PDA

View Full Version : Vragenlijst E-government


Student22
20 april 2006, 08:25
Ja, ik weet het: ik ben wellicht niet de eerste die jullie hulp nodig heeft. Maar toch zou ik het appreciëren mochten jullie mijn enquête over e-government (elektronische overheidsdiensten) willen invullen, die ik opgesteld heb in het kader van mijn thesisonderzoek aan de Gentse universiteit. Ik moet namelijk aan 400 respondenten raken, en das niet niks. Daarom neem ik zelf 300 schriftelijke enquêtes af en wil ik er een 100-tal online ingevuld hebben.

Het is geen makkelijke job om aan zoveel respondenten te raken die de volledige vragenlijst willen invullen, het zijn immers 5 bladzijden. Toch hoop ik dat ik op sommigen kan rekenen die even de tijd willen nemen om hun mening t.a.v. e-government te ventileren.

De doelgroep is de Vlaming boven de 18 jaar, dus als je hiertoe behoort: klikken maar, ik zal je dankbaar zijn! Wie eventueel later geïnteresseerd zou zijn in een paar resultaten, moet me maar wat laten weten.

Dit is de link:

http://www.studentenonderzoek.com/?qid=12651&ln=ned


Alvast bedankt aan iedereen die de vragenlijst heeft ingevuld!

BigF
20 april 2006, 15:58
Een enquete!!!

Hoe leuk...

Ga de straat op met je enquetes!! Direct contact! Engagement! Inzet!
Lamme studenten. Gauw effe een formuliertje op internet gooien en binnen een paar dagen eens komen kijken.
Tss...

vjeeke
20 april 2006, 18:12
je weet toch dat er veel grapjassen zijn die enquetes manipuleren - enquetes pfff heb je de dag van vandaag niks aan

ekskimo
20 april 2006, 18:19
trouwens zo is uw enquete toch nie representatief
allé kbedoel over het internet
mensen die willen antwoorden antwoorden en dan hebt ge geen willekeur en van die dingen

Proletariër
20 april 2006, 18:30
voila, ingevuld
straks nog ne keer :D

vjeeke
20 april 2006, 19:15
voila, ingevuld
straks nog ne keer :D:lol::lol: goe bezig

cookie@vws
20 april 2006, 19:27
Ik heb hem ook ingevuld ;-)

Jazeker
20 april 2006, 20:53
voila, ingevuld
straks nog ne keer :D

*kutsmiley*

van Maerlant
20 april 2006, 21:32
Wanneer ik het internet gebruik om overheidsinfo op te zoeken heeft dit een positieve invloed op mijn sociale status.

W t f is dat voor een vraag?

cookie@vws
20 april 2006, 21:38
W t f is dat voor een vraag?Vond dat ook een rare vraag, en er zitten er zo nog een paar betreffende die sociale status

Student22
21 april 2006, 07:02
Een enquete!!!

Hoe leuk...

Je moet jezelf niet citeren, ik heb je reactie immers zelf al gelezen in een ander topic. Eigenlijk is het zinloos hier tegenin te gaan, maar dat doe ik toch maar een keer. Zoals gezegd moet ik 400 enquêtes afnemen, waarvan ik er zelf 300 schriftelijke rondverdeel en bij mensen ga. Dat neemt enorm veel tijd in beslag en is een energieslopend karwei. 100 enquêtes neem ik online af, omdat dat zowel kosten als tijd spaart. Het feit dat je zegt dat studenten lam zijn bewijst jouw kennis terzake. Wanneer men immers op straat vragenlijsten afneemt, dan komt men per dag hoogstens aan 10 ingevulde vragenlijsten, want de mensen zijn niet meer bereid om even te helpen. Ten tweede is mijn vragenlijst enorm lang en moeten er steeds stukjes tekst gelezen worden, dat is praktisch onhaalbaar op straat.

Ik verplicht niemand om mijn vragenlijst in te vullen, ik vraag het vriendelijk. Omdat ik nog niet aan mijn streefdoel zat, heb ik deze oproep op een 3-tal fora gezet, in de hoop dat er een paar mensen mij wouden helpen. Indien je je ergert aan dergelijke oproepen, gelieve ze dan in het vervolg gewoon te negeren. Met je negatieve reacties help je niemand, je streelt er enkel je eigen ego mee.:roll:


trouwens zo is uw enquete toch nie representatief
allé kbedoel over het internet
mensen die willen antwoorden antwoorden en dan hebt ge geen willekeur en van die dingen


De grootte van je steekproef bepaalt mee je representativiteit. 400 ingevulde enquêtes zijn voldoende representatief in het kader van een kleinschalig thesisonderzoek.


voila, ingevuld
straks nog ne keer :-D


Bewijst alleen dat jij veel zin hebt om daar je tijd in te steken. Mij zal je er in elk geval niet mee raken. Iemand die invult in 1900 te zijn geboren, met 99 gezinsleden samenleeft en 'De Avond' leest, tja... Doe in het vervolg misschien iets originelers, dan kan ik echt eens lachen.:roll:


Wanneer ik het internet gebruik om overheidsinfo op te zoeken heeft dit een positieve invloed op mijn sociale status.
W t f is dat voor een vraag?


Ja, ik ben er van bewust dat dat een rare vraag is. Maar mijn vragenlijst is gebaseerd op een wetenschappelijk model en daar zitten een aantal concepten in, zoals 'image' waarvan dit item een stelling is. Ik verwacht ook niet dat daar iets significant zal uitkomen, ik heb het gewoon opgenomen om zeker te zijn dat ik alle concepten van het model waarop ik mij baseer vertegenwoordigd zijn in de vragenlijst. Maar inderdaad, het is een rare stelling.


Tot slot wil ik die mensen nog bedanken die mijn vragenlijst serieus hebben ingevuld! Een geluk dat er nog bereidwillige en hulpvaardige mensen bestaan.

BigF
21 april 2006, 17:38
Je moet jezelf niet citeren, ik heb je reactie immers zelf al gelezen in een ander topic. Eigenlijk is het zinloos hier tegenin te gaan, maar dat doe ik toch maar een keer. Zoals gezegd moet ik 400 enquêtes afnemen, waarvan ik er zelf 300 schriftelijke rondverdeel en bij mensen ga. Dat neemt enorm veel tijd in beslag en is een energieslopend karwei. 100 enquêtes neem ik online af, omdat dat zowel kosten als tijd spaart. Het feit dat je zegt dat studenten lam zijn bewijst jouw kennis terzake. Wanneer men immers op straat vragenlijsten afneemt, dan komt men per dag hoogstens aan 10 ingevulde vragenlijsten, want de mensen zijn niet meer bereid om even te helpen. Ten tweede is mijn vragenlijst enorm lang en moeten er steeds stukjes tekst gelezen worden, dat is praktisch onhaalbaar op straat.
.
Ik ben, alhoewel 36, zelf ook nog steeds student, ma soit...

En 400 enquetes moeten afnemen?? Jij hebt de verkeerde richting gekozen, Student22.

Maar desondanks; spreek me op straat als student aan voor een enquete en ik ben je man. Nog nooit 1 geweigerd. Op internet enquetes invullen is niet mijn ding.

En daarbij; Proleet vult elke enquete hier minstens 2 keer in, dus tel er maar eentje voor mij!!
;-)