PDA

View Full Version : Doofpot-operatie


Oeteke
25 april 2006, 14:14
wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???


Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?


Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.

vlijmscherp
25 april 2006, 14:17
kan jij zien dat ze "kroeskoppekes" hebben???? trouwens, ik ken genoeg Vlamingen met zulk haar, waarom niet????
en die kledij, vind maar een jongere die niet zulke kledij aan heeft.

idd, veel mensen zochten een zondebok, en liefst de gehele moslimgemeenschap dan maar. Nu blijkt dat het geen moslims zijn, is er een complot.

Nick_
25 april 2006, 14:20
Wie een trainingspak draagt is dus Marokkaan.
Wie kroeshaar heeft, is Marokkaan.

Man, man, man, ik dacht dat ik alles gehad had van idiote opmerkingen, maar dit slaat toch wel alles hoor.

De eerste prijs voor idiotie! :cheer:

Kim
25 april 2006, 14:21
1. De beelden die we tot hiertoe gezien hebben, waren nooit echt scherp. Enkel de beelden waarbij de jongeren wegliepen, waren redelijk duidelijk. Op het eerste zicht leken het inderdaad Noord-Afrikanen, maar dat kon je niet met zekerheid zeggen.

2. Klederdracht heeft niets met nationaliteit te maken. Ik ken vele blanke jongens die zich kleden zoals bekende zwarte rappers

3. Het is een goed initiatief van de moslimgemeenschap om mee te lopen. Ik heb geen andere Marokkanen gehoord die zeker wisten dat de daders Marokkaans waren (maar u heeft ongetwijfeld wel een link naar een uitspraak/commentaar).

4. Die beelden zullen nog wel vrijgegeven worden, alleen zit men met het probleem dat er één minderjarige is (wat maakt dat de afbeelding in se niet verspreid mag worden). Ik ben er echter zeker van dat, zodra men de tweede dader gevat heeft men de beelden zal tonen. Het beeld van de tweede dader zal sowieso vroeger vrijgegegeven worden omdat deze persoon nog niet gevat werd.

5. Hoe zouden 2 Marokkanen zijn mp3-speler gevraagd hebben, in het Marokkaans?

Oeteke
25 april 2006, 14:22
Wie een trainingspak draagt is dus Marokkaan.
Wie kroeshaar heeft, is Marokkaan.

Man, man, man, ik dacht dat ik alles gehad had van idiote opmerkingen, maar dit slaat toch wel alles hoor.

De eerste prijs voor idiotie! :cheer:

man man man.
blijkbaar nooit met marokkanen opgetrokken he..
Kheb er zelf gvd jaren mee op straat rondgehangen, dus ik zal het verschil wel zien zeker???

Kroeskoppen bestaan niet bij EUROPESE MENSEN!!!
of ge da nu gelooft of nie

en een beschaafde, welopgevoede Belg draagt zo geen trainingpakken, tenzij hij gaat sporten, anders wordt ge vergeleken met ne marokkaan.
Hier in Mechelen toch.
Hier loopt geen enkele Belg met zo'n pak rond om naar school te gaan of zo...enkel de marokkanen.

en hier nog een feit dat niet zo bevestigend is voor het onderzoek:
School herkende opgepakte jongen niet op foto's

De Poolse jongere die gisteren is opgepakt in verband met het onderzoek naar de moord op Joe Van Holsbeeck liep school aan het Athénée Léonard de Vinci in Anderlecht. De directeur en de opvoeders van de school hadden hem niet herkend op de foto's die in de pers werden verspreid. Dat heeft de directeur gezegd tijdens een persconferentie. De zestienjarige leerling werd gisteren door de politie rond 16.30 uur opgepakt .

"We waren erg verrast toen we het nieuws hoorden", zegt directeur Alain Faure. "Toen we ondervraagd werden door de politie hadden noch de opvoeders noch ikzelf hem herkend op de foto's. Het gaat trouwens om een jongere die ons geen problemen stelde en die goed werkte."

Deze voormiddag organiseerde het atheneum een vergadering met alle leerlingen en leerkrachten. "De leerlingen zijn geschokt", aldus de prefect. "We moeten nu het nieuws verwerken. De klasverantwoordelijken zullen ons de keuzes van de leerlingen doorgeven. Zij kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om een van de volgende dagen een gezamenlijk bericht te sturen naar de pers."
HLN

Boadicea
25 april 2006, 14:24
En heel die brave, linkse media heeft ons bijna 2 weken doen geloven dat het Noord-Afrikanen waren. Zelfs een politicus met Marokkaanse roots speelde het spelletje mee. En nu gaat links beweren, dat wie hen geloofde, een racist met vooroordelen is.
Nou, voor mij blijven ze er vreemd uitzien als Polen, maar iemand anders postte een interessant bericht. Naar het schijnt moet er in Polen een kleine gemeenschap bestaan, die van Tartaars origine en dus donkerer is. Het enige nadeel is, dat het moslims zijn en dan zijn we met deze piste te bewandelen, weer de racist aan het uithangen en ga zo verder.
Weten de wet- of beter zoethouders van dit land eigenlijk nog wel wat ze zeggen?

Oeteke
25 april 2006, 14:25
3. Het is een goed initiatief van de moslimgemeenschap om mee te lopen. Ik heb geen andere Marokkanen gehoord die zeker wisten dat de daders Marokkaans waren (maar u heeft ongetwijfeld wel een link naar een uitspraak/commentaar).

5. Hoe zouden 2 Marokkanen zijn mp3-speler gevraagd hebben, in het Marokkaans?


3. op de vrt kreeg ne marokkaan 20seconden spreektijd na de mars. Daarop zei die dat de daders marokkaan waren

5. zoals elke welopgevoede mens weet, spreken de marokkanen overt algemeen Frans.


Let op mijn woorden, dit gaat nog een blunder van jewelste worden, door de verkeerde op te sluiten, en de moordernaars nog vrij te laten rondlopen...

ik geloof de politie gewoon niemeer..punt

Kim
25 april 2006, 14:28
3. op de vrt kreeg ne marokkaan 20seconden spreektijd na de mars. Daarop zei die dat de daders marokkaan waren

5. zoals elke welopgevoede mens weet, spreken de marokkanen overt algemeen Frans.


3. Stel: een Duitser steekt een Belg neer in Brussel. De VRT ondervraagt mij en ik zeg dat de dader een Belg was, enkel verdergaand op zijn uiterlijk. Je ziet toch zelf dat dit geen absolute waarheid is?

5. U bent nog niet in Antwerpen geweest want dan zou u weten dat de Marokkanen daar een mengeling spreken van Nederlands, Marokkaans en Frans. En daarbij, wie zegt dat die twee Polen geen Frans spraken? Eén van hen zat op school in Brussel, waar hij allicht geen onderwijs kreeg in de Poolse taal!

Nick_
25 april 2006, 14:30
man man man :roll:

:-)

Boadicea
25 april 2006, 14:32
3. op de vrt kreeg ne marokkaan 20seconden spreektijd na de mars. Daarop zei die dat de daders marokkaan waren

5. zoals elke welopgevoede mens weet, spreken de marokkanen overt algemeen Frans.


Let op mijn woorden, dit gaat nog een blunder van jewelste worden, door de verkeerde op te sluiten, en de moordernaars nog vrij te laten rondlopen...

ik geloof de politie gewoon niemeer..punt

Mij stoort het vooral dat zelfs de Marokkanen, die beweren dat ze mensen uit hun gemeenschap duidelijk van anderen kunnen onderscheiden, er ook stevast van overtuigd waren dat het inderdaad mensen uit hun gemeenschap waren.
De gemoederen begonnen hoog op te lopen tussen de Marokkaanse en de Belgische gemeenschap en nu komt men met een Pool op de proppen.
Juist nu België gesanctioneerd wordt door de EU wegens racisme ten opzichte van het niet openstellen van de grenzen voor ... Poolse arbeiders. Op de koop toe wil de VDAB Belgische werklozen gaan verplichten om die jobs waar normaal Polen in belanden, aan te nemen.
Komt die nationaliteit niet handig uit? En die daders meteen minderjarig maken, terwijl ze op de laatst getoonde beelden er ouder dan 18 uitzagen, is dat ook niet handig om hun identiteit achter te houden? De media kan ons wijsmaken wat men wil.

Nick_
25 april 2006, 14:36
Mij stoort het vooral dat zelfs de Marokkanen, die beweren dat ze mensen uit hun gemeenschap duidelijk van anderen kunnen onderscheiden, er ook stevast van overtuigd waren dat het inderdaad mensen uit hun gemeenschap waren.

Mij stoort dat helemaal niet. De beelden waren te onduidelijk om conclusies uit te trekken en dat heeft iedereen nu eenmaal gedaan.
Terwijl nog altijd niet zeker is wat de origine van de twee 'Polen' is.
In ieder geval heeft de Marokkaanse gemeenschap het juiste signaal gegeven. Ik probeer me al de reacties voor te stellen, indien ze hadden gezegd dat het zeker géén Noord-Afrikanen waren. (voordat de nationaliteit van het duo bekend werd)

In ieder geval is het duidelijk: voor jullie stijfkoppen is iedere reden goed om al wat 'bruin' is aan te vallen.

vlijmscherp
25 april 2006, 14:37
hoe laag kan je zinken??? nu blijkt dat de vooroordelen niet altijd kloppen, is er een doofpot!!!!
leer leven met de realiteit aub!

baarle
25 april 2006, 14:41
Hoe zouden 2 Marokkanen zijn mp3-speler gevraagd hebben, in het Marokkaans?

Ruik ik daar opkomende communautaire spanningen? :-)

Mitgard
25 april 2006, 14:42
grappig hoe je die VB'ers nu ziet kronkelen als een paling op het droge.

Oeteke
25 april 2006, 14:44
3. Stel: een Duitser steekt een Belg neer in Brussel. De VRT ondervraagt mij en ik zeg dat de dader een Belg was, enkel verdergaand op zijn uiterlijk. Je ziet toch zelf dat dit geen absolute waarheid is?

5. U bent nog niet in Antwerpen geweest want dan zou u weten dat de Marokkanen daar een mengeling spreken van Nederlands, Marokkaans en Frans. En daarbij, wie zegt dat die twee Polen geen Frans spraken? Eén van hen zat op school in Brussel, waar hij allicht geen onderwijs kreeg in de Poolse taal!

joenges toch, gelle zijt allemaal zo geindoctrineerd met die multikul.
OPEN UW OGEN VOORDAT DE MOHAMMED ZE MET EEN MES DICHTMAAKT!!
jullie zijn hopeloos, maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor de klootemaatschappij die er nu is, en waardat niemand nog veilig over straat durft te lopen.

een Welgemeende proficiat!!!

vlijmscherp
25 april 2006, 14:45
joenges toch, gelle zijt allemaal zo geindoctrineerd met die multikul.
OPEN UW OGEN VOORDAT DE MOHAMMED ZE MET EEN MES DICHTMAAKT!!
jullie zijn hopeloos, maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor de klootemaatschappij die er nu is, en waardat niemand nog veilig over straat durft te lopen.

een Welgemeende proficiat!!!

waar loop jij over straat? ik zelf in aalst, zele, sint-niklaas, gent, brussel. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op straat.

open jij uw ogen en zie heel die racistische bullshit niet klopt.

Oeteke
25 april 2006, 14:45
hoe laag kan je zinken??? nu blijkt dat de vooroordelen niet altijd kloppen, is er een doofpot!!!!
leer leven met de realiteit aub!

idem voor u.
WAKE UP!!!

kzal is wa fotos posten van de marokkanen hier uit Mechelen.
Kan u zelfs namen geven van die mannen....

Wordt aub wakker voor het te laat is

en ik ben gene VB'er, ik ben een OOSTBLOKKER maar gene pool!

Oeteke
25 april 2006, 14:46
5. U bent nog niet in Antwerpen geweest want dan zou u weten dat de Marokkanen daar een mengeling spreken van Nederlands, Marokkaans en Frans. En daarbij, wie zegt dat die twee Polen geen Frans spraken? Eén van hen zat op school in Brussel, waar hij allicht geen onderwijs kreeg in de Poolse taal!

Antwerpen, de stad der vreemdelingen bedoelt ge.

IK WIL DAAR NIEMEER komen omdak ik me er nie veilig voel met al de buitenlands onkruid

Nick_
25 april 2006, 14:47
kzal is wa fotos posten van de marokkanen hier uit Mechelen.
Kan u zelfs namen geven van die mannen....


Ja geef snel op, die namen. Dan kan ik ze aangeven wegens ondeftige klederdracht. :lol:

Nick_
25 april 2006, 14:48
En hop, snel een kapperszaak binnen, weg die kroeskrullekes.

Mitgard
25 april 2006, 14:48
joenges toch, gelle zijt allemaal zo geindoctrineerd met die multikul.
OPEN UW OGEN VOORDAT DE MOHAMMED ZE MET EEN MES DICHTMAAKT!!
jullie zijn hopeloos, maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor de klootemaatschappij die er nu is, en waardat niemand nog veilig over straat durft te lopen.

een Welgemeende proficiat!!!

ach, ik loop toch vrij zelden over straat.
ik neem vaker de fiets.

vlijmscherp
25 april 2006, 14:49
Antwerpen, de stad der vreemdelingen bedoelt ge.

IK WIL DAAR NIEMEER komen omdak ik me er nie veilig voel met al de buitenlands onkruid

ik ben in mijn leven nog maar 1 keer aangevallen geweest door een bende van een 30-40 man.
weet je welk "ras" ze hadden? jawel, Vlamingen!

wat nu? moet ik schrik hebben van alle Vlamingen???

baarle
25 april 2006, 14:51
waar loop jij over straat? ik zelf in aalst, zele, sint-niklaas, gent, brussel. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op straat.

Brute pech dat ge daar nu toch juist Zele bijschrijft...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=50171

Meisje (15) afgeperst door allochtone jongeren


Een 15-jarig meisje uit Zele, dat elke dag de trein neemt naar school in Dendermonde, is meermaals het slachtoffer geworden van steaming. Dat maakte het parket van Dendermonde vandaag bekend.

Vijf allochtone jongeren dwongen haar geld af te geven. Het meisje werd vier keer lastig gevallen. Twee keer gaf ze geld af aan haar belagers: 60 en 100 euro. De vijf minderjarige daders uit Zele konden gevat worden. Zij worden ter beschikking gesteld van de jeugdrechter, aldus het parket.


Misschien eens nen nieuwe bril kopen als ge over straat loopt?

vlijmscherp
25 april 2006, 14:52
Brute pech dat ge daar nu toch juist Zele bijschrijft...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=50171

Meisje (15) afgeperst door allochtone jongeren


Een 15-jarig meisje uit Zele, dat elke dag de trein neemt naar school in Dendermonde, is meermaals het slachtoffer geworden van steaming. Dat maakte het parket van Dendermonde vandaag bekend.

Vijf allochtone jongeren dwongen haar geld af te geven. Het meisje werd vier keer lastig gevallen. Twee keer gaf ze geld af aan haar belagers: 60 en 100 euro. De vijf minderjarige daders uit Zele konden gevat worden. Zij worden ter beschikking gesteld van de jeugdrechter, aldus het parket.


Misschien eens nen nieuwe bril kopen als ge over straat loopt?

en zo ga je over elke stad iets vinden. so????
dat is het punt niet hé, overal is er criminaliteit, maar je mag niet gaan veralgemenen.

Boadicea
25 april 2006, 14:53
Mij stoort dat helemaal niet. De beelden waren te onduidelijk om conclusies uit te trekken en dat heeft iedereen nu eenmaal gedaan.
Terwijl nog altijd niet zeker is wat de origine van de twee 'Polen' is.
In ieder geval heeft de Marokkaanse gemeenschap het juiste signaal gegeven. Ik probeer me al de reacties voor te stellen, indien ze hadden gezegd dat het zeker géén Noord-Afrikanen waren. (voordat de nationaliteit van het duo bekend werd)

In ieder geval is het duidelijk: voor jullie stijfkoppen is iedere reden goed om al wat 'bruin' is aan te vallen.

Voor jullie stijfkoppen zijn alle bochten goed om het in andermans boot te draaien.
De Marokkaanse gemeenschap heeft een goed signaal gegeven, daar ben ik het mee eens, al hoop ik dat ze nu niet van standpunt gaan veranderen.
Je twijfelt zelf aan het "origine" van die Polen. Is het niet? Je bekent ook dat ze er niet meteen Europees uitzien.
En nee: ik val niet alles wat "bruin" is aan. Enkel alles wat de samenleving onveilig maakt.

Boadicea
25 april 2006, 14:54
wat nu? moet ik schrik hebben van alle Vlamingen???

Van mijn alleszins al niet.

Nick_
25 april 2006, 14:54
Voor jullie stijfkoppen zijn alle bochten goed om het in andermans boot te draaien.
De Marokkaanse gemeenschap heeft een goed signaal gegeven, daar ben ik het mee eens, al hoop ik dat ze nu niet van standpunt gaan veranderen.
Je twijfelt zelf aan het "origine" van die Polen. Is het niet? Je bekent ook dat ze er niet meteen Europees uitzien.
En nee: ik val niet alles wat "bruin" is aan. Enkel alles wat de samenleving onveilig maakt.

Ik geef inderdaad toe dat ook ik dacht dat de daders Noord-Afrikaans of Turks waren. So?

Manuel*
25 april 2006, 14:55
- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen
Het slachtoffer had ook een "kroeskoppeke", zij het dan ietwat uitgegroeid... Ik betwijfel nochtans hooglijk dat hij een Marokkaan was. Er zijn overigens buiten de Marokkanen nog meer nationaliteiten waar men veel "kroeskoppekes" aantreft...

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.
Mijn kinderen dragen ook zulke klederdracht, net zoals al hun vriendjes en vriendinnetjes en van hen ben ik zeker dat ze geen Marokkanen zijn.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?
Omdat hen dat door de media ingefluisterd werd. Men probeerde hen al een schuldgevoel aan te praten vóór men wist om wie het ging.

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???
Omdat het om minderjarigen gaat en die worden beschermd.

Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?
Hoe zouden Marokkanen dat doen? In het Marokkaans? Wat is me dat nu voor een idiote stelling? Marokkanen zouden een andere taal kunnen leren, maar Polen niet?

Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.
Onzin. Dit heeft ALLES met racisme te maken.

Knuppel
25 april 2006, 14:56
ik ben in mijn leven nog maar 1 keer aangevallen geweest door een bende van een 30-40 man.
weet je welk "ras" ze hadden? jawel, Vlamingen!

wat nu? moet ik schrik hebben van alle Vlamingen???

Een bende van veertig man?
En jij leeft nog?
Heb jij chance gehad, zeg!
Een bende van twee Polen, één mes en een paar seconden blijkt namelijk voldoende te zijn om het er NIET levend vanaf te brengen.

Knorretje
25 april 2006, 14:57
Onzin. Dit heeft ALLES met racisme te maken.

ONZIN. Sinds wanneer zijn moslims een RAS ?

Mitgard
25 april 2006, 14:58
frank vanhecke, die heeft ook een kroeskop om U tegen te zeggen.
heeft er iemand klitteband? :-P

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40504000/jpg/_40504621_ok_vanheckeap203.jpg

vlijmscherp
25 april 2006, 14:58
ONZIN. Sinds wanneer zijn moslims een RAS ?

racisme gaat dan ook niet alleen over ras, het gaat ook over geloof, overtuiging, geslacht, ....

baarle
25 april 2006, 14:59
en zo ga je over elke stad iets vinden. so????
dat is het punt niet hé, overal is er criminaliteit, maar je mag niet gaan veralgemenen.

Ik citeer:

waar loop jij over straat? ik zelf in aalst, zele, sint-niklaas, gent, brussel. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op straat.

Deze meneer gebruikt dus het feit dat hij zich nog nooit onveilig gevoeld heeft op straat om een meisje van 15, dat meerdere malen bedreigd werd door een laffe bende van vijf allochtonen, het zwijgen op te leggen.


"Ta gueule, er is immers overal criminaliteit"...

Niet te geloven. Je continue �* vous respecter mais votre conduite est celle d'une ordure, monsieur.

Manuel*
25 april 2006, 14:59
ONZIN. Sinds wanneer zijn moslims een RAS ?
Heeft er iemand beweerd dat dat een "ras" is, of slaat uw fantasie weer op hol?

vlijmscherp
25 april 2006, 15:01
Ik citeer:

waar loop jij over straat? ik zelf in aalst, zele, sint-niklaas, gent, brussel. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op straat.

Deze meneer gebruikt dus het feit dat hij zich nog nooit onveilig gevoeld heeft op straat om een meisje van 15, dat meerdere malen bedreigd werd door een laffe bende van vijf allochtonen, het zwijgen op te leggen.


"Ta gueule, er is immers overal criminaliteit"...

Niet te geloven. Je continue �* vous respecter mais votre conduite est celle d'une ordure, monsieur.

het is niet omdat er op de treinen al iets gebeurd dat ik me onveilig voel, het is niet omdat er in het Centraal Station een moord gepleegd is dat ik niet meer daar durf komen. ik en duizenden anderen trouwens.

baarle
25 april 2006, 15:01
racisme gaat dan ook niet alleen over ras, het gaat ook over geloof, overtuiging, geslacht, ....

Volgens kaatd heeft dat er niets mee te maken en moogt ge dat absoluut niet vermengen.

Knorretje
25 april 2006, 15:01
Heeft er iemand beweerd dat dat een "ras" is, of slaat uw fantasie weer op hol?

Nee u hallucineert weer want u linkt de islam aan een ras en holt dus de betekenis van het woord racisme dus uit..

Manuel*
25 april 2006, 15:02
frank vanhecke, die heeft ook een kroeskop om U tegen te zeggen.
heeft er iemand klitteband? :-P

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40504000/jpg/_40504621_ok_vanheckeap203.jpg

Dat is pas het smoelwerk van een bandiet! :-D

Manuel*
25 april 2006, 15:03
Nee u hallucineert weer want u linkt de islam aan een ras en holt dus de betekenis van het woord racisme dus uit..

Er is er hier maar eentje die hallucineert en dat bent u, want ik heb op geen enkel moment de islam aan een ras gelinkt.

Boadicea
25 april 2006, 15:03
Ik geef inderdaad toe dat ook ik dacht dat de daders Noord-Afrikaans of Turks waren. So?

Waarom verwijt je mij dan dat ik op hetzelfde verkeerde spoor zat?

baarle
25 april 2006, 15:03
het is niet omdat er op de treinen al iets gebeurd dat ik me onveilig voel, het is niet omdat er in het Centraal Station een moord gepleegd is dat ik niet meer daar durf komen.

Het interesseert me geen lor - om een illustere vriend van mij op dit forum te citeren - wat u durft of niet durft. Het gaat niet om u, het gaat dat om meisje van 15 die aangevallen wordt door vijf Zweden.

Wedden dat ze een te kort rokje aan had?

Knorretje
25 april 2006, 15:05
Er is er hier maar eentje die hallucineert en dat bent u, want ik heb op geen enkel moment de islam aan een ras gelinkt.

Toch wel, heel uw betoog draait er rond.

Even eraan herinneren dat jij grif toegaf dat je hallucineert.
Benieuwd naar de stemmetjes die je vandaag nog gaat horen zonder dat ze uitgesproken worden. :lol:

Boadicea
25 april 2006, 15:06
frank vanhecke, die heeft ook een kroeskop om U tegen te zeggen.
heeft er iemand klitteband? :-P

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40504000/jpg/_40504621_ok_vanheckeap203.jpg

Hij ziet er Pools uit, net als Annemans. :lol:

Mensenlief ... gaan we nu iedereen op het uiterlijk bekeuren?

Nee, ik ben ook niet Arisch en het stoort me niet. Grappig hoe iedereen hier soms over elkaar denkt.

Manuel*
25 april 2006, 15:08
Toch wel, heel uw betoog draait er rond.
Daar draait mijn betoog helemaal niet rond, maar het verbaast me eigenlijk niet dat u dat niet begrepen heeft. *knip*

Geen persoonlijke aanvallen. Dank bij voorbaat.

mvg,
Arnold.

Knuppel
25 april 2006, 15:10
racisme gaat dan ook niet alleen over ras, het gaat ook over geloof, overtuiging, geslacht, ....

...zelfs uitsluiting wegens politieke overtuiging is racistisch.

Knorretje
25 april 2006, 15:11
Daar draait mijn betoog helemaal niet rond, maar het verbaast me eigenlijk niet dat u dat niet begrepen heeft. Er is wel meer wat u niet begrijpt, nietwaar?

Jouw 'betoog' (voor zover we dat zo kunnen noemen) hangt helemaal aaneen van het misbruik van het woord racisme.

By the way, ik begrijp idd niet waarom je je niet laat verzorgen voor je hallucinaties.
Of komen die te vaak van pas?:-P

Knorretje
25 april 2006, 15:14
...zelfs uitsluiting wegens politieke overtuiging is racistisch.

De persoonlijke aanvallen van Manuel zijn dus een voorbeeld van uiting van politiek racisme?

Manuel*
25 april 2006, 15:14
Jouw 'betoog' (voor zover we dat zo kunnen noemen) hangt helemaal aaneen van het misbruik van het woord racisme.
Wat geeft u het recht om te bepalen wat het juiste gebruik van het woord racisme is? Wat geeft u de macht om die definitie aan anderen op te leggen?

Boadicea
25 april 2006, 15:15
...zelfs uitsluiting wegens politieke overtuiging is racistisch.

Behalve als het door het CGKR gebeurd. :evil:
Waar blijven die eigenlijk? Moeten die geen rechtzaak inspannen tegen de media, politie en parket, die ten onrechte Noord-Afrikanen beschuldigd hebben? :twisted:

Knorretje
25 april 2006, 15:19
Wat geeft u het recht om te bepalen wat het juiste gebruik van het woord racisme is? Wat geeft u de macht om die definitie aan anderen op te leggen?

Ik leg niets op. Da's weeral een van jouw inbeeldingen.

Ik heb altijd gelezen dat de term racisme gelieerd is aan het woord ras. En dus uitsluiting betekent op basis van raciale kenmerken zoals huidskleur.

Luddo
25 april 2006, 15:26
frank vanhecke, die heeft ook een kroeskop om U tegen te zeggen.
heeft er iemand klitteband? :-P

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40504000/jpg/_40504621_ok_vanheckeap203.jpg
'k Heb die zondag nog gezien aan het Sportpaleis! Ik had gelukkig mijn MP3-speler niet bij! Maar ik hield wel mijn heupzakje met mijn portemonnee goed vast... voor 't geval dat 'm zou denken van in een paarse regering te stappen! Eerlijk gezegd... ik vind hem één van de prontste partijvoorzitters van het ogenblik! Zeker als je hem vergelijkt met Somers of Van de Lanotte!

Gelieve on topic te blijven en flauwe humor voor te behouden voor de huiselijke kring of K&K.

mvg,
Arnold.

1handclapping
25 april 2006, 15:28
Inderdaad : De wereld wordt geregeeerd door de koning van Marokko,
die via zijn handlangers o.a. de politiek correcte parlementsleden en ministers in Europa zijn onde"rdanen straffeloosheid garandeert en onze morele integriteit dank zij de verspreiding van marinuhana ondermijnt.
Alleen de aanstelling van een door God zelf aangewezen grote leider zoals Frank Van Hecke als Hoogste leider van een hernieuwd Solidaristisch Europa kan hier met harde hand het getij doen keren !

wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???


Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?


Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.

Lincoln
25 april 2006, 15:29
wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???


Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?


Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan......waar gaan we naartoe met deze idioterie, van hecke heeft ook kroeshaar mss was hij de verdachte, wie weet wat die bangbelang allemaal uitsteken in hun hoofd.:twisted:

Gelieve on topic te blijven en flauwe humor voor te behouden voor de huiselijke kring of K&K.

mvg,
Arnold.

Manuel*
25 april 2006, 15:34
Ik heb altijd gelezen dat de term racisme gelieerd is aan het woord ras.
Ik niet.
[...] Een tweede variant van racisme als ideologie is het cultureel racisme. Het is als het ware een zachtere, bij de mensen beter verteerbare vorm van racisme. In deze racismevorm worden de diverse volkeren voorgesteld als dragers van afzonderlijke culturen, die elkaar uitsluiten. Centraal in het cultureel racisme staat dus de idee dat verschillende culturen onverzoenbaar zijn.

Uit: Jos Berghman, "Samenleving: feiten en problemen"

Luddo
25 april 2006, 15:37
'k Heb die zondag nog gezien aan het Sportpaleis! Ik had gelukkig mijn MP3-speler niet bij! Maar ik hield wel mijn heupzakje met mijn portemonnee goed vast... voor 't geval dat 'm zou denken van in een paarse regering te stappen! Eerlijk gezegd... ik vind hem één van de prontste partijvoorzitters van het ogenblik! Zeker als je hem vergelijkt met Somers of Van de Lanotte!

Gelieve on topic te blijven en flauwe humor voor te behouden voor de huiselijke kring of K&K.

mvg,
Arnold.


Met permissie gezegd...ik dacht dat ene Mitgard over Van Hecke begonnen was. Was dit "on topic" en serieuze humor????

verzetstrijder666
25 april 2006, 15:40
Hier in Mechelen toch.
Hier loopt geen enkele Belg met zo'n pak rond om naar school te gaan of zo...enkel de marokkanen.


Kom is in Willebroek zien, hier loopt het vol met zo'n belgen...

Kaal
25 april 2006, 15:43
Komt die nationaliteit niet handig uit? En die daders meteen minderjarig maken, terwijl ze op de laatst getoonde beelden er ouder dan 18 uitzagen, is dat ook niet handig om hun identiteit achter te houden?

Ik geloof niet gemakkelijk in complotten. Het is echter in ieders voordeel dat men zoveel mogelijk correcte informatie ter beschikking stelt, en dit des te meer omdat er zoveel argwaan is tussen de gemeenschappen.

Laten we eerlijk zijn : hun nationaliteit is van geen belang. Wat iedereen wil weten is of zij maghrebijnen zijn of niet. Zij zien er 100% maghrebijn en 0% Pools uit en wie het tegendeel beweert is een leugenaar.

Door informatie achter te houden of onvolledige informatie te blijven geven schiet de overheid zich enkel in de voet. Eerst wou men geen beelden vrijgeven om maghrebijnen niet te stigmatiseren. Dan gaf men wel beelden vrij, omdat het te lang duurde. Nu moeten de beelden ineens weg, omdat het minderjarigen zouden zijn. Het waren eerst maghrebijnen. Nu zijn het Polen die er zo Pools uitzien als Nelson Mandela, maar er wordt niet bijgezegd of ze enkel uit Polen komen maar eigenlijk van ergens anders afkomstig zijn. Sorry, maar er werd teveel of te weinig gezegd. Men doet alsof men bepaalde dingen niet durft zeggen.
.
Het stomste dat de overheid nu kan doen is alle nieuwe informatie achterhouden omwille van de privacy van twee minderjarige moordenaars. Dat is de beste manier om de mensen achterdochtig te maken en de complottheorieën te laten floreren. Zo wordt pas echt racisme in de hand gewerkt.

Volgens mij gelooft niemand dat het Polen zijn in de zin dat de JP II een pool was. Een heel pak mensen zit te denken dat het waarschijnlijk marrokanen zijn die om een of andere reden in Polen verzeild zijn geraakt. Misschien denkt men dat die vragen niet gesteld mogen worden, maar ze worden gesteld en men moet er dus antwoord op geven. Doet men dat niet, dan gaan de mensen hun ogen eerder geloven.

verzetstrijder666
25 april 2006, 15:45
*en ik ben gene VB'er, ik ben een OOSTBLOKKER maar gene pool


*Antwerpen, de stad der vreemdelingen bedoelt ge.

IK WIL DAAR NIEMEER komen omdak ik me er nie veilig voel met al de buitenlands onkruid

wtf, mag ik u der ff aan herrinere dat ge zelf een buitenlands "onkruid" bent...

andev
25 april 2006, 15:45
Toch zeer eigenaardig dat zelfs de marokkaanse gemeenschap niet erg twijfelde aan het "feit" dat het Marokkanen waren... Als zij het ook al niet meer weten, moet men ons, "bange blanke mannen" niet beschuldigen...
Straks zijn het het nog Polen van Noord-Afrikaanse origine... en zat men ergens toch juist!

carlgustaaf
25 april 2006, 15:46
Mij stoort het vooral dat zelfs de Marokkanen, die beweren dat ze mensen uit hun gemeenschap duidelijk van anderen kunnen onderscheiden, er ook stevast van overtuigd waren dat het inderdaad mensen uit hun gemeenschap waren.
De gemoederen begonnen hoog op te lopen tussen de Marokkaanse en de Belgische gemeenschap en nu komt men met een Pool op de proppen.
Juist nu België gesanctioneerd wordt door de EU wegens racisme ten opzichte van het niet openstellen van de grenzen voor ... Poolse arbeiders. Op de koop toe wil de VDAB Belgische werklozen gaan verplichten om die jobs waar normaal Polen in belanden, aan te nemen.
Komt die nationaliteit niet handig uit? En die daders meteen minderjarig maken, terwijl ze op de laatst getoonde beelden er ouder dan 18 uitzagen, is dat ook niet handig om hun identiteit achter te houden? De media kan ons wijsmaken wat men wil.en zelfs al was het nu écht een Pool...wat dan nog?Neemt dat weg dat Marrokanen sinds jaar en dag Brussel (en andere steden, landen..) onveilig maken?Natuurlijk hebben ze niet het (gehele) monopolie van de misdaad.In Brussel zullen ook wel een paar Poolse boefjes rondlopen zeker?Alhoewel, de meeste Polen die ik tegengekomen ben, zijn eerder blonde kerels, redelijk groot.Ze lijken wel wat op Duitsers van ver weg.Van dichterbij ziet ge dat ze er een beetje slavischer uitzien, de vorm der ogen enzo.Zwartharige kroeskoppen komt ge er bitter weinig tegen tussen hen.Of ze zouden van wat verder moeten komen, Bulgarije, Turkije, Roemenië...en voor één of meerdere generaties aan de Poolse nationaliteit geraakt zijn.Er bestaan wel Vlamingen, Nederlanders, Denen met zwarte kroeskoppen, en bruin vel, die een Europees paspoort hebben, en wiens ouders Marokkanen zijn...Dus...

Kaal
25 april 2006, 15:48
Hier in Mechelen toch.
Hier loopt geen enkele Belg met zo'n pak rond om naar school te gaan of zo...enkel de marokkanen.


Kom is in Willebroek zien, hier loopt het vol met zo'n belgen...

Dat weten de "correcten" op dit forum ook hoor, ze doen maar alsof dat dat niet zo is.

Kim
25 april 2006, 15:49
joenges toch, gelle zijt allemaal zo geindoctrineerd met die multikul.
OPEN UW OGEN VOORDAT DE MOHAMMED ZE MET EEN MES DICHTMAAKT!!
jullie zijn hopeloos, maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor de klootemaatschappij die er nu is, en waardat niemand nog veilig over straat durft te lopen.

een Welgemeende proficiat!!!

Hey, een beetje kalmer zal ook wel gaan zeker!

Ik ben nu niet iemand die je als "links" kan beschouwen, dus gelieve niet te veralgemenen.

Kaal
25 april 2006, 15:50
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40504000/jpg/_40504621_ok_vanheckeap203.jpg

Kleed hem anders en geef hem aan bepaald accent en aan andere lichaamstaal en hij kan idd perfect als een Marrokaan door het leven gaan. Ik ook trouwens. Maar dat is het net : hij kleedt zich anders, spreekt anders en gedraagt zich anders.

Kim
25 april 2006, 15:51
Antwerpen, de stad der vreemdelingen bedoelt ge.

IK WIL DAAR NIEMEER komen omdak ik me er nie veilig voel met al de buitenlands onkruid

Ik voel me opperveilig in mijn eigen stad, ook al lopen er veel vreemdelingen rond.

Ik heb veel vaker last van al die skinheads die reeds hysterisch worden als je het woordje "Belg" nog maar uitspreekt.

Kijk eerst eens naar je eigen verenigingen die graag met de vuisten op het "eigen volk" slaan alvorens anderen te beschuldigen.

daiwa
25 april 2006, 16:02
1. De beelden die we tot hiertoe gezien hebben, waren nooit echt scherp. Enkel de beelden waarbij de jongeren wegliepen, waren redelijk duidelijk. Op het eerste zicht leken het inderdaad Noord-Afrikanen, maar dat kon je niet met zekerheid zeggen.



Leken?
Als je aan 100 personen had gevraagt welke nationaliteit de daders hadden op de foto's ben ik zeker dat er niemand op Poolse zou zijn uitgekomen maar wel op Noord-Afrikanen.
Ik geloof trouwens nog niet dat het rasechte Polen zijn.

keiko
25 april 2006, 16:05
waar loop jij over straat? ik zelf in aalst, zele, sint-niklaas, gent, brussel. Ik heb me nog nooit onveilig gevoeld op straat.

open jij uw ogen en zie heel die racistische bullshit niet klopt.

Zie jij er misschien uit als een Beer van 2 meter met armen als een 100 jarige eik, die een toxische geur van napalm verspreidt? Of kom jij alleen op straat in de avenue Louise tussen 12h00 en 15h00?
Ik stel voor om je 'licht'-geklede vrouw eens rond een uur of 12 s 'avonds op straat los te laten in één van de minder fijne buurten van Antwerpen of Brussel. Ik kan je garanderen : Zeker prijs.
Sommige blazen problemen op maar andere doen al de moeite van de wereld om bestaande problemen te minimaliseren of als onbestaan te beschouwen.
Vaak is dat een teken dat de betrokken persoon behoord tot de groep der 'Rode bourgoisie' meestal woonachtig in een of andere fijnere gemeente in een mooi huis ver weg van criminaliteit en alochtone gemeenschap, levend in een idialistische droomwereld en genietend van de verrijkte samenleving achter hun fysieke of virtuele omheining.

Flippend Rund
25 april 2006, 16:06
Leken?
Als je aan 100 personen had gevraagt welke nationaliteit de daders hadden op de foto's ben ik zeker dat er niemand op Poolse zou zijn uitgekomen maar wel op Noord-Afrikanen.

En hoe komt dat denk je?

Dat komt omdat we ELK donker lefsmoeltje dat op straat loopt automatisch beschouwen als Noord-Afrikaan.

Terwijl het ook soms gewoon Polen zijn, of Albanezen, of Armeniërs...

Kaal
25 april 2006, 16:06
Ik geloof trouwens nog niet dat het rasechte Polen zijn.

Vandaar dat de overheid best de namen zou vrijgeven.

baarle
25 april 2006, 16:17
Vaak is dat een teken dat de betrokken persoon behoord tot de groep der 'Rode bourgoisie' meestal woonachtig in een of andere fijnere gemeente in een mooi huis ver weg van criminaliteit en alochtone gemeenschap, levend in een idialistische droomwereld en genietend van de verrijkte samenleving achter hun fysieke of virtuele omheining.

Ik denk dat we in dit geval te maken hebben met iemand die direct leeft van de politiek of de overheid, en daardoor een hoge nood heeft om de opgelegde waarheden te volgen én te verspreiden. Ik gok op een cabinettard of iemand die in het gerecht werkt.

Knuppel
25 april 2006, 16:19
Ik geloof niet gemakkelijk in complotten. Het is echter in ieders voordeel dat men zoveel mogelijk correcte informatie ter beschikking stelt, en dit des te meer omdat er zoveel argwaan is tussen de gemeenschappen.

Laten we eerlijk zijn : hun nationaliteit is van geen belang. Wat iedereen wil weten is of zij maghrebijnen zijn of niet. Zij zien er 100% maghrebijn en 0% Pools uit en wie het tegendeel beweert is een leugenaar.

Door informatie achter te houden of onvolledige informatie te blijven geven schiet de overheid zich enkel in de voet. Eerst wou men geen beelden vrijgeven om maghrebijnen niet te stigmatiseren. Dan gaf men wel beelden vrij, omdat het te lang duurde. Nu moeten de beelden ineens weg, omdat het minderjarigen zouden zijn. Het waren eerst maghrebijnen. Nu zijn het Polen die er zo Pools uitzien als Nelson Mandela, maar er wordt niet bijgezegd of ze enkel uit Polen komen maar eigenlijk van ergens anders afkomstig zijn. Sorry, maar er werd teveel of te weinig gezegd. Men doet alsof men bepaalde dingen niet durft zeggen.
.
Het stomste dat de overheid nu kan doen is alle nieuwe informatie achterhouden omwille van de privacy van twee minderjarige moordenaars. Dat is de beste manier om de mensen achterdochtig te maken en de complottheorieën te laten floreren. Zo wordt pas echt racisme in de hand gewerkt.

Volgens mij gelooft niemand dat het Polen zijn in de zin dat de JP II een pool was. Een heel pak mensen zit te denken dat het waarschijnlijk marrokanen zijn die om een of andere reden in Polen verzeild zijn geraakt. Misschien denkt men dat die vragen niet gesteld mogen worden, maar ze worden gesteld en men moet er dus antwoord op geven. Doet men dat niet, dan gaan de mensen hun ogen eerder geloven.

Van jou verwacht ik niet anders dan een logische analyse, Kaal. Ik ga dus ook met deze helemaal akkoord behalve met deze twee woorden in de laatste zin: de mensen.
Een deel van 'de mensen' geloven idd, en met recht en reden, enkel nog hun eigen ogen terwijl een ander deel zich letterlijk alles laat wijsmaken.

Knuppel
25 april 2006, 16:25
En hoe komt dat denk je?

Dat komt omdat we ELK donker lefsmoeltje dat op straat loopt automatisch beschouwen als Noord-Afrikaan.

Terwijl het ook soms gewoon Polen zijn, of Albanezen, of Armeniërs...

Als het 'gewoon' Polen, Albanezen of Armeniërs konden zijn, waarom ging dan IEDEREEN er AUTOMATISCH van uit, van de vriend van Joe tot jusititie, dat het een 'donker lefsmoeltje', en dus een Noord-Afrikaan betrof?

Flippend Rund
25 april 2006, 16:31
Als het 'gewoon' Polen, Albanezen of Armeniërs konden zijn, waarom ging dan IEDEREEN er AUTOMATISCH van uit, van de vriend van Joe tot jusititie, dat het een 'donker lefsmoeltje', en dus een Noord-Afrikaan betrof?
Hoe is uw beeld ontstaan van het uiterlijk van de gemiddelde Noord-Afrikaan? Niet omdat je lange tijd in Noord-Afrika hebt gewoond, en ook niet omdat je veel Noord-Afrikanen kent. Je hebt gewoon het gemiddelde genomen van alle min of meer bruine mannen in Nike-vestjes die op straat rondhangen en er min of meer crapuleus uitzien. Maar daar zitten dus blijkbaar net zo goed Polen tussen.

Dan pleegt zo iemand een misdaad, en dan zeg je natuurlijk "ja dat is een Noord-Afrikaan". Maar in feite betreft het gewoon een soort kring-redenering.

keiko
25 april 2006, 16:43
Hoe is uw beeld ontstaan van het uiterlijk van de gemiddelde Noord-Afrikaan? Niet omdat je lange tijd in Noord-Afrika hebt gewoond, en ook niet omdat je veel Noord-Afrikanen kent. Je hebt gewoon het gemiddelde genomen van alle min of meer bruine mannen in Nike-vestjes die op straat rondhangen en er min of meer crapuleus uitzien. Maar daar zitten dus blijkbaar net zo goed Polen tussen.

Dan pleegt zo iemand een misdaad, en dan zeg je natuurlijk "ja dat is een Noord-Afrikaan". Maar in feite betreft het gewoon een soort kring-redenering.

Stop eens met zagen man. Er is geen beeld ONTSTAAN. Er BESTOND al een beeld voorgeschoteld door de media zowel linkse als rechtse. De enige conclusie die je zou kunnen trekken is dat je niet alles moet geloven wat de media ons voorschoteld, endus is het ook niet zeker of het over een poolse pool gaat of een andere. Stop dus alstublief uw theorie de staven met argumenten die in deze zaak niet van toepassing zijn.

baarle
25 april 2006, 16:46
Hoe is uw beeld ontstaan van het uiterlijk van de gemiddelde Noord-Afrikaan? Niet omdat je lange tijd in Noord-Afrika hebt gewoond, en ook niet omdat je veel Noord-Afrikanen kent. Je hebt gewoon het gemiddelde genomen van alle min of meer bruine mannen in Nike-vestjes die op straat rondhangen en er min of meer crapuleus uitzien. Maar daar zitten dus blijkbaar net zo goed Polen tussen.

Je beschrijft het hier bijzonder efficiënt: zo is de kwalificatie "Noord-Afrikanen" inderdaad tot stand gekomen in hoofde van de getuigen, het gerecht, de politici, de media en de rest van België.

En daar zitten idd ook Polen bij. Ook Albanezen, Koreanen, Nigerianen en ... autochtone Belgen.

Geloof me of niet, Flippend Rund, maar het is de doorsnee boze burger niet te doen om de origine of het ras van de soort die jij hierboven zo treffend beschrijft. Het is hem te doen om de jongerenbendes die "in Nike-vestjes op straat rondhangen,er min of meer crapuleus uitzien" en diezelfde burger (liefst weerloze kinderen die alleen zijn) voortdurend pesten, bedreigen, beledigen, bestelen en fysiek aanvallen.

Gasten van slechte wil als Filo of Manu zullen blijven beweren dat het natuurlijk alleen maar om "de broin manne" te doen is, alzo een moderne versie van negationisme opbouwend. Zo proberen ze wanhopig naast de vloed van pest- en agressieverhalen te kijken, die de moord op Joe losgemaakt heeft, in alle media.

Wie het menens is om het "racistische" sentiment te doen afnemen, zal stoppen met dit negationisme (dat toch niet vol te houden is zoals Nederland bewijst) en de klachten au serieux beginnen nemen.

keiko
25 april 2006, 16:46
Stop eens met zagen man. Er is geen beeld ONTSTAAN. Er BESTOND al een beeld voorgeschoteld door de media zowel linkse als rechtse. De enige conclusie die je zou kunnen trekken is dat je niet alles moet geloven wat de media ons voorschoteld, endus is het ook niet zeker of het over een poolse pool gaat of een andere. Stop dus alstublief uw theorie de staven met argumenten die in deze zaak niet van toepassing zijn.

Dat noemt men namelijk veralgemening of stigmatisering, een woord dat jij zeker wel kent.

Ke Nan
25 april 2006, 16:49
Als het 'gewoon' Polen, Albanezen of Armeniërs konden zijn, waarom ging dan IEDEREEN er AUTOMATISCH van uit, van de vriend van Joe tot jusititie, dat het een 'donker lefsmoeltje', en dus een Noord-Afrikaan betrof?

Met dank aan het stigmatiserende werk van je-weet-wel-wie. Iedereen is er onderhevig aan.

Druïde
25 april 2006, 17:14
En daar zitten idd ook Polen bij. Ook Albanezen, Koreanen, Nigerianen en ... autochtone Belgen.

... het is de doorsnee boze burger niet te doen om de origine of het ras van de soort die jij hierboven zo treffend beschrijft. Het is hem te doen om de jongerenbendes die "in Nike-vestjes op straat rondhangen,er min of meer crapuleus uitzien" en diezelfde burger (liefst weerloze kinderen die alleen zijn) voortdurend pesten, bedreigen, beledigen, bestelen en fysiek aanvallen.

Het zijn inderdaad jongerenbendes, en ik heb ook al gemerkt dat daar soms 'ne Vlaming' bijzit. Ze hebben een eigen taal, lichaamstaal, en eigen typerende kledij. Als ik combatshoes, een zwarte jeans met groen vestje aandoe, dan ben ik een neo-nazi. Als ik op straat rondhang in een merk trainingspak met witte streepekes op de broek, sportschoenen, gouden ketting en een petje... ben ik lid van deze nieuwe jongerenbendes. Het lijkt me een macho cultuur, dus af en toe moet ik wat losse kickboxbewegingen maken, en met een vlindermes spelen. En dit uiteraard niet in het geniep, om te laten zien aan de rest van de groep dat ik geen angst heb om de gevestigde waarden uit te dagen. Mensen moeten schrik van mij krijgen, want ik ben een 'bad-ass-motherfokker'. Genoeg straffe woorden en daden, en ge zijt broeder. En dan ben ik een machtige echte Belg, want immers 'Eendracht maakt macht'.

Trainingspakken kan je moeilijk een 'niet-westerse' invloed noemen, het kickboxen is ook al niet echt van Arabische origine. Maar toch zijn het merendeel van deze jongeren die deze subcultuur aanhangen van allochtone afkomst. Het is dus vrij logisch dat iedereen direct de, nu misschien foute, vooringenomen conlusie aannam dat de daders van noord afrikaanse afkomst waren.

Dan is dat een spijtige, maar aannemelijke vergissing.

baarle
25 april 2006, 18:00
Het zijn inderdaad jongerenbendes, en ik heb ook al gemerkt dat daar soms 'ne Vlaming' bijzit. Ze hebben een eigen taal, lichaamstaal, en eigen typerende kledij. Als ik combatshoes, een zwarte jeans met groen vestje aandoe, dan ben ik een neo-nazi. Als ik op straat rondhang in een merk trainingspak met witte streepekes op de broek, sportschoenen, gouden ketting en een petje... ben ik lid van deze nieuwe jongerenbendes. Het lijkt me een macho cultuur, dus af en toe moet ik wat losse kickboxbewegingen maken, en met een vlindermes spelen. En dit uiteraard niet in het geniep, om te laten zien aan de rest van de groep dat ik geen angst heb om de gevestigde waarden uit te dagen. Mensen moeten schrik van mij krijgen, want ik ben een 'bad-ass-motherfokker'. Genoeg straffe woorden en daden, en ge zijt broeder. En dan ben ik een machtige echte Belg, want immers 'Eendracht maakt macht'

Je beschrijft het bijna identiek als iemand anders het me vandaag vertelde.

Knuppel
25 april 2006, 18:04
Met dank aan het stigmatiserende werk van je-weet-wel-wie. Iedereen is er onderhevig aan.

Of dankzij keiharde cijfers van studies die NIET aan de politieke verwachtigen beantwoorden en die daarom zolang mogelijk worden weggemoffeld.

filosoof
25 april 2006, 19:01
3. op de vrt kreeg ne marokkaan 20seconden spreektijd na de mars. Daarop zei die dat de daders marokkaan waren

5. zoals elke welopgevoede mens weet, spreken de marokkanen overt algemeen Frans.


Let op mijn woorden, dit gaat nog een blunder van jewelste worden, door de verkeerde op te sluiten, en de moordernaars nog vrij te laten rondlopen...

ik geloof de politie gewoon niemeer..punt
Misschien waren het Hongaren?8O

lyot
25 april 2006, 19:09
In Polen zit er , net zoals in Hongarije, Slovakije en Tsjechië ook een gemeenschap Roma zigeuners. Ik heb jaren op het Commissariaat-generaal voor de vluchtelingen gewerkt, en regelmatig kregen we van die Roma's uit Polen over de vloer. Het lijken me alleszins geen etnische Polen, de jongens op de foto's. Misschien zijn het wel Roma.

Knuppel
25 april 2006, 19:14
Dat zal dan dikke pech zijn voor die Roma-Pool daar de zigeuners ginder alles behalve de politiek correcte bescherming genieten die een Moslim hier geniet.

Als de dader idd de Poolse nationaliteit heeft zal hij zelfs als een volwassene beoordeeld en VERoordeeld worden, zelfs al is hij slechts 15 jaar oud. De grote vraag is dan waarom zijn ouders hem naar Polen lieten vluchten. Ze hadden hem veel beter in Belgique uitgeleverd.

filosoof
25 april 2006, 19:33
wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

1) de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

2) hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

3) waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

4) waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???


Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?


Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.

Oeteke,
Want jij vertelde hier nooit racistische onzin zeker?8O
1)+2) Uit haarkleur en een Nike trui maak jij een origine op? Wat een onzin weeral!

3) Waarom riepen andere organisaties mee op tot die mars? Het parket verklaarde dat de daders Marokkanen waren, en de marokkaanse gemeenschap was niet wantrouwend genoeg tegenover het parket..

4) één dader minstens is minderjarig, en (gelukkig) bestaan er in dit land nog wetten.
Ik heb nog minder vertrouwen, elke keer men zegt dat de "onbekende daders" van "noordafrikaanse origine" zijn..
Ik vraag me af hoeveel misdaden door Hongaren, Polen, Slowaken ea oost-Europeanen (of zuid -Europeanen btw) op die manier al niet ten onrechte aan Noord-Afrikanen toegeschreven werden in politierapporten...: één van de grote gebebreken van dat amateuristisch maar door het Vuil Behang zo opgehemeld "Rapport Van San", dat vnl. op de politiedossiers (en dus getuigenverklaringen) gebazeerd is...

Volgens die criteria zijn Annemans, Dewinter en Vanhecke islamieten...:roll:

Cyrano
25 april 2006, 19:37
In Polen zit er , net zoals in Hongarije, Slovakije en Tsjechië ook een gemeenschap Roma zigeuners. Ik heb jaren op het Commissariaat-generaal voor de vluchtelingen gewerkt, en regelmatig kregen we van die Roma's uit Polen over de vloer. Het lijken me alleszins geen etnische Polen, de jongens op de foto's. Misschien zijn het wel Roma.

Bestaan hier cijfers over ?

Er zullen wel Roma zijn met een Pöolse nationaliteit. Er zijn zelf veel Marokkanen met een Belgische nationaliteit. Eigenlijk is het onbelangrijk welke pas de moordenaars hadden. Ze hoorden hier niet thuis. Zie het illegaal verblijf in België.
Hou de volgende dagen de Poolse media in de gaten. Als het geen echte Polen waren zullen we dit snel horen. Polen willen niet met de vinger gewezen worden voor dingen die zij zeer afkeuren. Daar zijn ze te fier en te nationalistisch voor.

Nota: Wat deed die minderjarige illegale Pool op een Belgisch Atheneum ? Hoe hebben ze die ingeschreven ? Met welke id-kaart ?

Boadicea
25 april 2006, 20:04
Roma met Poolse nationaliteit lijkt me inderdaad ook niet uitgesloten. Maar is dat nu ook weer niet een gemeenschap viseren? Zolang de juiste informatie uitblijft, ben ik er in het huidige politieke klimaat nog steeds niet van overtuigd dat men ons bewust om de tuin wil leiden.

BitterSweet
25 april 2006, 20:04
Bestaan hier cijfers over ?

Er zullen wel Roma zijn met een Pöolse nationaliteit. Er zijn zelf veel Marokkanen met een Belgische nationaliteit. Eigenlijk is het onbelangrijk welke pas de moordenaars hadden. Ze hoorden hier niet thuis. Zie het illegaal verblijf in België.
Hou de volgende dagen de Poolse media in de gaten. Als het geen echte Polen waren zullen we dit snel horen. Polen willen niet met de vinger gewezen worden voor dingen die zij zeer afkeuren. Daar zijn ze te fier en te nationalistisch voor.

Nota: Wat deed die minderjarige illegale Pool op een Belgisch Atheneum ? Hoe hebben ze die ingeschreven ? Met welke id-kaart ?

Ze verbleven hier illegaal ,wat blijkbaar geen reden is om toegang tot de school te weigeren,hij was volgens de media reeds opgepakt of gelinkt voor misdadige feiten.
Toegeven dat we allemaal fout waren wat de nationaliteit betreft is normaal,wat niet wil zeggen dat een deeltje van de Noord -Afrikanen nu ineens koorknapen zijn he!
Ik dacht dat er de voorbije maanden in en om Brussel 125 overvallen gepleegt zijn (allemaal Polen???)

daiwa
25 april 2006, 20:22
Ik dacht dat er de voorbije maanden in en om Brussel 125 overvallen gepleegt zijn (allemaal Polen???)

14 dagen geleden stond de teller op 156.

lyot
25 april 2006, 20:44
Bestaan hier cijfers over ?

Er zullen wel Roma zijn met een Pöolse nationaliteit. Er zijn zelf veel Marokkanen met een Belgische nationaliteit. Eigenlijk is het onbelangrijk welke pas de moordenaars hadden. Ze hoorden hier niet thuis. Zie het illegaal verblijf in België.
Hou de volgende dagen de Poolse media in de gaten. Als het geen echte Polen waren zullen we dit snel horen. Polen willen niet met de vinger gewezen worden voor dingen die zij zeer afkeuren. Daar zijn ze te fier en te nationalistisch voor.

Nota: Wat deed die minderjarige illegale Pool op een Belgisch Atheneum ? Hoe hebben ze die ingeschreven ? Met welke id-kaart ?

die cijfers zouden in principe wel moeten bestaan ,maar ik werk daar niet meer en heb er ook geen toegang toe. In elk geval, het is géén grote groep .

PollyCorrect
25 april 2006, 20:50
Mij stoort het vooral dat zelfs de Marokkanen, die beweren dat ze mensen uit hun gemeenschap duidelijk van anderen kunnen onderscheiden, er ook stevast van overtuigd waren dat het inderdaad mensen uit hun gemeenschap waren.
De gemoederen begonnen hoog op te lopen tussen de Marokkaanse en de Belgische gemeenschap en nu komt men met een Pool op de proppen.
Juist nu België gesanctioneerd wordt door de EU wegens racisme ten opzichte van het niet openstellen van de grenzen voor ... Poolse arbeiders. Op de koop toe wil de VDAB Belgische werklozen gaan verplichten om die jobs waar normaal Polen in belanden, aan te nemen.
Komt die nationaliteit niet handig uit? En die daders meteen minderjarig maken, terwijl ze op de laatst getoonde beelden er ouder dan 18 uitzagen, is dat ook niet handig om hun identiteit achter te houden? De media kan ons wijsmaken wat men wil.

JA (@ wat Boadi zegt).

Wedden dat we dan ook, vanwege de jeugd privacy, niet eens de voornaam van de verdachten te weten komen?

Normaal spreekt men over Mo B., Sam A., etc. in dit soort strafzaken.

Doofpottistan ten voeten uit. Ik vraag me af wat de Poolse Ambassade weet over de verdachten. Kennen ze de identiteit?

En waarom zegt men eerst dat directeur en leerkrachten hem herkend hadden en komen die daarna op tv stellig het tegendeel bewijzen?

Als er een verkeerde werd opgepakt dan moet Laurette, met haar drugscrimineel als ex-echtgenoot, flink op haar bek krijgen. Hoe ze daar verontwaardigd stond te muilen dat "een hele gemeenschap was gestigmatiseerd", terwijl het toch om getuigenissen van mensen ging, en Haar Justitiediensten ons die info hebben voorgschoteld.

Maar dat terzijde. :roll: :roll: there's something rotten (en ik heb de foto's ook opgeslagen).

:evil:

filosoof
25 april 2006, 22:03
Ik meende Philip D, Gerolf A en/of Frank V op die videos te herkennen.8O

sodoirt
25 april 2006, 22:07
Roma met Poolse nationaliteit lijkt me inderdaad ook niet uitgesloten. Maar is dat nu ook weer niet een gemeenschap viseren? Zolang de juiste informatie uitblijft, ben ik er in het huidige politieke klimaat nog steeds niet van overtuigd dat men ons bewust om de tuin wil leiden.Dat staat ook al op de forums in Polen. Daar hebben ze echter ook geen Ahidar nodig om die moord af te keuren!

vlijmscherp
26 april 2006, 07:43
JA (@ wat Boadi zegt).

Wedden dat we dan ook, vanwege de jeugd privacy, niet eens de voornaam van de verdachten te weten komen?

Normaal spreekt men over Mo B., Sam A., etc. in dit soort strafzaken.

Doofpottistan ten voeten uit. Ik vraag me af wat de Poolse Ambassade weet over de verdachten. Kennen ze de identiteit?

En waarom zegt men eerst dat directeur en leerkrachten hem herkend hadden en komen die daarna op tv stellig het tegendeel bewijzen?

Als er een verkeerde werd opgepakt dan moet Laurette, met haar drugscrimineel als ex-echtgenoot, flink op haar bek krijgen. Hoe ze daar verontwaardigd stond te muilen dat "een hele gemeenschap was gestigmatiseerd", terwijl het toch om getuigenissen van mensen ging, en Haar Justitiediensten ons die info hebben voorgschoteld.

Maar dat terzijde. :roll: :roll: there's something rotten (en ik heb de foto's ook opgeslagen).

:evil:

de voornaam is bekend, het is Marius. De Poolse gemeenschap erkent dat het een Pool is, ook Polen zelf doet dit. nog altijd overtuigd van een complot??

Djiezes
26 april 2006, 08:09
en ik ben gene VB'er, ik ben een OOSTBLOKKER maar gene pool!

Dat zie ik aan je avatar :roll:
Ik ken trouwens nog een oostblokker uit Mechelen met een VB-avatar die permanent geband is wegens oproepen tot genocide. Die gast blonk ook niet bepaald uit in verstandige uitspraken. Toeval of dubbelnick? Ik kan me uiteraard vergissen. De andere forummers zullen wel weten wie ik bedoel...

baarle
26 april 2006, 09:01
de voornaam is bekend, het is Marius. De Poolse gemeenschap erkent dat het een Pool is, ook Polen zelf doet dit. nog altijd overtuigd van een complot??

U stigmatiseert alweer voor u de volledige feiten kent.

Ondertussen weten we dat Marius geen etnische Pool maar een Poolse Roma-zigeuner is. Had u niet beter gewacht tot u de identiteit van de moordenaars kende alvorens hier iemand de mantel te komen uitvegen?

vlijmscherp
26 april 2006, 09:04
U stigmatiseert alweer voor u de volledige feiten kent.

Ondertussen weten we dat Marius geen etnische Pool maar een Poolse Roma-zigeuner is. Had u niet beter gewacht tot u de identiteit van de moordenaars kende alvorens hier iemand de mantel te komen uitvegen?

voor de Polen maakt het geen verschil of het een Roma-zigeuner is of een "etnische" Pool. Dat verschil maakt u.
Mij maakt het niet uit of hij Pool, Roma, Chinees of Eskimo is. Het is een crimineel, punt.

baarle
26 april 2006, 09:08
voor de Polen maakt het geen verschil of het een Roma-zigeuner is of een "etnische" Pool. Dat verschil maakt u.

Hebt ge bewijzen voor die bewering? Poolse bronnen?

En verder, pardon my French, maar het is van essentieel belang om te verstaan waarom heel officieel en niet-officieel België het tien dagen lang over "Noord-Afrikanen" gehad heeft.

Mij maakt het niet uit of hij Pool, Roma, Chinees of Eskimo is. Het is een crimineel, punt.

Voila, dat denk ik er ook van.

kaatd
26 april 2006, 09:22
Ik stel voor om je 'licht'-geklede vrouw eens rond een uur of 12 s 'avonds op straat los te laten in één van de minder fijne buurten van Antwerpen of Brussel. Ik kan je garanderen : Zeker prijs.
Sommige blazen problemen op maar andere doen al de moeite van de wereld om bestaande problemen te minimaliseren of als onbestaan te beschouwen.
Vaak is dat een teken dat de betrokken persoon behoord tot de groep der 'Rode bourgoisie' meestal woonachtig in een of andere fijnere gemeente in een mooi huis ver weg van criminaliteit en alochtone gemeenschap, levend in een idialistische droomwereld en genietend van de verrijkte samenleving achter hun fysieke of virtuele omheining.

Wat een onzin. Ik ben een Belgische vrouw, ik woon op de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Ik loop hier regelmatig 's avonds laat rond en de enige problemen die ik ooit heb gehad was met Vlamingen en Russen (ik denk dat het Russen waren, misschien waren het wel Polen...).
Met Marokkanen heb ik nog nooit last gehad, los van de commentaren die ze soms geven. Maar dat doen Vlaamse bouwvakkers ook.
Ik werk in Brussel Noord (vlakbij Molenbeek) met Marokkaanse jongeren en kinderen van vluchtelingen. Ze zijn tussen 9 en 19 jaar en ik heb nog nooit, met geen enkel van die jongeren een probleem gehad.

Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn in Borgerhout of in Molenbeek, die zijn er wel. Maar de hysterie die daarrond gecreëerd wordt, is compleet buiten proportie. Vlamingen, zo krijg ik de indruk, zijn een bende bange wezels. Hoe groot schat je de kans in dat jezelf het slachtoffer wordt van een roofmoord? Je hebt meer kans om kanker te krijgen of de dood te vinden in een verkeersongeluk.

Aan uw inschatting is niets realistisch, het is pure angst, geïnduceerd door tv, sensatie en een politieke partij die daarop teert.

1handclapping
26 april 2006, 17:30
Z..oeteke :

Zijt gij toevallig Pools ? Ik ben ooit na een redelijk wilde vodka-avond gekozen tot Pools soeverein in Annaba (DZ).. Ik moet zeggen dat
destijds de cultuurschok voor de toen nog socialistische Polen met het Arabische Socialisme behoorlijk groot was. Maar : er was appelsiensap in overvloed en ook de rode wijn was redelijk geprijsd op de corruptiemarkt
-voorbehouden aan socialistische broeders-

Als voormalig koning van Polen in Ballingschap kan ik bevestigen dat het mogelijk is in zelfs meer dan vrede te leven met vreemds gespuis.

Supe®Staaf
26 april 2006, 17:39
Wat een onzin. Ik ben een Belgische vrouw, ik woon op de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Ik loop hier regelmatig 's avonds laat rond en de enige problemen die ik ooit heb gehad was met Vlamingen en Russen (ik denk dat het Russen waren, misschien waren het wel Polen...).
Wat een gore selectief-racistische troep durf jij hier neertypen!
Ge weet verdoemme niet wie u problemen bezorgde, maar ge maakt er wél Vlamingen, Russen of Polen van.:roll:
Voor de rest bega je hier een kanjer van een redeneerfout: uit uw alleenstaande gevalletje kan je immers geen algemene conclusies trekken in de aard van: 'geen problemen, tenzij met Vlamingen of Oostblokkers'

PollyCorrect
26 april 2006, 17:55
Wat een gore selectief-racistische troep durf jij hier neertypen!
Ge weet verdoemme niet wie u problemen bezorgde, maar ge maakt er wél Vlamingen, Russen of Polen van.:roll:
Voor de rest bega je hier een kanjer van een redeneerfout: uit uw alleenstaande gevalletje kan je immers geen algemene conclusies trekken in de aard van: 'geen problemen, tenzij met Vlamingen of Oostblokkers'
:D

Knuppel
26 april 2006, 21:02
Wat een gore selectief-racistische troep durf jij hier neertypen!
Ge weet verdoemme niet wie u problemen bezorgde, maar ge maakt er wél Vlamingen, Russen of Polen van.:roll:
Voor de rest bega je hier een kanjer van een redeneerfout: uit uw alleenstaande gevalletje kan je immers geen algemene conclusies trekken in de aard van: 'geen problemen, tenzij met Vlamingen of Oostblokkers'

Goed zo Staaf!

Ikzelf heb ook nog nooit problemen gehad maar ik woon dan ook niet in Brussel of Borgerhout.
Ik ken wél meerdere vrouwen die er wonen of er regelmatig komen en die geloof ik eerder dan Kaatd.

filosoof
27 april 2006, 10:46
joenges toch, gelle zijt allemaal zo geindoctrineerd met die multikul.
OPEN UW OGEN VOORDAT DE MOHAMMED ZE MET EEN MES DICHTMAAKT!!
jullie zijn hopeloos, maar jullie zijn wel verantwoordelijk voor de klootemaatschappij die er nu is, en waardat niemand nog veilig over straat durft te lopen.

een Welgemeende proficiat!!!
:-o Ik voel me nooit onveilig en ik woon in Brussel...Je bent een VB-gebrainwashte angsthaas.:lol:

filosoof
27 april 2006, 10:52
Oorspronkelijk bericht door vlijmscherp http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1680126&posted=1#post1677651)
de voornaam is bekend, het is Marius. De Poolse gemeenschap erkent dat het een Pool is, ook Polen zelf doet dit. nog altijd overtuigd van een complot??

U stigmatiseert alweer voor u de volledige feiten kent.

Ondertussen weten we dat Marius geen etnische Pool maar een Poolse Roma-zigeuner is. Had u niet beter gewacht tot u de identiteit van de moordenaars kende alvorens hier iemand de mantel te komen uitvegen?
Is het niet belangrijk de nationaliteit van zijn overgrootmoeder te kennen, of gaat dat ook in de doofpot?:lol:
Misschien was zijn groottante wel een jodin en deed hij het enkel in opdracht van de Loge, om islamieten in een slecht daglicht te plaatsen?

filosoof
27 april 2006, 11:01
Oorspronkelijk bericht door Oeteke http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1676645#post1676645)
en ik ben gene VB'er, ik ben een OOSTBLOKKER maar gene pool!
Dat zie ik aan je avatar :roll:
Ik ken trouwens nog een oostblokker uit Mechelen met een VB-avatar die permanent geband is wegens oproepen tot genocide. Die gast blonk ook niet bepaald uit in verstandige uitspraken. Toeval of dubbelnick? Ik kan me uiteraard vergissen. De andere forummers zullen wel weten wie ik bedoel...
Vuil Belang en meer speciaal Mechelen..spreek me er niet over!!:-P

baarle
27 april 2006, 11:02
Is het niet belangrijk de nationaliteit van zijn overgrootmoeder te kennen, of gaat dat ook in de doofpot?:lol:

Zodat u en de communistische professor ze weer kunnen beginnen stigmatiseren?

filosoof
27 april 2006, 11:06
een inzending gevonden op dat haatblog van Belien:
Submitted by peter vanderheyden on Thu, 2006-04-27 10:40.
Overigens wel raar, vindt u niet. In het ene artikel heet de moordenaar een lid te zijn van een kleine minderheid in Polen, en in een ander artikel kunnen ze hem in Polen moeilijk opsporen omdat hij een naam heeft die in Polen veel voorkomt. Wat is het nu? Of hebben al die zigeuners dezelfde naam?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

filosoof
27 april 2006, 11:09
Oorspronkelijk bericht door filosoof http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1680184&posted=1#post1680144)
Is het niet belangrijk de nationaliteit van zijn overgrootmoeder te kennen, of gaat dat ook in de doofpot?:lol:


Zodat u en de communistische professor ze weer kunnen beginnen stigmatiseren?
Jij kent het woord sarcasme ook niet...
Wat leren ze tegenwoordig nog op school..

filosoof
27 april 2006, 11:19
de voornaam is bekend, het is Marius. De Poolse gemeenschap erkent dat het een Pool is, ook Polen zelf doet dit. nog altijd overtuigd van een complot??
Marius??:-o uit GVA vandaag:
27/04 Broer van moordenaar van Joe aangehouden

http://assets.rug.be/img_art/site/images/C55480D0-6D4F-4D1E-AF74-9E150B019FB9.jpgDe oudere broer van Adam G., de 17-jarige Pool die Joe Van Holsbeeck heeft doodgestoken in het Brusselse Centraal Station, is aangehouden. Adam G. zelf zou bovendien al twee keer voor de jeugdrechter zijn verschenen.

Dat schrijven verschillende kranten donderdag. De broer verschafte voor en na de moord in Brussel onderdak aan Adam G. en na de feiten hadden de twee nog gsm-contact.

De moordenaar heeft al in een jeugdinstelling gezeten. Dat meldt Het Laatste Nieuws donderdag. De jongen pendelde geregeld tussen Polen en Brussel, waar hij diefstallen pleegde. De buit verkocht hij normaal in zijn thuisland. Hij werd twee keer gearresteerd door het Brusselse gerecht. Hij verscheen eerder al voor de jeugdrechter en werd een tijdje in een jeugdinstelling geplaatst. Hij herviel, zijn misdrijven werden steeds driester.

vlijmscherp
27 april 2006, 11:22
Marius??:-o uit GVA vandaag:
27/04 Broer van moordenaar van Joe aangehouden

http://assets.rug.be/img_art/site/images/C55480D0-6D4F-4D1E-AF74-9E150B019FB9.jpgDe oudere broer van Adam G., de 17-jarige Pool die Joe Van Holsbeeck heeft doodgestoken in het Brusselse Centraal Station, is aangehouden. Adam G. zelf zou bovendien al twee keer voor de jeugdrechter zijn verschenen.

Dat schrijven verschillende kranten donderdag. De broer verschafte voor en na de moord in Brussel onderdak aan Adam G. en na de feiten hadden de twee nog gsm-contact.

De moordenaar heeft al in een jeugdinstelling gezeten. Dat meldt Het Laatste Nieuws donderdag. De jongen pendelde geregeld tussen Polen en Brussel, waar hij diefstallen pleegde. De buit verkocht hij normaal in zijn thuisland. Hij werd twee keer gearresteerd door het Brusselse gerecht. Hij verscheen eerder al voor de jeugdrechter en werd een tijdje in een jeugdinstelling geplaatst. Hij herviel, zijn misdrijven werden steeds driester.

Marius zou de naam zijn van de reeds opgepakte jongen, dus de medeplichtige. 2 daders, 2 namen nietwaar?

circe
27 april 2006, 11:27
Volgende keer kunnen ze zeggen dat het twee chinezen met een noord-afrikaans uiterlijk waren.

Iedereen content dan zekers?

(tenzij de chinese gemeenschap zich dan en masse met de vinger gewezen voelt)

vlijmscherp
27 april 2006, 11:29
allé, wie gelooft er nog dat er een complot in de zaak is?

baarle
27 april 2006, 11:46
Jij kent het woord sarcasme ook niet...

OK, argument doorgemaild aan de advocaten die het volgende VB-proces gaan pleiten. De Winter: "'t Was maar sarcasme, meneer de juge". :-)

Sarcasme is maar een pover excuus om u stigmatisering te permitteren, Filo.

baarle
27 april 2006, 11:48
allé, wie gelooft er nog dat er een complot in de zaak is?

Complot van de baan. We hebben er een nieuw nationaal begrip bij: "getaande Polen".

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=7210&stc=1&d=1146135007

vlijmscherp
27 april 2006, 11:50
Complot van de baan. We hebben er een nieuw nationaal begrip bij: "getaande Polen".

aha, dus jij had nog nooit gehoord over Roma dus.

baarle
27 april 2006, 11:52
aha, dus jij had nog nooit gehoord over Roma dus.

Toch wel, ik had ze direct herkend op die beelden. Maar slecht, verdorven en racist zijnde, verkoos ik er opzettelijk Noord-Afrikanen in te zien. :-)

Boadicea
27 april 2006, 11:58
Oorspronkelijk bericht door Oeteke http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1676645#post1676645)
en ik ben gene VB'er, ik ben een OOSTBLOKKER maar gene pool!

Vuil Belang en meer speciaal Mechelen..spreek me er niet over!!:-P

Vuil Belang? Is dit een vooroordeel dat Vlamingen geen lichaamshygiëne kennen?
Raar dat de propaganda van de tegenpartij mij dichter tot hun gedachtengoed brengt, dan hun eigen folders.

Laat de overheid maar meer knoeien. Marius is zulke een algemene naam en eigenlijk klinkt hij me eerder Latijn in de oren. Zeker dat het geen Pool met Roemeense roots is?
Kunnen we zo eeuwig verdergaan met een welles nietes spelletje?
Deze ene Pool en de reacties erop bevestigen de Noord-Afrikaanse regel in dit land.

filosoof
27 april 2006, 13:52
Toch wel, ik had ze direct herkend op die beelden. Maar slecht, verdorven en racist zijnde, verkoos ik er opzettelijk Noord-Afrikanen in te zien. :-)
Ben je zeker dat er geen Marokkaan of andere islamiet onder je bed zit?
Vlug verifiëren, dan ben je wat geruster:lol: :lol: :lol:

baarle
27 april 2006, 13:53
Ben je zeker dat er geen Marokkaan of andere islamiet onder je bed zit?

O nee, als dat waar is, dan heeft hij mijn geweer gevonden! :lol:

filosoof
27 april 2006, 14:03
Vuil Belang? Is dit een vooroordeel dat Vlamingen geen lichaamshygiëne kennen?
Raar dat de propaganda van de tegenpartij mij dichter tot hun gedachtengoed brengt, dan hun eigen folders.

Laat de overheid maar meer knoeien. Marius is zulke een algemene naam en eigenlijk klinkt hij me eerder Latijn in de oren. Zeker dat het geen Pool met Roemeense roots is?
Kunnen we zo eeuwig verdergaan met een welles nietes spelletje?
Deze ene Pool en de reacties erop bevestigen de Noord-Afrikaanse regel in dit land.
Bepaalde Vlamingen, gegroepeerd in één partij, en ik denk meer aan geestelijke dan aan lichamelijke hygiëne...:? (maar als jij ook nog aan lichamelijke hygiëne twijfelt, ja, je staat dichter bij hen dan ik, dus misschien weet je d�*t beter...
En staan er voor jou te veel moeilijke woorden in de propaganda van de tegenpartij ?;-)

PS ben je écht zeker van de zogenaamde "zuiverheid" van je eigen zogenaamde "roots"??:lol: :lol: :lol: :lol: nooit geen grootmoeder of overgrootmoeder die een misstapje deed?:lol: :lol:

baarle
27 april 2006, 14:06
En staan er voor jou te veel moeilijke woorden in de propaganda van de tegenpartij ?;-)

Dat niet. Teveel hypocriete woorden en teveel wereldvreemde maatregelen.

filosoof
27 april 2006, 14:09
Dat niet. Teveel hypocriete woorden en teveel wereldvreemde maatregelen.
Je snapt ze dus niet goed...

Tegendradigaard
27 april 2006, 14:11
O nee, als dat waar is, dan heeft hij mijn geweer gevonden! :lol:

dan zal hij U alvast niet doodsteken met zijn mes he...

Tegendradigaard
27 april 2006, 14:13
Je snapt ze dus niet goed...

das normaal voor iemand die in het echte leven staat

baarle
27 april 2006, 14:25
Je snapt ze dus niet goed...

Ik wou dat ik ze niet snapte. Dan zou ik zoals zovelen braaf in het rijtje kunnen lopen en alle hypocriete woorden en wereldvreemde beleidsmaatregelen kunnen slikken.

filosoof
27 april 2006, 15:22
Dat niet. Teveel hypocriete woorden en teveel wereldvreemde maatregelen.
Je begrijpt ze dus niet... :roll: of je wil ze niet begrijpen:?

baarle
27 april 2006, 15:23
Je begrijpt ze dus niet... :roll:

Ik wou dat ik ze niet begreep. Dan zou ik zoals zovelen braaf in het rijtje kunnen lopen en alle hypocriete woorden en wereldvreemde beleidsmaatregelen kunnen slikken.

vlijmscherp
28 april 2006, 08:10
dus, wie gelooft er nog in een doofpotoperatie??

Boadicea
28 april 2006, 08:42
Bepaalde Vlamingen, gegroepeerd in één partij, en ik denk meer aan geestelijke dan aan lichamelijke hygiëne...:? (maar als jij ook nog aan lichamelijke hygiëne twijfelt, ja, je staat dichter bij hen dan ik, dus misschien weet je d�*t beter...
En staan er voor jou te veel moeilijke woorden in de propaganda van de tegenpartij ?;-)

PS ben je écht zeker van de zogenaamde "zuiverheid" van je eigen zogenaamde "roots"??:lol: :lol: :lol: :lol: nooit geen grootmoeder of overgrootmoeder die een misstapje deed?:lol: :lol:

Geachte, zuiverheid van gedachten en geweten, dat ik alles wat bij mij telt. Het VB gebruikt tenminste een taal, die niet voor interpretatie vatbaar is. Heb ooit een SPa folder laten lezen door drie verschillende mensen. Heb de ingewikkelde, juridisch klinkende tekst samen met die drie geanalyseerd en we trokken er verschillende conclusies uit. Kan men dan op zo een partij vertrouwen? VLD idem.
Maar ja, als er teveel Vlamingen samen komen in 1 partij, kan het wel eens gedaan zijn met hun macht.
En wat zuiverheid van roots betreft: dat halen jullie er altijd bij. Ik hoef mijn stamboom niet te kennen om te weten dat ik een mengeling van minstens 3 Europese volkeren ben. Voor mij telt het niet hoe iemand er uitziet of waar hij of zij vandaan komt. Het belangrijkste voor mij is, wat deze persoon hier doet. Jij selecteert hier op afkomst, op een nogal wansmakelijke manier. Wie in mijn familie ooit een misstap zou gezet hebben, werd er meteen uitgegooid en ontefd. Zo hoort het volgens mij ook. Het is echter nog niet voorgekomen. In mijn familie lijken alle kinderen altijd stevast op hun vader, of zeker genoeg om niet te moeten twijfelen.
En wees maar zeker dat jij het soort bent, dat beter ook kan gaan lopen, moest er nog iets extremers dan het VB opdagen, dat nog minder tolerant is.

kaatd
28 april 2006, 17:24
Wat een gore selectief-racistische troep durf jij hier neertypen!
Ge weet verdoemme niet wie u problemen bezorgde, maar ge maakt er wél Vlamingen, Russen of Polen van.
U maakt een grapje veronderstel ik? Ik weet wel zeker dat het Vlamingen waren, dat was zondermeer duidelijk. De Russen spraken toch Russisch. Dat van die Polen was een sarcastisch grapje, vandaar die drie puntjes.


Voor de rest bega je hier een kanjer van een redeneerfout: uit uw alleenstaande gevalletje kan je immers geen algemene conclusies trekken in de aard van: 'geen problemen, tenzij met Vlamingen of Oostblokkers'
U maakt een grapje, veronderstel ik? Want in de volgende paragraaf schrijf ik:

Dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn in Borgerhout of in Molenbeek, die zijn er wel. Maar de hysterie die daarrond gecreëerd wordt, is compleet buiten proportie. Vlamingen, zo krijg ik de indruk, zijn een bende bange wezels.

kaatd
28 april 2006, 17:28
Ikzelf heb ook nog nooit problemen gehad maar ik woon dan ook niet in Brussel of Borgerhout.
Ik ken wél meerdere vrouwen die er wonen of er regelmatig komen en die geloof ik eerder dan Kaatd.

Ja, zoals je eerder gelooft dat de moordenaar van Joe een Marokkaan is dan een Pool. De feiten bewijzen nochtans het omgekeerde.

baarle
28 april 2006, 17:32
Ja, zoals je eerder gelooft dat de moordenaar van Joe een Marokkaan is dan een Pool. De feiten bewijzen nochtans het omgekeerde.

Gelooft Knuppel dat de moordenaar een Marokkaan is? :lol::lol:

'k Zal maar niet vragen waarop je dat baseert, zeker?

Knuppel
28 april 2006, 18:00
Ja, zoals je eerder gelooft dat de moordenaar van Joe een Marokkaan is dan een Pool. De feiten bewijzen nochtans het omgekeerde.

Voor mij maakt het geen zak uit welke nationaliteit een laffe moordenaar heeft.

Voor jou blijkbaar wel anders probeerde je niet je grote gelijk te halen met valse suggesties.

Boadicea
28 april 2006, 21:23
Goed, maak van alles een believers en een non believers kwestie, zoals 11 september, X1 en ga zo verder. Dan hoeft de echte waarheid nooit uit te komen.

kaatd
28 april 2006, 21:24
Gelooft Knuppel dat de moordenaar een Marokkaan is? 'k Zal maar niet vragen waarop je dat baseert, zeker?

Op het feit dat hij schrijft:

Waar waren de imams toen de daders met bloed besmeurde kledij thuis kwamen?

kaatd
28 april 2006, 21:26
Voor mij maakt het geen zak uit welke nationaliteit een laffe moordenaar heeft.

Waarom schrijf je dan:

Waar waren de imams toen de daders met bloed besmeurde kledij thuis kwamen?

Voor jou blijkbaar wel anders probeerde je niet je grote gelijk te halen met valse suggesties.

Ach zo, welke valse suggestie?

Het citaat is niet van jou? Vreemd ...

Overigens, het enige grote gelijk dat ik in deze zaak wil halen is aangetoond: dat je niet moet oordelen voor je de feiten kent.

PollyCorrect
28 april 2006, 21:26
Vriend: http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/gum.gif"Wat zegt kaatd?"


Polly: http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/102.gif "Weer hetzelfde zeker?"


Vriend: "Wil ze van ditte?" http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/catfight.gif


Polly: "Het lijkt erop. Ze kan er maar niet genoeg van krijgen. Mischien wil ze wel http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/01for_57_tuctuc.gifvan datte"


Vriend: "Zou ze dit willen zeggen? http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/Isaidso.png"


Polly: "Ach, http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/lalala.gif ik luister allang niet meer."


Vriend: "Het wordt 'n beetje http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/01for_92_blabla.gif saai hé?"


Polly: "Ja, precies. http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/01for_95_traca.gifEn altijd zonder plaatjes... http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/009.gif"


Vriend en Polly tegen kaatd: http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/13flatto-bye.gif


Vriend + Polly: http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/04rflmao.gif http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/04rflmao.gif http://www.topfreeforum.com/forum/images/smiles/02pivica.gif

kaatd
30 april 2006, 02:09
gewoon nog eens sommige uitspraken onder de aandacht brengen, zoals:

baarle
30 april 2006, 08:30
gewoon nog eens sommige uitspraken onder de aandacht brengen, zoals:

Ge hebt honderd en ge zijt een flinke meid. Ge hebt ons allemaal overtuigd. Als ge nu blijft spammen, gaat ge in heel wat negeerlijsten terecht komen.

filosoof
30 april 2006, 13:00
wat mij nu wel opvalt is hetvolgende:

- de 2 daders hebben kroeskoppekes gelijk de marokkanen.
dit komt niet voor bij Europese mensen

- hun klederdracht is ook typisch voor die marokkaanse jongerenbendes, terwijl polen zulke kledij niet dragen.

- waarom riep de moslimsgemeenschap op om ook mee te gaan in die mars, en waarom zeiden andere marokkanen dat de daders ook marokkanen waren?

- waarom kan de pers/politie nu geen beelden vrijgeven van de dader op dit moment? Zo kan men stellingen zoals ik nu zeg volledig teniet doen, want geef toe, wie heeft er nu nog vertrouwen in de regering en laat staan het gerecht???


Volgens mij wil men heel deze zaak gewoon in de schoot schuiven van enkele illegalen die toch geen vlaams kunnen.
Hoe zouden die 2 Polen trouwens aan JOE zijn mp3-speler gevraagd hebben?
In het Pools?


Heel veel vraagtekens, maar ja, de staat moest toch een zondebok vinden, ook al kloppen de videobeelden niet met de beschrijving van de dader.

En dit heeft nu niets met racisme te maken, maar met argwaan.

En jij gelooft nog altijd dat het Marokkanen waren en dat er onschuldige Polen worden geofferd om Marokkanen te redden?:-o
Ben je er zeker van dat het geen Hongaren zijn die het deden?

Ik vraag me af hoeveel misdaden door oostblokkers in west Europa al op de nek van Marokkanen geschoven werden?


IS HET DAN NIEMAND OPGEVALLEN HOE DE CRIMINALITEIT GESTEGEN IS SINDS "DE VAL VAN DE MUUR"?

Marokkanen waren hier al voor 1990

circe
30 april 2006, 13:13
Is de criminaliteit gestegen Filo? Mij vertellen ze steeds maar weer dat die net ged�*�*ld is, en dat ik slechts een gevoel van onveiligheid heb.