PDA

View Full Version : Da Vinci Code quest


Kim
22 april 2006, 16:09
http://flash.sonypictures.com/movies/davincicodequest/

Best wel leuk, maar niet gemakkelijk!

Jozef Ostyn
22 april 2006, 16:56
Niets is zo overroepen als dit belachelijk boek.

Kim
22 april 2006, 16:59
Niets is zo overroepen als dit belachelijk boek.

Het is en blijft fictie uiteraard.

Ik vond het wel redelijk goed. :)

Jozef Ostyn
22 april 2006, 17:13
Het is en blijft fictie uiteraard.

Ik vond het wel redelijk goed. :)

Verhaal dat zo oud is als de straat. Geef mij dan maar Foucault's Pendulum van Umberto Eco.

Kim
22 april 2006, 17:53
"Volgens Maria Magdalena", van Marianne Fredriksson, is ook niet slecht.

Jazeker
22 april 2006, 17:56
Het is en blijft fictie uiteraard.

Ik vond het wel redelijk goed. :)

Ik vond het een flauw boek. Die conspiracy theory weetjes zijn wel leuk natuurlijk, maar het verhaal zelf is voorspelbaar en de personages zijn zo vlak dat je ze onder de deur kunt schuiven.

Jazeker
22 april 2006, 17:57
Verhaal dat zo oud is als de straat. Geef mij dan maar Foucault's Pendulum van Umberto Eco.

Eikes... ooit 100 blz ver in geraakt en dan weggelegd. Zo een etaleringsdrang van de eigen eruditie heb ik nog nooit gezien.

Supe®Staaf
23 april 2006, 10:02
Verhaal dat zo oud is als de straat. Geef mij dan maar Foucault's Pendulum van Umberto Eco.:thumbsup:

Ik meende net hetzelfde aan te raden voor wie graag eens snoept van die materie.
Véél gedocumenteerder, accurater, spitsvondiger, fijner van opzet, geestiger, realistischer (er wordt ferm de draak gestoken met de 'esotherische genootschappen')..........

Vinci-Code: stationsroman, pulp
Slinger: wereldliteratuur

Supe®Staaf
23 april 2006, 10:03
Eikes... ooit 100 blz ver in geraakt en dan weggelegd. Zo een etaleringsdrang van de eigen eruditie heb ik nog nooit gezien.Als je het niet goed vindt, wil dat zeggen dat je het niet begrijpt.:-P :-P :-P

BigF
23 april 2006, 10:05
Ik vond het een flauw boek. Die conspiracy theory weetjes zijn wel leuk natuurlijk, maar het verhaal zelf is voorspelbaar en de personages zijn zo vlak dat je ze onder de deur kunt schuiven.
Nice one, Jazeker!
:thumbsup:

P.s. Zelf de code niet gelezen, teveel negatieve recensies gelezen, zie o.m. hierboven...

puud
23 april 2006, 10:59
Verhaal dat zo oud is als de straat. Geef mij dan maar Foucault's Pendulum van Umberto Eco.
Ik vind Eco een eigenaardig auteur. 'De naam van de roos' heb ik gelezen, herlezen en zal hem nog lezen. 'L'île du jour d'avant' (L'Isola del giorno prima) - ik ken de nederlandse titel niet - vind ik oervervelend, traag vooruitgaand, kortom ik heb hem niet uitgelezen.
Van Dan Brown ben ik ooit begonnen met 'Het Bernini mysterie'. Mijn mening? Een flutboek.

van Maerlant
23 april 2006, 15:43
Zwak boek. Een misdaadromannetje van 13 in een dozijn.

C uit W
23 april 2006, 15:48
Overroepen tot en met.

van Maerlant
23 april 2006, 15:50
d'office

Jozef Ostyn
23 april 2006, 20:28
Ik vind Eco een eigenaardig auteur. 'De naam van de roos' heb ik gelezen, herlezen en zal hem nog lezen. 'L'île du jour d'avant' (L'Isola del giorno prima) - ik ken de nederlandse titel niet - vind ik oervervelend, traag vooruitgaand, kortom ik heb hem niet uitgelezen.
Van Dan Brown ben ik ooit begonnen met 'Het Bernini mysterie'. Mijn mening? Een flutboek.

Het Eiland van de vorige dag was inderdaad stukken zwakker. Foucault's Pendulum was echter zeer goed.

Havana
24 april 2006, 09:56
Verhaal dat zo oud is als de straat. Geef mij dan maar Foucault's Pendulum van Umberto Eco.

Ik heb de Da Vinci Code nog niet gelezen, maar de Slinger van Foucault is idd een goed boek en staat tevens bol van de mysterieuze verhalen van de Tempeliers. Aardig leesvoer.

Het verhaal is niet nieuw, de hype wel.

vlijmscherp
24 april 2006, 09:57
Da Vinci Code is gewoon een goed boek, fictie uiteraard. En smaken verschillen nietwaar...