PDA

View Full Version : Lifo?


Tantist
4 augustus 2003, 16:31
Kan mij eens iemand zeggen wie er zo'n stuk in zijn voeten had dat ie beslist heeft dat de aanvragen voor een verblijfsvergunning volgens het LIFO (last in first out) systeem moeten gebeuren?

Voltaire
4 augustus 2003, 18:35
Is dat echt zo? Amai, rechtvaardig is anders :?

filosoof
5 augustus 2003, 15:24
Is dat echt zo? Amai, rechtvaardig is anders :?
Wie maakte je wijs dat rechtvaardigheid de wereld regeert?

Voltaire
6 augustus 2003, 12:20
Is dat echt zo? Amai, rechtvaardig is anders :?
Wie maakte je wijs dat rechtvaardigheid de wereld regeert?

Geen idee, ik ben al blij dat cynisme mij niet regeert :wink:

circe
6 augustus 2003, 12:36
Nou mij lijkt het wel logisch:

vroeger bleven de procedures aanslepen, met als gevolg dat mensen hier jaren woonden vooraleer ze definitief uitgeprocedeerd waren

nu zijn de regels veranderd en zou de procedure veel sneller moeten verlopen.

Bijgevolg: de laatsten worden nu onmiddellijk behandeld volgens het nieuwe systeem, waarbij ze dus geen jaren in het land zullen kunnen verblijven, terwijl de eersten die hier toch al lang waren nog maar eventjes langer mogen blijven.

filosoof
6 augustus 2003, 14:04
Is dat echt zo? Amai, rechtvaardig is anders :?
Wie maakte je wijs dat rechtvaardigheid de wereld regeert?

Geen idee, ik ben al blij dat cynisme mij niet regeert :wink:
D�*t dacht je maar! :lol:

Voltaire
6 augustus 2003, 14:28
Nou mij lijkt het wel logisch:

vroeger bleven de procedures aanslepen, met als gevolg dat mensen hier jaren woonden vooraleer ze definitief uitgeprocedeerd waren

nu zijn de regels veranderd en zou de procedure veel sneller moeten verlopen.

Bijgevolg: de laatsten worden nu onmiddellijk behandeld volgens het nieuwe systeem, waarbij ze dus geen jaren in het land zullen kunnen verblijven, terwijl de eersten die hier toch al lang waren nog maar eventjes langer mogen blijven.

Bij FIFO (first in first out) zouden de oudste dossiers het eerst behandeld worden, wat is daar onlogisch aan en meer nog, waarom zouden zij die niet aan de voorwaarden voor een verblijfsvergunning voldoen en hier al lang zitten hiervan mogen blijven profiteren en de "nieuwelingen" niet?

Voltaire
6 augustus 2003, 14:30
D�*t dacht je maar! :lol:

Ik geef toe, eigenlijk ben ik een smurf in schaapsvacht :(

Pat
6 augustus 2003, 14:50
Nou mij lijkt het wel logisch:

vroeger bleven de procedures aanslepen, met als gevolg dat mensen hier jaren woonden vooraleer ze definitief uitgeprocedeerd waren

nu zijn de regels veranderd en zou de procedure veel sneller moeten verlopen.

Bijgevolg: de laatsten worden nu onmiddellijk behandeld volgens het nieuwe systeem, waarbij ze dus geen jaren in het land zullen kunnen verblijven, terwijl de eersten die hier toch al lang waren nog maar eventjes langer mogen blijven.

Bij FIFO (first in first out) zouden de oudste dossiers het eerst behandeld worden, wat is daar onlogisch aan en meer nog, waarom zouden zij die niet aan de voorwaarden voor een verblijfsvergunning voldoen en hier al lang zitten hiervan mogen blijven profiteren en de "nieuwelingen" niet?

Het systeem is onrechtvaardig want er wordt met twee maten en gewichten gewerkt (een verschil in de behandeling van nieuwe asielzoekers versus de oudere asielzoekers) Anderzijds, zonder het FIFO wordt het hier een straatje zonder einde: tegen de tijd dat de oudere dossiers afgewerkt zijn, verblijven de nieuwe asielzoekers reeds te lang in het land om een vlotte afhandeling te bewerkstelligen.

U moet toch ergens een streep trekken en met een propere lei beginnnen om het problematisch asielbeleid eindelijk is aan te pakken.

Voltaire
6 augustus 2003, 15:03
Nou mij lijkt het wel logisch:

vroeger bleven de procedures aanslepen, met als gevolg dat mensen hier jaren woonden vooraleer ze definitief uitgeprocedeerd waren

nu zijn de regels veranderd en zou de procedure veel sneller moeten verlopen.

Bijgevolg: de laatsten worden nu onmiddellijk behandeld volgens het nieuwe systeem, waarbij ze dus geen jaren in het land zullen kunnen verblijven, terwijl de eersten die hier toch al lang waren nog maar eventjes langer mogen blijven.

Bij FIFO (first in first out) zouden de oudste dossiers het eerst behandeld worden, wat is daar onlogisch aan en meer nog, waarom zouden zij die niet aan de voorwaarden voor een verblijfsvergunning voldoen en hier al lang zitten hiervan mogen blijven profiteren en de "nieuwelingen" niet?

Het systeem is onrechtvaardig want er wordt met twee maten en gewichten gewerkt (een verschil in de behandeling van nieuwe asielzoekers versus de oudere asielzoekers) Anderzijds, zonder het FIFO wordt het hier een straatje zonder einde: tegen de tijd dat de oudere dossiers afgewerkt zijn, verblijven de nieuwe asielzoekers reeds te lang in het land om een vlotte afhandeling te bewerkstelligen.

U moet toch ergens een streep trekken en met een propere lei beginnnen om het problematisch asielbeleid eindelijk is aan te pakken.

Dan moeten ze dat maar toegeven, en een echte, duidelijke streep trekken, en dus nog eens een regularisatie doen van de diegenen die hier allang verblijven, of ze moeten meer volk inzetten om die dossiers te behandelen.

Opa Pipo
6 augustus 2003, 15:49
http://www.dofi.fgov.be/dienst%20dvz/nederlands/parlementaire%20vragen/568.pdf

volgens het antwoord op deze parlementaire vraag zou nood aan de toepasing van dit principe toen reeds achterhaald zijn door de feiten, nl vermindering van het aantal aanvragen en dus ook van de lange wachttijden :?:

Voltaire
6 augustus 2003, 19:28
http://www.dofi.fgov.be/dienst%20dvz/nederlands/parlementaire%20vragen/568.pdf

volgens het antwoord op deze parlementaire vraag zou nood aan de toepasing van dit principe toen reeds achterhaald zijn door de feiten, nl vermindering van het aantal aanvragen en dus ook van de lange wachttijden :?:

Het mysterie groeit...

Alhoewel, ik peins dat ze gewoon niet veel goesting hebben om het principe terug FIFO te maken i.p.v. LIFO, maar het kan zijn dat ik het niet ver genoeg zoek :wink: