PDA

View Full Version : Allochtone buren bakken brood


Knorretje
20 april 2006, 20:01
Allochtone buren bakken brood voor begrafenis Joe (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF20042006_020)


In de Sint-Elisabethkerk in Haren is vanmorgen de begrafenisplechtigheid gehouden van de 17-jarige Joe Van Holsbeeck. De viering vond plaats in intieme en serene sfeer, zoals de familie het wou.

Titel op de site van Het Nieuwslad. http://www.nieuwsblad (http://www.nieuwsblad/). be



Voelt de pers zich zodanig medeschuldig over het failliet van het gedoogbeleid, dat ze zulke onnozelheden op haar site dropt?

Het kan niet anders zijn.

Vanwaar de behoefte om berichtgeving die normaal in een gerechtelijke topic wordt geplaatst, plots te misbruiken om een intensieve promotiecampagne voor de multikul te voeren?

Je kan er niet om heen : het land wordt opgeschrikt door een laffe racistische moord door een nieuwe Belg, en plots bulken de media van lovende berichten over de allochtone gemeenschap. Een broodbakkend allochtoontje hier, een allochtoon EHBO-er daar, het kan niet op, zelf de rode regimezender past haar programmering aan om nog wat intensiever te gaan knuffelen.

Moeten ze zichzelf misschien nog overtuigen? Of moet de pamperberichtgeving geïntensifieerd worden omwille van hun angst dat er nog te veel gaan afhaken?

Stel je even voor dat ze even tendendieus hadden bericht in de zaak Remmery. Stel je even volgende kop in het Nieuwsblad voor.
Autochtone buur van Naima bakt pistolés !

Iedereen zou zich bescheuren van 't lachen. Omwille van zo veel belachelijkheid.:roll:

PollyCorrect
20 april 2006, 20:10
:D knorrette!

PollyCorrect
20 april 2006, 20:12
En vergeet niet, gisteren werden vijf allo's, onder camera en pers begeleiding, vanaf het Anneessensplein tot aan de plaats van de moord op Joe in vol ornaat gefilmd! Sommigen hadden zelfs één roos bij zich. En op Centraal werden ze zo in de camera genomen dat het leek alsof het om een enorme stoet ging...

Waar zijn we mee bezig? Wie houdt men voor het lapje?

ancapa
20 april 2006, 20:13
alles in het werk stellen om in dit drama, het zoveelste "diefstalletje" dat nu spijtig genoeg fataal afloopt !

Herinner u Patrick Mombaerts eens !

Respect heb ik voor deze man van Spirit : Parlementslid Fouad Ahidar !
Hij kent die jongeren, de problemen en overlast die ze bezorgen. Hij is een voorbeeld voor hen maar wordt zelden gevolgd. Er zijn nog Vlaamse politici van vreemde origine die het gemaakt hebben, maar krijgen meestal bergen kritiek over zich. Ze verraden zogezegd het eigen volk en die kritiek pikken ze niet, geen enkele kritiek trouwens !

ancapa
20 april 2006, 20:14
En vergeet niet, gisteren werden vijf allo's, onder camera en pers begeleiding, vanaf het Anneessensplein tot aan de plaats van de moord op Joe in vol ornaat gefilmd! Sommigen hadden zelfs één roos bij zich. En op Centraal werden ze zo in de camera genomen dat het leek alsof het om een enorme stoet ging...

Waar zijn we mee bezig? Wie houdt men voor het lapje?

mijn niet ! u ook niet vermoedelijk ?

wat een ensceneringen allemaal, de hypocrisie druipt er zo vanaf bij momenten. Het meest walgelijk vond ik het intervieuw met Verhofstadt in het Laatste Nieuws van dinsdag ! Die komt precies van een ander planeet 8O

Knorretje
20 april 2006, 20:30
Het meest walgelijk vond ik het intervieuw met Verhofstadt in het Laatste Nieuws van dinsdag !


Ik heb dat interview niet gelezen maar vermoedelijk gaat het dezelfde richting uit als de onzin die zijn adviseur Brice De Ruyver uit zijn djelabah schudde.


Telegraaf

Waarschuwing hoogleraar na mp3-moord 'Gettovorming dreigt in Europese steden' door Marijn Jongsma BRUSSEL - België verkeert nog altijd in shock sinds de 17-jarige Joe van Holsbeeck, die vandaag wordt begraven, een week geleden op klaarlichte dag met vijf messteken werd vermoord om zijn mp3-speler. De Gentse hoogleraar criminologie Brice De Ruyver waarschuwt voor een Europese subcultuur van kansarme allochtonen, waar materialisme en extreem geweld hand in hand gaan. Ondanks een ware klopjacht :roll: zijn de daders, waarschijnlijk van Noord-Afrikaanse komaf, nog altijd voortvluchtig. Aanstaande zondag wordt op initiatief van de links-liberale Brusselse volksvertegenwoordiger Fouad Ahidar (32), zelf van Marokkaanse afkomst, een protestmars gehouden. Op uitdrukkelijk verzoek van de familie zullen politieke uitlatingen achterwege blijven. „Gelukkig heeft de moord de gemeenschap dichter bij elkaar gebracht”, stelt De Ruyver, die tevens veiligheidsadviseur van premier Verhofstadt is. „Iedereen beseft dat we allochtonen niet mogen afrekenen op een kleine groep, en dat is mede te danken uit de geschokte reacties uit de allochtone gemeenschap zelf. Bovendien mogen we niet toegeven aan datgene waar die harde kern juist op uit is: het conflict.”
Materialistisch
De probleemgroep bestaat volgens De Ruyver uit ’extreem problematische jongeren’, die ver van hun oorspronkelijke islamitische cultuur zijn afgedreven :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: en zich aangetrokken voelen tot de materialistische kant van de westerse levensstijl. „Langs legale weg kunnen ze zich dat niet veroorloven, en dus kiezen ze voor de snelle weg: overvallen, afpersingen, drugshandel.” Volgens de criminoloog is sprake van een „heel eigen, gewelddadig wereldje waar het recht van de sterkste geldt”. „Het is een cultuur met weinig normen en waarden, die sterk is geïnspireerd door films, videoclips en computerspelletjes. Deze jongeren willen zo weinig mogelijk te maken hebben met de rest van de samenleving.”


Een ding 'vergat' hoogleraar De Ruyver in zijn studie te doen : analyseren waarom even kansarme autochtone jongeren zich niet in dezelfde afschrikwekkend hoge mate wenden tot bruut geweld om hun Nike's en MP3's te bekomen.

ancapa
20 april 2006, 20:43
Ik heb dat interview niet gelezen maar vermoedelijk gaat het dezelfde richting uit als de onzin die zijn adviseur Brice De Ruyver uit zijn djelabah schudde.



Een ding 'vergat' hoogleraar De Ruyver in zijn studie te doen : analyseren waarom even kansarme autochtone jongeren zich niet in dezelfde afschrikwekkend hoge mate wenden tot bruut geweld om hun Nike's en MP3's te bekomen.

die "ollanders" zijn ook al zo politiek "correct" en "so foorsichtig"... geworden dat ze zelf de balken in hun eigen ogen niet meer zien 8O

die professor lijkt mij veel te vergeten... jongens toch, vroeger hioelt die zich ook bezig met voetbalhooliganisme !
Hij kende nog niet het verschil tussen een corner en een "penalty" :twisted:
Hij dacht dat Beerschot in de Zoo voetbalde :lol:

[radiohoofd]
20 april 2006, 21:00
Waarom maak je daar nu zo'n mega-kop van, zo belangrijk is het ook niet hoor. Een mooi gebaar en verder niets.

Ik vind het een prima reactie trouwens: verdriet, onbedgip, woede,... maar geen haat. Daar moet je echt sterk voor zijn volgens mij.

Manuel*
20 april 2006, 21:10
;1668099']Waarom maak je daar nu zo'n mega-kop van, zo belangrijk is het ook niet hoor. Een mooi gebaar en verder niets.

Ik vind het een prima reactie trouwens: verdriet, onbedgip, woede,... maar geen haat. Daar moet je echt sterk voor zijn volgens mij.

Ach, u zal Knormeltje snel genoeg leren kennen als de schuimbekkende, scheldende en vloekende raciste die ze werkelijk is. Verwacht er niet te veel zinnigs van, want u zal van een kouwe kermis thuiskomen...

[radiohoofd]
20 april 2006, 21:12
Ach, u zal Knormeltje snel genoeg leren kennen als de schuimbekkende, scheldende en vloekende raciste die ze werkelijk is. Verwacht er niet te veel zinnigs van, want u zal van een kouwe kermis thuiskomen...
Ja dat had ik al begrepen. En wat ben jij? Toch niet zo'n allochtonen-doen-nooit-iets-verkeerd linkse zeker?

Manuel*
20 april 2006, 21:15
;1668127']Ja dat had ik al begrepen. En wat ben jij? Toch niet zo'n allochtonen-doen-nooit-iets-verkeerd linkse zeker?
Bestaan die dan? Ik kwam er hier nog nooit een tegen... U wel?

[radiohoofd]
20 april 2006, 21:18
Bestaan die dan? Ik kwam er hier nog nooit een tegen... U wel?
Ja.

Ik ben zelf eerder centrumlinks maar ik erger me wel aan selectieve blindheid/ betutteling die er soms is naar allochtonen toe. 'Het is een Marokkaan dus hij zal wel gelijk hebben', is je dat nog nooit opgevallen?
Ik vind dat verschrikkelijk en beledigend naar hen toe zelfs. Ze hebben net zo goed het recht op fouten gewezen en bestraft te worden. Niets is frustrerender dan genegeerd te worden.

Knorretje
20 april 2006, 21:22
Ach, u zal Knormeltje snel genoeg leren kennen als de schuimbekkende, scheldende en vloekende raciste die ze werkelijk is. Verwacht er niet te veel zinnigs van, want u zal van een kouwe kermis thuiskomen...

En nu eens inhoudelijk reageren, ipv telkens weer te vervallen in je ware aard van schuimbekkende, scheldende, vloekende maar politiek correcte racist.
Mijn stellingen ontkrachten doe je nooit: vindt je dan echt geen enkel tegenargument? Is't zo erg gesteld dat je nog enkel op de man kan spelen? :lol:
Je slaagt er als geen ander in om je ongelofelijke zwakheid en oeverloze haat te bewijzen tegenover eenieder die je afstompend links gelul niet slikt.

Manuel*
20 april 2006, 21:23
;1668146']Ja.

Ik ben zelf eerder centrumlinks maar ik erger me wel aan selectieve blindheid/ betutteling die er soms is naar allochtonen toe. 'Het is een Marokkaan dus hij zal wel gelijk hebben', is je dat nog nooit opgevallen?
Ik vind dat verschrikkelijk en beledigend naar hen toe zelfs. Ze hebben net zo goed het recht op fouten gewezen en bestraft te worden. Niets is frustrerender dan genegeerd te worden.

Daar heeft u gelijk in, maar nogmaals: ik kwam op dit forum nog nooit iemand tegen die het daar niet mee eens is.

[radiohoofd]
20 april 2006, 21:24
Waarom wil je niet meelopen zondag?

Knorretje
20 april 2006, 21:24
Daar heeft u gelijk in, maar nogmaals: ik kwam op dit forum nog nooit iemand tegen die het daar niet mee eens is.

Hypocriet.

Manuel*
20 april 2006, 21:26
;1668161']Waarom wil je niet meelopen zondag?
Omdat ik me niet wil laten meeslepen in die zinloze massahysterie.

Knorretje
20 april 2006, 21:34
Omdat ik me niet wil laten meeslepen in die zinloze massahysterie.

Nee omdat je liegt tegen Baarle dat je zwart ziet.
Maar als liegen deel uitmaakt van je ware aard zal je dat natuurlijk nooit onder ogen durven zien.

By the way, dit zou niet tot een zinloze massahysterie uitgegroeid zijn indien je aandeel erin niet zo reusachtig was geweest.
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.

Manuel*
20 april 2006, 21:54
Nee omdat je liegt tegen Baarle dat je zwart ziet.
Tegen Baarle? Waar heeft u het nu weer over? :roll:

By the way, dit zou niet tot een zinloze massahysterie uitgegroeid zijn indien je aandeel erin niet zo reusachtig was geweest.
Mijn aandeel waarin?

Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.
Waar slaat dat nu weer op? :roll: Een beetje te diep in het glaasje gekeken vanavond?

Knorretje
20 april 2006, 22:02
Tegen Baarle? Waar heeft u het nu weer over? :roll:

Tegen Radiohoofd.

Mijn aandeel waarin?
Oogkleppen af en lezen wat er staat.


Waar slaat dat nu weer op? :roll: Een beetje te diep in het glaasje gekeken vanavond?

Pijnig je 3 overgebleven hersencellen vooral niet ...

xmordan
21 april 2006, 02:38
Ze moeten geen brood bakken maar de daders uitleveren.
Men weet goed genoeg wie de daders zijn in de allochtone gemeenschap.
Waar zijn al die imans, straathoekwerkers, informanten en allochtone verenigingen? Men maakt mij niet wijs dat niemand zijn buur, broer, collega, zoon of vriend herkent in deze eindelijk vrijgegeven beelden.
Liever een witte march organiseren, wij zijn niet van gisteren.
Hypocrisie ten top.

Knuppel
21 april 2006, 06:08
Ze moeten geen brood bakken maar de daders uitleveren.
Men weet goed genoeg wie de daders zijn in de allochtone gemeenschap.
Waar zijn al die imans, straathoekwerkers, informanten en allochtone verenigingen? Men maakt mij niet wijs dat niemand zijn buur, broer, collega, zoon of vriend herkent in deze eindelijk vrijgegeven beelden.
Liever een witte march organiseren, wij zijn niet van gisteren.
Hypocrisie ten top.

Vanmorgen op de radio kwam dan eindelijk het bericht dat de imams oproepen om de dader uit te leveren. Imams hebben een grote invloed op hun gelovigen.
Die invloed hadden de imams echter een week geleden ook, toen de daders misschien nog in het land waren.

circe
21 april 2006, 07:47
Vanmorgen op de radio kwam dan eindelijk het bericht dat de imams oproepen om de dader uit te leveren. Imams hebben een grote invloed op hun gelovigen.
Die invloed hadden de imams echter een week geleden ook, toen de daders misschien nog in het land waren.

Er is een schandaleuze fout gemaakt om de beelden niet onmiddellijk vrij te geven. Dat dit gevoed werd vanuit politiek correcte hoek hebben ze zelf vrijgegeven (cfr. heksenjacht???).

Maar dat men nu de imams moet inschakelen om toch maar op te roepen om informatie te geven vind ik zelfs nog meer beangstigend. Dit toont nogmaals hoever de allochtone gemeenschap afstaat van deze maatschappij: hebben ze nu écht de boodschap (toestemming?) van de imam nodig om een paar moordenaars aan te geven?

Als men in 1996 had geschreven: "de pastoors roepen op om informatie over Dutroux door te geven" dan had het protesten geregend!

circe
21 april 2006, 07:54
Ook leuk dat de eerst Turkse buren (teletekst) uiteindelijk Marokkaans brood bakten (teletekst).

Dat (marokkaanse) buren ook wel eens boerenbrood hadden kunnen bakken is natuurlijk niet politiek correct.

boerenverstand
21 april 2006, 08:09
Ze moeten geen brood bakken maar de daders uitleveren.
Men weet goed genoeg wie de daders zijn in de allochtone gemeenschap.
Waar zijn al die imans, straathoekwerkers, informanten en allochtone verenigingen? Men maakt mij niet wijs dat niemand zijn buur, broer, collega, zoon of vriend herkent in deze eindelijk vrijgegeven beelden.
Liever een witte march organiseren, wij zijn niet van gisteren.
Hypocrisie ten top.
Een week geleden maakte de politie zich sterk dat ze dit varkentje wel even gingen wassen met behulp van hun straathoekwerkers, informanten, ...in het allochtone milieu.
We kennen de afloop.
Waarschijnlijk lopen er weeral een aantal op onze kosten rond voor het vlotjes te laten verlopen van de samenlevingsproblematiek.
Maar als het er echt op aan komt.....

Khonnor
21 april 2006, 09:22
Mijn stellingen ontkrachten doe je nooit: vindt je dan echt geen enkel tegenargument? Is't zo erg gesteld dat je nog enkel op de man kan spelen? :lol:

Jouw stellingen vallen niet te ontkrachten omdat het geen stellingen zijn, het zijn waanideeën komende van een extreem paranoide en angstige geest.
Racisme zit bij jou ingebakken, heb je dat nu nog niet door?

Khonnor
21 april 2006, 09:24
Vanmorgen op de radio kwam dan eindelijk het bericht dat de imams oproepen om de dader uit te leveren. Imams hebben een grote invloed op hun gelovigen.
Die invloed hadden de imams echter een week geleden ook, toen de daders misschien nog in het land waren.
Flippo, die gasten zijn 16 �* 17 jaar. Die zitten nog lekker ergens in ons landje, waarschijnlijk ondergedoken bij een aantal van hun criminele vrienden....

Knuppel
21 april 2006, 10:16
Flippo, die gasten zijn 16 �* 17 jaar. Die zitten nog lekker ergens in ons landje, waarschijnlijk ondergedoken bij een aantal van hun criminele vrienden....

Alsof een gesloten gemeenschap zoals de Marokkaanse niet zou weten waar hun eigen, crimineel gebroed uithangt....

Khonnor
21 april 2006, 10:23
Alsof een gesloten gemeenschap zoals de Marokkaanse niet zou weten waar hun eigen, crimineel gebroed uithangt....
Hier zie, Knuppel, de grote allewetende kenner van de Marokkaanse gemeenschap in België....
Vertel me eens, waar heb je al die kennis opgedaan? ik wil ook zo slim worden als jij...

Knuppel
21 april 2006, 10:33
Er is een schandaleuze fout gemaakt om de beelden niet onmiddellijk vrij te geven. Dat dit gevoed werd vanuit politiek correcte hoek hebben ze zelf vrijgegeven (cfr. heksenjacht???).

Maar dat men nu de imams moet inschakelen om toch maar op te roepen om informatie te geven vind ik zelfs nog meer beangstigend. Dit toont nogmaals hoever de allochtone gemeenschap afstaat van deze maatschappij: hebben ze nu écht de boodschap (toestemming?) van de imam nodig om een paar moordenaars aan te geven?

Als men in 1996 had geschreven: "de pastoors roepen op om informatie over Dutroux door te geven" dan had het protesten geregend!

De Imams roepen pas vandaag op omdat ze hetzelfde vrezen als wat vandaag duidelijk uit het krantencommentaar in ' De Morgen' blijkt.
Tien dagen geleden zag het er nog niet naar uit dat deze moord zoveel publiciteit zou krijgen. Gelijkaardige moorden gebeuren er immers regelmatig zonder dat het veel gevaar oplevert voor de Marokkaanse gemeenschap als geheel. Of werd Trippaers een paar jaar geleden niet op een bijzonder wrede wijze, onder de ogen van zijn vrouw, en ook al had het koppel zijn 'Noord Afrikaanse' overvallers alles gegeven wat ze wilden?

Vandaag beseffen de imams dat er met de moord op Joe een grens werd overschreden. Ze wéten dat ze deze keer de moordenaars wel moeten slachtofferen op het altaar van de multiculturele vrede. Was de tolerantiegrens met de moord op Joe niet overschreden, dan hadden de imams ook deze keer de mensen- waarvan openlijk wordt toegegeven dat ze onder een grote invloed van hun geestelijke leiders staan- evenmin als al de vorige keren, opgeroepen om de daders uit te leveren.

Knuppel
21 april 2006, 10:36
Hier zie, Knuppel, de grote allewetende kenner van de Marokkaanse gemeenschap in België....
Vertel me eens, waar heb je al die kennis opgedaan? ik wil ook zo slim worden als jij...

Als je een beetje hersens in je kop had dan wist ook jij dat ALLE gesloten gemeenschappen min of meer hetzelfde reageren.
De Hells' angels vliegen nog liever levenslang zélf de bak in dan hun soortgenoten te 'verraden'.

Khonnor
21 april 2006, 10:38
Als je een beetje hersens in je kop had dan wist ook jij dat ALLE gesloten gemeenschappen min of meer hetzelfde reageren.
De Hells' angels vliegen nog liever levenslang zélf de bak in dan hun soortgenoten te 'verraden'.

8O Wow, Marokkanen zijn eigenlijk Hell's Angels in disguise.... Dat wist ik niet?

Jongens toch, dit moet toch wel de meest van de pot gerukte vergelijking zijn die ik hier ooit op politics gelezen heb. :roll:

Jazeker
21 april 2006, 10:42
Stel je even voor dat ze even tendendieus hadden bericht in de zaak Remmery. Stel je even volgende kop in het Nieuwsblad voor.
Autochtone buur van Naima bakt pistolés !

Iedereen zou zich bescheuren van 't lachen. Omwille van zo veel belachelijkheid.:roll:

:rofl: :rofl: :rofl:

Bhairav
21 april 2006, 10:46
:rofl: :rofl: :rofl:
De zovéélste overwinning van rechts over de vreemdelingen en de linksen...:roll:

Manuel*
21 april 2006, 10:46
Als je een beetje hersens in je kop had dan wist ook jij dat ALLE gesloten gemeenschappen min of meer hetzelfde reageren.
De Hells' angels vliegen nog liever levenslang zélf de bak in dan hun soortgenoten te 'verraden'.

:rofl: :rofl: :rofl:


Kwestie van eens te reageren zoals die troll hierboven... :wink:

Herr Flick
21 april 2006, 11:28
En vergeet niet, gisteren werden vijf allo's, onder camera en pers begeleiding, vanaf het Anneessensplein tot aan de plaats van de moord op Joe in vol ornaat gefilmd! Sommigen hadden zelfs één roos bij zich. En op Centraal werden ze zo in de camera genomen dat het leek alsof het om een enorme stoet ging...

Waar zijn we mee bezig? Wie houdt men voor het lapje?


hoeveel hebben ze die kerels betaald om dat in scéne te zetten ? ;-)

Knuppel
21 april 2006, 11:28
8O Wow, Marokkanen zijn eigenlijk Hell's Angels in disguise.... Dat wist ik niet?

Jongens toch, dit moet toch wel de meest van de pot gerukte vergelijking zijn die ik hier ooit op politics gelezen heb. :roll:

Nochtans zijn beide gesloten gemeenschappen best te vergelijken waar ik ze vergeleek: ze vliegen nog liever zélf de bak in dan elkaar te verraden. En over die gedeelde eigenschap gaat het hier 'toevallig'.

Dat soort 'eergevoel' kom je nu eenmaal veel minder tegen bij open gemeenschappen.
Ikzelf zou er geen moment aan twijfelen om mijn eigen zoon aan te geven mocht hij met bebloede kleding thuiskomen. Ik klop er desnoods uit hoe hij daaraan geraakte. Zogauw hij weer bij zijn positieve is gaat hij ofwel zélf naar de politie, of IK geef hem aan. Dat hij mijn eigen vlees en bloed is 'vergeet' ik op dat ogenblik van pure boosheid en frustratie! IK ben immers zijn moeder en VOEL me daarom medeschuldig omdat IK wel ergens MOET gefaald hebben.

Herr Flick
21 april 2006, 11:38
Flippo, die gasten zijn 16 �* 17 jaar. Die zitten nog lekker ergens in ons landje, waarschijnlijk ondergedoken bij een aantal van hun criminele vrienden....


Ofwel van pa een ticketje gekregen van Royal Air Maroc, en direct, naar nonkel Yousouf gestuurd om op zijn geiten in het rif gebergte te gaan passen.

als tegenprestratie, komen ze dan binnen een jaar of 3 terug met de dochter van nonkel Yousouf, trouwen ermee, en 3 maand later zit nonkel Yousouf hier werkt 1 dag in de kebapzaak, van het ACW ;-) en trekt daarna dop, en kan hij hem een nieuw hartklep laten steken op ons kosten.

allé dat is een van de mogelijkheden hé...

Het kan ook zijn dat ze inderdaad, zolang het wat te heet buiten is in de gepiekte en omgekate BMW van hun grote broer mogen slapen.

Herr Flick
21 april 2006, 11:41
Hier zie, Knuppel, de grote allewetende kenner van de Marokkaanse gemeenschap in België....
Vertel me eens, waar heb je al die kennis opgedaan? ik wil ook zo slim worden als jij...


die gasten leven bekanst op mekaarse schoot, denkte nu echt dat die mekaar niet kennen.

Dat ze maar eens tapes van de afgelopen weken beginnen bekijken, ze zullen ze wel weer vinden, ik ben er 100 % zeker van, en ik ben er nog zekerder van, dat ze daar op zullen staan met andere "vrienden"...

Jazeker
21 april 2006, 11:42
Kwestie van eens te reageren zoals die troll hierboven... :wink:

Dat gaat Bhairav nu niet lief vinden, zie.

Herr Flick
21 april 2006, 11:43
Als je een beetje hersens in je kop had dan wist ook jij dat ALLE gesloten gemeenschappen min of meer hetzelfde reageren.
De Hells' angels vliegen nog liever levenslang zélf de bak in dan hun soortgenoten te 'verraden'.


Trouwens, levenslang den bak in is nog altijd gezonder dan op ritueele wijze geslacht te worden.

of je nu een hell's angel of noord-afrikaan bent.

Knorretje
21 april 2006, 11:54
Jouw stellingen vallen niet te ontkrachten omdat het geen stellingen zijn,
Misschien komt dat omdat jij te dom bent om ze te zien. Of te schijnheilig.

het zijn waanideeën komende van een extreem paranoide en angstige geest.

De enigen die momenteel extreem paranoide en anstig zijn, zijn duidelijk de politiek correcte betweters die zich met hun schaamte geen raad weten. Vanwaar de noodzaak om dergerlijke onnozelheden in de pers droppen, ware het om toch maar verkrampt aan te tonen hoe fijn die ene allochtone gemeenschap toch is, omdat de rest al te veel in het nieuws komt (criminaliteitscijfers en de integratie-onwil).


Racisme zit bij jou ingebakken, heb je dat nu nog niet door?

Zoek de definitie van racisme op, vooraleer je weer uit je nek lult.
Een achterlijke cultuur op de korrel nemen, heeft niets met racisme te maken.
Of moslims nu wit, geel, rood of bruin zijn, mijn kritiek heeft geen reet te maken met hun huidskleur. Snappie ? Domkop !

Khonnor
21 april 2006, 12:16
Misschien komt dat omdat jij te dom bent om ze te zien. Of te schijnheilig.

Knorretje's argumenten: ik ben dom en schijnheilig. Hilarisch!

De enigen die momenteel extreem paranoide en anstig zijn, zijn duidelijk de politiek correcte betweters die zich met hun schaamte geen raad weten. Vanwaar de noodzaak om dergerlijke onnozelheden in de pers droppen, ware het om toch maar verkrampt aan te tonen hoe fijn die ene allochtone gemeenschap toch is, omdat de rest al te veel in het nieuws komt (criminaliteitscijfers en de integratie-onwil).

Neen hoor, ik ben niet angstig of paranoide. Het is niet omdat enkelingen binnen de allochtonen crimineel gedrag vertonen dat ik plots alle allochtonen met angst bekijk.

Zoek de definitie van racisme op, vooraleer je weer uit je nek lult.
Een achterlijke cultuur op de korrel nemen, heeft niets met racisme te maken.
Of moslims nu wit, geel, rood of bruin zijn, mijn kritiek heeft geen reet te maken met hun huidskleur. Snappie ? Domkop !

Ok, racisme in strikte zin niet. Laten we het er dan op houden dat jij een extreme, onverklaarbare en paranoide afkeer hebt van de islam. Knorretje toch, lees eens wat minder VB boekskes en pamfletten van JMDD en consoorten... en zoek een psychiater op. Misschien kan die je nog redden.

En nogmaals, is domkop één van jouw welbekende argumenten? Of begin ik je een beetje op de zenuwen te werken?

Knorretje
21 april 2006, 12:32
Knorretje's argumenten: ik ben dom en schijnheilig. Hilarisch!
Voil�*, een typische redenering van een linkse zelfverklaarde idioot.


Neen hoor, ik ben niet angstig of paranoide. Het is niet omdat enkelingen binnen de allochtonen crimineel gedrag vertonen dat ik plots alle allochtonen met angst bekijk.

Bewijzen graag. Nu !
Waar schrijf ik dat alle allochtonen crimineel gedrag vertonen? Waar ? Ik wacht met ongeduld ...


Ok, racisme in strikte zin niet. Laten we het er dan op houden dat jij een extreme, onverklaarbare en paranoide afkeer hebt van de islam.

Hoe extremer links zijn ogen sluit, hoe extremer de realiteit hen onder neus moet geduwd worden. Beetje last van het recht op vrije menigsuiting ?
Paranoïde ? Hoe extremer links zijn paranoïde afkeer voor de realiteit etaleert, hoe intensiever ik hen er met hun neus opduw.


Knorretje toch, lees eens wat minder VB boekskes en pamfletten van JMDD en consoorten... en zoek een psychiater op. Misschien kan die je nog redden.

Misschien kan een psychiater jou leren ontdekken waarom jij je paranoïde afkeer voor klokkenluiders altijd uit in extreme haat en onverklaarbare persoonlijke aanvallen. Bezoek eens wat minder jihadsites of inspireer je eens wat minder op jihadpamfletten ... Op die 72 maagden moet je echt niet rekenen hoor.


En nogmaals, is domkop één van jouw welbekende argumenten? Of begin ik je een beetje op de zenuwen te werken?¨

Is racist een van jouw goed onderbouwde argumenten? Of kwetst de waarheid gewoon iets te hard dat je nog enkel kan kronkelen of in het wilde weg schoppen?

Khonnor
21 april 2006, 12:36
Voil�*, een typische redenering van een linkse zelfverklaarde idioot.
Bewijzen graag. Nu !
Waar schrijf ik dat alle allochtonen crimineel gedrag vertonen? Waar ? Ik wacht met ongeduld ...
Hoe extremer links zijn ogen sluit, hoe extremer de realiteit hen onder neus moet geduwd worden. Beetje last van het recht op vrije menigsuiting ?
Paranoïde ? Hoe extremer links zijn paranoïde afkeer voor de realiteit etaleert, hoe intensiever ik hen er met hun neus opduw.
Misschien kan een psychiater jou leren ontdekken waarom jij je paranoïde afkeer voor klokkenluiders altijd uit in extreme haat en onverklaarbare persoonlijke aanvallen. Bezoek eens wat minder jihadsites of inspireer je eens wat minder op jihadpamfletten ... Op die 72 maagden moet je echt niet rekenen hoor.
Is racist een van jouw goed onderbouwde argumenten? Of kwetst de waarheid gewoon iets te hard dat je nog enkel kan kronkelen of in het wilde weg schoppen?

:onfire: Proficiat knorretje. Met deze post bevestig je het beeld dat ik van je heb nog eens. Goe Bezig!

Knorretje
21 april 2006, 12:42
Proficiat knorretje. Met deze post bevestig je het beeld dat ik van je heb nog eens. Goe Bezig!

Vanwaar die fixatie van jou Khonnor om je ware aard van rancuneuze schuimbekker nog maar eens te etaleren?
Kan je de bewijzen niet aanvoeren die ik je gevraagd heb? :rofl: :rofl:

Knorretje
21 april 2006, 13:11
Speciaal voor Khonnor. In de hoop dat hij ooit het woord 'racisme' begrijpt, en eerst eens nadenkt alvorens hij begint te schuimbekken.
De Kerk, de Staat en de moord op Joe

http://lvb.net/media/1/20060419-moordopjoe.jpg
Een juwelier als Wouter Tyberghien die een inbreker op heterdaad betrapt en neerknalt, wordt als een crimineel beschouwd. Hem wordt, bovenop de psychische trauma's die het voorval hem oplevert, nog een juridische lijdensweg aangedaan die zijn leven verwoest en hem uiteindelijk een ander beroep doet kiezen. En de politici zeggen: héla, we zijn hier niet in de Far West hé, de overheid moet het geweldmonopolie hebben! Maar als er in het Centraal Station een roofmoord wordt gepleegd op een jongeman, dan zijn wij plots allemaal, en de voorbijgangers in het bijzonder, de schuldigen. Want wij zijn onverschillig, we hadden moeten tussenbeide komen. Dat zeggen Kardinaal Danneels (http://standaard.be/partners/index.asp?articleId=DMF16042006_007) (letterlijk: "Honderden hebben het gezien hoe hij vermoord werd. Niemand deed iets") en Guy Verhofstadt (letterlijk (http://www.trends.be/NL/actueel/Belga/BelgaNieuws.asp?ArticleID=55103&SectionID=2): "de onverschilligheid die er heerste op het moment van de gruwelijke feiten"). Ik ben het uiteraard volmondig met hen oneens. Net zoals ik het oneens ben met professor Lode Walgrave, die vrijdagavond op het één-journaal doodleuk kwam vertellen dat de daders "kansarme jongeren" waren, lees: dat wij er begrip moeten voor hebben, en dat wij de ware schuldigen zijn.

http://lvb.net/media/1/20060419-godfried_danneels_200.jpg
Danneels, door Jean-Marie Dedecker een "Pontius Pilatus in kardinaalspij (http://lvb.net/item/2635)" genoemd, is goed op weg om met zijn dwaze gemeenplaatsen de meest irritante burger van het land te worden. Als Deense cartoonisten op volkomen geweldloze wijze de agressieve aspecten van de radicale islam aan de kaak stellen, dan vindt de kerkvader dat niet goed, wat zeg ik, heel slecht. Dan hebben ze nodeloos geprovoceerd. Maar als een bende gewapende allochtonen een jongere besteelt en vermoordt, ho maar, dan zijn wij allemaal in de fout gegaan volgens de kardinaal, want we hadden moeten tussenbeide komen. Ja, we hadden onze vuisten in beweging moeten zetten, we hadden uppercuts moeten toedienen, we hadden messen uit handen moeten slaan. Van een geweldmonopolie voor de Staat is plots geen sprake meer. De Far West lijkt plots een oase van veiligheid. "Ha ja, de politie kan toch niet overal tegelijk zijn", horen we nu.


Wat denken die mensen wel die vinden dat de omstaanders en de voorbijgangers hadden moeten tussenbeide komen, en die ons onverschilligheid verwijten? De ene seconde is zo'n strubbeling nog een onschuldige woordenwisseling, één seconde later zit er al een mes in een borstkas. Kom je één seconde te vroeg tussenbeide, vraag je aan de allochtonen "hé, wat doen jullie, laat die jongen gerust", dan ben je een vuile racist die uitgaat van de veronderstelling dat die blanke jongen die MP3-speler zeker niet gestolen kan hebben van die allochtonen, maar dat de allochtonen de MP3-speler willen stelen van de blanke. Je bent dan een bevooroordeelde die uitgaat van het cliché dat een bruin vel en kroeshaar indicatoren zijn voor crimineel gedrag. Je riskeert een klacht van het CGKR aan je broek te krijgen en veroordeeld te worden. Kom je één seconde later tussenbeide, dan is het onheil al gebeurd en riskeer je zelf ook een dolk in je ribbenkast te krijgen.

Ik ga dus in tegen figuren als Danneels, Walgrave en Verhofstadt die de burger willen culpabiliseren. Integendeel: niet de burger, maar de Staat is hier mede schuldig. Dat de voorbijgangers niet ingrepen, komt ten dele doordat de Staat ons al decennia lang inpepert dat hij, en hij alleen, het monopolie op de uitoefening van geweld heeft, en dat burgers het recht niet in eigen handen mogen nemen. Een tweede element is de sfeer van onzekerheid die gecreëerd werd en wordt door de hedendaagse inquisitie, het CGKR. U weet wel, die instelling die naar mijn bescheiden mening sterk bijdraagt tot de verhoging van de graad van wantrouwen en verzuring in de maatschappij.

Mijn kritiek op de manier waarop het CGKR racisme en discriminatie probeert te bestrijden is eenvoudig: zij komen niet op voor gelijke behandeling, zij willen een gelijkmakende behandeling. Het verschil tussen gelijke behandeling en gelijkmakende behandeling kwam onder meer tot uiting toen Raymond van het Groenewoud in zijn song "Weg met Amerika" gekscherend opriep (http://lvb.net/item/1695) om Amerikanen een gloeiende pook in hun gat te steken, en alle Engelstaligen beledigde omdat ze een lelijke, knauwende taal spreken. Wat mochten we dan vernemen van de politiek correcten? Dat daar niets mis mee was, omdat de Amerikanen (en Britten, en Nederlanders) nu eenmaal rijk en machtig zijn, maar dat je iets gelijkaardigs niet over Marokkanen mag zeggen (zoals gekscherend een liedje of een monopoliespel over Marokkanen maken), omdat dat nu eenmaal de verdrukte marginalen van onze maatschappij zijn. "De machtspositie van de twee groepen is nu eenmaal niet gelijk (http://blog.zog.org/2005/09/triestige_tiepe.html#comment-7226)", en dat zou dan de twee maten en de twee gewichten verantwoorden. Zij die deze stelling verdedigden, tonen meteen de kern aan van wat er mis is met de hedendaagse discriminatiebestrijding. De bestrijders ijveren er niet voor dat iedereen op een gelijke manier tegen discriminatie en racisme wordt verdedigd. Nee, zij vinden dat de staatsdwang moet gebruikt worden om de machtigen minder machtig te maken, en de machtelozen machtiger te maken. Dat is geen discriminatiebestrijding, dat is niet ijveren voor gelijke behandeling, dat is ijveren voor gelijkmaking. Gelijke behandeling, op zijn minst door de overheid, is een basisprincipe dat in de grondwet zit verankerd: alle Belgen zijn gelijk voor de Wet. Over gelijkmaking daarentegen bestaat geen maatschappelijke consensus, en staat er niets in de Grondwet; het is het credo van één van de ideologische stromingen in onze maatschappij, met name de links-collectivistische. Het is deze uitbreiding van anti-discriminatie van gelijke behandeling naar gelijkmakende behandeling, die ertoe leidt dat blanken a priori schuldig geacht worden, en allochtonen a priori onschuldig geacht worden aan discriminatie en racisme. Het leidt ertoe dat politie en burgers op hun tellen passen: elke daad, zoals het uitspreken van een vermaning tegenover een agressieve allochtoon, of het simpele stellen van een suggestieve vraag, kan opgevat worden als een racistische belediging. Deze door de CGKR-inquisitie tot stand gebrachte mentaliteit draagt bij tot de verdere verrotting van de situatie.

En tenslotte: de Staat is hier, in de persoon van Guy Verhofstadt, weer eens overmoedig geweest en heeft wellicht zijn hand overspeeld door te verklaren dat "deze misdaad niet ongestraft zal blijven". Dat is pure blufpoker. Niets of niemand kan immers garanderen dat de daders gevat kunnen en zullen worden. Dergelijke uitspraken wekken verwachtingen die, wanneer blijkt dat ze niet ingelost worden, tot verdere frustratie bij de burgers leiden én tot gezichtsverlies voor de overheid. Dat hebben we onlangs ook gezien in de zaak-Remmery: ook toen zouden "de daders zeker worden gevat".


gepubliceerd op woensdag 19 april 2006 @ 13:31 lvb.net

Khonnor
21 april 2006, 13:15
Vanwaar die fixatie van jou Khonnor om je ware aard van rancuneuze schuimbekker nog maar eens te etaleren?
Kan je de bewijzen niet aanvoeren die ik je gevraagd heb? :rofl: :rofl:
Welke bewijzen heb je me dan gevraagd?
Elke dag spuit jij hier je anti-islamtische haat op dit forum, die je "onderbouwt" met een aantal loze, paranoide bewerinkjes. Bewijzen, knor, bewijzen wil ik zien! :roll:

Khonnor
21 april 2006, 13:19
Speciaal voor Khonnor. In de hoop dat hij ooit het woord 'racisme' begrijpt, en eerst eens nadenkt alvorens hij begint te schuimbekken.
De Kerk, de Staat en de moord op Joe

http://lvb.net/media/1/20060419-moordopjoe.jpg
Een juwelier als Wouter Tyberghien die een inbreker op heterdaad betrapt en neerknalt, wordt als een crimineel beschouwd. Hem wordt, bovenop de psychische trauma's die het voorval hem oplevert, nog een juridische lijdensweg aangedaan die zijn leven verwoest en hem uiteindelijk een ander beroep doet kiezen. En de politici zeggen: héla, we zijn hier niet in de Far West hé, de overheid moet het geweldmonopolie hebben! Maar als er in het Centraal Station een roofmoord wordt gepleegd op een jongeman, dan zijn wij plots allemaal, en de voorbijgangers in het bijzonder, de schuldigen. Want wij zijn onverschillig, we hadden moeten tussenbeide komen. Dat zeggen Kardinaal Danneels (http://standaard.be/partners/index.asp?articleId=DMF16042006_007) (letterlijk: "Honderden hebben het gezien hoe hij vermoord werd. Niemand deed iets") en Guy Verhofstadt (letterlijk (http://www.trends.be/NL/actueel/Belga/BelgaNieuws.asp?ArticleID=55103&SectionID=2): "de onverschilligheid die er heerste op het moment van de gruwelijke feiten"). Ik ben het uiteraard volmondig met hen oneens. Net zoals ik het oneens ben met professor Lode Walgrave, die vrijdagavond op het één-journaal doodleuk kwam vertellen dat de daders "kansarme jongeren" waren, lees: dat wij er begrip moeten voor hebben, en dat wij de ware schuldigen zijn.

http://lvb.net/media/1/20060419-godfried_danneels_200.jpg
Danneels, door Jean-Marie Dedecker een "Pontius Pilatus in kardinaalspij (http://lvb.net/item/2635)" genoemd, is goed op weg om met zijn dwaze gemeenplaatsen de meest irritante burger van het land te worden. Als Deense cartoonisten op volkomen geweldloze wijze de agressieve aspecten van de radicale islam aan de kaak stellen, dan vindt de kerkvader dat niet goed, wat zeg ik, heel slecht. Dan hebben ze nodeloos geprovoceerd. Maar als een bende gewapende allochtonen een jongere besteelt en vermoordt, ho maar, dan zijn wij allemaal in de fout gegaan volgens de kardinaal, want we hadden moeten tussenbeide komen. Ja, we hadden onze vuisten in beweging moeten zetten, we hadden uppercuts moeten toedienen, we hadden messen uit handen moeten slaan. Van een geweldmonopolie voor de Staat is plots geen sprake meer. De Far West lijkt plots een oase van veiligheid. "Ha ja, de politie kan toch niet overal tegelijk zijn", horen we nu.


Wat denken die mensen wel die vinden dat de omstaanders en de voorbijgangers hadden moeten tussenbeide komen, en die ons onverschilligheid verwijten? De ene seconde is zo'n strubbeling nog een onschuldige woordenwisseling, één seconde later zit er al een mes in een borstkas. Kom je één seconde te vroeg tussenbeide, vraag je aan de allochtonen "hé, wat doen jullie, laat die jongen gerust", dan ben je een vuile racist die uitgaat van de veronderstelling dat die blanke jongen die MP3-speler zeker niet gestolen kan hebben van die allochtonen, maar dat de allochtonen de MP3-speler willen stelen van de blanke. Je bent dan een bevooroordeelde die uitgaat van het cliché dat een bruin vel en kroeshaar indicatoren zijn voor crimineel gedrag. Je riskeert een klacht van het CGKR aan je broek te krijgen en veroordeeld te worden. Kom je één seconde later tussenbeide, dan is het onheil al gebeurd en riskeer je zelf ook een dolk in je ribbenkast te krijgen.

Ik ga dus in tegen figuren als Danneels, Walgrave en Verhofstadt die de burger willen culpabiliseren. Integendeel: niet de burger, maar de Staat is hier mede schuldig. Dat de voorbijgangers niet ingrepen, komt ten dele doordat de Staat ons al decennia lang inpepert dat hij, en hij alleen, het monopolie op de uitoefening van geweld heeft, en dat burgers het recht niet in eigen handen mogen nemen. Een tweede element is de sfeer van onzekerheid die gecreëerd werd en wordt door de hedendaagse inquisitie, het CGKR. U weet wel, die instelling die naar mijn bescheiden mening sterk bijdraagt tot de verhoging van de graad van wantrouwen en verzuring in de maatschappij.

Mijn kritiek op de manier waarop het CGKR racisme en discriminatie probeert te bestrijden is eenvoudig: zij komen niet op voor gelijke behandeling, zij willen een gelijkmakende behandeling. Het verschil tussen gelijke behandeling en gelijkmakende behandeling kwam onder meer tot uiting toen Raymond van het Groenewoud in zijn song "Weg met Amerika" gekscherend opriep (http://lvb.net/item/1695) om Amerikanen een gloeiende pook in hun gat te steken, en alle Engelstaligen beledigde omdat ze een lelijke, knauwende taal spreken. Wat mochten we dan vernemen van de politiek correcten? Dat daar niets mis mee was, omdat de Amerikanen (en Britten, en Nederlanders) nu eenmaal rijk en machtig zijn, maar dat je iets gelijkaardigs niet over Marokkanen mag zeggen (zoals gekscherend een liedje of een monopoliespel over Marokkanen maken), omdat dat nu eenmaal de verdrukte marginalen van onze maatschappij zijn. "De machtspositie van de twee groepen is nu eenmaal niet gelijk (http://blog.zog.org/2005/09/triestige_tiepe.html#comment-7226)", en dat zou dan de twee maten en de twee gewichten verantwoorden. Zij die deze stelling verdedigden, tonen meteen de kern aan van wat er mis is met de hedendaagse discriminatiebestrijding. De bestrijders ijveren er niet voor dat iedereen op een gelijke manier tegen discriminatie en racisme wordt verdedigd. Nee, zij vinden dat de staatsdwang moet gebruikt worden om de machtigen minder machtig te maken, en de machtelozen machtiger te maken. Dat is geen discriminatiebestrijding, dat is niet ijveren voor gelijke behandeling, dat is ijveren voor gelijkmaking. Gelijke behandeling, op zijn minst door de overheid, is een basisprincipe dat in de grondwet zit verankerd: alle Belgen zijn gelijk voor de Wet. Over gelijkmaking daarentegen bestaat geen maatschappelijke consensus, en staat er niets in de Grondwet; het is het credo van één van de ideologische stromingen in onze maatschappij, met name de links-collectivistische. Het is deze uitbreiding van anti-discriminatie van gelijke behandeling naar gelijkmakende behandeling, die ertoe leidt dat blanken a priori schuldig geacht worden, en allochtonen a priori onschuldig geacht worden aan discriminatie en racisme. Het leidt ertoe dat politie en burgers op hun tellen passen: elke daad, zoals het uitspreken van een vermaning tegenover een agressieve allochtoon, of het simpele stellen van een suggestieve vraag, kan opgevat worden als een racistische belediging. Deze door de CGKR-inquisitie tot stand gebrachte mentaliteit draagt bij tot de verdere verrotting van de situatie.

En tenslotte: de Staat is hier, in de persoon van Guy Verhofstadt, weer eens overmoedig geweest en heeft wellicht zijn hand overspeeld door te verklaren dat "deze misdaad niet ongestraft zal blijven". Dat is pure blufpoker. Niets of niemand kan immers garanderen dat de daders gevat kunnen en zullen worden. Dergelijke uitspraken wekken verwachtingen die, wanneer blijkt dat ze niet ingelost worden, tot verdere frustratie bij de burgers leiden én tot gezichtsverlies voor de overheid. Dat hebben we onlangs ook gezien in de zaak-Remmery: ook toen zouden "de daders zeker worden gevat".


gepubliceerd op woensdag 19 april 2006 @ 13:31 lvb.net

Hahaha,
Beste knor
De schrijver van dit populistische stukje drekjournalistiek beweert dat had iemand tussengekomen om Joe te redden, deze misschien nog had kunnen vervolgd worden, naar analogie met het veroordelen van de juwelier. Echter, die juwelier wou zijn bezit verdedigen, gewapenderhand. Dit is strafbaar, hoe spijtig je dit ook moge vinden.
Mensen in nood niet helpen is schuldig verzuim. Dat dit niet gebeurd is bij Joe duidt inderdaad op een zekere onverschilligheid.

Met racisme heeft dit hoe dan ook geen ene reet te maken.

Knorretje
21 april 2006, 13:25
Welke bewijzen heb je me dan gevraagd?

Zie post 44.


Citaat Khonnor:
Neen hoor, ik ben niet angstig of paranoide. Het is niet omdat enkelingen binnen de allochtonen crimineel gedrag vertonen dat ik plots alle allochtonen met angst bekijk.

Bewijzen graag. Nu !
Waar schrijf ik dat alle allochtonen crimineel gedrag vertonen? Waar ? Ik wacht met ongeduld ...

Last van je geheugen?
Elke dag spuit jij hier je je politiek correcte haat op dit forum, die je "onderbouwt" met een aantal loze, paranoide bewerinkjes. Bewijzen, Khonnor, bewijzen wil ik zien!

circe
21 april 2006, 13:31
Hahaha,
Beste knor
De schrijver van dit populistische stukje drekjournalistiek beweert dat had iemand tussengekomen om Joe te redden, deze misschien nog had kunnen vervolgd worden, naar analogie met het veroordelen van de juwelier. Echter, die juwelier wou zijn bezit verdedigen, gewapenderhand. Dit is strafbaar, hoe spijtig je dit ook moge vinden.
Mensen in nood niet helpen is schuldig verzuim. Dat dit niet gebeurd is bij Joe duidt inderdaad op een zekere onverschilligheid.

Met racisme heeft dit hoe dan ook geen ene reet te maken.

En hoe "in nood" was Joe toen die twee vriendelijke jongens hem de weg vroegen? Mocht je dan tussenkomen en die vriendelijke jongens neerslaan? of ben je dan racist?

En wat als je zag dat Joe zijn mp3 speler niet wilde overhandigen? Ben je dan zeker dat Joe die mp3 speler niet gepikt had van die twee vriendelijke jongens? of ga je dan veroordeeld worden wegens verdedigen van BEZIT?

dus moest je wachten tot het mes bovenkwam en de vijf messteken reeds gegeven. En dan? Ga je dan ook je mes bovenhalen? of ineens met je riotgun die smeerlap neerschieten? Och nee, dan wordt ge veroordeeld wegens verboden wapenbezit.

Wat Verhofstad en Danneels bedoelden is: waarom heeft niemand zich verder laten afslachten?

Khonnor
21 april 2006, 13:35
En hoe "in nood" was Joe toen die twee vriendelijke jongens hem de weg vroegen? Mocht je dan tussenkomen en die vriendelijke jongens neerslaan? of ben je dan racist?

En wat als je zag dat Joe zijn mp3 speler niet wilde overhandigen? Ben je dan zeker dat Joe die mp3 speler niet gepikt had van die twee vriendelijke jongens? of ga je dan veroordeeld worden wegens verdedigen van BEZIT?

dus moest je wachten tot het mes bovenkwam en de vijf messteken reeds gegeven. En dan? Ga je dan ook je mes bovenhalen? of ineens met je riotgun die smeerlap neerschieten? Och nee, dan wordt ge veroordeeld wegens verboden wapenbezit.

Wat Verhofstad en Danneels bedoelden is: waarom heeft niemand zich verder laten afslachten?
Ik zeg niet dat iemand HAD kunnen tussenkomen. Ik zeg wel dat de vergelijking die de schrijver in het stukje aangehaald door Knor maakt volledig van de pot gerukt is en walgelijk bovendien. Absurder kan je het niet voorstellen. De moord op Joe aangrijpen om te pleiten voor meer recht om je zelf, en vooral, je eigen goederen, gewapenderhand te verdedigen.

Khonnor
21 april 2006, 13:37
Zie post 44.


Citaat Khonnor:
Neen hoor, ik ben niet angstig of paranoide. Het is niet omdat enkelingen binnen de allochtonen crimineel gedrag vertonen dat ik plots alle allochtonen met angst bekijk.

Bewijzen graag. Nu !
Waar schrijf ik dat alle allochtonen crimineel gedrag vertonen? Waar ? Ik wacht met ongeduld ...

Last van je geheugen?
Elke dag spuit jij hier je je politiek correcte haat op dit forum, die je "onderbouwt" met een aantal loze, paranoide bewerinkjes. Bewijzen, Khonnor, bewijzen wil ik zien!
Leer lezen, trien. Ik zeg: "Het is niet omdat enkelingen binnen de allochtonen crimineel gedrag vertonen dat ik plots alle allochtonen met angst bekijk."

Jij antwoordt: "Waar schrijf ik dat alle allochtonen crimineel gedrag vertonen? Waar ? Ik wacht met ongeduld ..."

Dus, ik beweer nergens dat jij stelt dat je alle allochtonen van crimineel gedrag beticht. Ik stel enkel dat jij alle allochtonen met angst bekijkt, moslims in de eerste plaats."

Knorretje
21 april 2006, 13:37
Mensen in nood niet helpen is schuldig verzuim. Dat dit niet gebeurd is bij Joe duidt inderdaad op een zekere onverschilligheid.

Een onverschilligheid die er niet zou zijn geweest indien 'links' de bevolking niet had gentimideerd en afgeschrikt met een politiek van straffeloosheid, aangedikt met logistieke steun van het CGKR ter bescherming van iedereen behalve autochone Belgen. Kortom, die onverschilligheid zou er niet zijn geweest indien links zich niet had bezondigd aan politiek correcte discriminatie, want het is duidelijk dat inzake de aanpak van criminaliteit, niet alle Belgen gelijk zijn voor wet.

circe
21 april 2006, 13:38
Ik zeg niet dat iemand HAD kunnen tussenkomen. Ik zeg wel dat de vergelijking die de schrijver in het stukje aangehaald door Knor maakt volledig van de pot gerukt is en walgelijk bovendien. Absurder kan je het niet voorstellen. De moord op Joe aangrijpen om te pleiten voor meer recht om je zelf, en vooral, je eigen goederen, gewapenderhand te verdedigen.

Misschien best dat je het stukje dan nog eens goed herleest:


Ik ga dus in tegen figuren als Danneels, Walgrave en Verhofstadt die de burger willen culpabiliseren. Integendeel: niet de burger, maar de Staat is hier mede schuldig. Dat de voorbijgangers niet ingrepen, komt ten dele doordat de Staat ons al decennia lang inpepert dat hij, en hij alleen, het monopolie op de uitoefening van geweld heeft, en dat burgers het recht niet in eigen handen mogen nemen

Khonnor
21 april 2006, 13:39
Exactly my point!

Knorretje
21 april 2006, 13:45
Leer lezen, trien. Ik zeg: "Het is niet omdat enkelingen binnen de allochtonen crimineel gedrag vertonen dat ik plots alle allochtonen met angst bekijk."

Jij antwoordt: "Waar schrijf ik dat alle allochtonen crimineel gedrag vertonen? Waar ? Ik wacht met ongeduld ..."

Dus, ik beweer nergens dat jij stelt dat je alle allochtonen van crimineel gedrag beticht.


Nee, jij insinueert alleen maar, of vervalt in je rol schuimbekker.


Ik stel enkel dat jij alle allochtonen met angst bekijkt, moslims in de eerste plaats.

En ik stel dat ik de moslimwereld met nuchterheid bekijk, en dat jij MieMoeial, je vooral niet hoeft te moeien met mijn 'vermeende' angsten.
:roll:

Knorretje
21 april 2006, 13:55
En ik ben lang niet de enige die de islamwereld met nuchterheid durft te bekijken.
Het zou voor de verandering eens goed zijn indien de linkse angsthazen dat zelfs ook eens zouden doen.

Je kan hier beginnen Khonnor, je hoeft er niet eens van onder je kerktoren vandaan :

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/index.php


De Marokkanen van het Rif

From the desk of Jan Neckers (http://www.brusselsjournal.com/janneckers) on Wed, 2006-04-19 18:52
In de multi-kulmaatschappij is het de rigueur (en liefst in die taal) dat men rekening houdt met de “culturele” achtergrond van de tegenvoeter en naast dat respect ook nog wat kniebuigingen maakt op voorwaarde dat het een niet-Europese “cultuur” is. Als Europeaan ben je enigszins geneigd om bij het woordje cultuur aan van Beethovens Vijfde of Dostojevski’s Schuld en Boete te denken maar dat is nu juist niet de bedoeling. Als multikullers over “cultuur” spreken gaat het meestal over gebruiken en zeden die verhinderen dat ooit één echt cultuurproduct het licht zal zien. De oh’s en de ah’s van bewondering en participatiepret zijn echter wel een verplicht nummer wanneer men de resultaten van een bloedige slachtpartij bij het offerfeest of de mierzoete tandenmoordenaars van het suikerfeest mag nuttigen.
Maar zodra het woord criminaliteit valt in verband met de vele Marokkaanse racisten die permanent overlast plegen (nog een multikul codewoord om gewelddadige overvallen tot een bagatel te herleiden), dan kan er alleen maar sprake zijn van kansarmoede, sociale achteruitstelling en “racisme” vanwege de veelal bejaarde slachtoffers (al wordt bij jongeren uiteraard graag een mp3-speler meegepikt). Dan zwijgen de weldenkenden over de “culturele” achtergrond van deze Marokkaanse nazi’s.
Toch is daar zeer grondig onderzoek naar verricht. De pionier op dat terrein was de Amerikaan David Montgomery Hart (1927-2001). Hij was een antropoloog van de oude stempel die jaren en jaren in het Rifgebergte verbleef, twee Berbertalen sprak, soms maanden aan een stuk in hetzelfde dorp woonde en nota’s nam vooraleer naar het volgende dorp te verkassen. Hij schreef verscheidene standaardwerken die nu eindelijk opnieuw gelezen worden in de Nederlanden omdat driekwart van de hier aanwezige Marokkanen uit dat Rifgebergte komen. Vooral in Nederland heeft men Hart herontdekt en nogal wat journalisten zijn na lectuur van zijn boeken ter plaatse een kijkje gaan nemen of hebben aan Nederlandse Marokkanen gevraagd of de tradities van dertig jaar geleden in het Rif hier en nu nog altijd gelden. Het antwoord was ja met stip. Eerlijk is eerlijk, de “cultuur” van het Rif is inderdaad bijzonder fraai en een absolute verrijking die zeker wat leven in de brouwerij brengt in die suffe ingedommelde vreedzame lage landen.
Het Rif heeft een bijzonder bloedig verleden en de grootste Berberstam was het gewelddadigste volk van Marokko. De dorre bodem en teveel kinderen leidden er tot overbevolking en tot permanent onderling geweld waarbij op een moord minder of meer niet gekeken werd tot laat in de 20ste eeuw. De Franse en Spaanse kolonisatoren wisten wel raad met de traditionele geweldsmentaliteit van de Imazighen (de “vrije mensen”) zoals de Berbers zichzelf noemen. Zij rekruteerden graag en veel van deze Marokkanen voor hun legers. In de jaren zestig verschenen andere Europese rekruteerders in het land en koning Hassan liet zich niet pramen: hij zond hen opzettelijk naar het Rif en op die manier was hij een flink deel van de geweldenaars en lastposten kwijt. Meer nog, ze stuurden braafjes geld naar huis – wat Marokko natuurlijk ten goede kwam.
Ook vandaag gaan die transfers nog altijd door. Nederland schat dat Marokkanen jaarlijks ongeveer 1 miljard Euro naar Marokko zenden en er is geen reden om aan te nemen dat de Marokkanen in dit land minder geld overmaken. Het Rif is daardoor niet langer meer een van de armste streken van Marokko, temeer omdat er sindsdien twee bloeiende nijverheidstakken zijn bijgekomen. Riffijnen hebben zich gespecialiseerd in illegaal vervoer. Bijna alle Afrikaanse gelukszoekers die de Canarische eilanden of Spanje en Portugal willen bereiken doen een beroep op de scheepjes van Riffijnse mensensmokkelaars. Maar het echte grote geld verdienen de Berbers met de hasjteelt, waarschijnlijk een paar miljard euro per jaar. Overal zijn er officieel verboden hennepplantages, maar de Marokkaanse overheid denkt er niet aan op te treden.
De Europese Unie pompt inmiddels veel geld in het gebied in de hoop de boeren te overtuigen wat anders te produceren: tomaten bijv., maar hennep is nu eenmaal gemakkelijker te telen en Marokko is met zijn 2 miljoen kilo per jaar de grootste producent ter wereld. Voor vele Marokkanen uit Europa is drugshandel dus gewoon een handeltje met hun eigen familie of de eigen dorpsgenoten, zodat het bijzonder moeilijk is voor de politie om in zo’n gesloten milieu te infiltreren.
Marokkanen uit het Rif hebben nog een bijzondere kwaliteit. Andere Marokkanen noemen hen soms de “Berbers van de eer” omdat de Riffijnen geobsedeerd zijn door het gedrag van hun vrouwen. Nergens in Marokko worden vrouwen zo gecontroleerd, bespioneerd en geregeld gecorrigeerd met de harde hand als bij deze “vrije mensen” (zolang ze mannelijk zijn). Meisjes worden van in hun jeugd geïndoctrineerd dat ze minderwaardig zijn en volstrekt moeten gehoorzamen want anders… Op hun beurt voeden de getrouwde vrouwen en grootmoeders hun dochters op met deze slavenmentaliteit. Ook vandaag is het nog altijd praktisch onmogelijk dat een man die niet de vader, de broer of de echtgenoot is een vrouw te zien krijgt, laat staan dat hij haar mag spreken. Dit zijn dus de gekneusde sukkels die massaal verkocht worden aan het (achter)neefje uit Antwerpen of Rotterdam.
En om eventjes op die criminaliteit terug te komen: in het Rif heeft altijd de wet van de sterkste geheerst. Dat betekent dat ook vandaag nog jonge heren met die achtergrond permanent proberen te ver te gaan en daar dikwijls in slagen. Regels zonder dwang of strenge straffen zijn in het Rif geen regels en worden dus niet gerespecteerd. Beuzelpreken zonder een letterlijke stok achter de deur hebben geen enkel effect. Rif-Marokkanen kregen de hik van de lach met de Nederlandse naïviteit toen journalisten van het NRC hen vertelden hoe sommige Marokkaanse vaders zich schamen voor het gedrag van hun ontspoorde zonen. Ze vertelden die domme Nederlanders dat sommige papa’s misschien niet altijd en ieder moment even fier zijn, maar de Riffijnen voegden er aan toe dat de vaders in de eigen kring meestal trots zijn op de boevenstreken van hun lieverdjes. Een gewelddadige zoon is in de Berbermentaliteit een soldaat waar je mee naar de oorlog kan trekken en die het eigen territorium zal verdedigen en liefst nog uitbreiden. Daar mag af en toe de handrem op maar ook niet te veel. En dus hebben vele families, ook in Europa, geen groot probleem met overvallen, diefstallen en inbraken. Maar ja, gelukkig voor de daders bestaan “culturele” verschillen plotseling niet meer als er criminaliteit in het spel is en dus blijven onnozele rechters “verschrikkelijke” taakstraffen van 50 uur dienstbetoon geven. De gewelddadige boeven zijn er van onder de indruk.

Khonnor
21 april 2006, 13:55
Nee, jij insinueert alleen maar, of vervalt in je rol schuimbekker.
Ik insinueer niks, beste Knor. Lees nog eens wat er staat

En ik stel dat ik de moslimwereld met nuchterheid bekijk, en dat jij MieMoeial, je vooral niet hoeft te moeien met mijn 'vermeende' angsten.
:roll:
De grote kenner van de moslimwereld spreekt. Beweer jij echt dat je de moslimwereld door en door kent en zo je "nuchtere" conclusies kan trekken?
Hoe ken je die moslimwereld dan? En zeg nu niet: uit de boekjes, van het VB, ik leid het af uit het aantal moslim-terreurdaden op tv, etc.....

circe
21 april 2006, 13:59
Exactly my point!

niks exactly your point.

jij schreef:


De moord op Joe aangrijpen om te pleiten voor meer recht om je zelf, en vooral, je eigen goederen, gewapenderhand te verdedigen.

Daarvoor pleit de schrijver helemaal niet. Hij pleit ervoor dat de STAAT OFWEL zijn werk moet doen, OFWEL de burgers meer mogelijkheid geven.

En dus niet zoals nu het geval is de burgers eerst met de handen op de rug binden en d�*n diezelfde burger verwijten dat hij "onverschillig voorbijloopt".

Khonnor
21 april 2006, 14:00
En ik ben lang niet de enige die de islamwereld met nuchterheid durft te bekijken.
Het zou voor de verandering eens goed zijn indien de linkse angsthazen dat zelfs ook eens zouden doen.

Je kan hier beginnen Khonnor, je hoeft er niet eens van onder je kerktoren vandaan :

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/index.php

Ik woon in hartje Antwerpen tussen de Turken, dankjewel.
Waar woon jij? Westvleteren of iets in die aard


De Marokkanen van het Rif

From the desk of Jan Neckers (http://www.brusselsjournal.com/janneckers) on Wed, 2006-04-19 18:52
blaat blaat blaat

Jan Neckers is columnist bij 't Pallieterke. Dat geeft mij voldoende indicatie over zijn politieke strekking om dit stukje niet al te serieus te moeten nemen.
En het feit dat één van de eerste woordjes in dit stuk met multikul begint, sterkt me in die overtuiging.

Knorretje
21 april 2006, 14:08
De grote kenner van de moslimwereld spreekt. Beweer jij echt dat je de moslimwereld door en door kent en zo je "nuchtere" conclusies kan trekken?

Nee, dat beweer jij, of althans dat probeer jij zo te verdraaien. Waarschijnlijk omdat dat in je natuur van hyprocriet ligt, of omdat je persé niet wil lezen wat er staat. Namelijk dat ik de islamwereld met nuchterheid durf aan te kijken.


Hoe ken je die moslimwereld dan?
Door mijn ogen en open op te trekken. En te lezen, heeeeeeeeeeeel veel te lezen.


En zeg nu niet: uit de boekjes, van het VB, ik leid het af uit het aantal moslim-terreurdaden op tv, etc.....

In een andere draad staat schrijf je hoe jij contant de VB-site afschuimt.
Schuif jouw verslaving aan die site dus maar niet op mij af, hypocriet.
Kom eens van onder je kerktoren, zoek een bibliotheek in je buurt, en dan kan jij misschien tegelijk met de moslimwereld beginnen aan je Verlichting.

Khonnor
21 april 2006, 14:12
Knor, hoe kan je de moslimwereld nuchter bekijken als je er zulk een subjectieve afkeer voor hebt, als je geen enkele vriend hebt die moslim is, als je alle info erover uit boeken en vanop "den televies" moet halen. Zonder het te weten heb je nu echt wel mijn punt bewezen dat je een angsthaas bent.

En nogmaals, ik woon niet in één of ander boerengat, ik woon in een multiculturele buurt in A'pen en dat gaat me goed af, wank you very much.

Knorretje
21 april 2006, 14:16
Ik woon in hartje Antwerpen tussen de Turken, dankjewel.
Waar woon jij? Westvleteren of iets in die aard


Dat gaat jou geen moer aan.


Jan Neckers is columnist bij 't Pallieterke. Dat geeft mij voldoende indicatie over zijn politieke strekking om dit stukje niet al te serieus te moeten nemen.

Zo lijden aan vooringenomenheid Khonnor, en dan met het vingertje omhoog de betweter gaan uithangen en leuteren over vooringenomenheid en gebrek aan nuancering. Hmm, ik krijg weer een gevoel van déj�* vu bij al die schijnheiligheid.

En het feit dat één van de eerste woordjes in dit stuk met multikul begint, sterkt me in die overtuiging.

... sterkt je in je overtuiging van vooringenomenheid.
Les 1 : pluk die balk uit je oog alsvorens je anderen verwijt waar je je zelf aan bezondigt.

Khonnor
21 april 2006, 14:21
Dat gaat jou geen moer aan.
M.a.w., je wilt het niet zeggen uit schrik dat iedereen zou weten dat jij de angstige beunhaas bent die nog onder de kerktoren van één of ander klein gehucht woont waar ze de eerste moslim nog moeten tegenkomen

Zo lijden aan vooringenomenheid Khonnor, en dan met het vingertje omhoog de betweter gaan uithangen en leuteren over vooringenomenheid en gebrek aan nuancering. Hmm, ik krijg weer een gevoel van déj�* vu bij al die schijnheiligheid.
Niks vooringenomenheid, ik verspil ook geen tijd aan het uitpluizen van alle columns van FDW en co omdat ik op voorhand toch al weet welke teneur deze zal hebben.

... sterkt je in je overtuiging van vooringenomenheid.
Les 1 : pluk die balk uit je oog alsvorens je anderen verwijt waar je je zelf aan bezondigt.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En dit komt van iemand die haar beeld over de islam uit de boekskes en vanop den televies gehaald heeft. Lachen geblazen!

Knorretje
21 april 2006, 14:23
Knor, hoe kan je de moslimwereld nuchter bekijken als je er zulk een subjectieve afkeer voor hebt, als je geen enkele vriend hebt die moslim is, als je alle info erover uit boeken en vanop "den televies" moet halen. Zonder het te weten heb je nu echt wel mijn punt bewezen dat je een angsthaas bent.

1. Heb ik beweert dat ik geen moslimvrienden heb?
2. Heb ik beweert dat ik dat van 'den televies' haal?
Nee, dat zijn jouw leugenachtige insinuaties, alweer....
Kan jij echt nooit eens moeite doen om te lezen wat er staat.
Van waar die neurotische dwang tot liegen? Ben je zo ongelukkig in je vel Khonnor?

Ik heb moslimvrienden, weliswaar geseculariseerde.
Info dus uit een rechtstreekse bron ! ... naast de talrijke boeken die ik al over het onderwerp heb gelezen.


En nogmaals, ik woon niet in één of ander boerengat, ik woon in een multiculturele buurt in A'pen en dat gaat me goed af, wank you very much

Heb ik gezegd dat ik in een boerengat woon?
Nee, da's weeral een leugenachtige insinuatie.
Liegen is niet je 2de maar je 1ste natuur !

Knorretje
21 april 2006, 14:25
Khonnor : Niks vooringenomenheid, ik verspil ook geen tijd aan het uitpluizen van alle columns van FDW en co omdat ik op voorhand toch al weet welke teneur deze zal hebben.


In een andere draad beweer je juist het tegendeel !

:rofl: :rofl: :rofl:

Khonnor
21 april 2006, 14:27
1. Heb ik beweert dat ik geen moslimvrienden heb?
2. Heb ik beweert dat ik dat van 'den televies' haal?
Nee, dat zijn jouw leugenachtige insinuaties, alweer....
Kan jij echt nooit eens moeite doen om te lezen wat er staat.
Van waar die neurotische dwang tot liegen? Ben je zo ongelukkig in je vel Khonnor?

Ik heb moslimvrienden, weliswaar geseculariseerde.
Info dus uit een rechtstreekse bron ! ... naast de talrijke boeken die ik al over het onderwerp heb gelezen.

Heb ik gezegd dat ik in een boerengat woon?
Nee, da's weeral een leugenachtige insinuatie.
Liegen is niet je 2de maar je 1ste natuur !
Het is beweerd met een d, maar dit terzijde.

Voorts, proficiat, je hebt geseculariseerde moslim vriendjes. Dus, je geeft toe dat ook in de moslim wereld diverse strekkingen te vinden zijn, ipv het veralgemenende haatproza dat je hier nu al 800 postjes lang brengt.
Ofwel lieg je en heb jij geen moslimvriendjes en zeg je dit enkel om je vel te redden, ofwel heb je er wel en stel ik voor dat je nog eens goed naar hen luistert.

Ik heb nergens gezegd dat jij in een boerengat woont. Ironie, beste knor, ironie, en metaforen...

Knorretje
21 april 2006, 14:29
Khonnor
En dit komt van iemand die haar beeld over de islam uit de boekskes en vanop den televies gehaald heeft. Lachen geblazen![/quote]

En waar komt jouw beeld van de islam vandaan?
Uit de menukaart van de kebabbar zeker, en de reclame voor voorverpakte couscousschotels.
Lachen geblazen !

:multi:

Khonnor
21 april 2006, 14:30
In een andere draad beweer je juist het tegendeel !

:rofl: :rofl: :rofl:
Neen hoor, ik heb ze de laatste dagen eens vluchtig doorgenomen om te zien hoe het VB zou reageren. Ik had het beter niet gedaan. Ik voel me de laatste dagen een beetje misselijk.

:roll:

Knorretje
21 april 2006, 14:34
Voorts, proficiat, je hebt geseculariseerde moslim vriendjes. Dus, je geeft toe dat ook in de moslim wereld diverse strekkingen te vinden zijn, ipv het veralgemenende haatproza dat je hier nu al 800 postjes lang brengt.

De uitdrukking 'gesecularsieerde moslims' is een contradicto in terminis.
Ik hield het bij deze omschrijving om jou 3 hersencellen niet meer te belasten dan ze al zijn.


Ofwel lieg je en heb jij geen moslimvriendjes en zeg je dit enkel om je vel te redden, ofwel heb je er wel en stel ik voor dat je nog eens goed naar hen luistert.


Ik luister heel goed naar mijn geseculariseerde allochtone vrienden (alias ex-moslims), meer dan jou lief is. Had je dat dan nog niet gemerkt?
:lol: :lol: :lol:

Knorretje
21 april 2006, 14:34
Neen hoor, ik heb ze de laatste dagen eens vluchtig doorgenomen om te zien hoe het VB zou reageren. Ik had het beter niet gedaan. Ik voel me de laatste dagen een beetje misselijk.

:roll:

Kronkel kronkel kronkel :lol:

vlijmscherp
21 april 2006, 14:35
De uitdrukking 'gesecularsieerde moslims' is een contradicto in terminis.
Ik hield het bij deze omschrijving om jou 3 hersencellen niet meer te belasten dan ze al zijn.



Ik luister heel goed naar mijn geseculariseerde allochtone vrienden (alias ex-moslims), meer dan jou lief is. Had je dat dan nog niet gemerkt?
:lol: :lol: :lol:

waarom is dat een contradictio in terminis? seculiere katholieken bestaan toch ook?

Knorretje
21 april 2006, 14:36
waarom is dat een contradictio in terminis? seculiere katholieken bestaan toch ook?

Nee, die bestaan niet.
Je bent ofwel het ene, ofwel het andere.

Waarschijnlijk bedoelde je niet-praktiserende katholiek.

circe
21 april 2006, 14:38
Ik heb nergens gezegd dat jij in een boerengat woont. Ironie, beste knor, ironie, en metaforen...

Tiens:


M.a.w., je wilt het niet zeggen uit schrik dat iedereen zou weten dat jij de angstige beunhaas bent die nog onder de kerktoren van één of ander klein gehucht woont waar ze de eerste moslim nog moeten tegenkomen

vlijmscherp
21 april 2006, 14:39
Nee, die bestaan niet.
Je bent ofwel het ene, ofwel het andere.

Waarschijnlijk bedoelde je niet-praktiserende katholiek.

seculier in de zin van onkerkelijk. je kan je katholiek voelen maar toch niet akkoord gaan met de katholieke Kerk.

Khonnor
21 april 2006, 14:40
De uitdrukking 'gesecularsieerde moslims' is een contradicto in terminis.
Ik hield het bij deze omschrijving om jou 3 hersencellen niet meer te belasten dan ze al zijn.

Niks contradictio in terminis. Secularisering is de benaming voor het algemene fenomeen dat religie als levenshouding voor de personen in de maatschappij aan belang verliest. Dit wilt niet zeggen dat een geseculariseerd iemand de basiswaarden van zijn godsdienst niet meer respecteert. Dit wil enkel zeggen dat hij/zij de strikte regels opgelegd door zijn godsdienst niet meer volgt, en dat hij /zij zich niet meer in hoofdzaak door zijn/haar godsdienst laat leiden om invulling te geven aan het leven . Zo is bijv. 95% van de Christenen in West-Europa eigenlijk geseculariseed

Ik luister heel goed naar mijn geseculariseerde allochtone vrienden (alias ex-moslims), meer dan jou lief is. Had je dat dan nog niet gemerkt?
:lol: :lol: :lol:

Hiermee geef je nogmaals toe dat de moslimwereld veel ruimer is en veel meer strekkingen bevat dan je wilt toegeven. Jij extrapoleert het fanatisme en fundamentalisme van een bepaalde groep moslims naar heel de moslimwereld. Waarschijnlijk heb jij schrik van elke niet-bekeerde moslim omdat hij een potentieel terrorist of moordenaar is.

Khonnor
21 april 2006, 14:43
Nee, die bestaan niet.
Je bent ofwel het ene, ofwel het andere.

Waarschijnlijk bedoelde je niet-praktiserende katholiek.

Zwart wit zwart wit zwart wit. De enige manier waarop knor kan denken. Doet me een beetje denken aan het binaire getalstelsel. Het is 0 of 1.

Herr Flick
21 april 2006, 14:49
Ik woon in hartje Antwerpen tussen de Turken, dankjewel.
Waar woon jij? Westvleteren of iets in die aard




Jan Neckers is columnist bij 't Pallieterke. Dat geeft mij voldoende indicatie over zijn politieke strekking om dit stukje niet al te serieus te moeten nemen.
En het feit dat één van de eerste woordjes in dit stuk met multikul begint, sterkt me in die overtuiging.


Ik heb dat al van meer dan 1 bron gehoord dan Jan Neckers, minder politiek correcte bronnen natuurlijk. Maar ik zou toch maar oppassen met het palieterke niet serieus te nemen. Want ik moet zeggen dak daar de laatste tijd meer serieuze dingen in lees dan in al die "goei" gazetten.

Ik zet datgene wat ik daar lees, tegen dingen die ik elders lees of zie, en ze zitten er zelden naast, zijn konsekwent, en schuwen het ook niet om tegen het belang in te gaan als dat nodig is.

Knorretje
21 april 2006, 14:51
Niks contradictio in terminis. Secularisering is de benaming voor het algemene fenomeen dat religie als levenshouding voor de personen in de maatschappij aan belang verliest. Dit wilt niet zeggen dat een geseculariseerd iemand de basiswaarden van zijn godsdienst niet meer respecteert. Dit wil enkel zeggen dat hij/zij de strikte regels opgelegd door zijn godsdienst niet meer volgt, en dat hij /zij zich niet meer in hoofdzaak door zijn/haar godsdienst laat leiden om invulling te geven aan het leven . Zo is bijv. 95% van de Christenen in West-Europa eigenlijk geseculariseed


Laat me dan rechtzetten dat mijn vrienden vrijzinnige allochtonen zijn, maar definitely geen moslims. Ik preciseer dat hier uit respect voor hen omdat ze op geen enkele wijze met islam willen geassocieerd worden. :-P


Hiermee geef je nogmaals toe dat de moslimwereld veel ruimer is en veel meer strekkingen bevat dan je wilt toegeven.

Heb ik ooit het tegendeel beweerd?
Graag bewijzen. Zo rap mogelijk. Quotes bij voorbeeld waarin ik dat zwart op wit geschreven heb.

Jij extrapoleert het fanatisme en fundamentalisme van een bepaalde groep moslims naar heel de moslimwereld.

Waar heb ik dat gedaan? Schuif je nu weer niet het beeld dat jij over moslims hebt in mijn schoenen? Net zoals je je voorgaande 5.000 posts met leugenachtige insinuaties vulde, die je uiteindelijk niet kon hard maken?

Waarschijnlijk heb jij schrik van elke niet-bekeerde moslim omdat hij een potentieel terrorist of moordenaar is.

Ik ben bang van niemand. Laat zeggen dat ik zelfmoordterroristen niet zo'n verrijking als jij beschouw. Laat zeggen dat ik de rage van zelfmoordterroristen niet minimaliseer als een voorbijgaand modeverschijnseltje.

Knorretje
21 april 2006, 14:55
Zwart wit zwart wit zwart wit. De enige manier waarop knor kan denken. Doet me een beetje denken aan het binaire getalstelsel. Het is 0 of 1.

Je zou beter eens denken aan het gezegde van de splinter en de balk. :-P

Boadicea
21 april 2006, 15:06
Eigenlijk vind ik dat de media met alles zo te onderstrepen, de buren van de familie van Holsbeek gewoon belachelijk maakt.
Waren het Turken die Marokkaans brood bakten, of omgekeerd? Ik ga er van uit dat deze mensen het goed bedoelen, maar de manier waarop het gebracht werd, deed alles in het verkeerde keelgat schieten.
Het is begrijpelijk (en terecht) dat men niet elke allochtoon als messentrekker wil voorstellen, maar de krampachtige wijze waarop slaat nergens op.
Doe gewoon de "bleiters" hun pamper uit. Het is niet omdat er binnen bepaalde gemeenschappen een hoger geboortecijfer is dan bij de autochtone, dat het allemaal baby's zijn.
De daders zijn geen slachtoffers. Ze lijken me oud genoeg om zelf keuze's te maken. De knuffelaanpak is pas echt racisme. De echte slachtoffers van deze politiek zijn de (niet nieuwe) belgen. Het CGKR heeft geen gelijke kansen gecreëert, maar de maatschappij zo kromgetrokken dat we allemaal een etiket krijgen en discrimineerbaar zijn.
Dit topic bewijst het weermaals. De segregatie in de maatschappij wordt opgeklopt door de media, die blijkbaar een onderscheid tussen rouwenden moet maken. Krapuul behandelen als krapuul en normale mensen behandelen als normale mensen, ongeacht de afkomst. Dat lijkt me het fairst.

Manuel*
21 april 2006, 15:12
Dat gaat Bhairav nu niet lief vinden, zie.
Tuurlijk wel. Bhairav wéét immers over wie het gaat. Iedereen weet dat hier trouwens, u ook.

Manuel*
21 april 2006, 15:15
Zwart wit zwart wit zwart wit. De enige manier waarop knor kan denken. Doet me een beetje denken aan het binaire getalstelsel. Het is 0 of 1.
Dat is een zeer accurate analyse. Verder denk ik dat u uw tijd verdoet. U zal er NOOIT in slagen om met dat creatuur een zinnig gesprek aan te knopen. Binnen de twee posts is ze alweer aan het roepen en tieren en schelden. Mijn advies: negeer die troll.

Knorretje
21 april 2006, 15:19
[QUOTE Manuel : Dat is een zeer onaccurate analyse. Verder denk ik dat u uw tijd verdoet. Ik zal er NOOIT in slagen om een zinnig gesprek aan te knopen. Binnen de twee posts begin ikalweer te roepen en tieren en schelden. Mijn advies: begin nooit zoals ik een carrière van linkse troll.[/QUOTE]

:-P

Khonnor
21 april 2006, 15:27
Dat is een zeer accurate analyse. Verder denk ik dat u uw tijd verdoet. U zal er NOOIT in slagen om met dat creatuur een zinnig gesprek aan te knopen. Binnen de twee posts is ze alweer aan het roepen en tieren en schelden. Mijn advies: negeer die troll.
Ja maar, ze is zo grappig, en ze wordt zo rap kwaad, en ze wilt heel de tijd bewijzen zien, en ze heeft seculiere allochtonen vriendjes,....
He nu valt het me ineens op, knor is een karikatuur van een karikatuur van een karikatuur. Best grappig eigenlijk.

Manuel*
21 april 2006, 15:30
Ja maar, ze is zo grappig, en ze wordt zo rap kwaad, en ze wilt heel de tijd bewijzen zien, en ze heeft seculiere allochtonen vriendjes,....
He nu valt het me ineens op, knor is een karikatuur van een karikatuur van een karikatuur. Best grappig eigenlijk.

Dat wel. Ze is een leuk speeltje, maar ze gaat al gauw vervelen... En die bewijzen vindt ze alleen belangrijk als iemand anders ze moet leveren. Haar eigen prietpraat moet men maar zonder meer aanvaarden...

Knorretje
21 april 2006, 15:31
Ja maar, ze is zo grappig, en ze wordt zo rap kwaad, en ze wilt heel de tijd bewijzen zien, en ze heeft seculiere allochtonen vriendjes,....
He nu valt het me ineens op, knor is een karikatuur van een karikatuur van een karikatuur. Best grappig eigenlijk.



QUOTE Manuel : Dat is een zeer onaccurate analyse. Verder denk ik dat u uw tijd verdoet. Ik zal er NOOIT in slagen om een zinnig gesprek aan te knopen. Binnen de twee posts begin ikalweer te roepen en tieren en schelden. Mijn advies: begin nooit zoals ik een carrière van linkse troll

Khonnor
21 april 2006, 15:34
Dat wel. Ze is een leuk speeltje, maar ze gaat al gauw vervelen... En die bewijzen vindt ze alleen belangrijk als iemand anders ze moet leveren. Haar eigen prietpraat moet men maar zonder meer aanvaarden...
Ja, ze verveelt wel snel. Die woordjes pamperaar, allochtonenknuffelaar en islamosocialisme ben ik nu echt wel beugehoord. En eignelijk heeft het ook niet echt veel nut om met een paranoide, manische, krankzinnige, xenofobe trut een discussie trachten aan te gaan.

Manuel*
21 april 2006, 15:36
Ja, ze verveelt wel snel. Die woordjes pamperaar, allochtonenknuffelaar en islamosocialisme ben ik nu echt wel beugehoord. En eignelijk heeft het ook niet echt veel nut om met een paranoide, manische, krankzinnige, xenofobe trut een discussie trachten aan te gaan.
:thumbsup:

Khonnor
21 april 2006, 15:38
Oink oink oink. Ik ben knorretje. Ik ben gek. Ik heb een allochtonencompex. Ik heb een islamcomplex. Ik haat iedereen, maar vooral linksen, centrum linksen, centrum rechtsen en rechtsen. Ik ben een beetje verliefd op Filip De Winter, en Frank Van Hecke vind ik ook wel nen toffen boy. Ik ben een beetje eenzaam en voel me niet zo goed in mijn vel. Ik heb ook veel aandacht nodig want anders heb ik het gevoel dat mensen me niet begrijpen. Ik wil altijd gelijk hebben en geef anderen nooit gelijk. Ik wil altijd eerst bewijzen zien. Vinden jullie me niet een klein beetje gek?

Knorretje
21 april 2006, 15:39
Dat wel. Ze is een leuk speeltje, maar ze gaat al gauw vervelen...

Vandaar dat je je frustraties en ergernissen omwille van je ongelijk blijft afreageren met geroep, getier en gescheld ....en natuurlijk met persoonlijke aanvallen, want het 1ste on-topic tegenargument van jou moeten we hier nog zien.

Khonnor
21 april 2006, 15:39
Vandaar dat je je frustraties en ergernissen omwille van je ongelijk blijft afreageren met geroep, getier en gescheld ....en natuurlijk met persoonlijke aanvallen, want het 1ste on-topic tegenargument van jou moeten we hier nog zien.
Knor die on topic gaat. Een wereldprimeur!

Knorretje
21 april 2006, 15:41
Vandaar dat je je frustraties en ergernissen omwille van je ongelijk blijft afreageren met geroep, getier en gescheld ....en natuurlijk met persoonlijke aanvallen, want het 1ste on-topic tegenargument van jou moeten we hier nog zien.

Voor nog meer inspiratie op het vlak van geroep, getier en gescheld, gelieve je verder te wenden tot de patroonheilige der linkse vuilbekkers, Khonnor.

Khonnor
21 april 2006, 15:43
Voor nog meer inspiratie op het vlak van geroep, getier en gescheld, gelieve je verder te wenden tot de patroonheilige der linkse vuilbekkers, Khonnor.
Dank je wel Knor. Ik zal dit maar als een complimentje opvatten zeker?

Boadicea
21 april 2006, 15:47
Ja, ze verveelt wel snel. Die woordjes pamperaar, allochtonenknuffelaar en islamosocialisme ben ik nu echt wel beugehoord. En eignelijk heeft het ook niet echt veel nut om met een paranoide, manische, krankzinnige, xenofobe trut een discussie trachten aan te gaan.

Allemaal knorretje aanvallen. Laf ... minstens 2 linkse mannen nodig om 1 rechtste vrouw aan te pakken.:oops:

Terug on topic: het ging om brood. Ik geloof niet dat een moslimgezin varkentjes klaarmaakte. Of zijn ze zo goed geïntegreerd?

Khonnor
21 april 2006, 15:48
Allemaal knorretje aanvallen. Laf ... minstens 2 linkse mannen nodig om 1 rechtste vrouw aan te pakken.:oops:

Terug on topic: het ging om brood. Ik geloof niet dat een moslimgezin varkentjes klaarmaakte. Of zijn ze zo goed geïntegreerd?
Knorretje = Boadicea? Zou dit echt waar zijn?

Knorretje
21 april 2006, 15:49
Tits... Fuck... Arse... De eerste die mij kan zeggen uit welke hilarische Ierse komische serie dit citaat komt trakteer ik op nen Duvel.

Heb je die vulgariteiten geleerd tijdens je 'verrijkende ' pamper-onder-onsjes? :-P

Boadicea
21 april 2006, 15:50
Knorretje = Boadicea? Zou dit echt waar zijn?

Nee. Maar vrouwen kunnen ook samenspannen tegen het linkse seksime.

Khonnor en Manuel = 1 persoon? Die vraag kan men zich ook stellen.

En hoeveel broden hebben jullie al gebakken en voor welke doelgroep?;-)

Knorretje
21 april 2006, 15:53
[quote=Boadicea;1669359]Allemaal knorretje aanvallen. Laf ... minstens 2 linkse mannen nodig om 1 rechtste vrouw aan te pakken.:oops:

Zwak hé die linkse broekventjes.
Ze doen al zo graag in groep aan verbale steaming als die onschuldige, kansarme criminele allochtoontjes aan fysieke steaming doen.
Vandaar die wederzijdse bewondering zeker ...

Boadicea
21 april 2006, 15:59
Gewoon kalm blijven, knorretje. Je hoeft hen niet uit te schelden, want daar sturen ze op aan. Ze willen je zover krijgen dat ze je kunnen laten bannen. Laat je er niet aan vangen. Ze maken zichzelf hier onsterfelijk en zijn eigenlijk off topic en vulgair, seksitisch bezig. Als je het aan een moderator zou melden ...

Liefste Khonnor en Manuel ... kunnen jullie nu eens eindelijk je mening geven over het brood dat de Turkse buren gebakken hadden.
Zo te lezen zijn jullie experten. Leg eens het verschil tussen een Marokkaans en een Turks brood uit.

Knorretje
21 april 2006, 16:30
Gewoon kalm blijven, knorretje.
Oh maar ik ben heel kalm. Aan de reacies van Manuel en Khonnor te zien hebben zij het verschrikkelijk lastig als een mening geuit wordt die niet binnen de krijtlijnen van hun linkse multikulideologie valt. 'Lastig' is dan nog een understatement. Ze zijn gewoonweg de razernij nabij. Vandaar dat ze constant op de man gaan spelen, want on-topic antwoorden kunnen ze nooit. Mijn stelling heb ik gepost toen ik deze draad opende. Die stelling was als een vinger in een open wonde leggen. Vandaar dat ze enkel tieren en schelden. Want toegeven dat die krantenkop in het Nieuwsblad niet alleen belachellijk maar ook er over was, dat doen ze liever niet.

Je hoeft hen niet uit te schelden, want daar sturen ze op aan.
Waar scheld ik hen uit? Ik druk hen gewoon met hun neus in hun eigen poepje en de stank bevalt hen uiteraard niet.
T'is mijn fout niet dat zij de termen pamperaar en allochtonenknuffelaar als scheldwoord aanvoelen.
Ik lees die termen trouwens ook in de pers. Waar maken ze zich druk om? Hebben ze zo veel boter op het hoofd? Het moet zijn dat ze beseffen zij zelf schuld hebben aan de negatieve lading die deze woorden gekregen hebben. En dat besef ergert hen. Zoveel is duidelijk.

By the way, mijn tellertje bij de mods staat nog altijd op 0 op 10. Niet slecht hé voor iemand die verweten wordt te 'schelden'.



Ze willen je zover krijgen dat ze je kunnen laten bannen.
Laat je er niet aan vangen. Ze maken zichzelf hier onsterfelijk en zijn eigenlijk off topic en vulgair, seksitisch bezig. Als je het aan een moderator zou melden ...


Doe ik niet, vuilbekken als Khonnor en Manuel mogen hier gerust hun frustraties kwijt. Ze bewijzen alleen maar hun ware aard. Je kwalificaties van die frustrés liegen er niet om. ;-)

Bobke
21 april 2006, 16:31
die gasten leven bekanst op mekaarse schoot, denkte nu echt dat die mekaar niet kennen.

Dat ze maar eens tapes van de afgelopen weken beginnen bekijken, ze zullen ze wel weer vinden, ik ben er 100 % zeker van, en ik ben er nog zekerder van, dat ze daar op zullen staan met andere "vrienden"...
Jamaar, op tv-Maroc zullen ze die beelden niet getoond hebben hé.

Oeteke
21 april 2006, 16:55
Allochtone buren bakken brood voor begrafenis Joe (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF20042006_020)




Belgische bakkers bakken brood voor IEDEREEN!!!
Daarbij, wie wil er nu moslimbrood eten?
Van zo vuile makakken.....

Jazeker
21 april 2006, 17:16
Tuurlijk wel. Bhairav wéét immers over wie het gaat. Iedereen weet dat hier trouwens, u ook.

Wie ben jij om in naam van iedereen te spreken. Dat zijn zo van die truukjes van miscommunicatie expertjes waar ik eens smakelijk om moet lachen.

Je mag voor mijn part ook zeggen wat je wil, maar ga dan niet threads openen bij mededelingen waar je gaat huilen dat iemand jou beledigd heeft.

Gesnopen, schatje ?

[radiohoofd]
21 april 2006, 18:09
Belgische bakkers bakken brood voor IEDEREEN!!!
Daarbij, wie wil er nu moslimbrood eten?
Van zo vuile makakken.....
Debiel, bij nen baller moet ge betalen.

PollyCorrect
21 april 2006, 19:36
Prachtige traditie.

Bij de Filistijnen in het Midden-Oosten doen ze dat ook: brood uitdelen, wanneer er een geslaagde aanslag gepleegd is tegen Israëlische burgers.

IK denk al zo'n 20 jaar dat de ëllend van de Israëli's binnenkort ook hierheen zal komen.

Boadicea
21 april 2006, 19:43
Prachtige traditie.

Bij de Filistijnen in het Midden-Oosten doen ze dat ook: brood uitdelen, wanneer er een geslaagde aanslag gepleegd is tegen Israëlische burgers.

IK denk al zo'n 20 jaar dat de ëllend van de Israëli's binnenkort ook hierheen zal komen.

Ik vrees dat het al hier is ...

PollyCorrect
21 april 2006, 19:45
Ja, en dan kunnen ze allang niet meer zeggen dat het de schuld van de Joden is, maar dan zijn het de Joden + het VB natuurlijk.

Dat wat met Joe gebeurd is, noem ik ook een aanslag.

Een politieke, religieuze, noem het whatever, een ideologische aanslag.

Boadicea
21 april 2006, 19:48
Ja, en dan kunnen ze allang niet meer zeggen dat het de schuld van de Joden is, maar dan zijn het de Joden + het VB natuurlijk.

Dat wat met Joe gebeurd is, noem ik ook een aanslag.

Een politieke, religieuze, noem het whatever, een ideologische aanslag.

Dat is ook mijn visie.

Het verwondert me dat ze nog niet zo ver gegaan zijn om te suggereren dat de moordenaars hiervoor omgekocht waren door het VB in kader van hun verkiezingscampagne. 8O

PollyCorrect
21 april 2006, 19:51
De wereld begint er vreemd uit te zien. Vlak na de aanslag op Joe stuurde ik een mailbrief naar een paar vrienden en kreeg de vreemdste reacties waar ik het nooit verwacht had, zoals: "Ach ja, we zijn allemaal geschrokken, maar wat wil je, in een wereld waar geweld 24u/24 wordt gepromoot op tv..?"

Laat ze brood bakken ofzo. Maar niet doen alsof ze wat gesnapt hebben.. :?

Knuppel
21 april 2006, 20:51
Bij de Filistijnen in het Midden-Oosten doen ze dat ook: brood uitdelen, wanneer er een geslaagde aanslag gepleegd is tegen Israëlische burgers.

Hopelijk weten de ouders van Joe dat niet. :?

jef
21 april 2006, 21:51
Hopelijk weten de ouders van Joe dat niet. :?
IK wist dat ook niet, nu begin ik me af te vragen wat was dan de echte reden van dit brood?

Gargamel
22 april 2006, 04:29
TV gaat nogal werk hebben om iedereen te filmen die brood bakt.

Filmden ze de messenslijper ?Neen zekers.

Thai
22 april 2006, 05:05
Waar zijn we mee bezig? Wie houdt men voor het lapje?

wat ik me afvraag ... Waarom ?

Waarom blijven ze zich zo halstarrig vast klampen aan de leugen? Hoe lang het nog duren vooraleer ze beseffen dat zij de ware oplossing onmogelijk maken?
hoe was dat gezegde nu weer ? als je geen deel bent van de oplossing, dan ben je deel van het probleem.

driewerf
24 april 2006, 17:57
Waardeloze tekst, waarvan de vooringenomenheid druipt, en die zo zwaar van leugens is dat de Titanic geen ijsberg zoudt behoeven om te zinken.
En ik ben lang niet de enige die de islamwereld met nuchterheid durft te bekijken.
Het zou voor de verandering eens goed zijn indien de linkse angsthazen dat zelfs ook eens zouden doen.

Je kan hier beginnen Khonnor, je hoeft er niet eens van onder je kerktoren vandaan :

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/index.php


De Marokkanen van het Rif

From the desk of Jan Neckers (http://www.brusselsjournal.com/janneckers) on Wed, 2006-04-19 18:52
In de multi-kulmaatschappij is het de rigueur (en liefst in die taal) dat men rekening houdt met de “culturele” achtergrond van de tegenvoeter en naast dat respect ook nog wat kniebuigingen maakt op voorwaarde dat het een niet-Europese “cultuur” is. Als Europeaan ben je enigszins geneigd om bij het woordje cultuur aan van Beethovens Vijfde of Dostojevski’s Schuld en Boete te denken maar dat is nu juist niet de bedoeling.
Om maar de eerste paragraaf te onkrachten, hieronder de lijst van de gastlanden van Euorpalia, het grootste cultuurfestival van België:
Itralie, Nederland, Groot-Britannie, Frankrijk, BRD, Belgie, Griekenland, Spanje, Oostenrijk, Japan, portugal, Mexico, Horta, Tsjechie, Hongarije, Brussel, Polen, Bulgarije, italie (nogmaals), Rusland.

driewerf
24 april 2006, 17:58
En ik ben lang niet de enige die de islamwereld met nuchterheid durft te bekijken.
Het zou voor de verandering eens goed zijn indien de linkse angsthazen dat zelfs ook eens zouden doen.

Je kan hier beginnen Khonnor, je hoeft er niet eens van onder je kerktoren vandaan :

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/index.php


De Marokkanen van het Rif

Als multikullers over “cultuur” spreken gaat het meestal over gebruiken en zeden die verhinderen dat ooit één echt cultuurproduct het licht zal zien. De oh’s en de ah’s van bewondering en participatiepret zijn echter wel een verplicht nummer wanneer men de resultaten van een bloedige slachtpartij bij het offerfeest of de mierzoete tandenmoordenaars van het suikerfeest mag nuttigen.De auteur heeft dus nog nooit van Wajang-poppen gehoord, kabukitheater, de schitterende moskeeën van Ispahan, het Alhambra, of het Burubudor-complex.

driewerf
24 april 2006, 17:59
Maar zodra het woord criminaliteit valt in verband met de vele Marokkaanse racisten die permanent overlast plegen (nog een multikul codewoord om gewelddadige overvallen tot een bagatel te herleiden), dan kan er alleen maar sprake zijn van kansarmoede, sociale achteruitstelling en “racisme” vanwege de veelal bejaarde slachtoffers (al wordt bij jongeren uiteraard graag een mp3-speler meegepikt). Dan zwijgen de weldenkenden over de “culturele” achtergrond van deze Marokkaanse nazi’s.

Blijkbaar kent de auteur het verschil niet tussen overlast en overval. Tja, er bestaan prima taalcursussen voor anderstaligen, een aanrader vor hem.
Wat de culturele achtergrond van de 'hangjongeren' betreft heeft hij wel echt pech. Ik denk dat de verwesterse migrant eerder tot dat soort wanpraktijken overgaat dan de fundamentalist. Pech.

baarle
24 april 2006, 18:15
wat ik me afvraag ... Waarom ?

Waarom blijven ze zich zo halstarrig vast klampen aan de leugen?

Macht.

Sinds de jaren 50-60 is er een emancipatieproces van de doorsnee burger bezig. Mensen zijn beter opgeleid, worden mondig en welvarender. Ze worden onafhankelijker van partijen, mutualiteiten en vakbonden en eisen reële beleidsinspraak.

Dat is een enorm risico voor onze elite: ze raakt haar controle over de bevolking kwijt. Wat vandaag de dag bezig is, is geen oorlog van migranten tegen Belgen, maar een oorlog van de elite tegen de Belgische bevolking, met het doel de controle te herstellen.

In die strijd zijn alle middelen goed. Bijzonder efficiënt blijkt de invoer van een nieuw proletariaat én van karrevrachten nieuwe kiezers die wel nog dankbaar en onderworpen zijn én wel nog op de juiste partijen stemmen.

De migranten zijn hét wapen van de elite tegen het volk.

Bhairav
24 april 2006, 18:24
De migranten zijn hét wapen van de elite tegen het volk.
:rofl:

Big_daddy
24 april 2006, 18:39
Macht.

Sinds de jaren 50-60 is er een emancipatieproces van de doorsnee burger bezig. Mensen zijn beter opgeleid, worden mondig en welvarender. Ze worden onafhankelijker van partijen, mutualiteiten en vakbonden en eisen reële beleidsinspraak.

Dat is een enorm risico voor onze elite: ze raakt haar controle over de bevolking kwijt. Wat vandaag de dag bezig is, is geen oorlog van migranten tegen Belgen, maar een oorlog van de elite tegen de Belgische bevolking, met het doel de controle te herstellen.

In die strijd zijn alle middelen goed. Bijzonder efficiënt blijkt de invoer van een nieuw proletariaat én van karrevrachten nieuwe kiezers die wel nog dankbaar en onderworpen zijn én wel nog op de juiste partijen stemmen.

De migranten zijn hét wapen van de elite tegen het volk.

Goed zo Egidius, gij snapt het. Ben je niet bang dat je stemmingmakerij je zuur kan opbreken ?

andev
24 april 2006, 19:15
Ofwel van pa een ticketje gekregen van Royal Air Maroc, en direct, naar nonkel Yousouf gestuurd om op zijn geiten in het rif gebergte te gaan passen.

als tegenprestratie, komen ze dan binnen een jaar of 3 terug met de dochter van nonkel Yousouf, trouwen ermee, en 3 maand later zit nonkel Yousouf hier werkt 1 dag in de kebapzaak, van het ACW ;-) en trekt daarna dop, en kan hij hem een nieuw hartklep laten steken op ons kosten.

allé dat is een van de mogelijkheden hé...

Het kan ook zijn dat ze inderdaad, zolang het wat te heet buiten is in de gepiekte en omgekate BMW van hun grote broer mogen slapen.

Ik vrees dat je gelijk hebt... De vogels zijn (voorlopig...) gaan vliegen, zo slim zullen ze wel zijn. Ze hebben genoeg soortgenoten in de ons omringende landen waar ze kunnen onderduiken en zelfs een "nieuw leven"van profitariaat en straatschuimerij beginnen. Ze "verliezen" hun papieren en vragen als grote achtergestelde slachtoffers weer ergens "asiel" aan...
Maar ik hoop dat ik me vergis, want zo komen we ook nergens, en andere "nieuwkomers" nemen ondertussen hun plaats in en hun maniertjes over.

andev
24 april 2006, 19:45
Ik zeg niet dat iemand HAD kunnen tussenkomen. Ik zeg wel dat de vergelijking die de schrijver in het stukje aangehaald door Knor maakt volledig van de pot gerukt is en walgelijk bovendien. Absurder kan je het niet voorstellen. De moord op Joe aangrijpen om te pleiten voor meer recht om je zelf, en vooral, je eigen goederen, gewapenderhand te verdedigen.

Ben jij nu helemaal multicul-idioot aan het worden? Hebben we zelfs al het recht niet meer om onszelf en/of onze goederen te verdedigen tegen krapuul van de richel waar jij hier al de hele tijd de grote beschermheer van zit uit te hangen door uit te leggen hoe verkeerd WIJ wel zijn???

"Ik zeg niet dat iemand HAD " kunnen tussenkomen..." Ik meen precies te begrijpen dat jij de omstaanders eerder als lafaards die niet durfden ingrijpen aan het beschouwen was?

In het onderstaande tekstje dat ik ergens las en opgeslagen heb voor verder gebruik, telkens het zal passen, kun je voor de gelegenheid misschien "moslims" vervangen door "Noord-Afrikanen" en "terroristen" door "criminineel gespuis"...
Heb je weer iets om op te "kauwen".

Het feit blijft dat een commentator van Al Jazeera na een reeks bloedige, in naam van Allah gepleegde aanslagen een prangende vraag stelde: ,,Niet alle moslims zijn terroristen, maar hoe komt het dat tegenwoordig de meeste terroristen wel moslims zijn?''

baarle
24 april 2006, 19:55
Ben je niet bang dat je stemmingmakerij je zuur kan opbreken ?

I teach you. Doe er je voordeel mee!

Knuppel
24 april 2006, 21:05
Absurder kan je het niet voorstellen. De moord op Joe aangrijpen om te pleiten voor meer recht om je zelf, en vooral, je eigen goederen, gewapenderhand te verdedigen.

Absurder kan je het niet voorstellen. De moord op Joe aangrijpen om te pleiten voor meer recht om je zelf, en vooral, je eigen goederen, gewapenderhand te verdedigen.

Absurder kan je het niet voorstellen. De moord op Joe aangrijpen om te pleiten voor meer recht om je zelf, en vooral, je eigen goederen, gewapenderhand te verdedigen.

http://bestsmileys.com/sick/2.gif http://bestsmileys.com/sick/6.gif http://bestsmileys.com/sick/7.gif http://bestsmileys.com/textinbubble2/17.gif

Big_daddy
4 mei 2006, 11:36
I teach you. Doe er je voordeel mee!

Daar ben ik te stom voor, ben je daar nog steeds niet achter gekomen ? Wat stom van je ...