PDA

View Full Version : Hoe het VB met de billen bloot ging


gm10
27 april 2006, 14:38
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

(PDW). Kukelekuuuu!

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/witte3.MM.jpg © An Nelissen



Dossier


(pdw) (http://www.standaard.be/Kanaal/Index.aspx?KanaalId=166)
Bekijk de pagina uit de krant (http://www.standaard.be/Krant/Beeld/Index.aspx?paginaId=95095)

VOLGENS Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin meenden zowat alle ooggetuigen van de dodelijke steekpartij in Brussel-Centraal dat ze Noord-Afrikanen hebben gezien. Ondertussen weten we dat het om twee Polen gaat. Ik was er zelf niet bij, maar de vraag die zich onweerhoudbaar naar voren wurmt - als betrof het een fotograaf van Dag Allemaal nadat iemand vooraan in de rij had geroepen: is dat niet Rik Daems die ginds in zijn bloot gat staat? - is: waarom kunnen we geen Pool van een Noord-Afrikaan meer onderscheiden? Ik meen me namelijk te herinneren dat we dat nog niet zo lang geleden moeiteloos wél konden. Toen het kantelpoortenbedrijf Feryn uit Kapelle-op-den-Bos vorig jaar in mei aankondigde geen Marokkanen te willen aanwerven ,,omdat de meeste van onze klanten ze gewoon niet aanvaarden....'', voegden supporters van Feryns bedrijfscultuur daar met veel aplomb aan toe: ,,...met de Polen stelt dat probleem zich bijvoorbeeld helemaal niet...''

Als het gaat om het installeren van onze garagepoort, het pleisteren van de living of het metselen van een aan de controle der Bouwinspectie onttrokken veranda, weten we de Noord-Afrikanen van de Polen te scheiden van zodra ze één stap op de oprit hebben gezet, met onze vingers in de neus zelfs. Maar wanneer twee jonge Polen onder diezelfde neus een jongeman in koelen bloede neersteken in een goed verlichte stationshal zijn we er vreemd genoeg van overtuigd dat we twee Noord-Afrikanen hebben gezien. Ziedaar wat jaren van extreem-rechtse stemmingmakerij ons heeft opgeleverd: letterlijke kortzichtigheid.

Maar het zijn dus Polen. Bij de fanatieke aanhang van het Vlaams Belang sloeg dit nieuws vast in als een bom op het slaghoedje van een nog grotere bom. De demagogie-machine was net vorstelijk ingeolied, vlammende editorialen, lezersbrieven en forumberichten over het échec van de multiculturele samenleving waren al verstuurd en nu dit. Polen dan nog, dat zijn godverdomme katholieken!

Om toch maar niet in eigen boezem te hoeven kijken, kronkelen de flinke jongens ter rechterzijde zich momenteel in meer bochten dan iets wat zich in héél veel bochten kronkelt. Denk bijvoorbeeld aan een adder die door de andere adders voor de lol midden in een spijkerbed werd geflikkerd en die vloekend naar de uitgang van dat %*/°!!! labyrint zoekt. Ik vond een fraai voorbeeld van kronkelarij in de periferie rond Paul 'Meneer Alexandra Colen' Beliën, een man die op de wereld is gezet om ons erop te wijzen dat moeder Natuur soms wél een vacuüm toestaat. Op zijn internetsite The Brussels Journal had Beliën een paar dagen voor de stille mars nog een gulp gal getiteld ,,Geef ons wapens'' gepubliceerd, een schuimbekkend geschreven pamflet dat zelfs de als opiniestuk vermomde veest van Jean-Marie Dedecker ver achter zich laat in het grote Kampioenschap Reactionair Gezwam Ejaculeren. ,,De roofdieren hebben messen'', schreef Beliën. ,,Van kleins af hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen.'' Gezellige man.

In zijn entourage treffen we 'Hoegin', een enthousiaste medewerker van The Brussels Journal . Die heeft het sinds dinsdagmorgen erg moeilijk met de verontschuldigingen die het Brussels parket bij monde van Jos Colpin terecht aan de Noord-Afrikaanse gemeenschap heeft overgemaakt en zoekt op zijn weblog wanhopig maar tevergeefs naar hout snijdende argumenten om daar graten in te zien.

,,Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk een paar Polen ken die zonder probleem voor Noord-Afrikaan zouden kunnen doorgaan'', gaat het al meteen in de eerste paragraaf. Een sterke opener. De auteur poogt hier twee vliegen in één klap te slaan: hij ondermijnt de stelling als zouden we makkelijk het verschil moeten kunnen zien tussen een Pool en een Marokkaan én hij beweert een paar Polen, allochtonen, persoonlijk te kennen. Hij kan dus bezwaarlijk van xenofobie worden beschuldigd. Het is eens iets anders dan ,,ik ben geen racist, maar...'' Hierop volgt een rist merkwaardige redeneringen die ik u zal besparen. Laat ik volstaan met te stellen dat de logica van kameraad Hoegin meer gaten bevat dan een stuk gruyère waar iemand zo-even zijn Uzi heeft in leeggeschoten. Afijn, even verder komen we uit bij de geweldige zin ,,De daders zijn toevallig ook twee jongens, maar stel dat het twee meisjes waren geweest die er nogal jongensachtig uitzagen, zou hij (Colpin) dan ook zijn verontschuldigingen aan de mannelijke helft van de bevolking hebben aangeboden omdat zij weer te snel met de vinger gewezen werden?'

Kukelekuuuu! is hier, geloof ik, de meest aangewezen riposte.

Khonnor
27 april 2006, 14:46
Go PDW go....

Achter PDW's sarcastische stijl gaat meestal zeer veel waarheid schuil.

Dixie
27 april 2006, 14:47
ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :

de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging
het parket zei dat het om n afrikanen ging
de media zei dat het om n afrikanen ging

waarschijnlijk allemaal VB dat beloofd voor de verkiezingen zoveel nieuwe stemmen

Trouwens mocht het VB aan de macht zijn geweest dan had men niet zo laks gehandeld tegenover illegale criminelen

_Yahya_
27 april 2006, 14:50
een vraagje!!
waarom mensen benoemen met hun nationaliteiten of afkomt of dergelijke ..??
polen, marokanen, noord afrikanen
zijn nu die belgen beter of?? marc dutreau en de moordenaar van Mohammed Achrak zijn toch belgen.. maar gewoon criminelen..

KeyserH
27 april 2006, 14:52
Ik zoek nog altijd naar de eerste persoon die in een discussie zijn mening start: Ik ben een racist, maar ...

Het is maar een tipje om eens vrolijk uit de hoek te komen in café De Prof.

Knuppel
27 april 2006, 14:55
Op zijn internetsite The Brussels Journal had Beliën een paar dagen voor de stille mars nog een gulp gal getiteld ,,Geef ons wapens'' gepubliceerd, een schuimbekkend geschreven pamflet dat zelfs de als opiniestuk vermomde veest van Jean-Marie Dedecker ver achter zich laat in het grote Kampioenschap Reactionair Gezwam Ejaculeren. ,,De roofdieren hebben messen'', schreef Beliën.

Foei! Wat een dikke vette leugen, zeg!
De roofdieren hebben Joe's lichaam immers met hun tanden opengereten inplaats van met een mes!

KeyserH
27 april 2006, 14:56
ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :
...


Ziedaar wat jaren van extreem-rechtse stemmingmakerij ons heeft opgeleverd: letterlijke kortzichtigheid.

Bad Attila
27 april 2006, 14:58
Ik ben ook met de billen bloot gegaan. :-(
Ik ben nochtans geen VB'er. :-P

Distel
27 april 2006, 15:05
Of misschien zagen die twee Polen er gewoon heel erg uit als Noord-Afrikanen. Het feit dat na de verspreiding van de beelden ook heel wat Noord-Afrikanen in dit land geloofden dat het om N-Afr ging, doet alvast vermoeden dat het helemaal niet zo simplistisch is als een zoveelste "het VB is hier de grote slechterik".

job
27 april 2006, 15:11
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

(PDW). Kukelekuuuu!

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/witte3.MM.jpg © An Nelissen



Dossier

(pdw) (http://www.standaard.be/Kanaal/Index.aspx?KanaalId=166)Bekijk de pagina uit de krant (http://www.standaard.be/Krant/Beeld/Index.aspx?paginaId=95095)

VOLGENS Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin meenden zowat alle ooggetuigen van de dodelijke steekpartij in Brussel-Centraal dat ze Noord-Afrikanen hebben gezien. Ondertussen weten we dat het om twee Polen gaat.
waarom kunnen we geen Pool van een Noord-Afrikaan meer onderscheiden?


Verwarring is nogal logisch. Toch ?


Vandaag HLN p. 7 :
Zigeunerbloed zorgt voor verwarring bij getuigen.
Donkere huidskleur, pikzwart haar, diepbruine ogen... Polen telt nog een kleine minderheid zigeuners. Ze zijn van indo-europese afkomst. Aldus VRT-radiojournalist Marc Peirs.


Vandaag HLN on line :http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_199710.html?wt.bron=homeArt1

Moordenaar Joe gepakt in zigeunerkamp aan Litouwse grens

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/top_139386.jpg
HLN BREAKING NEWS De Poolse politie heeft de moordenaar van Joe Van Holsbeeck gepakt. De 17-jarige Adam G. werd omstreeks 13.45 uur in Suwalki in het noordoosten van Polen, dicht bij de grens met Litouwen, aangehouden. Directeur Glenn Audenaert van de Federale Politie bevestigt de arrestatie.

Zigeunerkamp
Adam G. was ondergedoken in een zigeunerkamp in Suwalki tussen familie en vrienden. Hij zou zich niet verzet hebben tijdens de arrestatie. Adam G. was via gsm-signalen opgespoord en werd na drie huiszoekingen gevonden.

Uitlevering
Er liep een internationaal aanhoudingsbevel tegen de jongen. Omdat hij zeventien jaar is, kan hij ook worden uitgeleverd aan ons land. Het is nog niet duidelijk wanneer dat zal gebeuren.

Mededader
Maandag werd de 16-jarige mededader al aangehouden in ons land. Hij verblijft momenteel in de gesloten jeugdinstelling van Braine-le-Château. Woensdag werd ook de broer van Adam G. al in ons land ondervraagd en aangehouden.

Verhofstadt
Premier Guy Verhofstadt heeft tijdens het vragenuurtje in de Kamer bevestigd dat Adam G. is opgepakt. De Poolse minister van Binnenlandse Zaken had dat donderdagnamiddag persoonlijk laten weten aan onze Binnenlandminister Patrick Dewael.

Knuppel
27 april 2006, 15:18
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

Bij de fanatieke aanhang van het Vlaams Belang sloeg dit nieuws vast in als een bom op het slaghoedje van een nog grotere bom. De demagogie-machine was net vorstelijk ingeolied, vlammende editorialen, lezersbrieven en forumberichten over het échec van de multiculturele samenleving waren al verstuurd en nu dit. Polen dan nog, dat zijn godverdomme katholieken!

Om toch maar niet in eigen boezem te hoeven kijken, kronkelen de flinke jongens ter rechterzijde zich momenteel in meer bochten dan iets wat zich in héél veel bochten kronkelt. Denk bijvoorbeeld aan een adder ... enz...enz...

Vandaag HLN p. 7 :
Zigeunerbloed zorgt voor verwarring bij getuigen.
Donkere huidskleur, pikzwart haar, diepbruine ogen... Polen telt nog een kleine minderheid zigeuners. Ze zijn van indo-europese afkomst. Aldus VRT-radiojournalist Marc Peirs.


Jawadde....

MT
27 april 2006, 15:22
Jawadde....
Hier gaat gm10 met de billen bloot :lol:

baarle
27 april 2006, 15:30
Hoe het VB met de billen bloot ging

Ik denk dat het VB met veel plezier nog een paar keer zo met de billen bloot wil gaan voor oktober eerstkomend! :rofl:

Kukelekuuuu! is hier, geloof ik, de meest aangewezen riposte.

Kukelekuuuu!

alberto
27 april 2006, 15:37
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

De partijen die mee optrokken met de mars in tegenwil van de familie, dat zijn de enige die met de billen zijn blootgegaan, die politieke kwakers hebben zich hopeloos belachelijk gemaakt.

gm10
27 april 2006, 15:39
ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :

de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging
het parket zei dat het om n afrikanen ging
de media zei dat het om n afrikanen ging

waarschijnlijk allemaal VB dat beloofd voor de verkiezingen zoveel nieuwe stemmen

Trouwens mocht het VB aan de macht zijn geweest dan had men niet zo laks gehandeld tegenover illegale criminelen

misschien ligt de sleutel wel in de vermelding dat het om PAUL BELIEN ging
is die niet getrouwd met Miss Vlaams Behang?

gm10
27 april 2006, 15:41
Ik denk dat het VB met veel plezier nog een paar keer zo met de billen bloot wil gaan voor oktober eerstkomend! :rofl:



!

Je zou nog wel eens kunnen gelijk hebben. Schaamteloosheid is geen enkele politicus vreemd, maar bij het VB heeft dit nog nooit een duidelijke grens bereikt.

baarle
27 april 2006, 15:42
misschien ligt de sleutel wel in de vermelding dat het om PAUL BELIEN ging
is die niet getrouwd met Miss Vlaams Behang?

Zo zo, een mens is dus verantwoordelijk voor de daden en meningen van zijn familieleden. :lol:

Na de eis van perfessor Corijn om katholieke excuses, alweer een linkse homegoal!

gm10
27 april 2006, 15:42
Verwarring is nogal logisch. Toch ?


Vandaag HLN p. 7 :
Zigeunerbloed zorgt voor verwarring bij getuigen.
Donkere huidskleur, pikzwart haar, diepbruine ogen... Polen telt nog een kleine minderheid zigeuners. Ze zijn van indo-europese afkomst. Aldus VRT-radiojournalist Marc Peirs.


Vandaag HLN on line :http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_199710.html?wt.bron=homeArt1

Moordenaar Joe gepakt in zigeunerkamp aan Litouwse grens

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/top_139386.jpg
HLN BREAKING NEWS De Poolse politie heeft de moordenaar van Joe Van Holsbeeck gepakt. De 17-jarige Adam G. werd omstreeks 13.45 uur in Suwalki in het noordoosten van Polen, dicht bij de grens met Litouwen, aangehouden. Directeur Glenn Audenaert van de Federale Politie bevestigt de arrestatie.

Zigeunerkamp
Adam G. was ondergedoken in een zigeunerkamp in Suwalki tussen familie en vrienden. Hij zou zich niet verzet hebben tijdens de arrestatie. Adam G. was via gsm-signalen opgespoord en werd na drie huiszoekingen gevonden.

Uitlevering
Er liep een internationaal aanhoudingsbevel tegen de jongen. Omdat hij zeventien jaar is, kan hij ook worden uitgeleverd aan ons land. Het is nog niet duidelijk wanneer dat zal gebeuren.

Mededader
Maandag werd de 16-jarige mededader al aangehouden in ons land. Hij verblijft momenteel in de gesloten jeugdinstelling van Braine-le-Château. Woensdag werd ook de broer van Adam G. al in ons land ondervraagd en aangehouden.

Verhofstadt
Premier Guy Verhofstadt heeft tijdens het vragenuurtje in de Kamer bevestigd dat Adam G. is opgepakt. De Poolse minister van Binnenlandse Zaken had dat donderdagnamiddag persoonlijk laten weten aan onze Binnenlandminister Patrick Dewael.

,,Van kleins af hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen.''

Verwarring is logisch my ass.

Knuppel
27 april 2006, 15:42
misschien ligt de sleutel wel in de vermelding dat het om PAUL BELIEN ging
is die niet getrouwd met Miss Vlaams Behang?

We hebben echt wel door op welk slot je je sleutel probeerde te doen passen, hoor.

Scarabaeida
27 april 2006, 15:43
Ik snap alleen niet hoe mensen aan zulk kort demografisch inzicht komen. Het lijkt wel de lagere school waarin de landen als homogeen geheel met een lachend gezichtje uitgebeeld worden. Is het nu zo moeilijk te weten dat niet elke Noord-Afrikaan een Marokkaan is (Berber? Arabier?...) en nog gemakkelijker is te beseffen dat een Roma-zigeuner geen katholieke blanke Pool is.

Het ergste gegeven blijft nog het feit dat men allang vergeten is dat het om een laffe moordenaar ging en niets meer niets minder. Wat betreft stigmatisering vind ik dat de maatschappij vrij verdraagzaam is gebleven en dat enkel zij die reeds extremistische groeperingen aanhingen het enkel dusdanig misbruik(t)en.

Herr Flick
27 april 2006, 15:44
Ik ben ook met de billen bloot gegaan. :-(
Ik ben nochtans geen VB'er. :-P


Iedereen is er ingetrapt hé Attila, geen erg, ik ben zelf zeker dat als je die beelden weer laat zien aan een groep mensen die ze nog niet gezien hebben en die nog niet weten dat het om "polen" gaat, ze ook gaan zeggen dat het Noord-Afrikanen zijn.

Achteraf alles bekeken was dat het meest voor de hand liggend, in deze zaak nu niet correct, maar wel het meest voor de hand liggend.

Ik denk zelf als je het aan een groepje Noord-Afrikanen laat zien, dat ze er hun broeders in gaan herkennen. (getuige toch het intervieuw en reacties van andere allochtonen, voor ze wisten dat het om "polen" ging. )

Het ging trouwens eigenlijk om Zigeuners, die er natuurlijk wel lichtelijk anders uitzien dan Polen. Maar Polen klinkt ook Politiek Corecter dan Zigeuner, want dan gaan we die arme Roma'tjes die nooit een vlieg kwaad doen weer discrimineren ...

Herr Flick
27 april 2006, 15:46
Verwarring is nogal logisch. Toch ?


Vandaag HLN p. 7 :
Zigeunerbloed zorgt voor verwarring bij getuigen.
Donkere huidskleur, pikzwart haar, diepbruine ogen... Polen telt nog een kleine minderheid zigeuners. Ze zijn van indo-europese afkomst. Aldus VRT-radiojournalist Marc Peirs.


Vandaag HLN on line :http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_199710.html?wt.bron=homeArt1

Moordenaar Joe gepakt in zigeunerkamp aan Litouwse grens

http://www.hln.be/hlns/FOTO/artikels/top_139386.jpg
HLN BREAKING NEWS De Poolse politie heeft de moordenaar van Joe Van Holsbeeck gepakt. De 17-jarige Adam G. werd omstreeks 13.45 uur in Suwalki in het noordoosten van Polen, dicht bij de grens met Litouwen, aangehouden. Directeur Glenn Audenaert van de Federale Politie bevestigt de arrestatie.

Zigeunerkamp
Adam G. was ondergedoken in een zigeunerkamp in Suwalki tussen familie en vrienden. Hij zou zich niet verzet hebben tijdens de arrestatie. Adam G. was via gsm-signalen opgespoord en werd na drie huiszoekingen gevonden.

Uitlevering
Er liep een internationaal aanhoudingsbevel tegen de jongen. Omdat hij zeventien jaar is, kan hij ook worden uitgeleverd aan ons land. Het is nog niet duidelijk wanneer dat zal gebeuren.

Mededader
Maandag werd de 16-jarige mededader al aangehouden in ons land. Hij verblijft momenteel in de gesloten jeugdinstelling van Braine-le-Château. Woensdag werd ook de broer van Adam G. al in ons land ondervraagd en aangehouden.

Verhofstadt
Premier Guy Verhofstadt heeft tijdens het vragenuurtje in de Kamer bevestigd dat Adam G. is opgepakt. De Poolse minister van Binnenlandse Zaken had dat donderdagnamiddag persoonlijk laten weten aan onze Binnenlandminister Patrick Dewael.


Ne schonen troost is in elk geval dat Adam G ongetwijfeld alle hoeken van de verhoorkamer gaat zien in het Poolse politiebureau of gevang waar ze hem een poosje gaan bewaren voor ze hem opsturen naar den Belziek.

Met wat sjans mag m zijn straf zelf gaan uitzitten in een Poolse cel... :twisted:

Distel
27 april 2006, 15:51
Je zou nog wel eens kunnen gelijk hebben. Schaamteloosheid is geen enkele politicus vreemd, maar bij het VB heeft dit nog nooit een duidelijke grens bereikt.

Kwestie van het VB hier toch nog iets in de schoenen te kunnen schuiven he?

Knuppel
27 april 2006, 15:51
,,Van kleins af hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen.''

Verwarring is logisch my ass.

Verkeer jij zelf niet een beetje in staat van verwarring?

Islamieten leren namelijk wel degelijk van jongsaf ritueel leren slachten. Ze leren het zelfs hun bekeerlingen. Of wie keelde Theo van Gogh op rituele wijze?

Dat Belïën op het verkeerde been danste is natuurlijk hemeltergend. Zoiets is alleen de rechtstreekse getuigen van de hari-kiri op Joe, de beoordelers van de videobeelden en de politie toegestaan.

Bad Attila
27 april 2006, 15:51
Iedereen is er ingetrapt hé Attila, geen erg, ik ben zelf zeker dat als je die beelden weer laat zien aan een groep mensen die ze nog niet gezien hebben en die nog niet weten dat het om "polen" gaat, ze ook gaan zeggen dat het Noord-Afrikanen zijn.

Achteraf alles bekeken was dat het meest voor de hand liggend, in deze zaak nu niet correct, maar wel het meest voor de hand liggend.

Ik denk zelf als je het aan een groepje Noord-Afrikanen laat zien, dat ze er hun broeders in gaan herkennen. (getuige toch het intervieuw en reacties van andere allochtonen, voor ze wisten dat het om "polen" ging. )

Akkoord (voor één keer). Daarom ook dat ik geen nood zie om mij te verontschuldigen tov de "allochtone gemeenschap".

Het ging trouwens eigenlijk om Zigeuners, die er natuurlijk wel lichtelijk anders uitzien dan Polen. Maar Polen klinkt ook Politiek Corecter dan Zigeuner, want dan gaan we die arme Roma'tjes die nooit een vlieg kwaad doen weer discrimineren ...

Speelt dat nu echt een rol dat het om "Zigeuners" dan wel "Polen" gaat???? :?
Moet men nu ineens naar de Zigeuners gaan kijken, terwijl tot drie dagen geleden de Marokkanen de schuld van alles kregen????

Enfin, de dader is blijkbaar opgepakt, en dat is het belangrijkste.

Scarabaeida
27 april 2006, 15:51
Het ging trouwens eigenlijk om Zigeuners, die er natuurlijk wel lichtelijk anders uitzien dan Polen. Maar Polen klinkt ook Politiek Corecter dan Zigeuner, want dan gaan we die arme Roma'tjes die nooit een vlieg kwaad doen weer discrimineren ...


Nog sterker... anders dan de massa kwaad maken doet het niet. De mensen zijn niet zo dom te weten dat het geen ethnische Polen zijn. Het helpt juist niets tegen stigmatisering, volgens mij. Mensen moeten alleen voldoende opgevoed en opgeleid zijn om voor hunzelf te kunnen denken.
Ik vind het alleen shockerend te merken hoe triomferend sommige mensen reageren sinds bekend is dat de daders afkomstig zijn uit Polen. Het is alsof het neerkijken op Polen goed is.

De dader is gewoon een lafhartige moordenaar die gebrek heeft aan normen en waarden en zich bevond in een uitzichtloze situatie. Bovendien is de maatschappij ziek en immer zieker wordend. Punt, einde verhaal.

Knuppel
27 april 2006, 15:58
Nog sterker... anders dan de massa kwaad maken doet het niet. De mensen zijn niet zo dom te weten dat het geen ethnische Polen zijn. Het helpt juist niets tegen stigmatiserend, volgens mij. Mensen moeten alleen voldoende opgevoed en opgeleid zijn om voor hunzelf te kunnen denken.

Is dat dan nu al niet het geval?


Ik vind het alleen shockerend te merken hoe triomferend sommige mensen reageren sinds bekend is dat de daders afkomstig zijn uit Polen. Het is alsof het neerkijken op Polen goed is.


'En wie zijn die 'sommige mensen' volgens jou?

De dader is gewoon een lafhartige moordenaar die gebrek heeft aan normen en waarden

Zeer juist!

en zich bevond in een uitzichtloze situatie.

Hij liep idd liever op straat dan te studeren...

Bovendien is de maatschappij ziek en immer zieker wordend.

En dat ondanks het beste onderwijs....


Punt, einde verhaal


Het verhaal komt nog maar pas goed op dreef, vrees ik...

gm10
27 april 2006, 16:00
We hebben echt wel door op welk slot je je sleutel probeerde te doen passen, hoor.

Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingsbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??

gm10
27 april 2006, 16:03
Verkeer jij zelf niet een beetje in staat van verwarring?

Islamieten leren namelijk wel degelijk van jongsaf ritueel leren slachten. Ze leren het zelfs hun bekeerlingen. Of wie keelde Theo van Gogh op rituele wijze?


Inderdaad. Het is al langer bekend dat zigeuners dezelfde slachtrituelen kennen - vooral in centraal Polen trouwens.


Dat Belïën op het verkeerde been danste is natuurlijk hemeltergend. Zoiets is alleen de rechtstreekse getuigen van de hari-kiri op Joe, de beoordelers van de videobeelden en de politie toegestaan.

Ik heb niemand anders dan Belien horen tekeer gaan tegenover de Marokkanen op zo'n ordinaire en populistische manier.

gm10
27 april 2006, 16:04
Kwestie van het VB hier toch nog iets in de schoenen te kunnen schuiven he?

bovenop de gewoonlijk platvoerse en racistische uithalen

baarle
27 april 2006, 16:06
De dader is gewoon een lafhartige moordenaar die gebrek heeft aan normen en waarden en zich bevond in een uitzichtloze situatie.

Integendeel, hij had een bloeiende handel. Volgens de kranten-websites van vandaag pendelde hij al een hele tijd over en weer tussen het uiterste oosten van Polen en België, om er te stelen en te roven, waarna hij zijn waar in Polen voor goed geld ging verkopen. Lijkt me niet bepaald uitzichtloos.

Scarabaeida
27 april 2006, 16:07
Is dat dan nu al niet het geval?

Jawel, dat is wel het geval. In West-Europa zeker, al vind ik dat tegenwoordig het onderwijs zijn minpuntjes begint te vertonen in Vlaanderen. Vooral de kloof Humaniora/Technisch-Beroeps Middelbaar Onderwijs is veel breder geworden.

Maar toch beweer ik hiermee dat ondanks de frontenvorming en schijnheiligheid aanwezig op discussieplatformen een mens toch ook over meer zelfredzaamheid zou moeten beschikken om voor zichzelf te kunnen denken.



'En wie zijn die 'sommige mensen' volgens jou?

Collumnisten van allerlei kranten, zoals de opiniesectie van DS de twee laatste dagen, maar ook bepaalde individuën op het internet die het nodig achten hun ethiek opzij te schuiven om hun gelijk te bekomen. Een serieus gebeuren als een moord is zo omgetoverd in politiek kleuterpestgedrag.


En dat ondanks het beste onderwijs...

Mjah, er zijn zaken als ethiek en moraal die het onderwijs niet altijd evengoed kan schenken aan mensen.



Het verhaal komt nog maar pas goed op dreef, vrees ik...

Soms zegt men het meeste door weinig te zeggen. Mensen maken er op een te ziekelijke manier een touwtrekspelletje van door het meteen over dat "racisme" is gaan hebben. Men is té geobsedeerd door dat fenomeen en dat is nooit gezond.

job
27 april 2006, 16:17
Verwarring is logisch my ass.
De verwarring �*s logisch. Alleen blinden zien dat niet.


verontschuldigingen die het Brussels parket bij monde van Jos Colpin terecht aan de Noord-Afrikaanse gemeenschap heeft overgemaakt
Terecht ? Helemaal niet. Het zijn niet de politie of het parket die de N-afrikanen alsdusdanig identificeerden. Het zijn de rechtstreekse ooggetuigen die op basis van het u!terlijk stelden dat ze van het N-afrikaans type zijn. Dus zie ik niet in dat het parket zich zou moeten verontschuldigen. Belachelijk gewoon.

KeyserH
27 april 2006, 16:41
Terecht ? Helemaal niet. Het zijn niet de politie of het parket die de N-afrikanen alsdusdanig identificeerden. Het zijn de rechtstreekse ooggetuigen die op basis van het u!terlijk stelden dat ze van het N-afrikaans type zijn. Dus zie ik niet in dat het parket zich zou moeten verontschuldigen. Belachelijk gewoon.

"Het parket dient een afstand te bewaren tot de getuigenissen en alle wegen open te laten."
Niet dat ze nu iemand op straat moeten zetten voor onprofessioneel gedrag, maar het is fout, en een verontschuldiging kan nooit kwaad, zeker als je kijkt naar hetgeen er zoal verkondigd is over Noord-Afrikanen sindsdien. Er is nogal wat vuil komen bovendrijven (mensen die anders hun mond houden over dit soort zaken, maar nu wel discriminerend voor de dag kwamen). Dat moet zwaar om horen geweest zijn voor de N-Afrikaanse gemeenschap.
En tis niet omdat ge per ongeluk iemand zijn ruit inschopt met uwen voetbal dat ge u niet moet excuseren e.

Distel
27 april 2006, 16:44
Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingsbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??

Ai, geen argumenten meer, gm10?

Distel
27 april 2006, 16:46
bovenop de gewoonlijk platvoerse en racistische uithalen

Zoals het voorstel om allochtonen enkele weken voorsprong te geven bij sollicitaties? Of het stemrecht voor allochtonen daar waar de rest stemplicht heeft?

vercetti
27 april 2006, 17:11
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

(PDW). Kukelekuuuu!

(...)

Kukelekuuuu! is hier, geloof ik, de meest aangewezen riposte.

Tiens, oogetuigen en politie zeiden dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst waren.

Hadden we soms moeten rieken dat het Polen waren?

KeyserH
27 april 2006, 17:15
Tiens, oogetuigen en politie zeiden dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst waren.

Hadden we soms moeten rieken dat het Polen waren?

Neen, maar we zijn er wel te snel vanuit gegaan dat het Noord-Afrikanen waren. En pdw stelt daar VB voor verantwoordelijk (zie stukje dat ik eerder al gequote heb).

En hoewel 'de partij' zich mooi stil heeft gehouden, zijn bepaalde leden en veel sympathisanten mooi uit de bocht gegaan.

Distel
27 april 2006, 17:24
En hoewel 'de partij' zich mooi stil heeft gehouden, zijn bepaalde leden en veel sympathisanten mooi uit de bocht gegaan.

Hoezo?

Tegendradigaard
27 april 2006, 17:30
misschien ligt de sleutel wel in de vermelding dat het om PAUL BELIEN ging
is die niet getrouwd met Miss Vlaams Behang?

dus als mijn vrouw een moord zou begaan dan ben ik ook een moordenaar.....

KeyserH
27 april 2006, 17:50
Hoezo?

zie: forum.politics.be

keiko
27 april 2006, 18:17
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

(PDW). Kukelekuuuu!

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/witte3.MM.jpg © An Nelissen



Dossier

(pdw) (http://www.standaard.be/Kanaal/Index.aspx?KanaalId=166)
Bekijk de pagina uit de krant (http://www.standaard.be/Krant/Beeld/Index.aspx?paginaId=95095)

VOLGENS Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin meenden zowat alle ooggetuigen van de dodelijke steekpartij in Brussel-Centraal dat ze Noord-Afrikanen hebben gezien. Ondertussen weten we dat het om twee Polen gaat. Ik was er zelf niet bij, maar de vraag die zich onweerhoudbaar naar voren wurmt - als betrof het een fotograaf van Dag Allemaal nadat iemand vooraan in de rij had geroepen: is dat niet Rik Daems die ginds in zijn bloot gat staat? - is: waarom kunnen we geen Pool van een Noord-Afrikaan meer onderscheiden? Ik meen me namelijk te herinneren dat we dat nog niet zo lang geleden moeiteloos wél konden. Toen het kantelpoortenbedrijf Feryn uit Kapelle-op-den-Bos vorig jaar in mei aankondigde geen Marokkanen te willen aanwerven ,,omdat de meeste van onze klanten ze gewoon niet aanvaarden....'', voegden supporters van Feryns bedrijfscultuur daar met veel aplomb aan toe: ,,...met de Polen stelt dat probleem zich bijvoorbeeld helemaal niet...''

Als het gaat om het installeren van onze garagepoort, het pleisteren van de living of het metselen van een aan de controle der Bouwinspectie onttrokken veranda, weten we de Noord-Afrikanen van de Polen te scheiden van zodra ze één stap op de oprit hebben gezet, met onze vingers in de neus zelfs. Maar wanneer twee jonge Polen onder diezelfde neus een jongeman in koelen bloede neersteken in een goed verlichte stationshal zijn we er vreemd genoeg van overtuigd dat we twee Noord-Afrikanen hebben gezien. Ziedaar wat jaren van extreem-rechtse stemmingmakerij ons heeft opgeleverd: letterlijke kortzichtigheid.

Maar het zijn dus Polen. Bij de fanatieke aanhang van het Vlaams Belang sloeg dit nieuws vast in als een bom op het slaghoedje van een nog grotere bom. De demagogie-machine was net vorstelijk ingeolied, vlammende editorialen, lezersbrieven en forumberichten over het échec van de multiculturele samenleving waren al verstuurd en nu dit. Polen dan nog, dat zijn godverdomme katholieken!

Om toch maar niet in eigen boezem te hoeven kijken, kronkelen de flinke jongens ter rechterzijde zich momenteel in meer bochten dan iets wat zich in héél veel bochten kronkelt. Denk bijvoorbeeld aan een adder die door de andere adders voor de lol midden in een spijkerbed werd geflikkerd en die vloekend naar de uitgang van dat %*/°!!! labyrint zoekt. Ik vond een fraai voorbeeld van kronkelarij in de periferie rond Paul 'Meneer Alexandra Colen' Beliën, een man die op de wereld is gezet om ons erop te wijzen dat moeder Natuur soms wél een vacuüm toestaat. Op zijn internetsite The Brussels Journal had Beliën een paar dagen voor de stille mars nog een gulp gal getiteld ,,Geef ons wapens'' gepubliceerd, een schuimbekkend geschreven pamflet dat zelfs de als opiniestuk vermomde veest van Jean-Marie Dedecker ver achter zich laat in het grote Kampioenschap Reactionair Gezwam Ejaculeren. ,,De roofdieren hebben messen'', schreef Beliën. ,,Van kleins af hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen.'' Gezellige man.

In zijn entourage treffen we 'Hoegin', een enthousiaste medewerker van The Brussels Journal . Die heeft het sinds dinsdagmorgen erg moeilijk met de verontschuldigingen die het Brussels parket bij monde van Jos Colpin terecht aan de Noord-Afrikaanse gemeenschap heeft overgemaakt en zoekt op zijn weblog wanhopig maar tevergeefs naar hout snijdende argumenten om daar graten in te zien.

,,Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk een paar Polen ken die zonder probleem voor Noord-Afrikaan zouden kunnen doorgaan'', gaat het al meteen in de eerste paragraaf. Een sterke opener. De auteur poogt hier twee vliegen in één klap te slaan: hij ondermijnt de stelling als zouden we makkelijk het verschil moeten kunnen zien tussen een Pool en een Marokkaan én hij beweert een paar Polen, allochtonen, persoonlijk te kennen. Hij kan dus bezwaarlijk van xenofobie worden beschuldigd. Het is eens iets anders dan ,,ik ben geen racist, maar...'' Hierop volgt een rist merkwaardige redeneringen die ik u zal besparen. Laat ik volstaan met te stellen dat de logica van kameraad Hoegin meer gaten bevat dan een stuk gruyère waar iemand zo-even zijn Uzi heeft in leeggeschoten. Afijn, even verder komen we uit bij de geweldige zin ,,De daders zijn toevallig ook twee jongens, maar stel dat het twee meisjes waren geweest die er nogal jongensachtig uitzagen, zou hij (Colpin) dan ook zijn verontschuldigingen aan de mannelijke helft van de bevolking hebben aangeboden omdat zij weer te snel met de vinger gewezen werden?'

Kukelekuuuu! is hier, geloof ik, de meest aangewezen riposte.

En klaargekomen?
Ooit gehoord van de kriek op de taart? Als de kriek 'fout' blijkt te zijn gooi je dan meteen ook de taart weg?

Max van Dietschland
27 april 2006, 18:47
Zigeuners zijn ook vreemdelingen, net als de moslims en de joden. Ik ben voorstander van een harde aanpak met immigratiestop tegenover alle vreemdelingen. Dus niet alleen de moslims en noord-Afrikanen. Alle vreemdelingen gelijk voor de wet !

Distel
27 april 2006, 19:17
zie: forum.politics.be

Ah, het was dus maar een zoveelste kak-op-het-VB post.

Harald
27 april 2006, 20:39
Ne schonen troost is in elk geval dat Adam G ongetwijfeld alle hoeken van de verhoorkamer gaat zien in het Poolse politiebureau of gevang waar ze hem een poosje gaan bewaren voor ze hem opsturen naar den Belziek.

Met wat sjans mag m zijn straf zelf gaan uitzitten in een Poolse cel... :twisted: Hier komt hij ervan af met twee maanden Everberg en een vermaning van de rechter.

mvg

Harald.

Knuppel
27 april 2006, 20:48
Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingsbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??

Het zou niet veel verschil maken, wees gerust.

Ik ben twee maanden geleden definitief gestopt met werken. Reden: gevaar voor 6de discushernia en derde rugoperatie.
Ik ben nu 62 en voorgoed op pensioen.

Nog iets?

BitterSweet
27 april 2006, 21:13
Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingsbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??

Niet sarcastisch worden he Gm10,moeten we nu al die gewapende overvallen vergeten in Brussel en omstreken +/- zo'n 140 of ga je die ook allemaal op de Polen hunne nek schuiven?
Overlast aanpakken en niet zeveren,daar moet zelfs jij toch het redelijke van inzien.
De brave mensen gerust laten en de "kleine" en grote criminelen inrekenen lijkt u dat geen goed compromis,of gaan we ze na onze spijtige vergissing
modelburgers moeten noemen?

Boadicea
27 april 2006, 21:14
Zigeuners zijn ook vreemdelingen, net als de moslims en de joden. Ik ben voorstander van een harde aanpak met immigratiestop tegenover alle vreemdelingen. Dus niet alleen de moslims en noord-Afrikanen. Alle vreemdelingen gelijk voor de wet !

Deze stelling is ook de mijne. En wat mij betreft mogen de deliquenten van vreemde afkomst terug naar afzender. De landen van herkomst krijgen er als interest nog enkele Belgische, linkse pamperaars bij, die de problemen mee veroorzaken.:evil:

daiwa
27 april 2006, 21:20
Deze stelling is ook de mijne. En wat mij betreft mogen de deliquenten van vreemde afkomst terug naar afzender. De landen van herkomst krijgen er als interest nog enkele Belgische, linkse pamperaars bij, die de problemen mee veroorzaken.:evil:


Goed idee.:-P

gm10
27 april 2006, 23:06
dus als mijn vrouw een moord zou begaan dan ben ik ook een moordenaar.....

als gij die moord goedkeurt, dan keurt gij een moord goed
niks ingewikkelder dan dat

gm10
27 april 2006, 23:07
Het zou niet veel verschil maken, wees gerust.

Ik ben twee maanden geleden definitief gestopt met werken. Reden: gevaar voor 6de discushernia en derde rugoperatie.
Ik ben nu 62 en voorgoed op pensioen.

Nog iets?

onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk

Tegendradigaard
28 april 2006, 07:09
als gij die moord goedkeurt, dan keurt gij een moord goed
niks ingewikkelder dan dat

geen antwoord he gm10 en dat weet ge goed genoeg he...

Tegendradigaard
28 april 2006, 07:10
onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk

misschien is het een openbaring gm10, maar het gebeurt wel meer dat mensen die sukkelen met hun gezondheid proberen toch aan het werk te blijven maar met vallen en opstaan en met veel onderbrekingen het uiteindelijk toch moeten opgeven...

Kaal
28 april 2006, 08:29
onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk

Pas op dat je je niet beschuldigd aan het stigmatiseren van oudere mensen !

Knuppel
28 april 2006, 08:34
onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk

Jij kent mij dus dat jij daar zo zeker van bent?

Knuppel
28 april 2006, 08:36
Jij kent mij dus dat jij daar zo zeker van bent?

Maar stél dat je gelijk zou hebben. Dan was ik nog 61 toen ik volledig stopte met werken.

Zou jij dat zo erg gevonden hebben?

Tegendradigaard
28 april 2006, 08:38
tja echte democraten werken langer dan 61 he knuppel....

Knuppel
28 april 2006, 08:43
tja echte democraten werken langer dan 61 he knuppel....

Echte Belgen, bedoel je.
Van Vlamingen is allang geweten dat het luiwammessen en profiteurs zijn.;-)

Boadicea
28 april 2006, 08:45
Echte Belgen, bedoel je.
Van Vlamingen is allang geweten dat het luiwammessen en profiteurs zijn.;-)

Bedankt voor je chauvinisme.

Tegendradigaard
28 april 2006, 08:46
daar gaan we met de billen bloot ..... dit om on topic te blijven he...

van topic gesproken :

in GVJ stond nog in het editoriaal dat het zelfs opvallend was dat het VB in volle heisa zich heel gedeisd had gehouden en dit ondanks het feit dat het voor hen gefundenes fressen moest zijn....

gm10
28 april 2006, 13:25
Pas op dat je je niet beschuldigd aan het stigmatiseren van oudere mensen !

onzin
kranig knuppeltje heeft haar pensioen ongetwijfeld dik verdiend
maar wat me irriteert is dat zij denkt dat bepaalde anderen geen uitkering verdienen

gm10
28 april 2006, 13:26
geen antwoord he gm10 en dat weet ge goed genoeg he...

wel het zegt wel iets over jouw eerste post in elk geval

gm10
28 april 2006, 13:27
Echte Belgen, bedoel je.
Van Vlamingen is allang geweten dat het luiwammessen en profiteurs zijn.;-)

gelukkig zitten ze niet met een slachtoffer complex

gm10
28 april 2006, 13:28
daar gaan we met de billen bloot ..... dit om on topic te blijven he...

van topic gesproken :

in GVJ stond nog in het editoriaal dat het zelfs opvallend was dat het VB in volle heisa zich heel gedeisd had gehouden en dit ondanks het feit dat het voor hen gefundenes fressen moest zijn....

wat is GVJ? gazet van jabbeke?

Jazeker
28 april 2006, 13:44
in GVJ stond nog in het editoriaal dat het zelfs opvallend was dat het VB in volle heisa zich heel gedeisd had gehouden en dit ondanks het feit dat het voor hen gefundenes fressen moest zijn....

Dus waarschijnlijk wist het VB reeds wie de daders waren en hebben ze dat verzwegen ! SCHANDAAL !!!!

:-D

Knuppel
28 april 2006, 16:57
onzin
kranig knuppeltje heeft haar pensioen ongetwijfeld dik verdiend
maar wat me irriteert is dat zij denkt dat bepaalde anderen geen uitkering verdienen

Tiens, ik zou anders gezworen hebben dat jij het was die mij geen 'uitkering' gunde.

gm10
29 april 2006, 10:59
Tiens, ik zou anders gezworen hebben dat jij het was die mij geen 'uitkering' gunde.

waaruit leid je dat nu weer af

born2bewild
29 april 2006, 13:12
Pas op dat je je niet beschuldigd aan het stigmatiseren van oudere mensen !

dat kan niet want het is een rode. Die hebben altijd gelijk.

born2bewild
29 april 2006, 13:14
waaruit leid je dat nu weer af

gewoon kunnen lezen is voldoende.
als ge niets zinnigs te argumenteren hebt gooit ge het maar over die boeg.
al een chance dat ge uzelf zo progressief vindt

(btw, uw post ivm Arno interview werd ook op de site van het Vlaams Belang letterlijk overgenomen :-) :-)

born2bewild
29 april 2006, 13:15
onzin

maar wat me irriteert is blablabla

learn to live with it. Of ga naar een dokter

Knuppel
29 april 2006, 13:25
waaruit leid je dat nu weer af

Jij bent zo te zien wel héél erg kort van geheugen.

Post 28 van deze draad:


Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingsbetaler aan het leven?

gm10
29 april 2006, 13:56
gewoon kunnen lezen is voldoende.
als ge niets zinnigs te argumenteren hebt gooit ge het maar over die boeg.
al een chance dat ge uzelf zo progressief vindt


help dan eens


(btw, uw post ivm Arno interview werd ook op de site van het Vlaams Belang letterlijk overgenomen :-) :-)

und?

gm10
29 april 2006, 13:58
Jij bent zo te zien wel héél erg kort van geheugen.

Post 28 van deze draad:

en jij leid hieruit af dat ik het je niks gun kwa uitkering????????
waar gaan we naartoe
madamke toch, we hebben allemall familie, kennissen, ... die een uitkering trekken
denk je nu echt dat ik zo een hypocriet ben

baarle
29 april 2006, 14:00
und?

Ik kan me voorstellen dat dat voor enige onrust zorgt. :-)

Knuppel
29 april 2006, 14:48
en jij leid hieruit af dat ik het je niks gun kwa uitkering????????
waar gaan we naartoe
madamke toch, we hebben allemall familie, kennissen, ... die een uitkering trekken
denk je nu echt dat ik zo een hypocriet ben

Uit het feit dat er geen enkele aanleiding was om over de 'uitkering' te beginnen die JIJ dacht dat IK 'nog altijd' had. D�*�*r leid ik dat uit af.
Dus ja, je bént een hypocriet. Een dikke hypocriet zelfs!


wat me irriteert is dat zij denkt dat bepaalde anderen
geen uitkering verdienen


Volgens mij irriteerde de gedachte dat ik bij die 'bepaalde anderen' hoorde die 'nog altijd' op kosten van de belastingbetaler leefden JOU mateloos.

En voor het geval je het verschil niet ziet: In tegenstelling tot de uitkering waar 'sommigen' slechts één dag voor moeten ingeschreven staan bij de RVA, geraak je pas aan een pensioen door er zélf minstens je halve leven voor te hebben gewerkt.

Tegendradigaard
29 april 2006, 17:16
wat is GVJ? gazet van jabbeke?

tja as je dat niet weet ken je duidelijk niets van Antwerpen ...

Gazet van Janssens is dat ... vroeger ook gekend onder de naam Gazet van Antwerpen. Maar dat was voordat Gouverneur Steve in zijn vorig leven als hoofd van de sjoemelaarspartij openlijk verkondigde dat bepaalde (hoofd)redacteuren van de GVA de mond moest gesnoerd worden..

Tegendradigaard
29 april 2006, 17:20
wel het zegt wel iets over jouw eerste post in elk geval

mijn eerste post was : "dus als mijn vrouw een moord zou begaan dan ben ik ook een moordenaar....."

???????

gm10
29 april 2006, 18:56
Ik kan me voorstellen dat dat voor enige onrust zorgt. :-)

tja we weten beiden dat alles wat we zeggen kan en zal tegen ons gebruikt worden door het behang
rien a faire

gm10
29 april 2006, 18:56
mijn eerste post was : "dus als mijn vrouw een moord zou begaan dan ben ik ook een moordenaar....."

???????

ja ik geraakte er ook niet wijs uit!

gm10
29 april 2006, 18:57
tja as je dat niet weet ken je duidelijk niets van Antwerpen .....

en daar ben ik fier op

gm10
29 april 2006, 18:59
Uit het feit dat er geen enkele aanleiding was om over de 'uitkering' te beginnen die JIJ dacht dat IK 'nog altijd' had. D�*�*r leid ik dat uit af.
Dus ja, je bént een hypocriet. Een dikke hypocriet zelfs!



en waar zeg ik dat ik je ze niet gun?? leer lezen mens


Volgens mij irriteerde de gedachte dat ik bij die 'bepaalde anderen' hoorde die 'nog altijd' op kosten van de belastingbetaler leefden JOU mateloos.

En voor het geval je het verschil niet ziet: In tegenstelling tot de uitkering waar 'sommigen' slechts één dag voor moeten ingeschreven staan bij de RVA, geraak je pas aan een pensioen door er zélf minstens je halve leven voor te hebben gewerkt.

ja en dan? kan mij dat nu schelen of ik 50 euro/pond minder overhou omdat sommigen profiteren

Knuppel
29 april 2006, 19:57
Iedereen kan wel tussen de regels lezen wat jij bedoelt, mens.

gm10
29 april 2006, 21:41
Iedereen kan wel tussen de regels lezen wat jij bedoelt, mens.

aja? ik bedoel dat je niet moet zagen want je trekt zelf een uitkering
niemand hier zegt dat je ze niet verdient

daiwa
29 april 2006, 22:40
aja? ik bedoel dat je niet moet zagen want je trekt zelf een uitkering
niemand hier zegt dat je ze niet verdient



Hier segureer jij nochtans minstens dat Knuppel profiteert hoor.

Oorspronkelijk bericht door gm10 http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1680711#post1680711)
Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??

Jazeker
30 april 2006, 03:01
aja? ik bedoel dat je niet moet zagen want je trekt zelf een uitkering
niemand hier zegt dat je ze niet verdient

Een pensioen is geen uitkering.

Knuppel
30 april 2006, 06:43
http://bestsmileys.com/textinbubble2/15.gif

...maar doe geen moeite meer jongens.
Het is immers duidelijk wie hier degene is die met de billen, en de hele rest, bloot ging.

http://bestsmileys.com/signs13/7.gif

gm10
30 april 2006, 10:10
Hier segureer jij nochtans minstens dat Knuppel profiteert hoor.

Oorspronkelijk bericht door gm10 http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1680711#post1680711)
Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??

onzin
een pensioen is een uitkering va de staat die bekostigd wordt door de belastingsbetaler
iedereen heeft daar recht op, zij die langer gewerkt hebben, mogen natuurlijk iets meer krijgen

gm10
30 april 2006, 10:12
http://bestsmileys.com/textinbubble2/15.gif

...maar doe geen moeite meer jongens.
Het is immers duidelijk wie hier degene is die met de billen, en de hele rest, bloot ging.

http://bestsmileys.com/signs13/7.gif

lol ik wist wel dat je zoiets ging zeggen op het einde

baarle
30 april 2006, 10:17
een pensioen is een uitkering va de staat die bekostigd wordt door de belastingsbetaler

Het is het geld van de belastingbetaler dat hij na een leven lang afdokken terugkrijgt. De staat heeft zich daar geen pluimen op zijn hoed te steken en is WMB als tussenpersoon van geen nut. Integendeel, door de schuld van de staat zullen er binnenkort nauwelijks nog pensioenen kunnen uitbetaald worden.

numarx
30 april 2006, 10:43
Hier segureer jij
Heerlijk.

gm10
30 april 2006, 13:41
Het is het geld van de belastingbetaler dat hij na een leven lang afdokken terugkrijgt. De staat heeft zich daar geen pluimen op zijn hoed te steken en is WMB als tussenpersoon van geen nut. Integendeel, door de schuld van de staat zullen er binnenkort nauwelijks nog pensioenen kunnen uitbetaald worden.

jaja tarara
de schuld van de gulzige generatie ja
de 50'ers en 60'ers die allemaal op brugpensioen zijn gegaan de laatste 20 jaar
door hun egoisme mogen wij nu betalen en later veel te weinig terugkrijgen

Tavek
30 april 2006, 15:26
jaja tarara
de schuld van de gulzige generatie ja
de 50'ers en 60'ers die allemaal op brugpensioen zijn gegaan de laatste 20 jaar
door hun egoisme mogen wij nu betalen en later veel te weinig terugkrijgen

check. Die *knip*generatie die ook nog eens denkt het grote gelijk in huis te hebben verknoeit het echt deftig voor de jeugd de dag van vandaag.

Kunnen we de discussie respectvol houden aub? Dank!

BitterSweet
30 april 2006, 17:51
check. Die generatie die ook nog eens denkt het grote gelijk in huis te hebben verknoeit het echt deftig voor de jeugd de dag van vandaag.

Die generatie heeft niet gewerkt of wat?
Nog ni den helft kunt ge jongske,wat wat die generatie allemaal kon!
Wij moesten alles met de hand doen terwijl gij van de vooruitgang kunt genieten.
Dus als ik het goed begrijp waren u vader en uw moeder ook van de generatie? ge hebt er dan toch ook maar deftig van geprofiteerd

gm10
30 april 2006, 22:36
Die generatie heeft niet gewerkt of wat?
Nog ni den helft kunt ge jongske,wat wat die generatie allemaal kon!
Wij moesten alles met de hand doen terwijl gij van de vooruitgang kunt genieten.
Dus als ik het goed begrijp waren u vader en uw moeder ook van de generatie? ge hebt er dan toch ook maar deftig van geprofiteerd

wat een onzin
feit is dat de huidige brugpensioeners, die werkten tijdens de jaren 70-80-90, niet echt de moielijkste jaren, gemiddeld 5-10 jaar te kort hebben gewerkt en wij daarvoor mogen opdraaien

Knorretje
1 mei 2006, 07:15
wat een onzin
feit is dat de huidige brugpensioeners, die werkten tijdens de jaren 70-80-90, niet echt de moielijkste jaren, gemiddeld 5-10 jaar te kort hebben gewerkt en wij daarvoor mogen opdraaien

Een peulenschil in vergelijking met de 13 miljard euro die de Vlamingen jaarlijks mogen afdokken om de chômage de père en fils in Wallonië te betalen ...

baarle
1 mei 2006, 09:30
jaja tarara
de schuld van de gulzige generatie ja
de 50'ers en 60'ers die allemaal op brugpensioen zijn gegaan de laatste 20 jaar
door hun egoisme mogen wij nu betalen en later veel te weinig terugkrijgen

Het is de overheid die hen dat om politieke redenen gegeven heeft. Door die gulzigaards alles te geven wat ze eisten, kon ze de macht behouden.

gm10
1 mei 2006, 09:35
Het is de overheid die hen dat om politieke redenen gegeven heeft. Door die gulzigaards alles te geven wat ze eisten, kon ze de macht behouden.

ja zo is het natuurlijk nooit je eigen schuld he

en al die stakingen dan? oh de smeerlappen van de regering toch

gm10
1 mei 2006, 09:35
Een peulenschil in vergelijking met de 13 miljard euro die de Vlamingen jaarlijks mogen afdokken om de chômage de père en fils in Wallonië te betalen ...

denkt gij dat?

baarle
1 mei 2006, 09:53
ja zo is het natuurlijk nooit je eigen schuld he

en al die stakingen dan? oh de smeerlappen van de regering toch

Stond er een tweeloop tegen de hoofden van de toenmalige ministers? Was hun vrije wil lamgelegd door één of ander mysterieus chemisch product? Zou het land in gruizelementen uit elkaar gevallen zijn als ze het brugpension geweigerd hadden? Was er een burgeroorlog op handen?

Niets van dat alles: de opeenvolgende regeringen hebben het brugpensioen uit vrije wil beslist, in "sociaal overleg", met de bedoeling "sociale onrust" (lees stemmenverlies) te vermijden.

gm10
1 mei 2006, 10:54
Stond er een tweeloop tegen de hoofden van de toenmalige ministers? Was hun vrije wil lamgelegd door één of ander mysterieus chemisch product? Zou het land in gruizelementen uit elkaar gevallen zijn als ze het brugpension geweigerd hadden? Was er een burgeroorlog op handen?

Niets van dat alles: de opeenvolgende regeringen hebben het brugpensioen uit vrije wil beslist, in "sociaal overleg", met de bedoeling "sociale onrust" (lees stemmenverlies) te vermijden.

DAT IS GEWOON HYPOCRIET
eerst eisen, en als die eisen ingewilligd worden is het de schuld van degene die de eisen inwilligde

baarle
1 mei 2006, 11:02
DAT IS GEWOON HYPOCRIET
eerst eisen, en als die eisen ingewilligd worden is het de schuld van degene die de eisen inwilligde

Nee hoor, degenen die brugpensioenen eisten zijn anderen dan degenen die nu de schuld geven aan de opeenvolgende regeringen. Sterker nog: het zijn zelfs verschillende generaties.

Een verantwoordelijke regering stemt niet in met foute eisen die op een ondemocratische manier afgedwongen worden.

Mitgard
1 mei 2006, 11:05
baarle lult er weer op los.
schrijf er een boek over op toiletpapier, dan kan het nog diénen.

baarle
1 mei 2006, 11:25
baarle lult er weer op los.

Zo jong nog op dit forum, en al afgeschreven... :cry: :cry: :cry:

schrijf er een boek over op toiletpapier, dan kan het nog diénen.

Al een geluk dat gij er niet op los lult en wél gedegen argumenten weet te geven. :lol:

gm10
1 mei 2006, 11:30
Nee hoor, degenen die brugpensioenen eisten zijn anderen dan degenen die nu de schuld geven aan de opeenvolgende regeringen. Sterker nog: het zijn zelfs verschillende generaties.


Allez gij, wat een opwindend inzicht. Waarom zouden zij in godsnaam nu de schuld bij hun eigen leggen.


Een verantwoordelijke regering stemt niet in met foute eisen die op een ondemocratische manier afgedwongen worden.

Kopieer jij dit letterlijk uit een Handleiding Voor Democratie of zo? Het is in ieder geval niet bruikbaar, hoe ga je bv. bewijzen dat stakingen ondemocratisch zijn?

Knuppel
1 mei 2006, 11:46
en jij leid hieruit af dat ik het je niks gun kwa uitkering????????
waar gaan we naartoe
madamke toch, we hebben allemall familie, kennissen, ... die een uitkering trekken
denk je nu echt dat ik zo een hypocriet ben

Wat kan mij dat nu schelen of ik 50 euro/pond minder overhou omdat sommigen profiteren

ik bedoel dat je niet moet zagen want je trekt zelf een uitkering
niemand hier zegt dat je ze niet verdient

de 50'ers en 60'ers die allemaal op brugpensioen zijn gegaan de laatste 20 jaar
door hun egoisme mogen wij nu betalen en later veel te weinig terugkrijgen

feit is dat de huidige brugpensioeners, die werkten tijdens de jaren 70-80-90, niet echt de moielijkste jaren, gemiddeld 5-10 jaar te kort hebben gewerkt en wij daarvoor mogen opdraaien


Pffffffffffffffft....

VB met de billen bloot> Uitkering>pensioen>brugpensioen> handleiding voor democratie.

Wat zal de volgende zet zijn waarmee iemand, die geen last heeft van slachoffer-en andere rollenspelen, zijn grote gelijk denkt te kunnen bewijzen?

baarle
1 mei 2006, 11:47
Allez gij, wat een opwindend inzicht. Waarom zouden zij in godsnaam nu de schuld bij hun eigen leggen.

QED !

Wij leggen dus terecht de schuld bij de regeringen uit het verleden.

hoe ga je bv. bewijzen dat stakingen ondemocratisch zijn?

Bewijzen???

Heeft elke Belgische burger inspraak bij het tot stand komen van een politieke maatregel onder druk van een staking?

Neen? Dan is de maatregel op ondemocratische wijze tot stand gekomen.

BitterSweet
1 mei 2006, 12:04
wat een onzin
feit is dat de huidige brugpensioeners, die werkten tijdens de jaren 70-80-90, niet echt de moielijkste jaren, gemiddeld 5-10 jaar te kort hebben gewerkt en wij daarvoor mogen opdraaien

Gij hebt op alles wat te zeggen he!
Maar nu werkt men 38 uren terwijl wij er 45 werkten.
ofwel zoals ik begonnen ben 6 dagen per week 7,5 uren per dag ofwel 5 dagen aan 9 uren.
tel maar eens uit+/- 50 weken -7uren per week langer werken =350 uur per jaar =meer dan 9 weken langer werken per jaar of ongeveer 2 maanden.Dit duurde tot 1974 alvorens men naar de 40 urenweek gegaan zijn,nog steeds 2 uur meer dan gij vandaag moet werken.
En kom niet af met overuren he,ik heb er waarschijnlijk veel meer gedaan dan u gezien de aard van mijn job,en trouwens die worden apart betaald.
ik ga trouwens naar u niet meer luisteren,ge woont zegt ge in Londen en ge komt hier uw standpunten uiteen zetten,betaald gij uw belastingen wel in Belgie?????? zo niet wat is uw bijdrage dan aan de Belgische gemeenschap????

gm10
1 mei 2006, 12:48
Pffffffffffffffft....

VB met de billen bloot> Uitkering>pensioen>brugpensioen> handleiding voor democratie.

Wat zal de volgende zet zijn waarmee iemand, die geen last heeft van slachoffer-en andere rollenspelen, zijn grote gelijk denkt te kunnen bewijzen?

knuppel jij gaat net op pensioen en je bent 62
dus dat is niet echt op jouw van toepassing, wel op jouw generatie in het algemeen
niemand beweert dat de de 60'ers van vandaag die al 10 jaar met pensioen zijn, hun pensioen niet mogen krijgen
maar dit betekent niet dat ze geen zware verantwoordelijkheid dragen voor de problemen die wij gaan krijgen

ik begrijp niet wat jij eigenlijk tegen mij hebt

gm10
1 mei 2006, 12:50
Gij hebt op alles wat te zeggen he!
Maar nu werkt men 38 uren terwijl wij er 45 werkten.
ofwel zoals ik begonnen ben 6 dagen per week 7,5 uren per dag ofwel 5 dagen aan 9 uren.
tel maar eens uit+/- 50 weken -7uren per week langer werken =350 uur per jaar =meer dan 9 weken langer werken per jaar of ongeveer 2 maanden.Dit duurde tot 1974 alvorens men naar de 40 urenweek gegaan zijn,nog steeds 2 uur meer dan gij vandaag moet werken.
En kom niet af met overuren he,ik heb er waarschijnlijk veel meer gedaan dan u gezien de aard van mijn job,en trouwens die worden apart betaald.
ik ga trouwens naar u niet meer luisteren,ge woont zegt ge in Londen en ge komt hier uw standpunten uiteen zetten,betaald gij uw belastingen wel in Belgie?????? zo niet wat is uw bijdrage dan aan de Belgische gemeenschap????

oh ik heb ook in Belgie mijn belastingen betaald hoor

en 38 uur per week geloof jij dat echt????? bedienden werken makkelijk 5 uur per week meer, GRATIS

gm10
1 mei 2006, 12:52
QED !

Wij leggen dus terecht de schuld bij de regeringen uit het verleden.



Bewijzen???

Heeft elke Belgische burger inspraak bij het tot stand komen van een politieke maatregel onder druk van een staking?

Neen? Dan is de maatregel op ondemocratische wijze tot stand gekomen.

lol
QED zoals ze zeggen
wat een gedetailleerde bewijsvoering, netjes volgens een persoonlijke definitie van wat democratie is - wat is daar trouwens democratisch aan

BitterSweet
1 mei 2006, 13:03
oh ik heb ook in Belgie mijn belastingen betaald hoor

en 38 uur per week geloof jij dat echt????? bedienden werken makkelijk 5 uur per week meer, GRATIS

En dat is waarschijnlijk ook de fout van onze generatie zeker??
Eerst ageren tegen ouderen dat ze niet genoeg afgedragen hebben of volgens u niet genoeg gewerkt hebben,en dan gratis overuren gaan doen om uw bazen te behagen en geen belastingen op overuren te betalen,is het op die manier dat ge de pensioenpot gaat opbouwen?
Weet ge wat het probleem is beste?
Laat ze terug 48 uren werken,en dan kunt ge nog wat zagen dat er nog veel meer werkelozen zijn.
Gratis overuren doen terwijl er honderduizenden op een job wachten zal zeker de economie vooruithelpen,en onze pensioenkassen vullen!
Ik dacht dat jij slimmer was!

Knuppel
1 mei 2006, 13:04
ik begrijp niet wat jij eigenlijk tegen mij hebt

:lol: :lol: :lol:

baarle
1 mei 2006, 13:07
een persoonlijke definitie van wat democratie is

Ah ja? En wat is die persoonlijke definitie dan?

Knuppel
1 mei 2006, 14:18
Dat vraag ik me ook af, maar wedden dat het onderwerp nog eens een andere wending zal gegeven worden? Dat is toch de tactiek voor gm10 om zijn grote gelijk te 'bewijzen'?

Eerst wijkt hij van zijn eigen onderwerp af bij gebrek aan argumenten. Hij sleurt er mijn ''uitkering' bij in de hoop dat het iedereen duidelijk wordt dat een uitkeringstrekker beter kan gaan werken inplaats zijn 'vrije tijd' te steken in tegengewicht te produceren voor windkracht-10-blazers.
Als dat niet lukt dan moet een pensioen noodgedwongen gelijkgeschakeld worden met een uitkering, en als ook dat boter aan de galg blijkt te zijn wordt er het brugpensioen bij betrokken. Als niets van alles waar gm10 de aandacht mee trachtte af te leiden lukt, moeten we ons laten verwijten dat het hoe dan ook de profiteurs zijn van mijn generatie die een zware verantwoordelijk dragen voor het bestaan van het brugpensioen.
Dezelfde hypocriet die net voordien nog beweerde graag 50 euro meer af te dragen voor andermans uitkering verwijt plots de hele generatie van Knuppel egoisten te zijn door wiens schuld hijzelf méér moet afdragen en minder zal terug krijgen. Aan de politiek ligt het in geen geval. Plots bestaat er volgens gm immers een 'democratie' die de schuld van deze ontsporing in het systeem draagt.

Als klap op de vuurpijl durft het heerschap, dat nog niks anders deed dan kronkelen, rond de pot draaien en de hypocriet uit te hangen, ook nog vragen wat ik tegen hem heb.

Ik geeft gm10 dus die goede raad 'de democratie' eens te vragen of zij er ooit toe besliste 12 miljard per jaar in dat gat aan de overkant van de taalgrens te kieperen. Met de 50 euro die hij graag bijdraagt komen we immers lang niet aan dat bedrag. Bovendien denk ik niet dat hij van zijn 'vrijwillige bijdrage' ooit ook maar één cent zal terugzien, noch dat hij er ooit iets anders voor in de plaats zal krijgen.

BitterSweet
1 mei 2006, 14:22
Dat vraag ik me ook af, maar wedden dat het onderwerp nog eens een andere wending zal gegeven worden? Dat is toch de tactiek voor gm10 om zijn grote gelijk te 'bewijzen'?

Eerst wijkt hij van zijn eigen onderwerp af bij gebrek aan argumenten. Hij sleurt er mijn ''uitkering' bij in de hoop dat het iedereen duidelijk wordt dat een uitkeringstrekker beter kan gaan werken inplaats zijn 'vrije tijd' te steken in tegengewicht te produceren voor windkracht-10-blazers.
Als dat niet lukt dan moet een pensioen noodgedwongen gelijkgeschakeld worden met een uitkering, en als ook dat boter aan de galg blijkt te zijn wordt er het brugpensioen bij betrokken. Als niets van alles waar gm10 de aandacht mee trachtte af te leiden lukt, moeten we ons laten verwijten dat het hoe dan ook de profiteurs zijn van mijn generatie die een zware verantwoordelijk dragen voor het bestaan van het brugpensioen.
Dezelfde hypocriet die net voordien nog beweerde graag 50 euro meer af te dragen voor andermans uitkering verwijt plots de hele generatie van Knuppel egoisten te zijn door wiens schuld hijzelf méér moet afdragen en minder zal terug krijgen. Aan de politiek ligt het in geen geval. Plots bestaat er volgens gm immers een 'democratie' die de schuld van deze ontsporing in het systeem draagt.

Als klap op de vuurpijl durft het heerschap, dat nog niks anders deed dan kronkelen, rond de pot draaien en de hypocriet uit te hangen, ook nog vragen wat ik tegen hem heb.

Ik geeft gm10 dus die goide raad 'de democratie' eens te vragen of zij er ooit toe besliste 12 miljard per jaar in dat gat aan de overkant van de taalgrens te kieperen. Met de 50 euro die hij graag bijdraagt komen we immers lang niet aan dat bedrag. Bovendien denk ik niet dat hij van zijn 'vrijwillige bijdrage' ooit ook maar één cent zal terugzien, noch dat hij er ooit iets anders voor in de plaats zal krijgen.

Hij zou beter zijn naam veranderen naar gm3,5,en dan ben ik nog gul!

Knorretje
1 mei 2006, 15:35
Hij zou beter zijn naam veranderen naar gm3,5,en dan ben ik nog gul!

Of in Manuël-bis : kwa onzin uitkramen en belachelijke redeneren zijn ze elkaars gelijke.

baarle
1 mei 2006, 15:43
Of in Manuël-bis : kwa onzin uitkramen en belachelijke redeneren zijn ze elkaars gelijke.

Niet mee eens. Ik heb van Manuel al heel wat geleerd. :-)

Knorretje
1 mei 2006, 15:50
Niet mee eens. Ik heb van Manuel al heel wat geleerd. :-)

Zoals ?

baarle
1 mei 2006, 16:12
Zoals ?

Discussietechnieken.

Jazeker
1 mei 2006, 16:22
Discussietechnieken.

Ik hoop alleen dat je ze niet gaat toepassen... :-(

baarle
1 mei 2006, 16:36
Ik hoop alleen dat je ze niet gaat toepassen... :-(

Ben er al mee aan de slag geweest. :-)

Het is interessant om een zo breed mogelijke waaier aan discussietechnieken te beheersen, zodat je kan kiezen in functie van de "geaardheid" van de opponent. Normale mensen pak je op een normale manier aan, onderlegde opponenten probeer je even onderlegd te counteren, domoren geef je een duw in de rug, klootzakken behandel je als klootzakken etc...

Allemaal heel boeiend, vind ik, en ik moet zeggen dat wat ik hier leer op het vlak van omgaan met mensen en discussietechieken, mijn eerste motivatie is om hier te blijven komen.

Jazeker
1 mei 2006, 16:39
Ben er al mee aan de slag geweest. :-)

Het is interessant om een zo breed mogelijke waaier aan discussietechnieken te beheersen, zodat je kan kiezen in functie van de "geaardheid" van de opponent. Normale mensen pak je op een normale manier aan, onderlegde opponenten probeer je even onderlegd te counteren, domoren geef je een duw in de rug, klootzakken behandel je als klootzakken etc...

Allemaal heel boeiend, vind ik, en ik moet zeggen dat wat ik hier leer op het vlak van omgaan met mensen en discussietechieken, mijn eerste motivatie is om hier te blijven komen.

Heb je daar ook bewijzen voor of zuig je dit uit je duim ?


:-P ;-)

Knorretje
1 mei 2006, 16:44
Heb je daar ook bewijzen voor of zuig je dit uit je duim ?


:-P ;-)

Hoe kun je nu twijfelen Jazeker?
Het is toch de evidentie zelve dat hij dat letterlijk overschreef uit een VB-folder ! :-P ;-)

baarle
1 mei 2006, 17:09
Heb je daar ook bewijzen voor

Voor wat?

of zuig je dit uit je duim ?

Niet ter zake doende ad hominem, en dus nutteloze spam. Hou u bij het onderwerp. :lol:

baarle
1 mei 2006, 17:11
Het is toch de evidentie zelve dat hij dat letterlijk overschreef uit een VB-folder ! :-P ;-)

Wat is "een VB-folder"?

Knuppel
1 mei 2006, 17:11
Het onderwerp was:
Hoe het VB met de billen bloot ging

Knuppel
1 mei 2006, 17:14
Ben er al mee aan de slag geweest. :-)

Het is interessant om een zo breed mogelijke waaier aan discussietechnieken te beheersen, zodat je kan kiezen in functie van de "geaardheid" van de opponent. Normale mensen pak je op een normale manier aan, onderlegde opponenten probeer je even onderlegd te counteren, domoren geef je een duw in de rug, klootzakken behandel je als klootzakken etc...

Allemaal heel boeiend, vind ik, en ik moet zeggen dat wat ik hier leer op het vlak van omgaan met mensen en discussietechieken, mijn eerste motivatie is om hier te blijven komen.

En in welk pakketje past Manuel? ;-)

baarle
1 mei 2006, 17:28
En in welk pakketje past Manuel? ;-)

Zegt u het maar... :-)

Mitgard
1 mei 2006, 20:55
ik kom hier om mij af te reageren.
rechtsen in de gordijnen jagen en lekker niét argumenteren, gewoon iets zeggen en dan meestal niet meer antwoorden op de replies.
berichten langer dan 10 regels lees ik trouwens niet eens (te lui).
dat ik daarmee het niveau van dit forum zogezegd 'naar beneden haal' kan mij niet zoveel schelen.

pompopom pom pom...

;-)

Jazeker
1 mei 2006, 21:28
ik kom hier om mij af te reageren.
rechtsen in de gordijnen jagen en lekker niét argumenteren, gewoon iets zeggen en dan meestal niet meer antwoorden op de replies.
berichten langer dan 10 regels lees ik trouwens niet eens (te lui).
dat ik daarmee het niveau van dit forum zogezegd 'naar beneden haal' kan mij niet zoveel schelen.

pompopom pom pom...

;-)

voile linkse

Knuppel
1 mei 2006, 21:29
Onbenullige niksnut.
Niet meer op antwoorden.

daiwa
1 mei 2006, 21:36
bedienden werken makkelijk 5 uur per week meer, GRATIS


Op zijn Antwerps gezegd: ''bazepoepers'' dus.

Mitgard
1 mei 2006, 21:40
voile linkse

links is sexy en je wéét het.

daiwa
1 mei 2006, 21:42
links is sexy en je wéét het.


Vervang sexy door corruptie en ik ga akkoord met jou.

gm10
1 mei 2006, 21:56
Op zijn Antwerps gezegd: ''bazepoepers'' dus.

gemotiveerde werknemers voor de niet-antwerpenaren

Knuppel
1 mei 2006, 21:59
links is sexy en je wéét het.

Links is niet meer dan blabla, boemboem en shit.
En je weet het.

Jazeker
1 mei 2006, 22:23
links is sexy en je wéét het.

te lang antwoord 8)

Jazeker
1 mei 2006, 22:27
links is sexy en je wéét het.

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fj010506h.jpg

onbeschrijflijk sexy

daiwa
1 mei 2006, 22:29
jaja tarara
de schuld van de gulzige generatie ja
de 50'ers en 60'ers die allemaal op brugpensioen zijn gegaan de laatste 20 jaar
door hun egoisme mogen wij nu betalen en later veel te weinig terugkrijgen



Die generatie werkte heel wat meer dan 40 uren per week hoor en in veel minder comfortabele werkomstandheden dan nu.

daiwa
1 mei 2006, 22:29
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fj010506h.jpg

onbeschrijflijk sexy


:lol:

Knuppel
2 mei 2006, 06:31
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fj010506h.jpg

onbeschrijflijk sexy
Hihihihihihi....

Mitgard
2 mei 2006, 09:10
http://www.s-p-a.be/common/showfoto.asp?iID=3089

http://www.divazine.be/images/freya.jpg

mmmmmm..... 8)


zelfs als ze streng kijkt is ze smokin' hot.


http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fk260106g.jpg

PollyCorrect
2 mei 2006, 09:29
Links is niet meer dan blabla, boemboem en shit.
En je weet het.

Eigenlijk is links gewoon uiterst rechts.

De wereld is anders gaan draaien.

Links heult met de vijand.

Links strijdt eigenlijk mee voor een éénheidssoep, geregeerd door een oberführer die maar één boek duldt, die de vrouw weer achter het fornuis stuurt en af en toe verplicht om een kind te baren, die als programmapunt Nr 1 "Juden Raus" heeft, die op religieuze wijze homo's van torens werpt, die onderwijs aan banden legt en wetenschap verbiedt,...

Mitgard
2 mei 2006, 09:35
en dan heb je ter rechterzijde... nou ja... minder sexy dingen...


http://home.tiscali.be/vlaamsblok.schilde/vb%20schilde%20gemeenteraadsleden_bestanden/marijke.JPG http://www.komedia.civ.pl/kua/kuapix/hiac1.jpg

http://www.vlaamsbelangkamerfractie.be/afbeelding/vertegenwoordigers/colen_alexandra.jpg

http://be.altermedia.info/images/DE%20MEY%20Reddy(1).jpg

http://be.altermedia.info/images/GOELEN%20Emiel(1).jpg


brrrr... :-(

Ke Nan
2 mei 2006, 09:43
en dan heb je ter rechterzijde... nou ja... minder sexy dingen...


http://home.tiscali.be/vlaamsblok.schilde/vb%20schilde%20gemeenteraadsleden_bestanden/marijke.JPG http://www.komedia.civ.pl/kua/kuapix/hiac1.jpg

http://www.vlaamsbelangkamerfractie.be/afbeelding/vertegenwoordigers/colen_alexandra.jpg

http://be.altermedia.info/images/DE%20MEY%20Reddy(1).jpg

http://be.altermedia.info/images/GOELEN%20Emiel(1).jpg


brrrr... :-(

Ge kunt het ze niet kwalijk nemen dat ze voor zulk een creaturen kiezen. Verzuurd zijn heeft een effect op hun waarnemingsvermogen.



Wie is dit? Mooi snoetje heeft ze. :-D

http://www.s-p-a.be/common/showfoto.asp?iID=3089

Mitgard
2 mei 2006, 10:08
michele hostekint, vlaams parlementslid sp.a ;-)

Pieke
2 mei 2006, 10:23
Die generatie werkte heel wat meer dan 40 uren per week hoor en in veel minder comfortabele werkomstandheden dan nu.

en toch was het voor hun mogelijk om te (over)leven op 1 loon. En een huis kopen, en 4 kinderen naar het hoger onderwijs sturen, enz.

Calle
2 mei 2006, 13:13
Wat een bullshit.

Een voorbeeldje : Iedereen ziet toch direct dat Mbo Mpenza geen afrikaan maar een belg is zeker , niet ?

Bende linkse zeikers, stop ermaar mee dit spijtige voorval nog meer uit de melken dan de rechtsen.

Knuppel
2 mei 2006, 13:41
http://www.divazine.be/images/freya.jpg

mmmmmm..... 8)


zelfs als ze streng kijkt is ze smokin' hot.


http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/fk260106g.jpg

Als ministerin zou ze moeten kunnen rekenen inplaats van stomend heet te zijn.

Mitgard
2 mei 2006, 14:58
Als ministerin zou ze moeten kunnen rekenen inplaats van stomend heet te zijn.

rekenmachientjes dienen als slaafjes van de ministers.
zowel de mechanische als de menselijke. :-P

gm10
2 mei 2006, 15:34
Die generatie werkte heel wat meer dan 40 uren per week hoor en in veel minder comfortabele werkomstandheden dan nu.

nonsens
de jaren '70, '80 en '90 waren helemaal niet zo lastig om te werken
zeker niet zoals de jaren '50 bv.
en ik werk makkelijk 50 uur per week

gm10
2 mei 2006, 15:34
:lol: :lol: :lol:

nu lach je me nog uit ook?

gm10
2 mei 2006, 15:37
Ah ja? En wat is die persoonlijke definitie dan?

"Heeft elke Belgische burger inspraak bij het tot stand komen van een politieke maatregel onder druk van een staking?"

waarom zou dit democratie zijn? blijkbaar ga je hier tekeer tegen de representatieve democratie
je goeie recht, maar je hele "bewijsvoering" is wel gebaseerd op deze veronderstelling (waar ik niet mee akkoord ga)

gm10
2 mei 2006, 15:38
Hij zou beter zijn naam veranderen naar gm3,5,en dan ben ik nog gul!

oh die gitzwarte humor!

gm10
2 mei 2006, 15:46
Dat vraag ik me ook af, maar wedden dat het onderwerp nog eens een andere wending zal gegeven worden? Dat is toch de tactiek voor gm10 om zijn grote gelijk te 'bewijzen'?

Eerst wijkt hij van zijn eigen onderwerp af bij gebrek aan argumenten. Hij sleurt er mijn ''uitkering' bij in de hoop dat het iedereen duidelijk wordt dat een uitkeringstrekker beter kan gaan werken inplaats zijn 'vrije tijd' te steken in tegengewicht te produceren voor windkracht-10-blazers.
Als dat niet lukt dan moet een pensioen noodgedwongen gelijkgeschakeld worden met een uitkering, en als ook dat boter aan de galg blijkt te zijn wordt er het brugpensioen bij betrokken. Als niets van alles waar gm10 de aandacht mee trachtte af te leiden lukt, moeten we ons laten verwijten dat het hoe dan ook de profiteurs zijn van mijn generatie die een zware verantwoordelijk dragen voor het bestaan van het brugpensioen.
Dezelfde hypocriet die net voordien nog beweerde graag 50 euro meer af te dragen voor andermans uitkering verwijt plots de hele generatie van Knuppel egoisten te zijn door wiens schuld hijzelf méér moet afdragen en minder zal terug krijgen. Aan de politiek ligt het in geen geval. Plots bestaat er volgens gm immers een 'democratie' die de schuld van deze ontsporing in het systeem draagt.

Als klap op de vuurpijl durft het heerschap, dat nog niks anders deed dan kronkelen, rond de pot draaien en de hypocriet uit te hangen, ook nog vragen wat ik tegen hem heb.

Ik geeft gm10 dus die goede raad 'de democratie' eens te vragen of zij er ooit toe besliste 12 miljard per jaar in dat gat aan de overkant van de taalgrens te kieperen. Met de 50 euro die hij graag bijdraagt komen we immers lang niet aan dat bedrag. Bovendien denk ik niet dat hij van zijn 'vrijwillige bijdrage' ooit ook maar één cent zal terugzien, noch dat hij er ooit iets anders voor in de plaats zal krijgen.

Ja eigenlijk schrijf je nu dat je totaal niet snapt wat ik bedoelde.

Ten eerste, zoals reeds gezegd, wil ik de gulzige generatie hun brugpensioen of pensioen helemaal niet afnemen. Wel zijn ze uiteindelijk verantwoordelijk (en niet de politiek), maar he ik ben een toffe peer.

Ten tweede, zoals reeds gezegd, denk ik er niet om eerbiedwaardige dames als Knuppel 50 euro minder te betalen elke maand. Maar dit geldt niet enkel voor haar, zoals ze ietwat egocentrisch lijkt te denken. Velen hebben mijn belastingscenten nodig. Vlaamse gehandicapten, Waalse werklozen, migranten uit een land waar ze vervolgd werden. Natuurlijk zijn er grenzen aan mijn gulheid, maar het zijn mijn centen, en zo wil ik ze besteden.

Ten derde, probeer ik helemaal niet de aandacht te verleggen. Waarom zou ik? Ik probeerde Knuppeltje enkel te beledigen. Ik denk niet dat je haar egoisme kan bestrijden met rationele argumenten, dus beleef ik er liever wat plezier aan ook. Het punt blijft dat Belien dik met de poep bloot ging, net als het kotsbehang.

Ten vierde, natuurlijk weet ik wel wat Knuppeltje tegen mij heeft. Ik zeg haar de waarheid.

athena
2 mei 2006, 16:23
ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :

de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging
het parket zei dat het om n afrikanen ging
de media zei dat het om n afrikanen ging

waarschijnlijk allemaal VB dat beloofd voor de verkiezingen zoveel nieuwe stemmen

Trouwens mocht het VB aan de macht zijn geweest dan had men niet zo laks gehandeld tegenover illegale criminelen
De Marokkaanse gemeenschap kan zelfs zijn eigen mensen niet erkennen, het was bij mijn weten toch Fouad Agidar die had opgeroepen voor een betoging en ook hij was het die de imans vroeg om in het vrijdaggebed de islamitische gemeenschap op te roepen mee te helpen de moordenaars te zoeken.

daiwa
2 mei 2006, 17:09
en ik werk makkelijk 50 uur per week


Is dat alles? :rofl: :rofl:

Tot mijn veertigste zat ik gemiddeld aan 70-80uur.
Dan ben ik verandert van werk en zat ik tot mijn vijtigste aan gemiddelde werkweken van 80-100 uur, en jij gaat me dan eens vertellen wat werken is.:roll:

Mitgard
2 mei 2006, 17:18
*en mijne piemel is toch groter dan den uwe*

Knorretje
2 mei 2006, 18:58
[quote=gm10;1687731]Ik probeerde Knuppeltje enkel te beledigen.

Als trouwe adept van het anti-Vlamingen racisme van de FDF hoefde jij dat niet eens toe te lichten. We kennen je reputatie van 'goeie' FDF-peer annex provocateurke intussen wel al.

Knuppel
2 mei 2006, 19:20
Ja eigenlijk schrijf je nu dat je totaal niet snapt wat ik bedoelde.

Ten eerste, zoals reeds gezegd, wil ik de gulzige generatie hun brugpensioen of pensioen helemaal niet afnemen. Wel zijn ze uiteindelijk verantwoordelijk (en niet de politiek), maar he ik ben een toffe peer.

Ten tweede, zoals reeds gezegd, denk ik er niet om eerbiedwaardige dames als Knuppel 50 euro minder te betalen elke maand. Maar dit geldt niet enkel voor haar, zoals ze ietwat egocentrisch lijkt te denken. Velen hebben mijn belastingscenten nodig. Vlaamse gehandicapten, Waalse werklozen, migranten uit een land waar ze vervolgd werden. Natuurlijk zijn er grenzen aan mijn gulheid, maar het zijn mijn centen, en zo wil ik ze besteden.

Ten derde, probeer ik helemaal niet de aandacht te verleggen. Waarom zou ik? Ik probeerde Knuppeltje enkel te beledigen. Ik denk niet dat je haar egoisme kan bestrijden met rationele argumenten, dus beleef ik er liever wat plezier aan ook. Het punt blijft dat Belien dik met de poep bloot ging, net als het kotsbehang.

Ten vierde, natuurlijk weet ik wel wat Knuppeltje tegen mij heeft. Ik zeg haar de waarheid.

Hazo, jouw punt blijft dat Beliën en het kotsbehang met de kont blootgingen, maar je hebt wel lekker van de gelegenheid gebruik gemaakt om Knuppeltje te beledigen.
Ik vraag me af hoe jij mij denkt te kunnen beledigen door er vanalles bij te sleuren waar niks van klopt. Volgens mij heb je daar alleen jezelf belachelijk mee gemaakt.

Maar omdat je toch van je eigen onderwerp wilt blijven afdwalen met als enige doel Knuppeltje te beledigen, vergeet dan niet dat Knuppeltje ook werkte en afdroeg. Aan haar gulheid zijn evenzeer grenzen als aan de jouwe.

Jij bent helemaal geen toffe pee als je beweert dat mijn generatie gulzigaards zijn omdat ze van een brugpensioen konden genieten waar jijzelf wellicht niet meer voor in aanmerking zult komen.
Je liegt dat je zwart ziet door te zeggen dat niet de politiek daarvoor verantwoordelijk is. Het IS namelijk dezelfde politiek die vandaag het brugpensioen afbouwt die het ooit inbouwde.

Lul er echter gerust nog wat over door.
Degene die je wilde beledigen hééft namelijk geen uitkering, noch een brugpensioen. Niks van dat aales dus waar jij blijkbaar afgunstig op bent. Wel drie kinderen die vanaf de dag dat ze afstudeerden ook werkten voor dezelfde gehandicapten, werklozen en migranten waar jij met zoveel plezier voor beweert af te dragen. Zij zullen, evenmin als jij, op brugpensoen kunnen gaan maar, als ik je eigen lijn doortrek, aan jouw uitkering, brugpensioen of pensioen meebetalen.

Als Knuppeltje dus iets tegen jou heeft dan is het omdat je een dikke hypocriet bent.
En dat is de waarheid.

gm10
2 mei 2006, 19:34
Is dat alles? :rofl: :rofl:

Tot mijn veertigste zat ik gemiddeld aan 70-80uur.
Dan ben ik verandert van werk en zat ik tot mijn vijtigste aan gemiddelde werkweken van 80-100 uur, en jij gaat me dan eens vertellen wat werken is.:roll:

lol
juist, want is precies wat ik gedaan heb
onnozel

gm10
2 mei 2006, 19:36
Hazo, jouw punt blijft dat Beliën en het kotsbehang met de kont blootgingen, maar je hebt wel lekker van de gelegenheid gebruik gemaakt om Knuppeltje te beledigen.
Ik vraag me af hoe jij mij denkt te kunnen beledigen door er vanalles bij te sleuren waar niks van klopt. Volgens mij heb je daar alleen jezelf belachelijk mee gemaakt.

Maar omdat je toch van je eigen onderwerp wilt blijven afdwalen met als enige doel Knuppeltje te beledigen, vergeet dan niet dat Knuppeltje ook werkte en afdroeg. Aan haar gulheid zijn evenzeer grenzen als aan de jouwe.

Jij bent helemaal geen toffe pee als je beweert dat mijn generatie gulzigaards zijn omdat ze van een brugpensioen konden genieten waar jijzelf wellicht niet meer voor in aanmerking zult komen.
Je liegt dat je zwart ziet door te zeggen dat niet de politiek daarvoor verantwoordelijk is. Het IS namelijk dezelfde politiek die vandaag het brugpensioen afbouwt die het ooit inbouwde.

Lul er echter gerust nog wat over door.
Degene die je wilde beledigen hééft namelijk geen uitkering, noch een brugpensioen. Niks van dat aales dus waar jij blijkbaar afgunstig op bent. Wel drie kinderen die vanaf de dag dat ze afstudeerden ook werkten voor dezelfde gehandicapten, werklozen en migranten waar jij met zoveel plezier voor beweert af te dragen. Zij zullen, evenmin als jij, op brugpensoen kunnen gaan maar, als ik je eigen lijn doortrek, aan jouw uitkering, brugpensioen of pensioen meebetalen.

Als Knuppeltje dus iets tegen jou heeft dan is het omdat je een dikke hypocriet bent.
En dat is de waarheid.

Mij best. Ik heb nog werk nu.

daiwa
2 mei 2006, 19:49
lol
juist, want is precies wat ik gedaan heb
onnozel


Als jij een 50 urenweek veel vind is dat inderdaad om te lachen.
Die generatie van wat jij ''profiteurs'' noemt deed wel wat meer dan jouw 50 uurkes hoor.

En nog iet.
Jij zit hier constant te zeiken over het feit dat de belastingbetaler dat moet betalen, maar volgens mij komt dat geld uit een apart pensioenfonds.

van Maerlant
2 mei 2006, 20:48
fout

gm10
3 mei 2006, 10:56
Als jij een 50 urenweek veel vind is dat inderdaad om te lachen.
Die generatie van wat jij ''profiteurs'' noemt deed wel wat meer dan jouw 50 uurkes hoor.

En nog iet.
Jij zit hier constant te zeiken over het feit dat de belastingbetaler dat moet betalen, maar volgens mij komt dat geld uit een apart pensioenfonds.

hahaha
ja natuurlijk, het zijn allemaal helden
wat een gezever
nostalgie is meestal misplaatst maar dit slaat alles

en je weet blijkbaar niet hoe het pensioenstelsel werkt: de actieven betalen voor de niet-actieven
doordat het aantal actieven begint te dalen en het aantal niet-actieven stijgt (= de vergrijzing) komt dit prinicipe op de helling te staan

daiwa
3 mei 2006, 18:51
hahaha
ja natuurlijk, het zijn allemaal helden
wat een gezever
nostalgie is meestal misplaatst maar dit slaat alles



Helden maak ik er niet van, je moet mij geen uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb.
Maar dat jij die generatie ''profiteurs'' noemt gaat mij toch te ver. :twisted:


Oorspronkelijk bericht door gm10 http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?t=50269&page=8#post1687699)
en ik werk makkelijk 50 uur per week.

Toch niet te moe hoop ik. :roll:

gm10
4 mei 2006, 09:50
Helden maak ik er niet van, je moet mij geen uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb.
Maar dat jij die generatie ''profiteurs'' noemt gaat mij toch te ver. :twisted:


dat is klassiek
en waar heb ik, de woorden-in-de-mond-legger, ze dan "profiteurs" genoemd?

en ik werk makkelijk 50 uur per week.

Toch niet te moe hoop ik. :roll:

beste ik probeer geen prijzen te winnen voor vlijtigheid
ik geef enkel aan dat de helden die nu op brugpensioen zijn helemaal niet harder werkten dan ik, en toch mogen zijn op hun 55ste de voeten omhoog leggen

Jazeker
4 mei 2006, 10:17
Wel grappig hoe gm10 zijn eigen draad gekaapt heeft.

Knuppel
4 mei 2006, 11:43
dat is klassiek
en waar heb ik, de woorden-in-de-mond-legger, ze dan "profiteurs" genoemd?

[i]

beste ik probeer geen prijzen te winnen voor vlijtigheid
ik geef enkel aan dat de helden die nu op brugpensioen zijn helemaal niet harder werkten dan ik, en toch mogen zijn op hun 55ste de voeten omhoog leggen

Je hebt eerst PROBEREN 'aan te geven' dat Knuppel profiteerde van een uitkering, daarna van een pensioen waar jij voor moet werken dan nog. Toen dat niet lukte profiteerde ineens mijn hele generatie van een brugpensioen. Ze was zelfs verantwoordelijk voor de invoering ervan. Uiteindelijk komt de kat op de koord en blijkt dat je gewoon jaloers bent omdat mijn generatie op zijn 55ste 'met de voeten omhoog' kon gaan liggen, terwijl jij zult moeten werken tot je 65ste.

Was jij het niet die graag 50 euro extra afdroeg voor andermans uitkering?

Gisteren, woensdag, postte je even voor 11uur.
Vandaag, donderdag, even voor 10 uur.
Komen helden zoals jij op die manier aan 50 werkuren per week?

daiwa
4 mei 2006, 11:58
dat is klassiek
en waar heb ik, de woorden-in-de-mond-legger, ze dan "profiteurs" genoemd?

[i]

beste ik probeer geen prijzen te winnen voor vlijtigheid
ik geef enkel aan dat de helden die nu op brugpensioen zijn helemaal niet harder werkten dan ik, en toch mogen zijn op hun 55ste de voeten omhoog leggen


Ik ben 56 en toegegeven, ik werk (noodgedwongen) minder dan vroeger maar mijn voeten moet ik bijlange nog niet omhoog leggen zoals jij zegt.

daiwa
4 mei 2006, 12:24
nonsens
de jaren '70, '80 en '90 waren helemaal niet zo lastig om te werken
zeker niet zoals de jaren '50 bv.
en ik werk makkelijk 50 uur per week


De jaren 70-80 waren inderdaad niet zo lastig als de jaren 50 maar toch waren ze een pak lastiger dan nu.

lombas
4 mei 2006, 12:38
Jazeker style:

http://www.mactavishland.ca/pictures/tumbleweed.jpg

Bad Attila
4 mei 2006, 12:41
Een interessante topic om onderzoek naar te doen: hoe beginnen met "het VB met de billen bloot" om te eindigen met "ik heb zolang gewerkt, aan x aantal uren per week"?

gm10
4 mei 2006, 17:00
Wel grappig hoe gm10 zijn eigen draad gekaapt heeft.

en wat wil dat nu weer zeggen, zeurkous

gm10
4 mei 2006, 17:01
Een interessante topic om onderzoek naar te doen: hoe beginnen met "het VB met de billen bloot" om te eindigen met "ik heb zolang gewerkt, aan x aantal uren per week"?

je kan je ook afvragen wie en waarom daarover begonnen is natuurlijk :-)

gm10
4 mei 2006, 17:05
Ik ben 56 en toegegeven, ik werk (noodgedwongen) minder dan vroeger maar mijn voeten moet ik bijlange nog niet omhoog leggen zoals jij zegt.

ja jij bent natuurlijk 1 van de pechvogels die de volle pot heeft moeten betalen en lang zal moeten werken
je was er niet op voorzien
mensen van mijn generatie weten nu tenminste dat we zullen moeten sparen EN lang werken, we zijn er op voorbereid

gm10
4 mei 2006, 17:11
Je hebt eerst PROBEREN 'aan te geven' dat Knuppel profiteerde van een uitkering, daarna van een pensioen waar jij voor moet werken dan nog. Toen dat niet lukte profiteerde ineens mijn hele generatie van een brugpensioen. Ze was zelfs verantwoordelijk voor de invoering ervan. Uiteindelijk komt de kat op de koord en blijkt dat je gewoon jaloers bent omdat mijn generatie op zijn 55ste 'met de voeten omhoog' kon gaan liggen, terwijl jij zult moeten werken tot je 65ste.

Was jij het niet die graag 50 euro extra afdroeg voor andermans uitkering?

Gisteren, woensdag, postte je even voor 11uur.
Vandaag, donderdag, even voor 10 uur.
Komen helden zoals jij op die manier aan 50 werkuren per week?

Juffrouwke ik zit dagelijks van 8 tot 7 op mijn werk, en moet vrijdagnacht van 12 tot 5 ook werken. Ik denk niet dat mijn werkgever klaagt als ik eens 10 min pauzeer.

Ik ben helemaal niet jaloers op mensen van 55, ik zou liever 24 jaar leven en dan pas 55 zijn.

Jij bent blijkbaar nog altijd gebeten owv mijn opmerking. Nogmaals, het niet persoonlijk. Maar het blijft wel JOUW generatie die de verantwoordelijkheid draagt.

De reden waarom ik over je uitkering begon was trouwens enkel omdat jij tegen uitkeringen voor bepaalde mensen bent (zie vele vroegere threads).

daiwa
4 mei 2006, 18:22
ja jij bent natuurlijk 1 van de pechvogels die de volle pot heeft moeten betalen en lang zal moeten werken
je was er niet op voorzien
mensen van mijn generatie weten nu tenminste dat we zullen moeten sparen EN lang werken, we zijn er op voorbereid


Ik ben niet van jouw generatie maar ik heb lang gewerkt en gespaard ook, dus maak je maar geen zorgen over mijn financiéle toestand.

Erw
5 mei 2006, 17:57
Ik denk niet dat mijn werkgever klaagt als ik eens 10 min pauzeer.

Lees: GEEN jobke in de ongesubsidieerde privé sector. :rofl:

Erw
5 mei 2006, 18:10
Maar het blijft wel JOUW generatie die de verantwoordelijkheid draagt.

De politici, bedoel je...

PollyCorrect
5 mei 2006, 21:04
De politici, bedoel je...

:lol:

gm10
6 mei 2006, 15:45
Ik ben niet van jouw generatie maar ik heb lang gewerkt en gespaard ook, dus maak je maar geen zorgen over mijn financiéle toestand.

daar bestaat weinig risico toe

gm10
6 mei 2006, 15:46
Lees: GEEN jobke in de ongesubsidieerde privé sector. :rofl:

dwaas

filosoof
6 mei 2006, 18:49
ik vraag mij af waarom hij het VB erbij sleurt :

de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging
het parket zei dat het om n afrikanen ging
de media zei dat het om n afrikanen ging

waarschijnlijk allemaal VB dat beloofd voor de verkiezingen zoveel nieuwe stemmen
Trouwens mocht het VB aan de macht zijn geweest dan had men niet zo laks gehandeld tegenover illegale criminelen

de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging???:-o 8O

Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?

Het parket is hier door de bocht gegaan (en heeft het geheim van het onderzoek geschonden, met het uiten van een compleet verkeerde veronderstelling erbij) en weigert zich hiervoor te verontschuldigen!!
Nou, moe:-P
Ik zou graag de partijsympathiëen van die parketwoordvoerder Jos Colpin kennen trouwens

De door het Vuil-Belang gebrainwashte Vlaamse pers stelde zich geen vragen en begon de inquisitie...
A shape of things to come?
Zo begon het in Duitsland ook destijds :hitler:

PS Toen het FC Lierse betrof was Jos Colpin véél voorzichtiger in zijn statements...

filosoof
6 mei 2006, 19:15
een citaatje over een huiszoeking bij het Vuil Belang: :
<Jos Colpin van het Brussels gerecht kon bijna zijn lach niet inhouden toen hij antwoord gaf op de vraag wat er nu waarschijnlijk gaat gebeuren bij een Vlaamse magistraat: " seponeren".>

Moet er nog zand zijn?

Knorretje
6 mei 2006, 19:42
een citaatje over een huiszoeking bij het Vuil Belang: :
<Jos Colpin van het Brussels gerecht kon bijna zijn lach niet inhouden toen hij antwoord gaf op de vraag wat er nu waarschijnlijk gaat gebeuren bij een Vlaamse magistraat: " seponeren".>

Moet er nog zand zijn?

Had die belanger ook een minderjarige vermoord om een mp3-speler? :-P

filosoof
6 mei 2006, 19:52
Als je een geseponeerd VB dossier wil:
Rob Verreycken
Wim Verreycken
Monbalju
Enne, Reddy Demey, werd dat ook niet geseponeerd?

Knorretje
6 mei 2006, 19:54
Als je een geseponeerd VB dossier wil:
Rob Verreycken
Wim Verreycken
Monbalju
Enne, Reddy Demey, werd dat ook niet geseponeerd?

Hadden die allemaal een jongere vermoord omwille van een mp3-speler?

AyneRand
6 mei 2006, 21:21
Hadden die allemaal een jongere vermoord omwille van een mp3-speler?

Nee, maar wel allemaal sujetten uit de LAGERE klasse.

filosoof
7 mei 2006, 00:20
Oorspronkelijk bericht door filosoof http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1693249#post1693247)
Als je een geseponeerd VB dossier wil:
Rob Verreycken
Wim Verreycken
Monbalju
Enne, Reddy Demey, werd dat ook niet geseponeerd?
Hadden die allemaal een jongere vermoord omwille van een mp3-speler?
Wim Verreycken blufte over zijn participatie aan een bomaanslag op de Congrescolom
De anderen dat was "gewoon maar" vrouwenmishandeling (is het Vuil Belang geen partij van familiewaarden?):| :? :evil:
Moord vind je hier:
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=gjh662ev
Ik weet niet of die vent al terug vrij is (waarschijnlijk wel)
Drugshandel: Marc Nulens en Wim Felix
Vrijheid van meningsuiting:
http://www.ptb.be/scripts/center.phtml?section=A2AAAABX&action=allart
Kritische journalisten genekt door Vlaams Belang en gerecht
Steun de auteurs van "Het gevaar Demol" (woensdag, 21 december 2005)
Ron Hermans en Eric Goeman, auteurs van Het gevaar Demol, zijn veroordeeld na een klacht van VB'ers Johan Demol en Filip De Man. Moeten we voortaan toestemming vragen voor kritiek op extreemrechts?
Brandstichting: zie Cafe De Roeland, Boekhandel De Rode Mol en een hobokense familie (en een paar autos in november, in St Niklaas

A view of things to come, mocht de Vuil Belangminderheid ooit aan de macht geraken?

Knorretje
7 mei 2006, 07:47
Oorspronkelijk bericht door filosoof http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1693249#post1693247)
Als je een geseponeerd VB dossier wil:
Rob Verreycken
Wim Verreycken
Monbalju
Enne, Reddy Demey, werd dat ook niet geseponeerd?

Wim Verreycken blufte over zijn participatie aan een bomaanslag op de Congrescolom
De anderen dat was "gewoon maar" vrouwenmishandeling (is het Vuil Belang geen partij van familiewaarden?):| :? :evil:
Moord vind je hier:
http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?articleID=gjh662ev
Ik weet niet of die vent al terug vrij is (waarschijnlijk wel)
Drugshandel: Marc Nulens en Wim Felix
Vrijheid van meningsuiting:
http://www.ptb.be/scripts/center.phtml?section=A2AAAABX&action=allart
Kritische journalisten genekt door Vlaams Belang en gerecht
Steun de auteurs van "Het gevaar Demol" (woensdag, 21 december 2005)
Ron Hermans en Eric Goeman, auteurs van Het gevaar Demol, zijn veroordeeld na een klacht van VB'ers Johan Demol en Filip De Man. Moeten we voortaan toestemming vragen voor kritiek op extreemrechts?
Brandstichting: zie Cafe De Roeland, Boekhandel De Rode Mol en een hobokense familie (en een paar autos in november, in St Niklaas

A view of things to come, mocht de Vuil Belangminderheid ooit aan de macht geraken?


Moet ik nu onder de indruk zijn?
Vrouwenmishandeling komt overal voor, en nog het meest bij de sujetten van jouw adoratie. De vluchthuizen in het Westen zitten voor 3 kwart vol met moslima's die in naam van de vredelievende islam in elkaar geklopt werden. Merkwaardig dat je je daar nooit druk om maakt.

En die 'kritische' journalisten, dat zijn gewoon provokateurkes die zelf gewillig toegaven dat ze leugens in hun boekje stopten.
Gelukkig was het gerecht alert genoeg om dat in te zien. Chapeau voor de rechter(s) die zich niet in deze extreem linkse hysterie liet meeslepen.

circe
7 mei 2006, 07:52
de getuigen zeiden dat het om n afrikanen ging???


Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Nick6502
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?

Waar is de bron die Nick6502 aanhaalt? Ik ga er alvast van uit dat de vriend van Joe het niet had over twee blonde Zweden met vlechtjes?

Basy Lys
7 mei 2006, 08:06
Niet alle slangen zijn giftig, niet alle kankers dodelijk.

gm10
7 mei 2006, 11:50
Niet alle slangen zijn giftig, niet alle kankers dodelijk.

hmmm
ik ken geen enkele niet-dodelijke kanker

gm10
7 mei 2006, 11:51
De politici, bedoel je...
natuurlijk want wanneer is iets ooit de schuld van de mensen zelf
wat een non-democraat ben ik toch

Basy Lys
7 mei 2006, 12:17
hmmm
ik ken geen enkele niet-dodelijke kanker
Het getuigt van moed je gebrek aan kennis te publiceren.

gm10
7 mei 2006, 14:09
Het getuigt van moed je gebrek aan kennis te publiceren.

ik zoek eigenlijk een voorbeeld bij jou ipv een compliment

Boadicea
7 mei 2006, 16:21
Men kan het VB verwijten dat het inderdaad niet gereageerd heeft na de moord op Joe. Anderzijds hebben ze zo stilzwijgend niet meegeholpen aan het Noord-Afrikaans misverstand.

filosoof
8 mei 2006, 17:09
Of misschien zagen die twee Polen er gewoon heel erg uit als Noord-Afrikanen. Het feit dat na de verspreiding van de beelden ook heel wat Noord-Afrikanen in dit land geloofden dat het om N-Afr ging, doet alvast vermoeden dat het helemaal niet zo simplistisch is als een zoveelste "het VB is hier de grote slechterik".

schreef PDW:
Toen het kantelpoortenbedrijf Feryn uit Kapelle-op-den-Bos vorig jaar in mei aankondigde geen Marokkanen te willen aanwerven ,,omdat de meeste van onze klanten ze gewoon niet aanvaarden....'', voegden supporters van Feryns bedrijfscultuur daar met veel aplomb aan toe: ,,...met de Polen stelt dat probleem zich bijvoorbeeld helemaal niet...''

filosoof
8 mei 2006, 17:10
Men kan het VB verwijten dat het inderdaad niet gereageerd heeft na de moord op Joe. Anderzijds hebben ze zo stilzwijgend niet meegeholpen aan het Noord-Afrikaans misverstand.
Misschien kregen ze een tip van Colpin?:twisted:
Die relaties zijn "nogal" goed: het is met gegevens van Colpin dat het Vuil Belang zijn aanvallen op Dewaels beleid voert

filosoof
8 mei 2006, 17:19
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Nick6502 http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1677906#post1677906)
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?

Waar is de bron die Nick6502 aanhaalt? Ik ga er alvast van uit dat de vriend van Joe het niet had over twee blonde Zweden met vlechtjes?
In de DH van de dinsdag daarop werd ook een getuigenis geciteerd van een vrouw die over blanken sprak... maar 't moesten zouden
n Afrikanen genoemd worden voor de Vuil Belang-doelgroep...:?

Knorretje
8 mei 2006, 17:56
[quote=filosoof;1695535]

In de DH van de dinsdag daarop werd ook een getuigenis geciteerd van een vrouw die over blanken sprak... maar 't moesten zouden
n Afrikanen genoemd worden voor de Vuil Belang-doelgroep...:?



Kan je dat laatste bewijzen ? Wie gaf de opdracht? Graag naam en toenaam van de "verraders" bij de rode pers. :lol:

Dixie
9 mei 2006, 07:32
schreef PDW:
Toen het kantelpoortenbedrijf Feryn uit Kapelle-op-den-Bos vorig jaar in mei aankondigde geen Marokkanen te willen aanwerven ,,omdat de meeste van onze klanten ze gewoon niet aanvaarden....'', voegden supporters van Feryns bedrijfscultuur daar met veel aplomb aan toe: ,,...met de Polen stelt dat probleem zich bijvoorbeeld helemaal niet...'' met zigeuners uit Polen daarintegen

circe
9 mei 2006, 07:54
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Nick6502 http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1677906#post1677906)
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?


In de DH van de dinsdag daarop werd ook een getuigenis geciteerd van een vrouw die over blanken sprak... maar 't moesten zouden
n Afrikanen genoemd worden voor de Vuil Belang-doelgroep...:?

Vermits we ondertussen weten dat de daders zigeuners zijn, vraag ik me af over wie die "getuige" het dan wel had?

filosoof
9 mei 2006, 11:10
Of misschien zagen die twee Polen er gewoon heel erg uit als Noord-Afrikanen. Het feit dat na de verspreiding van de beelden ook heel wat Noord-Afrikanen in dit land geloofden dat het om N-Afr ging, doet alvast vermoeden dat het helemaal niet zo simplistisch is als een zoveelste "het VB is hier de grote slechterik".

de jaren lange goebbelsachtige anti-Marokkanenhetze van het Vuil Belangcreëerde de psychologische omstandigheden daar toe
Nick6502[/B] http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1677906#post1677906)]
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?



In de DH van de dinsdag daarop werd ook een getuigenis geciteerd van een vrouw die over blanken sprak... maar 't moest en zouden
n Afrikanen genoemd worden voor de Vuil Belang-doelgroep...:?

filosoof
9 mei 2006, 11:21
Vermits we ondertussen weten dat de daders zigeuners zijn, vraag ik me af over wie die "getuige" het dan wel had?




http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1696468#post1695849)]
Niet ALLE getuigen hadden het over Noordafrikanen:

http://www.indymedia.be/nl/node/2213
[/quote]

dit is de tekst:
BRUSSEL -- Een belangrijke getuige in het onderzoek naar de moord op Joe Van Holsbeeck zei dat de twee vluchtende daders een blanke huid hadden en dat het niet mogelijk was om hun origine te kennen. Toch heeft het Brussels parket geen enkele keer aangemaand tot voorzichtigheid en bleef het stellig herhalen dat de twee daders van Noord-Afrikaanse origine waren.
Nee, het Brusselse parket biedt zijn verontschuldigingen niet aan. “Vanuit de speurders is toen gezegd dat de verdachten Noord-Afrikanen zouden zijn. Die term was gebaseerd op de eerste verklaringen van de getuigen, die allen spraken over daders van het Noord-Afrikaanse type,” zegt parketwoordvoerder Jos Colpin. Zo kan het dat een andere parketwoordvoerder Wim De Troy in het VRT-journaal zei: “Het enige wat we weten over de daders, is dat ze van Noord-Afrikaanse afkomst zijn.”
Alle getuigen? Klopt niet helemaal. La Dernière Heure citeerde dinsdag uit een PV met de getuigenis van een jonge vrouw uit Brussel die door de twee vluchtende daders omver werd gelopen. Haar getuigenis blijkt achteraf accuraat te zijn. Zij was de eerste getuige die het had over het Nike-opschrift op de trui van één van de daders en ze had het ook correct toen ze zei dat de twee geen rugzak droegen. Twee elementen die de speurders zelf konden vaststellen aan de hand van de camerabeelden in het Centraal Station. Opmerkelijk is dat zij er aan toevoegt: “Het gaat om twee mannen van rond de 14 of 15 van wie ik de origine niet kan zeggen. Ze hadden een blanke huid.”
.....

en:
Oorspronkelijk bericht door [B]Nick6502 http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1677906#post1677906)

Citaat:
Heel vreemd dat de kameraad van Joe hen niet beschreef als zijnde Noord-Afrikanen ...
Ik veronderstel nochtans dat die jongen er wel héél dicht op stond, neen?




Alle getuigen??8O 8O
Maar voor het Vuil Belang moesten en zouden het Marokkanen zijn...
En een boel mensen trapten erin, waaronder ook de volledige vlaamse media en zelfs een Marokkaan
Voel je je niet bedrogen door het Vuil Belang en zijn anti-Marokkanenhetze?

Knorretje
9 mei 2006, 12:05
Alle getuigen??8O 8O
Maar voor het Vuil Belang moesten en zouden het Marokkanen zijn...
En een boel mensen trapten erin, waaronder ook de volledige vlaamse media en zelfs een Marokkaan
Voel je je niet bedrogen door het Vuil Belang en zijn anti-Marokkanenhetze?


Je gaat ons toch niet wijsmaken dat het parket en onze rode pers eerst het VB consulteerden alvorens met enige berichten buiten te komen?
Je gaat ons toch niet wijsmaken dat het VB het parket en de rode pers bedreigde om de uitspraken over de N-Afrikanen te doen?
Zie je ze weer vliegen Filosoof?8O

Als er over N-afrikanen gesproken werd, dan was dat omdat het bijna voor iedereen een evidentie is geworden dat er N-Afrikanen betrokken zijn als er er geweld gepleegd wordt door rondhangende jongeren. Niet voor niets danken deze jongeren de naam van kutmarokkanen en hangmarokkanen aan de rode pers. Zelf zij hebben hun ogen al lang open getrokken voor de realiteit.
Er was helemaal geen sprake van een hetze. En de slechte reputatie van de Marokkaanse gemeenschap, die heeft ze voor 100 % aan zichzelf te danken en dat weet jij best ook wel.

PollyCorrect
9 mei 2006, 12:15
haalt 'filosoof' zijn info uit indymedia? :lol: :lol: :lol: :lol:

PS: die selfkicker Han Soete en zijn racistische allo-geknuffel, ik heb hem zien lopen op de stille mars met zijn fototoestelletje, wat een clowns.

PollyCorrect
9 mei 2006, 12:16
PS: ook niet zo'n snuggere getuige, die niet het verschil ziet tussen jongens van 14 en 17. Typisch Indymedia propaganda.

kaatd
9 mei 2006, 14:17
PS: ook niet zo'n snuggere getuige, die niet het verschil ziet tussen jongens van 14 en 17. Typisch Indymedia propaganda.
Nog altijd een pak snuggerder dan zomaar stellen:

Nog steeds heb ik in geen enkele Franstalige pers gezien dat het om daders van Noord Afrikaanse origine gaat

circe
9 mei 2006, 14:25
“Het gaat om twee mannen van rond de 14 of 15 van wie ik de origine niet kan zeggen. Ze hadden een blanke huid.”

er zijn hier precies een aantal mensen die niet weten dat Noord-afrikanen tot het zogenaamde blanke ras gerekend worden. Dus ik zie niet in wat het probleem nu in feite is.
Het waren dus zigeuners en die worden eerder bij het Indiase volk gerekend qua uiterlijk. Mevrouw de getuige die in DH geciteerd werd, zat er dus compleet naast. La DH dus ook!

filosoof
9 mei 2006, 21:30
[quote]



Kan je dat laatste bewijzen ? Wie gaf de opdracht? Graag naam en toenaam van de "verraders" bij de rode pers. :lol:
Niks verraders, gewoon het gevolg van jarenlange goebbelsachtige racistische hetze vanwege het Vuil Belang