PDA

View Full Version : De Belgen die wegkeken zijn de Belgen die we kennen uit "gezinsdrama's"


oliepiek
20 april 2006, 02:34
Het is altijd verkeerd om verschillende vormen van extreem lijden en geweld met elkaar te vergelijken. Maar toch moet dat soms.

Ik wil een verband leggen tussen de gezinsdrama's die ons land teisteren en de MP-3 moord: twee soorten Belgen die samen in Brussel Centraal aanwezig waren, die dag.

Heel cru gesteld is het probleem van die jonge Belgen met allochtone roots er een van te weinig "gezin" en "opvoeding" - terwijl de gezinsdrama's die ons land teisteren er een is van te véél "gezin" en "opvoeding". In feite zijn beide fenomenen het resultaat van een neurotische, op hol geslagen, zieke maatschappij.

Eerlijk gezegd vind ik de gezinsdrama's die zo frequent in ons land voorkomen vele malen weerzinwekkender dan de MP-3 moord. Geef toe, wat bezielt een blank burgermannetje dat braaf elke dag naar z'n werk rijdt, mooi de lelijke fermette afbetaalt en één keer per jaar met z'n gezinnetje naar Benidorm op vakantie gaat, om -- op een anonieme morgen -- op te staan, zijn vrouw met een mes de keel over te snijden, in het bijzijn van de kinderen, vervolgens zijn dochterje een kogel door het hoofd schiet, daarna zijn zoontje, dan even naar beneden loopt om zijn pistool te herladen, terug naar boven slentert om de jankende hond af te maken, en daarna -- o miserie -- zichzelf van kant maakt.

Het zijn die Belgen, die zo neurotisch in voortdurende kleinburgerlijke angst leven, die in Brussel Centraal wegkeken toen die andere Belg zijn misdaad beging.

Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.

Knuppel
20 april 2006, 07:14
Al eens in de vluchthuizen gaan kijken welke slachtoffers daar de meerderheid uitmaken?
Of zijn dat geen slachtoffers die gezinsdrama's proberen te ontwijken?

Jij bent ziek, man.

SirGalahad_
20 april 2006, 07:24
Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.

Ik persoonlijk ben absoluut niet akkoord met Danneels.
We leven idd in een zieke maatschappij. Eentje die m.i. na het einde van de 2e WO serieus is ontspoord.

Ouderlijk gezag is langzaam maar zeker weggevloeid, de scholen kregen minder in de pap te brokken terwijl ze zeker en vast deel uitmaken van de opvoeding.

Geen tucht en orde meer op de schoolbanken maar "je m'en foutisme", keuze aan de leerling, geen huiswerk, sociale medelievendheid... Respect kennen we niet meer en is ons ook niet meegegeven tijdens de opvoeding. "Je wereld kennen" noem ik dat.

In het leger werd je dan nog een beetje bijgetraind. Je diende niet tegen te spreken tegen één met een lat op zijn schouders: of je dit nu wilde of niet.
Dat is ook al verdwenen...

Maar ja, in de ogen van de linkiewinkies is dit conservatief, rechts, dictatioriaal, enz... Wel zij hebben de fundering van deze maatschappij geschapen. Het zijn die "alles-mag-niets-moet" geiten-wollen-sokken-draaiers die verantwoordelijk zijn.

Op tv heb je een serie van een bende jongeren van 14-16 jaar die 2 maanden terug in de tijd worden gestuurd. Naar de schoolbanken van de jaren 50, tucht en al... Het tegenovergestelde van je weet wel, de : "We don't need no education" bullshit (pas op, ik ben wel fan van Pink Floyd)
Na 2 maanden zijn 95% van de jongeren overtuigd dat ze meer hebben geleerd, op leervlak maar ook op persoonlijk vlak, dan in het jaar 2006.

Dus die zieke maatschappij: kijken in eigen boezem....

Bhairav
20 april 2006, 08:07
Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.
Hoe? :lol:
Nee serieus, dat KAN gewoon niet. Wat gaan ze doen? Van in de kleuterklaskes beginnen met projectjes waarvoor ze mensen moeten inzetten die eerst JAREN gestudeerd hebben? Ze moeten nog candidaten vinden die er goesting in hebben in al dat gewerk... :lol:
Ze gaan waarschijnlijk met truttige projecten afkomen, binnen een tiental jaar. En nog een paar jaar later zeiken ze dat het misschien toch wel zo'n goed idee niet was. Warempel, zeg. :roll:
We leven nu eenmaal in tijden waarin we egoistisch en individualistisch MOETEN zijn, anders staan we zwak in onze schoenen. IPV daar vanuit te gaan zijn er die voorstellen om dat te bestrijden, maar uitendelijk verergert dat alleen maar omdat individuen die zich aangevallen voelen uit protest/reactie alleen maar individualistischer worden.
Vorige nacht zeker naar Canvas gekeken? ;)

Knuppel
20 april 2006, 08:44
Ze moeten nog candidaten vinden die er goesting in hebben in al dat gewerk...

Gelukkig zijn er nog anderen dan Bairhaves.

Bhairav
20 april 2006, 08:45
:roll:
Gij zijt dus er van overtuigd het verrottingsproces te kunnen tegenhouden? Hoe concreet?

Knuppel
20 april 2006, 08:51
En ga je dan deze keer antwoorden als ik op je vraag antwoord? :lol:

Bhairav
20 april 2006, 08:59
Waarop antwoorden?

baarle
20 april 2006, 08:59
dringend aan social engineering

Sommigen proberen hun persoonlijke neurose op te lossen door ze op de "maatschappij" te schuiven. De anderen zijn niet goed en moeten dringend veranderen, of ze dat nu willen of niet. Wie dan de Onfeilbare Instantie is die weet hoe het moet en aan 'social engineering zal doen, blijft mooi in het duister.

Bhairav
20 april 2006, 09:04
Sommigen? :?

Knuppel
20 april 2006, 09:07
Waarop antwoorden?

Op de voorstellen die ik doe als antwoord op jouw vraag.

Bedenk wél dat die voorstellen altijd op WERKEN neerkomen. Eerst onder de vorm van studeren en daarna op werken op de arbeidsmarkt. NIET op het afschuiven van de eigen verantwoordelijkheid op anderen.

Bhairav
20 april 2006, 09:13
En dan? Daar had ik het helemaal ni over, ik had het over hoe het in de realirteit zal zijn: dat al die projecten (die er dus niet zijn) niet zouden helpen. Het is gewoon een neveneffect van onze welvaard die we niet willen aanvaarden (ik wel natuurlijk), waardoor het alleen erger word.

Knuppel
20 april 2006, 09:24
IK had het daar echter wél over en WEET, in tegenstelling tot Bhairav, dat instellen én doen aanvaarden van broodnodige regelingen wél resultaat heeft. Je ervan afmaken met zogezegd onvermijdelijke 'neveneffecten van de welvaart' is wel gemakkelijk maar lost idd niks op.

Knuppel
20 april 2006, 09:29
Waarom zouden de hoge verkeersboetes waar wij aan worden onderworpen zijn ingevoerd, én waar wij dus effectief aan worden onderworpen, wél mogen omdat ze effect hebben, maar ouders die de kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezet, en die falen in de opvoeding van hun kinderen niet gestraft worden? Toch zeker als blijk dat ze die kinderen met alle mogelijke weelde opverstelpen zonder daarvoor tegensprestaties te eisen?

Bhairav
20 april 2006, 09:32
IK had het daar echter wél over en WEET, in tegenstelling tot Bhairav, dat instellen én doen aanvaarden van broodnodige regelingen wél resultaat heeft. Je ervan afmaken met zogezegd onvermijdelijke 'neveneffecten van de welvaart' is wel gemakkelijk maar lost idd niks op.
Die drugspreventiecampagnes zouden zogezegd ook helpen.
Trouwens waarom wilt gij een veilige maatschappij? Is dat niet voor mietjes?
Geef eens zo'n voorbeeld van een samenleving die veiliger werd door van in de kleuterklaskes te beginnen?

Bhairav
20 april 2006, 09:33
Waarom zouden de hoge verkeersboetes waar wij aan worden onderworpen zijn ingevoerd, én waar wij dus effectief aan worden onderworpen, wél mogen omdat ze effect hebben, maar ouders die de kinderen die ze zelf op de wereld hebben gezet, en die falen in de opvoeding van hun kinderen niet? Toch zeker als blijk dat ze die kinderen met alle mogelijke weelde opverstelpen zonder daarvoor tegensprestaties te eisen?
Opvoeding is veel gecompliceerder dan da. Ge zou de mensen massaal moeten hersenspoelen om ze terug in het gareel te houden. En met weerstand houd ge ni al te veel rekening, buiten wat zeiken over repressie...

Knuppel
20 april 2006, 09:34
Die drugspreventiecampagnes zouden zogezegd ook helpen.
Trouwens waarom wilt gij een veilige maatschappij? Is dat niet voor mietjes?
Geef eens zo'n voorbeeld van een samenleving die veiliger werd door van in de kleuterklaskes te beginnen?

Vermits jij insinueert dat een veilge maatschappij voor mietjes is, ga ik ervan uit dat jij geen veilige maatschappij wil daar jij je jezelf niet tot de mietjes rekent. In een oplossing van de problemen ben je dus evenmin geïnteresseerd. Waarom stel jij mij dan vragen over mogelijke oplossingen? Opdat jij ze al op voorhand zou kunnen torpederen?

Vraagje van mij deze keer.

Ben jij allochtoon of autochtoon?

Bhairav
20 april 2006, 09:35
Vermist
?

Knuppel
20 april 2006, 09:39
Opvoeding is veel gecompliceerder dan da. Ge zou de mensen massaal moeten hersenspoelen om ze terug in het gareel te houden. En met weerstand houd ge ni al te veel rekening, buiten wat zeiken over repressie...

Als iedereen wat zou meerwerken inplaats van persé buiten ELK gareel te WILLEN lopen zoals jij, was er NERGENS 'repressie' voor nodig.

Knuppel
20 april 2006, 09:43
Geef eens zo'n voorbeeld van een samenleving die veiliger werd door van in de kleuterklaskes te beginnen?

Ikzelf en mijn generatie zijn levende voorbeelden van het succes van de opvoeding die wij al van in de kleuterklas kregen.

Bhairav
20 april 2006, 09:43
Vermits jij insinueert dat een veilge maatschappij voor mietjes is, ga ik ervan uit dat jij geen veilige maatschappij wil daar jij je jezelf niet tot de mietjes rekent. In een oplossing van de problemen ben je dus evenmin geïnteresseerd. Waarom stel jij mij dan vragen over mogelijke oplossingen? Opdat jij ze al op voorhand zou kunnen torpederen?

Vraagje van mij deze keer.

Ben jij allochtoon of autochtoon?
Autochtoon.

En waarom ik die vragen stel? Om inderdaad te laten zien dat die oplossingen niet gaan helpen. Ze gaan er te laat me afkomen, en ze zouden elke jongere (die dus de toekomst vormt) moeten controleren en volgen. Individueel dan nog wel. Tegen dat ze ermee beginnen is het te laat. Welke volwassenen van tegenwoordig stralen nu nog gezag uit? Ouderen willen zoals jongeren zijn, want wie wil er nu oud (en "out") overkomen? Niemand denk ik, op een paar pilarenbijters na natuurlijk. De media dringt ons dat op inderdaad, maar wij willen niet liever. Hoe denkt gy dat te veranderen?:lol:

Bhairav
20 april 2006, 09:45
Als iedereen wat zou meerwerken inplaats van persé buiten ELK gareel te WILLEN lopen zoals jij, was er NERGENS 'repressie' voor nodig.
Zwakker antwoord dan waarvoor ik vreesde. :lol:
Maar het IS NIET ZO. Niemand werkt nig echt mee! :rofl:

Knuppel
20 april 2006, 09:46
Ze zouden elke jongere zoals jij idd individueel moeten volgen.

Gelukkig zijn er nog anderen.

Bhairav
20 april 2006, 09:46
Ikzelf en mijn generatie zijn levende voorbeelden van het succes van de opvoeding die wij al van in de kleuterklas kregen.
Leren opvoeden is dan toch iets wat serieus gefaald heeft. :lol:

Bhairav
20 april 2006, 09:47
Ze zouden elke jongere zoals jij idd individueel moeten volgen.

Gelukkig zijn er nog anderen.
Zouden moet dit en zouden moeten dat. Gij blijft in fantasieën leven hè?

Bhairav
20 april 2006, 09:50
Gij zijt echt zo iemand die denkt dat de natuur zijn gang laten gaan per se slecht is. Echt weer zo'n vastgeroest denkpatroon die gij aanneemt voor gezond boereverstand.

Knuppel
20 april 2006, 09:55
Gij zijt echt zo iemand die denkt dat de natuur zijn gang laten gaan per se slecht is. Echt weer zo'n vastgeroest denkpatroon die gij aanneemt voor gezond boereverstand.

De tijd dat we 'de natuur zijn gang lieten gaan' is idd voorbij. Dat doen vandaag nog enkel de beesten.
Of heb jij er nog altijd behoefte aan elke vrouw vanachter te bespringen die je bevalt zoals in de oertijd?

Knuppel
20 april 2006, 09:59
Zouden moet dit en zouden moeten dat. Gij blijft in fantasieën leven hè?

Ik leef in een harde werkelijkheid. Een die ik, in tegenstelling tot jou, NIET zomaar aan 'de natuur' wil overleveren omdat de Bhairhaves van deze tijd zichzelf wijsmaken dat daar niets verkeerd aan is.

djimi
20 april 2006, 10:05
De tijd dat we 'de natuur zijn gang lieten gaan' is idd voorbij. Dat doen vandaag nog enkel de beesten.
Of heb jij er nog altijd behoefte aan elke vrouw vanachter te bespringen die je bevalt zoals in de oertijd?



Ik was er in die 'oertijd' natuurlijk wel niet bij, maar er staat toch wel hedendaags 'vergelijkingsmateriaal' ter beschikking, dacht ik, en daaruit zou ik toch eerder opmaken dat dat 'elke vrouw vanachter te bespringen' een hersenspinsel is, ontsproten aan het brein van seksueel gefrustreerden van allerlei soort en aard.

LeMmOnN
20 april 2006, 10:06
Het is altijd verkeerd om verschillende vormen van extreem lijden en geweld met elkaar te vergelijken. Maar toch moet dat soms.

Ik wil een verband leggen tussen de gezinsdrama's die ons land teisteren en de MP-3 moord: twee soorten Belgen die samen in Brussel Centraal aanwezig waren, die dag.

Heel cru gesteld is het probleem van die jonge Belgen met allochtone roots er een van te weinig "gezin" en "opvoeding" - terwijl de gezinsdrama's die ons land teisteren er een is van te véél "gezin" en "opvoeding". In feite zijn beide fenomenen het resultaat van een neurotische, op hol geslagen, zieke maatschappij.

Eerlijk gezegd vind ik de gezinsdrama's die zo frequent in ons land voorkomen vele malen weerzinwekkender dan de MP-3 moord. Geef toe, wat bezielt een blank burgermannetje dat braaf elke dag naar z'n werk rijdt, mooi de lelijke fermette afbetaalt en één keer per jaar met z'n gezinnetje naar Benidorm op vakantie gaat, om -- op een anonieme morgen -- op te staan, zijn vrouw met een mes de keel over te snijden, in het bijzijn van de kinderen, vervolgens zijn dochterje een kogel door het hoofd schiet, daarna zijn zoontje, dan even naar beneden loopt om zijn pistool te herladen, terug naar boven slentert om de jankende hond af te maken, en daarna -- o miserie -- zichzelf van kant maakt.

Het zijn die Belgen, die zo neurotisch in voortdurende kleinburgerlijke angst leven, die in Brussel Centraal wegkeken toen die andere Belg zijn misdaad beging.

Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.

Als je het probleem onder oog kunt zien, waarom zit je dan zo geheel fout in de oorzaak?!

Je m´en fou, is idd ingeburgerd in onze maatschappij, maar waarom?

Zou het kunnen dat de "gewone" burger ondertussen doorheeft dat als hij iets doet, er enkel gezeik mee kan krijgen?! Verder zou ik de schuld naar de oerslechte werking van het gerecht en de politie-diensten willen verschuiven. Waarom? Al jaren worden criminele daden onder de mat geschoven, al jaren worden allochtoontjes met rust gelaten die moesten ze autochtoon zijn geweest al lang veel SHIT hadden gehad met politie en gerecht.

Onverschilligheid van de burger?! Toch wel eventjes omdraaien, als die brave burger zich had gemengd dan had die ondertussen al 50 of 100 vriendjes en familie van Marokkaantje aan zijn deur gehad om ervoor te zorgen dat "brave burger" zijn klep houdt en de volgende keer niet meer tussen beiden komt.
En nu de hamvraag? WAAR ZIT DE BESCHERMER VAN "BRAVE BURGER"?? De beschermer van "brave burger" heeft met PC-partijen een overeenkomst dat ze tegen zulke praktijken niets onderneemt.
Dus wat doet "brave burger", hij kijkt de kat uit de boom.

Wie is de schuldige? Er is maar één schuldige, Noord-Afrikaantje dat Joe neerstak om een MP3-spelertje.

En feit is dat jongens van marokkaanse afkomst veelal aan hun lot worden overgelaten vanaf hun 12 a 14 jaar.
Maar met niets doen en altijd de migrantenproblematiek ontwijken, krijg je nu eenmaal zoiets.

Knuppel
20 april 2006, 10:12
Ik was er in die 'oertijd' natuurlijk wel niet bij, maar er staat toch wel hedendaags 'vergelijkingsmateriaal' ter beschikking, dacht ik, en daaruit zou ik toch eerder opmaken dat dat 'elke vrouw vanachter te bespringen' een hersenspinsel is, ontsproten aan het brein van seksueel gefrustreerden van allerlei soort en aard.

Je vergat iets te quoten, namelijk dit: elke vrouw die je bevalt.

Zoveel is er dus voor een aantal mannen niet veranderd sinds de oertijd.

Knuppel
20 april 2006, 10:30
Wie is de schuldige? Er is maar één schuldige, Noord-Afrikaantje dat Joe neerstak om een MP3-spelertje.

En feit is dat jongens van marokkaanse afkomst veelal aan hun lot worden overgelaten vanaf hun 12 a 14 jaar.
Maar met niets doen en altijd de migrantenproblematiek ontwijken, krijg je nu eenmaal zoiets.

Korter kan de essentie van de zaak niet worden samengevat.

Bhairav
20 april 2006, 10:30
Ik leef in een harde werkelijkheid. Een die ik, in tegenstelling tot jou, NIET zomaar aan 'de natuur' wil overleveren omdat de Bhairhaves van deze tijd zichzelf wijsmaken dat daar niets verkeerd aan is.
Maar WAAROM zou dat verkeerd zijn?

Knuppel
20 april 2006, 10:36
Omdat er toen geen regels waren waardoor de sterkste ongestraft zijn zin kon doen.

Wil jij soms de gekwetste hinde zijn waar de tijger op loert voor zijn volgende maaltijd?
Of wil je liever bescherming tot je weer genezen bent?

Natuurlijk gedrag is en blijft nodig voor beesten om te kunnen overleven. Niet voor geciviliceerde mensen.

Bhairav
20 april 2006, 11:00
Dus gij wilt de zwakkere genen onderhouden. Wilt gij de mensheid daar ni vanaf helpen? Of zal de "Bhairaven" heropvoeden in strafkampen al een grote stap voorwaards zijn?
Volgens mij zijt gij een mietje.
Wat is er mis met de wet van de sterkste?

BitterSweet
20 april 2006, 11:23
Ik persoonlijk ben absoluut niet akkoord met Danneels.
We leven idd in een zieke maatschappij. Eentje die m.i. na het einde van de 2e WO serieus is ontspoord.

Ouderlijk gezag is langzaam maar zeker weggevloeid, de scholen kregen minder in de pap te brokken terwijl ze zeker en vast deel uitmaken van de opvoeding.

Geen tucht en orde meer op de schoolbanken maar "je m'en foutisme", keuze aan de leerling, geen huiswerk, sociale medelievendheid... Respect kennen we niet meer en is ons ook niet meegegeven tijdens de opvoeding. "Je wereld kennen" noem ik dat.

In het leger werd je dan nog een beetje bijgetraind. Je diende niet tegen te spreken tegen één met een lat op zijn schouders: of je dit nu wilde of niet.
Dat is ook al verdwenen...

Maar ja, in de ogen van de linkiewinkies is dit conservatief, rechts, dictatioriaal, enz... Wel zij hebben de fundering van deze maatschappij geschapen. Het zijn die "alles-mag-niets-moet" geiten-wollen-sokken-draaiers die verantwoordelijk zijn.

Op tv heb je een serie van een bende jongeren van 14-16 jaar die 2 maanden terug in de tijd worden gestuurd. Naar de schoolbanken van de jaren 50, tucht en al... Het tegenovergestelde van je weet wel, de : "We don't need no education" bullshit (pas op, ik ben wel fan van Pink Floyd)
Na 2 maanden zijn 95% van de jongeren overtuigd dat ze meer hebben geleerd, op leervlak maar ook op persoonlijk vlak, dan in het jaar 2006.

Dus die zieke maatschappij: kijken in eigen boezem....


Juist,ik ben van de vroege jaren 50 en respect was veel meer vanzelfsprekend zowel op school als in de maatschappij,jongeren kennen dat niet meer.
Het afschaffen van de legerdienst heeft volgens mij ook invloed gehad op de waardenormen alhoewel respect daar eerder werd afgedwongen,terwijl het eigenlijk iets natuurlijks zou moeten zijn.
Ik heb die serie waarvan u spreekt ook op TV gezien en het is inderdaad zoals u zegt,tegenwoordig moet alles maar kunnen,terwijl toen van huis uit de scholen gewaardeerd werden door de ouders en gesteund,terwijl men nu voor dikwijls niks al bij de Directeur van die school staat om zijn beklag te doen als zoon of dochter iets mispeuterd hebben en gestraft worden.

Bobke
20 april 2006, 11:38
Dus gij wilt de zwakkere genen onderhouden. Wilt gij de mensheid daar ni vanaf helpen? Of zal de "Bhairaven" heropvoeden in strafkampen al een grote stap voorwaards zijn?
Volgens mij zijt gij een mietje.
Wat is er mis met de wet van de sterkste?
De "Bhairaven" terug aan hun lot overlaten en voor zichzelf laten zorgen zou al een stap in de goede richting zijn.
De echte mietjes worden teveel gepamperd en ze denken stoer te zijn zolang de rook om hun hoofd niet verdwenen is. In werkelijk doen ze het in hun broek zodra ze denken dat een partij voorstellen in die richting zou doen :lol:

Knuppel
20 april 2006, 11:52
Dus gij wilt de zwakkere genen onderhouden. Wilt gij de mensheid daar ni vanaf helpen? Of zal de "Bhairaven" heropvoeden in strafkampen al een grote stap voorwaards zijn?
Volgens mij zijt gij een mietje.
Wat is er mis met de wet van de sterkste?

Hopelijk loop jij ooit iemand tegen het lijf die je kreupel slaat en je daarna ergens achterlaat waar geen mietjes je kunnen vinden.
Wedden dat je dan verstaat wat er mis is met de wet van de sterkste?

Bhairav
20 april 2006, 11:56
Het kan u evengoed overkomen, Knuppel. Zeer zwak van u.
Ik zou mijn mening niet veranderen.

Bobke, als de Bhairaven aan hun lot worden overgelaten, zullen ze waarschijnlijk eerst bij u pikken. Weet ge waarom? Omdat ge dat gezegd hebt, zo gaat dat. :roll:
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er bij van u stelen veel risico's zijn. "Wacht maar..." zeker? :roll:

BitterSweet
20 april 2006, 11:56
Dus gij wilt de zwakkere genen onderhouden. Wilt gij de mensheid daar ni vanaf helpen? Of zal de "Bhairaven" heropvoeden in strafkampen al een grote stap voorwaards zijn?
Volgens mij zijt gij een mietje.
Wat is er mis met de wet van de sterkste?

Gij praat teveel over mietjes,zijde zeker dat ge er zelf geen bent!
U heropvoeden is niet zo moeilijk hoor,we nemen u alles af geen gepamper meer,ge kunt dan kiezen in de criminaliteit rollen en in den bak geraken,of u aanpassen aan de normen en waarden van de maatschappij.
En zeg nu zelf wat ben je nu met straffe genen als ge in den bak zit?

Bhairav
20 april 2006, 12:07
Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?

BitterSweet
20 april 2006, 12:18
Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?
Draai het eens om he Bhairav
Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan hun,dat zou pas een truttensamenleving zijn.

Knuppel
20 april 2006, 12:18
Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?

Je zit er weeral naast, Bhairhav.

Zelfs een wolfsjong dat kon overleven zonder zijn natuurlijke moeder zal moeten vechten wil het in andermans roedel worden aanvaard. Zonder roedel die hem opneemt zal het wolfsjong maar een kort en onaagenaam leven te beurt vallen.

Bhairav
20 april 2006, 12:34
Die wolfsjong kent ook ni anders.
Wij worden door de overheden op de juiste manier bepampert (de ganse bevolking) zodat we ze nodig hebben. Machtshebbers creëren behoeftes en problemen zodat we ze nodig hebben en gij zijt een goed voorbeeld van een type die daar in trapt en zelfs er voor vecht om zo dom te kunnen zijn. En dan maar vitten op een klein percentage (de meeste mensen zijn nog schapen die niet voorzichzelf kunnen denken) die "bepampert" zou zijn. Ocharmekes toch. :roll:

Bhairav
20 april 2006, 12:36
Draai het eens om he Bhairav
Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan hun,dat zou pas een truttensamenleving zijn.
Omdat wij er achter gevraagd hebben met onze welvaart. Het capitalisme verovert de ganse wereld en dan cynisch zeggen tegen de armen dat ze maar moeten werken. Klinkt volwassen en realistisch, maar creëert vijanden (niet alleen moslims) die op een dag ons wel zullen verslaan op een of andere manier.

Knuppel
20 april 2006, 12:45
Met andere woorden: Jij wil geen doordeweekse werkseut worden maar wel alles hebben waar het overgrote deel van de mensheid nooit anders dan hard heeft moeten voor werken.

Gelukkig heb je één troost: geld (alleen) maakt niet gelukkig...

Bhairav
20 april 2006, 12:46
Ja dat wil ik. Wiens fout is dat? Die van mijzelf of de samenleving die mij grootgebracht heeft?

Knuppel
20 april 2006, 12:58
Ja dat wil ik. Wiens fout is dat? Die van mijzelf of de samenleving die mij grootgebracht heeft?

Het zijn je ouders die al een fout maakten door jou op de wereld te zetten. Niettemin ben jij zelf de grootse schuldige daar jij, welbewust, kiest om te zijn en te blijven wie je wil zijn. Je hebt een eigen, vrije wil meegekregen die je in staat stelt om het ook anders te willen.

baarle
20 april 2006, 13:36
Die drugspreventiecampagnes zouden zogezegd ook helpen.

Campagnes helpen niet alleen zelden en bereiken vaak het omgekeerde van wat ze beogen, hun echte doel is ook anders dan wat ze voorwenden. Het is de elite die ons via de staat probeert "op te voeden" en te controleren. De overheid moet haar burgers ernstig nemen en hun bevelen uitvoeren, niet ze - godbetert - opvoeden.

Herr Flick
20 april 2006, 13:40
Wat zijt ge met straffe genen als ge u aan een truttensamenleving moet aanpassen?
Als gij mij zou heropvoeden, dan zou het voor de samenleving zijn en niet voor mij. Ik zou er dus weinig aan hebben, dus waarom zou ik er nog om malen? Hetzelfde (en erger) is dat bij allochtonen: zij moeten zich aanpassen voor ONS. Niet voor hunzelf, dus waarom zouden ze zich in godsnaam aanpassen?


Stel er onmiddelijke deportatie tegenover en ze zullen al anders piepen,

baarle
20 april 2006, 13:41
Ik leef in een harde werkelijkheid. Een die ik, in tegenstelling tot jou, NIET zomaar aan 'de natuur' wil overleveren omdat de Bhairhaves van deze tijd zichzelf wijsmaken dat daar niets verkeerd aan is.

Ach Knuppel, de botsing met de realiteit komt. Uitgesteld door de welvaarts- en hangmatmaatschappij, maar komen doet ze. Het ontwaken voor heel wat (tegen dan oude) jongeren zal hard zijn. Je kan alleen zorgen dat je eigen kinderen gewapend zijn tegen de schok die komen gaat, en je om de onvoorbereiden niet langer bekommeren.

Bhairav
20 april 2006, 13:55
MAW; jullie houden niet van de jeugd.
Die botsing met de realiteit doet trouwens mensen nog méér afgesloten leven van de burgertrutterij. Maar ik vraag mij af of jullie dat ooit gaan inzien.

baarle
20 april 2006, 13:58
MAW; jullie houden niet van de jeugd.

Hoe kom je daarbij???

Natuurlijk hou ik van de jeugd.

Die botsing met de realiteit doet trouwens mensen nog méér afgesloten leven van de burgertrutterij. Maar ik vraag mij af of jullie dat ooit gaan inzien.

Kijk 'es, hoe graag je het ook anders zou willen, de realiteit is de realiteit. daar kan geen liegende welvaartsstaat tegenop. Het enige wat je als ouder kan doen is je kinderen leren voorbereid zijn op die realiteit: opvoeding dus, en zo zijn we weer bij Knuppels uitgangspunt.

Bhairav
20 april 2006, 14:15
Ja uiteraard. Maar dan zijde verplicht ze een jeugd te geven die belange niet zo plezant is als ze eigenlijk zou kunnen zijn. Ge zou die kinderen in de plaats moeten opvoeden voor een samenleving die 1 grote ontsnapping is van de realiteit waardoor ze zich nooit volledig kunnen ontplooien, want ze moeten zich aan regeltjes houden die uiteindelijk ook maar bedoelt zijn om ze in het gareel te houden, in naam van een capitalistisch bedroven systeem dan nog wel... Veel plezier ermee.

baarle
20 april 2006, 14:18
Ja uiteraard. Maar dan zijde verplicht ze een jeugd te geven die belange niet zo plezant is als ze eigenlijk zou kunnen zijn. Ge zou die kinderen in de plaats moeten opvoeden voor een samenleving die 1 grote ontsnapping is van de realiteit waardoor ze zich nooit volledig kunnen ontplooien, want ze moeten zich aan regeltjes houden die uiteindelijk ook maar bedoelt zijn om ze in het gareel te houden, in naam van een capitalistisch bedroven systeem dan nog wel... Veel plezier ermee.

Nee hoor. Jij ziet opvoeding als een voorbereiding op omgaan met de maatschappij. Ik zie het als een voorbereiding op omgaan met de realiteit. Dat is het omgekeerde van ontsnappen.

Dat jij het verschil niet ziet, versterkt de indruk dat jij er op dit moment in slaagt te ontsnappen aan die realiteit. Dank zij de maatschappij die je daarvoor de middelen geeft.

Het probleem is dat dat laatste niet zo zal blijven, en dan wordt de botsing met de realiteit onvermijdelijk.

Bhairav
20 april 2006, 14:23
Ik zie dat verschil wel. Alleen heb ik nog nooit iets gemerkt van voorbereid worden op de realiteit. Op school zeker ni, integendeel...

Bhairav
20 april 2006, 14:25
Nee hoor. Jij ziet opvoeding als een voorbereiding op omgaan met de maatschappij. Ik zie het als een voorbereiding op omgaan met de realiteit. Dat is het omgekeerde van ontsnappen.

Dat jij het verschil niet ziet, versterkt de indruk dat jij er op dit moment in slaagt te ontsnappen aan die realiteit. Dank zij de maatschappij die je daarvoor de middelen geeft.

Het probleem is dat dat laatste niet zo zal blijven, en dan wordt de botsing met de realiteit onvermijdelijk.
MAW sterven is de realiteit? Dus het leven is een illusie?
Wat is die zogezegde realiteit? Da ik moe werken? In mijn geval allicht niet, door omstandigheden die ik u lekker ni ga zeggen. Begin ni te zeiken dat ik lieg, want dan had ik wel iets kunnen vezinnen...

Knuppel
20 april 2006, 14:49
Ik zie dat verschil wel. Alleen heb ik nog nooit iets gemerkt van voorbereid worden op de realiteit. Op school zeker ni, integendeel...

Kijk Bhairav, op school worden de leraars aan handen en voeten gebonden door de politiek. Je ouders zijn dat ook voor eens stuk, maar een stuk minder.
Feit is dat iedereen fouten maakt. Mijn ouders maakten die ook tegenover mij, wees maar gerust. En op mijn beurt zal ikzelf fouten gemaakt hebben tegenover mijn kinderen.
Niettemin kan ik bewijzen dat ik uit een hele grote familie kom die wel de burgertrutjes heeft voortgebracht waar jij zo op neerkijkt maar ze heeft tenminste geen enkele misdadiger of niksnut afgeleverd.
Ik heb dus om mijn beurt weer drie identieke burgertrutjes op de wereld gezet en opgevoed.
Allemaal werken ze.
Niemand is drugsverslaafd.
Iedereen is min of meer tevreden met zijn burgertrutjesbestaan.

Kort geleden kwam mijn kleinkind op bezoek...met een zelf bijeengespaarde MP3...

Geloof het of niet, maar om dat kind volwassen te zien worden wil ik desnoods mijn kapotte rug nog verder kapot werken opdat niksnutten van jouw soort niets tekort komen ook al weigeren ze er zelf voor te werken of te sparen.

Jammer genoeg weet ik dat ik mijn kleinkind daardoor niet kan garanderen dat hij niet de volgende zal zijn die een mes in zijn lijf krijgt als hij zich zijn speelgoed niet laat afpakken.
Dat kan alleen op de dag dat alle niksnutten besef krijgen van hun eigen verantwoordelijkheid, en niet langer weigeren om ze ook zelf op te nemen.

baarle
20 april 2006, 14:51
Ik zie dat verschil wel.

Goed zo.

Alleen heb ik nog nooit iets gemerkt van voorbereid worden op de realiteit. Op school zeker ni, integendeel...

Dat lijkt me een probleem te gaan opleveren. Als de maatschappelijke ontsnappingsroute beperkt wordt of wegvalt.

Bhairav
20 april 2006, 14:52
Die dag komt er ni. Ik zou maar niet op die profetieën vertrouwen...

Bhairav
20 april 2006, 14:53
Goed zo.



Dat lijkt me een probleem te gaan opleveren. Als de maatschappelijke ontsnappingsroute beperkt wordt of wegvalt.
Dan zouden er veel zelfmoord plegen. Maar dat vind gij zeker beter als doppen?;-)

baarle
20 april 2006, 14:55
Die dag komt er ni.

Who knows?

Zijt ge er helemaal gerust in? :-)

baarle
20 april 2006, 14:58
Dan zouden er veel zelfmoord plegen.

Dat kan. Ze zijn nu trouwens al bezig.

Maar dat verandert niets aan de realiteit.

Maar dat vind gij zeker beter als doppen?;-)

Neen. Ik vind het in-treurig.

Maar ook als ik zou willen, kan ik er niets aan veranderen, zelfs niet als ik ga leven als pater Damiaan. De realiteit is als een tsunami, niet tegen te houden, het enige wat je kan doen is er leren mee omgaan. En dat heet opvoeding.

Bhairav
20 april 2006, 15:01
Ah ze zijn idd al bezig met zelfmoord. Hoe ga gij dat voorkomen denkde? :lol:
(Ik lach ni omdat er zelfmoord gepleegd word)

baarle
20 april 2006, 15:04
Ah ze zijn idd al bezig met zelfmoord. Hoe ga gij dat voorkomen denkde? :lol:

Opvoeding.

Bhairav
20 april 2006, 15:05
Maar ook als ik zou willen, kan ik er niets aan veranderen, zelfs niet als ik ga leven als pater Damiaan. De realiteit is als een tsunami, niet tegen te houden, het enige wat je kan doen is er leren mee omgaan. En dat heet opvoeding.
Uiteraard, maar ni op de traditionele manier. Bijvoorbeeld door uw kinderen binnen te houden en vanalles te verbieden om ze van diezelfde realiteit weg te houden. School is daar een mooi voorbeeld van, daarom vind ik het ook prima dat er een gebrek is aan discipline etc... dan stort dat kutsysteem in, samen met de rest van de westerse samenleving (is er een hoeksteen van, nondedomme...) zodat we met een schone lei kunnen beginnen. Uiteindelijk zal die lei ook om zeep gaan na zoveel generaties, enzovoort. Dus waarom er nog ons iets vanaantrekken als het toch allemaal van voorbijgaande aard is? Toch niet om "het te maken in het leven" (opgeklopt door het capitalisme)? Gij denkt natuurlijk van wel... :roll:

Bhairav
20 april 2006, 15:06
Opvoeding.
:lol:

baarle
20 april 2006, 15:35
:lol:

Leuk hé?

Bhairav
20 april 2006, 15:35
Ja echt wel. Maar nu even concreet: hoe gaan we dat omzetten in de realiteit? Door alchemie misschien?

baarle
20 april 2006, 15:37
Uiteraard, maar ni op de traditionele manier. Bijvoorbeeld door uw kinderen binnen te houden en vanalles te verbieden om ze van diezelfde realiteit weg te houden.

Neen gij, hoe kunt ge iemand nu met de realiteit leren omgaan als ge hem isoleert van die realiteit?

School is daar een mooi voorbeeld van,

De school bereidt doorgaans niet voor op de realiteit. Dat is meer voorbereiding op de maatschappij.

filosoof
20 april 2006, 15:49
Ik persoonlijk ben absoluut niet akkoord met Danneels.
We leven idd in een zieke maatschappij. Eentje die m.i. na het einde van de 2e WO serieus is ontspoord.

Ouderlijk gezag is langzaam maar zeker weggevloeid, de scholen kregen minder in de pap te brokken terwijl ze zeker en vast deel uitmaken van de opvoeding.

Geen tucht en orde meer op de schoolbanken maar "je m'en foutisme", keuze aan de leerling, geen huiswerk, sociale medelievendheid... Respect kennen we niet meer en is ons ook niet meegegeven tijdens de opvoeding. "Je wereld kennen" noem ik dat.

In het leger werd je dan nog een beetje bijgetraind. Je diende niet tegen te spreken tegen één met een lat op zijn schouders: of je dit nu wilde of niet.
Dat is ook al verdwenen...

Maar ja, in de ogen van de linkiewinkies is dit conservatief, rechts, dictatioriaal, enz... Wel zij hebben de fundering van deze maatschappij geschapen. Het zijn die "alles-mag-niets-moet" geiten-wollen-sokken-draaiers die verantwoordelijk zijn.

Op tv heb je een serie van een bende jongeren van 14-16 jaar die 2 maanden terug in de tijd worden gestuurd. Naar de schoolbanken van de jaren 50, tucht en al... Het tegenovergestelde van je weet wel, de : "We don't need no education" bullshit (pas op, ik ben wel fan van Pink Floyd)
Na 2 maanden zijn 95% van de jongeren overtuigd dat ze meer hebben geleerd, op leervlak maar ook op persoonlijk vlak, dan in het jaar 2006.

Dus die zieke maatschappij: kijken in eigen boezem....

Enne het Blok/Behang, dat er een sport van maakt, de maatschappellijke orde en principes op alle manieren te tarten en aan te vechten is daar absoluut voor niks tussen? Oh nee, uiteraard niet... :twisted:
Een onvolledige bloemlezing:
De VB- baas van de Roelandt in Gent, die het kot in brand steekt en het VB dat direct de "linksen" als schuldigen aanduidt...
Het voorbeeld van een Robklop die zijn vrouw in het midden van de straat in het ziekenhuis "toekt", onder de ogen van kinderen en voorbijgangers en dan nog een pak voorkeurstemmen krijgt (van venten die de heimelijke wens hebben hetzelfde eens te kunnen doen) uiteraard ook niet...Oh néé!
VB-er Demey, die hetzelfde deed ook niet...
De VB verkozene in zaventem, moordpoging op zijn vrouw, ook al niet?
VB-er Felix in St Gillis Waas ook al niet (één dode en drie of vier gewonden)? Oh, néé natuurlijk niet....
Vrije mening van het Blok nu ook uit de loop van een pistool
Op 13 mei voor de laatste verkiezingen werd Blok-gemeenteraadslid Marc Nulens in Dilsen-Stokkem aangehouden wegens het bezit van duizend XTC-pillen, een halve kilogram speed en een revolver. Hij was een van de belangrijkste drugsdealers uit de streek en vond zijn afzetmarkt vooral bij minderjarigen.
Een week later ging zijn partijgenoot en collega gemeenteraadslid Wim Felix in Sint-Gillis-Waas door het lint. In café Pit-Stop schoot hij zijn revolver leeg op de cafégangers. Een van hen bleef dood achter, drie anderen werden gewond. Felix werd ervan verdacht in het café drugs te hebben gedeald.
De repliek van het Vlaams Blok is natuurlijk even voorspelbaar als hilarisch. “Ik hoop en denk dat de mensen wel weten dat een partij niet mag of kan beoordeeld worden op basis van enkele rotte appels”, schrijft Vlaams Blok-volksvertegenwoordiger Luk Van Nieuwenhuysen in zijn campagnedagboek. Nochtans is dat net de manier waarop het Blok – op basis van veel minder zwaarwichtige feiten, zoals de aankoop van een handtas met een VISA-kaart bijvoorbeeld – voortdurend tracht om zowat elke politieke partij behalve zichzelf aan de schandpaal te nagelen. Nochtans is dat net de methode waarop zij de migranten trachten af te schilderen als criminelen. Gelukkig ligt in verhouding het aantal moordenaars en drugsdealers bij de migranten ontelbare malen lager dan de twee op een totaal van 461 Blok-gemeenteraadsleden, op amper een week tijd. De appels van het Blok zijn niet rot, het zijn zelfs nooit appels geweest.
En daar blijft het niet bij, want ook in het verleden heeft het Vlaams Blok reeds een indrukwekkend crimineel palmares opgebouwd. Wat volgt is een bloemlezing die zeker geen volledigheid nastreeft. We laten ook de golf van geweld die het Blok en zijn nevenorganisaties ontketende in de jaren tachtig tegen een groot aantal linkse organisaties en militanten, buiten beschouwing.
Het strafblad van het Blok
- Tijdens de Europese verkiezingscampagne van 1989 slaat Filip Dewinter op de Grote Markt van Sint-Niklaas een 53-jarige vrouw in elkaar. Een week later doet hij hetzelfde met een 17-jarige scholier in Antwerpen die de Blok-propaganda niet genegen is.
- In 1992 stichten de Vlaams Blok-militanten Adelin Houben en Freddy M. brand in de moskee van Hasselt. De advocaat van kandidaat-gemeenteraadslid Houben verklaarde tijdens het proces dat het idee van de brandstichting ontstaan was op een vergadering met drie volksvertegenwoordigers van het Blok.
- Op 16 november 1992 gaat Kris Berden, toen en nu militant van Vonk, samen met een ploeg van Hand in Hand affiches plakken voor een antiracistische betoging in Antwerpen. Hij wordt in elkaar geslagen en zo hard toegetakeld dat hij enige tijd in levensgevaar verkeert. Kris Berden herkent later op basis van foto’s en een confrontatie achter glas het Antwerps Blok-gemeenteraadslid Rob Verreycken als een van de daders. Op de plaats van de moordaanslag worden tevens een bril en brillendoos gevonden. Verreycken gebruikt(e) een leesbril. Maar dit bewijsstuk verdwijnt spoorloos in de catacomben van de Antwerpse politie. Een recente getuigenis afkomstig van binnen het Blok zelf bevestigt dat Verreycken wel degelijk de dader is. ‘Rob Klop’ is een van de gevaarlijkste fascisten in het Blok en was betrokken bij minstens een dozijn geweldplegingen tegen linkse militanten, syndicalisten en journalisten.- Op 4 september 1993 slaat Blok-lid Patrick Spinnewyn, broer van VB-kamerlid John Spinnewyn, in Ronse een Duitse cameraploeg van de televisiezender ZDF in elkaar en vernielt de camera.
- Ook het volgende: op 13 oktober 1997 werd toenmalig Blok-volksvertegenwoordiger Xavier Buisseret veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden, en voor vijf jaar ontzet uit zijn burgerrechten, wegens onzedig gedrag ten aanzien van twee minderjarige meisjes, waarvan één jonger dan 16 jaar. De ongeoorloofde handelingen werden weliswaar bij Eigen Volk gepleegd, maar ze blijven verwerpelijk.
- Op 24 november 1997 bezoekt de eerste schepen van Vitrolles, Hubert Fayard van het extreem-rechtse Front National, op uitnodiging van het Vlaams Blok Antwerpen. Wanneer Fayard van op de publieksbanken van het stadhuis een gemeenteraadszitting wil bijwonen zijn er ook verschillende honderden antifascistische tegenbetogers van de partij. In het tumult op de Grote Markt neemt Rob Verreycken een man zijn fototoestel af om het daarna in zijn gezicht te duwen, met een week werkonbekwaamheid voor de man tot gevolg. Pech voor Verreycken is dat het slachtoffer een agent in burger is, en meerdere collega's het gebeuren gezien hebben. Verreycken ontkent ook maar een vinger naar een agent te hebben uitgestoken. Hij zou zoiets nooit durven.
Toeval of noodzakelijkheid?
Een fraai palmares, zeker voor een partij die een veilig Vlaanderen hoog in haar vaandel schrijft, en die bovendien prat gaat op haar ijzeren tucht, discipline en smetteloosheid. De aanwezigheid van zoveel ‘krapuul’ bij het Blok is dan ook geen toeval....Maar niks mee te maken allemaal... néé, natuurlijk niet...:twisted:
Maar die vreemdelingen en die linksen, mijnheer en mevrouw, die zijn me wat...

Geertje
20 april 2006, 15:53
Het is altijd verkeerd om verschillende vormen van extreem lijden en geweld met elkaar te vergelijken. Maar toch moet dat soms.

Ik wil een verband leggen tussen de gezinsdrama's die ons land teisteren en de MP-3 moord: twee soorten Belgen die samen in Brussel Centraal aanwezig waren, die dag.

Heel cru gesteld is het probleem van die jonge Belgen met allochtone roots er een van te weinig "gezin" en "opvoeding" - terwijl de gezinsdrama's die ons land teisteren er een is van te véél "gezin" en "opvoeding". In feite zijn beide fenomenen het resultaat van een neurotische, op hol geslagen, zieke maatschappij.

Eerlijk gezegd vind ik de gezinsdrama's die zo frequent in ons land voorkomen vele malen weerzinwekkender dan de MP-3 moord. Geef toe, wat bezielt een blank burgermannetje dat braaf elke dag naar z'n werk rijdt, mooi de lelijke fermette afbetaalt en één keer per jaar met z'n gezinnetje naar Benidorm op vakantie gaat, om -- op een anonieme morgen -- op te staan, zijn vrouw met een mes de keel over te snijden, in het bijzijn van de kinderen, vervolgens zijn dochterje een kogel door het hoofd schiet, daarna zijn zoontje, dan even naar beneden loopt om zijn pistool te herladen, terug naar boven slentert om de jankende hond af te maken, en daarna -- o miserie -- zichzelf van kant maakt.

Het zijn die Belgen, die zo neurotisch in voortdurende kleinburgerlijke angst leven, die in Brussel Centraal wegkeken toen die andere Belg zijn misdaad beging.

Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.

:roll: Je was vast en zeker aanwezig en hebt alles kunnen zien en nu geef je een piekfijne analyse.

Ofwel ben je oerdom ofwel ben je een dikke onnozelaar. Je maakt gewoon een analyse aan de hand van je vooroordelen zonder enige kennis ter zake. Erg intelligent kom je zo niet over. 8)

Bhairav
20 april 2006, 15:55
Neen gij, hoe kunt ge iemand nu met de realiteit leren omgaan als ge hem isoleert van die realiteit?



De school bereidt doorgaans niet voor op de realiteit. Dat is meer voorbereiding op de maatschappij.
Samenleving><maatschappij. De samenleving bestaat uit het collectief vluchten van de realiteit.

Knuppel
20 april 2006, 16:26
MAW sterven is de realiteit? Dus het leven is een illusie?
Wat is die zogezegde realiteit? Da ik moe werken? In mijn geval allicht niet, door omstandigheden die ik u lekker ni ga zeggen. Begin ni te zeiken dat ik lieg, want dan had ik wel iets kunnen vezinnen...

Voor het geval je iets mankeert waardoor je niet hoeft te werken, Bhairhav, dan nog kan je maar beter proberen gelukkig te zijn met het leven dat je kreeg.

Iemand die me zeer lief is omdat zij alles behalve een burgertrutje in zich had, maar ondanks dat geen enkel probleem had om zich in de maatschappij aan te passen, is een van die zwakkeren die-nog heel even- op kosten van de sterkeren in de maatschappij zal mogen leven.
Ze is goed 30 jaar oud.

Knuppel
20 april 2006, 16:27
Samenleving><maatschappij. De samenleving bestaat uit het collectief vluchten van de realiteit.

Neen.

Knuppel
20 april 2006, 16:29
Filo, hebben Blokwatch-kifkif-Marc Spruyt-thePiano geen forum waarop je je beter zou voelen dan hier?

baarle
20 april 2006, 16:34
Samenleving><maatschappij. De samenleving bestaat uit het collectief vluchten van de realiteit.

Daar zijn we het over eens. (Samenleving en maatschappij vallen dan nog samen ook).

Opvoeding bestaat er dan m.i. juist in om je kind desondanks toch voor te bereiden op de realiteit.

baarle
20 april 2006, 16:36
Filo, hebben Blokwatch-kifkif-Marc Spruyt-thePiano geen forum waarop je je beter zou voelen dan hier?

En waar zou je dan je dagelijkse portie linkse illusies vandaan halen, Knuppel? :-)

Jazeker
20 april 2006, 16:38
Ja dat wil ik. Wiens fout is dat? Die van mijzelf of de samenleving die mij grootgebracht heeft?

Die van jezelf tiens...

Jazeker
20 april 2006, 16:39
MAW; jullie houden niet van de jeugd.


*snif*

Bhairav
20 april 2006, 17:15
Daar zijn we het over eens. (Samenleving en maatschappij vallen dan nog samen ook).

Opvoeding bestaat er dan m.i. juist in om je kind desondanks toch voor te bereiden op de realiteit.
Ik bedoelde Samenleving>< realiteit. Herzie jullie mening. Danku.

Bhairav
20 april 2006, 17:16
Die van jezelf tiens...
Achzo, en anderzijds zeiken over opvoeding omdat anders de samenleving tenonder gaat.
Leg dat eens uit?;-)

baarle
20 april 2006, 17:25
Ik bedoelde Samenleving>< realiteit. Herzie jullie mening. Danku.

Volgens mij is er geen dringende nood om mijn mening te herzien. Dat de maatschappij een vlucht is uit de realiteit, is precies wat ik hier al enkele pagina's lang zit te zeggen.

Bhairav
20 april 2006, 17:26
Oké, twas tegen anderen.

Bobke
20 april 2006, 19:16
Het kan u evengoed overkomen, Knuppel. Zeer zwak van u.
Ik zou mijn mening niet veranderen.

Bobke, als de Bhairaven aan hun lot worden overgelaten, zullen ze waarschijnlijk eerst bij u pikken. Weet ge waarom? Omdat ge dat gezegd hebt, zo gaat dat. :roll:
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er bij van u stelen veel risico's zijn. "Wacht maar..." zeker? :roll:
Nee hoor, hoogstens wat oude vrouwtjes beroven. Dat is meer uw stijl.

Bhairav
20 april 2006, 19:30
Neen echt niet. Waarom zou dat zo zijn?

abi
20 april 2006, 22:51
Ik ben akkoord met Kardinaal Danneels: we leven in een zieke maatschappij waar individualisme en je m'en fous-tisme heersen. Er moet dringend aan social engineering worden gedaan om deze neurotische samenleving terug een aantal sociale normen bij te brengen.

Precies of Danneels er had tussen gekomen moest ie op dat moment in centraal aanwezig geweest zijn.

Het ziet er nogal ne macho uit :roll:

xmordan
21 april 2006, 02:27
Wat had men dan moeten doen? In maatschappij waar men al van racisme wordt beschuldigt als men zelfs maar een allochtoon durft aan te kijken.
Waar het totaal verboden is eender welk verweermiddel op zak te hebben.
Een busje pepperspray is al taboe. De feiten hebben maar een paar seconden geduurd. Wie had het langst vastgezeten en het meest problemen gehad, had men deze daders voor de feiten een pak rammel gegeven? De burger heeft in dit land geen enkel recht om tussenbeide te komen. Zelfs bij het recht op zelfverdediging wordt het slachtoffer al gauw de dader. Het is makkelijk om de burger van laksheid te beschuldigen terwijl de overheid deze situatie zelf heeft gecreëerd. De burger weet al jaren wat er aan de hand is maar de overheid blijft bewust blind. Waarom stemmen zovelen al jaren extreem-rechts? Kardinaal Daneels denkt dat men deze moordenaars had kunnen stoppen met een goed gesprek. Hypocriet tot en met. In hun land van herkomst werden deze moordenaars waarschijnlijk ter plaatse gelyncht en iedereen zou dat goed vinden. Hoe zou dat hier aflopen denkt men?
Zelfs in de media mogen deze allochtonen al jaren geen noord-afrikanen genoemd worden wegens te kwetsend. Wij zijn slachtoffer van onze eigen linkse en veel te democratische samenleving. Onze overheid oogst wat ze gezaaid heeft en verwijt de burger dan laksheid. Sommigen durven zelfs te beweren dat het slachtoffer het zelf heeft uitgelokt omdat hij zijn mp3-player te opvallend zou dragen. Uitlokking tegenover een minder begoede klasse???
Zelfs bewakingsagenten van erkende firma's die allen een verplichte langdurige opleiding hebben genoten. Mogen niet in het bezit zijn van enige verdedigingsmiddelen. Criminelen weten dat ook. De geschiedenis heeft uitgewezen dat wij geen lafaards zijn. Geef ons dan ook de middelen terug om dat te bewijzen. Geef ons ons recht van verdediging terug zodat wij opnieuw voor ons zelf en onze zwakkere medemens kunnen opkomen.
Waar was de politie en de spoorwegpolitie trouwens? Brussel is er vol van.
Waren zij verkeersboetes aan het schrijven?

Bhairav
21 april 2006, 05:45
Precies of Danneels er had tussen gekomen moest ie op dat moment in centraal aanwezig geweest zijn.

Het ziet er nogal ne macho uit :roll:
Meent gij da echt?8O

Bhairav
21 april 2006, 05:46
Waar was de politie en de spoorwegpolitie trouwens? Brussel is er vol van.Weinig van gemerkt.

Knuppel
21 april 2006, 06:03
Wat had men dan moeten doen? In maatschappij waar men al van racisme wordt beschuldigt als men zelfs maar een allochtoon durft aan te kijken.
Waar het totaal verboden is eender welk verweermiddel op zak te hebben.
Een busje pepperspray is al taboe. De feiten hebben maar een paar seconden geduurd. Wie had het langst vastgezeten en het meest problemen gehad, had men deze daders voor de feiten een pak rammel gegeven? De burger heeft in dit land geen enkel recht om tussenbeide te komen. Zelfs bij het recht op zelfverdediging wordt het slachtoffer al gauw de dader. Het is makkelijk om de burger van laksheid te beschuldigen terwijl de overheid deze situatie zelf heeft gecreëerd. De burger weet al jaren wat er aan de hand is maar de overheid blijft bewust blind. Waarom stemmen zovelen al jaren extreem-rechts? Kardinaal Daneels denkt dat men deze moordenaars had kunnen stoppen met een goed gesprek. Hypocriet tot en met. In hun land van herkomst werden deze moordenaars waarschijnlijk ter plaatse gelyncht en iedereen zou dat goed vinden. Hoe zou dat hier aflopen denkt men?
Zelfs in de media mogen deze allochtonen al jaren geen noord-afrikanen genoemd worden wegens te kwetsend. Wij zijn slachtoffer van onze eigen linkse en veel te democratische samenleving. Onze overheid oogst wat ze gezaaid heeft en verwijt de burger dan laksheid. Sommigen durven zelfs te beweren dat het slachtoffer het zelf heeft uitgelokt omdat hij zijn mp3-player te opvallend zou dragen. Uitlokking tegenover een minder begoede klasse???
Zelfs bewakingsagenten van erkende firma's die allen een verplichte langdurige opleiding hebben genoten. Mogen niet in het bezit zijn van enige verdedigingsmiddelen. Criminelen weten dat ook. De geschiedenis heeft uitgewezen dat wij geen lafaards zijn. Geef ons dan ook de middelen terug om dat te bewijzen. Geef ons ons recht van verdediging terug zodat wij opnieuw voor ons zelf en onze zwakkere medemens kunnen opkomen.
Waar was de politie en de spoorwegpolitie trouwens? Brussel is er vol van.
Waren zij verkeersboetes aan het schrijven?

Helemaal akkoord!:evil:

xmordan
21 april 2006, 11:14
Repressie, stel de avondklok in, zwaar bewapende politie in de stations, controles op alle brusselse invalswegen. Men moet dit maar een maand volhouden en de toestand zou zienderogen verbeteren. Wedden dat de pendelaar daar niets op tegen zou hebben. Maar over een maand spreekt niemand hier nog over. Als de daders daadwerkelijk worden gepakt krijgen ze levenslang en zijn na 3 jaar alweer op vrije voeten.
Ooit komt hier een burgeroorlog van en we weten tot welke beestigheden dit kan leiden. Want wij zijn echt niet beter dan de ex-yougoslaven, de Rwandezen of de Noord-ieren. Zelfs de brave vlaming heeft zijn grens en die is bijna overschreden. Bedankt overheid, nadien kunnen wij hier samen weer wat over lullen in de vele politieke debatten in de media.

Bhairav
21 april 2006, 11:23
En vreemdelingen extra viseren zeker?

xmordan
21 april 2006, 11:37
En vreemdelingen extra viseren zeker?

Nee, mss kunnen wij onze eigen jongeren viseren?
Je kent ze wel, die langharige losbollen die met de mp3-speler om de hals onze buurten onveilig maken. :-(
Bhairav, we kennen uw nietszeggende oneliners al langer op dit forum.
Dom van mij dat ik hier nog wil op reageren.

Bhairav
21 april 2006, 11:46
Nee echt: wat als die zicg geviseerd voelen (wat al zo is) en dan erger worden? Wat dan?

xmordan
21 april 2006, 11:51
Hoe is het zover kunnen komen? Eenvoudig, jaren geleden toen hier nog werk was heeft men gastarbeiders uitgenodigd. Mensen die in eigen land op de rand van de maatschappij leefden. veelal criminelen die konden kiezen, gestraft worden in eigen land of dat land verlaten. Praat met de bevolking in de arabische landen en zij zullen dit bevestigen. Daarom ook dat deze mensen noch hun kinderen niet meer welkom zijn in hun land van herkomst.
Onze overheid heeft deze mensen in ijl tempo, Belg laten worden.
En de bevolking verplicht zich aan te passen aan deze nieuwe belgen.
En nu kunnen we deze criminelen niet eens meer het land uitsturen.
Nu beseft men plots dat men met een probleem zit.
En verwijt men de Belg van laksheid.
In wat een land groot kan zijn...

Knuppel
21 april 2006, 11:53
Hoe is het zover kunnen komen? Eenvoudig, jaren geleden toen hier nog werk was heeft men gastarbeiders uitgenodigd. Mensen die in eigen land op de rand van de maatschappij leefden. veelal criminelen die konden kiezen, gestraft worden in eigen land of dat land verlaten. Praat met de bevolking in de arabische landen en zij zullen dit bevestigen. Daarom ook dat deze mensen noch hun kinderen niet meer welkom zijn in hun land van herkomst.
Onze overheid heeft deze mensen in ijl tempo, Belg laten worden.
En de bevolking verplicht zich aan te passen aan deze nieuwe belgen.
En nu kunnen we deze criminelen niet eens meer het land uitsturen.
Nu beseft men plots dat men met een probleem zit.
En verwijt men de Belg van laksheid.
In wat een land groot kan zijn...

Pfffffffffffft.......:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

xmordan
21 april 2006, 12:01
Hoelang zou het geleden zijn dat onze politiekers, kardinaals en moraalfilosofen, die naar eigen zeggen zo dicht bij het volk staan, nog eens een trein of een metro hebben genomen? Mei '68?

Knuppel
21 april 2006, 12:07
Dat heb ik ook al aangehaald toen Danneels hij vroeg waar 'wij' waren toen Joe werd vermoord. Danneels en co reizen zelfs niet in eerste klas. Ook daar zouden ze weleens op 'gewoon' volk kunnen botsen, hé?

Herr Flick
21 april 2006, 12:08
En vreemdelingen extra viseren zeker?


Extra viseren, ...


Als ge u normaal gedraagt, denkte dan dat ge geviseerd wordt... ik ben hier ook vreemdeling, denkte dat ze mij viseren, ze horen het nochtans goed genoeg dak sukkelachtig mijn plan moet trekken in een vreemde taal.

Poen op den toog, en ik wil dit of dat hebben, denkte dat ik scheef bekeken wordt door handelaars ?

In de luchthaven, bij de douane, vriendelijk blijven uw Paske tonen, en ik heb mijn speciale papieren zelf nog nooit moeten laten zien, of uitleg geven. Zelfs niet als ge met vreemde papieren uit andere landen komt aangevlogen dan uw land van oorsprong ze kijken eens, zien of dat gij het wel zijt, en hop ik mag passeren. Als ze vragen om uwen broeksriem en uw schoenen uit te doen bij de control, dan doede dat zonder lastig te doen en 2 minuten later zijde erdoor.

Voel ik mij geviseerd, nee belange niet, normale standaardprocedure van een normaal land dat zijn burgers wil beschermen.

Wat is daar nu in godsnaam verkeerd of discriminerend aan. Maakt u maar eens wa lastig aan de paspoort controle aan den Eurostar in London of in Gatwick of Heathrow, ze zullen u rap effe appart pakken.

Maar nee in den belgiek draagt de standaard flik een belachelijk uniform met een baseball klak op, heeft ne matrak en nen blaffer die ze zeker nie mogen bezigen, en moeten ze bepaalde wijken met rust laten, ze mogen alleen maar mensen pakken die te rap rijden...

xmordan
21 april 2006, 12:10
Pfffffffffffft.......:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Inderdaad, maar dat is de triestige waarheid...
Of misschien ligt het aan mij?
Ben maar een ordinaire rascist :roll:

Bhairav
21 april 2006, 12:11
Normaal gedragen. Mogen mensen zich niet gedragen hoe zij zich daar goed bij voelen? Of dient het leven in de eerste plaats op te werken en steentjes bij te dragen?

Bhairav
21 april 2006, 12:12
Maar nee in den belgiek draagt de standaard flik een belachelijk uniform met een baseball klak op, heeft ne matrak en nen blaffer die ze zeker nie mogen bezigen, en moeten ze bepaalde wijken met rust laten, ze mogen alleen maar mensen pakken die te rap rijden...Moeten ze er stoer uitzien? Dat zult gij wel lekker sexy vinden...

Herr Flick
21 april 2006, 12:23
Moeten ze er stoer uitzien? Dat zult gij wel lekker sexy vinden...

Zeker en vast, ;-)


Nee ze moeten respect afdwingen, maar als je de laatste creaties van uniformen bekijkt, ...

Jawadde

Nen timmerman op een bouwwerf heeft meer gezag in zijnen overal met zijn potlood scheef achter zijn oren dan ne militair in het nieuw gala-uniform van Flahaut zijn showleger.

xmordan
21 april 2006, 12:26
Ik neem aan dat degenen die op dit ogenblik online zijn niet de mensen zijn die dagelijks naar de hoofdstad pendelen? En dus het probleem niet echt dagelijks aan den lijve moeten ondervinden. U zult zich afvragen wat ondergetekende hier dan nu op dit forum doet? Wel ik vertrek straks naar Gotham-city meer bepaald hartje Molenbeek. Weliswaar met de wagen want straks om 23u wil ik veilig terug naar mijn familie. Ook niet zonder gevaar echter want 's avonds wordt de stad ingenomen door sportwagens bemand door een viertal allochtone nietsnutten. Die iedereen uitdagen die ook maar in hun richting durft te kijken. Straatprostituees pesten en jonge Belgische meisjes lastigvallen is ook nog één van hun favoriete bezigheden. Het zal je dochter, echtgenoot of zus maar zijn die 's avonds iets later moet werken. Het leven zoals het is, Brussel stad...
Ben ik een bangerik? Nee niet echt, Liefst vanal zou ik ze uit de hun wagen sleuren. Maar waar gaat dat voor mij eindigen denkt U?
Dus wagen gesloten, raampjes dicht en recht naar huis.
Wat is er geworden van deze ooit zo prachtige stad?
Vroeger wandelde ik graag door deze stad, je weet wel de sfeer van de grootstad opsnuiven. Nu zit ik 's avonds voor de buis te kijken naar NYPD-blue.
Eigenlijk net hetzelfde...

Bhairav
21 april 2006, 12:37
Zeker en vast, ;-)


Nee ze moeten respect afdwingen, maar als je de laatste creaties van uniformen bekijkt, ...

Jawadde

Nen timmerman op een bouwwerf heeft meer gezag in zijnen overal met zijn potlood scheef achter zijn oren dan ne militair in het nieuw gala-uniform van Flahaut zijn showleger.
Ik denk dat respect afdwingen uiteindelijk het omgekeerde effect heeft.
Ik denk dat "strenge" uniformen als grotesk en belachelijk gezien zullen worden. Geef toe da het fetishistischer moet zijn, zo een beetje SS-achtig, maar dan ook ni TE natuurlijk. ;)

Geertje
21 april 2006, 12:38
Normaal gedragen. Mogen mensen zich niet gedragen hoe zij zich daar goed bij voelen? Of dient het leven in de eerste plaats op te werken en steentjes bij te dragen?

Ik ken iemand en die werkt niet en draagt geen enkel steentje bij. ;-)

Bhairav
21 april 2006, 12:39
Ik neem aan dat degenen die op dit ogenblik online zijn niet de mensen zijn die dagelijks naar de hoofdstad pendelen? En dus het probleem niet echt dagelijks aan den lijve moeten ondervinden. U zult zich afvragen wat ondergetekende hier dan nu op dit forum doet? Wel ik vertrek straks naar Gotham-city meer bepaald hartje Molenbeek. Weliswaar met de wagen want straks om 23u wil ik veilig terug naar mijn familie. Ook niet zonder gevaar echter want 's avonds wordt de stad ingenomen door sportwagens bemand door een viertal allochtone nietsnutten. Die iedereen uitdagen die ook maar in hun richting durft te kijken. Straatprostituees pesten en jonge Belgische meisjes lastigvallen is ook nog één van hun favoriete bezigheden. Het zal je dochter, echtgenoot of zus maar zijn die 's avonds iets later moet werken. Het leven zoals het is, Brussel stad...
Ben ik een bangerik? Nee niet echt, Liefst vanal zou ik ze uit de hun wagen sleuren. Maar waar gaat dat voor mij eindigen denkt U?
Dus wagen gesloten, raampjes dicht en recht naar huis.
Wat is er geworden van deze ooit zo prachtige stad?Dingen vergaan nu eenmaal. Uw lijden komt voort uit de onwetendheid om het niet los te kunnen laten. IPV van de schoonheid van het onvermijdelijke verval te genieten, maar ja... :roll:

Bhairav
21 april 2006, 12:40
Ik ken iemand en die werkt niet en draagt geen enkel steentje bij. ;-)
Was dat scherpzinnig bedoelt? Zoek eens wat verder ofzo... iets waar een uitdaging in zit om over na te denken, IPV meteen achterhaalbare clichés.

Supe®Staaf
21 april 2006, 12:40
Eerlijk gezegd vind ik de gezinsdrama's die zo frequent in ons land voorkomen vele malen weerzinwekkender dan de MP-3 moord.Waarom?
Kleurt het bloed van een kind roder naargelang de reden waarom hij neergestoken wordt?

Bhairav
21 april 2006, 12:42
Het is erger omdat er meer miserie mee gemoeid is.
Maar inderdaad, doden is doden.

1handclapping
21 april 2006, 13:20
Bhairav : je ontwikkelt interessante maar oude stellingen. Toen ik in de jaren '60 een aso studentje was, had ik een zeer intelligente kennis die
het als een interessant toekomstperspectief aanzag om banken te gaan beroven, in de gevangenis terecht te komen, aan drugs verslaafd te geraken en jong te sterven. Was die jongen slecht opgevoed ? Alleszins niet - heeft hij zijn toekomstplannen uitgevoerd ? Ik zou het echt niet weten.

Ik denk persoonlijk dat waar men allerhande theorieën kan opbouwen over genetische bepaaldheid en omgevingsfactoren die een mens determineren
zodat iedereen altijd kan beweren dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn daden en de "vrije wil" eigenlijk niet bestaat in een soort nihilkistisch fatalisme vervalt. Het is altijd de moeite om zichzelf te verwerkelijken
ondanks de factoren die dat tegenwerken : ik ervaar altijd een grote vreugde en ontroering als ik iemand onoverkomelijk lijkende moeilijkheden zie overwinnen.

Een ander aspect is een dualiteit die je blijkbaar waarneemt tussen
de maatschappij en de realiteit. Er zijn zo veel theorieën gebazeerd op dergelijke dualiteiten zoals de natuur en de mens of licht en donker,
goed en kwaad enz.. dit dualistisch denken is irreël in zover dat het een
loutere denktruuk is om de realiteit enigszins naar onze eigen ordening
te begrijpen.

Ik meen dat de mens antropologisch gezien nog altijd een zoogdier van de klasse van de primaten is gewend in roedels te leven en zoals alle leven
een grote voortplantingsdrift heeft. Door de drang om roedels te vormen
heeft hij bovendien als voornaamste bekommernis een hoge status te verwerven binnen die roedel.

Op die manier zien we een samenhang ivm de criminaliteit van de allochtone jongeren en de "gezinsdrama's". De "allochtone jongerencriminaliteit" is eigenlijk terug te brengen op ontspoord pubergedrag - "steaming" is iets dat op diverse plaatsen door diverse jongeren met een diverse culturele achtergrond gepleegd wordt - een zich bewijzen om op te klimmen in de pikorde van zijn roedel - zeer recent nog waren er in Duitsland en de USA gevallen van jongeren die geen plaats in hun "roedel" konden verwerven die gewoon tot massamoorden over gingen.
De "gezinsdrama's" zijn van dezelfde orde : indien een mannetje om de een of andere reden uit zijn "roedel" uitgestoten wordt gaat hij over tot
het uitroeien van zijn gezin.

Ziedaar "de realiteit" - die is niet statisch, die kan wel degelijk zodanig veranderd worden dat men bij het geleidelijk ingepast worden in een reële maatschappij geen behoefte heeft aan dergelijke geweldadigheden.
Of is het noodzakelijk mensen in een leger in te lijven en ergens een oorlogje te gaan voeren ?

Bhairav
21 april 2006, 13:46
Dan zijn we weer utopisch bezig. Er zullen wel voorbeelden zijn over dat veranderen, maar dan moeten we tegen de natuur ingaan en dat brengt weer andere problemen met zich mee. Het is de motivatie achter de beschaving en vooruitgang zoude zeggen. Dat is zo, maar op den duur word die samenleving zodanig ingewikkeld dat de controle erover verloren word en uiteindelijk valt die samenleving ov ganse beschaving in elkaar. Dingen vergaan nu eenmaal.

En IVM die dualiteit: dingen als één zien en dingen met elkaar verwarren zijn niet hetzelfde.

Herr Flick
21 april 2006, 14:39
Ik neem aan dat degenen die op dit ogenblik online zijn niet de mensen zijn die dagelijks naar de hoofdstad pendelen? En dus het probleem niet echt dagelijks aan den lijve moeten ondervinden. U zult zich afvragen wat ondergetekende hier dan nu op dit forum doet? Wel ik vertrek straks naar Gotham-city meer bepaald hartje Molenbeek. Weliswaar met de wagen want straks om 23u wil ik veilig terug naar mijn familie. Ook niet zonder gevaar echter want 's avonds wordt de stad ingenomen door sportwagens bemand door een viertal allochtone nietsnutten. Die iedereen uitdagen die ook maar in hun richting durft te kijken. Straatprostituees pesten en jonge Belgische meisjes lastigvallen is ook nog één van hun favoriete bezigheden. Het zal je dochter, echtgenoot of zus maar zijn die 's avonds iets later moet werken. Het leven zoals het is, Brussel stad...
Ben ik een bangerik? Nee niet echt, Liefst vanal zou ik ze uit de hun wagen sleuren. Maar waar gaat dat voor mij eindigen denkt U?
Dus wagen gesloten, raampjes dicht en recht naar huis.
Wat is er geworden van deze ooit zo prachtige stad?
Vroeger wandelde ik graag door deze stad, je weet wel de sfeer van de grootstad opsnuiven. Nu zit ik 's avonds voor de buis te kijken naar NYPD-blue.
Eigenlijk net hetzelfde...

Ik weet het, wij gingen ook vroeger regelmatig nekeer rond zde grote markt en de straatjes errond, maar het zit er tegenwoordig gewoon vergeven van ...

Ge moet bij wijze van spreken opletten waar ge uwe voet zet om nie op eenen zijn tenen te trappen... En ge moest goe uitzien of ze zijn met uwe GSM of de dure sjakosjh van uw madam weg.

Nee merci, hier kan ik gerust tot een uur of elf buiten op nen terras zitten en door de donkere binnenstraatjes naar huis fietsen langs het park, zonder dat er mij ook maar 1 iemand gaat lastig vallen of bekijken van kan ik die zijn portefeuille nie ratten.

Herr Flick
21 april 2006, 14:41
Ik denk dat respect afdwingen uiteindelijk het omgekeerde effect heeft.
Ik denk dat "strenge" uniformen als grotesk en belachelijk gezien zullen worden. Geef toe da het fetishistischer moet zijn, zo een beetje SS-achtig, maar dan ook ni TE natuurlijk. ;)


Een beetje SS achtig is perfect, zwart, zwarte botten ge weet wel heel de mikmak met zo'n knots of hellebaard als matrak. ;-)

Herr Flick
21 april 2006, 14:42
Dingen vergaan nu eenmaal. Uw lijden komt voort uit de onwetendheid om het niet los te kunnen laten. IPV van de schoonheid van het onvermijdelijke verval te genieten, maar ja... :roll:


De schoonheid van het overmijdelijke verval...

Bij een burcht die aangetast is door zure regen en de ellementen is dat schoon ja...

Maar bij de jeugd die de toekomst is, is dat wel iets anders hé.

Bhairav
21 april 2006, 14:47
Pff Iets anders... De jeugd zal het normaal vinden.

Thai
22 april 2006, 03:56
het vreemde aan de begin stelling van deze topic vind ik dat je het wil oplossen door sociale maatregelen te nemen, terwijl we daar de laatste decenia een overvloed aan hebben gehad, die hebben juist heel deze situatie gecreëerd ...

af en toe zijn er wel nuchtere mensen op dit forum, zoals 1handclapping, maar voor de rest zie je duidelijk 2 groepen, rechts en links

rechts blijft maar herhalen dat de situatie uit de hand is gelopen en in het nieuws zie je dagelijks de bewijzen dat het enkel erger wordt

links blijft koppig ontkennen en blijft maar doorboren over hun sociale regeltjes

het evenwicht is zoek, misschien moeten we gewoon allemaal nog eens dat boekje van Bhudda ter handen nemen, die wist het teen tander over de zoektocht naar evenwicht en innerlijke rust ...

voor de rest zie ik het verband niet tss de moslim problematiek en de gezinsdrama's, al is er wel een oerwaarheid in het "roedel" concept van 1handclapping, het is me te algemeen, de gezinsdrama's zijn van alle tijden, daar het moslimprobleem heel actueel is, desondanks het aanwezige en vergelijkbare element van de positioneringsdrang en vooral het falen daarin, er zijn meer aspecten en daar zie ik geen verband

het moslim terrorisme bijvoorbeeld is wereldwijd, zelfs in een land zoals Thailand, dat dus Bhoedistisch is (dus geen religie zoals het katholicisme en de islam) kwestie dat ik ervan overtuigd ben dat de bekrompenheid en de kleinburgelijkheid die al eeuwen aan een stuk door de kerk er bij ons werd in gedramd voor een groot deel aan de basis ligt van de gezinsdrama's problematiek, wat je dus in Thailand niet hebt, maar waar ze dus wel moslim terrorisme hebben

kortom, ik vind dat je vergelijking niet op gaat en dat je het met al dat sociaal gezeik niet gaat oplossen

een concreet voorbeeld:

Yougoslavië, ook daar lagen de (geïmigreerde Albanese) moslims aan de basis van de problematiek, 10 jaar zijn de sociale eurocraten aan het lullen geweest over de vrede, terwijl de zaak enkel verder uit de hand liep, en uiteindelijk werd het probleem pas opgelost toen de Amerikanen bommen gingen droppen

ik weet het, klinkt niet zo leuk als dat sociale gezeik, maar het is de feitelijke waarheid en het heeft tenminste gewerkt

eind conclusie, er is geen god, geen allah en we gaan dit probleem niet geweldloos opgelost krijgen, helaas, maar waar ...

(doordenkertje: daar er steeds weer over zinloos geweld wordt gesproken bestaat er dus ook zoiets als zinvol geweld!)

Bhairav
22 april 2006, 05:52
Ehm allemaal leuk en aardig, dat van dat katholicisme VS buddhimse, maar wie dacht gy te bombarderen?

Bhairav
22 april 2006, 05:59
Ik vind Thailand ni zo buddhistisch met zijn repressieve regime... (doodstraf etc...)