn punt begrijpt.

Wat ik bedoel is dat de politici die ervoor worden betaald niks doen.
Eender welke strekking ze vertegenwoordigen.

daiwa
19 april 2006, 11:26
Intussen vang ik reacties op van mensen waarvan je het nooit zou verwachten, en die bevreesd en beducht zijn om 'verkeerde' dingen te zeggen. Maar juist de wijze waarop ze, héél rustig maar beslist, laten horen dat 'zij ten gepasten tijde zullen doen wat nodig is' laat vermoeden dat ze vast besloten zijn om wat ze vandaag niet openlijk kunnen zeggen, in oktober in het stemhokje zullen doen in alle anonimiteit.


Die reacties hoor ik ook meer en meer en zoals u zegt van mensen waarvan men het nooit zou verwacht hebben.
Wij hadden op Paasmaandag een Paasbrunch met de watersportclub De Noord uit Doel en het grootste deel van de leden zijn zoals men zegt ''gesettelde'' mensen, (huis- tuintje- de kinderen de deur uit) en die hun reacties logen er niet om.
Naar welke partij hun stem zal gaan was wel duidelijk bij de meesten.

baarle
19 april 2006, 11:36
Ik? Ik blijf thuis.

Verder de zabber langs uw tong naar beneden laten lopen? Ik kan er in komen, in uw plaats zou ik ook niet durven buitenkomen.

baarle
19 april 2006, 11:37
GODVERDORIE, wat hebben die migranten dat mijn politici zo dikwijls hun kloten kussen?!

Ze zijn gezagsgetrouw en stemmen voor de juiste partijen (zie Rotterdam).

Knuppel
19 april 2006, 11:41
Of ik nu zelf iets moet voorstellen of niet doet hier niks ter zake.
En ik moet toegeven dat je voorstel op de eerste plaats onschuldig lijkt en zeker goedbedoeld is, maar wat is dan de volgende stap?

Vrouwen in burka?
Ik hoop dat je mijn punt begrijpt.

Wat ik bedoel is dat de politici die ervoor worden betaald niks doen.
Eender welke strekking ze vertegenwoordigen.

Neen, ik snap je punt niet. Wat hebben voorstellen om kinderen al heel jong wellevendheidslessen te geven die geënt zijn op de westerse waarden, en kinderen verplicht van straat houden s' na tien uur avonds te maken met burka's?

Alle
19 april 2006, 11:47
In ieder geval, Vlaams Belang zal weer groeien tot spijt van wie het benijdt. laat die linkse kliek maar lullen, de opgang van een degelijke gezonde vlaamse opvoeding komt onvoorwaardelijk terug. en tis daarom da ons wereldverbeteraarkes zo kwaad zijn.

doremi
19 april 2006, 12:05
Neen, ik snap je punt niet. Wat hebben voorstellen om kinderen al heel jong wellevendheidslessen te geven die geënt zijn op de westerse waarden, en kinderen verplicht van straat houden s' na tien uur avonds te maken met burka's?

Ik moet knuppel in zeker opzicht wel gelijk geven, daar veel ouders (en bij de allochtone gemeenschap nog meer) hun kinderen gewoon loslaten op de rest van de maatschappij, zonder zich daar verder iets van aan te trekken! Is het dan niet de taak van de maatschappij om dit door wetgeving op te lossen? En geef nu toe, wat moet een schoolplichtige jongere de avond voor een schooldag na 22u nog op straat? Niets! Wat kan je daar leren? Niets dan criminaliteit! Toen ik nog naar school ging moest ik in de week ook niet na 22u nog de straat opgaan, en dat is maar logisch ook.
Het feit dat de Noord-Afrikanen uit een straat-cultuur komen is geen uitvlucht, daar er in Marokko bijv. ook een groot deel van de bevolking geen scholing heeft, en dus de volgende dag geen verplichtingen + dat er in zulke landen nog geleefd wordt in kleine gemeenschappen met grote sociale controle, in onze grote(re) steden is dit niet mogelijk en ook niet tolereerbaar!

Amadeke
19 april 2006, 12:05
Omdat jij goedbedoelt je kinderen van straat houdt en iemand anders goedbedoeld zijn vrouw in een burka wil zien, dat is mijn punt.

War haal je het recht vandaan om te oordelen wat anderen met hun kinderen moeten doen.
Wat voor jou "een deftig uur" is, is dat voor mij misschien niet.

LeMmOnN
19 april 2006, 12:06
Ze zijn gezagsgetrouw en stemmen voor de juiste partijen (zie Rotterdam).

En ze zijn elke dag met meer, is het niet ingevoerd dan is het gekweekt :twisted:

En idd, ze stemmen op de "juiste" partijen.

Manuel*
19 april 2006, 12:08
Verder de zabber langs uw tong naar beneden laten lopen? Ik kan er in komen, in uw plaats zou ik ook niet durven buitenkomen.

Maar Cashflow toch... Als u dit soort hatelijkheden blijft posten, zal het niet lang duren voor u wéér geband wordt. Leert u het dan nooit? :roll:

Amadeke
19 april 2006, 12:10
DUS: een avondklok voor de jeugd?

doremi
19 april 2006, 12:10
Omdat jij goedbedoelt je kinderen van straat houdt en iemand anders goedbedoeld zijn vrouw in een burka wil zien, dat is mijn punt.

War haal je het recht vandaan om te oordelen wat anderen met hun kinderen moeten doen.
Wat voor jou "een deftig uur" is, is dat voor mij misschien niet.

Er vanuitgaande dat er wetenschappelijk bewezen is dat een kind 8u slaap nodig heeft (minimum) en dat de school begint om 8u30 dus dat de meeste jongeren die schoolplichtig zijn omstreeks 7u30 ten laatste moeten opstaan klopt het toch niet dat er vaak minderjarigen tot 'een kot in de nacht' zoals mùen dat bij ons formuleert rondhangen op de straat, en ten tweede, wat leert men op een weekdag na 22u op de straat??? Welk nuttigs kan daar van komen? En waarvoor zou een minderjarige de avond voor een schooldag nog onbegeleid op straat moeten zijn?
ik kan mij geen enkele gezonde reden inbeelden eerlijk gezegd!

Manuel*
19 april 2006, 12:12
In ieder geval, Vlaams Belang zal weer groeien tot spijt van wie het benijdt. laat die linkse kliek maar lullen, de opgang van een degelijke gezonde vlaamse opvoeding komt onvoorwaardelijk terug. en tis daarom da ons wereldverbeteraarkes zo kwaad zijn.

Wat moet ik me daar bij voorstellen, bij die "degelijke gezonde vlaamse opvoeding"? :?

doremi
19 april 2006, 12:14
DUS: een avondklok voor de jeugd?

Op avonden voor schooldagen voor de schoolplichtige jeugd. Om hoe laat die mensen dan moeten gaan slapen e.d. kan dan nog steeds vrijelijk in de huiselijke kring worden beslist, maar op de straat moeten die jongeren niet meer zijn!

Manuel*
19 april 2006, 12:14
... de meeste jongeren die schoolplichtig zijn ...
Hier bestaat geen schoolplicht.

doremi
19 april 2006, 12:18
Hier bestaat geen schoolplicht.

leerplicht. mijn excuus doet verder niets af aan mijn redenering.

Manuel*
19 april 2006, 12:20
leerplicht. mijn excuus doet verder niets af aan mijn redenering. Natuurlijk wel. Kinderen die thuisonderwijs krijgen, zijn immers niet gebonden aan de uren die u vooropstelt. Uw hele redenering deugt niet, maar niet alleen om die reden hoor... Wij leven nu eenmaal niet in een politiestaat (al zou het Vlaams Blok dat er wel graag van willen maken). Wij hebben dus de vrijheid om de gaan en te staan waar en wanneer we willen.

PetSel
19 april 2006, 12:20
Laat ons eventjes eerlijk zijn,
moest de situatie net omgekeerd zijn,
migrantenjongen vermoord voor zijn MP3-speler door vlaams krapuul,
dan had dit een wereldschokkend racistisch-geïnspireerde moord geweest.

Het had totaal de schuld geweest van het vlaams onverdraagzaam krapuul dat snachts de straten vult, maar nu (nu dat een groep [want ze zijn te laf om het alleen op te lossen] migrantenjongeren de schuld treft)... nu is het de schuld van de onverschilligheid van de Vlaamse burger.

GODVERDORIE, wat hebben die migranten dat mijn politici zo dikwijls hun kloten kussen?!

Dat 2006 en 2007 het einde van Paars moge betekenen.
Verder mijn oprechte medeleven aan de ouders en familie en vrienden van Joe.

Volledig mee akkoord.:thumbsup:

Amadeke
19 april 2006, 12:30
sorry doremi, maar je redenering kan misschien "gezond" zijn, ik kan ze alvast niet delen.
dit vind ik pure beperking van de individuele vrijheid.

toen ik nog leerplichtig was zat ik in de zomer soms ook tot (na) zonsondergang op straat en dat was wss ook na de door jou voorgestelde uren.
En kijk! Ik heb zelfs een job.

Morghodius
19 april 2006, 12:52
WAAROM zijn al die anti zinloos geweld projecten altijd gericht op blanken ?

wij zijn toch niet degene die iedereen lopen te vermoorden!

daiwa
19 april 2006, 12:54
WAAROM zijn al die anti zinloos geweld projecten altijd gericht op blanken ?

wij zijn toch niet degene die iedereen lopen te vermoorden!



Juist daarom dat ik mij persoonlijk niet aangesproken voel om zondag mee te lopen in die mars.

lombas
19 april 2006, 12:55
Op avonden voor schooldagen voor de schoolplichtige jeugd. Om hoe laat die mensen dan moeten gaan slapen e.d. kan dan nog steeds vrijelijk in de huiselijke kring worden beslist, maar op de straat moeten die jongeren niet meer zijn!

Wat een repressief en gevaarlijk idee.

baarle
19 april 2006, 13:12
Als u dit soort hatelijkheden blijft posten, zal het niet lang duren voor u wéér geband wordt. Leert u het dan nooit? :roll:

:lol: :lol:

Het is dus niet waar, van die zabber?

baarle
19 april 2006, 13:13
Wat moet ik me daar bij voorstellen, bij die "degelijke gezonde vlaamse opvoeding"? :?

Gij kùnt u dat niet voorstellen, Manu!

baarle
19 april 2006, 13:16
Juist daarom dat ik mij persoonlijk niet aangesproken voel om zondag mee te lopen in die mars.

Ik ook niet. Ik heb me één keer laten vangen aan de Witte Mars, hoewel je toen op voorhand al kon rieken waar het op uit zou draaien: de welmenende heersers die het oprechte verdriet van de massa opvangen en er hun doelstellingen mee realiseren.

Knorretje
19 april 2006, 13:57
Gij kùnt u dat niet voorstellen, Manu!

Inderdaad, iemand die zich uitput in excuses om crimineel straatschorem hun vrijheid te gunnen om 'hun ding' te laten doen (inclusief moorden en roofovervallen), zou best niet te veel bedenkingen moeten maken over de 'Vlaamse opvoeding'.

Knuppel
19 april 2006, 14:24
DUS: een avondklok voor de jeugd?

Legden jouw ouders je dan geen uur van thuiskomst op als kind? En tot hoe laat mocht jij dan huizig zijn als tiener?
Ik legde mijn kinderen die regel anders wél op.
En mijn ouders mij ook.
Niemand van ons heeft dat abnormaal gevonden. Niemand van ons, en we zijn nochtans met veel, heeft het kwaad gedaan, integendeel.
Eens de tijd daar is dat de teugels lossen kunnen wordengelaten doet het nog zoveel deugd. Maar intussen werd er minstens geleerd om op een positieve manier met de pas verworven vrijheid om te springen.

Heb jij er soms wat op tegen dat je niet op cafe mag gaan voor je zestiende, of dat je zelfs niet eerder sigaretten mag kopen in de supermarkt?
Waarom zou het dan zo erg zijn om 's avonds laat niet meer op straat te mogen lopen?

Regels zullen je héél je leven opgelegd worden. Is het niet op school, dan wel op je werk of in je huwelijk. Wil je een min of meer probleemloos leven leiden dan kan je die regels maar beter aanvaarden.
En wil je die gemakkelijker kunnen aanvaarden dan kan je er beter van jongsaf mee vertrouwd gemaakt worden. Absolute vrijheid bestaat immers niet.

Wedden dat het de allochtone straatlopertjes geen kwaad zou doen als hun ouders hen ook wat meer regels oplegden?
Als zij dat deden hoefde er trouwens geen wettelijke verplichting voor te komen. Het is omdat zij de noodzakelijke regels NIET opleggen aan hun ZONEN (voor de dochters geldt die regel immers met tiendubbele kracht) dat het dan maar bij wet moet opgelegd worden. Zo kunnen ze er hun onwillige zonen trouwens gemakkelijker toe verplichten.

Knuppel
19 april 2006, 14:27
Wat moet ik me daar bij voorstellen, bij die "degelijke gezonde vlaamse opvoeding"? :?

Eentje waardoor is gebleken dat ze minder criminelen oplevert dan bij een niet-degelijke opvoeding?

Knuppel
19 april 2006, 14:29
Ik ook niet. Ik heb me één keer laten vangen aan de Witte Mars, hoewel je toen op voorhand al kon rieken waar het op uit zou draaien: de welmenende heersers die het oprechte verdriet van de massa opvangen en er hun doelstellingen mee realiseren.

Niet opvangen maar recupereren met als enige doel de eigen macht niet te verliezen.

Manuel*
19 april 2006, 15:10
Inderdaad, iemand die zich uitput in excuses om crimineel straatschorem hun vrijheid te gunnen om 'hun ding' te laten doen (inclusief moorden en roofovervallen), zou best niet te veel bedenkingen moeten maken over de 'Vlaamse opvoeding'.
Bla bla bla bla bla bla bla...

Manuel*
19 april 2006, 15:10
Eentje waardoor is gebleken dat ze minder criminelen oplevert dan bij een niet-degelijke opvoeding?
Hmm.. En hoe doet men dat? Concreet graag.

Herr Flick
19 april 2006, 15:12
Legden jouw ouders je dan geen uur van thuiskomst op als kind? En tot hoe laat mocht jij dan huizig zijn als tiener?
Ik legde mijn kinderen die regel anders wél op.
En mijn ouders mij ook.
Niemand van ons heeft dat abnormaal gevonden. Niemand van ons, en we zijn nochtans met veel, heeft het kwaad gedaan, integendeel.
Eens de tijd daar is dat de teugels lossen kunnen wordengelaten doet het nog zoveel deugd. Maar intussen werd er minstens geleerd om op een positieve manier met de pas verworven vrijheid om te springen.

Heb jij er soms wat op tegen dat je niet op cafe mag gaan voor je zestiende, of dat je zelfs niet eerder sigaretten mag kopen in de supermarkt?
Waarom zou het dan zo erg zijn om 's avonds laat niet meer op straat te mogen lopen?

Regels zullen je héél je leven opgelegd worden. Is het niet op school, dan wel op je werk of in je huwelijk. Wil je een min of meer probleemloos leven leiden dan kan je die regels maar beter aanvaarden.
En wil je die gemakkelijker kunnen aanvaarden dan kan je er beter van jongsaf mee vertrouwd gemaakt worden. Absolute vrijheid bestaat immers niet.

Wedden dat het de allochtone straatlopertjes geen kwaad zou doen als hun ouders hen ook wat meer regels oplegden?
Als zij dat deden hoefde er trouwens geen wettelijke verplichting voor te komen. Het is omdat zij de noodzakelijke regels NIET opleggen aan hun ZONEN (voor de dochters geldt die regel immers met tiendubbele kracht) dat het dan maar bij wet moet opgelegd worden. Zo kunnen ze er hun onwillige zonen trouwens gemakkelijker toe verplichten.


Vwoilla en dat is nu ook meteen die typische vlaamse opvoeding, ik heb die ook gehad, Voor uur X thuis. Niet thuis, ... wel ja, we zorgden er wel voor da we niet te laat waren.

Alleen maar daar en daar spelen, niet naar daar, en als je naar daar wil, moet je het vragen...

Ik heb later, overal naartoe gemogen, ik pakte de trein, trok overal naartoe, maar dat was enkel omdat er het vertrouwen was, dat ik mij aan de regels hield.

Herr Flick
19 april 2006, 15:24
Hmm.. En hoe doet men dat? Concreet graag.


Uw kinderen bepaalde waarden, normen en regels bijbrengen, en als ze zich daar niet aan houden, genadeloos straffen.

Streng maar rechtvaardig dus, bij mij heeft het ook gewerkt, en bij mijn broer overigens ook, die dergelijke opvoeding zeker nodig had.

Mijn vader heeft ons nooit een mep moeten geven, trouwens, wij waren zo ook overtuigd van zijn absolute gezag. Nu nog trouwens, respect komt automatisch voor iemand die consequent en eerlijk is in zijn wijze van aanpakken.

baarle
19 april 2006, 15:28
Hmm.. En hoe doet men dat? Concreet graag.

Waarom zou ze dat aan u verklappen? :lol:

bolle
19 april 2006, 16:02
Zondag stille mars voor vermoorde Joe
http://www.demorgen.be/telex/img/berichten/11453877116joevanholsbeeckPN.jpgDe begrafenis van Joe Van Holsbeeck, de zeventienjarige jongen die vorige week woensdag werd neergestoken in Brussel-Centraal, zal morgen in alle intimiteit plaatsvinden. Gisteren werd de jongen in zijn middelbare school in Sint-Lambrechts-Woluwe herdacht, zondag is een stille mars gepland in Brussel. Die staat open voor het publiek. Tijdens de optocht zal de lokale politie van Brussel de veiligheid garanderen, aldus woordvoerster Florence Delentdecker.

De familie Van Holsbeeck en de familie van Joe's vriend steunen de neutrale huldemars, die om 15u vertrekt op de Pachecolaan en langs het Centraal Station gaat. Volgens de families moet het een "vreedzame manifestatie worden voor het recht om zich vrij en veilig te kunnen verplaatsen in de stad en elders."

"Het is ook een symbolische oproep tot een sereen en constructief debat over de verschillende oorzaken van de tragische gebeurtenis", schrijven ze in een persbericht. Ze vragen uitdrukkelijk om tijdens de manifestatie spandoeken en uiterlijke tekenen van politieke of ideologische voorkeur achterwege te laten. De zinloze dood van Joe raakt heel het land. Zo vraagt het Katholiek Onderwijs aan al zijn scholen en internaten om "waar mogelijk ruimte te scheppen om te spreken over de zinloosheid van geweld."

Intussen gaat het onderzoek naar de daders voort. Gisteren liet justitieminister Laurette Onkelinx (PS) zich in de kamercommissie ontvallen dat er "een aanhouding was verricht van een minderjarige die nu in de gesloten instelling van Everberg zit", maar die informatie werd later weer formeel ontkend, zowel door kabinet als parket. In Everberg klonk het "geen commentaar". Volgens Brussels parketwoordvoerder Wim De Troy zijn er "voorlopig geen nieuwe elementen. Wel zijn de videobeelden van de bewakingscamera"s in het station geanalyseerd en verscherpt." Vandaag worden de bruikbare beelden vrijgegeven.
(Eigen berichtgeving 06:10)
bron de morgen online

ZINLOZE DOOD en zinloze mars,
99% van die islamieten maakt het geen reet uit dat die gast is kapotgemaakt, en met die mars laten de belgen weer zien dat die *knip* verder op de kop kunnen schijten van die zachtgekookte belgen:roll:

Manuel*
19 april 2006, 16:37
Waarom zou ze dat aan u verklappen? :lol:
Als ik uw mening op prijs stel, zal ik ze u wel vragen. Verder heeft u te zwijgen tot u aangesproken wordt. Is dat duidelijk?

baarle
19 april 2006, 16:40
Als ik uw mening op prijs stel, zal ik ze u wel vragen. Verder heeft u te zwijgen tot u aangesproken wordt. Is dat duidelijk?

:rofl:

Neen, het is een beetje onduidelijk. Kan u het niet wat toelichten?

Manuel*
19 april 2006, 16:47
:rofl:

Neen, het is een beetje onduidelijk. Kan u het niet wat toelichten?

De etikette schrijft voor dat men een meerdere niet zomaar uit zichzelf aanspreekt, maar dat men wacht tot men door die meerdere aangesproken wordt. Het is maar een kwestie van goed fatsoen. Ik wordt niet graag aangesproken door ondergeschikten, begrijpt u?

Knuppel
19 april 2006, 16:49
De etikette schrijft voor dat men een meerdere niet zomaar uit zichzelf aanspreekt, maar dat men wacht tot men door die meerdere aangesproken wordt. Het is maar een kwestie van goed fatsoen. Ik wordt niet graag aangesproken door ondergeschikten, begrijpt u?

Jij bent de tweelingbroer van Ayne Rand, zeker?

Knuppel
19 april 2006, 16:51
En doe die dt-fout weg, etiketteklever.

baarle
19 april 2006, 16:54
De etikette schrijft voor dat men een meerdere niet zomaar uit zichzelf aanspreekt, maar dat men wacht tot men door die meerdere aangesproken wordt. Het is maar een kwestie van goed fatsoen. Ik wordt niet graag aangesproken door ondergeschikten, begrijpt u?

Ha, is het dat maar... Geen probleem hoor, ik ben ook zo. We moeten die Beotiërs op hun plaats houden.

A propos, al een idee waarom juffrouw Knuppel u iets zou willen vertellen over haar opvoeding?

baarle
19 april 2006, 16:55
Jij bent de tweelingbroer van Ayne Rand, zeker?

Laat die ook de zabber langs zijn tong naar beneden lopen?

Manuel*
19 april 2006, 16:56
Jij bent de tweelingbroer van Ayne Rand, zeker?
Dan zou ik 101 jaar oud zijn... Wat denkt u zelf?

daiwa
19 april 2006, 16:57
En doe die dt-fout weg, etiketteklever.


:lol:

Manuel*
19 april 2006, 16:58
En doe die dt-fout weg, etiketteklever.

Ah! Proficiat: u bent geslaagd voor de test. U ziet wel dat u het kan, als u maar een beetje uw best doet.

baarle
19 april 2006, 17:01
Ah! Proficiat: u bent geslaagd voor de test.

O wat zwakjes, wat doorzichtig :lol:

U ziet wel dat u het kan, als u maar een beetje uw best doet.

U daarentegen kan véél agressiever uit de hoek komen. Beter uw best doen, Manu.

Manuel*
19 april 2006, 17:09
Laat die ook de zabber langs zijn tong naar beneden lopen?
U kent Ayn Rand duidelijk niet? Dat verbaast me eigenlijk niet. Ik vermoed dat stationsromannetjes meer tot uw genre van "literatuur" behoren...

Jazeker
19 april 2006, 17:11
Ik wordt niet graag aangesproken door ondergeschikten, begrijpt u?

Ik hoop dat uw ondergeschikten uw schrijfwerk doen.

Jazeker
19 april 2006, 17:12
Ah! Proficiat: u bent geslaagd voor de test. U ziet wel dat u het kan, als u maar een beetje uw best doet.

WHAHAHAHA

Knuppel
19 april 2006, 17:24
Hmm.. En hoe doet men dat? Concreet graag.

Door hen via motivatie te leren zich aan bepaalde regels te houden. Regels die het samenleven voor iedereen gemakkelijker maken.
Als ik mijn 12-jarige zoon dus zeg dat ik graag zie dat hij zich tussen 6 en 8 rot amuseert met zijn vrienden, maar dat ik hem daarna zonder fout terug wil zien, en dit op eigen kracht inplaats van in gezelschap van de politie, dan weet hij dat ik van hem verwacht dat hij zijn manieren buitenshuis houdt. Door hem er ook nog aan te herinneren dat er nog een schooltaak moet afgewerkt worden voor hij naar bed kan, weet hij dat acht uur een redelijk uur is waaraan hij zich beter kan houden. Op een kwartiertje kijken we niet maar het moet niet altijd een kwartiertje later zijn.

Manuel*
19 april 2006, 17:26
Door hen via motivatie te leren zich aan bepaalde regels te houden. Regels die het samenleven voor iedereen gemakkelijker maken.
Als ik mijn 12-jarige zoon dus zeg dat ik graag zie dat hij zich tussen 6 en 8 rot amuseert met zijn vrienden, maar dat ik hem daarna zonder fout terug wil zien, en dit op eigen kracht inplaats van in gezelschap van met de politie, dan weet hij dat ik van hem verwacht dat hij zijn manieren buitenshuis houdt. Door hem er ook nog aan te herinneren dat er nog een schooltaak moet afgewerkt worden voor hij naar bed kan, weet hij dat acht uur een redelijk uur waaraan hij zich beter kan houden. Op een kwartiertje kijken we niet maar het moet niet altijd een kwartiertje later zijn.

Bij uw zoon van 12 lukt dat nog best. Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...

Knorretje
19 april 2006, 17:29
En doe die dt-fout weg, etiketteklever.

:thumbsup:

Knuppel
19 april 2006, 17:31
U kent Ayn Rand duidelijk niet? Dat verbaast me eigenlijk niet. Ik vermoed dat stationsromannetjes meer tot uw genre van "literatuur" behoren...

Ik heb het wel over de opgeblazen kikker die hier onder die nick af en toe stoom komt aflaten.

baarle
19 april 2006, 17:31
U kent Ayn Rand duidelijk niet?

Klik eens op http://forum.politics.be/member.php?u=1234, slimmerd.

Dat verbaast me eigenlijk niet. Ik vermoed dat stationsromannetjes meer tot uw genre van "literatuur" behoren...

Hahaha, u weet al heel wat over mij hé?

doremi
19 april 2006, 17:32
sorry doremi, maar je redenering kan misschien "gezond" zijn, ik kan ze alvast niet delen.
dit vind ik pure beperking van de individuele vrijheid.

toen ik nog leerplichtig was zat ik in de zomer soms ook tot (na) zonsondergang op straat en dat was wss ook na de door jou voorgestelde uren.
En kijk! Ik heb zelfs een job.

In de zomer zeg je maar dan is het geen school he, ik heb duidelijk gezegd op de avonden voor schooldagen!

Knuppel
19 april 2006, 17:33
Bij uw zoon van 12 lukt dat nog best. Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...

Hij is ondertussen 31, heeft nooit voor politie aan huis gezorgd en staat al jaren op eigen benen.
Ja dus.

doremi
19 april 2006, 17:34
Natuurlijk wel. Kinderen die thuisonderwijs krijgen, zijn immers niet gebonden aan de uren die u vooropstelt. Uw hele redenering deugt niet, maar niet alleen om die reden hoor... Wij leven nu eenmaal niet in een politiestaat (al zou het Vlaams Blok dat er wel graag van willen maken). Wij hebben dus de vrijheid om de gaan en te staan waar en wanneer we willen.

Ook mensen die thuisonderwijs volgen hebben een verplicht curriculum te vervolmaken + dat het niet uitmaakt welk onderwijs je volgt in de huidige maatschapij en zeker in onze steden is er voor minderjarigen op weekavonden buiten niets te zoeken, allesins niets leerzaam!

baarle
19 april 2006, 17:36
Bij uw zoon van 12 lukt dat nog best. Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...

Manu, u bent onvervangbaar entertainment. Knuppel een zoon die binnenkort 16 wordt? Ik doe mijn best om bij te komen, man. :lol:

doremi
19 april 2006, 17:42
Bij uw zoon van 12 lukt dat nog best. Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...

U bedoelt dus dat iemand van 16 sowieso onhandelbaar is? Totale nonsens! Jongeren die een goede opvoeding krijgen kunnen regels van thuis uit aanvaarden ook als ze 16 zijn, en dan gaat het misschien al over andere zaken zoals een uitgaansuur e.d. Maar wanneer er thuis getolereerd wordt dat alle huisregels overtreden worden, of erger nog dat er gewoon geen huisregels zijn, dan heet dat gewoon slechte ouders! uiteindelijk zijn de ouders toch nog steeds degenen die het voor het zeggen hebben in huis hoop ik, en indien we merken dat dat op veel plaatsen niet meer zo is moeten we daar een wettelijke mouw aan passen!

let op met bovenstaande tekst bedoel ik niet dat de regels op die leeftijd nooit overtreden zullen worden, maar wanneer dat gebeurd moet er duidelijke actie en dialoog zijn!

alberto
19 april 2006, 17:43
Ik wil eens zien of dat nog net zo goed lukt wanneer hij 16 is...

Dat lukt zeker, bij mij toch, kwestie van goede afspraken en voorbeelden van de ouders, als je 16 bent dan ben je nog niet volledig vrijgevochten, je kan dat wel denken als 16 jarige maar het is niet zo.

Manuel*
19 april 2006, 18:11
Hahaha, u weet al heel wat over mij hé?
Ik weet voldoende over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven. Met dergelijke armoezaaiers en klaplopers laat ik mij begrijpelijkerwijze niet in.

Gegroet.

doremi
19 april 2006, 18:14
Ik weet voldoende over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven. Met dergelijke armoezaaiers en klaplopers laat ik mij begrijpelijkerwijze niet in.

Gegroet.

Ancien Régime, olé:evil:

daiwa
19 april 2006, 18:15
Ik weet voldoende over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven. Met dergelijke armoezaaiers en klaplopers laat ik mij begrijpelijkerwijze niet in.

Gegroet.


Eigen lof stinkt.:silly:

Knuppel
19 april 2006, 18:15
Ik weet voldoende over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven. Met dergelijke armoezaaiers en klaplopers laat ik mij begrijpelijkerwijze niet in.

Gegroet.

De Ayne Rand in Manuel komt precies steeds duidelijker naar boven.

baarle
19 april 2006, 18:17
Ik weet voldoende

Dat is duidelijk, ja. :lol:

over u: u behoort duidelijk tot de lagere klassen en probeert wanhopig om hogerop te klimmen door u beter en intelligenter voor te wenden dan u in werkelijkheid bent. Niettegenstaande uw verwoede pogingen zal u nochtans altijd basse classe blijven.

Fantastisch! U bent mijn favoriete toyboy, Manu!

Gegroet.

Van 't zelfde.

Manuel*
19 april 2006, 18:19
Hij is ondertussen 31, heeft nooit voor politie aan huis gezorgd en staat al jaren op eigen benen.
Ja dus.
Dan heeft u geluk gehad. Mijn zoon is namelijk op zijn zestiende volledig losgeslagen en wat we ook probeerden, lief zijn, streng zijn, hard zijn, ... er was geen lievemoederen aan. Toch hebben ook wij geluk gehad: zijn "apejaren" hebben niet al te lang geduurd en hij heeft nooit onherroepelijke schade aangericht. Hij is ondertussen 22 en een bijna voorbeeldig student. Een heel andere jongeman dan het lastpak dat hij enkele jaren geleden nog was. Ik weet dus uit eerste hand dat je als ouder machteloos staat als het erop aankomt en dat je alleen maar kan hopen dat hij snel tot de jaren van verstand zal komen en dat hij in tussentijd niets uitspookt wat niet meer kan hersteld worden.

baarle
19 april 2006, 18:21
Dan heeft u geluk gehad. Mijn zoon is namelijk op zijn zestiende volledig losgeslagen en wat we ook probeerden, lief zijn, streng zijn, hard zijn, ... er was geen lievemoederen aan. Toch hebben ook wij geluk gehad: zijn "apejaren" hebben niet al te lang geduurd en hij heeft nooit onherroepelijke schade aangericht. Hij is ondertussen 22 en een bijna voorbeeldig student. Een heel andere jongeman dan het lastpak dat hij enkele jaren geleden nog was. Ik weet dus uit eerste hand dat je als ouder machteloos staat als het erop aankomt en dat je alleen maar kan hopen dat hij snel tot de jaren van verstand zal komen en dat hij in tussentijd niets uitspookt wat niet meer kan hersteld worden.

Uw zoon is niet "toevallig" weer op zijn pootjes gekomen. Ge onderschat uzelf, Manu.

doremi
19 april 2006, 18:22
Dan heeft u geluk gehad. Mijn zoon is namelijk op zijn zestiende volledig losgeslagen en wat we ook probeerden, lief zijn, streng zijn, hard zijn, ... er was geen lievemoederen aan. Toch hebben ook wij geluk gehad: zijn "apejaren" hebben niet al te lang geduurd en hij heeft nooit onherroepelijke schade aangericht. Hij is ondertussen 22 en een bijna voorbeeldig student. Een heel andere jongeman dan het lastpak dat hij enkele jaren geleden nog was. Ik weet dus uit eerste hand dat je als ouder machteloos staat als het erop aankomt en dat je alleen maar kan hopen dat hij snel tot de jaren van verstand zal komen en dat hij in tussentijd niets uitspookt wat niet meer kan hersteld worden.

Heeft uw zoon dan ook gemoord?

Manuel*
19 april 2006, 18:24
Heeft uw zoon dan ook gemoord?
Zou dat niet onder "onherroepelijke schade" vallen, denkt u?

daiwa
19 april 2006, 18:24
De Ayne Rand in Manuel komt precies steeds duidelijker naar boven.


Idd, Knuppel.
Zijn stijl is hem helemaal en ik kan het weten want ik heb het dikwijls genoeg aan de stok gehad met Ayne Rand.:-D

Zichzelf beter, slimmer en rijker voelen dan een ander was typerend aan Ayne Rand.

baarle
19 april 2006, 18:27
Zichzelf beter, slimmer en rijker voelen dan een ander was typerend aan Ayne Rand.

Nee, nee, deze speelt dat maar, om zichzelf een pose te geven als hij geen antwoord meer heeft. Hij wil graag doen alsof hij alles met een lach kan oppakken, kwestie van "superieur" te kunnen blijven, maar het lukt hem niet zo goed.

doremi
19 april 2006, 18:28
Zou dat niet onder "onherroepelijke schade" vallen, denkt u?

Idd dus de vergelijking met de specifieke casus van joe gaat niet op!

Morghodius
19 april 2006, 19:10
blanke word vermoord en de moslims zeggen dat het normaal is en zo is de natuur blabla.

marokkaan word vermoord en duizenden marokkanen gaan met apie nee nee rellen in Antwerpen, vallen blanke mensen aan en vernielen winkels etc.

Manuel*
19 april 2006, 19:19
Idd dus de vergelijking met de specifieke casus van joe gaat niet op!
Wie heeft het hier over een vergelijking met de specifieke casus van Joe?

luc broes
19 april 2006, 20:37
"Het is ook een symbolische oproep tot een sereen en constructief debat over de verschillende oorzaken van de tragische gebeurtenis", .... Zo vraagt het Katholiek Onderwijs aan al zijn scholen en internaten om "waar mogelijk ruimte te scheppen om te spreken over de zinloosheid van geweld."
"de tragische gebeurtenis" is een racistische moord. Waarom mag dat nu niet gezegd worden?
Scholen, en zeker katholieke scholen zijn toch tegen racisme, tegen alle racisme. Laat ze dat maar eens rustig en duidelijk bespreken.

ancapa
19 april 2006, 20:44
een witte mars voor JOE ?

zal zoveel opbrengen als de witte mars voor de verdwenen kinderen...

0,0 !!!

Manuel*
19 april 2006, 21:03
"de tragische gebeurtenis" is een racistische moord. Waarom mag dat nu niet gezegd worden?
Bollocks. Zolang de daders niet gepakt zijn, kan u geen uitspraken doen over hun motieven.

ancapa
19 april 2006, 21:05
Bollocks. Zolang de daders niet gepakt zijn, kan u geen uitspraken doen over hun motieven.

't was om de weg te vragen naar de "Rue Neuve" :roll: of de "rue D'Aarschot"

Manuel*
19 april 2006, 21:08
"de tragische gebeurtenis" is een racistische moord. Waarom mag dat nu niet gezegd worden?

Sterker nog: er is op dit moment zelfs helemaal geen sprake van moord, maar wel van doodslag. Het valt nog maar af te wachten of het om opzettelijke of onopzettelijke doodslag gaat.

Jazeker
19 april 2006, 21:09
onopzettelijke doodslag met 5 messteken :shock:

luc broes
19 april 2006, 21:10
Bollocks. Zolang de daders niet gepakt zijn, kan u geen uitspraken doen over hun motieven.
Inderdaad, dank je wel voor de waarschuwing. Straks krijg ik nog een proces om wille vaneerroof of om bevolkingsgroepen tegen mekaar op te zetten.
Ik trek dus veiligheidshalve mijn woorden in.

ancapa
19 april 2006, 21:14
Sterker nog: er is op dit moment zelfs helemaal geen sprake van moord, maar wel van doodslag. Het valt nog maar af te wachten of het om opzettelijke of onopzettelijke doodslag gaat.

STERKER NOG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8O

vijf messteken !!!!!!!!!!!!!! 8O 8O

een moord plegen om een diefstal te vergemakkelijken !!!!!!!!!!!!!!

dit noemt men roofmoord !!!!!!!!!!!!!!!!! :x

ancapa
19 april 2006, 21:17
Sterker nog: er is op dit moment zelfs helemaal geen sprake van moord, maar wel van doodslag. Het valt nog maar af te wachten of het om opzettelijke of onopzettelijke doodslag gaat.

hoe durft ge ? 8O 8O 8O 8O

waarom zegt ge niet meteen dat Joe hem uitgedaagd heeft ?

dat Joe hem verweten heeft van wie weet wat ook ?

Manuel*
19 april 2006, 21:17
dit noemt men roofmoord !!!!!!!!!!!!!!!!! :x

Ach welnee.

daiwa
19 april 2006, 21:17
Sterker nog: er is op dit moment zelfs helemaal geen sprake van moord, maar wel van doodslag. Het valt nog maar af te wachten of het om opzettelijke of onopzettelijke doodslag gaat.


En voor de rest alles nog goe in die hersenpan van jou? 8O

Manuel*
19 april 2006, 21:18
En voor de rest alles nog goe in die hersenpan van jou? 8O

Prima, dank u.

daiwa
19 april 2006, 21:21
Prima, dank u.



Zou men toch niet zeggen aan uw post te zien.
Heel Belgié spreekt over DE moordenaar, enkel jij trekt dat nog in twijfel.8O

Manuel*
19 april 2006, 21:23
Zou men toch niet zeggen aan uw post te zien.
Heel Belgié spreekt over DE moordenaar, enkel jij trekt dat nog in twijfel.8O
Ah, als héél België het zegt, dan zal het wel juist zijn zeker... :roll:

ancapa
19 april 2006, 21:27
Prima, dank u.

alle zotten zeggen dat ook... :lol:

Manuel*
19 april 2006, 21:28
alle zotten zeggen dat ook... :lol:

Wow, wat bent u ad rem. Daar heb ik niet van terug...

ancapa
19 april 2006, 21:30
En voor de rest alles nog goe in die hersenpan van jou? 8O

hersenschudding onmogelijk, barstje in de pan is wel mogelijk... :oops:

daiwa
19 april 2006, 21:31
alle zotten zeggen dat ook... :lol:


:lol:

baarle
19 april 2006, 21:31
Daar heb ik niet van terug...

Dat is tegenwoordig wel vaker zo.

Beetje ontgoochelend, dat wel.

Manuel*
19 april 2006, 21:32
hersenschudding onmogelijk, barstje in de pan is wel mogelijk... :oops:

En ze blijven maar komen, die gevatte replieken. Ik voorspel u een schitterende carrière als stand-up comedian. Geert Hoste, eat your heart out!

daiwa
19 april 2006, 21:35
Ah, als héél België het zegt, dan zal het wel juist zijn zeker... :roll:


Wees daar maar zeker van.
Een laffe roofmoord was het!!!!!!

Of sta jij er soms niet bij stil dat een jongen van amper 17 die misschien al uitkeek naar een schoon vakantie morgen een begrafenis krijgt?

Manuel*
19 april 2006, 21:36
Dat is tegenwoordig wel vaker zo.

Beetje ontgoochelend, dat wel.

Maar Cashflow toch... Ik krijg zo stilaan het gevoel dat u me stalkt. Ik weet dat ik een diepe indruk op u gemaakt heb, maar tracht u toch aan de normen van het fatsoen te houden.

ancapa
19 april 2006, 21:37
Dat is tegenwoordig wel vaker zo.

Beetje ontgoochelend, dat wel.

manuel is een hopeloos geval Baarle...

Baarle Hertog (vermoed ik) valt nog mee dan. De rest van Nederland is ook maar klote :cry:

Manuel*
19 april 2006, 21:39
Wees daar maar zeker van.
Een laffe roofmoord was het!!!!!!
Nogmaals: zolang de daders niet gevat zijn, kan u daar niet over oordelen.

Of sta jij er soms niet bij stil dat een jongen van amper 17 die misschien al uitkeek naar een schoon vakantie morgen een begrafenis krijgt?
Natuurlijk sta ik daar bij stil. Het is een gruwelijk voorval, een tragisch incident en ik hoop dat de daders snel zullen gevat worden en dat ze hun verdiende straf niet zullen ontlopen. Dat maakt het nog altijd geen "moord". U weet immers niet of er van voorbedachtheid is.

baarle
19 april 2006, 21:39
Ik weet dat ik een diepe indruk op u gemaakt heb,

Dat heb je, Manu, dat héb je.

maar tracht u toch aan de normen van het fatsoen te houden.

Mijn ouders zijn er niet echt in geslaagd me enige normen en waarden bij te brengen. Jammer...

ancapa
19 april 2006, 21:40
Nogmaals: zolang de daders niet gevat zijn, kan u daar niet over oordelen.


Natuurlijk sta ik daar bij stil. Het is een gruwelijk voorval, een tragisch incident en ik hoop dat de daders snel zullen gevat worden en dat ze hun verdiende straf niet zullen ontlopen. Dat maakt het nog altijd geen "moord". U weet immers niet of er van voorbedachtheid is.

hij heeft dat mes daar ter plaatse gevonden...

Manuel*
19 april 2006, 21:40
Mijn ouders zijn er niet echt in geslaagd me enige normen en waarden bij te brengen. Jammer...

Dat was ons ondertussen al duidelijk. Jammer is dat inderdaad wel.

Manuel*
19 april 2006, 21:42
hij heeft dat mes daar ter plaatse gevonden...
Niet dat het er ook maar iets mee te maken heeft, maar dat zou inderdaad kunnen. Of weet u iets wat wij niet weten?

baarle
19 april 2006, 21:44
Dat was ons ondertussen al duidelijk. Jammer is dat inderdaad wel.

Bah, valt wel mee hoor. Het geeft meer fun. :-)

ancapa
19 april 2006, 21:45
Nogmaals: zolang de daders niet gevat zijn, kan u daar niet over oordelen.

Natuurlijk sta ik daar bij stil. Het is een gruwelijk voorval, een tragisch incident en ik hoop dat de daders snel zullen gevat worden en dat ze hun verdiende straf niet zullen ontlopen. Dat maakt het nog altijd geen "moord". U weet immers niet of er van voorbedachtheid is.

u zit hier een laffe roofmoordenaar te verdedigen en een medeplichtige, dit is geen incident, maar een voorafgeplande roof, met moord waarbij voorbedachtheid niet ter zake doet !

hun straf ? één van de rechtbank recht naar "de Hel van Tanger" en één uit de Koran of van Allah, is juist gepast.

ancapa
19 april 2006, 21:46
Niet dat het er ook maar iets mee te maken heeft, maar dat zou inderdaad kunnen. Of weet u iets wat wij niet weten?

iets over uw niveau :evil:

Knorretje
19 april 2006, 21:46
Mijn ouders zijn er niet echt in geslaagd me enige normen en waarden bij te brengen. Jammer...


Ze zijn er gelukkig niet in geslaagd je de normen en waarden �* la Manuel bij te brengen. (Die houdt het liever bij de normen en waarden die allochtone criminelen hanteren. Meer, hij krijgt zelfs orgastische genoegens van die hun normen en waarden).

Manuel*
19 april 2006, 21:48
u zit hier een laffe roofmoordenaar te verdedigen en een medeplichtige
Onzin. Ik verdedig hier helemaal niemand.

dit is geen incident, maar een voorafgeplande roof, met moord waarbij voorbedachtheid niet ter zake doet !
Tja... Als u de onzin daarvan zelf niet inziet...

Pietje
19 april 2006, 21:51
u zit hier een laffe roofmoordenaar te verdedigen en een medeplichtige, dit is geen incident, maar een voorafgeplande roof, met moord waarbij voorbedachtheid niet ter zake doet !



Toch wel slumme, want zonder voorbedachtheid is er geen moord maar doodslag. En die eventuele voorbedachtheid moet nog altijd bewezen worden.

baarle
19 april 2006, 21:51
Als u de onzin daarvan zelf niet inziet...

dan bent u een ... ach, ik moet dringend stoppen met ons Manuelleken te stalken. :-)

daiwa
19 april 2006, 21:57
Toch wel slumme, want zonder voorbedachtheid is er geen moord maar doodslag. En die eventuele voorbedachtheid moet nog altijd bewezen worden.


Als je op de beelden ziet dat ze een willekeurig slachtoffer uitzochten, hem dan vijf!!! messteken gaven, mag je redelijksgewijs wel verwachten dat het de bedoeling was te doden.

Als het, en nu ga ik even mild zijn, bij 1 mesteek was gebleven kon men nog aannemen dat het in een refleks of paniek gebeurde maar toch niet bij vijf messteken.

Pietje
19 april 2006, 22:01
Als je op de beelden ziet dat ze een willekeurig slachtoffer uitzochten, hem dan vijf!!! messteken gaven, mag je redelijksgewijs wel verwachten dat het de bedoeling was te doden.

Als het, en nu ga ik even mild zijn, bij 1 mesteek was gebleven kon men nog aannemen dat het in een refleks of paniek gebeurde maar toch niet bij vijf messteken.

Ik ga daar geen "hypothesen" over verzinnen. Hopelijk wordt hij snel gevat, zodat het gerecht kan uitvissen hoe het in zijn werk is gegaan.

Knorretje
19 april 2006, 22:11
Ik ga daar geen "hypothesen" over verzinnen. Hopelijk wordt hij snel gevat, zodat het gerecht kan uitvissen hoe het in zijn werk is gegaan.

Jij gaat daar geen 'hypothesen' over verzinnen om de eenvoudige reden dat de dader een allochtoon is. Toen een autochtoon in de Remmery-zaak verdacht werd, volstonden de verzinsels van De Morgen om vooral niet te wachten op het onderzoek en de conclusies van het gerecht.
Altijd zo rechtlijning? :roll:

Pietje
19 april 2006, 22:14
Jij gaat daar geen 'hypothesen' over verzinnen om de eenvoudige reden dat de dader een allochtoon is.
Nee, omdat ik er niks over weet. En jij ook niet
Toen een autochtoon in de Remmery-zaak verdacht werd,
van moord ??
volstonden de verzinsels van De Morgen om vooral niet te wachten op het onderzoek en de conclusies van het gerecht.
Welke verzinsels. Wees een beetje concreter.
Altijd zo rechtlijning? :roll:
Altijd zo voorspelbaar ??

Knorretje
19 april 2006, 22:28
van moord ??
Nee, van dreigbrieven.


Welke verzinsels. Wees een beetje concreter.
Ik verwijs naar de hetze in De Morgen, en de hetze op dit forum, waar jij o.a. het niet nodig vonden om te wachten op de resultaten van het gerechtelijk onderzoek.


Altijd zo voorspelbaar ??
Nee Pietje de leugenaar.

Pietje
19 april 2006, 22:32
Nee, van dreigbrieven.



Ik verwijs naar de hetze in De Morgen, en de hetze op dit forum, waar jij o.a. het niet nodig vonden om te wachten op de resultaten van het gerechtelijk onderzoek.


Je verwijst just naar niks, tenzij je "De Morgen" kan citeren. En je mag mijn posts "waar ik het niet nodig vond......" altijd bovenhalen, vermits je het toch nog zo goed weet, moet het "a piece of cake " zijn om ze op te diepen.

daiwa
19 april 2006, 22:36
Nee, van dreigbrieven.



Ik verwijs naar de hetze in De Morgen, en de hetze op dit forum, waar jij o.a. het niet nodig vonden om te wachten op de resultaten van het gerechtelijk onderzoek.


Idd. Pietje veroordeelde het VB zelfs al voor men de dader(s) had, die wachte nog niet eens de resultaten van het onderzoek af.

Knorretje
19 april 2006, 22:38
Je verwijst just naar niks, tenzij je "De Morgen" kan citeren. En je mag mijn posts "waar ik het niet nodig vond......" altijd bovenhalen, vermits je het toch nog zo goed weet, moet het "a piece of cake " zijn om ze op te diepen.

Kronkel, kronkel, kronkel.
Nu de waarheid iets te veel kwest, doen ze net of hun neus bloedt en lijden ze merkwaardig genoeg aan een instant bewijzen-neurose. :lol:

Knorretje
19 april 2006, 22:40
Idd. Pietje veroordeelde het VB zelfs al voor men de dader(s) had, die wachte nog niet eens de resultaten van het onderzoek af.

Raar hé hoe kort van geheugen ze soms ineens zijn. :lol:

daiwa
19 april 2006, 22:41
Je verwijst just naar niks, tenzij je "De Morgen" kan citeren. En je mag mijn posts "waar ik het niet nodig vond......" altijd bovenhalen, vermits je het toch nog zo goed weet, moet het "a piece of cake " zijn om ze op te diepen.


Een beetje eerlijk blijven hé Pietje, anders heeft een discussie weinig zin.
Ik heb jou altijd beschouwd en nog als iemand met wie best een discussie te voeren was maar jij hebt je toen ook laten meeslepen in de totaal onterechte hetze tegen het VB die toen hier en in de media heerste.

daiwa
19 april 2006, 22:48
Raar hé hoe kort van geheugen ze soms ineens zijn. :lol:

Op pijnlijke punten dan toch.;-)

Bobke
19 april 2006, 23:20
Ik ga daar geen "hypothesen" over verzinnen. Hopelijk wordt hij snel gevat, zodat het gerecht kan uitvissen hoe het in zijn werk is gegaan.
Dus als hij niet gevat wordt zullen we nooit weten dat Joe het slachtoffer werd van een roofmoord ?

Jazeker
19 april 2006, 23:59
Kronkel, kronkel, kronkel.
Nu de waarheid iets te veel kwest, doen ze net of hun neus bloedt en lijden ze merkwaardig genoeg aan een instant bewijzen-neurose. :lol:

Doet me denken aan Chucky :)

Jazeker
20 april 2006, 00:03
Een beetje eerlijk blijven hé Pietje, anders heeft een discussie weinig zin.
Ik heb jou altijd beschouwd en nog als iemand met wie best een discussie te voeren was maar jij hebt je toen ook laten meeslepen in de totaal onterechte hetze tegen het VB die toen hier en in de media heerste.
"toen" ? Het zal niet veel meer schelen of in de kranten en hier verschijnen berichten dat de renault Laguna van een VB'er weer twee mieren het leven heeft gekost tezamen met woedende replieken van de holibi vereniging en Vera Dua. Gevolgd door een vraag van Spirit om het VB te veroordelen voor wreedheid tegenover dieren en een oproep van de PS om het VB alsnog te verbieden voor hun absolute doodscultuur, gezien de SS van de nazis ook zo'n doodscultuur had. Bovendien is de kleine van VB-lid Swaken/ alias vettige swa (bemerk de gelijkenis met Swastika !!!) gedoopt op x juli en dat is de dag waarop tweederangs Wehrmacht leider von Schmullenhofen zijn eerste kindje geboren werd.

Ja ja, zo kennen we ze weer, die VB'ers.

PollyCorrect
20 april 2006, 16:02
Het is niet omdat dit land niet klopt dat men niet moet meestappen zondag.
Voor al onze kinderen die op straat elke dag gevaar lopen.

baarle
20 april 2006, 16:46
Het is niet omdat dit land niet klopt dat men niet moet meestappen zondag.

Neen, het is omdat de mars al op voorhand gekaapt is en elke deelnemer later zal gebruikt worden om het omgekeerde te doen van wat mloet gebeuren.

Voor al onze kinderen die op straat elke dag gevaar lopen.

Precies, dat is het waard. Maar ik heb niet de indruk dat die mars daarop gericht is.

Manuel*
20 april 2006, 18:06
Dus als hij niet gevat wordt zullen we nooit weten dat Joe het slachtoffer werd van een roofmoord ?
Dan zullen we dat inderdaad nooit weten...

boerenverstand
20 april 2006, 19:43
Het grote circus van de après-moord-show. Ik huiver nu al, voor de beelden die onze rode zenders triomfantelijk gaan uitzenden van de volgende stille mars, nu zondag. Als de politiek-correcte fouha ahidars en andere stevaertjes en bertjes& C°, hun tronie “de circonstance” gaan etaleren met grote après-coup heldenmoed. Als de opgetrommelde nuttige idioten uit de noordafrikaanse gemeenschappen met wapperende hoofddoeken gaan defileren in een hypocriet want medeplichtig stilzwijgen over de crapuleuze daden van hun soortgenoten. Als de Grote Totentrekkers uit de politieke, religieuze, cgkr, en andere culverenigingen breedglimlachend naar de camera’s zullen happen en gaan drummen om toch maar in het midden van het beeld te komen. Als de allergrootste ‘leider” van tland even snel uit een of ander vakantieland terugwipt om een of andere heroïsche verklaring over zijn gemarteld plebs uit te strooien. Als ik daar ooit geraak, en als ik zal opgehouden hebben met kotsen, zal ik ostentatief mijn rug tonen aan de parade van die hypocrieten, die het zover hebben laten komen. En ik hoop velen met mij. Tis genoeg geweest. gm


Deze brief heb ik uit de lezersbrieven van nieuwsblad gekopieerd, ik vrees dat de betoging zo zal zijn.

PollyCorrect
20 april 2006, 19:58
Hetzelfde land dat in dezelfde week als de moord op Joe

1) besluit kleine misdaadjes te seponeren
2) Michel Ni-fucking-houl vrij te laten.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

baarle
20 april 2006, 20:00
Hetzelfde land dat in dezelfde week als de moord op Joe

1) besluit kleine misdaadjes te seponeren
2) Michel Ni-fucking-houl vrij te laten.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Het is deze elite die zich van bij de aanvang eigenaar van de mars heeft gemaakt. Zoals de lezer in het Nieuwsblad zegt: als ge dan toch moet gaan, toon ostentatief uw rug als er politiekers of andere regimemarionetten passeren.

PollyCorrect
20 april 2006, 20:04
(even tussendoor: ik zijn zo content van de vrijheid van meningsklapkes hier - op échte multiculturele stekskens waren we voorzekerst met 75% van de deelnemers al langst buitengeshot!) :D

Knorretje
20 april 2006, 20:09
Dan zullen we dat inderdaad nooit weten...

Wat we zeker wel al weten is dat Joe de hypocrisie van links met zijn leven heeft mogen bekopen.:evil:

Bobke
20 april 2006, 20:25
Dan zullen we dat inderdaad nooit weten...
Niet moeilijk dat de criminaliteitscijfers dalen.

ancapa
20 april 2006, 20:44
Niet moeilijk dat de criminaliteitscijfers dalen.

die doofpot gaan zoeken en dan zullen we het weten 8O

In Antwerpen is die ook gedaald : al zes jaar worden kleine criminaliteit al lang niet meer vervolgd...

ancapa
20 april 2006, 20:56
Je verwijst just naar niks, tenzij je "De Morgen" kan citeren. En je mag mijn posts "waar ik het niet nodig vond......" altijd bovenhalen, vermits je het toch nog zo goed weet, moet het "a piece of cake " zijn om ze op te diepen.

ik lees de artikels van de morgen via www.krantenkoppen.be (http://www.krantenkoppen.be) en het is te opvalllend dat in de woordkeuzes Noordafrikanen of Marokkanen bewust werden weggelaten in elke zinsbouw. Wedden dat er nog lezers zijn die het nog steeds niet weten 8O Zelfs vandaag nog !


In de Sint-Elisabethkerk in Haren is donderdagochtend de begrafenisplechtigheid gehouden van de 17-jarige Joe Van Holsbeeck, die op woensdag 12 april werd neergestoken in het Brusselse Centraal Station. De viering vond plaats in intieme en serene sfeer, zoals de familie het wou. Er werd ook gekozen voor een gebedsdienst, geen traditionele eucharistieviering. (onbekenden zeker...)

Bij het begin van de dienst kwamen enkele mensen getuigen, onder wie Joes broer. Alle getuigen hadden het over de levensvreugde van Joe. Nadat de talrijke aanwezigen de kist met het lichaam van Joe hadden gegroet, werden stukken brood uitgedeeld. Dat brood was gebakken door de allochtone buren van Joe en werd uitgedeeld als teken van verbondenheid. (daar plots wel...)

Uit de Morgen van vandaag...

Dat noemt zichzelf dan een neutrale krant :lol: :lol: :lol: :lol:

Manuel*
20 april 2006, 21:06
Niet moeilijk dat de criminaliteitscijfers dalen.
Dalen die dan? Als ik het Vlaams Blok moet geloven, stijgen die met de minuut... :?

[radiohoofd]
20 april 2006, 21:08
Wat we zeker wel al weten is dat Joe de hypocrisie van links met zijn leven heeft mogen bekopen.:evil:
Ja hoor, allemaal de schuld van 'links'. :roll:

Knuppel
20 april 2006, 21:11
Bij het begin van de dienst kwamen enkele mensen getuigen, onder wie Joes broer. Alle getuigen hadden het over de levensvreugde van Joe. Nadat de talrijke aanwezigen de kist met het lichaam van Joe hadden gegroet, werden stukken brood uitgedeeld. Dat brood was gebakken door de allochtone buren van Joe en werd uitgedeeld als teken van verbondenheid.

Daarvoor moest dus de traditionele westerse begrafenisplechtigheid aangepast worden. Anders hadden de boetvaardige broodbedelers misschien hun show niet willen opvoeren.

Is me hier al een stukske gemanipuleerd, zeg en het begint nog maar pas.

Manuel*
20 april 2006, 21:14
Daarvoor moest dus de traditionele westerse begrafenisplechtigheid aangepast worden. Anders hadden de boetvaardige broodbedelers misschien hun show niet willen opvoeren.

Is me hier al een stukske gemanipuleerd, zeg en het begint nog maar pas.

Ja hoor, nog even en de ouders van Joe hebben hun zoon moedwillig geofferd op het altaar van de linkse multikul (of iets van die strekking). Hoe ver gaan jullie het nog zoeken om jullie racistische prietpraat aan de man te blijven brengen. Heeft u nu nòg niet door dat wij niet geïnteresseerd zijn in uw bruine brij?

Knuppel
20 april 2006, 21:16
Ja hoor, nog even en de ouders van Joe hebben hun zoon moedwillig geofferd op het altaar van de linkse multikul (of iets van die strekking). Hoe ver gaan jullie het nog zoeken om jullie racistische prietpraat aan de man te blijven brengen. Heeft u nu nòg niet door dat wij niet geïnteresseerd zijn in uw bruine brij?

Was het zo treffend wat ik schreef dat je er dit van moest maken, Manuel?

Manuel*
20 april 2006, 21:21
Was het zo treffend wat ik schreef dat je er dit van moest maken, Manuel?

Denkt u dat we niet doorhebben waar u op aanstuurt? Het moet wel bijzonder frustrerend voor u zijn dat de ouders van Joe nu toevallig niet van die schuimbekkende racisten zijn zoals uzelf. Uw propagandatripje naar het centraal station om stemmetjes te ronselen, zal niet veel opleveren, me dunkt...

Bobke
20 april 2006, 21:22
Dalen die dan? Als ik het Vlaams Blok moet geloven, stijgen die met de minuut...
Ik wist niet dat ge uw mosterd bij het VB gaat halen.
Maar ze kunnen gelijk hebben, ik heb ook nog nooit horen klagen over onderbevolking van de gevangenissen.
Of gaan ze in Audenaarde de kleine criminaliteit strenger aanpakken om hun gevangenissen te herbevolken ?

baarle
20 april 2006, 21:24
Heeft u nu nòg niet door dat wij niet geïnteresseerd zijn in uw bruine brij?

Wij, zoals in "wij koning der Belgen" waarschijnlijk. :rofl:

Knuppel
20 april 2006, 21:32
Denkt u dat we niet doorhebben waar u op aanstuurt? Het moet wel bijzonder frustrerend voor u zijn dat de ouders van Joe nu toevallig niet van die schuimbekkende racisten zijn zoals uzelf. Uw propagandatripje naar het centraal station om stemmetjes te ronselen, zal niet veel opleveren, me dunkt...

Waar stuurde ik dan op aan, Manuel?

Knorretje
20 april 2006, 21:36
Waar stuurde ik dan op aan, Manuel?

Inderdaad.
Concrete bewijzen graag, Manuel!
Insinuaties hard maken, nu !

Manuel*
21 april 2006, 07:18
Ik wist niet dat ge uw mosterd bij het VB gaat halen.

Ik niet, maar een meerderheid op dit forum beschouwt de uitspraken van het VB toch als evangelie?

baarle
21 april 2006, 07:34
Ik niet, maar een meerderheid op dit forum beschouwt de uitspraken van het VB toch als evangelie?

Vergeddet! Het is eerder omgekeerd: het VB beschouwt de mening van de meerderheid als evangelie. Of doet tenminste alsof. Zolang ze dat geloofwaardig doen (en daar mangelt het de jongste tijd al eens aan), zitten ze op rozen. Beware voor de stille mars op 8 oktober.

boerenverstand
21 april 2006, 07:35
;1668112']Ja hoor, allemaal de schuld van 'links'. :roll:
Het is inderdaad de schuld van links, die jaar in jaar uit week in week uit bakken en bakken allochtonen hebben genaturaliseerd.
Deze zijn meestal stuk voor stuk probleemgevallen:religieus, taalprobleem, sociale woning, géén werk, uitkeringen, speciale opvang voor kinderen, inburgeringscursus.....
Niet vergeten dat dit steeds met de hulp van afwisselend CVP of VLD, dezen om toch maar aan de macht te zitten.
In Nederland verzet men de bakens: wie wil komen , eerst nederlands spreken + cursus + financieel onderhouden.
Wie nog wil komen zal op een schaal punten krijgen zodat wie een toegevoegde waarde heeft (intellectueel, vorser,economisch .....) nog steeds welkom is.
Daar kunnen wij eens van dromen hier.
Spijtig genoeg kunnen wij maar één ding doen: VB stemmen.
En dan mag men nog blij zijn dat op het platteland hun euro nog niet gevallen is.
Als ik vertel 20 km buiten Antwerpen hoe het eraan toegaat valt hun mond open.
Het zijn mensen , die met hun chique auto de stad binnenscheuren en na hun werk buitenscheuren.
Geef mij een bus met 100 man/vrouw uit de westhoek, ik rijd er een halve dag mee rond in Antwerpen, Brussel, Mecehelen...
Wedden dat tot misschien 50% VB stemt.

Bobke
21 april 2006, 14:06
Ik niet, maar een meerderheid op dit forum beschouwt de uitspraken van het VB toch als evangelie?
Hoe kunt ge dat weten ?
Ik ben niet op de hoogte van wat het VB vertelt, gij blijkbaar wel.
Of neemt ge gewoon aan dat elke mening die niet met de uwe overeenkomt wel door het VB ingegeven zal zijn ?

vlijmscherp
21 april 2006, 14:08
Daarvoor moest dus de traditionele westerse begrafenisplechtigheid aangepast worden. Anders hadden de boetvaardige broodbedelers misschien hun show niet willen opvoeren.

Is me hier al een stukske gemanipuleerd, zeg en het begint nog maar pas.

waarom anvaard je niet gewoon dat niet iedereen zoals jij denkt? bij sommige mensen is dit gewoon, die hebben die haat niet, die denken niet aan wraak. leer er mee leven.

luc broes
21 april 2006, 14:11
waarom anvaard je niet gewoon dat niet iedereen zoals jij denkt? bij sommige mensen is dit gewoon, die hebben die haat niet, die denken niet aan wraak. leer er mee leven.
Heel simpel: een moord, leer er mee leven!

vlijmscherp
21 april 2006, 14:12
Heel simpel: een moord, leer er mee leven!

waarom haal je dat er bij? kan je niet inhoudelijk antwoorden mss?

ik spreek over de reactie op het verlies, jij?

luc broes
21 april 2006, 14:48
Ja hoor, nog even en de ouders van Joe hebben hun zoon moedwillig geofferd op het altaar van de linkse multikul (of iets van die strekking). Hoe ver gaan jullie het nog zoeken om jullie racistische prietpraat aan de man te blijven brengen. Heeft u nu nòg niet door dat wij niet geïnteresseerd zijn in uw bruine brij?
Manuel, het regime heeft schrik. Zoals De Morgen schrijft: de toestand is explosief. Dus doet men er alles aan om te doen uitschijnen dat alles onder controle is en dat de overheid geen schuld treft.
Die broodbedeling is natuurlijk een mooi gebaar. Ik was niet aanwezig, anders zou ik zeker met die mensen gepraat hebben. Was dit spontaan? Dat kan, maar wellicht georganiseerd door hoger hand.
De medestudenten van Joe willen gaan praten met de jonge criminelen. Spontaan? Of gemanipuleerd?
De imaans hebben opgeroepen om mee te werken aan het onderzoek. Maar 10 dagen is wel wat lang. Werden die door de overheid zachtjes aangemaand? Het ziet er wel naar uit.
Als op de betoging maar 10 allochtonen aanwezig zijn zullen die zeker ruim in beeld gebracht worden op TV.
Racistische prietpraat is af te keuren, maar weinig aandacht besteden aan de grond van de zaak: een racistische moord is ook niet netjes!

luc broes
21 april 2006, 14:53
waarom haal je dat er bij? kan je niet inhoudelijk antwoorden mss?
ik spreek over de reactie op het verlies, jij?
Inhoudelijk: beter meer aandacht voor de kern van de zaak: een racistische moord. Hoe is zoiets mogelijk? Waarom laat de overheid jarenlang toe dat criminele jongeren bepaalde wijken terroriseren? Welke maatregelen moeten nu getroffen worden of herhaling te voorkomen.
Wat indien de daders minderjarig zijn?

Manuel*
21 april 2006, 14:55
Hoe kunt ge dat weten ?
Ik ben niet op de hoogte van wat het VB vertelt, gij blijkbaar wel.
Of neemt ge gewoon aan dat elke mening die niet met de uwe overeenkomt wel door het VB ingegeven zal zijn ?
Ga dan eens een kijkje nemen op hun website en kijk eens rond wat er op dit forum allemaal voor Vlaams Blokkers voor onzin gedebiteerd wordt...

vlijmscherp
21 april 2006, 14:55
Inhoudelijk: beter meer aandacht voor de kern van de zaak: een racistische moord. Hoe is zoiets mogelijk? Waarom laat de overheid jarenlang toe dat criminele jongeren bepaalde wijken terroriseren? Welke maatregelen moeten nu getroffen worden of herhaling te voorkomen.
Wat indien de daders minderjarig zijn?

het was een roofmoord, geen racistische moord. Iedereen vindt dat, behalve xenofoben die hun groot gelijk willen bewezen zien.

Manuel*
21 april 2006, 14:56
Heel simpel: een moord, leer er mee leven!

Er is op dit ogenblik nog geen sprake van moord.

Manuel*
21 april 2006, 15:02
Manuel, het regime heeft schrik. Zoals De Morgen schrijft: de toestand is explosief. Dus doet men er alles aan om te doen uitschijnen dat alles onder controle is en dat de overheid geen schuld treft.
Die broodbedeling is natuurlijk een mooi gebaar. Ik was niet aanwezig, anders zou ik zeker met die mensen gepraat hebben. Was dit spontaan? Dat kan, maar wellicht georganiseerd door hoger hand.
De medestudenten van Joe willen gaan praten met de jonge criminelen. Spontaan? Of gemanipuleerd?
De imaans hebben opgeroepen om mee te werken aan het onderzoek. Maar 10 dagen is wel wat lang. Werden die door de overheid zachtjes aangemaand? Het ziet er wel naar uit.
Als op de betoging maar 10 allochtonen aanwezig zijn zullen die zeker ruim in beeld gebracht worden op TV.
Racistische prietpraat is af te keuren, maar weinig aandacht besteden aan de grond van de zaak: een racistische moord is ook niet netjes!

Pff.. Hou toch eens op met die achterlijke complottheorietjes... :roll: Verder wordt De Morgen afgedaan als de grootst mogelijke pulpgazet en nu schrijven ze blijkbaar ineens evangelie. Komaan zeg, blijf eens met uw twee voeten op de grond...

Manuel*
21 april 2006, 15:03
het was een roofmoord

Nee, het was doodslag.

luc broes
21 april 2006, 15:09
het was een roofmoord, geen racistische moord. Iedereen vindt dat, behalve xenofoben die hun groot gelijk willen bewezen zien.
Eén richtings-racisme? Althans niet volgens die moedige allochtoon van Spirit.

Manuel*
21 april 2006, 15:16
Eén richtings-racisme? Althans niet volgens die moedige allochtoon van Spirit.
Sinds wanneer haalt u uw mosterd bij de allochtonen van Spirit?

luc broes
21 april 2006, 15:16
Er is op dit ogenblik nog geen sprake van moord.
Beste Manuel, je maakt het me wel heel gemakkelijk.
Ik was in het CS te Brussel. De medestudenten van Joe hebben het over de moord. De dagbladen, TV, politici en iedereen die erover praat noemt het een moord.
Maar volgens jou is er nog geen sprake van moord.
Gelukgewenst, jij bent een echte realist. Nu nog de rest van de wereld overtuigen.

Knorretje
21 april 2006, 15:22
Sinds wanneer haalt u uw mosterd bij de allochtonen van Spirit?

Sinds wanneer haalt u uw mosterd niet langer bij die allochtoonvan Spirit? Sinds u hem uitscheldt voor nestbevuiler?

Manuel*
21 april 2006, 15:29
Beste Manuel, je maakt het me wel heel gemakkelijk.
Ik was in het CS te Brussel. De medestudenten van Joe hebben het over de moord. De dagbladen, TV, politici en iedereen die erover praat noemt het een moord.
Maar volgens jou is er nog geen sprake van moord.
Gelukgewenst, jij bent een echte realist. Nu nog de rest van de wereld overtuigen.

Het kan me niet schelen wat u in Dag Allemaal en Joepie gelezen heeft: zolang er niet onomstotelijk bewezen werd dat die allochtone etterbakjes op zoek gingen naar Joe met het vooraf gevormde plan om hem te vermoorden, is er geen sprake van moord, maar van doodslag.

Knorretje
21 april 2006, 15:57
zolang er niet onomstotelijk bewezen werd dat die allochtone etterbakjes op zoek gingen naar Joe met het vooraf gevormde plan om hem te vermoorden, is er geen sprake van moord, maar van doodslag.

Vandaar dat ze hem eerst 5 keer neerstaken alvorens ze vervolgens zijn MP3 van zijn nek plukten ...

Bobke
21 april 2006, 16:09
Ga dan eens een kijkje nemen op hun website en kijk eens rond wat er op dit forum allemaal voor Vlaams Blokkers voor onzin gedebiteerd wordt...
Waarom zou ik, ik heb niet de minste interesse in hun website.
Het is mijn gewoonte zelf een mening te vormen.
Daarom ga ik niet iedere keer dat gij hier onzin debiteert u als een Vber bestempellen.
Ze hebben er heus geen patent op..

Manuel*
21 april 2006, 18:29
Waarom zou ik, ik heb niet de minste interesse in hun website.
Het is mijn gewoonte zelf een mening te vormen.
Daarom ga ik niet iedere keer dat gij hier onzin debiteert u als een Vber bestempellen.
Ze hebben er heus geen patent op..
Tja, dan zijn we uitgepraat.

Knuppel
21 april 2006, 18:37
het was een roofmoord, geen racistische moord. Iedereen vindt dat, behalve xenofoben die hun groot gelijk willen bewezen zien.

Fouad zal het niet leuk vinden dat hij een xenofoob genoemd wordt, hoor.
Hij was namelijk degene die dit idee lanceerde.

PollyCorrect
21 april 2006, 19:23
Die broodbedeling is natuurlijk een mooi gebaar.

Luc, dat brood uitdelen, weet je dat ze dat ook doen bij de Filistijnen als er doden zijn gevallen bij een aanslag tegen Israëlische burgers?

En dat ze brood aan het uitdelen waren bij het nieuws dat Sharon in coma lag?

Prachtig gebaar.

:roll:

PollyCorrect
21 april 2006, 19:27
en nu over de "stille mars":

Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet/wil denken. Mijn eerste reactie, en mijn belofte aan de familie van Joe, was: ik wil heel actief meewerken. Maar nu ik zie hoe alle aandacht getrokken wordt door de Cultuurverrijking GedachtenPolitie, ben ik hevig aan het twijfelen.
Ik geloof dat ik er maar half zou kunnen zijn. Alles wat ik in de media zie is politieke recuperatie. Want ja, de promotie van de Multiculti Maatschappij noem ik ook politiek. En dat is niet wat de ouders wilden.

daiwa
21 april 2006, 19:35
en nu over de "stille mars":

Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet/wil denken. Mijn eerste reactie, en mijn belofte aan de familie van Joe, was: ik wil heel actief meewerken. Maar nu ik zie hoe alle aandacht getrokken wordt door de Cultuurverrijking GedachtenPolitie, ben ik hevig aan het twijfelen.
Ik geloof dat ik er maar half zou kunnen zijn. Alles wat ik in de media zie is politieke recuperatie. Want ja, de promotie van de Multiculti Maatschappij noem ik ook politiek. En dat is niet wat de ouders wilden.



Het is idd. gewoon politieke recuperatie en spijtig genoeg zullen veel mensen zich laten vangen.
Trouwens vraag ik mij af wat die politici daar gaan doen op een mars voor de veiligheid want zijzelf hebben altijd gezegd dat er geen veiligheidsproblemen waren.
Enkel het VB heeft altijd gezegd dat er grote problemen waren met de veiligheid, maar die respecteren de wens van de ouders er geen politiek spelletje van te maken en gaan dus niet.

Merk trouwens de contradictie op: ''alle partijen hebben beslist dat hun politici ten persoonljke titel gaan''. :roll:

PollyCorrect
21 april 2006, 19:42
Ik zag Veertje Dua al mediageil voor de camera, trots dat ze "er ook zou zijn"... Guy V. is een ietsje intelligenter, die durft ten minste nog de schijn op te houden door te zeggen dat hij er niet zal zijn omdat de politiek zich wat gedeisd moet houden.

Ik ben zelf geen VB-er, en kan van huis uit ook onmogelijk een racist zijn, aangezien ik zelf afstam van een reeks immigranten/vluchtelingen. Maar ik vind wel, als Gast in België, dat het VB af en toe erin slaagt om dingen te benoemen die men anders liever onder het tapijt schuift.

Alleen jammer dat het VB zo'n slechte relatie heeft met de rest van de schatjes van de politiek.

Voor wat betreft zondag zoek ik nog steeds naar het juiste argument om te gaan - of om niét te gaan.

:evil: vervelend is dat. Een erg onrustig gevoel. :(

PollyCorrect
21 april 2006, 19:44
''alle partijen hebben beslist dat hun politici ten persoonljke titel gaan''. :roll:

totally typical indeed :?

luc broes
21 april 2006, 20:16
Luc, dat brood uitdelen, weet je dat ze dat ook doen bij de Filistijnen als er doden zijn gevallen bij een aanslag tegen Israëlische burgers?

En dat ze brood aan het uitdelen waren bij het nieuws dat Sharon in coma lag?
Prachtig gebaar.
Ik nem niet aan dat bij definitie iedereen van kwade wil is.

luc broes
21 april 2006, 20:30
Ik ben zelf geen VB-er, en kan van huis uit ook onmogelijk een racist zijn, aangezien ik zelf afstam van een reeks immigranten/vluchtelingen.
Polly, neem me niet kwalijk maar je impliceert hier bijna dat een VB-er een racist is. Ik zelf ben wel VB-er en helemaal geen racist. Ik werkte het grooste deel van mijn leven met vreemdelingen. Dat was voor mij en voor hen een aangename en interessante ervaring.
Waarom is het nodig om een zin te beginnen met: "Ik ben geen VB-er, maar..."?
Kom eerlijk voor je gedacht uit en als je iets wil zeggen, doe het dan gewoon zonder die inleidende 'verontschuldiging'.

PollyCorrect
21 april 2006, 20:34
luc broes, je weet heel goed wat ik bedoel. Het VB is gestigmatiseerd als 'racistisch' en daardoor heeft iédereen een vooroordeel - bijna een racistisch iets - tegen het VB, want men m�*g niet racistisch zijn.

Verder verontschuldig ik me niet als ik zeg dat ik géén VB-er ben, maar verduidelijk ik iets aangezien sommigen hier meteen aannemen dat ik dat wél ben. Ik ben geen Belg, heb nooit van mijn leven gestemd, en heb er ook geen behoefte aan. Ik stel echter wel vast dat ik regelmatig op bepaalde punten totaal overeenkom met bepaalde VB standpunten, en daarvoor ben ik ook niet beschaamd dat ik me ga verontschuldigen.

Integendeel, je kunt het ook als een statement zien, als je dat comfortabeler vindt!

PollyCorrect
21 april 2006, 20:37
PS: ik weet nog steeds niet wat ik zondag ga doen. Als ik bij één bepaalde partij hoorde dan zou die me een aanwijzing kunnen geven ;) maar dat is dus niet mijn situatie :( helaas. Als ik Belg was zou ik me er wat serieuzer mee bezighouden. Mijn beste Turkse vriend, van moslim afkomst, stemt trouwens VB.

luc broes
21 april 2006, 20:39
Dank voor de toelichting!

PollyCorrect
21 april 2006, 20:41
anytime! ;)

Jazeker
21 april 2006, 22:19
PS: ik weet nog steeds niet wat ik zondag ga doen. Als ik bij één bepaalde partij hoorde dan zou die me een aanwijzing kunnen geven ;) maar dat is dus niet mijn situatie :( helaas. Als ik Belg was zou ik me er wat serieuzer mee bezighouden. Mijn beste Turkse vriend, van moslim afkomst, stemt trouwens VB.

Doe wat je wil. Ik ga zelf niet want de boel is al gerecupereerd voordat het plaatsvond. En bovendien vind ik het fishy als de partijen er zijn en de NMBS kortingen geeft. Dit wordt een massa-event voor niets, net als de witte mars in de negentiger jaren. Enkele politici die leuk overkomen op de camera gaan dan een boost krijgen en verder is het totaal niets.

djimi
21 april 2006, 22:56
en nu over de "stille mars":

Ik geloof dat ik er maar half zou kunnen zijn.



Kom dan 'maar half'.
Ik zie het liefst de buitenkant, maar de binnenkant is ook goed.
Of anders de voorkant, is toch beter dan de achterkant.
Maar ook de bovenkant is welkom, méér dan de onderkant.

lombas
21 april 2006, 23:00
Een mars...

Daar gaan we dus al niet naar toe...

Jozef Ostyn
21 april 2006, 23:16
DUS: een avondklok voor de jeugd?

Neen, enkel wie misdrijven pleegt dient bestraft te worden. Maar dan wel echt.

Thai
22 april 2006, 03:05
Maar Cashflow toch... Ik krijg zo stilaan het gevoel dat u me stalkt. Ik weet dat ik een diepe indruk op u gemaakt heb, maar tracht u toch aan de normen van het fatsoen te houden.

En ze blijven maar komen, die gevatte replieken. Ik voorspel u een schitterende carrière als stand-up comedian. Geert Hoste, eat your heart out!

Thai
22 april 2006, 03:19
Het kan me niet schelen wat u in Dag Allemaal en Joepie gelezen heeft: zolang er niet onomstotelijk bewezen werd dat die allochtone etterbakjes op zoek gingen naar Joe met het vooraf gevormde plan om hem te vermoorden, is er geen sprake van moord, maar van doodslag.

ik wil je iets vertellen, jaren geleden was ik op het politie kantoor, komt door een oud vrouwtje binnen ... huilend, ze was voor de 5de keer in 3jaar tijd in klaar lichte dag overvallen door een marokaan

ik zal het er maar al bij zetten ... nee, ik stem niet op het VB

ik heb het heel kort verteld, maar dat heeft me toen heel diep geraakt, sindsdien heb ik een diep gewortelde haat tegen alles wat links is, daar zij steeds weer de daders proberen goed te praten en weigeren de nodige maatregelingen te nemen om de veiligheid van dat oud vrouwtje te verzekeren

als ik je dan hoor zeiken over "het was geen moord" dan zou ik je graag eens waanzinnig in elkaar slagen !!! letterlijk !!!

eenderhoe maak je zelfs de juridische fout, je zit te lullen over moordslag, terwijl je het verschil bedoelt tss moord met of zonder voorbedachte rade .. dit was een pure roofmoord !!!

er heersen in dit land waanzinnige problemen en het enige wat jou interesserd is je ego'tje profileren !!!

zelfs als je gelijk zou hebben wat de technische termen betreft ... niemand die daar enige boodschap aan heeft, je brengt geen enkele meerwaarde aan deze discussie, doe iets wezenlijks om je te onderscheiden ipv van een diep tragische gebeurtenis te banalizeren !

Manuel*
22 april 2006, 06:38
ik wil je iets vertellen

Laat maar. Ik ben niet geïnteresseerd in uw cowboyverhaaltjes.

puud
22 april 2006, 08:05
Ik zag Veertje Dua al mediageil voor de camera, trots dat ze "er ook zou zijn"... Guy V. is een ietsje intelligenter, die durft ten minste nog de schijn op te houden door te zeggen dat hij er niet zal zijn omdat de politiek zich wat gedeisd moet houden.

Ik ben zelf geen VB-er, en kan van huis uit ook onmogelijk een racist zijn, aangezien ik zelf afstam van een reeks immigranten/vluchtelingen. Maar ik vind wel, als Gast in België, dat het VB af en toe erin slaagt om dingen te benoemen die men anders liever onder het tapijt schuift.

Alleen jammer dat het VB zo'n slechte relatie heeft met de rest van de schatjes van de politiek.

Voor wat betreft zondag zoek ik nog steeds naar het juiste argument om te gaan - of om niét te gaan.

:evil: vervelend is dat. Een erg onrustig gevoel. :(
Dit is geen persoonlijke aanval en ik beweer ook niet dat je een racist bent, maar je stelling is totaal verkeerd. Volgens je redenering kunnen enkel blanken racist zijn. Ik kan je verzekeren dat er ook bruine, zwarte, gele, rode en blauwe racisten bestaan, en geen klein beetje.

[radiohoofd]
22 april 2006, 10:13
Laat maar. Ik ben niet geïnteresseerd in uw cowboyverhaaltjes.
Ik wist het, je bent er dus toch zo eentje (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1668127&postcount=10).
jammer :(

Jazeker
22 april 2006, 10:29
;1670396']Ik wist het, je bent er dus toch zo eentje (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1668127&postcount=10).
jammer :(

:cheer: Radiohead heeft het licht gezien.

[radiohoofd]
22 april 2006, 10:32
:cheer: Radiohead heeft het licht gezien.
Niet jouw licht (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1668146&postcount=12) hoor, maar het is licht ja. :-D

PollyCorrect
22 april 2006, 10:33
Dit is geen persoonlijke aanval en ik beweer ook niet dat je een racist bent, maar je stelling is totaal verkeerd. Volgens je redenering kunnen enkel blanken racist zijn. Ik kan je verzekeren dat er ook bruine, zwarte, gele, rode en blauwe racisten bestaan, en geen klein beetje.

Dank puud voor de verlichting. Dit wist ik nog niet :? . ik ben dan ook niet zwart of geel dus... :roll:

Ronny King
22 april 2006, 10:47
Ik? Ik blijf thuis.

ik ook, bbqen.Hopelijk gaat er geen kat naar die mars dan staat alleen die familie daar met 8963 pc democratische politiekerkes uit elvendertig regeringen waarvan er geen één uit is op politieke recuperatie en mediaandacht.
Verder heb ik wel medeleven met de familie.

[radiohoofd]
22 april 2006, 10:53
Als ze (= een willekeurige politieke partij) niet gaan is dat waarschijnlijk harteloos etc.
Als ze wel gaan is het uit politieke recuperatie.

Jazeker
22 april 2006, 10:57
ik ook, bbqen.Hopelijk gaat er geen kat naar die mars dan staat alleen die familie daar met 8963 pc democratische politiekerkes uit elvendertig regeringen waarvan er geen één uit is op politieke recuperatie en mediaandacht.

:rofl:

Ronny King
22 april 2006, 11:01
Die reacties hoor ik ook meer en meer en zoals u zegt van mensen waarvan men het nooit zou verwacht hebben.
Wij hadden op Paasmaandag een Paasbrunch met de watersportclub De Noord uit Doel en het grootste deel van de leden zijn zoals men zegt ''gesettelde'' mensen, (huis- tuintje- de kinderen de deur uit) en die hun reacties logen er niet om.
Naar welke partij hun stem zal gaan was wel duidelijk bij de meesten.
idem dito, vorige maandag bij een 63 jarige liberaal en een 54 jarige CD&V ster gezeten en volgens mij zou er bij de komende verkiezingen een totale zons- en maansverduistering plaatshebben gedurende de gehele zondag. De zondagavond is er dan een nieuwe show: De zurebekkenshow met o.a. huilen en braken achter de coulissen. De VRT heeft intussen een grote bestelling geplaatst voor smink op de bleekgroene smoelen van de " democratische" losers op te fleuren. De maandag wordt dan voor iedereen duidelijk gemaakt dat de sossen en acolieten met 15% zijn vooruitgegaan vergeleken met de verkiezingen van 1919, de vld 10% ivg met 1936 en de grote verliezers zijn het VB dat 33% verliest ivg met de poll van de VRT:" Hoe gaat u stemmen in het jaar 2095" waarbij 22 originele Vlamingen en 978 geïmporteerden werden ondervraagd.

PollyCorrect
22 april 2006, 11:08
;1670491']Als ze (= een willekeurige politieke partij) niet gaan is dat waarschijnlijk harteloos etc.
Als ze wel gaan is het uit politieke recuperatie.

Ze moeten gewoon niet van te voren de kranten volschrijven en de tv kijkers komen opgeilen met "Ik ga ook, want..." Als ze gaan dan moeten ze hun murf houden, nét als alle andere gewone burgers.

:evil:

Jazeker
22 april 2006, 11:08
idem dito, vorige maandag bij een 63 jarige liberaal en een 54 jarige CD&V ster gezeten en volgens mij zou er bij de komende verkiezingen een totale zons- en maansverduistering plaatshebben gedurende de gehele zondag. De zondagavond is er dan een nieuwe show: De zurebekkenshow met o.a. huilen en braken achter de coulissen. De VRT heeft intussen een grote bestelling geplaatst voor smink op de bleekgroene smoelen van de " democratische" losers op te fleuren. De maandag wordt dan voor iedereen duidelijk gemaakt dat de sossen en acolieten met 15% zijn vooruitgegaan vergeleken met de verkiezingen van 1919, de vld 10% ivg met 1936 en de grote verliezers zijn het VB dat 33% verliest ivg met de poll van de VRT:" Hoe gaat u stemmen in het jaar 2095" waarbij 22 originele Vlamingen en 978 geïmporteerden werden ondervraagd.

:thumbsup:

Ronny King
22 april 2006, 11:11
Het grote circus van de après-moord-show. Ik huiver nu al, voor de beelden die onze rode zenders triomfantelijk gaan uitzenden van de volgende stille mars, nu zondag. Als de politiek-correcte fouha ahidars en andere stevaertjes en bertjes& C°, hun tronie “de circonstance” gaan etaleren met grote après-coup heldenmoed. Als de opgetrommelde nuttige idioten uit de noordafrikaanse gemeenschappen met wapperende hoofddoeken gaan defileren in een hypocriet want medeplichtig stilzwijgen over de crapuleuze daden van hun soortgenoten. Als de Grote Totentrekkers uit de politieke, religieuze, cgkr, en andere culverenigingen breedglimlachend naar de camera’s zullen happen en gaan drummen om toch maar in het midden van het beeld te komen. Als de allergrootste ‘leider” van tland even snel uit een of ander vakantieland terugwipt om een of andere heroïsche verklaring over zijn gemarteld plebs uit te strooien. Als ik daar ooit geraak, en als ik zal opgehouden hebben met kotsen, zal ik ostentatief mijn rug tonen aan de parade van die hypocrieten, die het zover hebben laten komen. En ik hoop velen met mij. Tis genoeg geweest. gm


Deze brief heb ik uit de lezersbrieven van nieuwsblad gekopieerd, ik vrees dat de betoging zo zal zijn.

volledig mee eens

Knorretje
22 april 2006, 11:13
idem dito, vorige maandag bij een 63 jarige liberaal en een 54 jarige CD&V ster gezeten en volgens mij zou er bij de komende verkiezingen een totale zons- en maansverduistering plaatshebben gedurende de gehele zondag. De zondagavond is er dan een nieuwe show: De zurebekkenshow met o.a. huilen en braken achter de coulissen. De VRT heeft intussen een grote bestelling geplaatst voor smink op de bleekgroene smoelen van de " democratische" losers op te fleuren. De maandag wordt dan voor iedereen duidelijk gemaakt dat de sossen en acolieten met 15% zijn vooruitgegaan vergeleken met de verkiezingen van 1919, de vld 10% ivg met 1936 en de grote verliezers zijn het VB dat 33% verliest ivg met de poll van de VRT:" Hoe gaat u stemmen in het jaar 2095" waarbij 22 originele Vlamingen en 978 geïmporteerden werden ondervraagd.

:thumbsup:

Ronny King
22 april 2006, 11:14
Het is inderdaad de schuld van links, die jaar in jaar uit week in week uit bakken en bakken allochtonen hebben genaturaliseerd.
Deze zijn meestal stuk voor stuk probleemgevallen:religieus, taalprobleem, sociale woning, géén werk, uitkeringen, speciale opvang voor kinderen, inburgeringscursus.....
Niet vergeten dat dit steeds met de hulp van afwisselend CVP of VLD, dezen om toch maar aan de macht te zitten.
In Nederland verzet men de bakens: wie wil komen , eerst nederlands spreken + cursus + financieel onderhouden.
Wie nog wil komen zal op een schaal punten krijgen zodat wie een toegevoegde waarde heeft (intellectueel, vorser,economisch .....) nog steeds welkom is.
Daar kunnen wij eens van dromen hier.
Spijtig genoeg kunnen wij maar één ding doen: VB stemmen.
En dan mag men nog blij zijn dat op het platteland hun euro nog niet gevallen is.
Als ik vertel 20 km buiten Antwerpen hoe het eraan toegaat valt hun mond open.
Het zijn mensen , die met hun chique auto de stad binnenscheuren en na hun werk buitenscheuren.
Geef mij een bus met 100 man/vrouw uit de westhoek, ik rijd er een halve dag mee rond in Antwerpen, Brussel, Mecehelen...
Wedden dat tot misschien 50% VB stemt.

Gene nood, de Westhoek loopt misschien achter maar ze volgen.

Jazeker
22 april 2006, 11:15
;1670429']Niet jouw licht (http://forum.politics.be/showpost.php?p=1668146&postcount=12) hoor, maar het is licht ja. :-D

Ben ik al content mee. :cheer:

baarle
22 april 2006, 12:52
Als op de betoging maar 10 allochtonen aanwezig zijn zullen die zeker ruim in beeld gebracht worden op TV.

In de verslaggeving over de begrafenis was het al van dattum. Het handvol Marokkaanse aanwezigen vulde de schermen van alle zenders, echt hilarisch was wel dat overal dezelfden geïnterviewd werden! De Morgen en De Standaard vulden hun verslag zelfs met het getuigenis van dezelfde jonge Marokkaan die verstandige dingen zei (naam werd netjes vermeld :lol:).

werkgroep morkhoven
22 april 2006, 12:53
Nadat het Vlaams Blok alle hens aan dek riep om de moord op Joe als een 'racistische moord' af te schilderen en het 'eigen gelijk' te kunnen halen, lijkt de rust op het politieke front te zijn weergekeerd.

----

Internetters eren vermoorde Joe

http://img77.imageshack.us/img77/4210/joe3fw.th.jpg

BRUSSEL -- De golf van solidariteit na de moord op Joe Van Holsbeeck zwelt aan. In vijf dagen tijd lieten meer dan 25.000 mensen een commentaartje achter op de 'pour joe' weblog van zijn nichtje. Ook de internetpetitie die enkele medeleerlingen van Joe lanceerden, kent een ongezien succes. Woensdagmorgen stond de teller op 14.000. In de namiddag was dat aantal al verdubbeld. De internetgemeenschap richt zo een virtueel grafmonument op voor de vermoorde jongen.

De medeleerlingen vragen met hun petitie een grotere veiligheid op openbare plaatsen en in het openbaar vervoer. “Waarom geen opvoeders?”, vragen ze zich af. Ze willen ook dat er een dialoog komt met jonge delinquenten die zich in de marge van onze samenleving bevinden. Ze voegen er nog een slogan aan toe: “Laten we strijden voor een betere samenleving voor allen!” Boven de petitie staat ook vermeld dat er geen racistische motieven aan de basis van het initiatief liggen.

In de duizenden commentaren op de weblog lees je het onbegrip voor de misdaad. Ze bevatten korte gedichtjes, steunbetuigingen, vloeken en wanhoopskreten. De racistische oprispingen worden gecounterd door verzoenende boodschappen. Dat heeft in de eerste plaats te maken met de houding van de ouders en de medeleerlingen die er vanaf de eerste reacties op gehamerd hebben dat de moord niet mocht leiden tot racistische uitbarstingen.

Zondag komt er ook een stille mars die de steun krijgt van de familie van Joe en de familie van de vriend van Joe. De mars vertrekt om 15u op de Pachecolaan bij de Kruidtuin en passeert langs het Centraal Station. Volgens de families moet het een mars worden ter ondersteuning van de eisen van de schoolgenoten van Joe. “Het moet ook een oproep zijn voor een sereen en constructief debat, met respect voor de instellingen, over de ongetwijfeld vele oorzaken van deze tragische gebeurtenis,” voegen ze er aan toe.

Links:

De blog van het nichtje van Joe
http://pourjoe01.skyblog.com/

De petitie van de medeleerlingen
http://www.pourjoe.be


Bron: www.indymedia.be

baarle
22 april 2006, 12:54
het was een roofmoord, geen racistische moord.

Hoeveel Marokkaanse tieners werden al met vijf messteken vermoord?

Een blanke al wel (Joe), en een zwarte ook (de Nigeriaan in Molenbeek, een maand geleden), beiden vermoord met messen door Marokaanse tieners.

Waarom wil u per sé het racistische karakter van deze moord verhullen? Klopt dat niet in het plaatje?

PetSel
22 april 2006, 13:04
Hoeveel Marokkaanse tieners werden al met vijf messteken vermoord?

Een blanke al wel (Joe), en een zwarte ook (de Nigeriaan in Molenbeek, een maand geleden), beiden vermoord met messen door Marokaanse tieners.

Waarom wil u per sé het racistische karakter van deze moord verhullen? Klopt dat niet in het plaatje?

Omdat ze dit dragen 8)

baarle
22 april 2006, 13:09
Het is idd. gewoon politieke recuperatie en spijtig genoeg zullen veel mensen zich laten vangen.

Het zal vooral een Belgisch-franstalige bedoening worden. Dat fenomeen was al bij de Witte Mars en de Witte Beweging te zien (remember de PNP van Paul Marchal), maar nu zal het sterker zijn omdat in de voorbije tien jaar vele Vlamingen definitief afgehaakt hebben.

Dit is een establishment-goedgekeurde mars. Het Belgicisme grijpt alle strohalmen aan om toch nog wat aanhang te kunnen winnen, zelfs de geschokte gevoelens van vele mensen bij de moord op een tiener. Ik verwacht dat de Belgische vlaggen en de "roep om eendracht" alomtegenwoordig zullen zijn. Dat is nu al zo bij sommige boodschappen in het Centraal Station ("alle Belgen samen tegen onverschilligheid").

Het wordt interessant om te zien hoeveel percent Vlamingen nog zullen meestappen.

baarle
22 april 2006, 13:15
idem dito, vorige maandag bij een 63 jarige liberaal en een 54 jarige CD&V ster gezeten en volgens mij zou er bij de komende verkiezingen een totale zons- en maansverduistering plaatshebben gedurende de gehele zondag. De zondagavond is er dan een nieuwe show: De zurebekkenshow met o.a. huilen en braken achter de coulissen. De VRT heeft intussen een grote bestelling geplaatst voor smink op de bleekgroene smoelen van de " democratische" losers op te fleuren. De maandag wordt dan voor iedereen duidelijk gemaakt dat de sossen en acolieten met 15% zijn vooruitgegaan vergeleken met de verkiezingen van 1919, de vld 10% ivg met 1936 en de grote verliezers zijn het VB dat 33% verliest ivg met de poll van de VRT:" Hoe gaat u stemmen in het jaar 2095" waarbij 22 originele Vlamingen en 978 geïmporteerden werden ondervraagd.

Schitterend stukje cabaret, Ronny. Jij doet dit voor je beroep hé? :rofl:

werkgroep morkhoven
22 april 2006, 15:57
Joe tu etais un mec adorable
depuis que t'es parti d'ici tout est changer pour nous
Rien n'est plus la meme chose ...
On te revois encore l�*,
Comme autrefois,
Juste devant nous
Tu es toujours l�*

On se rappelle sans cesse ces moments passés,
Avec toi �* nos cotés,
Tout le bonheur que tu nous donnais,
Rien quand étant �* mes cotés.

Depuis que tu nous a quitté
Nos larmes ne cessent de couler,
Nos coeur est blessé,
Rien ne pourra le réparer.

Même l'amour que le monde porte
Est insuffisant,
Car il me manque quelqu'un avec nous
C'est toi.

Nos plus belles années,
Sont celles passées avec toi,
Car l' amitier ,
Et tout pour Nous

Ton corps nous a quitté,
Mais ton âme est restée,
Avec Nous pour toujours,
On pourra te donner notre amour.

Le destin nous a séparé,
Tes yeux se sont fermés,
Tu es juste passé de l'autre coté du chemin,
Tu n'es pas loin.



pourquoi tant de haine ds ce monde ?????
pourquoi tte cette peine qui m'innonde????
pourquoi t'as t-on arraché �* cette vie ???
pourquoi Toi ????

tant de questions sans réponses
tant d'épines et tant de ronces
tant de larmes qui me désarment
tant de pleure ds mon coeur

depuis quelque jour tu ns a quitté
depuis quelque jour tu t'es envolé
depuis quelque jour que tu es parti
depuis quelque jour sans toi on s'ennuie

heureusement que la vie est l�*
heureusement qu'on a de beaux souvenirs de toi!!!

toi joe un garçon plein de courage
toi joe qui etais la pour les autres
toi joe qui on faisais tjrs rire
toi joe qui me laisse bcp de bons souvenirs

On t'aime Joe de tout notre coeur ...
de priscilla!
voila j'ai eu aussi une proposition qui est de mettre un ruban noir pour la mort et un blanc pour l'espoir sur votre voiture...

*R.I.P*

Source: http://pourjoe01.skyblog.com/

PollyCorrect
22 april 2006, 16:41
:cry:

werkgroep morkhoven
22 april 2006, 21:15
http://img192.imageshack.us/img192/7931/nbna1joemm8pk.th.jpg
http://www.pourjoe.be

baarle
22 april 2006, 21:21
http://www.pourjoe.be

Uit de tekst van de petitie:

Voici nos objectifs :

Une plus grande sécurité dans les endroits publique ainsi que les transports en commun. Pourquoi pas des éducateurs ?
Rétablir un dialogue avec les jeunes délinquants, restants en marge de notre société. Mij hebben die jonge gasten in het Centraal Station ook gevraagd om die petitie te tekenen. Ik heb hen gezegd dat ik hun inzet bewonderde, maar dat ik niet kon tekenen. Verwondering... Waarom? Omdat je geen dialoog kan voeren met mensen die je het mes op de keel zetten (en dan nog doorsteken ook).

Eerst moet de veiligheid hersteld worden, dan kunnen we praten. Eerder niet.

PollyCorrect
22 april 2006, 22:40
Ga JIJ naar de stille mars?

ericferemans
23 april 2006, 08:59
De situatie is dan ook uitzichtloos. Het echte probleem van de Arabische jongen - en dat lees ik nooit - is dat ze geen opvoeding krijgen. Als kind worden ze de straat op gestuurd, en daar blijven ze rondhangen tot ze trouwen. Ze krijgen van thuis uit geen humane waarden mee.


Dat er gebrek is aan opvoeding heb ik op dit forum nochtans al mermaals gezegd. Ik heb zelfs oplossingen voorgesteld zoals: al van zeer jong wellevendheidslessen geven op school die aansluiten bij onze westerse cultuur. Schoolplichtige kinderen na tien 22 uur s'avonds niet meer op straat tolereren. Onbewaakt bedoel ik dan. Welke verstandige ouder laat zijn kinderen nog na een bepaald uur op straat lopen in deze tijd? Wie ontmoeten ze dan nog? Wat leren ze ervan?

Er werd gevraagd naar explicite oplossingen, die ik gaf, maar het enige antwoord dat ik kreeg was: POLITIESTAAT!

Tja.....

Het is belangrijk om te weten wat Fouad Ahidar, die het idee van de stille mars opperde hier over schrijft:

Diversiteit bij de burgers, solidariteit in de maatschappij



Het is een feit, de multiculturele samenleving brengt veel uitdagingen met zich mee. Men moet een kat een kat durven noemen. De vraag is echter: blijft men deze problemen toeschrijven aan de etnische of culturele origine van de medeburger, of pakt men de sociale problemen aan die aan de oorsprong liggen van de spanningen en die het communautarisme, het zich binnen ‘zijn’ gemeenschap en cultuur opsluiten, stimuleren? Ja, er is veel criminaliteit bij jongere allochtonen. Maar ondanks hetgeen sommigen de bevolking willen doen geloven, is dit niet cultureel bepaald. De schrijnende toestanden waarin deze jongeren opgroeien, biedt hen vaak geen andere uitweg. Laat ons een crimineel een crimineel noemen. Hij vormt immers een gevaar voor alle burgers, allochtoon of autochtoon. De werkelijke problemen die aangepakt moeten worden, doen de volgende vragen in mij rijzen. Wanneer gaat men nu echt werk maken van werkgelegenheid in achtergestelde buurten en bij achtergestelde gemeenschappen? Waarom schiet het onderwijs zo tekort in de opleiding en de vorming van jongeren uit kansarme gezinnen? Wat hebben deze gezinnen nodig zodat ze in staat zouden zijn hun kinderen te laten integreren in het onderwijs en op het werkveld? Bij sommigen gaat het eerder om een sociaal-emotionele problematiek, onstabiele gezinnen, en bij anderen is het een zaak van te grote sociaal-culturele verschillen, die nog versterkt worden als er een totaal ander socio-cultureel referentiekader is. Wanneer gaat men allochtone ouders verantwoordelijk stellen voor de opvoeding van hun kinderen? Wanneer zal men iemand eerst als een medeburger behandelen, alvorens naar zijn origine te vragen? Willen allochtonen en autochtonen dan niet dezelfde toekomst voor hun kinderen? Wie durft beweren dat de allochtonen onze maatschappij alleen maar geld kosten? Zij die hebben kunnen genieten van een relatief stabiele gezinssituatie en de mogelijkheden kregen en vonden, zijn aan het werk als advokaten, artsen, ondernemers, kleinhandelaars,... Wanneer zullen de media tonen dat er allochtonen werken, belastingen betalen, ... dat er ook andere verhalen bestaan, die van succes en ontplooiing? Willen we niet met zijn allen aan de toekomst van een verdraagzame en gezonde maatschappij werken? Ik zet me hiervoor in en geloof sterk in die mogelijke toekomst.

werkgroep morkhoven
23 april 2006, 09:14
http://img192.imageshack.us/img192/7931/nbna1joemm8pk.th.jpg

Vandaag, zondag 23.4.2006: de mars voor Joe Van Holsbeeck vertrekt om 15u op de Pachecolaan bij de Kruidtuin en passeert langs het Centraal Station.

De families willen dat het een mars wordt ter ondersteuning van de eisen van de schoolgenoten van Joe. “Het moet ook een oproep zijn voor een sereen en constructief debat, met respect voor de instellingen, over de ongetwijfeld vele oorzaken van deze tragische gebeurtenis,” voegen ze er aan toe.

In vijf dagen tijd lieten meer dan 25.000 mensen een commentaartje achter op de 'pour joe' weblog van Joe's nichtje. Ook de internetpetitie die enkele medeleerlingen van Joe lanceerden, kent een ongezien succes. De internetgemeenschap richt zo een virtueel grafmonument op voor Joe.

De blog van het nichtje van Joe: http://pourjoe01.skyblog.com/
De petitie van de medeleerlingen: http://www.pourjoe.be

werkgroep morkhoven
23 april 2006, 13:23
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060423StilleMars/N_060421_joeZondagMarsM_v.jpg
(foto VRT)

daiwa
23 april 2006, 13:26
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060423StilleMars/N_060421_joeZondagMarsM_v.jpg
(foto VRT)


Jij zit hier altijd maar reklame te maken voor die politieke mars, maar ga je zelf wel?

baarle
23 april 2006, 13:28
Jij zit hier altijd maar reklame te maken voor die politieke mars, maar ga je zelf wel?

Neen, hij zat om 14u23 nog in Morkhoven. :lol:

Of het moet zijn dat hij via een laptop post vanuit de trein.

werkgroep morkhoven
23 april 2006, 13:32
Jij zit hier altijd maar reklame te maken voor die politieke mars, maar ga je zelf wel?Ik blijf zoals al die Sturmführers op het Internet lekker thuis natuurlijk.
http://smilies.sofrayt.com/%5E/u/elvis.gif

daiwa
23 april 2006, 13:36
Ik blijf zoals al die Sturmführers op het Internet lekker thuis natuurlijk.
http://smilies.sofrayt.com/%5E/u/elvis.gif


Raar.:roll:
Wat is dan de reden dat je anderen zo aanspoort te gaan als je zelf niet gaat?

lombas
23 april 2006, 13:45
Als ze toch in de buurt zijn kunnen ze beter iets NUTTIG doen, het paleis bestormen en de republiek uitroepen bijvoorbeeld.

baarle
23 april 2006, 13:51
Als ze toch in de buurt zijn kunnen ze beter iets NUTTIG doen, het paleis bestormen en de republiek uitroepen bijvoorbeeld.

Toch nog iemand die perspectief biedt op een ondraaglijk lichte dag. :lol:

lombas
23 april 2006, 14:12
Toch nog iemand die perspectief biedt op een ondraaglijk lichte dag. :lol:

Ik weet zeker dat Joe het zo zou gewild hebben.

baarle
23 april 2006, 14:16
Ik weet zeker dat Joe het zo zou gewild hebben.

Politieke recuperatie! Honteux!

Knuppel
23 april 2006, 14:17
Ik weet zeker dat Joe het zo zou gewild hebben.

Jij hebt idd evenveel recht om Joe voor je kar te spannen als al de anderen die het je voordeden.

lombas
23 april 2006, 14:48
Jij hebt idd evenveel recht om Joe voor je kar te spannen als al de anderen die het je voordeden.

Dat mensen hem schaamteloos voor de kar zouden spannen, zou Joe zeker gewild hebben.

Als je die kijkbuis of de radio aanzet, lijkt iedereen inderdaad perfect te weten wat die jongen allemaal als ideaal had.

Maar, wie weet, was-ie republikein!

:-o La honte!